Philips DVP 720 SA (DVD speler met DivX en SACD)

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste
Acties:
  • 18.109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141237

Hoi,

Ik ben van plan de dvp720sa te kopen, maar heb een vraag. Ik heb vier actieve speakers van philips (met ingebouwde versterker en lage tonen correctie (zie www.mfbfreaks.nl)). Ze kunnen rechtstreeks op analoge onversterkte uitgangen worden aangesloten, echter deze speaker hebben geen volume controle. Ik wil ze aansluiten op de analoge uitgangen van de dvp720sa om een surroundset te maken. De dvd-speler heeft immers ingebouwde decoders. De vraag is kan ik behalve het optimaliseren van de surroundinstellingen ook gewoon het volume via deze dvd-speler regelen (van 0 naar heel hard)?

thanx,

Jori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132417

Anoniem: 141237 schreef op dinsdag 05 april 2005 @ 20:14:
Hoi,

Ik ben van plan de dvp720sa te kopen, maar heb een vraag. Ik heb vier actieve speakers van philips (met ingebouwde versterker en lage tonen correctie (zie www.mfbfreaks.nl)). Ze kunnen rechtstreeks op analoge onversterkte uitgangen worden aangesloten, echter deze speaker hebben geen volume controle. Ik wil ze aansluiten op de analoge uitgangen van de dvp720sa om een surroundset te maken. De dvd-speler heeft immers ingebouwde decoders. De vraag is kan ik behalve het optimaliseren van de surroundinstellingen ook gewoon het volume via deze dvd-speler regelen (van 0 naar heel hard)?

thanx,

Jori
Volgens mij kun je maar beperkt volume regelen en bovendien gaat dat heel lastig (per kanaal!).

Koppel twee log stereopots mechanisch (leuke knutsel ;) ) , dan heb je snel je gewenste surround sound en met SACD ook héél goed!

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140891

Weet iemand hoe ik het camera icoontje weg krijg als er een multi angle disk wordt gebruikt. Ik kan wel met angle de verschillende hoeken bekijken maar het icoontje blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ha Marconist,

Bedankt voor je snelle reactie. Goed idee van die potmeters, maak een mooi doosje er omheen en het is perfect.

Groet,

Jori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ha marconist,

Nog even over die potmeters. Weet je zo welke waarde het best is?

Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141237 schreef op woensdag 06 april 2005 @ 21:10:
Ha marconist,

Nog even over die potmeters. Weet je zo welke waarde het best is?

Thanx
Ik zou niet lager gaan dan 100 kOhm en niet hoger dan 470 kOhm. :9

Dat was geen slim voorstel ...... na nog even naar de output van de 720 te hebben gekeken (laagohmig!) en het feit in acht nemend dat je met relatief lange afgeschermde leidingen naar je speakers zult gaan stel ik je voor om naar 50 kOhm pots te gaan en als die lastig in de log. curve te krijgen zijn, dan 100 kOhm. Lineaire pots gaan ook wel, maar het bruikbare regelbereik is dan nogal klein.
Lagere waarden van de pots (b.v. 10 kOhm) raad ik alleen aan als je de analoge uitgangen van de 720 modificeert. Maar dat is geen simpel klusje op een SMD-board! :/

Gebruik een afgeschermde kabel met relatief lage capaciteit. De kwaliteit van de afscherming hoeft niet "top" te zijn vanwege het hoge niveau.

[ Voor 57% gewijzigd door Anoniem: 132417 op 07-04-2005 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi Marconist,

Super bedankt. Dan ga ik hem bestellen en aan de slag!!

Groet,

Jori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118388

Topicstarter
Anoniem: 140891 schreef op woensdag 06 april 2005 @ 10:26:
Weet iemand hoe ik het camera icoontje weg krijg als er een multi angle disk wordt gebruikt. Ik kan wel met angle de verschillende hoeken bekijken maar het icoontje blijft staan.
Dit is iets wat in v36 opgelost zou moeten gaan worden.
Update: v36 is voor de aanpassing van het upgrade probleem in v35 (new servo), het probleem zal dus in v37 opgelost gaan worden (oude servo) en in v38 voor nieuwe (?)

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 118388 op 19-04-2005 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 135273

Anoniem: 118388 schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 09:17:
[...]

Dit is iets wat in v36 opgelost zou moeten gaan worden.
Maar op welke termijn gaan deze versies uitkomen? En is dit voor de "oude" versie?

Ik heb overigens mijn 720 afgelopen zaterdag voor service weggebracht in de PW in Eindhoven. Zoals eerder vermeld kan ik de speler af en toe niet aanzetten. Alleen een tijdje verbreken van de voeding hielp (wel lastig als de steker en draden zijn weggewerkt). Ik heb tevens een aantal bekende (software) problemen opgegeven. Ik ben benieuwd of zij nog aankomen met een nieuwe versie van de software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141716

Ik heb gisteren mijn DVP 720SA binnen gekregen van pixmania.
Ik heb deze speler gekocht voor de DivX functionaliteit en de component aansluiting.

Ik heb geprobeerd de speler op mijn beamer aan te sluiten maar ik krijg maar geen rood in mijn beeld.
Zwart wit is goed en blauw werkt ook maar rood wordt gewoon niet doorgegeven.
Nu ben ik er nog niet uit of het nu aan de kabel of de DVD speler ligt maar ik vermoed dat het de speler is (De kabel is high-end van Oehlbach).
Erg vervelend want nu moet ik dat kreng weer op gaan sturen naar pixmania en maar weer wachten op een nieuwe.
Ik ga nog even de kabel laten testen bij de MM om het zeker te weten (voor de 2de keer....).
Verder best een leuke speler met een goede beeld kwaliteit. Ik heb ook een Hiteker HE-940 en die presteert beduidend minder op dat vlak. (Daar doet de component uitgang het ook niet van: geen blauw en rood, alleen zwart-wit).
Waar ik ook niet over te spreken ben zijn de ondertitels: Deze zou je gewoon moeten kunnen selecteren wanneer de naam niet overeenkomt met die van het videobestand. Dit schijnt dus echter niet mogelijk te zijn. Kan ik dus al mijn DivX jes opnieuw gaan branden met hernoemde subs.....

