Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137378

Kan iemand mij uitleggen wat nou het voordeel is van WMP10???
Ik plug mijn mp3 speler in me PC dan open ik em gewoon met windows ga ik naar Music kijk ik in ''mijn gedownload'' map. (Zorg er eerst voor dat alle tags goed staan op naam Artiest Genre en Componist) Dan sleep ik het in de Musick map op me Mp3 speler en klaar. Alles staat netjes gesorteerd op volgorde. Die Tag bewerken doe ik razend snel met een supper handig bestandje (ongeveer 100 tags in 5 min of meer) Het bestandje heet MP3TagEditor. Hij zegt wel dat je er voor moet betalen maar dat programma valt te kraken. Ga naar google en tik in serial MP3TagEditor. Klik paar links aan en je hebt serial.

Maar ben ik nou dom bezig OF scheelt WMP10 mij veel tijd. En kan je in WMP10 je playlisten sorteren met mappen en dergelijke????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stel ik zou mijn Medion inruilen en heb me 200 Euro weer terug. Wat voor Mp3 Speler zouden jullie dan kopen???? voor max. 300 Euro???? Een iPod / iRiver / Zen?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70710

Sinds gisteravond ook de melding Check HDD. Ik kan wel nog connecten via USB.
Van alles geprobeerd, maar kom niet in het hoofdmenu. Ga zo terug naar de Aldi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

Freemann

CO2 Warmtepomp + VentilatieWTW

Heb hem vanmiddag om 2 uur gehaald en net opgeladen en even aan de PC gehangen. Nu na 5 min. aan de PC heb ik ook een "Please Check HD" melding :S

Iemand die weet tot hoelaat de aldi open is? Kan het nergens vinden en heb geen zin om voor een dichte deur te staan :S

https://www.taltion.nl, https://www.trekhaakkoffer-huren.nl, https://www.fietsendrager-huren.nl, https://www.fietskar-huren.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldM
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-06 16:25
Ben er weer, toch nog even teruggeweest naar de Aldi (08:30 open). Speler laten vervangen ivm die piepende HD. Deze werkt geheel volgens specs en ik ben nu helemaal tevreden met mijn foto opslag/MP3 speler!

Geen gepiep meer bij het zoeken naar nummers, accu werkt na netjes 3 uur te hebben geladen al weer 4 uur en de batterij indicator geeft nog geen kik....

Mijn spelertje bevalt nog steeds prima _/-\o_

[ Voor 37% gewijzigd door RonaldM op 21-02-2005 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kijk hij geeft HD fout omdat de batterij op is. Ik had het gister ook. Ik wilde er muziek op zetten terwijl ik kwart batterij had. Maar als je muziek erop zet zal ik toch cker de adapter erin doen want andere is de batterij op als je er muziek op load. Bij mij viel die dus uit tijdens het muziek erop zetten. Ik deed hem aan en toen zij die ook Check je HDD. Gewoon accu eruit halen erin stoppen in de oplader doen en dan weer opstarten. Geen probleem. Laat de oplader er dus in zetten als je bijvoorbeeld grotere bestanden erop zet. voor 10 nummers boeit het nie maar voor 10 GB wel. Laterz

PaaP 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Niet online

Freemann

Nou ik heb die van mij 2 uur op laten laden en hem met adapter aangesloten en wel met me PC verbonden. In eerste instantie wilde hij de JudeBox niet herkennen en toen heb ik hem losgekoppeld. Hier weer aangesloten maar dit mocht allemaal niet baten. Vervolgens heb ik hem uitgezet om hem daarna weer aan te zetten. Sindsdien komen er krassende en schurende geluiden uit de speler die ik het voorgaande uur nog niet had gehoord.......

De recoverytool herkend hem nog wel en zegt ook dat ie gerecovered is en dat ik een reset moet dan maar ook dit werkt niet. Heb ook geprobeerd de nieuwe firmware erin te pompen maar deze kan de drivemapping niet kan vinden(wat logische is omdat de disk niet bekend word/is in XP).

Al met al helemaal kl*te!

https://www.taltion.nl, https://www.trekhaakkoffer-huren.nl, https://www.fietsendrager-huren.nl, https://www.fietskar-huren.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan heeft dat wijf/man achter de kasse je de verkeerde doos gegeven |:( . Ga terug en haal gewoon een nieuwe. Als ie werkt is het cker een goed apparaat. De firmwares komen uit _/-\o_ Dus hij wordt zeer relaxt. Beter dan de iPod!!!! Ik zou ff naar de Aldi gaan en dus ff nieuwe hale. Mijne loopt perfect. Alleen die m3u lijsten mis ik maar dat valt goed optelossen door alles mooi te sorteren met tag progje. Spreek je LaterzZzzZ

PaaP 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8392

Heeft iemand hem al eens open gemaakt ?
Kunnen we er een andere HD inplakken ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikw
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-06 08:49
Ik heb een update http://www1.medion.de/dow...2561&type=treiber&lang=de van medion gevonden.

[ Voor 71% gewijzigd door jorikw op 19-02-2005 18:53 ]

Jorik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikw
tja, update is het ook niet. had ff beter moeten kijken. Het is versie 1.4.2.

[ Voor 177% gewijzigd door jorikw op 19-02-2005 18:57 ]

Jorik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik weet echt niet wat ik moet doen :X !!! Ik vind het eigelijk behoorlijk kut!
- m3u lijsten heeft ie niet
- kaartlezer maakt om de 5 foto's een fout
- kut batterij
- ziet er nie echt vet uit

Hmzzz
Wat zou ik doen?????? |:( |:( |:( ????
Zou ik em terug brengen en me 200€ innen en dan een iPod kopen of deze houden?

PaaP 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137596

Ik heb ook I-podkloon van Aldi
Maar ik krijg er geen nummers op..........
Wil iemand uitleggen hoe je dat moet doen......
Het is wel een keek gelukt maar alle mappen staan doorelkaar, heb van Evanescene bijv. 2 mappen...
Hoe kan ik dit op een makkelijke manier sorteren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrBuggyB
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-06 21:02
Anoniem: 137378 schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 19:18:
Ik weet echt niet wat ik moet doen :X !!! Ik vind het eigelijk behoorlijk kut!
- m3u lijsten heeft ie niet
- kaartlezer maakt om de 5 foto's een fout
- kut batterij
- ziet er nie echt vet uit

Hmzzz
Wat zou ik doen?????? |:( |:( |:( ????
Zou ik em terug brengen en me 200€ innen en dan een iPod kopen of deze houden?

PaaP 8)
Ik ga 'm inleveren en heb de Iriver H320 besteld. Ongeveer zelfde functionaliteit (imagetank/mp3speler) met wat extra's:
Geluidskwaliteit beter (hoop ik)
M3U lijsten
Ogg, txt en video
Radio
Betere batterij
Hij is voor ongeveer 300 euro te koop. Wat prijs betreft heeft Medion het toch knap gedaan... _/-\o_ Jammer dat de speler net niet aan mijn verwachtingen voldeed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137508

Ik ben van plan een nieuwe te gaan halen bij Aldi want ik geloof dat er met die van mij wat mis is, als ik jullie posts zo lees. Wat er zo vreemd aan mn A-pod is:

-hij krast en schuurt ook soms bij bv. liedjes zoeken, maar ik denk dat dit normaal is
-hij heeft een vreemd gepiep dat soms tussen de liedjes door klinkt :?
-in vergelijking met de A-pod van een vriend van me heeft de mijne zichtbaar meer tijd nodig tussen de liedjes in om het volgende te laden :( (kan wel liggen aan de mappen die ik binnenin music heb gemaakt)

verder zijn er niet echt merkbare fouten.
Ik vraag me nu af of iemand me kan vertellen of dit wel echt mankemanten zijn en of het de moeite zou lonen hem in te wisselen in de Aldi

voor de rest, een heerlijk instrumentje _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ook I-podkloon van Aldi
Maar ik krijg er geen nummers op..........
Wil iemand uitleggen hoe je dat moet doen......
Het is wel een keek gelukt maar alle mappen staan doorelkaar, heb van Evanescene bijv. 2 mappen...
Hoe kan ik dit op een makkelijke manier sorteren ?
Kan iemand me helpen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:53

