Philips DVP 720 SA (DVD speler met DivX en SACD)

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 18.070 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118388

Topicstarter
Philips DVP 720 SA

Afbeeldingslocatie: http://madpalace.nl/dvp720sa.gif
Links en tips

Documenten:
Productsheet
Handleiding

Firmware:
Philips official firmware
Laza modified firmware
MAD Palace modified firmware
Mtz modified firmware
New Age modified firmware

Lade openen met afstandbediening
Druk de stoptoets enige seconden in, dan gaat de lade open.

Regiovrij maken
- Zet de speler aan
- Open de lade
- Toets 9-9-9-9-0 (0 is the region, 0=free)

Software versie
- Open lade
- Druk op DISPLAY en je ziet de softare versie.

Sub-systeem versie
- Open lade
- Druk op de SYSTEM knop van je afstandsbediening
- Druk achtereenvolgens "1" "3" "7" "9" en je ziet nog meer info.

Specificaties

Media: CD, CD-R(W), DVD, DVD±R(W), SACD
Ondersteunde formaten: CD, DVD, (S)VCD, MP3, SACD, JPG, DivX (3.11, 4.0, 5.x) en XviD met GMC en Q-PEL
Built-in decoders: Dolby Pro Logic II, Dolby Digital en DTS
Audio-output: PCM, Dolby Digital, DTS (externe versterker nodig)
Video-aansluitingen: SCART, Progressive Scan PAL/NTSC Component (Y, Pb, Pr), S-Video (Hosiden), CVBS (yellow cinch)
Audio-aansluitingen: Cinch (L+R), 1x Coaxial, 1x optical, 6 kanaals audio uit
Afmetingen: 435 × 46 × 310 mm (b×h×d)
Gewicht: ~ 2kg
Firmware-upgrade: via DVP720.bin op een CD-R(W) gebrand
Ondertiteling: meerdere talen mogelijk
Regiovrij: Niet bij levering, wel zelf makkelijk te doen
In de doos: Speler, SCART-kabel, afstandsbediening, 2 batterijen, handleiding, SACD

Deze Philips speler gebruikt een MediaTek chip. De Yamada 6600 en de Yamaha S550 zijn soortgelijke spelers. De Philips ondersteunt echter SACD en de Yamaha DVD-Audio.

Known bugs

[00] When playing a DivX file and switching between SURROUND and STEREO (should only affect 6 CHANNEL output) there is a big change in audio quality on the 2 CHANNEL and SPDIF output.
*** Solved in v34 and later ...
[01] DivX subtitling font is not pure white. Play a DivX with subtitling. The font color seems te be dependant on the background color. Maybe the font is a bit tranparant too, while only the font background bar should be transparant.
*** Solved in several modified firmwares online
[02] A DivX movie in 4:3 format (640x480) is not shown in the correct ration when the player is set to 16:9. The movie is horizontally squeezed and whatever viewmode you choose on your television, the movie keeps having black bars on the left and right side. Screen just is not filled in horizontally way.
[03] DivX with Packed Bitstream does not play smooth.
[04] DivX subtitling gray background is too transparant. Subtitling is still hard to read because the white characters are transparant, but also the grey background could be a little less transparant.
[05] XVID 1.0 movies stammer.
[06] DivX and XviD movies with resolution 768x576 stammer.
[07] DivX subtitling lines are not shown complete.
[08] With every MP3, the information about artist, title, album, year and comments are given. This information for album always shown the text "ALBUM:" in front of the album name. This is spoiling the space available for the album name.
[09] With an MP3 disc: the lines with text in the "files" and the "information" section are not fully displayed. Text stops at 75% of the section ... limited characters while there is more space?
[10] DVD chapter with multiple angels shows icon during whole chapter. Logically this icon will disappear after 5 seconds and appear again when the use presses the "angle" button on the remote.
[11] More and more people complain about the new subtitling with grey bar. They really prefer white fonts with a black border (outlined) instead of a big grey bar.
[12] One thing this player lacks, but dunno if it's a mistake / bug : no time search / goto for Divx, and that's a pity. Other Philips players do have this feature (630, 737) when you press DISPLAY button on the remote, after you just enter the desired time. It's really practical, when you stop watching a movie and you want to go to the point you stopped.
[13] The menu that turns on and off black lever is gone in v33.
[14] No audio with Pimp my Ride - Jay Leno episode
[15] MPEG 1+1 is played as MPEG 2/0 (both languages heard).
[16] Subtitling is not in the bottom of the screen, but a bit higher.
[17] Subtitles are not shown smooth. Subtitling stammers when showing (from left to right projection) and also video seems to stammer on some players.
*** Improved in several modified firmwares online (ARM part of 762)
[18] Audio and video are sometimes not in sync when playing a DivX movie. After fast-forwarding (when MP3 audio is used) or from the beginning with AC3.
[19] Stuttering video or non-smooth display of subtitles when DivX is played and subtitles are shown.

Known limitations

[01] DivX/XviD with Packed Bitstream does not play smooth (not supported by MediaTek).
[02] Upsampling and multichannel setting are not stored (Philips functionality).
[03] The file structure is limited for a single folder: up to 299 sub-folders or up to 648 sub-folders and files combined. Files/folders outside this limitation will not be used (MediaTek limitation).
[04] Loading a CD or DVD takes a long time.
[05] Resume time is not stored. When DVD is on pause, the player turns off after a certain time-out. If the player is turned back on, the DVD is started again from the beginning.

Topic start

Gemaakt door MAD Palace op 5 november 2004 als vervolg op Philips DVP630/632/720SA DVD-spelers met Divx ondersteuning door JohnHannibalSmith.

[ Voor 255% gewijzigd door Anoniem: 118388 op 27-03-2005 10:03 . Reden: known issues ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:24
Firmware-upgrade: nnb, maar zeer waarschijnlijk wel, via gefinalizede cd-r(w)
Zoals je zelf wel weet, is het wel bekend en makkelijk te doen door middel van bijv. een CD-RW. Verder een mooie openings post hoor. :)

Powered by KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Packardhell schreef op 05 november 2004 @ 20:12:
Firmware upgrade
[...]
Zoals je zelf wel weet, is het wel bekend en makkelijk te doen door middel van bijv. een CD-RW.
Aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-06 08:34

voodooless

Sound is no voodoo!

Ik hou dit (het vorige) topic al stieken enige tijd in de gaten voor het gekke geval dat ik ooit een keer een DVD-speler zou willen kopen :P

Maar nu zag ik laatst in de C't dat de 720SA een rampzalig slechte beoordingen kreeg op geluidskwaliteit. En aangezien ik dat nogal belangrijk vind, en het grootste reden om de 720SA te kopen, SACD support zou zijn (de rest doe ik toch wel op de PC, aangezien ik geen TV heb), ben ik toch wat huiverig! Ik vermoed dat ze het SACD gedeelte niet gemeten hebben in de test, maar het normale digitale gedeelte kwam er dus echt slecht uit.

Hebben jullie misschien nog andere revieuws, die dit misschien tegenspreken :? Of reviews waar het SACD ook echt getest is (en dan bedoel ik niet alleen een hoortest)? Verder zie ik in de handleiding in de specs 0.0 terug van SACD support (de hele handleiding beval maar iets van 10 regels over SACD geloof ik).

Dus meer info is welkom! Misschien ook wel handig om in de TS wat meer links naar reviews te vermelden!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid_E
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 10:20
deepspace schreef op 06 november 2004 @ 11:26:
Ik hou dit (het vorige) topic al stieken enige tijd in de gaten voor het gekke geval dat ik ooit een keer een DVD-speler zou willen kopen :P

Maar nu zag ik laatst in de C't dat de 720SA een rampzalig slechte beoordingen kreeg op geluidskwaliteit. En aangezien ik dat nogal belangrijk vind, en het grootste reden om de 720SA te kopen, SACD support zou zijn (de rest doe ik toch wel op de PC, aangezien ik geen TV heb), ben ik toch wat huiverig! Ik vermoed dat ze het SACD gedeelte niet gemeten hebben in de test, maar het normale digitale gedeelte kwam er dus echt slecht uit.

Hebben jullie misschien nog andere revieuws, die dit misschien tegenspreken :? Of reviews waar het SACD ook echt getest is (en dan bedoel ik niet alleen een hoortest)? Verder zie ik in de handleiding in de specs 0.0 terug van SACD support (de hele handleiding beval maar iets van 10 regels over SACD geloof ik).

Dus meer info is welkom! Misschien ook wel handig om in de TS wat meer links naar reviews te vermelden!
Wat ik hier volgens mij ook heb gelezen, en zeker op kieskeurig, is dat de geluidskwaliteit door een hoop mensen als slecht word ervaren.

Dat is de reden dat ik hem ook (nog) niet heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Ik heb de 720 nu een paar weken, en geen klachten over het geluid. Gisteren met een live DVD van Robbie Williams al helemaal niet. Maar misschien ben ik niet zo kritisch ofzo. De 720 is ok :)

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb momenteel een file die op de 720 geen geluid geeft:

File:
Pimp_My_Ride_-_Jay_Leno_Special.tv_g.[www.the-realworld.de].xvid.avi

G-Spot geeft deze info:
Video Codec: XviD
Video Bitrate: 2397 kb/s
Video FPS: 29.970
Video ratio: 40x360 (1.78:1) [=16:9]
Audio Codec: 0x0055(MP3) ID'd as MPEG-1 Layer 3
Audio Bitrate: 160 kb/s (80/ch, stereo) CBR
Audio SampleRate: 44100 Hz

Iemand een idee waarom deze file dus geen geluid geeft? Op mijn computer gaat het uiteraard prima!

Ik heb het geluid opnieuw gecodeert naar DivX Audio ;-) en dan doet ie het wel. Toch vreemd, de speler zou toch alle soorten MP3 aan moeten kunnen.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 118388 op 06-11-2004 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Kid_E schreef op 06 november 2004 @ 12:04:
[...]

Wat ik hier volgens mij ook heb gelezen, en zeker op kieskeurig, is dat de geluidskwaliteit door een hoop mensen als slecht word ervaren.

Dat is de reden dat ik hem ook (nog) niet heb gekocht.
Heb ik ook even gelezen maar ik vraag me af of het aan de speler ligt denk eerder aan de film ;).

Kan iemand misschien een indicatie van de prijs van deze dvd-speler geven, ik heb gelezen dat de advies prijs €199,95 is en momenteel is hij bij Paradigit €149,-.

Iemand nog een idee waar je hem voor minder kan kopen :)?

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 16328 op 06-11-2004 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 16328 schreef op 06 november 2004 @ 15:54:
[...]

Heb ik ook even gelezen maar ik vraag me af of het aan de speler ligt denk eerder aan de film ;).

Kan iemand misschien een indicatie van de prijs van deze dvd-speler geven, ik heb gelezen dat de advies prijs €199,95 is en momenteel is hij bij Paradigit €149,-.

