Nieuwe layout! \o/

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.966 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSH
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

SSH

. . . . . . . .

Ik vind dat witte(al is het grijs) toch iets te wit. Krijg daar denk pijn van in mn ogen en het voelt gewoon niet lekker. Ik heb de oude template maar weer ingesteld.

Verder hoop ik dat center gewoon standaard word en links de optie. Dit lijkt me beter aangezien je recht voor je monitor hoort te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

PHP:
1
2
3
a.gotbejaarde, a.gotbejaarde:hover {
    color: #808080;
}

OMG :D Afbeeldingslocatie: http://www.rataplan.net/files/got/schater.gif

[ Voor 26% gewijzigd door Rataplan op 01-12-2004 17:49 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ID-College schreef op woensdag 01 december 2004 @ 17:45:
ff vraagje hoor, kan ook zijn dat het ergens tussen staat maar 32 pagina's doorlezen voor zo'n vraag vond ik beetje tijdsverslindend. Komt ie dus..
Wordt de lay-out van de system specs pagina ook nog aangepast? :)
Verder wel geinig lay-out ff wennen alleen :9
Je bedoeld waarschijnlijk http://specs.tweak.to/ welke niet van Tweakers.net is zoals ook onderaan de pagina staat:
Problemen? Mail naar Snow_King of SWINX
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurenz
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21-08 15:16
Ik kan em erg waarderen.. goed werk! :)
Neemt niet weg dat ik nog wel even moet wennen aan het wit, en de locatie van "Myreact".
Meestal ramde ik een beetje lomp links boven, en dan kwam het wel goed..
Nu kom ik op de frontpage terecht :D

Leave only footprints, take only memories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ID-College schreef op woensdag 01 december 2004 @ 17:45:
ff vraagje hoor, kan ook zijn dat het ergens tussen staat maar 32 pagina's doorlezen voor zo'n vraag vond ik beetje tijdsverslindend. Komt ie dus..
Wordt de lay-out van de system specs pagina ook nog aangepast? :)
Als je niet die van de FP bedoelt, heb je het volgens mij over eentje van een 3e partij welke het oude got jasje heeft. Deze pagina's vallen dan ook niet rechtstreeks onder GoT.
Vandaar ook dat die specs pagina op een ander domein staat ;) (specs.tweak.to oid)
edit:
zie euss dus. :P

[ Voor 4% gewijzigd door Voutloos op 01-12-2004 17:50 ]

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-09 15:14

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Mooie strakke lay-out _o_ en ik denk dat na wat wennen hij me ook best wel gaat bevallen. Op dit moment vind ik et echter een beetje irri dat er zo'n enorme witte vlakken zijn. Zoals in posts en listings had er imho misschien hier en daar wel een subtiel grijs lijntje tusen verschillende delen/kolommen gemogen maakt et net wat overzichtelijker denk ik.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het beetje te wit en moet echt gaan lezen , bij de oude layout kon je wta sneller eroverheen lezen, Maar ziet er mooi uit .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-09 23:40
Verandering levert altijd gezeik op :P

Ik vindt het er in ieder geval uitstekend uitzien, ik heb de oude layout en met name de kleurstelling nooit mooi gevonden. Ik heb er nog geen uren naar zitten kijken dus ik kan nog niet echt iets zeggen over het te fel zijn van de witte achtergrond. Ik heb er nu in ieder geval geen enkel probleem mee, maar wellicht dat het wel een goed idee is om een iets minder felle achtergrondkleur optioneel te maken.

Het ziet er naar mijn mening gewoon mooi strak en stijlvol uit.

De menubalk is ook veel prettiger doordat je meteen uit alle opties kan kiezen.

Het enige wat ik niks vindt is de de linkse uitlijning maar dat is dus meteen aangepast. Jammer overigens dat dit op de frontpage niet mogelijk is, maar goed dat is weer een andere discussie.

En een groot pluspunt (wat imo ook op de frontpage zo had moeten blijven) is dat Henk nog steeds vertegenwoordigd is in de nieuwe layout :P

Mijn complimenten aan iedereen die hier een bijdrage aan geleverd heeft, ik ben er blij mee 8)

Mijn mening voor wat het waard is :)

[ Voor 8% gewijzigd door k7of9 op 01-12-2004 17:56 ]

Mijn fotografie en videografie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-09 16:20

Dentheman

Zie signature

Het ziet er wel strak uit :9~ maar het is zeker zwaar wennen (8> het is wel errug wit.

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Mjah, wat zal ik zeggen.

Ik wist dat het er aan zit te komen en ik zal het maar moeten slikken. Als het MT denkt dat dit de volgende beste stap is in de GoT-evolutie, zal het zo dan geschiede.

Ik moet toegeven dat het wel een 'goede' template is, maar zoals het spreekwoord luid: "aan smaak valt niet te twisten". En natuurlijk ook aan die arme boer.

Er zullen velen wel tevreden zijn, en dat zal ik dan in me gedachte moeten houden. En je kan helaas nooit iedereen tevreden houden.

Wat ikzelf ervan vindt? Sja, of het nut heeft om te vertellen weet ik niet, maar ik zal het toch maar even zeggen om mijn 'hartje' te luchten.

Het leest niet prettig.

Kan deels komen dat ik werk met een vrij oud scherm (Philips 200T uit 1997), en ik op 1600x1200 werk op maar 72Hz.

Nogsteeds kijk ik een beetje 'scheel' naar deze template, en als dit zo zou blijven moet ik naar een oplossing zoeken, waar die zit... sja. kweetniet.

Maar tot slot, toch blij om te horen dat er nogsteeds actief met GoT wordt omgesprongen en ik mag hopen dat GoT en tweakers.net er nog lang mag blijven. In welke vorm dan ook.

Tot de volgende 'upgrade' dan maar :+

:w

edit: damnit, nu moet ik mijn usericon ook nog gaan updaten na 2 jaar ofzo :P

[ Voor 7% gewijzigd door Vinnie op 01-12-2004 17:52 ]

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

Verwijderd in "Nieuwe layout! \o/"

:)
ID-College schreef op woensdag 01 december 2004 @ 17:53:
[...]

Yep die bedoelde ik dus. Maar ok, toch nog iets over van de ouwe lay-out :)
mja, maar het is geen site van t.net ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Erkens op 01-12-2004 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-09 15:20
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 17:49:
[...]
Je bedoeld waarschijnlijk http://specs.tweak.to/ welke niet van Tweakers.net is zoals ook onderaan de pagina staat:

[...]
;)
Yep die bedoelde ik dus. Maar ok, toch nog iets over van de ouwe lay-out :)
Edit: Jullie repleyen nog sneller dan ik kan typen :P

[ Voor 9% gewijzigd door ID-College op 01-12-2004 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spinal
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-09 12:06
Rataplan schreef op woensdag 01 december 2004 @ 17:48:
PHP:
1
2
3
}

OMG :D [afbeelding]
_/-\o_
Ik heb het vanmiddag terug gezet op 'oude GoT', maar ga toch maar een paar dagen 'nieuw' proberen. Tenslotte: stilstand is achteruitgang, toch?

