Philips DVP 720 SA (DVD speler met DivX en SACD)

Pagina: 1 2 ... 8 Laatste
Acties:
  • 18.111 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Anoniem: 55563

Enigma69 schreef op woensdag 17 november 2004 @ 18:34:
[...]

Ik denk dat ze het direct naar buiten sturen van het DSD signaal nou juist niet willen, omdat het hiermee wel heel gemakkelijk wordt gemaakt een exacte kopie van de SACD te maken. Ik denk dat ze wel een digitale uitgang willen, maar deze moet dan niet in het DSD formaat zijn, maar in een PCM achtig formaat van eenzelfde kwaliteit, dit zou het exacte kopieren tegengaan, maar toch een betere geluidskwaliteit hebben. (en daar is inderdaad volgens mij nog geen standaard voor).
Dat heb ik ook al een aantal keren geschreven, maar MAD Palace dacht dat die kopieerbaarheid er niet zo toe deed. PCM via SPDIF is natuurlijk geen enkel probleem. Tot en met 24bit/192kHz wordt gewoon ondersteund. Om nou te zeggen dat dat dezelfde kwaliteit geeft als DSD...? In ieder geval gaat hiermee het 'analoge' karakter van DSD verloren en heb je weer te maken met afrondfouten in het PCM-signaal. De hoorbaarheid hiervan enz enz is echter een heel andere (eindeloze) discussie...

Anoniem: 118388

Topicstarter
Anoniem: 55563 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 03:17:
[...]

Dat heb ik ook al een aantal keren geschreven, maar MAD Palace dacht dat die kopieerbaarheid er niet zo toe deed. PCM via SPDIF is natuurlijk geen enkel probleem. Tot en met 24bit/192kHz wordt gewoon ondersteund. Om nou te zeggen dat dat dezelfde kwaliteit geeft als DSD...? In ieder geval gaat hiermee het 'analoge' karakter van DSD verloren en heb je weer te maken met afrondfouten in het PCM-signaal. De hoorbaarheid hiervan enz enz is echter een heel andere (eindeloze) discussie...
Ik weet niet precies wat DSD is, maar als dat hte SACD formaat is, dan zit DSD dus niet in de standaard van SPDIF. Die kent enkel manieren om PCM, MPEG, AC3 en DTS over te sturen. Er is dus uitbreiding nodig... maar of dat vanwege copyright overwegingen komt? Misschien dat de DSD standaard over SPDIF wel by default een bitje meekrijgt die aangeeft dat je het niet mag opnemen ;-)

Anoniem: 129235

Hallo,

Ik ben nieuw hier, en heb me eigelijk alleen geregistreerd om wat vragen te stellen over de DVP 720 SA. Ik hoop niet dat dit een probleem is.

Ik ben van plan deze speler aan te schaffen, voornamelijk voor het afspelen van DivX, alleen heb ik na het lezen van de hele thread nog enkele vragen over andere formaten.
Mijn vriendin is Vietnamees en ik download voor haar altijd Vietnamese films, dit zijn een soort soaps van 20 - 50 aflevering. Ze kijkt ze nu via de TV out van een laptop, maar ik zou ze graag op DVD willen branden, zodat ze ze via de DVP 720 kan kijken.
De films zijn meestal losse mpeg bestanden (VCD), of (complete) SVCD's met chinese audio in het ene kanaal en vietnamese audio in het andere kanaal.

Ik heb de volgende vragen.

- als ik losse .mpg bestanden op een DVD+R of Dual Layer DVD+R brand, kan de DVP 720 ze dan gewoon afspelen?
- als ik een complete SVCD (dus niet alleen de video file, maar ook de directories enzo) op een Dual Layer DVD brand, kan de DVP 720 dit ook afspelen? bijv:
/DISC1/
/DISC2/
/DISC3/
etc ...
- Heeft de DVP 720 de mogelijkheid om alleen het linker of rechter audio kanaal af te spelen op beide speakers, zoals dat bij bijv. Windows Media Player kan?

Alvast bedankt.

Topicstarter
Anoniem: 129235 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 12:02:
Hallo,

Ik ben nieuw hier, en heb me eigelijk alleen geregistreerd om wat vragen te stellen over de DVP 720 SA. Ik hoop niet dat dit een probleem is.

Ik ben van plan deze speler aan te schaffen, voornamelijk voor het afspelen van DivX, alleen heb ik na het lezen van de hele thread nog enkele vragen over andere formaten.
Mijn vriendin is Vietnamees en ik download voor haar altijd Vietnamese films, dit zijn een soort soaps van 20 - 50 aflevering. Ze kijkt ze nu via de TV out van een laptop, maar ik zou ze graag op DVD willen branden, zodat ze ze via de DVP 720 kan kijken.
De films zijn meestal losse mpeg bestanden (VCD), of (complete) SVCD's met chinese audio in het ene kanaal en vietnamese audio in het andere kanaal.

Ik heb de volgende vragen.

- als ik losse .mpg bestanden op een DVD+R of Dual Layer DVD+R brand, kan de DVP 720 ze dan gewoon afspelen?
- als ik een complete SVCD (dus niet alleen de video file, maar ook de directories enzo) op een Dual Layer DVD brand, kan de DVP 720 dit ook afspelen? bijv:
/DISC1/
/DISC2/
/DISC3/
etc ...
- Heeft de DVP 720 de mogelijkheid om alleen het linker of rechter audio kanaal af te spelen op beide speakers, zoals dat bij bijv. Windows Media Player kan?

Alvast bedankt.
toon volledige bericht
- Losse files op 1 schijf werken prima.
- Ik weet niet wat er gaat gebeuren in het 2e geval.
- Ik had een DivX met 2 audio-tracks en daar kon ik heel goed de twee talen selecteren. Het ligt er ook een beetje aan hoe die 2 talen in je file zitten. Bij AC3 heb je namelijk ook een 1+1 standaard, en ik weet niet precies hoe deze DVD speler daarmee omgaat voor taal-selectie.

Anoniem: 118388 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 12:44:
[...]

- Losse files op 1 schijf werken prima.
- Ik weet niet wat er gaat gebeuren in het 2e geval.
- Ik had een DivX met 2 audio-tracks en daar kon ik heel goed de twee talen selecteren. Het ligt er ook een beetje aan hoe die 2 talen in je file zitten. Bij AC3 heb je namelijk ook een 1+1 standaard, en ik weet niet precies hoe deze DVD speler daarmee omgaat voor taal-selectie.
Bedankt voor je antwoord. Waarschijnlijk gewoon een kwestie van proberen dus. Ik denk dat ik hem maar gewoon ga aanschaffen.
Toch nog even ter verduidelijking, hij kan wel gebrande Dual Layer DVDr afspelen toch?

• janusja
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-06 18:09
Als ik in m'n 720 een CD draai met een DIVX film hoor ik continu de leeskop heen en weer gaan (tenminste, ik denk dat het dat geluid is).

Een geluid als tsjk, tsjk... nou ja, je kent het wel :)

Het geluid is niet onwijs hard of zo maar wel zo hard dat ik het overal in m'n kamer goed kan horen en ik erger me er ook wel aan, je hoort het ook continu in stille passages van de film (wat toch vaak het grootste deel van de tijd is).

Is dit geluid normaal bij de 720? Bij het afspelen van een DVD is het een stuk minder.

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-07 13:26

flexje

got-father

janusja schreef op donderdag 18 november 2004 @ 13:48:
Als ik in m'n 720 een CD draai met een DIVX film hoor ik continu de leeskop heen en weer gaan (tenminste, ik denk dat het dat geluid is).

Het geluid is niet onwijs hard of zo maar wel zo hard dat ik het overal in m'n kamer goed kan horen en ik erger me er ook wel aan, je hoort het ook continu in stille passages van de film (wat toch vaak het grootste deel van de tijd is).

Is dit geluid normaal bij de 720? Bij het afspelen van een DVD is het een stuk minder.
Kan het niet zo zijn dat je lens vies is???

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

• Wouter!
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-07 13:12
Het ligt er ook een beetje aan hoe die 2 talen in je file zitten. Bij AC3 heb je namelijk ook een 1+1 standaard, en ik weet niet precies hoe deze DVD speler daarmee omgaat voor taal-selectie.
Volgens mij werkt het bij de filmpjes waar hij het over heeft heel anders, namelijk zoals hij zegt gewoon chinees op rechts en vietnamees op links (of andersom). Zo werkten de twee-talige zenders op TV ook altijd (zoals Eurosport vroeger en sommige films op Duitse kanalen). Ik had 'n videorecorder waarop je kon selecteren of ie L, R of L+R moest laten horen. Bij Eurosport hoorde je dan Engels op links en Nederlands op rechts. De TV's kregen hier gewoon een herkenningsfunctie voor zodat je altijd gewoon Engels òf Nederlands mono kon beluisteren.

