Philips DVP 720 SA (DVD speler met DivX en SACD)

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 18.117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132417

Anoniem: 159875 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 11:18:
[...]

Ik heb het hele forum doorzocht op een antwoord op deze vraag en het niet gevonden. Wel op internet diverse andere mensen gevonden die ook met dit probleem zitten, ook zonder antwoord. Ook over het v35-probleem kon ik alleen vinden dat het bestond. Desalniettemin, bedankt voor de reactie... :|
Niet zo droef! :'(

Er staat inderdaad nergens precies wat er fout is aan V35 en ja, sommigen krijgen een dood machientje na reloading.

Echter, je dvp720 is nog onder garantie en je brengt hem weg voor updating.
Of, je doet het zelf m.b.v. deze info:
http://www.p4c.philips.co...oftware&hlt=Link_Software

Als dat niet werkt kan je 'm altijd nog wegbrengen want de handeling is niet tegen de Philipsgarantie.
Meestal gaat het echter goed en daarna kan je overwegen om allerlei andere software te laden; LET WEL, dat is wel op eigen risico.
Ik draai zelf met Lee V2.03; is geweldig maar je moet wel even doorbijten. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563

Voor het eerst heb ik een onoverkomelijk probleem met de dvp720sa. Op een DVD (UDF bestandsindeling) heb ik een aantal tv-uitzendingen in xvid-formaat gebrand. Allemaal in dezelfde resolutie (640x480) en bitrate (1200kbps) en met hetzelfde audioformaat (128kbps mp3). Echter om onduidelijke reden wordt een aantal bestanden simpelweg niet getoond in het menu van de speler. Bijv de map "TV Overig" bevat de volgende bestanden:

Andere Tijden - 20051015 - Verolme.avi
Het Zwarte Schaap - 20051029 - Philip de Winter.avi
Pulse - 20051111 - Interview Madonna.avi

De middelste wordt niet weergegeven in het menu (wél op de pc). Een andere map laat van de 7 bestanden met soortgelijke namen zelfs maar 4 stuks zien. Wat is hier aan de hand? Ik gebruik de laatste firmware van LEE.

*edit*
Realiseer me nu dat het de bestanden met langere namen zijn die niet weergegeven worden. Hoe lang mogen bestandsnamen maximaal zijn?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 55563 op 18-11-2005 04:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-07 12:56
Anoniem: 55563 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 04:22:
Voor het eerst heb ik een onoverkomelijk probleem met de dvp720sa. Op een DVD (UDF bestandsindeling) heb ik een aantal tv-uitzendingen in xvid-formaat gebrand. Allemaal in dezelfde resolutie (640x480) en bitrate (1200kbps) en met hetzelfde audioformaat (128kbps mp3). Echter om onduidelijke reden wordt een aantal bestanden simpelweg niet getoond in het menu van de speler. Bijv de map "TV Overig" bevat de volgende bestanden:

Andere Tijden - 20051015 - Verolme.avi
Het Zwarte Schaap - 20051029 - Philip de Winter.avi
Pulse - 20051111 - Interview Madonna.avi

De middelste wordt niet weergegeven in het menu (wél op de pc). Een andere map laat van de 7 bestanden met soortgelijke namen zelfs maar 4 stuks zien. Wat is hier aan de hand? Ik gebruik de laatste firmware van LEE.

*edit*
Realiseer me nu dat het de bestanden met langere namen zijn die niet weergegeven worden. Hoe lang mogen bestandsnamen maximaal zijn?
problemen met te lange bestandsnamen is al meerdere keren in dit topic voorgekomen

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

a casema user schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 08:50:
problemen met te lange bestandsnamen is al meerdere keren in dit topic voorgekomen
In principe 1 keer en maar liefst bijna een jaar geleden, maar toch bedankt voor de tip :). De grens ligt blijkbaar op ongeveer 40 karakters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84954

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118388

Topicstarter
Anoniem: 55563 schreef op zondag 20 november 2005 @ 02:04:
[...]

In principe 1 keer en maar liefst bijna een jaar geleden, maar toch bedankt voor de tip :). De grens ligt blijkbaar op ongeveer 40 karakters.
Als het goed is mag de lengte van de bestandsnaam niet uitmaken.
Het enige probleem dat ik ken, is de beperking voor ondertitels, dat ze niet spelen als het meer dan 20 karakters is. Dat is door firmwares van Lee en Cherry aangepast, maar misschien hebben ze weer een ander probleem geintroduceerd?

Het blijft gewoon allemaal hommeles met al die firmwares... lijkt wel of er nooit 1 perfecte firmware gaat komen. Heb me er allang bij neergelegt.