Full-stack webdeveloper in Groningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-09 21:45

RSpliet

*blink*

Om maar even te provoceren:
Afbeeldingslocatie: http://img82.exs.cx/img82/5039/Schermafdruk-19.th.png
Poll: Wat ziet er beter uit
Witte achtergrond bij posts (huidig)
Lichtgrijze achtergrond bij post(zie bovenstaand plaatje)
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=28385&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Mocht het je geen reet kunnen schelen... STEM DAN NIET :*)

[ Voor 15% gewijzigd door RSpliet op 01-12-2004 18:09 ]

Schaadt het niet, dan baat het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:12
Eerst dacht ik, wat is dit nu, ziet er niet uit...

Maar na het lezen van de waarschuwing en de instellingen te hebben veranderd kan ik alleen nog maar lof uitspreken hierover, het ziet er stukken beter uit dan het origineel :)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Webgnome schreef op woensdag 01 december 2004 @ 17:25:
[...]
ik weet niet waar jij die 138,138,138 vandaan haalt maar volgens colorpad die nooit liegt is ie toch echt 255,255,255 == FFFFFF == WIT

[afbeelding]
Whoops inderdaad blijkt dat ik wat te spastisch met de color picker ben omgegaan :)

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G F0rce 1
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-03-2015
ZanderZ schreef op woensdag 01 december 2004 @ 17:54:
[...]

_/-\o_
Ik heb het vanmiddag terug gezet op 'oude GoT', maar ga toch maar een paar dagen 'nieuw' proberen. Tenslotte: stilstand is achteruitgang, toch?
Ik heb hem net nog maar even teruggezet op de oude. Misschien een beetje een domme vraag maar blijft de oude lay-out beschikbaar? Anders dan ga ik nu toch maar over op de nieuwe want je moet ooit wennen :) ...

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ali G
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08-2024
Ik vind deze layout niet relaxt. Veel te wit. De mensen met een lage refreshrate zullen inmiddels dikke hoofdpijn hebben. Maar goed voor ieder wat wils zie ik want de oude layout is ook gewoon mogelijk. Ik mag dus niet klagen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Laatst online: 23:40

Initial G

f.k.a. GKLQuake

mijn voorstel :P
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/gklammers/invert.jpg
dat het omgekeerd zo donker is, geeft wal aan hoe verschrikkelijk wit het is, btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasland
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-01-2024
* Maasland heeft gewoon lekker de oude vertrouwde GOT layout aan staan :D

vind die andere veelste saai en niet mijn smaak.. grijs... pfff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21:55
G F0rce 1 schreef op woensdag 01 december 2004 @ 17:56:
[...]

Ik heb hem net nog maar even teruggezet op de oude. Misschien een beetje een domme vraag maar blijft de oude lay-out beschikbaar? Anders dan ga ik nu toch maar over op de nieuwe want je moet ooit wennen :) ...
tot eind deze maand daarna dien je abbonee te zijn

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ID-College schreef op woensdag 01 december 2004 @ 17:53:
[...]
Maar ok, toch nog iets over van de ouwe lay-out :)
Er is nog wel meer oude lay-out in het archief:
- http://www.tweakers.net/ext/f/46378/full.jpg
- http://www.tweakers.net/ext/f/46377/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Vind de nieuwe lay-out niet slecht maar met dat lichtgrijs roelt ie helemaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barca
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 22:18

Barca

In Search Of Sunrise

Ik vind de nieuwe lay-out niet mooi. Natuurlijk zal ik moeten wennen en natuurlijk begrijp ik de redenen wel, maar ik vind de nieuwe lay-out echt heel slecht. De redenen hiervoor... tsja... die zijn al genoeg genoemd in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Laatst online: 13-09 16:36
proller schreef op woensdag 01 december 2004 @ 11:45:
[knip]Meteen een bug report, ik kan de scoll functie van mijn muis niet meer gebruiken, om een topic door te scrollen gebruikte ik altijd mijn middelste muisknop, waarna er zo'n mooi wit rondje komt. vervolgens druk ik met mijn pijltjes toets 1x naar beneden, en de pagina scrolt vanzelf naar beneden (terwijl ik kan lezen wat er gezegd wordt in het topic). Helaas kan ik nu alleen maar in het grijs/bruine gedeelte de knop in drukken, en niet meer op het 'witte' gedeelte (waar de posts dus staan!). Is dit een bug of...
Weird... op me werk werkt het idd niet, thuis wel... En dat dan zowel in IE als FF (alleen vanwege een beperking in FF kan ik niet met het pijltje scrollen, want dan schakelt de scroll-functie zich uit [nadeel van Logitech's Universal Scroll])

Gebruiken de mensen die deze bug ondervinden geen Logitech MouseWare? Dan mogen ze dat eens gaan proberen.... Bij mij werkt dat iig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G F0rce 1
Webgnome schreef op woensdag 01 december 2004 @ 18:01:
[...]

Ok, dankje. Slimme marketing actie, maar goed omdat ik niet stil wil blijven staan ga ik toch maar naar de nieuwe lay-out :) , abonne wordt ik binnenkort toch wel :) .

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lekker strak! Daar hou ik wel van! complimenten daarvoor.

Jammer vind ik dat de pagina niet standaard is gecentreerd, toen ik binnekwam dacht ik dat de template kapot was :S

Maar goed, verder ok. (wel een beetje FOK! achtig, maar ik begreep dat de FP eerder was dan FOK!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
thejoker80 schreef op woensdag 01 december 2004 @ 18:02:
[...]

Vind de nieuwe lay-out niet slecht maar met dat lichtgrijs roelt ie helemaal :)
Ik moet toegeven dat dat er inderdaad best goed uit ziet. Op het eerste gezicht wel een kalmere indruk. Het overwegen waard wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit irriteert mijn ogen nogal :(

De oude was veel rustgevender. Ik hoop dat de oude setting altijd beschikbaar blijft? Ik zie geen reden om de oude optie weg te halen. De oude kwam professioneler over. GoT heeft die kleur juist professioneel gemaakt. Dit lijkt nu juist minder serieus omdat het zo op fok lijkt.

Kap eens met dat "trends volgen" en definieer je eigen ideeën als professioneel zoals GoT voorheen was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Webgnome schreef op woensdag 01 december 2004 @ 18:01:
[...]

31 januari dus :z

Professionele website nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ow, en die poll is trouwens nogsteeds in die oude GoT style, houden we dat zo, valt nogal buiten de witte style namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 18:10:
Ow, en die poll is trouwens nogsteeds in die oude GoT style, houden we dat zo, valt nogal buiten de witte style namelijk...
Mees! Waar ben je!? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien wordt het tijd voor een mooie poll? dan hoeft iedereen zijn mening niet meer te posten ("ik vind hem niet mooi want het is lelijk") :P
Moet zeggen dat zwart tegen witte achtergrond steeds beter gaat lijken. Maar misschien om het gezeur uit de wereld te helpen zou het een idee zijn om bij de voorkeuren een optie in te bouwen om je eigen achtergrondkleuren te kiezen...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 18:13 . Reden: LEZEN _DUDE_ !!!!!! LEZEN!!!!!!! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinnie
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 18:08:
Dit irriteert mijn ogen nogal :(

De oude was veel rustgevender. Ik hoop dat de oude setting altijd beschikbaar blijft? Ik zie geen reden om de oude optie weg te halen. De oude kwam professioneler over. GoT heeft die kleur juist professioneel gemaakt. Dit lijkt nu juist minder serieus omdat het zo op fok lijkt.

Kap eens met dat "trends volgen" en definieer je eigen ideeën als professioneel zoals GoT voorheen was.
Ehmmm.....

Trends volgen? t.net ziet er al veel langer zo uit dan Fok! en het MT wilde GoT meer integreren/laten lijken op de fp.

Hoezo trend volgen?

Oude template is straks abbo only.

C:\>_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
csteelooper schreef op woensdag 01 december 2004 @ 18:04:
[...]

Weird... op me werk werkt het idd niet, thuis wel... En dat dan zowel in IE als FF (alleen vanwege een beperking in FF kan ik niet met het pijltje scrollen, want dan schakelt de scroll-functie zich uit [nadeel van Logitech's Universal Scroll])

Gebruiken de mensen die deze bug ondervinden geen Logitech MouseWare? Dan mogen ze dat eens gaan proberen.... Bij mij werkt dat iig...
Bij mij werkt het wel, en ik gebruik geen mouseware. Alleen werkt het in Firefox inderdaad niet met de pijltjestoets (In Opera overigens ook niet). Voor mij persoonlijk is het geen probleem want ik gebruik het nooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

brightness zachter zetten zodat got beter leesbaar is en wat rustiger(helpt niet veel) en dan weer hoger zetten als je weer gaat gamen?

kan ik GoT op 1 of andere manier aansprakenlijk stellen voor het slijten van me brightnessknoppie of dat me ogen de afgelopen paar uren achteruit zijn gegaan door teveel wit(=sneeuwblind)? :>

/me me zit dan maar achter de pc met zonnebril op 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kukel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-07 23:07
Mijn eerste gedachte toen ik de nieuwe layout zag: "hmm.. lijkt wel erg veel op fok :P"
Op zich is het wel een strakke layout, maar zoals al gezegd, een lichtgrijze achtergrond lijkt me wat beter staan.
Het is wel erg grijs allemaal, maar ik sta wel open voor veranderingen zoals deze.
Kwestie van wennen, en als je zelf misschien nog beetje kan spelen met kleuren is er wel wat moois van te maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoow... Even de "oude" layout teruggezet. Dat smerige wit brandt echt in op je netvlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G F0rce 1
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 18:14:
Zoow... Even de "oude" layout teruggezet. Dat smerige wit brandt echt in op je netvlies.
Dat was vrij ongefundamenteerd kritiek imho. Wit is alle behalve vies en Crisp heeft zichzelf een half millenium uit de naat gewerkt om dit voor elkaar te krijgen. En als er iets brand, dan moet je de brandweer bellen.
Ik hebruik de nieuwe lay-out nu pas een minuut of tien en het is gewoon een knop in je hoofd omzetten. Even herken je je lieve tweakertjes niet meer, maar als ik dan dit soort reacties lees weet ik dat ik toch nog op hetzelfde forum zit ;) .
In ieder geval respect Crisp, het ziet er zeer mooi uit!
Kukel schreef op woensdag 01 december 2004 @ 18:13:
Mijn eerste gedachte toen ik de nieuwe layout zag: "hmm.. lijkt wel erg veel op fok :P"
Inderdaad nu je het zegt ja :) , ik kom daar niet zo vaak O-) . Wat ik verder heel nice gedaan vint is de Editbalk boven het reply veld. Dat is een van de beste nieuwe features echt nice! Damn ik ben gewoon blij :D !

[ Voor 24% gewijzigd door G F0rce 1 op 01-12-2004 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• constructor
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-09 08:07
Damn, that looks very good, was ff vergeten dat t vandaag overgezet werd dus schrok wel even.
Way the go tweakers.
;)

[ Voor 97% gewijzigd door constructor op 01-12-2004 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G F0rce 1 schreef op woensdag 01 december 2004 @ 18:16:
Dat was vrij ongefundamenteerd kritiek imho. Wit is alle behalve vies en Crisp heeft zichzelf een half millenium uit de naat gewerkt om dit voor elkaar te krijgen.

In ieder geval respect Crisp, het ziet er zeer mooi uit!
niemand zegt dat de layout waar crisp een halve millenium aan gewerkt heeft lelijk is. er is gwoon teveel wit. de rust die GoT had tov andere forums is gone.

voordat er weer begonnen wordt over de brightnessknoppie. lees mijn post hierboven ff....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het zou ook prettiger zijn als er een grotere scheiding komt tussen de verschillende topics. Dat is nu erg onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet zo ongefundamenteerd bedoeld als het misschien overkwam. Laat ik 't zo zeggen: Ik heb een hekel aan witte achtergronden. Het best leesbaar is volgens mijn bescheiden mening een zwarte of donkergrijze achtergrond met lichte letters.

Maar het paars van de oude layout is een goed compromis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ixl85
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-06 18:44
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 18:19:
[...]

niemand zegt dat de layout waar crisp een halve millenium aan gewerkt heeft lelijk is. er is gwoon teveel wit. de rust die GoT had tov andere forums is gone.

voordat er weer begonnen wordt over de brightnessknoppie. lees mijn post hierboven ff....
ben weer terug (owwwnee he ;) )
maar idd, dat brightness knoppie is toch het probleem verplaatsen?
je moet dan je monitor gaan instellen om goed te gotten door het wit minder wit te maken...
maak de achtergrond dan minder wit... :/ simpel.

kijk eens naar deze post!
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/22260472
al het zwarte is dus puur wit (fel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pendaco
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:15

Pendaco

Vogon Poetry FTW!

Mooi layout kan niet anders zeggen. Iig een stuk profie dan de oude versie.
Natuurlijk is het altijd wennen, maar dat zal naar verloop van tijd ook wel gewoon gebeuren, en dan wil je waarschijnlijk niet anders meer.

Die grijzere achtergrond kleur leest iig wel wat fijner dan het wit(grijs) wat het nu is. (lettertype op dat plaatje is trouwens wel anders, of ligt dat aan mij :? )

Wat mij wel opvalt;

Het lijkt iets chaotischer in de topiclijsten, waarom?

In de oude template hadden de tabellen met het soort forum, topicstarter en laatste post een donkere achtergrondkleur, in tegenstelling tot het topic en het aantal replys.
Dit maakt de boel een stuk overzichtelijker denk ik, miss een aanpassing waard? :>
(miss dezelfde kleur gebruiken als waar nu de smileys in staan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer even een reactie, ik heb er ook een hoop niet gelezen, maar dan heb ik simpelweg geen tijd meer voor andere, belangrijkere :P , dingen.

Zwarte letters op een witte achtergrond kan op zich ook wel, maar in combinatie met dit lettertype en deze lettergrootte vindt ik het moeilijk leesbaar. Dat vind ik niet nu opeens zo, dat vond met de frontpage ook altijd al zo. Ik ben voor verdana of arial als lettertype. Eventueel als instelmogelijkheid zoals al eerder werd geopperd, maar liever gewoon. Ik ben namelijk niet altijd ingelogd en het lijkt me beter om het beste als default te hebben.

Verder is met al dat wit moeilijk de verschillen te zien. Het zou wit en lichtgrijs om en om kunnen zijn, zoals dat met paars eerst ook was.
Ook de verschillende kolomen bij bijvoorbeeld extra topics zouden dan beter te onderscheiden zijn. In plaats van met kolommen kun je dat natuurlijk ook met de rijen doen.

De mapjes links van de topicnamen mogen idd wel wat groter. Het lijkt nu de oude msn wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G F0rce 1
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 18:21:
Het zou ook prettiger zijn als er een grotere scheiding komt tussen de verschillende topics. Dat is nu erg onduidelijk.
Erg onduidelijk vind ik overdreven maar ik heb er inderdaad wel wat moeite mee, vooral bij de Active Topics waar je toch al nooit weet wat je in je gezicht geschoven krijgt :+ .

Ik vind wel dat er een stukje rust kwijt is ja, maar die rust is misschien ook gewenning, en die gewenning komt van zelf weer naar mate je de nieuwe template gebruikt. Dit is gewoon het moment om over te stappen, hoe eerder je er aan went hoe sneller je er doorheen bent. De enige andere optie die overblijft is anders toch een abbo nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CTRL-A voordat je begint met lezen werkt ook wel :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Niet online
ik geloof, zeker na beovenstaande pol, dat er toch wel veel vraag is naar het afzwakken van het wit (richting grijs dus). Misschien dat iemand (Crisp, Curry) daar op kan reageren? zou wel fijn zijn....

Wat me ook opvalt, de tekengrootte zit hard in de code, waardoor de, in mijn ogen prettige, browser optie om je teken grootte te vergroten niet meer werkt. Gaat dit zo blijven?

doet niet aan icons, usertitels of signatures

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

[quote]Rataplan schreef op woensdag 01 december 2004 @ 17:48:
PHP:
1
2
3
}

Werd ik geroepen? Zo ja, waarvoor?

ARME AOW’er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:27

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Van mij mogen de namen van de mod's in een kleiner font. Er ligt nu wel heel erg de nadruk op imho en ook daardoor lijkt het niet overzichtelijk.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

* Tinus vind de nieuwe look maar niets :|

gelukkig is de oude look ook nog bruikbaar :D

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

En wat vindt crisp(bijvoorbeeld) nou hiervan?

ik denk dat dat een hele goede oplossing zou- kunnen- zijn voor veel van de problemen die mensen nu hebben met de nieuwe layout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:34

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
rac-on schreef op woensdag 01 december 2004 @ 18:26:
ik geloof, zeker na beovenstaande pol, dat er toch wel veel vraag is naar het afzwakken van het wit (richting grijs dus). Misschien dat iemand (Crisp, Curry) daar op kan reageren? zou wel fijn zijn....

Wat me ook opvalt, de tekengrootte zit hard in de code, waardoor de, in mijn ogen prettige, browser optie om je teken grootte te vergroten niet meer werkt. Gaat dit zo blijven?
In Firefox is de tekengrootte wel te vergroten hoor...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kukel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-07 23:07
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 18:21:
Dit vond ik ook ja.. maar dit komt vooral als je de optie:
Navigatie voor topics met meerdere pagina's op links hebt staan ipv pulldownmenu's.

Ik heb 'm zelf op pulldownmenu's staan.. dan krijg je een beter overzicht imo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LOLZ.... allemaal reacties dat mensen geen 34 blz postjes willen doorlezen en dan allemaal ongeveer zelfde vragen of opmerkingen of kritiek posten schiet ook niet op.

wat ik me afvraag is waarom curry386 dit nog altijd niet gesloten heeft omdat als ik vanavond nog ff kijk er best wel eens kan staan op pagina 72:
FLIEPFRUTTEL schreef op woensdag 1 december 2004 21.03:

ik heb geen zin in om 72 blz door te lezen maar is er al gezegd dat GoT te wit is en waarom staat ie links eigenlijk :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
thejoker80 schreef op woensdag 01 december 2004 @ 18:29:
[...]

En wat vindt crisp(bijvoorbeeld) nou hiervan?

ik denk dat dat een hele goede oplossing zou- kunnen- zijn voor veel van de problemen die mensen nu hebben met de nieuwe layout
Ik heb het design niet gemaakt, maar ik deel de kritiek ook niet verder. Ik ondervind absoluut geen probleem met het wit...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 16:46

Solid Seal

3D Printer N00b

Tja .. zoals al velen hebben getiept .. mooi is anders .. er zijn natuurlijk verschillen in smaak .. maar ik heb m , en bedankt dat die optie er nog inzit, gewoon weer op me paarse layout gezet met een HENK! die recht staat ;)

[bug report]
Niet echt een bug.
Maar in oude layout kon ik gewoon met middelste muisknop scrollen .. maakte niet uit waar ik Mid-button indrukte (1x dan veranderd cursor in een scroll cursor .. muis naar boven is naar boven scrollen en vice versa)

Dat werk dus niet meer .. alleen helemaal links in beeld en in het grijze stuk helemaal rechts.
[/bug report]

[ Voor 46% gewijzigd door Solid Seal op 01-12-2004 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Solid Seal schreef op woensdag 01 december 2004 @ 18:33:
Tja .. zoals al velen hebben getiept .. mooi is anders .. er zijn natuurlijk verschillen in smaak .. maar ik heb m , en bedankt dat die optie er nog inzit, gewoon weer op me paarse layout gezet met een HENK! die recht staat ;)
al 1000 keren gezegd: tot 31 januari kan je de oude paarse nog gebruiken. daarna of abboneren of tegen witte got aankijken...

Kan dit toegevoegd worden aan de waarschuwing?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid Seal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-09 16:46

Solid Seal

3D Printer N00b

Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 18:35:
[...]

al 1000 keren gezegd: tot 31 januari kan je de oude paarse nog gebruiken. daarna of abboneren of tegen witte got aankijken...
Tjek me vorige post .. en ja het is voor de time being he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

crisp schreef op woensdag 01 december 2004 @ 18:30:
[...]

Niet in mijn firefox, athans, niet met het plusje en het minnetje op mijn toetsenbord.

Ik vond nog een puntje van wat je op de frontpage niet zo gauw opvalt maar hier wel:
Als je niet een uitklapboxje gebruikt, maar gewoon links, en er zijn bijvoorbeeld 20 pagina's met replies, kon je vroeger gewoon zien dat je bijvoorbeeld tot pagina 16 alles had gelezen. Maar nu is de "al eens selected link" kleur dezelfde kleur als de "nog niet ooit selected link".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 18:35:
[...]

Kan dit toegevoegd worden aan de waarschuwing?
Tzja, wat heb je daar nou aan. Daarna moet je er toch aan geloven. Kun je beter maar direct met wennen beginnen en dan alles wat je opvalt doorgeven, zodat deze nog wat verder geperfectioneerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Solid Seal schreef op woensdag 01 december 2004 @ 18:37:
Tjek me vorige post .. en ja het is voor de time being he :)
de replie was ook voor de anderen die hetzelfde dachten.

affijn te lezen in waarschuwing:

Waarschuwing:

Zoals ook in de startpost vermeld staat: check éérst je voorkeuren voordat je hier technische klachten gaat neerzetten over de layout! Je kunt er bijv de centreer-optie kiezen

De oude layout is daar als keuze-template nog tot 31 januari beschikbaar voor gewone gebruikers

Onbeargumenteerde kritiek en one-liners als 'wat een k*t-layout' worden hier niet op prijs gesteld!

Bugs mogen gemeld worden in React Bugs en Featurerequests.

offtopic:
@mod, dank voor het adden aan de waarschuwing :)

[ Voor 92% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghannes
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-09 14:49
teruggooien die hap, vind 't maar niets!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 18:37:
[...]

Niet in mijn firefox, athans, niet met het plusje en het minnetje op mijn toetsenbord.
je moet eerst bij opties in je browser "gebruik tekengroote opgedragen door de site" ofzoiets uitvinken. dan kun je em gewoon veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-ter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-09 11:05

P-ter

...

Ghannes schreef op woensdag 01 december 2004 @ 18:39:
teruggooien die hap, vind 't maar niets!
Lekker nuttige post, er staat twee of drie posts terug dat je dat tot 31 januari kunt instellen via je prefs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P-ter schreef op woensdag 01 december 2004 @ 18:40:
Lekker nuttige post, er staat twee of drie posts terug dat je dat tot 31 januari kunt instellen via je prefs.
sterker nog, het staat nu gwoon in de waarschuwing boven de quickreplie(mits dit aanstaat in de prefs) of als je op bekijk bericht (voordat je het plaatst dus) drukt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigfoot1942
  • Niet online
de grijze achtergrond is echt _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
met een witte achtergrond vond ik het een achteruitgang tov de oude layout, nu een forse vooruitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-ter

P-ter

...

Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 18:45:
[...]

sterker nog, het staat nu gwoon in de waarschuwing boven de quickreplie(mits dit aanstaat in de prefs) of als je op bekijk bericht (voordat je het plaatst dus) drukt....
Tsja, lezen is moeilijk tegenwoordig.
Gelukkig worden er niet vaak dezelfde vragen gesteld in de grote topics :+

[ Voor 4% gewijzigd door P-ter op 01-12-2004 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:08
ik zat vanmorgen vroeg (9.30 O-) ) met mn duffe kop druk aan mn school-site te werken. en als echt tweakers staat ook die site bom vol met linkjes naar dit adresje..
het koste me 3 minuten om erachter te komen dat niet een of andere flapdrol al mn links had veranderd maar dat er een tweakert was die de tweakers lay-out had getweaked

ik vind het eigenlijk wel erg wit/grijs. een beetje duf ofzo,... die andere kleurtjes waren zo vrolijk en duidelijk, dit krijgt meer een 'general forum' uiterlijk....

ik weet nog niet zeker of het erop vooruit is gegaan...

zou het nieuwe mensen niet afschrikken?
als je toevallig op got komt keek je altijd even rond omdat het er fleurig uitzag, maar ik denk dat als ik een non-gotter zou zijn en ik hier voor het eerst kwam mn antwoord zou zoeken en nit meer terug zou komen.....

en ik vind die banner bovenin :r enorme lay-out verneuking, past er gewoon niet bij, iedere keer een anderen. die van war-child ging nog wel ivm kleuren, maar nu:
een felblauwe 'kijk' banner bij een strak wit/grijze site...?

(het is ook wel weer zoeken naar de knopjes hoor :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Laatst online: 24-09 15:46

PromoX

Flying solo

Dat witte, zal ik nog wel aan gaan wennen misschien (grijs blijft waarschijnlijk mooier :)).

Ik zie nu wel iets wat ik erg jammer vind en dat is dat ik bij myreact in één scherm alleen nog maar de laatste 10 bookmarks zie, terwijl ik in de oude layout de 10 bookmarks zag en daarnaast nog een heel aantal active topics. Nu zal ik dus meer moeten scrollen... :/

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb beide stijlen naast elkaar gezet en het probleem met de nieuwe look is dat de focus en het contrast verkeerd zijn door het kleurgebruik. Bijv de iconen; ze springen nu direct in het oog terwijl het niet de kern van de zaak is. Ik vind het overige kleurgebruik ook duidelijk verslechterd. :(

Al met al een aardige poging GOT op tweakers.net te laten lijken, maar een verbetering is het zeker niet.

Mijn GOT is weer lekker paars! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:08
ShellGhost schreef op woensdag 01 december 2004 @ 16:22:
[...]

Amen....
Diegene die Tweakers en GoT een warm hart toedragen hebben waarschijnlijk zowiezo wel een abbo...
Voor de rest die loopt te miepen, neem een abbo of zeur niet meer....
En ja, ik heb een abbo gehad en zal er binnenkort weer eentje afsluiten...
abbo, abbo,...? wtf
hoelang loop ik hier nou al rond?? (13 mei 2003) en het is nog nooit tot me door gedrongen dat je ook got-abbo's kan aanschaffen!!!?
ben ik blind,... of is het een groot geheim, dat got-abbo??

(dit is trouwens mijn 777ste post :P )

*EDIT*

dit is het desbetreffende abbo:
Sinds eind 2002 is het mogelijk een My.Tweakers.net abonnement af te sluiten waarmee je de beschikking krijgt over een groot pakket aan extra's, zoals email-forwarders, layout tweaks, webbased fotostorage en een mailbox. De extra's zijn verdeeld over twee abonnementen, My.Tweakers.net Full en My.Tweakers.net Extra. De abonnementen hebben een vanaf-prijs van respectievelijk € 3,96 en € 2,46 per maand.

wat zijn hier de voordelen van?
-mailbox,.. niemand hier op got heeft <3 mail boxen (1x school, 1x werk, 1xhotmail, 1xinternetabbo, 1x.....)
-email-forwarders,.. neem aan dat je al je mail in 1 GoT box krijgt...?
- layout tweaks,.. handig maar tot gister meer een overbodige luxe
- fotosorage,.. iedereen heeft toch een gratis 20mb internetabbo gedeelte..?

zie er niet het nut van in...?

ik denk eigenlijk niet dat got armer wordt van het forum,.. die banner bijv.... hoevaak zie jij die per dag..?

[ Voor 50% gewijzigd door Opperhoof op 01-12-2004 19:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k7of9
Opperhoof schreef op woensdag 01 december 2004 @ 18:46:
zou het nieuwe mensen niet afschrikken?
als je toevallig op got komt keek je altijd even rond omdat het er fleurig uitzag, maar ik denk dat als ik een non-gotter zou zijn en ik hier voor het eerst kwam mn antwoord zou zoeken en nit meer terug zou komen.....
Waarom zou het afschrikken als het er (naar jouw mening althans) meer uitziet als een gemiddeld forum? Dat zijn mensen dan juist gewend van andere fora lijkt me.
Als ik GoT nog niet zou kennen zou ik eerder afgeschrikt worden van de oude [mening] hobbyclub [/mening] uitstraling van het oude forum dan van het nieuwe. Maarja, kern van de zaak is dat je nooit iedereen 100% tevreden kan stellen.
of is het een groot geheim, dat got-abbo??
Shhhhhttt :( Niet iedereen hoeft het te weten! ;) :+

[ Voor 13% gewijzigd door k7of9 op 01-12-2004 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k7of9 schreef op woensdag 01 december 2004 @ 18:51:
[...]

Waarom zou het afschrikken als het er (naar jouw mening althans) meer uitziet als een gemiddeld forum? Dat zijn mensen dan juist gewend van andere fora lijkt me.
Als ik GoT nog niet zou kennen zou ik eerder afgeschrikt worden van de oude [mening] hobbyclub [/mening] uitstraling van het oude forum dan van het nieuwe.
Ik denk dat dat het eigenlijk juist is, als je op een standaard forum komt dat je dan eerder denkt dat het niets is, dan een forum met een hele eigen uitstraling... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-ter

P-ter

...

Opperhoof schreef op woensdag 01 december 2004 @ 18:51:
[...]

abbo, abbo,...? wtf
hoelang loop ik hier nou al rond?? (zal zo kijken)
Reg. datum: 13 mei 2003
Hoef je niet meer te kijken ;)
en het is nog nooit tot me door gedrongen dat je ook got-abbo's kan aanschaffen!!!?
ben ik blind,..
Om iemand blind te verklaren vind ik wat moeilijk om via internet te bepalen, maar het is inderdaad mogelijk GoT abo's te nemen.

O.a. voor een persoonlijk emailadres en evt. fotoalbum en bannerloos GoT-en zonder semi-illegale acties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-t-r-e-m-e
  • Laatst online: 21:26
Ik vond de oude opzet qua kleurgebruik duidelijker. Je had lichtpaars voor user1 en dan donkerpaars voor user2, vervolgens user3 weer lichtpaars.

Nu heb je per user, bovenaan een grijze balk, gevolgd door een wit veld met tekst. Vervolgens weer dezelfde kleur grijs en een wit veld.

Misschien wat meer grijstinten gebruiken, als user1 lichtgrijs, user2 donkergrijs, user1 lichtgrijs etc.

Layout verder ziet er strak uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, ik heb hier alle lampies aan op dit moment, plus het contrast van mn beeldscherm een paar procent omlaag. Maar nog blijft het wit pijn aan mijn ogen doen. Niet mierenn**kend bedoeld ofzo, maar sommigen (zoals ondergetekende) kunnen echt niet tegen dit felle wit.

Snel weer terugschakelen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Ik zie het al een paar keer hierboven staan en het was ook het eerste wat ik dacht "WTFOK?" Maar toen ging ik even op forum.fok.nl kijken en moet ik tot de conclusie komen dat het toch een hele andere lay is ;) Het ziet er weer een stuk moderner uit allemaal en het lijkt meer geintegreerd in de frontpage wat vast ook de bedoeling is geweest.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 24-09 10:47
Ik vind het erg netjes, wat minder "druk" dan de oude GoT layout... Wat ik ook erg mooi vind *en wat ik al een tijd miste* is dat eindelijk t.net er in ingebouwd is, zo lijkt t meer 1 geheel...

1 puntje:
de achtergrond kleur, het kan toch wel ietsjes lichter ofzo denk ik, ik vind dit net alsof ik overlijdensberichten zit te lezen... :/ verder erg netjes! mn complimenten _/-\o_

//edit:
de snel-knoppen voor standaard BB-code dingen boven het post schermpje is ook netjes vind ik, miste ik nog wel eens!

[ Voor 16% gewijzigd door stevenP op 01-12-2004 19:03 ]

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Niet online
crisp schreef op woensdag 01 december 2004 @ 18:30:
[...]

Misschien een stomme vraag, maar waarom is er nou niemand die hardop durft te zeggen (naar aanleiding van de pol van Seven of Nine bijvoorbeeld) dat wit misschien door veel (> 80% van de gebruikers) als niet prettig wordt ervaren, dus dat er misschien nog eens kritisch naar de achtergrondkleur moet worden gekeken? Ik heb wel wat posts voorbij zien komen van mensen die zeggen dat dit "theoretisch de beste kleur is" en dat je je "monitor toch anders in kan stellen", maar als meer dan 80% van de gebruikers nu eens aangeeft datie grijs mooier vind, waarom doen jullie dan niet wat met die sugestie?

bron

[ Voor 8% gewijzigd door Rac-On op 01-12-2004 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 21:10
Ik heb er nu een tijdje mee gewerkt, maar nu ik op me PC thuis werk, kijkend naar me TFT scherm, is het toch wel erg WIT :(

Op het werk (CRT scherm) ging het nog wel...
Eens kijken of dit nog gaat wennen, anders moeten we een andere oplossing zoeken.

[ Voor 21% gewijzigd door Hoyden op 01-12-2004 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
rac-on schreef op woensdag 01 december 2004 @ 19:03:
[...]

Misschien een stomme vraag, maar waarom is er nou niemand die hardop durft te zeggen (naar aanleiding van de pol van Seven of Nine bijvoorbeeld) dat wit misschien door veel (> 80% van de gebruikers) als niet prettig wordt ervaren, dus dat er misschien nog eens kritisch naar de achtergrondkleur moet worden gekeken? Ik heb wel wat posts voorbij zien komen van mensen die zeggen dat dit "theoretisch de beste kleur is" en dat je je "monitor toch anders in kan stellen", maar als meer dan 80% van de gebruikers nu eens aangeeft datie grijs mooier vind, waarom doen jullie dan niet wat met die sugestie?
Als we al wat gaan veranderen dan is dat natuurlijk nog niet met 10 minuten gedaan en online... Vooralsnog kijken we het nog even aan omdat we denken dat na een periode van gewenning de meningen waarschijnlijk wel bij velen bijgedraaid zijn. Hell, de hele crew gebruikt al een maand deze template, en wat ik zo van hun hoor heeft niemand echt problemen met de huidige kleurstelling...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-ter

P-ter

...

[...]
Ik heb wel wat posts voorbij zien komen van mensen die zeggen dat dit "theoretisch de beste kleur is" en dat je je "monitor toch anders in kan stellen", maar als meer dan 80% van de gebruikers nu eens aangeeft datie grijs mooier vind, waarom doen jullie dan niet wat met die sugestie?

bron
Maar 62 stemmen* is toch niet representatief voor heel GoT (meer dan 100.000 members) ?

*op het moment van typen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArieR
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:41
SandeR schreef op woensdag 01 december 2004 @ 19:04:
Ik heb er nu een tijdje mee gewerkt, maar nu ik op me PC thuis werk, kijkend naar me TFT scherm, is het toch wel erg WIT :(

Op het werk (CRT scherm) ging het nog wel...
Eens kijken of dit nog gaat wennen, anders moeten we een andere oplossing zoeken.
BalusC schreef op woensdag 01 december 2004 @ 10:45:
Tip voor de laptop/TFT gebruikers: stel brightness/gamma niet té hoog. Anders zal het er behoorlijk "wit" eruitzien en zal grijze balkje tussen de posts niet zichtbaar zijn; die ene waarin nickname/functie/datum/knopjes zitten :)
Zie deze ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Marzman schreef op woensdag 01 december 2004 @ 19:00:
Ik zie het al een paar keer hierboven staan en het was ook het eerste wat ik dacht "WTFOK?" Maar toen ging ik even op forum.fok.nl kijken en moet ik tot de conclusie komen dat het toch een hele andere lay is ;) Het ziet er weer een stuk moderner uit allemaal en het lijkt meer geintegreerd in de frontpage wat vast ook de bedoeling is geweest.
Kijk, eindelijk iemand die gewoon eens met eigen ogen de vergelijking heeft gedaan! :)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Niet online
crisp schreef op woensdag 01 december 2004 @ 19:06:
[...]

Als we al wat gaan veranderen dan is dat natuurlijk nog niet met 10 minuten gedaan en online... Vooralsnog kijken we het nog even aan omdat we denken dat na een periode van gewenning de meningen waarschijnlijk wel bij velen bijgedraaid zijn. Hell, de hele crew gebruikt al een maand deze template, en wat ik zo van hun hoor heeft niemand echt problemen met de huidige kleurstelling...
ik verwacht ook niet binnen 10 minuten een verandering, ik verwacht feedback op sugesties en geluiden die ik in dit topic tegen kom...

@P-ter, als je dit en het hk topic door leest, merk je dat er wel erg veel mensen zijn die deze sugestie doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

crisp schreef op woensdag 01 december 2004 @ 18:32:
[...]

Ik heb het design niet gemaakt, maar ik deel de kritiek ook niet verder. Ik ondervind absoluut geen probleem met het wit...
[...]
. Hell, de hele crew gebruikt al een maand deze template, en wat ik zo van hun hoor heeft niemand echt problemen met de huidige kleurstelling...
Ik zeg ook niet dat ik problemen heb met het wit(ik vind het design sowieso _stukken_ beter, hulde) ik vind de grijze kleur vele malen beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-ter

P-ter

...

rac-on schreef op woensdag 01 december 2004 @ 19:08:
[...]

ik verwacht ook niet binnen 10 minuten een verandering, ik verwacht feedback op sugesties en geluiden die ik in dit topic tegen kom...

@P-ter, als je dit en het hk topic door leest, merk je dat er wel erg veel mensen zijn die deze sugestie doen...
Tsja, dan moet je die poll niet als bron opgeven :)

HK kan ik niet in, dus daar oordeel ik even niet over, goed? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-09 16:00

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

--- maar als meer dan 80% van de gebruikers nu eens aangeeft datie grijs mooier vind, waarom doen jullie dan niet wat met die sugestie?
ehm, hier lopen wel een hele hoop mensen elkaar na te praten, beweren dat het feit dat ze in andere programma's of op andere websites wel gewoon gewend zijn aan zwarte tekst op witte achtergrond zogenaamd niks uitmaakt ...

Feit is dat bij elke grote verandering er dit soort commentaren kunnen komen, en als je daar na een paar uurtjes gelijk zaken voor gaat omgooien, kan je nooit meer iets proberen te veranderen, behalve met hele kleine stapjes en in slakke-tempo ...

het is niet zo dat op de lange termijn er niet naar gebruikers geluisterd word, rekening gehouden wordt met hen, maar niet op een wijze waar hard en onbeargumenteerd schreeuwen dat de veranderingen niet bevallen en dat men weer terug moet, direkt tot veranderingen leiden ...

Ik durf te wedden dat het overgrote deel gewoon binnen een paar dagen gewend is geraakt en in een paar weken absoluut niet meer terug wil,
natuurlijk blijft er een deel altijd klagen dat het vrooeger bezig was, maar juist de keuze om de oude layout ook niet als gewone keuze-optie te laten voortbestaan zal dat waarschijnlijk snel minimaliseren (itt Fok! bv waar de oude wit-gele achtergrond met zwarte tekst, en dat weer op een zwart vlak, nog altijd door sommigen in de hemel wordt geprezen, het bijna een clichemethode is voor een gebruiker daar om zijn 'oldbee'-schap vast te stellen)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 215821
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-05-2020

215821

pro lurker

Ik mis vooral de om-en-om achtergrondkleur, dat scrolde wat lekkerder. En verder vind ik het erg licht, maar daar moet ik waarschijnlijk gewoon aan wennen. Om-en-om wit/grijs lijkt me prettiger lezen en scrollen. De icoontjes en dergelijke zitten in ieder geval wel op een handigere plek.

Een punt waar ik mee zit trouwens is dat mijn sig niet meer past, omdat de streepjes een stuk kleiner worden weergegeven dan eerst. In de GoT-template lijnen de onderste 3 lijnen precies uit met de bovenste, in de Tweakers-template zijn de onderste een stuk korter. Ik kan ze ook niet aanpassen, omdat ik nu al bijna aan het maximaal aantal tekens zit. En ik kan de bovenste regel niet inkorten, omdat de tab dan niet meer compleet is. Het aantal tekens verhogen is volgens mij ook niet aan de orde, of wel?
Sowieso lijken de signatures een kleiner lettertype dan eerst. In de oude lay-out vulde mijn sig namelijk het meerendeel van de breedte, en nu nog niet eens de helft.

De frontpage van het forum vindt ik trouwens wel heel erg kaal overkomen.

[ Voor 5% gewijzigd door 215821 op 01-12-2004 19:16 ]

2-0-2-2-0-2-0-0-12-12-12-0-2-0-2-2-0-2-0-0-12-12
-----------------------------------------------------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

rac-on schreef op woensdag 01 december 2004 @ 18:26:
Polls zijn ook verschrikkelijk betrouwbaar he, ik kan Bootz wel even vragen om 10000 random stemmen erbij te zetten 8)7

Polls zijn nonsens op GoT. People who agree don't care, people who don't do care. De mensen die in dit topic kijken zijn merendeel degenen die iets te kankeren hebben, niet degenen die nu lekker in Tweakers Huiskamer en Non-Windows Operating Systems zitten te genieten van de nieuwe layout. Vervolgens komen een hoop mensen hier die poll tegen. Degenen die iets te schreeuwen hebben klikken, degenen die happy zijn niet. Dit is een standaard statistiekprobleem, en een poll is pointless dus.

En om je vraag concreet te beantwoorden: nee we gaan niet binnen een dag wijzigingen aanbrengen omdat een aantal mensen niet kan acclimatiseren. Tis nogal van de zotte als je tijden ergens in steekt en dan vervolgens bij de openingskritieken meteen overal in gaat snijden. Als er na een fatsoenlijke acceptatietijd nog steeds klachten bestaan kunnen we deze tzt wel in behandeling nemen natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 11:57

RSP

Crisp, allereerst gefeliciteerd met je werk, het ziet er verzorgd uit allemaal. Toch vallen me een aantal punten een beetje snel op. Puur usability puntjes en misschien zijn ze al eerder behandeld maar ik ben niet op de hoogte van die topics.

De belangrijkste vind ik persoonlijk de afscheiding tussen de user en zijn post. Doordat de kleuren bij elke post (in de background) gelijk blijven vind ik het lastig om mijn focus direct te leggen op de post zelf (gewoon hoe je oog zich over het scherm beweegt als je zoekt naar informatie) Bij de oude template werdt dit (ongemekt waarschijnlijk) afgevangen door de kleurverschillen (licht en donker om en om) wat het rustiger maakt voor het oog, je kan secties gemakkelijk afscheiden en je concentreren op een bepaald gedeelte tekst. Misschien valt dat te verhelpen door een afscheiding te maken aan de kant van de user cel naar de cel waar de post zelf in staat.

Een andere oplossing is helemaal terug stappen naar de kleurverschillen per post maar ik neem aan dat jullie 'n goede reden hebben waarom dit in de eerste plaats is aangepast :)
nogmaals gefeliciteerd en ik zou 't leuk vinden als je je mening gaf over m'n opmerking :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Opperhoof schreef op woensdag 01 december 2004 @ 18:51:
[...]

ik denk eigenlijk niet dat got armer wordt van het forum,.. die banner bijv.... hoevaak zie jij die per dag..?
Het forum is feitelijk netto verliesgevend hoor, die paar 468x80 bannertjes wegen niet op tegen de personele kosten en infrastructuur die nodig zijn om een paar terabyte per maand te verstoken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Laatst online: 03-08 19:22
@rac-on
Wat zou jij doen als je werk (en waarschijnlijk trots; zou ik wel vinden) helemaal afgebrand wordt. Vaak zonder onderbouwing. En dat keer op keer, omdat niemand zin heeft om al die pagina's te lezen. Dan zou ik in ieder geval niet meteen overstag gaan. Helemaal niet als de klagers nog niet eens fatsoenlijk de tijd hebben gehad om het te kunnen bekijken. Binnen één dag is niemand ergens aan gewend. Helemaal niet als je het vorige zes jaar lang hebt gehad. Dat had je bijvoorbeeld ook niet bij de overgang van de basis naar de middelbare school.

Ik zie het ook wel eens in topics hier op GoT, men is erg makkelijk met afbanden. Geeft eerst een opbouwende en/of positieve kritiek. Dat draagt ook bij aan het vinden van een oplossing (door het verbeteren van de omgang).

Nogmaals: devvers, crew, gefeliciteerd net deze aanwinst. En laat het maar eens op die azijnpissende users inwerken voordat je/jullie wat ondernemen...

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Topicstarter
Da's dan gewoon pech :P ;)
En nee, de max siglengte is ook gewoon 255 karakters in de database, die gaan we niet vergroten.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSpliet

RSpliet

*blink*

[...]

Hoo, ik zal er zelf maar eens eventjes op reageren. Die grijze achtergrond leest gewoon n stuk prettiger. Het wit achterop wordt als onprettig ervaren. Ik vermoed dat dit niet zo zeer aan het wit zelf ligt, maar om de vrij donkergrijze kleuren eromheen. Op mijn eigen site ( http://www.seven-soft.com/school ) Gebruik ik ook een witte achtergrond voor de tekst, maar met een lichtere grijs aan de zijkant dan op GoT. Dit wordt toch als iets prettiger ervaren heb ik gemerkt, puur eigen beoordeling uiteraard. Ik doe met deze poll niets anders dan een suggestie, aangezien ik niet de enige ben die dit opgevallen is. Of die exacte kleur grijs word gebruikt, of wat jullie er uberhaupt verder mee doen is aan jullie :). Alleen als er erg veel geschreeuwt word over een witte layout vroeg ik mij gewoon af, hoeveel dan? En hoeveel zijn gewoon triple posts? Als je meer reacties wilt, zet de poll dan in deel 2 in de TS (dees is bijna vol ;)), dan kunnen we altijd nog kijken :).
Verders niet denken dat ik alleen maar kritiek heb hoor, de verdere layout vind ik prima. Ik doe het jullie echt niet even na hoor :) Het 'even wennen'-effect wordt voor zover ik heb gemerkt sterk verkleint door het centreren in de instellingen aan te zetten :). Puik werk crew! *thumbsup*

[ Voor 10% gewijzigd door RSpliet op 01-12-2004 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rac-On
  • Niet online
Dawm Curry, sorry dat ik het zo zeg, maar kijk nou eens naar jouw reactie's en naar die van bijvoorbeeld RM-rf. Je hoeft je niet metteen zo aangevallen te voelen en met woorden te gaan gooien waar mensen dagelijks vreselijk onder te lijden hebben :'( Je kan ook gewoon normaal en rustig reageren. Dat jij er veel tijd in hebt gestopt wil nog niet zeggen dat het perfect is en dat je niet open hoeft te staan voor sugesties
Wat mij tegenstaat is dat op iedere sugestie die hier gedaan wordt, alleen maar een reactie van jullie komt in de zin van "wij hebben er geen last van", "pas je monitor maar in", "het mt heeft dit besloten", "er zit veel tijd in" en dat soort non-argumenten.

Ik weet dat Polls niet betrouwbaar zijn, maar ik weet dat ze een indruk geven en ik weet ook wat ik in dit topic en in de hk (ja daar is ook echt niet iedereen blij met de nieuwe layout) lees. Op zijn minst genoeg geluiden voor jullie om de sugestie serieus te nemen, en dit ook te laten merken.
Wat Rm-rf zegt over gewenning is zeker waar, maar stel dan bijvoorbeeld voor om 3 dagen deze layout te pakken, en 3 dagen met een lichtgrijze kleur. Laat je mensen vervolgens stemmen wat ze mooier vinden... Het gaat er niet om dat ik de nieuwe layout kut vind, of dat ik eis dat er iets veranderd moet worden. Ik denk alleen dat er meer gedaan moet worden met de sugesties en feedback die er in dit topic omhoog komen. Ik krijg de indruk dat je niks anders wilt horen dan "goed gedaan".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16-09 21:10
|:(

Ik zal eens checken :P
't ziet er zo iig wat minder fel uit.
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Zoals ook in de startpost vermeld staat: check éérst je voorkeuren voordat je hier technische klachten gaat neerzetten over de layout! Je kunt er bijv de centreer-optie kiezen

De oude layout is daar als keuze-template nog tot 31 januari beschikbaar voor gewone gebruikers

Onbeargumenteerde kritiek en one-liners als 'wat een k*t-layout' worden hier niet op prijs gesteld!

Bugs mogen gemeld worden in React Bugs en Featurerequests.