Topicstarter
ThaWout schreef op donderdag 18 november 2004 @ 14:33:
Volgens mij werkt het bij de filmpjes waar hij het over heeft heel anders, namelijk zoals hij zegt gewoon chinees op rechts en vietnamees op links (of andersom). Zo werkten de twee-talige zenders op TV ook altijd (zoals Eurosport vroeger en sommige films op Duitse kanalen). Ik had 'n videorecorder waarop je kon selecteren of ie L, R of L+R moest laten horen. Bij Eurosport hoorde je dan Engels op links en Nederlands op rechts. De TV's kregen hier gewoon een herkenningsfunctie voor zodat je altijd gewoon Engels òf Nederlands mono kon beluisteren.
Yep... hierbij wordt wel data met de uitzending meegestuurd dat er 2 talen zijn. Als die info niet door de 720 wordt gelezen dan kan hij dus ook niet weten dat er 2 talen inzitten.
janusja schreef op donderdag 18 november 2004 @ 13:48:

Ik heb dat heeeel soms wel eens. Maar bij mijn DVD brander in de PC die ik laatst gekocht heb, is dat nog veel erger. Volgens mij is dat gewoon normaal bij een DVD spelelend medium. Vooral als je er dan een CD in doet.

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 118388 op 18-11-2004 15:01 ]

ThaWout schreef op donderdag 18 november 2004 @ 14:33:
[...]

Klopt. Links de ene taal en Rechts de andere taal. Ik weet niet of er verder nog wat wordt mee gestuurd. Met Windows Media Player heb je deze optie:

Afbeeldingslocatie: http://www.groningendance.com/audio.jpg

Ik weet niet of dat standaard is, of dat die mpegs dat 'meesturen'. Ik hoop het laaste, want dan neem ik aan dat de DVP 720 dat ook wel kan zien.

Anoniem: 124278

Anoniem: 129235 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 20:43:
[...]

Klopt. Links de ene taal en Rechts de andere taal. Ik weet niet of er verder nog wat wordt mee gestuurd. Met Windows Media Player heb je deze optie:

[afbeelding]

Ik weet niet of dat standaard is, of dat die mpegs dat 'meesturen'. Ik hoop het laaste, want dan neem ik aan dat de DVP 720 dat ook wel kan zien.
Als je nu een klein voorbeeldje zou kunnen maken (bijvoorbeeld met TMPGEnc-MPEGTools een klein deel van je mpeg-bestand knippen) en dat ergens neerzetten, ons vervolgens even laten weten waar we hem kunnen halen, dan kunnen wij (die de speler al hebben) vast wel even checken of/hoe dat het werkt? Zijn we meteen van alle gespeculeer af (in deze tijd van speculaas).
Anoniem: 129235 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 12:02:
[...]

/DISC1/
/DISC2/
/DISC3/
etc ...
Heeft een SVCD schijf ook z'n mpeg2-bestand in een map MPEGAV oid staan, en is de extensie van het videobestand net als bij MPEG1 dan ook .dat? Is lang geleden dat ik er eentje heb gezien, maar als dat zo is kan je volgens mij met een of ander tooltje de header van het .dat-bestand omzetten naar .mpg. Die kun je dan weer allemaal gezellig samen in een map op DVD branden en dan afspelen. Is maar een tip en duurt niet echt lang volgens mij...

Anoniem: 124278 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 21:56:
[...]
Als je nu een klein voorbeeldje zou kunnen maken (bijvoorbeeld met TMPGEnc-MPEGTools een klein deel van je mpeg-bestand knippen) en dat ergens neerzetten, ons vervolgens even laten weten waar we hem kunnen halen, dan kunnen wij (die de speler al hebben) vast wel even checken of/hoe dat het werkt? Zijn we meteen van alle gespeculeer af (in deze tijd van speculaas).
Dat zou mooi zijn, ik ga dat morgen even doen en dan plaats ik de link hier wel.
[...]
Heeft een SVCD schijf ook z'n mpeg2-bestand in een map MPEGAV oid staan, en is de extensie van het videobestand net als bij MPEG1 dan ook .dat? Is lang geleden dat ik er eentje heb gezien, maar als dat zo is kan je volgens mij met een of ander tooltje de header van het .dat-bestand omzetten naar .mpg. Die kun je dan weer allemaal gezellig samen in een map op DVD branden en dan afspelen. Is maar een tip en duurt niet echt lang volgens mij...
SVCD heeft een directory /mpeg2/ met daarin een AVSEQ01.MPG file, dus ik kan ze inderdaad waarschijnlijk wel gewoon renamen en dan als losse mpegs in de root of in een map van de DVD branden. Tenzij die andere directories nog van belang zijn voor bijv. de 2 talige audio oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118388 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 11:46:
Ik weet niet precies wat DSD is, maar als dat hte SACD formaat is, dan zit DSD dus niet in de standaard van SPDIF. Die kent enkel manieren om PCM, MPEG, AC3 en DTS over te sturen. Er is dus uitbreiding nodig... maar of dat vanwege copyright overwegingen komt? Misschien dat de DSD standaard over SPDIF wel by default een bitje meekrijgt die aangeeft dat je het niet mag opnemen ;-)
DSD is inderdaad het formaat voor SACD en staat voor Direct Stream Digital. Het is totaal niet te vergelijken met PCM. Het is een 1bit 2,8 MHz signaal en bestaat niet uit vaste 'woordlengtes' zoals PCM. Hier een plaatje om dat duidelijk te maken:

Afbeeldingslocatie: http://agentsmith.mine.nu/images/DSD.gif

Op de site www.superaudio-cd.com kun je ook een pdf-document vinden met meer technische info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:56
In de doos: Speler, SCART-kabel, afstandsbediening, 2 batterijen, handleiding, SACD
Ik heb laast ook dit spelertje gekocht maar ik had geen SACD in de doos zitten, mis ik nu iets heel moois en moet ik weer snel terug naar de winkel om daarom te vragen of stelt het niet zoveel voor?

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117333

a casema user schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 09:50:
[...]

Ik heb laast ook dit spelertje gekocht maar ik had geen SACD in de doos zitten, mis ik nu iets heel moois en moet ik weer snel terug naar de winkel om daarom te vragen of stelt het niet zoveel voor?
De SACD is er één van Sting, dus kan je zelf bepalen of het de moeite waard is. Je moet even goed kijken naar het type speler je gekocht hebt, de DVP720SA/00 is er één met de SACD, bij andere types zoals bijvoorbeeld de DVP720SA/02 zit er geen één in de doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
a casema user schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 09:50:
[...]

Ik vond het niet de moeite. Ik heb geen hekel aan Sting maar vind gewoon dat laatste album niet echt geweldig. Beetje slaapverwekkend... hij wordt ook oud denk ik. Maar is wel grappig want misschien koop je nooit meer een CD met SACD ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Anoniem: 124278 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 21:56:
[...]

Bij deze http://www.groningendance.com/test.mpg

Nogmaals bedankt.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 129235 op 19-11-2004 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb mijn download nu aangezet, helaas heb ik momenteel nogal teruggeknepen snelheid (lang leve Chello :( :( met hun :r Acceptable Use Policy |:( ) dus misschien komt iemand anders eerder met het testresultaat, maar over 3 uur is de download binnen :Z en dan zullen we eens kijken!!! :*)

Off-topic update: 22:22u 44% gereed. My god.... :'(
23:22u 89%... Mooi gemiddelde wel weer dan :D

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 124278 op 19-11-2004 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enigma69855
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-03-2022

Enigma69855

Candle in my eye.......

Anoniem: 55563 schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 07:28:
[...]

DSD is inderdaad het formaat voor SACD en staat voor Direct Stream Digital. Het is totaal niet te vergelijken met PCM. Het is een 1bit 2,8 MHz signaal en bestaat niet uit vaste 'woordlengtes' zoals PCM. Hier een plaatje om dat duidelijk te maken:

[afbeelding]

Op de site www.superaudio-cd.com kun je ook een pdf-document vinden met meer technische info.
Ik dacht er ook aan deze links te plaatsen, maar je was me voor ;)

Digitale Signaal bewerking was 1 van de leukere vakken die ik op de HBO gevolgd heb, helaas heb ik er niet zo erg veel mee te maken in mijn huidige baan. Maar toen ik deze SA-CD/DVD/DivX speler kocht heb ik weer wat bij gelezen, en ik moet zeggen dat dit toch een hele elegante manier is om een hoge audio kwaliteit te verkrijgen zonder ontzettend hoge bitrates te gebruiken.

Ze gebruiken 4x zoveel data (+/- 2,8Mb/s tegen +/- 0,7Mb/s) dan bij een gewone CD, maar het frequentie bereik wordt vervijfvoudigd (rond de 100Khz ipv 22,1Khz). Verder is het volgens mij zo dat in de lagere frequenties van dit spectrum (tot 20.000Hz) de geluidsterkte veel nauwkeuriger te regelen is met deze techniek (Van dit laatste ben ik niet zeker en is pure speculatie van mijn kant, dus als iemand het zeker weet mag ie het zeggen).

Wegens verhuizing te koop gevraagd: Sociaal leven in omgeving Arnhem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129235 schreef op donderdag 18 november 2004 @ 20:43:
[...]

