Nieuwe layout! (deel 2)

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 1.666 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-06 18:50
Onbeargumenteerde kritiek en one-liners als 'wat een k*t-layout' worden hier niet op prijs gesteld!

Deel 2 van een toch wel erg veelbesproken kwestie op het forum. Aan de andere kant ook niet zo gek. Iedereen heeft hier mee te maken.

Faq

Mijn instellingen kloppen niet meer, t.o.v. de oude lay-out?
Kijk dan eerst even bij de voorkeuren - er is een heleboel in te stellen om het forum aan je smaak aan te passen (o.a. centrereren, de post-count op de index zichtbaar maken e.d.).

Ik heb problemen met de menu's en of andere dingen op het forum EN ik gebruik Norton Internet Security.
De oplossing:
1. Start Norton Internet Security
2. Navigeer naar "Ad Blocking"
3. Klik het knopje "Advanced"
4. Klik op "Add Site" en vul in "gathering.tweakers.net"
6. Klik op "Add" en vul in "/" en klik op "Permit" en OK.

Ik heb nog steeds technische problemen met de lay-out.
Bugs mogen gemeld worden in React Bugs en Featurerequests.

Ik heb een TFT scherm en het wit lijkt wel fluoriserend.
TFT-schermen hebben vaak brakke fabrieksinstellingen waardoor sommige kleur-nuances in de layout verloren gaat. Een beetje spelen met brightness en contrast wil dan nog wel eens helpen.

Ik vind de achtergrond nog steeds erg wit.
In afwachting van een hopelijk aanpassing van de prefs (kiezen van stylesheets) kun je de volgende tweak gebruiken:
  • de mogelijkheden van je browser (kwestie van die CSS downloaden en instellen als aangepaste CSS) :
    • MSIE: internet options -> accesibility -> user stylesheet
    • Opera: User style sheets
    • Mozilla: View->Use Style
    • etc;
  • plugins als URIid, EditCSS, ctxextensions, MyIE plugins;
  • of http filters als Proxomitron :
    • Installeer proxomitron ( www.proxomitron.org )
    • Edit in default.cfg een blokje zodat de custom CSS gebruikt wordt.
    • Upload de custom CSS naar je eigen webspace
    • Stel je browser in om Proxomitron als proxy te gebruiken.
    • Surf ze :Y)
  • etc
Heb je het geprobeerd of wil je het niet proberen en terug naar de oude "paarse" layout?
Bij prefs kun je instellen om de oude lay-out te gebruiken. Als je geen abbo hebt, werkt dit tot 31 januari.

Met dank aan Crisps topicstart van deel 1 & RM-rf & euss & het onbekende modje van de waarschuwing

Geef even aan wat jullie hier graag willen zien, dan kan ik het toevoegen. Verder is het misschien handig om een nieuw topic te openen met een poll. Daarin kunnen dan de paar meest gevraagde veranderingen van de layout waarvoor dan wellicht gestemd kan worden? Al is dat natuurlijk aan de modjes.

En nogmaals misschien ter overvloedde:
Onbeargumenteerde kritiek en one-liners als 'wat een k*t-layout' worden hier niet op prijs gesteld!

[ Voor 124% gewijzigd door Hoedje op 01-12-2004 22:23 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Rudedadude schreef op woensdag 01 december 2004 @ 20:54:
[...]

Nou, nog eentje dan. Ik wil beginnen met opmerken dat ik het jammer vind dat jij in je posting denkt te weten wat ik vind en wel of niet doe. Ik heb al gekeken op de site van Proxomitron en bij het lezen van CSS heb ik dat even laten zitten omdat ik daar weinig van weet. Bovendien ben ik, gezien de postings in dit topic, niet de enige outcast die een probleem heeft met de kleuren, dus waarom ik niet simpeler pleiten voor een kleuraanpassing in de layout zelf.

[...]

Ik gebruik geen andere meetlat en gelukkig weet ik dat beter dan jij of ik dat doe. Verder ben ik al begonnen met posten in dit topic voordat er ook maar een 'oplossing' aangedragen was. Dat ik die oplossingen negeer zijn ook jouw flamerige woorden en ik zie er de volledige logica in om, zolang het probleem van de kleuren genegeerd lijkt te worden dit onder de aandacht te brengen, net zolang totdat ik weet of ik op die manier een oplossing kan verwachten. Wanneer dat niet het geval is ga ik inderdaad op zoek naar alternatieven en Proxomitron stond daarvoor inderdaad al op mijn lijstje.

Nogmaals, jammer van de toon in je reactie.
@Rudedadude: Laat je niet gek maken. Je post helder, netjes en goed beargumenteert. Als abonnee heb ik al langer met de nieuwe layout mogen werken.
Toen ik hem net had ergerde ik me al aan de harde witte achtergrond en dat doe ik nu nog steeds. Ik heb destijds ook goed beargumenteerd mijn bezwaren tegen de kleur aangegeven en ben toen ook op dezelfde manier, als in dit topic veelal gebeurt, afgepoeierd.

Velen in dit topic klagen niet zozeer over de layout. Sterker daarover is men iha vrij positief, moi incluis. Op een paar echt ongenuanceeerde reacties na dan.
De witte achtergrondkleur wordt echter telkens als storend aangehaald. Destijds door de abo's en testers die hem al konden gebruiken en nu ook weer door de niet-abo's.
Het is dus helemaal niet zo dat er niet al langer kritiek op de witte body was. Door de manier waarop de crew op deze kritiek reageert hebben mensen zich er maar bij neergelegd vermoed ik.De crew verwart dit echter helaas met "instemming met de nieuwe achtergrondkleur".

Eerlijk gezegd zie ik niet in waarom de crew zo halsstarrig vast houdt aan de nieuwe achtergrond kleur. :?
Waarom niet gewoon 1 layout voor abo's en niet- abo's met 3 verschillende kleurstellingen:
1) wit = standaard
2) grijs = keuze
3) paars=keuze

Dit is volgensmij helemaal niet veel werk en omdat alleen de kleur verschilt ook niet heel moeilijk te onderhouden.

De kennis vd users van GOT verschilt nogal. Sommigen weten veel van grafische kaarten en anderen kunnen weer proggen. Niet iedereen heeft zin of kennis om zelf een css te bouwen of andersoortige oplossingen te zoeken om toch een fijne achtergrondkleur te krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door Help!!!! op 01-12-2004 22:22 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:18

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Hoedje schreef op woensdag 01 december 2004 @ 21:53:
Aangezien deel 1 vol is, lijkt het me handig deel 2 te openen.

Ik quote hierbij CRISP:

[...]

en verder de waarschuwing:

[...]

Geef even aan wat jullie hier graag willen zien, dan kan ik het toevoegen. Verder is het misschien handig om een nieuw topic te openen met een poll. Daarin kunnen dan de paar meest gevraagde veranderingen van de layout waarvoor dan wellicht gestemd kan worden? Al is dat natuurlijk aan de modjes.
Ben ik helemaal voor... We leven in een democratie... Een stemming, opgezet door de moderators/devvers, zou ik wel zo netjes vinden... Het lijkt me wel een idee om daar een weekje mee te wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Nu online

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Hmmmm, het is nu avond en donker, en nu merk ik toch wel dat het witte toch wel erg vermoeiend voor je ogen begint te worden. Een wat donderdere kleur is toch rustiger. Wellicht kan hier toch nog eens over nagedacht worden.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
MikeyMan schreef op woensdag 01 december 2004 @ 21:54:
[...]

Nee, dat was mijn idee ook... Tis nu eigenlijk nog vreemder omdat je nog meer tussen twee op elkaar lijkende sites zit, maar het allemaal net niet helemaal hetzelfde is...
Ja, idd...

Ik had de T.net FP ook al zilver gemaakt omdat ik gek werd van dat lichtbruinige... heb ik het nu op GoT alsnog :P
Microkid schreef op woensdag 01 december 2004 @ 22:07:
Hmmmm, het is nu avond en donker, en nu merk ik toch wel dat het witte toch wel erg vermoeiend voor je ogen begint te worden. Een wat donderdere kleur is toch rustiger. Wellicht kan hier toch nog eens over nagedacht worden.
Jup... ik merk het toch aan mijn ogen gek genoeg.
Van word ofzo heb ik geen last, dit eh.. wordt wel pijnlijk na een paar uurtjes. Misschien wit icm een donkerdere rand rechts?

[ Voor 38% gewijzigd door Xander op 01-12-2004 22:08 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-04 02:19

RSpliet

*blink*

Omdat we nu nog op pagina 1 zitten, ben toch wel benieuwd wat anderen vinden nu :)
Deze poll stond ook in het vorige deel dus, maar op pagina 28 (bij 30 replies per pagina). 2x stemmen heeft geen zin :)

Afbeeldingslocatie: http://img82.exs.cx/img82/5039/Schermafdruk-19.th.png
Poll: Wat ziet er beter uit
Witte achtergrond bij posts (huidig)
Lichtgrijze achtergrond bij post(zie bovenstaand plaatje)
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=28385&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Mocht het je geen reet kunnen schelen... STEM DAN NIET :*)

Waarbij ik ook al verteld heb dat het verlichten van de rand om het content-divje heen de site ook 'rustiger' en prettiger lezen maakt.

En voor die hieronder. Eventueel kunnen we altijd over 2 a 3 weekjes nogmaals deze poll openen. Nou word ik nl. wel HEEL nieuwsgierig :)
Ander topic, tsja, ik wacht wel even een modje af dan :). Ik zou zo gauw niet weten waar ik m moet laten nl.

[ Voor 33% gewijzigd door RSpliet op 01-12-2004 22:18 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Om het overzichtelijk te houden lijkt het mij een beter plan om deze polls in aparte topics neer te zetten... Misschien zelfs een apart subforum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112352

wat ik mis, is het MyReact knopje boven aan het topic (nu staat hij helemaal bovenaan)

tis gewoon een kwestie van wennen denk ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-06 23:00

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Millennyum schreef op woensdag 01 december 2004 @ 22:01:

Verbeterpunten:
- Ook ik vind het wit net wat te fel. Verschil met Google e.d. is, dat ik op GoT langdurig en intensief zit te lezen, terwijl searchresultaten maar heel even bekeken hoeven te worden. Wat mij betreft hoeft het wit slechts een tikkie grijzer te worden.
Ik vind het zelf misschien best wel het overwegen waard om de keuze tussen stylesheets binnen de tweakers-template wel ook voor gewone gebruikers mogelijk te maken:
dus de keuze tussen grijs en beige, eventueel nog uit te breiden met een lichtgrijze achtergrond kleur (#F9F9F9) ...
Abbo's zouden dan uit meer kleurcombinatie's kunnen kiezen (incl. het nu al fameuse MariekeRoze)

verder is het ook regelmatig aangehaald dat de listings een zebramotief geven ook misschien best een zeker voordeel heeft..

Ik denk wel dat er een mogelijk nadeel meespeelt, en dat is dat ik betwijfel of het aantal te kiezen stylesheets werkelijk in te stellen is op template-niveau per gebruiker, waarschijnlijk is nu het aan- en uitzetten van een bepaalde voorkeur mogelijkheid een simpele boolean, oftewel je kan de optie gebruiken, ofwel helemaal niet.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44568

Seven of Nine schreef op woensdag 01 december 2004 @ 22:10:
Mocht het je geen reet kunnen schelen... STEM DAN NIET :*)
En mocht je het zelf willen veranderen als echte tweaker:
Als je abonnee bent is het kwestie van een alternatieve CSS invoeren in je prefs.

Als je geen abonnee bent kun je nog aan de gang gaan met:
  • de mogelijkheden van je browser (kwestie van die CSS downloaden en instellen als aangepaste CSS) :
    • MSIE: internet options -> accesibility -> user stylesheet
    • Opera: User style sheets
    • Mozilla: View->Use Style
    • etc;
  • plugins als URIid, EditCSS, ctxextensions, MyIE plugins;
  • of http filters als Proxomitron :
    • Installeer proxomitron ( www.proxomitron.org )
    • Edit in default.cfg een blokje zodat de custom CSS gebruikt wordt.
    • Upload de custom CSS naar je eigen webspace
    • Stel je browser in om Proxomitron als proxy te gebruiken.
    • Surf ze :Y)
  • etc
:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84774

Ziet er erg strak uit _/-\o_
Mijn complimenten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-06 06:07

JHS

Splitting the thaum.

MikeyMan schreef op woensdag 01 december 2004 @ 22:06:
[...]

Ben ik helemaal voor... We leven in een democratie... Een stemming, opgezet door de moderators/devvers, zou ik wel zo netjes vinden... Het lijkt me wel een idee om daar een weekje mee te wachten...
Nee :) . Dat is niet waar. Nog geen reden om te kijken of het niet verstandig om naar de userbase te luisteren, maar dat is niet (echt) waar natuurlijk :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109799

GoT wordt het best bekeken met zonnemelk factor 20. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-05 05:42
Modbreak:denk 10 seconden na, dan posten

[ Voor 81% gewijzigd door curry684 op 01-12-2004 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99760

FunkySmell schreef op woensdag 01 december 2004 @ 22:19:
Maargoed als mensen geld ruiken doen ze de gekste dingen. :|
ik wil maar 1 ding van je weten: hoe lang heb je over deze regel nagedacht voordat je hem postte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50873

dit ziet er moi uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thunder
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Nog één klein nootje/vraagje, in de oude template was de new topic knop uitgeschakeld als je in een topic zat zeg maar. Maar die is nu weer terug, zit daar nog een idee achter of is't gewoon een foutje? :P
Uit't vorige topic:
Als jij in een kledingwinkel een trui ziet liggen weet je toch ook in 1 minuut of je die trui mooi vind of niet. Daarvoor hoef je die trui echt niet eerst een week voor aan te hebben :)
Denk dat de vergelijking met een oude schoen beter is in dit geval ;)

[ Voor 43% gewijzigd door Thunder op 01-12-2004 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sunrise
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-05 05:42
Oude blijft alleen toegankelijk voor abo's, duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Die new topic knop is alleen boven aan beschikbaar - en daar is de kans al heel wat kleiner dat je een reply wou maken. Onderaan is die knop nog wel weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
elevator schreef op woensdag 01 december 2004 @ 22:22:
Die new topic knop is alleen boven aan beschikbaar - en daar is de kans al heel wat kleiner dat je een reply wou maken. Onderaan is die knop nog wel weg :)
In dat geval stem ik ervoor om hem bovenaan weg te halen als "Draai volgorde berichten om?" aangevinkt staat in de prefs, en hem dan onderaan weer te geven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Nou, ik vind het opzich niet de moeite waard om er een BUG topic voor te maken... het stoort me zelf ook niet echt dat knopje :)

Alleen jouw theorie over waarom het knopje alleen bovenaan staat vervalt dus als je de berichten laat omdraaien... (al vraag ik me af of er serieus mensen zijn die dat gebruiken, maar da's een ander verhaal :X)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Laatst online: 24-05 22:58
Ik heb net even wat zitten switchen en ik moet zeggen dat ik hier eigenlijk geen enkel probleem mee heb op deze CRT. Het paars en wit geeft inderdaad wel een totaal andere sfeer, dit is zeker anders, maar ik kan er wel aan wennen.
Alhoewel ik wel het gevoel heb dat deze sfeer zich iets minder leent voor het volslagen offtopic geneuzel in de HK en andere blaatfora.Maar da's ook eigenlijk geen echt probleem ;) :*)

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Op zich is het streven natuurlijk om een 'perfecte' template te maken - en dus moet je (maar ik ben geen devver :+ ) alle bugs gewoon melden en over laten aan de devvers om te zien wat ze er mee willen doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-06 14:06
Vind het prima :)

Was dat paars geel na weet ik hoeveel jaar meer dan zat :D Veel classier ofzo dit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-06 23:57
Jammer dat er over deze nieuwe layout niet echt lang nagedacht LIJKT te zijn. Iets dat goed is moet je niet veranderen, maar goed, blijkbaar heeft iemand bedacht dat er geld mee te verdienen valt. Hoofdpunt van kritiek wederom: beeld is vermoeiend voor de ogen (en ja, ik weet dat het te tweaken is, maar had het dan in 1 keer goed gedaan...) :(

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

Ik lees ook liever de quotes dan de rest, dit omdat het gewoon fijner aan de ogen is.
Als ik die poll results tot dusver bekijk dan staat die grijze achtergrond met stipt bovenaan, het verschil met optie 2 is wel ontzettend groot zo, dat zegt genoeg.

Ik had liever gehad dat het wit en het beige waren omgewisseld.

Ik moet nu van opzij van mijn scherm gaan kijken om het langdurig vol te kunnen houden, dus ik switch nu ook terug naar dat paarse (hoewel de nieuwe layout er desondanks toch heel wat beter uitziet dan dat paarse). Blijft het zo dan kom ik hier ook gewoon niet meer, als het mijn ogen in brand....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

FunkySmell schreef op woensdag 01 december 2004 @ 22:19:
Ik vind het helemaal niks die nieuwe kleur :(
Maargoed als mensen geld ruiken doen ze de gekste dingen. :|
Deze layout heeft meer geld gekost als dat die oplevert (nada noppes niks), dat kan ik je wel verzekeren. Of dacht je dat dit eventjes in een weekje in elkaar is geslagen?

Voor de rest mis ik de hele onderbouwing in je troll, dus als je deze nog even wilt toevoegen kan er wellicht positief op je reactie gereageerd worden en hebben we stof voor discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
Ik heb trouwens net nog wat in m'n myreact zitten neuzen, en het valt me op dat het kopje "Onderwerp" in een PM er een tikkeltje verdwaald tussen lijkt te staan, het heeft daar niet echt een goeie plaats :?

Ook vind ik het eigenlijk storend dat de echte naam van mensen opeens bij buddies staat, die _wil_ ik helemaal niet weten, ik heb met een forummer te maken, niet met een persoon, maar dat ben ik dan... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-05 07:41
Ik vindt het erg vermoeiend lezen, dat hoge contrast is niets voor mij, is het mogelijk om die andergrond kleur grijs als achtergrond voor het forum te doen?

Tevens vond ik dat het gecenteerd stond ook wel makkelijk.

Nu kan het nog wel zo strak eruit zien, maar met zo'n layout ga ik geen topics doorspitten om iets te vinden, als ik 100posts heb gehad mag ik eerst wel een paar uur rust hebben.

Verder vind ik hem er te msn style uitzien, grote knoppen voor quote, view, msn, icq profiel ed.
Nee mijn voorkeur gaat naar de andere layout uit. (de frontpage was echter wel een hele verbetering)

Edit: de oude layout had ook voor even en oneven bericht een andere tint is is erg fijn als je topics moet doorspitten.
Verder vind ik deze lay-out beschaafder en niet zo windows xp style, zo speels. Hij moet er strak uitzien

[ Voor 17% gewijzigd door elgringo op 01-12-2004 22:39 ]

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Muyz schreef op woensdag 01 december 2004 @ 22:30:
moet je niet veranderen, maar goed, blijkbaar heeft iemand bedacht dat er geld mee te verdienen valt. Hoofdpunt van kritiek wederom: beeld is vermoeiend voor de ogen (en ja, ik weet dat het te tweaken is, maar had het dan in 1 keer goed gedaan...) :(
Ik vind het erg jammer dat mensen blijven reageren alsof dit een of andere vuile truc is om geld te verdienen - dat is namelijk nogal een belediging aan het adres van de mensen die hier maanden lang en hard aan gewerkt hebben.

Heel jammer dat je zo denkt te moeten reageren - dat je niet blij met met deze template mag uiteraard best, maar blijf aub wel gewoon respectvol om gaan met de mensen die heel veel tijd hebben gestoken in dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
Dit bedoel ik dus:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/65O5HBEH1V3Q/picserver.png
Is dit het maken van een bug waard?
edit:
ehm ja, ff wachten ofzo

[ Voor 12% gewijzigd door cryforhelp op 01-12-2004 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2935

RM-rf schreef op woensdag 01 december 2004 @ 22:14:
verder is het ook regelmatig aangehaald dat de listings een zebramotief geven ook misschien best een zeker voordeel heeft..
Ik heb voor mezelf alvast een userContent.css gemaakt voor Firefox/Mozilla. Deze geeft alternate row en posting colors voor GoT.
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
div#layout div#content table.listing th {
    text-transform:uppercase;
}

div#layout div#content table.listing tr:first-child td,
div#layout div#content table.listing tr:first-child+tr+tr td,
div#layout div#content table.listing tr:first-child+tr+tr+tr+tr td,
div#layout div#content table.listing tr:first-child+tr+tr+tr+tr+tr+tr td,
div#layout div#content table.listing tr:first-child+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr td,
div#layout div#content table.listing tr:first-child+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr td,       
div#layout div#content table.listing tr:first-child+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr td,       
div#layout div#content table.listing tr:first-child+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr td, 
div#layout div#content table.listing tr:first-child+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr td, 
div#layout div#content table.listing tr:first-child+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr td, 
div#layout div#content table.listing tr:first-child+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr td, 
div#layout div#content table.listing tr:first-child+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr td, 
div#layout div#content table.listing tr:first-child+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr td, 
div#layout div#content table.listing tr:first-child+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr td
div#layout div#content table.listing tr:first-child+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr td
{
    background-color:#F5F5F5 !important;
}

div.message.altmsg1 {
    background-color:#E6E4E1 !important;
}

(P.S. niet de meest efficiente oplossing ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
Anoniem: 2935 schreef op woensdag 01 december 2004 @ 22:43:
[...]

Ik heb voor mezelf alvast een userContent.css gemaakt voor Firefox/Mozilla. Deze geeft alternate row en posting colors voor GoT.
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
div#layout div#content table.listing th {
    text-transform:uppercase;
}

div#layout div#content table.listing tr:first-child td,
div#layout div#content table.listing tr:first-child+tr+tr td,
div#layout div#content table.listing tr:first-child+tr+tr+tr+tr td,
div#layout div#content table.listing tr:first-child+tr+tr+tr+tr+tr+tr td,
div#layout div#content table.listing tr:first-child+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr td,
div#layout div#content table.listing tr:first-child+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr td,       
div#layout div#content table.listing tr:first-child+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr td,       
div#layout div#content table.listing tr:first-child+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr td, 
div#layout div#content table.listing tr:first-child+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr td, 
div#layout div#content table.listing tr:first-child+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr td, 
div#layout div#content table.listing tr:first-child+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr td, 
div#layout div#content table.listing tr:first-child+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr td, 
div#layout div#content table.listing tr:first-child+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr td, 
div#layout div#content table.listing tr:first-child+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr td
div#layout div#content table.listing tr:first-child+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr+tr td
{
    background-color:#F5F5F5 !important;
}

div.message.altmsg1 {
    background-color:#E6E4E1 !important;
}

Dit is vét in de nieuwe layout, hij wordt gewoon niet verneukt :D

Kun je er trouwens een screenshotje van geven ofzo, wat voor kleuren wil je dan alterneren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

elevator schreef op woensdag 01 december 2004 @ 22:33:
[...]

Ik vind het erg jammer dat mensen blijven reageren alsof dit een of andere vuile truc is om geld te verdienen - dat is namelijk nogal een belediging aan het adres van de mensen die hier maanden lang en hard aan gewerkt hebben.

Heel jammer dat je zo denkt te moeten reageren - dat je niet blij met met deze template mag uiteraard best, maar blijf aub wel gewoon respectvol om gaan met de mensen die heel veel tijd hebben gestoken in dit.
daar geloof ik je ook zeker alsmede in de goede bedoelingen en ik heb zeker respect voor het werk dat er in gegaan is.
Echter de crew werkt de opmerkingen toch ook zelf in de hand door regelmatig
aan te geven dat als de layout/kleur je niet aanstaat je een abo kunt/moet nemen.

Verder zijn er een hoop mensen die echt met de beste bedoelingen en goed beargumenteerd in dit draadje posten.

Dit wordt gedaan door mensen die net als de crew erg begaan zijn met GOT/Tweakers. Waarom dan als crew dit niet als een mogelijkheid zien om samen de beste oplossing te vinden???

De crew neemt, mede als gevolg van het vele harde werk denk ik, sommige best terechte kritiek te persoonlijk. Naar mijn smaak wordt door de crew van het begin af aan al veel te snel de loopgraven ingenomen en dat is jammer. Als crew moet je ook een beetje door de heel simpele reacties als "het is suX0rs" heen kunnen kijken.

[ Voor 27% gewijzigd door Help!!!! op 01-12-2004 22:52 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/xander.kok/got/got_index_top.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/xander.kok/got/got_index_bottom.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/xander.kok/got/got_forum_top.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/xander.kok/got/got_forum_bottom.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/xander.kok/got/got_thread_top.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/xander.kok/got/got_thread_bottom.jpg

de CCS

Let op: De header en footer gifjes zelf hosten aub (ook de css aanpassen he :P )

Todo: MyReact & prefs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM
  • Laatst online: 10:27

UTM

Waarom is eigenlijk verk.gathering.tweakers.net nog wel in de oude layout :? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spikey
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-06 22:32

Spikey

Making the web accessible!

Ik vind persoonlijk de stijl een stuk beter. oogt serieuzer enzo.

Alleen heb ik, evenals zovelen, ook redelijk last van het wit.. erg vermoeiend voor je ogen.
De style opzich staat me erg aan, alleen zijn de lettertjes wat kleiner (of iig ge spacing tusdsen de letters) en dat leest toch wat ongemakkelijker heb ik het idee..
Ik heb meer moeite om lekker ontspannen te kunnen lezen

samengevat :
- wit komt wat hard/vermoeiend over
- tekst leest niet echt ontspannen

Sony a6700 + primes | Trek Checkpoint SL5 Gen2 | Trek Emonda SL7 2019

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: http://img67.exs.cx/img67/9403/gotonder.th.jpg

Hmm, ik vind GoT er nu van onderen ook best kaal uitzien eigenlijk... die onderste balk is zo "leeg".
Is het geen idee om hier (net als in de oude layout) nog een searchbalkje te plaatsen? Of worden 2 searchbalkjes (boven & onder) te overdreven?

overigens de brightness van mijn monitor (CRT) wat lager gezet, dat wit leest al heel wat prettiger :)

[ Voor 16% gewijzigd door Xander op 01-12-2004 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Spikey schreef op woensdag 01 december 2004 @ 22:48:
Ik vind persoonlijk de stijl een stuk beter. oogt serieuzer enzo.

Alleen heb ik, evenals zovelen, ook redelijk last van het wit.. erg vermoeiend voor je ogen.

- wit komt wat hard/vermoeiend over
- tekst leest niet echt ontspannen
Wanneer komt hier nou eens een reactie op van Femme et al? Hier moet gewoon snel wat aangedaan worden, punt. Hier hebben zoveel mensen last van.

Ik heb 'm nu ook weer op GoT-staan, terwijl ik de nieuwe layout(!) wel erg mooi vind, is de leesbaarheid en rust totaal verdwenen in de nieuwe layout op een laptop TFT.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 01-12-2004 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 2935 schreef op woensdag 01 december 2004 @ 22:43:
[...]

Ik heb het zelf zo gedaan (maar dan met andere kleuren) voor het zebramotief:
Cascading Stylesheet:
1
2
3
4
5
div.message.altmsg1 {
    background-color: #F5F5F5;
}
div.message.altmsg2 {
    background-color: #E6E4E1;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-06 20:06
w03f schreef op woensdag 01 december 2004 @ 22:46:
Waarom is eigenlijk verk.gathering.tweakers.net nog wel in de oude layout :? :p
lol daar ben ik nog nooit geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Help!!!! schreef op woensdag 01 december 2004 @ 22:46:
daar geloof ik je ook zeker alsmede in de goede bedoelingen en ik heb zeker respect voor het werk dat er in gegaan is.
aan te geven dat als de layout/kleur je niet aanstaat je een abo kunt/moet nemen.
Dat is gewoon een optie natuurlijk.

Dit gaat uiteindelijk de template zijn die je standaard tot je beschikking hebt - wil je méér zal je een abonement moeten afsluiten omdat daar toevallig die optie om meerdere templates te kiezen al langere tijd in zit :)

Ik kan me goed voorstellen dat dat enigszins overkomt als lokkertje voor abbonementen, maar dat is niet de insteek (voor zover ik weet toch niet :+ ), het is echter zo dat een aantal extra features voorbehouden zijn aan abbonee's - waaronder het kiezen van meerdere templates.

Het zou natuurlijk zuur zijn als we dé abo features opeens weg gaan geven aan alle gebruikers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
XanderH schreef op woensdag 01 december 2004 @ 22:49:
[afbeelding]

Hmm, ik vind GoT er nu van onderen ook best kaal uitzien eigenlijk... die onderste balk is zo "leeg".
Is het geen idee om hier (net als in de oude layout) nog een searchbalkje te plaatsen? Of worden 2 searchbalkjes (boven & onder) te overdreven?

overigens de brightness van mijn monitor (CRT) wat lager gezet, dat wit leest al heel wat prettiger :)
Wat mij betreft is minder beter eigenlijk. Die search bovenaan is wel handiger, ik heb altijd het idee gehad dat onderaan meer een noodgreep was bij gebrek aan een betere locatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

RM-rf schreef op woensdag 01 december 2004 @ 22:14:
[...]

Ik vind het zelf misschien best wel het overwegen waard om de keuze tussen stylesheets binnen de tweakers-template wel ook voor gewone gebruikers mogelijk te maken:
dus de keuze tussen grijs en beige, eventueel nog uit te breiden met een lichtgrijze achtergrond kleur (#F9F9F9) ...
Abbo's zouden dan uit meer kleurcombinatie's kunnen kiezen (incl. het nu al fameuse MariekeRoze)
Ik denk dat dat best het bespreken waard is. Ik heb begrepen dat non-abo's op de FP ook een alternatieve kleurstelling kunnen kiezen (wist ik eerlijk waar niet :o ), dus waarom niet op het forum ook 1 of 2 alternatieven aanbieden en aan de abo's meer + custom CSS?
Ook daar zie ik op zich wel wat in, en is technisch niet zo moeilijk te realiseren.
Ik denk wel dat er een mogelijk nadeel meespeelt, en dat is dat ik betwijfel of het aantal te kiezen stylesheets werkelijk in te stellen is op template-niveau per gebruiker, waarschijnlijk is nu het aan- en uitzetten van een bepaalde voorkeur mogelijkheid een simpele boolean, oftewel je kan de optie gebruiken, ofwel helemaal niet.
Er worden nu 3 booleans gebruikt voor de CSS keuze wat 2^3=8 mogelijkheden geeft, maar ook dat is uitbreidbaar zolang ik nog ruimte heb voor boolean prefs ;)
Verder wordt de instelling op templateniveau nog eens gechecked met de rechten, en is voor non-abo's enkel de eerste optie (=default CSS) een 'valid choice', maar dat kan net zo goed CSS nummer 1, 2 en 3 zijn.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Help!!!! schreef op woensdag 01 december 2004 @ 22:46:
[...]
Ik geloof dat je over een paar dingen heen kijkt. Als je dit en het vorige topic doorleest zul je zien dat er meerdere crewleden zijn die zelfs tips geven hoe je de kleur kunt veranderen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
elevator schreef op woensdag 01 december 2004 @ 22:53:
[...]

Dit gaat uiteindelijk de template zijn die je standaard tot je beschikking hebt - wil je méér zal je een abonement moeten afsluiten omdat daar toevallig die optie om meerdere templates te kiezen al langere tijd in zit :)

Ik kan me goed voorstellen dat dat enigszins overkomt als lokkertje voor abbonementen, maar dat is niet de insteek (voor zover ik weet toch niet :+ ), het is echter zo dat een aantal extra features voorbehouden zijn aan abbonee's - waaronder het kiezen van meerdere templates.

Het zou natuurlijk zuur zijn als we dé abo features opeens weg gaan geven aan alle gebruikers :)
Het is ook zuur als je bezoekers verliest die hier koppijn van krijgen....
Lay-out kan ik nog wel mee leven, maar ide kleuren echt niet. Ik hou niet van zwart wit contrast, dat is veel te vermoeiend.

Zoals de css gepost is met de oude klueren vind ik het prima, minder contrast is minder vermoeiend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 03-06 15:21
Ok, klinkt misschien stom, maar waar zet ik die css neer, om de kleuren enzo aan te kunnen passen(en hem kan selecteren).

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

elgringo schreef op woensdag 01 december 2004 @ 23:03:
[...]

ik denk niet dat er veel bezoekers echt weg zullen gaan, en als ze wel weg gaan dan zal dat om een andere reden zijn hoewel ze dan zeggen dat het vanwege die kleuren is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

elgringo schreef op woensdag 01 december 2004 @ 23:03:
Lay-out kan ik nog wel mee leven, maar ide kleuren echt niet. Ik hou niet van zwart wit contrast, dat is veel te vermoeiend.
Dat is dan ook niet de bedoeling natuurlijk ;)
Zoals je zelf ook ziet wordt er door veel crew, en de devvers, actief mee gedacht in deze discussie en gaat er ongetwijfeld gekeken worden op welke punten de template nog verbeterd kan of moet worden.

Mijn reply ging er echter over dat het maar over moet zijn met de insinuaties dat dit puur is om abonementen te verkopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Nu online
kevinp schreef op woensdag 01 december 2004 @ 23:05:
Ok, klinkt misschien stom, maar waar zet ik die css neer, om de kleuren enzo aan te kunnen passen(en hem kan selecteren).
Hoedje in "Nieuwe layout! (deel 2)"

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

elevator schreef op woensdag 01 december 2004 @ 22:53:
[...]

Vetgedrukt-->> Das natuurlijk ook wel weer iets te gek ;)

Ik ben ieder geval blij met de meest recente postings van de diverse mods en crips. Deze geven je gelukkig het gevoel dat je met elkaar in gesprek bent. :)

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
elevator schreef op woensdag 01 december 2004 @ 23:07:
[...]

Dat is dan ook niet de bedoeling natuurlijk ;)
Zoals je zelf ook ziet wordt er door veel crew, en de devvers, actief mee gedacht in deze discussie en gaat er ongetwijfeld gekeken worden op welke punten de template nog verbeterd kan of moet worden.

Mijn reply ging er echter over dat het maar over moet zijn met de insinuaties dat dit puur is om abonementen te verkopen :)
true;

template kan ik echt mee leven, maar wat ik echt mis is de zebra instelling dus per post een andere kleur (even /oneven) en dat die titelbalk die nu een andere kleur heeft dezelfde kleur wordt als de post zelf (dat het een geheel wordt).

En natuurlijk het contrast; paars is echt geen noodzaak; rood, grijs of beige is natuurlijk ook prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-06 14:38

disjfa

be

Ik zit zelf met de rare gedachte dat crisp daar al naar aan het kijken is door het aantal keren dat dat geroepen is ;) :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
disjfa schreef op woensdag 01 december 2004 @ 23:12:
[...]

Ik zit zelf met de rare gedachte dat crisp daar al naar aan het kijken is door het aantal keren dat dat geroepen is ;) :)
Dat zeg ik ook niet dat het nog nooit gezegd is; ik zei alleen wat ik mistte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Laatst online: 03-06 15:21
en dan, ik heb de extentie, maar ik kan dan nog niks selecteren(en extentie is geinstallerd, en ziet hem ook). voor FF

[ Voor 4% gewijzigd door Kevinp op 01-12-2004 23:16 ]

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Laatst online: 03-05 21:59
Ik vond de nieuwe layout al van het begin af aan mooi, maar ik merk wel dat ik nu elke keer dat ik weer een nieuwe GoT start, ik steeds toch wel een professionele indruk ervan krijg, dus dat is de heren developers in ieder geval gelukt ;) En het went ook steeds meer, dus ik raad de niet-abo-mensen die nu met de oude layout werken toch aan om de nieuwe layout een paar dagen uit te proberen :) (zoals de rest ook al in deze topics heeft gezegd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 79425

Anoniem: 109799 schreef op woensdag 01 december 2004 @ 22:15:
GoT wordt het best bekeken met zonnemelk factor 20. 8)
Wat dat betreft: +2 grappig :P (moeten ze ook maar op het forum invoeren...)

Al met al vind ik het een strakke layout, dat wit is erg wit inderdaad, maar als je er echt problemen mee zou hebben: beeldscherm anders instellen of de css erbij pakken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
cryforhelp schreef op woensdag 01 december 2004 @ 22:42:
Dit bedoel ik dus:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/65O5HBEH1V3Q/picserver.png
Is dit het maken van een bug waard?
edit:
ehm ja, ff wachten ofzo
Deze raakte net een beetje kwijt doordat het uppen nogal lang duurde :/
Maar ben ik de enige die dit een raar effect vind? Wat mij betreft mag het grijze balkje wel wat verder uitgebreid worden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

cryforhelp schreef op woensdag 01 december 2004 @ 23:21:
[...]

Deze raakte net een beetje kwijt doordat het uppen nogal lang duurde :/
Maar ben ik de enige die dit een raar effect vind? Wat mij betreft mag het grijze balkje wel wat verder uitgebreid worden :).
ik vind zo het onderwerp er wat duidelijker uit komen, vaak las ik daar gewoon overheen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:18

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Erkens schreef op woensdag 01 december 2004 @ 23:22:
[...]

ik vind zo het onderwerp er wat duidelijker uit komen, vaak las ik daar gewoon overheen :)
Idd, maar dat komt imho wel meer door de dikke tekst Onderwerp dan doordat ie uit het randje is gehaald.

Wat me trouwens nu na wat iets langer gebruik opvalt is dat alle knoppen etc. onderaan de pagina zo "anoniem" grijs zijn. Geeft een beetje de indruk dat ze gedisabled zijn. Als je ze überhaubt al ziet staan. Een klein tikkeltje kleur zou denk ik al genoeg zijn om ze net ff dat beetje meer op te laten vallen.

Maar verder iig niks dan lof. Een stuk strakker dan de vorige lay-out, en ook de gelijkenis met de FP is zeker een positief punt.

Als er nou in de nabije toekomst nog een oplossing gevonden wordt voor het vele wit ben ik helemaal gelukkig _o_

[ Voor 35% gewijzigd door Orion84 op 01-12-2004 23:29 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Savage
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05-2021

The_Savage

wEiRd

offtopic:
Jammer dat er in de nieuwe lay-out zoveel 'wit' zit, dit leest juist onprettig en is slechter voor je ogen.
Groen schijnt het beste te zijn (denk maar aan win98 bureaublad) en blauw kan er ook nog goed meedoor (win2k/XP)
Dus kleur gebruik van de oude lay-out was goed in orde.
Wanneer je bijv. op een LAN zit heb je ook geen zin langdurig naar een wit scherm te gaan staren, dit werkt vermoeiend.

Ik moet wel toegeven dat het een mooi staaltje werk is en het idee erachter ook zeker niet verkeerd is.
Maar zoals al deel 1 veel vermeld, de oude lay-out gaat bij veel mensen blijven... het is naar mijn mening ook gewoon een deel van het GoT imago. (ligt het trouwens aan mij of is het GoT logo verdwenen uit de nieuwe lay-out.... die ga ik wel missen hoor :P)

Voornou houd ik het gewoon lekker bij de originele lay-out... maar zoals altijd, alles went.

[ Voor 3% gewijzigd door The_Savage op 01-12-2004 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM

UTM

Goed, het is toch allemaal wat wennen voor mij in het begin. Ik heb er vandaag mee gewerkt en ik kan er een positief oordeel over geven :) Het werk fijn, het is duidelijk en het geeft idd een meer professionele outlook. Wat mij betreft een geslaagde template-verandering d:)b

Even in table gezet, gewoon om de ubb-knopjes te testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Laatst online: 03-05 21:59
The_Savage schreef op woensdag 01 december 2004 @ 23:27:
(ligt het trouwens aan mij of is het GoT logo verdwenen uit de nieuwe lay-out.... die ga ik wel missen hoor :P)
Ja dat ligt aan jou ;) Kijk maar eens rechtsbovenin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Savage
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05-2021

The_Savage

wEiRd

The Evil Brain schreef op woensdag 01 december 2004 @ 23:30:
[...]

Ja dat ligt aan jou ;) Kijk maar eens rechtsbovenin :)
:o mooi gemaakt, was met niet eens opgevallen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Laatst online: 13-06 10:32

Ace

Happy Happy Joy Joy

elevator schreef op woensdag 01 december 2004 @ 22:33:
[...]

Maar daar komt het toch ook op neer zodra de oude layout alleen voor abbonee's behouden blijft? Dit is al sinds jaar en dag de layout van GoT en die verdwijnt dan opeens 1 februari achter een abbo?

Dat is hetzelfde als voetbal achter de decoder stoppen waar alleen de echte toppers live te zien zijn imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploWare
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16-11-2024

ExploWare

BoingBoing

even een mening spuien: WTF :X
ik vind t wel een mooi design (NATUURLIJK :o) alleen wat ik zo logisch vind op T.net, en wat hier mist:
Het Menu (aan de linker kant)
het kijkt zo onlogisch de tekst die je 'wilt' lezen gelijk tegen de linkerkant van het scherm...

ik werk trouwens (bijna altijd) op 'gemaximaliseerd' 1024*768, maar vind de Tweakers layout daar verre van fijn voor...

misschien is het iets, (maar dat is mss veel dataverkeer/onmogelijk i.c.m. de GoT layout) om een korte variant van de MyReact pagina te tonen aan links en toch de text te centreren... (of iig. niet tegen de zijkant aan uitlijnen)

als ik die layout iets practischer weergeeft neem ik m zeker, veel beter voor de gelijkenis tussen T.net en GoT, en daar houd ik wel van.

. . . . . Youp.net . . . . .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Laatst online: 13-06 23:00

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

keldon schreef op woensdag 01 december 2004 @ 23:41:

Dat is hetzelfde als voetbal achter de decoder stoppen waar alleen de echte toppers live te zien zijn imho.
met ale respect voor de oude layout en de gewenning die veel mensen eraan hebben, maar deze is niet echt een 'topper' te noemen, en als dat werkelijk de enige reden is om over te stappen is het goed te realiseren dat er geen garantie is dat er veel ondersteuning aan de oude layout verleend gaat worden, er niet direkt verder mee ontwikkeld wordt.

Ik denk wel dat je ook in zult zien dat mensen die vanaf nu binnen komen op GoT, waarschijnlijk niks anders merken dan de huidige layout en als deze ooit geconfronteerd worden met hoe het er vroeger uitzag, zullen ze weinig behoefte voelen daarnaar over te stappen, hoe hard de ontwenning ook is voor anderen die misschien wel een aantal jaar al aan die paars-blauwe layout gewend zijn geraakt ..

Zou jij terug willen naar 'World of Tweaking' met de cartoon-achtige nerd met roodomrande ogen, bovenin de hoek?

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM

UTM

RM-rf schreef op woensdag 01 december 2004 @ 23:49:

Zou jij terug willen naar 'World of Tweaking' met de cartoon-achtige nerd met roodomrande ogen, bovenin de hoek?
Beetje respect voor Henk he :P

Laat ook maar, dat is geen Henk :)

[ Voor 11% gewijzigd door UTM op 01-12-2004 23:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19894

[...]
...
http://www.tweakers.net/wot/

dus..

Hoogtijd voor een upgrade :+ :P

/me Krusher rent

Even zonder gekheid, dat is natuurlijk wel het andere uiterste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

keldon schreef op woensdag 01 december 2004 @ 23:41:
[...]
"Voetbal"-commercie vergelijken met GoT gaat imo wel erg ver... Als dat maar enigszins waar zou zijn had ik hier nooit blijven hangen ;)
Anoniem: 19894 schreef op woensdag 01 december 2004 @ 23:51:
[...]
Even zonder gekheid, dat is natuurlijk wel het andere uiterste.
http://www.tweakers.net/ext/f/46378/full.jpg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Laatst online: 13-06 10:32

Ace

Happy Happy Joy Joy

[...]
met ale respect voor de oude layout en de gewenning die veel mensen eraan hebben, maar deze is niet echt een 'topper' te noemen, en als dat werkelijk de enige reden is om over te stappen is het goed te realiseren dat er geen garantie is dat er veel ondersteuning aan de oude layout verleend gaat worden, er niet direkt verder mee ontwikkeld wordt.

Ik denk wel dat je ook in zult zien dat mensen die vanaf nu binnen komen op GoT, waarschijnlijk niks anders merken dan de huidige layout en als deze ooit geconfronteerd worden met hoe het er vroeger uitzag, zullen ze weinig behoefte voelen daarnaar over te stappen, hoe hard de ontwenning ook is voor anderen die misschien wel een aantal jaar al aan die paars-blauwe layout gewend zijn geraakt ..

Maar waarom dan die ontwenning verplichten door het achter een abbo te frommelen? Dat komt bij mij gewoon over als meer abbo's willen verkopen, zeker aan degene die de paarse layout (die echt vele malen rustiger is) al jaren lang gewend zijn. Na het even een half uurtje aangekeken te hebben zit ik nog met mijn ogen te knipperen van al dat wit.

Vernieuwing is op zich altijd goed, alleen het mensen verplichten om een abbo te nemen om de oude vertrouwde layout te houden vind ik gewoon vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wahtah-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 16-12-2024

-Wahtah-

Geluk is met de dommen

Mmm, ben niet al te enhousiast over de nieuwe lay-out, maar ben geloof ik niet de enige. Misschien even wennen, maar kwil voor nu toch wel even terug naar oude lay-out. Alleen:

Waar zijn mijn PREFS???

Ik vermoed dat die onder een dropdownmenuutje moeten zitten of ik wordt echt blind.

Dropdownmenuutjes krijg ik alleen helaas niet. Alle pop-upblockers etc. zijn uitgeschakeld. Als ik Norton firewall aanzet heb ik geen "errors on page" zodra ik hem uitzet wel en wordt als error: "object expected" aangegeven. Wie helpt me?

Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

myreact ==> voorkeuren :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploWare

ExploWare

BoingBoing

Menu: MyReact > Voorkeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

-Wahtah- schreef op donderdag 02 december 2004 @ 00:02:
[...] Waar zijn mijn PREFS???

Ik vermoed dat die onder een dropdownmenuutje moeten zitten of ik wordt echt blind.

Dropdownmenuutjes krijg ik alleen helaas niet. Alle pop-upblockers etc. zijn uitgeschakeld. Als ik Norton firewall aanzet heb ik geen "errors on page" zodra ik hem uitzet wel en wordt als error: "object expected" aangegeven. Wie helpt me?
http://gathering.tweakers.net/forum/preferences

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 02-12-2004 00:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-02 03:57

hayate666

zwaardfetisjist

De nieuwe lay-out is erg leuk geworden, maar:

Waarom niet zilver grijs in plaats van wit? Dan blijft de uitstraling lekker professioneel en is het niet zo moordend voor je ogen.

edit: Of misschien wat verschillende tinten in de topic lijst, zodat je het onderscheid tussen de titels wat duidelijker hebt.

[ Voor 41% gewijzigd door hayate666 op 02-12-2004 00:10 ]

As it turned out, the stone was mightier than both the sword and the pen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

-Wahtah- schreef op donderdag 02 december 2004 @ 00:02:
Mmm, ben niet al te enhousiast over de nieuwe lay-out, maar ben geloof ik niet de enige. Misschien even wennen, maar kwil voor nu toch wel even terug naar oude lay-out. Alleen:

Waar zijn mijn PREFS???

alt+y

anyway is het denk ik toch de schuld van Norton dat de menu's het niet doen bij jou (ik vermoed dat hij gewoon het hele JS-bestand blokkeert), zie ook het stukje over Norton in de startpost...

[ Voor 4% gewijzigd door crisp op 02-12-2004 00:08 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wahtah-

-Wahtah-

Geluk is met de dommen

@ExploWare bedankt, maar dat werkt dus niet.

@euss ook bedankt, directe linkt werkt wel.

Raar dat dropdownmenuutjes het niet doen en pagina error geeft, maar als ik de enige ben zal er iets op mijn compu wel niet kloppen.

Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM

UTM

Ik wil eigenlijk nog 1 ding zeggen voordat ik van mijn nachtrust ga genieten :)

De mensen die lopen te zeiken dat de nieuwe GoT-template niet goed is, te lelijk is of dat Tweakers dit bedacht heeft om mensen een abbo te laten nemen:

GoT is een onderdeel van Tweakers.net. Het is een gratis feature die Tweakers beschikbaar stelt, hoe ze dit gebeuren inrichten of managen moeten ze helemaal zelf weten aangezien jij als normale user er gratis gebruik van maakt.Als je het niet mooi of anders vindt, blijf dan weg. Je hoeft hier niet te komen. Wil je toch wat inspraak hebben (dus andere templates e.d.) wordt dan abbo. Dan heb je tenminste recht van spreken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExploWare

ExploWare

BoingBoing

Damn, ik zie nu ineens de optie: forum centreren.
Dat maakt t best werkbaar :D

alleen dan is het jammer dat t niet mooi is afgewerkt: trek dan die lijnen bovenaan door naar links...

owjah nog iets: Ik vind t wel ECHT SERIEUS jammer dat henk zn kleurtje kwijt is...
zo wordt t hiet nog eens serieus/officeel he, dat kan niet de bedoeling zijn... 8)7

@-Wahtah- : als dat niet werkt moet je je browser even nakijken, want dat hoort gewoon te werken...
en met menu bedoel ik natuurlijk niet het browser-menu maar het website menu, dus in die rode/zwarte balk

[ Voor 88% gewijzigd door ExploWare op 02-12-2004 00:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26576

w03f schreef op donderdag 02 december 2004 @ 00:08:
Ik wil eigenlijk nog 1 ding zeggen voordat ik van mijn nachtrust ga genieten :)

De mensen die lopen te zeiken dat de nieuwe GoT-template niet goed is, te lelijk is of dat Tweakers dit bedacht heeft om mensen een abbo te laten nemen:

GoT is een onderdeel van Tweakers.net. Het is een gratis feature die Tweakers beschikbaar stelt, hoe ze dit gebeuren inrichten of managen moeten ze helemaal zelf weten aangezien jij als normale user er gratis gebruik van maakt.Als je het niet mooi of anders vindt, blijf dan weg. Je hoeft hier niet te komen. Wil je toch wat inspraak hebben (dus andere templates e.d.) wordt dan abbo. Dan heb je tenminste recht van spreken ;)
Wat is dit voor dom gelul, je vindt iets mooi of je vindt iets niet mooi.
Ik vind hem ook niet mooi maar is dat een reden om weg te blijven?
Ik vind de kleur van mijn auto ook niet mooi, moet ik daarom gaan lopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM

UTM

Anoniem: 26576 schreef op donderdag 02 december 2004 @ 00:13:
[...]

Wat is dit voor dom gelul, je vindt iets mooi of je vindt iets niet mooi.
Ik vind hem ook niet mooi maar is dat een reden om weg te blijven?
Ik vind de kleur van mijn auto ook niet mooi, moet ik daarom gaan lopen?
Lieverd, het is geen dom gelul ;) Er zijn genoeg mensen die hun gal spuwen over de nieuwe template dat het niet mooi is e.d. Voor mij is het dan heel simpel, schik je eraan of blijf weg. Maar ga niet in het wilde weg lopen blaten dat het afschuwelijk en :r is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50159

Persoonlijk vind ik de witte achtergrond iets te wit en het geheel zo KLEURLOOS.
Ik woon in Belgie en dat is al zo'n GRIJS, kleurloos land.. iets meer kleurtjes dus zou handig zijn.

Ook zou het handig zijn als er een knop zou komen per post waarbij je een moderator waarschuwt van een post... Mis ik vreselijk daar er hier in de verschillende topics wat af-ge-wares-ed wordt O-)

Vergeet trouwens de specs pagina's ook in deze grijze layout te gieten. Die zijn nu nog paars.
Gelukkig dat we nu reclame hebben... kleurig.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 50159 op 02-12-2004 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wahtah-

-Wahtah-

Geluk is met de dommen

ExploWare schreef op donderdag 02 december 2004 @ 00:08:
...

@-Wahtah- : als dat niet werkt moet je je browser even nakijken, want dat hoort gewoon te werken...
en met menu bedoel ik natuurlijk niet het browser-menu maar het website menu, dus in die rode/zwarte balk
Ja, ik zal alles is even doorlopen. Weet niet of Norton Firewall de boosdoener is.

Welk menu bedoel je nou? Dus niet diegene in de roodzwarte balk neem ik aan (want die werkt dus niet). Is er nog een andere menu dan?

[ Voor 17% gewijzigd door -Wahtah- op 02-12-2004 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Anoniem: 50159 schreef op donderdag 02 december 2004 @ 00:22:
Ook zou het handig zijn als er een knop zou komen per post waarbij je een moderator waarschuwt van een post... Mis ik vreselijk daar er hier in de verschillende topics wat af-ge-wares-ed wordt O-)
Is je nooit dat handje opgevallen links bovenin?

[ Voor 32% gewijzigd door Guardian Angel op 02-12-2004 00:25 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM

UTM

Guardian Angel schreef op donderdag 02 december 2004 @ 00:24:
[...]

offtopic:
Wat is er met je grijze nick gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

WAAR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
w03f schreef op donderdag 02 december 2004 @ 00:26:
[...]

offtopic:
Wat is er met je grijze nick gebeurd?
ze kregen medelijden met ehm ofzo :*) Tis ook zo onhandig om geen leesbare poster bij een post te hebben staan. (denk aan grijs op grijs ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]
Hij bedoelt waarschijnlijk bij _elke_ post ipv bovenaan elk topic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UTM

UTM

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif
Die mischien? Helemaal links bovenin :)
cryforhelp schreef op donderdag 02 december 2004 @ 00:28:
[...]

ze kregen medelijden met ehm ofzo :*) Tis ook zo onhandig om geen leesbare poster bij een post te hebben staan. (denk aan grijs op grijs ;))
True, maar aan het eind van de GoT-template was het ook al niet meer grijs ;)

[ Voor 40% gewijzigd door UTM op 02-12-2004 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
Anoniem: 44568 schreef op donderdag 02 december 2004 @ 00:28:
[...]
Hij bedoelt waarschijnlijk bij _elke_ post ipv bovenaan elk topic ;)
Postlinkje quoten scheelt weer in de icoontjes die je toch niet vaak gebruikt. Over het algemeen hoeft er helemaal geen specifieke link naar een post in een TR, een omschrijving is ook al duidelijk genoeg.
w03f schreef op donderdag 02 december 2004 @ 00:28:

[...]

Hangt van je definitie van einde af ;) "zekere mensen" hadden dit einde al wat eerder bereikt dan andere B)

[ Voor 29% gewijzigd door cryforhelp op 02-12-2004 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

w03f schreef op donderdag 02 december 2004 @ 00:28:
[...]

[afbeelding]
Die mischien? Helemaal links bovenin :)

[...]

Ah oke mede laat-op-blijvers... het zou dus handiger zijn als dit per post kon. DUS.. vind ik B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

cryforhelp schreef op donderdag 02 december 2004 @ 00:28:
[...]ze kregen medelijden met ehm ofzo :*) Tis ook zo onhandig om geen leesbare poster bij een post te hebben staan. (denk aan grijs op grijs ;))
Je begrijpt het niet helemaal. De layout is aan mij aangepast en daardoor is nu iedereen grijs. Als dat geen winst is? Ik deed dat allemaal voor jullie en ben nu weer gelijk met de gelijken. :)

Maar even weer on topic. Na een dagje het e.e.a. aan te hebben gekeken moest ik beamen dat het wit wel erg wit was. Resultaat echt hoofdpijn. Ik had de instellingen van mijn beeldschermen al wat veranderd maar dat mocht niet baten.

Eigenlijk was dat wel logisch als je de helderheid verlaagt i.p.v. je contrast. 8)7 Het gaat nu prima.

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-06 14:38

disjfa

be

Guardian Angel schreef op donderdag 02 december 2004 @ 00:36:
[...]
Maar even weer on topic. Na een dagje het e.e.a. aan te hebben gekeken moest ik beamen dat het wit wel erg wit was. Resultaat echt hoofdpijn. Ik had de instellingen van mijn beeldschermen al wat veranderd maar dat mocht niet baten.
Dus het is gewoon jou schuld door je grijze gezeur de hele tijd dat we nu hoofdpijn hebben :P

[/hk reactie]

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 24-01-2024
Ik vind hem wel prettig werken eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
Ik heb een nieuw strijdpunt waarover ik wil weten wat jullie er van vinden alvorens er een BUG over te openen:
Het topicstarter identificatie icoon
Het was ooit een blauw 'bookmark post' icoontje, dit lag aardig in de leesrichting met een opvallendheid die precies goed was. Nu is het een miniem beetje rood in het uitvouwpijltje voor userinfo. En hij staat nog uit de leesrichting ook.
Zijn er mensen die dit ook minder vinden, of ben ik weer eens aan het mierenneuken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Nou nee, ik vind juist het pijltje links bij een user wel handig. Jammer dat je na klikken onder het Icon (poppetje) wel direct in MyReact terechtkomt en niet in het profiel van de user.

[ Voor 8% gewijzigd door Guardian Angel op 02-12-2004 00:47 ]

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Wahtah-

-Wahtah-

Geluk is met de dommen

-Wahtah- schreef op donderdag 02 december 2004 @ 00:23:
[...]
Ja, ik zal alles is even doorlopen. Weet niet of Norton Firewall de boosdoener is.
Even ter info. Norton firewall is idd de boosdoener. Ik gebruik alleen 2003 dus instellen gaat iets anders dan beschreven in TS. Weet welke instelling er nou voor zorgde dat het werkt, maar het werkt dus dat is het mooiste. Tijd om te :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
Guardian Angel schreef op donderdag 02 december 2004 @ 00:44:
Nou nee, ik vind juist het pijltje links bij een user wel handig. Jammer dat je na klikken wel direct in MyReact terechtkomt en niet in het profiel van de user.
Het pijltje vind ik ook een heerlijke vinding, dan kun je dat ook lekker makkelijk opzoeken :)(postcount dan, senioriteit is ook aan userid te zien). Maar ik bedoel vooral dus het anders gekleurd icoontje waaraan je de Topicstarter van het andere tuig kan onderscheiden. Dit is een paar maanden geleden ingevoerd, en ik vond het altijd een briljant idee! _/-\o_

Pagina: 1 2 3 Laatste

Dit topic is gesloten.