[Ervaringen] Dual Xeon Workstations - Deel 4

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.030 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Breepee schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 21:16:
@SCSI beest: Je hebt dan ook een stel fraaie schijven. Raar dat het wel gecapped lijkt inderdaad. Het gekke is dat dat zelfs voor de writes lijkt. Ligt het niet misschien aan je controller (hoewel die me snel genoeg lijkt)? Of gaan je schijven gewoon niet harder (hard zat, daar niet van :P)?
Ow die kunnen nog wel harder hoor :P (alleen mn PCI-X bus misschien niet) zodra ik de BBU + 512 MB extra cache binnen heb gaan we weer benchen :P
Katsunami schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 21:23:
Je hebt 1 enkele schijf in RAID 0 staan zie ik. Waarom is dat ? Behandelt je controller enkele schijven gewoon als een stripe van 1 schijf in plaats van een "losse" schijf?
Mijn controller behandelt idd 1 schijf als een stripe ;) ik kon ook niet anders ik heb er maar 1 van 18 GB helaas...
BalusC schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 21:31:
33MHz PCI-X heeft een bandbreedte van 266MB/s, 66MHz PCI-X gaat tot 533MB/s en 133MHz eindigt bij 1066MB/s. Maar ik zie in de screenshot dat je de write back cache uitgeschakeld hebt staan. Dan bencht ATTO niet direct op de cache :) Anders zou het eraan kunnen liggen dat je in diezelfde PCI-X bus een 33MHz PCI(X) kaartje hebt zitten. Klopt dat?
Nope er zit verderest helemaal niks in omdat het moederbord voorderest alle features heeft die ik nodig heb, het is alleen de LSI MegaRAID 320-2X.
Ik heb net wel even een sheet gelezen over de i875P chipset en daar staat over dat de chipset een hublink van 266 MB/s naar de southbridge heeft (Intel Hance rapids) dus het lijkt erop dat de top met reads al berijkt is, ik had op www.2cpu.com ookal zoiets gelezen maar dacht dat het niet klopte, blijkbaar wel dus denk ik, maar volgende week hoop ik de BBU en 512 MB extra cache binnen te krijgen dan gaan we gewoon weer opnieuw testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-06 09:19
Lennieboy83 schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 21:44:
Ik heb net wel even een sheet gelezen over de i875P chipset en daar staat over dat de chipset een hublink van 266 MB/s naar de southbridge heeft (Intel Hance rapids) dus het lijkt erop dat de top met reads al berijkt is
Ach, dat is waar ook. Ik heb alleen (nog) geen schijven die het vol kunnen stouwen, maar ik vind het een beetje vreemd dat Intel zo'n 'langzame' verbinding heeft. De concurrentie zit daar al jaren boven.

Komen er eigenlijk nog eens Raptors met NCQ uit?

@ Abbadon hieronder:
Uiteraard verwacht ik vans erver-chipsets ook niet anders, maar ook desktop chipsets van SIS en Nvidia en minder mate VIA gebruiken toch al jaren veel snellere verbindingen.
De gigabit ethernet poort heeft overigens eenzelfde verbinding met de northbridge, volledig dedicated. Gigabit is alleen lang niet genoeg om die verbinding vol te gooien, dus.... naja, niks aan te doen.

[ Voor 38% gewijzigd door Brent op 25-03-2005 16:08 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-06 12:02
Breepee schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 21:52:
[...]

.. maar ik vind het een beetje vreemd dat Intel zo'n 'langzame' verbinding heeft. De concurrentie zit daar al jaren boven.
Dat heeft Intel ook al jaren. Alleen is de i875 (met of zonder Hence Rapids) au fond een P4 chipset. Intel's eigen officiële Xeon chipsets zijn allemaal voorzien van snellere bussen om zo geen bottleneck te vormen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-06 17:40
Verklaring is simpel. :P
Je hebt een NCCH-DL.
De PCI-X bus is op de southbridge gekoppeld.
Maar de southbridge en de Northbridge hebben een link die 'maar' 266 Mb/sec kan. :(
En als je in je handleiding, heel achteraan kijkt (schema), Dan zie je dat er ENORM veel op de southbridge is gekoppeld. (Heel deel op de PCI bus).
Dus als je er nog een vette RAID array aanhangt, slipt die bus dicht...
Dus ik denk dat je bottleneck je mobo is ... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-06 14:15
Alle moderne grafische kaarten zijn PCI-e, en ik vind het zonde om nu nog een 6800GT op AGP te kopen, al was het maar omdat je er dan over een jaar of later nog minder voor terug krijgt dan voor een AGP-kaart.

Dat wordt dus PCI-e, maar dat ondersteunt mijn PC-DL niet. Aangezien ik toch al een ander bordje wilde gaan kopen met PCI-X (voor de raid-controller) kan ik het meteen goed doen en een SLI-bord met een 6300ESB of zo kopen, zoals de SuperMicro X6DAi-G of de X6DAE-G.
Die laatste heeft wel snellere PCI-X, maar zal daardoor ook een stuk duurder zijn. Helaas hebben die ook registered geheugen nodig, maar dat is niet zo'n probleem. Tevens wil de E DDR2, en dat is een groter probleem :P Dus dan wordt het de i.
Het andere SLI dual Xeon bord dat ik gevonden heb (De iWill) heeft weer geen PCI-X.

Nu is echter mijn vraag: Kunnen mijn huidige 3.06/512/533 processoren op bordjes die zijn ontworpen voor de Nocona/Irwindale? Het aantal pinnetjes komt overeen, maar op de specs-pagina's van fabrikanten wordt met geen mogelijkheid gerept over de vorige generatie etc, alleen maar in schreeuwende letters "Supports 800MHz cpu with EMT64 tech" etc...

Zoeken op 800 533 etc levert helaas erg veel ruis op, overclocken, vergelijkingen etc...

@ bovenstaande berichten: Op veel borden zie je de 6300ESB op een 8xx NB hangen, een P4 NB dus. Kan deze SB echter wel op een snellere interlink of loopt die SB met een 7525 ook slechts op 266mb/s?

[ Voor 13% gewijzigd door Paul op 26-03-2005 00:44 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Maffen schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 15:18:
Verklaring is simpel. :P
Je hebt een NCCH-DL.
De PCI-X bus is op de southbridge gekoppeld.
Maar de southbridge en de Northbridge hebben een link die 'maar' 266 Mb/sec kan. :(
En als je in je handleiding, heel achteraan kijkt (schema), Dan zie je dat er ENORM veel op de southbridge is gekoppeld. (Heel deel op de PCI bus).
Dus als je er nog een vette RAID array aanhangt, slipt die bus dicht...
Dus ik denk dat je bottleneck je mobo is ... :/
Er is idd best veel aan de Southbridge gekoppeld, maar de features zoals oa. S-ATA gebruik ik helemaal niet, dus de totale bandbreedte blijft over voor mn RAID kaart ;)

De gigabit controller + AGP kaart zijn allebei aan de Northbridge gekoppeld, dus daar heb ik geen last van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Daarbij zit op mijn PCH-DL (bijna hetzelfde als je NCCH-DL) enkel een Promse Raid-chippie op de PCIbus, verder issie helemaal vrij hoor. Ook de PCI-X bus zit helemaal los op de southbridge. Wel jammer alleen inderdaad dat de SB-NB verbinding zo 'traag' is.

Begrijp ik het trouwens goed dat een 32bits PCI kaartje op 66mhz een bandbreedte aankan van 266MB/s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Yup. 33 MHz * 32 bits is 1056mbit/s ofwel 132 mbyte/s

Verdubbel je dus de snelheid dan krijg je 66 MHz * 32 bits ofwel 264 MB/s

[ Voor 43% gewijzigd door Paul op 25-03-2005 16:11 ]

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-06 13:15

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Lennieboy83 schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 21:14:

Atto:
[afbeelding]
De PCI-X lijkt gelimiteerd te zijn op ongeveer 235 MB/s :? ik dacht dat 533 MB/s het limiet was maar ok, snel zat :)
Ik heb een vermoeden dat cache transfers bij LSI Logic RAID-adapters twee keer de bus over moeten. Op mij eigen systeem haalde ik 460MB/s in ATTO, wat ongeveer precies de helft is van de effectieve bandbreedte van een 133MHz PCI-X-bus. Jouw score lijkt precies de helft van de effectieve bandbreedte van een 66MHz PCI-X-bus. Als de cache transfer rate gelimiteerd zou worden door de snelheid van de I/O processor zou je op een 66MHz PCI-X-bus een vergelijkbaar resultaat moeten zien als mijn systemen op 133MHz PCI-X. Ik heb ook wel eens getest op 100MHz PCI-X en is de cache transfer rate ook duidelijker lager dan op 133MHz.