Als ik je MPEG met Media Player bekijk, heb ik een vermakelijke mengeling van twee talen door elkaar. In het plaatje dat jij toonde kan ik alleen "defaults" kiezen. Kennelijk is de MPEG dus ofwel niet meer als tweetalig te herkennen voor Media Player, ofwel jij hebt een extra driver/instelling in je PC. Doet deze file het bij jou in Media Player wel gewoon?

Morgen zal ik eens op de 720SA kijken wat hij doet. Nu even geen tijd voor verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124278 schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 23:44:
[...]

Als ik je MPEG met Media Player bekijk, heb ik een vermakelijke mengeling van twee talen door elkaar. In het plaatje dat jij toonde kan ik alleen "defaults" kiezen. Kennelijk is de MPEG dus ofwel niet meer als tweetalig te herkennen voor Media Player, ofwel jij hebt een extra driver/instelling in je PC. Doet deze file het bij jou in Media Player wel gewoon?

Morgen zal ik eens op de 720SA kijken wat hij doet. Nu even geen tijd voor verder!
Welke versie van WMP gebruik jij? Misschien is het een optie die alleen in 10 zit? Ik heb het hier thuis even op de laptop geprobeerd (met de upgeloade test.mpg) en ik zie wel die links/rechts keuze in dat menuutje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Enigma69 schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 21:38:
Ik dacht er ook aan deze links te plaatsen, maar je was me voor ;)

Digitale Signaal bewerking was 1 van de leukere vakken die ik op de HBO gevolgd heb, helaas heb ik er niet zo erg veel mee te maken in mijn huidige baan. Maar toen ik deze SA-CD/DVD/DivX speler kocht heb ik weer wat bij gelezen, en ik moet zeggen dat dit toch een hele elegante manier is om een hoge audio kwaliteit te verkrijgen zonder ontzettend hoge bitrates te gebruiken.

Ze gebruiken 4x zoveel data (+/- 2,8Mb/s tegen +/- 0,7Mb/s) dan bij een gewone CD, maar het frequentie bereik wordt vervijfvoudigd (rond de 100Khz ipv 22,1Khz). Verder is het volgens mij zo dat in de lagere frequenties van dit spectrum (tot 20.000Hz) de geluidsterkte veel nauwkeuriger te regelen is met deze techniek (Van dit laatste ben ik niet zeker en is pure speculatie van mijn kant, dus als iemand het zeker weet mag ie het zeggen).
De DSD stream is inderdaad 2,8 Mb/s. Omdat er losless compressie wordt toegepast wordt dit teruggedrongen tot ongeveer de helft daarvan.

Bij lage frequenties kun je inderdaad de geluidsterkte min of meer 'traploos' coderen. Bij hoge frequenties wordt dat wat lastiger, omdat die simpelweg meer data vereisen. Maar in de praktijk gaat dat tot 20kHz erg goed. Ik heb zelf een aantal luistertests verricht met die bijgeleverde Sting SACD en ik was toch wel erg verrast van de kwaliteit t.o.v. een audio-cd. Vooral bij het laatste nummer, een live optreden, klinkt Sting's stemgeluid erg vol en gedetailleerd terwijl op de cd-laag (afgespeeld op een dure Philips standalone cd-speler) Sting wat matter klinkt. Vooral als je wat langer SACD hebt geluisterd hoor je een duidelijk verschil als je ineens weer een cd'tje draait. En dat op een vrij gemiddelde installatie van Philips uit 1996 (2 zuilen en center + surround speakers).

Gisteren zag ik zelfs voor het eerst reclame op tv waarin een aantal sacd's werd gepromoot. Misschien is dit wel een voorbode van een flink aantal nieuwe releases door de platenmaatschappijen. Groot voordeel dat eerder al is aangehaald is de (voorlopige) niet-kopieerbaarheid van het medium. Philips heeft het onder meer over een "onzichtbaar watermerk" dat hiervoor zorgt. Dit is misschien nog wel een belangrijkere reden voor musici om over te schakelen op sacd dan de betere kwaliteit ervan.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 55563 op 20-11-2004 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enigma69855

Enigma69855

Candle in my eye.......

Anoniem: 55563 schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 00:14:
[...]

De DSD stream is inderdaad 2,8 Mb/s. Omdat er losless compressie wordt toegepast wordt dit teruggedrongen tot ongeveer de helft daarvan.

Bij lage frequenties kun je inderdaad de geluidsterkte min of meer 'traploos' coderen. Bij hoge frequenties wordt dat wat lastiger, omdat die simpelweg meer data vereisen. Maar in de praktijk gaat dat tot 20kHz erg goed. Ik heb zelf een aantal luistertests verricht met die bijgeleverde Sting SACD en ik was toch wel erg verrast van de kwaliteit t.o.v. een audio-cd. Vooral bij het laatste nummer, een live optreden, klinkt Sting's stemgeluid erg vol en gedetailleerd terwijl op de cd-laag (afgespeeld op een dure Philips standalone cd-speler) Sting wat matter klinkt. Vooral als je wat langer SACD hebt geluisterd hoor je een duidelijk verschil als je ineens weer een cd'tje draait. En dat op een vrij gemiddelde installatie van Philips uit 1996 (2 zuilen en center + surround speakers).

Gisteren zag ik zelfs voor het eerst reclame op tv waarin een aantal sacd's werd gepromoot. Misschien is dit wel een voorbode van een flink aantal nieuwe releases door de platenmaatschappijen. Groot voordeel dat eerder al is aangehaald is de (voorlopige) niet-kopieerbaarheid van het medium. Philips heeft het onder meer over een "onzichtbaar watermerk" dat hiervoor zorgt. Dit is misschien nog wel een belangrijkere reden voor musici om over te schakelen op sacd dan de betere kwaliteit ervan.
toon volledige bericht
Ik heb ook de bijgeleverde Sting SA-CD geluisterd, het klinkt inderdaad prima, maar ik ben zelf niet zo'n liefhebber van zijn muziek. Ik heb wel de SA-CD van Norah Jones gekocht en wat mij hierbij vooral opvalt is dat vooral de lage tonen van de bas veel beter klinken.

Over dat watermerk: Ik heb inderdaad hetzelfde gehoord, en omdat de controle van het watermerk in de chip zit is het op did moment onmogelijk om een kopie te maken die ook daadwerkelijk is af te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129235 schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 23:52:
[...]

Welke versie van WMP gebruik jij? Misschien is het een optie die alleen in 10 zit? Ik heb het hier thuis even op de laptop geprobeerd (met de upgeloade test.mpg) en ik zie wel die links/rechts keuze in dat menuutje.
Ik heb em met 10 bekeken...
Komt op mij ook over als dat het menu-item ook eigenlijk voor DVD bedoeld is..
Maar ik zal het straks nog even proberen op de 720..

Edit: The Result

Helaas voor jou. Geen twee kanalen in de mpeg door de 720SA herkend. Maar ik vind het ook al raar dat ik met WMP10 geen twee kanalen in deze mpg zie, dus misschien is er toch ergens een vlaggetje verdwenen. Als je weer iets nieuws te testen hebt, hoor ik het wel.

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 124278 op 20-11-2004 16:23 . Reden: Resultaat erbij ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Enigma69 schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 09:56:
Ik heb ook de bijgeleverde Sting SA-CD geluisterd, het klinkt inderdaad prima, maar ik ben zelf niet zo'n liefhebber van zijn muziek. Ik heb wel de SA-CD van Norah Jones gekocht en wat mij hierbij vooral opvalt is dat vooral de lage tonen van de bas veel beter klinken.

Over dat watermerk: Ik heb inderdaad hetzelfde gehoord, en omdat de controle van het watermerk in de chip zit is het op did moment onmogelijk om een kopie te maken die ook daadwerkelijk is af te spelen.
Behalve een aantal oudere bekende nummers die wel oké zijn, houd ik ook niet zo van Sting. Wat mij betreft had er best een ander schijfje bij mogen zitten ;). Maar goed, het ging mij dan ook puur om de technische kwaliteit van het geluid. Helaas zijn er nog maar weinig SACD's die mij aanspreken. Tot nu toe is vooral klassieke en oude jazzmuziek verkrijgbaar. Of *kuch* Celine Dion *kuch* -achtige muziek. Ben bijvoorbeeld wel van plan om Thriller van Michael Jackson te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enigma69855

Enigma69855

Candle in my eye.......

Anoniem: 55563 schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 16:55:
[...]

Behalve een aantal oudere bekende nummers die wel oké zijn, houd ik ook niet zo van Sting. Wat mij betreft had er best een ander schijfje bij mogen zitten ;). Maar goed, het ging mij dan ook puur om de technische kwaliteit van het geluid. Helaas zijn er nog maar weinig SACD's die mij aanspreken. Tot nu toe is vooral klassieke en oude jazzmuziek verkrijgbaar. Of *kuch* Celine Dion *kuch* -achtige muziek. Ben bijvoorbeeld wel van plan om Thriller van Michael Jackson te kopen.
Klassieke muziek gaat er bij mij meestal wel in, ik probeer nog ergens de SA-CD van Jerry Goldsmith getiteld "The Film Music of Jerry Goldsmith". Deze heb ik tot nu toe nog nergens kunnen vinden bij een nederlandse (online) winkel (of een buitenlandse die niet teveel verzendkosten vraagt).