Iemand nog een idee waar je hem voor minder kan kopen :)?
De adviesprijs is momenteel gedaalt naar €179,99 en dat kost hij ook bij Paradigit (www.paradigit.nl). Via internet kun je hem vast wel goedkoper krijgen (Check KiesKeurig). Ikzelf heb hem pas bij Expert gehaald, daar kun je na wat onderhandelen een mooi prijsje regelen.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 118388 op 06-11-2004 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Anoniem: 118388 schreef op 06 november 2004 @ 16:50:
[...]

De adviesprijs is momenteel gedaalt naar €179,99 en dat kost hij ook bij Paradigit (www.paradigit.nl). Via internet kun je hem vast wel goedkoper krijgen (Check KiesKeurig). Ikzelf heb hem pas bij Expert gehaald, daar kun je na wat onderhandelen een mooi prijsje regelen.
En voor hoeveel heb jij hem los weten te krijgen :P,van 11 nov - 4 dec is er een 'Prijzenrally' bij Paradigit en kost hij €149,- ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 16328 schreef op 06 november 2004 @ 17:35:
[...]

En voor hoeveel heb jij hem los weten te krijgen :P,van 11 nov - 4 dec is er een 'Prijzenrally' bij Paradigit en kost hij €149,- ;).
Uiteindelijk heb ik hem voor 166 euro's gekregen, dus als ik jou moet geloven heb ik 13 euro betaald voor service. Want dat kan je van Paradit natuurlijk niet zeggen. Hoe die je afschepen met kapot materiaal. Maar goed, daar gaat dit forum niet over. Ik zou hem kopen! Het is een super aparaat :D.
Update: haha, ik krijg nu ook het krantje van Paradigit in de bus. Echt goedkoop dus... maar of ze hem hebben?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 118388 op 08-11-2004 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125308

Ik heb hem voor 134 euro gekocht bij pixmania, ik kreeg hem binnen een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berkhout
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-06 18:50
Hallo,

Net mijn Philips 720 SA binnen en meteen een vraag. Als ik complete xvid films op een cd-rw(maxwell 80 700mb) brandt dan stoppen deze films allemaal op precies 1 uur en 10 minuten in de SA 720. Kent iemand dit probleem? Doe ik iets verkeerd?
Wie helpt me verder.
Alvast bedankt voor jullie moeite!!

groeten Peet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563

deepspace schreef op 06 november 2004 @ 11:26:

Als je alleen naar een standalone player zoekt om SACD's te draaien, koop dan NIET deze speler. De 720SA is in eerste instantie een dvd/divx/xvid-speler en SACD krijg je op de koop toe. Als je dan toch zo'n 150 euro uitgeeft, geef die euro's dan aan een SACD-only speler uit zodat je zeker weet dat door de fabrikant genoeg aandacht is besteed aan die functie.

Overigens schijnt het niet volledig uitschakelbaar zijn van de 'equalizer' (ook in de CLASSIC stand) mede verantwoordelijk te zijn voor het wat mindere geluid. Wat mij betreft mag verwijderen van die functie dan ook op het wensenlijstje staan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimmyUt
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:16
Ik heb het vorige topic en het topic op doom9.org doorgelopen maar heb toch nog een aantal kleine vraagjes:

- Ik heb een HK versterker met alleen 6 kanaals analoge input. Als ik een dvd gebruik met dolby digital of dts wordt dit door de interne decoder dan ook naar die 6 kanaals analoge audio kanalen gestuurd ?

- Is de "slechte" kwaliteit van de SACD, zoals in een vorige post vermoed, ook van invloed op de eventuele doorsluizing van de gedecodeerde dolby digital en dts tracks?

- Stel: je brand een dvd+r, en je brand 2 cd films in een map. Je kan neem ik aan naar het desbetreffende bestand browsen, vervolgt de speler dan automatisch met het volgende bestand in de map?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-06 15:18
Al iemand die wil proberen de firmware van deze Philips in de Yamaha S550 te flashen? Gewoon met de firmware-CD uiteraard. Als het niet wil zal ie hem hoogstwaarschijnlijk toch niet eens lezen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125758

ThaWout schreef op 09 november 2004 @ 14:59:
Al iemand die wil proberen de firmware van deze Philips in de Yamaha S550 te flashen? Gewoon met de firmware-CD uiteraard. Als het niet wil zal ie hem hoogstwaarschijnlijk toch niet eens lezen :).
See the mpeg-playcenter.com forum. I don't understand dutch, but if you asked if you can put the philips f/w in the yamaha s550, the answer is no (player refuses to be turned on after you turn it off). However, if you put the yamaha f/w in the philips, it works just fine

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125758 schreef op 09 november 2004 @ 15:09:
[...]
However, if you put the yamaha f/w in the philips, it works just fine
Unfortunately you loose the sacd function by doing so.
I understood that the yamaha does not have any DSP settings like classic, rock etc. Would it be possible to turn the Philips DSP off by comparing both firmwares and making the necessary adjustments to the Philips firmware?
Or something like this in Dutch:

Zou je, aan de hand van de yamaha-firmware, features als DSP uit de firmware kunnen halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 55563 schreef op 09 november 2004 @ 15:43:
[...]

I understood that the yamaha does not have any DSP settings like classic, rock etc. Would it be possible to turn the Philips DSP off by comparing both firmwares and making the necessary adjustments to the Philips firmware?

Zou je, aan de hand van de yamaha-firmware, features als DSP uit de firmware kunnen halen?
Er is een Yahoo! group die over dit soort hack-akties gaat :D

Ik zou wel de Yamaha firmware kunnen gebruiken om in de Philips te zetten, maar is die Yamaha firmware net zo goed in ondertiteling enzo? Met de Yamaha firmware heb je wel DVD-Audio mogelijkheden inplaats van SACD. Misschien dat sommigen dat leuk vinden ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 118388 op 09-11-2004 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Klopt het dat de speler geen multisessie dvd's ondersteund? Ik had laatst een dvd met een film erop (die kon ik wel bekijken op de dvd-speler.) Daarna zette ik er een bij, die kon ik niet bekijken (wel op de pc.) Later toen ik de film op een apparte dvd zette, kon ik hebm wel kijken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik kreeg net dit bericht:

Dvp720sa won't play dvd+r double layer disc
I burn an movie on a verbatim dvd+r double layer disc and the dvp 720sa won't play that film, he gives "no disc". I've tried it on my pc with an LG dvd-rom and power dvd and it plays very well. What's my problem?

Iemand dit ook gemerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier geen probleem met multisessie dvd's. Ik gebruik wel UDF als bestandsindeling en geen ISO, vanwege de 2GB grens per bestand van ISO en omdat UDF nou eenmaal de standaard is voor 'gewone' dvd's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118388 schreef op 09 november 2004 @ 21:17:

I burn an movie on a verbatim dvd+r double layer disc and the dvp 720sa won't play that film, he gives "no disc". I've tried it on my pc with an LG dvd-rom and power dvd and it plays very well. What's my problem?

Iemand dit ook gemerkt?
Maybe bitsetting? It has to be set to DVD-ROM in order to play in stand-alone DVD-Players

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 125758 op 10-11-2004 06:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMarcel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-06 21:10
TimmyUt schreef op 09 november 2004 @ 14:09:
Ik heb het vorige topic en het topic op doom9.org doorgelopen maar heb toch nog een aantal kleine vraagjes:

- Ik heb een HK versterker met alleen 6 kanaals analoge input. Als ik een dvd gebruik met dolby digital of dts wordt dit door de interne decoder dan ook naar die 6 kanaals analoge audio kanalen gestuurd ?
Ja, als je een DVD met Dolby Digital of DTS geluid afspeeld wordt dit via de interne decoders ook naar de analoge outputs gestuurd. Dat is het hele doel van die interne decoders.
- Is de "slechte" kwaliteit van de SACD, zoals in een vorige post vermoed, ook van invloed op de eventuele doorsluizing van de gedecodeerde dolby digital en dts tracks?
Als je de niet-uitschakelbare equalizer instellingen bedoelt: ja. Overigens valt het volgens mij in de classic stand allemaal best mee.
- Stel: je brand een dvd+r, en je brand 2 cd films in een map. Je kan neem ik aan naar het desbetreffende bestand browsen, vervolgt de speler dan automatisch met het volgende bestand in de map?
Je kunt inderdaad naar het desbetreffende bestand browsen. De speler vervolgt niet automatisch met het tweede bestand, dus je zult een keer extra op play moeten drukken.
Alvast bedankt!
Graag gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563 schreef op 09 november 2004 @ 15:43:
[...]

Warning! do not flash the dvp720 with yamaha f/w, because when you turn it off, it cannot be turned on! Maybe it is possible to turn it on from the remote , I don't know yet, I'm waiting for an answer from the mpeg-playcenter.com forum. AgentSmith, the SACD works via digital output, and apparently so does the DVD-A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DJMarcel schreef op 10 november 2004 @ 08:18:
Je kunt inderdaad naar het desbetreffende bestand browsen. De speler vervolgt niet automatisch met het tweede bestand, dus je zult een keer extra op play moeten drukken.
Ik zet regelmatig series op een CD en als dan aflevering 2 is afgelopen gaat hij lekker verder met aflevering 3 (firmware v33). Ik neem aan dat dat bij DVD niet anders gaat... als hij klaar is met aflevering 10 gaat hij lekker verder met aflevering 11. Er komt een STOP icoon in beeld en een paar seconden later begint de volgende aflevering te spelen ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DJMarcel schreef op 10 november 2004 @ 08:18:
Ik kan MadPalace' verhaal bevestigen. Onlangs 24 seizoen 2 gebrand op dvd en als een aflevering is afgelopen dan gaat de speler netjes naar de volgende. Dit lukt overigens alleen binnen een folder. Helaas, want zo kun je bijv geen cd of dvd vol met mp3's automatisch achter elkaar afspelen.
Anoniem: 125758 schreef op 10 november 2004 @ 08:20:
[...]

Warning! do not flash the dvp720 with yamaha f/w, because when you turn it off, it cannot be turned on! Maybe it is possible to turn it on from the remote , I don't know yet, I'm waiting for an answer from the mpeg-playcenter.com forum. AgentSmith, the SACD works via digital output, and apparently so does the DVD-A
Was not planning to do so, but thanks anyway for the warning :). You mention that SACD works via digital output, but I can assure you that it does not. Because of copyright issues the DSD datastream is blocked from the digital outputs. Only the analog signal can be used.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 55563 schreef op 10 november 2004 @ 12:58:
[...]

Ik kan MadPalace' verhaal bevestigen. Onlangs 24 seizoen 2 gebrand op dvd en als een aflevering is afgelopen dan gaat de speler netjes naar de volgende. Dit lukt overigens alleen binnen een folder. Helaas, want zo kun je bijv geen cd of dvd vol met mp3's automatisch achter elkaar afspelen.

[...]

Was not planning to do so, but thanks anyway for the warning :). You mention that SACD works via digital output, but I can assure you that it does not. Because of copyright issues the DSD datastream is blocked from the digital outputs. Only the analog signal can be used.
Bij MP3-DVDs kun je de folders ook uitzetten (optie in het menu) dan kun je alle MP3s random door elkaar spelen. Er is echter nog een limitatie van 648 MP3s.

