Philips DVP 720 SA (DVD speler met DivX en SACD)

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 18.068 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563

SACD is géén dolby digital! Voor SACD zul je de dvd-speler analoog op de tv moeten aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118388

Topicstarter
MAD720SA version 05 and 06 available for the summer

Hello DVP720SA user,

Finally I finished my final firmware for download!
The firmware is available for both old and new servo units (shipped with respectively v33 and v35).

What is new?
- STEREO output when multichannel is enabled
- Some people also report better CD audio quality
- Selectable standard or big font for DivX Subtitling
- Fixed DivX subtitle centering
- Heavy status icons
- Screensaver icon

And all the previous stuff:
- GOTO functionality by pressing and holding DISPLAY
- Modern file icons in the file overview
- Cool icons in the setup menu
- Standard or large font for DivX subtitles
- DivX subtitle position is lower for PAL television
- Widened DivX subtitle window for more characters
- More characters in MP3 information window
- Removed "ALBUM:" from MP3 information window
- Improved video stability during DivX subtitle

But watch your hardware!

[Note 1]
The firmware is available in two flavours:
Product types DVP720SA/00, DVP720SA/02 and DVP720SA/05 can handle some special software and is compatible with MAD v06.
Product types DVP720SA/69, DVP720SA/75 and some DVP720SA/p00 cannot handle this special software and need to be upgraded with MAD v05.

[Note 2]
When your player is pre-installed with v35 the player will not automatically restart. This is because of an upgrade bug in v35 which could also KILL your player. If upgrading succeeds the problem will no longer occur.

Enjoy my hard work!

Greetings,
MAD Palace
http://www.madpalace.nl/dvp720sa.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118388 schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 09:41:
Some people also report better CD audio quality
Interessant, maar kun je dit ook verklaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Zo ik heb Revelations net gekeken, eerst op de 720 en daarna op mijn PC. Revelations is een Star Wars fan film die je gratis kunt downen van de DivX site en het is een film die gebruik maakt van DivX 6 en haar nieuwe mogelijkheden.
Mijn 'bevindingen' zijn:
- De film speelt prima op de 720SA, soms wat schokkerig maar over het algemeen gewoon goed.
- Ondertitels zijn gewoon beschikbaar via de remote maar ze staan wel een beetje naar links
- Het menu is in zijn geheel afwezig
- De verschillende chapters zijn niet beschikbaar het is gewoon net als de oude DivX films een geheel.
- De verschillende audio tracks (directors comments etc) zijn wel beschikbaar via de remote

Al met al werkt het allemaal dus prima, extras zijn niet beschikbaar maar dat viel te verwachten. Subtitles en audio tracks was erg prettig om wel te hebben. Vooralsnog weet ik niet of het schokkerige aan de film zelf lag (moet nog eens op PC kijken) of aan de 720.

Update: Heb net wat scenes op mijn PC gekeken en ook hier schokt hij op plaatsen waar de 720 dit ook deed. Dus daaruit maak ik op dat de playback van DivX 6 gewoon prima is op de 720!

[ Voor 11% gewijzigd door Deddiekoel op 18-06-2005 15:18 ]

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 55563 schreef op zaterdag 18 juni 2005 @ 14:40:
[...]

Interessant, maar kun je dit ook verklaren?
Helaas. Misschien dat het komt door die fix als multi-channel aan staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Even over die fix. Wanneer krijg je nu het beste geluid via de digitale uitgang als je een DVD wilt kijken? Met of zonder het blauwe lampje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125758

Regarding the v34_06 version, the audio quality has improved in general, not only for cd-audio. My mp3's never sounded better... :D Also in divx/xvid movies the sound is much better now. Thanks a lot, Mad Palace! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-01 20:10
Hallo MAD,

Ik zou graag van je harde werk willen genieten, maar kan de links om je nieuwe versies te downloaden niet vinden. Ik heb alles afgezocht. Kun je mij helpen? Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
and for the English speaking people...could you please give me the link for MAD's new software version. I've tried everything, this forum, MAD's homepage, forum page....no luck. Thanks in advance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Look back like 8 posts: http://www.madpalace.nl/dvp720sa.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131721

Ik vrees dat mijn problemen nooit zullen worden opgelost, want ik wil jullie mening weten over een ander ding.

Met het kijken van DVDs in letterbox formaat ben ik er achter gekomen dat de DVP720sa altijd inzoomt en dus niet het hele (verticale) beeld laat zien. Dat is vooral irritant met films die veel gebruik maken van de breedte van het gehele beeld (Kurosawa, Bertolucci etc.). Het verschil is duidelijk te zien als je uitzoomt, dus van 1x naar 1/2x. 16x9 ipv letterbox maakt helaas geen verschil. Nu dacht ik eerst aan een overscan probleem met mn tv, dus ik heb behoorlijk lopen frutten met de software instellingen. Echter het beeld dat de tv binnenkrijgt houdt ook te vroeg op, dus ik verdenk toch de DVP720sa. Vreemd genoeg lijkt-ie dit inzoomen niet te doen bij DivX/Xvid, wat mijn beschuldiging bevestigt. Het ziet er niet uit dat dit een probleem dat kan worden opgelost, maar ik zou graag willen weten of jullie dit probleem ook hebben. Doe mij een plezier, en stop een willekeurige 16x9 (anamorphische) DVD in je speler, zet hem op pauze bij een beeld waar veel aan de zijkanten te zien is, zoom uit, kijk naar de randen en zoom weer in en kijk of je verschil merkt. Alvast bedankt, Gijs

P.S. weet iemand een DVD-speler die dit NIET doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pe Nis
Thansk for the info. I guess the cache of the server at work displays te old page over and over again, for some strange reasons. From my home location, no problem. I've downloaded them already.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109715

MAD, alvast bedankt voor het verrichte werk! Ik zal morgen verder testen wat betreft het audio gedeelte. Ik ben zeer benieuwd naar de gerapporteerde verbeterde geluidskwaliteit. Ik gebruik 'm namelijk ook als cd-speler en ik was matig tevreden over het geluid. Ik heb net al even op gematigd volume een stukje cd geluisterd en ook ik dacht een verbetering te kunnen horen. Wellicht is dit slechts wishful thinking, maar morgen zal ik even de versterker laten loeien. Wordt vervolgd.

Update: Bij audio-cd's nog geen verschil waarneembaar. Het geluid blijftt wat zwak en indirect klinken. Maar het geluid van m'n mp3'tjes llijkt inderdaad verbeterd.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 109715 op 26-06-2005 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb weer ns lopen netten, en kwam hier langs: http://www.mastersofcinema.org/reviews/03lookingbeyond.htm

Dat bracht mij op een idee. Overscan is een universeel probleem, maar oplosbaar als je kan uitzoomen... nu is het helaas zo dat de DVP720 slechts een 1/2, 1/3, 1/4 uitzoom functie heeft. Als je dus uitzoomt wordt wel erg veel van je beeld zwart. Mijn (voorspelbare) vraag is dan ook of het mogelijk is via firmware er nog extra instellingen toe te voegen: zoals 3/4, maar bijvoorbeeld ook 7/8 en 5/8.... Dus modders, zou dit in beginsel mogelijk zijn dit dmv van firmware op te lossen? Ik zou er spontaan mn eigen firmware voor maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb sinds zaterdag deze speler, en ben er best tevreden over.