Wat betreft al die versies van Philips nog effe een overzicht voor de duidelijkheid:
v22 : oude servo; kun je upgraden met v37 (beschikbaar op philips site)
v24 : oude servo; kun je upgraden met v37 (beschikbaar op philips site)
v34 : oude servo; kun je upgraden met v37 (beschikbaar op philips site)
v35 : oude servo; kun je upgraden met v36 (enkel beschikbaar met modificaties)
met v35 is echter wel een upgrade-probleem, waardoor sommige spelers kunnen hangen
probleem is opgelost in v36 en zou binnen de garantie van philips moeten vallen
v36 : oude servo; kun je upgraden met v36 (enkel beschikbaar met modificaties)
v37 : oude servo, kun je upgraden met v37 (beschikbaar op philips site)

Met gemodificeerde firmware moet je beetje opletten. Er zijn versies met ARM code uit andere spelers waardoor hij niet met alle 720 spelers werkt. Bijvoorbeeld met/zonder ECO bord etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het blijft onbegrijpelijk dat Philips niet zelf de firmware door en door test voordat het product op de markt komt. Ik snap wel dat er nog veel meer producten zijn en "tijd is geld" maar de 720 lijkt heel erg een haastproduct te zijn geweest. Iets dat ze nog zouden kunnen opvangen door serieuze updates uit te brengen maar ook dat laat Philips na. Het lijkt sommigen relatief weinig moeite te kosten om een beetje goede firmware te maken. Waarom slaagt Philips hier zelf niet in?

Ik zal LEE eens het probleem van de bestandsnaamlengte laten weten, in de hoop dat hij de tijd heeft er nog wat aan te doen. En anders nog maar eens naar andere versies kijken (en zo blijven we bezig ;)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 55563 schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 04:30:
Het blijft onbegrijpelijk dat Philips niet zelf de firmware door en door test voordat het product op de markt komt. Ik snap wel dat er nog veel meer producten zijn en "tijd is geld" maar de 720 lijkt heel erg een haastproduct te zijn geweest. Iets dat ze nog zouden kunnen opvangen door serieuze updates uit te brengen maar ook dat laat Philips na. Het lijkt sommigen relatief weinig moeite te kosten om een beetje goede firmware te maken. Waarom slaagt Philips hier zelf niet in?
Ik denk een grote reden waarom mensen steeds vaker MultiMedia PCs in hun kamer zetten.
Als een speler niet goed is, neem je andere software... allemaal simpel en snel op hetzelfde (hardware onafhankelijke) platform. Lof voor Bill Gates.

Philips... die willen gewoon hardware verkopen met winst. Als de speler goed verkocht wordt en de recenties zijn goed, dan worden er feestjes gevierd. De ontwikkelaars weten ook wel dat het niet perfect is, maar dat is voor een bedrijf dat winst wil maken, en goede naam wil hebben geen probleem.

Ik heb het zelf gemerkt dat een TV nog niet 100% bug-free was maar dat hij wel al in franse magazines uitgeroepen was als beste TV. Waarom zou je dan als bedrijf nog verder investeren? Thats the way it works.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-04 14:48

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik las op dat softpedia board dat er hoop is dat het packed bitstream probleem opgelost zou kunnen worden. Hoewel ik er met MPEG modifier prima omheen kan werken zou het natuurlijk wel ideaal zijn als het niet meer hoefde. Voor mij is dit de enige update die echt nog de moeite is!

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als Philips inderdaad vindt dat winst maken het enige doel is dan heb ik daar alles behalve respect voor! Dit is waarschijnlijk ook de reden waarom Philips niet als het betere elektronicamerk in de boeken staat, al helemaal niet bij de audio- en videofreaks.

Ondanks dat deze speler tot op zekere hoogte zijn werk doet, zal ik niet meer zomaar een ander Philipsproduct aanschaffen. Gelukkig wist ik, i.t.t. de gemiddelde consument, de weg te vinden naar alternatieve software (waarvoor o.a. jij bedankt Madpalace :)). Het was erger geweest als er helemaal geen alternatieve software was geschreven. In dat geval had ik de speler ongetwijfeld terug naar de winkel gebracht. Destijds werden standalone mpeg4-spelers plots erg populair. Hopelijk hebben fabrikanten inmiddels genoeg ervaring met het platform opgedaan waardoor nieuwe producten wél meteen van niveau zijn, maar ergens vrees ik dat dit wishful thinking is.

Sinds wanneer maakt Bill Gates software voor standalone's en hardware onafhankelijke platforms? :?

Overigens ben ik het met Deddiekoel eens wat betreft packed bitstream. Er valt omheen te werken maar als dit opgelost wordt, zou dat wel een hoop tijd en handelingen besparen. :)

