Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus
Verwijderd
Heb reeds contact opgenomen met philips maar die zijn ervan overtuigd dat ik de enige ben met dit probleem en eventueel de speler in een service-centrum binnen moet steken. In het verleden geen goede ervaringen gehad met deze herstelpunten, zijn er personen die eenzelfde probleem hebben (getik)?
Zoals je zegt, je hoort het bij (volledig) stille scenes. Maar ik vind het geheel niet storend. Het zou natuurlijk een (al dan niet) aankomend defect kunnen zijn waardoor het luider is, maar dat kan ik natuurlijk niet horen vanaf hier..Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 18:59:
Sinds het begin dat ik deze DVD speler in mijn bezit had merkte in een licht getik, in het begin had ik er niet erg last van maar sinds kort zit ik er echt op te luisteren en het overstemt bij stillere scenes.
Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus
Verwijderd
Bij scenes waar ze aan het praten zijn en normale scenes is het redelijk duidelijk merkbaar en ik kan me daar weleens aan storen ;-) mijn vriendin merkt er weinig aan maar onlangs merkte ze wel op dat het precies een "klokje" is :-)-Noel- schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 19:34:
[...]
Zoals je zegt, je hoort het bij (volledig) stille scenes. Maar ik vind het geheel niet storend. Het zou natuurlijk een (al dan niet) aankomend defect kunnen zijn waardoor het luider is, maar dat kan ik natuurlijk niet horen vanaf hier..
Verwijderd
Nu het er op lijkt dat mijn Yamada 6600 het heeft opgegeven ben ik wat aan het rondkijken voor een vervangtoestel.
Men heeft mij oa de 630/632 aangeraden (is er een verschil, behalve het kleur/de behuizing?), maar ik zie dat er ook een opvolger (de 3010) bestaat, die evenveel kost.
Welke neem ik best?
naast de gewone dvd functies zijn voor mij belangrijk:
mp3 (VBR)
Divx en Xvid weergave
dvd+/- R/RW
ondertiteling
Ik hoor dat er met de philips modellen wel eens problemen zijn met de weergave van ondertitels, en dan vooral de weergave ervan.
Aanvakelijk had ik dat met mij Yamada ook, maar na een Fw upgrade van MTK waren deze perfect.
Kan er iemand eens een plaatje posten van de subsweergaven?
Zaag ik te veel? Sorry daarvoor, maar ik wel liever geen miskoop doen, en ga derhalve liever voort op ervaringen van mensen die het kunnen weten
Ik weet niets over de 3010, maar ik heb wel de 630, bijna een jaar. Moest deze het morgen begeven, zou ik direct de 630 opnieuw kopen. Hij ondersteunt geen Qpel en GMC, maar dat vind ik geen probleem. Als het is om 'geleende filmpjes van het net' te bekijken, de perfecte speler. Heb op een 200 films (films & series) nog maar een drietal files gehad die niet vlot getoond werden.Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 12:14:
630 of 3010 ?
En met die gehackte firmwares (2.1a dacht ik, staat hier ergens in topic) heb je mooie ondertitels.
€ 83,11 in de pricewatch. Das geen geld.
[ Voor 6% gewijzigd door Noel op 08-06-2005 13:58 ]
Kijk een aantal posts terug: Zoek de post van sl1200Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2005 @ 12:14:
630 of 3010 ?
Ik heb 3010 al een tijdje in huis en ben op zich erg tevreden. Enig minpunt is dat ie vrij nieuw is op de markt en er (nog) geen FW-hacks zijn voor o.a. ondertitels, maar die waren er in het begin ook niet voor 630/632. Ik heb heel google afgezocht op zoek naar de nieuwe FW, maar kon alleen een hack vinden voor regiovrij maken. Die is geloof ik al eerder hier gepost.
Hoe dan ook, kijk even terug in deze topic; het een en ander is er al over gezegd.