Maar omdat dit topic toch voornamelijk over deze speler gaat, en niet over SA-CD's, zeg ik nog even het volgende: De problemen met het niet synchroon lopen van het geluid bij DVD's (een van mijn vorige posts) heeft zich bij mij tot nu toe alleen voor gedaan bij "Angel: Season 4". Dus ik ben super tevreden over het apparaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124278 schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 13:07:
[...]
Ik heb em met 10 bekeken...
Komt op mij ook over als dat het menu-item ook eigenlijk voor DVD bedoeld is..
Maar ik zal het straks nog even proberen op de 720..

Edit: The Result

Helaas voor jou. Geen twee kanalen in de mpeg door de 720SA herkend. Maar ik vind het ook al raar dat ik met WMP10 geen twee kanalen in deze mpg zie, dus misschien is er toch ergens een vlaggetje verdwenen. Als je weer iets nieuws te testen hebt, hoor ik het wel.
In elk geval bedankt voor het proberen! Ik denk dat ik hoe dan ook de 720SA wel aanschaf, zoviso voor DivX films. En ik kan voor m'n vriendin altijd nog een audio kabeltje maken die bijv. alleen het linker kanaal uistuurt via 2 tulpjes, maar het was natuurlijk mooier geweest als het vanuit de speler zelf kon.
Ik snap niet waarom jij in WMP niet die 2 kanalen ziet. Ik heb de test.mpg net op een andere PC gedownload, en zie ook daar dat 2 'kanalen menuutje' met wmp. Maar het kan zijn dat ik bepaalde drivers of codecs geinstalleerd heb waar dat misschien in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121170

ter info
mabreaker heeft weer nieuwe mediatek tools op zijn site staan, o.a. een "subtitle patcher" om de kleuren van ondertitels aan te passen...
http://personal.inet.fi/koti/mabreaker/mabreaker/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 129235 schreef op zaterdag 20 november 2004 @ 22:41:
[...]

Ik snap niet waarom jij in WMP niet die 2 kanalen ziet. Ik heb de test.mpg net op een andere PC gedownload, en zie ook daar dat 2 'kanalen menuutje' met wmp. Maar het kan zijn dat ik bepaalde drivers of codecs geinstalleerd heb waar dat misschien in zit.
Ik snap het nu ook niet meer: ik heb twee PC's, eentje met WinXP en WMP10, de ander met WIN2K en WMP9. De laatste doet het wel gewoon. Raar... Anyway: nu weten we zeker dat de 720 daar niet mee om kan gaan. Weet je wel zeker dat de twee talen altijd op dezelfde manier links/rechts zijn gecodeerd? Anders zit je vriendin straks elke keer de tulp-plugjes om te zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125308

Hallo,

Ik wilde gisteren spiderman 2 kijken (3 svcd's), maar ik kreeg met geen mogelijkheid het geluid aan de praat. Het vreemde is dat ik diezelfde film ongeveer een maand geleden op de dvp720sa heb gekeken zonder enig probleem. Het enige wat sinds die tijd is veranderd, is de firmware die ik heb geupgrade naar de laatste.

Hebben meer mensen dit probleem?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 121170 schreef op zondag 21 november 2004 @ 12:19:
ter info
mabreaker heeft weer nieuwe mediatek tools op zijn site staan, o.a. een "subtitle patcher" om de kleuren van ondertitels aan te passen...
http://personal.inet.fi/koti/mabreaker/mabreaker/
Helaas werkt dit programma nog niet voor Philips en Pioneer spelers. Die gebruiken een eigen routine voor kleur en transparancy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Wat ik me afvraag, waarom kan je die dingen zo makkelijk regiovrij maken?
Het is toch juiste de bedoeling dat dit niet makkelijk kan?

(en overigens ook een reden waarom ik een speler wel of niet zou kopen!)

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dinictus schreef op maandag 22 november 2004 @ 14:13:
Wat ik me afvraag, waarom kan je die dingen zo makkelijk regiovrij maken?
Het is toch juiste de bedoeling dat dit niet makkelijk kan?

(en overigens ook een reden waarom ik een speler wel of niet zou kopen!)
Zijn de regiocodes niet allang achterhaald? Iets wat ooit verzonnen is om DVDs niet in America te kopen voordat ze in Nederland uit waren? Ik ken geen spelers die nog regio-codes hanteren. Alleen de stand-alone spelers hebben standaard nog regio-codes omdat dat ergens nog in de wet staat dat ze niet regiovrij verkocht mogen worden. Maar verders houdt niemand dat meer tegen.

Het heeft verder niks met deze speler te maken maar met DVD in het algemeen.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 118388 op 22-11-2004 14:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Wist ik niet.

Maar het regiovrij maken van die spelers is dus zo gepiept?

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dinictus schreef op maandag 22 november 2004 @ 15:12:
Maar het regiovrij maken van die spelers is dus zo gepiept?
Helemaal in het begin van dit topic kun je lezen hoe je de 720 regio vrij kunt maken. Een kwestie van nummertjes drukken op je afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korenwulf
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 03-12-2021
Vraagje aan Madpalace. Op je site staat een link naar de firmware van Mtz (http://www.div.xro.us/).
Is die de moeite waard? Zijn er nog veranderingen tov v33 van Philips buiten het lettertype? Of gewoon wachten tot de firmware van jou en caztricum en alle anderen. En wanneer denken jullie dat die af is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Korenwulf schreef op maandag 22 november 2004 @ 19:02:
Vraagje aan Madpalace. Op je site staat een link naar de firmware van Mtz (http://www.div.xro.us/).
Is die de moeite waard? Zijn er nog veranderingen tov v33 van Philips buiten het lettertype? Of gewoon wachten tot de firmware van jou en caztricum en alle anderen. En wanneer denken jullie dat die af is?
Tja... het is uiteraard een ander lettertype en verder niks. Ikzelf vind de aanpassingen waar ikzelf mee bezig ben natuurlijk veeeeeeel mooier. Je kunt voorlopig die van Mtz proberen, maar ik persoonlijk wil het ultieme genot zien te bereiken... en helaas ben ik daarvan afhankelijk van anderen.

Kortom: het is vaag allemaal en zoek het zelf maar uit :D

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 118388 op 22-11-2004 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118388 schreef op maandag 22 november 2004 @ 16:08:
[...]

Helemaal in het begin van dit topic kun je lezen hoe je de 720 regio vrij kunt maken. Een kwestie van nummertjes drukken op je afstandsbediening.
Even voor het begrip van Dinictus: er zijn wel degelijk nog spelers die het je veel moeilijker maken om een regiovrije speler te krijgen zoals Pioneer en Sony. De Pioneer DV-575A is vergelijkbaar qua mogelijkheden met de 720SA (zelfde chip maar alleen DVD-Audio ipv SACD) maar veel ingewikkelder om regiovrij te maken (met een speciale RC6-capabele afstandbediening. De Philips is veel makkelijker.

Voor het kijken van DVD's ipv DivX gebruik ik overigens nog steeds mijn 4 jaar oude Pioneer DV-545, die speelt films veel vloeiender af dan de Philips. Maar die was dan ook een stuk duurder dus zal wel betere componenten hebben. De Philips is een manus van alles (en de som der delen is dus groter dan dat bij de oude Pioneer, maar het DVD deel zelf is dus kleiner).
Anoniem: 118388 schreef op maandag 22 november 2004 @ 19:51:
[...]

Kortom: het is vaag allemaal en zoek het zelf maar uit :D
En bedankt, daar kunnen we weer veel mee!!! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 99586

kleine correctie...

Pioneer heeft SACD EN DVD-Audio :-)

Ook subtitle verschil in Pioneer is merkbaar beter dan op subtitles wat erg belangrijk is voor BeNeLux en veel andere landen.

[ Voor 73% gewijzigd door Anoniem: 99586 op 23-11-2004 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Binnenkort gaat MediaTek met Philips een aantal betanden analyseren waarom ze niet goed afspelen op de 720 v33 software. Als je nog iets hebt wat zeker bekeken moet worden, laat het effe weten ;-)

Ik heb reeds Packed Bitstream, DivX, 4:3 format, XVID 1.0 stammers, resolution 768x576 stammers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fijn, de specialist gaat zich ermee bemoeien. Hopelijk lost dit een groot aantal problemen op. Wat ik nog kon bedenken:

- avi met fourcc code "MPG4" speelt niet (alleen geluid) (kan fourcc code niet gewoon genegeerd worden?) (o.a. What lies beneath 1CD versie)
- problemen met freeze frames (na hapering lopen beeld en geluid niet meer synchroon) (o.a. in Pretty Woman 1CD versie)
- xvid 1.0 stammers mag specifieker: xvid 1.0 with GMC, QPel and B-frames stammers, zonder die 3 features speelt het wel vloeiend af

*edit*
Net gevonden dat MPG4 van Microsoft is en windows media video als codec aangeeft. WMV wordt dus zeker niet ondersteunt, ook al is het een MPEG4-variant. Heeft vast met licenties te maken, wat misschien valt te omzeilen door simpelweg de fourcc code te negeren, zoals ik al eerder suggereerde. (Zo kon het illegale divx3.11 immers ook ineens gedecodeerd worden door officiele divx-spelers.)

[ Voor 59% gewijzigd door Anoniem: 55563 op 24-11-2004 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 55563 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 00:42:
Fijn, de specialist gaat zich ermee bemoeien. Hopelijk lost dit een groot aantal problemen op. Wat ik nog kon bedenken:

- avi met fourcc code "MPG4" speelt niet (alleen geluid) (kan fourcc code niet gewoon genegeerd worden?) (o.a. What lies beneath 1CD versie)
- problemen met freeze frames (na hapering lopen beeld en geluid niet meer synchroon) (o.a. in Pretty Woman 1CD versie)
- xvid 1.0 stammers mag specifieker: xvid 1.0 with GMC, QPel and B-frames stammers, zonder die 3 features speelt het wel vloeiend af

*edit*
Net gevonden dat MPG4 van Microsoft is en windows media video als codec aangeeft. WMV wordt dus zeker niet ondersteunt, ook al is het een MPEG4-variant. Heeft vast met licenties te maken, wat misschien valt te omzeilen door simpelweg de fourcc code te negeren, zoals ik al eerder suggereerde. (Zo kon het illegale divx3.11 immers ook ineens gedecodeerd worden door officiele divx-spelers.)
Kan je een paar kleine files maken waar het probleem zich in voordoet? Je kunt een stukje uit een lange film halen met Virtual Dub bijvoorbeeld. Deze files kan ik dan naar Signapore sturen. Complete CDs is een beetje groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128913

Ik zag in de thread dat er nog een aantal mensen zijn die last hebben van geluid dat niet synchroon loopt. Philips raadt me aan om de speler terug te brengen naar de winkel voor reparatie, maar ik heb het idee dat er op zich niets aan de speler mankeert...
Hoe komen we erachter waar dit aan ligt? Vergelijken van gebruikte videoformaten? Of zijn alle DVD's hetzelfde ge-encodeerd?

Wat het subwooferprobleem betreft: ik ben erachter gekomen, dat de sub alleen werkt als ik DVD's afspeel. Het lijkt erop, dat de speler de sub alleen aanstuurt bij een meerknaals bron (dvd of sacd). Zijn er mensen die wél sub geluid hebben bij divx films met stereo geluid? Ik gebruik trouwens de 6-kanaals uitgang, niet de digitale (mijn versterker heeft geen ingebouwde decoder).

Groet,
Jorg
Anoniem: 128913 schreef op dinsdag 16 november 2004 @ 09:41:
Ola!

Ik heb wat problemen die ik nog niet in deze thread ben tegengekomen. Wellicht dat jullie me kunnen helpen...

- Bij het afspelen van DVD's lopen beeld en geluid soms niet gelijk. Het gaat hier om echte DVD's, niet om gekopiëerde. DivX enzo speelt prima af, alleen een aantal DVD's dus niet... Enig idee?

- Mijn subwooferuitgang werkt niet. De subwoofer doet het prima als ik het testsignaal van mijn versterker aanzet, dus daar ligt het niet aan. Als ik de subwoofer aansluit op de center uitgang van de speler dan doet hij het ook. Maar als ik em dus op de subwooferuitgang aansluit dan weigert hij dienst. In het menu staat de sub ingeschakeld, dus daar ligt het niet aan.

- Bij het afspelen van DivX en MP3 hoor ik af en toe een piepgeluid: een korte bliep, alsof de speler de hik heeft. Dit zit niet in de mp3's zelf (gecontroleerd).

Weten jullie of ik bovenstaande kan verhelpen met de instellingen van het apparaat of raad je me aan om em te laten repareren?

Alvast bedankt,
Jorg
toon volledige bericht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125237

Dat Hik-geluid in mp3's schijnt normaal te zijn staat trouwens in de handleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 125237 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 17:36:
Dat Hik-geluid in mp3's schijnt normaal te zijn staat trouwens in de handleiding
Echt waar? Hoe krijgen ze dat uitgelegt? Waar staat dat precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bleken
  • Laatst online: 21:51
Waar kun je deze speler in België verkrijgen?
Liefst in omgeving Limburg.

Anoniem: 118388 schreef op woensdag 24 november 2004 @ 10:59:
[...]

Kan je een paar kleine files maken waar het probleem zich in voordoet? Je kunt een stukje uit een lange film halen met Virtual Dub bijvoorbeeld. Deze files kan ik dan naar Signapore sturen. Complete CDs is een beetje groot.
Check je mail :).

• Laszlo
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-08-2024

Laszlo

Grrrrrr....

Even een opmerking/vraag over de eerste post:
'Deze Philips speler gebruikt een MediaTek chip. De Yamada 6600 en de Yamaha S550 zijn soortgelijke spelers. De Philips ondersteunt echter SACD en de Yamaha DVD-Audio.'
Mijn broertje heeft een Yamada 6600, maar daar zit geen built-in DTS decoder in (toch?). Deze heeft dat volgens mij wel. DTS is kwalitatief beter dan Dolby Digital 5.1.

specs

quote: Echt waar? Hoe krijgen ze dat uitgelegd? Waar staat dat precies?

Staat Vermeld in manual op blz.121 (het is normaal dat het geluid af en toe "verspringt" als u naar MP3-disks luistert)

Anoniem: 125758

Anoniem: 128617 schreef op donderdag 11 november 2004 @ 20:41:
[...]

I have downlaoded on the Lite-On site booktype software and set it to DVD-Rom and it works! Thanks you Alexander Maxin
Bitsetting utility:
http://www.liteonit.com/O...e_downloads/e_utility.asp

Anoniem: 53080

bleken schreef op woensdag 24 november 2004 @ 19:23:
Waar kun je deze speler in België verkrijgen?
Liefst in omgeving Limburg.
Praktisch overal: MediaMarkt Hasselt bv.

• bleken
  • Laatst online: 21:51
Anoniem: 53080 schreef op donderdag 25 november 2004 @ 09:50:
[...]

Praktisch overal: MediaMarkt Hasselt bv.
thx, zal daar eens binnen springen in het weekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Abyss, that's great news! :) :) :) What firmware did they use? And since I don't have a Yahoo account: where can I download it?

So real white outlined text is possible. Then why has Philips condemned us to the grey bar? After the chat with Mediatek, they may as well contact these guys!

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 55563 op 26-11-2004 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117333

Anoniem: 55563 schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 09:40:
And since I don't have a Yahoo account: where can I download it?
Just register, like everyone else...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 55563 schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 09:40:
Abyss, that's great news! :) :) :) What firmware did they use? And since I don't have a Yahoo account: where can I download it?

So real white outlined text is possible. Then why has Philips condemned us to the grey bar? After the chat with Mediatek, they may as well contact these guys!
For now they just replaced the grey bar with a black bar.
And they replaced transparancy with solid/pure colors.

Outline is still not fixed. they do a trick to use the solid black background as an outline ;-) Philips is already considering to make the font solid/pure instead of transparant. They will never make the background black and solid/pure however. Therefor the real outline should be solved... which is now completely transparant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
warakurna schreef op maandag 15 november 2004 @ 15:38:
En ik had hier gelezen dat Philips terug een beetje aandacht ging besteden aan de software voor deze 630/632...
Het is wel een klein beetje off-topic (sorry dan als mensen zich er echt aan storen :P), maar er is dus een nieuwe firmware uit voor de 630/632. Hij staat op de Philips site of via deze directe download. Hij is gedateerd op 9 november, ik ga zo even kijken wat ze gewijzigd hebben.

edit:
Er lijkt weinig veranderd. Het font van Latin 2 is iets groter (duidelijk groter dan Latin 1 iig). Er lijkt een (zwarte) schaduw om het font heen te zitten, maar op een witte achtergrond is die niet te zien (!). Het font is nèt-niet wit (goed leesbaar op wit, onleesbaar op lichtgrijs), volgens mij is de kleur niet veranderd.

[ Voor 21% gewijzigd door Jake op 26-11-2004 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130046

Anoniem: 118388 schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 10:12:
[...]

For now they just replaced the grey bar with a black bar.
And they replaced transparancy with solid/pure colors.

Outline is still not fixed. they do a trick to use the solid black background as an outline ;-) Philips is already considering to make the font solid/pure instead of transparant. They will never make the background black and solid/pure however. Therefor the real outline should be solved... which is now completely transparant.
As far as I can tell after writing FonCreator testing it with all firmwares and after a lot of disassembly. There is no trick to use. It's the typical word for software developers who really don't know what to do with something. (believe me I know ;) )

Mediatek fonts have 4 colors (0, 1, 2, 3). In all firmwares by default

0: mostly used for totally transparent text backgound, by default not used
1: text backgound
2: outline
3: text body

So there is no trick just create a common font from color 1,2,3 and that set appropriate REAL colors for them and set correct transparency value for them.
It's not a magic. If you have the source code it MUST be easy. Without it in few months we discovered necessary functions and bytes.
So the more and more I think Philips don't want to make frequent updates or the firmware development part is lazy or weak in mind (if they have the source code).