Met de Hiteker kun je zelfs nog subs laden van een aparte cd (!!).

Kortom: op sommige punten een winner maar op andere punten een absolute loser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Kloppen de settings in de speler wel voor een output naar een beamer?

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141884

Hi
im new in this forum and using Philips 720SA V35 dvd / divx player. i live in turkey and as i heard philips will not use V35 version anymore. So they are preparing V36 upgrade but untill this time are there any thing for me to make V35 in Turkish Languge Support and more brilliant subtitles mode ? I mean white subtitles with black peaces near .( now it is gray and it is very difficult to see ) Mad i need help :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 141884 schreef op donderdag 14 april 2005 @ 01:19:
Hi
im new in this forum and using Philips 720SA V35 dvd / divx player. i live in turkey and as i heard philips will not use V35 version anymore. So they are preparing V36 upgrade but untill this time are there any thing for me to make V35 in Turkish Languge Support and more brilliant subtitles mode ? I mean white subtitles with black peaces near .( now it is gray and it is very difficult to see ) Mad i need help :'(
Just wait.... thats the best solutions... or you want your player dead?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ben laatst tegen een 'bug' gelopen in MAD's v33_03 firmware (weet niet echt of het een bug is).
Ik zat Anchorman te kijken en het viel me op dat in de ondertitels "é" niet werd weergegeven, hij in plaats een blokje weer. Weet niet of dit inderdaad aan de firmware ligt of aan de film maar wilde het toch even melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degranulatie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-07 15:41
Hoi,

Ik heb overdreven veel bass bij het afspelen van audio cd's. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? (Ja ik heb de surround optie uitgezet). Bij films is dit niet zo erg maar bij muziek klinkt het echt slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-07 13:26

flexje

got-father

degranulatie schreef op woensdag 20 april 2005 @ 08:38:
Hoi,

Ik heb overdreven veel bass bij het afspelen van audio cd's. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? (Ja ik heb de surround optie uitgezet). Bij films is dit niet zo erg maar bij muziek klinkt het echt slecht.
Heb je al met de "sound" opties gespeeld (theater etc), of de equalizer opgezocht?

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degranulatie
flexje schreef op woensdag 20 april 2005 @ 09:49:
[...]

Heb je al met de "sound" opties gespeeld (theater etc), of de equalizer opgezocht?
Ik heb wel met de sound opties gespeeld maar daar werd ik neit echt vrolijk van. Wellicht is de equalizer een optie. Ook kan het volgens mij nog liggen aan de versterker, omdat het optische signaal van de dvd speler in de versterker gaat....(NAD 740).??

[ Voor 3% gewijzigd door degranulatie op 20-04-2005 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degranulatie
.

[ Voor 100% gewijzigd door degranulatie op 20-04-2005 12:27 . Reden: kan 'm niet deleten... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Deddiekoel schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 15:28:
Ben laatst tegen een 'bug' gelopen in MAD's v33_03 firmware (weet niet echt of het een bug is).
Ik zat Anchorman te kijken en het viel me op dat in de ondertitels "é" niet werd weergegeven, hij in plaats een blokje weer. Weet niet of dit inderdaad aan de firmware ligt of aan de film maar wilde het toch even melden.
Als je de juiste hebt gedownload (1252), dan zou het goed moeten zijn.
Je kunt je ondertiteling file openen en zoeken op het woord met de "é" en kijken of die daar in voorkomt. Als dat zo is en mijn firmware geeft het inderdaad fout weer, dan wil ik dat graag onderzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik ga meteen op onderzoek uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121170

degranulatie schreef op woensdag 20 april 2005 @ 08:38:
Hoi,

Ja, dat heb ik nou ook. Ik heb mijn versterker stereo analoog aangesloten. Ik zit er aan te denken nieuwe surroundset te kopen, dus eigenlijk vraag ik me af of het digitaal ook zo is. Ik twijfel, want ik wilde de DVP720SA dan ook als cd-speler gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121170 schreef op woensdag 20 april 2005 @ 18:04:
[...]

Ja, dat heb ik nou ook. Ik heb mijn versterker stereo analoog aangesloten. Ik zit er aan te denken nieuwe surroundset te kopen, dus eigenlijk vraag ik me af of het digitaal ook zo is. Ik twijfel, want ik wilde de DVP720SA dan ook als cd-speler gaan gebruiken.
Staat de equalizer uit (concert)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Goei nieuws en dan ook maar effe een overzichtje van de firmware die eraan zitten te komen:

v33
- ouwe servo units (03150000)
- officieel beschikbaar
- veel aangepaste firmware beschikbaar
- STEREO output probleem (multichannel op normale uitgangen)
v34
- ouwe servo units (03150000)
- nog niet beschikbaar
- STEREO output probleem opgelost (multichannel op normale uitgangen)
v35
- nieuwe servo units (33030000)
- sommige players
- upgrade probleem
- STEREO output probleem (multichannel op normale uitgangen)
v36
- nieuwe servo units (33030000)
- nog niet beschikbaar
- upgrade probleem opgelost
- STEREO output probleem opgelost (multichannel op normale uitgangen)

Ik ben benieuwd naar v37 (waarschijnlijk ouwe servo) en v38 (waarschijnlijk nieuwe servo) als die nog gaan komen ooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degranulatie
Anoniem: 121170 schreef op woensdag 20 april 2005 @ 18:04:
[...]

Hoi,

Ik heb de DVP720sa optisch naar m'n versterker gestuurd. Ik wilde juist de speler analoog gaan aansluiten om het probleem te verhelpen. Danm ik snap eigenlijk niet dat niet meer mensen dit probleem hebben.

Ik vind trouwens ook dat ik het volume ver moet open draaien voor flink wat db's. (Veel verder als bijvoorbeeld de FM-radio) is het "volume uitgang" te regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563

MAD, ik vind wel dat Philips een puinhoop maakt van de softwarenummering. Oude en nieuwe servo unit lopen volledig door elkaar en lijken elkaar zelfs op te volgen in versienummer. Aparte nummering voor oude en nieuwe speler had m.i. logischer geweest. Wel goed dat er nog steeds gewerkt wordt aan de speler, daar de ontwikkeling een beetje op een dood spoor leek te zitten.