The possibility for digital output on SPDIF is not because of copy protection, but more because there is no stardard for transferring SACD data over SPDIF. SACD is different from PCM, MPEG or AC3. These last 3 are used for movies and the data transfer is in the SPDIF protcol, so possible.
The only other way to do SACD over SPDIF would be downmixing the signal from SACD (high quality) to PCM (no multichannel possibility), MPEG or AC3 (compressed so worse quality).
If one would select the backup CD quality on SACD then PCM should be available on the SPDIF output because CD uses the PCM standard and that is part of the SPDIF protocol. Maybe the guy was referring to that.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

http://www.mpeg-playcente...s=0&postorder=asc&start=0
...--> audio-DVD : Yes i have a new option now !!!!
--> SACD : The analog outputs will not work anymore, but the SACD
from STING that i recieved with the DVP720sa works via the
coax output on my philips LX710 surround system
(on 7 channels) in real surround !!!?!!
It can be turned on by remote. Cannot be turned on by front panel power buton. You need to replace vfd table from philips to yamaha firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MAD Palace, kun je aub vragen of ze ook aandacht willen besteden aan het menu, waar je je film kunt kiezen. Er is 9 van de 10 keer te weinig ruimte om te lezen of je wel de goede selecteerd.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125758 schreef op 10 november 2004 @ 17:32:
The analog outputs will not work anymore, but the SACD from STING that i recieved with the DVP720sa works via the coax output on my philips LX710 surround system (on 7 channels) in real surround !!!?!!
I bet that this is not the case, since this SACD of Sting is a so called hybrid disc. It not only contains an SACD layer but also a traditional cd-audio layer. Since the yamaha does not support SACD I think the reflashed dvp720sa simply ignores the SACD layer and plays back the cd-audio layer. This PCM signal can of course be sent digitally to a receiver. Combined with dolby prologic 2 this results in very nice surround sound. To know for sure that SACD outputs digitally simply try a non-hybrid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janusja
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14-04 18:09
Zo, ik heb mijn 720sa ook binnen. Fijn apparaat!

Als ik een schijfje met mp3 muziek afspeel zou ik van die mp3 files bijvoobeeld wel willen kunnen zien wat de bitrate is. Weet iemand of dit kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

janusja schreef op 10 november 2004 @ 22:20:
Zo, ik heb mijn 720sa ook binnen. Fijn apparaat!

Als ik een schijfje met mp3 muziek afspeel zou ik van die mp3 files bijvoobeeld wel willen kunnen zien wat de bitrate is. Weet iemand of dit kan?
Goeie! Met de oudere firmware stond dit gewoon vermeld maar sinds v33 helaas niet meer :'(.

Anybody longing for outlined subtitles? :D MAD Palace? :D
Look here: http://forum.doom9.org/sh...4&perpage=20&pagenumber=9
Two of my posts have attachments :D made by Mtz (thank you, Mtz!)

Topicstarter
Anoniem: 125758 schreef op 11 november 2004 @ 07:47:
Anybody longing for outlined subtitles? :D MAD Palace? :D
Look here: http://forum.doom9.org/sh...4&perpage=20&pagenumber=9
Two of my posts have attachments :D made by Mtz (thank you, Mtz!)
There is no problem finding outlined fonts. We can create every font we want in outline. The problem is that Philips software does not support outlined font for subtitling. We already replaced menu font with outline for example :D
Anoniem: 125308 schreef op 10 november 2004 @ 20:26:
MAD Palace, kun je aub vragen of ze ook aandacht willen besteden aan het menu, waar je je film kunt kiezen. Er is 9 van de 10 keer te weinig ruimte om te lezen of je wel de goede selecteerd.
Het ergste vind ik persoonlijk nog dat de letters maar tot halverwege het scherm komen... dus het staat inderdaad op mijn lijstje [9].
Anoniem: 125758 schreef op 10 november 2004 @ 17:32:
It can be turned on by remote. Cannot be turned on by front panel power buton. You need to replace vfd table from philips to yamaha firmware.
How do I do that? Better stick with the original Philips firmware right? Sooner or later the solved problems from Yamaha will enter in Philips software and vice versa. Both files are created from the same code-base (Philips in Signapore)

Anoniem: 118388 schreef op 11 november 2004 @ 08:36:
[...]

There is no problem finding outlined fonts. We can create every font we want in outline. The problem is that Philips software does not support outlined font for subtitling. We already replaced menu font with outline for example :D
MAD Palace, I tried both fonts already on my player and it works, believe me :D
There's a pic, thanks to zhnujm : ftp://zhnujm.dyndns.org/submod.jpg
[...]

How do I do that? Better stick with the original Philips firmware right? Sooner or later the solved problems from Yamaha will enter in Philips software and vice versa. Both files are created from the same code-base (Philips in Signapore)
You can do that with MTKReMaker

Topicstarter
Anoniem: 125758 schreef op 11 november 2004 @ 11:37:
MAD Palace, I tried both fonts already on my player and it works, believe me :D
There's a pic, thanks to zhnujm : ftp://zhnujm.dyndns.org/submod.jpg
Damn, if this is true and I find out how to do it myself then very soon a release is to be expected on my website. What version are you using? Can you email me the files used? Are you also on the Yahoo! group where Cherry is involved? Maybe you can add me to MSN or ICQ?

I also did see some pictures on your ftp site with outlined time indication. This is also one of the first things I modified in the firmware :D

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 118388 op 11-11-2004 14:00 ]

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:24

flexje

got-father

Heeft er iemand al problemen ondervonden met Mpeg4 Modifier tijdens het verwijderen van de "Packed Bitstream" ...?

Bij bijna alle films gaat het goed, alleen bij cd2 van Sharktale niet.
Tijdens het saven krijg ik een error:
"object reference not set to an instance of an object"

Ik zie op de site van Mpeg4 Modifier ook geen emailadres van de maker staan om hem te contacteren hierover...

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Anoniem: 118388 schreef op 11 november 2004 @ 13:25:
[...]

Damn, if this is true and I find out how to do it myself then very soon a release is to be expected on my website. What version are you using? Can you email me the files used? Are you also on the Yahoo! group where Cherry is involved? Maybe you can add me to MSN or ICQ?

I also did see some pictures on your ftp site with outlined time indication. This is also one of the first things I modified in the firmware :D
1.what version of what? if it's about Cherry's foncreator, it's 0.3.7; if it's about philips, it's v33 :D but it's Mtz who created these fonts. Who is Mtz? http://board.softpedia.co...=148&st=0&p=617&#entry617
He's a doctor in fonts :D
2. yes I can email you those 2 fonts, but I also attached them in my last posts on Doom9 forum: http://forum.doom9.org/sh...4&perpage=20&pagenumber=9
check the post from 10th November 2004 06:06 and the one from 11th November 2004 06:38
3.yes I am on that yahoo group :D , and I'll be glad to add you to ICQ :D , but how can we exchange that info?
I'll give you my e-mail address: petrecanie@yahoo.com

Anoniem: 128617

Anoniem: 125758 schreef op 10 november 2004 @ 06:43:
[...]

Maybe bitsetting? It has to be set to DVD-ROM in order to play in stand-alone DVD-Players
I have downlaoded on the Lite-On site booktype software and set it to DVD-Rom and it works! Thanks you Alexander Maxin

• Kingskawn
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-02 23:46
Anoniem: 128617 schreef op 11 november 2004 @ 20:41:
[...]

I have downlaoded on the Lite-On site booktype software and set it to DVD-Rom and it works! Thanks you Alexander Maxin
Wat heb je juist gedaan? Want ik snap het niet goed... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118388 schreef op 11 november 2004 @ 13:25:
[...]

Can you notify Philips as well :)? Hopefully they will adopt outlined font very soon and remove the grey bar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125551

Anoniem: 118388 schreef op 09 november 2004 @ 21:17:

Iemand dit ook gemerkt?
Just burned my first 5 DL dvd+r yesterday. ISO saved with DVD-Decrypter and Pioneer A08 at 4X speed (2.4x certified verbatim).

All played perfectly.

Today I will test AVI on DL media .

All the best

Sharro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 55563 schreef op 12 november 2004 @ 04:36:
[...]

Can you notify Philips as well :)? Hopefully they will adopt outlined font very soon and remove the grey bar.
This is bit more complex.
We have found a way to make a font with outline (based on the background color).
Because Philips itself still has the font provided by MediaTek they will not adopt the colors/transparancy for our font. This would mean that the official Philips software would get completely black background and I don't think that will pass release testing.
So what I do want to try is still getting them to make the outline color black i.s.o. transparant. This would solve everything for the future, but also might take some more time.
Of course my first priority will be getting pure white font, although they are working on DVD + MP3 and maybe the 4:3 problem already.

I would still like to advise everybody to contact Philips and ask them why the grey background is in the v33 software and that they really expected the visibility problem to be solved by making an outlined font. Also aks them when new problems on DVP720SA (like just described for example) are being solved, and a new release is to be expected.

You can contact Philips via the p4c.philips.com website or via the local reseller might even work better!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128444

Hallo,

Ik ben sinds enkele weken bezitter van de DVP720SA.
Ik heb deze reeds upgedate naar V33 firmware, doch heb nog het volgende probleem. De instelling STEREO/MEERKANAALS wordt niet bewaard, gewoon eens op STOP drukken en laten verder spelen doet hem al weer op MEERKANAALS springen. Dit geld ook voor de CD-UPSAMPLING functie, die staat ook steeds weer opnieuw uitgeschakeld. Erg frustrerend is dit....
Is dit een bekend probleem bij de rest van de gebruikers aub?
Reeds contact opgenomen met de customer service maar geven niet echt uitleg.

verder vind ik het een prima all-round gebruik toestel.

met vriendelijke groeten,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 128444 schreef op 12 november 2004 @ 12:40:
Hallo,

Ik ben sinds enkele weken bezitter van de DVP720SA.
Ik heb deze reeds upgedate naar V33 firmware, doch heb nog het volgende probleem. De instelling STEREO/MEERKANAALS wordt niet bewaard, gewoon eens op STOP drukken en laten verder spelen doet hem al weer op MEERKANAALS springen. Dit geld ook voor de CD-UPSAMPLING functie, die staat ook steeds weer opnieuw uitgeschakeld. Erg frustrerend is dit....
Is dit een bekend probleem bij de rest van de gebruikers aub?
Reeds contact opgenomen met de customer service maar geven niet echt uitleg.

verder vind ik het een prima all-round gebruik toestel.

met vriendelijke groeten,
Het is gewoon functionaliteit. Het moet zo werken. Als je 6 KANAALS uitgang aangesloten hebt, dan krijg je per default altijd MEERKANAALS en kun je dat uitzetten door op SURROUND te drukken. Deze instelling wordt niet bewaart en overschreven als je niewe media speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berkhout
Hallo,

Philips dvp 720 FW 31. Heb de volgende bestanden op cd'tje gebrand,
* speed2 cd 1.avi
* speed2 cd 1.idx
* speed2 cd 1.sub

Ik krijg de ondertiteling met geen mogelijkheid aan de praat. Worden deze bestanden wel ondersteund. Iemand tips?

groeten Peet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:24

flexje

got-father

Berkhout schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 15:57:
Hallo,

Philips dvp 720 FW 31. Heb de volgende bestanden op cd'tje gebrand,
* speed2 cd 1.avi
* speed2 cd 1.idx
* speed2 cd 1.sub

Ik krijg de ondertiteling met geen mogelijkheid aan de praat. Worden deze bestanden wel ondersteund. Iemand tips?

groeten Peet
Gooi ipv .idx & .sub een .srt derop, dan doet ie het wel.

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berkhout
Hallo flexje,

Betekent dit dat .idx & .sub niet werkt op de 720?

groeten Peet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128688

Zojuist een DVP-720SA aangeschaft via Paradigit (Den Haag, neen, ik maak absoluut geen reclame) voor Euro 149. Just bought a DVP-720SA at Paradigit (the Hague and NO, I do not endorse them).

Gegevens uit de box/Data out of the box:
SD6.1 V31 720-00 2 09
SERVO: 03150000 REG:2 (>>now: 0)

Testsituatie/Test-setup:
Video: DVD speler aangesloten via Scart (setting RGB) naar 85 cm multisystem Philips 4:3 TV met 16:9 mogelijkheid./DVD player connected through Scart (RGB) to 33inch 4:3 TVset Philips multisystem with 16:9 mode switch.
Audio: digital coax out naar/to multichannel Marantz 6300 receiver

Heb retail en diverse zelfgebrande (alle gefinaliseerd) DVD disks getest, dit zijn de resultaten/ Have tested retail and several own burned DVD discs (all finalised), these are the results:
a. Beeld nogal donker/Picture is relatively dark: moest met personal settings de boel aanpassen, maar ik ben niet tevreden/ Had to adjust through peronal settings, but I am not satisfied.
b. In vergelijking met een andere speler (Cyberhome AD-L528), had ik een veel beter plaatje verwacht van de Philips, maar tot mijn verrassing is de Philips niet beter (via RGB) en zelfs donkerder./ In comparison to another player (Cyberhome AD-L528) I expected much better picture quality, but the Philips player (through RGB) is to my surprise NOT BETTER!

Heb vervolgens mijn klaarliggende bestand aan MPEG4 achtige disks een snelle test gegeven, dit zijn de resultaten/Tested several MPEG4 like discs (all of which were finalised) with the following results:
1. Alle CDs DivX3.avi met (VBR) MP3 geluid worden als VCD 1.1 (Display zegt PBC off) herkend en spelen niet, de speler is geblokkeerd / All CDs with DivX3 and MP3 (VBR) sound are recognised as VCD 1.1 (display says PBC off), do not play and (b)lock the player.
2. De meeste CDs (niet alle) met specificatie als in 1 maar met een willekeurige directory op de disc worden wel herkend, dir-menu verschijnt maar spelen niet alle af./Most CDs specified as in 1, but with any directory, are recognised, dir-menu appears but of those not all play.
3. Most CDs met DivX4/5.avi en AC3 (2.0 of 5.1) worden herkend en spelen af, subtitels zijn niet selecteerbaar indien ze in een subdir opgenomen zijn./Most CDs with with DivX4/5.avi and AC3 (2.0 or 5.1) sound are recognised and play, subtitles are not selectable if in a subdir.
4. Geluid van een Audio CD is zachter en lijkt van het niveau van geluid van een DVD en is daarme veel zachter dan wanneer gespeeld vanaf een AudioCD speler (bijv Philips 880). Het geluid lijkt bovendien "dunner", nadat het volume is opgedraaid tot een fatsoenlijk niveau./Sound from Audio CDs seems of the level of DVD sound, hence much softer then played from a Audio CD player (e.g Philips 880). The sound also seems thinner once the volume is turned up properly.
5. SACD geeft geen geluid aan de digitale uitgang/SACD does not play through digital out (so demo disc is useless to me, since the 720SA will not play the cd audio part)

I will continue posting further results, but so far I am utterly disappointed: not good picture, no good sound and additional features (DivX) are erroneous and useless, especially in combination with many bugs already posted here. This player seems pretty crappy. I will return this player within 14 days (I wonder if that will work with Paradigit) if not most of the problems wil be solved within that period. I will also post the results on all other relevant Forums as to inform other potential buyers.
I don't see how SW release v33 will solve any of this.

Greetings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 17:31
Is het mogelijk om in het nederlands te schrijven leest wat makkelijker weg voor de mensen onder ons die wat minder in het lezen van engels zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128688 schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 21:50:
I will continue posting further results, but so far I am utterly disappointed: not good picture, no good sound and additional features (DivX) are erroneous and useless, especially in combination with many bugs already posted here. This player seems pretty crappy. I will return this player within 14 days (I wonder if that will work with Paradigit) if not most of the problems wil be solved within that period. I will also post the results on all other relevant Forums as to inform other potential buyers.
I don't see how SW release v33 will solve any of this.
Divx support useless? Many people will disagree. And since you don't want/use divx why even buy this player in the first place? DVD's are played without error and picture quality is very good here, regarding the price I would even say perfect. Almost all bugs today are divx/xvid related so maybe you should revise your criticism a little.
meat106 schreef op vrijdag 12 november 2004 @ 22:49:
Is het mogelijk om in het nederlands te schrijven leest wat makkelijker weg voor de mensen onder ons die wat minder in het lezen van engels zijn.
Op dit moment zijn er redelijk wat buitenlandse bezoekers in deze thread. Die kunnen nog veel minder goed Nederlands lezen dan jij Engels. Ik begrijp dat Engels een probleem kan zijn, maar ach, alle begin is moeilijk... toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Agent Smith:

Bedankt voor je snelle reactie, maar helaas bezijden "the point".
Ik had juist deze speler aangeschaft vanwege de DivX facilliteiten en ervanuitgaande dat als je een A-merk koopt, zeker als het een Philips betreft, je een goed zo niet het beste DVD beeld in de prijsklasse zou hebben. Uit een test in Computer-totaal bleek dat min of meer ook, en ook op basis van wat er tot nu toe beschreven was op de diverse forums.

Thanks for your quick response, but unfortunately besides the point.
The reason for buying this player was the DivX functionality. I assumed that, when buying an A-brand player like the Philips, one should expect the best picture quality in class. This seemed to be the case upon reading a test in Computer!totaal (a Dutch PC magazine) as well as expressed in several forums about this player.

Nu ik de speler heb, blijkt de lat wat mij betreft veel te laag voor de kwaliteit ligt, zowel voor wat betreft de DVD beeldkwaliteit (want niet beter dan een als B-merk bekend staande speler als de Cyberhome AD-L528) als de divx functies. Het kan toch niet zo zijn dat de Philips niet veel beter is op DVD-beeld gebied.

Now that I own the player, it seems to me that the measure for quality was too low, both for the DVD-picture quality (because it is not better then that of a so-called B-brand like the Cyberhome AD-L528) as for the DivX functionality. It shouldn't be that the Philips is not (much) better in this field.

Het kan zijn dat mijn feedback niet iedereen welgevallig is, want tenslotte heeft iedereen er geld aan uit gegeven, maar dat geld dus ook voor mij! De waarheid mag en moet gezegd kunnen worden, geen heksenjacht a.u.b.

It may well be that my comments are not to everyones favour, since everyonie spent money on it, but so did I ! The truth may be said and while doing so, please don't start a witch hunt.

Inmiddels heb ik iets gevonden dat ik zo bijzonder storend vind, mogelijkerwijze een bug, dat het wel raar moet lopen wil ik deze speler nog houden.

In the meantime I stumbled upon a very disturbing issue, possibly a bug, making it very difficult to hold on to this player. 8)7

Het betreft het volgende:
Indien ik een DVD-disk met MP2 geluid wil afspelen (bijv. 224 kbps 48kHz MPG1 layer 2 audio), dan MOET ik eerst de audio system settings van de speler veranderen naar PCM only i.p.v. de normale stand ALL, anders wordt er geen data doorgegeven aan de digitale uitgang. MP2 geluid is de meeste basale audio soort die standaard ondersteund hoort te worden en de betreffende discs spelen dan ook tot nu toe op ALLE DVD-spelers af, ook diverse andere Philips DVD-spelers (met nota bene bijna hetzelfde uiterlijk), zonder dat settings veranderd hoeven te worden. N.B. ik speel uitsluitend af via digital out, analoog kan bij mij domweg niet. Als ik de setting per ongeluk laat staan, krijg ik geen multichannel meer op digital out, totdat ik de setting weer verander. Leg dat maar eens uit aan je vrouw of kind. Gaat absoluut niet en is ook gewoon fout.

It concerns the following:
If a DVD-disc with MP2 sound (e.g. 224 kbps 48 kbps MPG1 layer 2 audio) is played, I have to change the audio system settings to PCM ONLY first to make it audible through the digital out instead of being able to leave it on the settin ALL.
MP2 sound is the most basic type of audio that is supposed to be supported as standard and all of these discs play on every other DVD player it tried them on (through digital out !), without having to change anything in any menu, even in case of most other Philips DVD players (even look-alikes). I play ONLY through digital out and analogue is NOT an option. Leaving this option on will result in playing multichannel sound as stereo only through digital out until the setting is changed back. Try to explain that to your wife or kid! This is a NO GO and shouldn't be the case.

Dit is een ronduit belachelijke bug en dient hersteld te worden of er moet een workaround zijn. 8)7 N.B.: Iedere DV die je omzet naar MPEG2 video geschikt voor DVD wordt standaard voorzien MP2 geluid. Ook SVCD heeft MP2, maar dan met 44,1 kHz. Als ik nu gedwongen wordt alles om te zetten naar AC3 is dat in strijd met de PAL DVD-standaard.

This is a mind-boggling bug and should be corrected as soon as possible or a work-around is in place. Note: Every DV tape captured and afterwards transcoded into an MPG2 stream suitable for DVD authoring is as standard with MPG2 (MP2) audio and hence this is not something of a rarity. Also, SVCD has MP2 sound, albeit 44,1 kHz. Being forced to use AC3 is in violation of the DVD PAL standard.

OK, niets te maken met DivX, don't tell me, maar we gaan toch niet DivX functionaliteit onder inlevering van DVD-functionaliteit promoten ?

Ik niet!

Alright, this has got not much to do with DivX, you might think, but are you seriously suggesting we should promote DivX at the cost of DVD functionality ?

Not I!

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 128688 op 13-11-2004 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128688 schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 01:18:
Het kan zijn dat mijn feedback niet iedereen welgevallig is, want tenslotte heeft iedereen er geld aan uit gegeven, maar dat geld dus ook voor mij! De waarheid mag en moet gezegd kunnen worden, geen heksenjacht a.u.b.
Het is heus niet zo dat jou kritiek niet verdragen wordt. Ik geef alleen wat tegengas. Natuurlijk kan niet iedereen tevreden zijn met hetzelfde product. De waarheid is echter niet zo absoluut als jij suggereert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

We leven in een tijd waarin iedereen als betatester gebruikt wordt door de fabrikanten en dat schijnbaar tot norm verheven is.

