Dat
lukt ook wel. Het verschil is dat ik op de US servers een ping van 200~300 haal. Hij is bij mij nooit onder de 200 geweest. Dit terwijl ik weet van iemand die in cd EU CB zit, dat zijn ping zelden
boven de 50 komt. Dan wacht ik wel even...
Maar ik wil wel even het probleem aan te halen wat al even aangehaald werd (zonde om overnieuw te beginnen), wat vinden jullie dat Blizzard moet doen, 'wipe' of geen 'wipe' (dus chars vanuit beta meenemen naar retail of overnieuw beginnen).
Is opzich wel van belang voor iedereen denk ik, aangezien dat wat Blizzard bij de US versie doet ook wel op de EU versie toegepast zal worden.
Wel wipen natuurlijk. Hoe wil je ooit normale / eerlijke PvP houden als de een langer heeft kunnen beta-testen dan de ander. Er zijn nu al diverse lvl 60s, omdat die gewoon maanden lang in de US CB hebben gezeten! Dat is toch niet leuk.

Ik zie zelf als voordeel van het niet 'wipen', dat de startgebieden wat minder vol zullen zijn en er al iets in de trand van een economie is. Misschien is dat laatste tegelijktijd ook wel meteen een nadeel aangezien lvl60's hun lvl ook makkelijk economisch zouden kunnen exploiteren of in start gebieden bepaalde dingen farmen oid.
Tja. Startgebieden zijn meestal druk, maar ik denk dat dat maar van korte duur is. Downloaden kan iedereen op hetzelfde moment, maar het spel daadwerkelijk in de winkel kopen gaat niet simultaan. Daarom zal nooit iedereen op exact hetzelfde moment joinen. Bovendien ben je met een dik uur uit het startersgebied, dus dat valt allemaal wel mee.
Qua economie ben ik het wel met je eens, maar ja, dat weegt voor mij niet op tegen de nadelen.
Ik denk overigens dat Blizzard gewoon gaat 'wipen', dat gebeurt volgens mij bij elke MMORPG en volgens mij hebben ze het liefste dat iedereen gewoon lekker betalend overnieuw begint. (als die lvl 60's met 3maanden alweer stoppen scheelt het toch inkomsten???)
Dat is natuurlijk niet de hoofdreden, al zou ik dat na alle jaren van inspanning toch nog een gegrond argument vinden.
Men heeft met World of WarCraft geprobeerd een MMORPGs te maken die ook toegankelijk is voor beginners. Qua gameplay en interface is er mijns inziens geen twijfel mogelijk dat dat goed gelukt is! Als je de
pro's en hun terminologie bij de beginners zet, dan kan dat beginners afschrikken. Dat is nog niet het hoofdargument. Volgens mij is het hoofdargument dat ze gewoon een eerlijke start voor iedereen willen hebben. Dat kun je alleen bereiken door een wipe van alle huidige characters.
@Bosmonster: Weekjes = maandjes