Wat mij echter in opvalt is een hoog ruisnivo op de s/pdif uitgang! Veel meer dan op de analoge uitgangen.
Heb nog geen update gedaan, er loop nog 33 firmware in het ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132417

joopv schreef op woensdag 22 juni 2005 @ 08:08:
Ik heb sinds zaterdag deze speler, en ben er best tevreden over.

Wat mij echter in opvalt is een hoog ruisnivo op de s/pdif uitgang! Veel meer dan op de analoge uitgangen.
Heb nog geen update gedaan, er loop nog 33 firmware in het ding.
Niet mijn ervaring! Ik zou 'm even checken op een andere versterker en eventueel omruilen. Het gebeurd wel vaker bij digitale apparaten, dat er een signaal "rammelt". Kan ook aan de interface van je versterker of de kabel liggen.
V33 doet daar niets aan toe of af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
Verkeerde waarneming cq conclusie. Negeer mijn opmerking, niks aan de hand met die s/pdif dus.

[ Voor 68% gewijzigd door joopv op 25-06-2005 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik ben erg blij met mijn 720SA maar ik mis toch 1 klein dingetje, een resume functie. Weet iemand waarom deze er niet in zit en is dit mogelijk met een firmware hack alsnog te realiseren (lijkt me stug, maar wie weet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110130

Resume zit er wel in, gewoon tijdens het laden op play blijven drukken tot je hervatten ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Echt? Cool! Toch maar eens een het boekje erbij pakken dan... Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin
  • Laatst online: 08-06 19:53

Paladin

Play Ball!

Beetje offtopic maar hier zitten veel philips dvd speler kenners :)

Ik ben van plan om de opvolger? van de 720SA te kopen namelijk de 5500, maar vroeg mezelf af of deze op dezelfde manier regio vrij te maken is als de 720SA, of dat het niet mogelijk is of een andere code. En als het een andere code is waar kan ik deze vinden.

Sorry als dit al eerder is gevraagd maar heb x aantal pagina's terug doorgelezen maar kon niks vinden.

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Even hier op in hakend. Zijn de afspeelmogelijkheden van de 5500 hetzelfde (hopelijk beter) dan die van de 720SA? Of kent het dezelfde beperkingen van de 720SA, en moet er iemand als MAD bij komen om het echt goed te laten lopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paladin
  • Laatst online: 08-06 19:53

Paladin

Play Ball!

Hmz niemand al enige informatie over de 5500?

|Yesterday is History, Today is a gift, Tomorrow a Mystery | M3 - LRAWD - Referral-link:https://ts.la/p66085

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik krijg ook veel vragen over de nieuwe generatie aparaten. Heb er ook al wat over gelezen in een brochure, maar weet er ook helemaal niks van. Bij de Yahoo group weten ook niet veel mensen er iets van. Zelfs in Signapore is het onbekend :D. Waarschijnlijk dezelfde standaard problemen als met alle ander MTK spelers. Misschien moet je eens een topic beginnen erover en dan bij de Expert eens gaan spelen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118388 schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 08:53:
Ik krijg ook veel vragen over de nieuwe generatie aparaten. Heb er ook al wat over gelezen in een brochure, maar weet er ook helemaal niks van. Bij de Yahoo group weten ook niet veel mensen er iets van. Zelfs in Signapore is het onbekend :D. Waarschijnlijk dezelfde standaard problemen als met alle ander MTK spelers. Misschien moet je eens een topic beginnen erover en dan bij de Expert eens gaan spelen ;-)
DVP5500:
http://board.softpedia.com/lofiversion/index.php/t1318.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor degenen, die uitzien naar de nieuwe DivX testCD:

http://divxtest.surdvd.com/article.php3?id_article=112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik heb op divxtest even de 720SA en de 5500 vergeleken. Daaruit blijkt dat de 5500 iets beter is en dat komt naar wat ik zo snel kon zien doordat deze speler ook met OGG bestanden om kon gaan.

Maar de 720SA doet het zeker niet verkeerd, ik wil die test cd ook wel eens proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Hmmmm, ik heb hier een tijdje terug gevraagd of er ook een resume functie op de 720SA zit. Toen werd mij verteld dat deze er gewoon op zit en dat je tijdens het opstarten van de speler dan de play-knop moet inhouden.
Nu heb ik laatst geprobeerd maar het werkt gewoon niet. Als ik tijdens een film op stop druk en daarna de speler uit zet dan ik hem niet tot hervatten verleiden. Een vriend van me kwam achter het zelfde. Zijn nieuwe 720SA met standaard (officiele) v33 F/W heeft hetzelfde probleem. Weet iemand of ik iets verkeerd doe of is er iets mis met Philips' firmware. Want het staat zo ook blijkbaar in het boekje!

Edit: ben er vandaag achter gekomen dat ik toch ongelijk heb. De resume functie werkt gewoon wel. Tijdens het laden twee keer op de play knop drukken werkt. Dit geldt overigens alleen voor DVD's.

[ Voor 15% gewijzigd door Deddiekoel op 31-07-2005 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Om dit topic weer even wat leven in te blazen in de vakantieperiode: gisteren ontdekte ik dat de dvp720sa prima minidvd's kan lezen. Er verschijnt zelfs even "minidvd" in beeld :*). Hier kwam ik achter nadat ik zelf een dvd had gemaakt en deze even heb getest vanaf cd.

Omdat minidvd op cd wordt gebrand kan de bitrate niet zo hoog zijn als op een dvd. Een cd kan bij dezelfde draaisnelheid immers minder snel afgelezen worden dan een dvd wegens de lagere datadichtheid.

Een minidvd kan overigens heel makkelijk gemaakt worden. Nero heeft er gewoon een optie voor.

*edit*
Nog iets vergeten te melden. De speler ondersteunt geen multisessie dvd's. Dat wil zeggen dat alleen de eerste sessie wordt weergegeven. Later toegevoegde bestanden komen niet in de lijst voor. Kan iemand dit verifieren? Wel jammer, want dit betekent dat ik een dvd per se helemaal vol moet branden alvorens deze af te sluiten.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 55563 op 31-07-2005 03:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117062

Anoniem: 55563 schreef op zondag 31 juli 2005 @ 01:39:
Nog iets vergeten te melden. De speler ondersteunt geen multisessie dvd's. Dat wil zeggen dat alleen de eerste sessie wordt weergegeven. Later toegevoegde bestanden komen niet in de lijst voor. Kan iemand dit verifieren? Wel jammer, want dit betekent dat ik een dvd per se helemaal vol moet branden alvorens deze af te sluiten.
Bij mij speelt hij wel multi-sessie dvd's af, in ieder geval van DVD+RW's toch, ik weet niet of het een verschil maakt tussen -/+ en -R/-RW...

Huidige firmware is deze: Philips_DVP720_v33_NewAge_v13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117062 schreef op zondag 31 juli 2005 @ 12:28:
[...]

Bij mij speelt hij wel multi-sessie dvd's af, in ieder geval van DVD+RW's toch, ik weet niet of het een verschil maakt tussen -/+ en -R/-RW...