We live in a time where everyone is used as betatester by manufacturers and it seems the norm today.

O wee, diegene die daar een hekel aan heeft !

Cursed are the ones who despise that !

Ik ben niet superkritisch, maar verwacht gewoon dat een product doet wat er op de box staat. De Philips 720SA doet dat objectief gesproken niet.

I am not overly critical, but simply expect that a device performs as stated on the box. Objectively, the Philips does NOT do that.

Hoe een beeld eruit ziet of geluid klinkt is voor mij slechts te beoordelen in vergelijking met wat ik ken en is dus niet wetenschappelijk o.i.d. Ik stel dat een A-merk in dezelfde specificatieklasse voor een hogere prijs beter zou moeten scoren dan een B-merk. Dat is helaas niet het geval met de 720SA.

How picture- or soundquality is perceived can be judged in comparison with what I know and is therefore not scientifically sound. I simply state that an A-brand in the same class of specification, sold for a higher price than a similar B-brand, should outperform the latter. This is not the case with the 720SA, unfortunately.

Heeft iemand een andere oplossing dan door het audio system menu te gaan om MP2 hoorbaar te maken via digital-out? (zoals bepaalde knoppen drukken op de remote o.i.d.?)(zie vorige postings)

Does anyone have a workaround for the MP2 sound issue through digital-out (like pressing buttons on the remote to get it to work ?)(see previous postings)

Heeft iemand een verklaring voor het herkennen als VCD van diverse DivX3.avi's met MP3 geluid ? Heeft dat iets te maken met overburn discs, dus groter dan 700Meg wordt standaard als VCD herkend o.i.d. ?

Does anyone have an explanation for the issue where several DivX3.avi's with MP3 sound are recognised as VCD instead ? Does this have anything to do with overburn CDs where the player handles every disc over 700Megs as VCD?

Andere tesresultaten/other testresults:
Ik kan de problemen met de subtitels bij DivX beamen, maar zij storen me niet zo, omdat ik ze als bonus beschouw. Ik vind het veel belangrijker dat alle diskvarianten en video/geluid combinaties direct afspeelbaar zijn (i.p.v via menu instellingen) zoals bij vele andere DVD players gewoon mogelijk is voor DVDs. Voor de SA720 geldt dit in het bijzonder ook voor de MPG4 (DivX/Xvid/etc.) gerelateerde streams, dus ook vanaf CDs.

I concur with the subtitling problems found, but regard them as a minor problem, especially in comparison with the desire to play any possible video/sound combination from scratch, as is usually the case with several other DVD players in case of DVDs. This applies especially for MPG4 (so, any DivX/XviD, etc.) related material to be played on the 720SA, so also for CDs.

Greetings

Note: Alle discs die ik gebrand heb spelen zonder problemen op mijn PCs. Streams die dat niet doen, zijn nooit gebrand of aangapst totdat ze wel aan een zeker standaard voldeden, juist met het oog op de aanschaf van een speler zoals de 720SA

Note: All discs I burned play without problems on my PCs. Streams that won't play as such, have not been burned or have been altered first to a certain standard, to make sure they would play eventually on a standalone DivX player, as the 720SA claims to be.

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 128688 op 13-11-2004 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118186

hallo,

Ik heb hier en daar gelezen dat het mogelijk is om de firmware van de yamaha s550 te gebruiken om de DVP720 te upgraden. Dit heb ik vandaag getest en inderdaad, het werkt!!

Mij ging het erom om te zien hoe de ondertitels eruit zagen bij divx-films. Ik was toch even verbaasd om te zien dat bij de yamaha firmware de ondertitels 'solid' waren, dus niet zo doorschijnend zoals bij de officiele philips fw.
Enige probleem is nog dat het geen outlined font is.

Het zou dus interessant zijn om de yamaha firmware te hacken en te voorzien van een outlined font. Is er iemand die dit reeds heeft geprobeerd of wil proberen??

Chiao,

Gozo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Punt is dat met gebruik van de Yamaha software de SACD-functionaliteit verdwijnt. Iets waardoor ik nooit over zou stappen. Overigens is Philips nog steeds bezig met problemen oplossen dus hopelijk hebben we binnenkort officiele firmware met goede ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 17:31
Anoniem: 55563 schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 00:22:
[...]

Divx support useless? Many people will disagree. And since you don't want/use divx why even buy this player in the first place? DVD's are played without error and picture quality is very good here, regarding the price I would even say perfect. Almost all bugs today are divx/xvid related so maybe you should revise your criticism a little.

[...]

Op dit moment zijn er redelijk wat buitenlandse bezoekers in deze thread. Die kunnen nog veel minder goed Nederlands lezen dan jij Engels. Ik begrijp dat Engels een probleem kan zijn, maar ach, alle begin is moeilijk... toch? :)
Misschien dat het dan eens tijd woord dat onze buitenlandse bezoekers eens nederlands gaan leren. 8)7

Dat woord ook van mij verwacht als ik in een engelse forum een vraag stel dat ik dat dan in het engels doe en niet in het nederlands. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 118186 schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 19:37:
Mij ging het erom om te zien hoe de ondertitels eruit zagen bij divx-films. Ik was toch even verbaasd om te zien dat bij de yamaha firmware de ondertitels 'solid' waren, dus niet zo doorschijnend zoals bij de officiele philips fw.
Enige probleem is nog dat het geen outlined font is.
Philips had eerst ook ondoorzichtige ondertitels maar iemand in Signapore vond dit mooier en heeft het nu zo gemaakt. Ik hoop dat dit binnenkort terug gedraait wordt. Waarschijnlijk ziet je ondertiteling bij de Yamaha eruit als de Philips v33 software?
Anoniem: 128688 schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 11:47:
We leven in een tijd waarin iedereen als betatester gebruikt wordt door de fabrikanten en dat schijnbaar tot norm verheven is.
O wee, diegene die daar een hekel aan heeft !

Hoe een beeld eruit ziet of geluid klinkt is voor mij slechts te beoordelen in vergelijking met wat ik ken en is dus niet wetenschappelijk o.i.d. Ik stel dat een A-merk in dezelfde specificatieklasse voor een hogere prijs beter zou moeten scoren dan een B-merk. Dat is helaas niet het geval met de 720SA.

Heeft iemand een verklaring voor het herkennen als VCD van diverse DivX3.avi's met MP3 geluid ? Heeft dat iets te maken met overburn discs, dus groter dan 700Meg wordt standaard als VCD herkend o.i.d. ?
Vanwege steeds groter wordende concurrentie moeten ook de grote bedrijven snel op de markt komen. Dit gaat gewoon ten koste van de kwaliteit. Ook nadat een product op de markt staat heeft men gewoon het geld niet om 200% support te bieden. Het blijft dus gewoon wennen aan bugs de komende tijd... De 720 is overigens geen volledig Philips product maar een MediaTek gebaseerde speler zoals ook door de goedkopere concurrenten gemaakt worden (Yamada bijvoorbeeld). Een bedrijf als Philips mag je hopen dat die minder snel failliet gaat en dus langer support zal bieden (het is dus gelukkig geen Revoy (bedrijf dat KiSS gebaseerde spelers maaktte totdat het failliet ging)).

Wat betreft audio/video combinaties speelt de 720 echt alles. Een russische DivXTestCD gaf tijden geleden al geen enkel probleem aan! Momenteel zijn er wel wat probleempjes bij sommige bestanden waargenomen, waaronder Packet Bitstream. Als jouw speler moeite heeft met simpele DivX 3.11 files, dan zou ik hem zowieso terugbrengen naar de winkel. Dit kan gewoonweg niet!
meat106 schreef op zaterdag 13 november 2004 @ 23:58:
Misschien dat het dan eens tijd woord dat onze buitenlandse bezoekers eens nederlands gaan leren. 8)7

Dat woord ook van mij verwacht als ik in een engelse forum een vraag stel dat ik dat dan in het engels doe en niet in het nederlands. :?
Er zitten genoeg nederlandse vrienden op dit forum die de informatie 1op1 verspreiden op internationale forums. Het is dus gewoon nederlands praten totdat iemand een vraag in het engels stelt; dan is het wel zo netjes om in het engels te reageren.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 118388 op 14-11-2004 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik geloof dat ik een mogelijke oorzaak heb gevonden voor het niet willen afspelen van bepaalde discs, meestal voorzien van DivX3.11.

Op de meeste CDs met een DivX3.AVI in de ROOT die ik gebrand heb, staan ook diverse andere files, zoals covers. Deze hebben ieder een eigen subdir gekregen. Voor DVD covers heet deze subdir DVD etc. Zo is er ook vaak een subdir VCD.

Helaas is het zo dat een dergelijke subdir op een originele CD volgens de VCD standaard ook voorkomt (samen met nog enkele andere subdirs). Waarschijnlijk bepaalt de firmware van de 720SA dus op (alleen) basis van het bestaan van de subdir \VCD of het een VCD betreft of niet en kijkt niet naar de werkelijke inhoud.
Als dat werkelijk zo is, dan is dat een wat karige selectie en leidt dus tot dit soort misinterpretaties, die onnodig zijn.

Beter zou het volgende zijn:
Mogelijkheid 1: Kijk of er een subdir \MPEGAV [AND] \VCD (dus beide!)
Mogelijkheid 2: Kijk of er een subdir \MPEGAV is en of daar een bestand met extensie *.DAT in staat (want dat betreft de eigenlijke film, in VCD staat besturing)
Alleen naar een subdir MPEGAV kijken is geen optie omdat sommige SVCD ook een dergelijke subdir hebben, ook al zou dat de subdir \MPEG2 moeten zijn (in combinatie met SVCD subdir)

Ik beschouw bovenstaande als een bug: wie geeft het door aan Singapore ?

Er volgen nog meer berichten, ik zal ze apart posten. Indien gewenst edit ik er ook nog Engels bij in, maar vandaag even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hierbij kom ik nog even terug op de issue waarbij het geluid van videostreams met MP2 geluid niet standaard via digital-out aangeboden worden.

Het geluid in de streams betreft in die gevallen:
MPEG1 Layer 2 16bit/48kHz/224kbps

Volgens de PAL DVD standaard moet de speler dit ondersteunen. Dit doet hij ook, maar alleen via analoog-out of via digital-out als men via het settings menu PCM ONLY selecteert i.p.v. ALL. Iemand die minder kieskeurig is, zal zeggen, OK hij ondersteunt het dus, maar...

In dat laatste "ALL" steekt nu juist de discrepantie:
Immers, volgens de handleiding is de PCM only functie er juist alleen (maar) voor het aanbieden van digital out aan apparaten die geen decoder aan boord hebben, bijvoorbeeld een oudere A/D convertor (Toevallig heb ik ook nog zo'n ding, ook van Philips trouwens), maar als je een apparaat hebt dat wel kan decoderen (en dan praten we over DD5.1 (EX), DTS, etc., inclusief PCM, blijkt dus dat de setting ALL helemaal geen ALL betekent, maar vrijwel alles want behalve sommige PCM, want het blijkt dat MP3 geluid bij een DivX/XviD het weer wel doet via digital-out!

