[MacOS] Overstappers-vragen

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.434 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Maximus schreef op donderdag 18 november 2004 @ 19:43:
Ja? ik zet mijn powerbook altijd uit voordat ik hem transporteer.
Hoewel ik over het algemeen per uur betaald wordt, zoveel tijd heb ik nou ook weer niet :P

M.a.w., ik gebruik ook gewoon de sleep functie, en vervoer mijn Powerbook ook regelmatig als hij in sleep mode is (moeten ze bij mij niet proberen :+).

Ik heb 'm destijds o.a. om die sleepfunctie gekocht. Hoewel hibernate onder XP met weinig geheugen waarschijnlijk ook rap kan zijn, als ik de sleep functie van mijn PB vergelijk met hibernate op mijn workstation (1GB RAM, XP) dan is sleep echt stukken sneller.

Wat betreft traag scrollen, dat merk ik ook wel, zeker in Safari, welke niet de snelste browser is (er zijn alternatieven, ik weet het). Moet je es een aantal grote topics op GoT openen, mag je wel effe geduld hebben. Maar ach, ik word toch per uur betaald O-)
Low-Fi schreef op donderdag 18 november 2004 @ 22:33:
zijn er bij de overstappers ook dingen die je aan bv windows xp echt beter vindt dan aan osx?

rare vraag maybe :P
Tsjah, als je - zoals ik - vaak Windows computers (servers) beheert dan kun je uiteraard niet de standaard beheertools (adminpak.msi) van MS native draaien, hooguit in VPC maar dat vind ik overdreven. Maar goed, dat vind ik niet zo'n probleem. Remote Desktop gaat prima.

Zo'n gekke vraag vind ik het overigens niet. Wees reëel in je keuze als je gaat overstappen. Beide besturingssystemen hebben goede en minder goede kanten. Geen van beide is heilig imo. Dus er zullen heus punten zijn waar de XP computer beter mee scoort dan een Apple. Ik vind het een beetje vreemd als je koste wat kost een Apple wilt hebben en dan met VPC gaat rommelen omdat je bijv. MS Access voor je opleiding moet draaien. Maar da's slechts mijn mening.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-02 16:10
Okay, thnx voor het antwoord iedereen. Ik ga mijn PB niet veel meer uitzetten in ieder geval :) Op deze manier wordt het allemaal steeds wat duidelijker, ik post wel weer als ik weer een vraag heb :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pc verbruikt nog lekker stroom is slaapstand hoor. Mijn Ahtlon XP 3000+ z'n fans blijven lekker verderdraaien en de harde schijven draaien om de paar minuten eens een keertje rond. En omdat win xp zo snel uit slaapstand komt kan je'm beter gewoon afzetten.

Spijtig genoeg voor hem raak ik hem nog amper aan sinds ik m'n powerbook heb.
mac ownage :-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 11:36:
pc verbruikt nog lekker stroom is slaapstand hoor.
In standby ja, in hibernate niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
is er iemand die ervaring heeft met een externe brander op een mac?

ik ben op zoek naar een firewire brander voor mn ibook(heeft geen usb 2.0) maar er staat nooit bij de specs of hij wel of niet op een mac werkt.
het liefst zou ik de lacie brander met porsche design kopen, het uiterlijk speelt een belangrijke rol, anders had ik me pc nog ;) . nu kwam ik toevallig uit op de sony DRX700UL. dit is een 8x DL brander die bij mycom in utrecht slechts 149 euro kost, en zowel firewire als usb 2.0 heeft. bovendien ziet hij er best mooi uit.

ik kan wel gaan wachten tot die lacie leverbaar is maar ik heb hem ASAP nodig omdat ik voor een vriend een hoop dvds moet maken die binnenkort naar de USA verhuisd

ik hoop dat die sony het gewoon doet, maarja computer blijven helaas rare dingen :(

ik ga zo waarschijnlijk toch even naar de stad en ga dan wel even langs de mycom, marja straks zit ik met een brander die niet op me ibook werkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:37
staat dat niet gewoon op de sony site?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Nu online
nee dr staat alleen compatible met ilink(sony's naam voor firewire) en usb 2.0

ik denk dat ik t gewoon maar ga vragen in de winkel en anders vraag of ik em kan terugbrengen als hij niet werkt of eventueel daar ter plekke testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
Je kunt ook kijken in http://forums.xlr8yourmac.com/drivedb/search.drivedb.lasso, en het schijnt met http://www.patchburn.de/ te lukken, als ik de comments mag geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

waarschijnlijk werkt die brander gewoon met Roxio Toast, met iDvd waarschijnlijk weer niet.
maar probeer het gewoon ff in de winkel.

meeste windowshardware werkt gewoon op demac hoor, met uitzondering van sommige sony MD players en vage mp3 spelers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Nu online
blackd schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 12:52:
Je kunt ook kijken in http://forums.xlr8yourmac.com/drivedb/search.drivedb.lasso, en het schijnt met http://www.patchburn.de/ te lukken, als ik de comments mag geloven.
kijk das nog eens een handige site, alleen niet echt een site die de gemiddelde maccer na een maandje mac al weet ;)
toch bedankt :)
Qorne schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 12:59:
waarschijnlijk werkt die brander gewoon met Roxio Toast, met iDvd waarschijnlijk weer niet.
maar probeer het gewoon ff in de winkel.

meeste windowshardware werkt gewoon op demac hoor, met uitzondering van sommige sony MD players en vage mp3 spelers.
mjah ik gebruik dus ook gewoon toast en niet itunes oid. en ja meeste hardware werkt gewoon, maarja ik wil nou net niet diegene hebben die het niet doet ;)

[ Voor 39% gewijzigd door bolleh op 19-11-2004 13:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
krijg je toast bij osx?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Nope jammer genoeg niet :P
Nero krijg je toch ook niet bij Windows? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
mja ok.. kom niet al te slim uit de hoek ;)

vind toast er niet handig uitzien... tenminste wat ik zou op roxio zie allemaal. fancy wizards enzo :|

wat voor andere brandprogrammas zijn er nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Low-Fi schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 14:15:

vind toast er niet handig uitzien... tenminste wat ik zou op roxio zie allemaal. fancy wizards enzo :|

Hmm, ik vind Toast het mooiste brand programma waar ik ooit mee heb gewerkt, ik heb ze zowat allemaal gehad.

Je hebt gelukkig GEEN wizards!
het is slepen en BURN! makkelijker kan niet, :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Nu online
balen :(
kom net van de mycom in utrecht af en de sony is uitverkocht, pas maandag weer leverbaar :(

toen maar langs staffhorst en de mediamarkt gegaan en daar hadden ze zowaar de lacie porsche dvd brander...maar alleen de usb 2.0 versie :(

bij MM hadden ze wel een firewire brander maar dat was een enorm lelijk plextor die nog eens 100 euro duurder was dan de sony :(
dat wordt wachten helaas, wou juist dit weekeend ff experimenteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
  • Laatst online: 06-09-2024

FireStarter FX is goed en gratis, heeft een hoop geavanceerde opties die (denk ik) Toast nog niet een heeft, zoals bijv. overburn.

Zie: http://www.projectomega.o...&php=products_firestarter

[ Voor 9% gewijzigd door MacWolf op 19-11-2004 16:10 ]

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Low-Fi schreef op donderdag 18 november 2004 @ 22:33:
zijn er bij de overstappers ook dingen die je aan bv windows xp echt beter vindt dan aan osx?
Ik vind op windows en linux het gebruik van het toetsenbord 100 keer beter dan bij OSX.
Ik kan bv in een dialog geen pijltjes links/recht gebruiken. Ook het gedrag bij selecteren van bestanden is volkomen tegennatuurlijk: met shift + down vergroot je de selectie, maar met shift + up ook 8)7

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toast is net zo goed als Nero, Nero heeft toch ook van die fancy Wizards? Kan je gewoon uitschakelen hoor.

Tost vind ik op sommige punten makkelijker dan Nero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Pinball schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 09:47:
[...]

Ik vind op windows en linux het gebruik van het toetsenbord 100 keer beter dan bij OSX.
Ik kan bv in een dialog geen pijltjes links/recht gebruiken. Ook het gedrag bij selecteren van bestanden is volkomen tegennatuurlijk: met shift + down vergroot je de selectie, maar met shift + up ook 8)7
Dat is inderdaad denk ik mijn grootste gemis aan Windows ja.. hoop echt dat ze dat in Tiger verbeteren. Als je cmd-w doet om een window af te sluiten en je moet vervolgens weer de muis pakken om de bevestiging te beantwoorden dan schiet het natuurlijk niet op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexley
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Bigs schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 17:30:
[...]
Dat is inderdaad denk ik mijn grootste gemis aan Windows ja.. hoop echt dat ze dat in Tiger verbeteren. Als je cmd-w doet om een window af te sluiten en je moet vervolgens weer de muis pakken om de bevestiging te beantwoorden dan schiet het natuurlijk niet op :)
Waarom gebruik je de tab-toets dan ook niet? En dan op Return rammen.... :)

Und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal,
und jeden Tag versagen wir ein weiteres Mal.
Wenn ich Du wär, lieber Gott,
und wenn Du ich wärst, lieber Gott,
glaubst Du, ich wäre auch so streng mit Dir?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
? Dat werkt hier niet hoor.. in ieder geval niet bij de drawers die ik probeer. Doe bijvoorbeeld eens cmd-d in Safari.. dat is een typisch voorbeeld van een dialoog dat ik liever gewoon met m'n toetsenbord zou doen. Die combobox zou je in windows bijvoorbeeld met je toetsenbord kunnen bedienen.

Ik weet dat je de dock wel met je keyboard kan bedienen, maar ben even vergeten hoe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexley
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Bigs schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 19:17:
? Dat werkt hier niet hoor.. in ieder geval niet bij de drawers die ik probeer. Doe bijvoorbeeld eens cmd-d in Safari.. dat is een typisch voorbeeld van een dialoog dat ik liever gewoon met m'n toetsenbord zou doen.
Doet het hier gewoon.... :P
Zal ff kijken hoe je het ook alweer inschakelt, standaard staat het uit.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Al gevonden.. turn on full keyboard access. Eens ff testen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Hmm.. niet onaardig (alhoewel die combobox nog steeds niet zo handig is als in windows :P ).. nu alleen nog ff wat shortcuts met letters :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexley
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Je doet het dus zo:

Ga naar: Systeemvoorkeuren, dan toetsenbord en muis, dan naar toetscombinaties...
En dan een vinkje zetten bij: Schakel uitgebreide toetsenbordfuncies in...

En dan moet het werken... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-05 09:17

Deacon

Three sixty five Seven fifty

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v290/Deakon/screencap.jpg

|:(

Ik heb iets gedelete wat ik niet had moeten doen. En nu krijg ik deze popup als ik de mappen Movies/Music/Pictures wil openen.
Weet iemand hoe ik dit makkelijke kan fixen ?

Nē, sakki no sunea mitai ni aterushi, hoshī?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterve
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09 21:13

wouterve

Swinger of States

Je hebt niet heel toevallig je de mappen Movies/Music/Pictures in je homefolder (onder 'editing' hier, blijkbaar) verwijderd of misschien verplaatst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Ok, even nog enkele vraagjes: :)

Als ik een single-proc Powermac G5 neem, kan ik daar een willekeurig scherm aanhangen? En werkt ook gewoon goed qua drivers/resolutie enzo? Een Apple Cinema Display 20" is natuurlijk supermooi, maar ook superduur.

Zelfde vraag voor printers? Ik heb nu een HP printer.

En ik heb nu een netwerkje met 2 windows-pc's. Internet gedeeld via ICS.
Aangezien de internet-pc vervangen gaat worden, wordt de (eventuele) Apple dus de internet-pc. Hoe zit dat met internet-sharing met Apple, en een windows-pc als client?

Ik ben niet zo thuis in de Apple-wereld. Maar omdat het systeem voornamelijk voor Photoshop gebruikt gaat worden, neig ik heel erg naar Apple.
Alvast bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liegebeest
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:47
De meeste beeldschermen (VGA/DVI/ADC) vormen geen probleem. De kleuren calibrator herkent zelfs een heleboel schermen automatisch. Voor VGA schermen krijg je een verloopstukje meegeleverd.

De printer moet op zich ook goed gaan,maar je zou de support site van Apple eens kunnen doorzoeken naar een compatibilieits lijst...

Internet delen van Apple -> Windows heb ik zelf geen goede ervaringen mee, maar mogelijk dat het voor jou wel gaat werken... Is het niet mogelijk om je modem/router aan het netwerk te hangen? Of heb je geen router? Sorry, heb gewoon geen idee wat ICS is, vandaar :)

Liege, liege, liegebeest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit weekend de overstap gemaakt, maar nu kan ik maar niet vinden hoe ik de pipe (?) typ.
Ik heb een azerty keyboard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:46

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

antwoord op een paar vragen:

:? Kan ik internet delen met mijn Mac? :?
Internet is standaard TCP traffic, en kan eenvoudig gedeeld worden op een Mac. Een goed ingestelde windows PC zal daar ook geen problemen mee ondervinden, aangezien het voor die PC alleen boeit dat de routerende computer TCP goed doorstuurt.

In principe hoef je alleen te zorgen dat je internetverbinding werkt met je Mac. Mijn ervaring is dat dat met PPPoE verbindingen goed gaat, en met PPTP verbindingen ook wel. Inbelverbindingen gingen fout om de een of andere manier, en verder heb ik nog niets geprobeerd. Het delen van de verbinding is daarna een paar klikken werk... :)

:? Kan ik mijn HP printer aan mijn Mac hangen? :?
Controleer even bij HP of je printer ondersteund wordt, maar aangezien er een gigantische lijst aan HP printers ondersteund wordt door OSX denk ik niet dat je veel problemen daarmee gaat ondervinden. En met je AirTunes kun je een USB printer ook eenvoudig benaderbaar maken.

:? Hoe typ ik een Pipe op mijn azerty keyboard? :?
Ik zou het niet weten, maar ik denk dat je daar op Belgische/Franse Mac-fora meer over zult vinden... Ik heb zelf een qwerty en ik zou niet anders willen :P

aan alle potentiele overstappers: hulde aan hen die eindelijk iets anders (durven te) overwegen dan x86.

aan alle overgestapten: woej! Ik hoop dat jullie er -net als ik- geen spijt van krijgen :D

Launching containers into space

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06 17:07

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Whieee schreef op maandag 22 november 2004 @ 18:13:
aan alle overgestapten: woej! Ik hoop dat jullie er -net als ik- geen spijt van krijgen :D
Wordt het dan geen tijd een ander icon te zoeken ;)

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

OzBoz schreef op maandag 22 november 2004 @ 18:32:
[...]

Wordt het dan geen tijd een ander icon te zoeken ;)
:D ... ik ben nog steeds wel trots op mn PC :)

maar als notebook wil ik niets anders meer dan Apple _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Whieee schreef op maandag 22 november 2004 @ 18:48:
[...]
:D ... ik ben nog steeds wel trots op mn PC :)

maar als notebook wil ik niets anders meer dan Apple _/-\o_
Same here, maar je moet er geen Sambuca in gieten. Ga zo eens verder met mijn schoonmaak project. Misschien dat iemand foto's nog leuk vindt: http://www.fizion.nl/photo/index.php?folder=/PowerBook/

Jammer dat je tegenwoordig zo'n 35 schroeven verder bent om je keyboard te verwijderen. Voor mensen die ook eens in die situatie komen en ook denken 'sja, garantie dekt het niet dus ik probeer maar wat...' hier een URL over hoe je je Alu PB zover open krijgt tot je bij je keyboard bent Ga ik nu fijn mijn toetsenbord verwennen met Sanex :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Nu online
OzBoz schreef op maandag 22 november 2004 @ 19:41:
[...]

Same here, maar je moet er geen Sambuca in gieten. Ga zo eens verder met mijn schoonmaak project. Misschien dat iemand foto's nog leuk vindt: http://www.fizion.nl/photo/index.php?folder=/PowerBook/

Jammer dat je tegenwoordig zo'n 35 schroeven verder bent om je keyboard te verwijderen. Voor mensen die ook eens in die situatie komen en ook denken 'sja, garantie dekt het niet dus ik probeer maar wat...' hier een URL over hoe je je Alu PB zover open krijgt tot je bij je keyboard bent Ga ik nu fijn mijn toetsenbord verwennen met Sanex :X
heh, dat gaat toch wat sneller in een ibook, 2 klikjes en hijs los ;)

maareh das wel flink balen van sambucca :'( (zonde van de PB dus, niet van de sambucca zelf ;P ben geen alcoholist :P) maareh kun je een powerbook dan zonder speciale tools openen? ik heb eens gekeken om mn ibook te openen maar blijf met een aantal imbussen zitten die heel klein zijn en waar ik dus geen bijpassende voor heb

maarja moet je ook maar niet je *book open maken :P

succes iig met de schoonmaak. btw lauw water helpt goed voor het toetsenbord, neem aan dat die knopjes lekker gaan plakken. je kan ze bij een ibook iig helemaal los maken, inclusief dat dingetje eronder wat de toets weer omhoog duwt, maar is wel een klote klus :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

bolleh schreef op maandag 22 november 2004 @ 19:55:
[...]

succes iig met de schoonmaak. btw lauw water helpt goed voor het toetsenbord, neem aan dat die knopjes lekker gaan plakken. je kan ze bij een ibook iig helemaal los maken, inclusief dat dingetje eronder wat de toets weer omhoog duwt, maar is wel een klote klus :X
Had alleen wat moeite met wat kleine kruiskop dingen. Maar vandaag even eerder naar huis gegaan om nog even de stad in te lopen. Gooi um ff in lauw water (anders lost die kleefzooi niet op) en daarna nog even fijn afspoelen met gedeminiraliseerd water. En dan tijd duimen. Baal echt gigantisch, gewoon verrot. Ook gewoon het stukje comfort van op de bank hangen en beetje mailen/chatten enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dawg
  • Niet online

dawg

🇪🇺 🇳🇱

Dank jullie voor de antwoorden.

Ben nog steeds aan het twijfelen. Nu niet meer omdat een Powermac G5 me 2000€ kost, maar nu meer omdat ik dan ook nog PS CS aan moet schaffen voor ongeveer €700. :{

Dilemma's dilemma's, een pc is toch net even wat goedkoper zoals ik het nu bekijk. Misschien voelt iemand zich nog geroepen om mij naar het Apple-kamp om te praten? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 16:29

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Hoe zit dat eigenlijk met full-screen in Mac OS X? Als ik op het groene bolletje klik wordt mijn venster vaak wel wat groter maar alles behalve full-screen. Is daar een andere sneltoets voor?

Dat werken met een 1-knops muis bevalt me maar matig. Niet alleen mis ik mijn contectmenu maar ik pak hem steeds scheef vast, dus naar voren schuiven levert een diagonale beweging op het scherm op. :)

Wordt er nu echt nog met zop'n muis gewerkt of heeft iedereen hem vervangen door een ovale muis met meer knoppen?

Exchange en Office 365 specialist. Mijn blog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OzBoz

OzBoz

Jazzy schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 10:06:
Wordt er nu echt nog met zop'n muis gewerkt of heeft iedereen hem vervangen door een ovale muis met meer knoppen?
Persoonlijk vind ik dat een arrogante eigenwijze houding van Apple door design te kiezen voor gemak. Het is nooit slimmer ctrl-klik te moeten gebruiken ipv een ander vingertje op de muis. Hier is ie dan ook geditcht. Maar Apple en muizen gaat slecht samen, ook alleen een koos-kansloos kan bv een ronde muis verzinnen. Die gingen hier ook het raam uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:56

Hertog

Aut bibat, aut abeat

Hoe zit dat eigenlijk met full-screen in Mac OS X? Als ik op het groene bolletje klik wordt mijn venster vaak wel wat groter maar alles behalve full-screen. Is daar een andere sneltoets voor?
Het groene knopje is een 'maak-op-maat' knopje, en zou het scherm zo moeten resizen dat de inhoud er perfect inpast. Er is, voor zover ik weet geen, snelle manier om een applicatie full screen te maken. Dat past ook niet helemaal in de filosofie van Mac OS X, voor zover ik weet. Maar dat is nog niet zo ver, ik zit zelf ook nog te twijfelen. Maar dan meer tussen nu een iBook of binnenkort een geupgrade powerbook... :)

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
dawg schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 10:02:
Dank jullie voor de antwoorden.

Ben nog steeds aan het twijfelen. Nu niet meer omdat een Powermac G5 me 2000€ kost, maar nu meer omdat ik dan ook nog PS CS aan moet schaffen voor ongeveer €700. :{

Dilemma's dilemma's, een pc is toch net even wat goedkoper zoals ik het nu bekijk. Misschien voelt iemand zich nog geroepen om mij naar het Apple-kamp om te praten? :P
Er zijn wel mensen geweest die contact met Abobe hadden opgenomen om te vragen of ze de Mac versie mochten hebben i.p.v. hun PC versie en met succes. Wellicht het proberen waard?

Microsoft Windows: A thirty-two bit extension and graphical shell to a sixteen-bit patch to an eight-bit operating system originally coded for a four-bit microprocessor which was written by a two-bit company that can't stand one bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

Hertog schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 11:18:
[...]

Het groene knopje is een 'maak-op-maat' knopje, en zou het scherm zo moeten resizen dat de inhoud er perfect inpast.
Ah, dat verklaart het rare gedrag als je fullscreen verwacht. :)
Er is, voor zover ik weet geen, snelle manier om een applicatie full screen te maken. Dat past ook niet helemaal in de filosofie van Mac OS X, voor zover ik weet.
Tja, daar kan ik niet zoveel mee. Ik wil graag dat de software zich aan past aan een manier van werken die ik prettig vind. In dit geval vind ik het prettig om zo efficient mogelijk gebruik te maken van het 15" beeldscherm van mijn iMac.

Als dat betekent dat ik het venster handmatig naar linksboven moet slepen en dan de rechter onderhoek moet uittrekken, so be it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf

Dat werken met een 1-knops muis bevalt me maar matig. Niet alleen mis ik mijn contectmenu maar ik pak hem steeds scheef vast, dus naar voren schuiven levert een diagonale beweging op het scherm op. :)

Option ingedrukt houden terwijl je op het groene bolletje klikt moet je scherm maximaliseren als op de PC.

Aanrader: leer te wennen aan de manier waarop MacOS X werkt met maximaliseren, want dit is (naar mijn mening) de betere manier. Zelf vind ik het bijvoorbeeld handig dat ik altijd snel naar het bureaublad kan navigeren, zonder dat ik mijn browser of andere applicatie moet wegklikken.

Edit: ik lees net dat je een 15" scherm hebt, toegegeven dat het dan wat lastiger werken in zonder gemaximaliseerde schermen.

[ Voor 7% gewijzigd door MacWolf op 23-11-2004 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Laatst online: 12-09 12:20

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Over dat maximaliseren; de hele filosofie daar achter kun je hier vinden: http://www.xvsxp.com/desktop_windows/

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzy

Jazzy

Moderator SSC/PB

Moooooh!

MacWolf schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 12:10:
Edit: ik lees net dat je een 15" scherm hebt, toegegeven dat het dan wat lastiger werken in zonder gemaximaliseerde schermen.
Het goed nieuws is dat ik net een nieuwe Apple heb gekocht, ik ga hem straks ophalen. Het slechte nieuws is dat hij weer een 15" scherm heeft. :)

Ik heb nu een iMac 233 met 160 MB en 20 GB, de nieuwe is een iMac DV400 met 256 MB en 15 GB. De oude is te koop. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Ik wil ook over gaan stappen van nu nog een Centrino 1,6GHz met Windows XP naar een iBook of Powerbook.

Ik wil zeker een 12" model, omdat ik d'r nogal mee rond loop.

Nu was ik naar de specs van de iBook en de Powerbook aan het vergelijken.

Ik zie eigenlijk maar weinig verschillen die het bedrag van $600 tussen de 12"iBook ($999) en de 12"powerbook ($1599) kunnen verklaren.

- 1,33 GHz tov 1,2 GHz (is dit vergelijkbaar met Centrino 1,33GHz ???)
- Superdrive tov Combodrive
- 60 gig tov 30 gig

voor iemand die niet veel data heeft, en geen dvd's hoeft te branden, zijn daar verder nog voordelen van een powerbook tov een ibook?

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
behalve de looks weinig denk ik....

pb heeft fw800 is wat ik me zo kan bedenken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digistorm
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-06 13:07

Digistorm

ex-demo scener

De Powerbook heeft ook een krachtigere videokaart met meer geheugen. Dit is vooral prettig als je een externe monitor gebruikt met hogere resolutie of als je veel vensters open hebt, omdat deze in het videogeheugen worden opgeslagen.

Hier stond achterhaalde informatie…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Laatst online: 12-09 12:20

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

En vergeet niet het PCMCIA slot, en de microfoonaansluiting. :P

Maar daar staat tegenover dat de batterij van de PowerBook volgens Apple maar 5 uur mee gaat en de iBook 6 uur.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hexley
  • Niet online

Hexley

the Platypus

Die zit niet in de 12", wel in de 15" en 17".... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

dan is het dus verstandiger om gewoon een ibook te kopen...

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Dirk-Jan schreef op dinsdag 23 november 2004 @ 16:46:
dan is het dus verstandiger om gewoon een ibook te kopen...
er worden nogal wat dingen geroepen, voor de duidelijkheid

iBook 12"
• dual screen niet mogelijk alleen mirror (via hack is het wel mogelijk)
• iBook is NIET dicht te gebruiken, dus ibook dichtgeklapt kan je niet werken door middel van een toetsenbord,muis en scherm.
• alleen audio uitvoer.
• alleen VGA uitvoer.

VS.

PowerBook 12"
• dual screen is mogelijk, ook kan je de PB dicht gebruiken
• PB kan je dicht gebruiken door er een Toetsenbord en muis,keyboard op aan te sluiten.
• audio line-in invoer poort (mini jack)
• snellere processor en geheugen. (FSB)
• Mini DVI poort met 2 convetors in de doos minidvi->VGA / minidvi->DVI (normaal)
• grotere hdd (tegenover standaard iBook)
• is kleiner qua formaat ookal scheelt het niet heel erg veel.

dit was het zo wel , het is ook allemaal te vinden op www.apple.nl :)

(het kan zijn dat ik iets vergeten ben)
maar de 12" PB heeft geen FireWire 800 en PCIMA sloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Nu online
daar moet je bij de ibook inderdaad wel op letten, die heeft een dikkere rande dan de powerbook. reken maar zon 2 inch extra tov het scherm, dan heb je het formaat van hoek tot hoek(mijn 14 inch is ongeveer 16 inch van hoek tot hoek)
niet echt leuk als je een tas oid koopt en het pas niet ;)

verder nog een vraagje:
ik heb sinds vandaag dus de sony drx700ul. een externe dvd brander(8 speed, 4 herschrijven. zowel + als - en + dual layer). maar als ik nu een dvd+r met bijv chris rock in me internal dvd rom doe en met toast(titanium 6) wil kopieren dan zegt hij dat de internal empty is? terwijl als ik de originele chris rock dvd erin doe(jaja ik heb het origineel :) of een andere originele for that matter) dan kan ik em wel kopieren. moet wel zeggen dat ik patchburn 3 moest installeren voor ik de drive kon gebruiken, maar dat lijkt me nix te maken te hebben met de internal drive en toast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Ook het verschil tussen een iBook en Powerbook is dat de iBook een FSB van 133 MHz heeft terwijl de Powerbook een FSB van 167 MHz heeft. Hoezeer je dit verschil echter in de prestaties merkt zou ik niet weten.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacWolf
Volgens mij isa het scherm dat gebruikt wordt in de PowerBooks ook van een betere kwaliteit (helderder) dan het scherm van de iBook, maar om daar zeker van te zijn moet je maar eens kijken bij een Apple zaak (bijv. bij Centraal Station in R'dam, in A'dam in de buurt van de keizersgracht of in Woerden).

Volgens mij verkoopt de Bijenkorf ook Apple laptop's, dus daar kan je misschien ook kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartsmakman
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-01-2021
De schermen van de 12inch ibook en powerbook zijn hoogstwaarschijnlijk hetzelfde. De 15 en 17 inch schermen zijn wel van hogere kwaliteit dan de ibooks en de 12 inch powerbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

MacWolf schreef op woensdag 24 november 2004 @ 09:58:
Volgens mij isa het scherm dat gebruikt wordt in de PowerBooks ook van een betere kwaliteit (helderder) dan het scherm van de iBook, maar om daar zeker van te zijn moet je maar eens kijken bij een Apple zaak (bijv. bij Centraal Station in R'dam, in A'dam in de buurt van de keizersgracht of in Woerden).

Volgens mij verkoopt de Bijenkorf ook Apple laptop's, dus daar kan je misschien ook kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
  • Laatst online: 16-12-2024
IK word gek,
Ik heb 2 weken geleden samen met mijn broertje een ibook 12inch besteld bij apple cs amsterdam.en ik trek het wachten echt niet meer, maar ja ik denk bel gister weer eens om te vragen waar ze blijven.Krijg ik iemand aan de telefoon die mij verteld dat er een verzending is gestolen bij de post waar een aantal Ibook en Powerbooks in zaten.dus ik moet langer wachten }) ik weet echter niet of ik dit moe tgeloven of dat het een rare smoes is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FL!PNEUS
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-07-2020

FL!PNEUS

Let's rawk!

Brimme schreef op woensdag 24 november 2004 @ 12:21:
IK word gek,
Ik heb 2 weken geleden samen met mijn broertje een ibook 12inch besteld bij apple cs amsterdam.en ik trek het wachten echt niet meer, maar ja ik denk bel gister weer eens om te vragen waar ze blijven.Krijg ik iemand aan de telefoon die mij verteld dat er een verzending is gestolen bij de post waar een aantal Ibook en Powerbooks in zaten.dus ik moet langer wachten }) ik weet echter niet of ik dit moe tgeloven of dat het een rare smoes is.
Als een winkel zegt dat een zending bij de post gestolen is, mag je die best geloven. Als je hoort wat er daar allemaal verdwijnt :{.

In a dream I'm a different me with a perfect you, we fit perfectly.
And for once in my life I feel complete and I still want to ruin it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

Ik ga binnenkort mijn iBook verkopen en een PowerBook aanschaffen. Afhankelijk van het budget zal het een 12" of een 15" worden. In principe voldoet de 12" al aan mijn eisen, maar de 15" is net even wat meer luxe (betere GPU, beter en groter scherm, FW800, Gbit LAN, etc).

Ik heb maandag mijn iBook G4 1GHz 768MB RAM getest tegen een PowerBook G4 1.33GHz 256MB RAM en ik moet zeggen dat ik verbaasd was over de snelheid van de PowerBook. Zelfs met maar 256MB RAM was de PowerBook merkbaar veel sneller dan de iBook.

Het blijft overigens wel een dillemma hoor... :X 15" of 12". De 15" heeft iets betere specs, maar is duurder, groter en zwaarder en doet minder lang op 1 accu. De 12" heeft iets mindere specs dan de 15", maar is superdraagbaar. En van de ene kant is het heel gaaf natuurlijk om een Radeon9700 in je laptop te hebben, maar ik speel toch niet zoveel games. Als UT, MoHAA, Halo en CoD draaien ben ik blij. En dat moet met de FX5200 in de 12" ook prima lukken lijkt me.

choices ... choices... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Ik ben uiteindelijk voor de 12" gegaan, maar zou er zo een 15" of 17" bij willen hebben, zo lastig is de keuze gewoon :) De draagbaarheid en toch ook wel de prijs hebben mij uiteindelijk toch voor de 12" doen kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon

Deacon

Een paar vraagjes (mijn vorige vragen zijn allemaal opgelost. Ik moest gewoon een nieuwe admin account aanmaken en de oude weg gooien |:( )

- Kan ik ergens instellen dat het scherm alleen maar uit gaat als ik het dicht klap ? en dat de iBook dan niet gelijk in sleep-mode gaat ?
- Bittorrent URLs gelijk laten open door Azureus. Ik heb de bestanden gekoppeld aan Azureus maar werkt nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-06 21:02
Whieee schreef op woensdag 24 november 2004 @ 12:54:
Ik ga binnenkort mijn iBook verkopen en een PowerBook aanschaffen.
Dan is het natuurlijk ook wel interessant om te melden waarom je je iBook verkoopt. :) Alleen om de betere snelheid van de Powerbook?

offtopic:
En heb je nog een V&A-linkje voor ons? ;)

[ Voor 57% gewijzigd door The Evil Brain op 24-11-2004 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 01:19

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Deacon schreef op woensdag 24 november 2004 @ 14:09:
Een paar vraagjes (mijn vorige vragen zijn allemaal opgelost. Ik moest gewoon een nieuwe admin account aanmaken en de oude weg gooien |:( )

- Kan ik ergens instellen dat het scherm alleen maar uit gaat als ik het dicht klap ? en dat de iBook dan niet gelijk in sleep-mode gaat ?
- Bittorrent URLs gelijk laten open door Azureus. Ik heb de bestanden gekoppeld aan Azureus maar werkt nog niet.
Clamshell mode is mogelijk met de ibook middels de screen spanning hack (zoek op screen span doctor oid). De ibook is er echter niet op gebouwd ivm warmte afgifte en ik zou het daarom niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frim
  • Niet online
en je kan Azureus instellen om torrents die in een bepaalde dir worden gedownload automagisch te starten, dat is het handigst. je kunt ze dan gewoon downloaden naar een bepaalde dir en dan komt het vanzelf goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Is er ipv die torrent cllient azareus nog een fatsoenlijk p2p programma'tje? :)

Mijn 12" powerbook heeft het trouwens zwaar met 256mb :( Ik heb 512mb extra besteld maar het schiet maar niet op, en mijn firefox etc is toch behoorlijk traag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Nu online
Christoph schreef op woensdag 24 november 2004 @ 22:56:
Is er ipv die torrent cllient azareus nog een fatsoenlijk p2p programma'tje? :)

Mijn 12" powerbook heeft het trouwens zwaar met 256mb :( Ik heb 512mb extra besteld maar het schiet maar niet op, en mijn firefox etc is toch behoorlijk traag.
www.amule.org
het is nog in ontwikkeling, maar de pre-release rc8 wordt momenteel iedere dag geupdate, dus ik zou zeggen ga drvoor :)

• Christoph
  • Niet online
tx! :)

Verwijderd

Limewire(gnutella client) vind ik onder OS X ook lekker werken.

Verder maak ik veelvuldig gebruik van EasyCrop om snel plaatjes te resizen/croppen uit de digicam.

Viewit om met lightningspeed slideshows van foto's te maken!

• oscarvdb
  • Laatst online: 20-05 09:45

oscarvdb

and like that...

Is er misschien een programma als GSpot dat je videobestand analyseert en je vertelt welke codec(s) je nodig hebt?

Ik zoek ook nog een Mac-variant van AVIpreview dat stukken van je .avi laat bekijken voor de file compleet gedownload is...

Iemand?

... he's gone.

• Hexley
  • Niet online

Hexley

the Platypus

oscarvdb schreef op donderdag 25 november 2004 @ 19:12:
Ik zoek ook nog een Mac-variant van AVIpreview dat stukken van je .avi laat bekijken voor de file compleet gedownload is...
Volgens mij kun je VLC daar gewoon voorgebruiken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
Nu heb ik een raar probleem met Synergy, als dat draait kan ik mijn "a" toets helemaal niet meer gebruiken :X Hotkeys staan uit maar toch hetzelfde probleem.. iemand :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Fake schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 18:08:
Nu heb ik een raar probleem met Synergy, als dat draait kan ik mijn "a" toets helemaal niet meer gebruiken :X Hotkeys staan uit maar toch hetzelfde probleem.. iemand :?
vaag, zet het eens uit, en reboot eens...
of log gewoon even uit en log weer in het zelfde zowat als rebooten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whieee

Whieee

Moderator Apple Talk

⌘ + ⌥ + ⎋

The Evil Brain schreef op woensdag 24 november 2004 @ 16:24:
[...]

Dan is het natuurlijk ook wel interessant om te melden waarom je je iBook verkoopt. :) Alleen om de betere snelheid van de Powerbook?

offtopic:
En heb je nog een V&A-linkje voor ons? ;)
de iBook gaat weg omdat de PowerBook toch net even dat stuk sneller is, omdat de PowerBook beter afgewerkt is, en omdat ik _veel_ gebruik maak van een line-in (gitarist), maar die heb ik op een iBook niet. Nou kan ik wel een extern geval gaan kopen, maar dat moet ik dan ook iedere keer weer meeslepen en dat wil ik niet.

offtopic:
Een V&A link komt er niet, aangezien een vriend van me al aangegeven heeft mn iBook voor 1000 euro over te nemen. :P (als iemand 1200 biedt mag die persoon me mailen :D - zie mn specs page voor specs :P )

[ Voor 4% gewijzigd door Whieee op 26-11-2004 21:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]
  • Laatst online: 07:27

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Topicstarter
Wéér een overstapper erbij: ik heb gisteren een iBook 12" besteld, met 768 MB extra geheugen, BT-module en 60 GB harddisk. Best wel lekker, die studentenkorting ;)

Ook heb ik in het Apple Center nog even met Mac OS X kunnen spelen, en ik was meteen verkocht! Ik had wel screenshots e.d. gezien, maar het is nog mooier in het echt. Alles is zo dynamisch en eigenlijk zo speels, terwijl het toch erg prettig werkt.

Aan iedereen die twijfelt: ga eens langs een Apple Center om daar met Mac OS X te spelen, je bestelt die iBook meteen ;)

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Topicstarter
Whieee schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 21:04:
[...]
de iBook gaat weg omdat de PowerBook toch net even dat stuk sneller is...
En als je het vergelijkt met de 1.2/1.33 GHz iBooks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deacon

Deacon

B_O_S_S schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 11:10:
Wéér een overstapper erbij: ik heb gisteren een iBook 12" besteld, met 768 MB extra geheugen
Toch niet via de Apple store zelf :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freek
Qorne schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 19:46:
[...]

vaag, zet het eens uit, en reboot eens...
of log gewoon even uit en log weer in het zelfde zowat als rebooten :P
Had ik al geprobeerd maar maakt geen verschil :) Nergens ook een instelling van te vinden bij Synergy :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Topicstarter
Deacon schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 16:00:
Toch niet via de Apple store zelf :o
Nee, ik ben goed gek maar niet dom ;) Ik moet trouwens zeggen: 512 MB extra geheugen, bovenop de 256 intern. De notebook komt met 256MB/60GB/BT vanaf Apple, en het Apple Center bouwt er tegen een wél schappelijke prijs nog 512 MB in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
B_O_S_S schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 11:10:
Wéér een overstapper erbij: ik heb gisteren een iBook 12" besteld, met 768 MB extra geheugen, BT-module en 60 GB harddisk. Best wel lekker, die studentenkorting ;)

Ook heb ik in het Apple Center nog even met Mac OS X kunnen spelen, en ik was meteen verkocht! Ik had wel screenshots e.d. gezien, maar het is nog mooier in het echt. Alles is zo dynamisch en eigenlijk zo speels, terwijl het toch erg prettig werkt.

Aan iedereen die twijfelt: ga eens langs een Apple Center om daar met Mac OS X te spelen, je bestelt die iBook meteen ;)
Goede keuze ! ik heb precies dezelde besteld in Amsterdam alleen ik word een beetje para van het wachten. wacht nu al 2.5week. Ik wil me Ibookje:( ik kreeg te horen Donderdag dat er 53 stuks onderweg zijn vanuit Shainghai naar hun dus ik hoop deze week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Beetje offtopic
maar het valt me op dat er zoveel switchers zijn de laatste weken :)

misschien een poll openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B_O_S_S schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 11:11:
[...]

En als je het vergelijkt met de 1.2/1.33 GHz iBooks?
De FSB bij een iBook is 133MHz bij een Powerbook is deze echter 167MHz beide bij de 1.33GHz versie. Of er performance verschil is: dat denk ik zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinball
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Qorne schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 22:53:
Beetje offtopic

Is dit nou een verkapte 'zal ik een poll openen" poll? :P

Maar serieus, wat voor poll?

Ben jij al geswitched ja/nee?
Wanneer ga jij switchen deze week/deze maand/dit kwartaal/dit jaar?

Wat had je in gedachten?

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje offtopic

Idee voor op de FP :), trek je meteen veel meer mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoph
  • Niet online
Beetje offtopic

_/-\o_

In de week dat ik heb besloten had waren 2 vrienden ook over gegaan, alle 3 een powerbook besteld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Ik wil ook overstappen. Alleen moet ik m'n vader nog over halen. Ik heb wel al foldertjes mee genomen uit de Mac store en aan hem laten zien. De iMac G5 vind hij wel heel mooi. Maar hij wil toch nog de huidige PC upgraden (een DVD brander en meer intern geheugen).
:'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qorne

Qorne

Think Different

Super-muffin,

laat je Pa eens mee gaan naar een Apple store, dan wil die vast wel een Mac :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren een feestje bij mij thuis gehad: veel mensen zwaar onder de indruk. Het lijkt idd wel of er veel overstappers zijn de laatste tijd; mac wordt eindelijk ontdekt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
xmms kan je toch ook draaien op osx? ben niet zo gek op itunes om eerlijk te zijn :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daniëlpunt
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

daniëlpunt

monkey's gone to heaven

Qorne schreef op zondag 28 november 2004 @ 14:45:
Super-muffin,

laat je Pa eens mee gaan naar een Apple store, dan wil die vast wel een Mac :)
Ja, dat idee had ik ook al. Ik heb ook al verschillende links gebookmarked die hij kan bekijken.
O-)

Hij wil toch pas in Maart gaan bestellen. Meenemen naar een Mac store zal ik hem zeker wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Low-Fi schreef op zondag 28 november 2004 @ 15:48:
xmms kan je toch ook draaien op osx? ben niet zo gek op itunes om eerlijk te zijn :$
Ja, dat kan, met behulp van Fink. Ik ben ook niet zo gek op iTunes, maar ik begin er steeds meer begrip voor te krijgen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigs
  • Niet online
Beetje offtopic

Pas maar op.. daar houden de mods niet van hier. Mijn prachtige (en imo zeer interessante :) ) poll werd ook al gesloten:

[rml]Zwerver in "[ Poll] Wat voor Mac heb jij?"[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Door de komst van de Ipod is de andere apparatuur van apple ook in trek gekomen. De toenemende populariteit van de mac is denk ik te wijten aan het succes van de apple Ipod. Maar ik geef het toe, een powerbook heeft een heel erg hoog wow gehalte.

Dankzij dit soort topics weet ik bijna zeker dat ik binnenkort ga overstappen van het jarelange gezeur van windows (no flame intended) naar het strakke mac gebeuren. Na het behalen van een diploma wordt na een paar maandjes een Powerbookje de mijne, grotendeels dankzij dit soort topics die toch effe de persoonlijke feelings van de gebruiker geven de je toch niet echt vindt op de sites zoals apple.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Laatst online: 07:42

Maximus

There is no substitute

Bigs schreef op zondag 28 november 2004 @ 18:38:
[...]

Pas maar op.. daar houden de mods niet van hier. Mijn prachtige (en imo zeer interessante :) ) poll werd ook al gesloten:

[rml]Zwerver in "[ Poll] Wat voor Mac heb jij?"[/rml]
nofi Bigs, maar het nut van een invetarisatie topic zie ik ook niet echt. Is meer iets voor de huiskamer ofzo :)

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oscarvdb
  • Laatst online: 20-05 09:45

oscarvdb

and like that...

Hoe kan ik in godsnaam gewoon bestanden _verplaatsen_ in Finder, zonder ze eerst te moeten kopiëren en verwijderen?

... he's gone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

oscarvdb schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 15:48:
Hoe kan ik in godsnaam gewoon bestanden _verplaatsen_ in Finder, zonder ze eerst te moeten kopiëren en verwijderen?
Slepen met Command (Appeltje). Zie ook hier.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinball
  • Niet online

pinball

Electric Monk

oscarvdb schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 15:48:
Ik neem aan dat je CMD-X CMD-V bedoelt? Ben ik ook erg benieuwd naar. Dit is wel 1 van de gebreken van OSX, gebrekkige toetsenbord ondersteuning voor acties die wel met de muis kunnen (als je die bestanden versleept lukt het meestal wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [BoSS]

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn iBook G4 12" opgehaald, en het werkt echt geweldig! Nogmaals, mensen die twijfelen: ga er even mee spelen en je bent verkocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

B_O_S_S schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 17:45:
Ik heb vandaag mijn iBook G4 12" opgehaald, en het werkt echt geweldig! Nogmaals, mensen die twijfelen: ga er even mee spelen en je bent verkocht!
Ik ben al aan het sparen, nog even geduld ;) Hoewel die 12" wel heeeeel erg klein aanvoelt.... toch maar even doorsparen voor een "normale" 14"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brimme
Ik heb mij ibook 12inch 60gb 768mb bt dinsdag opgehaald bij apple cs amsterdam, en sindsdien zit ik met mij appletje non stop op mijn schoot.Het is mijn eerste apple maar ik weet nu al dat ik nooit meer iets anders wil dan apple. ga der mee splen en je bent verkocht.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.