Yes please, MAD Palace, everybody wants that v34 url!
Anoniem: 118388
Kijk op ons info-forum voor een totaaloverzicht van de bugs per versie.Anoniem: 117299 schreef op 22 oktober 2004 @ 14:32:
Is de v34 ergens te vinden en hoe zijn de subs daarbij beter?
grtz TT-man
http://www.madpalace.nl/mad720sa
Tuurlijk niet. Het enige dat hun kunnen doen is kijken welke versie er momenteel in de speler zit. Hetzelfde als ons dus. Hoe zouden ze het moeten kunnen weten?Anoniem: 126030 schreef op 22 oktober 2004 @ 10:36:
Misschien dat iemand de 64K vraag kan beantwoorden: kunnen ze bij philips zien of een player geflashed is?
Ik heb mijn speler toch maar zelf geflashed van v31 naar v33-mod. Het probleem van tikjes in de audio (en na verloop van tijd helemaal wegvallen van audio) van een dvd lijkt nu verholpen te zijn
Anoniem: 46474
Ik heb problemen met het accessen van je site:Anoniem: 118388 schreef op 22 oktober 2004 @ 14:46:
[...]
Kijk op ons info-forum voor een totaaloverzicht van de bugs per versie.
http://www.madpalace.nl/mad720sa
[...]
Not Found
The requested URL /0495/mad720sa/..\mad720sa.html was not found on this server.
Ligt het aan mij (proxy van mijn werk wellicht), of heeft iedereen daar last van?
Anoniem: 117333
Geen last van...Ligt het aan mij (proxy van mijn werk wellicht), of heeft iedereen daar last van?
Hier doet ie het ook nietAnoniem: 46474 schreef op 22 oktober 2004 @ 16:22:
[...]
Ik heb problemen met het accessen van je site:
Not Found
The requested URL /0495/mad720sa/..\mad720sa.html was not found on this server.
Ligt het aan mij (proxy van mijn werk wellicht), of heeft iedereen daar last van?
"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."
Site werkt geloof ik alleen in IE, en niet in Mozilla Firefox (in Opera werkt ie wel, maar niet 100% zelfde als IE).
Anoniem: 122465
ik heb afgelopen woensdag geupgrade naar versie 33
deze werkt perfect.
echter een probleem sinds ik deze versie heb is dat ik geen geluid uit de coax aansluiting krijg als ik er een superaudiocd in stop.
is dit opgelost in v 34
of is het verstandig om nog even te wachten (alles werkt verder goed ook geen hakkelend geluid meer)
deze werkt perfect.
echter een probleem sinds ik deze versie heb is dat ik geen geluid uit de coax aansluiting krijg als ik er een superaudiocd in stop.
is dit opgelost in v 34
of is het verstandig om nog even te wachten (alles werkt verder goed ook geen hakkelend geluid meer)
Ik zal je even uit je droom helpen, er is (nog) geen V34 en de release zal nog wel even op zich laten wachten...Anoniem: 122465 schreef op 23 oktober 2004 @ 00:34:
waar kan ik versie 34 dowloaden
op de site die genoemd is zie ik geen download.
Ik ga hem vandaag eens door de w3c heenjagenAnoniem: 125597 schreef op 22 oktober 2004 @ 18:03:
Klopt werkt alleen onder IE
Vooralsnog is er niks te downloaden voordat we echt iets moois hebben om jullie blij mee te maken. En de v34 die ik heb is ruk, dus waarschijnlijk zullen we het toch op v33 moeten baseren voorlopig. We zullen zien ...Anoniem: 122465 schreef op 23 oktober 2004 @ 00:34:
waar kan ik versie 34 dowloaden
op de site die genoemd is zie ik geen download.
Officieel is er geen standaard om SACD audio over digitaal te doen. Dus het is normaal dat je geen geluid op je coax krijgt.Anoniem: 122465 schreef op 23 oktober 2004 @ 00:37:
ik heb afgelopen woensdag geupgrade naar versie 33
deze werkt perfect.
is dit opgelost in v 34
[ Voor 87% gewijzigd door Anoniem: 118388 op 23-10-2004 10:58 ]
Anoniem: 110130
Na zoveel pagina's te hebben doorgeworsteld lijkt er nog steeds niets te bestaan om mijn V.24 voor de 720 te vervangen of zie ik iets over het hoofd. Om gek van te worden zoveel pagina's en dan niks.
Ik heb vanmiddag mijn V31 (met uitvallend geluid) geflashed door V33, hoop dat dat probleem nu opgelost is.Anoniem: 110130 schreef op 23 oktober 2004 @ 18:35:
Na zoveel pagina's te hebben doorgeworsteld lijkt er nog steeds niets te bestaan om mijn V.24 voor de 720 te vervangen of zie ik iets over het hoofd. Om gek van te worden zoveel pagina's en dan niks.
Yo.
Wat heeft dat met Bonzoduck's probleem te makenVonFoX schreef op 23 oktober 2004 @ 18:57:
[...]
Ik heb vanmiddag mijn V31 (met uitvallend geluid) geflashed door V33, hoop dat dat probleem nu opgelost is.
Anoniem: 110130
Ik begrijp die reactie ook niet. Wat ik bedoel is dat ik na zoveel paginas geschrijf nog geen enkele oplossing van Philips heb gezien of zie ik echt iets over het hoofd??
Dit is voor iemand die net zo'n speler heeft gekocht eigenlijk niet meer door te lezen en helemaal teleurstellend dat al dat lezen uiteindelijk dan ook nog eens geen enkele zin lijkt te hebben gehad.
Dit is voor iemand die net zo'n speler heeft gekocht eigenlijk niet meer door te lezen en helemaal teleurstellend dat al dat lezen uiteindelijk dan ook nog eens geen enkele zin lijkt te hebben gehad.
Anoniem: 124278
Sharro, I have the same problem as you ("hurray"!!..Anoniem: 125551 schreef op 18 oktober 2004 @ 18:22:
Damn... I need to learn Dutch urgently...
Is there any mention on this thread regarding playback not being smooth when subtitles are enabled ?
[...]
http://www.dombi.atw.hu/DVP720SA/DVP720_V33.zipAnoniem: 110130 schreef op 23 oktober 2004 @ 20:08:
Ik begrijp die reactie ook niet. Wat ik bedoel is dat ik na zoveel paginas geschrijf nog geen enkele oplossing van Philips heb gezien of zie ik echt iets over het hoofd??
Hier kun je V33 downloaden, ondanks dat Philips Nederland hem nog steeds niet online heeft staan... Zeg hoe zit dat eigenlijk?? Ik ben een weekje er tussenuit geweest en vind nu allemaal nieuw gestarte initiatieven bij Caztricum en MADp... En is het niet inmiddels week 42 geweest???
Anoniem: 126030 schreef op 22 oktober 2004 @ 10:36:
Misschien dat iemand de 64K vraag kan beantwoorden: kunnen ze bij philips zien of een player geflashed is?
Ik kan bevestigen dat in ieder geval de Philips MyShop service afdeling er geen punt van maakt. Heb V33 op mijn toestel gezet en daarna ingeleverd ivm vervelende haperingen bij het in beeld verschijnen van subtitles (zie het probleem dat Sharro ook beschreef). Philips besteedt de service trouwens ook weer uit aan een ander bedrijf. Ik heb weliswaar de speler zo weer teruggekregen met "we kunnen de fout niet reproduceren" maar nergens een opmerking "garantie verspeeld door Firmware update" oid....Anoniem: 118388 schreef op 22 oktober 2004 @ 14:46:
Tuurlijk niet. Het enige dat hun kunnen doen is kijken welke versie er momenteel in de speler zit. Hetzelfde als ons dus. Hoe zouden ze het moeten kunnen weten?
Heb hem nu dus met voorbeeldDVD teruggestuurd, ben benieuwd... Ik hoop dat ze de spelers nog ff in voorraad houden bij de PW Shop, want ik heb al half en half afgesproken met de inname baliemedewerker dat ik een nieuwe krijg als hij WEER ongerepareerd terugkomt...
Bonzoduck heeft alles doorgelezen, maar nog niets gevonden om zijn V24 te vervangen zegt hij. Dus ik zeg dat je die prima kunt vervangen door V33.
Yo.
Heb de 720 nu een klein weekje in huis, inmiddels V33 firmware geflashed en tot nu loopt hij prima.
Ik mis tot nu toe eigenlijk maar 1 ding: mijn vorige dvd speler had een handig knop op de AB om de disc tray te open en te sluiten. Waar ik ook kijk op de AB of in de manual, ik kan geen eject knop/functie vinden. Zie ik nu iets over het hoofd of zit dat er gewoon niet op???
Als het er niet op zit zou dit met een firmware aanpassing nog kunnen? MAD Palace?
Ik mis tot nu toe eigenlijk maar 1 ding: mijn vorige dvd speler had een handig knop op de AB om de disc tray te open en te sluiten. Waar ik ook kijk op de AB of in de manual, ik kan geen eject knop/functie vinden. Zie ik nu iets over het hoofd of zit dat er gewoon niet op???
Als het er niet op zit zou dit met een firmware aanpassing nog kunnen? MAD Palace?
Anoniem: 117062
Staat wel ergens in de handleiding hoor, als opmerking. Je moet gewoon de stop-toets enkele seconden ingedrukt houdenmistral2 schreef op 24 oktober 2004 @ 12:11:
Heb de 720 nu een klein weekje in huis, inmiddels V33 firmware geflashed en tot nu loopt hij prima.
Damm, had de manual 3x van voor naar achter en weer terug doorgebladerd maar niets kunnen vinden. En nu pas viel me de 'Handige tip' op. Veel dank!Anoniem: 117062 schreef op 24 oktober 2004 @ 12:15:
[...]
Staat wel ergens in de handleiding hoor, als opmerking. Je moet gewoon de stop-toets enkele seconden ingedrukt houden
Anoniem: 127068
Geen geluid bij afspelen Divx video's op DVP630.
Ik krijg geen geluid bij het afspelen van mijn eerste video clips op de DVP630.
Afspelen van de gebrande DVD op PC gaat prima.
Na wat gegoogled te hebben lijkt bij meer mensen voor te komen. Maar ik kan de oplossing niet vinden....
Ik heb de laatste firmware in de DVP630, versie 0531.
(zie http://www.p4c.philips.co..._00/dvp630_00_fur_eng.pdf)
Moet/kan ik de divx in een ander formaat hercoderen ?
Zo ja hoe ?
De DIVX player op de PC geeft het volgende:
Filename d:/01 Human Behaviour.avi
Video format DivX 5.x Video
Video type Internal DivX Decoder
Video Render DirectDraw RGB [1 buffer] RGB24
Audio format pcm @ 1536 kbps average
File size 70 MB
Framerate 25.00
Resolution 720x576
Duration 00:04:16
Audio rate 48000 Hz
Channels Stereo
De 630 geeft aan dat dit mpeg4 is.
In de manual denk ik te lezen dat Channels op home theatre moet staan ?
Dit is mijn eerste bericht, excuus als dit niet de goede plek is of er andere zaken verkeerd zijn.
Na wat gegoogled te hebben lijkt bij meer mensen voor te komen. Maar ik kan de oplossing niet vinden....
Zo ja hoe ?
File size 70 MB
Framerate 25.00
Resolution 720x576
Audio rate 48000 Hz
Channels Stereo
Dit is mijn eerste bericht, excuus als dit niet de goede plek is of er andere zaken verkeerd zijn.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 127068 op 24-10-2004 18:36 ]
wat is nu de laatste fw voor de 630 eigenlijk?
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Ik heb gisteravond mijn 720SA aangesloten op mijn nieuwe beamer via component. Het beeld was echt ontzettend scherp en mooi. Echt een ervaring! Maar ik zag dat de output 520p is. Weet iemand waarom dat zo is en waarom het geen 720p is?
Overigens werkt progressive scan heel mooi!
Ik lees veel ervaringen op het htforum.nl over het gebruik van beamers en dvd-spelers, maar het wordt mij niet duidelijk hoe het zit met de component-output. Volgens mij kun je met dvi een hogere resolutie bereiken. Maar goed, dvi-spelers zijn weer een stukje duurder dan de 720SA (en of de beeldkwaliteit echt zoveel beter zal zijn, betwijfel ik).
Erik
Ik lees veel ervaringen op het htforum.nl over het gebruik van beamers en dvd-spelers, maar het wordt mij niet duidelijk hoe het zit met de component-output. Volgens mij kun je met dvi een hogere resolutie bereiken. Maar goed, dvi-spelers zijn weer een stukje duurder dan de 720SA (en of de beeldkwaliteit echt zoveel beter zal zijn, betwijfel ik).
Erik
als je een beamer hebt dan kun je veel beter een VGA (of liever een DVI) uitgang gebruiken dan een TV-signaal.stokkom schreef op 24 oktober 2004 @ 22:14:
Ik heb gisteravond mijn 720SA aangesloten op mijn nieuwe beamer via component. Het beeld was echt ontzettend scherp en mooi. Echt een ervaring! Maar ik zag dat de output 520p is. Weet iemand waarom dat zo is en waarom het geen 720p is?
Erik
Anoniem: 118975
dat verdwijnt na die firmware upgradeAnoniem: 109715 schreef op 04 oktober 2004 @ 22:46:
Vandaag de dvp 630 gekocht, pakt tot nu toe alles wat ik erin heb gestopt. effe geupdate met firmware en zit nu Shaun of the dead met subtitltes vanaf een dvd-RW te kijken met meerdere divx-files. Een minpunt tot nu toe is dat je de melding can't decode DTS krijgt als je er een DTS-audio cd in stopt, maar hij geeft 'm wel meerkanaals weer, dus in principe kan ie wel DTSweergeven, volgens mij...
Anoniem: 124827
De MT1389 chip geeft enkel het beeld als progressive geloof ik.stokkom schreef op 24 oktober 2004 @ 22:14:
Met ik weet niet -maar wil het wel weten- wat voor bewerking.
Die gaat geen upscaling doen naar HDTV resoluties.
Voor upscaling moet je voorlopig nog bij andere chips zijn als die laatste chips van Sigma (nieuwe EM8620L in ieder geval) of andere zoals AMlogic 3400 (NeuNeo maakt er gebruik van in een van zijn duurste DVD spelers). Mssn ook Zoran Vadis 7, weet daar niets van.
Maar dan zit je weer met respectievelijk beperktere of geen (die AMlogic) DIVX/XVID support.
Groeten.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 124827 op 25-10-2004 17:54 ]
Anoniem: 109715
Ik denk dat het ligt aan de bitrate van het geuid. Volgens mij ondersteunt de speler maximaal 160 kbs, je zou dus een proggie moeten vinden (is er vast wel, maar heb zelf nog niet zoiets gevonden) waarbij je het geluid opnieuw kunt coderenAnoniem: 127068 schreef op 24 oktober 2004 @ 17:58:
Geen geluid bij afspelen Divx video's op DVP630.
Zo ja hoe ?
File size 70 MB
Framerate 25.00
Resolution 720x576
Audio rate 48000 Hz
Channels Stereo
Anoniem: 55563
stokkom schreef op 24 oktober 2004 @ 22:14:
720p is geen HDTV. Bovendien is HDTV niet per definitie progressive. 1080i is volgens mij de meest gebruikelijke HDTV-resolutie.Anoniem: 124827 schreef op 25 oktober 2004 @ 16:38:
De MT1389 chip geeft enkel het beeld als progressive geloof ik.
Met ik weet niet -maar wil het wel weten- wat voor bewerking.
Die gaat geen upscaling doen naar HDTV resoluties.
[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 55563 op 25-10-2004 19:33 ]
720p is High Definition volgens de ATSC DTV standaard, ik weet niet wat de de Europese standaards er van zeggen maar die zijn volgens mij nog niet af. Europa neigt meer naar SDTV (vanaf 480i maar dan digitaal) en EDTV (480p) als je de plannen van broadcasters, regeringen en andere overheden bekijkt (in Belgie zijn ze gericht op MHP met een EDTV-formaat (480p/576p) of andere SDTV-formaten (480i/576i maar digitaal), over HDTV is nog met geen woord gerept door VRT, Belgacom of Telenet). Het zinnetje over toegelaten video-streams in de MHP blue book "Standard Definition 25 Hz MPEG Video with the restrictions and enhancements defined in TR 101 154 [9]." zegt genoeg. Het genoemde formaat van 520p ken ik echter niet. Als een fabrikant zijn chip laat upscalen zal hij dit wel naar een van de aanvaarde HDTV-formaten doen, toekomstige TVs kunnen anders niet gegarandeerd met het gegeven beeld overweg. Progressive output betekent natuurlijk niet hetzelfde als HDTV zoals ook een progressive capable display niet betekent dat het daarmee HDTV aankan, en 1080i is idd het meest gebruikelijke HDTV formaat en ook de door ETSI DVB guidelines aanbevolen HDTV-formaat.Anoniem: 55563 schreef op 25 oktober 2004 @ 19:32:
[...]
[...]
720p is geen HDTV. Bovendien is HDTV niet per definitie progressive. 1080i is volgens mij de meest gebruikelijke HDTV-resolutie.
Groeten.
Wel opmerkelijk dat 720p als high definition wordt bestempeld. Dan voldoet de huidige dvd-standaard daar ook al aan, mits progressive afgespeeld. Terwijl opvolgers van de dvd nodig worden geacht om op HDTV over te kunnen schakelen...
De notatie van HDTV formaten is verwarrend, omdat daar nooit de horizontale resolutie uitgedrukt wordt maar de verticale resolutie, het aantal lijnen.