Toevallig heb ik heel veel vanuit DV naar DVD formaat omgezette streams met MP2 geluid en die DVDs kan ik nu niet zonder meer afspelen, hetgeen te moeilijk is om uit te leggen aan mijn vrouw of driejarige dochter (Ja, die mag ook diskjes spelen).

Voor de goede orde: alle mijn vorige DVD-spelers speelden WEL MP2 geluid af via digital out vanaf dezelfde discs via mijn Marants 6300 receiver, alleen de DVP-720SA niet. Het moet wel een bug zijn. Ik weet alleen niet waarom: verdere tests kunnen uitwijzen of er nog een afhankelijkheid is met de bitstream (zoals 224kbps/256kbps/etc.) is, maar eerlijkheidshalve heb ik heelmaal geen zin om betatester te zijn.

Juist vanwege bovengenoemde onvoorspelbare gedrag, beschouw ik dat als een bug.

Wie het weet mag het zeggen, maar wie geeft het door aan Singapore ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iemand zou kunnen beweren dat ik dan maar AC3 geluid ipv MP2 zou moeten gebruiken. Dit zijn de bezwaren en redenen om dat niet te accepteren:

1. Een AC3 encoder is licentieplichtig en daardoor duur (illegale hacks tel ik niet mee natuurlijk)
2. De meeste softwarepakketten hebben al MP2 aan boord (en dus is er voor betaald), en omdat AC3 duur is, vaak niet.
3. Ik heb al heel veel DVDs met MP2 geluid en wil die zonder moeilijke instellingen gewoon direct kunnen blijven afspelen.
4. AC3 is voor een PAL DVD NIET verplicht, alleen voor een NTSC DVD, maar dan ook altijd naast een MP2 stream (overigens staat er nergens dat dit ook aangeboden moet worden aan digital-out, maar dat is dus wel logisch, want is het meest voorkomende formaat)
5. Het is natuurlijk vreemd dat juist een Philips speler niet alle functionaliteit van MPEG2 (inclusief geluid) ondersteunt, dit kan van andere merken eerder verwacht worden.

.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Beste VideoPro,

Er kunnen zoveel redenen zijn waarom bij jouw toevallig iets niet werkt. Momenteel zijn er ook nog enkele problemen waar meer dan 1 persoon last van heeft. Ik wil het liefst dat Signapore naar die problemen kijkt.

Als jij echt zoveel problemen hebt als je beschrijft dan kan ik je nogmaals adviseren om met je speler terug naar de winkel te gaan en officieel volgens de juiste kanalen een klacht indienen. Bij de winkel en eventueel via de p4c.philips.com website.

Momenteel wordt in Signapore niet veel tijd gestoken het updaten van firmware omdat de speler nu eenmaal goed is (voor het meeste DivX/XviD gebruik). Dus men moet gewoon veel klagen zodat ze daar ook de tijd vrij kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Over de audio, zie hier voor meer info: http://www.dvddemystified.com/dvdfaq.html#3.6

Je (VideoPro) hebt inderdaad gelijk dat alleen een MPEG-2 audio genoeg zou moeten zijn, maar het wordt dus zelden gebruikt (meestal iig AC-3 of PCM).
MPEG audio is not used much on DVDs, although some inexpensive DVD recording software programs use MPEG audio, even on NTSC discs, which goes against the DVD standard and is not supported by all NTSC players.
waar het bij PAL dus idd wel mag

Ironisch is wel dat philips oorspronkelijk voor het gebruik van MPEG-2 audio tracks op PAL-DVD was (ook als enige track).
The original DVD-Video spec required either MPEG audio or PCM on 625/50 (PAL) discs. There was a brief scuffle led by Philips when early discs came out with only two-channel MPEG and multichannel Dolby Digital, but the DVD Forum clarified in May of 1997 that only stereo MPEG audio was mandatory for 625/50 discs. In December 1997 the lack of MPEG-2 encoders (and decoders) was a big enough problem that the spec was revised to allow Dolby Digital audio tracks to be used on 625/50 discs without MPEG audio tracks.
Dit zelfde feit staat ook op http://en.wikipedia.org/wiki/DVD:
Initially, in countries using the PAL standard (most of Europe) the sound of DVD was supposed to be standardized on PCM and MPEG-2 audio, but apparently against the wishes of Philips, under public pressure on December 5, 1997, the DVD Forum accepted the addition of Dolby AC-3 to the optional formats on discs and mandatory formats in players.
Het is heel goed mogelijk dat het over het hoofd is gezien, omdat het met originele DVD's zelden gebruikt wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alea Iacta Est! ;)

Er is altijd een eerste die n=1 veroorzaakt. Op dit forum althans. :P

Jammer dat ik geen serieuze reactie krijg, want:

1. Zijn er subdir beperkingen ?

2. Welke audio met welke bitrates worden nu wel en niet standaard aan digital-out doorgegeven ? En voldoet daarmee de speler aan de DVD standaard ? (Toch WEL iets voor Singapore, dacht ik) 8)

Ik gebruik juist veel taal om misverstanden te voorkomen en optimaal duidelijk te zijn . ;)

Ook al ben ik n=1, de speler werkt, ik verwacht geen ferrari onder de dvd spelers, maar hij moet wel doen wat er op de doos staat. Er zijn kennelijk beperkingen, ik wil gewoon precies weten welke dat zijn of dat ze door mij zelf veroorzaakt worden.

Jammer dus dat ik van het kastje naar de muur verwezen wordt. :X :X

Ik heb nog nooit een serieuze reactie gehad via de philips website, er zit daar een contactcenter achter die standaard antwoorden produceert. Neen, het is beter als je een insider treft, een productmanager bijvoorbeeld,
of natuurlijk een softwareachitect, _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_
want die kunnen nu juist het verschil uitmaken :)

Met allervriendelijkste groet, echt !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jake: Terwijl ik mijn reactie schreef, werd de jouwe al gepost, zo blijkt, dus >>>

Bedankt voor je reactie. :)

Ik baseerde mijn uitspraken inderdaad daarop, maar het was al weer zo lang geleden dat ik de bronnen niet zo snel bij de hand had en deed het dus uit mijn hoofd.... 8)7
Ik weet alleen niet wat de consequentie is voor digital-out...voldoet een speler al als hij het alleen aan analoog out aanbiedt ? :?

Gebruik makende van jouw links, vond ik nog het volgende onder:
http://www.dvddemystified.com/dvdfaq.html#3.6.2
"A few first-generation players, such as those made by Matsushita, can't output MPEG-2 audio to external decoders."

Ik dacht dat de 720SA een van de laatste generatie was, dus

Wat gaat Philips Singapore nu doen ?

Nogmaals: andere spelers (non- en Philips) doen het gewoon wel via digital-out...

Groet

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 128688 op 15-11-2004 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
De reden waarom je niet veel serieuze reacties krijgt is dat je als "onbekende" ineens een berg begint te posten met enkel negatieve reacties die je verheft als mega-problemen. Als je daar echt mee zit moet je echt terug naar de winkel en een ander aparaat kiezen. Het is niet gegarandeerd dat Philips echt alle problemen gaat oplossen. Zo is de wereld tegenwoordig gewoon met aparaten met kilo's software. Ik heb dit al vaker gezegt, maar ook jij lijkt niet altijd de reacties serieus te lezen? Doe in ieder geval een beetje rustig op het forum en stel gewoon een vraag als je iets niet zeker weet.

Om je ook een beetje tegemoet te komen en om je een beetje het gevoel te geven dat je serieus genomen wordt, heb ik even wat testjes gedaan.

LPCM 44kHz 2/0: SPDIF OUT and STEREO OUT correct :)
LPCM 48kHz 2/0: SPDIF OUT and STEREO OUT correct :)
LPCM 96kHz 2/0: SPDIF OUT and STEREO OUT correct :)
MPEG1 32kHz 2/0: SPDIF OUT and STEREO OUT correct :)
MPEG1 44kHz 2/0: SPDIF OUT and STEREO OUT correct :)
MPEG1 48kHz 1+1: Left [A] and Right [B] both heard as being STEREO :(
MPEG1 48kHz 1/0: SPDIF OUT and STEREO OUT correct :)
MPEG1 48kHz 2/0: SPDIF OUT and STEREO OUT correct :)
MPEG2 48kHz 2/0: SPDIF OUT and STEREO OUT correct :)
AC3 48kHz 1+1: SPDIF OUT and STEREO OUT correct :)
AC3 48kHz 1/0 - SPDIF OUT and STEREO OUT correct :)
AC3 48kHz 2/0 - SPDIF OUT and STEREO OUT correct :)
AC3 48kHz 2/0 DPL - SPDIF OUT and STEREO OUT correct :)
AC3 48kHz 2/1 - SPDIF OUT and STEREO OUT correct :)
AC3 48kHz 2/2 - SPDIF OUT and STEREO OUT correct :)
AC3 48kHz 2/2 KARAOKE - SPDIF OUT and STEREO OUT correct :)
AC3 48kHz 3/0 - SPDIF OUT and STEREO OUT correct :)
AC3 48kHz 3/1 - SPDIF OUT and STEREO OUT correct :)
AC3 48kHz 3/2 - SPDIF OUT and STEREO OUT correct :)
AC3 48kHz 3/2.1 - SPDIF OUT and STEREO OUT correct :)
AC3 Variable Data Rate - SPDIF OUT and STEREO OUT correct :)
AC3 Variable Bit Rate - SPDIF OUT and STEREO OUT correct :)
AC3 Variable Configurations - SPDIF OUT and STEREO OUT correct :)
AC3 AV Synchronisation - SPDIF OUT and STEREO OUT correct :)
DTS - SPDIF OUT and STEREO OUT correct :)

De conclusie is dus dat alles werkt, maar dat twee-talig MPEG niet goed op de SPDIF uitgang wordt gezet. Voor MPEG1 is overigens alleen Layer 2 mogelijk. De DVD standaard kent geen Layer 1.

[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 118388 op 15-11-2004 14:25 . Reden: test gedaan ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warakurna
  • Laatst online: 05-12-2024
Gewoon... beetje spijtig dat er alleen de 720 overblijft uit de originele draad...
Ik heb een 630, ben er eigenlijk heel tevreden van, prijs/kwaliteit doet hij voor mij wat hij beloofd... het enige wat me stoort zijn de ondertitels die geen zwart randje hebben bij divx en een heel klein beetje te klein zijn....

En ik had hier gelezen dat Philips terug een beetje aandacht ging besteden aan de software voor deze 630/632...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
warakurna schreef op maandag 15 november 2004 @ 15:38:
Gewoon... beetje spijtig dat er alleen de 720 overblijft uit de originele draad...
Ik heb een 630, ben er eigenlijk heel tevreden van, prijs/kwaliteit doet hij voor mij wat hij beloofd... het enige wat me stoort zijn de ondertitels die geen zwart randje hebben bij divx en een heel klein beetje te klein zijn....

En ik had hier gelezen dat Philips terug een beetje aandacht ging besteden aan de software voor deze 630/632...
Hoi Warakuma. Wat let je om een eigen draadje te beginnen over de 630/632? Ik denk dat het niet handig is om veel spelers op 1 onderwerp te doen. De vorige keer kon je ook al bijna niet onderscheiden waar het nog over ging. Ikzelf heb verder ook geen connecties met de makers van de 630/632. Wil je meer over de dingen discussieren, dan blijft er enkel de mogelijkheid van een nieuwe posting over dit onderwerp over. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MAD Palace, Bedankt voor je reactie ! (me humble, humble _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ )

Geeft toch niet dat er opeens een actieve poster bij is. Spices up things, wouldn't you say ? Ik ben van het type, eerst zelf alles proberen, dan vragen. Vandaar dat ik er wellicht wat "opduik". Maar ik bedoel geen disrespect, integendeel, probeer juist behulpzaam niet alleen voor mijzelf te zijn. Genoeg defense though.

Ik ben blij te zien dat de speler het doet zoals hij het zou moeten doen, bij jou dan.

Helaas krijg ik dat bij mij thuis niet voor elkaar, dus lijkt een gang terug naar de winkel inderdaad over. Toch wil ik daar goed beslagen ten ijs komen en niet voor gek verklaard worden, omdat ik een of andere system setting over het hoofd gezien heb. Vandaar graag toch nog de volgende vragen ter ultieme verduidelijking, vermits je nog een keer de tijd wilt nemen:

Toen je de tests uitvoerde, welke omschakeling heb je gedaan voor luisteren naar de SPDIF (digital-out) en analoog out (Stereo), was deze omschakeling
a. uitsluitend op je receiver (ingang/bronkeuze), of
b. moest je daarvoor (ook) een setting in het system menu van de DVD speler of een knop op de afstandsbediening ervan drukken, zo ja, welke dan ?

In het gunstigste geval zou eigenlijk alle door jouw geteste audio altijd via de SPDIF uitgang aan de receiver aangeboden moeten worden en dat deze receiver deze dan ook kan omzetten naar analoog (D/A conversie).
Als dat inderdaad precies zo werkt bij jou, dan is er:
- of iets mis met mijn receiver (maar dat is dan gek, want alle voorgaande DVD-spelers doen het wel via digital-out (en de receiver herkent en laat zien wat voor soort)
- of iets mis met mijn Philips 720SA (dus niet met alle, maar alleen met de mijne, wel gek hoor !) en kan ik dus terug met een goed verhaal naar de winkel (wel weer vervelend natuurlijk).

Dus, help me nog even 1 keer met een liefst duidelijke testomschrijving.

Zelf heb ik ook nog een testje gedaan, maar heb chronisch tijdgebrek. Dus nu alleen het volgende:

Ik heb een SVCD (NTSC IMAX). Deze wordt herkend in de 720SA en speelt hem vervolgens af, maar... GEEN GELUID VIA SPDIF, alleen via analoog out. Volgens mij is dat echt verkeerd, of zie ik nog steeds iets over het hoofd, please, help ! Nog eens: met mijn vorige DVD spelers was dit geen issue terwijl uitsluitend digital out aangesloten (DIG 2 input op Marantz 6300, DATA present). SVCD geluid is volgens mij MPEG 1 layer 2 (afgekort als MP2 of MPA) 44,1kHz 224kbps, dus het lijkt erop dat in mijn speler op de een of ander manier MP2 niet doorgegeven wordt of in een norm die niet herkend wordt door mijn receiver, ra, ra wat zou het zijn?

Wellicht ten overvloede:

Ik gebruik de volgende Hifi-Video configuratie:
DVD speler:
System Menu
Audio DIG OUT: ALL
meerdere malen drukken op knop audio of surround op remote maakt niets uit voor dig-out signaal (voor het laatste gaat blauwe lampje afwisselend aan/uit)

Connecties:
- Scart naar TV (dat is dus ook analoog out voor audio)
- (lange) stereo cinch vanaf TV naar naar analoog in (TV) van
receiver Marantz SR-6300
- (lange) mono cinch vanaf SPDIF DVD speler naar Digital In 2 (DVD) op receiver.
Ik kan dus ingangen omschakelen op de receiver, maar hoefde dat nooit.
De receiver staat niet onder de TV maar op enige afstand ervan. Dat was tot nu toe geen enkel probleem. Ook nu speelt alle AC3 en DTS probleemloos af.

N.B.: Ik kan voor de analoge uitgang de stand CLASSIC niet kiezen: komt niet voor in de rij. Klopt dat voor FW v31?

Met de allervriendelijkste groet !

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 128688 op 16-11-2004 03:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn audio tests zijn tot nu toe:

MP2 varianten:

MPEG1 Layer 2 44.1kHz 2/0: SPDIF OUT > NIETS met digital out setting > ALL (wel met setting > PCM ONLY, maar vereist dus een aantal extra handelingen) en analoog STEREO OUT > OK (additionele test, maar gebruik analoog niet).
Dit type geluid zit o.a. bij (S)VCDs met 224 kbps en is in het algemeen de meest verspreide geluidssoort tot de komst van MP3 (=MPEG1 Layer 3)

MPEG1 Layer 2 48kHz 2/0: zelfde resultaat als hierboven. Dit geluid zit o.a. soms bij DVDs (en vrijwel standaard bij eigenbaksels vanaf DV op DVD)

Alle MP3,
AC3 en
DTS versies doen het tot nu toe via digital out op setting digital out > ALL,
heb niet getest op analoog out (gebruik ik niet).
Daardoor sluit ik uit dat er een probleem zou kunnen zijn met de SPDIF link tussen de DVD speler en receiver van ca. 5 m. Wel kan het zijn dat mijn receiver de taal niet spreekt die de Philips DVD speler uitzendt in het geval van MP2 geluid. Gek genoeg doet MP3 het dus wel en je zou verwachten dat dat dan ook niet werkt via SPDIF. Het ligt dus meer voor de hand dat mijn exemplaar geen of verkeerd MP2 uitgeeft aan de SPDIF.

Kan iemand anders dit naspelen die audio ALLEEN aan digital out heeft aangesloten (dus video niet via scart naar de TV maar bijv via S-Video) ?
Gebruik bijvoorbeeld een (S)VCD.
Op die manier aangesloten voorkom je dat je toch per ongeluk naar analoog geluid via een surround matrix o.i.d. zit te luisteren.
Indien iemand het zo aangesloten heeft en het toch werkt, kun je dan je FW versie en dergelijke posten ? Wellicht kom ik er dan zo achter waarom de mijne het niet doet. Mijn gegevens staan in een eerdere post.

Bij voorbaat dank!

Met vriendelijke groet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb de 720 via SPDIF aangesloten op een Philips versterker.
De STEREO uitgang heb ik rechtstreeks aan een Philips televisie gehangen.
Ik heb hier een paar test-dvd's met verschillende PAL en NTSC fragmenten.
Die fragmenten bevatten allemaal andere audio-standaarden (zoals reeds beschreven). Deze DVD is speciaal gemaakt om de SPDIF ingang van een TV te testen. De versterker kan het in ieder geval allemaal aan!

Tijdens het draaien van de diverse tracks hoorde ik het goede geluid via zowel de versterker (SPDIF) als de televisie (STEREO). Tegelijkertijd! Het display van de versterker gaf dan ook de configuratie weer... en die klopte.

Je zou eigenlijk de speler eens op een andere versterker moeten hangen.
Waarschijnlijk dat je voorgaande spelers gewoon PCM uit stuurde in het geval van MPEG. Ik heb echter nog geen MPEG2 4 en 6 kanaals getest, maar aannemende dat MPEG2 2 kanaals goed gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128913

Ola!

Ik heb wat problemen die ik nog niet in deze thread ben tegengekomen. Wellicht dat jullie me kunnen helpen...

- Bij het afspelen van DVD's lopen beeld en geluid soms niet gelijk. Het gaat hier om echte DVD's, niet om gekopiëerde. DivX enzo speelt prima af, alleen een aantal DVD's dus niet... Enig idee?

- Mijn subwooferuitgang werkt niet. De subwoofer doet het prima als ik het testsignaal van mijn versterker aanzet, dus daar ligt het niet aan. Als ik de subwoofer aansluit op de center uitgang van de speler dan doet hij het ook. Maar als ik em dus op de subwooferuitgang aansluit dan weigert hij dienst. In het menu staat de sub ingeschakeld, dus daar ligt het niet aan.

- Bij het afspelen van DivX en MP3 hoor ik af en toe een piepgeluid: een korte bliep, alsof de speler de hik heeft. Dit zit niet in de mp3's zelf (gecontroleerd).

Weten jullie of ik bovenstaande kan verhelpen met de instellingen van het apparaat of raad je me aan om em te laten repareren?

Alvast bedankt,
Jorg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 128913 schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 09:41:
Ola!

Ik heb wat problemen die ik nog niet in deze thread ben tegengekomen. Wellicht dat jullie me kunnen helpen...

- Bij het afspelen van DVD's lopen beeld en geluid soms niet gelijk. Het gaat hier om echte DVD's, niet om gekopiëerde. DivX enzo speelt prima af, alleen een aantal DVD's dus niet... Enig idee?

- Mijn subwooferuitgang werkt niet. De subwoofer doet het prima als ik het testsignaal van mijn versterker aanzet, dus daar ligt het niet aan. Als ik de subwoofer aansluit op de center uitgang van de speler dan doet hij het ook. Maar als ik em dus op de subwooferuitgang aansluit dan weigert hij dienst. In het menu staat de sub ingeschakeld, dus daar ligt het niet aan.

- Bij het afspelen van DivX en MP3 hoor ik af en toe een piepgeluid: een korte bliep, alsof de speler de hik heeft. Dit zit niet in de mp3's zelf (gecontroleerd).

Weten jullie of ik bovenstaande kan verhelpen met de instellingen van het apparaat of raad je me aan om em te laten repareren?

Alvast bedankt,
Jorg
Interessant. Ik heb zelf weinig ervaring met DVDs, MP3s en met de 6 KANAALS uitgang. Wat ik ervan gebruikt heb deed het zonder probleem. Misschien iemand anders ervaring hiermee en kan deze jongeman helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nieuws uit Signapore over het probleem met veel MP3s op een DVD ...

"The file structure is limited for a single folder: up to 299 sub-folders or up to 648 sub-folders and files combined. Files/folders outside this limitation will not be used (MediaTek limitation)."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MAD Palace:

Bedankt voor je reactie. :)

Het ziet ernaar uit dat een mogelijkheid inderdaad is dat mijn vorige DVD spelers MP2 als PCM uitstuurden. Ik kan trouwens in de handleiding van de Marantz (was toch eens een joint venture met Philips, maar goed) geen enkele verwijzing van welke soort dan ook over MPEG geluid vinden, dus ook niet over MP2 of MP3.

Toch stuurt de Philips MP3 wel op de een of ander manier via digital out verstaanbaar voor de receiver uit, want MP3 wordt door de Marantz gewoon weergegeven (bijv. als geluid bij een DivX) en ik heb GEEN analoge aansluiting actief voor de DVD speler (alleen voor de TV,maar dan moket dat in het display van de receiver staan)

Daar de Marantz (SR6300) zeker weten geen MP3 ondersteunt, stuurt de Philips MP3 dan wel als PCM uit ? Wat denk jij ? Als dat zo is, waarom dan de MP2 niet ? Wellicht dan toch een omissie (of een exemplarische fout ?) 8)7

{Helaas geeft de display of On-TV-screen van de Marantz geen eenduidig uitsluitsel welke soort geluid er binnen komt: hij zegt bij alle geluid dat niet AC3 of DTS is gewoon STEREO en geeft wel grafisch het aantal kanalen aan}

Inmiddels heb ik een reference setup (dus een DVD-speler die via scart en dig-out verbonden is met dezelfde Philips TV, waarbij de TV in het setup-menu gezet is op EXT1+DIG.IN en dus niet luistert naar de analoge signalen) bestaande uit een DVDR-75 (DVD recorder van Philips) en die speelt de discs met MP2 geluid zonder problemen via dig-out af. Philips kan het dus wel.

Ik ga terug naar de winkel, maar verwacht eerlijk gezegd een lijdensweg. :(

Bedankt voor de ondersteuning, 't was heel behulpzaam. Als je additionele tips hebt, houd ik me aanbevolen.

Met vriendelijke groet.

Nagekomen: Hoewel ik veel referentiemateriaal heb: de audio testdisc die jij gebruikt, is daar een ed2k link van (via e-mail) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Video tests:

Ik heb diverse op CD gebrande DivX films op een DVD gezet, ieder in eigen subdir en alle met *.srt subtitels. Er staat geen film of ander bestand in de root van de DVD. Gewoon gebrand als ISO.

Nu laat de 720SA de disc structuur zien en kan ik films selecteren en ze spelen af. Nu ook DivX3.11 met MP3 geluid, etc. Geen herkenningsproblemen meer. Ik moet nu wel alles opnieuw branden...snif.

Toch nog een klein probleempje nu:
De subtitels werken nu niet meer voor geen enkele film (alle *.srt). Van 1 film deed de CD het voorheen wel en ook de bijbehorende *srt, maar nu dus niet meer (zelfde bestanden). Op de CD stond de film *.avi en de *.srt in de root en de enige *.srt had een andere naam dan de film. Toch kon ik hem selecteren met de subtitle toets.

Vraag 1:
Is het mogelijk dat een *.avi film en bijbehorende *.srt in de root moeten staan. Of moet er altijd een dergelijke combinatie in de root staan om andere subtitels te kunnen kiezen die wellicht in subdirs staan ? Moet er altijd minimaal 1 subtitle dezelfde naam hebben als de film om meerdere andere te kunnen selecteren ? (dat laatste hoefde voor minstens 1 film op CD bij mij trouwens niet). Kortom wat zijn de minimum-eisen eigenlijk (nog niet eenduidig gevonden) voor subtitels m.b.t. subdirs en plaats op de disc ?

Vraag 2:
Zijn de regels voor welke subdir nu wel en niet mogen in combinatie met wat voor deze speler ergens al gepost ?

Met vriendelijke groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 128688 schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 12:33:
Het ziet ernaar uit dat een mogelijkheid inderdaad is dat mijn vorige DVD spelers MP2 als PCM uitstuurden.
Toch stuurt de Philips MP3 wel op de een of ander manier via digital out verstaanbaar voor de receiver uit, want MP3 wordt door de Marantz gewoon weergegeven (bijv. als geluid bij een DivX)

Nagekomen: Hoewel ik veel referentiemateriaal heb: de audio testdisc die jij gebruikt, is daar een ed2k link van (via e-mail) ?
De TestDVDs zijn van Philips en niet te downloaden. Er is enkel een DivXTestCD beschikbaar via internet zover ik weet. Wat MPEG en MP3 betreft: de meeste versterkers kunnen geen MP3 decoderen. Ik weet ook niet of er wel een standaard is die MP3 over SPDIF kan versturen. MP3 wordt dus altijd gedecodeerd en als AudioCD verstuurt over SPDIF (PCM 2/0). De andere MPEG (MPA/MP2) is wel een standaard en wordt al jaren gebruikt voor VCD en DVD. Deze zit dus ook in de SPDIF standaard. SACD is ook zo'n leuk ding... zit ook niet in de SPDIF standaard. Bij de 720 is er dus voor gekozen om SACD helemaal niet via SPDIF te sturen. Want downmixen is geen optie... dan kun je net zo goed de gewone CD compatibiliteit van de SACD gebruiken.
Anoniem: 128688 schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 13:11:
De subtitels werken nu niet meer voor geen enkele film (alle *.srt). Van 1 film deed de CD het voorheen wel en ook de bijbehorende *srt, maar nu dus niet meer (zelfde bestanden). Op de CD stond de film *.avi en de *.srt in de root en de enige *.srt had een andere naam dan de film. Toch kon ik hem selecteren met de subtitle toets.
Het stukje voor de punt (.) moet gelijk zijn aan de titel van de film.
Dus "Spiderman 2.avi" en "Spiderman 2.srt" of "Spiderman 2.en.srt" en "Spiderman 2.nl.srt".

[ Voor 47% gewijzigd door Anoniem: 118388 op 16-11-2004 13:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126030

Anoniem: 118388 schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 10:18:
Nieuws uit Signapore over het probleem met veel MP3s op een DVD ...

"The file structure is limited for a single folder: up to 299 sub-folders or up to 648 sub-folders and files combined. Files/folders outside this limitation will not be used (MediaTek limitation)."
betekent dit dat deze nummers niet worden verhoogt?
kunnen ze er niet omheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125551

Hi guys,

Do we have any DVP720 user with a working cable in this forum?

Looks like a firmware hack was found to get proper colors on divx subtitles (that is non transparent pure white, non transparent pure black) but:

-nobody courageous enough to try it without the cable nearby... so please...anybody :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 115951

Anoniem: 125551 schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 14:12:
Hi guys,

Do we have any DVP720 user with a working cable in this forum?

Looks like a firmware hack was found to get proper colors on divx subtitles (that is non transparent pure white, non transparent pure black) but:

-nobody courageous enough to try it without the cable nearby... so please...anybody :'(
Yeah anybody ? I'd like to know if this works.... subs like that are a must. if not i'll sell my player....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 126030 schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 13:51:
[...]

betekent dit dat deze nummers niet worden verhoogt?
kunnen ze er niet omheen?
Nee... beperking vanuit de chip (-fabrikant).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Speler nog niet uitgerijpt genoeg en ingeleverd bij shop en geld terug.

DVD Player not developed enough yet, returned to shop and re-embursed.

Bedankt voor alle hulp.

Thanks for all your help.

Met vriendelijke groet.

Yours sincerely.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij de 720 is er dus voor gekozen om SACD helemaal niet via SPDIF te sturen. Want downmixen is geen optie... dan kun je net zo goed de gewone CD compatibiliteit van de SACD gebruiken.
Downmixen is niet nodig als je de stereotracks van een SACD afspeelt. Wat ik al eerder heb geschreven, is dat SACD niet via SPDIF gaat vanwege copyright. Ik meen mij althans te herinneren dat 1 van de voordelen van SACD, die Sony en Philips promoten, de niet-kopieerbaarheid is om muziekproducenten om te krijgen. In dat licht zal SACD dus nooit deel uitmaken van de SPDIF-standaard. Helaas kan ik erg weinig informatie vinden over SACD om mijn verhaal te ondersteunen.

*edit*
Of bedoel je met downmixen de DSD datastream omzetten naar PCM? Want in dat geval heeft SACD inderdaad weinig zin. Hoewel je natuurlijk wel kunt omzetten naar bijv 24bit/96kHz wat nog altijd beter is dan cd-audio.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 55563 op 16-11-2004 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124278

Tijdje geleden geweest dat ik heb meegedaan, afgelopen uur alle nieuwe posts gelezen (zo'n 400!!) en ben weer bij!

Een update dus: doordat ik wel problemen had met een haperend DVD beeld (niet DivX) bij het verschijnen van subs en het weer versnellen van het beeld vlak erna heb ik drie weken terug mijn speler ingeleverd met test DVD. Nu heb ik gebeld wat de status was: kennelijk een niet of te duur oplosbaar probleem dus ik heb een nieuwe uit de winkel gekregen ( :*) ) V31 zoals de rest ook (de test DVD moet ik nog terug zien te krijgen).

Ik wil mee experimenteren nu het weer kan, maar wil toch ergens nog de officiele V31 kunnen opslaan voordat ik naar V33/34 ga (voorzover beschikbaar), zodat ik weer terug kan (ik las een paar honderd berichten terug dat iemand pas na upgrade naar V33 het door mij beschreven probleem tegenkwam; omdat ik naar V33 was zonder een oude te hebben liggen kon ik niet meer downgraden om te zien of daarmee mijn probleem weer weg zou gaan, ik wil voorkomen dat ik nòg een keer terug moet naar de winkel door een upgrade van mij).

1e vraag dus: iemand de V31 op de plank liggen?
2e vraag: @Caz/MadP.: is jullie tussenproduct nou echt nergens te krijgen?

Ik lees weer met enthousiasme mee!

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 124278 op 16-11-2004 18:03 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:24
Anoniem: 124278 schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 17:58:
Tijdje geleden geweest dat ik heb meegedaan, afgelopen uur alle nieuwe posts gelezen (zo'n 400!!) en ben weer bij!

Een update dus: doordat ik wel problemen had met een haperend DVD beeld (niet DivX) bij het verschijnen van subs en het weer versnellen van het beeld vlak erna heb ik drie weken terug mijn speler ingeleverd met test DVD. Nu heb ik gebeld wat de status was: kennelijk een niet of te duur oplosbaar probleem dus ik heb een nieuwe uit de winkel gekregen ( :*) ) V31 zoals de rest ook (de test DVD moet ik nog terug zien te krijgen).

Ik wil mee experimenteren nu het weer kan, maar wil toch ergens nog de officiele V31 kunnen opslaan voordat ik naar V33/34 ga (voorzover beschikbaar), zodat ik weer terug kan (ik las een paar honderd berichten terug dat iemand pas na upgrade naar V33 het door mij beschreven probleem tegenkwam; omdat ik naar V33 was zonder een oude te hebben liggen kon ik niet meer downgraden om te zien of daarmee mijn probleem weer weg zou gaan, ik wil voorkomen dat ik nòg een keer terug moet naar de winkel door een upgrade van mij).

1e vraag dus: iemand de V31 op de plank liggen?
2e vraag: @Caz/MadP.: is jullie tussenproduct nou echt nergens te krijgen?

Ik lees weer met enthousiasme mee!
Ik heb v31 nog wel, stuur maar even een mailtje :)