So I think you should really show them the latest philips firmwares we did!
I can help them if they need such help.

---

Another thing is the missing GOTO function for divx. Without it playing divx is like old VHS players. I have to FF to the time I stopped watching the movie. This is really sucks! I cheked the firmware for this thing I think I found the codepart for divx goto in the firmware so only Philips should pick a button on a remote and assign it with this function. Hell is it sooo hard??

regards,

Cherry / New Age

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125411

Cherry/New_Age you are THE MAN!!!

And I think next step will be unlocking DVD-Audio possibilities in firmware. Then it will be the best multiformat player over the world.

Thanks for existing!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130066

Voor mijn home cinema systeem ben ik aan het twijfelen tussen de DVP720SA en de Yamaha S550. Beiden kunnen QPel & GMC geencodeerde films aan, maar het lijkt alsof Philips vlugger problemen in z'n firmware oplost. Natuurlijk is de S550 nog wat nieuwer, dus wil ik Yamaha wel het voordeel van de twijfel geven. (Hoewel het ontbreken van subtitle-support in de eerste versies mij wel wat zorgen baart. Maar dit is van de baan heb ik begrepen?)

Mijn vraag dus: kies ik (in combinatie met de Yamaha RX-V350 receiver btw) beter voor Philips DVP720SA of voor de Yamaha S550?
7ofWiMe

Ff vergeten te vermelden: SACD kan me gestolen worden, en elke receiver heeft toch een DTS decoder tegenwoordig... Daar die twee zaken op papier de enige zijn die de twee spelers onderscheiden, in hoeverre verschilt de Yamaha intern dan van de Philips. Beiden worden immers (blijkbaar) in hetzelfde fabriek/lab gemaakt. Betere componenten? Of betaal je gewoon voor het merk "Yamaha"?

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 130066 op 27-11-2004 11:25 . Reden: vergeten vermelden... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123998

Hallo,

Ik weet niet of ik hier de eerste ben maar ik heb zonet de frimware van MTZ gedownload enne....WHITE SUBS WITH BLACK OUTLINE !!!!

http://www.div.xro.us/com...task,view/catid,71/id,21/

Gewoon perfect....op 't eerste zicht toch, de toekomst zal uitwijzen of 't werkelijk zo is maar 't ziet er echt veelbelovend uit.

Mad Palace, ik denk dat het pure ding er gewoon is !

Ik hoop dat er nog DVP720SA vrienden zijn die het gaan bevestigen.

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130066 schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 18:41:
Voor mijn home cinema systeem ben ik aan het twijfelen tussen de DVP720SA en de Yamaha S550. Beiden kunnen QPel & GMC geencodeerde films aan, maar het lijkt alsof Philips vlugger problemen in z'n firmware oplost. Natuurlijk is de S550 nog wat nieuwer, dus wil ik Yamaha wel het voordeel van de twijfel geven. (Hoewel het ontbreken van subtitle-support in de eerste versies mij wel wat zorgen baart. Maar dit is van de baan heb ik begrepen?)

Mijn vraag dus: kies ik (in combinatie met de Yamaha RX-V350 receiver btw) beter voor Philips DVP720SA of voor de Yamaha S550?
7ofWiMe
Dan zou ik voor de Yamaha gaan omdat die toch het beste bij de receiver past. Je kunt er altijd nog voor kiezen om de Philips firmware te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 130046 schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 16:19:
As far as I can tell after writing FonCreator testing it with all firmwares and after a lot of disassembly. There is no trick to use.
---

Another thing is the missing GOTO function for divx. Without it playing divx is like old VHS players. I have to FF to the time I stopped watching the movie. This is really sucks! I cheked the firmware for this thing I think I found the codepart for divx goto in the firmware so only Philips should pick a button on a remote and assign it with this function. Hell is it sooo hard??

regards,

Cherry / New Age
Hi Cherry,

Had a closer look at your code and you fixed the real thing indeed. I was referring to the previous way that Mtz made it possible to get outlined fonts (grey outlines by using the background). But you sure did it for real!

About Philips updates... I also get annoyed. When I first contacted them they were working on v33 to be released and support was on a daily or weekly basis. Now nothing has happened for over a month. It really frustrates me...
The people in Signapore just do not get the time to solve things!!! They are all working on development of new products... :'(

I even e-mailed Philips with the solution description you posted on Yahoo! and told them that I will move over to your version and that I am disappointed that disasm is faster than Philips support.

MAD Palace
Anoniem: 123998 schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 22:43:
Cherry heeft het inderdaad voor elkaar door in pure code wat bitjes om te gooien ;-) Binnenkort gaan we onze versie releasen op basis van de Cherry v33.
Anoniem: 130066 schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 18:41:
Voor mijn home cinema systeem ben ik aan het twijfelen tussen de DVP720SA en de Yamaha S550. Beiden kunnen QPel & GMC geencodeerde films aan, maar het lijkt alsof Philips vlugger problemen in z'n firmware oplost. Natuurlijk is de S550 nog wat nieuwer, dus wil ik Yamaha wel het voordeel van de twijfel geven.
Beide spelers komen uit hetzelfde software-archief van Philips. Dus van beiden zullen vroeg of laat dezelfde oplossingen komen.
Anoniem: 125411 schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 18:35:
And I think next step will be unlocking DVD-Audio possibilities in firmware. Then it will be the best multiformat player over the world.
I personally would like the 4:3 issue to be solved ;-)

Maybe one day I have this perfect firmware from Signapore and Cherry can make his patches to it... it will be the promised land!!!

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 118388 op 27-11-2004 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122759

Hey,
Ja ik heb hem ook ff geinstalleerd, ziet er zeeer goed uit ...

Gr. T
Anoniem: 123998 schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 22:43:
Hallo,

Ik weet niet of ik hier de eerste ben maar ik heb zonet de frimware van MTZ gedownload enne....WHITE SUBS WITH BLACK OUTLINE !!!!

http://www.div.xro.us/com...task,view/catid,71/id,21/

Gewoon perfect....op 't eerste zicht toch, de toekomst zal uitwijzen of 't werkelijk zo is maar 't ziet er echt veelbelovend uit.

Ik hoop dat er nog DVP720SA vrienden zijn die het gaan bevestigen.

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berkhout
  • Laatst online: 07-07 18:58
Ook ik heb de nieuwe fw van MTZ geflashed en het resultaat is geweldig. Prima ondertiteling. Hulde aan de makers!!

groeten Berkhout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130046

Anoniem: 118388 schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 15:10:
[...]

Hi Cherry,

Had a closer look at your code and you fixed the real thing indeed. I was referring to the previous way that Mtz made it possible to get outlined fonts (grey outlines by using the background). But you sure did it for real!
Yes I know. MTZ only changing fonts and backgrounds and telling it is his great work.... even this semi outlined font was not his idea...
About Philips updates... I also get annoyed. When I first contacted them they were working on v33 to be released and support was on a daily or weekly basis. Now nothing has happened for over a month. It really frustrates me...
The people in Signapore just do not get the time to solve things!!! They are all working on development of new products... :'(
That's sad but more sadly other facturers do the same.
I even e-mailed Philips with the solution description you posted on Yahoo! and told them that I will move over to your version and that I am disappointed that disasm is faster than Philips support.

MAD Palace
I discovered more & more things in philips and other firmwares and I have more elegant patches for philips. The result is the same outlined, non transparent font but as a programmer it is much more elegant and it patches the code where philips wasn't able generate outlined colors... (Yamaha S550 is also have a philips fw close. I did this elegant patch to Yamaha)
So whenever philips will inspect my patch they sould watch the Yamada S550 patch. But I don't think they will.

I also have another good news with MaBreaker we're working on getting full screen file browser for now the only thing we still not found where the scroll bar is draw. (we should move it to te right of the screen)

C/NA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-07 13:26

flexje

got-father

Berkhout schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 18:58:
Ook ik heb de nieuwe fw van MTZ geflashed en het resultaat is geweldig. Prima ondertiteling. Hulde aan de makers!!

groeten Berkhout
moet je de .iso ook nog renamen oid? of gewoon fikke?

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47690

Heb ook de nieuwe unofficial firmwares geflashed (Philips720SA_1252_v2_Mtz.zip & PhilipsDVP720_V33_NewAgeSubPatchV5.rar). Ziet er mooi uit, MAAR de films laggen enorm wanneer de subtitles weergegeven worden. Vooral bij lange tweeregelige subs. Da's dus niet goed :(, ik ga dus weer terug naar de originele Philips V33 release en vergeet voorlopig deze releases. Het lijkt erop of de speler moeite heeft de subtitles in een keer weer te geven je ziet nu dat ze op het beeld van links naar rechts worden opgebouwd, maar dus niet in één keer op het beeld geprojecteerd worden.
Eerst maar wachten tot we een echt goed werkende unofficial firmware hebben. Maar in ieder geval goed om te horen dat er nu echt serieus gewerkt wordt door mensen uit de scene. Als Philips nu nog de sourcecode vrijgeeft kan het helemaal niet meer stuk.

A translation for our foreign friends ;) :

I've tried both new unofficial firmware releases (Philips720SA_1252_v2_Mtz.zip & PhilipsDVP720_V33_NewAgeSubPatchV5.rar) and they look very nice. However there is one big problem with both releases: the movies tend to lag enormously whenever long subs are displayed :( This occurs especially when there are two subtitle lines displayed. It seems that the player has difficulties with projecting these subs since you can clearly observe them being built up from left to right, while normally all the characters of the subtitles are displayed simultaneously.

This means that you guys are heading in the right direction but some cosmetic imperfections should be corrected before these firmware releases will become a real succes.

Maybe when Philips will provide the community with the sourcecode some really amazing releases can be expected :)

EDIT: Na wat gespeel met verschillende firmwares ben ik tot de conclusie gekomen dat het probleem zich ook in de originele Philips V33 firmware voordoet. Dus bij deze mijn excuses voor het feit dat ik de makers van de unofficial firmwares hiervan de schuld gaf. Dit maakt het probleem eigenlijk dus NOG GROTER!!! :( :( Er is dus iets goed fout met de subtitle support van deze speler.

En @MAD palace er kan dus weer een bug bij in je lijstje :(
Ik begin steed minder enthousiast te raken over mijn aankoop :'( Nu maar afwachten hoe Philips hier op reageert...

English translation: After fooling around with a few different firmwares I concluded that this bug is also present in the original V33 Philips firmware. So I want to take this opportunity to apologise for my false accusations against the creators of these unofficial firmwares. This only makes the problem even bigger!!! :( :( There is something completely wrong with the subtitle support of this player!!! I'm really curious how Philips will react on this major BUG...

[ Voor 60% gewijzigd door Anoniem: 47690 op 28-11-2004 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123998

Anoniem: 47690 schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 22:56:
Heb ook de nieuwe unofficial firmwares geflashed (Philips720SA_1252_v2_Mtz.zip & PhilipsDVP720_V33_NewAgeSubPatchV5.rar). Ziet er mooi uit, MAAR de films laggen enorm wanneer de subtitles weergegeven worden. Vooral bij lange tweeregelige subs. Da's dus niet goed :(, ik ga dus weer terug naar de originele Philips V33 release en vergeet voorlopig deze releases. Het lijkt erop of de speler moeite heeft de subtitles in een keer weer te geven je ziet nu dat ze op het beeld van links naar rechts worden opgebouwd, maar dus niet in één keer op het beeld geprojecteerd worden.
Eerst maar wachten tot we een echt goed werkende unofficial firmware hebben. Maar in ieder geval goed om te horen dat er nu echt serieus gewerkt wordt door mensen uit de scene. Als Philips nu nog de sourcecode vrijgeeft kan het helemaal niet meer stuk.
Ik moet me inderdaad aansluiten bij je stelling dat de subs soms de film doen 'springen'. Nu ik ben al blij te weten dat de speler het 'kan' projecteren want hopelijk kunnen ze dit nog wegwerken en krijgen we een perfecte speler, ik heb er alvast goede hoop op.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berkhout
  • Laatst online: 07-07 18:58
flexje schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 22:56:
[...]

moet je de .iso ook nog renamen oid? of gewoon fikke?
Heb iso gebrand met cdrwin! Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 130046 schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 22:49:
I also have another good news with MaBreaker we're working on getting full screen file browser for now the only thing we still not found where the scroll bar is draw. (we should move it to te right of the screen)
I think Philips is doing this different. They use about 75% of the screen to display filenames. The right side is used for image preview or MP3 information while playing.
The left side however is only filled about 60-80%, depending on the character size. It would be really cool if the limitation of the filename-length to display could be removed or extended with a few characters.
Anoniem: 130046 schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 22:49:
[...]
That's sad but more sadly other facturers do the same.
[...]
That is the reason why I didn't buy KiSS in the past.
Anoniem: 47690 schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 22:56:
EDIT: Na wat gespeel met verschillende firmwares ben ik tot de conclusie gekomen dat het probleem zich ook in de originele Philips V33 firmware voordoet. Dus bij deze mijn excuses voor het feit dat ik de makers van de unofficial firmwares hiervan de schuld gaf. Dit maakt het probleem eigenlijk dus NOG GROTER!!! :( :( Er is dus iets goed fout met de subtitle support van deze speler.
Dit probleem heb ik altijd gezien en vind ik persoonlijk niet al te storend. Bij sommige spelers stottert de ondertiteling niet zozeer maar de film zelf. Dat lijkt me erger. Die spelers moeten dan waarschijnlijk terug naar de winkel?

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 118388 op 28-11-2004 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47690

Anoniem: 118388 schreef op zondag 28 november 2004 @ 20:44:

Dit probleem heb ik altijd gezien en vind ik persoonlijk niet al te storend. Bij sommige spelers stottert de ondertiteling niet zozeer maar de film zelf. Dat lijkt me erger. Die spelers moeten dan waarschijnlijk terug naar de winkel?
Het lijkt erop dat het laggen van de film samengaat met het laggen van de subs. Als je de subs opgebouwd ziet worden (van links naar rechts) dan lagged de film dus even en springt vervolgens snel weer verder (waarschijnlijk om de boel synchroon te houden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 128482

Jake schreef op vrijdag 26 november 2004 @ 11:15:
[...]

Het is wel een klein beetje off-topic (sorry dan als mensen zich er echt aan storen :P), maar er is dus een nieuwe firmware uit voor de 630/632. Hij staat op de Philips site of via deze directe download. Hij is gedateerd op 9 november, ik ga zo even kijken wat ze gewijzigd hebben.

edit:
Er lijkt weinig veranderd. Het font van Latin 2 is iets groter (duidelijk groter dan Latin 1 iig). Er lijkt een (zwarte) schaduw om het font heen te zitten, maar op een witte achtergrond is die niet te zien (!). Het font is nèt-niet wit (goed leesbaar op wit, onleesbaar op lichtgrijs), volgens mij is de kleur niet veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Direkt de nieuwe FW geflashed en enkele tests gedaan. Weinig veranderingen opgemerkt, behalve dat het systeem menu intuitiever in elkaar zit. Wat films betreft krijg ik bij het begin van elke film in de rechter boven zijde gedurende enkele seconden N... te zien (wat daar het doel van is ?????). Met één DVD waar meerdere divx films op staan, was het mij onmogelijk de 2de srt file te selecteren. Andere DVD's gaven dit probleem niet. Dit probeer ik verder te analyseren. Ik hoop dat het bekijken van XVID stabieler wordt (maar tot op heden nog geen problemen). In ieder geval was het wenselijk dat Philips aangaf wat de verbeteringen zijn van deze nieuwe FW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-11-2023
Ik heb grote problemen met het volume van de dvd-speler. Ik moet mijn versterker bijna op tien zetten om het geluid goed te kunnen horen. Weet iemand welke firmware ik het beste kan gebruiken voor een hoger volume bij het afspelen van dvd's?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

stokkom schreef op maandag 29 november 2004 @ 18:37:
Ik heb grote problemen met het volume van de dvd-speler. Ik moet mijn versterker bijna op tien zetten om het geluid goed te kunnen horen. Weet iemand welke firmware ik het beste kan gebruiken voor een hoger volume bij het afspelen van dvd's?

Alvast bedankt.
al eens de classic-stand geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hennys
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-04 07:20
Anoniem: 128482 schreef op maandag 29 november 2004 @ 10:43:
[...]

Direkt de nieuwe FW geflashed en enkele tests gedaan. Weinig veranderingen opgemerkt, behalve dat het systeem menu intuitiever in elkaar zit. Wat films betreft krijg ik bij het begin van elke film in de rechter boven zijde gedurende enkele seconden N... te zien (wat daar het doel van is ?????). Met één DVD waar meerdere divx films op staan, was het mij onmogelijk de 2de srt file te selecteren. Andere DVD's gaven dit probleem niet. Dit probeer ik verder te analyseren. Ik hoop dat het bekijken van XVID stabieler wordt (maar tot op heden nog geen problemen). In ieder geval was het wenselijk dat Philips aangaf wat de verbeteringen zijn van deze nieuwe FW.
De N... die je ziet blijft over van de tekst:
Index wordt gelezeN...

De eerste karakters worden na 3 seconden uitgewist. de N... pas 5 seconden later. Ik stoorde mij hier ook al aan. Ik denk dat ik een request naar de philips support site ga sturen.

Hen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Is het niet verstandig om een apart TOPIC te maken voor Philips DVP 630/632 (DVD Speler met DivX). Anders krijgen we weer zo'n rommeltje zoals eerst.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 118388 op 30-11-2004 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118388 schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 08:56:
Is het niet verstandig om een apart TOPIC te maken voor Philips DVP 630/632 (DVD Speler met DivX). Anders krijgen we weer zo'n rommeltje zoals eerst.
Oorspronkelijk was dit de Philips DVP 630/632 Tpoic, echter meer en meer gemonopoliseerd door de 720 (wat ik eigenlijk niet erg vind - het resultaat is een kruisbestuiving tussen 2 spelers waarvan de ene mijns inziens een voorzetting is van de andere - of zie ik dat verkeerd?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 128482 schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 09:06:
[...]

Oorspronkelijk was dit de Philips DVP 630/632 Tpoic, echter meer en meer gemonopoliseerd door de 720 (wat ik eigenlijk niet erg vind - het resultaat is een kruisbestuiving tussen 2 spelers waarvan de ene mijns inziens een voorzetting is van de andere - of zie ik dat verkeerd?)
Eigenlijk verkeerd. De 630/632 is een speler die zoals de 737 gebaseerd is op een ESS Vibratio chip. Ook de 762 is een soortgelijke speler volgens mij.
De 720 is een beetje een vreemde eend in het geheel. Het is een MediaTek speler waarvan er weer een heleboel varianten van op de wereld zijn. Deze speler valt dus eigenlijk in de categorie MediaTek gebaseerde spelers, in plaats van Philips DivX spelers ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bovendien is dit nieuwe topic volgens de TS expliciet bedoeld voor alleen de 720, i.t.t. het eerste topic.

Ik ben in de stemming om weer eens wat goed nieuws te lezen :p. Firmware updates, bug fixes, anyone?? ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 55563 op 30-11-2004 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 55563 schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 17:14:
Bovendien is dit nieuwe topic volgens de TS expliciet bedoeld voor alleen de 720, i.t.t. het eerste topic.

Ik ben in de stemming om weer eens wat goed nieuws te lezen :p. Firmware updates, bug fixes, anyone?? ;)
Niet echt een goeie bugfix, maar ik ben druk bezig om in mijn firmware release nog een leuk tintje mee te geven: de directory listing wordt flink wat langer dan de standaard. Normaal 14 karakters, ik ben nu aan het hacken geslagen met een hex-editor om er iets van 25 van te maken :D

Natuurlijk snap ik niet wat ik aan het doen ben, maar helpt C/NA mij enorm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hennys
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-04 07:20
Anoniem: 118388 schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 08:56:
U vraagt, wij draaien.

Voor alle DVP 630/DVP 632 bezitters gaan we hier verder: DVP 630/632 DVD Spelers met DIVX ondersteuning

Dus alle 630/632 bezitters, kom met jullie reacties.

Hen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125758

...A translation for our foreign friends ;) ...
A big thanks to all our dutch friends for all their efforts to make us understand what they are talking about ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130467

What is the difference between Known bugs and Known limitations? Does it means that things from Known limitations list will newer be fixt? Is the problem with Packed Bitstream so difficult to fix that it will newer be fixt (that problem bathers me most)? Is there any other Philips player that does not have that problem?

/Emporio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 130467 schreef op woensdag 01 december 2004 @ 10:43:
What is the difference between Known bugs and Known limitations? Does it means that things from Known limitations list will newer be fixt? Is the problem with Packed Bitstream so difficult to fix that it will newer be fixt (that problem bathers me most)? Is there any other Philips player that does not have that problem?

/Emporio
For now the known limitations will never be fixed. But it is also still in the bug list because Philips first wants to ask MTK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-11-2023
Anoniem: 125237 schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 00:58:
[...]

al eens de classic-stand geprobeerd?
Ja natuurlijk. Heb jij dat probleem dan niet dat de televisie bijvoorbeeld heel erg hard klinkt als je van dvd naar een tv-kanaal zapt? Of dat het geluid uit je versterker veel harder is als je een cd'tje draait?
Echt heel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MAD Palace wrote on wednesday 01 december 2004 @ 12:52:
For now the known limitations will never be fixed. But it is also still in the bug list because Philips first wants to ask MTK.
So does this mean we should not give up hope?

For our foreign visitors: as you can probably see, the layout of this billboard has changed to conform more to the tweakers.net frontpage. So it's just a cosmetic issue.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 55563 op 02-12-2004 04:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 55563 schreef op donderdag 02 december 2004 @ 04:18:
So does this mean we should not give up hope?
Geeeef nooooit op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130661

Hiiii

ik ben (trotse??) bezitter van de dvp720SA superaudio. Probleem is nu dat ik bij geen enkele DIVX de ondertiteling in de film krijg. De laatste update is gebeurd.
Kheb hier een paar films liggen die perfect MET subs werken op een DVP630. Bij de 630 krijg ik in de directory 2 filekes te zien, de sub en de film. Bij de 720 krijg ik enkel de film in de directory.
Heeft iemand een idee hoe ik toch ondertiteling kan krijgen uit men 720??

greetz & thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:56
Anoniem: 130661 schreef op donderdag 02 december 2004 @ 21:54:
Hiiii

ik ben (trotse??) bezitter van de dvp720SA superaudio. Probleem is nu dat ik bij geen enkele DIVX de ondertiteling in de film krijg. De laatste update is gebeurd.
Kheb hier een paar films liggen die perfect MET subs werken op een DVP630. Bij de 630 krijg ik in de directory 2 filekes te zien, de sub en de film. Bij de 720 krijg ik enkel de film in de directory.

greetz & thx
Heet het filmbestand en de sub hetzelfde?

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

a casema user schreef op donderdag 02 december 2004 @ 22:35:
[...]

Heet het filmbestand en de sub hetzelfde?
yup :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 130661 schreef op donderdag 02 december 2004 @ 21:54:
Hiiii

greetz & thx
In het directory overzicht zie je de ondertitling file niet, maar als je op je SUBTITLE knop op je afstandsbediening drukt (tijdens het spelen van de film) moet je toch ondertiteling kunnen kiezen. Je filename VOOR de eerste punt moet hetzelfde zijn als de filename voor de eerste punt van de film. De extensie is geloof ik srt, ik weet niet of ook andere types onderteund worden eigenlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125308

.sub wordt in ieder geval niet ondersteund, .srt wel

Als dit het probleem is:

Je kunt (als je de framerate van je film weet) de ondertiteling met programma's converteren van .sub naar .srt. Zoe maar een in google naar "sub to srt" ofzo.

[ Voor 75% gewijzigd door Anoniem: 125308 op 04-12-2004 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anglico
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-05 18:21
Gisteren raar probleempken gehad met mijn speler.
Ik zet hem op, steek dvd erin, druk op play, GEEN geluid.
Alle kabels nagekeken, herstoken, instellingen nagekeken, niks.
Andere dvd erin, zelfde probleem.
Ook het time display viel regelmatig weg.
Paar keer power off en on geprobeerd en probleem was weg.

Nog iemand voor gehad?
Heb paar weken geleden firmware v33 erin geflashed, originele was v22 of v24, weet het al niet meer :-).

"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118388 schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 08:32:
[...]

In het directory overzicht zie je de ondertitling file niet, maar als je op je SUBTITLE knop op je afstandsbediening drukt (tijdens het spelen van de film) moet je toch ondertiteling kunnen kiezen. Je filename VOOR de eerste punt moet hetzelfde zijn als de filename voor de eerste punt van de film. De extensie is geloof ik srt, ik weet niet of ook andere types onderteund worden eigenlijk.
Ja het is nu toch gelukt hoor, maar heb nu wel het volgende probleem.

Mijn ondertiteling staat er rechts op het scherm niet helemaal op???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 130661 schreef op maandag 06 december 2004 @ 16:26:
[...]

Ja het is nu toch gelukt hoor, maar heb nu wel het volgende probleem.

Mijne ondertiteling staat er rechts op het scherm niet helemaal op???
Het is een bekend probleem dat de letters van v33 te groot zijn.
Echt zeeeer binnenkort kom ik (heb een heleboel patches op v33 van anderen samengevoegt)met een superduper improved versie waarbij ook dit opgelost is.

Edit: Ik zie nu dat Mtz's website ook weer online is. Die heeft ook aangepaste firmware met verbeterde ondertiteling.

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 118388 op 07-12-2004 08:44 . Reden: Mtz ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMarcel
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 07-07 08:21
Zucht, helaas alleen voor Philips DVP720 en LX3900. Zal het op m'n LX8300 helaas dus nog met de transparante ondertitels moeten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
DJMarcel schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 13:29:
Zucht, helaas alleen voor Philips DVP720 en LX3900. Zal het op m'n LX8300 helaas dus nog met de transparante ondertitels moeten doen.
Als de 8300 ook een mediatek speler is, dan kan je zelf nog wat info regelen via de Yahoo! Group.

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 118388 op 07-12-2004 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118388 schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 08:41:
[...]

Het is een bekend probleem dat de letters van v33 te groot zijn.
Echt zeeeer binnenkort kom ik (heb een heleboel patches op v33 van anderen samengevoegt)met een superduper improved versie waarbij ook dit opgelost is.

Edit: Ik zie nu dat Mtz's website ook weer online is. Die heeft ook aangepaste firmware met verbeterde ondertiteling.
Ik heb die installatie van de firmware op mtz gedaan, maar het is nog altijd hetzelfde. Ook zeggen ze op de site dat je de grootte van de subs kan kiezen in een menu maar ik heb die menu nergens????

Greetz
Pagina: 1 2 ... 8 Laatste