Piggen

Lekker bakkie

Misschien de handleiding eens doorlezen :?
Zal het ongetwijfeld in staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nee, staat nergens hoe dat programma werkt, alleen hoe je moet installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik leg het uit:
Je doet usb kabel erin. Je pc geeft melding en je opent je jukebox
dan druk je op:
Jukebox daarna Music.
Dan open je een andere map waar je muziek in staat. Die selecteer je en dan doe je die in de map Music. Klaar!
Dan ga je naar instellingen en dan tracks refresh. daarna brows en dan staan ze er. Maar het kutte is je jukebox zet ze zelf in volgorde die hij wilt. geen m3u lijsten dus. Download een mp3tag editor en bewerk artist tiel an album naam dan gaat het er op een gegeven moment netjes uit zien.
Ik wissel mijne denk in voor een iPod of Zen Touch. Iriver vind ik nie zo mooi eruit zien (sorry mijn mening :P ) Naja 200€ terug halen en dan 130€ erbij en een iPod 20 GB bestellen met me eigen naam erin gegraffeerd :P :P :P ltrzZzZ :Z
PaaP 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121611

wie weet of die aldi-ipod mp3 spelers nog te koop zijn en zo ja waar je die dan nog kan kopen.
het liefst in de omgeving raalte (bij deventer).
BVD
luit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

<!-- je kan hem van mij kopen voor 250€ Zelf afhalen Noord Holland aan zee -->
Modbreak:geen vraag/aanbod op GoT, zie daarvoor de Tweakers.net frontpage

[ Voor 39% gewijzigd door Remy op 20-02-2005 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137611

ginomedion schreef op maandag 13 d+ ecember 2004 @ 00:09:
Heb me ook een speler aangeschaft. Werkt eigenlijk prima, behalve de batterij.
8 uur afspelen van muziek is geen probleem, maar als ie afligt, dan mindert de batterij ook! En als je 'm aanschakelt aan de pc om liedjes te verijderen of erbij te plaatsen, dan gaat de batterij enorm snel achteruit. Nochtans kan ie opladen via USB....?
Je neemt 'm 's morgens mee in je tas, en als j'm 's avonds wil gebruiken, dan is de batterij al voor de helft plat, odner dat je iets beluisterde. Kan toch niet!!!!
Mijn model is wel MD95134.
En 't terug opladen gaat wel heel snel: 50 % in een half uur...
Groeten
_/-\o_ ik kocht vandaag het laatst overgebleven exemplaar en dit blijkt ook een MD95134 te zijn en dit no. staat ook op de handleiding die op de achterste pagina alleen eeen belgisch adres heeft www.gsc.be en als datum 12-04 .Ook op de player staat deze datum en country Belgium . Vraag mij af wat het verschil is met de MD95200 en of anderen ook deze week een 134 kochten. Ondanks dat het modelnummer lager is lijkt 12-04 toch zeer recent. Ergens las ik als negatief punt dat het in een goedkope plastic case zat maar de mijne lijkt metaal te zijn 8)7
Modbreak:even de bold en italics weggehaald, dat leest heel irritant.

[ Voor 5% gewijzigd door Remy op 20-02-2005 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116336

Ik heb de mijne gisteren gehaald en er een hoop problemen mee.
Als ik bijvoorbeeld mp3-bestanden van de HD naar de Medion sleep, gaat het een tijdje goed, maar op een gegeven moment stopt de boel en krijg ik een mededeling dat het pad te lang is, en alles hangt. Meer dan 5 nummertjes tegelijk overzetten lijkt niet te lukken. Ook al diverse keren de hele PC moeten herstarten. Ik heb model MD95274, Holland, jaarcode 07/05, met WinXP Mediacenter en SP2.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 116336 op 20-02-2005 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131406

ik heb er ook eentje een md95134 year code:12/04 zijn hier updates voor beschikbaaaar???????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb ook een met die yearcode 12/04 maar bij mij werkt alles perfect, al lijkt het me wel dat er inderdaad maar plastic rond zit. Kan er eigenlijk iemand met zekerheid zeggen dat er verschillende versies van deze jukebox zijn en dat er wel degelijk verschillen tussen zijn? Dat zou wel flink balen zijn |:( |:( |:(
Anoniem: 131494 schreef op maandag 13 december 2004 @ 00:09:
Heb me ook een speler aangeschaft. Werkt eigenlijk prima, behalve de batterij.
8 uur afspelen van muziek is geen probleem, maar als ie afligt, dan mindert de batterij ook! En als je 'm aanschakelt aan de pc om liedjes te verijderen of erbij te plaatsen, dan gaat de batterij enorm snel achteruit. Nochtans kan ie opladen via USB....?
Je neemt 'm 's morgens mee in je tas, en als j'm 's avonds wil gebruiken, dan is de batterij al voor de helft plat, odner dat je iets beluisterde. Kan toch niet!!!!
Mijn model is wel MD95134.
En 't terug opladen gaat wel heel snel: 50 % in een half uur...
Groeten
Bij mij zit het ook zo met die batterij, volgens mij gaat het hier over een soort stand-bystand die erg veel batterij opslorpt, is er iemand die dit kan bevestigen?
En last but not least: Is het normaal dat de A-pod erg veel krakende en schurende geluiden bij eht zoeken maakt soms? het is net alsof ie zijn schijf probeert te lezen maar ik weet niet of dit wel normaal is. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114153

Ook ik ben vanaf vanmiddag in het bezit van de Medion Apod! Voordat ik mijn 11 Gb grote verzameling op de speler zal plaatsen nog even een tweetal vragen:

- Speelt hij m4a files? (Anders, hoe om te zetten naar Mp3? Programmaatje voor?)
- Is de update van de medion site al geinstalleerd? (Bij welke model wel? En bij welke niet?)
Anoniem: 137611 schreef op zondag 20 februari 2005 @ 00:22:
[...]

_/-\o_ ... Ergens las ik als negatief punt dat het in een goedkope plastic case zat maar de mijne lijkt metaal te zijn
:? Hebben meer mensen dit? Is dit een ander model, of wat?

Naja zal nu de auto starten en m'n spelertje halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8392

Best knap op zondag naar de Aldi :-)

Nee mijne is op het oog puur plastic.
MD 95274

Al denk ik dat onder het donker bruin van de bovenkant wel eens
blik zou kunnen zitten.

Is er al iemand die hem opengemaakt heeft ??

Nee speelt geen m4a, ja kan altijd converteren -> Google.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 8392 op 20-02-2005 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137659

Hallo...

ik heb ook afgelopen week deze speler aangeschaft....
de software gebruik ik niet...

ik heb mp3's gemaakt (tags zijn in orde)
toen ik ze op het apparaat zette en track refresh deed, stonden
de mappen er netjes op...band naam, tracks op volgorde....

maar toen ik hem de volgende keer weer aanzette
stonden de tracks in de mappen niet meer op volgorde...
en ik krijg dit ook niet meer goed...
is hier iets op te vinden ???

alvast bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Niet online

Freemann

ok mijn speler WAS overleden.....
Vandaag zet ik hem weer aan en hij doet het weer :S

snap er geen kont van, want gisteren kwamen de meest vreemde geluiden eruit :S

nu maar een kijken of hij het wil doen wat syncen betreft en hij het ook blijft doen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Donald
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:31
Anoniem: 137659 schreef op zondag 20 februari 2005 @ 15:33:
Hallo...

ik heb ook afgelopen week deze speler aangeschaft....
de software gebruik ik niet...

ik heb mp3's gemaakt (tags zijn in orde)
toen ik ze op het apparaat zette en track refresh deed, stonden
de mappen er netjes op...band naam, tracks op volgorde....

maar toen ik hem de volgende keer weer aanzette
stonden de tracks in de mappen niet meer op volgorde...
en ik krijg dit ook niet meer goed...
is hier iets op te vinden ???

alvast bedankt...
Instellingen -> Sorteren op -> Liednr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nu sorteren op titelnr.
Bij 50 Cent sorteert hij:
1
2
3
enz.
(Goed dus)
Bij Thunderdome
20
19
18
enz.
(Fout dus)

Hoe kan ik dit voorkomen. En waarom ben ik geflashed bij mijn model ik heb 95134. Laats gekocht. Waarom hebben anderen dan een 95200 of hoger???? Wats het verschil? Een ijzeren kap??
Begin het een beetje zat te worden met die medion Jukebox! Als iemand mij dit zou kunnen uitleggen zou ik diegene zeer dankbaar zijn. LaterzZz :Z

PaaP 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb de engelstalige versie....

ik kan alleen sorteren op album, artist...

moet ik soms eerst de nieuwe firmware installeren ????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111413

Goh, jij verandert snel van mening!
Anoniem: 137378 schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 23:19:
Ey Na van die fluittonen heb ik totaal geen last.Ik heb net effe al me traks perfect gesorteerd op album genre artiest album :P Ziet er nu mooi uit:P vind alles supper snel. Ik heb die Firmware er ook over gezet en sinds dien loopt hij alleen maar beter. Mijne hapert trouwens ook niet. Ik heb van mensen gehoord dat er een nieuwe update komt. Met deze update kan je al je bestanden in je computer ordenen. Je kan je playlisten samstellen hoe je maar wilt. Nieuwe mappen maken alles.
Wie niet te vreden is kan de mp3 speler binnen 1 maand terug brengen. Je krijgt je 200€ dan terug.

Ik zou voor de Medion gaan en niet weg doen. Als de Firmware uit is is hij de beste van alle mp3 spelers. De iPod fans zullen weer van die flut argumenten verzinnen maarja. Trouwens als je je iPod laat vallen en de accu is kapot moet je een heel nieuw apparaat kopen bij de AldiPot niet.

AldiPot Rulez en is orgineler dan al die Wannebees
LaterzZz PaaP 8)
Anoniem: 137378 schreef op zaterdag 19 februari 2005 @ 20:57:
Ik leg het uit:
Je doet usb kabel erin. Je pc geeft melding en je opent je jukebox
dan druk je op:
Jukebox daarna Music.
Dan open je een andere map waar je muziek in staat. Die selecteer je en dan doe je die in de map Music. Klaar!
Dan ga je naar instellingen en dan tracks refresh. daarna brows en dan staan ze er. Maar het kutte is je jukebox zet ze zelf in volgorde die hij wilt. geen m3u lijsten dus. Download een mp3tag editor en bewerk artist tiel an album naam dan gaat het er op een gegeven moment netjes uit zien.
Ik wissel mijne denk in voor een iPod of Zen Touch. Iriver vind ik nie zo mooi eruit zien (sorry mijn mening :P ) Naja 200€ terug halen en dan 130€ erbij en een iPod 20 GB bestellen met me eigen naam erin gegraffeerd :P :P :P ltrzZzZ :Z
PaaP 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137659 schreef op zondag 20 februari 2005 @ 18:26:

Yup.. Bij de nieuwe Firmware kan je zelf je taal instellen.. De firmware is te downloaden op medion.de

Mijn spelertje bevalt trouwens prima _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137659 schreef op zondag 20 februari 2005 @ 18:26:

Yup.. Bij de nieuwe Firmware kan je zelf je taal instellen.. De firmware is te downloaden op medion.de

Mijn spelertje bevalt trouwens prima _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Niet online

Freemann

Weet iemand of een 6 in 1 usb cardreader word ondersteund door de speler?

Had de speler voornamelijk gekocht als imagetank maar nu blijkt dat mijn camera niet wordt ondersteund. En hoop ik dat een cardreader wordt ondersteund zodat ik mijn smartmediakaartje (of andere) zo nog leeg kan trekken.

Als er iemand is die een cardreader heeft zo ie het voor mij kunnen testen en kunnen zeggen of het werkt en om welk merk/type het gaat. Zo kan ik zien wat voor een opties er voor mij zijn.

Daarnet maar even een slijm mailtje naar Medion gestuurd om te zien of ik een andere accu kan krijgen.......
Beste,

Gister heb ik deze fantastische speler bij de Aldi te voorburg gekocht aan de Mr v. Steelaan.
Nu blijkt dat de accu van de speler heel erg slecht is. De accu gaat nu na 2x ontladen en laden maar +/- 2 uur mee als er alleen maar muziek word afgespeeld. Mijn vraag aan u is of die een bekend probleem is en wat u eraan kunt doen.

In afwachting van uw antwoord verblijf ik.

Marco Frijmann

[ Voor 36% gewijzigd door Freemann op 20-02-2005 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrC4u
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-04 22:13
Freemann schreef op zondag 20 februari 2005 @ 22:34:
Weet iemand of een 6 in 1 usb cardreader word ondersteund door de speler?
Yep, wordt ondersteund en het werkt ook :9. Ik heb hier een Apacer Mega-Steno 7-in-1. Daarbij moet ik wel vermelden dat ik alleen CF kaartjes heb geprobeerd en geen andere. Mijn Canon G3 wordt ook niet ondersteund maar dat was logisch aangezien de cam geen mass-storage device is in Windows.

..: De 3 H's van Microsoft: Herhalen, Herstarten en Herinstalleren :..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Mrc4U schreef op zondag 20 februari 2005 @ 22:46:
[...]

Yep, wordt ondersteund en het werkt ook :9. Ik heb hier een Apacer Mega-Steno 7-in-1. Daarbij moet ik wel vermelden dat ik alleen CF kaartjes heb geprobeerd en geen andere. Mijn Canon G3 wordt ook niet ondersteund maar dat was logisch aangezien de cam geen mass-storage device is in Windows.
Uhm, da's vaag, want mijn G3 doet het prima... Je moet denk ik alleen even in het Menu -> Hamer en sleuteltje (oranje menu) -> Communication [PTP] instellen. Dan doet ie het onder XP overigens ook zonder drivers...

Als je dit nu doet en 'm aansluit is ie het "unknown" device bij file management op je AldiPod.

Overigens werkt een card reader wel sneller; ik gebruik de Medion card reader die ze en paar maanden geleden verkochten bij de Aldi.

[ Voor 8% gewijzigd door Zpottr op 20-02-2005 23:46 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Niet online

Freemann

ok de vraag is al even terug gesteld maar nog niet beantwoord;
Hoe kun je PLP playlists maken? Is er een progsel dat dit kan?

Heb op google gezocht en daar komen alleen maar Iriver verhalen naar voren. Verder kent download.com ook geen programma's die PLP playlists kunnen maken.

Thanx voor de reactie wat de cardreaders betreft! het lijkt er dus op dat ze gewoon werken. Dan ga ik maar eens een aanbieding afwachten ergens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

waar kan ik de JUISTE firmware downloaden....
maar nog belangrijker...HOE installeer je die !!??
( en blijven al de mp3's die er al opstaan intact, of moet
ik die er dan opnieuw opzeten ???)

help is welkom !!!!

bedankt !!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Niet online

Freemann

Anoniem: 137659 schreef op maandag 21 februari 2005 @ 08:33:
waar kan ik de JUISTE firmware downloaden....
maar nog belangrijker...HOE installeer je die !!??
( en blijven al de mp3's die er al opstaan intact, of moet
ik die er dan opnieuw opzeten ???)

help is welkom !!!!

bedankt !!!!
Heb je al gezocht?
Lees eerst dit topic eens door en je weet alles!

Als je even verder zoekt dan je neus lang is dan vind je hem zo op medion.com :)
En dan is het een paar klikken en hij staat erop :)

Je hoofdletters, vraagtekens en uitroeptekens lezen zeer erritant :S

[ Voor 5% gewijzigd door Freemann op 21-02-2005 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 09:18

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Freemann schreef op zondag 20 februari 2005 @ 22:34:
...

Daarnet maar even een slijm mailtje naar Medion gestuurd om te zien of ik een andere accu kan krijgen.......

[...]
Als je wat krijgt van hun kun je dat dan laten horen hier? De vraag of er uberhaupt ook losse accu's te krijgen zijn eventueel met meer Mah's 8) zou ook wel interesant zijn.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Niet online

Freemann

Djoekie schreef op maandag 21 februari 2005 @ 09:10:
[...]

Als je wat krijgt van hun kun je dat dan laten horen hier? De vraag of er uberhaupt ook losse accu's te krijgen zijn eventueel met meer Mah's 8) zou ook wel interesant zijn.
Zodra ik response heb, laat ik het direct weten! Het mailform gaf aan dat er met +/- 3 werkdagen een reactie te verwachten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-06 16:51
Is trouwens de Aldi de enige die deze verkoopt of zou die t.z.t misschien ook via bepaalde sites te verkrijgen zijn ? :)

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Niet online

Freemann

dapluiz schreef op maandag 21 februari 2005 @ 09:59:
Is trouwens de Aldi de enige die deze verkoopt of zou die t.z.t misschien ook via bepaalde sites te verkrijgen zijn ? :)
Volgens mij verkoop MediaMarkt ook Medion. Misschien dat hij daar in de toekomst ook nog te krijgen is..... Verder heb ik geen idee over wat voor een kanalen Medion zijn producten uit zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Freemann schreef op maandag 21 februari 2005 @ 08:36:
[...]

Heb je al gezocht?
Lees eerst dit topic eens door en je weet alles!

Als je even verder zoekt dan je neus lang is dan vind je hem zo op medion.com :)
En dan is het een paar klikken en hij staat erop :)

Je hoofdletters, vraagtekens en uitroeptekens lezen zeer erritant :S
Ik vroeg het omdat ik benieuwd was of ik de software die bij de speler zat nodig heb om
de firmware up te graden...
bij mijn inst. liep mijn pc vast, en nu kan ik de software niet meer verwijderen, en / of
het er opnieuw opzetten.
voor mp3's toevoegen heb ik het niet nodig.

over de HOOFDLETTERS...je hebt gelijk...maar ik wilde alleen maar een paar dingen benadrukken...
leer eerst maar zelf eens goed spellen (erritant) voordat je daar over gaat klagen...

RAT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137732

Ik heb volgens mij ook een probleem met me apod.

als ik hem redelijk hard heb staan gaat de kwaliteit van de muziek erg achteruit. Als ik hem iets zachter zet heb ik er geen last van. Met iets zachter bedoel ik dat het hardheid-balkje ongeveer 3/4de gevuld is.
Als ik hem iets harder zet, laten we zeggen 4/5de dan gaat de muziek kwaliteit sterk achteruit.

Heeft iemand dit ook of weet iemand hoe dit komt. Ik ga vanavond nog ff testen met andere oordopjes en anders probeer ik hem te ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok ik ben klaar met me APod ik ruil hem woensdag en haal een iRiver T320 na advies van een goede jonge van deze site :P
Ziet er prachtig uit dat ding:P:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb dringend hulp nodig in verband met m'n speler
Ik heb, zoals iemand al eerder vermelde op dit forum ook last van dit gepiep, en ben dus van plan mijn A-pod te gaan inruilen voor een nieuwe.

Weet iemand nu soms of Aldi (of Medion, weet ik veel) dit accepteert als een geldige reden?
En vooral, waar moet ik eigenlijk heen om hem te ruilen? Moet ik naar Aldi, Medion of Gsc(een of ander bedrijf dat er ook nog ergens in tussenkomt) stappen? Op aldi.be zag ik trouwens geen klachtenadres staan.

Op voorbaat bedankt voor jullie hulp.

P.S.: ik woon in België, misschien dat het systeem van Aldibij de Nederlanders onder jullie anders werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66326

Ik heb afgelopen zaterdag m'n apod teruggebracht. Ik had de zelfde problemen als anderen: gepiep bij het inladen van tracks (ergens een signaal van de harddisk wat storing geeft), ik vond de touchpad niet heel erg gevoelig, en na de update naar 1.4.2 vond ik het geluid inderdaad ook wat zachter klinken. Qua batterijduur had ik niet echt goed gekeken, maar de ene keer gaf de speler aan bijna leeg te zijn, en het volgende moment was ie weer halfvol. Daarnaast vond ik 'm er wat "cheap" uit zien.

@mudskater: Als je alles netjes terugstopt in de doos, en het bonnetje meegeeft, zullen ze waarschijnlijk niet zo moeilijk doen. De filiaalmanager (die werd geroepen voor de teruggave) vroeg me wat de reden was dat ik 'm terugbracht. "Hij bevalt me niet" was voldoende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97611

gewoon terugbrengen naar de aldi waar ge uw speler gekocht hebt. Samen met kasticket vragen om vervanging of geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bedankt allemaal maar ik zit nog met een klein probleempje: de A-pod is indertijd gekocht door mijn ouders en ik bezit bijgevolg dus geen kasticket. ALS mijn ouders het nog hebben zit ik neit in de problemen, dus.

Denken jullie dat ik mijn aankoop ik met bv. een bankafschrift zou kunnen bewijzen?
Of misschien weet Aldi het nog omdat mijn ouders een of andere kaart hebben gebruikt?

Als dit niet zou lukken zal ik wel een andere oplossing vinden( mijn ouders de schuld geven en zeuren tot ze er een nieuwe kopen, desnoods een I-pod, bijvoorbeeld :P ) maar jullie hulp is meer dan welkom.

Dries

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldM
Hierbij de terugkoppeling vanuit Medion over de beschikbaarheid van de accu's:

Beste heer,

edit

Helaas is het nog niet mogelijk om extra accu's te bestellen.
U kunt hierover later het beste nogmaals contact met ons opnemen.

edit

Met vriendelijke groet,

FEB-team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorikw
Wij hebben eens een computer na 4 maanden terug gebracht, zonder bon, en kregen het aankoopbedrag terug.

Ik denk dat je gewoon zonder moeite je geld terug krijgt. Die gasten van de Aldi zijn erg goed op service gebied.

Jorik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ey Jonges ik heb vanmiddag me Apod terug gebracht. Kwam zo een saggo wijf waarom wil je hem niet (denk dat ik al de 100e was die em terug bracht) verder geen probleem. Meteen me geld terug en naar Mycom gegaan en nieuwe gehaal. De iRiver H320 Jonges ik zweer het hij is zo goed!!! Je ordent je muziek in je hardeschijf maakt niet uit hoe. Hoe jij het goed vind. bijvoorbeeld onder Rap Trance enz. En onder rap bv. Eminem 50 Cent enz. En onder Eminem The marshal Matters enz. Te rellaxt. Hij is met kleure beeldscherm geluid is zo relaxt vet zuiver en batterij 16 uur!! Design is ook netjes vind ik. Orgineel ding makkelijk te bedienen. Dus als je nieuwe koopt koop Dan een iRiver H320 en niet een iPod want die zijn bijden 320€ en bij iRiver heb je VEEL MEER voor je geld!!! iPod moet je ook Tags aanpassen enzo bij deze niks te chill KOPE!!!!!!

PaaP 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drh
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 25-04 11:06

drh

Hoi,
ik ben nieuw wat gebruiker betreft, Ik ben al jaren een lezer op tweakersnet en nu ik een Apod heb wil ik ook eens een poging wagen. :)
Om bestanden op mijn Apod te zetten gebruik ik totaalcommander en dat werkt prima.
Ik heb hem ook wel gekocht omdat ik een canon 10D bezit, maar helaas de Apod ziet hem niet.
Met een losse CF-reader werkt het wel om mijn beelden in te lezen.
Wat batterij betreft: met een halfuurtje laat het scherm zien dat hij vol is, maar dat klopt niet.
Gewoon 3 a 4 uur laden met die hap en dan doet hij het veel langer. En als ik vanaf mijn pc bestanden overzet zet ik hem aan de lader. Mijn Apod Type is MD95274
Ook geen probleem met het geluid, verder Super ding..

mvg, drh

drh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111740

Yo,

Ik heb het hier beschreven apparaatje maar ff na gebouwd, hieronder zie je de foto's.

Zorg er voor dat je 1,2 volt accu's gebruikt en GEEN!!! 1,5 volt batterijen!

gewoon opladen:
Afbeeldingslocatie: http://img177.exs.cx/img177/6637/medionjuke15wp.jpg

terwijl de jukebox speelt:
Afbeeldingslocatie: http://img177.exs.cx/img177/1622/medionjuke20mo.jpg

de accu's geven in totaal 4,8 volt, dat is prima:
Afbeeldingslocatie: http://img177.exs.cx/img177/4541/medionjuke38xg.jpg

zorg er voor dat de contact punten van je batterij-houder waar je je kabeltje aan vast soldeert vuil en zink vrij zijn.

zorg er voor dat de draadjes niet met elkaar in contact kunnen komen (dit kan de dood van je spelertje betekenen).

Verder staat alles bij de volgende url duidelijk uit gelegd.
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/22379615
(tnx 2: successor).

Mijn mening?
K ben blij met m'n jukebox :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier vertel ik je hoe je zelf meerdere afspeel-lijsten maakt.

zoals je misschien al weet kan je nummers in je favorieten zetten door naar het menu bladeren te gaan en de entertoets in gedrukt te houden boven het gewenste bestand of map
Maar als je meerdere afpeel-lijsten wil maken dan kan je dit doen door een aantal mapjes op je speler te maken.

like this:
Afbeeldingslocatie: http://img201.exs.cx/img201/5905/map7vs.jpg

en dan vervolgens als je klaar bent met songs naar je favorieten te schrijven het bestand MyFavorite.plp naar de desbetreffende map te verplaatsen (door naar je bestandsbeheer te gaan en de entertoets lang in gedrukt te houden boven het bestand).

Nu is je favorieten leeg en kan je weer aan een nieuwe afspeel-lijst beginnen. Ook kan je via de computer je afspeel-lijsten maken. (je kan je MyFavorite.plp file nl gewoon met kladblok openen).

Dat zal er dan ongeveer zo uit zien:
Afbeeldingslocatie: http://img173.exs.cx/img173/2466/plp1vn.jpg

Als je klaar bent met het maken van je afspeel-lijsten dan kan je heel eenvoudig van afspeel-lijst wisselen door de huidige afpeel lijst in hdd MyJukeBox/PLAYLIST te verwijderen (de .plp file) en de andere naar MyJukeBox/PLAYLIST te kopiëren.

Je kan je favorieten in een keer leeg gooien door je MyFavorite.plp in hdd MyJukeBox/PLAYLIST te verwijderen.

Het is dus wat meer werk dan wanneer je met .m3u files werkt, maar het werkt wel.

misschien maak ik ooit nog wel een script dat .m3u files in plp files om kan zetten (dat zal niet al te lastig zijn).

(sorry voor de dubbel post).

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 111740 op 21-02-2005 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Anoniem: 111740 schreef op maandag 21 februari 2005 @ 22:19:
Als je klaar bent met het maken van je afspeel-lijsten dan kan je heel eenvoudig van afspeel-lijst wisselen door de huidige afpeel lijst in hdd MyJukeBox/PLAYLIST te verwijderen (de .plp file) en de andere naar MyJukeBox/PLAYLIST te kopiëren.
Hey, leuk man, bedankt! Dat is een goed idee. Nu mijn speler nog zover krijgen dat ie nummers als favorite gaat aanmerken (dat is de enige functie die het niet doet bij mij).

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137794

Een test met een SD-kaart heeft bij mij het volgende opgeleverd: van de 35 foto's zijn er 9 niet goed overgezet. ACDSee laat ze als miniaturen wel goed zien. Het overzetten heb ik gedaan bij een volle accu en met aansluiting op het lichtnet.

Hebben jullie al foto's overgezet? en met welk resultaat? Heeft iemand dezelfde problemen gehad? Zijn die te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137794 schreef op maandag 21 februari 2005 @ 22:33:
Een test met een SD-kaart heeft bij mij het volgende opgeleverd: van de 35 foto's zijn er 9 niet goed overgezet. ACDSee laat ze als miniaturen wel goed zien. Het overzetten heb ik gedaan bij een volle accu en met aansluiting op het lichtnet.

Hebben jullie al foto's overgezet? en met welk resultaat? Heeft iemand dezelfde problemen gehad? Zijn die te verhelpen?
Ik heb wel mp3tjes op een SD kaartje gezet Dit duurde héél lang (iets van 20 minuten voor 256 mb ofzo) maar voor de rest had ik er geen problemen mee. Misschien een mailtje naar medion sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Anoniem: 137794 schreef op maandag 21 februari 2005 @ 22:33:
Ik heb een paar honderd foto's overgezet van 2 camera's (een Canon G3 en een G5) en met behulp van twee verschillende kaartlezers. MD5 sommen zijn gelijk, dus dat gaat prima. Ik heb geen SD-kaartjes, dus dat slot kan ik niet testen. Jammer wel, dat dat niet goed gaat!

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na de update, werken bepaalde functies beter, maar het geluid is niet meer
even hard te krijgen als voor de update....

En wat ik oo vervelend vind, is dat hij na elk nr. even stopt...is vooral
vervelend bij live cds..
is hier wat aan te doen ?

bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Nou, laat ik dan ook maar eens een bijdrage leveren met iets dat ik net ontdekt heb:

Het is een beetje jammer dat je de het wiel van de speler niet door een dikke laag stof heen kunt bedienen. Een jeans gaat nog wel, dunne jas soms, maar een winterjas of dik tasje geeft problemen.

Maar je kunt daar iets aan doen...zolang je iets er tussen stopt dat de capaciteit die de sensoren in het wiel zien, verandert! Dat kun je doen door een stukje alu-folie op het wiel te leggen en dat via tasje/ jas/ etc tegen het wiel te drukken, maar het is netter om een zilveren ESD-veilig zakje te gebruiken. Het zakje waarin mijn nieuwe WD-schijf geleverd werd doet het prima.

Een dik neopreen GSM-tasje dat eerst vij waardeloos was omdat ik menu's en volume niet kon bedienen, is nu een prima tasje voor deze speler geworden! Dus speler eerst in het (bijgeknipte) ESD-zakje (beschermt ook nog het scherm) en dan in tasje, jaszak e.d. en je kunt het volume gewoon regelen. door de stof tegen het wiel te drukken (met zakje ertussen) en te draaien.

Oh ja nog iets: Het scrollwiel werkt dus (denk ik) capacitief. Ik vermoed dat de speler dan ook zuiniger is als je key lock aanzet. Dit stoelt op 2 aannamen: 1) het monitoren van de capaciteit van de meetpunten in het wiel kost een niet-verwaarloosbare hoeveelheid energie, en 2) bij Medion zijn ze niet volslagen achterlijk. Beide kan ik niet bewijzen.

Afbeeldingslocatie: http://elecdesign.com/Files/29/9500/Figure_01.gif

[ Voor 3% gewijzigd door Zpottr op 21-02-2005 23:52 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137659 schreef op maandag 21 februari 2005 @ 23:02:
Na de update, werken bepaalde functies beter, maar het geluid is niet meer
even hard te krijgen als voor de update....

En wat ik oo vervelend vind, is dat hij na elk nr. even stopt...is vooral
vervelend bij live cds..

bedankt.
Ik ben bang dat je niks kan doen aan de pauzes tussen de nummers (dat word medion stalken dus).
Maar je kan wel het volume harder krijgen door in je eq-instellingen bij je custom-eq alle schuifjes omhoog te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137794

Zpottr schreef op maandag 21 februari 2005 @ 23:00:
[...]

Ik heb een paar honderd foto's overgezet van 2 camera's (een Canon G3 en een G5) en met behulp van twee verschillende kaartlezers. MD5 sommen zijn gelijk, dus dat gaat prima. Ik heb geen SD-kaartjes, dus dat slot kan ik niet testen. Jammer wel, dat dat niet goed gaat!
Overzetten direct vanaf de camera is me ook gelukt (je ziet al op het scherm van de jukebox dat dat beter performt). Vanaf SD helaas nog niet; ik houd me aanbevolen voor tips.

NB de mail naar medion is verstuurt. op een eerdere mail van voor het weekend moet ik nog steeds antwoord krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Oh, nog een interessant linkje:
http://biz.yahoo.com/e/041203/syna8-k.html
Dus scrollwheel en chipset komen beide van dezelfde leveranciers als bij Apple :)

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Truus
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-07-2022
Anoniem: 137659 schreef op maandag 21 februari 2005 @ 23:02:En wat ik oo vervelend vind, is dat hij na elk nr. even stopt...is vooral
vervelend bij live cds..
Het enige dat ik kan bedenken is de live-cd als één track rippen. Maar echt ideaal is dat natuurlijk ook niet :+

Edit: nu ik erover nadenk.... kan dat eigenlijk wel? :?

[ Voor 8% gewijzigd door Truus op 22-02-2005 00:40 ]

Why be difficult when with a little extra effort you can make yourself impossible? || veni, vidi, delevi || You people laugh because I'm different... I laugh because you're all the same.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 111740 schreef op maandag 21 februari 2005 @ 23:23:
[...]

Ik ben bang dat je niks kan doen aan de pauzes tussen de nummers (dat word medion stalken dus).
Maar je kan wel het volume harder krijgen door in je eq-instellingen bij je custom-eq alle schuifjes omhoog te zetten.
bedankt voor de tip !!!
ik ga t meteen proberen....
niet dat ie te zacht is, maar volgens mij kon ie bijna 2x zo hard voor de update...

RAT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Niet online

Freemann

Nou die van mij heeft het weer 1 dag uitgehouden. Sinds vanochtend geeft hij weer de check HDD melding en blijft de hdd in een cyclus hangen......

Zodra ik de tijd heb gaat ie terug naar de Aldi :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116336

Ik kan hooguit 5 Mp3's tegelijk ( via de verkenner, Mediaplayer of Jukebox ) op de Medion zetten, daarna loopt de boel vast.
Omgekeerd kan ik wel enkele honderden MP3's tegelijk van de Medion terugzetten op de PC zonder problemen.
Is dit een probleem met mijn USB-poorten of ligt dit aan de Medion?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Donald
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:31
ligt eraan of je dat ook op andere computers hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131378

Is het schadelijk om de jukebox op te laden met een Nokia-gsm-adapter ? Past nl wel maar ik weet niet of het schadelijk is voor de al zo gevoelige batterij van de speler.

Voor de rest: lees eens alle posts... want iedere keer opnieuw worden dezelfde vragen gesteld... :(

Ja het 'check HDD' probleem is op te lossen
Ja de sd-kaartlezer verstuurt gegevens niet goed, dus sluit je beter camera of card reader rechtstereeks aan
en
Ja de batterij doet soms raar....

.... al 1000x gevraagd geweest hier, al 1000 keer geantwoord... beter zoeken peepz!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131378 schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 16:34:
Is het schadelijk om de jukebox op te laden met een Nokia-gsm-adapter ? Past nl wel maar ik weet niet of het schadelijk is voor de al zo gevoelige batterij van de speler.
als dat ook een adapter is met een output van +5 volt en 2 ampère dan zal dat wel gaan. Wel vervalt dan je garantie op je accu (lijkt me alleen sterk dat ze aan je accu kunnen zien met welke adapter je hem hebt opgeladen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kent er iemand soms een e-mailadres van medion waarop je suggesties( in het Nederlands) kunt geven voor de A-pod. Anders kopnden we eens lekker allemaal gaan zeuren over de batterij en de afwezigheid van playlists :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Niet online

Freemann

Anoniem: 111740 schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 17:23:
[...]

als dat ook een adapter is met een output van +5 volt en 2 ampère dan zal dat wel gaan. Wel vervalt dan je garantie op je accu (lijkt me alleen sterk dat ze aan je accu kunnen zien met welke adapter je hem hebt opgeladen).
kleine correctie;
deze waardes zijn allemaal MAX! je kunt makkelijk een 0,5 ampere adapter erop aansluiten, alleen duurt het laden dan wat langer. Als je daar in tegen een 2,5 volt adapter aansluit werkt het weet niet. maar tot een 4,5 volt moet het volgens mij ook wel werken. Let wel goed op de polariteit( + of - aan de binnenkant of andersom)! Als deze verkeerd om is dan kan het gigantische fout gaan! Wil je weten of de adapter goed functioneerd als oplader haal dan de accu uit de speler (als hij uit staat) en doe de adapter (met goede polariteit) in de speler en kijk of hij aangaat. Een voorbeeld van met een laag amperage is bijv. het opladen via de USB poort. Deze kan maar max 0,5 ampere leveren. vandaar dat het ook gigantische lang duurt om je speler op te laden via het usb kabeltje.

@mudskater:
Kijk een op de medion.com site. Hier kun je een email form invullen met vragen/feedback. Als we allemaal massaal reageren dan moet er haast wel wat gaan gebeuren lijkt mij. En wat betreft de playlists die zijn er wel maar niet echt gebruiksvriendelijk. Er zijn opties om playlists te maken maar deze zijn niet echt handelbaar.

[ Voor 14% gewijzigd door Freemann op 22-02-2005 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Freemann schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 17:40:
[...]

@mudskater:
Kijk een op de medion.com site. Hier kun je een email form invullen met vragen/feedback. Als we allemaal massaal reageren dan moet er haast wel wat gaan gebeuren lijkt mij. En wat betreft de playlists die zijn er wel maar niet echt gebruiksvriendelijk. Er zijn opties om playlists te maken maar deze zijn niet echt handelbaar.
meen je hem?
het enige waar ik van gehoord heb is die post een pagina terug maar dat was eigenlijk gewoon een beetje gefoefel met de favorites playlist. Van een manier om echt playlists te maken heb ik nog niet gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Niet online

Freemann

Anoniem: 137508 schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 18:17:
[...]

meen je hem?
het enige waar ik van gehoord heb is die post een pagina terug maar dat was eigenlijk gewoon een beetje gefoefel met de favorites playlist. Van een manier om echt playlists te maken heb ik nog niet gehoord.
Het is ook mogelijk om de playlists met de hand te maken. Verder zou het met een beetje scripten ook mogelijk moeten zijn om directorys te scannen en hiervan een .plp te maken. Maar dit zijn allemaal aparte oplossingen. Net als de "optie" die jij noemde wat eigenlijk geen echte opties zijn maar als je het echt wel dan is het mogelijk. Ik heb zelf een topic geopend welke hier te vinden is:
[Playlist] .PLP playlist editor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet er soms iemand iets waarmee je gemakkelijk een verzamelcd kan laten afspelen?
Als je de tags alat zoals ze zijn, krijg je een album bij maar soms wel 20 artiesten wat het zoeken aardig lastig maakt in de menu's. IK zouw el leifst van de tags afblijven want anders is het een beetje stom. WEet iemand dus een manier waarop je de spêler bij eht zoeken maar een artiest geeft, bv. "artiesten jaren '80" en bij het afspelen de echte?

@Freemann
als je ooit iets weet te vinden over die playlists weet eht me dan te zeggen, ik denk da men mail wel bij men profiel hier staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Niet online

Freemann

Anoniem: 137508 schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 18:38:
@Freemann
als je ooit iets weet te vinden over die playlists weet eht me dan te zeggen, ik denk da men mail wel bij men profiel hier staat.
Weet niet of ik dat ga onthouden ;)

Zou zeggen houd het andere draadje in de gaten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.medion.com/nl/ er is hier wel een link naar
service en ondersteuning > emailondersteuning, maar die url is dood bij mij.

dat word bellen :p

* MEDION Multimedia-Helpdesk
(personal computers, software, printers, scanners, accessoires, camera's)
Telefoon: 0900 - 633 466 0 (0,15 EUR/min.)
Fax: 0900 - 654 654 0 (0,15 EUR/min.)
Maandag - vrijdag
van 07:00 tot 23:00 uur
Zaterdag, zondag
van 10:00 uur tot 18:00 uur
Feestdagen
van 10:00 uur tot 17:00 uur.

* MEDION Consumer Electronics-Helpdesk
(huishoudelijke apparaten, telecommunicatie, audio, TV, video)
Telefoon: 0900 - 633 633 0 (0,15 EUR/min.)
Fax: 0900 - 654 654 0 (0,15 EUR/min.)
Maandag - vrijdag
van 07:00 tot 23:00 uur
Zaterdag en zondag
van 10:00 uur tot 18:00 uur
Feestdagen
van 10:00 uur tot 17:00 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Freemann schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 17:40: maar tot een 4,5 volt moet het volgens mij ook wel werken.
Ik wil het je afraden. Testen met een 4.5V adapter voor in de auto leidden bij mij tot herhaaldelijk wiselen van batterij-icoon (opladen en weer terug), herstarts van de speler en een vastloper die ik met een reset moest oplossen. Als de spanning net te laag is lijkt de speler heen en weer te gaan switchen tussen voedingsbronnen (op zich allemaal niet zo vreemd), en dat kan bv voor de mechanische onderdelen niet echt lekker zijn...

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 18:53

Piggen

Lekker bakkie

Anoniem: 137378 schreef op maandag 21 februari 2005 @ 14:58:
Ok ik ben klaar met me APod ik ruil hem woensdag en haal een iRiver T320 na advies van een goede jonge van deze site :P
Ziet er prachtig uit dat ding:P:P
offtopic:
Koop een iAudio M3 :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

Pff, ik geef het ook op. Was eerst razend enthousiast op m'n Medion Jukebox. Maar die accu nekt hem. Als hij leeg is kan ik hem opladen binnen een half uur (hij geeft dan "vol" aan). Vervolgens kan ik van 2 uur tot 6 uur luisteren. Accu indicator schiet van vol naar leeg, naar vol, naar halfvol :? .

Vanmorgen zat ik in de trein en wilde hem aanzetten, kreeg boot, toen dat blaadje met loep en PATS weg, oftewel accu leeg (of te weinig om helemaal op te starten). Terwijl ik zeker wist dat gisteren de accu nog halfvol was :X .

Ik breng hem terug en spaar effuh door voor een Creative PMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldM
Ik krijg een beetje het gevoel dat het lastig is om te accepteren dat de Medion Jukebox gewoon een goed apparaat is met net zo veel goede en slechte eigenschappen als z'n concurrenten in zijn prijsklasse.

Bij al mijn draadloze spullen die werken met een accu, telefoon (vaste & mobiel) accu digicam, kruimeldief etc. geeft de indicator na korte tijd al aan dat deze 'vol' is. Daarom staat er in de meeste gebruiksaanwijzing ook een minimale oplaadtijd, voor onze Medion Jukebox: "The charging process will take approx. 3 hours when the battery is empty. The battery will be approx 80 % charged in 2 hours.".

Ik heb géén enkel probleem met de accu als je uit gaat van de in de specificaties genoemde 8 uur speeltijd. Probeer je eens te houden aan wat in de handleiding staat, dan kan je pas echt oordelen over een accu of juiste werking van het apparaat. O-)

[ Voor 10% gewijzigd door RonaldM op 23-02-2005 09:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 17-05 16:46
Hallo,

ik heb ong een week mijn aPod. Vanaf het begin hoor ik - net als sommige anderen - een piep door de koptelefoon als de harddisk aan het zoeken is. Nu kan ik daar wel mee leven, zolang het maar niet te lang duurt. Maar goed, er zijn ook mensen bij wie dit niet het geval is, vreemd.

Nu het ECHTE probleem :( :

Na een paar dagen krijg ik nu steevast na het spelen van enkele nummers een krakerig geluid. Hij reageert verder wel gewoon en blijft ook gewoon doorspelen, maar het klinkt natuurlijk belabberd. Pause/Play heeft geen zin, een ander nummer kiezen wel. Maar dan krijg ik bij het nieuwe nummer halverwege hetzelfde gedonder.
Enige enigzins oplossing is het loskoppelen van de batterij (soort reset dus), maar dan is het na 10 minuten weer raak.

Iemand dezelfde ervaring en misschien een oplossing gevonden? Is er een verband tussen het gepiep en het gekraak wat na 10 min spelen optreedt?

Ik heb geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60119

RonaldM schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 09:40:
Ik krijg een beetje het gevoel dat het lastig is om te accepteren dat de Medion Jukebox gewoon een goed apparaat is met net zo veel goede en slechte eigenschappen als z'n concurrenten in zijn prijsklasse.
Hetzelfde gevoel heb ik ook, het lijkt wel alsof men erop kickt om negatieve "features" te zoeken.

Ik vind het gezien de prijs een aardig apparaat met leuke features. Ik gebruik het vooral om tijdens me werk te luisteren, ik gebruik de accu dus niet.
Sommige vergelijken het met de Iriver, ik vind dat echt appels met peren vergelijken. Je gaat ook niet Suzuki alto met een middenklasser vergelijken. Die Iriver kost meer dan 100€ meer, das meer dan ca 230 gulden meer. Volgens mij is het minste wat je dan mag verwachten dat hij beter presteerd dan een 50% goedkoper model.

Als ik die apod vergelijk met vergelijkbare apparaten, dus apparaten in dezelfde prijsklasse, schiet die zowel qua features als geluid kwaliteit en volume boven anderen uit. Ik wil hiermee dus niet zeggen dat het geluid fantastisch is, maar vergeleken met andere spelers lang niet zo slecht, mits je er redelijk koptelefoons bij gebruikt, maar dat geldt voor bijna alle mp3 spelers.

Ik heb in dec 2004 voor een nichtje een creative zen (-extra ?) van 199€, nou zo geweldig vond ik het apparaat ook weer niet. Vond al klote dat je er speciaal drivers voor moest laden in windows, je kan hem dus niet spontaan inpluggen bij een kennis, geluid was echt niet beter dan de Apod en bovendien heel irritant veel te zacht. Als ik moet kiezen tussen deze twee apparaten dan weet ik het wel.......

Btw ik heb geen last van harddisk geluiden door me muziek, maar ook dit is niet specifiek voor de apod. Daar hebben meerdere modellen mp3-spelers last van.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 60119 op 23-02-2005 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Niet online

Freemann

kijk er word nu over kleine tekortkomingen gesproken zoals volume, accu tijd niet geweldig enz. Maar als je al deze dingen bijelkaar optelt dan is het nogal wat! Daarbij krijg ik gemiddeld om de dag een HDD check error. Hierdoor is het apparaat dus onbruikbaar totdat ie weer zin heeft om wat te gaan doen. Dan zeg ik, dat is ook weer geen 200 euro waard. En verder vind ik het onacceptabel dat het apparaat maar 3 uur op een gemiddelde accu doet. Met een beetje pech kan je hem dan nog niet eens 1 dag volledig gebruiken (school, werk, auto en trein). Je koopt een >portable< jukebox die door een aantal beperkingen gewoon gebonden is aan thuis(error/defect en je laat hem thuis), levensduur van de accu(tekort en je hebt er halverwegen de dag niks meer aan), volume/geluid waar je je de gehele dag aan kan ergeren enz. Kijk zijn het 1 of 2 dingen waar je mee kunt leven ok maar zulke cruciale functies die zo nu en dan of structureel weigeren dat werkt niet(in mijn ogen).

Zelf wat ik positief het eerste uur dat ik hem had, maar toen ie 3 min. aan mijn PC hing ging het fout en sindsdien blijft het fout gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Freemann schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 11:17:
kijk er word nu over kleine tekortkomingen gesproken zoals volume, accu tijd niet geweldig enz. Maar als je al deze dingen bijelkaar optelt dan is het nogal wat!
Ik zeg niet dat men niet mag klagen als er echt dingen niet in orde zijn, maar ik heb af en toe wel het gevoel dat men aan het miereneuken is. En bij elk merk heb je wel rotte apparaten tussenzitten, zoals iemand aan het begin van deze topic al zei, kijk maar in andere topics over ander spelers, dan lees je dezelde soort klachten. En wat degene voor mij al zei, veel mensen houden zich niet aan de specs en gaan dan klagen.

Misschien als je de jouwe omruilt, dat je dan een prima exemplaar hebt.

succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey

Dukey

RonaldM schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 09:40:

Bij al mijn draadloze spullen die werken met een accu, telefoon (vaste & mobiel) accu digicam, kruimeldief etc. geeft de indicator na korte tijd al aan dat deze 'vol' is. Daarom staat er in de meeste gebruiksaanwijzing ook een minimale oplaadtijd, voor onze Medion Jukebox: "The charging process will take approx. 3 hours when the battery is empty. The battery will be approx 80 % charged in 2 hours.".

Ik heb géén enkel probleem met de accu als je uit gaat van de in de specificaties genoemde 8 uur speeltijd. Probeer je eens te houden aan wat in de handleiding staat, dan kan je pas echt oordelen over een accu of juiste werking van het apparaat. O-)
Hoe weet jij nou dat hij nog steeds aan het opladen is nadat de indicator "vol" aangeeft? Vol is vol....
De handleiding geeft niet aan dat ik 2,5 uur nog moet wachten nadat de indicator is gestopt.... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:52

YellowCube

Wait...what?

Topicstarter
PaaP schreef op maandag 21 februari 2005 @ 20:34 de volgende MSN achtige tekst:
Ey Jonges ik heb vanmiddag me Apod terug gebracht. Kwam zo een saggo wijf waarom wil je hem niet (denk dat ik al de 100e was die em terug bracht) verder geen probleem. Meteen me geld terug en naar Mycom gegaan en nieuwe gehaal. De iRiver H320 Jonges ik zweer het hij is zo goed!!!
etc etc etc...

iPod moet je ook Tags aanpassen enzo bij deze niks te chill KOPE!!!!!!

PaaP 8)
gefeliciteerd. :/

En hoe bedoel je, bij de iPod moet je tags aanpassen? Haalt de iRiver ze uit het niets?

[ Voor 43% gewijzigd door YellowCube op 23-02-2005 11:46 ]

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

Acties:
  • 0 Henk 'm!

YellowCube schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 11:42:
[...]

gefeliciteerd. :/

En hoe bedoel je, bij de iPod moet je tags aanpassen? Haalt de iRiver ze uit het niets?
:) Dat vroeg ik nou ook af...misschien zijn ze de echte i-air-pod voor en hebben ze een of ander techniek bedacht om die tags uit het de ether op te vangen of iets dergelijks. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldM
Djoekie schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 11:41:
[...]

Hoe weet jij nou dat hij nog steeds aan het opladen is nadat de indicator "vol" aangeeft? Vol is vol....
De handleiding geeft niet aan dat ik 2,5 uur nog moet wachten nadat de indicator is gestopt.... |:(
Tja ik weet wanneer hij leeg is, vervolgens aan de lader hangen, + 3 uur en we hebben weer een volle accu. Nogmaals de tekst in de gebruiksaanwijzing staat er niet voor niets:
"The charging process will take approx. 3 hours when the battery is empty."
De accu indicatoren van mijn mobiele telefoon(s) NEC en Nokia hebben het zelfde, als ik ze na 5 minuten van de lader haal staan deze op "vol". Als ik de toestellen dan ga gebruiken kan ik er ook geen normaal gesprek mee voeren omdat de accu's dan bijna gelijk weer leeg zijn. Ook hier kan je beter de in de handleiding genoemde gemiddelde laadtijd aanhouden....

Bij mij gaat hij dus zeker 8 uur mee en voldoet hij dus netjes aan de specs.....

Voorbeeld teksten:

Handleiding Nokia 3100
De oplaadtijd is afhankelijk van de gebruikte lader en batterij. Het opladen van een batterij van het type BL-5C met de lader ACP-7 duurt bijvoorbeeld ongeveer drie uur wanneer de telefoon zich in de standby-modus bevindt.

Handleiding Nec N400i
Het laden duurt ongeveer drie uur als de telefoon is uitgeschakeld.

[ Voor 68% gewijzigd door RonaldM op 23-02-2005 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Niet online

Freemann

tja maar laten we het erop houden dat de 8 uur nog bij niemand is gehaald. Daarbij is deze 8 uur in vergelijking tot de concurrentie pinuts. Daarbij is de accu indicator niet secuur omdat hij tijdens het gebruik van min. naar max. van max naar min. kan springen. Mijn speler heeft tijdens de eerste lading 1 nacht eraan gehangen en toen ik hem ging gebruiken was ie met 1 uur leeg. Ok dat is de eerste lading en die is nooit zo lekker omdat hij opgang moet komen. Maar de 2e keer ging ie amper langer mee. Volgens mij is de speler een gigantische stroom sleurper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-06 16:51
Ik weet niet of het al langsgekomen is, maar kan je met dit ding mp3s in mappen op de speler zetten en ze dan zo een beetje georganiseerd doorzoeken ?
Aangezien het bij die kleinere mp3spelers niet kan :)

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Niet online

Freemann

ok er is een .plp playlist generator :)

je kunt hem hier vinden :)

plp playlist generator

voor zover ik na heb kunnen gaan werkt hij goed alleen kan ik het niet testen omdat mijn speler niet goed meer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik vind dat sommige mensen inderdaad nogal aan het mierenneuken zijn.
Maar, als er iets mis is met je apparaatje dan breng je het toch gewoon terug?

De mijne heeft ook een klein mankementje( het vervelende piepen soms en de batterij lijkt me ook niet perfect te werken) en ik ga hem een van de volgende dagen omwisselen. Ik heb toch 36 maand garantie. En als je 200 Euro voor iets betaalt, mag je toch verwachten dat ie goed werkt.
Dus aan alle muggezifters, ben je niet tevreden, breng hem dan terug en vraag een nieuwe!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

btw: weet er trouwens iemand welke fora er nu allemaal lopen over de A-pod?
Er lijken er meerdere te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freemann
  • Niet online

Freemann

ik zou niet te lang wachten met omruilen! er zijn er denk nog weinig te krijgen en ik weet niet wat ze met de exemplaren doen die zijn terug gebracht(als je begrijpt wat ik bedoel ;) ). Heb het zelf een meegemaakt bij de mediamarkt dat ik een dvd speler kocht waar de reparatie bon nog in zat. En misschien dat de Aldi ze wel op de gok weer door verkoopt.........

[ Voor 40% gewijzigd door Freemann op 23-02-2005 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Freemann schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 17:40:
[...]

kleine correctie;
deze waardes zijn allemaal MAX! je kunt makkelijk een 0,5 ampere adapter erop aansluiten, alleen duurt het laden dan wat langer.
[quote]

Ik heb net twee type nokia adapters uitgeprobeerd:
Het oude model: 3,7V 350mA
Die werkte helemaal niet

En een nieuwere model: 5.3V, 500mA
Bij deze start hij wel op, maar krijg je vervolgens de medeling "check hdd".
Schijnbaar heeft de speler voor de Hdd meer dan 500mA nodig.
Pagina: 1 ... 4 ... 8 Laatste