De SATA RAID-adapters van Areca halen wel bijna 800MB/s. De LSI MegaRAID SCSI 320-2E met een even hoog geklokte IOP als de Areca ARC-1120 / ARC-1160 maar uitgevoerd met een PCI Express x8 interface doet 660MB/s.

Echt een ernstig probleem is het niet, want 240MB/s is nog steeds snel zat, maar het is wel opmerkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
De reads zijn wel ok hoor dit had ik al verwacht op dit moederbord, maar de writes vallen me tegen, zelfs met write back cache forced on, ik dacht dat ze wel ongeveer gelijk zouden zijn dan... maar niet dus, ik heb ook de BIOS geüpdate naar de nieuwste versie (was er een nieuwe dan? ja ;) ) hielp niks, nou ja Femme, misschien dat jij er iets op weet? De kaart komt immers bij jou vandaan (vergeet de BBU met geheugen trouwens niet te versturen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GregoryBE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-04 01:18
hallo, daar allemaal,
heb weer probleempje, ik heb NCCH-DL en wil graag in windows temp aflezen, daarom (omdat MBM dit moederbord niet ondersteunt) wou ik bijhorend programma ASWM van asus installeren,
nu daarvoor zou ik de IIS (en,SNMP) van windows moeten installeren,

jammer genoeg vraagt hij altijd naar de cd en als ik de cd aangeef gaat hij naar het bestand vragen en als ik dan het bestand aangeef vraagt hij steeds opnieuw naar hetzelfde bestand terwijl ik het al geselecteerd heb. (raar dus :( :r :? :? ) (ligt niet aan cd ofzo want op andere pc werkt dit wel)

dus vraag: Kan ASWM ook met apache draaien??

[ Voor 5% gewijzigd door GregoryBE op 27-03-2005 21:10 ]

It's just a matter of time...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Probeer Speedfan eens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 27-06 13:15

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Lennieboy83 schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 11:42:
De reads zijn wel ok hoor dit had ik al verwacht op dit moederbord, maar de writes vallen me tegen, zelfs met write back cache forced on, ik dacht dat ze wel ongeveer gelijk zouden zijn dan... maar niet dus, ik heb ook de BIOS geüpdate naar de nieuwste versie (was er een nieuwe dan? ja ;) ) hielp niks, nou ja Femme, misschien dat jij er iets op weet? De kaart komt immers bij jou vandaan (vergeet de BBU met geheugen trouwens niet te versturen ;) )
125MB/s write transfer rate in ATTO is inderdaad nogal teleurstellend. Met mijn Atlas 15K's en de Tyan Thunder K8S haalde ik 280MB/s. De instellingen waren: write-back cache, direct I/O, normal read-ahead en 128K stripe isze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Dank je Femme ik gebruikte Adaptive read ahead :'( misschien dat het helpt :)
Maar nog steeds rare verhouding van die reads en writes hoor, alleen als je op 133mhz PCI-X zit te werken met 450MB/s reads & 250MB/s writes dan merk je weinig verschil denk ik in snelheid ;)
Maar wellicht lost de 512 MB cache een hoop op, ik merk nu nl. ook al dat als sommige dingen in het cache zitten heel erg snel weg te schrijven en te lezen zijn :)

Ik heb zojuist jou settings getest en het haald weinig uit :'( maar het is natuurlijk wel zo dat het maar ATTO is natuurlijk, ik vind de real world performance heel goed te doen :)

[ Voor 19% gewijzigd door Lennieboy83 op 28-03-2005 01:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maffen
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-06 17:40
GregoryBE schreef op zondag 27 maart 2005 @ 21:10:
hallo, daar allemaal,
heb weer probleempje, ik heb NCCH-DL en wil graag in windows temp aflezen, daarom (omdat MBM dit moederbord niet ondersteunt) wou ik bijhorend programma ASWM van asus installeren,
nu daarvoor zou ik de IIS (en,SNMP) van windows moeten installeren,

jammer genoeg vraagt hij altijd naar de cd en als ik de cd aangeef gaat hij naar het bestand vragen en als ik dan het bestand aangeef vraagt hij steeds opnieuw naar hetzelfde bestand terwijl ik het al geselecteerd heb. (raar dus :( :r :? :? ) (ligt niet aan cd ofzo want op andere pc werkt dit wel)

dus vraag: Kan ASWM ook met apache draaien??
Ik had het zelfde probleem, hij zoekt een bepaalde DLL, je kan dat vinden door op Bladeren te klikken welke DLL.
Dan op internet zoeken op die dll, en je kan hem zo downloaden. (Blijkbaar een bekend probleem.)

Trouwens, ik heb al vele keren geprobeerd om ASWM te installeren, maar ik krijg altijd een error 'Cannot install ASWM Agent'.
Ik heb geen idee hoe dat komt... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 26-06 13:39
Maffen schreef op maandag 28 maart 2005 @ 10:44:
[...]

Ik had het zelfde probleem, hij zoekt een bepaalde DLL, je kan dat vinden door op Bladeren te klikken welke DLL.
Dan op internet zoeken op die dll, en je kan hem zo downloaden. (Blijkbaar een bekend probleem.)

Trouwens, ik heb al vele keren geprobeerd om ASWM te installeren, maar ik krijg altijd een error 'Cannot install ASWM Agent'.
Ik heb geen idee hoe dat komt... :/
Dat ASWM (oid) programma moet je idd op IIS draaien. Het draait onder een soort ASP script. Ik heb een poos terug dat programma er gewoon afgeflikkerd omdat het een instabiel programma is. We hadden het op een gameserver draaien om de temps in de gaten te houden maar om de 5 min kon ie iets niet uitlezen waardoor dat programma hing met als gevolg.. een CPU load van 50% (op een Dual Xeon)!! Ik heb het er daarom maar afgeflikkerd. Ik had IIS aan, world wide web service(oid) en ASWM als service.. Ik vindt het een slecht programma... 8)7

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20-06 06:09

ReseTTim

Chocolate addicted

ok ik zit met het volgende.. het moederboard (asus NCT-D) wat ik had uitgekozen heeft een FSB van 800. de xeon procs die de man had uitgekozen zijn 3,2ghz procs deze hebben een FSB van 533 en 2mb cache in vergelijking met de 3,2ghz procs met een FSB 800 die maar 1mb cache hebben..

mijn vraag is nu wat is wijsheid.. die procs kiezen met een FSB van 533 met meer cache of de 800 met minder cache.

daarbij komt er ook een windows op die xeon te draaien.. het is wel is waar voor een workstation maar ivm die xeon zit ik aan windows 2003 server te denken of raden jullie ivm workstation eerder winXP aan?

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:08
Workstation gebruik XP
Server gebruik 2003/2000
Zit bijna geen verschil in de kernels.
Alleen 2000 workstation kan niet overweg met HT dus loop je tegen het maximale aantal logische CPU's aan 2 dus. Met dual xeon heb je er 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
ReseTTim schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 18:33:
ok ik zit met het volgende.. het moederboard (asus NCT-D) wat ik had uitgekozen heeft een FSB van 800. de xeon procs die de man had uitgekozen zijn 3,2ghz procs deze hebben een FSB van 533 en 2mb cache in vergelijking met de 3,2ghz procs met een FSB 800 die maar 1mb cache hebben..

mijn vraag is nu wat is wijsheid.. die procs kiezen met een FSB van 533 met meer cache of de 800 met minder cache.
FSB kun je altijd omhoog gooien en dan de multiplier laten zakken, heb ik ook hier. Verder zou ik kijken welke 64bit's extenties heeft, dat lijkt me toch wel handig om erbij te hebben. Cache is leuk, maar in normaal desktop gebruikt maakt het niet zo verschikkelijk veel uit, misschien dat je bepaalde programma's draait die er baat bij hebben?