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 55563 op 05-12-2005 04:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Philips krijgt gewoon de software van MediaTek, om de MediaTek chip aan te sturen, en past daar een paar dingen in aan: achtergrond, ... . Alle spelers met die MediaTek chip en software hebben dezelfde problemen: de pioneers, yamada's, ... ; Allen hebben ze standaard niet zo'n goede ondertitels en problemen met Packed Bitstream. Dus daarom zou ik niet direct op philips steken dat er fouten zitten in 3rd party software...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 55563 schreef op maandag 05 december 2005 @ 03:49:
Sinds wanneer maakt Bill Gates software voor standalone's en hardware onafhankelijke platforms? :?
Windows draait op allerlei platformen. Als je een Windows programma maakt, dan kan bijna iedereen het gebruiken (Van 486 tot Pentium 4 en van Windows CE tot Windows XP 64 etc.). Zoiets doe je met een DVD speler niet omdat dat meer vereist qua processor-power etc. Kijk maar naar PDA's die zijn al snel duur omdat ze Windows kunnen draaien, maar met 300 Mhz kun je amper MP3 spelen. Als je daar dedicated software in zet, dan kan je wel MP3 draaien maar weer geen Windows programma's... het is dus allemaal afwegen. Een DVD speler is nu eenmaal low-end markt. En MediaTek wil ook hardware verkopen... dus als software goed genoeg is dat ze goeie recenties krijgen, dan is dat voldoende.

En dat is het laatste wat ik erover zeg. Anders wordt het teveel off-topic. We proberen hier uiteindelijk alleen maar mensen te helpen met hun speler. Ze mogen altijd terug gaan naar de winkel en een KiSS kopen... dan heb je zeker geen GMC, QPel of Packed Bitstream... ik ken mensen die daar voldoende aan hebben. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84954 schreef op maandag 05 december 2005 @ 11:01:
Philips krijgt gewoon de software van MediaTek, om de MediaTek chip aan te sturen, en past daar een paar dingen in aan: achtergrond, ... . Alle spelers met die MediaTek chip en software hebben dezelfde problemen: de pioneers, yamada's, ... ; Allen hebben ze standaard niet zo'n goede ondertitels en problemen met Packed Bitstream. Dus daarom zou ik niet direct op philips steken dat er fouten zitten in 3rd party software...
Dat is een verklaring, maar geen rechtvaardiging!
Anoniem: 118388 schreef op maandag 05 december 2005 @ 12:00:
Windows draait op allerlei platformen. Als je een Windows programma maakt, dan kan bijna iedereen het gebruiken (Van 486 tot Pentium 4 en van Windows CE tot Windows XP 64 etc.).
Alles van 486 tot Pentium4 is x86-gebaseerd oftewel in principe hetzelfde platform. Even los van cpu-kracht. Windows CE vergelijken met XP gaat veel te ver. Totaal verschillende OS'en, ieder volledig ontworpen om op hun eigen specifieke hardware te draaien. Slechts de GUI vertoont overeenkomsten om het voor de gebruiker 'vertrouwd' te maken - en om marketingredenen natuurlijk: "Kijk eens, Windows op uw pda!"
Zoiets doe je met een DVD speler niet omdat dat meer vereist qua processor-power etc. Kijk maar naar PDA's die zijn al snel duur omdat ze Windows kunnen draaien, maar met 300 Mhz kun je amper MP3 spelen. Als je daar dedicated software in zet, dan kan je wel MP3 draaien maar weer geen Windows programma's... het is dus allemaal afwegen. Een DVD speler is nu eenmaal low-end markt. En MediaTek wil ook hardware verkopen... dus als software goed genoeg is dat ze goeie recenties krijgen, dan is dat voldoende.
Hardware bedoel je, neem ik aan :). Standalone mpeg4-spelers zijn juist bedoeld als dedicated apparaten. Ik vraag niet om (Windows-)programma's te kunnen draaien (lees: veelzijdigheid) maar om slechts 1 globale functie: film met goed geluid en nette ondertiteling. Met mijn bescheiden technische kennis kan ik inschatten dat dit prima mogelijk moet zijn en ik verwacht van een multinational als Philips niets anders dan Hollandse degelijkheid :). Eventuele kinderziektes neem ik voor lief, maar ik verwacht wel dat die in een jaar opgelost worden, zeker als het relatief simpele dedicated apparaten betreft.

De meest veelzijdige machine hebben de meeste mensen al in huis: de pc. Daarmee kun je alles als je maar handig genoeg bent. Als je de filosofie volgt dat dat beter is dan dedicated hardware dan zou je concluderen dat mensen geen dvd-spelers, mp3-spelers etc meer kopen. De pc kan die functies immers prima overnemen. Maar niets is minder waar. Een dedicated apparaat is juist gewenst vanwege het bedieningsgemak (simplicity, iets dat Philips goed heeft begrepen, maar nu de uitvoering nog!). Plus nog wat niet geheel onbelangrijke voordelen als looks, ruimtebesparing, stillere speler etc. Dat HTPC's nog steeds geen voet aan de grond krijgen, heeft juist iets te maken met het toegankelijk maken van veelzijdige apparaten voor de gemiddelde consument. Microsoft's Media Center is na jaren nog steeds verre van perfect. Ik gebruik het dagelijks maar bijv film kijken of muziek afspelen werkt nog steeds veel prettiger met dedicated software buiten Media Center om of, nog fijner, een standalone divx-speler onder de tv.

