denk dat je gelijk hebt, het ligt wellicht aan de grote van de file (139kb is te groot, 138Kb zou de limiet zijn)Verwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 18:02:
denk niet dat het aan de regels ligt want ik had een ondertitel van 444 regels en die werkte ook niet.
Verwijderd
kan ik kort in zijn: JAmrbombastic schreef op maandag 14 februari 2005 @ 18:19:
Welke update moet ik nu voor de Philips 630 hebben?
Deze toch: 630/00 v2.1a - modified fw 1109 - fixed charset and offset (now full latin1 section)
Verwijderd
Ik heb besloten terug te keren naar de originele FW. Sinds ik deze gemodifieerde FW heb geinstaleerd stel ik haperingen vast bij het afspelen van DIVX films (deze treden meestal op na 30-40 minuten). Oorspronkelijk weet ik het aan slecht geripte films, maar nu heb ik het met films waarvan de kwaliteit ontegensprekelijk correct is. Daarmee eens kijken hoe het met de originele FW gaat want deze haperingen kwamen vroeger alleen voor bij DIVX mat packed bitstream.
Oh ja srt files van meer dan 138Kb kunnen niet geselecteerd worden, eens zien wat de originele FW doet.
Verwijderd
denk ook niet dat het aan de bestandsgrootte ligt. want mijn bestand is 33,2kb. misschien ligt het aan de tijd wanneer de eerste zin begint? want deze is namelijk 00:11:36,220 --> 00:11:37,619. das toch vrij laat he.
Verwijderd
aan de begintijd kan het niet liggen, daar heb ik nog nooit problemen mee gehad. Wel oppassen dat er geen spatie voor het cijfer staat en dat er geen rommel tussen de regels staat.Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2005 @ 13:53:
denk ook niet dat het aan de bestandsgrootte ligt. want mijn bestand is 33,2kb. misschien ligt het aan de tijd wanneer de eerste zin begint? want deze is namelijk 00:11:36,220 --> 00:11:37,619. das toch vrij laat he.
Verwijderd
mag ik uw email bibijo? dan stuur ik u die ondertitel waar ik problemen mee heb. misschien dat gij de fout vindt, want ik zie de fout nergens
.

SRT > 138KB zijn sowieso zeldzaam.
Op 549 srt files, is er bij mij maar 1'tje boven de 138KB, en dan toevallig nog een van 139KB. Dus om het een probleem te noemen, vind ik wat overdreven.
Kan alleen geen reden verzinnen waarom het exact 138KB is..
Op 549 srt files, is er bij mij maar 1'tje boven de 138KB, en dan toevallig nog een van 139KB. Dus om het een probleem te noemen, vind ik wat overdreven.
Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus
Verwijderd
Wat ik jammer vind aan de 630 is dat er geen "muziek player" ofzo zit. Als ik er een mp3 cd instop moet je handmatig nummers selecteren, en er is geen mogelijk van nummers skippen en zo.
Is hier mischien ook een oplossing voor?
Is hier mischien ook een oplossing voor?
Mijn DVD speler is kapot gegaan, ik ga morgen (zondag) een nieuwe halen. Weet iemand wat hij momenteel bij mediamarkt kost?
Powered by Solarfrontier 3060 Wp
89 euro hier in Enschede.MXL schreef op zondag 20 februari 2005 @ 00:39:
Mijn DVD speler is kapot gegaan, ik ga morgen (zondag) een nieuwe halen. Weet iemand wat hij momenteel bij mediamarkt kost?
In Duitsland kost het waarschijnlijk veel minder, bijna 7 maanden geleden had ik hem in de MediaMarkt van Duitsland voor 111 euro gehaald.
Verwijderd
De DVP720 kost een paar tientjes meer maar er zit een nieuwere decoder (chip) in. Misschien wel de moeitw waard.
Verwijderd
Ik ben hier nieuw in deze topic,.... niet op GoT
,.. heb pas sinds vandaag een DVP630 en right away firmware 112 erin geflasht.
Hopelijk kan ik er subs mee afspelen want dat lukte niet echt met de firmware die er origineel inzat.
mijn oude FW was : VER0531 630/00 01 S2
nu nieuwe FW : VER112 630/00 01 S2
Ook heb ik gemerkt dat er 3 files mee kwamen met de originele FW112.
dvpxx.rom
dvpxxvd.rom
en
dvpxxEW.rom
De 1ste twee heb ik er nu ingeflasht omdat er duidelijk in de bijgeleverde PDF instructies stond dat enkel die 1ste twee op de CDROM mochten staan. Van de 3de spreekt men niet over.
Heb ik correct gehandeld
edit:
Bij de originele FW lukte het niet om de subs aan de praat te krijgen,... met FW112 blijkt het wel te lukken,..... witte letters op een lichtgrijze achtergrondbox.
Gewoon ff melden omdat een collega van mij,.... heeft dezelfde speler in zijn bezit,... mij vertelde dat met de vorige FW's er daar wel een klein probleempje zou geweest zijn,... geen zwarte schaduwen rond de witte letters zei hij,.. waardoor hij ook gebruik maakte van die gemodde FW.
Nu nog de vraag hoe het nu net zit met die 3de file bij FW112 ---> dvpxxEW.rom
Moest die er nu in of niet
Hopelijk kan ik er subs mee afspelen want dat lukte niet echt met de firmware die er origineel inzat.
mijn oude FW was : VER0531 630/00 01 S2
nu nieuwe FW : VER112 630/00 01 S2
dvpxx.rom
dvpxxvd.rom
en
dvpxxEW.rom
De 1ste twee heb ik er nu ingeflasht omdat er duidelijk in de bijgeleverde PDF instructies stond dat enkel die 1ste twee op de CDROM mochten staan. Van de 3de spreekt men niet over.
Heb ik correct gehandeld
edit:
Bij de originele FW lukte het niet om de subs aan de praat te krijgen,... met FW112 blijkt het wel te lukken,..... witte letters op een lichtgrijze achtergrondbox.
Gewoon ff melden omdat een collega van mij,.... heeft dezelfde speler in zijn bezit,... mij vertelde dat met de vorige FW's er daar wel een klein probleempje zou geweest zijn,... geen zwarte schaduwen rond de witte letters zei hij,.. waardoor hij ook gebruik maakte van die gemodde FW.
Nu nog de vraag hoe het nu net zit met die 3de file bij FW112 ---> dvpxxEW.rom
Moest die er nu in of niet
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 15:03 ]
Net getest, er zijn een paar ondertitelwijzigingen:Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 12:21:
Iemand em al getest ?
• Volgens mij iets ander font.
• Nu met schaduwbalk! (zoals Xplod ook al opmerkte).
• Heet geen Latin1, Latin2 meer maar CP1250 en CP1251.
• Als er maar een regel is, dan wordt ook alleen de onderste regel gebruikt (waar voorheen de 2e regel van onder werd gebruikt).
Ik denk het wel. Ik denk dat elke file voor een andere spelers is (bijv de 642), maar dit weet ik niet zeker. Alle drie de files zijn bijna gelijk, dit merk je o.a. als je ze 'solid-rarred'. Je kan de derde file gewoon op de CD zetten, dan gaat het goed. Maar omdat het bij jou nu werkt (je hebt de 0112 erop staan), hoef je het niet opnieuw te proberen.Verwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 14:45:
dvpxx.rom dvpxxvd.rom en dvpxxEW.rom
Heb ik correct gehandeld
Verwijderd
Ik heb er ondertussen eens de 630 v2.1b - modified fw 1109 eens opgezet om het verschil eens te zien.
foens had me die trouwens eerder al aangeraden,... lol,.. hi foens,.....komen we elkaar hier op GoT ook al tegen
Ik merk nu dat de achtergrond-box nu zwart is,.. de letters precies wat groter zijn en met een bold-font.
Is er een FW waar je die zwarte of grijze achtergrond-box niet hebt, schaduw rond de letters bvb.,.... of ligt het aan een verkeerde instelling ofzo
foens had me die trouwens eerder al aangeraden,... lol,.. hi foens,.....komen we elkaar hier op GoT ook al tegen
Ik merk nu dat de achtergrond-box nu zwart is,.. de letters precies wat groter zijn en met een bold-font.
Is er een FW waar je die zwarte of grijze achtergrond-box niet hebt, schaduw rond de letters bvb.,.... of ligt het aan een verkeerde instelling ofzo
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 23:01 ]
Verwijderd
hi xplod.
Precies goed aan het experimenteren met uw bakske daar :-)
En welke FW krijgt uw voorkeur ? Bij die modded 2.1b heb je inderdaad die grijze (zwarte) balk achter de letters, maar na een tijdje (5 minuten) stoort dat totaal niet meer.
En welke FW krijgt uw voorkeur ? Bij die modded 2.1b heb je inderdaad die grijze (zwarte) balk achter de letters, maar na een tijdje (5 minuten) stoort dat totaal niet meer.
Verwijderd
Ik vind de font van de modded fw1109 2.1b leuker om naar te kijken. Die van de originele 112 hebben zo rare letterkes dus wat mij betreft gaat mijn voorkeur toch naar de modded oneVerwijderd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 18:29:
hi xplod.
Wel een bugje ontekt tijdens het bekijken van mijn 1ste 2 Xvid's ;
als er eens een héle lange sub op het scherm komt,.... dan laat die hier bij mij restjes van de sub achter,... in de uithoeken van mijn scherm,... laat ons zeggen zo'n half karakter, en die blijven er voor de rest van de film staan
Ik heb ondervonden dat je ze kan kwijtspelen door effe in en uit het "System menu" te gaan d.m.v.de knop op de afstandsbediening.
Nog mensen dit euvel ondervonden
Voor de rest héél tevreden
Aangesloten op mijn AV-Receiver in de stand Dolby Pro Logic valt het geluid echt te pruimen,... dik in orde
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2005 23:02 ]
Ik heb dat ook, zoals ik al eerder gemeld had: Jake in "DVP 630/632 DVD Spelers met DIVX onderst..." en Jake in "DVP 630/632 DVD Spelers met DIVX onderst...".
Het ligt aan die modded firmware (met de officiële nog nooit gehad igg). Het komt doordat de letters breder zijn en de firmware dat of niet (goed) aankan òf dat de maker niet goed de letterbreedtewijziging heeft doorgevoerd (en regels daardoor niet altijd even goed worden afgebroken).
Verder is dat font van de gemodde FW inderdaad iets fijner, al is het voor mij wat groot. De letters van 0112 zien er beetje 'gek' uit, maar ik moet een keer een hele film kijken om te zien of het 'stoort'. Nadeel van die 2.1b is wel dat het een Latin2 versie is, hierdoor zal een aantal karakters (bijv. de toch regelmatig voorkomende è en ï) verkeerd worden weergeveven (omdat deze niet 'bestaan' in Latin2).
Het ligt aan die modded firmware (met de officiële nog nooit gehad igg). Het komt doordat de letters breder zijn en de firmware dat of niet (goed) aankan òf dat de maker niet goed de letterbreedtewijziging heeft doorgevoerd (en regels daardoor niet altijd even goed worden afgebroken).
Verder is dat font van de gemodde FW inderdaad iets fijner, al is het voor mij wat groot. De letters van 0112 zien er beetje 'gek' uit, maar ik moet een keer een hele film kijken om te zien of het 'stoort'. Nadeel van die 2.1b is wel dat het een Latin2 versie is, hierdoor zal een aantal karakters (bijv. de toch regelmatig voorkomende è en ï) verkeerd worden weergeveven (omdat deze niet 'bestaan' in Latin2).
Gewoon een vraagje: jullie gebruiken de modded FW 2.1b, maar waarom niet de 2.1a?
Die gebruikt outlined fonts ipv een lichtgrijze balk.
Vind hem wel mooi, en heb er geen probleem mee...
Verwijderd
Hola,... ik ga er eens de 2.1a in flashen want die donkere achtergrond balkjes vind ik maar nikswarakurna schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 11:09:
Gewoon een vraagje: jullie gebruiken de modded FW 2.1b, maar waarom niet de 2.1a?
Nog een vraagje ;
zijn er mensen die hun ervaringen eens kunnen laten weter over de "Downmix" optie voor het geluid
Men zegt in de handleiding de speler op "Stereo" te zetten voor eenvoudige rechts/links audio en op "LT/RT" te zetten indien de output aangesloten is op een Dolby Pro Logic,.. in mijn geval een Sony AV-Receiver.
Ik heb beide standen op de speler eens geprobeerd en veel verschil merk ik niet echt wanneer de audio op de Dolby Pro logic decoder is aangesloten
Is er effectief een groot verschil
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2005 12:01 ]
Verwijderd
Ik ben eigenlijk niet zo onder de indruk van die nieuwe FW. De fonts bevallen mij minder dan die van de 2.1a FW. Ik heb ze dan ook opnieuw geinstaleerd. heeft iemand enig idee of er behalve de fonts nog veranderingen aan de 0112Fw zijn aangebracht?
Verwijderd
Ik heb er gisteren ook eindelijk de 2.1a kunnen inflashen,.. de site bleek ff down te zijn.
Ik moet toegeven,.. die 2.1a is dik in orde,... zo horen subs eruit te zien vind ik
Ik moet toegeven,.. die 2.1a is dik in orde,... zo horen subs eruit te zien vind ik
Ik vind de officiële 0112 beter dan die 3th party-FW's. Het iets mindere font vind ik niet storend tijdens een film, het is goed leesbaar. Ik gebruik subs eigenlijk alleen voor 'erbij', als ik het bijvoorbeeld niet kon verstaan (even snel kijken).
De outline van HuffYk is wel mooier, maar het blijven staan van halve letters (onder specifieke omstandigheden) doet dit meer dan teniet (dat vind ik 'best wel' storend). Daarnaast zijn de letters bij HuffYk wat mij betreft eigenlijk te groot (btw: als je België 1/2 gewend bent, met een BB-uitzendig en BB-tv, dan vind je alle ondertitels te klein
).
Doordat de Philips 0112 wat mij betreft geen èchte nadelen heeft en wel de 'onderste regel' gebruikt als er maar één regel is, gebruik ik gewoon deze FW (HuffYk kan er weinig aan doen, wat ligt aan eerdere FW's).
De outline van HuffYk is wel mooier, maar het blijven staan van halve letters (onder specifieke omstandigheden) doet dit meer dan teniet (dat vind ik 'best wel' storend). Daarnaast zijn de letters bij HuffYk wat mij betreft eigenlijk te groot (btw: als je België 1/2 gewend bent, met een BB-uitzendig en BB-tv, dan vind je alle ondertitels te klein
Doordat de Philips 0112 wat mij betreft geen èchte nadelen heeft en wel de 'onderste regel' gebruikt als er maar één regel is, gebruik ik gewoon deze FW (HuffYk kan er weinig aan doen, wat ligt aan eerdere FW's).
Als er (overige) wijzigingen zijn, dan zal dit hoogstwaarschijnlijk beperkt zijn tot minimale veranderingen aan de MPEG4/divx playback. Of had er iemand een bug, die nu geplet is?Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 11:26:
heeft iemand enig idee of er behalve de fonts nog veranderingen aan de 0112Fw zijn angebracht?
Ik ben nu ook de trotse bezitter van een Philips 632
Alleen heb ik nog regelmatig problemen met xvid's, deze zijn zonder GMC/QPEL maar met B-VOP gecodeerd. Ik zie dan zeer kleurrijke artifacts
Avicheck vindt deze avi's wel goed.
Wordt B-VOP niet goed ondersteund?
Ik heb ook B-VOP XVID's die het wel doen
.
Weet iemand ook tools om XVID's die met GMC/QPEL/B-VOP zijn gecodeerd hiervan te ontdoen zonder opnieuw te encoden?
Alleen heb ik nog regelmatig problemen met xvid's, deze zijn zonder GMC/QPEL maar met B-VOP gecodeerd. Ik zie dan zeer kleurrijke artifacts
Avicheck vindt deze avi's wel goed.
Wordt B-VOP niet goed ondersteund?
Ik heb ook B-VOP XVID's die het wel doen

Weet iemand ook tools om XVID's die met GMC/QPEL/B-VOP zijn gecodeerd hiervan te ontdoen zonder opnieuw te encoden?
Even twee maal de SYSTEM toets drukken, dan gaat het meestal wel goed. Het kan best zijn dat er iets 'fout' (non-standaard) aan de bepaalde divx'en is, waardoor de speler (even) in de war raakt. Of het is 'gewoon' een bug, die er al een tijdje inzit. Het afspelen gaat bij mij in elk geval vaak gewoon goed, ook met B-VOP.mdcobra schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 22:48:
Ik zie dan zeer kleurrijke artifacts
Ik weet (zo goed als) zeker dat dit niet kan. Maar in plaats van hercoderen naar een divx/xvid zonder dit alles, gebruik ik meestal WinAvi om er 'even snel' een DVD van te maken. Je moet alleen wel een DVD-brander hebben en het is niet echt geschikt voor archivering.Weet iemand ook tools om XVID's die met GMC/QPEL/B-VOP zijn gecodeerd hiervan te ontdoen zonder opnieuw te encoden?
Het kon niet uitblijven natuurlijk: op de website van Alec999 (www.alec999.tk) staat al een modded FW op basis van de officiële 0112 FW.
Even pasten wat hij er over zegt:
+ white outlined fonts CP1250
+ basic transparent subtitles
+ white Tahoma fonts size 32px
+ fonts with 1px border (outlined)
+ based on original 0112 firmware
Ik heb vanavond weinig tijd, maar zal toch deze week eens testen zi. Tenzij iemand me voor is, die deze FW volledig afkraakt
Ik heb vanavond weinig tijd, maar zal toch deze week eens testen zi. Tenzij iemand me voor is, die deze FW volledig afkraakt
Verwijderd
Wat mij nog altijd opvalt is dat er sprake is van 3 files, (zoals bij de Philips FW update), maar dat Philips aangeeft dat je er maar 2 op je upgrade disk moet branden. Iemand enig idee hoe dat zit?warakurna schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 13:24:
Het kon niet uitblijven natuurlijk: op de website van Alec999 (www.alec999.tk) staat al een modded FW op basis van de officiële 0112 FW.
Jake, het werkt idd twee keer de system toets indrukken!
Bedankt!
Bedankt!
Verwijderd
ik heb een vraag, als je een concert op dvd kijkt met meerdere camera beelden dan zie dat in beeld kan je dat ook weghalen ?
zoja hoe
zoja hoe
Verwijderd
die EW rom file moet er in principe niet bij denk ik,... maar als ie mee op de CD/DVD staat,.. dan kan het eigenlijk geen kwaadVerwijderd schreef op woensdag 02 maart 2005 @ 13:48:
[...]
Wat mij nog altijd opvalt is dat er sprake is van 3 files, (zoals bij de Philips FW update), maar dat Philips aangeeft dat je er maar 2 op je upgrade disk moet branden. Iemand enig idee hoe dat zit?
Ik dacht dat die EW rom voor het DVP642 model was,... correct me if I'm wrong
lees ff pagina 5 van deze topic door,.. daar heeft Jake er iets over gezegd,... ik had de vraag nl. eerder ook al eens gesteld
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2005 00:29 ]
Verwijderd
Hoi, heb sinds kort ook die 630 in huis, alvast bedankt: heb hier al erg nuttige tips gelezen
.
Maar nu wilde ik dus die firmware installeren. Heb dit topic (en de vorige) een beetje doorgelezen en ik ga er nu maar van uit dat de officiele 0112 versie het beste is op dit moment?
Of toch die versie van die andere site die op enkele pagina's hiervoor staat aangegeven?
Anyway, ik heb die twee bestandjes van die officiele versie gedownload en op cd gezet:
dvpxx.rom en dvpxxdv.rom
Daarna gebrand op cd en handleiding gevolgd. Maar als ik 'm in de speler stop zoekt hij maar vind niets
.
Hij moet iets aangeven van 'loading' 'reading' etc. etc. maar in plaats daarvan opent hij automatisch weer na een half minuutje
Wat doe ik verkeerd. De twee bestandjes staan in ieder geval op de cd.
Alvast hartelijk dank.
Maar nu wilde ik dus die firmware installeren. Heb dit topic (en de vorige) een beetje doorgelezen en ik ga er nu maar van uit dat de officiele 0112 versie het beste is op dit moment?
Of toch die versie van die andere site die op enkele pagina's hiervoor staat aangegeven?
Anyway, ik heb die twee bestandjes van die officiele versie gedownload en op cd gezet:
dvpxx.rom en dvpxxdv.rom
Daarna gebrand op cd en handleiding gevolgd. Maar als ik 'm in de speler stop zoekt hij maar vind niets

Hij moet iets aangeven van 'loading' 'reading' etc. etc. maar in plaats daarvan opent hij automatisch weer na een half minuutje
Wat doe ik verkeerd. De twee bestandjes staan in ieder geval op de cd.
Alvast hartelijk dank.
Verwijderd
Heb je de goede instellingen gebruikt om de cd te branden:
CDROM ISO LEVEL 2
CHAR SET ISO 9660
Finalise Disc
CDROM ISO LEVEL 2
CHAR SET ISO 9660
Finalise Disc
Verwijderd
Ehm tja...dat zag ik staan.
Maar eerlijk gezegd heb ik dat nog nooit gezien en ik heb al aardig wat cd'tjes gebrand.
Geen idee wat het inhoudt, ik hoopte maar een beetje dat het goed was. Gewoon data-cd in Nero gebrand.
Is dat eenvoudig te zien?
Maar eerlijk gezegd heb ik dat nog nooit gezien en ik heb al aardig wat cd'tjes gebrand.
Geen idee wat het inhoudt, ik hoopte maar een beetje dat het goed was. Gewoon data-cd in Nero gebrand.
Is dat eenvoudig te zien?
Als je bij Nero Express eerst Data-Disk kiest, dan moet je alle files uit de zip in de root van die CD zetten (gewoon uitgepakt erin slepen dus). Als je dan NEXT doet, dan moet je er op letten dan 'Allow files to be added later (multisession disk)' UIT staat. Dan zou het moeten werken.
Philips raadt ook aan om niet op maximale snelheid te branden. Ik gebruik er (philips) CD-RW (80min) voor, ook al zegt de handleiding dat je een CD-R 'moet' gebruiken.
Philips raadt ook aan om niet op maximale snelheid te branden. Ik gebruik er (philips) CD-RW (80min) voor, ook al zegt de handleiding dat je een CD-R 'moet' gebruiken.
Verwijderd
Zo heb ik het volgens mij gedaan.
Die twee uitgepakte filetjes (ROM-files) er in gesleept en dat vinkje bij 'to be added later' is uitgezet. Gebrand op 2x speed.
Ik zal het nog maar eens proberen dan.
Kan het niet zo zijn dat ik bij data-disk de functie 'bootable data-disk' moet kiezen?
Die twee uitgepakte filetjes (ROM-files) er in gesleept en dat vinkje bij 'to be added later' is uitgezet. Gebrand op 2x speed.
Ik zal het nog maar eens proberen dan.
Kan het niet zo zijn dat ik bij data-disk de functie 'bootable data-disk' moet kiezen?
Bootable moet niet. Wat je ook nog kijken: op hetzelfde scherm als 'Allow files to be added later (multisession disk)' even op MORE drukken. Dan moet 'Write Method' in ieder geval op 'Finalize Disk' staan en misschien het beste ook op 'Disk-at-once'.
Verwijderd
Ik heb sedert het begin regelmatig (om de 5-6 seconden) van die nare gekleurde blokken, zeer vervelend, op iedere DVD, het probleem is dat ik mijn aankoopbewijs en doos reeds weggegooit heb,
kan ik nog iets ondernemen, en zal een eventuele reparatie geen nodeloze uitgave zijn ipv een nieuw toestel aan te schaffen ?
PS : Dit is nu al het tweede toestel (na Philips DVD brander) op 2 van Philips waar ik problemen mee heb
Nog iemand die dezelfde problemen heeft/had ?
kan ik nog iets ondernemen, en zal een eventuele reparatie geen nodeloze uitgave zijn ipv een nieuw toestel aan te schaffen ?
PS : Dit is nu al het tweede toestel (na Philips DVD brander) op 2 van Philips waar ik problemen mee heb
Nog iemand die dezelfde problemen heeft/had ?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2005 15:46 ]
Verwijderd
Komen deze "rare" kleuren alleen voor bij divx/xvid films op dvd of ook bij echte video DVDs??
Heb je ook al eens de nieuwste Firmware erin geflasht??
Verwijderd
Komen bij DVD's voor (zowel origineel als backups) heb nog geen dvix/xvid's geprobeerd.Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 18:35:
Komen deze "rare" kleuren alleen voor bij divx/xvid films op dvd of ook bij echte video DVDs??
De nieuwste firmware geflashed, maar geen verandering
Heb me dit weekend eens beziggehouden met een vergelijking tussen de twee modded firmwares.
1. Op http://members.chello.sk/vladoh/ downloade ik versie 630/00 v2.1a - modified fw 1109.
Ondertitels zien er voor mij goed uit. De versie werd iets aangepast na onze mails, en het blijven staan van enkel pixels lijkt mij ook opgelost.De FW is voor mij perfect.
2. Op de website van Alec999 (www.alec999.tk) staat een FW op basis van de officiële 0112 FW.
Ondertitels zien er ook goed uit, maar er schort toch duidelijk bij mij iets met de é, die niet goed wordt weergegeven. Het grote voordeel van een FW gebaseerd op de 0112 is dat wanneer er maar één regel ondertitel is, deze onderaan wordt weergegeven. In het oog houden, deze FW!
Persoonlijk ga ik toch voor de eerste.
Toch nog even een bedankje voor het trucje dat je twee maal op de system toets moet duwen wanneer de divx ni goed afspeelt.Blijkbaar heb al een paar keer ten onrechte mijn divx gehercodeerd.
1. Op http://members.chello.sk/vladoh/ downloade ik versie 630/00 v2.1a - modified fw 1109.
Ondertitels zien er voor mij goed uit. De versie werd iets aangepast na onze mails, en het blijven staan van enkel pixels lijkt mij ook opgelost.De FW is voor mij perfect.
2. Op de website van Alec999 (www.alec999.tk) staat een FW op basis van de officiële 0112 FW.
Ondertitels zien er ook goed uit, maar er schort toch duidelijk bij mij iets met de é, die niet goed wordt weergegeven. Het grote voordeel van een FW gebaseerd op de 0112 is dat wanneer er maar één regel ondertitel is, deze onderaan wordt weergegeven. In het oog houden, deze FW!
Persoonlijk ga ik toch voor de eerste.
Toch nog even een bedankje voor het trucje dat je twee maal op de system toets moet duwen wanneer de divx ni goed afspeelt.Blijkbaar heb al een paar keer ten onrechte mijn divx gehercodeerd.
Verwijderd
Weet iemand al of de nieuwe officiele firmware 1112 macrovision bevat?
Met de 1109 was dit zo.
Ik wil graag m'n speler macrovisionvrij houden, momenteel heb ik dus nog de 0531.
Met de 1109 was dit zo.
Ik wil graag m'n speler macrovisionvrij houden, momenteel heb ik dus nog de 0531.
Verwijderd
Bij philips in de faq voor het upgraden maken zij een fout
Het is namelijk zo dat niet de twee maar wel degelijk alle drie de filetjes op de cd gebrand moeten worden.
Het file wat volgens hun niet moet is namelijk juist het file om de dvd speler de opdracht te geven om de upgrade te starten.
Bij maar hele sommige spelers werkt het zonder dit file ,maar bij de meeste moet het file er wel op.
Dus het file gewoon meebranden.
Dus voor diegene waarboij hij meldt dat hij niet begint met upgraden dat klopt ,na een tijdje loading te hebben gemeldt gaat je dvd speler weer open en heeft hij niks geupgrade.
Met het file erbij werkt hij wel gelijk de upgrade.
Heb dit trouwens getest op de 630 en de 632
en bij die twee is het derde file op zeker nodig.
Het is namelijk zo dat niet de twee maar wel degelijk alle drie de filetjes op de cd gebrand moeten worden.
Het file wat volgens hun niet moet is namelijk juist het file om de dvd speler de opdracht te geven om de upgrade te starten.
Bij maar hele sommige spelers werkt het zonder dit file ,maar bij de meeste moet het file er wel op.
Dus voor diegene waarboij hij meldt dat hij niet begint met upgraden dat klopt ,na een tijdje loading te hebben gemeldt gaat je dvd speler weer open en heeft hij niks geupgrade.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2005 17:03 ]
Verwijderd
Effe uppen omdat ik hier nog geen antwoord op gekregen hebVerwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 11:37:
Nog een vraagje ;
zijn er mensen die hun ervaringen eens kunnen laten weter over de "Downmix" optie voor het geluid![]()
Men zegt in de handleiding de speler op "Stereo" te zetten voor eenvoudige rechts/links audio en op "LT/RT" te zetten indien de output aangesloten is op een Dolby Pro Logic,.. in mijn geval een Sony AV-Receiver.
Ik heb beide standen op de speler eens geprobeerd en veel verschil merk ik niet echt wanneer de audio op de Dolby Pro logic decoder is aangesloten
Verwijderd
Ik heb deze er nu ook opgezet en de ondertiteling is zo een stuk beter (had nog de oude -onleesbare- 0531 Firmware).warakurna schreef op maandag 07 maart 2005 @ 11:10:
Iedereen bedankt voor het goede werk
Verwijderd
Wow, bedankt, ik dacht al zoiets. meteen even uitproberen.Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2005 @ 17:02:
Bij philips in de faq voor het upgraden maken zij een fout
Verwijderd
Ik heb de firmware er steeds ingeflasht zonder de 3de file,.. works fine here 
Ik heb nog een vraagje
In mijn DVP630 zit de modded FW2.1a geflasht.
Selecteren van de subs van 1 CD versies van DivX/Xvid lukt prima,.... maar hoe zit het nu met 2 CD-versies
Hoe krijg je de subs van het 2de deel geselecteerd zodat beide delen mooi na elkaar afgespeeld worden MET subs van beide delen
Ik heb nog een vraagje
Selecteren van de subs van 1 CD versies van DivX/Xvid lukt prima,.... maar hoe zit het nu met 2 CD-versies
Hoe krijg je de subs van het 2de deel geselecteerd zodat beide delen mooi na elkaar afgespeeld worden MET subs van beide delen
[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2005 10:55 ]
ik vrees dat dit gewoon niet mogelijk is met deze speler. Je zal na het eerste deel de ondertitels voor het tweede deel moeten selecteren.Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 22:40:
Ik heb de firmware er steeds ingeflasht zonder de 3de file,.. works fine here
Ik heb nog een vraagje![]()
Selecteren van de subs van 1 CD versies van DivX/Xvid lukt prima,.... maar hoe zit het nu met 2 CD-versies![]()
Kan je niet meerdere subtitles selecteren in het begin (voor je je film start) en als hij dan automatisch van cd1 naar cd2 springt de subtitle van cd2 kiezen door op de subtitleknop te drukken. Beetje zoals de verschillende talen van subtitles bij een DVD.
Wilde gok, schrijf zelf altijd 1film + 1sub op cd-r. Nooit dvd-r/w's met meerdere avi+subs.
Wilde gok, schrijf zelf altijd 1film + 1sub op cd-r. Nooit dvd-r/w's met meerdere avi+subs.
Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus
Verwijderd
weet iemand of het normaal is als je er een disc in doet dat deze dan tijdens het laden...N.. weergeeft in het scherm?
Verder een mooi apparaat wat bij mij alles afspeelt....alleen ben ik inderdaad benieuwd of je als je meerdere films+subs hebt of je dit dan in 1 keer kan programeren........
Verder een mooi apparaat wat bij mij alles afspeelt....alleen ben ik inderdaad benieuwd of je als je meerdere films+subs hebt of je dit dan in 1 keer kan programeren........
Verwijderd
Die N blijft bij mij ook effe hangen,op een 630 en een 632 dus dat zal wel aan de fw liggen.
Verder denk ik niet dat het mogelijk is om twee ondertitels te selecteren.
Ik denk op het moment van selecteren dat hij er maar 1 naar het geheugen kan schijven,dus als je daarna de tweede selecteerd overschijft hij de eerste in het geheugen.
Verder denk ik niet dat het mogelijk is om twee ondertitels te selecteren.
Ik denk op het moment van selecteren dat hij er maar 1 naar het geheugen kan schijven,dus als je daarna de tweede selecteerd overschijft hij de eerste in het geheugen.
Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 20:16:
weet iemand of het normaal is als je er een disc in doet dat deze dan tijdens het laden...N.. weergeeft in het scherm?
Verwijderd
Here the same,.. die fameuze "N" blijft hier ook hangen maar stoort mij niet echt,.. die verdwijnt toch steeds na een tijdje
Damn van die 2CD subs,.... daar zou er eens iemand een gemodde FW mogen voor maken,.. maar ja,.. dat zal wel een beetje van het goede te veel gevraagd zijn voor de 630 en 632 zeker
Damn van die 2CD subs,.... daar zou er eens iemand een gemodde FW mogen voor maken,.. maar ja,.. dat zal wel een beetje van het goede te veel gevraagd zijn voor de 630 en 632 zeker
Ik maak van een 2CD gewoon één film. Divx zelf samenvoegen is simpel met VirtualDub(Mod) voor een divx met VBR-mp3 geluid kan je geen VirtualDub ('gewoon') gebruiken, alleen Nandub of VirtualDubMod. Daar zijn How-To's genoeg van, zolang je maar Direct-Stream doet (anders duurt het zo langVerwijderd schreef op woensdag 09 maart 2005 @ 23:17:
Is er een manier om je play knop als pauze en play knop te gebruiken?
Ik vind het heel irritant om telkens eerst op de pauze knop te drukken en dan op de play knop, want vaak druk ik op per ongeluk op een andere knop.
Ik vind het heel irritant om telkens eerst op de pauze knop te drukken en dan op de play knop, want vaak druk ik op per ongeluk op een andere knop.
Verwijderd
Hoe werkt dat Avicheck precies?
Zodra een film B-VOP, GMC of Q-Pel bevat, is deze gegarandeerd niet af te spelen?

of maakt dat B-VOP niet uit?
Zodra een film B-VOP, GMC of Q-Pel bevat, is deze gegarandeerd niet af te spelen?

of maakt dat B-VOP niet uit?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2005 16:11 ]
Verwijderd
Ik heb hier een film met B-VOP en N-VOP volgens Gspot, en die kan ik gewoon afspelen op het apparaat. Bij een tweede film met alleen B-VOP krijg ik om te beginnen "rare" kleuren maar die zijn op te lossen door 2x op de system knop te drukken. Als de film de GMC en QPEL flags is gecodeerd dan speelt ie ze niet.
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2005 17:02 ]
Verwijderd
Ik heb hier een filmpje gehad die mijn DVP630 niet wou afspelen --> Qpel
Na hercoderen met een Xvid codec werkte het prima
http://www.sectie.be/
Klik Divx --> Divx voor de how to
Na hercoderen met een Xvid codec werkte het prima
http://www.sectie.be/
Klik Divx --> Divx voor de how to
Verwijderd
Ik heb een filmpje waar het geluid niet gelijk loopt met het beeld. Op de pc loopt dit wel goed. Iemand enig idee waaraan dat kan liggen ? FW is de 2.1b.
2x system is geen oplossing
thx
foens
2x system is geen oplossing
thx
foens
Verwijderd
Hehe,... ben ik hier net de topic eens aan het aflopen omdat ik dus ook problemen heb met het selecteren van de subs bij de DivX Super Size MeVerwijderd schreef op maandag 14 februari 2005 @ 13:43:
Eigenaardige vaststelling bij een grote srt file 139Kb en 1722 regels.
Waneer een srt file meer dan 1720 regels bevat, (ziehier een uitreksel uit de srt file Super Size Me):
1720
01:36:20,421 --> 01:36:24,619
kondigde McDonald's de afschaffing
van de Super Size aan.
1721
01:36:24,726 --> 01:36:28,560
In mei introduceerden ze het
'Go Active! Adult Happy Meal'.
1722
01:36:29,831 --> 01:36:35,533
Ze beweerden dat deze beslissingen
niets met deze film te maken hadden.
dan kan deze srt file niet geselecteerd worden. Verminder je het aantal regels naar 1720, dan zijn er geen problemen meer. Heeft iemand gelijkaardige vaststellingen gedaan?
Met kladblok in de srt gekeken blijkt dat er 1726 lijnen inzitten,.... eigenschappen meld mij dat de grootte 138Kb. is,.. de grootte op de schijf bedraagt 140 Kb.
Dus 6 lijnen te veel om aanvaard te kunnen worden door mijn DVD630.
Ik lees hier van gewoon wat subs te deleten,.. weglaten,... hoe doe ik dat,.. in kladblok,... of moet het met subsymc gebeuren ofzo
Hoe zit het daarna dan met de nummering en de synchronisatie van de subs
Graag een beetje hulp
Bij mij zijn dit de laatste subs in de srt die ik hier heb,.. ietsje anders dus dan die van bibijo
1720
01:36:10,712 --> 01:36:14,113
en nog eens negen maanden
voor de laatste twee kilo.
1721
01:36:15,550 --> 01:36:20,321
Zes weken nadat deze film in première
ging op het Sundance Film Festival,
1722
van de Super Size aan.
1723
1724
1725
01:36:36,734 --> 01:36:43,734
--- vertaald door www.vertaalsysteem.nl ---
1726
01:36:44,635 --> 01:36:48,635
Verspreiding van dit studiemateriaal
is illegaal! (www.anti-piracy.nl)
Met subsync kan je ze netjes selecteren, deleten en opslaan. Of je kan ze gewoon met een tekst editor als kladblok verwijderen. Ik laat meestal nog een lege regel of 2 na de laatste sub. Waarom, tja, geen idee eigenlijk..
Verwijderd
Maar wat mag je dan verwijderen bvb. met kladblok ?
Moet je de nummering van de subs ongemoeid laten
Ik veronderstel dat ik,.. in het geval van Super Size Me,... de eerste 2 gewoon mag deleten,.... zou kunnen want ze zijn identiek aan de laatste twee maarja,.. dan gaan de subs beginnen vanaf 3 en niet meer vanaf 1.
Is dat een probleem,... of mag je echt lukraak lijnen gaan deleten of moet je de nummering mooi blijven respecteren
Moet je de nummering van de subs ongemoeid laten
Ik veronderstel dat ik,.. in het geval van Super Size Me,... de eerste 2 gewoon mag deleten,.... zou kunnen want ze zijn identiek aan de laatste twee maarja,.. dan gaan de subs beginnen vanaf 3 en niet meer vanaf 1.
Is dat een probleem,... of mag je echt lukraak lijnen gaan deleten of moet je de nummering mooi blijven respecteren
Als je in het begin wil verwijderen best met subsync, dan worden de volgnummers veranderd als je het opslaat. Met kladblok kan je alleen de laatste regels verwijderen om een perfect srt bestand te houden.
Ik weet niet in hoeverre de nummering volledig moet kloppen om werking te garanderen.
Ik weet niet in hoeverre de nummering volledig moet kloppen om werking te garanderen.
Verwijderd
Dat verschilt... de meeste viewers zullen gewoon de ondertitel afspelen volgens mij. Ik weet echter (nog) niet hoe de 630/632 hiermee omgaat.-Noel- schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 00:17:
Ik weet wel dat als je de srt wil omvormen naar ssa met srt2ssa, deze gaat miepen als de nummering niet klopt. Dit los ik als volgt op: (met subsync)
Ik converteer de srt naar sub. (let wel op de juiste framerate) en converteer daarna weer terug naar srt... en voila de nummering klopt... Dus is maar een kewstie van een paar seconde... paar klikjes...
Vandaag heb ik de 632 gehaald. (99 euro bij Mediamarkt Hertzogenrath)
Mijn oude 720 bleef na 10 of 20 min gewoon steken met dvds, cds, dvd+rw enz.
Niks meer mee aan te vangen. Ook een reinigings cd helpt niet meer.
Is het mogelijk dat rode lampje op de dvd speler uit te zetten wanneer het apparaat uit staat?
Mijn oude 720 bleef na 10 of 20 min gewoon steken met dvds, cds, dvd+rw enz.
Niks meer mee aan te vangen. Ook een reinigings cd helpt niet meer.
Is het mogelijk dat rode lampje op de dvd speler uit te zetten wanneer het apparaat uit staat?
[ Voor 12% gewijzigd door rvrbtcpt op 02-04-2005 15:00 ]
Verwijderd
Ik denk het niet,.. tenzij je de stekker uit het stopcontact haaltFrijns.Net schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 14:58:
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 02-04-2005 17:50 ]
De opvolger van 630 is er al een week: DVP3010

Ik heb hem gisteren gehaald bij Mediamarkt Rotterdam voor €99,- Ik ging eigenlijk erheen om 630 te halen voor hetzelfde geld en kreeg van de verkopers te horen dat dit zijn opvolger is en dat ze hem inmiddels een week binnen hebben. Ik kreeg van de verkoper tevens een lijst te zien met alle huidige DVD-spelers/recorders van Philips en hun opvolgers voor 2005 met de verwachte data van binnenkomst. Naast 630/632 stond dus deze 3010.
Een aantal verschillen tussen de 2 modellen die mij waren opgevallen:
- compacter model (nog even en ze komen in pocket formaat; wel mooi)
- opvallend stil mechanisme
- speelt Windows Media Files (ik denk vooral aan wma, misschien ook wmv?)
- disc resume functie (stop met kijken, speler uitzetten, weer aan en hij onthoudt waar je gestopt was met kijken)
- snelheid doorspoelen verhoogd van 8x naar 32x voor zowel DVD, DivX en MP3 (zeer handig, ook al kun je aangeven met tijdcode waar die naartoe moet)(Divx met 32x vooruit-/achteruit spoelen gaat prima, beeld volgt razendsnel, buffering erna binnen een halve seconde; bij mp3 spoelt het geluid mee, PRIMA!)
- (XviD met) GMC en Q-Pel officieel ondersteund, heb nog geen tijd gehad om er een te testen. (720SA biedt ook ondersteuning, echter in de praktijk hapert het beeld)
- geen optische audio-uitgang, de rest hetzelfde als 630
- 12 bit videosampling (bij 108Mhz ipv 54Mhz bij 630) -> is dit beter?
- ondertiteling: standaard transparant grijze balk met niet-solide witte letters, dus geen zwarte omlijning. Lang niet zo mooi als solid white outlined, maar is aan te wennen. Persoonlijk vind ik alleen de positie iets te hoog (met 2 regels tekst, zou er nog 1,5 eronder passen) -> FIRMWARE HACK NODIG! Waarom leren ze het niet een keer
- inzoomen van beeld gaat van 1/4x tot 4x waarbij zoom-aanduiding op het scherm irritant blijft staan -> FIRMWARE HACK NODIG!
Nog onbekend (voor mij):
- om welke chip gaat het nou: MediaTek?
- limitatie aantal MP3s op DVD (648 stuks is bij DVP630 het max.)
- ondersteuning DL schijfjes (officieel niet, maar in de praktijk wel mogelijk

Ik heb hem gisteren gehaald bij Mediamarkt Rotterdam voor €99,- Ik ging eigenlijk erheen om 630 te halen voor hetzelfde geld en kreeg van de verkopers te horen dat dit zijn opvolger is en dat ze hem inmiddels een week binnen hebben. Ik kreeg van de verkoper tevens een lijst te zien met alle huidige DVD-spelers/recorders van Philips en hun opvolgers voor 2005 met de verwachte data van binnenkomst. Naast 630/632 stond dus deze 3010.
Een aantal verschillen tussen de 2 modellen die mij waren opgevallen:
- compacter model (nog even en ze komen in pocket formaat; wel mooi)
- opvallend stil mechanisme
- speelt Windows Media Files (ik denk vooral aan wma, misschien ook wmv?)
- disc resume functie (stop met kijken, speler uitzetten, weer aan en hij onthoudt waar je gestopt was met kijken)
- snelheid doorspoelen verhoogd van 8x naar 32x voor zowel DVD, DivX en MP3 (zeer handig, ook al kun je aangeven met tijdcode waar die naartoe moet)(Divx met 32x vooruit-/achteruit spoelen gaat prima, beeld volgt razendsnel, buffering erna binnen een halve seconde; bij mp3 spoelt het geluid mee, PRIMA!)
- (XviD met) GMC en Q-Pel officieel ondersteund, heb nog geen tijd gehad om er een te testen. (720SA biedt ook ondersteuning, echter in de praktijk hapert het beeld)
- geen optische audio-uitgang, de rest hetzelfde als 630
- 12 bit videosampling (bij 108Mhz ipv 54Mhz bij 630) -> is dit beter?
- ondertiteling: standaard transparant grijze balk met niet-solide witte letters, dus geen zwarte omlijning. Lang niet zo mooi als solid white outlined, maar is aan te wennen. Persoonlijk vind ik alleen de positie iets te hoog (met 2 regels tekst, zou er nog 1,5 eronder passen) -> FIRMWARE HACK NODIG! Waarom leren ze het niet een keer

- inzoomen van beeld gaat van 1/4x tot 4x waarbij zoom-aanduiding op het scherm irritant blijft staan -> FIRMWARE HACK NODIG!
Nog onbekend (voor mij):
- om welke chip gaat het nou: MediaTek?
- limitatie aantal MP3s op DVD (648 stuks is bij DVP630 het max.)
- ondersteuning DL schijfjes (officieel niet, maar in de praktijk wel mogelijk
[ Voor 5% gewijzigd door sl1200 op 02-04-2005 22:29 ]
De DVP630 kan over het algemeen Dual layers afspelen. Dus de kans dat de 3010 het kan is groot.- ondersteuning DL schijfjes (officieel niet, maar in de praktijk wel mogelijk
Kan de 3010 verder ook DVD-r's afspelen? Want officieel kan dat niet.
[ Voor 3% gewijzigd door magnifor op 02-04-2005 23:06 ]
Verwijderd
Even recapituleren:Verwijderd schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 18:28:
[...]
Hehe,... ben ik hier net de topic eens aan het aflopen omdat ik dus ook problemen heb met het selecteren van de subs bij de DivX Super Size MeIk krijg een handje als ik ze wil selecteren,.. hier werkt het dus ook niet.
Met kladblok in de srt gekeken blijkt dat er 1726 lijnen inzitten,.... eigenschappen meld mij dat de grootte 138Kb. is,.. de grootte op de schijf bedraagt 140 Kb.
Dus 6 lijnen te veel om aanvaard te kunnen worden door mijn DVD630.
Ik lees hier van gewoon wat subs te deleten,.. weglaten,... hoe doe ik dat,.. in kladblok,... of moet het met subsymc gebeuren ofzo![]()
Hoe zit het daarna dan met de nummering en de synchronisatie van de subs![]()
Graag een beetje hulp
Bij mij zijn dit de laatste subs in de srt die ik hier heb,.. ietsje anders dus dan die van bibijo
1720
01:36:10,712 --> 01:36:14,113
en nog eens negen maanden
voor de laatste twee kilo.
1721
01:36:15,550 --> 01:36:20,321
Zes weken nadat deze film in première
ging op het Sundance Film Festival,
1722
van de Super Size aan.
1723
1724
1725
01:36:36,734 --> 01:36:43,734
--- vertaald door www.vertaalsysteem.nl ---
1726
01:36:44,635 --> 01:36:48,635
Verspreiding van dit studiemateriaal
is illegaal! (www.anti-piracy.nl)
Ik stelde in eerste instantie vast dat het aantal lijnen wellicht een rol speelde. Naderhand bleek dit nite zo te zijn, de grootte van de srt file is van belang. Aangezien de srt file van supersize me 1Kb te groot was, heb ik een manuele heraanpassing doorgevoerd (met notepad), ttz de vertaling van sommige zinnen ingekort, zo dat er een srt fila van 139Kb werd bekomen, die wel perfekt werkte. Wens je te nummering aan te passen kan ik je subrip aanbevelen. Voor meer complexe manipulaties zijn er andere SW's.
Verwijderd
Ik ben hier effe terug en heb eigenlijk nog een bijkomend vraagje hierover.Verwijderd schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 11:37:
[...]
Nog een vraagje ;
zijn er mensen die hun ervaringen eens kunnen laten weter over de "Downmix" optie voor het geluid![]()
Divx'en die 5.1 AC3-geluid hebben,... hoe stel ik dan de player best in om het geluid eventueel via de Dolby Pro Logic decoder van mijn Sony AV-Receiver gedecodeerd te krijgen op een goede manier, of werkt dit eigenlijk op die manier niet zo goed
Voor een dolby pro logic decoder zet je de 630 op LT/RT, bij een 5.1 divx klinkt het beter dan stereo. Hoewel de pro logic bij 'stereo-downmix' of een stereo-spoor zelf gaat 'gokken'. Het grootste verschil merk je volgens mij in het feit dat geluid voor de center speaker vaker uit de center speaker komt (en niet switch tussen links-center-rechts). Echte 5.1 is natuurlijk beter, maar pro logic werkt lang niet slecht.
die 3010 is niet veel info over te vinden laat staan een nieuwe firmware voor de "lelijke" subs of een reviewmagnifor schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 23:05:
[...]
De DVP630 kan over het algemeen Dual layers afspelen. Dus de kans dat de 3010 het kan is groot.
Kan de 3010 verder ook DVD-r's afspelen? Want officieel kan dat niet.
Verwijderd
hmmm kheb hier een probleem om phantom of the opera af te spelen op men 630.
AVICHECK zegt me dat het hier om een xvid gaat die niet QPEL of GMC gecodeerd is.
Hercoderen met virtualdub naar divx en xvid heeft hetzelfde resultaat : terug naar hoofdmenu. Iemand een idee?
File: F:\films\phantom\dmt-phantom-cd1.avi
Total Streams: 2
Running Time: 1:04:57
Index Chunk: Yes
Interleaved: Yes
Max Bytes Per Sec: 0
AUDIO: 0 - AC3 (0x2000)
Average Bitrate Per Sec: 448 kb/s
Samples Rate: 48000 Hz
Channels: 5
Bits Per Sample: 0
SuggestedBufferSize: 143360
Sample Size: 1
VIDEO: XVID
B-VOP: No
S(GMC)-VOP: No
QuarterPixel: No
Frame Size: 576 x 240
Frames Rate: 25.000
Color Depth: 12
Total Frames: 97440
SuggestedBufferSize: 52346
AVICHECK zegt me dat het hier om een xvid gaat die niet QPEL of GMC gecodeerd is.
Hercoderen met virtualdub naar divx en xvid heeft hetzelfde resultaat : terug naar hoofdmenu. Iemand een idee?
File: F:\films\phantom\dmt-phantom-cd1.avi
Running Time: 1:04:57
AUDIO: 0 - AC3 (0x2000)
Average Bitrate Per Sec: 448 kb/s
Channels: 5
SuggestedBufferSize: 143360
Sample Size: 1
B-VOP: No
S(GMC)-VOP: No
QuarterPixel: No
Total Frames: 97440
SuggestedBufferSize: 52346
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2005 20:42 ]
Verwijderd
kheb het zelf gefixed.
de film efkes laten hercoderen met dr DIVX en het is inorde.
!!!! raar !!!
greetz
de film efkes laten hercoderen met dr DIVX en het is inorde.
!!!! raar !!!
greetz
Ik heb ook de 3010 gekocht, en vlug eventjes wat getest. Ondanks dat er in het boekje staat dat Qpel ondersteund wordt heb ik het voorlopig nog niet aan de praat gekregen. Volgende film heb ik proberen af te spelen zonder succes:
En films met B-VOP worden wel afgespeeld, maar redelijk schokkerig? Zou dit opgelost kunnen worden met toekomstige firmware updates?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| Total Streams: 2 Running Time: 0:59:23 Index Chunk: Yes Interleaved: Yes Max Bytes Per Sec: 0 AUDIO: 0 - MP3 (0x55) Average Bitrate Per Sec: 127 kb/s Samples Rate: 48000 Hz Channels: 2 Bits Per Sample: 0 SuggestedBufferSize: 768 Sample Size: 0 Variable Bitrate: Yes (64, 112, 128) VIDEO: XVID B-VOP: Yes S(GMC)-VOP: No QuarterPixel: Yes Frame Size: 576 x 304 Frames Rate: 23.976 Color Depth: 12 Total Frames: 85448 SuggestedBufferSize: 104990 Elapsed Time 00:01 |
En films met B-VOP worden wel afgespeeld, maar redelijk schokkerig? Zou dit opgelost kunnen worden met toekomstige firmware updates?
[ Voor 34% gewijzigd door Cuball op 17-04-2005 21:20 ]
"Live as if you were to die tomorrow. Learn as if you were to live forever"
Nog wa meer testjes uitgevoerd. Na het reëncoden van een filmfragment lukt het dus wel degelijk om Qpel te gebruiken. Na het reëncodere is schokkerig afspelen ook verdwenen, zelfs met een instelling van 3 B-Frames... blijkbaar ligt het dus niet aan B-VOP dat het beeld schokt... vreemd, als ik nog wat meer resultaten heb laat ik het jullie weten
Verwijderd
Hallo allemaal...
Ik heb een Philips dvp630 gekocht. Die heb ik eergister proberen te flashen. Alleen dit is helaas mislukt. De procedure is tijdens het flashen onderbroken. Hierdoor staat de flashware er maar voor de helft op en kan ik het niet meer gebruiken.
Het apparaat reageert nu niet meer namelijk.
Nu is mijn vraag als divx-speler-n00b: is het ook mogelijk om het apparaat weer te resetten of om het weer gebruiksklaar te krijgen?
Bij voorbaat dank voor het eventuele antwoorden.
Ik heb een Philips dvp630 gekocht. Die heb ik eergister proberen te flashen. Alleen dit is helaas mislukt. De procedure is tijdens het flashen onderbroken. Hierdoor staat de flashware er maar voor de helft op en kan ik het niet meer gebruiken.
Het apparaat reageert nu niet meer namelijk.
Nu is mijn vraag als divx-speler-n00b: is het ook mogelijk om het apparaat weer te resetten of om het weer gebruiksklaar te krijgen?
Bij voorbaat dank voor het eventuele antwoorden.
Verwijderd
Zoals bij elke flash is het noodzakelijk dat de procedure niet wordt onderbroken. Het lijkt dan ook zeer waarschijnlijk dat het ding kaduuk is. De enige oplossing is om hem terug te brengen en te hopen dat ze; of je geld of een nieuw apparaat teruggeven.
@Cuball
Interessant en tegelijkertijd een beetje vreemd. Blijkbaar was de film in de eerste instantie niet juist ge-encodeerd, maar dan zou ik ook verwachten dat het re-encoden met incorrecte videobron ook problemen gaat opleveren. Ben daarom zeker benieuwd naar de rest van je bevindingen. Ik heb inmiddels zelf ook 1 XviD film gehad "Mystic River" die schokkerig (niet te kijken zo slecht) afspeelde. Op de PC echter zonder problemen.
Ik zal binnenkort ook AVICHECK erop loslaten om te zien wat we nou precies in huis hebben.
Interessant en tegelijkertijd een beetje vreemd. Blijkbaar was de film in de eerste instantie niet juist ge-encodeerd, maar dan zou ik ook verwachten dat het re-encoden met incorrecte videobron ook problemen gaat opleveren. Ben daarom zeker benieuwd naar de rest van je bevindingen. Ik heb inmiddels zelf ook 1 XviD film gehad "Mystic River" die schokkerig (niet te kijken zo slecht) afspeelde. Op de PC echter zonder problemen.
Ik zal binnenkort ook AVICHECK erop loslaten om te zien wat we nou precies in huis hebben.
[ Voor 3% gewijzigd door sl1200 op 18-04-2005 10:23 ]
Hier zijn ze dan, de resultaten van de AVICHECK voor die bewuste avi file:
File: E:\Film\Mystic River.avi
Running Time: 2:12:12
AUDIO: 0 - MP3 (0x55)
Average Bitrate Per Sec: 128 kb/s
Channels: 2
SuggestedBufferSize: 768
Sample Size: 0
Variable Bitrate: Yes (32, 112, 128)
B-VOP: Yes <--------------------
S(GMC)-VOP: Yes <--------------------
QuarterPixel: Yes
Total Frames: 198323
SuggestedBufferSize: 59193
Zowel B-VOP en GMC zijn gebruikt en leveren problemen op.
@Cuball: met welk progje heb je re-encoding gedaan?
File: E:\Film\Mystic River.avi
Running Time: 2:12:12
AUDIO: 0 - MP3 (0x55)
Average Bitrate Per Sec: 128 kb/s
Channels: 2
SuggestedBufferSize: 768
Sample Size: 0
Variable Bitrate: Yes (32, 112, 128)
Total Frames: 198323
SuggestedBufferSize: 59193
@Cuball: met welk progje heb je re-encoding gedaan?
[ Voor 8% gewijzigd door sl1200 op 18-04-2005 20:27 ]
Verwijderd
De "N" die blijft hangen bij het afspelen van divx is op een eenvoudige manier op te lossen.
Verander gewoon de OSD-Taal van Nederlands naar Engels.
Ik heb een probleem met een divx film. De film speelt op pc maar met de philips 630 krijg ik bij die ene divx film diskfout. De andere films op de disc speelt die wel af.
Ik kan de film wel afspelen als ik eerste een andere film afspeel en dan met de next toets naar de volgende ga.
Ik heb een probleem met een divx film. De film speelt op pc maar met de philips 630 krijg ik bij die ene divx film diskfout. De andere films op de disc speelt die wel af.
Ik kan de film wel afspelen als ik eerste een andere film afspeel en dan met de next toets naar de volgende ga.
ik heb gisteren avond nog vlug es getest, op mijn philips dvp 3010 geeft een film met Global Motion Compensation (GMC) effectief problemen om af te spelen. Ik krijg waarschijnlijk maar om de 5sec 1 frame te zien (geluid speelt wel door). Nu op zich niet zo'n probleem want ik betwijfel het nut van GMC toch wel een beetje...sl1200 schreef op maandag 18 april 2005 @ 20:23:
Hier zijn ze dan, de resultaten van de AVICHECK voor die bewuste avi file:
...
...
maar alle andere combinaties tussen B-VOP en QuarterPixel werken wel (toch bij een eigen hercodering)
enige probleem dat ik nu nog heb is bij films die niet door mij gecodeerd zijn, dat deze nog een schokkerig beeld geven (bekijkbaar maar niet echt aangenaam)
Ik maak hier gebruik van VirtualDubMod en Xvid1.1, zeker zorgen dat je de Mod vast hebt want de standaard virtual dub kan moeilijk overweg met VBR mp3 bestanden. (Bij opstarten herschijft ie automatisch de header, met VirtualDubMod kan je dit overlsaan, gevolg: bij virtualdub is het geluid niet meer syncroon, bij virtualdubmod heb je dit probleem niet)@Cuball: met welk progje heb je re-encoding gedaan?
Verwijderd
Wat is het formaat van die ene film?Verwijderd schreef op maandag 18 april 2005 @ 21:47:
De "N" die blijft hangen bij het afspelen van divx is op een eenvoudige manier op te lossen.
Is er iemand al iets bekend over het regiovrij kunnen maken van de 3010? Heb 630/632 methode geprobeerd, maar dat leverde helaas niets op.
Verwijderd
Oke, bedankt Emptor22. Weet je misschien ook of ze op zo'n Philips service point de software kunnen resetten zodat het apparaat weer te gebruiken is?Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 23:54:
Zoals bij elke flash is het noodzakelijk dat de procedure niet wordt onderbroken. Het lijkt dan ook zeer waarschijnlijk dat het ding kaduuk is. De enige oplossing is om hem terug te brengen en te hopen dat ze; of je geld of een nieuw apparaat teruggeven.
Verwijderd
Je hebt waarschijnlijk bad frames in je film. Naargelang de graad en het aantal dat je er hebt, kan je proberen ze met virtualdubmod te detecteren en herstellen (lukt niet altijd), je kan Dr Divx er op los laten (maar het resultaat is soms dat het geluid asynchroon loopt), of je kan met virtualdubmod dir bad frames detecteren en manueel deleten (je verliest dan wel een stukje film - maar soms valt dat best mee).Verwijderd schreef op maandag 18 april 2005 @ 21:47:
Verwijderd
ik heb bij een paar films (onder andere; A Walk To Remember) dat t beeld+geluid haperde.
als je de film voor t branden ff door dit programma haalt (erg simpel gelukkig) moet dat verdwenen zijn.
hier:
http://www.free-codecs.com/download/MPEG4_Modifier.htm
Use MPEG4 Modifier, open the file, if Packed Bitstream is Yes, tick Unpack and save the file with another name. Takes only a couple of minutes. The file will play smoothly now.
als je de film voor t branden ff door dit programma haalt (erg simpel gelukkig) moet dat verdwenen zijn.
hier:
http://www.free-codecs.com/download/MPEG4_Modifier.htm
Use MPEG4 Modifier, open the file, if Packed Bitstream is Yes, tick Unpack and save the file with another name. Takes only a couple of minutes. The file will play smoothly now.
Verwijderd
Even een vraag over de filename-lengte en de mp3-tag informatie...
Is deze informatie afhankelijk van de gebruikte hardware of is dit beinvloedbaar door een firmware update? Ik vind het namelijk nogal lastig dat ik geen info zie over de mp3-bestanden en ook veel namen van de nummers zijn ogenschijnlijk exact hetzelfde. (want de eerste 8 karakters zijn nogal eens overeenkomend bij mijn mp3-cd's)
Ik heb nog niet de nieuwste firmware (0112) geladen, maar al wel klaar liggen... ik heb alleen niets gelezen over enige aanpassingen hierin mbt de mp3-ondersteuning... (btw: het betreft de 632)
Sorry dat ik dit niet heb kunnen vinden elders in dit draadje of ergens via google...
Is deze informatie afhankelijk van de gebruikte hardware of is dit beinvloedbaar door een firmware update? Ik vind het namelijk nogal lastig dat ik geen info zie over de mp3-bestanden en ook veel namen van de nummers zijn ogenschijnlijk exact hetzelfde. (want de eerste 8 karakters zijn nogal eens overeenkomend bij mijn mp3-cd's)
Ik heb nog niet de nieuwste firmware (0112) geladen, maar al wel klaar liggen... ik heb alleen niets gelezen over enige aanpassingen hierin mbt de mp3-ondersteuning... (btw: het betreft de 632)
Sorry dat ik dit niet heb kunnen vinden elders in dit draadje of ergens via google...
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2005 12:03 ]
Voor de geïnteresseerden, hieronder instructies om de DVP 3010 regiovrij te maken:
Open the disk drawer
Go to the Set Up menu
Go to Preferences
Press the following sequence in the remote control: 135566
A menu indicating "Region Code" will appear.
Change region using down arrow until '0' is selected
Press "System Menu" to exit Set Up screen
Press Standby to save the setting
Restart
Enjoy unrestricted viewing!
Bedankt GFM!
Heb je die info van een bepaalde site? Ik zou dan graag de link ervan willen hebben. Misschien dat er elders DVD liefhebbers zijn die dit nieuwe model willen "ontleden" en met gemodde firmware zullen komen. Ik heb er tot op heden geen kunnen vinden. Ook op GoT is er nog geen topic over dit nieuwe model. Hopelijk snel.
Heb je die info van een bepaalde site? Ik zou dan graag de link ervan willen hebben. Misschien dat er elders DVD liefhebbers zijn die dit nieuwe model willen "ontleden" en met gemodde firmware zullen komen. Ik heb er tot op heden geen kunnen vinden. Ook op GoT is er nog geen topic over dit nieuwe model. Hopelijk snel.
Ik denk niet dat dit in de nieuwe firmware is aangepast. Ik heb bv. gevraagd bij Philips om door MP3 directories te kunnen browsen met up en down, zodat ik de TV niet hoef aan te zetten of om shuffle play. Dit verstaan ze allemaal onder extra features, en die worden niet toegevoegd, alleen bugs worden gefixed. Zeker nu de opvolger van de 630 er is verwacht ik nog weinig nieuwe ontwikkelingen op 630 gebied. Het kan natuurlijk nooit kwaad om je vraag/verzoek aan te melden via philips customer support.Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 12:02:
Even een vraag over de filename-lengte en de mp3-tag informatie...
Hen
Ik heb deze speler (de 632) nu een paar maanden in mijn bezit. Ik gebruik hem voornamelijk voor weergave van normale, gekochte, dvd's. De speler is voorzien van de laatste versie firmware.
Bij elke dvd die ik afspeel begint de speler na circa 45 minuten spelen te haperen. Eerst vergelijkbaar met de wissel van layer maar gaandeweg wordt het erger en uiteindelijk 'crasht' de speler, flikkerend beeld met blokken en dan gaat het laatje open.
gisteravond nog met een spiksplinternieuwe dvd, uit het folie direct in de speler, geen kopie
ik heb deze thread geheel doorgelezen en ik lijk de enige met dit probleem
oh ja, de speler voelt gewoon koel wanneer hij crasht....voor inwendige onderdelen weetik het niet, en nu ik eraan denk....tijd voor een onderzoekje
ps. de mp3 ondersteuning is zoals bij bijna elke dvd speler weer k*t, ik bedoel, waarom geen id3 ondersteuning, zowel in lcd frontje als op tv, ze maken notabene zelf draagbare mp3 spelers die dit wel kunnen
Bij elke dvd die ik afspeel begint de speler na circa 45 minuten spelen te haperen. Eerst vergelijkbaar met de wissel van layer maar gaandeweg wordt het erger en uiteindelijk 'crasht' de speler, flikkerend beeld met blokken en dan gaat het laatje open.
gisteravond nog met een spiksplinternieuwe dvd, uit het folie direct in de speler, geen kopie
ik heb deze thread geheel doorgelezen en ik lijk de enige met dit probleem
oh ja, de speler voelt gewoon koel wanneer hij crasht....voor inwendige onderdelen weetik het niet, en nu ik eraan denk....tijd voor een onderzoekje
ps. de mp3 ondersteuning is zoals bij bijna elke dvd speler weer k*t, ik bedoel, waarom geen id3 ondersteuning, zowel in lcd frontje als op tv, ze maken notabene zelf draagbare mp3 spelers die dit wel kunnen
Verwijderd
Vraagje:
kan er iemand hier zijn bevindingen eens neerpoten over die laatste firmware voor de DVP630 die je op de www.alec999.tk site kan vinden,... meerbepaald de volgende ...
Philips 630
v1.2
(01.03.2005)
Wat zijn de verschillen met deze versie --> 630_1109_lat1_v2.1a
Ik begin een beetje de indruk te krijgen dat mijn beeld bij het afspelen van de laatse DiVx'en, Xvid's wat begint te schokken met die 2.1a versie die er nu in geflashed zit.
Het lijkt ook soms dat er soms horizontale getrokken strepen te voorschijn komen wanneer bepaalde objecten,.... ook te zien bij gezichten,... snel over het beeld bewegen,... iemand die dingen ook al opgemerkt,... op de PC afgespeeld met BSplayer zijn die nl. helemaal niet te zien.
Iemand dergelijke verschijnselen ook al opgemerkt
kan er iemand hier zijn bevindingen eens neerpoten over die laatste firmware voor de DVP630 die je op de www.alec999.tk site kan vinden,... meerbepaald de volgende ...
Philips 630
v1.2
(01.03.2005)
Ik begin een beetje de indruk te krijgen dat mijn beeld bij het afspelen van de laatse DiVx'en, Xvid's wat begint te schokken met die 2.1a versie die er nu in geflashed zit.
Het lijkt ook soms dat er soms horizontale getrokken strepen te voorschijn komen wanneer bepaalde objecten,.... ook te zien bij gezichten,... snel over het beeld bewegen,... iemand die dingen ook al opgemerkt,... op de PC afgespeeld met BSplayer zijn die nl. helemaal niet te zien.
Verwijderd
Ik heb dergelijke verschijnselen ook al meegemaakt, met sommige divx komt het voor met andere niet (soms loopt de film zelfs vast). Voor de films waar ik het kon reproduceren heb ik er zelfs de originele Philips FW terug in geflashed en ik had ook die schokkerige beelden. Dan maar besloten dat het aan de film en niet aan de speler lag, film geherencodeerd en probleem was blijkbaar verdwenen (of toch niet meer zo zichtbaar). Wel vastgesteld dat die schokkerige beelden nooit in het begin van de film voorkomen, maar meestal na 15-20 minuten en rond de 50 minuten (maar dat is geen algemene regel). Uiteindelijk gebleven met versie 630/00 v2.1a - modified fw 1109. Maar ik ben er eerlijk gezegd nog niet uit waaran het echt ligt. Die schokkerige beelden kwamen voor met films die geripped waren van gecopieerde DVD's en gedownloade films. Ben benieuwd naar jouw testresultaten.Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 22:18:
Vraagje:
Philips 630
v1.2
(01.03.2005)
Wanneer je een aantal pagina's gaat terugkijken heb ik er al eens iets over geschreven. De firmware heeft problemen met de letters waarop accenten staan, maar dat hebben veel gehackte firmwares.Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 22:18:
Vraagje:
Philips 630
v1.2
(01.03.2005)
Voordeel van deze is, wanneer de ondertitel maar uit 1 lijn bestaat, deze onderaan wordt weergegeven.
Nog een leuke site waarop een derde softwarepiraat zijn kunnen toont:
http://www.cfide.com.br/dvp/
deze staat er nu bij mij op als test. Valt ook goed mee, maar ook last met de é,è en ï
Als ik eens tijd vind, zal ik eens een studie maken van de 3 firmwares die ik nu liggen heb en op een website zetten.
ik heb die versie 630/00 v2.1a - modified fw 1109 downloaden en geflasht.
veel betere srt dan voorheen..
maar ik wil wel dat srt iets lager komt staan. Is dat mogelijk?
Moet ik dan andere gaan flashen?
Ik sta op het punt om een nieuwe DVD speler aan te schaffen. Kan iemand me hier vertellen hoe de DVD playback beeldkwaliteit is van de 630/632? Ik wil er primair DVD films mee bekijken (ben erg op kwaliteit gesteld) En misschien leek het me handig om een DVD speler te kopen dat ook Divx kan afspelen hoewel ik daar voorlopig geen gebruk van zal maken. (die paar keer dat het voorkomt gebruik ik nu een Xbox met XboxMediaCenter)
Ik zag nu ook een Pioneer DV-380 met bijna vergelijkbare spec's, zou daar nog verschil in zitten ?
Ik zag nu ook een Pioneer DV-380 met bijna vergelijkbare spec's, zou daar nog verschil in zitten ?
Buiten de eerste 3 officiële en de v2.1a 1109 heb ik geen andere firmwares geprobeerd. De subs stonden in alle FW op dezelfde hoogte. Een centimeter of 2-3 lager zou ideaal zijn.Zandhaas schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 14:58:
ik heb die versie 630/00 v2.1a - modified fw 1109 downloaden en geflasht.
Je kan ze allemaal eens proberen..