DVP 630/632 DVD Spelers met DIVX ondersteuning

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 6.082 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hennys
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-04 07:20
Philips dvp 630/632
als vervolg op deze thread gaan we hier alleen verder met de dvp 630/632
Foto's
DVP630:
Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.be/nl/product.nsf/0/718E01AD071FAF90C1256E68003927FD/$file/dvp630.JPG
DVP632:
Afbeeldingslocatie: http://www.kieskeurig.be/nl/product.nsf/0/274793DCB6919B7EC1256E680039514D/$file/dvp632.JPG
Nuttige links en tips
Productsheets:
dvp630
dvp632

Manuals:
dvp630
dvp632

Firmware (versie 1109!):
Firmware DVP630
Firmware DVP632

lade openen met afstandbediening
Druk de stoptoets enige seconden in, dan gaat de lade open.
Specificaties

dvp630/632:

Media: CD, CD-R(W), DVD, DVD±R(W)
Formaten: CD, DVD, (S)VCD, MP3, JPG, DivX 3.11/4/5, andere MPEG-4-formaten (.avi, .mpg)
Audio-output: PCM, Dolby Digital, DTS (externe versterker nodig)
Video-aansluitingen: SCART, Progressive Scan PAL Component (Y, Pb, Pr), S-Video, CVBS (yellow cinch)
Audio-aansluitingen: Cinch (L+R), 1x Coaxial, 1x optical
Afmetingen: 435 × 43 × 235 mm (b×h×d)
Gewicht: ~ 2 kg
Firmware-upgrade: via gefinalizede cd-r(w), zie boven voor download
Ondertiteling: .srt subs zonder shaduw.
Regiovrij: Niet bij levering. wel mogelijk, zie onder.
In de doos: Speler , video-kabel, audio-cinchkabel, afstandsbediening, 2 AA-batterijen, manual
Regiocodevrij maken:
dvp630
From http://buan.nu/philips/dvp630/regioncodehack.html:

1. Turn on the player.
2. Open the tray.
3. Press the following sequence on the remote: 7 8 9 OK 0
4. The number 0 will appear on the lower left side of your screen.
5. Your player is now region free! Put in a DVD and enjoy!

NOTE: The 0 in the sequence above represents the region code. 0 = region free. If you want to change your player to just a specific region code, replace the 0 with the region number you want.

Hen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hennys
Iemand al ervaringen met de nieuwe 1109 firmware update. Is er al een lijst met veranderingen bekend ?

Hen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OFF TOPIC: Gefeliciteerd met jullie nieuw thread over de 630/632. Ik wens jullie vruchtbare tijden toe en veel plezier. MAD Palace.

P.S. Misschien kun je PLAY (play@tweakers.net) vragen of hij bij het
vorige topic erbij wil zetten dat de thread over 630/632 hier verder gaat.
Dat had ik toen voor de 720 ook gedaan.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2004 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hennys schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 22:05:
Iemand al ervaringen met de nieuwe 1109 firmware update. Is er al een lijst met veranderingen bekend ?
hennys schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 22:05:
Goed idee deze nieuwe thread.

Vastgestelde problemen -veranderingen:
1) een srt file langer dan 8 char wordt niet ondersteund (ipv een tekst balonnetje heb je een rood balonnetje)
2) een avi file is dit geen probleem
3) meerdere srt files kunnen niet geselecteerd worden - enkel de eerste (misschien in verband met de het probleem in punt 1 - wordt verder onderzocht)
4) encode latin2 heeft een grotere font

eigenlijk moet ik mijn player terug naar de vorige FW zetten om te verifieren of deze problemen reeds aanwezig waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 09:18:
1) een srt file langer dan 8 char wordt niet ondersteund (ipv een tekst balonnetje heb je een rood balonnetje)
Bij mij werkt het wel hoor, dus misschien is het wat gecompliceerder (bij bepaalde wel/niet).
3) meerdere srt files kunnen niet geselecteerd worden - enkel de eerste (misschien in verband met de het probleem in punt 1 - wordt verder onderzocht)
Kon dat wel dan?

Volgens mij is de ondersteuning voor xvid ook verbeterd, maar dat weet ik niet zeker. Bij de vorige firmware waren er een aantal xvids die pas correct beeld gaven als je even (twee maal) op system-menu drukte (anders was het beeld zeer blokkerig). Het 'probleem' is dat ik geen idee heb bij welke films het was, ik heb het met fw 1109 in elk geval nog niet gezien.
Mooie OP, maar er is redelijk bekend dat .srt subs werken (maar er bijvoorbeeld geen shaduw is).

Ik heb op deze site (nu offline geloof ik) een modified firmware gevonden (*niet* getest!!), met een grijze balk om de subs heen. Hij is wel gebaseerd op 0531.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jake schreef op woensdag 01 december 2004 @ 13:55:
[...]

Bij mij werkt het wel hoor, dus misschien is het wat gecompliceerder (bij bepaalde wel/niet).

Ik moet er voor de juistheid wel aan toevoegen dat er in mijn srt file spacies staan, misschien is dit van belang (verder blijven testen)

[...]

Kon dat wel dan?

Ik dacht van wel, maar dan moet ik een al oudere dvd met divx terug vinden

Volgens mij is de ondersteuning voor xvid ook verbeterd, maar dat weet ik niet zeker. Bij de vorige firmware waren er een aantal xvids die pas correct beeld gaven als je even (twee maal) op system-menu drukte (anders was het beeld zeer blokkerig). Het 'probleem' is dat ik geen idee heb bij welke films het was, ik heb het met fw 1109 in elk geval nog niet gezien.

ik heb nog een divx met xvid die problemen gaf, die test ik ook uit
[...]

Mooie OP, maar er is redelijk bekend dat .srt subs werken (maar er bijvoorbeeld geen shaduw is).

Ik heb op deze site (nu offline geloof ik) een modified firmware gevonden (*niet* getest!!), met een grijze balk om de subs heen. Hij is wel gebaseerd op 0531.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
offtopic:
kan je je post even fixen, dit is niet echt goed te lezen. Paar keer [ /] en [ q] toevoegen.
Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2004 @ 15:32:
Ik moet er voor de juistheid wel aan toevoegen dat er in mijn srt file spacies staan, misschien is dit van belang (verder blijven testen)
Bij mij werkt het ook gewoon mèt spaties. Ik heb nog niet gehad dat het niet werkte, behalve als de srt niet conform de standaard was (bijvoorbeeld geen opeenvolgende nummers voor de subs of niet bij '1' begonnen, maar dat werkt ook niet met 0531).
Ik dacht van wel, maar dan moet ik een al oudere dvd met divx terug vinden
Ik bedoelde: nog nooit gedaan. Ik weet wel dat het bij een 720SA gaat (en dat je zo tussen EN en NL subs kan switchen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat mij even herbeginnen, dat vereenvoudigd de zaak:

1) Selecteren van meerder srt files in één directory: probleem opgelost (de tweede srt file startte niet vanaf 1, maar vanaf 1068 of zoiets) - dus geen FW probleem maar gebruiker probleem

2) XVID weergave: de DIVX (Harry Potter en de gavangene van Az...) gaf een zeer slechte visuele weergave met de vorige FW, met de huidige FW is de weergave veel beter - als we vergelijken met vroeger - maar ze kan nog beter. Een herencodering met VirtualDubMod geeft veel betere resulaten. Ondertussen een andere XVID film gevonden die een compleet foute weergave geeft

3) Encoding Latin2 en Encoding Latin2 Cyrillic heeft een grotere font

Conclusie: Enkele verbeteringen maar met XVID kan je nog altijd problemen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
Op de Philips site hebben ze overigens de 'probleemoplosser' aangepast. Er staat nu (o.a.) bij:
Er is een probleem dat met de lettergrootte, het lettertype, de kleur, positie, taal, tekendikte of lengte van de DivX-ondertitels verband houdt.
Oplossing:
Het genoemde probleem wordt veroorzaakt door beperkingen in de software van de speler. Mogelijk kan de kwaliteit van de ondertiteling in de toekomstig door een software-upgrade worden verbeterd.
Al moeten 'we' er (misschien) niet te veel van verwachten. De hardware kan het wel, voor de DVD737 zijn er zelfs 3th party met schaduw (en niet met een zwarte balk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hennys
De reactie van philips op mijn vraag wat er in de 1109 veranderd is t.o.v. de 531:

De nieuwste upgrade is voornamelijk uitgebracht om problemen te verhelpen bij de weergave van de ondertiteling van films in Divx-formaat.

Hen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
Ik geloof dat er vooral (echte) problemen waren bij het weergeven van 'cyrilic', verkeerde teken e.d.. Eigenlijk is het wel jammer dat ze niet meteen schaduw hebben toegevoegd, maar ik geloof/vrees dat ze het teveel werk vinden (hopelijk doen ze het nog).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donkere balk bij divx- ondertitels (met dank aan Eld0, op de kieskeurig site)

Voor disks met meerdere video en ondertitelings bestanden:

Whenever the player goes into NO MENU mode, it scans the inserted disc for all
types of known files and then assigns each one of them a number. While doing
this we can see "PLEASE WAIT... " blinking on the screen.

1- We set the player to MENU ON mode and then browse the menu and check the
numbers that have been assigned to each file (We should also browse subfolders).
2- Set the player to NO MENU mode and when the first file of the disc starts
playing press STOP.
3- With your remote, enter the number of the subtitle file (found on step 1)
and press OK. A small hand will appear on screen and then press SUBTITLE
button. You will read DIVX SUBTITLE SELECTED.
4- Now enter the number of the video file and press OK on your remote. The
movie starts to play.
5- Now press SYSTEM MENU twice like on first procedure.

Voor disks met een video bestand:

Steps:
This procedure works with discs having only one video file.
1- In Navigation Menu, select the subtitle file by pressing SUBTITLE button on
the remote.
2- Instead of pressing PLAY, press DISC MENU button on the remote. By doing so
the player starts playing the movie into NO MENU mode.
3- When the movie starts, press SYSTEM MENU button. Configuration Menu will
appear so then press that button once again so the movie continues playing.
4- That's all! Subtitles will appear with a translucent black shadow."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
Het werkt. Er zijn wel een paar minpuntjes:
- Je moet het elke disk opnieuw doen.
- Als er maar één regel is, dan wordt de 2e regel als een 'complete' transparante balk weergegeven.*

Dat het werkt komt denk ik omdat de film niet wordt stopgezet bij het 'binnengaan' van het SYSTEM MENU, als het DISK MENU uit staat.

* Ik heb altijd dat als er maar één regel is, de bovendste regel wordt gebruikt (en niet de onderste), blijkbaar komt dit omdat er een lege regel onder wordt geplaatst (die zonder schaduw/kader onzichtbaar is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 16:49

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik heb hier ook zo'n speler, prachtig ding! Ben er ook zeer te vreden mee...

DVD's speelt ie prachtig af, en heb ook al even wat Divxjes geprobeert, Werkt ook prima. Enkel heb ik een aantal filmpjes, die zijn ook in DivX formaat, alleen als ik deze in de speler wil spelen, dan hoor ik alleen geluid, en zie geen beeld... Zou het kunnen dat ik een firmware upgrade moet doen om dit goed weer te geven? Hoe kan ik checken welke firmware ik heb? Want als ik de nieuwe firmware er al in heb zitten heeft het natuurlijk geen zin om een nieuwe er in te flashen...

Dit is eigenlijk het enige min puntje dat ik heb kunnen ontdekken, Bij die filmpjes... Voor de rest top speler!

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
Met de tool AVI Check* kun je snel even kijken of een divx afspeelt op de DVP630. Een snelle google naar AVI Check levert: http://fer.peque.org/avicheck.htm , daar is het bestand te downloaden.
* Let op: er zijn (ten minste) 2 programma's die zo heten, één is een command-line tool die je niet moet hebben.

Je kan dezelfde info ook met andere programma's krijgen, maar AVI-check geeft een foutmelding als de beeldcodering niet ondersteund wordt (bijv. door het gebruik van Q-Pel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DAMAGE schreef op maandag 06 december 2004 @ 15:17:
Ik heb hier ook zo'n speler, prachtig ding! Ben er ook zeer te vreden mee...

DVD's speelt ie prachtig af, en heb ook al even wat Divxjes geprobeert, Werkt ook prima. Enkel heb ik een aantal filmpjes, die zijn ook in DivX formaat, alleen als ik deze in de speler wil spelen, dan hoor ik alleen geluid, en zie geen beeld... Zou het kunnen dat ik een firmware upgrade moet doen om dit goed weer te geven? Hoe kan ik checken welke firmware ik heb? Want als ik de nieuwe firmware er al in heb zitten heeft het natuurlijk geen zin om een nieuwe er in te flashen...

Dit is eigenlijk het enige min puntje dat ik heb kunnen ontdekken, Bij die filmpjes... Voor de rest top speler!
Op volgende wijze kan je de FW versie checken (zie download FW Philips site)

Software Version Verification Procedure
It is important to write down the system version information of your DVD -player before you start the
upgrade procedure. This information is also useful in case you need to call Philips Customer Care Center.
1. Take note of your set model number on the white-label at the back of the set.
2. Press “ OPEN/CLOSE” to open the disc tray.
3. Press “ 5 6 9” “OK” button on the remote control.
4. The software version (VERxxxx) and model (6xx/xx) will appear at the top of the TV screen.
Depending on the software version of the player you will see either of these on your TV screen :
5. Confirm that the model number shown on the TV corresponds to your set.
Otherwise use the or buttons on the remote control to select the correct model number.
6. Press “OK” to confirm.
7. Press “STANDBY -ON” button on the front-panel or “ POWER” button on the remote control
to power Off and On the set to reboot the system.
OR
White-Label
at rear of set

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aspect ratio problemen....

Mijn bestanden (gemaakt met autoGK, 640 breed, PAL) worden slecht weergegeven wanneer de speler in PAL mode staat. Onderaan en bovenaan zijn er zwarte balkjes wat maakt dat het aspect van de video niet klopt) De bestanden zijn door autogk 'auto-cropped'.

Wanneer de speler in ntsc of multi wordt gezet is er echter geen enkel probleem alleen is de weergave soms wat schokkerig.

Iemand gelijkaardige problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een probleem : externe ondertitels en cropped movies.

Wanneer bij het coderen de zwarte balken van een (16:9) video worden weggeknipt moet je op je breedbeeld tv even zoomen om alles mooi over het scherm uit te smeren. Dit is geen probleem.

Wanneer je echter in dit geval externe ondertitels wil gebruiken staan deze te laag op het scherm en valt de onderste regel weg. Breedbeeld bestanden moeten dus in niet-breedbeeld-modus van je tv worden bekeken om de ondertitels te kunnen lezen.

Iemand een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 13:05:
Aspect ratio problemen....

Mijn bestanden (gemaakt met autoGK, 640 breed, PAL) worden slecht weergegeven wanneer de speler in PAL mode staat. Onderaan en bovenaan zijn er zwarte balkjes wat maakt dat het aspect van de video niet klopt)
Dit heb ik ook. Al is het maar een paar procent en is het zonder ècht heel storend te zijn gewoon te bekijken. Het wordt effect lijkt iets versterkt te worden door een iets mindere overscan bij bepaalde resoluties. Resoluties tot 608 breed worden correct weergegeven.
Wanneer de speler in ntsc of multi wordt gezet is er echter geen enkel probleem alleen is de weergave soms wat schokkerig.
Dat heb ik nog nooit geprobeerd. Maar dat het bij NTSC wel werkt heeft misschien te maken met het feit dat de PAL resolutie 720x576 is, met verhouding 5:4 op een scherm met verhouding 4:3 en bij NTSC de resolutie en het scherm allebei 'gewoon' 4:3 zijn.
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 13:08:
Wanneer bij het coderen de zwarte balken van een (16:9) video worden weggeknipt moet je op je breedbeeld tv even zoomen om alles mooi over het scherm uit te smeren. Dit is geen probleem.

Wanneer je echter in dit geval externe ondertitels wil gebruiken staan deze te laag op het scherm en valt de onderste regel weg. Breedbeeld bestanden moeten dus in niet-breedbeeld-modus van je tv worden bekeken om de ondertitels te kunnen lezen.
Ik heb hier geen last van. Ik denk dat je de speler op (PAL)16:9 mode moet zetten (ipv op 4:3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
Op de site die ik eerder noemde (http://dvd737.wz.cz/, nu http://huffyk.hollosite.com/, maar de files zijn er nog niet)) staat nu een modified firmware gebaseerd op 1109. Deze firmware voegt standaard de transparante achtergrond toe, zodat je het niet elke keer handmatig hoeft te doen (Verwijderd in "DVP 630/632 DVD Spelers met DIVX onderst...").

Ik heb de firmware geflashed en heel even getest (werkt gewoon), waarschijnlijk zijn alleen de fonts veranderd en de shaduw aangezet. Deze firmware heeft hetzelfde 'probleem' met het weergeven van een lege grijze balk, als er maar één regel is (ik moet eerst serieus een film ermee gaan kijken voordat ik weet hoe storend dat echt is).

[ Voor 11% gewijzigd door Jake op 10-12-2004 10:04 . Reden: link fixed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand een andere link naar de gemodde firmware 1109 posten? of als attachment toevoegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DryIce
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-03 13:02
Verwijderd schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 12:27:
kan iemand een andere link naar de gemodde firmware 1109 posten? of als attachment toevoegen?
Hier staat 'ie:

http://members.chello.sk/vladoh/fw/630_1109_lat2_v1.1.zip

[ Voor 7% gewijzigd door DryIce op 13-12-2004 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed wekt al hart van deze machine de ESS Vibratto II ES6698F. Zou het dan ook mogelijk zijn om de firmware van een andere machine maar zelfde chip in de DVP630 te zetten. Of loop je dan tegen een checksum error aan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jake schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 13:46:
[...]
Dit heb ik ook. Al is het maar een paar procent en is het zonder ècht heel storend te zijn gewoon te bekijken. Het wordt effect lijkt iets versterkt te worden door een iets mindere overscan bij bepaalde resoluties. Resoluties tot 608 breed worden correct weergegeven.
[...]

Dat heb ik nog nooit geprobeerd. Maar dat het bij NTSC wel werkt heeft misschien te maken met het feit dat de PAL resolutie 720x576 is, met verhouding 5:4 op een scherm met verhouding 4:3 en bij NTSC de resolutie en het scherm allebei 'gewoon' 4:3 zijn.

[...]

Ik heb hier geen last van. Ik denk dat je de speler op (PAL)16:9 mode moet zetten (ipv op 4:3).
Geweldige informatie... Nieuw materiaal gecodeerd met een breedte van 608 pixels en alle problemen van de baan. Dank U zeer Jake

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een dvp 630 en ik heb zojuist firmware 1109 eropgezet (is dit de nieuwste?) in de hoop nu .srt files met de avi's te kunnen afspelen.

Maar als ik mijn gebrande cd erin doe (files zelfde naam op .avi of .srt na) geeft de speler voor de .srt file een vraagteken aan.

Zou het kunnen komen door de manier van cd's of dvd's branden? Hoe zou ik dat moeten doen, en is het ook mogelijk meerdere avi's en srt's op een dvd te branden?

Ik gebruik toast 6 titanium op een mac (apple) om te branden ik kan wel iso branden maar dan heb je zoveel mogelijkheden dat ik niet zou weten welke.

BVD Groet Marick

• Jake
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 16 december 2004 @ 11:37:
Ik heb een dvp 630 en ik heb zojuist firmware 1109 eropgezet (is dit de nieuwste?)
Ja.
in de hoop nu .srt files met de avi's te kunnen afspelen.
Geen ijdele hoop hoor.
Maar als ik mijn gebrande cd erin doe (files zelfde naam op .avi of .srt na) geeft de speler voor de .srt file een vraagteken aan.
De bestandsindeling moet conform de standaard zijn (zoals al eerder gezegd), dus geginnen bij '1', opeenvolgende nummers hebben en zo eruit zien:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
1
00:02:44,605 --> 00:02:46,626
Eerste sub bestaat uit 2 regels.
Na tekst altijd een regel wit.

2
00:04:58,371 --> 00:05:01,958
Tweede is één regel

3
00:05:05,460 --> 00:05:07,587
Enzovoorts.
Zou het kunnen komen door de manier van cd's of dvd's branden? Hoe zou ik dat moeten doen
Als de AVI wel gelezen kan worden, dan brand je goed.
en is het ook mogelijk meerdere avi's en srt's op een dvd te branden?
Ja.
Ik gebruik toast 6 titanium op een mac (apple) om te branden ik kan wel iso branden maar dan heb je zoveel mogelijkheden dat ik niet zou weten welke.
Is een standaard DATA CD/DVD geen ISO 9660 op een MAC?

[ Voor 3% gewijzigd door Jake op 16-12-2004 12:16 ]

Verwijderd

Je kan zeker meerdere avi's en srt fiiles branden en afspelen op een CD of DVD. Ik denk toch dat je als iso moet branden, probeer het anders met een rewritable, dan kun je zo vaak experimenteren als je wilt. Srt-files moeten als alles is goed gegaan als een tekstballon in het menu van de CD of DVD verschijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de ondertitels heb ik nog geen probleem gehad, alleen om letters met puntjes/vlaggetjes en andere aanghangsels weigert ie om te laten zien.

Om de ondertitels werkend te krijgen voor de film moet je ze eerst selecteren in het disc menu en dan niet op OK drukken maar op SUBTITLE op je afstandsbediening. Als het goed is komt er dan boven in beeld te staan: SUBTITLE SELECTED "oid". De film starten en met de SUBTITLE knop de ondertiteling tevoorschijn toveren.

Maakt volgens mij niks uit hoe je de cd brand.ISO - UDF etc werkt allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 09:57:
Maakt volgens mij niks uit hoe je de cd brand.ISO - UDF etc werkt allemaal.
Als je maar geen Multi-sessie en/of Packet-writing doet (geldt vooral bij CD's, maar ook geloof ik ook bij DVD's), dan werkt het inderdaad vaak goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Escrimador
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-08 21:19
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 09:57:
Om de ondertitels werkend te krijgen voor de film moet je ze eerst selecteren in het disc menu en dan niet op OK drukken maar op SUBTITLE op je afstandsbediening. Als het goed is komt er dan boven in beeld te staan: SUBTITLE SELECTED "oid". De film starten en met de SUBTITLE knop de ondertiteling tevoorschijn toveren.
dit lees ik inderdaad overal maar bij mij lukt het nog steeds niet :(
FW 1109
ga op srt (wit ballonnetje) staan, druk op subtitle en zie dan "DivX subtitle selected"
vervolgens ga ik op de film staan en druk op play
dan geen ondertiteling, ook niet als ik op subtitle druk.

dus als je nog meer tips hebt ;)

Only dead fish go with the flow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Escrimador schreef op zondag 19 december 2004 @ 18:50:
[...]

dit lees ik inderdaad overal maar bij mij lukt het nog steeds niet :(
FW 1109
ga op srt (wit ballonnetje) staan, druk op subtitle en zie dan "DivX subtitle selected"
vervolgens ga ik op de film staan en druk op play
dan geen ondertiteling, ook niet als ik op subtitle druk.

dus als je nog meer tips hebt ;)
Nee je doet het inderdaad goed. Ben je zeker dat je srt file met het cijfer 1 begint en dat er geen garbage staat voor de eerste lijn? Klopt de synchronisatie? Je kan de font van je subtitels veranderen door op subtitle te drukken je kan op die manier ook de subtitke af zetten.

• dietmertan.com
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-03-2023

dietmertan.com

Less is more

Hoi!

Ik heb sinds een paar dagen een DVP630 en ben er bestwel tevreden mee. Gelijk geflashed naar de laatste firmware, ook al gebruik ik nooit subs. Het enige wat ik wel ergerlijk vind is dat veel dvd's die met udf zijn gebrand het niet doen. Geen idee hoe het komt en het lijkt compleet willekeurig welke dvds het wel en niet doen. udf doet er ook veel langer over voordat het menutje verschijnt ten opzichte van iso. Zijn er meer mensen die daar problemen mee hebben?

http://dietmertan.com/

Verwijderd

@marick1982:

Toast Titanium 6 heeft een vreemde manier van ISO 9660 branden.
Aangezien de Philips nogal kieskeurig is wat betreft het bestandssysteem is de oplossing om CD / DVD weg te schrijven met een ander pakket.

Ik gebruik tegenwoordig Dragon Burn om CD en DVD met avi en srt bestanden weg te schrijven en dat gaat uitstekend. Het heeft me even gekost om dit uit te zoeken, maar dit is de enige oplossing.
Op een PC met Nero overigens geen problemen, maar hé, werken op een PC is half zo leuk als op een Mac. (no flame intended...)

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben best tevreden met mijn DVP 630. Het enige dat volgens mij voor verbetering vatbaar is, is de weergave van de ondertittels. De laatste FW was op dit vlak een kleine stap voorwaarts, de echte doorbraak zou een font weergave met omlijning zijn. Wat het XVID probleem betreft (schoksgewijze weergave) moet ik stellen dat ik dit met de nieuwe FW niet meer heb voorgehad (wellicht werd er op dit vlak ook een merkelijke verbetering doorgevoerd). Trouwens heb ik een probleem met een divx dan laat ik dit eens testen op een andere speler en meestal hebben die hetzelfde probleem (wellicht een probleem met het encoderen van de divx file en niket met de speler).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanmiddag de DVP630 gekocht bij De Block voor 99€ nadat ik hem eerst ff had getest in de winkel met verschillende DivX films en dat ging goed.
Alleen het exemplaar wat ik nu thuis heb heeft soms 2 vertikale balken in het beeld wat dus wel storend is ook al zijn ze heel licht,ik heb alles via een scartkabel aangesloten dus misschien is de scartkabel niet goed zou het morgen eens met de andere aansluitingen proberen.

Nieuwe firmware erin geflashed,zat nog 0531 in en nu dus 1109 maar de vertikale balken blijven.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2004 19:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wanneer is die 1109 firmware gereleased?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 03 januari 2005 @ 11:04:
Wanneer is die 1109 firmware gereleased?
Ik denk 9 november :*)

De zwarte balken lag aan me TV (28PW9618),ik heb hem nu op de slaapkamer(28PW8506) staan en geen last meer,gebruik de composiet uitgang.
Meeste films doen het goed tot nu toe,alleen Hellboy(Xvid) wil niet goed,alleen blokken en The Punisher is ook niet echt mooi maar wel kijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dacht ik al, maar denk vraag het voor de zekerheid ff :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Ik had laatst dat een (ik dacht avi) bestand als vcd werd herkend. Om deze reden weigerde de speler vervolgens om de subs weer te geven. Ig het video bestand dan gewoon het probleem?

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik sta op het punt om een DVD / Divx speler aan te schaffen maar twijfel nog tussen:

Samsung P245
Philips DVP630
Pioneer DV-470-S

Iemand ook voor deze keuze gestaan? En zoja waarom voor een bepaalde speler gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind vooruit spoelen met een DivX film wel erg lang duren,gaat maar op 8 speed dus als je naar het laatste 15min van de film wilt kan dat wel ff duren of is er een andere oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
Bij een film van 2 uur:
Display => 0 1 4 5 0 0 'OK'

Dan skip je naar 1:45, ik heb pas één divx gehad waarbij het niet zo goed ging (audio out-of-sync), maar dat lag waarschijnlijk niet eens aan de DVP630. Héél precies is het niet, dus meestal zal je een paar minuten eerder gaan zitten, het zal wel o.a. met key-frames te maken hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 08:40:
Ik sta op het punt om een DVD / Divx speler aan te schaffen maar twijfel nog tussen:

Samsung P245
Philips DVP630
Pioneer DV-470-S

Iemand ook voor deze keuze gestaan? En zoja waarom voor een bepaalde speler gekozen.
Van die drie spelers heeft de in mijn mening de Pioneer de beste videochip (MediaTek MT1389EE) dezelfde die ook in de DVP720 van philips gebruikt wordt. Deze chip heeft de beste ondersteuning voor QPEL/GMC. In de Samsung P245 zit een Zoran Vaddis 7 en de DVp630 heeft een ESS Vibratto II ES6698F..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jake schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 09:55:
Bij een film van 2 uur:
Display => 0 1 4 5 0 0 'OK'
Had ik net een DivX waarbij het niet werkte,zal het nog eens proberen met een ander schijfje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het lukt hier maar niet om subtitles te krijgen bij een divx/xvid movie. Filename is 2x hetzelfde dus blabla.avi en blabla.srt

srt ziet me er OK uit, vb'tje uit srt
29
00:02:04,090 --> 00:02:06,320
die het zes seconden uithielden.

Iemand die enige hulp kan bieden?
Bij een druk op de subtitle knop komt er gewoon een handje te staan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 03:46:
.

Iemand die enige hulp kan bieden?
Bij een druk op de subtitle knop komt er gewoon een handje te staan :/
Je moet voordat de film begint de ondertitel kiezen in diskmenu,dit menu komt automatisch te voorschijn als je het schijfje in de speler doet,ga dan naar de ondertitelfile en druk op subtitle en ga dan naar de film en druk op oke,nu moet de film met de subtitle starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 januari 2005 @ 19:06:
[...]

Van die drie spelers heeft de in mijn mening de Pioneer de beste videochip (MediaTek MT1389EE) dezelfde die ook in de DVP720 van philips gebruikt wordt. Deze chip heeft de beste ondersteuning voor QPEL/GMC. In de Samsung P245 zit een Zoran Vaddis 7 en de DVp630 heeft een ESS Vibratto II ES6698F..
Het is de pioneer geworden. Wat hebben de andere spelers een hoog plastic gehalte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 09:26:
[...]
Je moet voordat de film begint de ondertitel kiezen in diskmenu,dit menu komt automatisch te voorschijn als je het schijfje in de speler doet,ga dan naar de ondertitelfile en druk op subtitle en ga dan naar de film en druk op oke,nu moet de film met de subtitle starten.
het menu komt bij mij niet automatisch tevoorschijn, maar de methode werkt perfect, hopelijk brengt philips snel nieuwe firmware met verbeterde ondertiteling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 01:32:
[...]

hopelijk brengt philips snel nieuwe firmware met verbeterde ondertiteling
Wat is er dan mis met de ondertitels?
Bij mij werkt het goed,alleen mogen ze van mij wel iets groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de ondertitels zouden automatisch geselecteerd mogen worden, verder zijn ze totaal in de witte kleur wat een leesprobleem vormt als het beeld op dat moment vrij licht is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met de zwarte balken op mijn 630.

Ik heb een 4:3 tv en bij sommige dvds en divx films verschijnt er tussen de film en de zwarte balk horizontaal een soort witte laag die soms knippert zoals het lijkt of de zwarte balk de rand van de film toont.

Ik heb nog niet geupdate naar de 1109 firmware omdat ik gehoord heb dat deze de macrovison beveiliging terugzet op de speler. Kan iemand dit bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog een probleem die ik heb ondervonden is bij het afspelen van Xvid films. Aan de rechterkant van het scherm heb ik een verticale balk. Ik heb dit met alle xvid films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb heel vaak dat met Divx het geluid sneller loopt dan het beeld, dat is heel rot kijken

Hebben jullie daar ook last van?

Ik heb een dvp632

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 13-01-2005 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 12:38:
Ik heb heel vaak dat met Divx het geluid sneller loopt dan het beeld, dat is heel rot kijken

Hebben jullie daar ook last van?

Ik heb een dvp632
Ik heb een DVP630 - laatste FW en ik heb hier slechts eenmaal last van gehad (na verificatie op een PC was dit trouwens ook zo). Synchronisatie met Synchronizer uitgevoerd en alles prima opgelost.
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 19:06:
Nog een probleem die ik heb ondervonden is bij het afspelen van Xvid films. Aan de rechterkant van het scherm heb ik een verticale balk. Ik heb dit met alle xvid films.
Ik heb redelijk wat XVID films (ook DIVX 3 en 5) maar dit heb ik nog nooit vastgesteld. Wel is het zo dat je met XVID soms problemen kunt hebben in die zin dat de weergave blokkerig is (je hebt dan een packet bitstream die je eruit kan halen met MPEG4Modifier). Heb je die zwarte balk ook op een PC in Fullscreen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die verticale zwarte balk kwam doordat mijn dvd speler op ntsc stond. Het resultaat met die ene xvid film was echter beter in ntsc want bij pal had ik last van flikkering bij de onderste horizontale balk. Dit was enkel bij die ene film dus dit is niet echt een probleem meer. Al een paar xvid films getest en allemaal prima. Het enigste vervelende vind ik de ondertitels. Bij één regel tekst word de tweede grijze balk ook weergegeven. Is dit verdwenen met de firmware 1109?

Een ander ongemak vind ik het weergeven van de verstreken tijd bij het display menu.
Wanneer je vb. kiest voor resterende tijd titel moet je eerst terug drukken op display en wachten tot het menu verdwijnt. Dit duurt echter 10 seconden. Ik had graag de mogelijkheid gehad om het display menu zelf aan en uit te zetten. Bij m'n vorige dvd speler was dit zo (philips 750)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik stel redelijk wat problemen vast wanneer het geluid op 48000Hz CBR 192 kb/s total (2 chnls) staat, het geluid gaat zeer schokkerig, zet ik dit geluid om naar 44100Khz CBR 128kb/s dan heb ik dat probleem niet meer. Heeft iemand hier ook problemen mee? Mij n FW versie is de laatste (1109)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
Op http://members.chello.sk/vladoh/ (en/of http://huffyk.hollosite.com/) staat nu* een gemodificeerde firmware met 'outline' (dus schaduw om de letters heen) en met Latin1 fonts (ipv de Latin2 die er tot nu toe was). Met latin2 werken bijv. de è en de ï niet, met latin1 als het goed is wel. Ik probeer de firmware zometeen even uit.
edit:
Bij mij werkt het dus, incl. ï en è (rest van de latin1 symbolen geloof ik dan wel), maar flashen is natuurlijk altijd op je eigen risico. Zo'n 'simpele' schaduw is stukken mooier dan een grijze balk of helemaal niets.

[ Voor 29% gewijzigd door Jake op 17-01-2005 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wauw, dat begint ergens op te lijken! Eindelijk een redelijk acceptabele grootte en nog omlijnd ook, heel mooi!!! Het was alleen niet helemaal duidelijk welk bestand nu het nieuwste is. Ik heb nu maargekozen voor ISO latin 1 versie 2.1a gekozen, is dat correct?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
Die heb ik ook, maar belangrijker dan 'nieuwste' is dus dat de latin1 symbolen gebruikt worden (omdat engelse en nederlandse subs die letters gebruiken) en op welke firmware het gebaseerd is (keuze uit 1109 en 0531, waarvan 1109 de nieuwste is). Als het goed is, is er naast de letters/fonts niets aan de betreffende firmwares gewijzigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou deze modified fw ook werken op een LX3950? (Philips divx home cinema systeem)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modified FW geinstalleerd en dat werkt prima. Ik heb wel een lichte voorkeur voor de Encoding Latin 2 ipv 1. De 1 vind ik tamelijk groot, deze van 2 vind ik prima en de licht grijze achtergrond is absoluut niet storend. Bij de 2 merkte ik ook geen charcter problemen. Conclusie: prima FW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
Dat komt omdat in de 'latin1-firmware' zowel latin1 als latin2 gewoon latin1 is; de ene met outline, andere met schaduw. In de 'latin2-firmware' zijn beide latin2. Je mist overigens wel een aantal symbolen, maar ik weet niet welke (die zullen wel heel weinig gebruikt worden).
Lekker duidelijk hè, dat latin1 en latin2 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BozZz...
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-11-2024
Joe gaste !

Zou er iemand een werkende link kunnen doorsturen ? (pagina kan niet weergegeven worden :( )
Kan niet wachten om die mod uit te proberen... :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BozZz... schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 20:14:
Joe gaste !

Zou er iemand een werkende link kunnen doorsturen ? (pagina kan niet weergegeven worden :( )
Kan niet wachten om die mod uit te proberen... :9
Deze twee links http://members.chello.sk/vladoh/ en/of http://huffyk.hollosite.com/ (zie hoger) werken prima (toch bij mij). Heb je daar een probleem mee, dan kijk je best je configuratie eens na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanik
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11-09 13:56
Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 09:04:
[...]

Deze twee links http://members.chello.sk/vladoh/ en/of http://huffyk.hollosite.com/ (zie hoger) werken prima (toch bij mij). Heb je daar een probleem mee, dan kijk je best je configuratie eens na.
Ik heb hem getest. Jammergenoeg zit er een bug in. Telkens als er 3 regels worden getoond bij de ondertiteling blijven de bovenste pixels van de eerste zin steken op het beeld. De enige manier om van die achterblijvende pixels af te komen is door 2x op de system knop te drukken.

Ik hoop dat er binnenkort een nieuwe bugfree firmware uitkomt.

Oh ja en weet iemand waarom als je 2x op de system knop drukt de film zo'n 10 seconden vooruitgespoeld wordt ?

[ Voor 8% gewijzigd door Yanik op 20-01-2005 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-08 18:22
Yanik schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 11:02:Oh ja en weet iemand waarom als je 2x op de system knop drukt de film zo'n 10 seconden vooruitgespoeld wordt ?
Omdat de player tijdens het spelen dan tussen 2 keyframes hangt en dan gewoon de volgende (of een van de volgende) keyframe(s) neemt om verder te gaan. 10 seconden is nl een redelijk normale tijd tussen 2 keyframes. Dus dat zou een mogelijkheid kunnen zijn.

Als je weet wat een keyframe is natuurlijk.. :)

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
Yanik schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 11:02:
Jammergenoeg zit er een bug in. Telkens als er 3 regels worden getoond bij de ondertiteling blijven de bovenste pixels van de eerste zin steken op het beeld. [...]
Ik hoop dat er binnenkort een nieuwe bugfree firmware uitkomt.
Ik heb een paar maal gemailed, maar echt positief is de uitkomst (nog?) niet.

Dit was zijn 2e reactie:
I know about this bug, but this is bug of device firmwarel, not fonts.

Latin1 section has Arial BOLD, so it is slightly bigger then Latin2 section. So you have to try Latin2 section, or change subtitles to not use 3 lines. ISO-Latin2 firmware has just the same font sizes.
Ik had hem een screenshot gestuurd van de bug zoals ie met het 'Latin2' font optreed (Latin1 met achtergrond schaduw), dus zijn opmerking dat ik Latin2 moet proberen zit er een beetje naast :P.

Alle subs zo wijzigen dat ze nooit als 3 regels worden weergegeven is (natuurlijk) geen doen. Volgens mij is de oplossing heel simpel: font een klein beetje kleiner en weg is de bug. Ik kan het mis hebben. Hij wil het font niet echt kleiner maken (1e mail):
Well, you are 2nd that wrote me this font size is too big :). But a lot of peaple want bigger font not smaller. 24 size is original, so i will not change font to 24.
Ik had aangegeven dat IK zelfs de Latin2 van zijn versie 1.1 groot genoeg vond (die is 24 pts). Ik had helemaal niet gezegd dat het font te groot was (tenzij je het 'out-of-context' leest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warakurna
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 05-12-2024
Ik vrees dat ik die andere was die hem gemaild had. Heb hem ongeveer net hetzelfde als jij gezegd. Latin 1 is gewoon 1 pixel te groot.
Maar al bij al is het een geweldige stap voorwaarts. Binnen een paar weken zal één of ander wizkid wel een verbeterde versie maken zeker.

Snap gewoon niet waarom Philips dat niet kan. Zij hebben zelfs de broncode...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist dit zien staan op: http://huffyk.hollosite.com/
coming soon fixed versions of 2.1a firmwares. All had wrong character offset which caused problems with 3 lines subtitles...

nu ook nog een pixeltje kleiner maekn en we zijn vertrokkrn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warakurna
Ze staan er ondertussen op.
Zal ze vanavond als ik thuis ben eens testen zi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
Reeds getest: werkt goed voor zover ik kan zien. Font lijkt iets dikker. Ik heb het gevoel dat het verschil Latin1 <-> Latin2 bij de vorige minder groot was, maar ik heb geen zin om terug te flashen om te checken.

Ook al heb ik liever iets kleinere letters, vind ik de subs zo wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Euhm, ik snap weinig van die beknopte benamingen van de filenames, maar welke moet je nu hebben voor witte fonts met zwart randje en een beetje groter dan de Philips versie :? Er staan nu nml 2.1a en 2.1b versies op :D

Edit: Oh, zijn nummering is vrij vaag, a is latin1 en b is latin2?

[ Voor 25% gewijzigd door Grrrrrene op 26-01-2005 16:23 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
Ik heb deze: http://www.cfide.com.br/dvp/630_1109_lat1_v2.1a.zip

De "ISO Latin1: 630/00 v2.1a - modified fw 1109 - fixed charset and offset (now full latin1 section)"

Volgens mij is Latin1=a en Latin2=b toeval. Verder is zijn nummering/benaming volgens mij niet 100% logisch. Gewoon de nieuwste Latin1, dan is het goed :P

2.1b is overigens Latin2, maar met alleen transparante achtergrond. Waarbij voor het 2e font geldt: "space character is not transparent".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou philips ooit nog zelf met een firmware update komen, waarin GMC en QPEL wel ondersteund worden, en ook de ondertiteling is verbeterd????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:58

LopeZ

Too much is never enough

Verwijderd schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 09:51:
Zou philips ooit nog zelf met een firmware update komen, waarin GMC en QPEL wel ondersteund worden, en ook de ondertiteling is verbeterd????
GMC en QPEL zal nooit komen omdat dit simpel weg niet kan met deze chipset (ESS geval) Het is dus hardware gelimiteerd, niet software/firmware :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20:10

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Hoe zit het met het regiovrij maken van de speler? Werkt dat echt zo simpel als aangegeven door de TS? Ik zit er over te denken deze speler aan te schaffen, maar regiovrij maken is wel een must!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Hann1BaL schreef op donderdag 27 januari 2005 @ 09:57:
Hoe zit het met het regiovrij maken van de speler? Werkt dat echt zo simpel als aangegeven door de TS? Ik zit er over te denken deze speler aan te schaffen, maar regiovrij maken is wel een must!!
Het is echt zo simpel. Je duwt een paar knoppen in en klaar :)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warakurna
Gisteren 'the incredibles' bekeken op mijn 632 met de nieuwe modded FW 2.1a
Leek mij perfect. Ondertitels groot genoeg, knap zwart randje en het probleem van de pixels bij het weergeven van 3 lijnen compleet opgelost.
Spelertje doet nu wat hij belooft: voor een mooie prijs mijn divx-en afspelen.
Heel af en toe moet ik er eens één hercoderen, maar dat neem ik er wel bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nieuwe FW2.1a geinstaleerd - persoonlijk zou ik Encoding Latin 1 Font graag een beetje kleiner hebben (indien Encoding Latin 2 ook outlined zou kunnen zijn en niet met een grijsachtige balk is deze FW voor mij prima) - het enige dat dan af en toe nog eens een probleem geeft is een schokkerige XVID of Divx maar dat is niet uitsluitend aan deze FW gelegen.

Vraag mij toch af waarom Philips niet een dergelijke aanpassing kan doen? Iemand met kennis van zaken moet zoiets toch redelijk vlug voor elkaar kunnen krijgen (zeker als je over de broncode beschikt) - zal wel een organisatieprobleem bij Philips zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probleem bij afspelen Badder Santa. Wanneer ik op play druk, laad em de film, scherm wordt zwart, en keert dan terug naar hoofdscherm zonder error te vermelden.
Iemand idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
Waarschijnlijk een Qpel (en/of GMC) codering. Dan doet de 630 zoiets. Als je ff GSpot downloadt en de film er doorhaalt weet je het ineens zeker.

Indien je er zin in hebt, kan je de film hercoderen zonder Qpel. Handleidingen genoeg op het web.

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Die gehackte firmware werkt inderdaad fantastisch, ik heb hem 2 dagen terug geflasht, meteen ff wat ondertitels geprobeerd en het nieuwe formaat is prima te lezen. Kortom: goed werk en zeker een aanrader :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Noel- schreef op maandag 31 januari 2005 @ 18:38:
[...]

Waarschijnlijk een Qpel (en/of GMC) codering. Dan doet de 630 zoiets. Als je ff GSpot downloadt en de film er doorhaalt weet je het ineens zeker.

Indien je er zin in hebt, kan je de film hercoderen zonder Qpel. Handleidingen genoeg op het web.
ok, thx. Kben em nu aan het hercoderen. Hopelijk lukt het.

mvg
foens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die site is down. Heb je hem zelf? Zou je die 2.1A kunnen mailen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 22:39

Gorefest

serial killer.

Iemand een mirror?
De links op die site zijn down.... :(

Vanavond nog.... :'(

[ Voor 18% gewijzigd door Gorefest op 01-02-2005 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gorefest schreef op dinsdag 01 februari 2005 @ 21:25:
Iemand een mirror?
De links op die site zijn down.... :(
jah idd ik weet t.... ik wil t ook!

mail hem mij op: blink182gassie AT quicknet punt nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
Bij mij doen die sites het gewoon hoor. Maar omdat jullie het willen een tijdelijke (!) mirror (rar ipv zip, ~3x zo klein).

[ Voor 20% gewijzigd door Jake op 04-02-2005 10:36 . Reden: Link removed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Ah de site doet het inderdaad weer.
In elk geval bedankt voor de mirror.

Nu eens kijken hoe dat ook alweer moest....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noel
Na lezen van de positieve reacties, gisterenavond dan ook maar de gehackte FW eringeflasht. Subs zijn echt perfect. Groot genoeg en zwart randje maakt het helemaal af. Zoals al eens werd gezegd, raar dat Philips dat zelf niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
De subs met zwart randje zijn gewoon bitmaps, met 2 kleuren. Ik denk dat Philips het wel zou kunnen, maar dat het ze er niet zo'n zin in hebben.

Ik heb trouwens (nog) een bugje gevonden, maar ik ben er nog niet 100% zeker van wanneer het optreedt. Als er een paar hoofdletters op een regel staan, dan wordt de regel 'te breed' en blijft er een stukje van de zin staan.

Ik had het bij deze sub:
code:
1
2
3
4
274
00:34:11,647 --> 00:34:13,205
OPPOSITIELEIDERS ORGANISEREN
ILLEGALE STAKING

Hiervan werden de eerste drie woorden op de eerste regel weergegeven (de 630 lijkt regeleinden te negeren). Het eerste stuk van de O en het allerlaatste stukje van de E bleven staan.
Het heeft misschien iets met de OFFSET te maken, die er ook voor zorgde dat de bovenkant van de regel bleef staan.
Met deze regel gebeurde het ook:
code:
1
2
3
4
625
01:10:47,287 --> 01:10:50,040
Vragen? Opmerkingen?
Waar wachten we op?

Hierbij kwam iig t/m 'Waar' op de 1e regel, zodat ik hoofdletters en vraagtekens 'verdenk'.
Respect voor degene die de film raadt. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jake schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 12:43:
De subs met zwart randje zijn gewoon bitmaps, met 2 kleuren. Ik denk dat Philips het wel zou kunnen, maar dat het ze er niet zo'n zin in hebben.

Ik heb trouwens (nog) een bugje gevonden, maar ik ben er nog niet 100% zeker van wanneer het optreedt. Als er een paar hoofdletters op een regel staan, dan wordt de regel 'te breed' en blijft er een stukje van de zin staan.

Ik had het bij deze sub:
code:
1
2
3
4
274
00:34:11,647 --> 00:34:13,205
OPPOSITIELEIDERS ORGANISEREN
ILLEGALE STAKING

Hiervan werden de eerste drie woorden op de eerste regel weergegeven (de 630 lijkt regeleinden te negeren). Het eerste stuk van de O en het allerlaatste stukje van de E bleven staan.
Het heeft misschien iets met de OFFSET te maken, die er ook voor zorgde dat de bovenkant van de regel bleef staan.
Met deze regel gebeurde het ook:
code:
1
2
3
4
625
01:10:47,287 --> 01:10:50,040
Vragen? Opmerkingen?
Waar wachten we op?

Hierbij kwam iig t/m 'Waar' op de 1e regel, zodat ik hoofdletters en vraagtekens 'verdenk'.
Respect voor degene die de film raadt. _/-\o_
Dit heb ik ook vastgesteld, niet alleen in de gemodifieerde versie maar ook in de officiële versie. Af en toe stel ik vast dat een vraagteken apart op de volgende lijn wordt weergegeven ipv van de zin af te sluiten. Eerlijkheidshalve dien ik er bij te zeggen dat ik nooit de srt file gecontroleerd heb op de aanwezigheid van een spatie tussen het laatste woord en het vraagteken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 13:16:
Dit heb ik ook vastgesteld, niet alleen in de gemodifieerde versie maar ook in de officiële versie. Af en toe stel ik vast dat een vraagteken apart op de volgende lijn wordt weergegeven ipv van de zin af te sluiten. Eerlijkheidshalve dien ik er bij te zeggen dat ik nooit de srt file gecontroleerd heb op de aanwezigheid van een spatie tussen het laatste woord en het vraagteken.
Het afbreken is ook niet gewijzigd, dat met dat vraagteken had ik ook wel eens (alleen als er een spatie was). Waar het mij om gaat:
Jake schreef op woensdag 02 februari 2005 @ 12:43:
Als er een paar hoofdletters op een regel staan, dan wordt de regel 'te breed' en blijft er een stukje van de zin staan.
[...]
Hiervan werden de eerste drie woorden op de eerste regel weergegeven [...]
Het eerste stuk van de O en het allerlaatste stukje van de E bleven staan.
Er blijft dus een halve O in beeld (totdat er bijv. 2 maal op system word gedrukt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thanx voor de update! Hij werkt heerlijk en zeker voor dat geld.
Nu bij mediamarkt in de aanbieding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gorefest

Gorefest

serial killer.

Ik heb nu de aangepaste software erin zitten en ik moet zeggen nu is deze DVD speler echt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar

rajackar

Blood Minister

Die modded FW2.1a wekr idd prima.
Enige probleem dat ik heb kunnen vinden was hier ook al gemeld en dat is het blijven staan van de bovenste pixels als er 3 regels sub hebben gestaan.
Voor de rest zeer tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenaardige vaststelling bij een grote srt file 139Kb en 1722 regels.

Waneer een srt file meer dan 1720 regels bevat, (ziehier een uitreksel uit de srt file Super Size Me):
1720
01:36:20,421 --> 01:36:24,619
kondigde McDonald's de afschaffing
van de Super Size aan.

1721
01:36:24,726 --> 01:36:28,560
In mei introduceerden ze het
'Go Active! Adult Happy Meal'.

1722
01:36:29,831 --> 01:36:35,533
Ze beweerden dat deze beslissingen
niets met deze film te maken hadden.

dan kan deze srt file niet geselecteerd worden. Verminder je het aantal regels naar 1720, dan zijn er geen problemen meer. Heeft iemand gelijkaardige vaststellingen gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Niet online
Ik had een srt die het niet deed, nu even gekeken en deze had 1856 regels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jake schreef op maandag 14 februari 2005 @ 13:54:
Ik had een srt die het niet deed, nu even gekeken en deze had 1856 regels.
probeer die eens wat in te korten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

denk niet dat het aan de regels ligt want ik had een ondertitel van 444 regels en die werkte ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrbombastic
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-02 21:29
Welke update moet ik nu voor de Philips 630 hebben?
Deze toch: 630/00 v2.1a - modified fw 1109 - fixed charset and offset (now full latin1 section)

Before me there was many, after me there will be none. I'm the one!

Pagina: 1 2 3 Laatste