Geen idee waar die positieve recensies op gebaseerd zijn. Begrijp me niet verkeerd, ik ben redelijk tevreden maar dat heb ik aan hobbyisten te danken die veel vrije tijd in het aanpassen van de software hebben gestoken. Dat bedrijven als Philips en Mediatek schijnbaar genoegen nemen met wat positieve recensies in een paar flut consumentenbladen neem ik ze zwaar kwalijk. Het getuigt niet van erkenning van de doelgroep en past geheel niet in deze tijd waarin de audiovisuele media zo belangrijk zijn.

Achteraf gezien heb ik dezelfde ervaring met de aanschaf van een mp3-speler. Heb inmiddels mijn derde (na de eerste twee te hebben teruggebracht binnen een week) en zelfs die is eigenlijk gewoon slecht. Heb me er maar bij neergelegd. Ik geef de schuld aan alle consumenten die genoegen nemen met minder en gewoon niet zo kritisch en veeleisend zijn. Hoewel 'veeleisend' in mijn ogen een erg relatief begrip is...
En dat is het laatste wat ik erover zeg. Anders wordt het teveel off-topic. We proberen hier uiteindelijk alleen maar mensen te helpen met hun speler. Ze mogen altijd terug gaan naar de winkel en een KiSS kopen... dan heb je zeker geen GMC, QPel of Packed Bitstream... ik ken mensen die daar voldoende aan hebben. }:O
De 720 ondersteunt ook slechts 1 van de 3 zaken die je daar opsomt (in het geval van xvid, de meest voorkomende codec). Om even mijn klaagzang af te maken: laat xvid nou net een codec zijn die door hobbyisten is (door)ontwikkeld en ook nog 's een betere beeldkwaliteit levert dan divx (van een net zo commercieel bedrijf als Philips).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@AgentSmith: kun je me een mailtje sturen naar info@madpalace.nl als je nieuwe firmware wil testen? misschien is Packed Bitstream opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

MAD, als het goed is heb je mijn mail adres ook (kan hier niet bij mijn prive mail). Ik wil nl. ook wel beta testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Als iemand anders nog wil testen, stuur effe mailtje...

[ Voor 195% gewijzigd door Anoniem: 118388 op 23-12-2005 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 118388 schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 11:58:
@AgentSmith: kun je me een mailtje sturen naar info@madpalace.nl als je nieuwe firmware wil testen? misschien is Packed Bitstream opgelost.
Packed Bitstream lijkt te werken maar subtitle/video stammering is volgens sommigen erger geworden.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 118388 op 23-12-2005 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier is een beta-firmware met Packed Bitstream opgelost: je kan eens proberen als de
subtitle/video stammering hier erger is?

http://board.softpedia.co...259&view=findpost&p=14743

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Die nieuwe firmware van LEE is erg hoopgevend. Heb een eerste test gedaan en een PB film speelde gewoon goed af! De ene bug die op dat forum genoemd wordt kan ik mee leven!
Morgen eens verder testen met subtitles erbij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Deddiekoel schreef op maandag 26 december 2005 @ 01:08:
Die nieuwe firmware van LEE is erg hoopgevend. Heb een eerste test gedaan en een PB film speelde gewoon goed af! De ene bug die op dat forum genoemd wordt kan ik mee leven!
Morgen eens verder testen met subtitles erbij!
Tsjek, werkt inderdaad briljant !

Aanrader ! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

LEE heeft weer een update, 2.04b2

http://board.softpedia.co...t=360&p=14743&#entry14743

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-07 12:56
ben erg benieuwd.........

maar..
Sorry, the server is too busy to handle your request, please try again in a moment
:/

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoi Mad, heb tot nu toe niet veel tijd gehad, vandaar mijn wat late reactie :). Ik heb inmiddels de nieuwste firmware van Lee geinstalleerd, 2.04b2. Doet het prima, op een interfaceprobleem na (zie desbetreffende forum).

Jij hebt destijds toch het informatiebalkje van de interface naar beneden verplaatst, zodat langere bestandsnamen weergegeven kunnen worden? Zou je dat ook met Lee's firmware kunnen doen, zodra deze uit beta komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mashadar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-11-2024

Mashadar

Drie maal is scheepsramp

Lee is tot nu toe de enige geweest die een firmware in elkaar heeft weten te zetten die werkt in mijn dvp720SA/p00. Alle implementaties gebaseerd op de ARM code van de dvp 762 (uit m'n hoofd), resulteerden in een 'dode' speler (gelukkig was deze nog wel in staat om firmware te flashen met CD). Ik ben alleen huiverig om deze nieuwe firmware te flashen omdat er weer gebruik wordt gemaakt van andere (niet 720sa) ARM codes. Ik blijf nog even de kat uit de boom kijken.

Canon 7D, Canon 70-200L f4, Tamron 28-75 f2.8, Canon 10-22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-11-2023
Ook ik heb de firmware van Lee met succes op mijn speler gezet (de versie c). Werkt probleemloos. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belblade
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22-06 01:42

belblade

Belgian wacko

ik heb de laatste versie van lee op m'n 762 gezet en ook daar werkt ie perfect
alle xvids en divx'en spelen fantastisch, zelfs die met pb (enkel niet de HR.HDTV-versies maar dat ondersteunt ie zowiezo niet) ....
ben wel de kaart-lees functie kwijt maar die gebruikte ik toch niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109715

kaart-lees functie? Oh, ik zie het al: je hebt de 762. :o

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 109715 op 11-01-2006 22:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Is de 762 meteen een digiTV decoder?
sWel handig dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzz10
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Iemand van jullie ook gemerkt dat na de laatste upgrade van Lee de speler veel achtergrond-lawaai produceert uit de analoge (stereo) uitgangen (dat typische elektro-motor gepiep) ?

Het lijkt alsof het volume een stuk omlaag is gegaan t.o.v. de originele Philips firmware ; moet het niveau op de TV/versterker behoorlijk opschroeven om wat te horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belblade

belblade

Belgian wacko

ook ik moet het volume verhogen maar heb enkel een uitgang naar de televisie (voorlopig geen versterker) dus kan niets zeggen over achtergrondgeluid ...

en de kaartlezer van de 762 leest flash- en andere mediakaartjes ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De 720 is hoe langer hoe slechter verkrijgbaar. De 762 daarentegen is als opvolger volop verkrijgbaar. Vandaar de vraag of software voor de 720 ook werkt in de 762. Dat de kaartlezer hierdoor mogelijk onbruikbaar wordt, is niet zo relevant voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ik dacht dat de 5500 de opvolger was en dat de 762 gewoon een ander type was.
5500 heeft al leuke toevoeging meen ik dat hij ook OGG in beeld en geluid ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belblade

belblade

Belgian wacko

Anoniem: 55563 schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 05:46:
De 720 is hoe langer hoe slechter verkrijgbaar. De 762 daarentegen is als opvolger volop verkrijgbaar. Vandaar de vraag of software voor de 720 ook werkt in de 762. Dat de kaartlezer hierdoor mogelijk onbruikbaar wordt, is niet zo relevant voor mij.
hallo, ik heb de 762 en gebruik toch lee's firmware voor de 720 en dat werkt dus perfect behalve dus die mediakaarten-functie; er zijn ook geen plannen om een specifieke FW te schrijven voor de 762 waarin die wel werken (althans niet via Lee)
check wel je servo en dat soort dingen, best even checken op het forum van softpedia in topic over 720

good luck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118186

Lee heeft een nieuwe firmware uit : http://board.softpedia.co...=Attach&type=post&id=1178

release 30.march.2006, V2.10 by LEE
----------------------------------------
- XVID Packed Bitstream now supported (HTS3000E v26 RISC used)

- The version matrix has been updated.
- Matrix reprogramming no longer needed
- The matrix is now equal to the original DVP720 V37
- A 9th matrix number has been added for Europe region 0 setting.

- OSD now reports correct number of audio channels.

- Filebrowser has been extended to full width.

- MP3 TAG is now at bottom browser info line.
To make it slick, only one line with ALBUM info and COMMENT not displayed

- Improved multiangle DVD stuttering during angle change

- Sticky pixcel for angle icon fixed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Ziet er goed uit! Vanavond meteen maar eens erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goed dat er nog leven in dit draadje en de 720 zit! :)
Anoniem: 118186 schreef op maandag 03 april 2006 @ 18:53:
- Matrix reprogramming no longer needed
- The matrix is now equal to the original DVP720 V37
- A 9th matrix number has been added for Europe region 0 setting.
Als je een vorige versie van LEE gebruikt met alternatieve matrix, moet je deze dan alsnog herprogrammeren? De originele van Philips zat er immers niet meer in.

*edit*
Ja dus:
If any versions between v2.00 and v2.03 has been used, your player version matrix should be reprogrammed.
*edit2*
Dezelfde versie van LEE voor spelers met nieuwe servo: DVP720H2_V26_LEE_V2.10.zip

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 55563 op 04-04-2006 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetje_boe
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-04-2022
Iemand al ervaringen met de nieuwe firmware???

If it aint dutch,it aint much

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inmiddels geinstalleerd. Doet het prima (packed bitstream nog niet uitgetest), alleen heb ik nog steeds de vreemde tekens als ik na een (stukje) film weer naar het menu ga. Alles onleesbaar en alleen uit- en aanzetten verhelpt het probleem. Misschien maar een keer de originele firmware van Philips tijdelijk installeren en kijken of het probleem dan weg is. Zoniet, gebruik maken van de garantie (als de termijn tenminste nog niet om is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Koetje_boe schreef op woensdag 05 april 2006 @ 17:50:
Iemand al ervaringen met de nieuwe firmware???
Heb 'em staan op mijn DVP 720/p00 en werkt prima. Packed bitstream stutter is van de baan. Aanrader dus. Wel oppassen : er zijn dus twee versies : 1 voor de oudere modellen en 1 voor de nieuwere modellen (servo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Laatst had ik bij wijze van proef een divx-bestand met een ondertitelingsbestand gebrand (*.idx en *.sub) omdat ik niet de juiste ondertitel in *.srt -formaat kon vinden. Tot mijn verbazing kon ik de subtitel selecteren en kiezen uit drie talen! Het enige minpuntje is dat de letters in het geel worden weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109715 schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 19:26:
Laatst had ik bij wijze van proef een divx-bestand met een ondertitelingsbestand gebrand (*.idx en *.sub) omdat ik niet de juiste ondertitel in *.srt -formaat kon vinden. Tot mijn verbazing kon ik de subtitel selecteren en kiezen uit drie talen! Het enige minpuntje is dat de letters in het geel worden weergegeven.
Echt ?? fantastisch als dit waar is. Welke firmware heb je staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118186 schreef op woensdag 19 april 2006 @ 13:14:
[...]

