Nieuwe layout! (deel 2)

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.680 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad_Demon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-09 15:54

Mad_Demon

de dokter

Het hele omschakel gebeuren is aan mij voorbij gegaan, maar ik dacht in eerste instantie dat ik op de verkeerde pagina terecht was gekomen of dat er werkzaamheden waren.

Ik vind het heel onrustig aan m'n ogen, ben meteen weer naar de oude lay-out gegaan, dat is een stuk ontspannender lezen.

Erg mooi :9~ , maar niet echt prettig aan m'n ogen B) . (Op m'n Acer Aspire 2012 + ClearType)

The art of medicine consists in amusing the patient while nature cures the disease. ~Voltaire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

cryforhelp schreef op donderdag 02 december 2004 @ 00:48:
[...]
ik vond het altijd een briljant idee!
Oops, dat was me nooit opgevallen. Lijkt me ook een goed idee in je preferences de functie van dat pijltje te kunnen instellen. Altijd aan of uit.

Ander kleurtje pijltje voor de TS is inderdaad erg handig.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 14:02
Guardian Angel schreef op donderdag 02 december 2004 @ 00:54:
[...]

Oops, dat was me nooit opgevallen. Lijkt me ook een goed idee in je preferences de functie van dat pijltje te kunnen instellen. Altijd aan of uit.

Ander kleurtje pijltje voor de TS is inderdaad erg handig.
Weet niet zeker of ik mezelf helemaal duidelijk heb gemaakt, maar het pijltje ís nu al een ander kleurtje ;)
Alleen is het zó subtiel en door de plaatsing in de linkerbovenhoek (ben wel gecentreerd trouwens) valt het absoluut niet op. Ik wil hem graag weer op z'n oude plek of in ieder geval in die buurt terughebben. Het moet toch mogelijk zijn om het oude icoontje een rodige in plaats van blauwige tint te geven.
edit:
ik ga slapen, tis alweer veel te laat :(

[ Voor 4% gewijzigd door cryforhelp op 02-12-2004 00:59 ]

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w03f schreef op donderdag 02 december 2004 @ 00:16:
[...]

Lieverd, het is geen dom gelul ;) Er zijn genoeg mensen die hun gal spuwen over de nieuwe template dat het niet mooi is e.d. Voor mij is het dan heel simpel, schik je eraan of blijf weg. Maar ga niet in het wilde weg lopen blaten dat het afschuwelijk en :r is ;)
het is wel dom gelul. Tweakers.net heeft zijn bezoekers hard nodig. Zonder bezoekers geen tweakers.net. Luister er dan verdomme ook naar! Ook de mensen die zo nu en dan eens langskomen om hun bijdrage te leveren en daar geen geld voor over hebben zijn belangrijk. Door mensen te laten betalen voor je oude layout geef je eigenlijk alleen maar aan dat die helemaal zo slecht nog niet was. Persoonlijk erger ik me dood aan de witte achtergrond en als ik straks niet meer de keuze heb om terug te switchen blijf ik waarschijnlijk weg.

Het argument dat je aanhaalt dat deze mensen niets te willen hebben is dus pure onzin. Als je om kritiek vraagt, kun je kritiek verwachten. Daar kun je mee doen wat je wilt, als mensen niet tevreden zijn, blijven ze weg.

Ik walg zowieso een beetje van het hele sfeertje dat alles maar 'professioneler' moet. Why change a winning formula? Marktplaats maakt miljoenen met dezelfde amateuristische uitstraling als 5 jaar terug. Think about it.

Tot zover mijn mening, doe er wat mee en ga niet huilen over dat alles zo ongefundeerd is. Dit is mijn mening en als ik daarmee tegen zere benen aanschop dan is dat dikke vette pech. Je zou er ook doorheen kunnen prikken en wat met de kritiek doen. Er wordt hier veel te politiek correct gedaan waardoor veel mensen al niet eens meer de moeite nemen te reageren.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 01:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47

disjfa

be

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 01:00:
[...]
Door mensen te laten betalen voor je oude layout geef je eigenlijk alleen maar aan dat die helemaal zo slecht nog niet was.
ik kom hier voor de informatie en niet de layout. De informatie verschilt echt niet hoor ;)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 15:13
Het zou idd raar zijn als je voor een oude template zou moeten gaan betalen. :/

Voor echte functionaliteit ben ik best bereid geld neer te leggen, maar een stylesheet is niet echt functioneel, meer persoonlijke voorkeur. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mastermind
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-09 21:30
Ik ben benieuwd hoe de statistieken zijn qua voorkeursinstelling over 2 maand :) Ik durf te wedden dat 75% van de actieve users het op de goede vertrouwde gezellige lay-out heeft gezet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Epitome schreef op donderdag 02 december 2004 @ 01:04:
Dat is helemaal niet raar. Het is doodnormaal dat een site gewoon één layout heeft waarbij niets te kiezen valt. Abonnees betalen (o.a.) voor de mogelijkheid om van template te wisselen, maar dat hadden ze al _lang_ voor de nieuwe layout kwam, en daar verandert dus ook niets aan. En als je denkt dat het verschil tussen deze template en de oude paarse alleen een stylesheet is dan onderschat je de hoeveelheid moeite die het kost om zoiets te bouwen grandioos.

Professioneel Hyves-weigeraar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 16:20

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Epitome schreef op donderdag 02 december 2004 @ 01:04:

Voor echte functionaliteit ben ik best bereid geld neer te leggen, maar een stylesheet is niet echt functioneel, meer persoonlijke voorkeur. :)
de functionaliteit die je extra zou krijgen is de keuze uit verschillende templates, waarvan een deel gewoon niet ondersteuning vanuit Tweakers krijgen (zoals base_grey) danwel niet verder onderhouden worden (de oude GoT-layout) ...

het is redelijk normaal dat een site in één 'standaard-layout' wordt aangeboden, eventuele keuze-mogelijkheden tussen verschllende templates zijn zeker niet normalerwijze de verantwoordelijkheid van site-aanbieders, voor gewone, gratis gebruikers.
enkel abonnee's krijgen nu daarbij gewoon extra mogelijkheden te kiezen tussen templates, dat is best redelijk, lijkt me.

verder doen we ook wel degelijk pogingen om naar andere gebruikers te luisteren, en te kijken of er ook binnen het standaard aanbod dat GoT biedt zaken dusdanig aan te bieden dat het onze gebruikers bevalt, maar mensen die dreigen weg te gaan vanwege een achtergrondkleur, vrees ik niet helemaal tevreden te kunnen danwel willen maken ...

[ Voor 9% gewijzigd door RM-rf op 02-12-2004 01:20 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epitome
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-07 15:13
Ja, dat gaat me ook te ver.

Maar zou het niet redelijk zijn om geld te vragen voor nieuwe concepten, zoals de nieuwe lay-out, daar is immers onlangs nog tijd en geld in gestoken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 20:10

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Eerste instantie dacht iki ook dat er werkzaamheden waren of dat ik misschien per ongeluk op het FOK-forum gekomen was. Waarom hebben jullie in vredesnaam die layout en kleuren veranderd? Zonde van de huisstyl, herkenbaarheid, functionaliteit, overzicht, etc. etc. van het forum. Het forum stond zoals jullie al zeiden een beetje los van de frontpage, maar waarom zou dat slecht zijn, dat kan toch ook een goed iets zijn? In het begin met die nieuwe kleurstelling van de frontpage ook al geklaagd over die vrezelijke kleurstellingen die verzonnen worden. Daar heb ik me toen overheen weten te zetten met het idee dat die vreselijke kleuren grotendeels van de tijd toch niet op mijn scherm stonden als ik de lange topics doorploeter, maar dat feestje lijkt dus nu voorbij te zijn. Mijn advies, met alle respect voor de mensen die geprobeerd hebben van iets wat heel erg goed wat nog iets beters te maken: verander het hele zaakje alsjeblieft terug naar de oude situatie, dit is gewoon een slecht idee geweest. Laat die vreselijke kleuren etc. over aan andere forums bijv. FOK, en probeer niets iets te verbeteren dat goed is. Nu gaat ik ook pitten, met koppijn van deze gruwelijke layout..... :(

zoek de 10 verschillen:
http://gathering.tweakers.net/
http://forum.fok.nl/index/forumindex

[ Voor 4% gewijzigd door Gerwin op 02-12-2004 02:58 ]

Station van Gerwin Prins op Apple Music

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• easyriider
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Hier en daar wordt gesteld dat je als niet-betalende gebruiker niet het recht hebt om GoT in je eigen kleuren te zien maar alleen in de layout waarin het aangeboden wordt. Ik ben het er helemaal mee eens dat GoT een vaste en duidelijke layout moet hebben die je niet via een template zou kunnen veranderen.

Echter deze layout met al dat wit werkt alleen maar averechts. Het schrikt mensen af. Anders blijf je misschien 1 a 2 uur op GoT rondhangen, maar met deze kleurencombinatie hou je dat niet zolang vol. Ik heb hem alweer op de ouwe layout gezet, maar over twee maanden is het echt de keus: betalen of op zoek naar een ander forum. :( :( En het zal toch echt niet de bedoeling zijn van GoT om alle vaste gebruikers weg te jagen.

In de afgelopen jaren is er veel positiefs veranderd op GoT. Maar nu zijn we weer helemaal terug bij af lijkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infern0
  • Laatst online: 03-06 15:59

Infern0

Hou die ontzettende rust!!

Ik denk dat ik me bij de meeste mensen moet aansluiten dat de nieuwe kleur stelling te onrustig is voor de ogen. Ik heb het ongeveer 2 uur geprobeerd en het doet gewoon echt zeer aan de ogen.

Die nieuwe layout ziet er kwa design veel en veel beter uit, zeker proffesioneler. Wat puntjes die mij opvielen als gevolg van de nieuwe layout:

- Het snel doorscannen van posts gaat minder snel, je moet je ogen meer scherp stellen
- Font lijkt kleiner (of is misschien ook wel) en dat icm met meer contrast maakt het gewoon lastig lezen.
- Alternerende kleuren bij posts vind ik veel prettiger lezen.

Dat het zwaarder is geworden om posts te lezen vind ik erg jammer. Ik snap ook niet dat dat niet eerder opgevallen is. Er moeten toch vast boeken vol staan over kleur combi's die prettig lezen.

Ik zou het niet super tof vinden als de oude template alleen beschikbaar wordt voor abbo's. Ik denk dat ik dan minder snel topics induik waarvan het onderwerp me niet direct aanstaat (aangezien het vermoeiender is).

http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danster
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
rlensen schreef op donderdag 02 december 2004 @ 04:54:
Ik denk dat ik me bij de meeste mensen moet aansluiten dat de nieuwe kleur stelling te onrustig is voor de ogen. Ik heb het ongeveer 2 uur geprobeerd en het doet gewoon echt zeer aan de ogen.

Die nieuwe layout ziet er kwa design veel en veel beter uit, zeker proffesioneler. Wat puntjes die mij opvielen als gevolg van de nieuwe layout:

- Het snel doorscannen van posts gaat minder snel, je moet je ogen meer scherp stellen
- Font lijkt kleiner (of is misschien ook wel) en dat icm met meer contrast maakt het gewoon lastig lezen.
- Alternerende kleuren bij posts vind ik veel prettiger lezen.

Dat het zwaarder is geworden om posts te lezen vind ik erg jammer. Ik snap ook niet dat dat niet eerder opgevallen is. Er moeten toch vast boeken vol staan over kleur combi's die prettig lezen.

Ik zou het niet super tof vinden als de oude template alleen beschikbaar wordt voor abbo's. Ik denk dat ik dan minder snel topics induik waarvan het onderwerp me niet direct aanstaat (aangezien het vermoeiender is).
Sluit ik me volledig bij aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-01 15:07

6K

is ook zo...

ik moet zeggen...
dag 2 - het bevalt me nog steeds goed...

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 15:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
Pijn aan de ogen? Ik werk dagelijks uren met deze layout en heb nergens last van. Misschien omdat mijn helderheid niet op het maximum staat ;)

Maar goed, gezien het aantal klachten over het wit gaan we kijken wat we evt. nog kunnen aanpassen.Toch denk ik dat het voor het een grootste deel een kwestie van wennen is. Ik had ook twee-drie dagen nodig voordat ik goed met deze layout kon opschieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
Ben ik nou heel erg scheel of kan ik het kopje prefs niet vinden....

Het was even wennen nieuwe layout, maar vind deze wel stukjes mooier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

@ DnY
Onder MYREACT bovenin.

[ Voor 26% gewijzigd door Guardian Angel op 02-12-2004 08:15 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat het een stuk stoerder kijkt deze kleurencombi, maar....
* Het lettertype is te klein, ik moet gewoon "turen" en de woorden 2 of 3 keer lezen, resultaat hoofdpijn;
* Waarschijnlijk ook omdat het contrast te groot is, zwart-wit;
* Active topics is super onoverzichtelijk;
* Ik vind het belachelijk om de instellingen van mijn beeldscherm te veranderen;
* Maar het jammerst (?Nederlands?) vind ik nog dat de identiteit, het vertrouwde etc etc weg is.

En geloof me ik probeer er echt aan te wennen, maar na 5 min op wit switch ik toch maar weer terug.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• borstel
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 08-07 18:53
@ Guardian Angel..

Het zal wel weer aan mij liggen... :X

http://www.smcextra.com/prive/dny_prive/prefs.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Laatst online: 14-09 21:35
Ik heb hem gelijk teruggezet naar de oude layout.

De nieuwe een veel vermoeiender en minder overzichtelijk.

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
De hoeveelheid wit is bij mij hetzelfde gebleven, alleen wel verplaatst naar het midden. Geen problemen mee. Alleen ik vind weer (zucht) dat de font-color wat meer naar grijs mag neigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P_de_B
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
[quote]Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 08:21:
En geloof me ik probeer er echt aan te wennen, maar na 5 min op wit switch ik toch maar weer terug.....
Je probeert het echt maar je geeft het na 5 minuten al weer op :?

Ik heb de nieuwe layout nu een week en het went echt kan ik jullie vertellen. Ik moet wel bekennen dat ik een andere css heb. het felwitte is wat lichtgrijs. Dat bevalt me beter. Het is denk ik een goed idee een andere css ook voor niet abo's toe te voegen.

Oops! Google Chrome could not find www.rijks%20museum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

easyriider schreef op donderdag 02 december 2004 @ 04:03:
Hier en daar wordt gesteld dat je als niet-betalende gebruiker niet het recht hebt om GoT in je eigen kleuren te zien maar alleen in de layout waarin het aangeboden wordt.
Ik weet niet waar iedereen zijn 'recht' vandaan haalt om 'zijn' kleuren op te eisen?? Je bezoekt GoT, een 'gratis' verzamelplaats van mensen met dezelfde interesse, en nu ga je klagen dat er iets veranderd is. Je bankrekening wordt niet geplunderd, GoT is nog steeds gratis.

Zoiets heet management. Deal with it.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-09 15:20
Fok heeft wel een grijze achtergrond :?.

Volgens mij is vover het algemeen iedereen heel tevreden met de nieuwe layout. Alleen mogen de kleuren en nog wat andere kleine dingen (Henk moet terug) aangepast worden. Dat valt volgens mij best mee. Alleen zou het leuk zijn als jullie (modjes, makers en of andere verantwoordelijken) aangeven dat jullie er wat mee gaan doen.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:32
Gunner schreef op donderdag 02 december 2004 @ 08:51:
[...]

Ik weet niet waar iedereen zijn 'recht' vandaan haalt om 'zijn' kleuren op te eisen?? Je bezoekt GoT, een 'gratis' verzamelplaats van mensen met dezelfde interesse, en nu ga je klagen dat er iets veranderd is. Je bankrekening wordt niet geplunderd, GoT is nog steeds gratis.

je hebt gelijk maar als er veel mensen zijn die vallen over de keuze dat je je eigen vertrouwde layout niet meer kan instellen behalve als je betaald kan dit betekenen datje als management slecht bezig bent? Immers gratis klanten zijn potentiele betalende.. gaan die weg blijftje betalende achterban in het ergste geval alleen achter en wat er dan gebeurt weetje vast ook wel uit te rekenen.

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennos86
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-04-2023
pff er lopen zoveel mensen te zeuren over het WIT dat zo fel is....

ik vind het witte ook niet helemaal fijn aan m'n ogen, maar dan zet je je brightness tog gewoon een stuk lager als je ogen zeer gaan doen of vermoeid raken???

dat doe ik zovaak savonds laat...

[ Voor 16% gewijzigd door Svennos86 op 02-12-2004 09:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-07-2024
en waar zijn je banners?
of ben jij d'r zoeentje.. :/

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Svennos86 schreef op donderdag 02 december 2004 @ 09:14:
pff er lopen zoveel mensen te zeuren over het WIT dat zo fel is....

ik vind het witte ook niet helemaal fijn aan m'n ogen, maar dan zet je je brightness tog gewoon een stuk lager als je ogen zeer gaan doen of vermoeid raken???

dat doe ik zovaak savonds laat...
Ik zou niet eens weten hoe dat moet op m'n laptop. En lijkt het je niet handiger dat ipv 1000en Tweakers hun brightness continue moeten gaan aanpassen als ze op de site komen, Tweakers gewoon een iets betere kleurstelling beschikbaar stelt (waardoor nog altijd de uniformiteit in stand blijft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djc
  • Laatst online: 08-09 23:18

djc

crisp schreef op woensdag 01 december 2004 @ 22:55:
Er worden nu 3 booleans gebruikt voor de CSS keuze wat 2^3=8 mogelijkheden geeft, maar ook dat is uitbreidbaar zolang ik nog ruimte heb voor boolean prefs ;)
Kan je die prefs niet regelen met behulp van @import statements? Dat zou het onderhoud veel makkelijker maken, lijkt me.

En verder wilde ik graag nog een keer mijn issue van het vorige topic onder de aandacht brengen (of moet ik dat op BUG posten?): html { min-height: 100%; margin-bottom: 1px; } zodat er altijd een scrollbalk te zien is (dan gaat het forum niet schuiven als je van een korte naar een langere pagina gaat).

Rustacean

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 09:28:
[...]

Ik zou niet eens weten hoe dat moet op m'n laptop. En lijkt het je niet handiger dat ipv 1000en Tweakers hun brightness continue moeten gaan aanpassen als ze op de site komen, Tweakers gewoon een iets betere kleurstelling beschikbaar stelt (waardoor nog altijd de uniformiteit in stand blijft).
Ehm, als het wit op jouw scherm zo fel is dat je pijn in je ogen krijgt, dan is dat toch bij elke site of applicatie. Dan ligt het aan jouw instellingen, of wilde je beweren dat ontwerpers geen gebruik meer mogen maken van de kleur wit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

BasieP schreef op donderdag 02 december 2004 @ 09:23:
[...]

en waar zijn je banners?
of ben jij d'r zoeentje.. :/
niet bij elke pageview zijn er banners, althans dat is mijn ervaring, misschien heeft dat ermee te maken dat ik geen flashplugin heb geinstalleerd :)

/offtopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bah, ik vind het 3 x niets deze nieuwe layout... Ga er verder niets over zeggen, maar ik vind het niets :/

/offtopic-pijn-in-ogen-van-het-wit-modus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 11:38

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Tom schreef op donderdag 02 december 2004 @ 09:53:
[...]

Ehm, als het wit op jouw scherm zo fel is dat je pijn in je ogen krijgt, dan is dat toch bij elke site of applicatie. Dan ligt het aan jouw instellingen, of wilde je beweren dat ontwerpers geen gebruik meer mogen maken van de kleur wit?
Als iets al zo wit is, dan is het geen app waar je een uur naar kijkt. (notepad o.i.d.)
GOT gebruik ik soms uren achter elkaar en dan wordt ik er ook tureluurs van, ik las dit soms zonder bril. Dat lukt me nu echt niet meer, ik zoek me rot naar de letters tussen dat wit.

my 2 cents, verder vind ik de nieuwe lay-out *toppie joppie*

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

de layout is even enorm wennen, maar na 24 uur begint het er een beetje in te komen. maargoed da's ook niet vreemd na bijna 5 jaar een paarse startpagina.. voor de rest werkt het allemaal prima en ben blij dat de sneltoetsen nu NOG beter werken :P. alt-A voor active topics behoefte vroeger nog een extra enter in IE. nu werkt het als een tierelier! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue-eagle
  • Niet online
'k Vind eigenlijk alleen dat "Henk" er een beetje... skewed.. bijhangt, rechtsbovenin.. dat kan beter, W&G-ers ;) Maar voor de rest, top layout. Wel even wennen, en jammer dat de oude layout niet meer te kiezen is straks, tenzij je geld geeft. Ik dacht dat het ging om de nieuwe bezoekers een goede eerste indruk te geven van het forum? Dan is toch de nieuwe template als 'default' voldoende, zou ik zeggen? Ik doe al 5 jaar GoT ofzo, en eerlijk gezegd is paars toch wel dè GoT kleur voor mij.

* Blue-eagle wacht op fanbois om afgezeken te worden.. kritiek = baaaaad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

De nieuwe lay-out is erg mooi :)
Alleen waar ik zelf ook last van heb (en dat is nu al 1005004023423423keer verteld) dat het best zeer doet aan m'n ogen.
De nieuwe functies zijn ook wel erg handig.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Heeft iemand dit al in Safari getest?? Als ik in 'MyReact' naar de topics kijk in Safari, dan krijg ik de pulldown-menus met de aantallen posts maar met max. 2 digits...

Ik zie dus het aantal posts niet als bijv. '569' maar als '56'. Da's best hinderlijk. Zeker als je dacht dat de thread korter was dan hij is (factor 10/100 - als je al op 1000 zit)

Tamlijk onhandig, imho.
verder lijkt een tinje grijs me snadaard beter dan dit wit. Ik heb mijn windows-instellingen ook standaard op 'rainy day' met een grijze achtergrond. is een veel betere instelling, en dan bedoel ik dat niet alleen persoonlijk, maar ook ergonomisch!

Dit witte forum is erg slecht voor je ogen, zeker als je 's avonds (lees in het donker) met weinig omgevingslicht naar en CRT-buis zit te koekeloeren. Ik heb btw mijn CRT-scherm (Iiyama Pro 21") ook op slechts 25% van de helderheid staan met 100% contrast. Beter voor je ogen!!!!

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Rudedadude

Maybe we were born to run

Help!!!! schreef op woensdag 01 december 2004 @ 22:06:
[...]
@Rudedadude: Laat je niet gek maken. Je post helder, netjes en goed beargumenteert. Als abonnee heb ik al langer met de nieuwe layout mogen werken.
Toen ik hem net had ergerde ik me al aan de harde witte achtergrond en dat doe ik nu nog steeds. Ik heb destijds ook goed beargumenteerd mijn bezwaren tegen de kleur aangegeven en ben toen ook op dezelfde manier, als in dit topic veelal gebeurt, afgepoeierd.

Velen in dit topic klagen niet zozeer over de layout. Sterker daarover is men iha vrij positief, moi incluis. Op een paar echt ongenuanceeerde reacties na dan.
De witte achtergrondkleur wordt echter telkens als storend aangehaald. Destijds door de abo's en testers die hem al konden gebruiken en nu ook weer door de niet-abo's.
Het is dus helemaal niet zo dat er niet al langer kritiek op de witte body was. Door de manier waarop de crew op deze kritiek reageert hebben mensen zich er maar bij neergelegd vermoed ik.De crew verwart dit echter helaas met "instemming met de nieuwe achtergrondkleur".

Eerlijk gezegd zie ik niet in waarom de crew zo halsstarrig vast houdt aan de nieuwe achtergrond kleur. :?
Waarom niet gewoon 1 layout voor abo's en niet- abo's met 3 verschillende kleurstellingen:
1) wit = standaard
2) grijs = keuze
3) paars=keuze

Dit is volgensmij helemaal niet veel werk en omdat alleen de kleur verschilt ook niet heel moeilijk te onderhouden.

De kennis vd users van GOT verschilt nogal. Sommigen weten veel van grafische kaarten en anderen kunnen weer proggen. Niet iedereen heeft zin of kennis om zelf een css te bouwen of andersoortige oplossingen te zoeken om toch een fijne achtergrondkleur te krijgen.
Ik heb het allemaal even laten rusten, ik ga mijn humeur inderdaad niet laten verpesten door de achtergrondkleur van een forum. Wat er over gezegd kan worden is intussen allemaal wel gezegd en ik ben er van overtuigd er op termijn wel mogleijkheden van aanpassing komen van die achtergrondkleur. Het is vanuit de ontwikkelaars gedacht ook waanzin om na 2 jaar ontwikkelen binnen 1 dag meteen te bepalen dat het niet zou voldoen. Aan de andere kant hoop ik dat met de vele reacties wat gebeurt en dan lijkt me de door jou beschreven oplossing ideaal. Ik zal wel afwachten en tot die tijd blijf ik bij elk bezoek aan GoT wel aan m'n brightness knop draaien :P

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Ramzzz schreef op donderdag 02 december 2004 @ 10:18:
Ik heb btw mijn CRT-scherm (Iiyama Pro 21") ook op slechts 25% van de helderheid staan met 100% contrast. Beter voor je ogen!!!!
Beter? Is dat niet zo'n beetje als al die mensen die in de 60'er jaren er pertinent tegen waren om autogordels te dragen omdat dat 'ongemakkelijk' was, de automobilist in zijn bewegingen zou beperking en daardoor onveilig ...
Er was toen een enorm protest ertegen, dat de overheid het dragen van autogordels verplicht stelde, dat was 'inmenging' ... en zeg nu zelf, hoe denkt men er nu over, de enige reden die men nu zou kunnen bedenken om de autogordels-verplicht regel af te schaffen is omdat de mensen zich nu eraan geleerd hebben te houden, wat vroeger dus niet zo was, toen slechts 10% van de mensen hem droeg (en vrijwel alle zware letsel-gevallen grotendeels voorkomen hadden kunnen worden door het dragen van autogordels) ...

een beeldscherm op 25% helderheid en 100% contrast is zeker niet 'beter voor je ogen', en al helemaal niet als dat betekent dat je niet meer op bepaalde sites kunt komen omdat je ogen er pijn van gaan doen ...

Over je Safari-bugs, die kun je het beste melden in React Bugs en Featurerequests

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eXistenz
  • Laatst online: 05-01 21:13
DnY! schreef op donderdag 02 december 2004 @ 08:12:
Ben ik nou heel erg scheel of kan ik het kopje prefs niet vinden....

Het was even wennen nieuwe layout, maar vind deze wel stukjes mooier!
Ook ik heb geen dropdown menu :(
Ik gebruik wel norton ,maar ook nadat ik blokkers uit heb gezet werkt het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik check dit forum nu al zo'n 5 jaar.
De nieuwe layout ziet er zeker professioneler uit maar zoals velen anderen zeggen is het contrast te groot. Niet om jullie te beledigen maar hebben jullie dit design door een 'echte' designer laten controleren/maken?
Misschien een idee om gewoon 'standaard' verschillende kleurstellingen aan te bieden of deze volledig aan de gebruiker over te laten. Notebookforums is zo'n forum waar je uit verschillende themes kan kiezen. Als jullie de opbouw van het forum goed hebben aangepakt (waar ik niet aan twijfel) is dit zonder veel moeite te realiseren. Op deze manier kan ieder zijn eigen instelling bepalen en is iedereen tevreden. Let wel, ik heb het hier alleen over kleurstelling, niet over oud vs. nieuwe layout van het forum. De nieuwe layout vind ik namelijk wel een verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Laatst online: 20:36

sjaakaq

It might get loud

Gunner schreef op donderdag 02 december 2004 @ 08:51:
[...]

Jep. Dus als jou manager je verplicht in een paars pak naar je werk te komen dan pik je dat gewoon?

Het doel van GoT lijkt mij "zoveel mogelijk serieuze bezoekers trekken", want daarmee valt of staat de community. Nu heeft GoT m.i. 3 keuzes:

1-Laten zoals het nu is, sommige bezoekers zullen weggaan omdat het wit té licht voor ze is, niet het gewenste resultaat.
2-De templates voor de abbo's aanpassen en voor de gratis users niet, sommige bezoekers die niet willen betalen gaan weg, op den duur houd je een exclusief groepJE over met veel minder probleemoplossend vermogen (minder mensen weten minder :) ), niet het gewenste resultaat.
3-GoT verandert #FFFFFF naar #F0F0F0 (simpelgezegd), bijna iedereen tevreden, professionele uitstraling behouden, bezoekers blijven, gewenste resultaat.

Inderdaad, GoT is gratis, en het is een "gunst" van t.net aan ons. Echter, als de users weggaan "sterft" het forum en dat scheelt weer een hoop FP views...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

mods & devvers: ik heb er allemaal geen problemen mee, maar een heel veel gehoord probleem is blijkbaar toch dat witte....

is het niet een idee om de stijl van de quote en de berichten op te draaien?
De quote's zijn volgens mij wel wat de mensen een beetje willen, en die komen een stuk minder voor als berichten, dus maak die dan wit?

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 11:12:
.. maar hebben jullie dit design door een 'echte' designer laten controleren/maken?
Ja, er werken meerdere professionele designers aan de layout, sterker nog, de layout voldoet absoluut aan ergonomische aspecten en usability ...
Mar dat betekent niet dat je kunt garanderen dat mensen een overgang niet merken, moeten wennen en mogelijk zich opeens een opinie richt tegen een opvallend onderdeel van een ontwerp.
Ik ken zelf voorvallen uit de praktijk die soortgelijke emoties opriepen:

bv begin 90'er jaren het ontwerp van een nieuw Politie-logo en bijbehorende huisstijl, daartegen was een enorme opstand, de Telegraaf voerde een hetze ertegen, het had niet genoeg 'gezag' en de reflecterende letters met groot 'POLITIE' op de rug van de jassen moest weg, wat de Telegraaf noemde deze in een artikelserie 'De Schietschijf' ..

het gevolg, bij speciale inzetten, gevaarlijke situaties, hebben politie-agenten nu allemaal een extra jasje aan met achterop de rug de term 'POLITIE' groot geschreven, omdat het in reeele situaties veel veiliger is om heel herkenbaar te zijn en de letters op de rug bereiken dat ..
Dat dat na een hetze-campagne van de Telegraaf dat is weggehaald was puur emotioneel gegrond, ook al hadden ze in hun artikelen heel veel zogenaamde experts en 'meningen van hoe verschillende agenten erover dachten' ..
het resultaat is uiteindelijk iets dat minder goed functioneert dan wat de ontwerper had uitgedacht, en meer kost; maar om het publiek en de gebruikers tevreden te stellen moest men daartoe besluiten.
Misschien een idee om gewoon 'standaard' verschillende kleurstellingen aan te bieden of deze volledig aan de gebruiker over te laten.
React kent nu al zowel de mogelijkheid verschillende templates te kiezen, alswel verschillende styles binnen een template toe te passen.
Deze extra optie is echter enkel beschikbaar gemaakt voor gebruikers die een abonnee hebben afgesloten ...

Er zal wel worden gekeken of er een mogelijkheid is om geregistreerde gebruikers zonder abonnee de mogelijkheid te kiezen uit 2 of 3 verschillende stylesheets, waaronder dan waarschijnlijk ook een met een minder sterk contrast, een licht gekleurde/grijze achtergrond, misschien een met 'zebra-motief'.
Echter het is heel bewust niet de bedoeling om GoT aan te bieden voor iedereen in allerlei 'teletubbie' templates; een uniforme uitstraling is wel degelijk erg belangrijk, bovendien is het onderhoud van verschillende templates zeer intensief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
Ik gebruik deze template nu sinds hij beschikbaar is en heb nergens meer last van. Van het wit al helemaal niet. Het is wel lekker duidelijk zo. Nou heb ik de mazzel dat ik een TFT monitor gebruik (is sowieso al rustiger aan je/mijn ogen) en daarom ClearType kan gebruiken. Deze antialias setting voor fonts maakt het geheel erg zacht en daardoor leesbaar.
Ik zou zeggen probeer het eens. Ik gebruik het sinds gisteren en lees nu over het algemeen liever van dit beeldscherm dan voorheen...

Een ondersteunende screenshot (links zonder en recht met ClearType):
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/danny.bouwers/ClearType.jpg

Ik heb trouwens een jaar lang, met plezier, de paarse gebruikt, maar als ik er nu naar terug ga vind ik het maar kinderachtig...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Links is cleartype neem ik aan? Of vind jij rechts zowaar mooier :?
Ik vind het alleen maar waziger, als dat daadwerkelijk cleartype is...

Ik ben er trouwens achter dat ook de breedte van het forum het wat vervelender voor de ogen maakt dan de frontpage... Op mijn scherm is het forum ongeveer 75% van de breedte, terwijk de frontpage de helft is... Dat zal allicht schelen...

[ Voor 17% gewijzigd door MikeyMan op 02-12-2004 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubix
  • Niet online
DeeD2k2 schreef op donderdag 02 december 2004 @ 11:49:
Ik gebruik deze template nu sinds hij beschikbaar is en heb nergens meer last van. Van het wit al helemaal niet. Het is wel lekker duidelijk zo. Nou heb ik de mazzel dat ik een TFT monitor gebruik (is sowieso al rustiger aan je/mijn ogen) en daarom ClearType kan gebruiken. Deze antialias setting voor fonts maakt het geheel erg zacht en daardoor leesbaar.
Ik zou zeggen probeer het eens. Ik gebruik het sinds gisteren en lees nu over het algemeen liever van dit beeldscherm dan voorheen...

Een ondersteunende screenshot (links zonder en recht met ClearType):
[afbeelding]

Ik heb trouwens een jaar lang, met plezier, de paarse gebruikt, maar als ik er nu naar terug ga vind ik het maar kinderachtig...
Brr... Niets voor mij, dat cleartype. Een zwarte pixel is een zwarte pixel op mijn tft, geen gelazer er omheen. ;)

Ik vind dat er trouwens dat de makers dit gezeik niet verdienen. Vooral als ik kijk hoe netjes de code is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

@RM-rf

Best leuk dat je opmerkt dat het door pro's gemaakt is en zo, maar je reply op mijn opmerkingen over de ergionomie, daar heb ik best wat op aan te merken...

Het is best een bekend verschijnsel dat kjken naar een - overwegend - wit scherm gedurende langere tijd minder goed is voor je ogen. Zeker een CRT-scherm! TFT-schermen hebben sowieso een lagere straling, en zijn rustiger voor je ogen, alleen al vanwege de verversingsfrequentie die ondanks de lage waarde geen merkare trillingen bevat: de lichtbron trilt nauwelijks.

Zo'n 'amber' of 'groen' scherm van pakweg 15 jaar geleden was ook echt beter voor je ogen (lees: minder slecht) en werken met het contrast van je scherm hoog en de helderheid lager, is gewoon tamelijk veel beter voor je ogen. Ik zette er namelijk bij "in het donker met weinig omgevingslicht", de omstandigheden waaronder nogal veel wordt gecomputerd, met name in privé-omgevingen.

Mensen die de hele dag naar een spreadsheet of word-pagina zitten te kijken hebben gewoon eerder/meer last van hun ogen! vandaar al die 'stralingsbeperkende schermvoorhangdingen'.

Vandaar dat ik - en aardig wat mensen met mij - last zeggen te hebben van dat wit.

Verder ziet het er gewoon goed en professioneel uit.

[ Voor 4% gewijzigd door Ramzzz op 02-12-2004 12:00 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MikeyMan schreef op donderdag 02 december 2004 @ 11:53:
Links is cleartype neem ik aan? Of vind jij rechts zowaar mooier :?
Ik vind het alleen maar waziger, als dat daadwerkelijk cleartype is...
Rechts is ClearType, verknoeit met te zware JPEG compressie. Het hele idee van ClearType is dat je je ogen voor de gek houdt. Letters lijken ronder, je kunt niet meer eenvoudig verschillende pixels onderscheiden waardoor een letter meer een geheel wordt. Ja, ook bij ClearType is gewenning nodig. Ik kan mijn collega's er ook niet van overtuigen.

Overigens werk ik de hele dag achter een scherm met witte achtergrond achter allerlei code waar ik naar moet staren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Ramzzz schreef op donderdag 02 december 2004 @ 11:59:

Zo'n 'amber' of 'groen' scherm van pakweg 15 jaar geleden was ook echt beter voor je ogen (lees: minder slecht) en werken met het contrast van je scherm hoog en de helderheid lager, is gewoon tamelijk veel beter voor je ogen
15 jaar geleden ja, met frequenties tot 60 Hz, 85 tot 100 Hz is dat zeker niet meer geldig en eigenlijk is het onzinnig juist dan vast te houden aan de oude 'wordperfect-normen' (WP had een blauw scherm met witte tekst, omdat dat toen ergonomisch het beste was)..

Dat veel mensen in te donkere ruimtes 'computeren' is een feit, een aangewenning die inderdaad zeer ongezond is, het is eerder aan te raden om in een goed verlichtte ruimte te zitten alhoewel daarbij wel opgemerkt dat het centrum van je blik wel bij voorkeur lichter dient te zijn dan de omgeving en je op moet passen voor reflectie van licht via het scherm, dus geen lichten direkt op je scherm richten, maar meer verspreidende 'omgevingsverlichting'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RM-rf schreef op donderdag 02 december 2004 @ 12:06:
[...]

...

Dat veel mensen in te donkere ruimtes 'computeren' is een feit, een aangewenning die inderdaad zeer ongezond is...
IK vind het prettig. Er zijn ook mensen die roken, drinken en sporten (hoezo blessures)
Bovendien, het ene onderzoek is de andere niet.

Als er mensen zijn die hun manier van werken het prettigst vinden, waarom zijn die mensen dan verplicht dat te veranderen omwille van een layout? (even cru gezegt) Ergonomie ten spijt, het kan je ook opbreken. Iemand die tevreden is moet je niet lastig vallen met aanpassing dit, aanpassing dat, helemaal niet in privesfeer. (kantoorsituaties heb ik het even niet over)
Ik vind het heerlijk om in het donker aan de computer te zitten, en daar leent deze nieuwe kleurstelling zich niet voor. Dus heb ik hem maar aangepast, probleem over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j_du_pee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-09-2024

j_du_pee

du pain, du vin, du pee

Ik heb eigenlijk nog wel een opmerking over de layout en ben benieuwd of ik de enige ben die dat vind.
Met de nieuwe template is het verschil tussen visited/nonvisited links duidelijker geworden. De visited link wordt lichter en springt daarmee minder in het oog. De topics die ik bezoek hebben echter de neiging juist belangrijker voor mij te zijn. Aangezien er binnen een link ook wijzigingen optreden (dynamische content), zou ik het logischer vinden dat deze juist opvallender zijn :)

kaart != map && bottel != fles
Wacht op antwoord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Heb veel over de nieuwe layout gelezen en heb hem ook heel even in gebruik gehad.
Echter, ik moet me helaas bij mijn voorganger ^^ Krusher^^ aansluiten.
Het feit dat dit pijn doet aan mijn ogen heeft niet zo zeer te maken met het computeren in het donker, maar simpel aan de kwaliteit van mijn ogen zelf. Met een ernstige oogafwijking, dus slechtziendheid ben ik soms overgevoelig voor licht.
Wanneer ik nu lang op het forum zit te lezen ga ik automatisch scheel kijken, hier kan ik niets tegen doen, de kleuren zijn gewoon TE fel.
Ik heb niets aan te merken op de layout zelf, hij ziet er wel strak en professioneel uit en het is gewoon een kwestie van wennen, dat zal ook zeker goed gaan komen.
Alleen heren van het Dev team, overweeg de mogelijkheid tot het inbouwen van templates, zodat ook de mensen met gevoelige ogen met plezier op het forum gaan en blijven komen...

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2004 @ 12:31:

Ik vind het heerlijk om in het donker aan de computer te zitten, en daar leent deze nieuwe kleurstelling zich niet voor. Dus heb ik hem maar aangepast, probleem over :)
1) het is verder jouw keuze, maar ik heb dit aangegeven om uit te leggen waarom voor een bepaalde vormgeving gekozen is, hierbij is inderdaad slechts zeer beperkt rekening gehouden met wat mensen tot dan toe gewend waren, in de jaren zich aangeleerd hebben, maar het design is gericht erop hoe in de toekomst mensen goed gebruik leren maken van scherm-based informatie:
Vergelijk het ermee dat momenteel treinen geen rook-coupé's meer hebben, ook al hadden die het vroeger wel, misschien rot dat dat mensen soms ook dwingt tot een zekere gewenning aan nieuwe inzichten, echter het is ook goed om niet iedere verandering tegen te willen houden.

2) er zal, zoals eerder aangegeven is gekeken worden naar het aanbieden van een of twee alternatieve stylesheets voor alle geregistreerde gebruikers.
Verder is er niet veel op tegen als mensen zelf 'tweaks' uitdenken met de nieuwe layout, via proximotron, editCSS of gewone userbased stylesheet aanpassingen, echter dat is verder een persoonlijke keuze voor mensen zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Infern0
  • Laatst online: 03-06 15:59

Infern0

Hou die ontzettende rust!!

Daniel schreef op donderdag 02 december 2004 @ 07:57:
Pijn aan de ogen? Ik werk dagelijks uren met deze layout en heb nergens last van. Misschien omdat mijn helderheid niet op het maximum staat ;)
Ik vind dit een loze opmerkingen. Ik zit gemiddeld 12 uur per dag achter een scherm en heb nog maar heel weinig gehad, dat ik last kreeg van mijn ogen. Wanneer ik last had van mijn ogen was meestal gewoon de lenzen uit en de bril op.

Dus het argument dat mijn monitor verkeerd staat ingesteld vind ik een beetje vreemd, eigenlijk zeg je: "Als je op GOT komt moet je je monitor maar even anders instellen".

Wat ik wel weet van lenzen dragers is dat deze gevoeliger zijn voor licht. Dit merk ik vooral als ik in de felle zon moet lopen, dan heb ik zonder zonnebril erg snel hoofdpijn. Laatst heb ik dit voogelegd aan de opticien en deze bevestigde dat je ogen gevoeliger zijn wanneer je lenzen draagt.
Maar goed, gezien het aantal klachten over het wit gaan we kijken wat we evt. nog kunnen aanpassen.Toch denk ik dat het voor het een grootste deel een kwestie van wennen is. Ik had ook twee-drie dagen nodig voordat ik goed met deze layout kon opschieten.
Ik ben blij dat er enige handreiking komt, want ik kreeg een beetje een idee dat jullie in een ivoren toren zaten.

http://www.bsdfreaks.nl Home site: http://rob.lensen.nu /me was RobL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ALH
  • Laatst online: 21:50

ALH

Over de kleurstelling is al genoeg gezegd dus daar zal ik niet over beginnen :)
Maar als ik het goed begrijp kan ik hem dus niet terugzetten naar oldschool-paars als niet-abonnee zijnde? Dit is voor mij een te grote omschakeling na bijna 4 jaar aan de "oude" kleurstelling gewend te zijn :)

Step into the shadow. Forty six and two are just ahead of me ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
RM-rf schreef op donderdag 02 december 2004 @ 12:55:
2) er zal, zoals eerder aangegeven is gekeken worden naar het aanbieden van een of twee alternatieve stylesheets voor alle geregistreerde gebruikers.
Verder is er niet veel op tegen als mensen zelf 'tweaks' uitdenken met de nieuwe layout, via proximotron, editCSS of gewone userbased stylesheet aanpassingen, echter dat is verder een persoonlijke keuze voor mensen zelf.
* Attilla is het hier helemaal mee eens.

Bevalt het je niet, pas je het gewoon aan. Er zijn genoeg stylesheets beschikbaar in diverse topics. :)

Overigens vind ik de layout perfect, maargoed ik heb ook een abbo dus ik kan switchen als ik wil. Het enige wat ik wel vind is dat de index wat duidelijker moet, want dat is hij nu niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Attilla op 02-12-2004 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 21:32

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Ik heb het in het eerste deel ook al een keer gezegt, maar heb er nu maar even plaatjes van gemaakt.

Het gaat dus om het verschil in contrast tussen de verschillende tabellen op de frontpage en de topiclijsten.
(ik wist niet of hier nou het "zebra-effect" mee werd bedoelt?)

Afbeeldingslocatie: http://home.aim.hsbrabant.nl/s135595/Pictures/gottemplate1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.aim.hsbrabant.nl/s135595/Pictures/gottemplate_active1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.aim.hsbrabant.nl/s135595/Pictures/gottemplate_active2.jpg

Ik denk dat dit de boel een stuk overzichtelijker maakt (net zoals dat in de oude template ook gebeurde). Ik weet niet of dit misschien het overwegen waard is, maar het is mijn enige puntje van kritiek op het nieuwe design O-)

[ Voor 7% gewijzigd door Pendaco op 02-12-2004 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Pendaco schreef op donderdag 02 december 2004 @ 13:46:
Ik heb het in het eerste deel ook al een keer gezegt, maar heb er nu maar even plaatjes van gemaakt.

Het gaat dus om het verschil in contrast tussen de verschillende tabellen op de frontpage en de topiclijsten.
(ik wist niet of hier nou het "zebra-effect" mee werd bedoelt?)

Got Frontpage

Active topics V1

Active topics V2

Ik denk dat dit de boel een stuk overzichtelijker maakt (net zoals dat in de oude template ook gebeurde). Ik weet niet of dit misschien het overwegen waard is, maar het is mijn enige puntje van kritiek op het nieuwe design O-)
Ik vermoed dat met zebra, horizontale streepjes wordt bedoeld, maar ik moet zeggen dat ik de laatste screendump erg prettig vind. Ik kan in dit plaatje de teksten beter vinden. Subtiel, maar wel effectief.

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Nu online

Rudedadude

Maybe we were born to run

Het valt me nu pas op dat, nu ik achter een andere pc zit met een grotere schermresolutie, dat de lege ruimte om het forum heen wel grijs is. Op mijn eigen thuiscomputer werk ik echter nog op 800x600 (jaja, ze bestaan nog) met als gevolg dat echt bijna heel mijn scherm wit is, iets waar ik al voldoende over heb uitgewijd. Wat ik ermee wil zeggen is dat GoT gebruikers met een 800x600 resolutie scherm (er werd eerder gesproken over zo'n 30-40% van alle gebruikers, alhoewel dit aantal op GoT waarschijnlijk een stuk lager zal liggen) wellicht meer last hebben van de witte achtergrond dan gebruikers die op een hogere resolutie draaien en dus nog bijvoorbeeld hun eigen desktopachtergrond of de grijze rand hebben. En nogmaals, verder niets dan semi-gefundeerde lof over de nieuwe layout :)

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06 13:12
Ik heb mezelf ertoe gezet om de nieuwe template minstens tot het eind van het jaar te gebruiken, hoe bagger ik hem ook zou gaan vinden. Het vergt inderdaad enige gewenning, maar op mijn laptop kan ik de grijs/wit stelling prima onderscheiden. Ik vind het wit ook niet te wit, dat werkt op de FP al een hele tijd goed, dus hier moet het ook prima werken.
Uit de discussie in het crewforum hier over. Dit kan ik alleen maar beamen, het heeft een tijdje geduurd om er aan te wennen maar nu wil ik ook niet anders. :)

Misschien is het daarom voor de mensen die het niks vinden een idee om hetzelfde te doen, en dan rond nieuwjaar de GoT-template er weer bij te pakken en te beslissen wat je het mooiste vind.

[ Voor 16% gewijzigd door Rafe op 02-12-2004 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Wat als ik dit topic verder doorlees me toch het meeste opvalt is dat iedereen denkt dat als mensen lang aan iets gewerkt hebben dat zoiets dan ook maar gebruikt moet gaan worden. Ik blijf van mening dat Gathering of Tweakers door deze vreselijke kleurstelling en layout naar de knoppen aan het gaan is. Het was een goed forum met leuke herkenbare kleuren waar je elke dag gewoon even langs moest komen om te kijken wat er nu weer besproken werd, het lila gaf de site een body (nu is het 'e'en groot onoverzichtelijke brei geworden), die is met dit steriele witte en belabberde bruin naar de knoppen. De layout maakt het zaakje allemaal nog onoverzichtelijker en ongebruiksvriendelijk. De priegelige lettertype's maken het er zeker niet beter op. Wat is er de laatste tijd toch met dat bruine en witte. Op FOK hebben ze dat bruine al een tijdje draaien, kan me niet voorstellen dat je daar als Tweakert graag langskomt, of uren doorbrengt. Gaan nu alle forums op het web over op die vreselijke layouts en kleuren? Zet de oude layout van een topic overzicht en de nieuwe nu eens naast elkaar en vertel mij is dit een vooruitgang? Overzichtelijker? Duidelijker? Beter? Leesbaarder? Herkenbaarder? Nope, in geen van de gevallen. Waarom is toch in vredesnaam besloten een nieuwe layout te nemen, geld teveel? Moest het forum iets meer op de frontpage lijken dan was dat toch goed aan te passen met een paar kleine veranderingen en plaatjes bijvoorbeeld? Ipv het veel meer bezochte en betere forum te laten zwikken voor de frontpage, de frontpage zou eigenlijk moeten zwikken voor zijn grotere broek het forum, niet anderson. Jammer... ik zal in iedergeval niet meer voor mijn plezier op het forum komen, maar enkel als het noodzaak is, jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aaahhh,.. ben er echt niet blij mee, veels te priegelig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Laatst online: 20:36

sjaakaq

It might get loud

BTW, miss. in GoT nu professioneler, maar wat nu wel "ontbreekt" is: vroeger zag je binnen 0.001 sec. of een screenshot van GoT was, omdat dat de enige paarse site was. De herkenbaarheid is dus wel gezakt...

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

offtopic:
betere leesbaarheid bereik je ook door je post zelf beter in te delen. Al je zinnen achter elkaar zetten is inderdaad niet bepaald leesbaar... ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Gerwin schreef op donderdag 02 december 2004 @ 14:13:
Wat als ik dit topic verder doorlees me toch het meeste opvalt is dat iedereen denkt dat als mensen lang aan iets gewerkt hebben dat zoiets dan ook maar gebruikt moet gaan worden. Ik blijf van mening dat Gathering of Tweakers door deze vreselijke kleurstelling en layout naar de knoppen aan het gaan is. Het was een goed forum met leuke herkenbare kleuren waar je elke dag gewoon even langs moest komen om te kijken wat er nu weer besproken werd, het lila gaf de site een body (nu is het 'e'en groot onoverzichtelijke brei geworden), die is met dit steriele witte en belabberde bruin naar de knoppen. De layout maakt het zaakje allemaal nog onoverzichtelijker en ongebruiksvriendelijk. De priegelige lettertype's maken het er zeker niet beter op. Wat is er de laatste tijd toch met dat bruine en witte. Op FOK hebben ze dat bruine al een tijdje draaien, kan me niet voorstellen dat je daar als Tweakert graag langskomt, of uren doorbrengt. Gaan nu alle forums op het web over op die vreselijke layouts en kleuren? Zet de oude layout van een topic overzicht en de nieuwe nu eens naast elkaar en vertel mij is dit een vooruitgang? Overzichtelijker? Duidelijker? Beter? Leesbaarder? Herkenbaarder? Nope, in geen van de gevallen.
^^ Eens
Waarom is toch in vredesnaam besloten een nieuwe layout te nemen, geld teveel? Moest het forum iets meer op de frontpage lijken dan was dat toch goed aan te passen met een paar kleine veranderingen en plaatjes bijvoorbeeld? Ipv het veel meer bezochte en betere forum te laten zwikken voor de frontpage, de frontpage zou eigenlijk moeten zwikken voor zijn grotere broek het forum, niet anderson. Jammer... ik zal in iedergeval niet meer voor mijn plezier op het forum komen, maar enkel als het noodzaak is, jammer...
Niet helemaal mee eens. Er was een nieuwe layout nodig omdat de oude helemaal verouderd was waardoor het forum-onderhoud onnodig veel werk was. Ik zal hier niet minder vaak komen door de vervelende nieuwe layout, het blijft tenslotte hetzelfde forum. De punten die je in je eerste deel melde ben ik het echter wel helemaal mee eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

*** zucht ***
ik vind het gewoon echt prettig, de nieuwe that is :|

[ Voor 69% gewijzigd door 6K op 02-12-2004 14:25 ]

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ik vind het best een prestatie!!

T.net heeft gewoon met, heel simpel, een paar zwarte letters op een witte achtergrond al minstens 500 mensen koppijn bezorgt, in één dag! Dat alles omdat die mensen niet tegen het wit konden!

*D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Laatst online: 15-09 12:23

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Hoedje schreef op woensdag 01 december 2004 @ 21:53:
[
Ik vind de achtergrond nog steeds erg wit.
In afwachting van een hopelijk aanpassing van de prefs (kiezen van stylesheets) kun je de volgende tweak gebruiken:
[list]• de mogelijkheden van je browser (kwestie van die CSS downloaden en instellen als aangepaste CSS) :
[list]• MSIE: internet options -> accesibility -> user stylesheet
Oké, stylesheet gedownload en de instelling in IE aangepast. Maar nu blijft hij zoals hij is, grijs met hoofdpijn/ogenvermoeiendwit. Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

UltraR-pc schreef op donderdag 02 december 2004 @ 14:22:
[...]

^^ Eens

[...]

Niet helemaal mee eens. Er was een nieuwe layout nodig omdat de oude helemaal verouderd was waardoor het forum-onderhoud onnodig veel werk was. Ik zal hier niet minder vaak komen door de vervelende nieuwe layout, het blijft tenslotte hetzelfde forum. De punten die je in je eerste deel melde ben ik het echter wel helemaal mee eens.
Het forum was aan een nieuwe layout toe omdat het onderhoud anders veel werk innam? Is het dan niet beter om het dat onderhoud beter te maken in plaats van gewoon het hele forum te verprutsen?
Tom schreef op donderdag 02 december 2004 @ 14:27:
Ik vind het best een prestatie!!

T.net heeft gewoon met, heel simpel, een paar zwarte letters op een witte achtergrond al minstens 500 mensen koppijn bezorgt, in één dag! Dat alles omdat die mensen niet tegen het wit konden!

*D
Het gaat niet alleen om de koppijn, het gaat erom dat de complete layout verprutst is (en dan zeg ik het nog netjes). Tuurlijk hoeft niemand de layout aan te passen voor de gebruikers die gebruik maken van het forum, maar dat zal het bezoekersaantal en de 'club' er niet beter op maken. Het oude had niemand klachten over nu krijgen we een nieuwe layout door de strot gedrukt en mag niemand klagen erover? Anyway, is het dan niet gewoon beter alles te laten zoals het was? Het WAS TOCH PERFECT?

[ Voor 39% gewijzigd door Gerwin op 02-12-2004 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15-09 13:11
het ziet er goed uit:

maaaarr:

bij starttopic's wordt de text niet altijd helemaal 100% goed gemaakt, vaak valt er wat buiten ofzo dus dan moet je m naar de GoT skin zetten voordat je het kan lezen.. 8)7 beetje irritant!

maar verder erg netjes _/-\o_

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Gerwin schreef op donderdag 02 december 2004 @ 14:31:
[...]

Het forum was aan een nieuwe layout toe omdat het onderhoud anders veel werk innam? Is het dan niet beter om het dat onderhoud beter te maken in plaats van gewoon het hele forum te verprutsen?
verprutsen :/
Als het onderhoud veel tijd inneemt dan moet je vanaf 0 beginnen. Wat tevens een mooie gelegenheid is om de frontpage en got dichter bijelkaar te laten komen wat imo zo veel beter is gelukt (alleen nog de fp wat beter laten linken naar got maargoed)
Maar verprutst? nee verre van, ik gebruik deze layout nu dus al ruim een dag en ik ben er aardig aan gewend nu, ook al zei ik zelfs een paar minuten voor de invoering nog dat ik direct terug naar de oude zou gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GREENSKiN
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 03-09 17:23
Even mijn commentaar: Er passen nu zo'n 100 karakters op één regel. Dit zorgt voor een relatief hoge belasting op het oog. Voor optimale leesbaarheid is 65-75 karakters een stuk beter. Misschien is dit de reden dat de nieuwe layout als onrustig/vermoeiend wordt bevonden. Het lijkt me persoonlijk sterk dat het grote contrast daar primair voor zorgt. meer info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Das vast de reden dat dezelfde kleurcombinatie op de frontpage niet zo storend overkomt, aangezien die een stuk smaller is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Erkens schreef op donderdag 02 december 2004 @ 14:34:
[...]

verprutsen :/
Als het onderhoud veel tijd inneemt dan moet je vanaf 0 beginnen. Wat tevens een mooie gelegenheid is om de frontpage en got dichter bijelkaar te laten komen wat imo zo veel beter is gelukt (alleen nog de fp wat beter laten linken naar got maargoed)
Maar verprutst? nee verre van, ik gebruik deze layout nu dus al ruim een dag en ik ben er aardig aan gewend nu, ook al zei ik zelfs een paar minuten voor de invoering nog dat ik direct terug naar de oude zou gaan ;)
Met verputsen druk in me nog zacht uit, ik vindt het werkelijk gruwelijk, smerig, belabbert... Ik ben het met je eens dat het het een mooie gelegenheid zou zijn de frontpage en GoT dichter bij elkaar te brengen, maar moet de layout dan altijd een vooruitgang zijn? Men kan daarnaast toch ook geld uitgeven aan het forum beter te onderhouden maar het forum minimaal te beschadigen? Nu probeert iedereen en alles van het gruwelijke forum met kleine veranderingen het leed nog een beetje te verzachten... dat is toch raar?

[ Voor 7% gewijzigd door Gerwin op 02-12-2004 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

[...]

[...]
Het gaat niet alleen om de koppijn, het gaat erom dat de complete layout verprutst is (en dan zeg ik het nog netjes). Tuurlijk hoeft niemand de layout aan te passen voor de gebruikers die gebruik maken van het forum, maar dat zal het bezoekersaantal en de 'club' er niet beter op maken. Het oude had niemand klachten over nu krijgen we een nieuwe layout door de strot gedrukt en mag niemand klagen erover? Anyway, is het dan niet gewoon beter alles te laten zoals het was? Het WAS TOCH PERFECT?
Kun je aangeven waar de layout dan is verprutst? Voor mijn gevoel is er nl. nauwelijks verschil met de oude template maar biedt de nieuwe layout uitgebreidere mogelijkheden en is het heel wat duidelijker qua stijl.

Het enige discussiepunt wat gemaakt kan worden is de kleurstelling.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Gerwin schreef op donderdag 02 december 2004 @ 14:39:
[...]

Met verputsen druk in me nog zacht uit, ik vindt het werkelijk gruwelijk, smerig, belabbert... Ik ben het met je eens dat het het een mooie gelegenheid zou zijn de frontpage en GoT dichter bij elkaar te brengen, maar moet de layout dan altijd een vooruitgang zijn? Men kan daarnaast toch ook geld uitgeven aan het forum beter te onderhouden maar het forum minimaal te beschadigen? Nu probeert iedereen en alles van het gruwelijke forum met kleine veranderingen het leed nog een beetje te verzachten... dat is toch raar?
:D

Deze template is zoveel beter dan die vorige, deze is makkelijker aan te passen aan iedereen zijn/haar eigen wensen dmv een andere CSS file, probeer dat maar eens met de vorige ;)
En wat is er precies aan "beschadigd" :? Alle functionaliteiten zitten er nog in, en zelfs meer dan dat :o
En wat is er gruwelijk aan? volgens mij overdrijf je het gewoon om alleen maar te kunnen klagen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Waarom zou je de houten goten in je huis die de neiging hebben te rotten vervangen door nieuwe plastic goten die dat probleem niet hebben? Mijn god, de functionaliteit is erop vooruit gegaan, het geheel is beter te onderhouden, en de kleur van de goot past nu eindelijk bij wat er al op de kozijnen zat. We hebben het echt grondig verprutst ja.... bedankt voor het compliment.

En dat je niet fatsoenlijk kunt lezen met een lap tekst zonder enige vorm van indeling (Gerwin in "Nieuwe layout! (deel 2)")heeft geen f*ck van doen met onze indeling maar je gebrek aan opmaak van de tekst. In een paarse layout zouden zulke posts net zo onoverzichtelijk zijn.
Het WAS TOCH PERFECT?
NAAR JOUW MENING JA!!!!!
Blijkbaar waren er toch mensen die de vorige lay-out niet perfect vonden. We hebben ook genoeg mensen in dit topic die erg tevreden zijn met de nieuwe layout en het een hele vooruitgang vonden. We hebben ook regelmatig klachten gehad van mensen die het er niet vonden uitzien om op hun werk eens wat op te zoeken vanwege die paarse kleur (laten we het feit dat ze dat al dan niet op hun werk zouden moeten doen aub achterwege laten). Ook bij de vorige lay-out kwamen er regelmatig klachten tussendoor, alleen zie je nu bij deze verandering een verzameling.

Doordat je de wijziging als negatief beschouwt zie je alleen de kritiek, omgekeerd geldt hetzelfde waarschijnlijk voor mensen die het postief vinden. Je koopt bij wijze van een renault megane en je ziet ineens bijna alleen nog maar auto's van dat merk en type rijden.

Er wordt momenteel gesproken achter de schermen wat we kunnen doen, en Daniel heeft precies hetzelfde in het topic gezegd. Misschien dat men nu eens wil afwachten op wat er uit dat overleg komt? :)
Gerwin schreef op donderdag 02 december 2004 @ 14:39:
Met verputsen druk in me nog zacht uit, ik vindt het werkelijk gruwelijk, smerig, belabbert...
Gatverdamme.... Je hebt echt totaal maar dan ook echt compleet geen enkel benul van de hoeveelheid werk die hierin is gaan zitten en hoeveel tijd mensen hierin gestoken hebben he? Vrijwel al het werk is op de achtergrond gedaan door mensen die het als een hobby zien en de site een warm hart toedragen. Als jij XX maanden lang een ruimte ontwerpt, verbouwt en aanapst en het vervolgens trots laat zien en er iemand langskomt met 'bwah, wat heb je het smerig gemaakt en hartgrondig vern**kt' , vind je het dan gek dat mensen teleurgesteld zijn, of bij de bewoording die je kiest misschien denken van 'zak toch in de *****'?

Je boodschap komt door, maar de verpakking is ronduit belabberd.... :/

[ Voor 18% gewijzigd door Renegade op 02-12-2004 14:50 ]

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Guardian Angel schreef op donderdag 02 december 2004 @ 14:40:
[...]

Kun je aangeven waar de layout dan is verprutst? Voor mijn gevoel is er nl. nauwelijks verschil met de oude template maar biedt de nieuwe layout uitgebreidere mogelijkheden en is het heel wat duidelijker qua stijl.

Het enige discussiepunt wat gemaakt kan worden is de kleurstelling.
Kleurstelling vindt ik punt 1, dat witte en bruine is niet om aan te zien, daarnaast is het eerste wat komt het overzicht is overizichten van de forums, het topicoverzicht, het overzicht van de forums, het was een duidelijke, compacte, herdere, goed leesbare, herkenbare, overzichtelijke, gebruikersvriendelijke, met body hebbende lijst. Nu is het een steriele witte pagina met wat kriebeltjes die de titels en omschrijvingen moeten voorstellen, met wat haarscherpe lijntjes ertussen die als scheiding zouden moeten dienen. Daarnaast zijn de mapjes erg schattig nu, maar ook veel te klein, veel te weinig body. Tweede punt is zeker het lettertype dat veel te druk is, houd het gewoon bij de standaard Verdana 10pt zeg ik dan, bijkomend is dat de posts nu niet compact weergegeven worden. Het 'zebra'-effect is weg, een groot nadeel, men kan veel minder snel het topic doorscannen, daarnaast lees het topic gewoon ook veel beter als er een duidelijke onderscheiding is in de post van de één en de ander en daarmee bedoel ik niet een tussenlijn tussen de topics. Dit zijn nog maar een aantal punten die me zo als eerste te binnen schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 6K

6K

is ook zo...

gewoon nog een keer je tekst niet opmaken Gerwin :X

٩(͡๏̯͡๏)۶ ٩(●̮̮̃•̃)۶

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerwin

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Renegade schreef op donderdag 02 december 2004 @ 14:46:
[...]

Waarom zou je de houten goten in je huis die de neiging hebben te rotten vervangen door nieuwe plastic goten die dat probleem niet hebben? Mijn god, de functionaliteit is erop vooruit gegaan, het geheel is beter te onderhouden, en de kleur van de goot past nu eindelijk bij wat er al op de kozijnen zat. We hebben het echt grondig verprutst ja.... bedankt voor het compliment.
Graag gedaan hoor. Ik zeg ook niet dat je niet het zaakje moet vervangen, maar om nu voor de gruwelijkste kleurstelling en kleur dakgoot te kiezen....
En dat je niet fatsoenlijk kunt lezen met een lap tekst zonder enige vorm van indeling (Gerwin in "Nieuwe layout! (deel 2)")heeft geen f*ck van doen met onze indeling maar je gebrek aan opmaak van de tekst. In een paarse layout zouden zulke posts net zo onoverzichtelijk zijn.
Denk je echt dat een paar enters in mijn topic de hele layout van het forum veranderd? De punten die ik eerder opsomde veranderen echt niet hoor. Ik geloof dat je het leed nog een beetje probeert te verzachten voor de mensen, je goed recht natuurlijk...
NAAR JOUW MENING JA!!!!!
Blijkbaar waren er toch mensen die de vorige lay-out niet perfect vonden. We hebben ook genoeg mensen in dit topic die erg tevreden zijn met de nieuwe layout en het een hele vooruitgang vonden. We hebben ook regelmatig klachten gehad van mensen die het er niet vonden uitzien om op hun werk eens wat op te zoeken vanwege die paarse kleur (laten we het feit dat ze dat al dan niet op hun werk zouden moeten doen aub achterwege laten). Ook bij de vorige lay-out kwamen er regelmatig klachten tussendoor, alleen zie je nu bij deze verandering een verzameling.
Mijn mening, ja dat is zo. Zoals iedereen een mening heeft. Feit is toch dat er nu meer negatieve verhalen binnenkomen dan dat er eerder binnenkwamen, toch? Of moet het grote gros met negatieve meningen maar wijken voor de kleine groep waar toevallig de beheerders van het forum inzitten?
Doordat je de wijziging als negatief beschouwt zie je alleen de kritiek, omgekeerd geldt hetzelfde waarschijnlijk voor mensen die het postief vinden. Je koopt bij wijze van een renault megane en je ziet ineens bijna alleen nog maar auto's van dat merk en type rijden.
Ik ben zeker niet voor het beter onderhoudbaar maken van het forum, maar de nieuwe layout etc. hadden ze beter achterwege kunnen laten op een paar kleine veranderingen na dat het beter bij de frontpage zou aanpassen. Wellicht was het ook goed de frontpage beetje met het forum te laten bijtrekken... Het kleine broertje mag toch ook wel iets doen voor zijn grote broer 'Het Forum'?
Er wordt momenteel gesproken achter de schermen wat we kunnen doen, en Daniel heeft precies hetzelfde in het topic gezegd. Misschien dat men nu eens wil afwachten op wat er uit dat overleg komt? :)
En tot die tijd mag niemand iets zeggen? Dat lijkt me een heel erg vreemde gang van zaken. Tis natuurlijk wel een goede manier de gemoederen een beetje tot bedaren te brengen, wellicht hoor je dan na een tijdje veel minder negatieve verhalen....
Gatverdamme.... Je hebt echt totaal maar dan ook echt compleet geen enkel benul van de hoeveelheid werk die hierin is gaan zitten en hoeveel tijd mensen hierin gestoken hebben he? Vrijwel al het werk is op de achtergrond gedaan door mensen die het als een hobby zien en de site een warm hart toedragen. Als jij XX maanden lang een ruimte ontwerpt, verbouwt en aanapst en het vervolgens trots laat zien en er iemand langskomt met 'bwah, wat heb je het smerig gemaakt en hartgrondig vern**kt' , vind je het dan gek dat mensen teleurgesteld zijn, of bij de bewoording die je kiest misschien denken van 'zak toch in de *****'?
En dus moet alles wat mensen in hun vrije tijd gemaakt hebben maar geaccepteerd worden? Dat is toch raar? Het kan toch gewoon een gruwelijk design zijn, ofnie?[/quote]
Je boodschap komt door, maar de verpakking is ronduit belabberd.... :/
Ik probeer het zo helder mogelijk over te brengen, ik kan er wel om heen gaan draaien, maar zo ben ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

GREENSKiN schreef op donderdag 02 december 2004 @ 14:35:
Even mijn commentaar: Er passen nu zo'n 100 karakters op één regel. Dit zorgt voor een relatief hoge belasting op het oog. Voor optimale leesbaarheid is 65-75 karakters een stuk beter. Misschien is dit de reden dat de nieuwe layout als onrustig/vermoeiend wordt bevonden. Het lijkt me persoonlijk sterk dat het grote contrast daar primair voor zorgt. meer info.
de oude layout kende in die vergelijking ongeveer 90 karakters per regel, de nieuwe ongeveer 95, het verschil is dus minimaal ..

verder is er zeker geen overduidelijke 'vaste waarheid' wat betreft regellengte (alswel wordt er door sommige ook meer waarde gehecht aan het aantal woorden gemiddeld per regel, aangezien de mens tijdens het lezen niet enkele karakters betracht, maar gehele woorden zelf tesamen, en de woordlengte tussen talen zeer fluctueert).
Bovendien kan je niet zomaar één element individueel aanwijzen als datgene wat invloed heeft op de layout;
het betreft vaak een combinatie van elementen, welk lettertype gebruikt wordt (in dit geval dus Arial ipv Verdana in de oude layout: verdana is bekend als een font dat gebruikers vaak zeer gemoedelijk overkomt, makkelijk 'wegleest' echter uit test, zoals bv ook uit jouw zoekresultaat http://bigital.com/Web_Legibility_Readability.pdf blijkt dat dit ten kostte gaat van het foutloos lezen, wat betreft interpretatie van de tekst scoort Arial significant beter dan Verdana).

Daarnaast spelen ook margins een grote rol, eventuele lijnen aan randen en achtergrondkleur. (uit dezelfde PDF blijkt ook weer dat zwarte tekst op witte achtergrond de beste leesomgeving biedt ...) de fontgrootte en regel-afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RM-rf schreef op donderdag 02 december 2004 @ 15:04:
[...]

...

Daarnaast spelen ook margins een grote rol, eventuele lijnen aan randen en achtergrondkleur. (uit dezelfde PDF blijkt ook weer dat zwarte tekst op witte achtergrond de beste leesomgeving biedt ...) de fontgrootte en regel-afstand.
Ongetwijfeld is wit met zwarte letters lekker om te lezen, op papier dan.
Als ik een voorbeeld mag aanhalen, waarom zijn e-books zo weinig gelezen? Omdat ze als dodelijk vermoeiend te boek staan om te lezen vanaf een scherm.
Sterker nog, een groot document (om het even wat het onderwerp is) print ik liever af en lees het van papier dan op het beeldscherm.

Uiteraard komt hier een grote hoeveelheid objectiviteit bij tevoorschijn, wat voor de een als prettig ervaren word, hoeft niet voor de ander te gelden.

Ik vind het wel jammer dat er hier mensen zijn die maar met allerhande smilies gaan strooien, dat getuigt niet van enig respect naar de devvers toe.
Als je een probleem hebt met de nieuwe template kun je dat ook op een volwassen en van mij parts puntsgewijze manier opsommen, zonder iemand onderhand voor rotte vis uit te maken.

Tenslotte, het is "maar" een layout.

Her en der zie ik ook nog genoemd worden dat de sfeer verpest word door de layout, maar dat vind ik flauwekul. Sfeer maak je met z'n allen door op een normale manier te discussieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
dit was een reactie vlak na 6K en in de tussentijd is er weer gepost

waar hebben we het eigenlijk nog over? diverse crewleden hebben gezegd erover na te zullen denken en te praten over de kleur, de zebra motief. ik heb tot nu toe niet de indruk dat ze niet bereidwillig zijn. (het klinkt erg raar, maar eigenlijk vind ik dat ze kuch... kuch...teveel kuch... de wensen van niet-abbos honoreren wat eigenlijk al opmerkenlijk is :X )

zouden ze dat doen als ze geld wilden? dan zouden ze hun poot stijf houden. forum verkloot? toevallig heeft iedereen (of tenminste de meerderheid) zelfde mening. layout is erop vooruit gegaan en meer geschikt voor de future dan de oude GoT was. we missen alleen de zachtere beter leesbare kleur en de zebramotief. (iemand al de MariekeRoze gezien?)

@6K bedankt voor je avatar. eindelijk weer wat kleur :+

Gerwin, zou je aub alinea's in je post willen plaatsen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2004 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -SaveMe-
  • Laatst online: 25-08 10:11

-SaveMe-

-klik-

Wil alleen ff kwijt dat ik de nieuwe layout erg ONovrzichtelijk vind.
En over dat wit hoven we denk ik idd niks meer te zeggen...

Feit dat ik sinds de verandering slechts twee topics heb gelezen zegt genoeg lijkt me :)

GamiQ, de game notes app met game maps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Gerwin schreef op donderdag 02 december 2004 @ 15:04:
Graag gedaan hoor. Ik zeg ook niet dat je niet het zaakje moet vervangen, maar om nu voor de gruwelijkste kleurstelling en kleur dakgoot te kiezen....
Smaken verschillen nou eenmaal. :)
Denk je echt dat een paar enters in mijn topic de hele layout van het forum veranderd? De punten die ik eerder opsomde veranderen echt niet hoor. Ik geloof dat je het leed nog een beetje probeert te verzachten voor de mensen, je goed recht natuurlijk...
Nou, de leesbaarheid van posts heeft ook te maken met hoe je je teksten schrijft en opstelt. De post die ik aanhaalde was daar een goed voorbeeld van. Een paar alinea's doen wonderen om een stuk tekst door te kunnen lezen.
Mijn mening, ja dat is zo. Zoals iedereen een mening heeft. Feit is toch dat er nu meer negatieve verhalen binnenkomen dan dat er eerder binnenkwamen, toch? Of moet het grote gros met negatieve meningen maar wijken voor de kleine groep waar toevallig de beheerders van het forum inzitten?
Hier haal ik de auto's er ook weer bij. Waar haal je het vandaan dat het een kleine groep is die tevreden is met de layout? Feitelijk kun je nog geen zinnig woord zeggen over welk deel tevreden is en welk deel niet. Je hebt te maken met gewenning, met smaak, en met de intensiviteit waarmee het forum gebruikt wordt. Een poll zou daarin kunnen bijdragen, maar daarmee bereik je niet alle users, en je zult het een tijdje moeten geven om users de kans te geven om te wennen aan deze lay-out. Ik wil zelf nog geen uitspraak doen of het meerendeel er positief of negatief tegenover staat, daar wacht ik liever nog een week mee ofzo.

Ter info, ook niet alle mods zijn te spreken over de nieuwe layout, maar dat was met de vorige layout ook zo en dat zul je altijd blijven houden. Je kunt het niet iedereen naar de zin maken op een forum van dit formaat.
Ik ben zeker niet voor het beter onderhoudbaar maken van het forum, maar de nieuwe layout etc. hadden ze beter achterwege kunnen laten op een paar kleine veranderingen na dat het beter bij de frontpage zou aanpassen. Wellicht was het ook goed de frontpage beetje met het forum te laten bijtrekken... Het kleine broertje mag toch ook wel iets doen voor zijn grote broer 'Het Forum'?
Het een kan niet zonder het ander, het is dan ook volslagen kul om te zeggen dat het een de grote broer is en de ander het kleintje. Ze kunnen niet zonder elkaar en de rollen zijn daarin gelijk. Het had misschien andersom gekund, maar het besluit is genomen om het gelijk te trekken met de frontpage. Het is niet anders. :)
En tot die tijd mag niemand iets zeggen? Dat lijkt me een heel erg vreemde gang van zaken. Tis natuurlijk wel een goede manier de gemoederen een beetje tot bedaren te brengen, wellicht hoor je dan na een tijdje veel minder negatieve verhalen....
Wat een insinuatie... Ja tuurlijk mag je wat zeggen, maar _dezelfde_ mensen vertellen voor de xx-ste keer dat het wit te wit is en het contrast te schril. We zijn ermee bezig en het meerendeel wat nu volgt zijn mensen die zich misschien niet erbij willen neerleggen en nog een keer moeten uitleggen dat het wit te wit is zonder dat ze met nieuwe argumenten komen. We hebben het meerendeel van de argumenten meegenomen en gaan kijken wat we daarmee kunnen doen.
En dus moet alles wat mensen in hun vrije tijd gemaakt hebben maar geaccepteerd worden? Dat is toch raar? Het kan toch gewoon een gruwelijk design zijn, ofnie?
Jah, maar bij jou posts lijkt het voor mij alsof er zelfs geen waardering is voor het werk wat er in gestoken is, en dat steekt me behoorlijk. Da's net zoiets als de mensen die zeggen 'het moet anders' en als je aangeeft dat ze zelf ook een css kunnen maken vervolgens zeggen 'dat wil ik niet want dat is me te veel moeite'. Dat je het niet eens bent met de layout of de kleurstelling is je goed recht, maar een beetje waardering laten blijken voor de moeite en tijd die er in gestoken is zou ook niet misplaatst zijn. :)
Ik probeer het zo helder mogelijk over te brengen, ik kan er wel om heen gaan draaien, maar zo ben ik niet.
Het is de toon die de muziek maakt... ;)

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:11

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Oh mijn god, de achtergrond is nog steeds wit met kleine lettertjes. Jeez wat is de crew koppig, echt triest. Het is toch niet normaal dat als volgens die poll 90% liever lichtgrijs heeft, dat je dat dan bij je neerlegt en mensen oplegt om externe programma's te gebruiken om het aan te passen. als je 100000 users hebt, dan moeten daarvan ongeveer 90.000 dat doen (betalers niet) terwijl het nauwelijks moeite is om het zelf te doen. En de mensen die het niet zelf kunnen aanpassen(omdat ze "geen echte tweakers zijn") dwing je tot hoofdpijn en oogproblemen als ze willen GoT'en.

En als je zegt dat is dan hun eigen schuld, het mag zo zijn, maar veel mensen kunnen geen verantwoordelijkheid daarvoor dragen. Dat weet je van tevoren. Het is gewoon onethisch om zo'n achtergrond te voeren.

edit:
... We hebben het meerendeel van de argumenten meegenomen en gaan kijken wat we daarmee kunnen doen. ...
hulde :)

[ Voor 11% gewijzigd door Initial G op 02-12-2004 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasta
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Misschien is de crew aan het discussiëren over welke kleur ze ter vervanging moeten kiezen? Overigens je 90.000 users die het er niet mee eens zijn is een beetje overdreven. Er zijn meer dan genoeg mensen die de nieuwe layout wel fijn vinden.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-09 14:32

André

Analytics dude

Er zijn al prominenten die gezegd hebben dat er hoogstwaarschijnlijk een andere keuze in achtergrondkleur komt, dus je moet niet zo zeiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:11

Initial G

f.k.a. GKLQuake

ik zeik nou eenmaal graag als ik moet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

Ik ben absoluut niet van plan voor dat soort futiliteiten updates op het forum uit te voeren, en daarbij heb ik wel meer te doen hier. Zolang het forum functioneel is spaar ik alle aanpassingen op, word het getest op ons testforum, en dan komt er eerdaags wel een keer een update en dan zie je vanzelf wel wat er veranderd is en wat niet...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i2Paq
  • Laatst online: 15-09 12:23

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Zou iemand mij aub even de juiste weg willen wijzen want ik krijgt het niet aan de praat. Deze layout maakt het voor mij ondoenlijk om langer dan 5 min op dit forum rond te hangen en te lezen.
Hoedje schreef op woensdag 01 december 2004 @ 21:53:
[
Ik vind de achtergrond nog steeds erg wit.
In afwachting van een hopelijk aanpassing van de prefs (kiezen van stylesheets) kun je de volgende tweak gebruiken:
[list]• de mogelijkheden van je browser (kwestie van die CSS downloaden en instellen als aangepaste CSS) :
[list]• MSIE: internet options -> accesibility -> user stylesheet
Oké, stylesheet gedownload en de instelling in IE aangepast. Maar nu blijft hij zoals hij is, grijs met hoofdpijn/ogenvermoeiendwit. Wat doe ik fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Is het misschien handig om even in de startpost op te nemen welke kritiek er allemaal is, volgens mij zijn dat een paar punten:
-Witte achtergrond te fel
-Het is allemaal onoverzichtelijker geworden
-De om-en-om kleurstelling bij berichten is weg
-Het is een beetje saai

Mijn vraag is nu, gaat er naar deze punten gekeken worden? Zoja kun je dat in de startpost neerzetten zodat die discussie verder kan gaan als er erover besloten is.

Verder vind ik het er allemaal zeker wel mooi uitzien en ik zie ook zeker dat er werk in is gestoken! Wat dat betreft hulde voor de mensen die eraan gewerkt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

i2Paq schreef op donderdag 02 december 2004 @ 15:45:
...
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/xander.kok/got/iecss.jpg

Alles aanvinken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Sorry, maar ik vind de nieuwe layout helemaal niets.

De witte achtergrond is erg vel, en het leest niet prettig.
Het is erg onoverzichtelijk geworden en erg saai.
Verder vind ik het erg irritant dat de site links wordt uitgelijnt.
Het lijkt verder ook niet echt op de forntpage. Eerder op een standaard forum, welke je erg veel op het net vind.

Neej, doe mij het oude forum maar.
Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

jhead22 schreef op donderdag 02 december 2004 @ 15:58:
Sorry, maar ik vind de nieuwe layout helemaal niets.

De witte achtergrond is erg vel, en het leest niet prettig.
Het is erg onoverzichtelijk geworden en erg saai.
Verder vind ik het erg irritant dat de site links wordt uitgelijnt.
Het lijkt verder ook niet echt op de forntpage. Eerder op een standaard forum, welke je erg veel op het net vind.

Neej, doe mij het oude forum maar.
Succes
Volgens mij heb je weinig van de rest van dit topic gelezen.
Dat links uitlijnen kun je in de prefs aanpassen, je kan nog steeds het oude forum kiezen (ook in prefs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kozz
  • Laatst online: 15-09 08:49
Oscar Mopperkont schreef op donderdag 02 december 2004 @ 15:46:
Is het misschien handig om even in de startpost op te nemen welke kritiek er allemaal is, volgens mij zijn dat een paar punten:
-Witte achtergrond te fel
-Het is allemaal onoverzichtelijker geworden
-De om-en-om kleurstelling bij berichten is weg
-Het is een beetje saai

Mijn vraag is nu, gaat er naar deze punten gekeken worden? Zoja kun je dat in de startpost neerzetten zodat die discussie verder kan gaan als er erover besloten is.

Verder vind ik het er allemaal zeker wel mooi uitzien en ik zie ook zeker dat er werk in is gestoken! Wat dat betreft hulde voor de mensen die eraan gewerkt hebben.
Vooral die eerste 2 stellingen ben ik het mee eens...
Bij mij staan de 'oude' kleuren weer aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-07 17:20

JHS

Splitting the thaum.

Ligt het aan mij of zijn is de RML FAQ niet meer gelinkt :? . Je kan er volgens mij niet meer op een normale manier komen :) .

DM!

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.