Verder zou ik voor een normale workstation gewoon XP Pro nemen, na veel proberen vind ik dat toch het lekkerste werken (en er is al een bepaalde HT-bug gefixt die in 2003 pas met SP1 opgelost zal worden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Paul Nieuwkamp schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 15:33:
Nu is echter mijn vraag: Kunnen mijn huidige 3.06/512/533 processoren op bordjes die zijn ontworpen voor de Nocona/Irwindale? Het aantal pinnetjes komt overeen, maar op de specs-pagina's van fabrikanten wordt met geen mogelijkheid gerept over de vorige generatie etc, alleen maar in schreeuwende letters "Supports 800MHz cpu with EMT64 tech" etc...
Kan ik daaruit afleiden dat prestonia's gewoon op nocona-bordjes werken?

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Paul Nieuwkamp schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 19:10:
[...]

[...]

Kan ik daaruit afleiden dat prestonia's gewoon op nocona-bordjes werken?
Uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Dit heb je zelf getest? Eerlijk gezegd heb ik mijn bedenkingen bij Prestonia's op een E7525 bord, volgens mij werkt dat nml. niet. Zie b.v. wat de Supermicro site zegt over dit verhaal:
Question
Do Supermicro X6 motherboards support Intel Prestonia 533MHz processor?

Answer
No, you only can use Nocona 800MHz FSB processors in our X6 motherboards.
Daarnaast zie ik op de Asus CPU Support site alleen maar een hele berg FSB800 Xeon's staan bij de NCT-D.

En in de Intel E7525 datasheet zie ik ook geen enkele vermelding naar FSB533 Xeon's, sterker, de datasheet maakt alleen melding van een FSB van 200 en 166MHz (maar dat hoeft mobomakers er natuurlijk niet van te weerhouden er meerdere opties aan toe te voegen).

De Tyan site maakt ook alleen maar gewag van FSB800 Xeon's bij de E7525 borden alsook Iwill.

Ik zou er iig zéker niet voetstoots vanuit gaan dat je een Prestonia op een E7525 bord aan de praat krijgt, integendeeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-06 20:56

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Supermicro zal ze inderdaad niet ondersteunen, wat gewoon een mentaliteitskwestie is. (Geen support inbouwen in BIOS, want het ding is niet bedoelt voor prestonia's). Ik ben er van overtuigd dat andere merken hun nocona borden gewoon prestonia's pakken. Welke? Tja, da's even de vraag, en weet je pas als iemand het geprobeerd heeft (2cpu iemand :P) maar net als de Foster die nergens vermeld wordt toch op enkele e750x borden werkt zal dat hier ook gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Nee, ik ging gewoon van de chipset support uit, ik zie dat de mobobakkers daar niet altijd aan mee doen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
Hmm, dat wordt dus of andere procjes regelen, of geen (mogelijkheid tot) SLI, want die Supermicro's zijn de enige borden tot dusver die ik ben tegengekomen die zowel SLI als PCI-X ondersteunen (en nog relatief goedkoop ook, door de 6300ESB)...

Andere procjes hebben natuurlijk wel als voordeel dat ze sneller zijn :P Nog een voordeel is dat als ik dan toch ram, procjes en mobo moet vervangen ik meteen kan kijken naar een Opteron bord of zo. Daar schijnen heel wat meer SLI-bordjes voor te zijn.

Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Paul Nieuwkamp schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 22:58:
[..]Opteron[..]Daar schijnen heel wat meer SLI-bordjes voor te zijn.
Ehm, aangekondigd zijn er recent inderdaad een redelijk aantal, waarvan het groos volgens mij nog niet leverbaar is, om nog maar te zwijgen van PCI-X waar je blijkbaar ook naar zoekt, enkel de Tyan Thunder K8WE zou op dit moment aan je eisenpakket voldoen en op redelijk korte termijn leverbaar zijn volgens mij. Ik denk dat door je redelijk hoge eisenpakket er gewoon slechts een handjevol borden tot de opties behoort, waarvan het gross alweer afvalt omdat levering in NL nog wel eens moeilijk kan blijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

Even een vraag (ik heb gezocht op Google):

Zoals iedereen weet introduceert Intel een nieuwe chipset (i955) voor de Pentium D (dual core). Kan de E7525 chipset van intel wel dual core Xeon's (die er neem ik aan binnenkort wel zullen komen) aan, of komt hiervoor ook een nieuwe chipset? Ik moet even iemand adviseren hierover...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Zo ik heb nu mijn werkgeheugen geupgrade van 1 GB naar 2 GB Twinmos PC3200 (non-ecc), 1 GB was toch wat aan de lage kant, het geheugen zat veels te vaak gewoon vol, hopelijk kunnen we nu weer verder zonder haperingen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141403

waar mowt ik de spdif bracket aan verbinden op het MOB .. de docu is nogal onduidelijk .. op de asus ncch-dl ... of zit die bracket er voor de nop bij ...

any help ... great

dual xeon 3,2
coolermaster passive cooling
Matrox p750
tagan
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

Weet iemand of de E7525 moederborden geschikt zijn voor de toekomstige dual core Xeons? (of is er net als bij de Pentium D een nieuwe chipset nodig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Geen enkel chipset is atm gereed voor dual core :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Anoniem: 9449 schreef op donderdag 07 april 2005 @ 17:12:
Weet iemand of de E7525 moederborden geschikt zijn voor de toekomstige dual core Xeons? (of is er net als bij de Pentium D een nieuwe chipset nodig)
Nee, de Xeon DP 'Dempsey' zal zoals het er naar uitziet een andere socket krijgen (Socket J). Daarenboven, stel je voor dat het wel zou werken, dan moet je vier cpu's een bandbreedte van 6.4GB/s laten delen (één gezamenlijke FSB) en dat lijkt me nou niet iets wat je echt wilt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Anoniem: 141403 schreef op donderdag 07 april 2005 @ 16:38:
waar moet ik de spdif bracket aan verbinden op het MOB .. de docu is nogal onduidelijk .. op de asus ncch-dl ...
:)
Links onderin op het mobo zit de aansluiting kan niet missen ;) (kijk goed naar de pin layout, dan vind je het heus wel ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141545

IJnte schreef op zondag 26 december 2004 @ 23:28:
[...]

Een standaard ATX Voeding voldoet, alleen heb je daarvoor de bovenstaande verloop adapter nodig. Je moet namelijk van 20-pins naar 24-pins, en ook je 4 polige connector moet naar een 8 polige toe. Anders werkt namelijk je 2e processor niet 8)7
GELUKKIG zag ik deze topic.
Ik had met mn stomme kop een standaard atx voeding gekocht voor mn Tyan i7525.
Tja....... niet echt thuis in het zware gebeuren... dus dan maak je fouten. 8)7

Waarik ook niet uitkom is hetvolgende........Ik heb ook een Lian V2100 kast.
Echt een superkast..... maar hoe sluit ik de powerled - driveled - powerbuton aan de Jumper 86.
In de handleiding staat niet echt waar ik wat op moet aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105363

*knip*

Onderdelen PC:

Asus NCCH-DL
2x Intel Xeon 2,8GHz (S604, 1MB, 800MHz FSB)
512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR (TwinMos)
Aopen GeForce 6800 GT 256MB
LSI MegaRAID 320-2X (2x U320, 128MB, BBU, PCI-X, 400MHz IOP)
Hoevele haal jij met 3d mark? Ik heb er namelijk de nodige problemen mee (6800GT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Met 3D Mark 2003 haal ik 11029 punten en met 3D Mark 2005 haal ik 4792 punten :)

Dus zeker niet slecht (beter dan mn oude systeem iig) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
  • Laatst online: 28-04 23:30
Ik heb 'voor weinig' een PC-DL rev 1.04 bordje op de kop kunnen tikken, en ben nu aan het twijfelen welke procs ik ervoor zal kopen. Ik heb de thread op 2CPU over de door finalzero gemodde NCCH bios voor de PC-DL doorgekeken. Volgens mij is er sinds eind februari niet veel aan gedaan omdat fz het erg druk heeft. Enkele positieve reacties gelezen, maar er zijn toch ook wel veel kleine probleempjes met die aangepaste bios, o.a. de onboard Gigabit ethernet aansluiting en geluidskaart, al dan niet onboard.
Heeft iemand hier ervaring met de aangepaste bios(sen) fzncch2 en/of fzncch3 i.c.m. Nocona's ?

Waarschijnlijk ga ik er toch 2 goedkope Prestonia's voor kopen. Ik zou daar met de moosemod de fsb op 800 willen kunnen zetten, maar ik heb eerder in deze thread gelezen dat je daar het beste een speciale stepping (M0?) & sSpec (???) voor kunt nemen. Is jullie ervaring dat de laatste/nieuwste 2.4's automatisch de juiste stepping en sSpec hebben voor de moosemod of juist niet? (ik heb op de BalusC site gekeken, en de laaste stepping is M0).

Ik meen me te herrineren dat b.v. HBit wel de stepping wilde checken voor 't verzenden, maar die heeft ze nu niet meer op voorraad, dus dat zal wel niet meer lukken.

Laatste vraag: is er hier soms iemand die zijn 2.0 of 2.4 XEON's waar de moosemod NIET mee werkt aan mij willen verkopen voor een goede prijs, zodat die persoon zelf andere XEONs kan gaan kopen? Zo ja, mail me dan op: ldorpmans ape(n)staart sure [puntje} nl

[ Voor 9% gewijzigd door Eldee op 12-04-2005 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Ik heb eind nov. begin dec. mijn Xeon 2.4's blind gekocht bij Hbit. Dit bleken M0 steppings en zijn zonder enige problemen naar 3.4 te schoppen (met moosemod). Ik denk dat inmiddels het grootste deel van de Xeons (de oude Prestonia's dan) wel M0 zijn, en je kunt het altijd vragen (of gokken).

Overigens werkt de moosemod altijd, daar het eigenlijk geen mod is. De PC-DL (en de PCH-DL) heb gewoon jumper settings voor 666 en 800 mhz fsb's. Deze zijn echter niet gedocumenteerd (en op eigen risico, hoewel de chipset voor 800mhz fsb's is gemaakt). Denk er dus wel om de multiplier van de cpu's omlaag te gooien, want anders kunnen ze te hoog uitkomen. Mijn 2.4's werden op 3.6 gegooid; dat vonden ze niet leuk, 3.4 (en lager uiteraard) gaat prima. Overigens halen sommige mensen met andere steppings ook goede resultaten. Het is en blijft altijd een gok, overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 105363

Lennieboy83 schreef op maandag 11 april 2005 @ 17:52:
Met 3D Mark 2003 haal ik 11029 punten en met 3D Mark 2005 haal ik 4792 punten :)

Dus zeker niet slecht (beter dan mn oude systeem iig) ;)
Damn, nu weet ik dus echt niet wat ik moet doen. Ik haal 3500. Heel vreemd :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Wat zijn de rest van je specs eigenlijk :? misschien wel handig om te vermelden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRkMaN FX
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-11-2018
Anoniem: 100386 schreef op maandag 14 maart 2005 @ 10:43:
[...]

Ik heb ook 2 passieve koelers in mijn systeem zitten. Het zijn weliswaar geen "standaard" koelers die je bij je CPU krijgt (het zijn de Coolermaster heatpipe-koelers) maar ik kan je wel vertellen dat passieve koelers prima werken. Ze hebben vaak een groot vermogen tot het afvoeren van warmte omdat ze gemaakt zijn om met relatief weinig airflow toch goed te koelen. Ze presteren daarom vaak boven verwachting goed wanneer er dan (stille) fan's direct op monteert.

Ik heb mijn passieve coolers dan ook voorzien van 80 mm - 19 dB - fans van Papst. Daardoor heb ik toch nog vrijwel onhoorbare koeling, maar met prima prestaties dus. Mijn Xeon's 3066 worden niet eens 40 graden (zie ook specs/illúvatar in mijn sig), terwijl ze continue 100% load draaien ivm DPC distibuted computing projecten.
G_M_C kan je effe je mailadres / msn adres mailen naar darkman_fx@hotmail.com
Ik heb wel intresse hoe je die fans op de coolers hebt gemonteerd
Heb juist ook zo'n Coolermaster passieve heatsinks gemonteerd.

Laat je mij iets weten, thx

Groetjes,
DaRkMaN_FX ;)

[ Voor 34% gewijzigd door DaRkMaN FX op 12-04-2005 21:39 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
DaRkMaN FX schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 21:37:
[...]

G_M_C [...]
G_M_C, ik ben ok wel geintereseerd hoe je dat gedaan hebt. Ik heb ook een Coolermaster Heatpipe voor een P4 S478, en daar zitten schroefgaatjes in de 'kap' , en lange boutjes bij, hiermee heb ik een papst 8cm fan erop gemonteerd. Bij de Coolermaster Heatpipes voor de 604 die ik heb zit dat allemaal niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

DaRkMaN FX schreef op dinsdag 12 april 2005 @ 21:37:
G_M_C kan je effe je mailadres / msn adres mailen naar darkman_fx(antispam)hotmail.com
Je kunt het ook gewoon hier vragen 8)7 Dit is niet voor niks een discussieforum ;) Dan heeft iedereen ook nog wat aan het antwoord van GMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRkMaN FX
Sorry voor dat postje :/

Ik vraag mij ook af hoe hij die mod heeft gemaakt om op die Coolermaster sinks Papst fans te monteren
Wel übergeile temps precies :9~

Heb nu met mijn 2.4 @ 3.0 temps van 58 stressed, dus kan beter met papstjes 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

Als je hier nu even kijkt dan zul je zien hoe Abbadon dat geflikt heeft... :)
[rml][ Ervaringen] Dual Xeon workstations[/rml]

[ Voor 5% gewijzigd door under-world op 13-04-2005 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 100386

under-world schreef op woensdag 13 april 2005 @ 09:51:
Als je hier nu even kijkt dan zul je zien hoe Abbadon dat geflikt heeft... :)
[rml][ Ervaringen] Dual Xeon workstations[/rml]
Nope, die koelers van Abbandon zijn geen Coolermaster Heatpipe-coolers. Dat zijn gemodde stock-koelers.

Je hebt geluk, ik heb net mijn eerste digitale camera binnen, en was toch van plan om dit weekend een shoot te maken van mijn koeien machines. Ik zal kijken of ik een koeler ff kan verwijderen om er een mooie macro-opname van te maken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
Anoniem: 100386 schreef op woensdag 13 april 2005 @ 09:59:
[...]
Nope, die koelers van Abbandon zijn geen Coolermaster Heatpipe-coolers. Dat zijn gemodde stock-koelers.
Helemaal mee eens...
Ik zal kijken of ik een koeler ff kan verwijderen om er een mooie macro-opname van te maken ;).
Graag duidelijke macro foto's als dat mogelijk is. :9

Hier staan wel mooie foto's van Mr.Groove!, die volgens mij hetzelfde heeft gedaan, maar waar je helaas niet goed op kan zien [b]hoe[/b hij het gedaan heeft (wel netjes!). Ik zie iig geen tie-wraps zitten. Dus Mr.Groove! mag van mij ook reageren :)

[ Voor 12% gewijzigd door Eldee op 14-04-2005 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRkMaN FX
Voor de echte tweakers heb ik nog iets intressant gevonden

De Thermaltake Bigwater kit heeft een H-clip waar gaatjes voorzien zijn om het blokje te bevestigen.
Indien je een PCH-DL of PC-DL mobo hebt kan je zo twee setjes aanschaffen en de dual xeon op H2O laten lopen :Y)

Gaatjes voor de Xeon-socket zitten in de H-clip al voorgemaakt.

Als ik tijd heb, ga ik eens proberen ze te H2O coolen met twee Bigwater setjes :9
Hopelijk kan het setje het totaal wel trekken anders ben je er niks mee |:(

[ Voor 11% gewijzigd door DaRkMaN FX op 13-04-2005 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

DaRkMaN FX schreef op woensdag 13 april 2005 @ 23:23:
Voor de echte tweakers heb ik nog iets intressant gevonden

De Thermaltake Bigwater kit heeft een H-clip waar gaatjes voorzien zijn om het blokje te bevestigen.
Indien je een PCH-DL of PC-DL mobo hebt kan je zo twee setjes aanschaffen en de dual xeon op H2O laten lopen :Y)

Gaatjes voor de Xeon-socket zitten in de H-clip al voorgemaakt.

Als ik tijd heb, ga ik eens proberen ze te H2O coolen met twee Bigwater setjes :9
Hopelijk kan het setje het totaal wel trekken anders ben je er niks mee |:(
wat kost zo'n bigwater setup.. ik denk dat je beter ffies kan kijken bij bijv. aquacomputer.de die heeft prachtige Xeon blokken.. heb je nog een pompje een een radiator voor nodig en klaar :Y)
2 complete setups vind ik een beetje overdreven.. water kan veel warmte op zich nemen vergeet dat niet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRkMaN FX
Bigwater setje kan je krijgen +- 100 € / stuk
Als je goed zoekt vind je ze ook voor +- 90 € / stuk

Setje bevat pompje / cpu blok / rad 120mm met 120mm fan met knop om snelheid - voltage te regelen / tubing & UV cooleant

Bigwater Pompje pompt maar 110 liter / h :r

Foto van het Bigwater cpu blokje / vind ze ook wel mooi ( gelijkaardig aan die van Aquacomputer )
Afbeeldingslocatie: http://www.thermaltake.com/images/watercooling/cl-w0010/cl-w0010.jpg
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Aquacomputer
airplex evo 160 (plugncool gerade)
aquastream Pumpe 12 V Rev. 3.0, Microcontroller-gesteuert
cuplex PRO Vierloch-Halterung Xeon (plugncool gerade) / 2 stuks
Wat tubing

Kostprijs zonder fans op radiator : 224 € zonder verzending :'(

Aquacomputer Pumpe pomp wel effe 300 liter / h

Denk dat bigwater setje dan nog altijd goedkoper is ;)
Plus : Bigwater set kan je altijd nog gebruiken op een
P4 Northwood ( heb ik zelf & gaat ook / niet vermeld op TT site )
Xeon S603/S604 ( heb ik zelf & gaat ook / niet vermeld op TT site )
P4 LGA 775
P4 Prescott
AMD K8
AMD K7

Aquacomputer is enkel een blokje voor Xeon socket
Maar het is te overwegen _/-\o_

[ Voor 29% gewijzigd door DaRkMaN FX op 14-04-2005 09:44 . Reden: Gegevens van pompje & sockets vermeld / foto toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

DaRkMaN FX schreef op donderdag 14 april 2005 @ 09:10:
Aquacomputer
airplex evo 160 (plugncool gerade)
aquastream Pumpe 12 V Rev. 3.0, Microcontroller-gesteuert
cuplex PRO Vierloch-Halterung Xeon (plugncool gerade) / 2 stuks
Wat tubing

Kostprijs zonder fans op radiator : 224 € zonder verzending :'(

Aquacomputer Pumpe pomp wel effe 300 liter / h

Aquacomputer is enkel een blokje voor Xeon socket
Maar het is te overwegen _/-\o_
verzending is niet zo duur.. voor pompje zou ik zelf voor de eheim 1048 gaan. dat scheeld je 35,= euro en die pompt zelfs 600l/h ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRkMaN FX
Edit op mijn vorige posts

Bigwater pompje pompt 120 L/h ipv 110 L/h
Pump Speed 120 L/hr van de ThermalTake site

Effe wachten op G_M_C zijn reactie over de Papst mod met zijn Coolermasters 8)7
Heb nu ook Coolermaster Heatpipes ( kosten wel wat geld dus ik twijfel ) :9

[ Voor 7% gewijzigd door DaRkMaN FX op 14-04-2005 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaRkMaN FX schreef op donderdag 14 april 2005 @ 14:46:
Edit op mijn vorige posts

Bigwater pompje pompt 120 L/h ipv 110 L/h
Pump Speed 120 L/hr van de ThermalTake site

Effe wachten op G_M_C zijn reactie over de Papst mod met zijn Coolermasters 8)7
Heb nu ook Coolermaster Heatpipes ( kosten wel wat geld dus ik twijfel ) :9
7(8)7 idd, want die mod van mij is zo verschrikkelijk simpel dat je je straks verbaasd dat je het niet zelf hebt bedacht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRkMaN FX
Toch niet met kabelbandjes aka consolbandjes aka tie-wraps ;)

Heb zo'n flauw vermoeden van wel :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
Anoniem: 100386 schreef op donderdag 14 april 2005 @ 15:37:
[...]
7(8)7 idd, want die mod van mij is zo verschrikkelijk simpel dat je je straks verbaasd dat je het niet zelf hebt bedacht :P
Bedacht heb ik al een hele hoop, dat kan ik wel goed 8).

Het is bij mij de uitvoering die vaak problemen geeft :o. Vandaar dat ik van iemand met ervaring graag wil weten wat kan werken, als je tenminste handig genoeg bent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eldee schreef op vrijdag 15 april 2005 @ 02:09:
[...]

Bedacht heb ik al een hele hoop, dat kan ik wel goed 8).

Het is bij mij de uitvoering die vaak problemen geeft :o. Vandaar dat ik van iemand met ervaring graag wil weten wat kan werken, als je tenminste handig genoeg bent...
Ik ben begonnen met fotograferen, maar om nu de hele post ook hier neer te zetten . . . .

Tenzij een modje het voor deze ene keer toestaat natuurlijk, het is tenslotte een DUAL XEON, ondanks dat ie in een Stacker zit ;)

Hieronder een link naar de syspics die ik tot nu toe gemaakt heb, en er zit ook al een redelijke closeup bij van de koelers. Ik ben nog bezig verder met fotograferen, dus de andere foto's van de fan-op-de-coolermaster komen eraan ;)

link: Anoniem: 100386 in "Cooler Master Stacker discussie topic De..."

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 17-04-2005 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sorry, wegens verplaatsen van de foto's is de uitleg gemoved naar: [rml]G_M_C in "[ Ervaringen] Dual Xeon Workstations - De..."[/rml]

Mooi ... klaar met de foto's. En op populair verzoek (DaRkMaN FX / Eldee ;) ) ff een uitleg van de mod van de fans. Schrik niet, want zoals ik zei is het eigenlijk gewoon een mooie improvisatie (i.e. simpel, doch effectief).

1) Men neme:
1 Coolermaster Heatpipe cooler
2 stukken zwart schakeldraad
Tip: Gebruik alleen dat zwarte schakeldraad: Dit past precies tussen de lamellen van de koeler, ander electradraad is te dik !

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/56932/full.jpg

2) Voorbereiden
Schakeldraad ontbloten, en alvast voorbuigen

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/56933/full.jpg

3) Draad erdoor steken
Voorgevormde draad erdoorheen, buiten de heatpipes om.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/56934/full.jpg

4) Boven en onder hetzelfde
Zo er doorheen dus, één bovenaan de cooler, één onder. Er steken nu 4 draadeinden aan één kant van de koeler eruit.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/56935/full.jpg

5) Fan erop klemmen
De uitstekende draadeinden door de bevestigingsgaatjes van de fan. En dan einde licht aantrekken en ombuigen. Ik zou adviseren om zachte rubber ringetjes tussen de fan en de cooler te zetten. Dat scheelt geluid, maar zorgt ook ervoor dat het de fan beter "klem zit".

En zowiezo: Niet hard aantrekken, want mss sloop je je heatpipes. Maar strak aantrekken is met behulp van de ringetjes niet nodig, het is dan eigenlijk alleen maar een kwestie van de draadeindjes lichtjes aantrekken en ombuigen.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/56936/full.jpg

LET WEL OP:
Je kan de fan pas eropzetten als je de cooler hebt gemoteerd in je kast / op de bracket. Je kan anders het hendeltje wat de koeler vasthoudt namelijk niet dichtdoen. Voor het dichdoen moet je ook eventjes het schakeldraad een beetje opzij buigen, anders zit dat ook in de weg. Daarna draad weer recht maken en de fan monteren. Fan monteren kan dus alleen maar als de draad al reeds in de koeler is gedaan + je de koeler hebt geplaatst op het mobo.

6) Uiteindelijke resultaat
Zo zit het er bij mij nu in de kast gemonteerd.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/56909/full.jpg

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 02-09-2005 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-06 13:11
Geweldige tip. Deze ga ik onthouden.

Jaco

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRkMaN FX
Handig & mooi afgewerkt gewoonweg :9

Thx for the how-to B)

[ Voor 30% gewijzigd door DaRkMaN FX op 17-04-2005 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87386

hallo mensen,

klein vraagje ik heb een stukje terug in dit topic een post geplaatst over het uitlezen van voltage lijnen op een Asus NCCH-DL

ik heb hier het volgende probleem mee: ik heb IIS en SNMP services geinstalleerd op mijn pc, Windows XP Pro + SP2, vervolgens de ASUS System Foundation Drivers en daarna de ASUS System Web-based Management(ASWM) for Windows V2.0 Build 25

alle installaties verlopen goed zonder foutmeldingen, maar wanneer ik na de installatie in me browser
IE en/of Firefox in typ http://10.0.0.153:2623 en dan aswm user + pass correct intyp gebeurd er niets scherm wordt wit balkje onder loopt heel traag maar kom niet in ASWM.

iemand nog tips???

de hardewaren:

Asus NCCH-DL rev1.x
2x Intel Xeon 2.8GHz (nocona)
4x 512MB PC3200 Kingston CL3
ATi Radeon X800 XT PE
2x Maxtor Diamond Max 200GB sata

alvast bedankt !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Asus NCCH-DL
2x Intel Xeon 2,8GHz (S604, 1MB, 800MHz FSB)
512MB x 2 (1GB) PC3200 DDR (TwinMos)
Aopen GeForce 6800 GT 256MB
LSI MegaRAID 320-2X (2x U320, 128MB, BBU, PCI-X, 400MHz IOP)
Die videokaart die je erin hebt zitte....is dat pci-x ofzow :?
want dit mobo heeft geen AGP en geen PCI-E sloten :?

:X :X :X :X :X :X
2 sites waar ik keek stond er niks vermeld over AGP poort...asus.nl is down, asus engeland server error en asus amerika heeft mobo er niet tussen staan :Z

[ Voor 19% gewijzigd door DutchTSE op 19-04-2005 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
AGP lijkt me :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
DutchTSE schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 16:22:
[...]

2 sites waar ik keek stond er niks vermeld over AGP poort...asus.nl is down, asus engeland server error en asus amerika heeft mobo er niet tussen staan :Z
Als ik hier kijk,
dan zie ik toch een agp pro slot er op. En het staat ook nog bij de specs ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
DutchTSE schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 16:22:

http://nl.asus.com werkt wel, het adres van de NL site is veranderd lijkt 't ;)

En ja, er zit een AGP slot op de NCCH-DL ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Lennieboy83 op 19-04-2005 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRkMaN FX
Met welke reden het webbased stuff gebruiken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87386

omdat je daarmee wel goed de temps en voltages kan uitlezen;)

proggies als AsusProbe werken niet goed icm NCCH-DL:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRkMaN FX
Werkt dat webbased systeem ook voor PCH-DL ?
Want in Sisoft krijg ik totaal verkeerde uitlezingen :(

Vanavond es proberen, merci voor de tip :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Zelf gebruik ik voor mijn PCH-DL gewoon AsusProbe, en die doet het op zich prima. Zover ik weet kan op de PCH-DL echter ook gewoon die web based troep (jupz, ik vind het troep :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Llurch
  • Laatst online: 16-06-2012

Lord Llurch

graftakke

ik heb na montage -en directe demontage- van een TV-kaart, enorm veel last van bsod's. de Bad_pool_caller en IRQ_not_less_or_equal.

Nu wil even schoon schip maken met niewe drivers voor alle onderdelen. Maar na een uurtje her en der zoeken, ben ik nergens de chipsetdrivers tegen gekomen, weet iemand waar ik de moederborddrivers voor een PC-DL kan vinden?

De site van asus zuigt behoorlijk, veel dooie links, en voor de PC-DL zijn alleen drivers van bijna twee jaar oud te vinden. veel biossen, lan-, raid- en audiodrivers, maar nérgens chipset drivers.

[ Voor 3% gewijzigd door Lord Llurch op 21-04-2005 23:58 ]

There is one more thing: It's been emotional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lord Llurch schreef op donderdag 21 april 2005 @ 23:58:
ik heb na montage -en directe demontage- van een TV-kaart, enorm veel last van bsod's. de Bad_pool_caller en IRQ_not_less_or_equal.

Nu wil even schoon schip maken met niewe drivers voor alle onderdelen. Maar na een uurtje her en der zoeken, ben ik nergens de chipsetdrivers tegen gekomen, weet iemand waar ik de moederborddrivers voor een PC-DL kan vinden?

De site van asus zuigt behoorlijk, veel dooie links, en voor de PC-DL zijn alleen drivers van bijna twee jaar oud te vinden. veel biossen, lan-, raid- en audiodrivers, maar nérgens chipset drivers.
Het is een intel chipset, dus je kan gewoon de intel .inf utility gebruiken. Hetzelfde geld ook voor de netwerk, die is ook gewoon een intel on-board; en daarvoor kan je ook de standaard intel-drivers voor gebruiken. En ook de Intel Application Accelerator ed :).

Kijk ff in de meuktracker voor de nieuwste versies.

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 22-04-2005 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Llurch

Lord Llurch

graftakke

ik dank u.

ik had wel een Intel Application Accelerator geprobeerd, maar die gaf aan dat het niet met mijn moederbord compatible was. ik zal wel iets fout hebben gedaan.

te meer ik niks kon vinden van drivers, had ik wel een vermoeden dat er een update-utility was. wist alleen niet hoe dat ding heette. nogmaal proberen B)

edit:
nee, weer.

ook de multilanguage geprobeerd, toen kreeg ik dezelfde foutmelding, maar nu in het nederlands....

[ Voor 17% gewijzigd door Lord Llurch op 22-04-2005 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
Anoniem: 100386 schreef op zondag 17 april 2005 @ 20:04:
Mooi ... klaar met de foto's. En op populair verzoek (DaRkMaN FX / Eldee ;) ) ff een uitleg van de mod van de fans. Schrik niet, want zoals ik zei is het eigenlijk gewoon een mooie improvisatie (i.e. simpel, doch effectief).
[/center]
Bedankt voor de duidelijke uitleg en mooie foto's
Binnenkort ga ik dit maar eens proberen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Llurch

Lord Llurch

graftakke

Lord Llurch schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 00:12:
edit:
nee, weer.

ook de multilanguage geprobeerd, toen kreeg ik dezelfde foutmelding, maar nu in het nederlands....
ehm... ik ben nog geen stap verder, iemand suggesties of tips?

het gaat om een pc-dl, dus zou hier moeten kunnen.......of een nieuw draadje starten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Ik heb de bestelling geplaatst voor mijn dual setup. Ik ben benieuwd of het allemaal zo goed gaat werken als jullie aangeven. (supermicro X6DA8-G2, 2 gig ram, 2x 3.4 Nocona)

Zit alleen nog even met het bevestigen va de CoolerMaster
E3W-NPTXS-04] in de CM stacker behuizing. Daar lijk ik een clip zoals de ebp-ncek voor nodig te hebben.

Weet iemand (GMC ?) of er bij de Coolermaster heatpipes standaard ook die clips meegeleverd worden ?
CoolerMaster Nederland heeft me naar Duitsland doorverwezen, en die hebben gisteren geen antwoord op mijn mails gegeven. (beetje vaag dat ze zoiets niet zelf weten..)

Heb nu mijn dealer maar gevraagd ook nog 2 van die clips mee te bestellen (iets van 2 Euro per stuk) beetje lullig als die er niet bij zijn en weer los besteld moeten worden..

En GMC nog bedankt voor de 'handleiding' voor het installeren van ventilatoren op de Coolermaster heatpipes. Ik heb ook maar 80x80x25 papst koelers besteld.

Jaco

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jacovn schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 10:05:
[...]
Zit alleen nog even met het bevestigen va de CoolerMaster
E3W-NPTXS-04 in de CM stacker behuizing. Daar lijk ik een clip zoals de ebp-ncek voor nodig te hebben.

Weet iemand (GMC ?) of er bij de Coolermaster heatpipes standaard ook die clips meegeleverd worden ?[...]
Voorzover ik weet worden de coolers bij Noconaá geschroeft aan een backplate. Als je op de site van lou klikt op het plaatsje en de vergroting bekijkt zie je dat volgens mij ook.

Overigens, als er retentionmudules nodig zijn, of backplates, dan zitten die er denk ik wel bij. Want bj mijn koelers (voor een Prestoina) zat alles erbij, dus backplates/retentionmudules/schroeven. Alles wat je nodig had zat erbij dus. En coolermaster kennende, denk ik dat het bij jouw koelers ook wel zo zal zijn.
Lord Llurch schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 00:00:
[...]

ehm... ik ben nog geen stap verder, iemand suggesties of tips?

het gaat om een pc-dl, dus zou hier moeten kunnen.......of een nieuw draadje starten?
Begin nu gewoon met de inf update utility. En kijk gewoon eventjes op de driver-pagina van Asusnaar welke drivers ASUS zelf aanbied, en zoek daarvan in de meuktracker gewoon de nieuwste.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 100386 op 23-04-2005 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Anoniem: 100386 schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 10:11:
Voorzover ik weet worden de coolers bij Noconaá geschroeft aan een backplate. Als je op de site van lou klikt op het plaatsje en de vergroting bekijkt zie je dat volgens mij ook.

Overigens, als er retentionmudules nodig zijn, of backplates, dan zitten die er denk ik wel bij. Want bj mijn koelers (voor een Prestoina) zat alles erbij, dus backplates/retentionmudules/schroeven. Alles wat je nodig had zat erbij dus. En coolermaster kennende, denk ik dat het bij jouw koelers ook wel zo zal zijn.
Dank je wel dat is dan een geruststelling. Het gesprek met CoolerMaster nederland was niet hoopvol. Maar ik heb ook wat meer gelezen dat Duitsland deze producten voert, en niet Nederland, en dat zou het doorverwijzen dan wel verklaren.

Je zou inderdaad de koeler wel zo op de kast kunnen schoeven. Maar die backplate maakt het leven wel makkelijker. Die bevestig je aan je kast, en dan kun je redelijk eenvoudig de koeler later vastschroeven. Je hoeft dan geen schroefdraad in je kastbodem te tappen (te dun voor het tappen van een schroefdraad lijkt me)

Maar inderdaad zouden dit soort setjes wel redelijk standaard moeten zijn. Als je naar de verschillende socket 604 borden kijkt zitten de CPU's niet altijd op dezelfde plaats. Dus een kasten leverancier zou dan haast een geperforeerde plaat moeten leveren om dat allemaal te kunnen faciliteren.

Jaco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Llurch

Lord Llurch

graftakke

Anoniem: 100386 schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 10:11:
Begin nu gewoon met de inf update utility. En kijk gewoon eventjes op de driver-pagina van Asusnaar welke drivers ASUS zelf aanbied, en zoek daarvan in de meuktracker gewoon de nieuwste.
je gelooft het niet |:( , klik maar op versie 5.0: Server Error in '/scripts-df-external' Application.

Asus bied één driver aan, en die zegt bij installatie dat mijn moederbord niet compatibel is.

Gelukkig werkt de meuktracker beter 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Ik heb in een intel pdf nog een afbeelding gevonden. Wellicht verduidelijkt het de zaak wat:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.nieuwenhoven/604mounting.JPG

Het gaat dan om het onderste deel uit de tekening.
De CEK spring zou bij het moederbord moeten zitten.

Asus levert een soort plakbare versie bij hun moederborden.
Zou logischerwijs bij een kast moeten zitten, maar ik vermoed dus dat het bij een coolermaster stacker er niet bij zit (hoor graag als dat wel zo is..)

Zou graag voor de zekerheid zo een backplate willen hebben om de koelblokken toch stevig vast te kunnen zetten.

Jaco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lord Llurch

Lord Llurch

graftakke

jacovn schreef op zondag 24 april 2005 @ 11:02:
Zou graag voor de zekerheid zo een backplate willen hebben om de koelblokken toch stevig vast te kunnen zetten.
Je zou ze zelf kunnen maken uit 4 of 5 millimeter aluminium plaat, zelf gaatjes tappen. ;)
En anders staalplaat en moertjes erop solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Of vraag de leverancier van je SuperMicro bord of hij een tweetal "SKT-00120" mee kan leveren. Dat zijn de losse plates die supermicro kan leveren voor Xeon mounts. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 107097

Iemand ervaring met deze socket 604 / Xeon koelers?
Ik vind ze er persoonlijk wel cool uitzien. Maar kan nergens wat vinden over de kwaliteit cq. de koelcapaciteit van zo'n ding. Iemand ervaringen hiermee?

http://www.glacialtech.com/pdf/Turbine4500.pdf

Het orginele plaatje kreeg ik er niet zo snel uit, vandaar maar een linkje.

p.s Er schijnt ook een Pro versie van te zijn. Zie zo snel geen verschil met de 'normale' anders dan dat de Pro wat meer Decibellen produceerd

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 107097 op 24-04-2005 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Kippenijzer schreef op zondag 24 april 2005 @ 11:32:
Of vraag de leverancier van je SuperMicro bord of hij een tweetal "SKT-00120" mee kan leveren. Dat zijn de losse plates die supermicro kan leveren voor Xeon mounts. :)
Dank je wel, dat vermoeden had ik al, maar kon nergens een plaatje vinden. En van de sumiere beschrijving wordt je ook niet veel wijzer..

Ik zal zien dat ik 2 stuks van die SKT-00120 krijg.

Worden er ook foto's van het systeem op prijs gesteld als het 1 maal in elkaar zit ?

- na 100 sites bezocht te hebben eindelijk.... http://213.21.215.147:808...cessories/SKT-115_120.jpg

Jaco

[ Voor 20% gewijzigd door jacovn op 24-04-2005 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jacovn schreef op zondag 24 april 2005 @ 12:58:
[...]
Worden er ook foto's van het systeem op prijs gesteld als het 1 maal in elkaar zit ?
[...]
Hmmm . .. .

Hoe zal ik het zeggen . . . .

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~c.rietdijk3/smile/PICS!!!.gif

:P

Je hoeft niet steeds je post te "ondertekenen". Op t.net doe je elkaar "automatisch" de groeten door te posten; zonder dat je het specifiek hoeft neer te zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Het zijn dus de mounting plates voor Prestonia Xeon's, echter kun je de plates (niet de retension dingen) ook voor de Nocona gebruiken. Dus als je zeker wilt zijn dat je set "compleet" is, is het een goede optie.
Mag ik trouwens vragen waar je het bord vandaan haalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Jawel,
Besteld bij www.empc.nl

Goede ervaring tot nu toe, donderdagavond 2x HD besteld en op zaterdag al kunnen ophalen.
Hopenlijk komen alle onderdelen deze week aan, dan kan ik vrijdag en zaterdag het systeem opbouwen en foto's maken 8)

Net gebeld met de distribiteur voor Europa, heeft er ongeveer 300 liggen. Dus als er andere mensen met het zelfde probleem zitten, zouden ze kunnen overwegen een Supermicro SKT-0120 SKT-0159 te laten bestellen door hun dealer.

Jaco

[ Voor 69% gewijzigd door jacovn op 25-04-2005 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Gesproken met technische dienst bij Europese importeur. Die SKT-0120 gaat niet passen voor een Nocona processor.
Je moet het onderdeel SKT-0159 hebben. Dat is een strip voor de 2 processoren in 1 keer.

Jaco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

Tja, Alpha Beyonder heeft met hetzelfde bord toch echt SKT-120 achtige plates gebruikt (effectief waren het de plates die bij mijn PCH-DL, dus Asus Xeon Prestonia zaten). En het past wel, alleen het hoort niet. Ik heb al zo vaak SupeRMicro spul besteld waar je hoort dat het niet kan, maar ik doe voldoende onderzoek voor iets aan te schaffen, en ben nog nooit tegen problemen aangelopen met dat wat ik bestelde. Maar inderdaad, als er een "speciale" variant voor de Nocona bestaat ben je gek om niet die te nemen als je de keuze hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Pics worden idd op prijs gesteld hier :P

G_M_C, heb je die Coolermasters ook getest zónder fan? Ben wel benieuwd hoe ze bij jou doen qua temps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Niemand ervaringen met de CPU Koelers van Glaciatech op een 604 socket?
IS het dan echt rotzooi? of zijn ze gewoon onhandig te monteren?
Ik heb al van alles gezocht, maar er is bar weinig te vinden over deze koelers.

Linkje http://www.glacialtech.com/pdf/Turbine4500.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Abbadon schreef op maandag 25 april 2005 @ 18:17:
Pics worden idd op prijs gesteld hier :P

G_M_C, heb je die Coolermasters ook getest zónder fan? Ben wel benieuwd hoe ze bij jou doen qua temps.
Tot op dit moment niet; in feite heb ik meteen al deze mod verzonnen toen ik het systeem in elkaar zette. Voornamelijk omdat ik "zekerheid" wilde dat ik de boel niet te heet liet worden.

Waarom vraag je . . . Mijn systemen draaien allemaal 100% load @ 24/7 ivm mijn DPC-activiteiten (zie sig ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Kippenijzer schreef op maandag 25 april 2005 @ 17:47:
Tja, Alpha Beyonder heeft met hetzelfde bord toch echt SKT-120 achtige plates gebruikt (effectief waren het de plates die bij mijn PCH-DL, dus Asus Xeon Prestonia zaten). En het past wel, alleen het hoort niet. Ik heb al zo vaak SupeRMicro spul besteld waar je hoort dat het niet kan, maar ik doe voldoende onderzoek voor iets aan te schaffen, en ben nog nooit tegen problemen aangelopen met dat wat ik bestelde. Maar inderdaad, als er een "speciale" variant voor de Nocona bestaat ben je gek om niet die te nemen als je de keuze hebt :)
Kippenijzer. Sorry als ik wat negatief over kwam. Je hulp wordt zeer zeker op prijs gesteld.

De support persoon was er stellig van overtuigd dat het niet paste omdat de maat anders is.

Ik wilde voorkomen dat iedereen als een haas die dingen gaat bestellen en mij dan boos aankijkt mocht het niet zo goed passen.

De prijs die ik nu gekregen heb is iets van 8 Euro voor 1. Volgens mij is het een dubbele beugel voor beide processoren in 1 keer.

Ik zal er duidelijk foto's van maken. Voor mij was het tot dusver een verwarrende zaak.
Supermicro maakt mooie spullen van wat ik ervan gelezen heb, maar hun onderdelen bestand zouden ze wel eens wat duidelijker mogen opzetten op hun website. Foto erbij zou al veel doen.

Jaco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer

Kippenijzer

SuperMicro heeft het gewoon heel makkelijk bekeken, ze houden het zo vaag zodat mensen bijna wel *moeten* kiezen om er ook een SuperMicro chassis bij te nemen. Da's gewoon slimme marketing. Ik heb zelf, zeker de 1e keer dat ik SuperMicro bestelde een week ofzo uitgezocht of alles wat ik bestelde wel klopte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

de dual xeon die ik ga bouwen wordt watergekoeld.. nu zijn wij aan het kijken naar een watergekoelde voeding.. in deze case komen ook 6 disken te hangen met een raid5 controller met 8 poorten dus evt komen er meer in te hangen in de toekomst..

iig freezinghardware kwam met de volgende voeding die zij kunnen leveren..
de Fortron WCP-400 400 Watt:
+3,3V: 28A
+5V: 40A
+12V: 15A
+5VSB: 2,0A

wat denken jullie.. moet ik nog ffies verder kijken naar een krachtigere voeding en waar moet een voeding minimaal aan voldoen voor een dual xeon te trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Bij je mobo staat vaak wat hij minimaal voor voeding wil. Het minimaal wattage voor 12V+5V is bijvoorbeeld ook belangrijk om even te controleren.

Daarbij lijkt mij 400 watt wat krap voor een dual Xeon en 5 disken. Ik zou iets ruimer gaan en kiezen voor 5 a 600 watt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
15A op de 12V lijn is te weinig, zeker met al dat spul wat jij er in wilt proppen. Beetje stevige (EPS) PSU heeft of twee 12V lijnen die elk zo krachtig zijn of eentje van 25~30A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Mijn dual Xeon gaat er als volgt uitzien:
Moederbord: Supermicro X6DA8-G2
CPU's: 2 x Xeon 3.4 GHz - 800 fsb
Processor koeling: Coolermaster E3W-NPTXS-04 met papst 8412-N2/GMLE
Geheugen: 2 x Corsair CM73DD1024R-400 1024MB 400MHZ
Kast: CM stacker
Voeding: Antec TruePower 550 EPS + indien nodig Neo480
Video: Leadtek Winfast PX6600 GT TDH
HD: Raptor 36 GB voor systeem + basis applicaties
2x Raptor 74 voor compressie/decompressie en PAR berekeningen.
Maxtor Diamondmax-9 120GB voor games, applicaties etc.
Maxtor Maxline+II-250GB voor downloads
4x Maxtor MaxlineIII-300GB voor raid-5 opstelling
Areca 1130 S-Ata raid controller

Nog niet alle onderdelen zijn binnen (memory, Maxline-III's, CPU koeling, CPU retention frame)
Hopenlijk is dat er komende woensdag, dan kan ik een paar dagen besteden het systeem goed te krijgen.

DVD brander/speler nog niet besloten. Wacht nog even op de nieuwe NEC denk ik.

Jaco

[ Voor 6% gewijzigd door jacovn op 29-04-2005 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Zalman Truepower 550 EPs is:
40A +5V
30A +12V
32A +3.3V
0.54A -5V
1.0A -12V
2.0A +5Vsb

Neo480 is:
38A +5V
18A +12V (1)
15A +12V (2)
30A +3.3V
1.0A -12V
2.0a +5Vsb

Denk dat ik meeste HD's maar op de Neo laat lopen met de ventialtoren (zitten er nogal wat in de stacker (3 x 120 mm in de 3:4 rackjes, 120mm outlet, 80 mm outlet top en 80 mm outlet side)
Dan moet de Truepower-550 wel het bord met de videokaart kunnen trekken neem ik aan.

Jaco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand ervaringen met deze CPU Koelers van Glaciatech op een 604 socket?
Ik heb al van alles gezocht, maar er is bar weinig te vinden over deze koelers.

Linkje http://www.glacialtech.com/pdf/Turbine4500.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlPha.BeYoNdeR
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-12-2024
jacovn schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 22:42:
Mijn dual Xeon gaat er als volgt uitzien:
Moederbord: Supermicro X6DA8-G2
CPU's: 2 x Xeon 3.4 GHz - 800 fsb
Processor koeling: Coolermaster E3W-NPTXS-04 met papst 8412-N2/GMLE
Geheugen: 2 x Corsair CM73DD1024R-400 1024MB 400MHZ
Kast: CM stacker
Voeding: Antec TruePower 550 EPS + indien nodig Neo480
Video: Leadtek Winfast PX6600 GT TDH
HD: Raptor 36 GB voor systeem + basis applicaties
2x Raptor 74 voor compressie/decompressie en PAR berekeningen.
Maxtor Diamondmax-9 120GB voor games, applicaties etc.
Maxtor Maxline+II-250GB voor downloads
4x Maxtor MaxlineIII-300GB voor raid-5 opstelling
Areca 1130 S-Ata raid controller

Nog niet alle onderdelen zijn binnen (memory, Maxline-III's, CPU koeling, CPU retention frame)
Hopenlijk is dat er komende woensdag, dan kan ik een paar dagen besteden het systeem goed te krijgen.

DVD brander/speler nog niet besloten. Wacht nog even op de nieuwe NEC denk ik.

Jaco
Heey ik zie dat jij hetzelfde mainboard als mij gebruikt. Als je wat info of ervaringen wil weten moet je et maar effe melden :)

Edit:

Ik zie btw net op die empc.nl site staan dat daar geen X6DA8-G2 bij staat.. alleen de X6DA8-G, dus weet niet waar je da vandaan haal? :P

[ Voor 7% gewijzigd door AlPha.BeYoNdeR op 30-04-2005 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Kippenijzer schreef op maandag 25 april 2005 @ 17:47:
Tja, Alpha Beyonder heeft met hetzelfde bord toch echt SKT-120 achtige plates gebruikt (effectief waren het de plates die bij mijn PCH-DL, dus Asus Xeon Prestonia zaten). En het past wel, alleen het hoort niet.
Nog even hier op terug komen.
Uit: http://www.intel.com/design/xeon/guides/30266101.pdf

The baseboard mounting holes for the CEK solution are at the same location as the hole locations
used for previous Intel Xeon Processor thermal solution. However, CEK assembly requires 1.016
cm [0.400 in.] large diameter holes to compensate for the hat spring embosses.

Dus alleen de gaten zijn bij nocona groter..
Je had helemaal gelijk. Jammer dat de technische dienst van Supermicro me dan min of meer onzin vertelde..

Jaco

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.