Echt ?? fantastisch als dit waar is. Welke firmware heb je staan?
De laatste van LEE en het is echt waar! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 109715 schreef op zaterdag 22 april 2006 @ 11:18:
[...]

De laatste van LEE en het is echt waar! :)
inderdaad, heb het ondertussen zelf getest, en het werkt! bedankt voor de info _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Denk dat LEE nu redelijk op de ultieme F/W zit. Of hij moet iets onmogelijks als WMV support uit zijn hoge hoed toveren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ondervind toch nog wat problemen met Lee's laatste firmware. Zo wordt bijvoorbeeld een regel in de ondertiteling afgebroken en komt het laatste woord middenin beeld te staan, en soms blijft de gehele regel in beeld staan. Persoonlijk vind ik het lettertype ook iets te klein en lijkt de optie om de divx-subtitles te verdubbelen in grootte verdwenen. Verder wel een geweldige firmware, vooral de oplossing van packet bitstrream probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123998

Hoi all,

Hopelijk zit er een firmware aan te komen zoals die van LEE maar dan met witte subs met zwarte rand....

Ik wacht er in elk geval op ! (zelf zie ik me zo'n FW niet in elkaar schroeven ... 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Die van LEE heeft dat toch al?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123998 schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 15:47:
Hopelijk zit er een firmware aan te komen zoals die van LEE maar dan met witte subs met zwarte rand....
Zo, onder welke steen kom jij vandaan?! ;) Praktische álle alternatieve firmwares hier bieden witte letters met zwarte rand, dus ook de (zoveelste) versie van LEE. De klacht van de grijze balk achter de ondertiteling ligt hier allang achter ons, gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123998

Anoniem: 109715 schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 19:26:
Het was tot blijkbaar 2 maand geleden toch nog niet het geval...ofwel heeft die hierboven onder dezelfde steen gelegen... :P

Ach ik zal er hem eens in vlammen dan zien we het wel, toch bedankt voor de reactie.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131721

Heb net de FW van Lee erop gezet, en ben blij dat het PB eindelijk is verholpen....maarrr een minpuntje, nu hij leest niet alleen *.sub als ondertitels, maar ook *.txt.

Het probleem is echter dat 9 van de 10 keer dit helemaal geen sub is (bij mij is het meestal de GSPOT output ivm met het PB probleem dat nu verholpen is, zelfde naam als het bestand) en de speler dat niet aankan. Resultaat als je deze mysterieuze 2e (of 3e) stream selecteert crasht de speler en moet je hem met de stekker weer aan en uit zetten. Erg lastig zeker als je te maken hebt met meer streams, je kan dan dus niet een 'rondje' maken om van stream 2 weer terug naar stream 1 te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123998 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 14:47:
[...]

Het was tot blijkbaar 2 maand geleden toch nog niet het geval...ofwel heeft die hierboven onder dezelfde steen gelegen... :P

Groetjes
Wat bedoel je daar precies vriend? Ik rep namelijk nergens over subs-met een zwart randje, want die functie is, zoals terecht werd opgemerkt, al heel lang beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123998 schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 14:47:
[...]

Ach ik zal er hem eens in vlammen dan zien we het wel, toch bedankt voor de reactie.

Groetjes
Reeds in 2004 waren we in dit topic van witte subs met zwarte rand voorzien, dus "die hierboven" kletst niet uit zijn nek. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Na lange tijd vraag ik me ineens iets af. De speler ondersteunt zowel PAL als NTSC. De tv ook en de speler staat dan ook als zodanig ingesteld. Een PAL-dvd wordt dus in PAL weergegeven, een NTSC-dvd in NTSC. Werkt uitstekend. Hoe zit dat echter met divx/xvid? Hoe weet de speler welk tv-systeem het beste is om een willekeurig divx-bestand af te spelen? Bepaalt de speler dat a.h.v. de framerate? De resolutie? Een combinatie van deze twee factoren misschien? Er wordt geen systeem afgedwongen dus de speler moet zijn keuze voor een systeem in ieder geval op iets anders baseren dan een harde instelling. Helaas geeft de tv niet aan welk systeem er op welk moment wordt gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ongelofelijk! Op het softpedia forum nog een laatste tribute voor deze allesvreter:

http://board.softpedia.co....php?showtopic=259&st=560

One last tribute to our beloved DVP720: Peli's v5 with fonts made by Mtz, in 2 flavours:
-CP1250(Eastern Europe)Attached File peli_v5_DVP720_1250_fonts_Mtz.zip ( 1.14mb ) Number of downloads: 300
and
-CP1252(Western Europe)Attached File peli_v5_DVP720_1252_fonts_Mtz.zip ( 1.14mb ) Number of downloads: 160

PHILIPS DVP720 UNOFFICIAL FIRMWARE PeLi v5
===========================================

- The Filebrowser can now display all UNICODE characters - 1250 or 1252
- The Filebrowser can now display 50 characters in one line while exploring the Data CD
- Added support MP3-ID3 TAG V2.
- The MP3 ID3-TAG is displayed in bottom part of the screen. It is able to display up to 32 characters with support for the special characters from Win-1250 Code Page.
- Added functionality to show running ID3-TAG Info on front VFD display during MP3 playback. Activation with button "RETURN/TITLE" of the remote control.
- Added functionality to Enable / Disable Info texts "TITLE, ARTIST, ALBUM" while playing MP3 - options "MP3-ID3 INFO"
- Added functionality to Enable / Disable JPEG preview in "FILE BROWSER" - options "JPEG PREVIEW"
- Added functionality to Enable / Disable show file extension in "FILE BROWSER" - options "DISPLAY FILE EXT."
- Added functionality to Enable / Disable / Double size spectrum analyser in "FILE BROWSER" - options "SPECTRUM ANALYSER"
- Now you can quick switch filebrowser view ( with menu, without menu). Using the "ANGLE" button.
- Slovak language localization and preferences options has been added.
- Added text-info for "SVK" (slovakia) while choosing audio track or subtitle with remote control during the DVD playback. - Activation of Zoom function in DivX, Xvid, VCD, SVCD with button "ZOOM" while playing.
- Added functionality to Enable / Disable the smoothness of DVD Zoom levels. While enabled the scale sequence is 1.1x,1.2x,1.4x,1.6x,1.8x,2.0x (unusable for Divx)
- Added functionality to Enable / Disable zoom-out - option "ZOOM MODE"
- Added functionality to change the look of OSD Info (DVD, VCD, SVCD) for button "OSD" on the remote control.
- Possibility to choose 4 different fonts of Divx subtitles (Font7(0A-0B), Font2(02-03), Font3(04-05), Font4(06-07)). In combination with white/yellow colors and background it gives you 16 different styles.
- Now you can change the style of Divx subtitles while playing the movie using the "RETURN/TITLE" button.
- Added functionality to move the Divx subtitles up or down on the scale from -6 to +24% on the vertical line - option "PLACE DIVX SUBTITLE"
- Added functionality of slow-playback for AVI files.
- Added functionality to "Enable"/"Disable" load all DivX subtitle files regarding name - options "ALL DIVX SUBTITLE".
- Added functionality to "Enable"/"Disable" load DivX subtitle with bad extension - options "EXT.DIVX SUBTITLE". (e.g. microDVD subtitle - *.sub they shall *.txt or *.srt extension)
- Added functionality to "Enable"/"Disable" WORD WRAP for AVI with the subtitles.
- Added functionality to "Enable"/"Disable" AUTOMATIC TIMING for AVI with the subtitles.
- XVID Packed Bitstream support (replaced ARM from HTS3500)
- Added functionality to store the actual translation effect setting for the JPEG preview like the default one - press button "SUBTITLE" while running JPEG full screen slideshow with required effect.
- Support WMA files.
- Added functionality to YUV / RGB output - options "COMPONENT"
- Blue front panel LED's are switched on only when selecting display DIM 100%
- Enabled function PAN/SCAN for 16/9 DVD.
- Added functionality to DVD fast start - DVD Quick PLAY. Press and push the "PLAY" or "OK" button for skip any warnings, promotion....
- repair errors

(EN,SK,CZ,HU,PL,SL,RO - codepage 1250)
(EN,DE,FR,DA,ES,IT,NO,SV - codepage 1252)

videopeli.szm.sk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Nice!

Met name dit spreekt me aan:

- Support WMA files.
- Added functionality to DVD fast start - DVD Quick PLAY. Press and push the "PLAY" or "OK" button for skip any warnings, promotion....

Vanavond meteen maar eens proberen! Klinkt iig als een mooi afscheid.
Is deze F/W nu wel of niet via CD te gebruiken?

[ Voor 8% gewijzigd door Deddiekoel op 12-02-2007 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

Heb hem net (via CD) erop gezet en hij werkt behoorlijk goed. Heb echter wel 1 probleem hij wil bji xvids mijn .srt subtitles niet afspelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Werkt de anamorphic weergave met deze firmware goed? Daarmee bedoel ik dat een avi met een willekeurige verhouding breder dan 4:3 verticaal wordt uitgetrokken zodat de film op een breedbeeld-tv in breedbeeldstand automatisch weer de juiste verhouding weergeeft.

Hoe gaat de speler om met 4:3-resoluties als 640x480? Die worden met LEE's laatste firmware horizontaal ingedrukt waardoor de tv in breedbeeldstand moet om het beeld weer horizontaal op te rekken tot 4:3 (dus eigenlijk 16:9 met verticale balken). Dat gaat uiteraard ongewild ten koste van de resolutie. Dit is te voorkomen door de dvd-speler tijdelijk op 4:3 in te stellen maar ideaal is anders.

Verder heb ik met LEE's firmware het verschijnsel dat soms het laatste woord van een ondertitel knipperend midden op het beeld verschijnt. Dit verdwijnt pas weer bij de weergave van de volgende ondertitel. Is dat met deze firmware opgelost?

Laatste vraag: moet de matrix geherprogrammeerd worden zoals dat met oudere LEE-versies ook moest?
Deddiekoel schreef op maandag 12 februari 2007 @ 22:37:
Heb hem net (via CD) erop gezet en hij werkt behoorlijk goed. Heb echter wel 1 probleem hij wil bji xvids mijn .srt subtitles niet afspelen...
Heeft de srt-file, afgezien van de extensie, dezelfde naam als het xvid-bestand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deddiekoel

Deddiekoel

Gadget nerd

De subtitles werken nu wel, geen idee wat ik anders heb gedaan. Ze werken zelfs erg goed. Je kunt 4 verschillende groottes selecteren en ook de plaats tot zekere hoogte bepalen. Je kunt met deze FW ook alle beschikbare subtitles selecteren, dus hiermee kun je makkelijk(er) meerdere talen op een disc zetten. Ook het lettertype zelf ziet er "schoner" uit. Het probleem met LEE's FW dat te lange tekst niet goed wordt weergegeven is met deze FW opgelost. Er zit nl. Word Wrap in en dat werkt goed. Heb bij een film al eens 3 regels subtitle gekregen...

Ook vind het wel prettig dat je eenvoudig kunt wisselen tussen de manieren waarom de files worden weergegeven. Zo kun je ipv mappen gewoon alle files te zien krijgen. Top feature voor mij was dat je nu door die "verplichte" intro filmpjes kunt zappen (over dat films kopieren illegaal is). Met de "FBI" warning (single frame gevallen) kon dit echter niet.

WMA heb ik nog niet geprobeerd maar packed bitstream speelt hij keurig af dus ik ben erg tevreden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kerkhoff.gjwm
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07-03 23:42
Na een lange tijd kijk ik weer eens op dit forum en zie tot mijn verassing dat nieuwe software is uitgebracht. _/-\o_ Zelf gebruik ik Lee V2.10, waarvan ik ook regelmatig de DVD-audiofunctie gebruik. Bij de beschrijving van extra mogelijkheden zie ik hier echter niets over staan. Heeft iemand ervaring hiermee?

Geert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 214811

Kan iemand mij helpen aan de Phlips V36 versie.
Wil namelijk eerst deze erin proppen voordat ik verder ga up-daten >:)
Aan een dooie speler heb ik weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07 14:49
Hier staat wel de V37 versie, moet ook lukken lijkt me zo.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helaas, deze is voor de versie met oude servo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hiep hiep hoera, dat schijt ding is dus hersendood :(
Na maanden me kapot geergerd te hebben aan het stereo probleem, nu toch de gok gewaagt de laatste versie van Madman erin te gooien.
Ding bleef na een uur nog op "Write"hangen.
Stekker erin en der uit, maar nope geen leven :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBnl
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 05-07 15:47
Dan is de flash defect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171666

Anoniem: 214811 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 20:15:
Hiep hiep hoera, dat schijt ding is dus hersendood :(
Na maanden me kapot geergerd te hebben aan het stereo probleem, nu toch de gok gewaagt de laatste versie van Madman erin te gooien.
Ding bleef na een uur nog op "Write"hangen.
Stekker erin en der uit, maar nope geen leven :N
Damned jonge,ik heb mijn 'oude' dvp 720SA naar Peli's v5 FW geflashed en de flash blijkt geslaagd maar heb wel nog geen dvd's of xvid geprobeerd maar zal wel geen probleem zijn vermoed ik.
Hopelijk valt dit nog te herstellen op een of andere manier.
edit:mss kan dit je helpen als je enige technische achtergrond hebt -> http://mtz.softpedia.com/...&task=view&id=20&Itemid=2

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 171666 op 05-04-2007 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb idd een technische achtergrond, en de link ziet er hoopvol uit :)
Binnekort ff tijd vrij maken en de soldeerbout opstoken.
Hartelijk dank voor de link!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anglico
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-05 18:21
zojuist ook geflashed en was klaar na 2 minuutjes :-)

"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• minimog34
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-07 09:55
hallo allemaal.

Ik zie dat dit bijna een dode forum is aangezien de laatste post afkomstig is uit 2007.

Maar ik zou jullie graag willen vragen welke fw ik het beste kan gebruiken voor de dvp720sa.

alvast bedankt.
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste