[Ervaringen] Dual Xeon Workstations - Deel 4

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 7.089 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:39
Eldee schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 23:13:
[...]

[...]

EDIT:
Ik was nog vergeten te zeggen dat een leuk alternatief de P4 8x0 kan zijn. Volgens mij moet je voor onder de eur 1100,- een leuk systeempje kunnen samenstellen, wat dan wel gloednieuw is en (b.v. de 820) in de praktijk nauwelijks onderdoet voor een Dual XEON. Een belangrijke bottleneck bij de P4 8xx chipsets (945 en 955) t.o.v. recente XEON chipsets is de geheugen-bandbreedte. Ik denk echter dat die HP's geen recente chipset zullen hebben, en de oudere XEON chipsets hadden ook een beperkte geheugen-bandbreedte.
De geheugen bandbreedte van de recente XEON chipsets is MINDER aan die van recente P4 chipsets.
Intel site
P4 955 chipset 10,7 GB/s max 8GB ram
XEON E7525 chipset 6,4 GB/s
XEON E7520 en 7320 chipset 6,4 GB/s

IO bandbreedte is van XEON's natuurlijk wel meer. Eigenlijk ook niet altijd als je bijvoorbeeld een 6300ESB SBridge hebt dan heb je wel PCI-X 66 mhz maar de uplink naar de Nbridge is maar 266 MB/s. De IHCR's van bijvoorbeeld de 955 is met 2 GB/s verbonden. Als je toch geen PCI-X gaat gebruiken maar alleen de onboard sata dan ben je in mijn optiek met een P4 beter uit.

[ Voor 16% gewijzigd door leonbong op 03-08-2005 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-07 04:01
leonbong schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 13:03:
De geheugen bandbreedte van de recente XEON chipsets is MINDER aan die van recente P4 chipsets.
Intel site
P4 955 chipset 10,7 GB/s max 8GB ram
XEON E7525 chipset 6,4 GB/s
XEON E7520 en 7320 chipset 6,4 GB/s

IO bandbreedte is van XEON's natuurlijk wel meer. Eigenlijk ook niet altijd als je bijvoorbeeld een 6300ESB SBridge hebt dan heb je wel PCI-X 66 mhz maar de uplink naar de Nbridge is maar 266 MB/s. De IHCR's van bijvoorbeeld de 955 is met 2 GB/s verbonden. Als je toch geen PCI-X gaat gebruiken maar alleen de onboard sata dan ben je in mijn optiek met een P4 beter uit.
I stand corrected! Ik had de cijfertjes/specs de laatste tijd blijkbaar niet goed genoeg gevolgd.
Dat is dus overigens alleen maar meer ondersteuning voor mijn opmerking dat de Intel Pentium D 8xx een goed(koper) alternatief kan zijn voor een dual XEON PC.

Wel jammer voor de lezers hier die nog geen dual XEON hebben dat het topic hierover gaat (Dual Core - Mening huidige dual gebruikers ?) lijkt te zijn doodgebloed: ...

[ Voor 6% gewijzigd door Eldee op 04-08-2005 00:54 . Reden: typo's en linkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-08 18:36
leonbong schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 13:03:
Niet elke Dual Xeon is zo opgebouwd.
Mijn Supermicro heeft de 7225 MCH als Northbridge en een 6700PXH voor PCI-X 100/133 Mhz, Gigabit Ethernet en U320 SCSI. Daar zit een 4x PCI-E bus tussen.
De Southbridge is een ICH5R en die zit inderdaad met een vrij 'zielige' 266 MB/sec bus verbonen. Dat is op zich wel voldoende voor 1 PCI slot en de S-ATA controller en nog wat andere support hardware op het bord.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Ik zeg ook niet dat het altijd maar 266mb/s. Maar alle supermicro ATX borden hebben alleen 66mhz pci-x via een 6300ESB. Ik was van plan om voor een supermicro DAL-TG voor de io bandbreedte maar 266mb/s vind ik zielig op zo'n duur bord/systeem. Uiteindelijk ben ik voor een dual-core X2 athlon gegaan in combinatie met een ASUS SLI-premium die met de laatste bios gewoon twee 8x PCI-E sloten die niet perse voor SLI hoeft te zijn een voor graphics een voor een RAID graphics in de toekomst.

Ik denk dat ik dan een beter/sneller systeem heb dan een DAL-TG met 2 XEON's en goedkoper.
Meer mem bandbreedte
Meer I/O bandbreedte
Een PCI-E 8x slot
Firewire onboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi!

Ik ben net klaar met het in elkaar zetten van mijn server en heb een gigantisch probleem met de koeling.

Ik verwachte dat de fans van m'n Cooler Master Stacker 4 in 3 devices de CPU's aardig zouden kunnen coolen, maar hier ben ik dus flink de mist in mee gegaan. Deze fans genereren slechts een mild briesje in de kast :+

Het systeem bestaat uit de volgende onderdelen en er staan een paar plaatjes online op http://62.234.34.20

-2x Intel Xeon 3.06 GHz CPU's
-2x Cooler Master passive koel blokken
-Supermicro X5DPL-TGM Moederbord
-2x 512 MB Geheugen
-8x Western Digital 250 GB Harde Schijven
-3x Maxtor 200 GB Harde Schijven
-Raidcore BC4810 8x SATA RAID controller

Ik zoek nu een paar aktieve CPU koelers die niet te veel herrie maken. Ik zie dat Balus een paar mooie gebruikt, maar die zijn volgens mij alleen met de boxed versies van de CPU's te krijgen toch?

Heeft er iemand een paar suggesties?

Ik ben blij dat de Cooler Master Stacker een mooie ronde gril aan de zijkant heeft, precies groot genoeg om er een huis, tuin en keuken ventilator op te zetten 8)

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
@Jootser,

Kun je niet 2 stille fans tegen die coolermasters aan klussen, dat heb ik wel meer voorbij zien komen in dit topic.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

stomstomstom van me.

Op pagina 33 staat er inderdaad een post van mistermark die twee 80mm fannetjes tegen dezelfde koelblokken heeft gemonteerd! Ik denk alleen niet dat ik dezelfde temps zal krijgen aangezien mijn CPU's 600 MHz sneller draaien.

Ik ga vanmiddag even kijken of ik een paar fannetjes kan krijgen die ik kwa snelheid kan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 12:22:
stomstomstom van me.

Op pagina 33 staat er inderdaad een post van mistermark die twee 80mm fannetjes tegen dezelfde koelblokken heeft gemonteerd! Ik denk alleen niet dat ik dezelfde temps zal krijgen aangezien mijn CPU's 600 MHz sneller draaien.

Ik ga vanmiddag even kijken of ik een paar fannetjes kan krijgen die ik kwa snelheid kan regelen.

Damn, bij het opruimen van mijn foto-album is de how-to voor de Fan-op-Coolermasters-mod (aka G_M_C-mod) ook verprutst zie ik. Ik zal vanavond alles weer ffies her-posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:00
Na wat opstart problemen met mijn dual xeon systeempje (Asus PRL-DL doet niets) ga ik vanavond verder proberen om het aan de gang te krijgen :) Ben alleen opzoek gegaan naar een oorzaak van deze opmerking:
Kippenijzer schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 17:04:
Het kan ook nog aan je ram liggen, niet alle prestonia xeon planken zijn erg blij met PC3200 ram.
Wie kan mij hier meer over vertellen? Heb namelijk niets kunnen vinden. Zou PC2100 beter zijn dan PC3200 met prestonia's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 11:56:
Ik zoek nu een paar aktieve CPU koelers die niet te veel herrie maken. Ik zie dat Balus een paar mooie gebruikt, maar die zijn volgens mij alleen met de boxed versies van de CPU's te krijgen toch?
Er zitten tegenwoordig 80mm Coolermaster fans op stock Intel heatsinkjes :)
[...]

Tot slot had ik ook nog de 60mm stock Intel coolers vervangen door 80mm coolermaster fannetjes, creatief bevestigd middels een fanguard 8)7 De stock coolers zijn bevestigd middels klemmetjes en worden op hun plaats gehouden door pinnetjes op 2 hoeken van de fan-bevestig-behuizing. Deze pinnetjes heb ik eraf gesneden, anders paste het niet. De 80mm fanguard wordt exact goed omgeklemd door de klemmetjes :Y)
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
De bak zoemt wel minder hard, maar daar ging het me niet om, de looks zijn beter :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Verwijderd schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 12:22:
Ik denk alleen niet dat ik dezelfde temps zal krijgen aangezien mijn CPU's 600 MHz sneller draaien.
Ik heb nocona's op 3.4 Ghz en die worden ook niet warm met een paar papst van 19 dBa erop.
Je moet dan nog iets verder terug kijken dan pagina 33.
Zit ook in een stacker en ik vind het lawaai wel meevallen.

8x330 NO12.5°, 8x330 ZW12.5°, 8x350 ZW60°, 8x325 NO10°, SE8K, P500. 6x410 ZW10° Enphase

Verwijderd

Hardware Junk schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 15:41:
Moosemod is niets meer dan persoontje Mooseivert die uitgevonden heeft welke jumper de 800Mhz bus aanzet. Er is een mogelijkheid de CPU's op 400, 533 en 800Mhz te draaien. Er wordt alleen een ongebruikte FSB overgeslagen, de 666Mhz FSB. Vind ik nergens terug, Cue modje zou wel leuk zijn :)

X X
X X -> FSB = automatisch
0 0

0 0
X X -> FSB = 400Mhz
X X

0 0
X 0 -> FSB = 533Mhz
X 0

0 0
0 X -> FSB = 800Mhz
0 X

én als je vergeet de jumpers te plaatsen :)

0 0
0 0 -> FSB = 666Mhz
0 0
kom ik weer eens lang bleren :P
ben nog steeds bezig met beetje oc'en van mijn xeons (nu 150x21)
heb vandaag Vcore omhaag gedaan naar 1, 55 door een uwire in d2 en d3 te zetten en denk van laten we nog eens met die moose mod gaan klote.
de 400 -> 533 werkt bij mij maar wanneer ik de jumper op 800 zet boot hij op 400, op de rest wel hij niet booten, misschien iemand idee.
vin het raar dat hij op 400 boot terwijl op 800 staat :'(
misschien mee te maken dat mijn prestonia's standaard fsb 400 hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb zelf totaal nog geen verstand van dual xeon systemen, maar ik kan nu voor €255 aan het volgende systeem komen:

HP Workstation x4000
2x Intel Pentium 4 2Ghz met Hyperthreading 400mhz FSB
2x 256mb 800mhz RDRAM
70GB 15000rpm scsi schijf

Is zoiets een goede deal? Wil hem waarschijnlijk gaan gebruiken als workstation. En zal zoiets sneller zijn dan een AMD XP3200+ (verdere specs zie sig) in Windows/Internet/Photoshop/Grote Files?

[ Voor 3% gewijzigd door Speedfight op 12-08-2005 23:54 ]

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 20:09
Ik ben niet meer zo heel erg in to scsi, maar volgens mij is alleen die schijf dat al waard...
Photoshop / grote bestanden: Je heb dan nog maar de helft van het geheugen, dus dat spreekt al tegen. Photoshop is niet multithreaded dus dat merk je zeker (want lagere klok/rating).

Aan de ene kant heb je met die schijf een hoge transfer-rate en een lage seektime, aan de andere kant zal Windows met maar een halve gieg geheugen en het gebruik wat je daar noemt (ps met grote files) veel gaan swappen...

Het is zeker geen slechte pc, en al helemaal niet voor dat geld, maar singlethreaded aps en weinig ram spreken wat tegen je.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Het is een leuk prijsje, dat zeker. Echter denk ik dat je erg snel te weinig ram hebt, en RD-Ram is vervelend duur. Daarbij is volgens mij ieder RD-Ram bord Foster CPU only, en daarmee zou je dan dus zeer waarschijnlijk 2 2,0GHz Xeons met maar 256KB L2 cache en zonder ondersteuning voor HT hebben. Echter is het wel de meen ik hoogst geklokte Foster Xeon, die dus voor mensen die willen upgraden best waardevol kan zijn. Net zo goed voor het geheugen, wat best geld oplevert in het 2e hands circuit. Dan houd je de disk, verkoop je het chassis en toebehoren voor een spotprijsje, en koop je zelf (okee, je zult nog wat meer geld bij moeten leggen) bijvoorbeeld een NCCH-DL met 2x3,0GHz Nocona's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Kippenijzer schreef op zaterdag 13 augustus 2005 @ 09:21:
Het is een leuk prijsje, dat zeker. Echter denk ik dat je erg snel te weinig ram hebt, en RD-Ram is vervelend duur. Daarbij is volgens mij ieder RD-Ram bord Foster CPU only, en daarmee zou je dan dus zeer waarschijnlijk 2 2,0GHz Xeons met maar 256KB L2 cache en zonder ondersteuning voor HT hebben. Echter is het wel de meen ik hoogst geklokte Foster Xeon, die dus voor mensen die willen upgraden best waardevol kan zijn. Net zo goed voor het geheugen, wat best geld oplevert in het 2e hands circuit. Dan houd je de disk, verkoop je het chassis en toebehoren voor een spotprijsje, en koop je zelf (okee, je zult nog wat meer geld bij moeten leggen) bijvoorbeeld een NCCH-DL met 2x3,0GHz Nocona's
Ik heb het systeem nog niet gekocht, maar al wel werkend gezien en deze heeft 100% zeker Hyper Threading. (ook in win xp 4 cpu belasting 'balkjes') het is idd jammer dat er maar 512mb in zit, er zitten iets van 8 sloten op het mobo maar het geheugen is erg duur. Ook heb ik al een benchmark kunnen doen met de schijf en die was toch een stuk langzamer dan mijn huidige 2x 80gb 7200rpm sata in raid0. Denk dat ik hem gewoon ga kopen al is die waarschijnlijk met de dingen die ik doe niet sneller dan mijn huidige workstation, en dan kan ik hem altijd nog aan onderdelen verkopen zoals je zegt.

Vaillant aroTHERM plus VWL55/6, Zehnder WHR 930 WTW, Itho Daalderop douche-WTW, SolarEdge SE6K 6610Wp, SE3000H 3160Wp, Kia EV6 GT-line RWD

• Witlof
Nou, het is zover :P Ik heb eindelijk ook mijn dual Xeons aan de gang. Het zijn 2x 2,4GHz (Prestonia) CPU's die lekker op 133x24 blijken te lopen :P Alleen nu is mijn vraag, welke coolers zijn er aktueel, niet te luidruchtig en niet te duur? Heb nu Spire-coolers erop zitten van 9 euro per stuk om het snel te kunnen testen of het werkt (was er niet helemaal zeker van dat de CPU's goed waren) maar de temperatuur ligt een beetje aan de hoge kant (full-load > 70 graden). Wat zijn betere coolers? Allemaal? Maar welke voor een leuke prijs :P Pricewatch heeft er genoeg maar als ik die allemaal in reviews moet gaan opzoeken ben ik nog wel even bezig

Zijn deze iets? Glacialtech TURBINE 4500
Afbeeldingslocatie: http://www.glacialtech.com/new/turbine4500.jpg

[ Voor 47% gewijzigd door Witlof op 18-08-2005 09:25 . Reden: toevoeging ]

Verwijderd

Speedfight schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 23:44:
Ik heb zelf totaal nog geen verstand van dual xeon systemen, maar ik kan nu voor €255 aan het volgende systeem komen:

HP Workstation x4000
2x Intel Pentium 4 2Ghz met Hyperthreading 400mhz FSB
2x 256mb 800mhz RDRAM
70GB 15000rpm scsi schijf

Is zoiets een goede deal? Wil hem waarschijnlijk gaan gebruiken als workstation. En zal zoiets sneller zijn dan een AMD XP3200+ (verdere specs zie sig) in Windows/Internet/Photoshop/Grote Files?
Das gewoon een lekker bak voor weinig geld. Daar zit mogenlijk zelfs nog garantie op aangezien HP werkstations vaak 3 jaar volledige hardware garantie hebben.

• leonbong
@Witlof
Koop die heatpipe dingen van coolermaster stiller dan dat wordt het niet. Die procs van jouw zijn toch niet zo rap dus heet eventueel mod je er een paar fans op.

[ Voor 11% gewijzigd door leonbong op 18-08-2005 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
leonbong schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 23:57:
@Witlof
Koop die heatpipe dingen van coolermaster stiller dan dat wordt het niet. Die procs van jouw zijn toch niet zo rap dus heet eventueel mod je er een paar fans op.
Sja, stil zijn ze wel maar doen ze ook goed koelen? Gisteren is mij verteld dat die Nexus ook wel goed zijn. Maken helaas wel wat meer lawaai :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Witlof schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 09:15:
[...]

Sja, stil zijn ze wel maar doen ze ook goed koelen? Gisteren is mij verteld dat die Nexus ook wel goed zijn. Maken helaas wel wat meer lawaai :|
Hee Witlof; Moet jij niet vouwen voor DPC, ipv dit topic volspammen met vragen over koelers :?

Maar ontopic: Die Passieve heatpipes koelen prima, maar met een langere tijd @ 100% (bv met een koe) kan het idd wat warm worden. Daarom heb ik er ook fans op gemonteerd, ik zal vanavond de foto's weer oploaden en ffies de mod opnieuw posten (ik had mijn fotoalbum wat te rigoreus opgeschoond :P).

Het grote voordeel daarvan is dat je zelf je 80mm fans kan uitzoeken, en het het dus zo stil kan maken als je zelf wilt. Ik bijvoorbeeld heb er 80mm papsten opzitten die volgens de specs maar 12dB aan geluid maken.

Het gevolg is dat je een koeler hebt die gemaakt is om met een relatief kleine luchtstroom goed te werken, maar je tweakt die koeler door er een grote luchtstroom doorheen te blazen. Daardoor werkt dat behoorlijk goed. Mijn Xeons (3,06 @ 100% load @ 24/7) worden eigenlijk nooit warmer dan een graad of 48/50 max, als het erg warm is buiten.

Er is wel één nadeel: De koeler is er niet echt voor gemaakt, en dus blijft er meer stof in hangen dan ik had verwacht. Dus je zal wat vaker dan gewoonlijk het stof uit de koelers moet zuigen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2005 09:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
hmm, sja, het wordt wel mijn server dus overclocken zal die misschien niet blijven doen. Wel een koe erop idd die dus 24/7 op 100% load gaat. Wil eigenlijk ook niet te veel kosten gaan maken maar wat kosten die coolermasters? Volgens mij heb ik die nog niet gezien in de prijslijsten.

p.s. Ik had je mod al eens voorbij zien komen maar weet niet of ik dat ook ga doen ;) Misschien nog een zelfgemaakte airduct erbij plaatsen en een panty over de fans plaatsen om de stofproductie tegen te gaan :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:07

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Hmm, ik heb sinds een maand ofzo last van dat mijn PC niet opstart als ik eerst de monitor aanzet. Hij blijft dan hangen voor de BIOS dump van de grafische kaart. Met monitor uit gaat het wel goed. En vandaag geeft MBM5 ineens -128C aan voor al mijn temp readings. Is mijn moederbord aan het overlijden? (specs zie sig). Het bord is ongeveer 3 jaar oud, dus net wel of net geen garantie.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgens mij draai je met 1 koe geen 100%!
want tenzij die koe multithreaded is dan belast ie maar 1 processor, dus moet je al 2 koeien draaien voor 100% belasting.
Met 1 koe kun je nog prima doorwerken zonder noemenswaardig snelheids verlies.
(ik weet niet zeker of koeien singlethreaded zijn, ik heb enkel ervaring met vouwen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 18 augustus 2005 @ 09:36:
[...]

Das gewoon een lekker bak voor weinig geld. Daar zit mogenlijk zelfs nog garantie op aangezien HP werkstations vaak 3 jaar volledige hardware garantie hebben.
Heb het systeem nu gekocht, was iets duurder geworden 275euro. Maar damn het is echt gaaf zo´n dual systeem. Alleen toch wel erg luid met 6 fans... Maar eens kijken of daar wat aan te doen valt. Het systeem komt trouwens uit canada :)

Er zit nu een Matrox millenium G450 dual in en voor een meerprijs van 19 euro kan ik nog een Ati FireGL 3 128mb krijgen, is zo´n kaart het geld waard om hem daarna weer door te verkopen?

[ Voor 4% gewijzigd door Speedfight op 20-08-2005 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Verwijderd schreef op vrijdag 19 augustus 2005 @ 17:09:
volgens mij draai je met 1 koe geen 100%!
want tenzij die koe multithreaded is dan belast ie maar 1 processor, dus moet je al 2 koeien draaien voor 100% belasting.
Met 1 koe kun je nog prima doorwerken zonder noemenswaardig snelheids verlies.
(ik weet niet zeker of koeien singlethreaded zijn, ik heb enkel ervaring met vouwen)
dnetc (distributed.net client voor RC5 en OGR) pakt automatisch het aantal threads voor 100%. Dus in mijn geval 4. Dit is wel in te stellen dat je er 'maar' 1 of 2 wil laten draaien maar dat wil je niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Zo daar ben ik weer terug van vakantie en heb al mijn bestelde spullen nu binnen en in elkaar gezet 8)

Wat ik nog binnen moest krijgen waren het mobo (Supermicro X6DAE-2G) en een nieuwe kast om het mobo + de schijven kwijt te kunnen (Coolermaster Stacker), hieronder een aantal fotows:

Het mobootje:
Afbeeldingslocatie: http://www.hetjuisteforum.nl/ht/IMG_1617b.jpg

Alles erin gezet en het werkt allemaal ook nog :P
Afbeeldingslocatie: http://www.hetjuisteforum.nl/ht/IMG_1614b.jpg

Zie link in ondertitel voor volledige specs ;)

Zal binnenkort ook de Atto scores publiceren van de LSI MegaRAID 320-2X die nu in een PCI-X 133mhz slot zit ipv. 66 mhz PCI-X wat ik eerst had ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:04
Mooi bord :P Nu nog andere cpu koelers en je kabels fatsoeneren :+ Overigens, je hebt toch niet om het 66MHz -> 133MHz verschil van je PCI-X sloten een ander bord gekocht? :D

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Nee dat is niet het enige >:) , ik wil in de toekomst meer schijven kwijt kunnen + ik wilde nu eens een profi bordje hebben owja en ik vergat PCI-Express nog 8)
Verder ook voor betere koeling, deze kast heeft veel betere airflow en ruimte dan de oude Chieftec kast ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Lennieboy83 op 22-08-2005 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Hier mijn nieuwe ATTO score 8) looking good als je het mij vraagt ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.hetjuisteforum.nl/ht/attopcix133.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Speedfight schreef op zaterdag 20 augustus 2005 @ 18:51:
[...]

Heb het systeem nu gekocht, was iets duurder geworden 275euro. Maar damn het is echt gaaf zo´n dual systeem. Alleen toch wel erg luid met 6 fans... Maar eens kijken of daar wat aan te doen valt. Het systeem komt trouwens uit canada :)

Er zit nu een Matrox millenium G450 dual in en voor een meerprijs van 19 euro kan ik nog een Ati FireGL 3 128mb krijgen, is zo´n kaart het geld waard om hem daarna weer door te verkopen?
Hier ff wat pics:
Afbeeldingslocatie: http://www.bomhard.nl/project/xeon4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bomhard.nl/project/xeon1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bomhard.nl/project/xeon2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bomhard.nl/project/xeon3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Leuk ding, zeker voor dat geld :) Alleen jammer dat een geheugenuitbreiding je flink wat gaat kosten (duur RDRAM), hoeveel MB zit er in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Abbadon schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 21:10:
Leuk ding, zeker voor dat geld :) Alleen jammer dat een geheugenuitbreiding je flink wat gaat kosten (duur RDRAM), hoeveel MB zit er in?
2 reepjes van 256mb, en dat maakt 512... En ja RDRAM is duur :'(. Maar misschien kan ik dat bij waar ik hem gekocht nog voor weinig krijgen.
Ze hebben overigens nog stuk of 16 van die systemen op pallet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Nou dit is ook leuk :/ krijg ik een BSOD met het volgende:

HARDWARE MALFUNCTION:

CALL YOUR HARDWARE VENDER FOR SUPPORT

NMI: PARITY CHECK / MEMORY PARITY ERROR
NMI: CHANNEL CHECK / IOCHK

THE SYSTEM HAS HALTED

Ik dacht gelijk aan het geheugen maar die heb ik gememtest dus wat kan dit in hemelsnaam zijn :? dacht ik dit systeem zonder fouten in elkaar te hebben gezet krijg je dit alsnog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoals beloofd zou ik mijn fan-op-coolermaster-heatpipes-mod opnieuw posten. Dit omdat ik bij het opschonen van mijn fotoalbum te voortvarend bezig was geweest, en dus onbedoeld de foto's had verwijderd. Dus hier een (schaamteloze) her-post ;)

Het eigenlijk gewoon een mooie improvisatie (i.e. simpel, doch effectief), en daardoor stiekum de ideale mod :P

1) Men neme:
1 Coolermaster Heatpipe cooler
2 stukken zwart schakeldraad
Tip: Gebruik alleen dat zwarte schakeldraad: Dit past precies tussen de lamellen van de koeler, ander electradraad is te dik !

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/65072/full.jpg

2) Voorbereiden
Schakeldraad ontbloten, en alvast voorbuigen

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/65073/full.jpg

3) Draad erdoor steken
Voorgevormde draad erdoorheen, buiten de heatpipes om.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/65074/full.jpg

4) Boven en onder hetzelfde
Zo er doorheen dus, één bovenaan de cooler, één onder. Er steken nu 4 draadeinden aan één kant van de koeler eruit.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/65075/full.jpg

5) Fan erop klemmen
De uitstekende draadeinden door de bevestigingsgaatjes van de fan. En dan einde licht aantrekken en ombuigen. Ik zou adviseren om zachte rubber ringetjes tussen de fan en de cooler te zetten. Dat scheelt geluid, maar zorgt ook ervoor dat het de fan beter "klem zit".

En zowiezo: Niet hard aantrekken, want mss sloop je je heatpipes. Maar strak aantrekken is met behulp van de ringetjes niet nodig, het is dan eigenlijk alleen maar een kwestie van de draadeindjes lichtjes aantrekken en ombuigen.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/65076/full.jpg

LET WEL OP:
Je kan de fan pas eropzetten als je de cooler hebt gemoteerd in je kast / op de bracket. Je kan anders het hendeltje wat de koeler vasthoudt namelijk niet dichtdoen. Voor het dichdoen moet je ook eventjes het schakeldraad een beetje opzij buigen, anders zit dat ook in de weg. Daarna draad weer recht maken en de fan monteren. Fan monteren kan dus alleen maar als de draad al reeds in de koeler is gedaan + je de koeler hebt geplaatst op het mobo.

6) Uiteindelijke resultaat
Zo zit het er bij mij nu in de kast gemonteerd.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/65077/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Speedfight schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 21:24:
[...]

2 reepjes van 256mb, en dat maakt 512... En ja RDRAM is duur :'(. Maar misschien kan ik dat bij waar ik hem gekocht nog voor weinig krijgen.
Ik denk dat hij ook alleen ecc rdram slikt dus je gaat echt de hoofdprijs betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-08 17:40

ReseTTim

Chocolate addicted

* ReseTTim heeft nog een P4-2.0ghz liggen met mobo en 2x 256mb ecc pc800 rimm kopen? ;)

owja mijn xeon zit dan eindelijk mooi en stil in elkaar :P :) fan vna mijn voeding liep wat aan.. heb meteen kabels ingekort enzo..

Afbeeldingslocatie: http://resettim.nl/temp/dualxeon_25.jpg

en ja het past allemaal net :P

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
We zijn erachter waar de fout vandaan kwam, helaas is het geheugen kaduuk toch, dus dat wordt omruilen :'( jammer....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Lennieboy83 schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 18:42:
We zijn erachter waar de fout vandaan kwam, helaas is het geheugen kaduuk toch, dus dat wordt omruilen :'( jammer....
Is het nieuw met garantie? Heb anders nog wel 4x512 MB liggen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Vergeet niet dat ik DDR 2 moet hebben, hier heb ik dus niks aan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Alleen jammer dat dat bord ddr2 reg ecc slikt. Jij bied ddr reg ecc aan.

[ Voor 0% gewijzigd door leonbong op 23-08-2005 19:33 . Reden: te laat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Oeps |:( Sorry. Wil er misschien wat te graag vanaf :+

Maar even terug op mijn vraag over die coolers, heb waarschijnlijk binnenkort 2e handse Nexus coolers als ik een reactie krijg tenminste :P Dan ga ik eens kijken of mijn dual Xeon's op 3,2GHz draaien zonder de temp boven de 70 graden te laten komen op een 100% load.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizardtm
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-09 15:59

Wizardtm

>>> H20 <<<

ReseTTim schreef op dinsdag 23 augustus 2005 @ 01:26:
* ReseTTim heeft nog een P4-2.0ghz liggen met mobo en 2x 256mb ecc pc800 rimm kopen? ;)

owja mijn xeon zit dan eindelijk mooi en stil in elkaar :P :) fan vna mijn voeding liep wat aan.. heb meteen kabels ingekort enzo..

en ja het past allemaal net :P
Ziet er netjes uit !

Wat voor voeding gebruik je ?
Heb een vergelijkbare set draaien op een 460Watt Fortron voeding maar die wordt nogal HEET }) Dussss of er moet een nieuwe voeding komen of de Fortron moet worden voorzien van waterkoeling 8)

Werken? Dat doe ik morgen wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

ReseTTim: :9 Nu nog neons :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
Waar heb je dat systeem gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Wizardtm schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 09:32:
Ziet er netjes uit !
Wat voor voeding gebruik je ?
Heb een vergelijkbare set draaien op een 460Watt Fortron voeding maar die wordt nogal HEET }) Dussss of er moet een nieuwe voeding komen of de Fortron moet worden voorzien van waterkoeling 8)
tis een enhance, naam is mij totaal onbekend. heb hem 2de hands overgekocht samen met de xeons. dit omdat een nieuwe voeding van min. 460watt toch al minimaal rond de 80 á 90,= euro ligt en ik deze kon kopen voor 50,= euro.
de voeding maakte eerst een pokke herrie omdat het ergens aanliep ofzo. maar met een nieuwe zalman fan is ie heerlijk stil. daarbij heeft deze voeding wel erg lange kabels en veel aansluitingen.
* 24 pins
* 8 pins
* 6 pins (PCI-e)
* 4 pins (P4 / AMD64)
* 8x hdd molex
* 2x fdd molex

aanrader zijn de be quiet, erg mooi maar ja wel duur. wil je watergekoelde voeding check edvextrem.de. die verkopen mooie enermax voedingen die zij water gekoeld hebben. deze zijn erg mooi, 2 vrienden van mij hebben er 1 waarvan ik er 1 zelf nog open heb gemaakt en goed naar gekeken heb, een voeding waterkoelen is niet iets wat je even doet.

Afbeeldingslocatie: http://resettim.nl/temp/dualxeon_6.jpg
mja :P daar heb ik genoeg van ;)
iets van 4x blauw, 2x UV, nog mooie aim ledjes, kortom dat komt wel goed.. 1 nadeel ik durf niet in mijn zijkant te zagen van mijn coolermaster case ivm de lak.

[ Voor 16% gewijzigd door ReseTTim op 24-08-2005 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
ReseTTim schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 17:20:
[...]

tis een enhance, naam is mij totaal onbekend..
Zijn goede voedingen, gewoon no frills maar serieus spul. Ik heb er zelf ook één in m'n dual Xeon bak (en hij is heus niet dáárom goed, as in pride of ownership 8)7 ). Heb de fan's er ook uitgehaald en er één stille Papst voor in de plaats gezet, werkt uitstekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizardtm

Wizardtm

>>> H20 <<<

ReseTTim schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 17:20:
[...]

wil je watergekoelde voeding check edvextrem.de. die verkopen mooie enermax voedingen die zij water gekoeld hebben. deze zijn erg mooi, 2 vrienden van mij hebben er 1 waarvan ik er 1 zelf nog open heb gemaakt en goed naar gekeken heb, een voeding waterkoelen is niet iets wat je even doet.
Tsja, die site had ik al gevonden. Pech voor mij is alleen dat ik een voeding nodig heb die EPS12V ondersteund. Laat nou alleen de EDVextrem PSU EG-4/600 Ultra (ja, die van 299euro :( ) dat aan boord hebben.

Ben absoluut niet ontevreden over de Fortron, zeker niet voor de 460Watt waarmee hij toch een behoorlijke setup voorziet van spanning/stroom. Ga toch maar eens zelf sleutelen om de voeding watergekoeld te krijgen.... kopen is echt te duur : :X

• Lennieboy83
Nou mijn probleem met mn nieuwe spul is ook opgelost, bleken na een hoop getest en gedoe de drivers van mn Nvidia videokaart te zijn, toen ik naar stock drivers ben gegaan die bij de kaart zitten was het over B)

De melding was overigens:

Hardware malfunction

Call your vendor for support

NMI: parity check/memory parity error

The system has halted

En dat allemaal in een mooi blauw schermpie... :X

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Abbadon schreef op woensdag 24 augustus 2005 @ 18:50:
Zijn goede voedingen, gewoon no frills maar serieus spul. Ik heb er zelf ook één in m'n dual Xeon bak (en hij is heus niet dáárom goed, as in pride of ownership 8)7 ). Heb de fan's er ook uitgehaald en er één stille Papst voor in de plaats gezet, werkt uitstekend :)
haha.. had liever zelf wat anders.. maar enhance is dus echt goed? mmh ok :P voor mij is het onbekend merk en ik stond eerst op het punt om iets anders te kopen ivm herrie maar sinds ik die fan vervangen heb is ie een stuk stiller :P

• leonbong
Enhence is juist een topmerk zeer krachtig maar wordt voornamelijk in servers gebruikt vanwege de oordoppen die niet meegeleverd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Sja, na mijn vorige onsuccesvolle poging een dual Xeon systeem aan de gang te krijgen (Asus PRL-DL doet niets) heb ik weer een probleempje.

Heb nu een Asus PCH-DL met een RAIDMAX 400W Voeding (PM-S400W) en dat werkt goed dmv een 20->24 en 4->8 pins converter. Nu heb ik ook een Antec True550EPS12V, 550W (EPS12V) voeding waarbij ik dacht dat die een stuk beter zou werken aangezien er ook nog een 5-tal SCSI-disken in komen te hangen maar dit gaat niet goed. Er ontbreekt een pin maar dat lijkt zo te horen:

Afbeeldingslocatie: http://www.antec.com/images/24pinpower.jpg

Het is van rechtsboven geteld naar links de 5e pin.

Het probleem is dat het moederbord wel een power OK LED laat branden dus er staat wel spanning op het moederbord maar als ik de powerbutton in druk om de PC aan te zetten gebeurd er helemaal niets. Heb al geprobeerd om alleen de voeding met de 24 en 8 pins aan te sluiten en de basic dingen (mobo, cpu + geheugen) maar dat werkt ook niet. Voeding op een andere PC testen kan niet want ik heb verder geen moederborden met een 24 pins aansluiting. Op de voeding zelf zit wel een 4 pins aansluiting dus dat is geen probleem.

Wat vergeeet ik, doe ik fout of zie ik over het hoofd? Voeding zou, volgens de vorige eigenaar, gewoon goed moeten werken. Wie heeft nog een idee wat ik kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kippenijzer
  • Laatst online: 26-08 09:08

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Test kan, mits je de ruimte hebt voor de "overtollige" 4 pinnen gewoon op een 20pins aansluiting, je hebt dan enkel aan een van de kanten dus 4 pinnen naast de stekker zitten. Heeft die voeding een single/dual rail schakelaar? Of heeft hij uberhaupt dual-rail? (Weet niet zeker of dit soort borden met dual rail zouden starten, mss iemand met zo'n "nieuwe" Tagan die dit kan testen?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Kippenijzer schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 09:58:
Test kan, mits je de ruimte hebt voor de "overtollige" 4 pinnen gewoon op een 20pins aansluiting, je hebt dan enkel aan een van de kanten dus 4 pinnen naast de stekker zitten. Heeft die voeding een single/dual rail schakelaar? Of heeft hij uberhaupt dual-rail? (Weet niet zeker of dit soort borden met dual rail zouden starten, mss iemand met zo'n "nieuwe" Tagan die dit kan testen?)
Heb niet echt gezocht naar een schakelaar of zo maar ben deze ook niet echt tegen gekomen tijdens het inbouwen. Durf dus niet te zeggen of die zoiets heeft, of die schakelaar moet intern zitten maar dat lijkt me sterk aangezien dan de verzegeling voor de garantie doorbroken moet worden :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-08 14:55
Ik vind het zelf altijd erg interessant dit soort dingen te lezen, en dan begint het hier ook wel te kriebelen moet ik zeggen. Maar waar gebruiken jullie dit soort systemen nou voor?

Ik heb een zooi DVD ISO's (meer dan 1TB) die ik opgeslagen heb, alleen wil ik daar wel een fileserver voor hebben. Maar of dat, dat de moeite waard is :? Het enige wat ik doe en wil gaan doen, is zorgen dat ik 1 losse pc heb voor leechen, het parren en unrarren. Liefst tegelijk, is dan een Xeon zinvol :? Of zeg... koop een Dual Core?

En wil dit gaan delen over 1 GBit lijn, met mijn broertje en draadloos gaan serveren aan mijn Mediacenter. Iemand tips/suggesties :?

..::System Specs::..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tekn0z schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:50:
Ik vind het zelf altijd erg interessant dit soort dingen te lezen, en dan begint het hier ook wel te kriebelen moet ik zeggen. Maar waar gebruiken jullie dit soort systemen nou voor?

Ik heb een zooi DVD ISO's (meer dan 1TB) die ik opgeslagen heb, alleen wil ik daar wel een fileserver voor hebben. Maar of dat, dat de moeite waard is :? Het enige wat ik doe en wil gaan doen, is zorgen dat ik 1 losse pc heb voor leechen, het parren en unrarren. Liefst tegelijk, is dan een Xeon zinvol :? Of zeg... koop een Dual Core?

En wil dit gaan delen over 1 GBit lijn, met mijn broertje en draadloos gaan serveren aan mijn Mediacenter. Iemand tips/suggesties :?
Voor dergelijke "simpele netwerk" dingen heb je zeker geen Dual Xeon nodig, pas als je echt een flinke belasting gaat trekken doordat een eigen internetserver/databaseserver etc gaat maken heb je wat aan een dual Xeon . . . tenminste als je het alleen voor het netwerkgebeuren doet.

Ik denk dat velen hier het voor een groot deel voor de "pats-factor" doen (al zullen ze het mss niet willen toegeven). Maar zeker ook omdat een dual gewoon erg veel lekkerder werkt; Alles draait soepeler / start sneller etc.

Voor mezelf:
- Ik ben zo'n DPC'er, en met een dual kan ik gewoon meer punten halen op mijn favoriete Distributed Computing project >:)
- Zeker weten de pats-factor :+
- En het werkt gewoon echt bijzonder lekker
- En ja, het wordt in de toekomst mijn server voor multimedia, met op te zetten database ed (maar daarvoor kan ik evt ook een andere PC inzetten, zoals ik al schreef ;) )
- Dus . . O-) . . vooral voor DPC dus :P

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-08-2005 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Verwijderd schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 12:59:
Voor dergelijke "simpele netwerk" dingen heb je zeker geen Dual Xeon nodig, pas als je echt een flinke belasting gaat trekken doordat een eigen internetserver/databaseserver etc gaat maken heb je wat aan een dual Xeon . . . tenminste als je het alleen voor het netwerkgebeuren doet.
LAN party's ook meegerekend? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Lennieboy83 op 26-08-2005 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Lennieboy83 schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 15:06:
[...]

LAN party's ook meegerekend? ;)
Meer thuis-netwerken denk ik ;)

Maar uhm, ik ga hem straks gebruiken als SBS2003 Server met Exchange en een of andere Database voor websites (en stats) te hosten. Netwerk wordt maar gebruikt door 2 mensen maar misschien mail door meer (extern). Opzich kon dat al met mijn dual P3-1GHz met 1GB geheugen maar ook ik doe mee met distributed computing :P Dus ook dat speelt hier dan weer een rol :D En de patsfactor blijft ook wel leuk. Soms vragen ze van: "Wat heb jij allemaal staan?" Nou dan kun je leuk antwoorden. 1x P4-1,67GHz, 1x P4-2,8GHz, 1x Dual P3-1GHz, 1x Dual Xeon 2,4GHz en nog wat 'test'-systeempjes :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Je kan er maar op 1 tegelijk zitten B) :P

Niet te geloven lijkt wel of sommigen een pakhuis hebben :X

[ Voor 44% gewijzigd door Lennieboy83 op 27-08-2005 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Ik ga zeer binnenkort mijn Intel stock koelers vervangen, mijn oog is gevallen op de Swiftech MCX604-V S604 maar deze is erg duur (vind ik tenminste) maar ik wil mijn PCtje echt een stuk stiller maken door op die Swiftech's Papst fans te doen, die Intel stock koelers erger ik me kapot aan sinds ik geen Q-fan van Asus meer heb :/ maarr zijn er nog mensen die een alternatief hebben (wel in dezelfde gewichts klasse en hij moet stil zijn :+ )
Ik heb al rondgezocht maar dan kom je van die 1U dingen tegen of het zijn van die superzware heatpipe koelers, dat is niet de bedoeling, schijnbaar is er niet zoveel keus op Xeon gebied :'(

[ Voor 7% gewijzigd door Lennieboy83 op 27-08-2005 00:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lennieboy83 schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 00:54:
Ik ga zeer binnenkort mijn Intel stock koelers vervangen, mijn oog is gevallen op de Swiftech MCX604-V S604 maar deze is erg duur (vind ik tenminste) maar ik wil mijn PCtje echt een stuk stiller maken door op die Swiftech's Papst fans te doen, die Intel stock koelers erger ik me kapot aan sinds ik geen Q-fan van Asus meer heb :/ maarr zijn er nog mensen die een alternatief hebben (wel in dezelfde gewichts klasse en hij moet stil zijn :+ )
Ik heb al rondgezocht maar dan kom je van die 1U dingen tegen of het zijn van die superzware heatpipe koelers, dat is niet de bedoeling, schijnbaar is er niet zoveel keus op Xeon gebied :'(
Die Coolermaser heatpipes zijn niet echt zwaar hoor, qua gewicht zijn ze lichter dan een P4 stock cooler (incl. fan) volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Ze zien er inderdaad veel zwaarder uit dan dat ze zijn, die Coolermaster heatpipes :) Ik zou ze zeker overwegen. Hier doen ze het nog steeds 100% passief zonder fan. Hoezo geluid? :P Wat het meeste geluid maakt is m'n voeding waar ik slechts één 19dBA Papst fan in heb zitten, kun je nagaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witlof
Lennieboy83 schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 17:27:
Je kan er maar op 1 tegelijk zitten B) :P

Niet te geloven lijkt wel of sommigen een pakhuis hebben :X
Ach ja, 1 web-server, 1 domain-controller, 1 workstation voor mij en 1 voor mijn vriendin (want die laat ik niet achter de mijne ;) ) De rest zijn (trage) 'test'-systeempjes. Heb geen pakhuis maar wel een leuke computerkamer ;)

Oh, en heeft iemand een idee met het probleem van mijn voeding?
Witlof schreef op vrijdag 26 augustus 2005 @ 07:57:
Sja, na mijn vorige onsuccesvolle poging een dual Xeon systeem aan de gang te krijgen (Asus PRL-DL doet niets) heb ik weer een probleempje.

Heb nu een Asus PCH-DL met een RAIDMAX 400W Voeding (PM-S400W) en dat werkt goed dmv een 20->24 en 4->8 pins converter. Nu heb ik ook een Antec True550EPS12V, 550W (EPS12V) voeding waarbij ik dacht dat die een stuk beter zou werken aangezien er ook nog een 5-tal SCSI-disken in komen te hangen maar dit gaat niet goed. Er ontbreekt een pin maar dat lijkt zo te horen:

[afbeelding]

Het is van rechtsboven geteld naar links de 5e pin.

Het probleem is dat het moederbord wel een power OK LED laat branden dus er staat wel spanning op het moederbord maar als ik de powerbutton in druk om de PC aan te zetten gebeurd er helemaal niets. Heb al geprobeerd om alleen de voeding met de 24 en 8 pins aan te sluiten en de basic dingen (mobo, cpu + geheugen) maar dat werkt ook niet. Voeding op een andere PC testen kan niet want ik heb verder geen moederborden met een 24 pins aansluiting. Op de voeding zelf zit wel een 4 pins aansluiting dus dat is geen probleem.

Wat vergeeet ik, doe ik fout of zie ik over het hoofd? Voeding zou, volgens de vorige eigenaar, gewoon goed moeten werken. Wie heeft nog een idee wat ik kan proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Laatst online: 08:27
Abbadon schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 11:27:
Ze zien er inderdaad veel zwaarder uit dan dat ze zijn, die Coolermaster heatpipes :) Ik zou ze zeker overwegen. Hier doen ze het nog steeds 100% passief zonder fan. Hoezo geluid? :P Wat het meeste geluid maakt is m'n voeding waar ik slechts één 19dBA Papst fan in heb zitten, kun je nagaan.
Dat is natuurlijk erg mooi maar jij hebt ook geen Nocona's. Die worden toch ff een pak warmer. Soms als het warm is moeten die boxed koelers echt op volle toeren draaien om ze koel te houden. En dat maakt echt een pokkeherrie samen met alle casefans die dan aanstaan (7) :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Je kan op die Coolermasters geen 80 mm fans kwijt geloof ik he?
En als ik dan een Papst fan zie op 6 cm die maakt 29 DBa en de fan die ik op de Swiftech zou zetten (8 cm) die maakt 19 DBa dus ik denk nog steeds dat ik voor de Swiftech's ga.
Ik kan nergens nagaan hoe zwaar die Coolermasters zijn :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lennieboy83 schreef op zaterdag 27 augustus 2005 @ 13:06:
Je kan op die Coolermasters geen 80 mm fans kwijt geloof ik he?
En als ik dan een Papst fan zie op 6 cm die maakt 29 DBa en de fan die ik op de Swiftech zou zetten (8 cm) die maakt 19 DBa dus ik denk nog steeds dat ik voor de Swiftech's ga.
Ik kan nergens nagaan hoe zwaar die Coolermasters zijn :'(
Als het goed is moet een 80mm fan erop passen met de mod doet die ik postte. Er zijn er in dit topic al een paar geweest die dat hebben gedaan zelfs :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2005 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Ok dan ga ik hem zeker overwegen :) bedankt

Persoonlijk vind ik de coolermasters ook mooier om te zien, maar het gewicht baarde me zorgen, maar als dat mee blijkt te vallen...ik heb gelijk een order geplaatst 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Ik draai met 3.4 nocona's en ik heb nooit temperaturen gezien boven de 50 graden, Normaal rond de 32. Verder staat in de data van CoolerMaster dat het tot 4.0 Ghz zou moeten werken. (wel met een behoorlijke airflow wellicht)
Het gewicht viel me inderdaad mee, maar als je nocona's hebt schroef je toch de heatsink aan de kast vast, dus wat maakt het gewicht dan nog uit ? Bang dat de staalplaat in de kast verbuigd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Nee ik heb die backplate dus niet aan mn kast vastgemaakt, die hangt aan het moederbord, ik vind het zonde om een gatenkaas van mn kast te maken, daarom moet het gewicht dus meevallen van de heatsink B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
Ik heb ze ook gewoon aan m'n moederbord vastgemaakt en niet aan de backplate. Gaat echt zonder enig probleem hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Lennieboy83 schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 12:27:
Nee ik heb die backplate dus niet aan mn kast vastgemaakt, die hangt aan het moederbord, ik vind het zonde om een gatenkaas van mn kast te maken, daarom moet het gewicht dus meevallen van de heatsink
Ik heb een CM stacker. Ik moest dacht ik 2 gaten bijmaken om de retentie beugel vast te schroeven. Maakt bij een stacker weinig uit, zit toch weer een buiten afdekplaat om heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Abbadon schreef op zondag 28 augustus 2005 @ 16:55:
Ik heb ze ook gewoon aan m'n moederbord vastgemaakt en niet aan de backplate. Gaat echt zonder enig probleem hoor :)
Mooi zo 8) ik weet dat een mobo aardig wat kan hebben kwa gewicht en nu ik een gebruiker ervaring heb ga ik het ook zeker doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@speedfight

HP gebruikt meestal ecc geheugen in werkstations, dus ik vermoed dat het ook om ecc rdram gaat.

Een professionele video kaart heeft alleen zin voor specifieke applicaties los van het feit dat de analoge uitgangs filters vaak beter zijn.

Het is dus ook een zeer kleine doelgroep die intresse in een dergelijke kaart heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2005 @ 14:21:
@speedfight

HP gebruikt meestal ecc geheugen in werkstations, dus ik vermoed dat het ook om ecc rdram gaat.

Een professionele video kaart heeft alleen zin voor specifieke applicaties los van het feit dat de analoge uitgangs filters vaak beter zijn.

Het is dus ook een zeer kleine doelgroep die intresse in een dergelijke kaart heeft.
Er zit idd ECC geheugen in de machine wel leuk, maar voor upgraden minder leuk...
De videokaart heb ik er toch niet bij genomen er zat nu standaard een Matrox Millenium G450 Dual bij.

Nu alleen eens zien dat ik alle fans ga vervangen door stille papst fans:
3x 60mm
1x 90mm
1x 80mm
1x 120mm

of een ander idee is om een redelijk 'geluidsdichte' kleine patchkast te kopen en hem daar in te doen... Ik moet het allemaal nog even uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Laatst online: 08:27
Vanmiddag had ik mijn pc even opengeschroefd om te ontstoffen. Toen ik de fans van hun heatsink (Nocona) haalde dacht ik meteen maar even te proberen er andere fans op te zetten. Na een tijdje passen en meten met verschillende maten fans en soorten schroeven is het toch gelukt om er 2 80mm fan op te zetten. Welliswaar zitten ze met 3 ipv 4 (onderling verschillende) schroeven bevestigd, het zit toch heel stevig. Dit door de fans er schuin op te plaatsen en verschillende soorten schroeven te gebruiken. De 2 Papst fans van 2500RPM en 2000RPM lijken op het eerste gezicht voldoende, heb een korte stress test gedaan en daarbij werd de cpu bij benadering 60 graden. Een uitgebreide stress test doe ik pas als ik 2 dezelfde fans heb en nog wat andere schroeven zodat de 4e schroef er ook nog in kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eldee
[...]
Hey Speedfight,

Ik heb al eerder gevraagd wie die 'ze' zijn die er nog 16 hebben/hadden staan, maar misschien heb je die post over het hoofd gezien?

Ik ben alsnog nieuwsgierig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Eldee schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 01:57:
[...]

Hey Speedfight,

Ik heb al eerder gevraagd wie die 'ze' zijn die er nog 16 hebben/hadden staan, maar misschien heb je die post over het hoofd gezien?

Ik ben alsnog nieuwsgierig...
Dat is een bedrijf waar ik op zaterdags werk... Maarja ik had het natuurlijk tegen inkoops prijs. En ik weet dat de verkoop prijs met factuur en garantie op zo´n €500 ligt, dus waarschijnlijk al een stuk minder interessant voor jullie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Zo ik heb ook de mod op mn nieuwe Coolermastertjes toegepast en zie hier het resultaat:
Fans zijn Papst fans op 1500 rpm

(de fans zuigen aan naar de achterkant van de kast)

Afbeeldingslocatie: http://www.hetjuisteforum.nl/ht/116-1625_IMGb.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Lennieboy83 op 31-08-2005 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ransbal
  • Laatst online: 12-09 13:22
damn...
Vanmiddag het "oude" systeemboard in perfect staat van SCSI beest ontvangen en natuurlijk moet het direct ingebouwd worden (nadat vriendin ook wat aandacht heeft gekregen...) Helaas kom ik er net achter dat de mounting holes en manier van mounten van de ncch-dl totaal verschillen van de pc-dl. De afstanden van de verschillende gaten zijn wel gelijk, alleen bij de pc-dl zijn ze veel kleiner en rondom minder voorzien van kleine weerstanden. Ik kan mijn 533 xeon coolers dus niet plaatsen :(

Heeft iemand een idee hoe het toch bevestigd te krijgen. Ik heb nl niet zo heel veel zin om nieuwe dure coolers aan te schaffen, voor minder dan de coolermasters doe ik het nl niet, en dat kost me weer 100 euro. Of weet iemand waar nocona coolers voor weinig te krijgen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jacovn
Lennieboy83 schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 21:35:
(de fans zuigen aan naar de achterkant van de kast)
Dat is niet eens zo'n slecht idee op het 1e gezicht.
Werkt dat even goed ?

Bij mij zit de ventilator ook een beetje boven de voltage regualtors. Wellicht maar eens proberen de fan's aan de andere kant te plaatsen. Kost weinig inspanning en materiaal bij deze mod _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Ik had genoeg ruimte aan de andere kant over vandaar dat ik dit deed, zoals je kan zien heb ik boven mn voltage regulators aan de andere kant heel weinig ruimte over, vandaar dat ik het zo probeer dus ;)

ransbal:
Ik heb nog wel 2 Intel stock koelers voor je, die passen uitstekend natuurlijk, maar zorg wel dat je Q-fan aan hebt staan, want die dingen maken een gigantische herrie op standaard hoog toerental :(
Ik had je mailtje trouwens ontvangen hoor!

[ Voor 5% gewijzigd door Lennieboy83 op 31-08-2005 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

ransbal schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 21:41:
damn...
Vanmiddag het "oude" systeemboard in perfect staat van SCSI beest ontvangen en natuurlijk moet het direct ingebouwd worden (nadat vriendin ook wat aandacht heeft gekregen...) Helaas kom ik er net achter dat de mounting holes en manier van mounten van de ncch-dl totaal verschillen van de pc-dl. De afstanden van de verschillende gaten zijn wel gelijk, alleen bij de pc-dl zijn ze veel kleiner en rondom minder voorzien van kleine weerstanden. Ik kan mijn 533 xeon coolers dus niet plaatsen :(

Heeft iemand een idee hoe het toch bevestigd te krijgen. Ik heb nl niet zo heel veel zin om nieuwe dure coolers aan te schaffen, voor minder dan de coolermasters doe ik het nl niet, en dat kost me weer 100 euro. Of weet iemand waar nocona coolers voor weinig te krijgen zijn?
kan je met foto's latne zien wat je bedoelt? ik snap wel dat je nu grotere gaten waarschijnlijk hebt in je mobo in vergelijking met het andere mobo of zit ik verkeerd?

show wat je probleem is en ik zal creatief met je mee denken als modder zijnde ;)

• Eldee
Ik heb een paar maanden geleden voor een leuke prijs een kaal PC-DL bordje, en voor een nog leukere prijs 2 losse XEON's Prestonia's 2.0/400 kunnen scoren. Het mooie is dat dit allemaal prima draait, en dit systeeem met mijn hoogste overclock ooit draait: 20 x 150 = 3.0 = 50% overclock. 8)
Ik draai naar volle tevredenheid er Virtual Server op, met een groot aantal VM's
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/66390/thumb.jpg

Omdat ik alles 'kaal' gekocht heb, heb ik dus geen CPU koelers en ook geen montage materiaal. Het bordje zit nu in een mini-tower kastje wat op z'n kant ligt, met 2 losse P4 koelers erop :+
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/66389/thumb.jpg

Ik dus op zoek naar een setje betaalbare koelers incl. montage materiaal. Om te kijken of 't wat is bij HBit de Spire RackSper VI SPX33B0 besteld. Dit zijn de goedkoopste Socket 603/604 die ik kon vinden, sowieso voor 't montage materiaal, maar misschien voldoen ze nog ook. Ze gaven bij m'n bestelling al aan dat de de levertijd 'onbekend' was, en dat 't lang kon duren, na 2 maanden wachten toch maar geannuleerd. Vervolgens bij Informatique (mijn huisleverancier) 2 stuks Vantec CCK-7015 besteld. Weliswaar 1U, maar wel van koper, actief en betaalbaar. Na een paar weken wachten op gaan halen, blijkt in één van de doosjes de verkeerde koeler te zitten :( (wel blij dat ik ter plekke de boel controleerde). Ik dus met 1 koeler naar huis, maar voor 1 koeler ga ik het moederbord niet uit- en inbouwen. Nu zit ik alweer 2 weken te wachten op de 2e koeler, en ik ben bang dat ik straks misschien te horen krijg: 'sorry maar dat artikel is niet meer leverbaar' Bovendien wil ik het systeem nu eindelijk eens rechtop kunnen zetten.

Ik heb net weer uitgebreid in de PW zitten kijken, maar > eur 50,- totaal incl verzendkosten wil ik er niet aan uitgeven zonder dat ik weet hoe lang het duurt en of het wel inclusief montage materiaal is.
Mijn vraag is of iemand ervaring heeft met het bestellen en ontvangen van redelijk betaalbare XEON active 603/604 koelers inclusief montagemateriaal. Of als iemand die stille(re) koelrs gekocht heeft z'n originele koelers met montage materiaal kwijt wil dan hoor ik dat natuurlijk ook graag.
Om off-topic posts te voorkomen kan je eventueel een mailtje sturen naar: L [punt} dorpmans [apestaart} sure { dot ) NL

[ Voor 8% gewijzigd door Eldee op 15-09-2005 04:52 ]

Verwijderd

jacovn schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 22:54:
[...]
Kost weinig inspanning en materiaal bij deze mod _/-\o_
[...]
Eenvoud en simpelheid was precies ook mijn bedoeling toen ik deze mod aan het bedenken was (improvisatie toen nog :) )

• Lennieboy83
Ik heb mezelf ook weer eens getrakteerd op nieuwe hardware 8)
Ik had een Asus GF 6600 GT in mn PC zitten maar daar bleek iets niet mee goed te zijn (vaak blauwe schermen met een NMI melding, wat dus van deze kaart bleek te komen), dus ingeruild voor een mooier model, de Asus GF 7800 GT :P

Afbeeldingslocatie: http://www.hetjuisteforum.nl/ht/117-1705_IMGb.jpg

Helaas is er kort daarvoor iets minder leuks gebeurd, ineens had een Seagate 15K.3 36 GB schijf er genoeg van ;( welke ook nog eens in RAID 0 zat (ik mag blij zijn dat ik maar weinig mis omdat ik altijd backup maar toch zonde), maar aan de andere kant: hier krijg ik binnenkort vervanging voor, waarschijnlijk een Seagate 15K.4 36GB :P

• ransbal
  • Laatst online: 12-09 13:22
Eldee schreef op donderdag 15 september 2005 @ 04:26:
knip: stuk tekst over pc-dl en xeon 2.0@3.0 en koelers
Ik heb ook een tijd lang erg leuk kunnen draaien met exact dezelfde set :)
Deze set staat nu in verkoop wegens upgrade naar een ncch-dl waar ik voor heel weinig 2 nocona's bij heb gevonden. Zodra alles werkt en ingebouwd zit zal er wel een plaatje komen..

Voor je koelers moet je even contact opnemen met magna, twee weken geleden hadden ze nog boxed koelers voor weinig liggen.

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 13:28
Lennieboy83 schreef op donderdag 15 september 2005 @ 14:02:
hier krijg ik binnenkort vervanging voor, waarschijnlijk een Seagate 15K.4 36GB :P
Ik heb hier een tijdje 15K.4 73G in raid0 draaien. Geweldige schijven. T.o.v. de 15K.3 toch weer iets stiller en sneller. Goeie keus dus. Ze zijn helaas "vervelend" duur.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-10-2008

Youri Carma

Hoe kom ik van Tweakerz af?

beste Nerds en Nerdinnen

deze vraag betreft de dual processor freak met name de dual Xeon 533 / 800 mhz
Alle Xeons hebben tegenwoordig HT, en de nieuweste 2 MB cache
de enige moederbord die overclockability naar een nieuw podium brengt voor Xeons is de Asus NCCH-DL
lof en gewauw is op talloze websites te vinden waaronder gemakkelijke succesvolle pogingen om de Xeon tot 4 GHZ te brengen. gehele stabiel, zonder watercooling, met intel's eigen cooler!!!!

http://www.gamepc.com/lab...tent.asp?id=ncchdl&page=5

http://www.gamepc.com/labs/print_content.asp?id=xeon36

http://www.gamepc.com/labs/print_content.asp?id=xeon36

Mijn vraag is nu, welke Xeon processoren werken eigenlijk op deze bord? werkt een 2.8 GHZ ? een 2.6 Ghz? of alleen de nieuwste 3.0 - 3.6 Ghz?
Welke Xeon WEL en NIET in de NCCH-DL mobo past.

Ben altijd al gek op lijstjes geweest dus hierbij weergegeven van hoog naar laag;

Welke Xeon WEL en NIET in de NCCH-DL mobo past.

Met dank aan BalusC die mij naar onderstaande webpage verwees:

PMG FAQ

XEON WEL in de Asus mobo NCCH-DL
Xeon 3.6 GHz(800 MHz FSB/2MB L2, N0)
Xeon 3.6 GHz(800 MHz FSB/1MB L2, E0)
Xeon 3.6 GHz(800 MHz FSB/1MB L2, D0)
Xeon 3.4 GHz(800 MHz FSB/2MB L2, N0)
Xeon 3.4 GHz(800 MHz FSB/1MB L2, E0)
Xeon 3.4 GHz(800 MHz FSB/1MB L2, D0)
Xeon 3.2 GHz(800 MHz FSB/2MB L2, N0)
Xeon 3.2 GHz(800 MHz FSB/1MB L2, E0)
Xeon 3.2 GHz(800 MHz FSB/1MB L2, D0)
Xeon 3.2 GHz(533 MHz FSB/2MB L3 Cache, M0)
Xeon 3.2 GHz(533 MHz FSB/1MB L3 Cache, M0)
Xeon 3.06 GHz(533 MHz FSB/1MB L3, M0)
Xeon 3.06 GHz(1MB L3 Cache)
Xeon 3.00 GHz(800 MHz FSB/2MB L2, N0)
Xeon 3.00 GHz(800 MHz FSB/1MB L2, E0)
Xeon 3.00 GHz(800 MHz FSB/1MB L2, D0)
Xeon 2.8 GHz(800 MHz FSB/1MB L2, E0)
Xeon 2.8 GHz(800 MHz FSB/1MB L2, D0)
Xeon 2.8 GHz(533 MHz FSB/512KB L2, C1/D1/M0)
Xeon 2.66 GHz(533 MHz FSB/512KB L2)
Xeon 2.4 GHz(533 MHz FSB/512KB)

XEON NIETin de Asus mobo NCCH-DL
Xeon 3.2 GHz(533 MHz FSB512KB L2/1MB L3 Cache)
Xeon 3.06 GHz(533 MHz FSB/512KB L2)
Xeon 3.06 GHz(533 MHz FSB/512KB L2, C1/D1)
Xeon 3.0 GHz(400 MHz FSB) OP GEEN ENKEL ASUS MOEDERBORD
Xeon 2.8 GHz(533 MHz FSB/512KB L2)
Xeon 2.8 GHz(533 MHz FSB/1MB L2,M0)
Xeon 2.8 GHz(400 MHz FSB)
Xeon 2.60 GHz(533 MHz FSB/512KB L2, C1/D1/M0)
Xeon 2.6 GHz(400 MHz FSB/512KB)
Xeon 2.4 GHz(533 MHz FSB/512KB L2, C1/D1/M0)
Xeon 2.4 GHz(533 MHz FSB/1MB L2,M0)
Xeon 2.4 GHz(400 MHz FSB/512KB)
Xeon 2.2 GHz(400 MHz FSB)
Xeon 2.0 GHz(533 MHz FSB/512KB L2, C1/D1/M0)
Xeon 2.0 GHz(533 MHz FSB)
Xeon 2.0 GHz(400 MHz FSB)
Xeon 1.8 GHz(400 MHz FSB)

source: http://support.asus.com/cpusupport/cpusupport.aspx

[ Voor 62% gewijzigd door Youri Carma op 22-09-2005 20:48 ]

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:19

DDX

hmms: nieuws: Dell heeft primeur met eerste dual-core Xeon-servers

zat ik er dus over te denken om een 2e cpu te zoeken voor mijn dell 670 (waar nu 1*3,4ghz inzit)
misschien toch maar even wachten en dan 2 dualcore's erin zetten

al vraag ik me af of ik het verschil echt ga merken
(2e cpu is al meer voor net ff wat meer performance afentoe)

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Akino
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-02 17:17

Akino

Dr. Opteron

Lennieboy83 schreef op vrijdag 22 juli 2005 @ 20:56:
Ik vind het ook vaag dat de Asus NCCH-DL met de i875P chipset maar een hub heeft naar de ESB6300 van 266 MB/s dat is toch eigenlijk geen snelheid meer voor dezer dagen? ze zeggen dus dat het 66mhz PCI-X is maar dat zou betekenen dat er 533 MB/s getrokken kan worden, beetje nep, mensen die geen dure RAID controller hebben daar maakt het toch niks voor uit maar voor mensen zoals ik is dit echt een afrader, maar we hebben een goed vooruitzicht :)
Dat ook de Het AGP slot op het zelfde interupt zit als je PCI-X is ook zuur.
LSI MegaRaid 1600 samen met een 6800 GT is nou niet echt denderend voor je preformance.
Zonder LSI MegaRaid.......loopt het een stuk lekkerder.
Benchmarks zijn erg droevig.Zowel 3D als HD.
CPU/geheugen benchmarks zijn zoals het hoort
6800GT 256Mb 14.000 in 3D Mark 2001SE en m'n Ati X800GT 256Mb op P4 630 op Asus PD5G1 PRO haalt 23000+ 8)7
T'is dat m'n 15K disken en erg lage seektime hebben,ook al hangen ze in een Raid 5 (5.1 gem) +128 Mb op de LSI dat het zaakje soepel draait.Leesprestatie gaan nog,maar schrijven is droevig.....20MB per sec gemiddeld 8)7
Had de NCCH-DL aangeschaft omdat ik m'n verse GT6800 niet de deur uit wou doen,maar da's nou net wat me nu nekt,....
Nu overstag,maar weer duure aanschaf,....ofwel een Supermicro X6DH8-XG2 of X6DAE-G2,afhangkelijk van prijskaartje/leverbaarheid geheugen.
Zou vandaag al terug gebeld zijn door m'n leverancier,......maar nix gehoord.

[ Voor 3% gewijzigd door Akino op 29-09-2005 19:53 ]

Wat tweak ik...... http://www.amels-holland.com/range/amels-272/#1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizardtm

Wizardtm

>>> H20 <<<

Akino schreef op donderdag 29 september 2005 @ 19:52:
[...]

Dat ook de Het AGP slot op het zelfde interupt zit als je PCI-X is ook zuur.
LSI MegaRaid 1600 samen met een 6800 GT is nou niet echt denderend voor je preformance.
Zonder LSI MegaRaid.......loopt het een stuk lekkerder.
Benchmarks zijn erg droevig.Zowel 3D als HD.
CPU/geheugen benchmarks zijn zoals het hoort
6800GT 256Mb 14.000 in 3D Mark 2001SE en m'n Ati X800GT 256Mb op P4 630 op Asus PD5G1 PRO haalt 23000+ 8)7
T'is dat m'n 15K disken en erg lage seektime hebben,ook al hangen ze in een Raid 5 (5.1 gem) +128 Mb op de LSI dat het zaakje soepel draait.Leesprestatie gaan nog,maar schrijven is droevig.....20MB per sec gemiddeld 8)7
Had de NCCH-DL aangeschaft omdat ik m'n verse GT6800 niet de deur uit wou doen,maar da's nou net wat me nu nekt,....
Nu overstag,maar weer duure aanschaf,....ofwel een Supermicro X6DH8-XG2 of X6DAE-G2,afhangkelijk van prijskaartje/leverbaarheid geheugen.
Zou vandaag al terug gebeld zijn door m'n leverancier,......maar nix gehoord.
Die supermicro borden zijn rete stabiel ! Werk er zelf ook mee ! Alleen jammer is de prijs ;-)

[ Voor 9% gewijzigd door Wizardtm op 05-10-2005 07:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vandread
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11-09 22:00
Speedfight schreef op woensdag 31 augustus 2005 @ 07:09:
[...]
Dat is een bedrijf waar ik op zaterdags werk... Maarja ik had het natuurlijk tegen inkoops prijs. En ik weet dat de verkoop prijs met factuur en garantie op zo´n €500 ligt, dus waarschijnlijk al een stuk minder interessant voor jullie..
Zet eens een IA op dan verkoop je ze allemaal voor 300 euro wel ;)
Zat al in me handjes te wrijven voor die 275 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfight
  • Niet online
Vandread schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 10:19:
[...]

Zet eens een IA op dan verkoop je ze allemaal voor 300 euro wel ;)
Zat al in me handjes te wrijven voor die 275 :+
275 was ex btw... En ze zijn overigens allemaal verkocht nu.
Ze hebben nu alleen nog een aantal Compaq dual xeon p3's, maar die zijn een stuk minder interessant...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05:31
Heeft iemand enig id of er drivers van de ASUS NCT-D voor windows xp 64x zijn. Ik heb echt overal gezocht maar k kan niks vinden.. Mss heeft iemand hier enig id hoe ik uhm wel aan de praat krijg in windows xp 64x.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Heb je al gewoon bij intel gekeken bij de drivers voor chipsets.
Want ik vind het wel http://downloadfinder.int...g&strOSs=109&submit=Go%21 voor de E7525
http://downloadfinder.int...rating%20Systems&lang=eng voor de 6300ESB

[ Voor 4% gewijzigd door leonbong op 30-09-2005 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezingPixels
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 05:31
leonbong schreef op vrijdag 30 september 2005 @ 19:46:
Heb je al gewoon bij intel gekeken bij de drivers voor chipsets.
Want ik vind het wel http://downloadfinder.int...g&strOSs=109&submit=Go%21 voor de E7525
http://downloadfinder.int...rating%20Systems&lang=eng voor de 6300ESB
Thnx, eens ff kijken of dat gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johoo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 13:28
DDX schreef op maandag 26 september 2005 @ 21:13:
hmms: nieuws: Dell heeft primeur met eerste dual-core Xeon-servers

zat ik er dus over te denken om een 2e cpu te zoeken voor mijn dell 670 (waar nu 1*3,4ghz inzit)
misschien toch maar even wachten en dan 2 dualcore's erin zetten

al vraag ik me af of ik het verschil echt ga merken
(2e cpu is al meer voor net ff wat meer performance afentoe)
Ik zat al met verbazing te kijken. Op de USA site van Dell staat de 670 al te koop met de dual core cpu. Ik ben echt benieuwd of ze inderdaad zonder problemen in onze "oude" 670 ook gaan passen.

Dell XPS 17 3D --- Synology 918+ --- Apple TV 4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:19

DDX

johoo schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 08:54:
Ik zat al met verbazing te kijken. Op de USA site van Dell staat de 670 al te koop met de dual core cpu. Ik ben echt benieuwd of ze inderdaad zonder problemen in onze "oude" 670 ook gaan passen.
lijkt me wel, anders hadden ze hem wel de 680 genoemd
nu nog even afwachten wat de prijs gaat worden

aanschaf van 2e 3.4Ghz stel ik dus nog maar even uit.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-10-2008

Youri Carma

Hoe kom ik van Tweakerz af?

Mijn idee is kortweg maximale stilte (Ik slaap altijd vlak naast mijn computer, echt!) en toch maximale overklok met met twee Xeon 3.6 GHz(800 MHz FSB/2MB L2, N0). Deze moeten en kunnen over de 4 Gig geklokt worden. De warmte die twee van die Xeon's produceren is geen kattepis! Waterkoeling is dan dus niet alleen voor de hobby maar noodzakelijk.
De grote vraag is in hoeverre dat passief kan lukken!

mijn verzoek kijk ook even naar onderstaande link in de aparte topic:
"Xeon waterkoelings vraagstuk"

Ik denk dat omdat het om maximale waterkoeling & maximale overklocking van 2 splinternieuwe N0 Xeon's gaat met FSB 800 MHz en 2MB L2 dit wel een aparte topic verdiend.

Veel word gezegd weinig echt gemeten hopelijk kan ik straks bijdragen in data hierover. Vooralsnog
is elke reactie en sugestie op onderstaande link van harte welkom! _/-\o_

Xeon waterkoelings vraagstuk

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie bij de NCCH-DL vaak ATX staan en bij de NCCH-DR e-ATX. Kan de DR versie gewoon in elk ATX kast ? e-ATX ken ik niet namelijk. Ook staat op de Asus site vermeld dat de DR alleen ECC mem aan kan, terwijl op tweakers veel gezegt word dat ook non-ECC erop kan ?
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.