Huidige firmware is deze: Philips_DVP720_v33_NewAge_v13
Da's gek want ik heb dezelfde firmware. Weet je zeker dat niet alleen bestanden uit de eerste sessie worden weergegeven? Ik heb het trouwens over het ISO filesystem. UDF heb ik niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146126

Er zijn geew RW disc's die multisessie zijn.
Als er data aan een RW disc wordt toegevoegd wordt de TOC gëupdated en herschreven.
Multisessie is maar een "workarround" omdat gewone CD/DVD niet herschrijfbaar zijn.

groetjes,

Pascal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wist niet dat de TOC van een RW herschreven wordt, maar dat is eigenlijk wel logisch :). Maar ik bedoel in ieder geval DVD+R.

Steeds meer xvid's bevatten tegenwoordig packed bitstream. Unpacken gaat weliswaar niet ten koste van de kwaliteit maar is wel een tijdrovend klusje. Is er een kans dat de 720 ooit nog packed bitstream zal ondersteunen of is dit hardwarematig gezien onmogelijk? Het nut ervan ontgaat me trouwens nog steeds want het kost zelfs meer ruimte dan unpacked bitstream en levert alleen maar incompatibiliteit met standalone spelers op...

[ Voor 71% gewijzigd door Anoniem: 55563 op 04-08-2005 00:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Anoniem: 55563 schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 00:06:
Steeds meer xvid's bevatten tegenwoordig packed bitstream. Unpacken gaat weliswaar niet ten koste van de kwaliteit maar is wel een tijdrovend klusje. Is er een kans dat de 720 ooit nog packed bitstream zal ondersteunen of is dit hardwarematig gezien onmogelijk? Het nut ervan ontgaat me trouwens nog steeds want het kost zelfs meer ruimte dan unpacked bitstream en levert alleen maar incompatibiliteit met standalone spelers op...
Ik snap het nut ook niet. Levert het eentijdsvoordeel op tijdens het encoderen of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Anoniem: 55563 schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 00:06:
Wist niet dat de TOC van een RW herschreven wordt, maar dat is eigenlijk wel logisch :). Maar ik bedoel in ieder geval DVD+R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115951

Het packed bitstream probleem lijkt niet hardwarematig te zijn :P.

Haal uw beste frans eens boven :D en kijk op (weet niet of je moet registreren om het te kunnen lezen):

http://www.platinesdivx.c...341-Pour-8931h-t2956.html

Het is een LG 8931h dvd speler van 63 euro :9~ die draait met een firmware van de TARGA DP-5100x en heeft dezelfde chipset als de 720SA.

Hier is het packed bitstream probleem dus wel degelijk opgelost.

Er is dus nog hoop voor ons.... want ik moet eerlijk zijn, die packed bitstream is wel heel vervelend.

Weet iemand of er een tooltje bestaat waarmee je packed bitstream kan verwijderen in batch ?

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 115951 op 04-08-2005 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mooi dat het om een softwareprobleem gaat. Van mij mag het slecht afspelen van avi's met packed bitstream hoog op de "to fix list" komen! Kan divx trouwens ook van packed bitstream gebruik maken?

Bij cd2 van de film "Mr. and Mrs. Smith" geeft mpeg4modifier de melding "no VOL found before first VOP". Wat ik heb begrepen is dat in de VOL informatie staat over de beeldverhouding van het avi-bestand, iets wat de meeste mpeg4-decoders overigens zouden negeren. Maar deze VOL ontbreekt dus en daar struikelt mpeg4modifier over. Helaas, want ook deze film is met packed bitstream gecodeerd en dus hapert ie op de 720. Ik heb de avi door virtualdub gehaald maar deze maakt geen VOL aan bij een direct stream copy. De VOL zit dus in de videostream zelf, maar ik heb natuurlijk geen trek in hercoderen wegens verlies van kwaliteit. Weet iemand misschien een alternatief voor mpeg4modifier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121170

Deddiekoel schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 15:27:
Het nut ervan ontgaat me trouwens nog steeds want het kost zelfs meer ruimte dan unpacked bitstream en levert alleen maar incompatibiliteit met standalone spelers op...
Was packed bitstream juist niet bedacht voor stand-alone players? Ik weet het niet helemaal zeker, maar was het niet een logischere volgorde van de I/P/B frames? dat de I/P frames waaraan een B-frame refereerd voor ervoor in de stream komen te staan z.d.d. er minder cpu-kracht en geheugen nodig was? kan zijn dat ik het nu met iets anders verwar, zal het weer eens opzoeken.

Onderhand al gevonden: http://forum.doom9.org/showthread.php?s=&threadid=72903
Duidelijke uitleg: http://fixounet.free.fr/avidemux/doc/en/bframe.xml.html

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 121170 op 04-08-2005 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Omdat mpeg4modifier wegens een VOP foutmelding cd2 van "Mr. and Mrs. Smith" niet wil openen, heb ik Avidemux (2.0.40) geprobeerd. Dit programma geeft na openen van de avi netjes de melding of de packed bitstream unpacked moet worden. Als dit is gebeurd en het opgeslagen bestand wordt afgespeeld dan schokt het beeld echter heel erg, alsof de volgorde van de frames niet meer klopt.

Hier wilde ik vervolgens vragen hoe dit kon, maar ik zie net de oplossing voor mijn probleem. Na het unpacken moet in avidemux worden gekozen voor het output format "avi, unp. vop". Dit werkt prima, bestand speelt goed af en zal nu ongetwijfeld ook prima werken op de dvp720sa :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118186

Anoniem: 55563 schreef op donderdag 04 augustus 2005 @ 23:12:
Mooi dat het om een softwareprobleem gaat. Van mij mag het slecht afspelen van avi's met packed bitstream hoog op de "to fix list" komen! Kan divx trouwens ook van packed bitstream gebruik maken?

Bij cd2 van de film "Mr. and Mrs. Smith" geeft mpeg4modifier de melding "no VOL found before first VOP". Wat ik heb begrepen is dat in de VOL informatie staat over de beeldverhouding van het avi-bestand, iets wat de meeste mpeg4-decoders overigens zouden negeren. Maar deze VOL ontbreekt dus en daar struikelt mpeg4modifier over. Helaas, want ook deze film is met packed bitstream gecodeerd en dus hapert ie op de 720. Ik heb de avi door virtualdub gehaald maar deze maakt geen VOL aan bij een direct stream copy. De VOL zit dus in de videostream zelf, maar ik heb natuurlijk geen trek in hercoderen wegens verlies van kwaliteit. Weet iemand misschien een alternatief voor mpeg4modifier?
Met een oude versie van mpeg4modifier (v1.1) lukt het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thnx, maar is al gelukt met avidemux :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110299

Hoe heb je dat precies gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Hmmm, wat kan Avidemux nog meer?

Ik heb nl. een Xvid van The Aviator en in Windows lopen audio en video goed. Maar als ik hem op de 720SA speel dan loopt het geluid superveel voor. Als ik met Avidemux hem opnieuw save dan loopt het geluid ook weer voor. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Philips heeft inmiddels firmware versie 37 online gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Aan de changelog te zien is het wel de moeite zeg, djeez.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zomaar jb
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-08-2023
Deddiekoel schreef op maandag 22 augustus 2005 @ 21:17:
Hmmm, wat kan Avidemux nog meer?

Ik heb nl. een Xvid van The Aviator en in Windows lopen audio en video goed. Maar als ik hem op de 720SA speel dan loopt het geluid superveel voor. Als ik met Avidemux hem opnieuw save dan loopt het geluid ook weer voor. Iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
dit probleem komt bij mij nu opeens ook voor met de film Layer.Cake.DVDRIP
op pc doet ie het gewoon normaal synchroon
maar op de philips is het helemaal waardeloos

misschien is het wel codec probleem
zou philips nog wel eens codecs aanpassen??

[ Voor 33% gewijzigd door zomaar jb op 02-09-2005 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zomaar jb schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 16:05:
[...]

misschien is het wel codec probleem
zou philips nog wel eens codecs aanpassen??
Geen hond past z'n speler aan op software, die geen "harde" standaarden kent. Men pikt er een mogelijkheid uit, die naar de mening van de makers de beste kans op goed afspelen biedt. B)
Dus hebben veel uni-players dit probleem; ze richten zich altijd op DVD.
Dus: anders coderen (b.v. uitzoeken met de DivX test CD) of een typische AV versterker/receiver kopen, die vaak een delay mogelijkheid hebben voor het geluid. Je ziet ze steeds meer, wellicht is dat een voorbode van de chaos die straks komt met de BluRay en HD-DVD. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
zomaar jb schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 16:05:
In die film zit een (audio) corruptie, na een halve minuut ofzo. Daar hebben stand-alones nou eenmaal meer last van. Ik heb zelf een DVP630, die ging ook out-of-sync. Maar als ik dan even doorspoelde naar een bepaalde tijd (0:00:40 ofzo, maar ik weet de tijd niet precies meer), dan was het weer goed. Niet doorspoelen met FFWD, maar met de exacte tijd opgeven (als een 720 dat ook kan, maar dat lijkt me wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik heb zoiets ook meegemaakt met ee Fantastic Four rip. Ergens in de film gaattie out of the blue helemaal out of sync. Maar daar was het wel na x tijd opeens over (gewoon met FFWD heen gespoeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 55563 schreef op vrijdag 02 september 2005 @ 03:01:
Philips heeft inmiddels firmware versie 37 online gezet.
Wel weer vreemd dat firmware van de nieuwere spelers (nieuwe servo, origineel met v35 firmware) niet ondersteunt wordt. Staat enkel DVP720.bin en niet DVP720H2.bin erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet er iemand wat de changelog is van FW37 ? Ik heb me rot gezocht op de (toch wel slechte) website van Philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:26
Anoniem: 115951 schreef op woensdag 07 september 2005 @ 08:57:
Weet er iemand wat de changelog is van FW37 ? Ik heb me rot gezocht op de (toch wel slechte) website van Philips.
sorry hoor, maar heb je met je ogen dicht zitten te kijken ? De link staat op de eerder genoemde pagina.

Mocht je het nog niet kunnen vinden:
http://www.p4c.philips.co...0/dvp720sa_00_fur_eng.pdf

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sorry hoor, maar heb je met je ogen dicht zitten te kijken ? De link staat op de eerder genoemde pagina.
Hoe kon ik over die lange changelog heen kijken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is mij niet helemaal duidelijk welke problemen worden verholpen met deze nieuwe firmware.....heeft iemand em al geprobeerd en vergeleken met of madpalace of Newage? Ik vermoed namelijk dat de nieuwe firmware slechts een klein probleempje oplost en verder even lelijk en onhandel baar is als de oude versies en het dus niet waard erop te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 131721 schreef op zondag 11 september 2005 @ 13:49:
Het is mij niet helemaal duidelijk welke problemen worden verholpen met deze nieuwe firmware.....heeft iemand em al geprobeerd en vergeleken met of madpalace of Newage? Ik vermoed namelijk dat de nieuwe firmware slechts een klein probleempje oplost en verder even lelijk en onhandel baar is als de oude versies en het dus niet waard erop te zetten.
Ik heb begrepen dat de ondertiteling nu turkse karakters bevat (en dus niet meer alle west-europeesche). Verder zouden de schokken bij het tonen van ondertitels iets minder moeten zijn. Niet genoeg reden voor mij om alle modificaties daarop te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154822

Ik heb de upgrade naar v37 een tijd geleden uitgevoerd en volgende 2 belangrijke wijzigen zijn me al opgevallen.
  1. Sound & Surround settings (blauw led) hebben nu geen invloed meer op de digitale uitgang
  2. Ondertitels worden nu volledig weergegeven, geen tekst meer die wegvalt
Vooral punt 1 is de verbetering waarop ik zat te wachten.

Anoniem: 154822 schreef op dinsdag 13 september 2005 @ 21:25:

Sound & Surround settings (blauw led) hebben nu geen invloed meer op de digitale uitgang
Dat was bij Mad's laatste firmware toch ook al opgelost? :?

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 109715 op 15-09-2005 13:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt, sinds versie 34 al.

Anoniem: 154822

Inderdaad, maar dit is de eerste officiële release met deze wijzigingen.

Anoniem: 118186

Vraagje aan MadPalace :

Een vriend van me heeft een DVP 5500 aangeschaft. Nu is het zo dat de ondertitels bij divx, nog steeds de grijze achtergrond hebben (zoals op de originele firmware van de DVP720).

Zou het volstaan om het font dat jij gebruikt te saven uit jouw DVP720 firmware met MTKRemaker en dit te pasten in de firmware van de DVP 5500, dewelke nu beschikbaar is op de site van philips of zijn er nog bijkomende tweaks nodig om de grijze balk weg te werken?

alvast bedankt voor je hulp en voor de fantastische firmware voor de DVp720 !!!

Gozo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor degenen, die nog een stapje verder willen gaan met hun DVP720: Lee V2.00
http://board.softpedia.co....php?showtopic=259&st=160

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132417 schreef op zondag 18 september 2005 @ 10:35:
Voor degenen, die nog een stapje verder willen gaan met hun DVP720: Lee V2.00
http://board.softpedia.co....php?showtopic=259&st=160
Dat ziet er helemaal geweldig uit:
- New 8032 codebase for DVD-AUDIO support:
- All ARM and DSP is based on original DVP720 V37

- DVD-AUDIO support added.
( Must be enabled with serial upgrade of special code at Flash address 0xFFF00 )

- SACD surround mode can be selected with <surround> RC button.
Mode will be shown in VFD when selecting.

- Now possible to select CD-AUDIO layer of hybrid SACD's
- Push <audio> on remote control when playback is stopped to select layer

- FTS MENU button added to press & hold <return> button

- DIRECT AUDIO button added to press & hold <mute> button
- This function will toggle on/off video picture at audio playback
Met name de vet gedrukte opties zijn indrukwekkend _/-\o_. Iemand deze versie al getest? Hoe ziet de interface er uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131168

Anoniem: 123998 schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 13:35:
Hallo,

Voor de technici onder ons heb ik hier een interessante link gevonden...;-)

http://servicedownload3.free.fr/DVP720SA_EN.pdf

Groetjes,

Stoffel
sorry verkeerde quote

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 131168 op 19-09-2005 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131168

adewidt schreef op vrijdag 21 januari 2005 @ 23:54:
[...]

De resolutie maakt niet zoveel uit, de bitrate van een film is belangrijker.
Daarbij moet wel worden opgemerkt dat een hogere resolutie vaak hogere bitrate heeft.

De huidige divx en xvid die te downloaden zijn, zijn rond de 1200 - 2000 kbps.
Dit kan de speler aan, maar daarboven (dus eigen video's met monster kwaliteit zal die in stikken).
En is hier iets aan te doen met één of ander tooltje?
Ik heb nm dit probleem denk ik met de film constantine en wil hem toch graag een keertje zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Anoniem: 55563 schreef op maandag 19 september 2005 @ 00:47:
[...]

Dat ziet er helemaal geweldig uit:
[...]

Met name de vet gedrukte opties zijn indrukwekkend _/-\o_. Iemand deze versie al getest? Hoe ziet de interface er uit?
Als het werkt ben ik benieuwd naar de veranderingen tov MAD's werk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Was deze nog vergeten:
Stereo mode can now be stored with <Setup menu><audio setup><analog output>
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563 schreef op maandag 19 september 2005 @ 00:47:

Iemand deze versie al getest? Hoe ziet de interface er uit?
Ik gebruik de voorlaatste versie van Lee en die draait perfect! :*)

Maar het ook geschikt maken voor DVD-A is natuurlijk wel aardig. Wat me tegenhoudt is, dat je het vereiste codewoord voor DVD-A niet via een CDR, maar met een harde interface in je 720 moet laden.
De interface is simpel, dat is het probleem niet; maar ik ben wat huiverig voor zo'n ingreep ...... :?
Een verwijzing naar de interface staat ergens in één van de pages. Heb ik geloof ik zelf nog geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DVD-A is voor mij niet van belang, hoewel het mooi meegenomen zou zijn. De dvd-speler op de pc aansluiten is voor mij de moeite niet waard.

Ben erg benieuwd naar de interface. Kan nergens foto's vinden. Kwestie van de software maar installeren lijkt me :). Daar ga ik zo eens mee aan de slag.

*edit*
Nieuwste versie van Lee geinstalleerd en die draait geweldig. Het enige dat ik nu wel mis, is de mooie interface van de Laza/NewAge firmware. Maar je kunt natuurlijk niet alles hebben :).

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 55563 op 20-09-2005 02:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563 schreef op dinsdag 20 september 2005 @ 00:01:

Ben erg benieuwd naar de interface. Kan nergens foto's vinden. Kwestie van de software maar installeren lijkt me :). Daar ga ik zo eens mee aan de slag.
.
Interface:
http://1389.zewan.com/pics/max3232.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt, maar ik bedoelde de grafische interface van de firmware. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Heeft iemand een directe link naar die nieuwe firmware? Directe link

Ik zie ook dat de ARM instructies nu weer van de 720 v037 zijn. MAD's versie gebruikte toch die van de 762 (oid) en die was toch beter? Of is deze weer beter?

Heb hem nu ook draaien. Heb wel last van het (bekende) probleem dat hij via de ab niet in standby stand wil... Verder ziet alles er super uit!

[ Voor 105% gewijzigd door Deddiekoel op 20-09-2005 19:19 ]

• Blanex223
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15-11-2024
ik heb een probleem en misschien kunnen jullie me helpen.

Ik heb maar 1 scart-uitgang op mijn tv. Daarop heb ik een single Tuner van Digitale Tv van kpn zitten.
Nu heb ik mijn speler via de vhs ingang op die tuner aangesloten.

Ik krijg gewoon beeld, maar het beeld wordt tijdens het afspelen van films donkerder en lichter en er komen groene en rode wazen door het beeld.

Nu ligt dit aan die tuner, want als ik de dvd-speler aansluit op de tv heb ik nergens last van.

Iemand een idee waar dit aan ligt en hoe op te lossen??
Eventueel een scartsplitter tussen de TV zetten? Zo ja...welke? :)

Even een oud onderwerp oprakelen. Een poosje terug is 'ontdekt' dat de DVP720SA geen échte SACD-speler is, in de zin dat de DSD-stream intern naar PCM wordt omgezet. Gezien de prijs en de doelgroep is dat natuurlijk geen schande :). En de kwaliteit van afgespeelde SACD's is nog steeds hoger dan van standaard cd-audio. Mijn vraag is of iemand de specificaties weet of kan achterhalen van de PCM-stream. Is dit bijv het maximaal haalbare oftewel 24bit - 192khz? Of is het lager maar (hopelijk) nog steeds binnen de specificaties van dvd-audio?

Overigens ben ik erg blij met de nieuwe firmware van Lee. Er zijn zoveel goede kleine features toegevoegd dat de speler daadwerkelijk multifunctioneler is geworden. Behalve SACD ook DVD-audio kunnen afspelen (zelf niet getest) is misschien nog wel de meest opmerkelijke. Ook is het leuk dat van een hybride SACD/CD-schijf zowel de SACD- als de CD-laag afgespeeld kan worden (m.b.v. de audioknop). Dit maakt het mogelijk om de kwaliteit van beide technieken 1-op-1 te vergelijken. De mogelijkheid om het videogedeelte uit te schakelen bij audio only materiaal is een opvallende functie die normaal alleen bij highend apparatuur voorkomt. Tussen aan of uit hoor ik geen verschil in geluidskwaliteit maar voor de échte audiofreak met een klein budget is het best aardig :).

Tijdens een geluidstest verbaasde de kwaliteit van SACD mij overigens opnieuw. Het geluid is veel rijker, zelfs op een lager volume. Een demo-SACD met klassieke muziek is een genot voor het oor, terwijl dat toch meestal één van de laatste genres is waar ik naar luister. DVD-audio laat ik me (nog) niet over uit, maar SACD mag van mij flink gepromoot worden als opvolger van de CD. Dat lijkt tot nog toe niet echt te lukken. Misschien moeten de grotere platenmaatschappijen gewoon standaard hybrideschijfjes op de markt brengen, zodat de massa in aanraking komt met SACD's. Hoe groter het software-aanbod des te meer mensen een SACD-speler zullen kopen. En uiteindelijk kan het cd-audioformaat dan bijna 3 decennia later naar het museum. De consument blij met de betere kwaliteit, de platenmaatschappijen blij met de (voorlopig) niet-kopieerbare SACD's.

• joopv
  • Niet online
Anoniem: 55563 schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 02:50:
Even een oud onderwerp oprakelen. Een poosje terug is 'ontdekt' dat de DVP720SA geen échte SACD-speler is, in de zin dat de DSD-stream intern naar PCM wordt omgezet. Gezien de prijs en de doelgroep is dat natuurlijk geen schande :). En de kwaliteit van afgespeelde SACD's is nog steeds hoger dan van standaard cd-audio. Mijn vraag is of iemand de specificaties weet of kan achterhalen van de PCM-stream. Is dit bijv het maximaal haalbare oftewel 24bit - 192khz? Of is het lager maar (hopelijk) nog steeds binnen de specificaties van dvd-audio?

Overigens ben ik erg blij met de nieuwe firmware van Lee. Er zijn zoveel goede kleine features toegevoegd dat de speler daadwerkelijk multifunctioneler is geworden. Behalve SACD ook DVD-audio kunnen afspelen (zelf niet getest) is misschien nog wel de meest opmerkelijke. Ook is het leuk dat van een hybride SACD/CD-schijf zowel de SACD- als de CD-laag afgespeeld kan worden (m.b.v. de audioknop). Dit maakt het mogelijk om de kwaliteit van beide technieken 1-op-1 te vergelijken.
Foute conclusie. Er staat in de meeste gevallen een totaal andere eindmix op de cd laag dan op de sacd laag.
De mogelijkheid om het videogedeelte uit te schakelen bij audio only materiaal is een opvallende functie die normaal alleen bij highend apparatuur voorkomt. Tussen aan of uit hoor ik geen verschil in geluidskwaliteit maar voor de échte audiofreak met een klein budget is het best aardig :).

Tijdens een geluidstest verbaasde de kwaliteit van SACD mij overigens opnieuw. Het geluid is veel rijker, zelfs op een lager volume. Een demo-SACD met klassieke muziek is een genot voor het oor, terwijl dat toch meestal één van de laatste genres is waar ik naar luister. DVD-audio laat ik me (nog) niet over uit, maar SACD mag van mij flink gepromoot worden als opvolger van de CD. Dat lijkt tot nog toe niet echt te lukken. Misschien moeten de grotere platenmaatschappijen gewoon standaard hybrideschijfjes op de markt brengen, zodat de massa in aanraking komt met SACD's. Hoe groter het software-aanbod des te meer mensen een SACD-speler zullen kopen. En uiteindelijk kan het cd-audioformaat dan bijna 3 decennia later naar het museum. De consument blij met de betere kwaliteit, de platenmaatschappijen blij met de (voorlopig) niet-kopieerbare SACD's.
De reden dan mensen enthousiast zijn over SACD ligt m.i. niet in het medium, maar in de nieuwe 'opgefriste' mastering die gemaakt is voor de SACD.

Als je diezelfde 'opgefriste' mastering op CD zou opslaan zou je dezelfde kwaliteitsverbetering horen.

Maar wat doet men: men vergelijkt een oude CD versie van een opname met een nieuwe opgefriste mix, op SACD opgenomen. Dat is geen vergelijken, dat is volksverlakkerij. Bij een vergelijking moet je 1 variabele wijzigen. Als je SACD met CD wilt vergelijken dan neem je dezelfde eindmix master, en schrijf je die op SACD medium en op een CD medium. Ik kan je garanderen dat er dan nog maar heel weinig mensen zijn die enig verschil horen.

De "hybride"(1) SACD's die nu in de handel zijn bevatten een totaal andere mix op de stereo SACD laag dan op de stereo CD laag. Dat kan iedereen horen. Trieste zaak wat mij betreft.

(1) SACD met zowel een CD als een SACD laag, en soms ook nog een 5.1 SACD laag.

Over het frekwentiebereik van de SACD zijn grote misverstanden. Je zult geen enkele SACD tegenkomen met audio content boven de 23kHz. DVD / DVDA is wat dat betreft de grote winnaar. Hier wat interessant leesvoer:
http://stereophile.com/features/404metrics/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@joopv

Klopt dat:
- SACD mixes zijn nieuw.
- Er is verschil tussen de 6 - en 2-channellaag op een hybrid SACD (veroorzaakt door "downmixing")
- Nieuwe recordings op SACD (én DVDA) zijn niet 1-1 te vergelijken met de oorspronkelijke CD (of LP!).

Mijn standpunt:
- SACD en DVDA hebben onderling (voor mij) eigenlijk geen hoorbare kwaliteitsverschillen, maar zijn allebei wel beter dan CD. Typisch op definitie of "fijnheid" van geluid. Het verschil is echter klein en niet te vergelijken met de toenmalige sprong van LP naar CD.
- Ik prefereer SACD omdat:
- De techniek meer lijkt in te houden voor de toekomst. (Verbeteringen in signaalbewerking)
- Het systeem downward compatible is zonder vervelende compromissen.

Over Stereophile:
- Een commercieel blad, niet onafhankelijk.
- Gebruikt primitieve meetmethoden. Een Lynx 22 is een uitstekende audiointerface voor een PC, maar geen meetinstrument! De resultaten van dit soort metingen zijn zonder meer aanvechtbaar, of je nu meet aan een audio-speler of andere audio-apparatuur. Daarom hebben we dit: http://www.audioprecision.com/index.php (een voorbeeld: er zijn ook anderen :) )
- De uitleg van hun "metingen" zijn discutabel.

Je opmerking over PCM-editing zijn verleden tijd. Dat was in het begin noodzakelijk omdat men toen nog niet direct in het DSD-domain kon editen. Het leuke is natuurlijk wel, dat het dankzij de downward compatibility wél kan! ;)

De tijd zal leren óf en welk format zal overleven. Hier nog een paar leuke sites:

http://www.audioholics.co...s/SACDvsDVD-AudiovsCD.php
http://www.telarc.com/dvd...KVGEV9HFAD1MXC69CWRDN6QLC
http://www.digit-life.com/articles2/sacd-dvd-a/

Luister ze! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat SACD's van een andere eindmix komen dan CD's klinkt als een 'glitch' die voorkomt bij de overstap naar een nieuw medium. Hiermee wil ik zeggen dat ik mij moeilijk kan voorstellen dat nieuwere hybrideschijfjes nog steeds de oude eindmix bevatten. Misschien is dat nog wel het geval voor de SACD van Sting die destijds gratis bij de 720 werd geleverd en waar ik mijn bevindingen op baseer. Tegelijkertijd kan ik mij beweringen van Sony herinneren dat de PCM-code op de CD-laag van een hybrideschijf ook beter is dan die op een klassieke audio-cd. Klinkt alsof er tóch van een nieuwe downmix gebruik wordt gemaakt.

Idee: de beste manier om SACD en CD-Audio 1-op-1 te testen zou zijn door zelf een willekeurige kwalitatief goed klinkende DSD-stream om te zetten naar PCM-stream van CD-kwaliteit. Helaas heb ik daar de apparatuur niet voor. Misschien iemand anders hier met toegang tot professionele apparatuur om dat te bewerkstelligen en de PCM-code als een wav'je op het internet te plaatsen? Moet dan natuurlijk wel van een veel voorkomende SACD afkomen die bij zoveel mogelijk mensen in huis ligt. Van een demo-SACD bijv.
joopv schreef op zaterdag 24 september 2005 @ 10:51:
Over het frekwentiebereik van de SACD zijn grote misverstanden. Je zult geen enkele SACD tegenkomen met audio content boven de 23kHz. DVD / DVDA is wat dat betreft de grote winnaar. Hier wat interessant leesvoer:
http://stereophile.com/features/404metrics/index.html
Eerst klaag je over volksverlakkerij en vervolgens is DVDA volgens jou beter op gebied van frequentiebereik, terwijl het menselijk oor tóch niet hoger komt dan zo'n 20 kHz. En het verhaal dat ultrasone boventonen het hoorbare spectrum zouden beïnvloeden verwijs ik graag naar het land der fabelen. In mijn tienerjaren kwam ik tot ongeveer 22 kHz en da's denk ik wel het hoogst mogelijke. Als ik nu de 20 kHz nog haal, ben ik blij :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Niet online
Anoniem: 55563 schreef op maandag 26 september 2005 @ 00:09:
Dat SACD's van een andere eindmix komen dan CD's klinkt als een 'glitch' die voorkomt bij de overstap naar een nieuw medium. Hiermee wil ik zeggen dat ik mij moeilijk kan voorstellen dat nieuwere hybrideschijfjes nog steeds de oude eindmix bevatten. Misschien is dat nog wel het geval voor de SACD van Sting die destijds gratis bij de 720 werd geleverd en waar ik mijn bevindingen op baseer. Tegelijkertijd kan ik mij beweringen van Sony herinneren dat de PCM-code op de CD-laag van een hybrideschijf ook beter is dan die op een klassieke audio-cd. Klinkt alsof er tóch van een nieuwe downmix gebruik wordt gemaakt.
Wat dacht je van Jeff Wayne's War of the Worlds. In juni opnieuw uitgebracht op hybride SACD. De stereo CD mix is totaal verschillend van de stereo SACD mix. De stereo CD mix is trouwens ook totaal verschillend van de oude CD van dit album. Waarom hebben ze bij Sony de nieuwe mix die op de SACD layer staat niet ook op de CD layer gezet?
Idee: de beste manier om SACD en CD-Audio 1-op-1 te testen zou zijn door zelf een willekeurige kwalitatief goed klinkende DSD-stream om te zetten naar PCM-stream van CD-kwaliteit. Helaas heb ik daar de apparatuur niet voor. Misschien iemand anders hier met toegang tot professionele apparatuur om dat te bewerkstelligen en de PCM-code als een wav'je op het internet te plaatsen? Moet dan natuurlijk wel van een veel voorkomende SACD afkomen die bij zoveel mogelijk mensen in huis ligt. Van een demo-SACD bijv.
Inderdaad, precies mijn idee.
[...]
Eerst klaag je over volksverlakkerij en vervolgens is DVDA volgens jou beter op gebied van frequentiebereik, terwijl het menselijk oor tóch niet hoger komt dan zo'n 20 kHz. En het verhaal dat ultrasone boventonen het hoorbare spectrum zouden beïnvloeden verwijs ik graag naar het land der fabelen. In mijn tienerjaren kwam ik tot ongeveer 22 kHz en da's denk ik wel het hoogst mogelijke. Als ik nu de 20 kHz nog haal, ben ik blij :).
Ik ben het helemaal met je eens. Maar als je dan instrumenten hebt die geluiden produceren met boventonen tot 40 kHz, en je hebt een studio / mastering / medium wat pretendeerd tot 100kHz te kunnen verwerken, dan mag je toch verwachten dat dat ook meetbaar (niet hoorbaar) is?

Bij het SACD medium blijkt dat niet het geval te zijn. Bij DVDA wel.

Overigens is dit zwaar offtopic allemaal in dit topic dus deze discussie kan m.i beter in een ander topic verder gezet worden. Misschien kan een mod een nieuw topic aanmaken en deze berichten daarin dumpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het laatste over SACD dat ik nog even kwijtwil, is dat het spectrum reeds bij 50 KHz wordt 'afgeknepen' Overigens zijn er bij mijn weten bitter weinig versterkers én speakers die dit halen (op een nette manier).

Nu maar terug naar de 720 inderdaad :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Iemand hier ervaring met de opvolger van de 720 de 5500? De speler is al een keer genoemd en ik meen dat het enige verschil was dat deze speler ook OGG Vorbis snapte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanex223
Anoniem: 55563 schreef op dinsdag 09 november 2004 @ 23:50:
Hier geen probleem met multisessie dvd's. Ik gebruik wel UDF als bestandsindeling en geen ISO, vanwege de 2GB grens per bestand van ISO en omdat UDF nou eenmaal de standaard is voor 'gewone' dvd's.
Doe je dit dan met avi-files, want als ik een aantal series heb gebrand en als ik daarna probeer een andere aflevering erbij te branden, leest mijn computer hem wel, maar de speler ziet alleen de eerste sessie

Blanex schreef op dinsdag 27 september 2005 @ 18:10:
[...]

Doe je dit dan met avi-files, want als ik een aantal series heb gebrand en als ik daarna probeer een andere aflevering erbij te branden, leest mijn computer hem wel, maar de speler ziet alleen de eerste sessie
Het bleek achteraf dat multisessie alleen werkt met rewritables dvd's omdat daarvan de TOC volledig herschreven wordt. Eigenlijk geen multisessie dus. De bestaande sessie wordt gewoon herschreven :).

Anoniem: 59224

Ik heb nu al bijna een jaar de beschikking over deze DVD speler. Er zit nog de originele firmware in. Tot nu toe puur voor DVD's en MP3's gebruikt. Laatste een DVD met allerlei films in diverse (XVID,DivX 3.11, 4, 5) gekregen. Nu viel het me op dat het geluid bij een tweetal films het niet deed en dat GSPOT bij beide films als audio codec iets in de trant van AD PCM aangaf.

Is deze DVD speler niet in staat dit formaat te decoderen? Zijn de firmware varianten die hier worden aangeboden geschikt om dit wel te doen? Is er een andere oorzaak?

Ik heb de DVD speler via SCART op de TV aangesloten en ik heb gisteren de digitale uitgang uitgezet om te voorkomen dat het "stiekem" daarlangs ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even gegoogled en er blijken nogal wat ADPCM-varianten en -standaarden te bestaan. Overigens hebben ze allemaal iets te maken met telefonie, voip en andere spraaktoepassingen. Het lijkt me in ieder geval kwalitatief niet genoeg voor film e.d. Ik kan het natuurlijk mis hebben :). Geen idee of een standaard DA-converter er wat mee kan, maar het lijkt er dus niet op. Dit is zeer waarschijnlijk eerder een hardware- dan een softwarelimiet. Als de films belangrijk genoeg zijn dan zou ik het geluid op de pc even hercoderen naar bijv mp3.

De alternatieve firmwares die hier al besproken zijn, zijn overigens altijd de moeite waard. Al was het alleen maar vanwege de veel betere weergave van de ondertiteling. De allernieuwste is die van LEE en werkt bij mij perfect (speler is eveneens ruim een jaar oud). Het enige probleem dat sommige modellen blijken te hebben, is dat de speler niet uitgeschakeld kan worden met de afstandsbediening, maar dat wordt vast nog wel opgelost met de komende versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanex223
Anoniem: 129235 schreef op maandag 28 maart 2005 @ 21:10:
Ik heb de DVP 720 nu 4 maanden en het komt steeds vaker voor dat ik bepaalde xvid bestanden niet kan afspelen op de speler. Ik hoor dan wel geluid, maar krijg geen beeld.

De bestanden hebben meestal 'hr.hdtv.ac3.5.1.xvid' in de bestandsnaam staan. Kan het zijn dat de DVP 720 geen HDTV rips kan afspelen omdat het beeld formaat veel groter is dan een normale xvid?

Is er een manier om deze bestanden toch af te spelen, of heeft iemand een oplossing om het beeldformaat van een xvid makkelijk aan te passen (zonder dat het uren in beslag neemt)?
Iemand hier een oplossing voor??

groote= 960*528
groote = 12 bits
gegevenssnelheid= 272kbps
frame= 23
xvid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

De LEE firmware is inmiddels op V2.02 aanbeland en hij heeft oa het niet uit willen gaan mbv de AB opgelost. Andere toevoeging is een shuffle optie!

http://board.softpedia.co...581f&showtopic=259&st=200

Edit: Heb hem geinstalleerd en hij gaat nu wel gewoon via de AB uit. Ik ben blij!

[ Voor 17% gewijzigd door Deddiekoel op 08-10-2005 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

LEE is echt een superkerel! :) En binnenkort wordt zijn firmware waarschijnlijk ook in een nieuw jasje gestopt door Laza: http://www.freeweb.hu/lazadezign/philipsdvp720sa.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DivX test CD versie 2.0 is uit!
http://divxtest.isstar.net/

Nadere info: http://divxtest.surdvd.com/article.php3?id_article=124

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 132417 op 14-10-2005 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 157501

Ik heb vorige maand deze speler gekocht, vooral vanwege de divx capaciteiten. Bij thuiskomst was ik ook nog een verrast over de vele gebruiksmogelijkheden. Helaas wordt de ondertiteling niet goed weergeven bij divx.Dit probleem is in vele mod-firmwares opgelost maar is mijn speler versie 35.

Op Madpalace zijn site staat het volgende:
When your player is pre-installed with v35 the player will not automatically restart. This is because of an upgrade bug in v35 which could also kill your player. If upgrading succeeds the problem will no longer occur.

Weet iemand of de officiele Philips v37 ook datzelfde probleem heeft?
Is het mogelijk van v37 naar Madpalace zijn versie te gaan?
Heeft iemand zijn v35 speler hier al mee vernield?
Is 42 echt de betekenis van het leven?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is een versie van de speler met nieuwe servo. Daar zijn ook firmwares voor in omloop. O.a. die van LEE is er voor beide versies, gebaseerd op Philips v37:

http://board.softpedia.co...259&view=findpost&p=11787 (oude servo)

http://board.softpedia.co...259&view=findpost&p=11825 (nieuwe servo)

*edit*
v35 schijnt een specifiek geval te zijn. In ieder geval, lijkt me dat een eventuele mislukte upgrade gewoon onder de garantie valt. Philips biedt immers zelf ook firmware aan de website. Ik zou eerst de officiele Philipsversie installeren en als dat gelukt is het alternatief.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 55563 op 15-10-2005 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DJMarcel schreef op woensdag 10 november 2004 @ 08:18:
[...]

Je kunt inderdaad naar het desbetreffende bestand browsen. De speler vervolgt niet automatisch met het tweede bestand, dus je zult een keer extra op play moeten drukken.

[...]
Da's vreemd bij mij vervolgt ie wel met het volgende bestand. Ik gebruik Mad's laatste firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krispy
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-04 19:12

krispy

weet het ook niet meer

Heel vaag idd. ik heb ook V35, servo 33030000

Als ik een cd-r met de instellingen volgens philips toast, geeft hij een UN DISC (Unknown Disc) error. Misschien is het de revue al gepasseerd, maar ik kon niet echt een duidelijk antwoord vinden waarom het zo is en wat er tegen te doen |:(

hmm.. that's interesting..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 05-06 10:30

TiMMieJ

PSN: Orixez

Ik heb de opvolger van de 720 gekocht en ben er zeer tevreden over!
Nu wil ik deze graag regio vrij maken natuurlijk.
Zou dit ook werken volgens de 720 methode?
Ik zal het vanmiddag iig even proberen mocht dit nog niet gedaan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dé opvolger?? Het lijkt me handig als je even het typenummer geeft. Niet dat ik je meteen kan helpen :) maar een ander vast wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ

TiMMieJ

DVP 5500 S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84954

Nee, daarvoor heb je deze code nodig:

Philips DVP5500S -region code hack

Power up DVD player.
Make sure there's no disc loaded inside the tray.
Then go to the system menu, select preferences.
Enter 135566 with your remote and press ok.
A region code selection will appear. Press up or down to select 0.
Press ok and you now have a multi-region player..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiMMieJ

TiMMieJ

@HBB

Werkt perfect dank je !!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Big_Easy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-06 18:01
Van het weekend deze speler op de kop getikt bij de media markt (Hengelo) voor 89 euries. Had hem al een tijdje op het oog maar ik had hem nog nergens voor deze prijs gezien. Voor de geinteresseerden, er stonden er zeker nog een stuk of 10...

Nu ik hem aangesloten heb vraag ik me af wat de beste manier is om, hem aan te sluiten, via de scart kabel (RGB), de S-VHS aansluiting of via de Y-Pr-Yb (YUV of zoiets, weet het ff niet meer). Volgens de handleiding is progressive scan alleen via die laatste methode beschikbaar. Mijn S-VHS video recorder kan zo'n signaal wel gewoon via de scart naar buiten sturen, kan dat niet via de scart van deze speler dan? Ik gebruik nu een HQ scart kabel, goed afgeschermd etc, kabeltje koste 25 euries en het beeld is nu in mijn optiek uitstekend. Maar kan het beter?

En btw, is het afspelen van meerdere mappen met mp3's (sequentieel of in shuffle mode) ook mogelijk, eventueel na een firmware upgrade?

NB. Speler heeft firmware V33 met servo 0315 en heeft een ECO board

[ Voor 7% gewijzigd door The_Big_Easy op 09-11-2005 19:19 . Reden: fimware data ]

Anoniem: 159875

krispy schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 01:13:
Heel vaag idd. ik heb ook V35, servo 33030000

Als ik een cd-r met de instellingen volgens philips toast, geeft hij een UN DISC (Unknown Disc) error. Misschien is het de revue al gepasseerd, maar ik kon niet echt een duidelijk antwoord vinden waarom het zo is en wat er tegen te doen |:(
Juist, ik zit dus met hetzelfde probleem, maar niemand reageert. Blijkbaar is het antwoord te makkelijk of te moeilijk. Voor zover ik kan nagaan is het officiële bestand van Philips niet in orde. Er moeten twee bestanden zijn:
DVP720.BIN voor de oude servo
DVP720H2.BIN voor de nieuwe servo

Ik weet alleen niet of je het bestand voor de oude servo simpel kan hernoemen naar de nieuwe naam. Ik denk van niet. Wie helpt ons hieruit? |:(

Sorry, maar dit is een typisch geval van niet de moeite nemen het topic eens door te nemen. Met name de TS! Ook is het niet zo dat er niet is gereageerd op het probleem. Met een beetje speurwerk was je er namelijk achter gekomen dat er meer info is te vinden over het v35-probleem en hoe dit al dan niet op te lossen.

En nee, oude en nieuwe servo zijn niet uitwisselbaar qua firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159875

Anoniem: 55563 schreef op donderdag 10 november 2005 @ 18:06:
Sorry, maar dit is een typisch geval van niet de moeite nemen het topic eens door te nemen. Met name de TS! Ook is het niet zo dat er niet is gereageerd op het probleem. Met een beetje speurwerk was je er namelijk achter gekomen dat er meer info is te vinden over het v35-probleem en hoe dit al dan niet op te lossen.

En nee, oude en nieuwe servo zijn niet uitwisselbaar qua firmware.
Ik heb het hele forum doorzocht op een antwoord op deze vraag en het niet gevonden. Wel op internet diverse andere mensen gevonden die ook met dit probleem zitten, ook zonder antwoord. Ook over het v35-probleem kon ik alleen vinden dat het bestond. Desalniettemin, bedankt voor de reactie... :|
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste