[Ervaringen] Dual Xeon Workstations - Deel 4

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 7.091 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 20:09
ReseTTim schreef op woensdag 29 juni 2005 @ 01:42:
nexus staat bekend op zijn stille voedingen.. volgensmij is het allemaal wel stil dus die fans :P
de 6029 is 42dB denk dat deze wel stiller is..

http://www.nexustek.nl/sxaseries.htm
Ik heb 4 van die bovenste. Doen het goed, maar erg stil is hij niet :P De fanregeling van mijn mobo weet het terug te brengen naar een acceptabel niveau, dat wel.

Die onderste is specifiek voor 1u behuizingen denk ik. Die bovenste ga ik binnenkort in 2u proberen, maar dat lukt wel. Een vriend van me heeft een rack vol hangen met 2u kasten en die koelers er in.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gelukkig, koelen doet het dus wel, ook in een beetje standaard midi case. ik wil namelijk verder gaan overclocken (24@2,9 nu) maar moet makkelijk over de 3ghz kunnen als de temp. mee werkt, vooral met dit weer.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2005 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiphias-Gladius
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-09 12:22
Ik vind dit een leuke topic om te lezen, vooral hoe men een heel Xeon-systeem opbouwt. Misschien een vraag die hier niet echt thuis hoort, maar aangezien de mensen hier ervaring hebben met Xeon-systemen, toch maar even vragen.
Waaarom zou men een dual Xeon-systeem kopen en niet een dual-core syteem van AMD of Intel? Afgezien van het feit dat men nog hardware over heeft van een Pentium 4 systeem. Ik hoop dat jullie wat argumenten zouden kunneng geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11-08 22:59

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akino
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-02 17:17

Akino

Dr. Opteron

Omdat je voor de huidige marktprijs v.e. Intel dual core cpu,makkelijk een 2 x een Xeon cpu hebt.
Dan het je ook nog's hyper threading,om 4 x HT te hebben met een dual core,mag je de diep in de buidel tasten,da's voolopig enkel nog maar bij de Pentium Extreme Edition 840

Eigenlijk heb ik alles op de PSU na uit m'n P4 kunnen hergebruiken
Da's waarom ik eigenlijk pas nog een NCCH-DL heb gekocht (2x 3.0Ghz Noc.)
omdat....
Net een 6800GT met 256 MB AGP had aangeschaft,...ik blijf geld uitgeven,dus deze gelijk vervangen..nee
Ik had een Adaptec 39160 voor 64 bits PCI die zit nu in een PCI-X slot,voorheen 32 bit PCI (SCSI RAID wordt het volgende)
4 X 36 GK 15K is ook zonde om weg te gooien.
Opslag doe ik op het netwerk, Gbit lan + goede bekabeling
1024 MB DDR 550 Twinx
Nog berg IDE en SATA poorten,persoonlijk doe ik daar helemaal niets,op de cd rom na,mee.
Daar kan ik ook niet mee over praten.

Beetje tweaker/google zoeken,en krijg je er nog wat Mhz bovenop.
Ikzelf doe veel video/geluid/foto bewerking...Seti (4 clients op 1 machine a 2 u'20 gemideld per client).
Zelfs bij m'n games (die nog niet eens van dual gebruik maken) heb ik het gevoel dat het toch allemaal net wat soepeler draait.

de "vervangings waarde" is en blijft ook hoger dan "gangbare" reguliere hardware.

[ Voor 3% gewijzigd door Akino op 30-06-2005 00:49 ]

Wat tweak ik...... http://www.amels-holland.com/range/amels-272/#1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Can I join? :D

Ik heb een tijdje geleden een hele zwik hardware overgenomen, waaronder een Intel SR2300 chassis en 4 Xeons. Nu, ettelijke weken later, heb ik met wat ruilen hier en daar en nog een extra investering, alles aan de praat! 8)

Afbeeldingslocatie: http://pooh.selwerd.nl:81/images/244t.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pooh.selwerd.nl:81/images/249t.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pooh.selwerd.nl:81/images/256t.jpg

Een uitgebreider verslag heb ik hier staan

En m'n Intel SR2300-chassis...

Afbeeldingslocatie: http://pooh.selwerd.nl:81/images/168t.jpg

en uitgebreider hier en hier

Het Intel-chassis is al een tijdje up&running, met Kippenijzers oude 2.4/400's(waarvoor nog dank!). Ik heb er Gentoo op draaien, met softRAID 1, ReiserFS en LVM2. Ik ga 'm binnenkort co-locaten maar hij staat nu nog op m'n slaapkamer :+

W.b. m'n werkstation, die foto's zijn van gisteravond en daar ga ik de komende tijd nog flink mee aan de slag. OS wordt ook Gentoo, qua disk zit er nu 1 80GB IDE in maar ik heb een Intel SRCU42L U320-RAID-kaart liggen welke er om schreeuwt om gebruikt te gaan worden... Nou, dat moesten we dan maar eens doen. Verder staat natuurlijk de GMC-mod op het programma en de 2.4/533's die ik nu op de NCCH-DL heb zitten zouden makkelijk een paar tandjes harder moeten kunnen gaan in deze setup lijkt me... We'll see...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2005 23:27 . Reden: linkjes naar grotere foto's gefixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

...en vanavond heb ik de boel maar weer losgehaald om de ... G_M_C-mod te doen! :+

Afbeeldingslocatie: http://pooh.selwerd.nl:81/images/265t.jpg

meer plaatjes hier...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ziet er strak uit, man :)

Ander onderwerp: Dual-cpu vs. dual-core; Xeon-paar ontmoet Pentium XE 840. Niet gek, hoe zo'n single dual core CPU tegenover een gelijkwaardige dual single core CPU presteert ( :+ ). * BalusC kan niet wachten tot dual dual core Xeon :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik ben erg benieuwd naar dual dualcore met hyperthreading, OCTA!

Die SGI kasten zijn erg cool trouwens!

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gladiool schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 01:04:
Die SGI kasten zijn erg cool trouwens!
Haha, dank! M.b.t. de kast, die heb ik al een tijdje, daar heeft ooit een dual P3 SGI ingezeten (met Win NT erop... geen IRIX o.i.d.)... Een model wat ze snel willen vergeten en daarom ook niet heilig om te modden o.i.d. (imho)... Mod-foto's (ik dacht... SGI dual P3=ATX... think again...) staan hier. (Ik ben trouwens blij dat het er allemaal in past :) )

M.b.t. dual-core e.d. Dat is inderdaad impressive... Voor mij persoonlijk geldt dat dual-Xeon (mede door een mazzeltje met de overname van een hoop spullen) nu haalbare kaart was voor mij, gloedje nieuwe dual-core spullen (en/of bijv. dual-Opteron o.i.d.) compleet out-of-the-question qua kosten... Ik ben i.i.g. compleet 'over the moon' met m'n 4 CPU's in software :-) (hiervoor had ik een dual XP 2400+ (gemod naar MP) op een A7M266-D) en op termijn kan ik er nog Nocona's met EM64T op zetten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:04
Misschien dat het aan mijn verbinding ligt maar ik krijg geen access tot jouw plaatjes en links, kun je d'r nog eens naar kijken? :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je zit op werk? Dan is er gerede kans dat jullie systeembeheerder voor het Internet alle andere poorten dan 80 heeft geblokkeerd :) Ter verificatie zou je op mijn "Ja, in de BP6 passen wél Itaniums" linkje uit de sig kunnen klikken. Deze zou je dan ook niet kunnen zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abbadon schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 12:06:
Misschien dat het aan mijn verbinding ligt maar ik krijg geen access tot jouw plaatjes en links, kun je d'r nog eens naar kijken? :)
De reden is inderdaad dat het nu gehost wordt vanaf poort 81... dat is binnenkort opgelost als m'n Intel SR2300-chassis met 2.4/400's is gecolocate :P (daar komt o.a. m'n site + fotootjes e.d. op te draaien en gewoon vanaf poort 80, zoals ze het ook op veel werkplekken graag zien :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Laatst online: 12-09 22:36

ThunderNet

Flits!

Ik hoop dat ik een beetje in dit topic terecht kan, ondanks dat het niet om een Dual Xeon gaat :)
Het wil namelijk dat ik een Compaq Proliant ML350 heb, met een p3 600 EB Slot1 processor....
Nu loop ik al lange tijd, om er een 2e processor in te prikken... Maar het blijft lastig een zelfde processor te vinden. Nu las ik in de FAQ dat het niet nodig is, ze op de zelfde snelheid te hebben (maar geld dit alleen voor de XEON's of ook voor de P3's?)
Zo ja, zou het natuurlijk ook intressant worden te kijken naar een andere proc (800/933 oid)
en later de eerste cpu misschien daar nog weer naar upgraden.

... Maar blijft natuurlijk de zoektocht bestaan voor een voedingsmodule (VRM) .... >:) hoewel, zo ingewikkeld zag die er niet uit, misschien mogelijk om die zelf te maken?

Heeft iemand ervaring met Dual - P3's? verschillende snelheden, no-go of kan het best?

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01 00:03

under-world

ooh-la dots

Het kan wel op bepaalde borden zoals de abit vp6 en de msi 694d pro/master. Windows wil dan soms nog wel draaien maar bij het opstaren van sommige software slaan de BSOD's gelijk om je oren. Het gebruiken van 2 verschillende CPU's is verre van ideaal. Het wordt door de meeste fabrikanten afgeraden. In die Compaq zal het waarschijnlijk al helemaal niet gaan werken met 2 verschillende steppings of kloksnelheid. Heb je bij Compaq wel eens geinformeerd hierover ?

[ Voor 8% gewijzigd door under-world op 04-07-2005 01:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

Ik heb al paar keer contact opgenomen met Compaq.. maar ze doen erg moeilijk :X de 2e proc 'pack' zou ik nog in noord-amerika kunnen kopen. Maar ik wil de losse info, niet het pakket... lastig, lastig.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• under-world

under-world

ooh-la dots

Ja ze willen natuurlijk het liefst dat je via Compaq die cpu koopt maar dan loopt het teveel in de papieren. Als ze et speciaal moeten bestellen etc. zal het wel te duur zijn in verhouding tot de waarde van die server. Goed in de gaten houden of je niet een setje van 2 slot 1's voorbij ziet komen. Slot 1 setje is wel lastiger te vinden dan 2 socket cpu's.

[ Voor 6% gewijzigd door under-world op 04-07-2005 01:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

under-world schreef op maandag 04 juli 2005 @ 01:33:
Ja ze willen natuurlijk het liefst dat je via Compaq die cpu koopt maar dan loopt het teveel in de papieren. Als ze et speciaal moeten bestellen etc. zal het wel te duur zijn in verhouding tot de waarde van die server. Goed in de gaten houden of je niet een setje van 2 slot 1's voorbij ziet komen. Slot 1 setje is wel lastiger te vinden dan 2 socket cpu's.
't probleem is dat er ook nog een VRM (voedingsmodule) bij moet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• under-world

under-world

ooh-la dots

Die zijn makkelijker te vinden dan zo'n cpu. Check eens via Ebay, volgens mij kun je die dingen wel bestellen vanuit Duitsland of VS. http://cgi.ebay.de/ws/eBa..._ReBay_Pr4_PcY_BIN_Stores
edit:
Of nog exact zon zelfde proliant zoeken waar helft van ontbreekt en van twee 1 maken :o

[ Voor 60% gewijzigd door under-world op 04-07-2005 01:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet

ThunderNet

Flits!

under-world schreef op maandag 04 juli 2005 @ 01:45:
Die zijn makkelijker te vinden dan zo'n cpu. Check eens via Ebay, volgens mij kun je die dingen wel bestellen vanuit Duitsland of VS.
edit:
Of nog exact zon zelfde proliant zoeken waar helft van ontbreekt en van twee 1 maken :o
hehe, vervoerskosten alleen zijn al duurder dan officieel compaq spare-parts bestellen, ben ik bang..

edit:
die ebay link, das eng dezelfde module met zelfde serie nummer :D

[ Voor 9% gewijzigd door ThunderNet op 04-07-2005 01:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:27
Al enige tijd draai ik op mijn Asus NCCH-dl 2x een RAID1 setup. De SATA raid controller is een Promise PDC20319 chip wat hetzelfde is als een Promise FastTrak S150TX4. Het programma om die schijven te monitoren is instabiel en werkt bij mij voor geen meter. De raid-array heb ik gewoon met zo'n fast-config aangemaakt die verschijnt bij het opstarten. Verder heb ik in Windows verder niets geïnstalleerd, de schijven heb ik gewoon aan Windows toegevoegd met Seatools
(de utility van Seagate). Het werkt zo al geruime tijd prima, maar ik vraag me toch af wat er gebeurd als er bijvoorbeeld een SATA stekker niet goed vast zit en één schijf daardoor gare data aan het wegschrijven is. Waar ik benieuwd naar ben is wat er in zo'n situatie gebeurd. Ziet de controller (zonder die drivers/software) dat het misgaat? En wat gebeurd er wanneer je data oproept die op beide schijven niet gelijk is door zo'n fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 13:22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kutkip schreef op maandag 04 juli 2005 @ 02:05:
Al enige tijd draai ik op mijn Asus NCCH-dl 2x een RAID1 setup. De SATA raid controller is een Promise PDC20319 chip wat hetzelfde is als een Promise FastTrak S150TX4. Het programma om die schijven te monitoren is instabiel en werkt bij mij voor geen meter. De raid-array heb ik gewoon met zo'n fast-config aangemaakt die verschijnt bij het opstarten. Verder heb ik in Windows verder niets geïnstalleerd, de schijven heb ik gewoon aan Windows toegevoegd met Seatools
(de utility van Seagate). Het werkt zo al geruime tijd prima, maar ik vraag me toch af wat er gebeurd als er bijvoorbeeld een SATA stekker niet goed vast zit en één schijf daardoor gare data aan het wegschrijven is. Waar ik benieuwd naar ben is wat er in zo'n situatie gebeurd. Ziet de controller (zonder die drivers/software) dat het misgaat? En wat gebeurd er wanneer je data oproept die op beide schijven niet gelijk is door zo'n fout?
Je zou een chkdsk /r (ervanuitgaande dat je windows gebruikt) op de schijf kunnen uitvoeren, aan de hand van de (evt. gevonden) fouten weet je of je array al dan niet fouten produceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na de aanschaf van het Tyan i7525 moederbord (S2676ANRF, dus zonder de scsi controller) ben ik bezig met het verder samenstellen van mijn systeem.

De volgende componenten heb ik reeds in bezit:
  • Coolermaster Stacker kast met 3 x 4in3 module
  • Tagan TG480-U01 voeding (eventueel ondersteunt door een 2e voeding voor de HDD's)
  • LSI Logic MegaRAID 300-8X Raid Controller (voorzien van de Intel IOP331 IO processor)
  • Promise Ultra133 TX2 controller voor een paar Maxtor Maxline II plus 250 Gb schijven.
  • 2x Western Digital Raptor WD360GD voor OS e.d.
  • 2 x Maxtor MaxLine III, 300GB (7200rpm, SATA, 16MB) als begin van een raid 5 array
Met betrekking tot de Sata schijven twijfel ik nog een beetje of ik verder ga met de 300 Gb Maxline schijven of overstap op 400/500 Gb Seagate/Hitachi schijven.

Voor het systeem wil ik verder gaan aanschaffen:
  • 2x Intel Xeon 3.0Ghz, 800Mhz, S-604, 1Mb, Active, Box
  • 2x Coolermaster E3W-NPTXS-04 heatpipes
  • Geheugen: 2 x Kingston KVR400D2R3/1G (dus 2x1Gb)
  • Video kaart: Nader te bepalen PCI-e kaart
Nu zit ik erg te twijfelen over de bevestiging van de Coolermaster koelers. Ik weet in ieder geval dat er geen bevestiging op de moederbord tray van de Stacker zit. Zou ik net als jacovn gebruik kunnen maken van de Supermicro SKT-0159, of gaat dit niet passen in combinatie met het Tyan bord (wellicht andere afstanden tussen de processoren). Verder zat ik te denken aan het boren van gaatjes door de moederbord tray heen waarna ik het geheel met moertjes onder de tray bevestig (de tray is volgens mij te dun om draad in te tappen).

Mocht deze Supermicro plate de juiste zijn, heeft iemand een idee waar deze in Nederland te verkrijgen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-08 18:36
Verwijderd schreef op dinsdag 05 juli 2005 @ 23:20:
Nu zit ik erg te twijfelen over de bevestiging van de Coolermaster koelers. Ik weet in ieder geval dat er geen bevestiging op de moederbord tray van de Stacker zit. Zou ik net als jacovn gebruik kunnen maken van de Supermicro SKT-0159, of gaat dit niet passen in combinatie met het Tyan bord (wellicht andere afstanden tussen de processoren). Verder zat ik te denken aan het boren van gaatjes door de moederbord tray heen waarna ik het geheel met moertjes onder de tray bevestig (de tray is volgens mij te dun om draad in te tappen).

Mocht deze Supermicro plate de juiste zijn, heeft iemand een idee waar deze in Nederland te verkrijgen zijn.
klint bekend :)
Ik heb nog wel een SKT-0159 voor je liggen (dacht er 2 nodig te hebben, en had die ook besteld)
Bestellen zou je ook kunnen doen, maar de losse onderdelen van Supermicro zijn niet echt vlot leverbaar ben ik ondertussen achter gekomen.

Volgens mij is de afstand genormeerd door intel, en ik denk dat de mainbord fabrikanten zich er wel aan houden.

Ik heb gebruik kunnen maken van een aantal standaard gaatjes in de kast waarbij ik extra gaten in de SKT-0159 geboord heb, en ik heb tevens nog een schroefdraad in de bodemplaat van de stacker gemaakt om de SKT-0159 goed vast te zetten.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jacovn schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 11:28:
[...]

Ik heb nog wel een SKT-0159 voor je liggen (dacht er 2 nodig te hebben, en had die ook besteld)
Bestellen zou je ook kunnen doen, maar de losse onderdelen van Supermicro zijn niet echt vlot leverbaar ben ik ondertussen achter gekomen.

Volgens mij is de afstand genormeerd door intel, en ik denk dat de mainbord fabrikanten zich er wel aan houden.

Ik heb gebruik kunnen maken van een aantal standaard gaatjes in de kast waarbij ik extra gaten in de SKT-0159 geboord heb, en ik heb tevens nog een schroefdraad in de bodemplaat van de stacker gemaakt om de SKT-0159 goed vast te zetten.
Toch verbaasd het mij dat het met jullie mobo / koelercombinatie zo moeilijk is om alles in te bouwen. Bij mijn Coolermaster Heatpipe-coolers (E3W-NPTXS-01) zaten backplates in de verpakking. Deze schroef je vast aan de onderkant van het mobo, en aan de bovenkant komt dan het andere bevestigingsdeel.

Volgens mij wordt bij de moderne heatpipe-coolers ook een backplate meegeleverd, die aan de onderkant van het mobo komt, en waar je de coolers op vastschroeft.

Mijn mobo/koeler-combinatie zit dus helemaal niet vast aan mijn stacker, wat het makkelijk maakt om evt iets te veranderen zonder de koelers helemaal los te hoeven halen. Want die backplates zijn echt meer dan sterk genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:27
Bij het moederbord zit toch gewoon een bevestiging inbegrepen? Tenminste bij mijn NCCH-dl was dat wel het geval. En die CoolerMaster heatpipe verschilt dacht ik niet van de standaard koeler wat betreft de bevestiging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

Afbeeldingslocatie: http://shop.freezinghardware.nl/productimages/1681-1671.gif
ik heb zsm die 4 -> 8 pin converter nodig..

* ReseTTim is op hoge poten aan het zoeken..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou eens bij freezing hardware gaan kijken als ik jou was :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 15:46:
ik zou eens bij freezing hardware gaan kijken als ik jou was :+
woohoo.. net ffies gebeld.. ben goede klant daar :P binnen 1 maand ofzo heb ik 2 bestellingen gedaan van totaal ong. 750,= euro dus ze sturen het mij op rekening op :P en nu heb ik het toch morgen..
tja 2 systemen waterkoelen will do the trick ;) :P

die dual xeon wou dus niet booten met 4 pins connector.. toen mijn voeding gepakt en toen wou die het wel doen.. maar nog wel probs met geen beeld @ PCIe dus dat moet ik nog uitvechten..

* ReseTTim klooit zo verder..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 11:39:
[...]

Toch verbaasd het mij dat het met jullie mobo / koelercombinatie zo moeilijk is om alles in te bouwen. Bij mijn Coolermaster Heatpipe-coolers (E3W-NPTXS-01) zaten backplates in de verpakking. Deze schroef je vast aan de onderkant van het mobo, en aan de bovenkant komt dan het andere bevestigingsdeel.

Volgens mij wordt bij de moderne heatpipe-coolers ook een backplate meegeleverd, die aan de onderkant van het mobo komt, en waar je de coolers op vastschroeft.

Mijn mobo/koeler-combinatie zit dus helemaal niet vast aan mijn stacker, wat het makkelijk maakt om evt iets te veranderen zonder de koelers helemaal los te hoeven halen. Want die backplates zijn echt meer dan sterk genoeg.
bij een 603 generatie was dat denk ik ook standaard, maar bij de 604 niet meer. Althans bij de Nocona staat in de intel documentatie dat je het aan je kast vast moet schroeven.
Die spring clip die erbij zit (bij het bord en ook bij de cooler master) is volgens mij alleen om de schroef te geleiden en een soort van tegendruk te bieden of zo. Zag het nu er verder niet zo van in.

Het is allemaal wel zo los te maken, alleen komt dan ook de koeler van de processor los, dus elke keer alles opnieuw goed schoonmaken en weer monteren. Gelukkig plan ik niet zo vaak mijn moederbord uit de kast te halen. Verder kan natuurlijk de heel bodem uit de stacker behuizing dus je kunt vrij makkelijk goed bij het moederbord.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

*PIEP* Xeon wil niet starten :( ;(
neej hij piept niet..

probleem is als volgt.. voeding heeft geen 8 pins maar wel een 24pins en 4 pins. ik dacht boot daarmee maar werkt dus niet. vervolgens mijn voeding gepakt die wel 8 en 24pins con. heeft. hij gaf pas beeld toen ik de ATi FireGL (PCIe) en Areca controller eruit had gehaald en er een PCI videokaartje in had gestopt. toen in bios de cpu fan op ignore gezet.

inmiddels wil pc niet meer booten :( cmos gereset.. voedingen mee gekloot.. evt 2 voedingen geprobeert.. ik weet het allemaal niet meer.. iig geen beeld meer..

iemand nog wilde ideeen?

owja floppy drive / cd-rom speler zijn niet aangesloten idem hdd's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf geen dual proc workstation, maar waarom heeft iedereen hier Xeon's(Ja ik heb de topictitel gezien :+)?
Is dat vanwege de kosten en het feit dat er meerdere moederborden zijn die geen ECC reg RAM nodig hebben? Of vanwege performance en overklokbaarheid?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-07-2005 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Ik snap even niet waar je op doelt T1nuz, maar een topic als deze en dan vragen waarom we Xeon's hebben is hetzelfde als bij Ikea naar binnen stappen en vragen waarom ze er alleen Ikea meubels hebben staan 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 19:21:
Ik heb zelf geen dual proc workstation, maar waarom heeft iedereen hier Xeon's(Ja ik heb de topictitel gezien :+)?
Is dat vanwege de kosten en het feit dat er meerdere moederborden zijn die geen ECC reg RAM nodig hebben? Of vanwege performance en overklokbaarheid?
Vanwege de relatief hoge "pats-factor" :+

En vanwege het feit dat een dual-processos heel erg veel lekkerder werkt in bijna alle situaties natuurlijk >:) Alles reageert bijvoorbeeld sneller/soepeler oa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Of je moet doelen op alternatieven. Wel, d'r is één serieus alternatief en da's een dual Opteron. In de tijd dat ik m'n dual Xeon kocht had ik voor hetzelfde aantal pegels gewoonweg wááááy meer performance met een dual Xeon. Opterons waren toen veel te duur (plus dat de keuze qua Opteron moederborden erg beperkt was). Simpel as that :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

ok iemand bekend dat als je fan op ignore zet dan pc dan uit knalt. want ik heb al 4x CMOS gecleared.. schiet niet op zo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abbadon schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 20:03:
Of je moet doelen op alternatieven. Wel, d'r is één serieus alternatief en da's een dual Opteron. In de tijd dat ik m'n dual Xeon kocht had ik voor hetzelfde aantal pegels gewoonweg wááááy meer performance met een dual Xeon. Opterons waren toen veel te duur (plus dat de keuze qua Opteron moederborden erg beperkt was). Simpel as that :)
Dat bedoelde ik.
Dat van die ikea meubels gaf ik zelf ook al aan ;)
Maar inderdaad, het viel mij op dat er eigenlijk niemand was met een dual opteron bak. Andere alternatieven? Wat dacht je van Itaniums? :+ Ik denk dat het feit dat er niks over prijzen is te vinden in de particuliere sector voldoende zegt over deze prijzen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 11:39:
jacovn schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 17:25:
[...]

bij een 603 generatie was dat denk ik ook standaard, maar bij de 604 niet meer.
Ik heb vorige week m'n spullen met o.a. nieuw bestelde NCCH-DL en Coolermaster E3X-NPTXS-04's gemonteerd en ik liep niet echt tegen een probleem aan. Bij de NCCH-DL zit de wereld aan materiaal w.o. een setje backplates geleverd en bij de Coolermasters ook nog een setje. Ik heb de Coolermasters op Asus backplates (en die springveer-constructie) gemonteerd voor ik het in de kast monteerde. Het leek mij meer dan stevig genoeg om dit geheel gewoon op een ATX-backplane te schroeven. Enige wat ik gedaan heb is de hoogte van die koperen bussen van Asus (er worden 3 hoogtes geleverd) erop uitgezocht dat de backplates redelijk geklemd tegen m'n ATX-backplane zit, maar ik heb niks geplakt o.i.d.

Oh ja, het draait allemaal als een tierelier! 8) Woei! ik ben me een partij blij met m'n dual 2.4GHz/533 op Gentoo/Gnome! Wiiiiieeeeeeh... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 00:55

Aapje

Opel-beun
Vanwege de relatief hoge "pats-factor"
Punt 1, Ben amd freek ;x dus daag daag mede ngser :+

Punt 2, ik vind me eigen dual amd beter werken dan me 6 dual xeons bij elkaar 8)
Zou vast komen door de remote desktop connection :P maar dan nog 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

heeft iemand hier ook de areca 1120. wat voor passw staat er standaard in? ik kan geen arrays maken.. alles is met passw beveiligd.. :(

[edit]
pass is dus 0000 :P

[ Voor 11% gewijzigd door ReseTTim op 07-07-2005 03:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 22:48:
Maar inderdaad, het viel mij op dat er eigenlijk niemand was met een dual opteron bak.
Dual Opteron eigenaren zul je niet in dit topic vinden :+
Daarvoor hebben we een ander topic: [rml][ Ervaringen] Dual AMD systemen - Deel 3[/rml]

Resettim: al geprobeerd met 1 CPU te booten/werken?

[ Voor 8% gewijzigd door BalusC op 07-07-2005 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

BalusC schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 09:26:
Resettim: al geprobeerd met 1 CPU te booten/werken?
neej, maar het rare is dus dat ie af en toe wel boot.. maar zodra je iets toe past oid dan knalt ie er gewoon uit.. als het goed is komt strax mijn converter binnen en dan kan ik hem starten vanaf een 600Watt voeding..

[edit]
pc bootte weer.. krijg melding cpu faillure.. ik ga de bios in zet op ignore.
save and exit

poef..
* ReseTTim snapt er de ballen van..

[edit]
wooheej.. besteld om 1600 uur en nu gewoon bestelling al binnen :P

[edit 2]
zag er naar uit dat de pc dus de 460watt voeding niet trok.. nu met 600 watt geen probleem :P

[edit3]
mmh leuk als je floppies wil maken maar je floppy drive of alle floppies zijn stuk.. net verhuisd.. dus een andere drive vinden doe ik niet ffies.. iig pctje boot nu constant :P en alles werkt zoals het zou moeten werken.. maar die procase maakt een pokke herrie..

[ Voor 50% gewijzigd door ReseTTim op 07-07-2005 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb op mijn 2,4 ghz prestonia's de moosemod losgelaten, wanneer ik de jumpers zet voor 800 mhz boot hij op 533, andere combinatie's met 2 jumpers wil ie nie booten'(behalve stock natuurlijk)
de mama plank is een asus pch dl, iemand ook dit probleem gehad of weet waar het aan kan liggen?
werkgeheugen kan op 400 mhz :P

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2005 13:58 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 13:28
Heb je de fsb op 200 staan en de multiplier zo laag mogelijk? Als het dan niet lukt ben je een van de weinige waar het niet wil lukken.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

ok, ben dus naar een vriend gefietst en heb nu een werkende floppy drive :P

damn 580GB formatteren.. mmh gaat nog redelijk snel :P

iig weet je wat het jammere is.. vanavond ga ik hem wegbrengen.. ;(
zal zo nog pics maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

johoo schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 15:21:
Heb je de fsb op 200 staan en de multiplier zo laag mogelijk? Als het dan niet lukt ben je een van de weinige waar het niet wil lukken.
multiplier staat zo laag mogelijk, enigste moosemod die werkt is jumpers zetten voor 200 mhz en dan boot ie op 133 (stock=100)
heb nou de u wire mod gedaan voor core op 1,5V (was 1,45)te brengen en hij draait nou toch 155x20, maar meer is natuurlijk altijd leuker

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2005 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jacovn schreef op woensdag 06 juli 2005 @ 11:28:
[...]

Jaco,
Ik zou graag de plate van je willen overnemen. Ik kan echter geen tekeningen van het moederbord vinden om vast te stellen of hij zal passen. Kun jij mij even een mailtje sturen (zie sig.) dan kunnen we dit even buiten dit forum regelen.

Verder heb ik gisteren het grootste deel van mijn hardware gekocht:
  • 2 maal Kingston KVR400D2R3 DDR2 1GB 400MHZ Registered ValueRam Retail
  • 2 maal Papst Super Silent Case Fan 80mm 8412-N2 / GLE 12Db (ik ga er van uit dat 19,4 CFM genoeg is voor het koelen van de heat pipes)
  • 2 maal Cooler Master E3W-NPTXS-04 Xeon Socket 604
  • 1 maal Asus GeForce EN6600 / TD 256MB PCI-E
Bovenstaande onderdelen verwacht ik begin volgende week in huis, even als het Tyan S2676 moederbord. Verder ga ik dit weekend nog even de processoren (3 Ghz) kopen.

Ik zal jullie (indien gewenst) op de hoogte houden van de vorderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2005 @ 21:06:
[...]

Ik zal jullie (indien gewenst) op de hoogte houden van de vorderingen.
Ga er maar vanuit dat dat gewenst is :) Het liefst zelfs met pics geillustreerd.

Abbandon en Balusc zijn het daar vast en zeker ook volmondig mee eens ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2005 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

* ReseTTim heeft tegen een xeon gedag gezegd ;( was wel pijnlijk om afscheid te nemen.. dit weekend gaat een andere xeon ook op reis mee naar belgie.. en mijn lieve xeon blijft thuis.. tja had ffies de luxe van 3 stuks :P

Afbeeldingslocatie: http://resettim.nl/temp/dualxeon_16.jpg

Afbeeldingslocatie: http://resettim.nl/temp/dualxeon_17.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GregoryBE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-07 01:53
Mss rara opmerking, maar is het mogelijk dat wanneer de pc wilt gaan booten (juist voordat hij win nt loader laad) de pc spreekt (heel onduidelijk, "system ready for boot...."

heb NCCH-DL moederbord en geluid komt uit onboard geluidsuitgang

raar 8)7 8)7 8)7

It's just a matter of time...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

Niks raar hoor. Sommige mobo heft dit. Kan je volgens mij ook in de BIOS uitschekelen.

Bij mij is het een dametje, die zei: "Power On Self Test completed. Now booting from operating system"

Klink wel sci-fi achtig..

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

Dude..ik zie aan de voor aanzicht een 3-tal hot plug bay, maar niet aan de zijkant. Of is het complete 2 verschillende systemen?

[ Voor 3% gewijzigd door GrittyKitty op 17-07-2005 00:11 ]

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-07 04:01
GrittyKitty schreef op zondag 17 juli 2005 @ 00:10:
[...]
Dude..ik zie aan de voor aanzicht een 3-tal hot plug bay, maar niet aan de zijkant. Of is het complete 2 verschillende systemen?
Moet je toch beter kijken. Ik zie bij het zijaanzicht 4 SATA kabels en een power molex naar 'iets' gaan, en daar onder zit een fan. Dat zal dus wel de drive bay (enkelvoud) voor 4 x hotswap disks (meervoud) zijn. Beetje meer fantasie, als je dit nog niet eerder gezien hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GregoryBE schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 23:45:
Mss rara opmerking, maar is het mogelijk dat wanneer de pc wilt gaan booten (juist voordat hij win nt loader laad) de pc spreekt (heel onduidelijk, "system ready for boot...."

raar 8)7 8)7 8)7
idd dit klopt bij deze asus bordjes doen dat, bij mij wordt er eem failere gegeven door cpu overclocking (niet boeiend want hij doet het gewoon(met moosemod))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GregoryBE schreef op zaterdag 16 juli 2005 @ 23:45:

raar 8)7 8)7 8)7
dit kun je in de bios uitzetten ergens, ik heb een A8N SLI-Deluxe, en ik kan dat ook aanzetten (en uit). Dus moet jij dat ook kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfer2003
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-05-2023
Ik kom er helaas niet helemaal uit..

Ik heb het volgende systeemconfiguratie uitgezocht:
  • Supermicro X6DAE-G2
  • 2x Xeon 2.8 s604 800 fsb
  • 2x1024 Kingston DDRII ECC reg
  • Sapphire x600 256 mb pci-e kaartje
  • Cooler master Stacker zwart
  • 2x 4 in 3 modules voor extra harddisken
  • Tagan 480 PSU U22
Bij de Stacker kast lees ik dan nacona's niet worden ondersteund, maar ik lees in dit topic dat er toch een aantal tweakers dit wel voor elkaar hebben gekregen. Wat heb ik nu precies nodig om die xeon's toch te bevestigen in de stackerkast ? Kan iemand het stapgewijs voor me uitleggen, wat ik ben niet zo'n diehard casemodder ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 20:09
Een _kast_ die een bepaalde proc niet zou ondersteunen? Tja, heel misschien qua warmte-afgifte, maar verder?

Wat heb je nodig om Xeon's te bevestigen op je mobo? Bij mij tot dusver niet meer dan een mobo, een xeon, een koeler en het grut dat met de koeler meegeleverd wordt.
Dat is bij mij steeds een plaatje voor achter je mobo, een tweetal plastig stukjes die je aan de bovenkant, door je mobo heen, op die plaat aan de onderkant schroeft, en de koeler die je in die plastic dingen zet waarna je de hendeltjes die erop zitten overhaalt, en klaar...

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfer2003
Je moet blijkbaar de koelers van die nacona's vastschroeven op je backplate van je kast. Hiervoor zouden geen gaatjes aanwezig zijn c.q. beugels meegeleverd worden. In dit topic lees ik wel iets over backplates van supermicro, maar ik begrijp nog niet helemaal hoe je die weer op je kast en moederboard bevestigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizardtm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 15:59

Wizardtm

>>> H20 <<<

Surfer2003 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 14:15:
Je moet blijkbaar de koelers van die nacona's vastschroeven op je backplate van je kast. Hiervoor zouden geen gaatjes aanwezig zijn c.q. beugels meegeleverd worden. In dit topic lees ik wel iets over backplates van supermicro, maar ik begrijp nog niet helemaal hoe je die weer op je kast en moederboard bevestigd.
Supermicro heeft voor haar borden een SKT-0159 cpu mounting plate beschikbaar. Het gebruik hiervan is heel simpel. Gewoon eerst je cpu(s) monteren in de sockets. Daarna het plaatje onder je moederbord leggen en dan je coolers vastschroeven op het plaatje. Heb er ergens nog wel foto's van maar het is echt super simpel, er hoeft in principe niet gemod te worden. De plaat HOEFT niet vast gezet te worden aan/op je kast, je processor-coolers en moederbord vormen nu 1 geheel.
Het enige gevaar dat je hebt is dat als je coolers resoneren, de SKT-mounting plate tesamen met je kast gaat resoneren... wat resulteert in herrie ! Maarja dat is een kwestie van uitproberen :*)

Btw als je engels een beetje goed is kan je hier lezen over anderen met het zelfde probleem (en de oplossingen uiteraard)
http://forums.2cpu.com/sh...f61f5dfdae&threadid=66691

[ Voor 14% gewijzigd door Wizardtm op 20-07-2005 21:36 ]

Werken? Dat doe ik morgen wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfer2003
Perfect ! Dank voor de link. FF snel zo'n plaatje bestellen voor een paar euri.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Na al die mooie systemen die ik voorbij heb zien komen in dit topic denk ik dat ik het upgrade-pad ook maar weer eens ga betreden ;)

En wel met:

Ander mobo (ivm. de RAID controller (LSI MegaRAID 320-2X) die niet op volle toeren kan werken nu op de PCI-X bus van 66mhz) en wel de Tyan Thunder i7525 (zonder SCSI).
Ik ga geen dure videokaarten meer aanschaffen, dat vind ik nu weggegooid geld ivm. dat ik toch maar weinig games meer speel, dus dacht ik aan de LeadTek Winfast PX6600 GT TDH XTREME :)
Een andere behuizing komt hierbij ook wel van pas dus mijn keuze viel op een Coolermaster CM Stacker voor E-ATX borden.
En het geheugen niet te vegeten natuurlijk: 2048 MB (dual-kit) ECC-reg PC3200 van Kingston.

De rest van de hardware neem ik gewoon mee naar dit nieuwe systeempie, ik hoop dat ik hiermee aardige snelheidswinst kan behalen op de RAID controller (strax 133 mhz ipv. 66 mhz PCI-X) laatste tijd doe ik ook veel aan videobewerking enzo (zeg maar gerust echt multitasken) en merk toch wel dat 66 mhz PCI-X me toch wat te traag wordt, met de grote data-flows (HDTV editing etc.)

Ik hoop alleen dat ik geen problemen ga krijgen met het monteren van de koelblokken voor de Xeon's in de Stacker, ik weet dus ook niet of dat voor alle modellen geld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Surfer2003 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 13:58:
Bij de Stacker kast lees ik dan nacona's niet worden ondersteund, maar ik lees in dit topic dat er toch een aantal tweakers dit wel voor elkaar hebben gekregen. Wat heb ik nu precies nodig om die xeon's toch te bevestigen in de stackerkast ? Kan iemand het stapgewijs voor me uitleggen, wat ik ben niet zo'n diehard casemodder ;-)
Hoe komt het dat als ik bij de zilverkleurige versie kijk dat er wel E-ATX borden ondersteund worden en bij de zwarte versie niet :? is deze kast groter? Ik heb al op de site van CM gekeken en verschillende online winkels maar ik kan ook niet echt uit de handleiding afleiden wat de verschillen zijn.
Misschien dat iemand hier dat kan vertellen? Ik wil het nl. ook heel graag weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SleutelMan
  • Laatst online: 11-08 22:59

SleutelMan

Alle Dagen Heel Druk

er zijn geen verschillen tussen de kleuren. Het onderstuenen van E-ATX door wel dezilverkleurige maar niet de zwarte is gewoon onzin. Er zijn wel diverse revisies (voor meer info kijk hier), maar die verschillend vooral in het oplossen van bepaalde problemen met de drive-bays en gedoe met de PCI-brackets.

offtopic:
Enige opmerking van E-ATX en ondersteunig van de CM stacker die me te binnen schiet is dat de crossflow fan niet te gebruiken is bij E-ATX :P

[ Voor 20% gewijzigd door SleutelMan op 21-07-2005 17:10 ]

Logius | Somda | Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
SleutelMan schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 17:06:
offtopic:
Enige opmerking van E-ATX en ondersteunig van de CM stacker die me te binnen schiet is dat de crossflow fan niet te gebruiken is bij E-ATX :P
Maakt niet uit de gewone fannetjes lijken me al meer dan zat ;) ik zal blij zijn als ik die nieuwe kast heb want ik wordt er soms bij assembleren van nieuwe spullen gestoord van dat ik te weinig ruimte heb om kabels weg te werken en dat die lange Nvidia kaarten zo goed als tegen me hard drives aanzitten in mn huidige kast :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wizardtm schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 21:11:
[...]

Supermicro heeft voor haar borden een SKT-0159 cpu mounting plate beschikbaar. Het gebruik hiervan is heel simpel. Gewoon eerst je cpu(s) monteren in de sockets. Daarna het plaatje onder je moederbord leggen en dan je coolers vastschroeven op het plaatje. Heb er ergens nog wel foto's van maar het is echt super simpel, er hoeft in principe niet gemod te worden. De plaat HOEFT niet vast gezet te worden aan/op je kast, je processor-coolers en moederbord vormen nu 1 geheel.
Het enige gevaar dat je hebt is dat als je coolers resoneren, de SKT-mounting plate tesamen met je kast gaat resoneren... wat resulteert in herrie ! Maarja dat is een kwestie van uitproberen :*)

Btw als je engels een beetje goed is kan je hier lezen over anderen met het zelfde probleem (en de oplossingen uiteraard)
http://forums.2cpu.com/sh...f61f5dfdae&threadid=66691
Ook Coolermaster heeft een plate waarmee de Nocona koelers op het moederbord bevestigd kunnen worden:
Afbeeldingslocatie: http://ecd.coolermaster.com/products/images/EBP-N604.gif

Het typenummer van deze plate is: EBP-N604.

Bij mijn bestelling van 2 Cooler Master E3W-NPTXS-04 koelers werd er één meegeleverd (ik heb uiteraard mijn leverancier al gevraagd wanneer de ontbrekende plaat geleverd wordt).

Weet iemand hier of deze platen nu standaard worden geleverd bij de Coolermaster (heat pipe) Coolers of dat ik gewoon geluk had dat er één is meegeleverd?

Ik heb overigens wel eens gehoord dat de Supermicro onderdelen een (zeer) lange levertijd hebben, wellicht gaat dat bij Coolermaster sneller.

Mocht iemand deze plates gaan bestellen houdt er dan wel rekening mee dat je er 2 nodig hebt (bij een dual systeem).

De plate ziet er degelijk uit en is aan de bovenzijde (de kant die tegen het Moederbord/CEK spring aankomt) voorzien van een papieren laag om sluiting te voorkomen.

Ik ga er overigens wel van uit dat ik de Coolermaster plates nog wel aan mij moederbord tray (Coolermaster Stacker) moet bevestigen. Volgens mij is het hele idee van de bevestiging van de koelers namelijk dat deze aan de tray worden bevestigd zodat niet het gehele gewicht aan het moederbord hangt. Helaas is de tray van de Stacker niet voorzien van de juiste gaten.

Zodra ik mijn processoren binnen heb ga ik het systeem in elkaar zetten en zal ik jullie opde hoogte houden van de vorderingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfer2003
Levertijd van mijn Super Micro x6dae-g2 met de backplate is 2 werkdagen konden ze me vertellen :)
Maandag moet het er dus zijn. Wel mooi dat er dus meerdere oplossing zijn voor het plaatsen van de nacona's in de stacker. Overigens is er op het officiele forum van Cooler Master geen enkel bericht van deze oplossing, maar wel een aantal draadjes over het feit dat het niet werkt.

@scsi beest: waarom neem je de tyan en niet de super micro ? Ik heb laatst ergens een test gezien waar de tyan niet zo goed uitkwam met HT. Daarnaast krijg je voor hetzelfde geld 2x PCI-E sloten voor SLI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Surfer2003 schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 22:53:
@scsi beest: waarom neem je de tyan en niet de super micro ? Ik heb laatst ergens een test gezien waar de tyan niet zo goed uitkwam met HT. Daarnaast krijg je voor hetzelfde geld 2x PCI-E sloten voor SLI.
Supermicro is hier in NL niet een merk wat je gauw tegenkomt in winkels en is ook niet goed verkrijgbaar, als jullie een goede winkel weten waar je als consument gewoon kunt bestellen (zonder omwegen wel te verstaan ;) ) dan sta ik als eerste in de rij om een Supermicro bordje te halen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2005 @ 22:11:
[...]

Ik ga er overigens wel van uit dat ik de Coolermaster plates nog wel aan mij moederbord tray (Coolermaster Stacker) moet bevestigen. Volgens mij is het hele idee van de bevestiging van de koelers namelijk dat deze aan de tray worden bevestigd zodat niet het gehele gewicht aan het moederbord hangt. Helaas is de tray van de Stacker niet voorzien van de juiste gaten.
Ik heb dezelfde koelers, maar dan voor de Prestonia's (dus E3W-NPTXC-01 i.p.v. eindigend op -04) en daar zaten soortgelijke backplates bij, van kunststof. Deze worden achterop het moederbord gezet zonder vast gezet te worden aan de behuizings mobo tray. Dus beide koelers 'hangen' aan m'n moederbord. Maar dit is serieus geen probleem omdat het gewicht goed wordt verdeeld, zo'n mobo heel wat kan hebben en de bevestiging stevig genoeg is (ze donderen er niet zomaar vanaf). Plus dat het gewicht van deze Coolermasters best wel meevalt. Ik kan me voorstellen dat je ze coûte que coûte aan je moederbord tray wilt bevestigen, maar als het niet lukt is er écht geen man overboord, trust me :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfer2003
@scsi beest: kijk eens in de PW. EMPC.nl levert ze in een paar werkdagen. Dat Tyan board heeft een levertijd van 2 weken.

@abbandon: Ik heb begrepen dat ze inderdaad bij de prestonia koelers worden meegeleverd, maar bij de nacona's niet meer. Overigens kost zo'n backplate van super micro skt-0159 slechts 6,-. Dus de kosten zijn het niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Surfer2003 schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 09:25:
@scsi beest: kijk eens in de PW. EMPC.nl levert ze in een paar werkdagen. Dat Tyan board heeft een levertijd van 2 weken.
Ik zie het, ik heb ze gebeld en ga zo'n leuk bordje bestellen :)
Alleen nu zit ik te twijfelen tussen de X6DAE-G en de X6DAE-G2 nou weet ik dus niet of dat 1e bord ook met gewoon niet-ECC geheugen overweg kan en/of dat ook op DDR 400 snelheid kan draaien :/ het enige dat ik uit de handleiding kan opmaken is dat er alleen maar ECC-reg in voorkomt, als deze borden dáár alleen mee overweg kunnen dan kan ik net zo goed de X6DAE-G2 bestellen.
Ik heb bij deze winkel ook gelijk gevraagd hoe dat nou met die koelblok-retention plaatjes zit voor montage in de Stacker, krijg er nog mail over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfer2003
De X6DAE-G kan enkel overweg met DDR ECC reg 266/333. De X6DAE-G2 enkel met DDR2 ECC reg. Ik zou dus voor de G2 kiezen daar je dan SLI hebt. Je hebt net als mij ook de Super Micro SKT-0159 nodig. Die kunnen zij ook leveren voor 4,36 ex btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Ik heb 't allemaal bekeken en ben overstag gegaan voor de versie met DDR2 ;)
Nu nog over een paar weken met vakantie en daarna ga ik het zootje bestellen, I'll keep you updated ;)

het is zo jammer dat mijn bordje geen PCI-X 133mhz heeft, ik vind dat nu echt een gemis + PCI-E natuurlijk (al heb ik daar met mn huidige videokaart weinig problemen mee).
Ik vind het ook vaag dat de Asus NCCH-DL met de i875P chipset maar een hub heeft naar de ESB6300 van 266 MB/s dat is toch eigenlijk geen snelheid meer voor dezer dagen? ze zeggen dus dat het 66mhz PCI-X is maar dat zou betekenen dat er 533 MB/s getrokken kan worden, beetje nep, mensen die geen dure RAID controller hebben daar maakt het toch niks voor uit maar voor mensen zoals ik is dit echt een afrader, maar we hebben een goed vooruitzicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Surfer2003 schreef op woensdag 20 juli 2005 @ 13:58:
Ik kom er helaas niet helemaal uit..

Ik heb het volgende systeemconfiguratie uitgezocht:
  • Supermicro X6DAE-G2
  • 2x Xeon 2.8 s604 800 fsb
  • 2x1024 Kingston DDRII ECC reg
  • Sapphire x600 256 mb pci-e kaartje
  • Cooler master Stacker zwart
  • 2x 4 in 3 modules voor extra harddisken
  • Tagan 480 PSU U22
Het heeft met de afstandsbusjes te maken die zijn een stuk hoger dan de meeste kasten bij de stacker case,ik heb de asus ncch-dl en daar zaten 2 plaatjes bij die ik onder het mobo gelegd heb en nu zit het perfect. Voor zover ik weet worden bij de coolermaster 04 kolers voor sockket 604 geen platen meegeleverd. Ik heb ze zelf ook en ze zaten er niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 21:09:
[...]

........Voor zover ik weet worden bij de coolermaster 04 kolers voor sockket 604 geen platen meegeleverd. Ik heb ze zelf ook en ze zaten er niet bij.
Ik heb vandaag antwoord (van EMPC) gekregen dat "het missende onderdeel" (zijnde de Coolermaster plate EBP-N604) van mijn E3W-NPTXS-04 koeler alsnog volgende week zal worden geleverd. Aangezien er duidelijk wordt gesproken over een missend onderdeel ga ik er van uit dat ze tegenwordig standaard met de koelers worden meegeleverd (ondanks dat hierover niets op de site van Coolermaster wordt gemeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Cooler master weet blijkbaar nog weinig van het bestaan van de 604 socket af. Ik heb ook veel mail gewisseld en kwam op weinig uit. Bij mijn 04 heatpipes zaten geen backplates, alleen spring clips.
Die SKT-0159 heb ik opgehoogd met een aantal ringetjes zodat hij op de juiste hoogte zit. Ik heb zo uit mijn hoofd een aantal standaard gaten gebruikt en er 2 of 3 bijgemaakt. (Staat wel een foto op blz 26 of 27 van deze thread)

Geen last van meeresoneren of trillen.

Laatste stap wordt het gebruik van 4 draads ventilatoren om te zien hoe het thermal management van Supermicro werkt. Heb 3 ventilatoren binnen (supermicro) en zal dit komende week gaan proberen. (zie ook http://gathering.tweakers...st_messages/1030836///pwm )
De PC wordt gelukking niet warmer dan 39 graden (CPU) bji langdurig gebruik, dus het valt allemaal mee.

[ Voor 4% gewijzigd door jacovn op 23-07-2005 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfer2003
@jacovn: heb je die 2e backplate nog liggen ? Zo ja dan hou ik me aanbevolen :)

Welke papst ventilatoren had je op de intel koelblokken geschroeft en werkte dat goed ? Niet al te veel geluid ?

[ Voor 3% gewijzigd door Surfer2003 op 23-07-2005 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Surfer2003 schreef op zaterdag 23 juli 2005 @ 11:15:
@jacovn: heb je die 2e backplate nog liggen ? Zo ja dan hou ik me aanbevolen :)

Welke papst ventilatoren had je op de intel koelblokken geschroeft en werkte dat goed ? Niet al te veel geluid ?
Ja die backplate ligt er nog. Ik heb nu 19 dBa papst modellen erop (op de cooler master heatpipes).
Op de intel had ik ze ook zitten voor tijdelijk, met wat lange schroeven vastgezet in het profiel tussen 2 koelribben.
Ik ga testen met PWM ventilatoren die door het supermicro bordt met PWM aangestuurd worden. Die zouden potentieel nog stiller zijn, en harder gaan draaien als de CPU's zwaar belast worden.

[ Voor 13% gewijzigd door jacovn op 23-07-2005 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfer2003
Neem aub ff contact op met me op "surfer2003 / @ / zonnet . nl" voor die backplate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

heb eindelijk mijn 2de blokje en nieuw dekseltje binnen voor mijn xeon :P :Y) kortom ben nu aan het inbouwen :)

Afbeeldingslocatie: http://resettim.nl/temp/dualxeon_18.jpg
shine 8)

Afbeeldingslocatie: http://resettim.nl/temp/dualxeon_19.jpg
tada.. is het niet prachtig :P :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Ziet er idd mooi uit, wat zijn trouwens je specs? ik kan ze niet terugvinden in je ondertitel :'(

Ook een update voor mij:
Heb het geheugen al binnen voor mn nieuwe systeempie, 2x 1GB DDR2 Infineon ECC-reg
Afbeeldingslocatie: http://www.hetjuisteforum.nl/IMG_1485b.jpg

Videokaartje komt er ook al aan :P
Als ik met vakantie ben geweest bestel ik de rest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 15:02
ik kom regelmatig ex-lease dual xeons met scsi en zo tegen, het zijn dan meestal 2.8 ghz'en

heb verder geen speciicaties maar het zijn werkstations van hp.

ze kosten dan 1100 euro. is dat te veel? of is dat afnhankelijk van d ouiderdom? ik heb geen idee of

er nog verschillende soorten xeons zijn op 2.8 ghz. maar ik denk dat er wel verschil is in 32 en 64 bits, dual core of niet en hyperthreading ?

of koop ik dan beter gewoon een pIV 660 of zo, voor veel minder geld, ook veel plezier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Lennieboy83 schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 21:25:
Ziet er idd mooi uit, wat zijn trouwens je specs? ik kan ze niet terugvinden in je ondertitel :'(
wat je ziet is:
* Dual Xeon 2.8ghz
* 4x 512mb pc2700 = 2GB :P
* Asus pc-dl

daarbij komt ook het volgende..

* ATi R9700 pro.. hopelijk soon een X800
* 3ware 6810 raid5 4x 80GB
* Promise TX2000 raid0 2x 160GB
* NEC 1300a
* 1x WD 120GB

en nou hopen dat mijn 460watt voeding dat trekt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Mooi systeempje, ik zit zelf net een stap hoger dat wel, maar scheelt bij sommige dingen niet veel ;) maar als je eenmaal aan het upgraden bent dat blijf je upgraden hè 8)
Maar ik denk dat die voeding van jou het wel trekt, ik gebruik zelf een 480 watt voeding voor mn systeem en dacht eerst ook dat trekt ie nooit, maar tóch wel dus! Ik gebruik een videokaart die ook aardig wat electriciteit vreet, dus moet makkelijk kunnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
engelbertus schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 21:44:
ze kosten dan 1100 euro. is dat te veel? of is dat afhankelijk van de ouderdom?

Hangt er vanaf wat voor meuk er voorderest nog inzit, ouderdom is relatief ;) ik denk niet dat ze zo oud zijn als ze 2.8 ghz zijn ;)

er nog verschillende soorten xeons zijn op 2.8 ghz. maar ik denk dat er wel verschil is in 32 en 64 bits, dual core of niet en hyperthreading ?

Ik denk niet dat die Xeons die jij bedoelt al dual-core zijn ;) 32 en 64 bits kan je eigenlijk gelijk al opmerken of het een 533 mhz FSV of 800 mhz FSB processor is, verder kijk eens naar het moederbord type of die support bied voor EM64T (mits dat mogelijk is). Hyperthreading komt tegenwoordig in alle Xeons voor daar hoef je niet zo bang voor te zijn, zeker niet op 2.8 ghz ;)

of koop ik dan beter gewoon een pIV 660 of zo, voor veel minder geld, ook veel plezier?

Dat hangt er vanaf wat je ermee wilt gaan doen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybersijp
  • Laatst online: 09-09 17:37
hatsjeee!!

Me mobo is overleden :(

Ik reboot ergug weing (eens per maand ofzo) en de vorige keer wou ie al niet echt lekker booten. Keer of vier/vijf aan / uit did the trick. Nu een maand later krijg ik mijn stroom rekening van het Nuon (oeps wel wat veel, voor een goed gevoel bij mezelf maar eens vaker uitzetten dan) Effin ik zet hem uit, volgende ochtend weer aan, helemaal niks meer..... :?

Okay denk ik ff paar keer herstarten en dan doet ie het wel weer, nee dus :(

Cmos gecleared, batterijtje eraf, nieuw batterijtje erop, niks hielp meer. Geen beeld whatsoever.Ander agp kaartje geprobeerd (kan geknalt zijn, heb een passief gekoelde r9800pro) ook geen succes. Kaart geprobeerd bij maat van me, doet het gewoon.

Conclusie: mobo dood....

Salland gebeld(komt ie vandaan) en gevraagd hoe en wat. Rma ingevuld en opgestuurd. Bij Salland konden ze er ook niet veel mee. Want ik heb net een paar dagen terug een mailtje gehad dat hij naar Asus is doorgestuurd. (dus naar Taiwan oid, en hoelang gaat dat in hemelsnaam niet duren???? )

Nu maar noodgedwongen een beetje op mijn vrouw haar pc zitten harken (sempron 3000) man wat mis ik me dual xeons :'( :'( :'( :'( :'(

Hoop in ieder geval dat t niet al te lang duurt eer dat ik ze weer terug krijg, hoewel ik er twee 2.8 gigs op heb staan is het me daar een wereld van verschil zeg t.o.v een enkele cpu.

Hoewel ik dus nu ff "baal" ben ik nog wel blij met me configje, immers als je iets niet hebt dan mis je je het hardst.....

Mijn lieve dochter Jo-Anne Chloé : Machtig kind, dat ook van friet houd, maar wil dat nou niet???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-09 15:02
het hangt er inderdaad vanaf wat ik er mee wil doen, aangezien de tweedehandsdual xeons tweedehands zijn kan ik me voorstellen dat het dan geen dual core is en geen ht heeft.
stel dat dat zo is, en ik kan kiezen tussen die dual xeon en een PIV 660
( die dus 64 bits is, en iets van 3,4 of 3.6 ghz heeft, 2 mb l2 cache en dual core en HT)

dan heb ik voor 1100 - 1200 een up to date machinemet twee cores, vergelijkbaar met een dual xeon dus, ook als ik een vergelijking tussen en dual cpu en een dualcore cpu ergens op tweakers mag geloven is het verschil in prestaties niet schrikbarend.

ik wil hem eigenlijk gebruiken oals vervanger voor mijn P3 966 mhz met 256 geheugen ( laptop, dus ook nog eens 32 mb shared video) ben niet echt diehard dus , dus voor de kick hoef ik geen xeons

wat ik dus wil weten is de eigenlijk toch wel hoge prijs van een dual xeon die al tweedehands is, wel te rechtvaardigen als je naar de prestate van de huidige generatie PIV kijkt. plus dat ik dan gewoon garantie heb, en ik met een extra fan en Qfan op moederbord aangezet, een redelijk stille pc heb, wat bij de dual xeons maar zeer de vraag zal zijn. ( tis dan wel een HP Werkstation, maar toch )

ik doe wel eens wat met autocad een een dvd kijken lijkt me wel cool, en twee monitoren tegelijk ook erg cool natuurlijk. en in de dual xeons zit vaak een nvidia quadro videokaart met (dual?) dvi uit. dus dat zijn geloof ik wel professionele kaarten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Lennieboy83 schreef op donderdag 28 juli 2005 @ 00:16:
Mooi systeempje, ik zit zelf net een stap hoger dat wel, maar scheelt bij sommige dingen niet veel ;) maar als je eenmaal aan het upgraden bent dat blijf je upgraden hè 8)
Maar ik denk dat die voeding van jou het wel trekt, ik gebruik zelf een 480 watt voeding voor mn systeem en dacht eerst ook dat trekt ie nooit, maar tóch wel dus! Ik gebruik een videokaart die ook aardig wat electriciteit vreet, dus moet makkelijk kunnen ;)
idd hij hapt / boot :P
de grap was alleen dat 3 weken geleden had ik die andere xeon systeem..

dual 3.4ghz met 2mb cache
asus nct-d
4x 1GB DDR2 ECC regd

en dan had ik er niks verder aangesloten en die pc wou dus gewoon niet booten. deed ie het eindelijk en kwam je in de bios.. het was save and restart en poef hij vloog weer uit..

btw ik was wel wat goedkoper dan jij ;) tis maar een 2de hands systeem.. maar al een hele mooie upgrade.. van een P4-2.0 -> dual 2.8 :P

maar ik heb nu een probleem.. systeem dus net over gezet. maar nu blijft ie in de bios hangen als mijn promise tx2000 raid controller erin zit. haal ik hem eruit geen prob in de bios. de onboard chip staat al op disabled.. snap er geen kloot van..

[edit]

voor 2de hands betaalbare systemen moet je mazzal hebben.. ik heb voor mijn xeon dus 450,= euro betaald.. mooie prijs dacht ik zo.. hiervoor kreeg ik:
* 2x 2.8ghz
* asus pc-dl
* 4x 512mb pc2700
* 460watt voeding

tja ik had mazzel denk ik :P want voor zo'n prijs kom je niet vaak een xeon tegen :)

[ Voor 12% gewijzigd door ReseTTim op 28-07-2005 02:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

bios update van 1002 naar 1009 doet wonderen :P

1 probleem nog is dat ie zegt CPU faild. en ik wil graag CPU op ignore zetten maar dat kan dus niet :| weet iemand of het wel kan en zo jaar waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfer2003
Ik heb zojuist mijn Coolermaster Stacket STC-T01 black binnen en wat schets mijn verbazing:

Afbeeldingslocatie: http://www.euronet.nl/users/jsuyker/stacker.jpg

Volgens mij zie ik in de backplate mounting holes zitten voor de nacona's _/-\o_ Ik heb mijn moederboard nog niet binnen dus ik heb het nog niet kunnen testen en ik heb nog nooit een dual Xeon in elkaar gezet, maar als ik de layout van mijn moederboard bekijk (SuperMicro X6DAE-G2) dan zitten ze in ieder geval aardig op hun plek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Ga er inderdaad maar vanuit dat dat gaat lukken. Mountingholes zitten qua plaats voor Nocona en Prestonia sowiezo op dezelfde plaats, en ik zie zelfs 2 sets holes, dus hij zal zelfs 2 (blijkbaar veel voorkomende, ik meenden dat de plek universeel wel binnen de E-ATX standaard zou zijn vastgelegd) verschillende locaties voor de cpu's aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfer2003
Moederboard is vanmiddag binnengekomen en inderdaad gewoon schroeven maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Ik heb ze destijds gemailed dat ik behoorlijk teleurgesteld was dat ik zelf gaten moest boren in een kast welke geschikt zou zijn voor server moederborden (E-ATX)
Ze hadden toch ook een andere kast aangekondigd waarin wel multi processor borden zouden moeten kunnen. Wellicht ook voor deze serie een aanpassing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Surfer2003 schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 15:48:
Moederboard is vanmiddag binnengekomen en inderdaad gewoon schroeven maar :)
Is dat effe mooi, geen problemen meer, dit betekend dat ik dus ook geen backplate meer nodig heb 8) zodra ik deze kast ge bestellen mail ik nog wel even de betreffende winkel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfer2003
Tering......wat maken die stockcoolers een herrie.......niet normaal. Snel ff andere halen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-07 04:01
engelbertus schreef op woensdag 27 juli 2005 @ 21:44:
[...]
ik heb geen idee of er nog verschillende soorten xeons zijn op 2.8 ghz. maar ik denk dat er wel verschil is in 32 en 64 bits, dual core of niet en hyperthreading ?
Voor zover ik weet zijn alle P4 XEONs Hyperthreading. Dat was het grote verschil tussen de gewone P4 en de P4 XEON. Ik weet iig zeker dat alle XEON 2.8's Hyperthreading zijn. Maar als je 't allemaal exact wil weten kijk je natuurlijk op de site van BalusC
Dat is waarschijnlijk een verstandiger keuze, maar of het leuker is...?
Zoals anderen al hebben gezegd hangt het er natuurlijk ook van af wat de overige specs van die dual XEONs zijn.

EDIT:
Ik was nog vergeten te zeggen dat een leuk alternatief de P4 8x0 kan zijn. Volgens mij moet je voor onder de eur 1100,- een leuk systeempje kunnen samenstellen, wat dan wel gloednieuw is en (b.v. de 820) in de praktijk nauwelijks onderdoet voor een Dual XEON. Een belangrijke bottleneck bij de P4 8xx chipsets (945 en 955) t.o.v. recente XEON chipsets is de geheugen-bandbreedte. Ik denk echter dat die HP's geen recente chipset zullen hebben, en de oudere XEON chipsets hadden ook een beperkte geheugen-bandbreedte.

[ Voor 24% gewijzigd door Eldee op 30-07-2005 05:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Surfer2003 schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 21:59:
Tering......wat maken die stockcoolers een herrie.......niet normaal. Snel ff andere halen.....
Gewoon wat euros extra investeren en die Coolermaster Heatpipes halen. Stille 80 mm fan erop en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Surfer2003
Gisterenavond de standaard coolers eraf gehaald en vervangen door Nexus 1000 rpm / 21 cfm / 17,6 Dba fans en nu is ie lekker stil. Idle temp CPU1: 33 CPU2:35 en onder een uur SiSandra stress CPU1: 47 en CPU2: 45. Kortom nog ff niet investeren in die coolermaster pipes, want deze temps zijn volgens mij wel ok.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

ik moet nu telkens F1 indrukken om mijn pc door te laten starten omdat ik geen CPU fan heb.

mijn vraag is nu wie heeft een Asus PC-DL mobo en weet hoe ik die optie van CPU fan op ignore kan zetten. draai nu bios versie 1009, dit is de laatste versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ransbal
  • Laatst online: 12-09 13:22
ReseTTim schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 01:47:
ik moet nu telkens F1 indrukken om mijn pc door te laten starten omdat ik geen CPU fan heb.

mijn vraag is nu wie heeft een Asus PC-DL mobo en weet hoe ik die optie van CPU fan op ignore kan zetten. draai nu bios versie 1009, dit is de laatste versie.
ergens in je bios zit een optie "ignore all errors", als je deze op enabled zet, start ie gewoon door :)
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.