De G2 is inderdaad weer weggehaald. ?? Toch een vergissing met de prijs dan ? Ik vondt het al zo onlogisch dat de 2G versie goedkoper was dan de 1 G versie.AlPha.BeYoNdeR schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 12:06:
Heey ik zie dat jij hetzelfde mainboard als mij gebruikt. Als je wat info of ervaringen wil weten moet je et maar effe melden
Edit:
Ik zie btw net op die empc.nl site staan dat daar geen X6DA8-G2 bij staat.. alleen de X6DA8-G, dus weet niet waar je da vandaan haal?
Vragen heb ik wel.
- De montage van die SKT-0120 die jij gebruikt hebt. Hoe heb je die platen bevestigd ?
- En moest je ook hoogte aanpassingen doen met de stand-off busjes waar het moederbord op staat ?
Hiermee bedoel ik dat de opzet van de Nocona koelers lijkt te zijn dat de CEK spring een bepaalde druk levert onder tegen het moeder bord. Als ik naar de standaard meegeleverde koelers kijk, dan zitten daar busjes onder die 10 MM hoog zijn. Die komen net tot de onderkant van het bord als ik de intel heatsink op het bord plaats.
Hieruit concludeer ik dan dat de bussen die op je kast komen (SKT-0120) komen precies even hoog moeten zijn als de stand-off busjes van de Cooler master kast (die zijn ook 10 MM).
Als de onderplaat + busjes SKT-0120 dus hoger dan 10 MM zou zijn zou de heatsink te hoog komen te staan, en niet de processor raken.
Zou dit minder dan 10 mm zijn, dan zou je bij het te strak aandraaien van de 4 schoeven wellicht te veel druk op de CPU+moederbord krijgen.
Ik krijg nu een SKT-0159 binnen, en op de enige foto die ik daar van heb is de dikte moeilijk in te schatten: http://www.myspec.com/images/cpu/SKT-0159.jpg
Ik zal dus goed op moeten letten dat die maten allemaal kloppen zodat de zaak een beetje komt te zitten zoals het hoort.
Jaco
[ Voor 8% gewijzigd door jacovn op 30-04-2005 13:58 ]
8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase