Na wat zoeken kwam ik ook uit bij wat Nederlandse glorie, de
Philips GoGear HDD6230. Deze heeft een 30gb hdd, de mogelijkheid foto's te kijken, MP3/WMA af te spelen, en ook de mogelijkheid op te nemen (alleen in WAV). OGG gebruikt niemand, dus dat zal ik niet missen, alleen jammer is dat de opnamefunctie alleen met WAV werkt. Misschien dat dat later nog verbeterd kan worden met een software-update.
Maar laten we niet meteen gaan zeuren, want er is een feature die deze speler eindelijk op gebied van
bruikbaarheid echt wat competitie kan geven met de iPod, hij heeft namelijk ook een touchpad! Alleen
dit keer een verticale streep waarmee je door alles heen kan scrollen. Het rondje is natuurlijk genialer
omdat je dan oneindig door kan blijven scrollen, maar Philips heeft hier vast over nagedacht.
Het enige raadsel is, waar in godsnaam je het ding mee moet aansluiten op je PC. Er staat in het persbericht USB, maar nergens in de ultra-hoge-resolutie foto's is er een USB poort of enkele andere poort te vinden. Misschien dat deze achter een klepje zit, of iets dergelijks, maar het blijft vreemd. De enige poort is een normale uitgang voor je headphones, die midden-bovenop zit.
Wat er nog meer extern te vinden is? Voorop de play/pauze, forward, backwards knoppen en de schijfbalk, aan de linker zijkant een hold- en aan/uit schuifkknop, en aan de andere kant een drukknop voor + en - volume (enkele knop). Ik ben benieuwd of dit wat gaat worden!
Hier enkele mega-resolutie foto's.