[ Voor 6% gewijzigd door sl1200 op 08-06-2005 14:45 ]
Verwijderd
Verwijderd
Ben er op het eerste zicht tevreden mee, maar het is natuurlijk wel wennen als je van een ander model komt.
Vooral het feit dat je de subs vooraf moet kiezen vind ik best vervelend.
Ook de navigatie was makkelijker met de Yamada. Ten minste, dat vind ik nu
De firmware (nu 1109) heb ik nog niet vervangen, wegens een onduidelijkheid.
Er staat nl in de helpfile van Philips dat je maar 2 bestanden op een cd-r moet zetten.
Dat heb ik gedaan, maar er is niets gewijzigd.
Wellicht moeten toch de 3 bestanden gebrand worden. Klopt dat?
Verwijderd
Snel ingepakt en weer teruggebracht.
standby knippert ,ook reset(stekker er uit en weer er in) help niets
wie weet wat dit is
Maakt niet uit wat voor dvd ik erin steek: normale of dvd+rw (die eerst wel werkten) ik krijg steeds de melding: NO DISC
Iemand enig idee?
Muziek cds speelt ie wel af.
Jammer genoeg kan ik de aankoop bon nergens meer vinden anders ging ie meteen terug.
Bios update lukt ook niet, krijg ik ook een no-disc.
Ik deed er laatst een divx in en had raar beeld, groen geel enz enz, strepen.
Ik drukte vervolgens 2 keer op de system knop, en me beeld was weer goed
Dit heb ik na lang google werk kunnen vinden ergens,
Nu ben ik blij dat dat de oplossing is
Voor de rest toppie ding die 632
Verwijderd
wel dat plots audio en video niet meer synchroon liepen,.. hier help de 2x op System Menu drukken- trick ook dikwijls
Ook restanten van "te lange subs" krijg je op die manier onmiddelijk weg.
Ik gebruik nog steeds de 2.1a firmware en die geeft alles nog steeds prima weer op mijn DVP630
Verwijderd
Is een bekende truc, al vaker voorbij gekomen in dit topic. Zelf ook een aantal keer gehad.feedo schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 19:58:
FF vraagje, kon het niet vinden op dit topic.
Ik drukte vervolgens 2 keer op de system knop, en me beeld was weer goed![]()
Nu ben ik blij dat dat de oplossing is, maar hebben meerdere mensen dit ondervonden?
Ik weet niet wat het is, maar goed dat het werkt
Maar vond niet echt logica dat je 2 keer system moet indrukken haha, maar goed ben dus niet de enige.
Maar goed het helpt dus vind prima
Ieder geval bedankt ff, voor de info
Mij is dat niet bekend, maar dat is omdat ik films uit meerdere delen bijna altijd samenvoeg met Virtualdubmod.feedo schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 11:07:
Nou, ik draaide een xvid af, en zoals bekend speelt die de 1 wel af en de ander niet.
Welk deel draait ie niet af, het eerste of het tweede (of is dat niet 'vast')?
Bij twee keer system skipped de speler naar de volgende key-frame. Ik vermoed dat verkeerde/incompatibele B-frames het probleem zijn, zo zijn er een aantal xvids die bij Virtualdubmod zeggen "warning: nothing to output Bframe decoder lag". Maar een echt verband heb ik niet gevonden (ook niet ècht hard geprobeerd).Maar vond niet echt logica dat je 2 keer system moet indrukken haha, maar goed ben dus niet de enige.
De FW die jij gebruikt heeft er net zo hard last van, maar jij hebt toevallig niet die xvids gespeeld.Verwijderd schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 22:01:
Vreemd beeld heb ik persoonlijk nog niet gehad,...
Dat heb ik dus weer zelden (o.a. 1 keer met een 'kapotte' divx). Maar wat daar goed bij helpt is 'skippen' naar een bepaalde tijd (met de display toets), meestal vlak voor het moment waar je was (zodat je niets mist). Het nadeel van 2x system is namelijk dat de volgende keyframe best ver weg kan zijn, soms wel meer dan 10 seconden. Als je dat niet erg vind, dan is 2x system natuurlijk veel sneller.wel dat plots audio en video niet meer synchroon liepen,..
Dat is dus een bug van de door jou gebruikte firmware, de laatste originele philips heeft daar dus geen last van.Ook restanten van "te lange subs" krijg je op die manier onmiddelijk weg.
Nee, maar heeft niet die irritante bug dat er letters blijven staan. Er wordt een schaduwbalk gebruikt, in plaats van de outline van 2.1a.Verwijderd schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 00:49:
Geeft de laatste officiele firmware even mooie subs als de 2.1a
Ook wordt de onderste regel gebruikt, als er maar een regel is (in plaats van de tweede van onder). Persoonlijk gebruik ik de laatste originele en niet de 2.1a, ook omdat voor mij die grotere letters absoluut niet hoeven (brengt alleen maar die 'breedtebug' met zich mee). Daarnaast heb ik met de 2.1a een aantal maal een crashende divx gehad en met de originele alleen een stotterende (wat aan de +RW lag, die ik even opnieuw moest 'formatteren').
Verwijderd
Ik heb me sufgezocht op internet maar ik kan het echt niet vinden..
Wat voor signaal wordt er uitgestuurd? 1080i progressive of 720p progressive? En is er op de een of andere manier misschien zelfs te schakelen tussen deze 2 modi?
Verwijderd
Is de laatste officiele versie 1109? Ondersteunt phillips deze dvd speler (630) nog wel? Ik heb geen problemen met een grijze balk namelijk.Jake schreef op dinsdag 16 augustus 2005 @ 10:30:
[...]
Nee, maar heeft niet die irritante bug dat er letters blijven staan. Er wordt een schaduwbalk gebruikt, in plaats van de outline van 2.1a.
Ook wordt de onderste regel gebruikt, als er maar een regel is (in plaats van de tweede van onder). Persoonlijk gebruik ik de laatste originele en niet de 2.1a, ook omdat voor mij die grotere letters absoluut niet hoeven (brengt alleen maar die 'breedtebug' met zich mee). Daarnaast heb ik met de 2.1a een aantal maal een crashende divx gehad en met de originele alleen een stotterende (wat aan de +RW lag, die ik even opnieuw moest 'formatteren').
Download hier: http://www.p4c.philips.co...hTxt=630/00&ctn=DVP630/00
Wat er ook in de readme staat, (volgens mij moet je) gewoon alle files uit de zip op de CD-R(W) branden. Flashen (natuurlijk) op eigen risico.
Verwijderd
hier een copy van avicheck:
AUDIO: 0 - AC3 (0x2000)
Average Bitrate Per Sec: 384 kb/s
Samples Rate: 48000 Hz
Channels: 5
Bits Per Sample: 0
SuggestedBufferSize: 24000
Sample Size: 1
Heeft het te maken met die 5 kanalen ?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2005 13:34 ]
Verwijderd
Yep en dan heb je je divxspeler in de setup staan op digital dolby,maar er geen dolby digital versterker en boxen aanhangen en dan hoor je geen geluid.Als je dat in de setup uitzet geeft hij het gewoon in stereo weer en hoor je wel alle geluiden en stemmen.Dit komt omdat deze film de aansturing heeft voor ac3,en als dat aanstaat het dus ook gebruikt en het geluid dan naar de dolby digital uitgangen schakelt.Verwijderd schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 13:32:
mmm lang geleden dat er nog eens leven was in dit topic. Eens verandering proberen in brengen. Ik heb namelijk een raar probleem met een divx op men 630. Ik hoor namelijk enkel achtergrondgeluiden en geen spraak. Heeft er iemand een idee hoe dit komt?
hier een copy van avicheck:
AUDIO: 0 - AC3 (0x2000)
Average Bitrate Per Sec: 384 kb/s
Samples Rate: 48000 Hz
Channels: 5
Bits Per Sample: 0
SuggestedBufferSize: 24000
Sample Size: 1
Heeft het te maken met die 5 kanalen ?
Verwijderd
verrek dat heb ik ook gehad, dacht dat de avi dan weer net een aparte codec gebruikte die niet ondersteund werd door dat ding. Dat met die System werkt ook bij mij. Toppiefeedo schreef op zondag 14 augustus 2005 @ 19:58:
FF vraagje, kon het niet vinden op dit topic.
Ik drukte vervolgens 2 keer op de system knop, en me beeld was weer goed![]()
Nu ben ik blij dat dat de oplossing is, maar hebben meerdere mensen dit ondervonden?
Verwijderd
Doe ik ook als ik een raar beeld krijg(meestal lijkt een film dan op een tekenfilm),ff 2 keer de system toets indrukken en ik heb weer gewoon beeld.Verwijderd schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 10:42:
[...]
verrek dat heb ik ook gehad, dacht dat de avi dan weer net een aparte codec gebruikte die niet ondersteund werd door dat ding. Dat met die System werkt ook bij mij. Toppie
Nu moet het mogelijk zijn DivX met srt subs af te spelen maar die toont ie altijd als rondje wat vraagteken. Ze werken nooit!
Iemand ideeen?
Of wordt het tijd voor een nieuwe?
Verwijderd
Bij mij doen ze het wel vrijwel altijd. Heb ook wel eens een vraagtekentje gehad maar toen was volgens mij de gebrande DVD-RW beschadigd o.i.d.
Verwijderd
Is er een probleem met de nieuwere codecs die de DVP niet meer aankan of ligt het gewoon aan iets anders
Ook zie ik soms zo van die wazige slierten/mistachtige dingen,.. meestal aan de hoofden van de personages in een XviD film .... wat kan ik daar aan doen
Momenteel zit er de 11.09 firmware nog steeds in.
DVD speelt ie nog prima af.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2008 18:51 ]
Want het werd met de tijd alleen maar erger met XviD coderingen die geavanceerder waren dan dat de speler kon afspelen.
Standaard viel het goed mee qua playback.
- Qpel speelt niet af
- schokkerig bij hoge video bitrates
Maar met de tijd kwamen er meer en meer problemen. Blokkerig, slecht verder/terugspoelen...
Met een PC/Laptop heb je daar geen last van en ben je eigenlijk onbeperkt in mogelijkheden/instellingen. Ook al kost een DVD/DivX speler geen geld meer, geef mij maar laptop.
Verwijderd
Als je problemen hebt met afspelen van bepaalde DivX/Xvid wil het nog wel eens helpen om twee keer op de systemtoets te drukken.
Alleen zit je dan met het probleem dat je naar de volgende keyframe springt. Waardoor je afhankelijk van de keyframe interval een aantal seconden mist. 300frames interval is al 12seconden bij 25 frames per second. Dus niet echt een oplossing. Vrij irritant zelfs.Verwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 19:58:
[...]
Als je problemen hebt met afspelen van bepaalde DivX/Xvid wil het nog wel eens helpen om twee keer op de systemtoets te drukken.
Verwijderd
Weet ik,.. vooral om bij momenten die vreselijke technicolor toestanden weg te krijgen gebruik ik deze truc maar desondanks dat loopt het beeld hier idd bij mij ook wel van tijd tot tijd wat schokkerig zoals Noel ook meldVerwijderd schreef op maandag 17 maart 2008 @ 19:58:
[...]

Niks aan te doen dus waarschijnlijk

Nou ja,... ik had toch al besloten om mij binnenkort een mediacenter PC te bouwen in zo'n Antec Fusion case,... dan zal het probleem definitief van de baan zijn.
Bedankt voor de reply's guys,... tja .... het beestje wordt ook al een dagje ouder hé .
We kunnen dus concluderen dat het hier gewoon om een hardwarematig probleem gaat bij de DVP.
Jammer maar helaas.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2008 23:08 ]