[MP3/OGG] Cowon iAudio MP3 spelers

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 9.813 views sinds 30-01-2008

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 06:52

Piggen

Lekker bakkie

Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2005 @ 16:56:
Zojuist heb ik een iaudio X5 gekocht. Ik wil direct even de firmware upgraden. Het bestandje is echter van .bin formaat, ik kan hem dus niet opstarten. Ook de .bin via MagicIso proberen uit te pakken werkt niet. Iemand enig idee hoe het wel moet?
Of je kijkt even in de handleiding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-09 15:04
jrutjes schreef op donderdag 15 september 2005 @ 16:30:
Ik heb een Ipod hoesje van belkin denk ik. Gekocht bij de mediamarkt paar gaatjes erin ge-mod met mijn leatherman. En tadaa. Ipod en x5 zijn even groot
Ik heb ook een iPod hoesje gekocht bij de mediamarkt. Niet van belkin maar van caselogic. Kost ongeveer 11 euro als ik het goed heb en de x5 past hier prima in zonder enige modding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=24190201,noline]MPmad schreef op donderdag 15 september 2005 @ 19:51

Of je kijkt even in de handleiding...
staat niet in de volledige NL handleiding... later in de engelse gekeken, daar staat het inderdaad wel in. Het werkt alleen niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-03 19:33
Doe je toch iets fout want het ging bij mij meteen goed... (eerste wat ik heb gedaan toen het apparaat aan ging... de laatse frimware erop :) ). Kan je zeggen welke stappen je precies doorloopt en weet je cker dat je de juiste firmware hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de link die Mikkip gaf, stond ook dat meer mensen problemen hadden met de firmware update, terwijl ze niks anders doen dan hoe het precies moet. Ik ga zo even terug naar de fabrieksinstellingen en formatteren, misschien dat ie 't dan doet.
de stappen die ik heb doorlopen: zipje downloaden, 2.10b4 of 2.10b5, uitpakken: dan komt er x5_fw.bin uit. Deze via jetshell in de map firmware plaatsen. Uitzetten, en weer aanzetten terwijl de AC erin zit.Aanzetten, en dan zou ie moeten beginnen met updaten. Helaas gebeurt er dan niks!
Ik geloof niet dat ik iets fout heb gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet trouwens zeggen dat ik de batterijduur van mn iAudio 5 wel een beetje vind tegenvallen, no way dat ik 20 uur haal. (ik heb trouwens GP 950 AAA batterijen) Misschien had ik toch die speler met 50 uur afspeeltijd moeten halen :( Verder fijn spelertje, heb verder geen problemen gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-03 19:33
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 17:03:
Op de link die Mikkip gaf, stond ook dat meer mensen problemen hadden met de firmware update, terwijl ze niks anders doen dan hoe het precies moet. Ik ga zo even terug naar de fabrieksinstellingen en formatteren, misschien dat ie 't dan doet.
de stappen die ik heb doorlopen: zipje downloaden, 2.10b4 of 2.10b5, uitpakken: dan komt er x5_fw.bin uit. Deze via jetshell in de map firmware plaatsen. Uitzetten, en weer aanzetten terwijl de AC erin zit.Aanzetten, en dan zou ie moeten beginnen met updaten. Helaas gebeurt er dan niks!
Heb je het apparaat wel van je pc afgekoppeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2005 @ 17:03:
Probeer het zo eens:

-X5 aansluiten op de computer m.b.v. usb-kabel.
-Open widows verkenner (geen Jetshell).
-Het gedownloade bestandje uitpakken.
-Het binaire bestand naar de map firmware slepen.
-Usb-kabel afkoppelen (hardware veilig verwijderen).
-Speler uitzetten.
-Adapter aansluiten; je krijgt een melding op het shermpje te zien dat de firmware geupdate wordt.
-Als het upgraden klaar is verschijnt IAUDIO op het schermpje en kun je de adapter loskoppelen.

Suc6 verzekerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-09 10:30
Had dus een tijdje terug een mailtje gestuurd naar zCover dat ze de record en play knop hadden omgedraaid op de cover. Kreeg zojuist een mailtje:

"We are writing to let you know that zCover Inc. is initiating a voluntary replacement of zCover echo silicone cases designed for COWON iAudio X5/X5L. The zCover echo cases involved have the reversed labels for Rec/AB and Play button."

Je kunt je zCover RMA sturen en dan krijg je een nieuwe :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Da's wel service, maar ik niet aan dat velen dat zullen doen voor zo'n kleinigheidje.
Om nog maar niet te spreken van de verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08 22:07
Aangezien mijn draadje gesloten werd en aangeraden werd in dit topic door te gaan. Hier mijn vragen:

Modbreak:Dat betekend niet dat die post zomaar kunt copy-pasten. Hij is niet voor niets gesloten.
Check je mail...

[ Voor 80% gewijzigd door DeeD2k2 op 20-09-2005 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-08 21:01
Mn M3L is een beetje brak aan het worden.

Zodra ik m aanzet blijft hij hangen in het opstartschermpje.
Ik kan niet meer fatsoendelijk mp3's selecteren omdat hij terug gaat naar het afspeelscherm.

Ik heb er laatst de nieuwe drivers opgezet. Maar hij had van te voren ook al deze problemen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Probeer hem eens te resetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
Helpt ook niet bij resetten helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
R-Adioactive schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 12:07:
[...]

Helpt ook niet bij resetten helaas.
Firmware er even opnieuw opzetten?

• R-Alph
RoD schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 15:45:
[...]

Firmware er even opnieuw opzetten?
Zal eens proberen maar ben er bang voor.

• RoD
  • Niet online

RoD

Nog wat pics van de A2 :)

• R-Alph
Wow ziet er mooi uit :)

Al enige specificaties er van? Touchscreen oid?

• RoD
  • Niet online

RoD

• verytallman
  • Laatst online: 18-08 18:12
Ik heb zelf de G3 1024MB, wat ik erg jammer vind is dat er geen remote control op de afstandsbediening zit !

Of zijn die wel te krijgen ?

• RoD
  • Niet online

RoD

verytallman schreef op woensdag 21 september 2005 @ 20:35:
Ik heb zelf de G3 1024MB, wat ik erg jammer vind is dat er geen remote control op de afstandsbediening zit !

Of zijn die wel te krijgen ?
:? Wat bedoel je?
Remote control = afstandsbediening.

• verytallman
  • Laatst online: 18-08 18:12
Ik bedoel een afstandsbediening in het draadje van de koptelefoon. Gewoon om de basic controls te doen, zoals volgend nummer, stop, play enz.

Als ik nu op de fiets zit , of gewoon luister maakt niet uit waar, moet ik telkens die mp3 speler uit m'n zak pakken daarvoor, ik vind het best irritant.

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Die is er niet voor de G3. Je zou wel de neckstrap kunnen gebruiken, zodat je de speler dicht bij je hebt.

Je kunt ook alleen maar goede muziek op je speler zetten, zodat je nooit hoeft te skippen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:48

13art

Moderator Mobile
Voor mensen die er nu heel erg snel bij zijn:

De dixons schijnt in 3 filialen van de 140 nog de iaudio X5 te hebben. Welke filialen weet ik niet. En nu komt het mooiste, hij is geen 299, maar 286 euro. Iedereen op jacht dus :p

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Ik baal ervan dat de M3 40GB gewoon niet meer leverbaar is... Althans, overal issie uitlopend en ineens 100 euro duurder dan voor de zomer...

www.avpnews.com

Verwijderd

Oh Yeah, ik heb vandaag een iAudio M3 op de kop kunnen tikken voor €189!!! En niet tweede hands ofzo, spiksplinternieuw! En wat is ie toch mooi! Ben nu al mn muziek aan het overpompen. Je kan misschien zeggen dat ik een verouderde MP3-speler heb gekocht maar dat vind ik niet. Hij heeft 20 gig, speelt mp3, wma en ogg af en de batterij gaat 10u mee! Meer moet ik niet hebben! Wat ik ook super vind is dat ie zonder drivers of eender wat wordt herkend als externe HD! Thanx Cowon!!!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Mijn X5L 30 gig is ook onderweg als het goed is :) Inclusief remote, dockingstation, en lederenbeschermhoes >:)

Ben benieuwd, waarschijnlijk krijg ik hem dinsdag pas, maar goed kijk er nu al naar uit :9~

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

skullsplitter schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 12:50:
Ik baal ervan dat de M3 40GB gewoon niet meer leverbaar is... Althans, overal issie uitlopend en ineens 100 euro duurder dan voor de zomer...
Bij mobileplaza.nl staat hij nog wel op de site voor 369 euro. Heb je daar al gekeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-08 18:29

EgoPro

Time is an illusion.

Misschien een beetje stom om te linken naar een ander forum, maar hier staan een aantal hele mooie achtergrondjes voor je X5 waarbij rekening is gehouden met de GUI van de X5.

http://iaudiophile.net/forums/viewtopic.php?id=4412

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knny
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-09 15:38
zo heb net een case besteld voor mijn X5L met al screenprotector ingebouwd ;)
slechts 29,95 dollar (24 euro) incl verzending

Products
------------------------------------------------------
1 x MisticAudio OTG Series Case - iAudio X5L (20/30gig) (OTG X5L) = $29.95
------------------------------------------------------
Sub-Total: $29.95
FREE SHIPPING! (Free Shipping Only): $0.00
Total: $29.95
Afbeeldingslocatie: http://www.misticaudio.com/images/misticaudio/X5/x5front.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.misticaudio.com/images/misticaudio/X5/x5back.jpg

van www.MisticAudio.com

[ Voor 15% gewijzigd door knny op 25-09-2005 23:16 ]

Solar Edge 2,96 Wp 8x 370 ZZO (6x 45° en 2x plat dak 15°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eventjes wat generale discussie over iAudio en andere MP3-Spelers. Ik heb nu al ruim een half jaar
een iAudio M3L. Ik ben erg tevreden over de geluidskwaliteit en de bouwkwaliteit en stabiliteit van de
software van het ding, maar toch zou ik het ding niet hoger dan een 7 willen geven. Hier een aantal
overwegingen:

- Het werken met de afstandbediening is zo niet sexy als het kan, en een hoop gefriemel.
- De L optie is eigenlijk geen optie, het maakt de basis unit veel te dik.
- Wat heb je aan een sexy basisunit als hij toch altijd in mapje in je zak zit?
- Gekloot met extra extensie om aan te sluiten op een PC.
- Audio-uitgang op je stereo via een afstandbediening, dat is beetje onhandig.

Allemaal dat soort overwegingen maken me nieuwsgierig naar niuewe spelers, kijken of ze het daar
beter geregeld hebben. De eerste die langskwam was de X5. Eindelijk af van die verdomde afstands-
bediening, maar dan maken ze eigenlijk naar mijn idee een speler zonder afstandbediening zonder
echt na te denken.

- De foto functie van de iPod is velen malen beter en makkelijker te gebruiken.
- De video-functie is eigenlijk nutteloos, alle re-encoden, veel gedoe.
- De besturing met de knuppel is onhandig, en zit niet echt confortabel in je broekzak.
- Je moet nog steeds klooien met een dongle, en basisstation is nieteens standaard bijgeleverd!
- Geen bijgeleverd hoesje.

Toen kwam de M5, die eigenlijk alleen maar voordelen heeft t.o.v. de X5.

- Goedkoper
- Goede USB2.0 aansluiting op de unit zelf (zonder usb1.0 snelheden van de X5) zonder dongle
- Een scherm dat ook nog eens leesbaar is in de zon, probeer maar eens met je X5

Maar wat is dan wel de ideale MP3 speler? Een iPod ook zeker niet, aangezien ik een hekel heb
aan het gekras, iTunes, en de lijst functionaliteiten die iAudio biedt in zijn spelers. Eigenlijk blijf ik
daarom een beetje teleurgesteld achter over alle MP3 spelers. De perfecte speler bestaat simpel-
weg (nog?) niet. Iemand nog een suggestie? Wat denkt met over de argumenten die ik geef over de
M3/X5/M5? Ik ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De enige speler die er wel interessant uitziet in de toekomst, is trouwens de MPIO HD500.
Besturing zou wel fijn kunnen zijn, er zit directe audio in/uitgang en usb aansluiting op de
buitenkant, en zou net als alle iAudio spelers direct als externe harde schijf aangesloten
moeten kunnen worden. Dat zou alle "problemen" oplossen die ik nu met iAudio en vooral
de X5-serie heb. En waar iedereen tegenop zou moeten kijken!

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2005 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na wat zoeken kwam ik ook uit bij wat Nederlandse glorie, de Philips GoGear HDD6230. Deze heeft een 30gb hdd, de mogelijkheid foto's te kijken, MP3/WMA af te spelen, en ook de mogelijkheid op te nemen (alleen in WAV). OGG gebruikt niemand, dus dat zal ik niet missen, alleen jammer is dat de opnamefunctie alleen met WAV werkt. Misschien dat dat later nog verbeterd kan worden met een software-update.

Maar laten we niet meteen gaan zeuren, want er is een feature die deze speler eindelijk op gebied van
bruikbaarheid echt wat competitie kan geven met de iPod, hij heeft namelijk ook een touchpad! Alleen
dit keer een verticale streep waarmee je door alles heen kan scrollen. Het rondje is natuurlijk genialer
omdat je dan oneindig door kan blijven scrollen, maar Philips heeft hier vast over nagedacht.

Het enige raadsel is, waar in godsnaam je het ding mee moet aansluiten op je PC. Er staat in het persbericht USB, maar nergens in de ultra-hoge-resolutie foto's is er een USB poort of enkele andere poort te vinden. Misschien dat deze achter een klepje zit, of iets dergelijks, maar het blijft vreemd. De enige poort is een normale uitgang voor je headphones, die midden-bovenop zit.

Wat er nog meer extern te vinden is? Voorop de play/pauze, forward, backwards knoppen en de schijfbalk, aan de linker zijkant een hold- en aan/uit schuifkknop, en aan de andere kant een drukknop voor + en - volume (enkele knop). Ik ben benieuwd of dit wat gaat worden!

Hier enkele mega-resolutie foto's.

Afbeeldingslocatie: http://geizhals.at/img/pix/166644.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Laatst online: 27-08 20:50

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

MPmad schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 19:26:
[...]

Bij mobileplaza.nl staat hij nog wel op de site voor 369 euro. Heb je daar al gekeken?
Voor de zomer was ie dus 300 euro :')

Bovendien issie op mobileplaza al een tijdje incorrect in de pricewatch :)

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Psst, Wapzer, dit topic gaat over iAudio-spelers ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Piggen op 26-09-2005 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie m'n ondertitel! Ze zullen ongenadig straffen! Maar, ik probeer even een beetje discussie open te
gooien, want iAudio is het gewoon even niet op het moment (port nog even wat harder in de fanbase
van iAudio in hun eigen topic).

>:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Niet? De X5 is nochtans een flinke hit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Wapzer
bij een mp3speler gaat het toch om de geluidskwaliteit
en iaudio staat er bekend om dat ze super geluid produceren.
btw waar heb jij gelezen dat de x5 usb 1.0 heeft
zelfs de usb otg heeft 2.0 ondersteuning
en de perfecte zal er ook nooit komen. je wilt toch altijd het nieuwste en de meeste functies hebben. je kan dus gewoon in de eeuwigheid w88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cache
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
Is er misschien onderhand al nieuwe firmware uit voor de x5? Of is nog steeds die koreaanse 2.07 (dacht ik) de laatst uitgebrachte firmware?

Kon het niet vinden op iaudiophile, misschien omdat ik te lui ben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Tsja, je kunt porren wat je wilt, en natuurlijk heb je gelijk dat de X5 geen perfecte speler is als je kijkt naar bijv. de fotoviewer (al zou dit natuurlijk in de nabije toekomst gefixed kunnen worden met verse firmware). Feit blijft dat iAudio met de X5/M3 audio weergavekwaliteit/audiofeatures nog altijd bovenaan de prioriteitenlijst heeft staan, wat bij een aantal concurrenten imho absoluut niet het geval is (Rio en iRiver uitgesloten, al prefereer ik de iAudio sound). Er worden tegenwoordig veel ‘geinige’ nieuwe features in de nieuwe generatie DAP’s verwerkt, maar ik heb zo nu en dan wel het gevoel dat de ‘key feature’ (audio weergave) daardoor uit het oog wordt verloren.
Ik het dan ook sterk mijn twijfels over de MPIO en Philips DAP’s die je voordraagt als zijnde mogelijke ‘verlossers’. Het kan heel goed mogelijk zijn dat de fotoviewer/videoplayer/aansluitpoorten beter werken als op de X5, maar als dat ten koste gaat van audio……..dan laat maar. Ik ben inmiddels gewend geraakt aan hoogwaardige bestandsformaten als FLAC en Ogg Vorbis die iAudio met de M3 bij mij introduceerde en zou nu ook niet meer zonder willen. Zeker icm een set goede oordoppen/koptelefoon maken deze formaten voor mij HET verschil. Het feit dat je aangeeft dat JIJ dit niet nodig hebt geeft aan dat jouw prioriteiten mbt DAP’s wellicht ergens anders liggen. Ben je bereidt in te leveren op audiokwaliteit/audiofeatures om vervolgens wel voorruit te gaan op de overige ‘gimmicks’ kun je idd beter niet voor iAudio kiezen….

….en over de perfecte DAP….dream on….stel je prioriteiten, maak een lijst met mogelijke kanshebbers, en maak je keuze. ;)

@KrewCial: laatste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cache
  • Laatst online: 30-10-2024
Ah nice, thnx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Nu online
Ook ik ga even in de pot porren... heeft de iAudio X5 ook serieus last van bass roll-off :?

Ik heb lange tijd een iPod gehad. Die heb ik laatst verkocht. Nu heb ik Shure E4 dopjes besteld bij een ia. Maar daar moet natuurlijk wel een goede speler bij. Ik ben/was altijd heel erg tevreden over de iPod en er is dan ook een grote kans dat die het weer wordt. Maar de iAudio X5 is de enige concurrent die enigszins in de buurt komt. Waarom? Nou één reden, hij schijnt een fantastische geluidskwaliteit te hebben. Maar nu lees ik dit: http://phonephile.blogspo...fall-off-sounds-like.html. Nu is het al moeilijk om echt goede reviews te vinden van de X5. Maar al helemaal reviews waarin de iAudio vergeleken wordt met andere spelers.

Gelukkig doet de bangaman dude het wel (zie link). Maar wie heeft een review die dit kan weerleggen? (Want dan worden de voordelen van de iPod toch wel zo groot, dat het een iPod color wordt).

[ Voor 4% gewijzigd door Hoedje op 27-09-2005 15:14 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiverzz schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 13:15:
Feit blijft dat iAudio met de X5/M3 audio weergavekwaliteit/audiofeatures nog altijd bovenaan de prioriteitenlijst heeft staan, wat bij een aantal concurrenten imho absoluut niet het geval is (Rio en iRiver uitgesloten, al prefereer ik de iAudio sound).
Rio kunnen we uit de lijst schrappen. Die heeft de (witte) handdoek in de ring gegooid en heeft de markt voor MP3-speler verlaten.
Ik het dan ook sterk mijn twijfels over de MPIO en Philips DAP’s die je voordraagt als zijnde mogelijke ‘verlossers’.
Over die nieuwe Philips HDD, ik heb even een kijkje genomen in de specs:
Output Power: 2 x 5 mW (16 Ohm)
Signal to noise ratio: >82 dB

… wat de audio-kwaliteit betreft, heb ik toch zo mijn bedenkingen O-) !!!
….en over de perfecte DAP….dream on….stel je prioriteiten, maak een lijst met mogelijke kanshebbers, en maak je keuze. ;)
Hier ben ik het volkomen mee eens, het is gewoon een kwestie van prioriteiten stellen ;) !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Hoedje schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 15:12:
Ook ik ga even in de pot porren... heeft de iAudio X5 ook serieus last van bass roll-off :?

Ik heb lange tijd een iPod gehad. Die heb ik laatst verkocht. Nu heb ik Shure E4 dopjes besteld bij een ia. Maar daar moet natuurlijk wel een goede speler bij. Ik ben/was altijd heel erg tevreden over de iPod en er is dan ook een grote kans dat die het weer wordt. Maar de iAudio X5 is de enige concurrent die enigszins in de buurt komt. Waarom? Nou één reden, hij schijnt een fantastische geluidskwaliteit te hebben. Maar nu lees ik dit: http://phonephile.blogspo...fall-off-sounds-like.html. Nu is het al moeilijk om echt goede reviews te vinden van de X5. Maar al helemaal reviews waarin de iAudio vergeleken wordt met andere spelers.

Gelukkig doet de bangaman dude het wel (zie link). Maar wie heeft een review die dit kan weerleggen? (Want dan worden de voordelen van de iPod toch wel zo groot, dat het een iPod color wordt).
Aangezien je je keuze al beperkt hebt tot iPod/X5 zou ik me weinig zorgen maken om dit betreffende verschijnsel, aangezien al wordt aangegeven:
Incidentally this is a valid listening test for the iPod falloff as well, as the falloff curve of the X5's Line Out is strikingly similar to the iPod Photo's headphone out with a 32 ohm load.
Ik zou me meer zorgen maken over het feit of de combo iPod/E4 wel de juiste is. Toen de E4 enkele maanden geleden werd geïntroduceerd heb ik veel berichten op head-fi gelezen over gebruikers die niet bepaald tevreden waren over deze combo. De toch al niet denderende bassweergave van de iPod zou icm de vrij neutraal klinkende E4’s een nogal ‘plat’ geluid leveren, wat eigenlijk alleen te verhelpen was door het gebruik van extra signaalversterker. Ik kan je zeker aanbevelen het head-fi forum af te zoeken naar deze topics voordat je je definitieve keuze maakt. Succes! B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Verwijderd schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 15:31:
Over die nieuwe Philips HDD, ik heb even een kijkje genomen in de specs:
Output Power: 2 x 5 mW (16 Ohm)
Signal to noise ratio: >82 dB

… wat de audio-kwaliteit betreft, heb ik toch zo mijn bedenkingen O-) !!!
Nu je het zegt ja, .....LOL :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Nu online
Shiverzz schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 16:11:
[...]

Aangezien je je keuze al beperkt hebt tot iPod/X5 zou ik me weinig zorgen maken om dit betreffende verschijnsel, aangezien al wordt aangegeven:
Dat vind ik wel aardig. Maar het punt is dus dat ik voor de X5 ga indien de geluidskwaliteit veel beter is, maar dat op andere gebieden de iPod voor mij de voorkeur heeft. Probleem is dat ik geluidskwaliteit het belangrijkste argument vind. Als dit van de bass roll-off nu klopt, dan is het verschil tussen de iPod en X5, qua geluid toch niet meer zo groot... Dammit, ik weet het gewoon niet. Ik was helemaal van plan voor de X5 te gaan, totdat ik dit bericht tegenkwam...

Dit is btw mijn rijtje met overwegingen:

X5
-(veel) beter geluid (is dat ook echt zo?)

iPod
-veel mooier scherm
-betere software (id3 database support)
-kleiner (en ik vind em mooier)
-veel goedkoper (350 euro vs 285 euro).

Maar hier gaat het niet om! Hier aub niet op reageren in dit topic. Ik post alleen maar om de geluidskwaliteit van de iAudio X5 te kunnen inschatten.
Ik zou me meer zorgen maken over het feit of de combo iPod/E4 wel de juiste is. Toen de E4 enkele maanden geleden werd geïntroduceerd heb ik veel berichten op head-fi gelezen over gebruikers die niet bepaald tevreden waren over deze combo. De toch al niet denderende bassweergave van de iPod zou icm de vrij neutraal klinkende E4’s een nogal ‘plat’ geluid leveren, wat eigenlijk alleen te verhelpen was door het gebruik van extra signaalversterker. Ik kan je zeker aanbevelen het head-fi forum af te zoeken naar deze topics voordat je je definitieve keuze maakt. Succes! B)
Ik ben niet voor één gat te vangen. Daar heb ik al rekening mee gehouden. Helaas zijn ook daar de bevindingen weer gemengd over, zie Hoedje in "Wat zijn goede oordopjes? Deel 6".

[ Voor 14% gewijzigd door Hoedje op 27-09-2005 16:57 ]

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Hoedje schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 16:50:
[...]
Als dit van de bass roll-off nu klopt, dan is het verschil tussen de iPod en X5, qua geluid toch niet meer zo groot... [/MESSAGE].
Het is natuurlijk niet zo dat omdat beide DAP’s ‘last’ hebben van dit verschijnsel je ook meteen de weergavekwaliteit kunt vergelijken. Beide spelers hebben nu eenmaal hun eigen sound signature, om nog maar niet te spreken over het onderlinge verschil in de kwaliteit van de klankkleur- en eq-instellingen. Uit de tijd dat ik nog een 2G iPod had kan ik me nog herinneren dat eq’en er voor mij niet bij was; wanneer ik hiermee ging spelen klonk het alsof er een distortion pedaaltje werd ingetrapt die alle naastgelegen frequentiegebieden beïnvloede, met als gevolg een behoorlijke geluidsvervorming De overstap naar de M3 was dan ook werkelijk een openbaring, en niet alleen doordat de iAudio sound mij meer aansprak, maar ook doordat ik eindelijk de beschikking had over een correct functionerende eq. De 4G iPod zal ongetwijfled wel wat verbeterd zijn wat de eq betreft, maar Cowon laat imho de iPod toch ver achter zich als het hier op aan komt.

Uiteindelijk komt het denk ik toch neer op persoonlijke smaak voor een van beide signatures (overige features buiten beschouwing gelaten), en is de ultieme (en enige) test voor jou om er achter te komen welke sound JIJ prefereert om beide DAP’s te head-to-head te vergelijken.

(En mocht je je werkelijk nog druk maken om het bass fall-off verschijnsel; een signaalversterker rechtstreeks op de headphone-out doet wonderen :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Nu online
Shiverzz schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 22:57:
[...]

Het is natuurlijk niet zo dat omdat beide DAP’s ‘last’ hebben van dit verschijnsel je ook meteen de weergavekwaliteit kunt vergelijken. Beide spelers hebben nu eenmaal hun eigen sound signature, om nog maar niet te spreken over het onderlinge verschil in de kwaliteit van de klankkleur- en eq-instellingen. Uit de tijd dat ik nog een 2G iPod had kan ik me nog herinneren dat eq’en er voor mij niet bij was; wanneer ik hiermee ging spelen klonk het alsof er een distortion pedaaltje werd ingetrapt die alle naastgelegen frequentiegebieden beïnvloede, met als gevolg een behoorlijke geluidsvervorming De overstap naar de M3 was dan ook werkelijk een openbaring, en niet alleen doordat de iAudio sound mij meer aansprak, maar ook doordat ik eindelijk de beschikking had over een correct functionerende eq. De 4G iPod zal ongetwijfled wel wat verbeterd zijn wat de eq betreft, maar Cowon laat imho de iPod toch ver achter zich als het hier op aan komt.

Uiteindelijk komt het denk ik toch neer op persoonlijke smaak voor een van beide signatures (overige features buiten beschouwing gelaten), en is de ultieme (en enige) test voor jou om er achter te komen welke sound JIJ prefereert om beide DAP’s te head-to-head te vergelijken.
Daar heb je een heel goed punt. Ik zet het zo sterk, omdat het grootste "nadeel" van de iPod de bass roll-off schijnt te zijn. Ik kan waarschijnlijk iig de iAudio X5 beluisteren (thnx to tweaklegend). Mijn iPod (3g) heb ik al verkocht, dus een vergelijking gaat helaas niet lukken. Maar ik denk dat ik zo ook wel een redelijk goede inschatting kan maken. Overigens ben ik niet iemand die echt veel gebruik maakt van de equalizer (ook als die het wel goed doet :P).
(En mocht je je werkelijk nog druk maken om het bass fall-off verschijnsel; een signaalversterker rechtstreeks op de headphone-out doet wonderen :P ).
Je zet er een smilie bij, dat is natuurlijk geen optie, nog een apparaat erbij. En btw, dan kan ik net zo goed voor de iPod gaan }).

• 13art

13art

Moderator Mobile
Zo hij is binnen mijn X5L 30 gig incl beschermhoes, dockingstation en remote (350 euries :D )!!! Nu snel uitproberen >:)

[ Voor 10% gewijzigd door 13art op 29-09-2005 10:44 ]

• Hoedje
  • Nu online
DjWannaB2002 schreef op donderdag 29 september 2005 @ 10:09:
Zo hij is binnen mijn X5L 30 gig incl beschermhoes, en dockinstation (350 euries :D ) Nu snel uitproberen >:)
Waar heb je hem voor zo'n scherpe prijs kunnen kopen? En hoelang heeft ie er in totaal over gedaan?

• 13art

13art

Moderator Mobile
Hoedje schreef op donderdag 29 september 2005 @ 10:13:
[...]

Waar heb je hem voor zo'n scherpe prijs kunnen kopen? En hoelang heeft ie er in totaal over gedaan?
overgekocht van iemand, niet uit de winkel dus.

• LightYears
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Verwijderd schreef op maandag 26 september 2005 @ 16:12:
Na wat zoeken kwam ik ook uit bij wat Nederlandse glorie, de Philips GoGear HDD6230
OGG gebruikt niemand, dus dat zal ik niet missen...
Threadjacking én onzin posten in 1 zin!
gefeliciteerd!

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

• LightYears
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

Hoedje schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 15:12:
De instelmogelijkheden van de M3/X5 zijn zo gruwelijk veel beter dan die van een product uit de apple fabriek dat na het juist instellen van de equalizer en eventueel andere opties er geen vergelijk meer mogelijk is tussen de X5 en een apple. De een prefereert een zo naturel mogelijk geluid, maar dan moet je nooit een in-ear nemen want de drivers zijn zo klein gemaakt dat kleuring wel moet (zelfs bij de hele dure). Daarbij, waarom naturel als je het zo kan afstellen dat het voor jou optimaal klinkt? Zijn er meer mensen die meeluisteren dan?
En juist op het gebied van afstellen is de X5 (nogmaals) vele, vele malen beter dan een iPod.

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Verwijderd

[...]

X5
-(veel) beter geluid (is dat ook echt zo?)

iPod
-veel mooier scherm
-betere software (id3 database support)
-kleiner (en ik vind em mooier)
-veel goedkoper (350 euro vs 285 euro).

Hoedje in "Wat zijn goede oordopjes? Deel 6".
-Mooier Scherm

Zo veel mooier is het echt niet hoor. Begrijp nooit dat je uberhaupt hele films op dat schermpje gaat kijken.

-Betere software.
id3 database support is vreselijk, wat ben ik blij dat de iaudio dat niet ondersteund. Mappen structuur is velen malen gemakkelijker.

-Klein.
Tuurlijk de ipod is kleiner, maar als ik voor klein ga koop ik wel een ipod nano.

-Veel goedkoper.
Tjah hij is duurder, maar hij is dan ook stukken beter dan een ipod.

• Hoedje
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 15:11:
[...]
-Mooier Scherm

Zo veel mooier is het echt niet hoor. Begrijp nooit dat je uberhaupt hele films op dat schermpje gaat kijken.

-Betere software.
id3 database support is vreselijk, wat ben ik blij dat de iaudio dat niet ondersteund. Mappen structuur is velen malen gemakkelijker.

-Klein.
Tuurlijk de ipod is kleiner, maar als ik voor klein ga koop ik wel een ipod nano.

-Veel goedkoper.
Tjah hij is duurder, maar hij is dan ook stukken beter dan een ipod.
[...]

Maar hier gaat het niet om! Hier aub niet op reageren in dit topic. Ik post alleen maar om de geluidskwaliteit van de iAudio X5 te kunnen inschatten.

LightYears schreef op donderdag 29 september 2005 @ 13:58:
[...]

De instelmogelijkheden van de M3/X5 zijn zo gruwelijk veel beter dan die van een product uit de apple fabriek dat na het juist instellen van de equalizer en eventueel andere opties er geen vergelijk meer mogelijk is tussen de X5 en een apple. De een prefereert een zo naturel mogelijk geluid, maar dan moet je nooit een in-ear nemen want de drivers zijn zo klein gemaakt dat kleuring wel moet (zelfs bij de hele dure). Daarbij, waarom naturel als je het zo kan afstellen dat het voor jou optimaal klinkt? Zijn er meer mensen die meeluisteren dan?
En juist op het gebied van afstellen is de X5 (nogmaals) vele, vele malen beter dan een iPod.
Kijk daar kan ik wat mee. Daar heb je wel een heel goed punt. Dat is om eerlijk te zijn iets waar ik geen rekening mee had gehouden. Nogmaals, ik mag morgen bij TweakLegend luisteren, dus dat zal de uitkomst bepalen... (ik zal het jullie laten weten),

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Even een vraagje aan de mensen die X5(L) hebben icm met de creatives EP-630/Sharp MD-33.

Hoe hebben jullie je geluidsinstellingen staan? Zelf ben ik ook al aan het rommelen geweest en heb op zich wel een goed resultaat nu, maar was benieuwd of het nog beter kan. Ok ok, smaken verschillen, maar toch, wie weet wat er nog uit komt.

Dit zijn mijn instellingen:
EQualizer: 6, 8, 6, 5, 6
BBE: 1
Mach3Bass: 8
Mp Enhance: ON
3D Surround: 7
Pan: 0

Anderen kunnen natuurlijk ook gewoon hun instellingen hier plaatsen maar heb zelf de creatives, vandaar.

[ Voor 15% gewijzigd door 13art op 30-09-2005 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Persoonlijk zou ik alleen de EQ gebruiken en die andere ongein uitzetten... maar ja, da's natuurlijk heel persoonlijk :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Video over de A2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewald !
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2005 @ 15:11:
[...]

-Mooier Scherm

wel episodes van tv-series, maar het liefste Simpsons en Family Guy,, dat is perfect te doen ..
films op 16:4 zijn dramatisch.. er blijft niets over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 13art

13art

Moderator Mobile
Ewald ! schreef op zaterdag 01 oktober 2005 @ 22:19:
[...]

wel episodes van tv-series, maar het liefste Simpsons en Family Guy,, dat is perfect te doen ..
films op 16:4 zijn dramatisch.. er blijft niets over...
Heb zelf ook een seizoen Simpsons erop staan, en ook nog wat stukken van Herman finkers, en dat is idd goed te doen. Ook staat er een filpje van Qlimax 2004 (http://events.q-dance.nl/2004-11_27-november_qlimax/after) op. Dat is niet helemaal in 16:4 geloof ik maar ook niet compleet breed vullend. En ook dat is nog wel goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Tijdje geleden kregen diegenen (waaronder ikzelf) die een zCover voor hun X5(L) besteld hadden een mailtje met de mededeling dat ze hun zCover RMA konden sturen vanwege een productiefout (verwisseling rec./play button). Ik kon er zelf wel mee leven en dacht dus eigenlijk… laat maar zitten.
Kijk ik zojuist tussen de post ….zit er 3 nieuwe zCovers tussen (had toentertijd ook 2 collega’s gelukkig gemaakt) en een mooie brief erbij of ik m’n oude zCovers aan stukken wil knippen en het foutieve gedeelte op wil sturen……..euhh….yeah right.
Bij deze hulde aan zCover (…..alleen jammer dat ze er niet een extra screenprotector bij hebben gedaan….. :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Laatst online: 10-09 09:44

smallboy

N/A

He heb je dan nu toevallig niet een paar zcovers over? Ik wil wel een overnemen mocht je ze kwijt willen.

[ Voor 24% gewijzigd door smallboy op 04-10-2005 07:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ik zou er ook graag 1 willen, aangezien ik geen creditcard heb. Dus als je er nog 1 hebt liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crusher77
  • Laatst online: 02-09 10:30
Datzelfde heb ik dus ook. Vond gister opeens een nieuwe zCover bij de post :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Zou natuurlijk niet helemaal eerlijk zijn tegenover mijn collega’s om ze allemaal weg te doen, zij hebben er toen immers voor betaald. Maar goed, ik ben de beroerdste niet en “lucky PM’er nr.1” krijgt mijn eigen extra zCover (kleur: blue voor X5L), echter zonder screenprotector maar m’n belt-clip mag je hebben….die gebruik ik toch niet. Ik hoef er geen winst op te maken, maar wil wel de verzendkosten eruit hebben (wordt verstuurd vanuit München….naar schatting +/- €2,5 richting NL)

Edit: ...Weg :Y)

[ Voor 5% gewijzigd door Shiverzz op 04-10-2005 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey iemand al ervaring met de iAudio M5/M5L? bij mp3spelers.nl is ie nu verkrijgbaar...een beetje de X5 zonder kleurenscherm eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 16:44:
hey iemand al ervaring met de iAudio M5/M5L? bij mp3spelers.nl is ie nu verkrijgbaar...een beetje de X5 zonder kleurenscherm eigenlijk.
Ik wil geen reclame maken ofzo, maar bij www.mp3-player.de is hij daadwerkelijk op voorraad, en kost hij 100 euro minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

mp3man.nl verwachtte hem eind september ook. Hij staat daar voor respectievelijk €279 en €299 op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Laatst online: 10-09 09:44

smallboy

N/A

Hmm toch maar een echte zcover een keer bestellen, zonder screenprotector hoef ik hem niet, het gaat me voornamelijk om het feit dat het scherm beschermd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb importeur tu&tu gebeld, de M5 is inderdaad al beschikbaar. mp3man is trouwens niet erkend als officiële dealer...grijs import zeker. op de site van tu&tu staat ook iets over officiële dealers die een betere service cq. garantie-afwikkeling hebben in tegenstelling tot niet-erkende dealers. dus mensen oppassen geblazen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 20:49:
heb importeur tu&tu gebeld, de M5 is inderdaad al beschikbaar. mp3man is trouwens niet erkend als officiële dealer...grijs import zeker. op de site van tu&tu staat ook iets over officiële dealers die een betere service cq. garantie-afwikkeling hebben in tegenstelling tot niet-erkende dealers. dus mensen oppassen geblazen!
Klik
Denk dat het wel meevalt, ook bij niet officiëel erkende dealers kun je gewoon veilig een mp3speler bestellen, je moet gewoon zorgen dat je een beetje een betrouwbare winkel hebt, en dat zit bij mp3man wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Lulkoek als je het mij vraagt. Ten eerste lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat mp3man aan grijze import doet. Daarnaast is de service van mp3man prima (kijk maar)

Zal er wel mee te maken hebben dat het concurrentie van ze is nu Tu&Tu mp3spelers.nl heeft overgenomen.

zoals RoD al zegt

[ Voor 7% gewijzigd door Piggen op 04-10-2005 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
M'n afstandsbediening was kapot en ik kon 'm zonder problemen omruilen voor een werkende afstandsbediening bij mp3man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisBos
  • Laatst online: 08-09 19:15
Help!

Vandaag me iaudio aangesloten op een setje pc speakers, om op te trainen, begint ie te storen en toen viel ie uit.

Heb geprobeert em aan te zetten, gebeurt helemaal niks, hij is helemaal opgeladen, resetten helpt niet, mijn pc herkent em niet meer.

Wie kan me helpen?

Bestaat er een hard reset ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMage
  • Laatst online: 04-09 15:04
liemjordi schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 21:58:
Help!

Vandaag me iaudio aangesloten op een setje pc speakers, om op te trainen, begint ie te storen en toen viel ie uit.

Heb geprobeert em aan te zetten, gebeurt helemaal niks, hij is helemaal opgeladen, resetten helpt niet, mijn pc herkent em niet meer.

Wie kan me helpen?

Bestaat er een hard reset ofzo?
Ik weet niet wat voor speler je hebt, maar met mijn X5 zit er aan de zijkant een klein reset knopje die je moet indrukken met een speld. Volgens mij heeft de M3 en M5 die ook wel, maar weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisBos
  • Laatst online: 08-09 19:15
heb de X5L 30 GB

Heb et reset knopje gebruikt, meerdere malen, werkt niet meer, niks werkt!

Heb ondertussen met mp3man gemaild en ze gaan kijken of reperatie mogelijk is als ik mijn ordernummer kan mailen, moet ik dat wel even vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben al een lange tijd bezig met het orienteren op een nieuwe mp3speler. Nu heb ik de iAudio M5 op 't oog. Een in mijn ogen prachtige en robuuste speler zonder al die, voor mij onnodige, poespas (films kijken doe ik wel lekker op m'n pc/tv :Y)).Het enige wat mij nog niet geheel duidelijk is wat deze mp3speler betreft, is het recorden via line-in. Deze functie is voor mij erg belangrijk, aangezien ik DJsets wil gaan opnemen.

Verschillende sites spreken elkaar tegen. De ene site zegt dat er voor het recorden via line-in een (apart te verkrijgen) dockingstation benodigd is, en de andere site zegt dat het opnemen via line-in gewoon kan met behulp van de bijgeleverde line-in encoding kabel (seems logical als ze die meeleveren....maar ik wil 't toch ff zeker weten).

Dus....misschien dat iemand die een M5 bezit (iemand anders die het zeker weet mag ook natuurlijk) mij verder kan helpen? Thnx alvast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Op de site van Cowon America staat dat het subpack en de line-in optioneel zijn. Importeur Tu&Tu zegt echter dat de kabel er wel bij zit, maar zegt niets over het subpack. In ieder geval is het subpack of de cradle nodig om van de line-in gebruik te kunnen maken, wat weer extra kosten met zich meebrengt. Misschien wordt het dan interessant om naar de X5 te kijken, waar het subpack en de kabel zeker bij zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thnx voor de snelle reply MPmad! :)

Ik had dus ook al een mailtje met daarin m'n vraag gestuurd naar de online winkel MMPort, en daar kreeg ik 't volgende op terug:
De Dockingstation is niet noodzakelijk maar wel handig, met behulp de
standaard bijgeleverde connector kan ook via de line-in opgenomen
worden.
Ik neem aan dat ze met die bijgeleverde "connector" zo'n subpack bedoelen?

edit: Ik zie net ook op die site van MMport dat deze twee dingen meegeleverd worden:
- Line in kabel (encoder kabel)
- Subpack aansluitingen

Dus 't opnemen via line-in moet met die dingen wel lukken toch...?

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2005 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
MPmad schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 19:15:
Op de site van Cowon America staat dat het subpack en de line-in optioneel zijn. Importeur Tu&Tu zegt echter dat de kabel er wel bij zit, maar zegt niets over het subpack. In ieder geval is het subpack of de cradle nodig om van de line-in gebruik te kunnen maken, wat weer extra kosten met zich meebrengt. Misschien wordt het dan interessant om naar de X5 te kijken, waar het subpack en de kabel zeker bij zitten.
De sub pack zit er iig bij lijkt me, anders kan je je X5 niet eens opladen of mp3 erop zetten. En in die subpack zit een line out en een line in.
Moet werken dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 14:10
Jelte schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 20:55:
[...]
De sub pack zit er iig bij lijkt me, anders kan je je X5 niet eens opladen of mp3 erop zetten. En in die subpack zit een line out en een line in.
Moet werken dus
Het subpack zit er dus niet bij, opladen en uploaden gaat door gewoon een kabeltje ergens in te stoppen.

Trouwens niet eens tijd voor deel2?

[ Voor 5% gewijzigd door Brent op 07-10-2005 21:01 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Breepee schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 20:58:

offtopic:
Een tijdje terug was er het idee om voor elke speler apart een topic te maken, voor het overzicht, alleen daar is nog niemand aan begonnen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Breepee schreef op vrijdag 07 oktober 2005 @ 20:58:
[...]

Het subpack zit er dus niet bij, opladen en uploaden gaat door gewoon een kabeltje ergens in te stoppen.

Er zit toch (net als bij de M3) helemaal geen aansluiting voor je adapter op de speler zelf? maar op die subpack? (dat kleine zwarte ding zeg maar). Zonder subpack kan ik echt helemaal niets met die M3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
M3 =! M5 :)

http://www.mp3man.nl/product/18493

Geen subpack dus, en dus geen line-in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
In dit filmpje: http://reviews.cnet.com/C...90_7-6325841.html?tag=vid
wordt laten zien dat de onderkant precies hetzelfde is als de M3/X5 met dezelfde ingang als die subpack.

Er zit echter wel een usb zijkant aan idd... hmm bij de X5 is dat toch de USB-host? en bij de M5 is dat dus de plaats waar je mp3's aan voert en je stroom?

lekker traag lijkt me dan.

Ik moet zeggen dat ik de M5/X5 ook best wel lelijk vind met dat scherm wat er zo bovenop ligt. Ben blij met mij M3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Ik vind de M3 idd ook een stuk beter. Wat ik echter alleen cruciaal vind is de tag-gebaseerd browsen en dat zit helaas helaas niet op de M3. Verder issie perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Dat vind ik helemaal niet nodig. Ik heb alles mooi in folders gezet, dus das net zo makkelijk zoeken. Niet dat ik mijn tags niet op orde heb, ook die zijn goed. Maar ieder zijn mening :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zegt die site ja...maar check deze site en deze site is.

Op die laatste site staat ook duidelijk het volgende in de beschrijving:
Opnemen via de line-in in MP3 is erg gemakkelijk mogelijk van bijvoorbeeld TV of stereo.
En verder staat op die tweede site dat ook nog meegeleverd worden:
- Line in kabel (encoder kabel)
- Subpack aansluitingen

MP3man en die andere sites spreken elkaar dus een beetje tegen? Of naja, mp3man levert die andere onderdelen dus gewoon niet mee, wat best lame zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• integro
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-09 11:39
Volgens mij wordt de sub-pack niet meegeleverd, maar kan optioneel aangeschafd worden. Zie ook de amerikaanse site:
http://www.cowonamerica.com/products/iaudio/m5/info_package.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Jemig dan krijg je helemaal niets meer bij je mp3 speler.
Bij mijn M3 zat gewoon alles standaard bij (alles op die foto + beschermhoesje)

Ik word alleen maar blijer met mijn speler :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

integro schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 15:17:
Volgens mij wordt de sub-pack niet meegeleverd, maar kan optioneel aangeschafd worden. Zie ook de amerikaanse site:
http://www.cowonamerica.com/products/iaudio/m5/info_package.html
Hmm, maar op de sites die ik in m'n vorige post gaf staat duidelijk dat de line-in kabel en subpack "aansluitingen" wel meegeleverd worden. Ik ga nog maar es een mailtje naar ze sturen, voor de zekerheid :) Thnx iig voor de replies enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
Jelte schreef op zaterdag 08 oktober 2005 @ 16:01:
Jemig dan krijg je helemaal niets meer bij je mp3 speler.
Bij mijn M3 zat gewoon alles standaard bij (alles op die foto + beschermhoesje)

Ik word alleen maar blijer met mijn speler :)
Als het zeker wil weten zou je hem moeten kopen maar ik had ook van een 1 of ander persbericht begrepen dat er bij de M5 inderdaad bijna niets (koptelefoon en trafo) zit.

De M3 is in vergelijking inderdaad lekker 'gevuld'. Alleen gvd geen tag-browsen en ik kan echt niet zonder!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EgoPro
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-08 18:29

EgoPro

Time is an illusion.

Als een producent op allerlei fora leest dat mensen voor een paar euri winst in amerika bestellen of bij onbekende bedrijven is hun conclusie vast: "de mensen willen een zo goedkoop mogelijk product". En natuurlijk moet je zoveel mogelijk lossen accesoires achteraf kunnen kopen (denk maar aan apple) dit zorgt ook in een later stadium nog voor winst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 20:49:
Lijkt me inderdaad een logische opmerking van tu&tu, daar zij een concurrent van mp3man (mp3spelers.nl) hebben overgenomen. zoals al uit de shop survey blijkt is mp3man gewoon een betrouwbare winkel (heb er regelmatig wat besteld, goede prijzen en supersnelle levering), bovendien is het onderdeel van coolblue (www.coolblue.nl), één van de grootste online retailers in NL. winkels als pdashop.nl en digicamshop.nl vallen daar ook onder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had een iAudio X5L met een probleem en emailde Tu&Tu, ze hielpen me direct en waren zeer hulpvaardig. Ze vroegen niet waar ik het apparaat had gekocht en ze vroegen me zelfs om me te vertellen of het nu opgelost was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-08 12:52
maar ik had een vraag voor in de Auto.
zoals de genen die zelf zon mooie speler hebben (en voor diegenen die er misschien een willen aanschaffen)weten waarschijnlijk al ( is het handig om te weten) dat de adapter een hele kleite stekker heeft (voor in de subpack of docking station). nou vraag ik me af of hiervoor ook 12volt (voor in de auto) adapters zijn te krijgen? ik heb namelijk een 12volt adapter die je kunt instellen op voltage met 10 verschillende stekkertjes, maar die van de iaudio is dus nog weer een stapje kleiner als de kleinste van mn setje.

kunnen jullie mij een specifiek merk/type lader noemen?
of mij vertellen hoe het type stekkertje heet die de Iaudio gebruikt heet? (zodat ik er zelf een kan tweaken)

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kid1988 schreef op woensdag 12 oktober 2005 @ 17:02:
maar ik had een vraag voor in de Auto.
zoals de genen die zelf zon mooie speler hebben (en voor diegenen die er misschien een willen aanschaffen)weten waarschijnlijk al ( is het handig om te weten) dat de adapter een hele kleite stekker heeft (voor in de subpack of docking station). nou vraag ik me af of hiervoor ook 12volt (voor in de auto) adapters zijn te krijgen? ik heb namelijk een 12volt adapter die je kunt instellen op voltage met 10 verschillende stekkertjes, maar die van de iaudio is dus nog weer een stapje kleiner als de kleinste van mn setje.

kunnen jullie mij een specifiek merk/type lader noemen?
of mij vertellen hoe het type stekkertje heet die de Iaudio gebruikt heet? (zodat ik er zelf een kan tweaken)
Als hij op te laden is via USB zou je deze adapter kunnen gebruiken:
http://www.mp3man.nl/product/10736/18187/5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 13-08 12:52
Verwijderd schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:09:
[...]

Als hij op te laden is via USB zou je deze adapter kunnen gebruiken:
http://www.mp3man.nl/product/10736/18187/5
het nadeel is, als de USB is aangesloten, wil hij niet afspelen.

er zit dus niets anders op dan een adapter tweaken...
heeft iemand een idee hoe de maat vanhet kleine plugje heet? welk type het is?
dat zou een stuk makkelijker zijn met zoeken naar een geschikte donor adapter.

[ Voor 27% gewijzigd door kid1988 op 14-10-2005 13:56 ]

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen

Piggen

Lekker bakkie

Plaatjes en specs van de U3 bij iAudiophile

Het lijkt erop dat het de eerste flash-speler zal worden die FLAC ondersteund. Voor de rest ziet het er, naar mijn mening, ook allemaal prima uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeeD2k2
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 03-08 19:22
Dit topic zit alweer bijna aan de 1200 posts en we wilden in GT toch de traditie van een nieuw deel na 1000 posts erin houden. Deze gaat dicht en het is aan een vrijwilliger een nieuw deel te maken. :)

Nou leek het er echter op dat dit topic vooral over de harddiskmodellen van iAudio ging. Het leek ons daarom verstandig deze van de flash spelers te scheiden. Voor deze modellen heeft Da Ni-LXL al een beginnetje gemaakt: [MP3/OGG] Cowon iAudio Flash MP3 spelers. Ik heb hem verzocht de post wat aan te passen.

Het is dus aan een van jullie een topic te maken waar de HDD spelers in besproken kunnen worden. Als je wat hebt gemaakt, laat het dan even aan een van de GT-modjes weten/zien door hem bijvoorbeeld in SM te posten. Succes! ;)

[ Voor 11% gewijzigd door DeeD2k2 op 14-10-2005 21:48 ]

Only Irish coffee provides in a single glass all four essential food groups: alcohol, caffeine, sugar, and fat. - Alex Levine

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.