Als V37 nog een optie is dan hoop ik dat er eindelijk iets gedaan wordt aan het probleem met de beeldverhouding bij gebruik van een breedbeeld-tv. Bij mij wordt écht 4:3 beeld horizontaal samengedrukt zodat ik de breedbeeld-tv handmatig op breedbeeld moet instellen voor 4:3 resultaat. Dit gaat natuurlijk ten koste van de resolutie en bovendien kan op deze manier het beeld niet meer helemaal opgevuld worden (verbreedstand zeg maar). Daarnaast schakelt de tv de ene keer wel en de andere keer niet automatisch om naar breedbeeld, ongeacht de resolutie van de film.

Het zou ook leuk zijn als xvid volledig ondersteund zou worden (qpel en GMC) maar noodzakelijk is dat (nog) niet.

Technische vraag: xvid maakt gebruik van het compressiealgoritme h.263 terwijl dat over een tijdje best wel eens h.264 kan worden. Ondersteunt deze speler dat of houdt het hier gewoon op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 16:46:

Als V37 nog een optie is dan hoop ik dat er eindelijk iets gedaan wordt aan het probleem met de beeldverhouding bij gebruik van een breedbeeld-tv. Bij mij wordt écht 4:3 beeld horizontaal samengedrukt zodat ik de breedbeeld-tv handmatig op breedbeeld moet instellen voor 4:3 resultaat. Dit gaat natuurlijk ten koste van de resolutie en bovendien kan op deze manier het beeld niet meer helemaal opgevuld worden (verbreedstand zeg maar). Daarnaast schakelt de tv de ene keer wel en de andere keer niet automatisch om naar breedbeeld, ongeacht de resolutie van de film.
Da's gek! Deze speler is mijn 7e (eerste 720 ;) ) en tot dusver de enige, die nooit via de YC (SVHS) output verkeerd omschakeld.
Zeker weten dat je TV het niet veroorzaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131721

Dag allen,
Ik heb steeds vaker een probleempje, en wou even weten of meer mensen dat hebben en of het verholpen kan worden, en of ik anders ermee naar Phillips kan stappen.

Ik heb de laatste tijd steeds vaker last van een video/audio sync probleem bij het afspelen van DVDs(!), de audio en de video lopen af en toe niet gelijk...soms is het wel te verhelpen met op en neer spoelen, maar al met al blijft het een vervelend probleem. Ik heb er met name last van met de Fight Club special edition DVD en recentelijk ook met Almost Famous.....

Is dit een bekend probleem en oplosbaar?

groet

Gijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Had eerst moeten lezen.....het si dus wel bekend, maar is de enige oplossing contact met Philips zoeken en is bij diegene die dat hebben gedaan het probleem ook opgelost?

groet

G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132417 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 19:32:
Da's gek! Deze speler is mijn 7e (eerste 720 ;) ) en tot dusver de enige, die nooit via de YC (SVHS) output verkeerd omschakeld.
Zeker weten dat je TV het niet veroorzaakt?
Ik bedoel dus automatisch omschakelen van xvid/divx. DVD werkt gewoon goed. Breedbeeld xvid wordt automatisch anamorphic opgerekt voor betere beeldkwaliteit. Echter xvid's in 4:3 verhouding worden 'anamorphic samengedrukt' en da's natuurlijk niet de bedoeling. Dit is trouwens bug [02] uit de startpost, maar dan wat uitgebreider beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 55563 schreef op donderdag 21 april 2005 @ 23:09:
[...]

Ik bedoel dus automatisch omschakelen van xvid/divx. DVD werkt gewoon goed. Breedbeeld xvid wordt automatisch anamorphic opgerekt voor betere beeldkwaliteit. Echter xvid's in 4:3 verhouding worden 'anamorphic samengedrukt' en da's natuurlijk niet de bedoeling. Dit is trouwens bug [02] uit de startpost, maar dan wat uitgebreider beschreven.
Yep, en mij is verteld dat dit waarschijnlijk in v37 (oude servo) opgelost gaat woden.
Het probleem ligt momenteel bij MediaTek zelf, en het is dus de vraag of ze op tijd een oplossing hebben, en deze nog met v37 mee kan.
Maar dan nog is het dikke shit dat op de website enkel nog v33 staat :(.
Waarschijnlijk blijft geduld weer een schone zaak en komt er vroeg of laat nog wel een versie!

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 118388 op 22-04-2005 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Wanneer komt v34 nu uit? En in hoeverre moeten de huidige hacks ook daarin worden aangebracht (ander ARM code etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vroeg me trouwens af waarom Philips ineens weer de softwareontwikkeling heeft opgepakt. Komt dat misschien omdat nieuwe producten zijn afgerond waardoor tijd vrijkomt voor oudere spelers?

Zoals Deddiekoel zich al afvraagt: zijn de huidige hacks nog nodig met de nieuwe firmware? En dan zit ik nog met die h.264 vraag :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Philips is nooit officieel gestopt met softwareontwikkeling. Ze doen gewoon om beurten het ene product, en dan weer een ander product. Versie v34 is al heel lang klaar... maar vanwege zijn geringe meerwaarde waarschijnlijk niet goed genoeg om op de website te zetten.
Toen zijn ze een tijdje bezig geweest met die nieuwe servo's (v35/v36). En binnenkort gaan ze weer eens een nieuwere versie maken (v37).

Aangezien de beperkte verbeteringen in al die versies, is het nog steeds nodig om dingen zelf om te hacken. Een simpel voorbeeld: Philips vind witte ondertiteling met een grijze achtergrond helemaal geweldig... de gebruikers van o.a. dit forum willen dit absoluut niet... dus een wijziging in hun software van deze aard zal ook niet snel geimplementeerd worden.

Wel zijn er veel klachten gekomen over turkse karakters (speler wordt ook erg populair in turkije) en dus gaan ze in een volgende release waarschijnlijk turkse karakters toevoegen.

Kortom: voorlopig is er nog geen einde... maar voor mij persoonlijk zou v34 met hacks voorlopig voldoende zijn, totdat er een versie komt waarin het 4 : 3 probleem is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Heb jij al wel toegang to v34, MAD? en zo ja wil je die dan met ons delen? Want ik zou best graag hebben dat mijn uitvoer settings bewaard bleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121170

degranulatie schreef op woensdag 20 april 2005 @ 12:16:
[...]

Ik heb wel met de sound opties gespeeld maar daar werd ik neit echt vrolijk van. Wellicht is de equalizer een optie. Ook kan het volgens mij nog liggen aan de versterker, omdat het optische signaal van de dvd speler in de versterker gaat....(NAD 740).??
bekijk dit eens, volgens mij het bewijs dat die equaliser/sound-settings in de dvp720 niet kloppen:
frequency sweeps (http://board.softpedia.co...9&st=40&p=4906&#entry4906)
die "initiele"(0x33) setting ziet er wel goed uit volgens mij.
Reset na een firmware-upgrade?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Deddiekoel schreef op maandag 25 april 2005 @ 18:03:
Heb jij al wel toegang to v34, MAD? en zo ja wil je die dan met ons delen? Want ik zou best graag hebben dat mijn uitvoer settings bewaard bleven!
Zucht... uitvoer-settings blijven NIET bewaard! In v34 heeft multichannel setting enkel invloed op de multichannel uitgang (6 channel) en NIET op STEREO en SPDIF uitgang.

Helaas kan ik het niet met je delen... als de gemodificeerde versie klaar is waarschijnlijk wel.
Anoniem: 121170 schreef op maandag 25 april 2005 @ 20:45:
[...]

bekijk dit eens, volgens mij het bewijs dat die equaliser/sound-settings in de dvp720 niet kloppen:
die "initiele" (0x33) setting ziet er wel goed uit volgens mij.
Ach ja... het is ook relatief een goedkoop spelertje. Als je perfecte audio wil, moet je een speler van 1000 euro kopen :D

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 118388 op 26-04-2005 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121170 schreef op maandag 25 april 2005 @ 20:45:
[...]

die "initiele"(0x33) setting ziet er wel goed uit volgens mij.
Gek is dat. Die curves herken ik wel, maar bij mij is "concert" flat ....... Ik gebruik MadPalace V33 variant.
Kan via het board geen contact krijgen met Mosarella, zal 's proberen op z'n eigen site. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132417 schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 10:42:
[...]

Gek is dat. Die curves herken ik wel, maar bij mij is "concert" flat ....... Ik gebruik MadPalace V33 variant.
Kan via het board geen contact krijgen met Mosarella, zal 's proberen op z'n eigen site. |:(
Niks aan de hand, foutje in het uploaden. Zie:
http://board.softpedia.co...9&st=80&p=5608&#entry5608

Z'n firmware werkt wel; m'n blauwe lamp is nu uit behalve bij SACD.
Lijkt wel of de 720 nu toch iets meer moeite heeft om uit stand-by te komen ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Wat zijn nu eigenlijk de verschillen tussen de laatste firmware van mosarella99 en die van MAD. Is het alleen het blauwe LED 'probleem' of is er nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Deddiekoel schreef op zondag 01 mei 2005 @ 10:44:
Wat zijn nu eigenlijk de verschillen tussen de laatste firmware van mosarella99 en die van MAD. Is het alleen het blauwe LED 'probleem' of is er nog meer?
Ik had hiervoor MadPalace laatste versie erin. Ik heb nog niet gecheckt of er wellicht iets is veranderd in de DivX-ondertiteling.
Dus voor mij is alleen het lampje uit. Handig hoor :*)
Het gekke is wel, dat de andere veranderingen van MadPalace er nog steeds inzitten ....., het lijkt wel of Mosarella niet alles replaced.
Maar eigenlijk wacht ik op v37 van Philips en met name MadPalace versie daarop! :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Anoniem: 132417 schreef op zondag 01 mei 2005 @ 11:20:
Maar eigenlijk wacht ik op v37 van Philips en met name MadPalace versie daarop! :7
Same here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
v37 wordt nog lang wachten... maar misschien kan ik binnenkort wel iemand gelukkig maken met v34 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141149

INFO VAN PHILIPS:

Geachte heer,

U heeft ons recentelijk een e-mail gestuurd met de vraag wanneer software update versie 34 beschikbaar zal zijn voor uw DVP720SA.
Eerst en vooral willen wij ons verontschuldigen voor dit laattijdige antwoord op uw vraag.

De waarheid is dat er hoogstwaarschijnlijk geen nieuwe software versie meer zal uitgebracht worden voor dit toestel, aangezien mogelijke gebreken en problemen reeds werden opgelost met versie 33. In principe zal er dan ook geen nieuwe versie meer uitgebracht worden.

Toch verzoeken wij u om dit regelmatig na te gaan via onze website www.philips.be/support. Uiteraard is dit de eerste plaats waar u de meest recente upgrades voor onze produkten kan terugvinden.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en verontschuldigen ons nogmaals voor het lange wachten op antwoord.

En jullie spreken al over V37?
Maken ze me hier iets wijs of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141149 schreef op maandag 02 mei 2005 @ 17:25:

Dan ken je Madpalace nog niet. :*) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Anoniem: 118388 schreef op maandag 02 mei 2005 @ 09:17:
[...]

v37 wordt nog lang wachten... maar misschien kan ik binnenkort wel iemand gelukkig maken met v34 :D
Zo blij als een aap met zeven lullen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 141149 schreef op maandag 02 mei 2005 @ 17:25:

De service/support afdeling van Philips heeft uit Signapore v33 gekregen met de melding "dit is de perfecte software". En dat staat nu zo in de computer van de service/support afdeling. Zolang zij geen nieuwe firmware krijgen met een nieuwe melding, is dit de waarheid. Maar als je wat mensen intern kent, dan weet je dat ze allang verder zijn :D. Of die software ooit bij service/support aan zal komen is maar de vraag.
Anoniem: 132417 schreef op maandag 02 mei 2005 @ 19:34:
[...]

Dan ken je Madpalace nog niet. :*) :*)
Wha ha ha, wordt ik zo enorm geeerd hier?

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 118388 op 03-05-2005 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartijn
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 18:21
Anoniem: 118388 schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 08:33:
[...]

Wha ha ha, wordt ik zo enorm geeerd hier?
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kijk uit! Al te veel grapjes rond de 720 en het ding weigert z'n deur open te doen! :? :? :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118388 schreef op dinsdag 03 mei 2005 @ 08:33:
Maar als je wat mensen intern kent, dan weet je dat ze allang verder zijn :D.
Details, details!!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zie mijn eerdere post: ik heb ondertussen bericht gekregen van de serviceafdeling van Philips. Ik mocht een nieuwe 720 SA uit gaan zoeken. Omdat dit model bijna uit de relatie is en er nogal wat probleemjes waren met de software heb ik blind gekozen voor een nieuwer type: DVP5500S. Moest iets van een paar euro bij betalen.

Wat me opvalt is dat ook hier het 4:3 Divx probleem nog in zit. Verder valt me op dat het display op de speler belaberde info geeft: alleen een teller en geen tag teksten. Valt me wel een beetje tegen van toch een relatief dure speler ;( . Kan Mad palace daar nog wat aan doen?? _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 135273 schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 23:32:
zie mijn eerdere post: ik heb ondertussen bericht gekregen van de serviceafdeling van Philips. Ik mocht een nieuwe 720 SA uit gaan zoeken. Omdat dit model bijna uit de relatie is en er nogal wat probleemjes waren met de software heb ik blind gekozen voor een nieuwer type: DVP5500S. Moest iets van een paar euro bij betalen.

Wat me opvalt is dat ook hier het 4:3 Divx probleem nog in zit. Verder valt me op dat het display op de speler belaberde info geeft: alleen een teller en geen tag teksten. Valt me wel een beetje tegen van toch een relatief dure speler ;( . Kan Mad palace daar nog wat aan doen?? _/-\o_
Ik heb me voorgenomen om me te concentreren rond de 720, maar wat let je om er zelf ook voor te gaan zorgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Waarom ben ik nog niet rijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109715

Anoniem: 132417 schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 15:26:

O ja, vergeet de instellingen als digital, jazz en wat verder. Die zijn minstens zo slecht als de zogenaamde equalizers van WinAmp en zo!
Volgens mij is dit ook een kweste van smaak. Ik vind in de classic instelling de mid-freqenties te overheersend. Ik heb 'm nu in de Jazz-stand staan. Vooralsnog, althans voor mij het beste geluid bij muziek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109715 schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 15:33:
[...]

Volgens mij is dit ook een kweste van smaak. Ik vind in de classic instelling de mid-freqenties te overheersend. Ik heb 'm nu in de Jazz-stand staan. Vooralsnog, althans voor mij het beste geluid bij muziek.
Natuurlijk gaat er niets boven smaak. ;)
Ik prefeer de "rechte" stand en doe liever eventuele correcties op de versterker ....... B)
Classic: http://board.softpedia.co...=Attach&type=post&id=1082

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 132417 op 11-05-2005 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djmartijn
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 18:21
In de startpost staat:
"
The file structure is limited for a single folder: up to 299 sub-folders or up to 648 sub-folders and files combined. Files/folders outside this limitation will not be used (MediaTek limitation)."

maar als ik een dvd brand met in dit gevall 899 tracks kunnen deze gewoon worden afgespeeld. Alleen bij het shuffelen worden de files boven de 648 niet geselecteerd, maar als je shuffle uitzet en elke keer next drukt gaat ie gewoon door tot 899 en daarna weer naar 1. misschien was dit al bekend, maar toch...

(nu is het natuurlijk wel zo dat je bij 899 mp3's wel graag wilt shuffelen en dan dus alsnog het probleem hebt. maar het is dus niet zo dat ze helemaal niet kunnen worden afgespeeld.)

kennelijk zit 'm de beperking dus in de shuffle-generator? anyone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gokje: misschien heeft het ook te maken met het formaat van de dvd, ISO of UDF. Ik brand dvd's altijd in UDF (laat bestanden >2GB toe) en misschien heb je dan ook geen last meer van de limiet van het aantal bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118388 schreef op zondag 08 mei 2005 @ 12:04:
[...]

Ik heb me voorgenomen om me te concentreren rond de 720, maar wat let je om er zelf ook voor te gaan zorgen?
Helaas ontbreekt het mij de expertise. Vroeger op school wel iets aan software ontwikkeling gedaan, maar nog nooit met firmware bezig gehouden. Ik ben ook erg benieuwd hoe jij dan aan de sourcecode komt of op welke manier je het dan wel doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 135273 schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 22:36:
[...]

Helaas ontbreekt het mij de expertise. Vroeger op school wel iets aan software ontwikkeling gedaan, maar nog nooit met firmware bezig gehouden. Ik ben ook erg benieuwd hoe jij dan aan de sourcecode komt of op welke manier je het dan wel doet.
Ik heb helaas geen source-code. Het is meer een feit van veel vrije tijd stoppen in het lezen van de berichten in de Yahoo groep. Dan een beetje rondvragen en wat dingetjes uitproberen. Alles gebeurt met een de-assembler, die gecompileerde code (hex) terug kan zetten naar pseudo-assembler source. Als je die assembler source bestudeert, dan kun je weer nieuwe assembler code op die positie bedenken en dit invoeren met een hex-editor (als je de instructie-set van de chip kent).
De chip is een 8032 met soortgelijke mogelijkheden als de 8051(www.8052.com). Maar een eerste studie-document staat ook in de Yahoo groep. Het mooie is dat mensen veel ontdekken en dat dan beschrijven in deze groep. Ik op mijn beurt haal er de dingen uit die ik wil hebben en zet het in een firmware met de hex-editor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degranulatie
Ik heb 'm nu op classis gezet ipv digital en het geluid wat bijgestuurd met de versterker... nu klinkt het wel een beetje :p

Verder is het geluid erg zacht (optisch doorverbonden naar m'n versterker) vind ik. Ik kan m'n versterker natuurlijk harder zetten om meer volume te krijgen. Wanneer ik nl de versterker na een Cd'tje luisteren op tuner zet, knalt het geluid de speakers uit!

Zou het kunnen dat wanneer ik de speler analoog op de versterker aanluit het geluid harder wordt ?
Of is het (optische) output volume te regelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik moet even iets kwijt over de 720. Ik heb een filmpje van het internet geplukt dat meen ik geencodeert is met OpenML oid. Het is iig een formaat dat ik niet op mijn laptop kon spelen. Maar in de 720 draait het als een zonnetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123711

Hello!

Here the new firmware (V37) to DVP720SA.

This is only the old servo drive version.

www.dombi.atw.hu/DVP720SA/DVP720_V37.zip

Thanks to Hook from hungary!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

That firmware looks good. For what regions is it and what are the changes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

^^ Download gets interrupted everytime which leaves you a corrupt file. Maybe there is a mirror?

Question to Mad Palace and other firmware changers: how long do you expect it will take you to change this new firmware? What are the improvements of V37?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
The v37 has no real improvements. Only support for turkish characters.
I will not put any effort in modifying v37.
Currently I am still heavily involved to get the final bugs out of v34 (old servo) and v36 (new servo).
This will probably my final release as it will include everything I need (except for the 16 : 9 patch).

[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 118388 op 30-05-2005 08:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

The 16:9 patch also isn't in v37?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee, zit ook daar niet in... het is maar de vraag of die ooit gaat komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118388 schreef op dinsdag 31 mei 2005 @ 08:39:
Nee, zit ook daar niet in... het is maar de vraag of die ooit gaat komen...
Dat zou erg jammer zijn! Maar vermoedelijk is het niet al te makkelijk om de speler bij alle mogelijke 4:3 resoluties niet om te laten schakelen naar breedbeeld en bij alle overige wel. Het is immers geen dvd waarbij de aspect ratio los van de resolutie wordt meegecodeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145788

Hallo,

Ik zou graag één van beide firmware's (New Age v13, MADPalace 33 03) installeren zonder daarbij m'n teerbeminde player naar de haaien te helpen. Daar ik nu eenmaal niet zo'n avonturier ben volgende vraag:

Aan diegenen die de gemodde firmware reeds installeerden (New Age v13, MADPalace 33 03) en daarbij natuurlijk de gepaste installatieprocedures toepasten: zijn er mensen die problemen hebben gekregen?

Dank bij voorbaat voor uw geruststellende woorden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een geruststellend woord: :)

Zelf heb ik de firmware van New Age geinstalleerd zonder enig probleem. Als je de instructies eerst goed doorleest op zijn site dan kan er niets fout gaan. Flashen is heel makkelijk: firmware op cd branden, in speler plaatsen, speler leest deze dan in en opent vervolgens weer de lade, cd verwijderen, lade sluit na een minuut vanzelf waarna de nieuwe firmware is geinstalleerd en een mooi nieuw menu verschijnt :). Teruggaan naar de originele firmware van Philips kan prima volgens dezelfde werkwijze.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 55563 op 01-06-2005 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 55563 schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 17:40:

Zelf heb ik de firmware van New Age geinstalleerd zonder enig probleem. Als je de instructies eerst goed doorleest op zijn site dan kan er niets fout gaan. Flashen is heel makkelijk: firmware op cd branden, in speler plaatsen, speler leest deze dan in en opent vervolgens weer de lade, cd verwijderen, lade sluit na een minuut vanzelf waarna de nieuwe firmware is geinstalleerd en een mooi nieuw menu verschijnt :). Teruggaan naar de originele firmware van Philips kan prima volgens dezelfde werkwijze.
Er kunnen alleen problemen ontstaan als je momenteel v35 software hebt. Daar zit namelijk een upgrade-fout in. Je speler KAN dan VASTlopen en niet meer opstarten. Met alle andere versies werkt het echt super makkelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145788

Anoniem: 55563 schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 17:40:

Gisteravond nieuwe fw geïnstalleerd na triple-checken van fw en servo. Werkt idd perfect. :) Prachtig werk met o.a. de subs...
Hartelijk dank aan alle techneuten (tevens filantropen)! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126999

Anoniem: 55563 schreef op maandag 30 mei 2005 @ 05:05:
^^ Download gets interrupted everytime which leaves you a corrupt file. Maybe there is a mirror?
I managed to download the file and uploaded here:
http://groups.yahoo.com/g..._firmware_8/files/MT1389/

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 126999 op 04-06-2005 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Misschien ben ik een dodo, maar heb net de 33.03 van MAdpalace in mn speler gestopt, in de hoop dat nu het 'blauwe ledlampje' was opgelost (ik dacht zoiets te lezen op dit forum)......maar helaas, nog steeds moet ik hem handmatig uitzetten: doe ik iets fout of zit deze verbetering niet in de firmware? wanneer kan ik dit wel verwachten, want ik gebruik hem tegenwoordig als cd speler en word er een beetje gek van telkens te zoeken naar de afstandbediening :(

thanks-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Surroundprobleem is pas vanaf v34 opgelost. Ledje blijft weliswaar branden maar de stereo outputs krijgen dan altijd stereosignaal. v34 is overigens nog niet vrijgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 131721 schreef op zondag 05 juni 2005 @ 12:33:
Misschien ben ik een dodo, maar heb net de 33.03 van MAdpalace in mn speler gestopt, in de hoop dat nu het 'blauwe ledlampje' was opgelost (ik dacht zoiets te lezen op dit forum)......maar helaas, nog steeds moet ik hem handmatig uitzetten: doe ik iets fout of zit deze verbetering niet in de firmware? wanneer kan ik dit wel verwachten, want ik gebruik hem tegenwoordig als cd speler en word er een beetje gek van telkens te zoeken naar de afstandbediening :(

thanks-
Blauwe lampje is ook niet opgelost in v34.
In v34 is het probleem opgelost dat de STEREO en SPDIF uitgang niet goed zijn als multi-channel aan staat (blauw lampje). Ik weet niet wat het effect daarvan is bij een gewone CD of wat jouw probleem is met het lampje in dat geval.
Ik denk overigens dat zeeeer binnenkort v34.06 beschikbaar komt :D. En zo ook v36.06 voor de nieuwtjes :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146126

Ik Heb V37 gëinstalleerd en het Multichannel probleem is opgelost.
Het probleem was dat de speler altijd start met Multichannel en DOLBY PL II, Van de stereo uitgangen en zelf van de digitale uitgang werd het 'MIDDEN' ontrokken, dus je moest altijd met de afstandsbediening op STEREO zetten. Ook de equalizer instellingen hebben nu geen invloed meer op de digitale uitgang en er is herkenning voor HDCD. Dus V37 is een aanrader !
Toch bedankt MAD omdat je zogezegd al lang V34,35,36,.. in je bezit had ! Hou nu je V34 maar hoor, ik heb ze niet meer nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

^ Blijft het blauwe ledje branden met v37?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idd hetzelfde probleem als Blackmagic. Kwil v37 graag proberen, maar krijg em niet gedownload (en heb geen behoefte me aan te melden bij Yahoo), weet iemand een andere locatie om hem te downloaden? De Mosarella klinkt veel belovend, maar heb een p00 dus ga het risico niet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146126

Beste,

Ik heb hem via : http://groups.yahoo.com/g..._firmware_8/files/MT1389/
Neen, hij komt niet vanwege een duistere persoon uit singapore ! ;)
Als het niet lukt wil ik hem je altijd mailen.

De functie van het blauwe LED lampje is OK.
Deze LED heeft enkel betrekking op de Multichannel uitgang, dus ze brand als er surround op deze multi uitgang is (PLII/DD/DTS) en dooft als er enkel stereo signaal aanwezig is. (te switchen met de remote control eventueel) maar vroeger als de LED brande waren de stereo en Dig uit. kwa niveau en midden signaal "aangetast", dat is nu opgelost. Je kan nu zonder te moeten prutsen hem via zijn stereo uitgang of Dig uitgang gebruiken.

Ik schrijf ook nog wel een brief aan Philips om hen te bedanken voor hun V33 die al vanaf 11/'04 op hun site staat en waarmee dit vervelende prob. niet opgelost raakte. :P

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Je kunt v37 downloaden via een publieke hongaarse website: http://www.mpeg4-players.info/pub/.

Ik las dat ook iemand een beetje cynisch richting mij aan het posten was, maar ik moet wel benadrukken dat het hier om de origineele v37 gaat! Dus met grijze achtergrond en transparante ondertitels. Dus als je hem wil proberen... go ahead. Ik release vanuit mijn naam alleen goeie firmware waar ikzelf achter sta. En dat is niet de standaard Philips v37 versie.

De v37 is overigens alleen bedoelt voor spelers met oude servo unit (geleverd met v34 of eerder) en niet voor nieuwe servo (v35/v36) dus houdt daar rekening mee.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 118388 op 07-06-2005 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zal hem ns proberen dan, jammer dat ie niet zo'n mooie look als Mad heeft :(.....misschien een idee/suggestie om V37 toch in je nieuwe firmware MAD (*slijm, slijm*) te incorporeren.....lijkt mij iig de moeite waard

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 131721 op 07-06-2005 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 131721 schreef op dinsdag 07 juni 2005 @ 16:14:
ik zal hem ns proberen dan, jammer dat ie niet zo'n mooie look als Mad heeft :(.....misschien een idee/suggestie om V37 toch in je nieuwe firmware MAD (*slijm, slijm*) te incorporeren.....lijkt mij iig de moeite waard
Ik had wat geexperiementeerd maar het stukje wat verbetert lijkt werkt niet in de firmware die ik momenteel aan het maken ben. En om nu alle wijzigingen opnieuw op v37 te doen, daarvoor heeft ie te weinig meerwaarde.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 118388 op 13-06-2005 09:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik ben tegen een mogelijke bug aangelopen in de V034_06 versie van MAD.
Ik moet dit nog eens helemaal goed testen maar volgens mij wordt de resterende tijd niet goed weer gegeven.
Als ik dus via de display knop de resterende tijd wil zijn lukt dit niet. Hij geeft wel aan dat het resterende tijd zou moeten zijn maar ik krijg dezelfde tijd te zien als bij de verstreken tijd...
Heeft iemand hier hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Deddiekoel schreef op maandag 13 juni 2005 @ 11:37:
Ik ben tegen een mogelijke bug aangelopen in de V034_06 versie van MAD.
Ik moet dit nog eens helemaal goed testen maar volgens mij wordt de resterende tijd niet goed weer gegeven.
Als ik dus via de display knop de resterende tijd wil zijn lukt dit niet. Hij geeft wel aan dat het resterende tijd zou moeten zijn maar ik krijg dezelfde tijd te zien als bij de verstreken tijd...
Heeft iemand hier hetzelfde probleem?
Voor DVDs werkt dit inderdaad niet. Voor DivX werkt het perfect!
Het komt omdat het gewoon MediaTek functionaliteit is die ik beschikbaar heb gemaakt. Dat die funtionaliteit niet helemaal perfect is, kan ik ook niet helpen. Bij DVD gaat die tekst ook weer pas weg als er DISPLAY AAN komt te staan :D.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 118388 op 14-06-2005 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

^ Dat zal dan ook de reden zijn waarom Mediatek bepaalde functies heeft uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64307

Komt er ook nog een keer een fix om ondertitels te kunnen selecteren (bij Divx films). Heb namelijk vaak dat ik met MPEG Modifier m'n xvidjes even unpack, en dan save met een andere naam. Vervolgens brand ik het bestand en de ondertitels, maar vergeet ik om eerst die .srt file te renamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Anoniem: 64307 schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 01:47:
Komt er ook nog een keer een fix om ondertitels te kunnen selecteren (bij Divx films). Heb namelijk vaak dat ik met MPEG Modifier m'n xvidjes even unpack, en dan save met een andere naam. Vervolgens brand ik het bestand en de ondertitels, maar vergeet ik om eerst die .srt file te renamen :)
Irritant he ? Heb ik ook vaak.

Snap ook eigenlijk niet dat de 720 die optie niet heeft. De 737 kon het bijvoorbeeld wel. Weird.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Anoniem: 118388 schreef op dinsdag 14 juni 2005 @ 09:55:
Voor DVDs werkt dit inderdaad niet. Voor DivX werkt het perfect!
Het komt omdat het gewoon MediaTek functionaliteit is die ik beschikbaar heb gemaakt. Dat die funtionaliteit niet helemaal perfect is, kan ik ook niet helpen. Bij DVD gaat die tekst ook weer pas weg als er DISPLAY AAN komt te staan :D.
Idd ja!
Wat ook raar is dat ik bij de ene DVD de verstreken tijd krijg en bij de andere de resterende...

Bij DivX werkt het iig perfect!

Maar wat doe de display knop dan in de normale firmware? Alleen hoofdstuk info laten zien of zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Deddiekoel schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 10:06:
[...]

Idd ja!
Wat ook raar is dat ik bij de ene DVD de verstreken tijd krijg en bij de andere de resterende...

Bij DivX werkt het iig perfect!

Maar wat doe de display knop dan in de normale firmware? Alleen hoofdstuk info laten zien of zo?
Tijdens DVDs geeft de DISPLAY knop het menu dat je nu krijgt door DISPLAY ingedrukt te houden.
Die ondertiteling-file selecteren vind ik zelf niet zo handig omdat ik altijd verschillende films in 1 directory gooi op me harde schijf en dan later ook op DVD. Ik check zowieso alle ondertiteling op me PC eerst, en die programma's kijken ook naar dezelfde filename als de film.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lees net dat divx 6 uit is. Hopelijk speelt dat goed af op de 720...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563 schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 21:56:
Lees net dat divx 6 uit is. Hopelijk speelt dat goed af op de 720...
Volgens mij wel, enige tijd geleden al getest in Frankrijk door de groep van BBdoc (de maker van de DivX testcd)
http://divxtest.surdvd.com/article.php3?id_article=67

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 132417 op 16-06-2005 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132417 schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 23:13:
Volgens mij wel, enige tijd geleden al getest in Frankrijk door de groep van BBdoc (de maker van de DivX testcd)
Divx6 ondersteunt menu's zoals dvd. Ben benieuwd hoe de 720 daar dan mee omgaat.

Hoe zit het met ondersteuning van de h.264 codec? Xvid gebruikt voorlopig nog h.263 maar het zou fijn zijn om te weten dat in de wat verdere toekomst de 720 nog steeds geschikt zal zijn. Heb dit al eens gevraagd maar er kwam geen antwoord :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
Anoniem: 118388 schreef op woensdag 15 juni 2005 @ 20:17:
[...]

Die ondertiteling-file selecteren vind ik zelf niet zo handig omdat ik altijd verschillende films in 1 directory gooi op me harde schijf en dan later ook op DVD. Ik check zowieso alle ondertiteling op me PC eerst, en die programma's kijken ook naar dezelfde filename als de film.
Hoezo onhandig ? Je kiest dan toch gewoon even het juiste .srt bestandje, kost 2 seconden :)

Overigens , impliceer je hiermee dat de 720 dat eventueel wel zou kunnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik ben ook benieuwd in hoeverre de 720 overweg kan met de nieuwe DivX functies. Vanavond eens Star Wars Revelations downen om te te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wat voor formaat is Star Wars Revelations?

[ Voor 88% gewijzigd door Anoniem: 118388 op 16-06-2005 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Fuzz10 schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 13:36:
[...]

Hoezo onhandig ? Je kiest dan toch gewoon even het juiste .srt bestandje, kost 2 seconden :)
Ik wil altijd zowieso op de PC kijken of de ondertiteling zowieso in sync loopt enzo.
Dus als ik srt file in dezelfde dir als de film zet, hernoem ik meteen alles hetzelfde.
Is 2 seconden werk ja. En ook nooit problemen, met te lange namen en/of subtitles die niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De enige reden waarom een srt-bestandje selecteren handig kan zijn, is als je uit meerdere talen zou willen kiezen. Aangezien ik daar geen behoefte aan heb, vind ik de huidige manier prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Niet online
Anoniem: 55563 schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 19:01:
De enige reden waarom een srt-bestandje selecteren handig kan zijn, is als je uit meerdere talen zou willen kiezen. Aangezien ik daar geen behoefte aan heb, vind ik de huidige manier prima.
True , maar k'heb alleen een behoorlijke berg "oude" films op CD liggen en sja, die moeten nu allemaal ff correct "gerenamed" worden enzo... (althans , de .srt files dan).

Maarja, boeit ook niet ... Want volgens mij het apparaat het niet ? (toch ? ) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Fuzz10 schreef op donderdag 16 juni 2005 @ 22:40:
[...]

True , maar k'heb alleen een behoorlijke berg "oude" films op CD liggen en sja, die moeten nu allemaal ff correct "gerenamed" worden enzo... (althans , de .srt files dan).

Maarja, boeit ook niet ... Want volgens mij het apparaat het niet ? (toch ? ) :)
Er zijn wel versies aangepaste software die het wel kunnen. Maar ik heb die aanpassing niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-11-2023
Beste mensen,
ik doe ongetwijfeld iets vekeerd, maar ik weet niet wat. Het probleem: sinds kort heb ik een nieuwe tv met dolby digital. Met films speelt de dvd-speler het geluid uitstekend af in dd. Maar als ik mijn sacd van Sting speel, dan heb ik geen geluid. Hoe kan dat? Lukt het niet om dd over digitale coax te laten lopen? Weet iemand wat ik hier aan kan doen?
Dank.

[EDIT]
Ik heb inmiddels elders in dit forum gelezen dat het inderdaad niet mogelijk is om het geluid van SACD's digitaal af te spelen. Wat jammer!

[ Voor 17% gewijzigd door stokkom op 18-06-2005 09:33 ]

Pagina: 1 ... 6 ... 8 Laatste