Het Grote World of Warcraft Topic - Deel 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 6.739 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeiron462
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-10-2022
A number of inquiries have come in about the lag issues on some of the servers, so we want to take some time to provide more in-depth information for you. Some of you might be surprised to learn that the lag you’re experiencing is an expected and necessary part of the open beta test. Contrary to what some of you might believe, the open beta test is intended as a massive stress test, and not just a free demo of the game prior to launch.

Having hundreds of thousands of testers playing the game at this time lets us analyze how well our server infrastructure -- made up of the best, most up-to-date hardware available -- can handle extremely large server populations. In fact, the open beta test is allowing us to simulate having an even greater number of testers spread across even more servers than we currently have up. In terms of concurrency, we’re already seeing servers with twice as much population as we had during the closed beta test, and our total overall concurrency, across all servers, is already rivaling that of the most popular MMORPGs currently available. Keep in mind, also, that this population is distributed across a relatively small number of servers -- again, for the exact purpose of stress testing them.

http://forums.worldofwarc...=wow-general&T=599926&P=1

Ascension - Server : Bladefist - lvl 60 Mage - lvl 55 paladin - lvl 53 rogue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb als Gnome mage een lvl 9 quest waarbij ik een report aan senator barin redstone moet brengen in Ironforge, maar waar zit die flapdrol? Kan em daat echt niet vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01-05 15:34
@skeiron:

Ik had dat gisteren ook gelezen, opzich wel logisch allemaal
maar het leukste waren toch wel weer de (lompe) reacties op het forum, zoals iemand die het spel niet meer wilde kopen, omdat het nu moet zoveel mensen zo kut liep, dan zou het tijdens launch en retail wel helemaal verrot lopen :D
Die was blijkbaar niet op het idee gekomen dat ze dit juist nu testen zodat de launch soepel verloopt en dat ze dan, asl het moet, gewoon extra servers kunnen aanzetten,... omdat ze nu expres zoveel mensen op 1 server proppen.

Als ik al die reacties lees dan bid ik altijd maar dat ze zich aan hun woord houden en het spel echt niet kopen, weer een stel zeikerds minder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
nioz schreef op maandag 15 november 2004 @ 10:31:
@skeiron:

Ik had dat gisteren ook gelezen, opzich wel logisch allemaal
maar het leukste waren toch wel weer de (lompe) reacties op het forum, zoals iemand die het spel niet meer wilde kopen, omdat het nu moet zoveel mensen zo kut liep, dan zou het tijdens launch en retail wel helemaal verrot lopen :D
Die was blijkbaar niet op het idee gekomen dat ze dit juist nu testen zodat de launch soepel verloopt en dat ze dan, asl het moet, gewoon extra servers kunnen aanzetten,... omdat ze nu expres zoveel mensen op 1 server proppen.

Als ik al die reacties lees dan bid ik altijd maar dat ze zich aan hun woord houden en het spel echt niet kopen, weer een stel zeikerds minder :P
Toch ben ik t ergens wel eens met deze user.
T is geen gratis demo, dat snap ik, echter zien de gebruikers dat natuurlijk wel zo, dat moet iets zijn waar blizzard rekening mee houd. Dat lijken ze nu niet te doen. Ook zie ik niet waarom blizzard in een test een server veel te zwaar zou willen belasten. Natuurlijk willen ze het maximale uit een server halen, maar met een lag van enkelen minuten lijkt me hier geen sprake meer van.

Overigens heb ik het volle vertouwen erin dat blizzard dit netjes in orde krijgt :)

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:28
its_me schreef op maandag 15 november 2004 @ 10:54:
[...]

T is geen gratis demo, dat snap ik, echter zien de gebruikers dat natuurlijk wel zo, dat moet iets zijn waar blizzard rekening mee houd. Dat lijken ze nu niet te doen. Ook zie ik niet waarom blizzard in een test een server veel te zwaar zou willen belasten. Natuurlijk willen ze het maximale uit een server halen, maar met een lag van enkelen minuten lijkt me hier geen sprake meer van.

Overigens heb ik het volle vertouwen erin dat blizzard dit netjes in orde krijgt :)
Veel mensen snappen niet dat ze een BETA spelen. Ze weten pas dat het goed loopt met 2000 man op een server als ze getest hebben met 3000+ bijvoorbeeld (noem maar wat getallen, geen idee hoeveel man er op een server kunnen in WoW). Tuurlijk loop je met zulke aantallen tegen problemen aan en dat is nu juist waar de BETA voor bedoeld is.

Als je een beta speelt, ga er dan vanuit dat je 50% van de tijd niet of nauwelijks kunt spelen. Zo simpel is het. Verwacht je retail-uptimes e.d. dan ga je je geheid genaaid voelen.

Heb je geen zin in testen, doe dan niet mee aan een beta.

Ik zie niet in waarom Blizzard rekening moet houden met mensen die niet snappen dat ze een stress-beta spelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Bosmonster op 15-11-2004 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimmolon
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 24-03 20:39
Het woordje stress test lijken veel mensen te vergeten ;)

En ja, ik heb er ook het volste vertrouwen dat dit tijdens de launch allemaal opgelost zal zijn.
Ten eerste zal het aantal accounts drastisch terug lopen.

Mensen die het niet leuk vinden, mensen die niet willen betalen enz. Uiteindelijk zullen de servers een stuk rustiger zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Tsja en beter beschikbaar... lijkt me dat dit gewoon een deel van de stresstest is; dat cappen van de servers... kijken hoe dat werkt en misschien doen ze wel iets anders... lijkt me dat ze dit niet zomaar doen... en het blijft gewoon leuk, al moet ik zeggen dat ik nu echt lekker in mn vel zit met de shaman bij de orcs :D

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
nimmolon schreef op maandag 15 november 2004 @ 11:19:
Het woordje stress test lijken veel mensen te vergeten ;)

En ja, ik heb er ook het volste vertrouwen dat dit tijdens de launch allemaal opgelost zal zijn.
Ten eerste zal het aantal accounts drastisch terug lopen.

Mensen die het niet leuk vinden, mensen die niet willen betalen enz. Uiteindelijk zullen de servers een stuk rustiger zijn :)
Daar gaat het niet eens om. Ze zullen simpelweg meer servers openen en een lagere max instellen per server. Wat een speelbare max is zijn ze nu juist aan het uitzoeken.

Dus het boeit niet of er in retail 2x zoveel mensen spelen dan nu, dan worden er simpelweg 3x zoveel servers geopend dan nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimmolon
Bosmonster schreef op maandag 15 november 2004 @ 11:22:
[...]Dus het boeit niet of er in retail 2x zoveel mensen spelen als nu, dan worden er simpelweg 3x zoveel servers geopend als nu.
Dus zullen de retail servers uit eindelijk een stuk rustiger zijn
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
nimmolon schreef op maandag 15 november 2004 @ 11:23:
[...]

Dus zullen de retail servers uit eindelijk een stuk rustiger zijn
:+
ja maar niet doordat er veel mensen zijn uit de beta die niet gaan spelen :+

ze openen gewoon wat nodig is, en dat de servers rustiger zijn dan in een stresstest moge duidelijk zijn :P

Weet iemand overigens al iets over de EU special edition? Kan er niks over vinden.. Wil hem graag preorderen, maar wel de SE..

[ Voor 15% gewijzigd door Bosmonster op 15-11-2004 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:57

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Bosmonster schreef op maandag 15 november 2004 @ 11:18:
[...]
Veel mensen snappen niet dat ze een BETA spelen.
Heb je geen zin in testen, doe dan niet mee aan een beta.

Ik zie niet in waarom Blizzard rekening moet houden met mensen die niet snappen dat ze een stress-beta spelen.
Het punt is dat veel mensen de open beta zien als een gratis demo. Op basis daarvan besluiten ze WoW te kopen of niet. Blizzard kan op deze manier zowel potentiele kopers kennis laten maken met het spel alsmede de servers lekker stressen.

Ze moeten echter niet vergeten dat 90% van alle spelers helemaal niet test. Zij spelen gewoon om het 'spelen'. Blizzard moet er wel degelijk rekening mee houden dat nare ervaringen in een beta klanten kost.

Het moet van 2 kanten komen. Blizzard heeft gratis testers en de spelers kunnen het spel even gratis spelen. Als Blizzard dus wat aankloot en servers vaak restart, grote lag introduceert en op andere manieren de beta ervaring onaangenaam maakt, dan kost dat geld.

Horizons had bij de beta ook irritante inventory lag en player models die pas na seconden zichtbaar werden. Mooi dat dit ook in retail zat!

[ Voor 8% gewijzigd door FunkyTrip op 15-11-2004 11:29 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeiron462
its_me schreef op maandag 15 november 2004 @ 10:54:
[...]
De lag heeft niet helemaal met de load te maken.. heb al gehoord dat de database die de loot drops bij houd het niet helemaal meer aan kon.. Daarom kon je voor de rest alles doen behalve totale lag als iedereen bleef hangen in zijn loot.. Errug grappig dus maar na gisteren een reset heb ik er geen last meer van gehad..

Maar nogmaals als je een Beta hebt van Windows verwacht je toch ook niet dat alles werkt.. het is totaal fout om een Beta met een demo te vergelijken alleen al om de naam.. Naam zegt genoeg en als mensen conclusies trekken uit een Beta dan vind ik dat bekrompen.. Als je conclusies trekt uit de gameplay dat kan natuurlijk.. Vind ik helemaal prima en als je vind dat er iets moet veranderen post het in de forums.. Maar ga niet over de servers zeuren als het nog Beta is.. al herstarten ze 20 keer op 1 dag dan blijft het alsnog een Beta.. In Retail zou ik dit natuurlijk nooit pikken.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
FunkyTrip schreef op maandag 15 november 2004 @ 11:28:
[...]

Het punt is dat veel mensen de open beta zien als een gratis demo. Op basis daarvan besluiten ze WoW te kopen of niet. Blizzard kan op deze manier zowel potentiele kopers kennis laten maken met het spel alsmede de servers lekker stressen.

Ze moeten echter niet vergeten dat 90% van alle spelers helemaal niet test. Zij spelen gewoon om het 'spelen'. Blizzard moet er wel degelijk rekening mee houden dat nare ervaringen in een beta klanten kost.

Het moet van 2 kanten komen. Blizzard heeft gratis testers en de spelers kunnen het spel even gratis spelen. Als Blizzard dus wat aankloot en servers vaak restart, grote lag introduceert en op andere manieren de beta ervaring onaangenaam maakt, dan kost dat geld.

Horizons had bij de beta ook irritante inventory lag en player models die pas na seconden zichtbaar werden. Mooi dat dit ook in retail zat!
Ben het niet met je eens. Blizzard moet de servers testen en daar komen dat soort dingen bij kijken. Ze kunnen niet aan de ene kant stress testen en aan de andere kant potentiele klanten tevreden stellen.

En ga niet vergelijken met Horizons.. Dat is zo'n beetje het slechts geprogrammeerde mmorpg dat ooit geintroduceerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimmolon
Bosmonster schreef op maandag 15 november 2004 @ 11:25:
[...]

ja maar niet doordat er veel mensen zijn uit de beta die niet gaan spelen :+

ze openen gewoon wat nodig is, en dat de servers rustiger zijn dan in een stresstest moge duidelijk zijn :P
Uiteraard :Y)

Nu ik toch bezig ben, zijn er veel Nl'ers op server 23 (eastern time)
Hebben een guildje opgericht met wat nederlandse spelers.

Heb zelf als Primary Professions gekozen voor Mining en Blacksmiting.
Volop bezig om mijn eigen kleding lijn te starten in armor :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glorificationer426
  • Laatst online: 17-09 22:22

Glorificationer426

come we hero rush yes?

Er zijn natuurlijk ook nog 100.000 kids die nooit retail gaan/mogen spelen en daar nu gebruik van maken ..

(@DiscWout) omg
(@DiscWout) bijna over mn nek :D
(@DiscWout) echt zo een boer laten, hele mond vol kots :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
nimmolon schreef op maandag 15 november 2004 @ 11:38:
[...]

Uiteraard :Y)

Nu ik toch bezig ben, zijn er veel Nl'ers op server 23 (eastern time)
Hebben een guildje opgericht met wat nederlandse spelers.

Heb zelf als Primary Professions gekozen voor Mining en Blacksmiting.
Volop bezig om mijn eigen kleding lijn te starten in armor :*)
ik speel met wat vrienden (NL/UK) op 23

Bosmonster, undead mage lvl 15 (bijna 16!!111) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimmolon
Bosmonster schreef op maandag 15 november 2004 @ 11:45:
[...]ik speel met wat vrienden (NL/UK) op 23

Bosmonster, undead mage lvl 15 (bijna 16!!111) :P
Aha, The Horde })

Paar in de guild zijn nu lvl18. Ben zelf nog lvl 12, maar dat komt vooral omdat ik het zoeken naar copper veins zo leuk vind :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 09:17
Glorificationer schreef op maandag 15 november 2004 @ 11:39:
Er zijn natuurlijk ook nog 100.000 kids die nooit retail gaan/mogen spelen en daar nu gebruik van maken ..
Ja dat is zeker het geval. Mensen die het te duur vinden, of die toch niet zo van MMORPG's houden en het al saai vinden, die zullen het niet kopen. Een redelijk groot deel IMHO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Niet om als een idioot die jaloers is op de l33t gaming systemen van anderen over te komen of zoiets, maar ik had een vraag over de performance. Aangezien de system requirements in de P3-800Mhz 256MB RAM GeForce 2 range zitten, vroeg ik mij af hoe deze specs daadwerkelijk draaien. Mijn ervaring is dat ze wel beweren dat je hiermee kunt spelen, maar ik de praktijk niets minder waar blijkt (*KUCH*Morrowind*PROEST*).

Ik zit er al een tijdje aan te denken op te upgraden, maar wacht het juiste moment af, met PCI-Express net nieuw etc. Mijn eigen systeem is momenteel een P3-800 met 448MB RAM en een GeForce 3 Ti200 128MB, dus je *zou* denken dat dit nog net iets beter presteert dan je minimale specs.

Heeft iemand daadwerkelijk ervaring met WoW op minder-dan-super-goafe hardware?

Ps. Net Dark Age of Camelot begonnen, kan ik over een paar maanden weer een nieuwe MMORPG starten #@&^%. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeiron462
Jaded schreef op maandag 15 november 2004 @ 11:54:
[...]

Ja dat is zeker het geval. Mensen die het te duur vinden, of die toch niet zo van MMORPG's houden en het al saai vinden, die zullen het niet kopen. Een redelijk groot deel IMHO.
Hmm daar zeg je wat.. Misschien zou het ook een idee zijn een paar lvl kanalen te maken.. of dat je alleen in general kan als je voorbij lvl 10 bent.. meeste kiddies lopen te schelden rond de lagere lvl's.. Vaak ook omdat ze niet verder komen en niet het geduld hebben om een manuel te lezen of te lezen in hun quest wat ze moeten doen.. Laatst kwam ik een lvl 4 kiddie tegen bij Crossroads.. :+ Deze personen maken het voor de andere "n00bs" lastig om lekker in het spel te komen en het spel op een goede manier mee te maken.. Errug jammer is dat en gelukkig zie je die straks in retail die niet meer..

Edit Negatyfus:
Ik heb op een laptop met deze specs gespeeld.. PIII 900 256MB Ati 8MB kaartje.. Je zou denken dat dit niet werkt maar verbazingwekkend draaide het.. Alleen ronddraaien zorgde voor veel gaps en op plekken kom waar veel mensen zijn heeft hij het er ook een beetje zwaar mee.. Maar het was speelbaar.. Natuurlijk niet zoals op mijn AMD64 3200 systeempje..

[ Voor 21% gewijzigd door Skeiron462 op 15-11-2004 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
FunkyTrip schreef op maandag 15 november 2004 @ 11:28:
[...]

Helemaal mee eens!

Blizzard gaat een beetje voorbij aan het feit dat mensen t als een demo zien en dus doorslaggevend is voor aanschaf. Natuurlijk kan blizzard heel hard gaan roepen dat het niet zo gebruikt/gezien moet worden, maar dan nog doen mensen t natuurlijk wel.
Als blizzard daar geen rekening mee houd dan steken ze gewoon hun kop in het zand.
Bosmonster schreef op maandag 15 november 2004 @ 11:31:
[...]

Ben het niet met je eens. Blizzard moet de servers testen en daar komen dat soort dingen bij kijken. Ze kunnen niet aan de ene kant stress testen en aan de andere kant potentiele klanten tevreden stellen.

En ga niet vergelijken met Horizons.. Dat is zo'n beetje het slechts geprogrammeerde mmorpg dat ooit geintroduceerd is.
Dat ben ik weer niet met jou eens :+
Inderdaad moet er getest worden bij andere mmorpgs die ik getest (en uiteindelijk 1 gekocht) heb was de beta vaak laggy etc, maar zodra de open beta kwam was t meer een demo. Open beta is in de regel gewoon zoals t retail gaat. Blizzard wijkt hier van af.

Overigens is er nog een goed argument om nu al final te verwachten, je characters zijn na de beta gewoon in retail bruikbaar. We spelen nu dus al met retail characters!
Meende ik ergens gelezen te hebben, blijkbaar onbeslist atm.

Ikzelf zie t overigens wel als een beta!

[edit]
Ok we houden er over op :*

[ Voor 32% gewijzigd door itsme op 15-11-2004 12:32 ]

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimmolon
Waar ik vooral gestoord van raak zijn de vragen zoals.

"Were can I find goldtooth !?!?!"
"Were is princess ?!?!"

Van die vragen die je allemaal zo simpel kan beantwoorden als je de quests ook gewoon leest 8)7

Maar snel general chat uitgezet in de start gebieden :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
its_me schreef op maandag 15 november 2004 @ 12:05:
[...]

Helemaal mee eens!

Blizzard gaat een beetje voorbij aan het feit dat mensen t als een demo zien en dus doorslaggevend is voor aanschaf. Natuurlijk kan blizzard heel hard gaan roepen dat het niet zo gebruikt/gezien moet worden, maar dan nog doen mensen t natuurlijk wel.
Als blizzard daar geen rekening mee houd dan steken ze gewoon hun kop in het zand.

Ikzelf zie t overigens wel als een beta!
En dan hou ik erover op:

Blizzard KAN niet met dit soort mensen rekening houden. Het IS EEN BETA en Blizzard kan niet voor een paar mensen het ineens MINDER BETA maken.

BETA = bugs, lag, downtime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeiron462
Bosmonster schreef op maandag 15 november 2004 @ 12:10:
[...]
En dan hou ik erover op:

Blizzard KAN niet met dit soort mensen rekening houden. Het IS EEN BETA en Blizzard kan niet voor een paar mensen het ineens MINDER BETA maken.

_/-\o_ :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skeiron schreef op maandag 15 november 2004 @ 12:04:
Edit Negatyfus:
Ik heb op een laptop met deze specs gespeeld.. PIII 900 256MB Ati 8MB kaartje.. Je zou denken dat dit niet werkt maar verbazingwekkend draaide het.. Alleen ronddraaien zorgde voor veel gaps en op plekken kom waar veel mensen zijn heeft hij het er ook een beetje zwaar mee.. Maar het was speelbaar.. Natuurlijk niet zoals op mijn AMD64 3200 systeempje..
Hmm, naar aanleiding van mijn GeForce 3 kaartje zou je dan denken dat de mijnes het nog redelijk zou gaan doen... WoW ziet er gaaf genoeg uit om er serieus over te denken mijn DAoC account op te geven voor een WoW account. :) Maar dan moet het wel lekker draaien tot ik mijn PC eindelijk upgrade. Volgens mij heeft het wat charmants als je een MMORPG start die net is gereleased (ipv DAoC die al 3 jaar draait) en iedereen nog nieuw is (behalve de betatesters).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nioz
  • Laatst online: 01-05 15:34
its_me schreef op maandag 15 november 2004 @ 12:05:
[...]

[...]

Overigens is er nog een goed argument om nu al final te verwachten, je characters zijn na de beta gewoon in retail bruikbaar. We spelen nu dus al met retail characters!
"Character Wipe Discussion: Part Diez "
http://forums.worldofwarc...6559&p=1&tmp=1#post646559

"This is the thread to discuss a potential character wipe between beta and retail.

We do not have a decision to share with you right now and my hands are tied on the matter. When we do have news on the subject, we'll let you know. "

Dus volgens mij is er nog niets gezegd over de wipe (waarvan ik denk dat hij wel komt, maarja dat is gewoon een voorgevoel :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeiron462
Negatyfus: Er zijn meerdere manieren om het te testen als je goed zoekt ;) Maar WoW zal het doen op je systeem alleen geen shader effecten enzo dus minder mooi maar draaien zal ie zeker.. Het is alleen wat je ervan verwacht.. Heb hem gezien met AMD 1000 1024MB en ti4200 64MB en daar draaide hij goed genoeg.. Mijn systeem is AMD64 3200 756MB FX5700 256MB en alles op max en dan draai ik gemiddeld 25FPS.. (shift+R) dus...................

Edit FunkyTrip: Ik hoop dat ze het ook op 1 server 10.000 man op kan of meer.. pas dan ga je leuke Raids zien.. Maar ik denk/hoop dat het die kant ook op gaat.. Ik verwacht ook niet dat alle "test" servers de lucht in blijven..

[ Voor 21% gewijzigd door Skeiron462 op 15-11-2004 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Bosmonster schreef op maandag 15 november 2004 @ 12:10:
[...]

En dan hou ik erover op:

Ik werk als professionele software tester en kan uit ervaring zeggen dat de versie die nu uit is, de versie is die gereleased wordt. Als ze nog structurele fixen moeten doen dan zijn ze verkeerd bezig. Elke fix, zeker fixen die onder een deadline gedaan worden, introduceert nieuwe bugs.

Het enige waar we ons aan vast kunnen houden is dat de closed beta prima ging en als de Amerikanen slapen we geen last hebben van inventory lag. Dit betekent echter dat de servers veel minder mensen aankunnen dan ik had gehoopt. Het lijkt me leuker om met 10.000 mensen op 1 server te spelen dan met 2000 max.

Ik verwacht dan ook veel van die 1 server MMORPG's die gaan uitkomen.
Overigens Horizons mag dan wel kut geprogrammeerd zijn. Het had de beste User Interface van alle MMORPGs. Ik vind de UI van WoW maar matigjes. Zeker het chatten is rampzalig en item management krijgt van mij maar net een 6 minnetje.

Dan werk je jaren aan een game, superveel content en zeer sfeervolle graphics... en dan kom je met zo'n user interface :X

De character customization is ook om te huilen. Iedereen ziet er hetzelfde uit. Gelukkig las ik ergens dat dit in retail geloof ik zeer uitgebreid zal zijn.

Verder vind ik het een erg leuk spel _O_

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Ik werk als professionele software tester en kan uit ervaring zeggen dat de versie die nu uit is, de versie is die gereleased wordt. Als ze nog structurele fixen moeten doen dan zijn ze verkeerd bezig. Elke fix, zeker fixen die onder een deadline gedaan worden, introduceert nieuwe bugs.
Aan MMORPG's wordt continue gewerkt. Dus de versie die nu als beta gebruikt wordt, wordt constant geupdate en gefixed ook in retail (juist in retail, daar betaal je voor). Heel veel bugs zitten er overigens inderdaad niet meer in, de open beta is dan ook bedoeld als stresstest voor de servers, om maar weer in herhaling te vallen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpiefox
  • Laatst online: 16-09 13:39

Jumpiefox

Hoi ?

Wat is er met de user interface o.O?
Het enige wat ik minder vind van de inventory is dat je niet kan instellen welke item automatisch in welke bag komt maar verder vind ik het top. <<< mischien kan dat wel maar ben het nog niet tegen gekomen :)

Het chatten vind ik ook lekker....R om iemand snel een pm te sturen :P en de rest spreekt voor zich.
Moet zeggen dat ik nog geen Ne ben tegen gekomen die er precies hetzelfde als mij uitziet :P equip zorgt daar wel voor..iedereen is wel wat anders XD

[ Voor 7% gewijzigd door Jumpiefox op 15-11-2004 12:59 ]

The first casualty in war is always the truth...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemo55
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:50
FunkyTrip schreef op maandag 15 november 2004 @ 12:30:
[...]

Dan werk je jaren aan een game, superveel content en zeer sfeervolle graphics... en dan kom je met zo'n user interface :X
Als pro zou je moeten weten dat je een 3rd party programma kan gebruiken om de interface grotendeels naar je eigen wensen aan te passen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Skeiron schreef op maandag 15 november 2004 @ 12:28:...alleen geen shader effecten enzo dus minder mooi maar draaien zal ie zeker..
Geen shadereffecten? Een GeForce 3 is gewoon een DirectX 8 compatible kaartje met programmable shaders, dus ik zie niet in waarom die niet zouden werken. Het zou hoogstens de performance kunnen aantasten, maar da's wat anders. :)

Maar 25 FPS gemiddeld op je AMD64 3200+, dat voorspelt volgens mij weinig goeds voor een P3-800 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

In de UI van Horizons kun je:
* elk window moven
* chatwindowtjes openen
* kiezen voor grafische of text inventory
* zit een compaswijzertje die met je meedraait
* kun je voor elk window transparency en font e.d. instellen
* kun je net zoveel hotkeybars openen als je wilt (zodat je alle knoppen kunt zien)
* om een item uit je inventory te verwijderen hoef je niet op te pakken en los te laten in het main scherm. Effe op Del drukken is genoeg

Ook de vendor interfaces waren veel beter. Filteren, sorteren enzo.

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje bij de Shaman skill Flurry ("Increases attack speed for X% for your next 3 swings after dealing a critical attack").

Als je dus een crit. hebt gedaan, moet je dan meteen daarna 3 attacks met je wapen doen om die extra attack speed te krijgen of mag je ondertussen nog een spell casten bijvoorbeeld en dan met je weapon meppen met extra speed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

zeg stomme vraag... maare hoe chat ik in de general chat :X

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KeeZ schreef op maandag 15 november 2004 @ 13:16:
zeg stomme vraag... maare hoe chat ik in de general chat :X
/1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ

KeeZ

Deze plek is te koop.

thx ! (eigenlijk best een stomme vraag maar goed) waarom er idd niet iets van een 'noobie bar' is ofzo, dat vraag ik me ook wel eens af... maar goed; na lvl10 wordt de chat toch een stuk beter :)

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Laatst online: 30-07 09:05
FunkyTrip schreef op maandag 15 november 2004 @ 13:09:
In de UI van Horizons kun je:
* elk window moven
* chatwindowtjes openen
* kiezen voor grafische of text inventory
* zit een compaswijzertje die met je meedraait
* kun je voor elk window transparency en font e.d. instellen
* kun je net zoveel hotkeybars openen als je wilt (zodat je alle knoppen kunt zien)
* om een item uit je inventory te verwijderen hoef je niet op te pakken en los te laten in het main scherm. Effe op Del drukken is genoeg

Ook de vendor interfaces waren veel beter. Filteren, sorteren enzo.
Zeg eens serieus, heb jij al eens op de world of warcraft site gezocht naar UI? Want je kan namelijk alles aanpassen zover jij wil in xml. Kijk hier maar eens:
http://forums.worldofwarc...w-interface-customization

Keez, je bent geen newbie. Ik wist het ook niet en ik ben zeker geen rpg/mmo noob ;). Maar naar enig zoekwerk op de officiele site had je het ook zelf kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Moet het met FunkyTrip eens zijn dat de Horizons UI een van de beste is die ik in een MMORPG gezien heb. Als je nooit Horizons gespeeld hebt wordt dat lastig beoordelen ;)

De WoW interface is ook wel te customisen, maar het allemaal wat 'lomper'. Met name de chatvensters zijn een stuk minder en nemen te veel ruimte in door de grote anti-aliased lettertypes (zijn helaas niet aliased of in heel klein font te zetten).

[ Voor 19% gewijzigd door Bosmonster op 15-11-2004 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 18:01
Nogmaals, ik ben n00b, maar gezien de kwaliteit van eerdere spellen van Blizzard vertrouw ik er wel op dat dit spel 'af' zal zijn als het gereleased wordt. Ook wat updates betreft is Blizzard altijd erg bij de tijd.

De enige reden dat ik WoW ben gaan spelen is dat het van Blizzard is; die lui staan garant voor kwaliteit.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nimmolon
Iemand last gehad van bugged mining veins op welke server dan ook? Had gisteren nogal last van mining spots die je gewoon niet kon minen, terwijl ze wel op de kaart stonden aangegeven als actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rody
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-08 18:32
Om terug te komen op het open beta principe. Ik vind dat Blizzard heel erg zijn klanten te gemoet komt op deze manier. Men kan een uitgebreide game spelen wat met een demo niet kan.

Ik speel op Test 9 en daar zijn meestal geen problemen. Heel af en toe wat lag en soms is de server down (net 2 keer gehad). Deze open beta is een relaxte manier om dingen te spelen zodat ik hoogstwaarschijnlijk bereid ben om het spel direct te kopen / pre-orderen.

Tuurlijk heeft deze game ook irritante dingen, maar het moet ook niet te relaxt zijn anders wandel je overal doorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nimmolon schreef op maandag 15 november 2004 @ 15:59:
Iemand last gehad van bugged mining veins op welke server dan ook? Had gisteren nogal last van mining spots die je gewoon niet kon minen, terwijl ze wel op de kaart stonden aangegeven als actief.
Daar had inderdaad ook last van. Maar het is niet voor niets open beta he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Als je last hebt van een bug (zoals niet werkende veins) dan moet je die reporten ;)

Als je wilt dat het niet in de retail ook voorkomt uiteraard.

[ Voor 28% gewijzigd door Bosmonster op 15-11-2004 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedruM
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-09 16:47
check mijn mechanische squirrel dan LOL :)

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~p.smid/wow3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik adviseer mensen met UI problemen even de CTMod te downloaden. Ik heb even het adres niet meer want ik zit op werk maar er staat op de WoW site/forums een prima linkje, en anders is er nog google :)

Heb je wat meer hotlink bars, wat meer uitbreidingen, je kan notes op de map zetten en delen met elkaar (handig voor die quest noobs, je kan ze ook sturen namelijk :)) etc.

Zeer handig zodra je wat hoger level bent en je spells niet meer kunt managen. Want shift 1,2,3 gaat niet zo makkelijk imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Even een vraagje over pets. Ik kan een pet kopen in Undercity voor 50s. Nu vind ik dit best een aardig bedrag, behalve als ie in 10 minuten dood gaat en die dus weg is..

Hoe werkt dat met gekochte pets als je geen revive skills hebt enzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hoe je een 1e rang Profession (blacksmithing) kunt verwijderen? Wil graag Alchemy, maar heb al 2 profs. en kan niet veranderen.

PS. Heb gezocht naar antwoord in eerdere topics, kon het niet vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Wat kan zon pet?

Behalve mee rennnen dan ;), een imp is toch ook een soort pet?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Zo'n pet van 50s kan niets. Het is alleen voor de show, puur voor de leukigheid. Het is een non-combat pet... een gezelschapsbeestje die verder niet veel doet behalve achter je aan lopen/vliegen.

Er zijn maar 2 classes die iets een pet kan trainen en levelen, de hunter en de warlock. En engineers kunnen van die tijdelijke pets maken die even met je mee vechten.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Niet online
Bosmonster schreef op maandag 15 november 2004 @ 17:33:
Even een vraagje over pets. Ik kan een pet kopen in Undercity voor 50s. Nu vind ik dit best een aardig bedrag, behalve als ie in 10 minuten dood gaat en die dus weg is..

Hoe werkt dat met gekochte pets als je geen revive skills hebt enzo?
Dat zijn van die nutteloze beesten die alleen maar achter je aan vliegen/lopen. Wel leuk maar doen niks en volgensmij kunnen ze ook niet dood, dat heb ik iig een keer gelezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 17:29:
Ik adviseer mensen met UI problemen even de CTMod te downloaden. Ik heb even het adres niet meer want ik zit op werk maar er staat op de WoW site/forums een prima linkje, en anders is er nog google :)

Heb je wat meer hotlink bars, wat meer uitbreidingen, je kan notes op de map zetten en delen met elkaar (handig voor die quest noobs, je kan ze ook sturen namelijk :)) etc.

Zeer handig zodra je wat hoger level bent en je spells niet meer kunt managen. Want shift 1,2,3 gaat niet zo makkelijk imo :)
Heb je de Cosmos UI mod al geprobeerd ? die vond ik persoonlijk wat beter werken dan de CTMod. kleine reclame :p http://www.cosmosui.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet wat het met blizzard is,maar als DIT het eindproduct is,nou nou,de servers liggen er om de halve klap uit,dan zie ik veel mensen stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakR
  • Laatst online: 17-09 22:08
het draait op m'n laptop allemaal niet echt geweldig. Kwam net voor het eerst wat horde tegen die kwamen aanvallen. Ik klikte op aanvallen, de rest was een grote haper, hele aanval niet gezien :D

Ga het toch maar op m'n normale pc zetten :P

Ik ben trouwens Blauwbaard (lvl 12 Dwarven Hunter) op server 14

[ Voor 25% gewijzigd door FreakR op 15-11-2004 21:49 ]

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 20:08:
Ik weet niet wat het met blizzard is,maar als DIT het eindproduct is,nou nou,de servers liggen er om de halve klap uit,dan zie ik veel mensen stoppen.
Speaking of which...Nahja, ben dus zojuist gedisconnect op Test Server 14. Kan inmiddels die server wel weer bereiken, maar nog geen character ophalen. WoW forums zijn ook ontzettend traag. Eindelijk tijd om even een update te doen 8)

Mn hunter is inmiddels level 12, met idem pet (moonstalker). Kwam zojuist net boven Aubergine een horde character tegen, totaal onverwachts, maar mn pet had hem dood voor ik zelf een concussive shot (uber-skill imho) kon maken.

Wel nog even een newb-vraagje, wat is de default key om door te blijven rennen zonder 'w' ingedrukt te houden, begon gister aardig kramp in mn hand te krijgen lol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BETA! :*)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2004 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 20:21:
[...]

Speaking of which...Nahja, ben dus zojuist gedisconnect op Test Server 14. Kan inmiddels die server wel weer bereiken, maar nog geen character ophalen. WoW forums zijn ook ontzettend traag. Eindelijk tijd om even een update te doen 8)

Wel nog even een newb-vraagje, wat is de default key om door te blijven rennen zonder 'w' ingedrukt te houden, begon gister aardig kramp in mn hand te krijgen lol :)
same here 8) en autorun... mogelijk? :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2004 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Webgnome
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:48
:r lees aub even wat posts terug daar verteld bosmonster nog waarom dat het laggy is, waarom de servers soms disconnecten etc. Het komt er in het kort op neer dat het een BETA is oftewel j kan dit verwachten en is zelfs door blizzard toegegeven dat ze dit doet om te strestesten maar we hebben zeker weer geen zin om al die reply's terug te lezen ;(

Strava | AP | IP | AW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakR
  • Laatst online: 17-09 22:08
autorun doe je met num-lock. Gewoon te vinden bij je key bindings.

In space no-one can hear you scream | http://www.google.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 20:21:
[...]

Met NumLock of je 4e muisknop volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeg vraagje hè,

hoeveel zou zon beta account waard zijn voor een nederlander :).

Ze zijn in america al verkocht voor 200$ 8)7

*elmo heeft zijn account @ marktplaats gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Webgnome schreef op maandag 15 november 2004 @ 20:25:
[...]

:r lees aub even wat posts terug daar verteld bosmonster nog waarom dat het laggy is, waarom de servers soms disconnecten etc. Het komt er in het kort op neer dat het een BETA is oftewel j kan dit verwachten en is zelfs door blizzard toegegeven dat ze dit doet om te strestesten maar we hebben zeker weer geen zin om al die reply's terug te lezen ;(
sigh,je snapt me niet,zegt dit meschien genoeg:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v323/bert_6/WoWScrnShot_111504_203935.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiErRa
  • Laatst online: 17-09 20:18
Ik zit met een rogue quest die nogal buggy lijkt te zijn, ik moet shipping papers van de defias dockmaster in jarod's landing (elwynn forest) zien te krijgen, maar ik heb hem al wel 50x gekilled maar nog steeds geen papieren. Weet iemand wat ik fout doe?

Heb trouwens al wel een paar keer een kist zien spawnen en leeggeroofd maar ook daar zit ie niet in.

[ Voor 30% gewijzigd door SiErRa op 15-11-2004 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Me chars zijn weg op server 14 !!!!!!!!!!!! :X
1. 11/15 - Pacific/Mountain server status | 11/15/2004 12:04:44 PM PST

We are experiencing some connectivity issues with Pacific and Mountain time servers. Our network engineers are aware of this issue and are analyzing the situation. We hope to provide further updates to this issue shortly.

*During this time, characters may not appear on the character select screen. Please be aware that this does not mean characters have been deleted, but rather the connectivity issues are resulting in blank character select screens.

[ Voor 87% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2004 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou ze maar geen mailtje sturen ofdat ze rekening willen houden met het feit dat wij europeanen juist rond dit tijdstip willen/kunnen spelen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 11:37

Ace

Happy Happy Joy Joy

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 20:42:
Zeg vraagje hè,

hoeveel zou zon beta account waard zijn voor een nederlander :).

Ze zijn in america al verkocht voor 200$ 8)7

*elmo heeft zijn account @ marktplaats gezet
Closed Beta accounts misschien maar met een US Retail over 8 dagen is een US OB account geen fuck waard natuurlijk.

Zeker niet voor nederlanders die sowieso alles al te duur vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Savage
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05-2021

The_Savage

wEiRd

heb hier nog een beta acount.. zit een human warlock lvl14 in (genaamd Thesavage)
heb er geen zin meer, dus voor diegene die het nog ff wil uitproberen. (gratis uiteraard)

stuur me een mailtje (laat maar, is al weg :P)

Mijn ervaring:
WoW bevat vrijwel geen replay waarde, na 1 keer tot over lvl 4 a 5 gespeeld te hebben had ik al geen zin meer om opnieuw te beginnen. Missies zijn opzich goed te doen (zolang je maar een party hebt is alles haalbaar).
Helaas is een beetje scouten of wat rondkijken al gauw niet mogenlijk, creeps van lvl }) duiken dan overal op. Ook zijn afstanden vaak gewoon te groot (of je bent te traag).

Verder is het opzich wel een leuk spel, maar ben bang dat na een jaar (uiterlijk 2) merendeel van de spelers uitgespeeld zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeepSeven
  • Laatst online: 30-07 09:05
Weer een hoop auctions opgezet, hopelijk morgen flink wat mailtjes :Y) . Er zit trouwens een bug in de chat, af en toe kom ik met /1 niet op general channel, hebben jullie dat ook wel eens? Ik zie trouwens wel in de chat dat iemand in het trade channel een item "meegeeft" , dan is die tekst groen en kan je zien door erop te klikken wat voor item het is... Hoe doe je dat?

Voor de rest vindt ik het spel tot nu toe geweldig _/-\o_ . Ik ga hem zeker pre orderen, al denk ik niet meteen op de 26e.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 19:48

Snappie88

Mr. Hollywood

Mag ik mag ik mag ik mag ik mag ik?!?!? Ja? JA? JOEPIEEEE!

(komt ie hoor):

Beta! :*)

Zo, nu we dat hebben opgehelderd, wou ik me graag storten op de mensen die er al snel weinig aanvinden. Heb het al een rotzooi pagina's terug neergezet, het verschil met een normaal spel en een MMORPG is dat je er flink wat tijd in moet stoppen wil je er iets voor terugkrijgen. Het is niet een spel wat je eventjes een half uurtje speelt voordat je naar school gaat, maar een spel wat je na etenstijd de hele avond speelt om vervolgens om 04:16 in je bed te duiken (uiteraard moet je de volgende dag naar school/werk/vriendin -doorhalen wat niet van toepassing is). Alles gaat langzaam, iedereen heeft geldnood enzovoorts. Als je lvl }) creeps tegenkomt ben je blijkbaar nog niet klaar voor het gebied, moet je een stapje terug nemen en vragen waar je het beste kan lvlen met een party. Daar gaat het spel namelijk om, je zit continue te lvlen zodat je eindelijk die bepaalde quest kan doen, dat bepaalde wapen kan gebruiken, die speciale ability enzovoorts. Als je er niets aan vindt is dat natuurlijk hartstikke logisch, je moet ontzettend veel geduld hebben voor een MMORPG. Ik zou zeggen, maak gebruik van deze beta, speel het spel kapot (en let nou alsjeblieft niet op de fouten, heeft Blizzard een buggy Warcraft III op de markt gezet? Heeft Blizzard een Diablo 2 op de markt gezet waarmee je niet online kwam? Heeft Blizzard een Starcraft op de markt gezet die virussen als de pest op je computer af lieten komen? NEE!) en kom als je lvl 40+ (of iets dergelijks, misschien nog hoger) bent pas met een oordeel.

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaded
  • Laatst online: 04-09 09:17
wat je probeert te zeggen is dat het je complete sociale leven verneukt, en dat is inderdaad zo. Gelukkig is deze beta bijna afgelopen ;)

Loopt de EU closed beta trouwens nog steeds? En hoe snel na het stoppen van de US closed beta begon de open beta?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Laatst online: 11-09 20:46

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Weet iemand ook waar ik de "magistrate seven" in brill kan vinden?

Hm, server 37 ligt er nu af, werd net gedisconect en kan nu mijn karakter niet zien, nou ja morgen maar weer verder "testen". O-)

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet
  • Laatst online: 10-09-2024

Muppet

GT: Beestig

CLosed beta loopt nog steeds ja :D gelukkig wel want ik wil toch echt een knol rijden voordat ie afgelopen is :D

There is no art to find the minds construction in the face

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SiErRa schreef op maandag 15 november 2004 @ 21:08:
Ik zit met een rogue quest die nogal buggy lijkt te zijn, ik moet shipping papers van de defias dockmaster in jarod's landing (elwynn forest) zien te krijgen, maar ik heb hem al wel 50x gekilled maar nog steeds geen papieren. Weet iemand wat ik fout doe?

Heb trouwens al wel een paar keer een kist zien spawnen en leeggeroofd maar ook daar zit ie niet in.
Je moet hem pickpocketen, niet killen ;). Gewoon in stealth achter hem sluipen, pickpocket en dan kan je met hem doen wat je wil. Werkt dat niet dan is de quest gewoon bugged en hoef je geen moeite meer te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locutes
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-03-2023

Locutes

Serve the Borg Collective

MrVegeta schreef op maandag 15 november 2004 @ 23:38:
Weet iemand ook waar ik de "magistrate seven" in brill kan vinden?

Hm, server 37 ligt er nu af, werd net gedisconect en kan nu mijn karakter niet zien, nou ja morgen maar weer verder "testen". O-)
Je kan Magistrate Seven vinden in de Townhall van Brill. Dat is het grootste gebouw van Brill, dus dat kan niet missen :P

We are the Borg,
The existence as you know it is over,
We will add your biological and technological distinctiveness to our own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Heb nu een pet Cockroach :P Jammer dat ik hem geen naam kan geven (krijg geen menu). Blijkbaar kan dat niet met gekochte pets.

Hijs wel een beetje erg klein voor zn 45 silver..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeiron462
The_Savage schreef op maandag 15 november 2004 @ 22:08:
Mijn ervaring:
WoW bevat vrijwel geen replay waarde, na 1 keer tot over lvl 4 a 5 gespeeld te hebben had ik al geen zin meer om opnieuw te beginnen. Missies zijn opzich goed te doen (zolang je maar een party hebt is alles haalbaar).
Helaas is een beetje scouten of wat rondkijken al gauw niet mogenlijk, creeps van lvl }) duiken dan overal op. Ook zijn afstanden vaak gewoon te groot (of je bent te traag).
Hmm MMORPG zijn ook niet bedoeld bij zo'n laag lvl al diepgang te hebben.. je bent namelijk al binnen 1 uur voorbij de eerste 8 lvl minimaal.. Ik meestal voorbij lvl 10 (behalve NE :() Dus tja Replay krijg je pas bij hogere lvl's.. Misschien dat je denkt dat je zoveel tijd hebt gestoken om voorbij de eerste lvl's dat het niet meer leuk is.. maar probeer het eens voor de gein je zal merken dat het veel sneller gaat omdat je meer skills hebt opgebouwd.. Afstanden zijn irritant in lagere lvl's maar dat is logisch zodat er minder n00bs gaan ronddwarelen in lvl plaatsen waar ze niet horen.. lvl 40 krijg je een mount en bij lvl 16 moet je toch zeker al een paar flight locaties hebben waardoor je sneller kan reisen..

En _/-\o_ dat je andere ook een kans geeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Laatst online: 08:53
DeepSeven schreef op maandag 15 november 2004 @ 22:39:
Ik zie trouwens wel in de chat dat iemand in het trade channel een item "meegeeft" , dan is die tekst groen en kan je zien door erop te klikken wat voor item het is... Hoe doe je dat?
Shift ingedrukt houden en klikken op het gewenste item. Dit werkt overigens niet in General/normal chat, dan kun je er niet op klikken, in trade/party/whisper wel.

Alliance raid
Zondagavond liep het met Test 4 weer niet helemaal lekker: alle NPCs waren weg. Dan zijn er 2 opties; Of vissen (als je je fishing pole tenminste bijhebt) óf raiden.
Ik had m'n fishing pole niet bij, dus ik liep maar achter de raid group aan :+

Na een flinke tocht door de Wetlands kwamen we een Horde groep tegen, wat volgde was een massale slachtpartij >:)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/purechaos/got/wow/wow_01.JPG

Blizzard besloot ondertussen de server down te halen om de NPCs te fixen. met als gevolg dat onze hele raid group uit elkaar gevallen was toen de server weer up was.

Uiteindelijk probeerde de group waar ik in zat, met nog ongeveer 10 players over, nog een paar trolletjes te slopen. De Horde group had echter duidelijk de overmacht, en dus waren we allemaal na 20s dood. Natuurlijk werden we ook nog even uitgelachen :(
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/purechaos/got/wow/wow_02.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nemo55
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:50
http://www.amazon.co.uk/e...1_xgl/202-4347699-6467051]

Zou dit de echte release date zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skeiron462
Hmm zou wel heel veel inside info zijn.. ze hebben het al staan sinds Juni..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Blah.. ik wil de Collector's Edition :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet

Muppet

Ja ik ook :D maar nog niet echt super duidelijke berichten over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
We kunnen EU preorderen (met beta rechten) vanaf 26 november geloof ik. Dus ik wacht nog wel ff af tot die tijd of er al meer info is over de CE.

Wil namelijk ook wel EU closed beta spelen...

Beetje kip-ei probleem zeg maar :P

[ Voor 9% gewijzigd door Bosmonster op 16-11-2004 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op het general forum van WoW europe staat door een Blizzard Community persoon gemeld dat een lijst met winkels waar je kan pre-orderen beschikbaar komt op de datum dat de pre-order van start gaat (26 november dus). Op die lijst staat ook vermeld welke winkels de Collectors Edition zullen gaan voeren...

Afwachten dus.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet

Muppet

Closed beta is al bezig, je kreeg dacht ik zoiezo een open beta account dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cthulhu
  • Laatst online: 02-05 10:55

Cthulhu

Carpe Noctem

Iemand nog een key over voor US open beta? Was te laat met aanmelden via FP :'(
Wil het eigenlijk wel ff spelen voor de 23e ;)

See you in the Galaxies Far, Far Away ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:23
Ik lees zojuist dat Blizzard dus inderdaad doorgaat met het scheiden van continenten kwa servers! Ik speel al sinds 2003 DAOC op USA servers, ik ken er dus veel mensen en straks kan ik hun niet achterna :(

Maar....waarom 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

DeepSeven schreef op maandag 15 november 2004 @ 22:39:
Weer een hoop auctions opgezet, hopelijk morgen flink wat mailtjes :Y) . Er zit trouwens een bug in de chat, af en toe kom ik met /1 niet op general channel, hebben jullie dat ook wel eens?
Dat chat probleem heb ik ook (en als bug aangemeld). Heel irri. Gebeurt bij mij alleen maar in Elwynn forest. Als ik een andere zone binnenga gaat het wel goed. Wellicht omdat ik 'geboren' ben in Elwynn of zoiets.

Auctions vind ik slecht opgezet. Ze moeten in elke stad auctions neerzetten die aan elkaar gekoppeld zijn. Want dit is crap. Moet je helemaal naar Ironforge 8)7

Ook dat deed Horizons beter met player vendors overal (en toch vind ik WoW beter hehe)

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
FunkyTrip schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 13:23:
[...]

Auctions vind ik slecht opgezet. Ze moeten in elke stad auctions neerzetten die aan elkaar gekoppeld zijn. Want dit is crap. Moet je helemaal naar Ironforge 8)7

Ook dat deed Horizons beter met player vendors overal (en toch vind ik WoW beter hehe)
Dat ben ik 100% met je eens.. rassen die beginnen bij een auctionhouse hebben een veel te groot voordeel...
Kaap schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 13:15:
Ik lees zojuist dat Blizzard dus inderdaad doorgaat met het scheiden van continenten kwa servers! Ik speel al sinds 2003 DAOC op USA servers, ik ken er dus veel mensen en straks kan ik hun niet achterna :(

Maar....waarom 8)7
Dat is al een heeeeele tijd bekend.. De redenatie is een beetje krom, namelijk dat ze de kwaliteit van de connectie willen waarborgen en dus geen mensen naar de andere kant van de wereld laten connecten...

Maar dat moeten spelers toch zelf weten lijkt me of ze met een mindere ping willen spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Klopt alleen ik ben pas enkele dagen geleden begonnen met het checken van WoW omdat mijn huidige mmorpg op zijn eind loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet

Muppet

Welke is dat?? Lineage :+ maar goed dat is een andere discussie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17-09 10:44

jjwa

CZ3 tentmuis

Ik heb een Snowshoe Rabbit als huisdier :).
Zal vanavond eens een screenshot plaatsen ervan.
Heb ook een mechanical squirrel, maar jammer genoeg mag je er maar 1 tegelijk rond hebben lopen :).

Ben verder al Blacksmith level 147, kan echt gave spullen maken, alleen jammer dat de ingredienten voor de hogere items zo zeldzaam zijn!
Kan nu een armor maken waarvoor ik Lesser Moonstones, Moss Agate en Iridescent Pearls nodig heb, 2 van elk, zie die maar eens te vinden!
keldon schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 22:53:
Ik heb op mijn EU char Alchemy/Herbalism als tradeskills en alhoewel je daar erg leuke potions mee kan maken brengt het niet echt geld op.
EU char, is dat op de closed beta, of mis ik iets?
Soetje schreef op zondag 14 november 2004 @ 02:53:
Komen ze bij de European Release ook nog met European servers want anders ga ik me doodergeren aan de lag, nu vink et allemaal prima want et is gratis, ik ben ckr van plan om deze game te gaan spelen, mits ze dan European servers aanschaffen.
De servers zijn ongeveer het enige Amerikaanse aan de Amerikaanse beta, hebt er geen eens een US adres of creditcard voor nodig ofzo, dus ik ga er vanuit dat de EU beta/release servers zal krijgen in de EU.
En aangezien Fransen en Duitsers het spel waarschijnlijk ook helemaal vertaald krijgen, hoop ik dat ze op aparte realms gedumpt worden, zij blij wij blij :).
RealCato schreef op zondag 14 november 2004 @ 21:22:
Realm is Full
Position in queue: 173
Estimated time: 71 mins
leuk zo'n nieuwe fix...volgens WoW forums is dit tijdelijk totdat ze de servers / verbindingen getuned hebben....bleh nu kan ik niet spelen!
Ik denk dat het beter is dat iedereen zonder extreem veel lang kan spelen, en een paar mensen niet, dan dat iedereen de server op mag, maar allemaal lag hebben, ik vind het een prima fix :). Na de release zijn er toch een heel stuk minder mensen, dus heb je dan ook geen wachtrijen meer.
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 17:43:
Weet iemand hoe je een 1e rang Profession (blacksmithing) kunt verwijderen? Wil graag Alchemy, maar heb al 2 profs. en kan niet veranderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
Muppet schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 14:01:
Welke is dat?? Lineage :+ maar goed dat is een andere discussie ;)
offtopic:
Dark Age of Camelot. NF is vandaag uitgekomen, :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gri-
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Mja dat van die auctions is wel waar .. maar je kan er wel wat mee doen. Als je nou ff een char maakt die begint (of in de buurt van) in zo'n auction stad. Dan mail je gewoon geld/items naar die level 1 en daarmee koop je items of verkoop je items.

Ff uitloggen en weer op naar je normale char ;)

Al dat geloop maakt het soms wel spannend vind ik. Als zo'n item op short staat en jij zit een eind weg en iemand biedt meer geld. RUN RUN :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace

Ace

Happy Happy Joy Joy

Topicstarter
jjwa schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 14:15:
[...]

EU char, is dat op de closed beta, of mis ik iets?
Yup, en ik begin er inmiddels een beetje van terug te komen dat er met Alchemy/Herbalism niet goed te verdienen is. Heb Alchemy inmiddels op 213 en kan dan Greater Healing/Mana potions maken, die verkopen goed. Evenals Fortitude (+120 health voor een uur), Agility & Strength (ook allemaal +X voor een uur). En die verkopen dus gegarandeerd, en nog voor redelijke prijzen ook, hou er best wel wat aan over elke dag.

En vanaf 200 kan ik nu ook recipe's leren voor speciale potions die nodig zijn in andere tradeskills om items te maken. Ik kreeg gisteren een Frost Oil recept in de ruil voor het maken van 1 Frost Oil zodat hij zijn Frost Tiger Blade kon laten craften door een Blacksmith.

Ook herbs die ik niet meer nodig heb omdat de potions inmiddels door een Greater/Superior variant zijn vervangen verkopen goed. Zeker de wat moeilijk bereikbare zoals Strangekelp (alleen in het water) en Goldthorn (komt gewoon weinig voor) brengen makkelijk 1g op per 20.

Dus het duurt even maar dan brengt Alchemy/Herbalism toch nog wat extra cash in het laatje :)
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2004 @ 17:43:

Click op de skill in je skill list, dan staat er een klein rondje met een streepje er doorheen achter. Click daarop en je unlearned de skill.

[ Voor 16% gewijzigd door Ace op 16-11-2004 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muppet

Muppet

Waar vind je strangekelp bijv?? Heb ik wel intresse in iig, zit ook op closed beta :D

Char naam is Lian, msg me maar :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bosmonster
Als ik die dingen hoor over zeldzame blacksmithing items en alchemy verkoop enzo dan krijg ik echt zin in retail :) Dat zijn nou juist van die dingen die een mmorpg leuk maken over een langere tijd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Laatst online: 16:23
Jep je hebt namelijk ook recepten die enkel gevonden kunnen worden. Zo heb ik ook wat blauwe recepten in mijn verzameling :) Best leuk om te zien dat je niet enkel de standaard dingen leert. Het is leuk om er je skill mee te kunnen verhogen, maar meer niet eigenlijk. Vanaf lvl 40 beginnen er ineens allerlei zeldzame recepten te droppen en dat maakt het echt leuk. Heb ook al recepten gekocht op de AH die best moelijk te vinden zijn. Late game worden de dingen ook nuttig voor andere classes en dan wordt het echt leuk :)

Verder ben ik het trouwens oneens met de plaats van het AH. Die staat gewoon goed. Ok, in het begin is night elf een beetje in het nadeel misschien, maar let wel dat de andere 3 alliance rassen op het andere continent zitten. Daarnaast zijn de quests na lvl 40 over het hele continent verspreid. Ik moet nou ook als ik ga questen vanuit ironforge helemaal naar het andere continent om daar te questen. Je heartstone moet je gewoon altijd in IF hebben vind ik.

Over de zeldzame ingredienten van de recepten > dat valt best mee vind ik. Heb bijv. iets van 20 malachite en 11 moss agate liggen, later komt dat wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thralas
  • Laatst online: 08:53
keldon schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 15:21:
[...]

Zeker de wat moeilijk bereikbare zoals Strangekelp (alleen in het water) en Goldthorn (komt gewoon weinig voor) brengen makkelijk 1g op per 20.

[...]
Dus dat is wel makkelijk Strangekelp halen? (Ik dacht dat je ook een warlock was?)
Ik mine af en toe in 't Loch in Loch Modan, met Demon Breath, genoeg copper veins want niemand mined onderwater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ace

Ace

Happy Happy Joy Joy

Topicstarter
Purechaos schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 16:09:
[...]

Dus dat is wel makkelijk Strangekelp halen? (Ik dacht dat je ook een warlock was?)
Ik mine af en toe in 't Loch in Loch Modan, met Demon Breath, genoeg copper veins want niemand mined onderwater.
Warlock idd, mogen die niet Herben? :)

Stranglekelp is op zich vrij makkelijk te vinden langs kustlijnen. Rammel het even in op Thottbot.com en je ziet precies op de kaart waar ze te vinden zijn. Ok, dat is misschien een beetje vals spelen maar na 2 uur me de tering gezocht te hebben was ik het wel zat eigenlijk :P

Denk ook dat het in Retail heel wat lastiger gaat worden om je materials bij elkaar te krijgen, het is nu vrij rustig op de EU server dus je kan meestal op je gemakje alles bij elkaar zoeken. Maar wanneer er tijdens retail nog eens 50 man naar diezelfde dingen op zoek zijn en ze spawnen niet elke 10 minuten kan je wel eens een probleem hebben.

Misschien mensen die al wat hoger level zijn in de US OB die dit kunnen bevestigen/ontkrachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

keldon schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 16:27:
[...]

Warlock idd, mogen die niet Herben? :)

Stranglekelp is op zich vrij makkelijk te vinden langs kustlijnen. Rammel het even in op Thottbot.com en je ziet precies op de kaart waar ze te vinden zijn. Ok, dat is misschien een beetje vals spelen maar na 2 uur me de tering gezocht te hebben was ik het wel zat eigenlijk :P

Denk ook dat het in Retail heel wat lastiger gaat worden om je materials bij elkaar te krijgen, het is nu vrij rustig op de EU server dus je kan meestal op je gemakje alles bij elkaar zoeken. Maar wanneer er tijdens retail nog eens 50 man naar diezelfde dingen op zoek zijn en ze spawnen niet elke 10 minuten kan je wel eens een probleem hebben.

Misschien mensen die al wat hoger level zijn in de US OB die dit kunnen bevestigen/ontkrachten?
"Hoger level" op de US OB server is op dit moment level 24. Hoger ben ik ze nog niet tegen gekomen. :) Ik ben zelf level 19, en heb al een aantal tin veins gemined, maar weet niet in hoever je die "rare" vind :)
Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is géén chattopic, geen topic waar je one-liners neer kan gooien, geen topic waar oninteressante posts thuishoren en geen topic waar je zelf niet hoeft te zoeken naar je antwoord. Let hier op!