DVD indien progressive afgespeeld op de DVP720SA zou enkel EDTV zijn , als het ware, normaal gezien 480p/576p naargelang de TV-standaard.
Waar die 520p vandaan komt weet ik niet maar op volgende site staat het ook in verband met DVD-spelers: http://www.heyrick.co.uk/ricksworld/digibox/vcomp.html
DVD indien progressive afgespeeld op de DVP720SA zou enkel EDTV zijn , als het ware, normaal gezien 480p/576p naargelang de TV-standaard.
Waar die 520p vandaan komt weet ik niet maar op volgende site staat het ook in verband met DVD-spelers: http://www.heyrick.co.uk/ricksworld/digibox/vcomp.html
Voor zover ik weet (ik werk de hele dag met high-end televisies) is het als volgt:Anoniem: 124827 schreef op 26 oktober 2004 @ 00:24:
De notatie van HDTV formaten is verwarrend, omdat daar nooit de horizontale resolutie uitgedrukt wordt maar de verticale resolutie, het aantal lijnen.
Normaal = 480i, 576i, 240p, 288p
HD = 480p, 576p, 720p, 1080i, 1152i
De uitleg is wat ingewikkeld. Als je progressive (p) hebt, dan worden telkens dezelfde lijnen getoond, dus is de resolutie de helft. NTSC 480i is dus overeenkomstig met 240p. PAL 576i is dus overeenkomstig met 288p.
Ga je hoger dan is het HD en heb je meer bandbreedte nodig.
Ik weet niet wat de DVP720 uitstuurt, maar als ik hem bij mij op YUV en Progressive zet dan kan mijn goedkope TV dat makkelijk aan (op de SCART uitgang). Het beeld is alleen erg flets (met weinig kleur) dus heb hem terug op RGB gezet. Ik denk dus dat de speler 288p uitstuurt (of de speler moet extra beeldlijnen bijberekenen, of minder downmixen dan bij een 576i output).
Een playstation stuurt overigens ook progressive uit :-)
Het formaat daar is 240p of 288p (naar gelang de standaard dus)
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 118388 op 26-10-2004 10:25 ]
De nieuwe firmware V33 voor de 720sa is nu te downloaden bij philips:
http://www.p4c.philips.co...0/dvp720sa_00_fus_eng.zip
http://www.p4c.philips.co...0/dvp720sa_00_fus_eng.zip
Anoniem: 83008
Wordt de achtergrond van de subtitles ooit volledig transparant of is dat technisch onmogelijk voor de DVP 720 SA?
Welke firmware kan ik voorlopig het beste gebruiken voor mijn speler? (de versie van Caztricum?)
Welke firmware kan ik voorlopig het beste gebruiken voor mijn speler? (de versie van Caztricum?)
Mijn versie is een aangepaste V33 die ikzelf nu ook gebruik. We (Mad Palace en ik) hebben V33 hier en daar aangepast zoals lettertype, achtergrond en letterafstand zodat je meer dan genoeg characters op een lijn krijgt met als gevolg dat de ondertitels niet meer afgekapt worden! Het is dus aan te raden dat je "onze" versie gebruikt.Anoniem: 83008 schreef op 26 oktober 2004 @ 19:48:
Wordt de achtergrond van de subtitles ooit volledig transparant of is dat technisch onmogelijk voor de DVP 720 SA?
Dat de 720 een volledig transparante achtergrond aan kan bewijst V31 maar het is me nog niet gelukt dit te combineren met het font en de positie van de ondertitels van V33. Mochten we dit kunnen combineren dan zou het perfect zijn.
Voel je vooral niet geremd om op ons forum te discussieren danwel ideeen te posten zodat we met z'n allen een perfecte versie kunnen produceren!!
http://pub37.bravenet.com/forum/3097996388
Anoniem: 83008
Waar kan ik "jullie" versie vinden? op jullie forum vind ik hem niet noch op http://www.madpalace.nl/mad720saAnoniem: 117333 schreef op 26 oktober 2004 @ 20:11:
We (Mad Palace en ik) hebben V33 hier en daar aangepast zoals lettertype, achtergrond en letterafstand zodat je meer dan genoeg characters op een lijn krijgt met als gevolg dat de ondertitels niet meer afgekapt worden! Het is dus aan te raden dat je "onze" versie gebruikt.
Sorry, hieronder de link:Waar kan ik "jullie" versie vinden? op jullie forum vind ik hem niet noch op http://www.madpalace.nl/mad720sa
http://home.planet.nl/~reijn291/DVP720.rar
Laat ff weten wat je er van vind!!
Gr.
cAZtricum
Haha. Dit is niet helemaal waar.Anoniem: 117333 schreef op 26 oktober 2004 @ 20:41:
Sorry, hieronder de link:
http://home.planet.nl/~reijn291/DVP720.rar
Laat ff weten wat je er van vind!!
Gr.
cAZtricum
We zijn in ontwikkeling en maken er eerst iets super-moois van voordat we tot releasen overgaan. Tot die tijd adviseer ik de officieele v33 van Philips.
SCHRIJF JE IN OP ONZE MAILING LIST
dan ben je op de hoogte zodra we een mooie versie releasen
qua lettertype maken we al goede progress (dankzij Caztricum)
We zoeken nog wel het ultieme achtergrondje...
... als er nog design-experts zijn die iets kunnen/willen maken?
We hebben al heel goede ideeen uit diverse reacties op ons forum en andere discussies met gebruikers.
[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 118388 op 27-10-2004 10:04 ]
Anoniem: 89480
Wanneer wordt de nieuwe firmware beschikbaar gesteld op de nederlandse philips site?
Ik heb momenteel nog v22 en ik wil graag zien of er idd verbeteringen zijn te merken in de nieuwe firmware.
Ik heb momenteel nog v22 en ik wil graag zien of er idd verbeteringen zijn te merken in de nieuwe firmware.
Je kunt gewoon de versies gebruiken die op de Engelse site van Philips staan (of de aangepaste versie van Mad P & Cast.).Anoniem: 89480 schreef op 27 oktober 2004 @ 10:24:
Wanneer wordt de nieuwe firmware beschikbaar gesteld op de nederlandse philips site?
Voorlopig de Philips site dus: www.p4c.philips.com.flexje schreef op 27 oktober 2004 @ 11:11:
[...]
Je kunt gewoon de versies gebruiken die op de Engelse site van Philips staan (of de aangepaste versie van Mad P & Cast.).
En de taal maakt volgens mij niet uit
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 118388 op 27-10-2004 11:41 ]
Ik zag gisteren nog een detail-foutje op mijn 720 ...
With every MP3, the information about artist, title, album, year and comments are given. This information for album always shows the text "ALBUM:" in front of the album name. This is spoiling the space available for the album name.
With every MP3, the information about artist, title, album, year and comments are given. This information for album always shows the text "ALBUM:" in front of the album name. This is spoiling the space available for the album name.
nog even ter verduidelijking: ik (de topicstarter) volg dit topic nog steeds, en blijf de first post up to date houden en links e.d. bijplaatsen.
Daar kunnen mensen die te beroerd zijn meerdere pagina's door te lezen dus links vinden naar product sheets, handleidingen, (al dan niet) officiële firmware, tips en trucs en zo.
(tegen de tijd dat we de 1000 posts bereiken lijkt het me handig als Mad Palace of Caztricum dit overnemen?)
Daar kunnen mensen die te beroerd zijn meerdere pagina's door te lezen dus links vinden naar product sheets, handleidingen, (al dan niet) officiële firmware, tips en trucs en zo.
(tegen de tijd dat we de 1000 posts bereiken lijkt het me handig als Mad Palace of Caztricum dit overnemen?)
I love it when a plan comes together!
Thanks for the good work. This topic rules!!!
Een korte vraag. Ik heb nu firmwareversie 24 en wil graag naar 33 gaan. Kan ik ook ergens versie 24 vinden in het geval ik terug wil gaan naar v24? Bedankt.
Een korte vraag. Ik heb nu firmwareversie 24 en wil graag naar 33 gaan. Kan ik ook ergens versie 24 vinden in het geval ik terug wil gaan naar v24? Bedankt.
Dat bijv 576i een lagere resolutie is dan 576p valt natuurlijk te betwisten. Het enige dat verschilt, is de volgorde van de beeldopbouw. Het aantal lijnen blijft gelijk. Lijnen worden nooit tegelijkertijd weergegeven! De elektronenbundel kan immers maar op 1 plek tegelijk aanwezig zijn. Stel je hebt 6 lijnen. Dan maakt het voor de resolutie niet uit of de volgorde 1 3 5 2 4 6 of 1 2 3 4 5 6 is.Anoniem: 118388 schreef op 26 oktober 2004 @ 10:19:
Voor zover ik weet (ik werk de hele dag met high-end televisies) is het als volgt:
Normaal = 480i, 576i, 240p, 288p
HD = 480p, 576p, 720p, 1080i, 1152i
De uitleg is wat ingewikkeld. Als je progressive (p) hebt, dan worden telkens dezelfde lijnen getoond, dus is de resolutie de helft. NTSC 480i is dus overeenkomstig met 240p. PAL 576i is dus overeenkomstig met 288p.
Ga je hoger dan is het HD en heb je meer bandbreedte nodig.
Ik weet niet wat de DVP720 uitstuurt, maar als ik hem bij mij op YUV en Progressive zet dan kan mijn goedkope TV dat makkelijk aan (op de SCART uitgang). Het beeld is alleen erg flets (met weinig kleur) dus heb hem terug op RGB gezet. Ik denk dus dat de speler 288p uitstuurt (of de speler moet extra beeldlijnen bijberekenen, of minder downmixen dan bij een 576i output).
Een playstation stuurt overigens ook progressive uit :-)
Het formaat daar is 240p of 288p (naar gelang de standaard dus)
Ik weet niet hoe het in de praktijk zit met het aantal frames per seconde (NIET fields per seconde) van progressive t.o.v. interlaced bij dezelfde verticale resolutie. PAL (50Hz interlaced) levert 25 frames per seconde op. Hoe zit dat bij PAL Progressive? Is dat 25Hz of ook 50Hz? In het laatste geval zou Pal Progressive een tweemaal zo hoge fps hebben als Pal Interlaced.
Dus als ik het goed begrijp kan een 'doodgewone' tv ook progressive weergeven, zij het alleen de lagere resoluties? Hoe zit dat met Philips breedbeeld-tv's? Ik wist trouwens niet dat tv's ook een signaal met minder dan 576 beeldlijnen aangeleverd kunnen krijgen. Ik dacht namelijk dat het PAL-signaal heel strict was voor wat betreft resolutie.
[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 55563 op 28-10-2004 01:21 ]
Anoniem: 126098
I just tried to flash the "officially released" v33 firmware (currently using the one with modified font that Caztricum uploaded - thanx dude !
)
that was released at http://www.p4c.philips.co...0/dvp720sa_00_fus_eng.zip
My player tried to copy the file to it's ROM a couple of times, and finally failed (did not start the upgrade) with a "checksum error"
I _did_ rename the file to DVP720.bin as the software install instructions on Philips' support-site stated ... does anyone know what's going on ?
Has anyone been able to succesfully install the Philips-released v33 firmware....
I checked, I HAVE a dvp720sa/00 (says so on the back)
TIA for any pointers !
My player tried to copy the file to it's ROM a couple of times, and finally failed (did not start the upgrade) with a "checksum error"
I _did_ rename the file to DVP720.bin as the software install instructions on Philips' support-site stated ... does anyone know what's going on ?
Has anyone been able to succesfully install the Philips-released v33 firmware....
TIA for any pointers !
UPDATE : WEIRDNESS !!!
I managed to install it this time - earlier I used the link that 'mcd' posted to download the firmware file.
Now that I went to the Philips site again, downloaded the file http://www.p4c.philips.co.../dvp720sa_p00_fus_eng.zip , it unzipped again without CRC error , but I ran a "check-sfv" against the file DVP720D.bin and the checksum was DIFFERENT ...
I managed to install it this time - earlier I used the link that 'mcd' posted to download the firmware file.
Now that I went to the Philips site again, downloaded the file http://www.p4c.philips.co.../dvp720sa_p00_fus_eng.zip , it unzipped again without CRC error , but I ran a "check-sfv" against the file DVP720D.bin and the checksum was DIFFERENT ...
In the meantime, I had downgraded my dvp720 SA back to v.24 firmware - I burnt the CD with the new v.33 firmware from Philips, renamed to DVP720.bin, again and now it flashed without a hitch - let's see what Philips think that these subtitles should look like !Anoniem: 126098 schreef op 28 oktober 2004 @ 08:08:
I just tried to flash the "officially released" v33 firmware (currently using the one with modified font that Caztricum uploaded - thanx dude !)
TIA for any pointers !
Potdomme... ik heb nu alweer een tweede gekke ding gevonden m.b.t. MP3... Niemand dit ooit opgevallen:
[1] With an MP3 disc: the lines with text in the "files" and the "information" section are not fully displayed. Text stops at 75% of the section ... limited characters while there is more space?
[2] MP3 information for album always shows "ALBUM:". With every MP3, the information about artist, title, album, year and comments are given. This information for album always shown the text "ALBUM:" in front of the album name. This is spoiling the space available for the album name.
[1] With an MP3 disc: the lines with text in the "files" and the "information" section are not fully displayed. Text stops at 75% of the section ... limited characters while there is more space?
[2] MP3 information for album always shows "ALBUM:". With every MP3, the information about artist, title, album, year and comments are given. This information for album always shown the text "ALBUM:" in front of the album name. This is spoiling the space available for the album name.
Inderdaad. Tweemaal zo hoog... dus eigenlijk moet je de hoogte van je resolutie aanpassen om qua verwerking hetzelfde te krijgen. Een TV die dus 576i aan kaan, kan ook 288p aan. Maar niet 576p.... HD.Anoniem: 55563 schreef op 28 oktober 2004 @ 01:04:
Ik weet niet hoe het in de praktijk zit met het aantal frames per seconde (NIET fields per seconde) van progressive t.o.v. interlaced bij dezelfde verticale resolutie. PAL (50Hz interlaced) levert 25 frames per seconde op. Hoe zit dat bij PAL Progressive? Is dat 25Hz of ook 50Hz? In het laatste geval zou Pal Progressive een tweemaal zo hoge fps hebben als Pal Interlaced.
[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 118388 op 28-10-2004 08:28 ]
Overview known 720 issues
Just sent to Philips Signapore again
MAJOR
[00] When playing a DivX file and switching between SURROUND and STEREO (should only affect 6 CHANNEL output) there is a big change in audio quality on the 2 CHANNEL and SPDIF output. STEREO sounds more complete (and higher volume), while SURROUND sounds a bit dark, as if some effect is included (lower volume).
Solved in v34.
[01] DivX subtitling font is not pure white. Play a DivX with subtitling. The font color seems te be dependant on the background color. Maybe the font is a bit tranparant too, while only the font background bar should be transparant.

[02] A DivX movie in 4:3 format (640x480) in not shown in the correct ration when the player is set to 16:9. The movie is horizontally squeezed and whatever viewmode you choose on your television, the movie keeps having black bars on the left and right side. Screen just is not filled in horizontally way.
[03] DivX with Packed Bitstream does not play smooth.
OTHER
[04] DivX subtitling gray background is too transparant. Subtitling is still hard to read because the white characters are transparant, but also the grey background could be a little less transparant.

[05] XVID 1.0 movies stammer.
[06] DivX and XviD movies with resolution 768x576 stammer.
[07] DivX subtitling lines are not shown complete. Improved in v34. But we can also replace the font ourselves...
[08] MP3 information for album always shows "ALBUM:". With every MP3, the information about artist, title, album, year and comments are given. This information for album always shown the text "ALBUM:" in front of the album name. This is spoiling the space available for the album name.
[09] With an MP3 disc: the lines with text in the "files" and the "information" section are not fully displayed. Text stops at 75% of the section ... limited characters while there is more space?
[10] DVD chapter with multiple angels shows icon during whole chapter. Play a multi-angle DVD and an icon on the right top corner appears. This icon stays visible and does not disappear after a few seconds. Logically this icon will disappear after 5 seconds and appear again when the use presses the "angle" button on the remote.
[11] Outlined fonts. More and more people complain about the new subtitling with grey bar. They really prefer white fonts with a black border (outlined) instead of a big grey bar.
[12] Goto (time search) function for DivX. One thing this player lacks, but dunno if it's a mistake / bug : no time search / goto for Divx, and that's a pity. Other Philips players do have this feature (630, 737) when you press DISPLAY button on the remote, after you just enter the desired time. It's really practical, when you stop watching a movie and you want to go to the point you stopped.... Other MEDIATEK players all have this feature! The 720 player do have this feature in the firmware !!! Someone used another remote from Philips with a goto buttton, and he managed to display on the screen the time search feature ! So it's in the firmware but we can't activate it actually.
Just sent to Philips Signapore again
MAJOR
[00] When playing a DivX file and switching between SURROUND and STEREO (should only affect 6 CHANNEL output) there is a big change in audio quality on the 2 CHANNEL and SPDIF output. STEREO sounds more complete (and higher volume), while SURROUND sounds a bit dark, as if some effect is included (lower volume).
Solved in v34.
[01] DivX subtitling font is not pure white. Play a DivX with subtitling. The font color seems te be dependant on the background color. Maybe the font is a bit tranparant too, while only the font background bar should be transparant.

[02] A DivX movie in 4:3 format (640x480) in not shown in the correct ration when the player is set to 16:9. The movie is horizontally squeezed and whatever viewmode you choose on your television, the movie keeps having black bars on the left and right side. Screen just is not filled in horizontally way.
[03] DivX with Packed Bitstream does not play smooth.
OTHER
[04] DivX subtitling gray background is too transparant. Subtitling is still hard to read because the white characters are transparant, but also the grey background could be a little less transparant.

[05] XVID 1.0 movies stammer.
[06] DivX and XviD movies with resolution 768x576 stammer.
[07] DivX subtitling lines are not shown complete. Improved in v34. But we can also replace the font ourselves...
[08] MP3 information for album always shows "ALBUM:". With every MP3, the information about artist, title, album, year and comments are given. This information for album always shown the text "ALBUM:" in front of the album name. This is spoiling the space available for the album name.
[09] With an MP3 disc: the lines with text in the "files" and the "information" section are not fully displayed. Text stops at 75% of the section ... limited characters while there is more space?
[10] DVD chapter with multiple angels shows icon during whole chapter. Play a multi-angle DVD and an icon on the right top corner appears. This icon stays visible and does not disappear after a few seconds. Logically this icon will disappear after 5 seconds and appear again when the use presses the "angle" button on the remote.
[11] Outlined fonts. More and more people complain about the new subtitling with grey bar. They really prefer white fonts with a black border (outlined) instead of a big grey bar.
[12] Goto (time search) function for DivX. One thing this player lacks, but dunno if it's a mistake / bug : no time search / goto for Divx, and that's a pity. Other Philips players do have this feature (630, 737) when you press DISPLAY button on the remote, after you just enter the desired time. It's really practical, when you stop watching a movie and you want to go to the point you stopped.... Other MEDIATEK players all have this feature! The 720 player do have this feature in the firmware !!! Someone used another remote from Philips with a goto buttton, and he managed to display on the screen the time search feature ! So it's in the firmware but we can't activate it actually.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 118388 op 28-10-2004 13:06 ]
Where did you get the v24 firmware?In the meantime, I had downgraded my dvp720 SA back to v.24 firmware - I burnt the CD with the new v.33 firmware from Philips, renamed to DVP720.bin, again and now it flashed without a hitch - let's see what Philips think that these subtitles should look like !
Weet iemand of de 630 nou wel of geen DTS ondersteund?
En is daar ook al software voor die de leesbaarheid van de subtitles verbeterd?
Zoals al eerder hier vermeld: de DVP630 geeft het DTS signaal wel door op de digitale uitgang en met een versterker/receiver die een DTS decoder aan boord heeft (en natuurlijk een digitale ingang) kun je dus genieten van DTS geluid. De DVP630 heeft zelf geen ingebouwde DTS decoder (wat de DVP720SA wel heeft) en kan DTS geluid dus niet via de analoge uitgangen weergeven.
Anoniem: 109715
Overigens speelt de dvp630 een DTS audio cd niet helemaal perfect af, vooral bij geen of korte pauzes tussen nummers hikt ie af en toe ... effe wat anders :wist je trouwens dat Gorefest weer bij elkaar is?Gorefest schreef op 28 oktober 2004 @ 13:18:
Weet iemand of de 630 nou wel of geen DTS ondersteund?
MAD en Caztricum, kunnen jullie die grijze balk niet zelf uit de firmware slopen en er een outlined font in stoppen?
Jammer maar eigenlijk ook wel logisch. Gewoon alleen telkens de oneven beelden of juist alleen de even beelden laten zien en je hebt vanzelf progressive. Dan toch liever interlaced.Anoniem: 118388 schreef op 28 oktober 2004 @ 08:26:
Inderdaad. Tweemaal zo hoog... dus eigenlijk moet je de hoogte van je resolutie aanpassen om qua verwerking hetzelfde te krijgen. Een TV die dus 576i aan kaan, kan ook 288p aan. Maar niet 576p.... HD.
http://www.philips720sa.wz.cz/stahni/DVP720SA-000.zip ,
unpack , rename to DVP720.bin and burn on a CD.
Put CD in DVP720sa/00 ,
wait until firmware flash starts (CD ejects after file copy is done)
and take CD-R(W) out of the tray but let the player continue flashing until it indicates it's done by retracting the tray.
- Allereerst: de grijze balk is bewust gedaan omdat outlined niet werkt op DVP720SA. Hiervoor zou men in code het kleurenpallet moeten omgooien en dit kan nog meer effect hebben op andere dingen. Dit kunnen wij zowieso niet omdat we de source-code niet hebben. We kunnen enkel spelen met het lettertype etc.Anoniem: 55563 schreef op 29 oktober 2004 @ 00:03:
MAD en Caztricum, kunnen jullie die grijze balk niet zelf uit de firmware slopen en er een outlined font in stoppen?
[...]
Jammer maar eigenlijk ook wel logisch. Gewoon alleen telkens de oneven beelden of juist alleen de even beelden laten zien en je hebt vanzelf progressive. Dan toch liever interlaced.
- Verder over interlaced/progressive: ik zou dan liever progressive hebben, want die wordt uiteindelijk wel weer opgerekt door je TV. Interlaced geeft trillingen omdat je beeldlijnen springen... progressive niet... je ziet alleen een zwart lijntje ertussen of zo? Wie heeft er een playstation? Die doet dat namelijk!
Een 'gewone' TV kan alleen 50 Hz (60 Hz in de VS) interlaced weergeven. Dat wil dus zeggen 50 beelden per seconde met telkens om het beeld alleen de even of alleen de oneven lijnen van het beeld. Andere frequenties en progressive is niet mogelijk. Voor het materiaal wat op zo'n TV kan worden weergegeven zijn er dus de volgende mogelijkheden:
- 576i @ 50 fps
In dit geval worden 50 beelden per seconden weergegeven met een resolutie van 576 lijnen, waarbij om het beeld alleen de even of alleen de oneven lijnen aanwezig zijn. Dit is het normale formaat voor TV's.
- 576p @ 25 fps
In dit geval worden in twee opeenvolgende beelden op de TV eerst de even en dan de oneven lijnen (of net andersom) van hetzelfde beeld weergegeven. Dit is het formaat wat meestal (eigenlijk bijna altijd) gebruikt wordt voor DVD's.
- 288p @ 50 fps
In dit geval worden eerst de lijnen van het ene beeldje op de even lijnen van de TV weergegeven en daarna de lijnen van het volgende beeldje op de oneven lijnen van de TV. Dit kan heel irritant zijn, omdat smalle horizontale lijnen die eigenlijk op dezelfde plaats blijven staan nu heen en weer gaan springen (tussen de even en oneven lijnen van de TV).
In alle gevallen converteert de DVD-speler (of welk ander apparaat dan ook) het beeldformaat naar 576i @ 50 fps, in het geval van 576p @ 25 fps door de lijnen van een beeld over twee beelden te verdelen en in het geval van 288p @ 50 fps door lege lijnen tussen de oorspronkelijke beeldlijnen te voegen. Bij alle andere formaten wordt het beeld bewerkt (bijvoorbeeld geschaald) of worden bepaalde beeldpunten niet of juist meer dan één keer (bijvoorbeeld bij 288p @ 25 fps, het formaat van VCD) weergegeven.
Andere displays dan een normale TV kunnen natuurlijk ook andere beeldformaten accepteren, zoals bijvoorbeeld 576p @ 50 fps. Dit verschilt echter per apparaat en hier kan dus geen eenduidig antwoord op worden gegeven. Het formaat op de composiet, S-VHS en SCART uitgangen van een DVD-speler of andere apparaat is dus in ieder geval 576i @ 50 fps, want gewone TV's kunnen zelf geen formaten converteren.
- 576i @ 50 fps
In dit geval worden 50 beelden per seconden weergegeven met een resolutie van 576 lijnen, waarbij om het beeld alleen de even of alleen de oneven lijnen aanwezig zijn. Dit is het normale formaat voor TV's.
- 576p @ 25 fps
In dit geval worden in twee opeenvolgende beelden op de TV eerst de even en dan de oneven lijnen (of net andersom) van hetzelfde beeld weergegeven. Dit is het formaat wat meestal (eigenlijk bijna altijd) gebruikt wordt voor DVD's.
- 288p @ 50 fps
In dit geval worden eerst de lijnen van het ene beeldje op de even lijnen van de TV weergegeven en daarna de lijnen van het volgende beeldje op de oneven lijnen van de TV. Dit kan heel irritant zijn, omdat smalle horizontale lijnen die eigenlijk op dezelfde plaats blijven staan nu heen en weer gaan springen (tussen de even en oneven lijnen van de TV).
In alle gevallen converteert de DVD-speler (of welk ander apparaat dan ook) het beeldformaat naar 576i @ 50 fps, in het geval van 576p @ 25 fps door de lijnen van een beeld over twee beelden te verdelen en in het geval van 288p @ 50 fps door lege lijnen tussen de oorspronkelijke beeldlijnen te voegen. Bij alle andere formaten wordt het beeld bewerkt (bijvoorbeeld geschaald) of worden bepaalde beeldpunten niet of juist meer dan één keer (bijvoorbeeld bij 288p @ 25 fps, het formaat van VCD) weergegeven.
Andere displays dan een normale TV kunnen natuurlijk ook andere beeldformaten accepteren, zoals bijvoorbeeld 576p @ 50 fps. Dit verschilt echter per apparaat en hier kan dus geen eenduidig antwoord op worden gegeven. Het formaat op de composiet, S-VHS en SCART uitgangen van een DVD-speler of andere apparaat is dus in ieder geval 576i @ 50 fps, want gewone TV's kunnen zelf geen formaten converteren.
[ Voor 4% gewijzigd door DJMarcel op 29-10-2004 09:39 ]
720 Question from Signapore:
People are complaining about the v33 software, that a DVD+R with MP3 files on it does not work. Has anybody seen it, and could explain me what the issue is?
People are complaining about the v33 software, that a DVD+R with MP3 files on it does not work. Has anybody seen it, and could explain me what the issue is?
Anoniem: 123015
Just to be sure it's possible to make pure-white black-outlined subtitles here's the example: (the player is MT1389-based.):Anoniem: 118388 schreef op 29 oktober 2004 @ 08:59:
- Allereerst: de grijze balk is bewust gedaan omdat outlined niet werkt op DVP720SA. Hiervoor zou men in code het kleurenpallet moeten omgooien en dit kan nog meer effect hebben op andere dingen.
http://www.ixbt.com/dvd/4tune/mp-151/rus_subtitle_divx.jpg
The entire review in Russian is here: http://www.ixbt.com/dvd/4tune-mp151.shtml
Anoniem: 115951
Natuurlijk is dit mogelijk maar ze moeten willen he.... we moeten pushen dat ze het doen of de source code in handen krijgen en het zelf doen (lees beter doen).Anoniem: 123015 schreef op 29 oktober 2004 @ 10:08:
[...]
Just to be sure it's possible to make pure-white black-outlined subtitles here's the example: (the player is MT1389-based.):
http://www.ixbt.com/dvd/4tune/mp-151/rus_subtitle_divx.jpg
The entire review in Russian is here: http://www.ixbt.com/dvd/4tune-mp151.shtml
Natuurlijk kan het met spelers gebaseerd op MediaTek chip. Het probleem is alleen dat wij het niet kunnen, en dat Philips hier teveel werk voor moet doen. Er zijn belangrijkere dingen.Anoniem: 115951 schreef op 29 oktober 2004 @ 10:41:
[...]
Natuurlijk is dit mogelijk maar ze moeten willen he.... we moeten pushen dat ze het doen of de source code in handen krijgen en het zelf doen (lees beter doen).
Het probleem is namelijk dat we wel outlined fonts in de firmware van Philips kunnen stoppen, maar dat de firmware van Philips de outline transparant weergeeft. Hiervoor moeten ze een aanpassing in het 4-kleuren-pallet doen, en daar hebben ze nu effe geen tijd voor. Er zijn grotere problemen die ze eerst willen oplossen.
En eerlijk gezegd is een grijze achtergrond goed leesbaar. Ik heb liever dat ze het STEREO/LINEOUT probleem, het 4:3 probleem en het transparante ondertitel probleem oplossen!
Vraagje als ik de firmware update van de dvp-720sa vervalt dan mijn garantie heb er 4jaar garantie bij gekocht en verspeel dat niet graag door een firmware update.
wat is er nou zo bijzonder aan Q-pel? Ga ik er spijt van krijgen als ik een speler neem die dat niet ondersteund?. komt Q-pel steeds vaker voor ofzo? (ik ken Q-pel niet ofzo). ik download regelmatig xvid en divx en die wil ik wel allemaal kunnen afspelen op zo'n speler
ik lees trouwens net da q-pel nog niet goed werkt op de yamada?
ik zit nu echt strek te twijfelen tussen de kiss en de yamada en de philips.
iemand nog een onderbouwde voorkeur???
Na enig twijfel een paar weken terug had ik toch gekozen voor de Philips DVP720SA.Zjemm schreef op 31 oktober 2004 @ 21:19:
Dit omdat ik altijd al vertrouwen heb gehad in Philips en in de support van Philips.
Ik vind het erg fijn om een soort van tussenpersoon (als ik het zo mag noemen) te hebben die regelmatig in contact staat met de technici van Philips om de firmware zo optimaal mogelijk uit te laten brengen.
Zoals je in de topic alleen maar leest is dat de ideeen en tips, klachten etc van/voor een betere divx/dvd-player doorgegeven worden aan Mad-Palace, die er alles aan doet om het voor te leggen bij de support van Philips. En dat zie ik niet zo gauw gebeuren bij de andere fabrikanten.
Tnx to Mad P. & Philips, keep up the good work
Nee, als je de firmware van je DVP720SA update, dan vervalt niet je garantie. In de handleiding verwijst Philips zelf naar http://www.p4c.philips.com/ voor firmware updates en zowel in de handleiding als op die website staat nergens dat je garantie vervalt in geval van een firmware update. Dit zal dan ook niet zo zijn. Voor niet officiele firmware versies durf ik dit overigens niet zo maar te zeggen...meat106 schreef op 31 oktober 2004 @ 00:09:
Vraagje als ik de firmware update van de dvp-720sa vervalt dan mijn garantie heb er 4jaar garantie bij gekocht en verspeel dat niet graag door een firmware update.
Hoi Allemaal,
Toevallig heb ik ook eens wat nieuws voor de andere spelers. Ik kreeg dit net via mail van de Product Manager: "We'll continue to release software for 720 to improve but the current priorities are LX3900SA (DivX and other genric issues) and DVP6xx (support ISO fonts which does not match CP especially on Cyrillic) which are causing us a lot of problems."
- Yamada, Philips en Yamaha zijn zo'n beetje hetzelfde.
- Yamada is prullerig gemaakt maar goedkoop.
- Philips is degelijk en ondersteund SACD als extra'tje.
- Yamaga is iets voordeliger als Philips en ondersteunt DVD-Audio ipv SACD.
- KiSS waren de pioniers op DivX gebied, maar na 2 jaar features toevoegen zijn ze nog niet in staat om stabiele spelers te maken... en de Sigma chip die ze gebruiken ondersteunt geen GMC en QPel, wat MTK bij de andere fabrikanten wel doet ...
Mijn keus zou dus Yamaha of Philips zijn en eigenlijk een lichte voorkeur voor Yamaha. Maar omdat ik zelf precies op de hoogte ben van de Philips software heb ik deze gekozen. Ben eigenlijk zelf niet zo'n voorstander van Philips ... Die Yamaha S550 wordt overigens in hetzelfde lab als de Philips DVP720SA gemaakt
Toevallig heb ik ook eens wat nieuws voor de andere spelers. Ik kreeg dit net via mail van de Product Manager: "We'll continue to release software for 720 to improve but the current priorities are LX3900SA (DivX and other genric issues) and DVP6xx (support ISO fonts which does not match CP especially on Cyrillic) which are causing us a lot of problems."
Ik vind dit heel simpel... tenminste vanuit mijn mening:Zjemm schreef op 31 oktober 2004 @ 21:19:
- Yamada, Philips en Yamaha zijn zo'n beetje hetzelfde.
- Yamada is prullerig gemaakt maar goedkoop.
- Philips is degelijk en ondersteund SACD als extra'tje.
- Yamaga is iets voordeliger als Philips en ondersteunt DVD-Audio ipv SACD.
- KiSS waren de pioniers op DivX gebied, maar na 2 jaar features toevoegen zijn ze nog niet in staat om stabiele spelers te maken... en de Sigma chip die ze gebruiken ondersteunt geen GMC en QPel, wat MTK bij de andere fabrikanten wel doet ...
Mijn keus zou dus Yamaha of Philips zijn en eigenlijk een lichte voorkeur voor Yamaha. Maar omdat ik zelf precies op de hoogte ben van de Philips software heb ik deze gekozen. Ben eigenlijk zelf niet zo'n voorstander van Philips ... Die Yamaha S550 wordt overigens in hetzelfde lab als de Philips DVP720SA gemaakt
[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 118388 op 01-11-2004 09:12 ]
Heb de dvp720 nu ook in huis en ben erg tevreden. Ik zet altijd zowel de nederlandse als de engelse ondertiteling (nederlandse is vaak bar slecht) bij een divx-film en daar heeft ie geen enkel probleem mee
Vraagje aan Mad Palace en Caztricum hoe ver zijn jullie met jullie firmware?
Gaan jullie wachten tot v34 van Philips uitkomt voordat jullie je eigen look er aan gaan geven?
Gaan jullie wachten tot v34 van Philips uitkomt voordat jullie je eigen look er aan gaan geven?
Wat een eikels, de laatste firmware release voor de DVP63x was in mei ofzo, als ze nu gewoon eerlijk zijn en meteen zeggen dat ze die niet meer ondersteunen, maar alleen de 720sa, dan weten we meteen waar we aan toe zijn.Anoniem: 118388 schreef op 01 november 2004 @ 09:03:
de Product Manager: "We'll continue to release software for 720 to improve but the current priorities are LX3900SA (DivX and other genric issues) and DVP6xx (support ISO fonts which does not match CP especially on Cyrillic) which are causing us a lot of problems."
Ze kunnen het font tot wel verbeteren in al die maanden, dat hebben ze bij de 720 toch ook gedaan. (het lijkt me dat daar min of meer dezelfde software in zit.)
Japie is boos, drommels!
Ze zeggen toch juist dat ze de DVP6xx (de DVP642 is de NTSC versie) nog wèl ondersteunen.Vlugge Japie schreef op 02 november 2004 @ 10:43:
Wat een eikels, de laatste firmware release voor de DVP63x was in mei ofzo, als ze nu gewoon eerlijk zijn en meteen zeggen dat ze die niet meer ondersteunen, maar alleen de 720sa, dan weten we meteen waar we aan toe zijn.
Compleet andere chip en software.Ze kunnen het font tot wel verbeteren in al die maanden, dat hebben ze bij de 720 toch ook gedaan. (het lijkt me dat daar min of meer dezelfde software in zit.)
Ja...en dat geloof jij... dan zijn ze zeker al meer dan een half jaar bezig om de onleesbare ondertitels leesbaar te maken. Zó moeilijk is dat toch niet, philips is een multinational, dit kan je toch niet aan je klanten verkopen.Jake schreef op 02 november 2004 @ 10:58:
Ze zeggen toch juist dat ze de DVP6xx (de DVP642 is de NTSC versie) nog wèl ondersteunen.
En ik weet dat er een andere chip in zit, maar de code van de ondertitels kunnen ze vast wel hergebruiken... sense and simplicity, toch??
Wat heb je voor reden om dat niet te geloven? Ze hebben in mei ofzo een firmware voor de DVP6xx uitgebracht en zijn daarna een nieuwe firmware voor de DVP720SA en LX8300SA gaan maken. Nu die beschikbaar is op de Philips support website gaan ze weer een nieuwe firmware voor de DVP6xx en de LX3900SA maken. Netjes toch? Ik ben het overigens wel met je eens dat dit wel wat sneller zou moeten en dat de producten (vooral met de oude firmware) eigenlijk nog niet verkocht zouden moeten worden. Ik denk trouwens niet dat de code voor de ondertiteling voor beide spelers hergebruikt kan worden. Misschien kunnen ze het font wel opnieuw gebruiken, maar de software om de tekst te tonen zou voor verschillende chips (die beiden niet van Philips zelf zijn) weleens volledig anders kunnen zijn.
Overigens heeft de LX8300SA sinds de firmware update dezelfde problemen als de DVP720SA. Vooral de ondertiteling met transparante letters en véél te grote spaties tussen de woorden en het (duidelijk zichtbare) haperen van het beeld op moment dat er een ondertitel in beeld verschijnt storen me enorm.
Overigens heeft de LX8300SA sinds de firmware update dezelfde problemen als de DVP720SA. Vooral de ondertiteling met transparante letters en véél te grote spaties tussen de woorden en het (duidelijk zichtbare) haperen van het beeld op moment dat er een ondertitel in beeld verschijnt storen me enorm.
edit: laat maar ...Vlugge Japie schreef op 02 november 2004 @ 11:02:
Ja...en dat geloof jij... dan zijn ze zeker al meer dan een half jaar bezig om de onleesbare ondertitels leesbaar te maken. Zó moeilijk is dat toch niet, philips is een multinational, dit kan je toch niet aan je klanten verkopen.
En ik weet dat er een andere chip in zit, maar de code van de ondertitels kunnen ze vast wel hergebruiken... sense and simplicity, toch??
In de 720? Zoja, wat bedoel je precies en waar wordt het voor gebruikt?
Hoe doe je 2 ondertitels op 1 CD? Lijkt mij namelijk ook wel grappig, maar je file moet toch dezelfde naam als de film hebben? En dat kan je maar 1x doen.Korenwulf schreef op 02 november 2004 @ 10:05:
Heb de dvp720 nu ook in huis en ben erg tevreden. Ik zet altijd zowel de nederlandse als de engelse ondertiteling (nederlandse is vaak bar slecht) bij een divx-film en daar heeft ie geen enkel probleem mee![]()
Als we ons eigen stijlkenmerk (achtergrondje) af hebben, zullen we kijken of we v33 gaan modificeren of dat we al een goed bruikbare v34 beta van Signapore hebben.
[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 118388 op 02-11-2004 13:38 ]
[quote]Anoniem: 118388 schreef op 02 november 2004 @ 13:31:
Hoe doe je 2 ondertitels op 1 CD? Lijkt mij namelijk ook wel grappig, maar je file moet toch dezelfde naam als de film hebben? En dat kan je maar 1x doen.
vb van 2 ondertitels bij 1 film op 1CD door de subs alsvolgt te noemen:
The.Chronicles.of.Riddick.DVL.CD1.English.srt
The.Chronicles.of.Riddick.DVL.CD1.Nederlands.srt
The.Chronicles.of.Riddick.DVL.CD1.avi
Tijdens de film kun je dan gewoon met de subtitle-knop op je ab switchen tussen de subs. Werkt perfect.
Hoe doe je 2 ondertitels op 1 CD? Lijkt mij namelijk ook wel grappig, maar je file moet toch dezelfde naam als de film hebben? En dat kan je maar 1x doen.
Tijdens de film kun je dan gewoon met de subtitle-knop op je ab switchen tussen de subs. Werkt perfect.
Anoniem: 125411
Sorry Mad Palace I don't speak dutch...Anoniem: 118388 schreef op 02 november 2004 @ 13:31:
[...]
In de 720? Zoja, wat bedoel je precies en waar wordt het voor gebruikt?
[...]
Black level option in DVP720SA which in v22 was available in v33 is gone ... if I understood your question corectly
look at http://www.mpeg-playcente...le=viewtopic&t=2374#16565
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 125411 op 02-11-2004 16:53 ]
Haha, I think the quality is a bit worse then, but when using DivX the colors aren't always that perfectAnoniem: 125411 schreef op 02 november 2004 @ 16:47:
[...]
Sorry Mad Palace I don't speak dutch...
Black level option in DVP720SA which in v22 was available in v33 is gone ... if I understood your question corectly
look at http://www.mpeg-playcente...le=viewtopic&t=2374#16565
[quote]Korenwulf schreef op 02 november 2004 @ 13:54:
Thanx! I am still learning. I already tried White Chicks - NL.srt, but I think I should use White Chicks.NL.srt.Anoniem: 118388 schreef op 02 november 2004 @ 13:31:
[ Voor 42% gewijzigd door Anoniem: 118388 op 03-11-2004 08:40 ]
Anoniem: 125758
An idea for Philips: they should make the firmwares more "personalized", leaving only the language files & fonts used in the region they sell the player (+english, french & spanish, of course); this way they could "squeeze in" more features
Don't think that is such a good idea. Leaving out other languages than the native language of the region in which the player is sold and English, means Philips would have to release a separate firmware for each region. Probably it's far more efficient to make only one firmware, which can be used in players all over the world. Leaving out languages would only make the firmware a bit smaller, but I'm not sure if the reduction in size would mean more features can be squeezed in. As far as I can think of, there are no other advantages. Besides, a lot of people in The Netherlands (for example) were not born here and might prefer their own language, rather than Dutch or English.
By the way, I'm not sure if the black level option and other small features like it should be discussed with Singapore. I think it's better if they can concentrate on the larger problems, like the transparent subtitles and the stammering of a movie when a subtitle is displayed.
By the way, I'm not sure if the black level option and other small features like it should be discussed with Singapore. I think it's better if they can concentrate on the larger problems, like the transparent subtitles and the stammering of a movie when a subtitle is displayed.
[ Voor 19% gewijzigd door DJMarcel op 03-11-2004 13:09 ]
This is not an issue I am talking about with Signapore. I have never seen it on my player, nor on the player at work. The only think I see is that the subtitle sometimes is not shown at once... seems to wrap in (because of performance issues). The other way around (that video is stammering) when subtitle is played is only with a minor group of people.DJMarcel schreef op 03 november 2004 @ 13:04:
the stammering of a movie when a subtitle is displayed.
Of course the urgent items are discussed... the other problems I don't even bother. See my list of MAJOR and OTHER problems. That is my approach.
[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 118388 op 03-11-2004 13:45 ]
By "minor group of people" you mean everyone who bought a player with v22 and some with v24? Me, I read a lot of complaints about that on several forums, including people that downgraded to v31 because of thatAnoniem: 118388 schreef op 03 november 2004 @ 13:44:
[...]
The other way around (that video is stammering) when subtitle is played is only with a minor group of people.
...
OK, what about the DSP part, can they cut it off, since nobody (or almost nobody) uses it? The Yamaha 550S doesn't have the DSP part and sounds much better and clearer than the DVP720SADJMarcel schreef op 03 november 2004 @ 13:04:
Don't think that is such a good idea. Leaving out other languages than the native language of the region in which the player is sold and English, means Philips would have to release a separate firmware for each region. Probably it's far more efficient to make only one firmware, which can be used in players all over the world. Leaving out languages would only make the firmware a bit smaller, but I'm not sure if the reduction in size would mean more features can be squeezed in. As far as I can think of, there are no other advantages. Besides, a lot of people in The Netherlands (for example) were not born here and might prefer their own language, rather than Dutch or English.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 125758 op 03-11-2004 15:52 ]
offtopic: Zeker wist ik dat, check mijn site --> http://www.gorefest.nlAnoniem: 109715 schreef op 28 oktober 2004 @ 20:23:
[...]
Overigens speelt de dvp630 een DTS audio cd niet helemaal perfect af, vooral bij geen of korte pauzes tussen nummers hikt ie af en toe ... effe wat anders :wist je trouwens dat Gorefest weer bij elkaar is?
ontopic: Maareh kan ik nog alternatieve software voor de 630 verwachten?
[ Voor 4% gewijzigd door Gorefest op 03-11-2004 17:32 ]
I think I read about it somewhere, but I can't remember where...Anoniem: 118388 schreef op 29 oktober 2004 @ 10:05:
720 Question from Signapore:
Ik heb de DVP720SA net binnen, mooi dingetje, maar nu heb ik 1 probleem. Ik krijg mijn YPbPr uitgang niet aan de praat, ik heb hem aangesloten op een 30PF9975 LCD TV van Philips. Ik heb deze aansluiting gemaakt met 3 audio tulp kabels (geen speciale YPbPr kabel) kan het hier aan liggen? Zo niet, waar ligt het dan wel aan?
Wegens verhuizing te koop gevraagd: Sociaal leven in omgeving Arnhem
- Erg jammer. Mensen om mij heen die ook deze speler hebben gekocht, zijn niet bepaald te spreken over dat grijze balkje. In eerste instantie vond ik de leesbaarheid het belangrijkst, maar al dat 'geklaag' heeft ervoor gezorgd dat ik mij nu ook zit te ergeren aan dat balkjeAnoniem: 118388 schreef op 29 oktober 2004 @ 08:59:
- Allereerst: de grijze balk is bewust gedaan omdat outlined niet werkt op DVP720SA. Hiervoor zou men in code het kleurenpallet moeten omgooien en dit kan nog meer effect hebben op andere dingen. Dit kunnen wij zowieso niet omdat we de source-code niet hebben. We kunnen enkel spelen met het lettertype etc.
- Verder over interlaced/progressive: ik zou dan liever progressive hebben, want die wordt uiteindelijk wel weer opgerekt door je TV. Interlaced geeft trillingen omdat je beeldlijnen springen... progressive niet... je ziet alleen een zwart lijntje ertussen of zo? Wie heeft er een playstation? Die doet dat namelijk!
- In de jaren '90 was ik 1 van de stumpers die per sé wilde experimenteren met een *kuch* cd-i speler *kuch*. Die gaf ook van die zwarte lijntjes om en om. Persoonlijk vond ik dit heel lelijk en erg storend, zeker op een 80cm tv waarop dit door het grote beeld erg goed opviel. Gelukkig hadden mijn ouders toen al een breedbeeld-tv met widescreen plus waardoor, als je een film uitvergrootte, deze lijntjes 'opgevuld' werden door de tv. Dit was niet de meest ideale oplossing. Ik vond de resolutie echter erg belangrijk en blijf de keuze progressive/interlaced hieraan ondergeschikt vinden zolang hdtv nog geen serieuze zaak is in Europa.
In french:Anoniem: 125758 schreef op 03 november 2004 @ 17:32:
[...]
I think I read about it somewhere, but I can't remember where...
In english: there's a limit of 648 mp3 files/folder in the DVP720SALionl
MessagePosté le: Ven Oct 29, 2004 8:53 am Sujet du message: [DVP720SA] Bug sur lecture mp3 Répondre en citant
Bonjour,
Voila mon probleme: J'ai gravé sur un DVD une compil de 980 fichiers mp3. Mon lecteur ne detecte que les 648 premiers, alors que si je met le dvd dans mon ordinateur, tout le monde est bien là...
J'ai appelé la hot line Philips qui a été bien incapable de me répondre et s'est borné à consulter leur site troubleshouting (j'aurrais pu le faire moi-même et ça ne m'aurrais pas couté 15 cent la minute).
Quelqu'un a-t-il déjà eut vent de ce genre de problême ?
a+
PS: mon firmware est à jour.
math03
MessagePosté le: Mar Nov 02, 2004 11:10 am Sujet du message: Répondre en citant
j'avais deja posé la question qui était resté sans réponse.
J'ai finalement trouvé la soluce.Il y a une limite de 648 fichiers par dossier.
Donc si tu organises en dossiers/sous-dossiers comme dis plus haut cela resoudra le probleme.
Peut-etre un probleme de saturation de mémoire ou une simple limite comme celle des caracteres limité a 14 pour le nom des fichiers.....
Anoniem: 115951
Hoe groot schatten jullie de kans dat we de source code van de firmware in handen krijgen?
Op die manier kunnen we het font probleem (en andere) zelf aanpakken.
Ik hecht toch heel veel belang aan een outlined font.
Op die manier kunnen we het font probleem (en andere) zelf aanpakken.
Ik hecht toch heel veel belang aan een outlined font.
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 115951 op 04-11-2004 13:31 . Reden: Typo ]
Als je bedoelt hoe groot de kans zou zijn dat Philips de source code van zijn firmware openbaar maakt: nihil. Kan zo een hele berg redenen bedenken waarom ze dat niet zullen doen. Misschien dat iemand die aan deze software werkt de source code lekt, maar zelfs die kans lijkt me erg klein.
Er zullen ook wel patenten van meneer Divx inzitten.
You can't have everything. Where would you put it?
Inderdaad. Dat zou betekenen dat de architect uit Signapore mij de software en de bouwomgeving zou moeten overhandigen. Daarna zou ik het nog moeten publicerenDJMarcel schreef op 04 november 2004 @ 14:56:
Als je bedoelt hoe groot de kans zou zijn dat Philips de source code van zijn firmware openbaar maakt: nihil. Kan zo een hele berg redenen bedenken waarom ze dat niet zullen doen. Misschien dat iemand die aan deze software werkt de source code lekt, maar zelfs die kans lijkt me erg klein.
kon het niet laten, de 1000e post, na ook de eerste gemaakt te hebben :-)
Wie opent deel II ?
Wie opent deel II ?
I love it when a plan comes together!
@ MAD Palace:
About those DVD+R, how do they work on the DVP720? Do we have to change the bitsetting to DVD-ROM or not? Cause I'm planning to buy a DVD writer and I must know if it has to have this feature.
Thanks,
Alexander
About those DVD+R, how do they work on the DVP720? Do we have to change the bitsetting to DVD-ROM or not? Cause I'm planning to buy a DVD writer and I must know if it has to have this feature.
Thanks,
Alexander
I really don't know. I only know how it handles CR-R with DivX on my place and my works place.Anoniem: 125758 schreef op 05 november 2004 @ 07:36:
@ MAD Palace:
Thanks,
Alexander
Haha... the people in Signapore started translating the french part (i sent them) and now they are busy reproducing the problem. It seems that a folder on a DVD with more than 648 files turns the system mad. This is priority for them. Next thing they will have a look at, is the 4:3 problem.Anoniem: 125758 schreef op 04 november 2004 @ 07:13:
[...]
In french:
[...]
In english: there's a limit of 648 mp3 files/folder in the DVP720SA
For now the status from Signapore.
MAD Palace, I think i saw somewhere that a folder can contain a maximum of 648 files in the ISO9660 and UDF file systems (used on CD and DVD). This and the bitsetting problem might have something to do with it.Anoniem: 118388 schreef op 05 november 2004 @ 12:07:
[...]
Haha... the people in Signapore started translating the french part (i sent them) and now they are busy reproducing the problem. It seems that a folder on a DVD with more than 648 files turns the system mad. This is priority for them. Next thing they will have a look at, is the 4:3 problem.
For now the status from Signapore.
Anoniem: 50944
Waarom doe jij het niet?JohnHannibalSmith schreef op 05 november 2004 @ 00:07:
kon het niet laten, de 1000e post, na ook de eerste gemaakt te hebben :-)
Wie opent deel II ?
Deze is iig dicht, iemand anders mag natuurlijk ook met die eer strijken.
Laten we daar trouwens ook in het Nederlands door gaan...
En wel hier: Philips DVP 720 SA (DVD speler met DivX en SACD)
Voor de DVP 630 en 632 is er natuurlijk ook een topic en wel hier: DVP 630/632 DVD Spelers met DIVX ondersteuning
[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 50944 op 01-12-2004 14:27 ]
Dit topic is gesloten.