[MP3/OGG] Cowon iAudio MP3 spelers

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste
Acties:
  • 9.823 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:42

Piggen

Lekker bakkie

Ewald ! schreef op zaterdag 30 juli 2005 @ 13:18:
hij heeft geen radio zo te zien... belachelijk..
Waarom? Er is nog steeds de X5 als je per se een radio wilt hebben.
Ik luister zelf nauwelijks naar de radio van mijn M3L, dus ik vind 30 euro minder wel een goede deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
wat jij wilt, maar ik vind dat prijsverschil nihil..

weet iemand oko waar je in Nederland voor niet teveel geld een hoesje kunt krijgen voor je x5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 11:29

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Dat ding is zo lelijk, naar mijn mening. Ik zou er eentje van Misticaudio kopen (heb je wel een creditcard voor nodig). Veel positieve ervaringen daarover op iAudiophile. En t/m morgen gratis verzending.

Wel snel zijn, nog maar 3 op voorraad :)

http://www.misticaudio.co...in_page=index&cPath=15_17

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Niet online
3 :| dan moet ik echt opschieten, want ik had het idd wel gelezen. doe ik die maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier zit, sinds 2 weken, ook een tevreden eigenaar van een iAudio M3L :)

De speler bevalt me goed, de speelduur is echt fantastisch (veel beter dan elke keer batterijen wisselen en opladen), en het geluid erg lekker 8) Ook klinkt de radio erg goed, beter dan op m'n oude MP3-speler (...), en is de equalizer functie best goed. De afstandsbediening doet wat hij doen moet, maar daar is ook alles mee gezegd. Ik vind hem makkelijk te gebruiken, alleen bij liedjes met lange titels duurt het wel lang voordat je eindelijk de hele bestandsnaam hebt gezien (of kan je die snelheid instellen?). De speler zelf (HD) is kleiner dan ik dacht, maar wel erg mooi (het standaard hoesje vind ik voldoende, want ik gebruik de main unit toch niet).

Iets dat verbeterd kan worden vind ik de manier waarop de USB kabel e.d. moeten worden aangesloten. In principe werkt het goed, maar je moet wel altijd dat 'tussenstuk' bij je hebben om iets over te zetten of om op te laden (je kan hem dus niet aan je oplader laten zitten 'voor de volgende keer'). De bijgeleverde oordoppen produceren opzich wel goed geluid, alleen vind ik ze er niet uitzien met die glimmende koppen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bebob_NL
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-08 16:54
Verwijderd schreef op zondag 31 juli 2005 @ 01:03:
<knip>
De afstandsbediening doet wat hij doen moet, maar daar is ook alles mee gezegd. Ik vind hem makkelijk te gebruiken, alleen bij liedjes met lange titels duurt het wel lang voordat je eindelijk de hele bestandsnaam hebt gezien (of kan je die snelheid instellen?).
Jup, menu toets ingedrukt houden, dan display en dan zijn daar verschillende scroll speeds in te stellen.

Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musicfreak
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:50
Heb sinds gisteravond de X5L ontvangen, gekocht via mp3cdspelers.nl. Het is echt een tof apparaat! Ik gebruik 'm i.c.m. een Sennheiser PMX 100-hoofdtelefoon, en daar heeft 'ie voldoende uitgangsvermogen voor.

Heb nog wel ene paar kleine dingetje die ik niet zo leuk vind. Hopelijk iets voor de volgende firmwareversie:
* de bitrate van VBR-mp3tjes wordt niet weergegeven
* de speler heeft soms wat moeite met tijdweergaver van VBM MP3's (terzijde: ik heb de meeste met lame gecodeerd met de de alt-preset extreme switch
* soms is er een soort van hik te horen tussen twee nummers, vooral als het 2 opeenvolgende nummers in een map zijn
* de 5-bands equalizer is alleen + bij te regelen, niet -

Hulde overigens voor het meegeleverde display beschermingsfolie, echter hoe krijg je dat bubbeltjesvrij op de speler? Verder begrijp ik niet wat het verschil us tussen Settings --> Display -->
Backlight time (M) & Backlight time (R). Iemand?

[ Voor 5% gewijzigd door musicfreak op 03-08-2005 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
musicfreak schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 15:52:
Heb sinds gisteravond de X5L ontvangen, gekocht via mp3cdspelers.nl. Het is echt een tof apparaat! Ik gebruik 'm i.c.m. een Sennheiser PMX 100-hoofdtelefoon, en daar heeft 'ie voldoende uitgangsvermogen voor.

Heb nog wel ene paar kleine dingetje die ik niet zo leuk vind. Hopelijk iets voor de volgende firmwareversie:
* de bitrate van VBR-mp3tjes wordt niet weergegeven
* de speler heeft soms wat moeite met tijdweergaver van VBM MP3's (terzijde: ik heb de meeste met lame gecodeerd met de de alt-preset extreme switch
* soms is er een soort van hik te horen tussen twee nummers, vooral als het 2 opeenvolgende nummers in een map zijn
* de 5-bands equalizer is alleen + bij te regelen, niet -

Hulde overigens voor het meegeleverde display beschermingsfolie, echter hoe krijg je dat bubbeltjesvrij op de speler? Verder begrijp ik niet wat het verschil us tussen Settings --> Display -->
Ik denk niet dat ze de bitrate van VBR weer gaan geven, dat veranderd immers steeds, dus wat heeft het voor zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vroeg me af of iemand me uit mijn twijfel kan helpen, ik kan maar niet tussen de Iaudio 5 en G3 kiezen, pluspunt van de G3 is de batterij duur, maar de 5 is ook niet slecht, zijn er behalve de batterijduur nog dingen in het voordeel van de G3 of Iaudio 5 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk007
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-04 00:29
Verwijderd schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 19:32:
Ik vroeg me af of iemand me uit mijn twijfel kan helpen, ik kan maar niet tussen de Iaudio 5 en G3 kiezen, pluspunt van de G3 is de batterij duur, maar de 5 is ook niet slecht, zijn er behalve de batterijduur nog dingen in het voordeel van de G3 of Iaudio 5 ?
In principe alleen afmetingen, gewicht, batterij (AA vs AAA), batterijspeelduur, gekleurde backlight, bedieningsknopjes. Een kwestie van smaak dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geluidskwaliteit zal niet veel verschillen, ik denk dat je moet kijken naar 1. design 2. bediening (bij iaudio 5 aan de zijkant, g3 met joystick) 3. scherm (i5 groter dan g3). En uiteraard afspeelduur..ik zou zeggen kijk bij www.audiolounge.nl...zie je de verschillen duidelijker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

musicfreak schreef op woensdag 03 augustus 2005 @ 15:52:
M >> Main Unit
R >> Remote
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Groot nieuws. Met firmware 2.10 beta 4 voor de X5 worden (een aantal) Canon camera's ondersteund door de USB-host.

Officieel worden de IXUS i, IXUS 50, Powershot A80, Powershot A75, Powershot A70, Powershot A60, Powershot G3, EOS 300D en EOS 20D ondersteund, maar er schijnen nog meer Canons te werken.

Probeer hem uit, zou ik zeggen :)
http://download.iaudio.com:8033/data/C08/x5_210b4.zip

Het is een Koreaanse firmware, maar dat maakt verder niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisBos
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-09 19:15
de eos 300d werkt niet met mijn X5L, maar ga morgen even de nieuwe firmware erop zetten, ik post hier wel ff of het dan wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
Ik dacht dat bij deze versie ook is gezorgd voor het sorteren op id3 tags. Alleen is nu volgensmij de optie om het op naam te sorteren niet meer mogelijk :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een vraagje.. wordt er ook een screenprotector meegeleverd met de x5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:16
Ja 2 stuks ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k... dan is mijn x5 doos al een keertje open geweest :( .. de software cd mist ook al... kga er morgen mar mee terug naar de mediamarkt...
maar verder is het een prachtige speler..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

MPmad schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 13:56:
Groot nieuws. Met firmware 2.10 beta 4 voor de X5 worden (een aantal) Canon camera's ondersteund door de USB-host.

Officieel worden de IXUS i, IXUS 50, Powershot A80, Powershot A75, Powershot A70, Powershot A60, Powershot G3, EOS 300D en EOS 20D ondersteund, maar er schijnen nog meer Canons te werken.

Probeer hem uit, zou ik zeggen :)
http://download.iaudio.com:8033/data/C08/x5_210b4.zip

Het is een Koreaanse firmware, maar dat maakt verder niet uit.
kijk, nu wordt het interessant. is er iemand toevallig in het bezit van een powershot S45?

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-12-2024
Vandaag een X5L gekocht. De geluidskwaliteit is magertjes vergeleken met mijn Sony.. maar het is iets waar ik wel aan kan wennen. Het klinkt eigenlijk ook wel weer goed op zn eigen manier.

Nu heb ik er een Docking station bijgekocht voor 40 piek, maar hier past de mijne niet in. Terwijl er duidelijk voorop staat X5. Zijn de X5L en X5 verschillend in dikte? Misschien omdat ie 30GB is...
Toch raar want bij de specificaties van beide X5 docking-stations op http://www.mp3spelers.nl/?hcat&id=2&scat=77 staat dat ze voor beiden geschikt zijn.

Ik denk altijd heel goed na voordat ik iets stoms zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Mahler schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 23:32:
Vandaag een X5L gekocht. De geluidskwaliteit is magertjes vergeleken met mijn Sony.. maar het is iets waar ik wel aan kan wennen. Het klinkt eigenlijk ook wel weer goed op zn eigen manier.
Hhmm. Je oren zijn inmiddels gewend geraakt aan de crappy-sony-sound waardoor je nu moet wennen aan een overall kwalitatief betere DAP. Vergelijk beide spelers overigens wel met dezelfde oordoppen en neutrale eq instellingen, anders is vergelijken vrijwel zinloos.
Mahler schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 23:32:
Nu heb ik er een Docking station bijgekocht voor 40 piek, maar hier past de mijne niet in. Terwijl er duidelijk voorop staat X5. Zijn de X5L en X5 verschillend in dikte? Misschien omdat ie 30GB is...
Toch raar want bij de specificaties van beide X5 docking-stations op http://www.mp3spelers.nl/?hcat&id=2&scat=77 staat dat ze voor beiden geschikt zijn.
En ja, er zit wel degelijk verschil tusssen de docks van X5L en X5....de 'L' is nu eenmaal dikker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Shiverzz schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 08:43:
[...]

Hhmm. Je oren zijn inmiddels gewend geraakt aan de crappy-sony-sound waardoor je nu moet wennen aan een overall kwalitatief betere DAP. Vergelijk beide spelers overigens wel met dezelfde oordoppen en neutrale eq instellingen, anders is vergelijken vrijwel zinloos.
Ik heb nogeens opnieuw een paar nummers geluisterd via mijn MD (66kbps ATRAC3) en via de nieuwe X5L (128+kbps MP3), uiteraard met dezelfde koptelefoon. En vind het geluid op deze laatste toch een stuk scheller. Het beste dat ik met de EQ en instellingen eruit heb gekregen is goed genoeg om er niet verder over te hoeven zeuren :9
[...]

En ja, er zit wel degelijk verschil tusssen de docks van X5L en X5....de 'L' is nu eenmaal dikker.
Inderdaad... deze heb ik dan vandaag ook geruild voor de juiste dock.

Mijn ervaringen van de eerste dag:
* De user-interface op de speler zelf went erg snel en is beter dan ik verwacht had. Zelfs in verhouding met de manier waarop je met gemak over 10-tallen nummers glijd op de i-Pod.
* De bediening van de remote-control is zeeer beroerd. Deze klem ik aan de binnenkant van mijn jaszak en de knopjes zitten laag aan de zijnkant, zodat ik telkens mijn hand diep IN mn binnenzak moet steken en vaak per ongeluk een nummer vooruit of achter selecteer in plaats van deze op pauze te zetten.
* De display van de remote-control is ruim voldoende om door de vele directories met muziek te bladeren.
- De speler valt uit na enkele seconden pauze heeft een opstarttijd van een ruim aantal seconden.
- Het is hééél prettig om een verzameling van 12GB aan muziek bij je te hebben! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
De iAudio X5 voor slechts 269 euro op mp3discount.nl !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
Ja leuk die site, als je even de link aanpast kun je hem zelfs voor 1 euro bestellen... D'r is maar 1 shopsurvey van, vertrouw het nog niet helemaal. Heb hem toevallig vanmidag binnen gekregen van MP3Man.nl :) Prima verpakt in een extra doos gevuld met die extra troep. Alles compleet, cradle erbij besteld, alleen nu nog een MisticAudio caseje erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mahler schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 20:29:
[...]
Ik heb nogeens opnieuw een paar nummers geluisterd ... via de nieuwe X5L (128+kbps MP3), 8)7 8)7 8)7
[...]
Je hebt het probleem zelf al aangegeven!!!
Probeer het minstens met 192Kbit/s MP3 anders met OGG, FLAC ;)
Het hangt natuurlijk ook vd. kwaliteit van je MP3's af, hoe die geript zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rickiii
Verwijderd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 23:13:
[...]

Je hebt het probleem zelf al aangegeven!!!
Probeer het minstens met 192Kbit/s MP3 anders met OGG, FLAC ;)
Het hangt natuurlijk ook vd. kwaliteit van je MP3's af, hoe die geript zijn.
Daarom staat de plus (+) erachter. Ik heb nummers varierend tussen 128, 160 en 192kbps geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:16
Dat ik me dat nog eens meemaak, iemand die beweert dat de x5(l) 'slecht' geluidskwaliteit heeft.

1: Probeer eens goede dopjes.
2: Gebruik de equalizer!
3: Na paar dagen weer andere spelers proberen.
4: Nogsteeds van mening dat er niet het perfecte geluid uitkomt? Dan ff terugbrengen... je hebt een brak exemplaar.

Overigens komt er over sony spelertjes behoorlijk geluid, minstens beter dan uit een ipod. Sony dopjes daarintegen zijn crap. Welke dopjes gebruik je eigenlijk?

[ Voor 22% gewijzigd door TWeaKLeGeND op 06-08-2005 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-09 16:11

RC2

Resistance is futile

Ik denk er sterk over om de X5L te bestellen.

Nog een paar vragen waar ik hoop dat iemand er antwoord op heeft:
- Is een cradle echt nuttig of kan je hetzelfde met een kabel aan de pc?
- Werkt de USB host ook met een sony dsc f707 en Nikon coolpix 4600? Sony f717 en nikon coolpix 5900 kunnen wel en die zijn feitelijk hetzelfde.
- Zit er een kabel bij waardoor je gebruik kan maken van de USBhost?

[ Voor 10% gewijzigd door RC2 op 07-08-2005 12:11 ]

Who wants to life forever anyway...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
RC2 schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 12:04:
Ik denk er sterk over om de X5L te bestellen.

Nog een paar vragen waar ik hoop dat iemand er antwoord op heeft:
- Is een cradle echt nuttig of kan je hetzelfde met een kabel aan de pc?
- Werkt de USB host ook met een sony dsc f707 en Nikon coolpix 4600? Sony f717 en nikon coolpix 5900 kunnen wel en die zijn feitelijk hetzelfde.
- Zit er een kabel bij waardoor je gebruik kan maken van de USBhost?
- Cradle is makkelijk, dat gepruts met dat andere verloopstukje is irritant, en als je die kwijt raakt oid (hij is erg klein) kun je dus niets meer. Ik heb een cradle erbij genomen. Erinzetten, opladen/files overzetten, eruit. Makkelijker kan het niet
- Camera's weet ik niet, ze zijn bezig met een firmware update voor ondersteuning van veel camera's.
- Kabel zit erbij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
Als de kabel zonder software in Windows XP gevonden wordt werkt hij gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2

RC2

Resistance is futile

Heel mooi, camera moet ik dan gewoon maar eens uitproberen bij de Media Markt als ze nog wat willen verkopen.
Die cradle en remote laat ik dan nog maar even wachten wil hem meteen hebben ga volgende week op vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
Ik heb een hoes, een cradle en de afstandbediening besteld. Echt dat scheelt een hoop. Vooral op vakantie kan je de speler uit de zon laten liggen en in je zak laten zitten.

Cradle is niet echt nodig maar wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Jazco2nd schreef op vrijdag 05 augustus 2005 @ 20:41:
De iAudio X5 voor slechts 269 euro op mp3discount.nl !
Maar het is wel grijze import, houd daar rekening mee.
Over ons

Mp3 Discount is een jong dynamisch onderneming dat zich richt op het online verkopen van MP3 en multimedia spelers. Mp3 Discount.NL is een onderdeel van Asia Impex Trading wat zich bezig houd met het importeren van consumenten elektronica naar Europa. Sinds maart 2004 zijn wij actief in de verkoop van mp3 spelers en gevestigd te Rotterdam.
Dat betekent dat je voor garantie waarschijnlijk niet bij de Nederlandse importeur terecht kunt, aangezien Cowon geen internationale garantie heeft.
RC2 schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 12:04:
Die werken, zoals te lezen valt in dit topic op iaudiophile.net

En de Engelse 2.10 beta 4 firmware is ook uit, voor als je de Koreaanse toch niet vertrouwde :)
Klik

[ Voor 32% gewijzigd door Piggen op 07-08-2005 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net de iAudio 5 bij mp3man besteld, ben erg benieuwd! Ik vond de G3 qua specs interessanter, vooral die batterijduur. Maar de behuizing zag er niet zo stevig uit, waardoor ik toch maar voor de iaudio 5 ben gegaan. Die ziet er ook een heel stuk aantrekkelijker uit. En ik vind het niet zo'n probleem om een batterij te vervangen. iRiver H110 was mn eerste mp3 speler, nu alweer bijna drie jaar geleden. Momenteel vind ik hem te groot geworden, en een oplaadbare accu is op vakantie niet handig. Een vervangbare batterij is dan veel praktischer! Qua geluidskwaliteit verwacht ik iets vergelijkbaars als bij mn iriver (ik hoop het :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maeslant
Morgen zal mijn X5L echt aan de tand gevoeld worden. Ik zal naar Zuid Africa Reizen en s'ochtends om 11 uur vertrekken en uit eindelijk 24 uur later om 11 uur sochtends ongeveer daar aankomen.

192 kbps Mp3 in Playlisten en altijd op shuffle. Ik heb de indruk dat de batterij het wel red. Morgen maar afwachten. In Africa zal ook de USB-on-the-Go echt getest worden. Ben zeer benieuwd. Tot nu toe zeer tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wie wil een paar foto's neerzetten van de remote van de X5?

En hoe zijn de ervaringen ermee? Stoort het niet enorm dat het kunststof is itt de metalen behuizing van de X5 zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chieldeno
  • Laatst online: 12-08 10:51
Maeslant schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 22:14:
Morgen zal mijn X5L echt aan de tand gevoeld worden. Ik zal naar Zuid Africa Reizen en s'ochtends om 11 uur vertrekken en uit eindelijk 24 uur later om 11 uur sochtends ongeveer daar aankomen.

192 kbps Mp3 in Playlisten en altijd op shuffle. Ik heb de indruk dat de batterij het wel red. Morgen maar afwachten. In Africa zal ook de USB-on-the-Go echt getest worden. Ben zeer benieuwd. Tot nu toe zeer tevreden.
Da's toevallig.., maar eh.. met wat voor zwakzinnige vliegmaatschappij ga jij daar heen? 24 uur vliegen?? Ik ga woensdag naar Kaapstad, maar dat is echt geen 24 uur vliegen hoor.. eerder 12 uur! Ok, is KLM rechtstreeks dan, maar de vorige keer ging ik met Lufthansa en toen was ik 16 uur verder. Anyway...

Ik neem mijn X5L 30GB ook mee, en zal deze hard nodig hebben om foto's over te tanken van m'n D70. Nu vraag ik me wel af, als ik die hele map selecteer op de D70 en overtank.. hoe doet ie dat dan de volgende keer? De camera gebruikt altijd hetzelfde mapje voor de foto's.. dan zal ie die hele map in de X5 zeker overschrijven en dus de foto's die daar eerst in stonden zullen verloren gaan? Moet ik verdorie niet vergeten om dan een nieuw mapje op m'n CF-kaart aan te maken als ik dat geintje voor de 2e keer uithaal... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

of je laat je fotonummers gewoon doortellen ipv opnieuw laten beginnen met nummeren

[ Voor 9% gewijzigd door fenrir op 08-08-2005 18:43 ]

Van klussen krijg je grijze haren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-09 16:53

13art

Moderator Mobile
Ben zelf ook aan het rondkijken voor een nieuwe mp3 speler. Ga in oktober op vakantie en heb dus nog even de tijd, maar toch. Nu ben ik dus ook de iAudio X5 tegen gekomen. En ik kan niet anders zeggen dan, mooi apparaat. Wat ik wel jammer vind ik dat de resolutie van het scherm de helft lager is dan van bijv de iPod. Maar is dit een heel erg nadeel? Of valt de 'pixeligheid' wel mee?

En zelf heb ik een canon digital ixus 430, met de nieuwe firmware staat wel de ixus 5 erbij dat het moet werken maar iemand ervaring of de speler ook echt werkt met de ixus 430?
(oops, antwoord al gevonden op een site :) )

Voordelen vind ik wel dat hij niet zo 'dik' is als de iRiver 320 en er een stuk mooier uitziet als de archos gmini 400/402.

[ Voor 7% gewijzigd door 13art op 08-08-2005 18:56 ]

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2

RC2

Resistance is futile

De X5 is gewoon de mooiste, vandaag een bestelling gedaan voor de X5L 30gig bij mp3spelers, gratis cradle en een remote erbij gehaald. Hopelijk is het allemaal morgen binnen.
Een Ipod wilde ik gewoon niet omdat het een ipod is, de archos402 leek me ook wel wat maar was niet overal te krijgen en zag er plastic uit. Heb nog wel getwijfeld over de Iriver maar uiteindelijk won het design toch van de portomonee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
RC2 schreef op maandag 08 augustus 2005 @ 20:49:
De X5 is gewoon de mooiste, vandaag een bestelling gedaan voor de X5L 30gig bij mp3spelers, gratis cradle en een remote erbij gehaald. Hopelijk is het allemaal morgen binnen.
Een Ipod wilde ik gewoon niet omdat het een ipod is, de archos402 leek me ook wel wat maar was niet overal te krijgen en zag er plastic uit. Heb nog wel getwijfeld over de Iriver maar uiteindelijk won het design toch van de portomonee.
Was net ook even aan het kijken op mp3spelers maar beetje vage aanbieding hebben ze wel.
De X5 20 gig voor 319 euro. Op zich niet vreemd totdat je de aanbieding eronder ziet.
De X5 20 gig + gratis lederen iAudio beschermhoes (twv 25 euro) voor 345 euro.

Kan aan mij liggen, maar dan is die beschermhoes toch echt niet gratis en betaal je er gewoon 25 euro voor :X :X :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
Shopsurvey niet gelezen? Ik betaal liever wat meer bij mp3man.nl dan dit -->

code:
1
http://www.tweakers.net/shopsurvey/2286

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
Tweakers.net heeft vernomen dat de activiteiten van MP3spelers.nl om persoonlijke redenen
 zijn gestaakt. We hebben (nog) geen reden om aan te nemen dat er sprake is van een financiële
 calamiteit.
Wel is de shop telefonisch en per email onbereikbaar en om die reden wordt bestellen bij
 MP3spelers.nl absoluut afgeraden. De kans dat er niet geleverd wordt is zeer groot. Alle 
Pricewatch-prijzen zijn dan ook onzichtbaar gemaakt.

Van de importeur van MobiBLU ontvingen we het volgende bericht voor de kopers van MobiBLU 
producten, aangeschaft bij http://www.mp3spelers.nl/ (Holland Global):

"Omdat sinds geruime tijd contact met dit bedrijf onmogelijk is, en de importeur van MobiBLU de 
consumenten tevreden wil stellen en houden inzake MobiBLU producten is gezocht naar een 
oplossing voor u als MobiBLU klant. Deze is gevonden in het volgende: In geval van een defect 
product wordt u verzocht dit te melden bij MMPort te Enschede (http://mp3.mmport.nl/). Zij helpen u
 verder en zorgen voor de juiste info om u zo goed mogelijk van dienst te zijn."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Die informatie is verouderd. De site is weer volledig up en running.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
Ik had een Apple iPod aangeschaft maar heb deze nog kunnen omwisselen voor de iAudio X5 (met 40 euro bijbetaling). Ik was altijd de kwaliteit van de CW300 gewend, en was de kwaliteit van de ipod helaas niet voldoende ;). Echter heb ik een paar vraagjes over de X5, met name over de USB HOST functie.

Als ik een usb stick of memorykaart lezer aansluit dan dan gaat het lampje even knipperen op ed kaartlezer of stick, daarna verschijnt er "dev" recht boven in het scherm wat volgens mij aangeeft dat het apparaat gevonden is, maar als ik lang op "record" druk om te bladeren door de inhoud van de geheugenkaart dan gebeurt er niets, krijg heel eventjes een zandloper en toch blijft ie op "host" staan.... Dit heb ik met elk apparaat dat ik erop aansluit. Ik heb nog geen digitale camera om erop aan te sluiten maar ik neem aan dat elk usb mass storage device zou moeten werken ? (wat die kaartlezers en usb stick zijn)
De kaartjes en stick zijn geformatteerd op fat32, fat16 mocht niet baten.
Heb het probleem met de standaard firmware 2.07 evenals de nieuwe firmware 2.10 beta 4.

Iemand enig idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2

RC2

Resistance is futile

Vandaag netjes binnengekregen en nu is het wachten oip het opladen van de batterij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag mn iAudio 5 binnen gekregen. Wat een mooi dingetje! Lekker klein, mooi schermpje, en goed geluid. (moest wel even tunen, maar dan klinkt het echt goed. Ik heb Sony EX71 doppen) Ik heb er ook gelijk de laatste firmware opgezet (beetje ingewikkelde procedure, maar het is gelukt) Ik ben zeer tevreden!

edit:
ik ben toch niet zo blij met mn spelertje, als hij een licht tikje krijgt, valt ie al uit :? Balen zeg

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2005 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

@BlackMage: Al geprobeerd om je speler resetten, en firmware opnieuw te installeren?

@Yalhambra: Even contact opnemen met je leverancier....juist een flash speler hoort bestand te zijn tegen schokken...

Oja, weer een nieuwe case voor je X5.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 20:19:
Ik heb vandaag mn iAudio 5 binnen gekregen. Wat een mooi dingetje! Lekker klein, mooi schermpje, en goed geluid. (moest wel even tunen, maar dan klinkt het echt goed. Ik heb Sony EX71 doppen) Ik heb er ook gelijk de laatste firmware opgezet (beetje ingewikkelde procedure, maar het is gelukt) Ik ben zeer tevreden!

edit:
ik ben toch niet zo blij met mn spelertje, als hij een licht tikje krijgt, valt ie al uit :? Balen zeg
Dit zelfde probleem heb ik met mijn CW300 na een jaar trouwe dienst ook. Maar niet met een klein tikje, maar in mijn geval ligt het aan de batterij die zijn contact verliest, wellicht is dat bij jou ook het geval. Probeer eens een andere batterij en controlleer of die er goed stevig inzit (dus als je schud dat je niet dat ding hoort rammelen)
Shiverzz schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 21:37:
@BlackMage: Al geprobeerd om je speler resetten, en firmware opnieuw te installeren?

@Yalhambra: Even contact opnemen met je leverancier....juist een flash speler hoort bestand te zijn tegen schokken...

Oja, weer een nieuwe case voor je X5.... :X
Allemaal leuke cases die uitkomen maar ik zoek nog steeds een standaard neopreen (dat elastiek stof spul) of een ander stevig zakje. Het display hoeft niet leesbaar te zijn en de besturing is ook niet noodzakelijk. Het moet gewoon stevig zijn en mijn X5 beschermen tegen lichte schokken en krassen (vandaar het liefste neopreen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

En de iAudio M5 is nu officieel.

Afbeeldingslocatie: http://mp3.iaudio.com/product/images/iaudioM5/photo/zoom/m5_12.jpg

Verschillen met de X5:

-monochroom scherm (en dus geen foto en video)
-geen USB-host
-geen radio

Voor de rest zijn de spelers identiek. Dezelfde formaten worden ondersteund en de batterijduur is hetzelfde. Dat zal ook wel gelden voor de menustructuur en de geluidskwaliteit.

Verder is er nog verder op accessoires beknibbeld. Volgens de Koreaanse zitten zijn, naast de cradle en afstandbediening, nu ook de line-in kabel en het subpack optioneel. Daarom zit er nu een normale USB-aansluiting op de plaats waar de X5 de USB-host heeft zitten.
Maar wie weet levert de Nederlandse importeur wel die accessoires mee.

Er komt ook een M5L en wie weet nog een 30 en 60GB uitvoering.

Interessante speler. Hij schijnt ook erg goedkoop te zijn in Korea, dus dat belooft misschien wel wat voor hier.

http://mp3.iaudio.com/product/product_M5_feature.php
http://www.iaudiophile.net/comment.php?comment.news.86

[ Voor 6% gewijzigd door Piggen op 09-08-2005 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Officieel? Waarom staat er dan color sound naast het display? het ziet er niet echt colorfull uit. Of kan je net als met de flashspelers zelf de background color kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Zie je die mooie link die rechtstreeks naar de iAudio website leidt? Officieel dus ;)

Waarom dat er nog staat zou ik ook niet weten. Misschien om kosten te besparen doordat ze die dingen ook voor de X5 gebruiken. Of omdat ze het geluid van hun spelers kleurrijk vinden (wat het niet is, maar goed).

De achtergrondkleur kun je niet instellen. Gelukkig, want het moet geen al te grote kermis worden :P
Die LEDjes zitten er tenslotte ook nog.

[ Voor 20% gewijzigd door Piggen op 09-08-2005 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2

RC2

Resistance is futile

Dat color sound is het meest vreemde aan het apparaat. Een neopreen hoesje zou ook gaaf zijn om erom the hebben. Of die nieuwe van Zcover als ze tenminste een screen protector hebben.

Heeft iemand trouwens problemen (gehad) met de afstandsbediening? Daar zit een rechte stekker aan terwijl het me veel veiliger lijkt om nou juist daar een hoek in te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-04-2021
Ik heb mijn X5L 30 GB nu 2 weken gebruikt op vakantie, vooral tijdens treinreizen en de vluchten. Beviel enorm goed, maar ik moet wel zeggen dat de maximale batterijduur wat tegenviel, die zat zo tegen de 25 uur aan. Moet ook bekennen dat ik veel aan het switchen ben, videoclipjes kijk etc. een aardig volume gebruik, dus het zullen niet helemaal de optimale omstandigheden geweest zijn.

Heb trouwens ook een cradle, en moet zeggen dat 35 euro voor dit stukje plastic met 4 poortjes belachelijk veel geld is, maargoed, dat is bijna altijd zo met accessoires. Het is wel erg handig, direct op de AUX van de versterker, en de cdspeler zal heel wat minder gebruikt gaan worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWeaKLeGeND
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 11:16
Color Sound wil zeggen dat het geluid 'kleur' heeft;-) Een lekker breed spectrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BlackMage schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 21:44:
[...]

Dit zelfde probleem heb ik met mijn CW300 na een jaar trouwe dienst ook. Maar niet met een klein tikje, maar in mijn geval ligt het aan de batterij die zijn contact verliest, wellicht is dat bij jou ook het geval. Probeer eens een andere batterij en controlleer of die er goed stevig inzit (dus als je schud dat je niet dat ding hoort rammelen)
Het stomme is dat het me nu niet mee lukt om te reproduceren. Ik heb nu geen tijd meer om hem te gaan ruilen of wat dan ook, dus ik neem hem twee weken mee op vakantie. Als ie daar nog steeds kuren blijft vertonen ruil ik hem denk ik voor de G3, die was even duur namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo nu me x5l een week uitgeprobeerd echt top apparaat alleen de leren hoes van de x5 zit erg strak, remote werkt ook goed ook op de motor...mooi strak geluid met de standaard doppen en gister de nieuwe shure e5c binnen gehad, klinkt zeer strak.... ben der blij mee

• 13art

13art

Moderator Mobile
Shure e5c?!?!?!?!

Damn jij hebt volgens mij echt geld teveel. Die doppen kosten toch iets van 300 euro ofzo???? 8)7

Verwijderd

uhmmmmmmm $ 379,-- en der komt iets van 14% invoerrechten en 19% btw bij :/ in euro`s dan .

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Volgende keer maar gewoon laten versturen als een gift met een waarde van een dollar of 10….en je hebt geen last van invoerrechten/BTW. Dan kun je klaar zijn voor $350,- ;)

Maar we gaan wel erg offtopic nu: discussie kan hier verder gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:09

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Heeft er iemand een vergelijking gedaan m.b.t. de geluidskwaliteit tussen de M3-serie en de X5-serie?

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ik ben veilig thuisgekomen met mijn op vakantie gekochte X5. 240 euro voor de X5 (cradle en leren case kreeg ik erbij) en 35 voor de remote. Ik ben zeer tevreden over de geluidskwaliteit van de X5, zal wel geen verrassing zijn.

Ik ben nu net aan het spelen met ireverter om filmpjes te maken voor de x5, deze werkt inituitiever dan jetaudio en natuurlijk veel en veel minder overhead qua programma.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Hillie schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 13:58:
Heeft er iemand een vergelijking gedaan m.b.t. de geluidskwaliteit tussen de M3-serie en de X5-serie?
Daar zit (vrijwel) geen verschil in. Op basis daarvan moet je geen keuze tussen de spelers maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

Op basis daarvan moet ik juist zelf wel bepalen of ik een keuze tussen de spelers maak. ;) Voor mij is een fatsoenlijk geluid belangrijker dan een kleurenschermpje. En aangezien die M3 toch een stukje goedkoper is... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RC2

RC2

Resistance is futile

Hillie schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 14:43:
Op basis daarvan moet ik juist zelf wel bepalen of ik een keuze tussen de spelers maak. ;) Voor mij is een fatsoenlijk geluid belangrijker dan een kleurenschermpje. En aangezien die M3 toch een stukje goedkoper is... ;)
Dan lijkt me de keuze snel gemaakt...M3 is goedkoper en kleurenscherm is niet belangrijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ben nu al een maandje eigenaar van de X5. Voor mij is de Remote onmisbaar geworden. X5 blijft lekker in de tas, en met remote bedienen. De remote heeft ook iets meer knoppen dan de speler, dus bepaalde dingen gaat sneller (van modus veranderen bv) :)

Ik heb wel een aantal negatieve dingen gemerkt.
Het lak van de X5 gaat er wel vanaf.
Radio-ontvangst valt tegen.
Opstarttijd duurt zeer lang. Zo ook browsen door foto's of filmpjes bekijken...
Verwijderd schreef op maandag 25 juli 2005 @ 13:34:
[...]

....waar precies in Azie? ;)
Hong Kong in Wanchai Computer centre. Goedkoopste wat ik kon vinden :)
Sorry, hield topic niet echt in de gaten terwijl ik op vakantie ben.

[ Voor 55% gewijzigd door kmf op 14-08-2005 13:55 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

MPmad schreef op dinsdag 09 augustus 2005 @ 21:46:
En de iAudio M5 is nu officieel.

[afbeelding]

Verschillen met de X5:

-monochroom scherm (en dus geen foto en video)
-geen USB-host
-geen radio

Voor de rest zijn de spelers identiek. Dezelfde formaten worden ondersteund en de batterijduur is hetzelfde. Dat zal ook wel gelden voor de menustructuur en de geluidskwaliteit.

Verder is er nog verder op accessoires beknibbeld. Volgens de Koreaanse zitten zijn, naast de cradle en afstandbediening, nu ook de line-in kabel en het subpack optioneel. Daarom zit er nu een normale USB-aansluiting op de plaats waar de X5 de USB-host heeft zitten.
Maar wie weet levert de Nederlandse importeur wel die accessoires mee.

Er komt ook een M5L en wie weet nog een 30 en 60GB uitvoering.

Interessante speler. Hij schijnt ook erg goedkoop te zijn in Korea, dus dat belooft misschien wel wat voor hier.

http://mp3.iaudio.com/product/product_M5_feature.php
http://www.iaudiophile.net/comment.php?comment.news.86
Dat ding moet goedkoper worden dan een M3 wilt die interessant worden, dat het schermpje nu ook op de player zit is wel handig, maar geen sub-pack en geen radio ...
* LightYears aait zn M3L

edit:
Vergeet dit verhaal, als de USB direct in de M5 gepropt kan worden zónder een sub-pack is deze player ineens wél erg interessant, heb dat subpack nooit begrepen

[ Voor 8% gewijzigd door LightYears op 14-08-2005 18:32 ]

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat te kiezen ... HELP!!

http://www.noreve.com/popup_image.php?pID=163

of

http://www.zcover.com/product_pics/CWAX5NIN.htm

Zo digitaal zien ze er beide fantastisch uit. Heb eigenlijk geen voorkeur voor materiaal (leer of siliconen). Handig van de Noreve is wel dat je de X5 er makkelijk even uit haalt. En beide hebben de, voor mij nodige, belt-clip.

Wie heeft een van beide en hoe bevalt ie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag ook onderzoek gedaan naar hoesjes voor de X5 die ik misschien ga kopen. Ervaring met één van beiden heb ik dus niet. Op iaudiophile werd gezegd dat de zCover minder "dikmakend" is dan de Noreve. Ik heb voor m'n iPod trouwens een hoesje vergelijkbaar met de zCover en die bevalt prima. Alleen tegen klein vuil beschermt hij niet zo goed (bij mij blijft bij de randen van bv scrollwheel zitten), misschien heeft de Noreve daar minder last van omdat hij gemaakt is van leer ipv siliconen., maar misschien is ook wel helemaal niet hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Die zCover ziet er wel erg strak uit, maar leer heeft ook altijd wel iets chiques, terwijl die zCover meer sportief is. Blijft de vorm van de X5 ook beter in behouden. Wel een behoorlijk prijsverschil, de Noreve kost $50 (+ €5,50 verzendkosten) en de zCover $30 (voor de verzendkosten moet je mailen).
Over de Noreve case lees ik in ieder geval goede dingen op het iAudiophile.net forum (is ook een topic over cases, zou ik zeker lezen). Ik heb zelf ook een Noreve case voor mijn M3L, bevalt prima.

Ook zou je kunnen kijken naar de misticaudio case. Ook veel positiefs over op dat forum. Kost $30 en de verzendkosten kan ik zo snel niet vinden. Moet je misschien ook voor mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MPmad schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 00:24:

Ook zou je kunnen kijken naar de misticaudio case. Ook veel positiefs over op dat forum. Kost $30 en de verzendkosten kan ik zo snel niet vinden. Moet je misschien ook voor mailen.
Heb ik ook naar gekeken. Als ik het tarief dat US Postal rekent aanhoud, kost het rond de 32 euro exclusief invoerbelasting + btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Persoonlijk vind ik de zcover nog het mooiste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hillie

Hillie

RC2 schreef op vrijdag 12 augustus 2005 @ 17:32:
[...]

Dan lijkt me de keuze snel gemaakt...M3 is goedkoper en kleurenscherm is niet belangrijk..
Dat wordt mijn keuze denk ik dan ook. Zo'n M3L met 20G, daar kan ik aardig wat op kwijt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:02
MPmad schreef op zondag 07 augustus 2005 @ 17:32:
[...]

Maar het is wel grijze import, houd daar rekening mee.

[...]

Dat betekent dat je voor garantie waarschijnlijk niet bij de Nederlandse importeur terecht kunt, aangezien Cowon geen internationale garantie heeft.

[...]
Even gevraagd hoe het zit met garantie:
Hallo
de garantie kunt u claimen bij cowon nederland. We importeren niet alle
producten die op onze website vermeld staan.

mvg,

Ze hebben het hier over cowon nederland,maar kan daar niks over vinden,bij wie moet ik nu mijn garantie claimen?

[ Voor 9% gewijzigd door pingkiller op 15-08-2005 13:19 ]

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
pingkiller schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 13:15:
[...]

Even gevraagd hoe het zit met garantie:
Hallo
de garantie kunt u claimen bij cowon nederland. We importeren niet alle
producten die op onze website vermeld staan.

mvg,

Ze hebben het hier over cowon nederland,maar kan daar niks over vinden,bij wie moet ik nu mijn garantie claimen?
Op de doos van mijn X5 staat een sticker met het telefoonnummer en de website van de importeur en dat je met hun klantenservice contact moet opnemen als er een probleem is. Ik heb hier de doos nu niet dus kan helaas direct niet even kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Om je keuze nog lastiger te maken; een tijdje geleden schreef een stukje over de case van MisticAudio, mss heb je er wat aan.

Uit pure nieuwsgierigheid heb ik afgelopen weekend ook de Z-Cover besteld….dus hopelijk eind van de week een nieuwe impressie + piccies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Laatst online: 12-09 09:50
Ik zit momenteel te twijfelen of ik een X5 zal gaan kopen. Jammer genoeg is de X5L alleen in 30GB verkrijgbaar terwijl ik aan 20 ook wel genoeg heb. Is de accu tijd van 14 uur voldoende of kan ik toch beter wat meer investeren voor de L versie?
Ik ben ook wel beniewd naar de M5. Ik had mp3man hier al over gemail maar zei konden nog geen indicatie geven vanaf wanneer deze verkrijgbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-08 18:29

EgoPro

Time is an illusion.

Net als Mythrill hierboven ben ik ook aan het twijfelen over de aanschaf van een X5L. Zeker na het zien van de link van The Starrcompany (http://www.noreve.com/) wat een mooie case! Ik twijfel dus over de Ipod, de Archos402 en de X5L. Nu is dit absoluut geen goed topic om te vragen wat ik moet kiezen natuurlijk.
Ik vraag met toch een ding af, als ik een 30 gig speler koop dan kan mijn hele muziekcollectie erop. Maar is er ook een programma om de speler te kunnen syncen met de "my music" folder. Als ik dan nieuwe mp3tjes toevoeg deze ook automatisch op de speler worden gezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Hmm, ik kom net op de site van mp3spelers.nl en daar zie ik onder andere een 20GB versie van de X5L. Maar ook een X5V, Welke volgens mij meer video ondersteung heeft (mpeg4).
Welke geen fm tuner heeft _/-\o_ .
http://www.mp3spelers.nl/?hcat&id=4
Iemand trouwens ervaring met deze winkel want ik zie ze niet in de shopsurvey maar ze zijn wel erg goedkoop :)

[ Voor 51% gewijzigd door MonkeySandwich op 15-08-2005 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

X5 gewoon:
Ondersteunde formaten MP3, WMA, ASF, Ogg Vorbis, WAV, FLAC, JPEG, MPEG 4, TXT
Aldus dezelfde site.

Ff diep nadenken, als ik het goed heb is deze site van "Holland Global". Ik heb ooit bij hun de mobiblu DAH-1000 gekocht, snelle levering. Daarbij ooit nog eens een RMA gehad van eerdergenoemde speler, ging ook snel, geen klachten over. Bedrijf doet precies wat je van ze zou verwachten.

Als je googled op Holland Global komt mp3spelers.nl en mp3cdspelers.nl meteen naar boven.

EDIT: 2x een RMA zelfs, mijn vaders Mp3speler ook een DAH-1000 is ook terug geweest. Naar mijn weten heeft hij ook geen klachten alhoewel dit om een vaag probleem ging.

Owkee, had de meest recente ontwikkelingen van de site niet gevolgd en mijn DAH1000 is ook al wat ouder.

[ Voor 90% gewijzigd door EgoPro op 15-08-2005 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matjas
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:42
jrutjes schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 20:07:
X5 gewoon:
Ondersteunde formaten MP3, WMA, ASF, Ogg Vorbis, WAV, FLAC, JPEG, MPEG 4, TXT
Aldus dezelfde site.

Ff diep nadenken, als ik het goed heb is deze site van "Holland Global". Ik heb ooit bij hun de mobiblu DAH-1000 gekocht, snelle levering. Daarbij ooit nog eens een RMA gehad van eerdergenoemde speler, ging ook snel, geen klachten over. Bedrijf doet precies wat je van ze zou verwachten.

Als je googled op Holland Global komt mp3spelers.nl en mp3cdspelers.nl meteen naar boven.

EDIT: 2x een RMA zelfs, mijn vaders Mp3speler ook een DAH-1000 is ook terug geweest. Naar mijn weten heeft hij ook geen klachten alhoewel dit om een vaag probleem ging.
shopsurvey is er toch niet zo positief over :/ :
http://www.tweakers.net/shopsurvey/2286

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
no way dat ik daar ga bestellen. Prijs was wel donders aantrekkelijk!

Bij the audio lounge is hij ook verkrijgbaar voor dezelfde prijs.

Wat ik overigens raar vind is dat dizzydigit.nl dezelfde site is maar in de algemene voorwaarden wordt hier Tu and tu genoemd ipv audiolounge.

[ Voor 65% gewijzigd door MonkeySandwich op 15-08-2005 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:28
Shiverzz schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 16:14:
[...]

Uit pure nieuwsgierigheid heb ik afgelopen weekend ook de Z-Cover besteld….dus hopelijk eind van de week een nieuwe impressie + piccies.
Welke heb je besteld? En wat rekenen ze aan verzendkosten? Ben heel benieuwd naar je bevindingen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matjas
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:42
Mythrill schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 20:50:
no way dat ik daar ga bestellen. Prijs was wel donders aantrekkelijk!

Bij the audio lounge is hij ook verkrijgbaar voor dezelfde prijs.

Wat ik overigens raar vind is dat dizzydigit.nl dezelfde site is maar in de algemene voorwaarden wordt hier Tu and tu genoemd ipv audiolounge.
ik weet het niet, de site ziet er wel goed uit maar ik niet echt iets vinden over deze winkel :S

ben zelf nog aan het twijfelen tussen een iaudio 5 of een m3l..... ligt er aan voor hoeveel ik de m3l kan krijgen :)

edit: nog een vraagje: weet iemand waarom mp3man.nl niet meer de m3l leverd?

[ Voor 7% gewijzigd door Matjas op 15-08-2005 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
jrutjes schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 19:25:
Net als Mythrill hierboven ben ik ook aan het twijfelen over de aanschaf van een X5L. Zeker na het zien van de link van The Starrcompany (http://www.noreve.com/) wat een mooie case! Ik twijfel dus over de Ipod, de Archos402 en de X5L. Nu is dit absoluut geen goed topic om te vragen wat ik moet kiezen natuurlijk.
Ik vraag met toch een ding af, als ik een 30 gig speler koop dan kan mijn hele muziekcollectie erop. Maar is er ook een programma om de speler te kunnen syncen met de "my music" folder. Als ik dan nieuwe mp3tjes toevoeg deze ook automatisch op de speler worden gezet?
hoe kun je nou twijfelen tussen een ipod en een iAudio X5?
Qua features toch niet te vergelijken?

Bovendien, met een ipod kan je alleen via het itunes programma muziek erop zetten.... ok winamp heeft nu ook een plugin... maar dingen als mass storage...
ipod is populair maar de specs zijn ivg met de iaudio niks.

[ Voor 4% gewijzigd door Jazco2nd op 15-08-2005 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Anakha schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 21:10:
[...]
Welke heb je besteld? En wat rekenen ze aan verzendkosten? Ben heel benieuwd naar je bevindingen! :)
Een blauwe (voor mezelf), een zwarte en een camouflagekleurige voor twee collega’s (beiden verstokte iPoopers die spontaan van hun ‘geloof’ afvielen na het spelen met mijn X5 }) ).

Verzendkosten waren $13,40 met ‘Canada small packets air’ (levering binnen 7-12 dagen). Ze bieden ook een goedkopere verzendoptie aan maar dan moet je wel enkele weken op je bestelling wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
Jazco2nd schreef op maandag 15 augustus 2005 @ 22:56:
[...]

hoe kun je nou twijfelen tussen een ipod en een iAudio X5?
Qua features toch niet te vergelijken?

Bovendien, met een ipod kan je alleen via het itunes programma muziek erop zetten.... ok winamp heeft nu ook een plugin... maar dingen als mass storage...
ipod is populair maar de specs zijn ivg met de iaudio niks.
Niet iedereen besluit tot het aankopen van een apparaat door alleen naar de specs te kijken.
Ongeschreven kwaliteiten zijn net zo belangrijk al dan niet belangrijker.

De iPod heeft gewoon andere voordelen en andere nadelen, iedereen moet voor zichzelf bepalen wat voor hem/haar relevant is.
In mijn geval (ook al heb ik mijn ipod geruild voor een x5) zou itunes alleen een irritatie zijn, immers zet je niet zovaak nieuwe muziek op een HDD speler als dat je dat zou doen met een flash speler (mijn complete collectie heeft 'maar' 14gb dus ik kan met gemak mijn hele collectie op een 20gb apparaat zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
Zijn er al mensen die getest hebben hoelang de batterij meegaat van de "gewone" x5? Ik zit er zelf aan te denken om een cowon x5 of x5l te kopen, ik weet niet of ik het verschil in gewicht het waard vind. Hoe "draagt" een x5l in een spijkerbroek? Merk je hem veel meer dan een x5?

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Laatst online: 19:28

smallboy

N/A

Ik denk niet dat er iemand is die ze beide heeft, maar volgens mij schelen ze maar 4 mm in dikte. Ik heb iig totaal geen last van de X5L in m'n broekzak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Ik heb net een tijdje in de Mediamarkt gestaan spelen met hun aanbod. De IaudioX5, Ipod en de IriverH320. Ik moet zeggen dat de X5 in mijn ogen er met vlag en wimpel bovenuit steekt. En langzaam maar zeker begin ik te denken dat dit de beste speler voor mij is. (alhoewel ik het wel voor mekaar heb gekregen om de X5 vast te laten lopen op het "iaudio_U2.avi" file. Er kwam een zandloper in beeld en die bleef maar omkeren zelfs nadat ik de computerafdeling had bekeken. Hebben gebruikers wel eens vastlopers gehad?

Waarom wil ik de X5L 20GB?
- De speler is te gebruiken als draagbare HDD
- De L versie heeft echt een enorme batterijduur
- Mijn collectie MP3z is ongeveer 16 gig
- Ontzettend hoog gadget gehalte :)
- Vette looks

Waarom twijfel ik?
- Ik heb nog steeds nergens kunnen vinden of je de speler ook kan "syncen" met je muziek map op je PC. Zodat je altijd al je muziek bij je hebt. Iemand hier een antwoord op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Laatst online: 19:28

smallboy

N/A

Volgens mij heeft windows daar wel iets voor, heeft ooit in dit topic gestaan. Even zoeken leverde me dit op: http://support.microsoft....d=kb;en-us;307885&sd=tech

Misschien is dat bruikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik zelf het gratis programma "Always Sync"

Werkt supersimpel, zeer helder en sluit perfect aan met jouw eisen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Hehe!!!....... Ff alles downloaden en mijn speler opladen en ik kan aan de gang met mijn X5L 20GB, tja na het zien van always sync waren mijn twijfels weg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de zwarte zCover besteld.

De X5 zelf heb ik overigens bij Mediamarkt Groningen gekocht. Ben niet zo'n onderhandelaar, maar heb m voor 335 euries meegekregen (verkoopprijs 349). Oh ja en een setje Sony MDR SL 71 voor 41 euries erbij ...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2005 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
Vandaag even de mediamarkt binnen gelopen om dat ik een omweg met de trein moest maken. Niks gekocht het ging mij er puur om om hem even in mijn handen te houden. Maar zodra ik terug ben van Lowlands ga ik hem zeker bestellen!
Zijn er nog meer mensen van plan om een zcover te gaan bestellen? ik ben er namelijk ook wel in geintresseerd (een zwarte). Ik ben niet in het bezit van een creditcard dus als het kan bestel ik graag met iemand mee (stuur even een mailtje oid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo iedereen,
Dit forum heeft me echt veel geholpen bij de keuze tss verscheidene mp3-spelers. uiteindelijk heb ik voor de iaudio X5L gekozen. Ik ben zeer tevreden met mijn nieuwe aankoop en stijgt ver boven de ipod uit.

Ik heb maar 1 klein probleempje, namelijk met de voice recorder. Nadat ik mijn X5l thuis had aangekregen (een week geleden) heb ik de voice recorder onmiddelijk uitgeprobeerd en toen liep hij perfect. Maar als ik deze nu terug wil gebruiken, stopt hij na 2 sec met opnemen ook al spreek ik iets in. De microfoon werkt nog want je ziet de staafjes op het scherm heen en weer bewegen als ik iets inspreek. Waarschijnlijk heeft het iets met instellingen te maken maar ik heb al vanalles geprobeerd en niets helpt!
De Line in recorder werkt daarentegen wel perfect.

Heeft iemand een oplossing voor mijn probleem?
Alvast bedankt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Die negatieve shop surveys zijn van toen de zaak een paar maanden stillag. Ze waren toen totaal niet bereikbaar, maar hadden dat niet vermeld.
Vreemd dat er in de shop survey nog steeds staat dat ze nog stil liggen.

Nu zijn ze weer open en ik neem aan dat het serviceniveau weer even goed is als voor de stillegging, en dat was erg hoog.

• EgoPro

EgoPro

Time is an illusion.

Donders, had ik bijna bij noreve de X5 cover gekocht, beetje jammer als je de X5L hebt. Ze hebben die mooie flip-top cover (white) niet voor de X5L geloof ik. :(

Voor de rest zeer te spreken over de X5L alleen jammer dat ik mijn MX400s ff niet kan vinden dus ik heb nog niet echt met het geluid kunnen spelen.

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Verwijderd schreef op woensdag 17 augustus 2005 @ 16:54:
hallo iedereen,
Dit forum heeft me echt veel geholpen bij de keuze tss verscheidene mp3-spelers. uiteindelijk heb ik voor de iaudio X5L gekozen. Ik ben zeer tevreden met mijn nieuwe aankoop en stijgt ver boven de ipod uit.

Ik heb maar 1 klein probleempje, namelijk met de voice recorder. Nadat ik mijn X5l thuis had aangekregen (een week geleden) heb ik de voice recorder onmiddelijk uitgeprobeerd en toen liep hij perfect. Maar als ik deze nu terug wil gebruiken, stopt hij na 2 sec met opnemen ook al spreek ik iets in. De microfoon werkt nog want je ziet de staafjes op het scherm heen en weer bewegen als ik iets inspreek. Waarschijnlijk heeft het iets met instellingen te maken maar ik heb al vanalles geprobeerd en niets helpt!
De Line in recorder werkt daarentegen wel perfect.

Heeft iemand een oplossing voor mijn probleem?
Alvast bedankt!!!
Allereerst welkom op GoT WammerJammer.
Al geprobeerd je firmware te updaten of je X5 te resetten? Hier de link naar de laatste firmware update (2.10b4)

• pingkiller
Heeft iemand trouwens ervaringen met mp3discount? Ze kopen de x5l daar voor 300euro.Is erg goedkoop,maar zijn ze ook betrouwbaar?

Pagina: 1 ... 9 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.