Philips DVP 720 SA (DVD speler met DivX en SACD)

Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste
Acties:
  • 18.107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125237

Anoniem: 130661 schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 18:11:
[...]

Ik heb die installatie van de firmware op mtz gedaan, maar het is nog altijd hetzelfde. Ook zeggen ze op de site dat je de grootte van de subs kan kiezen in een menu maar ik heb die menu nergens????

Greetz
Druk op afstandsbediening op syseemmenu, vervolgens met de pijltjestoets naar paginavoorkeuren, in die menu staat divx-ondertiteling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130661

Anoniem: 125237 schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 19:15:
[...]

Druk op afstandsbediening op syseemmenu, vervolgens met de pijltjestoets naar paginavoorkeuren, in die menu staat divx-ondertiteling
Die menu heb ik wel maar heb enkel keuze tussen standaard en cyrillisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47690

Anoniem: 130661 schreef op woensdag 08 december 2004 @ 16:25:
[...]

Die menu heb ik wel maar heb enkel keuze tussen standaard en cyrillisch.
Dan heb je iets niet goed gedaan, want als het goed is krijg je in System Menu -> Preference Page helemaal onderaan een menuutje: Subtitle Size en als je die selecteert kun je kiezen tussen Standard en Small

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 47690 op 08-12-2004 19:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131168

De laatste tijd heb ik gemerkt dat mijn dvd speler problemen heeft met bepaalde xvid bestanden waar bij staat ac3. De beelden zijn dan licht schokkend zeg maar. Heeft iemand ditzelfde probleem en is dit makelijk te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131184

Intussen heb ik al een paar maanden de 720sa in bezit... en ik moet zeggen een pracht van een apperaat !
Vooral de 720sa genomen omdat er zoveel updates zijn gekomen...thanks Mad Palace en the rest !

Nu is het tijd gekomen om wat meer surround in huis te hebben, dus ben ik op zoek naar een niet al te duur surround systeem. Iemand tips ?
Ik ben vooral geinteresseerd in de Phlips LX600 ( kwestie om bij hetzelfde merk te blijven ).
Maar er is weinig reviews te vinden over dit systeem...zou dit een goeie systeem zijn ?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123643

Hello gasten,

Ik volg dit forum al een tijdje op om de evolutie te volgen van de 720SA en gisteren was de kogel voor mij eindelijk door de kerk en heb ik besloten om hem mij aan te schaffen. Prachtig toestel, mooie spec's en met de vooruitzichten dat Madpalace bezig is een beestige firmware te ontwikkelen (many thx _/-\o_ ) ziet de toekomst er alleen maar rooskleurig uit!

Maar, dan moet ik wel eerst toch beeld zien te krijgen uit mijn speler! :+ Heb deze met de scart-kabel aangesloten op AV2 op m'n Sony-breedbeeld aangesloten, doch er komen na het aanzetten van de speler slechts gekleurde rimpelingen op het scherm?! Het ligt zeker niet aan de speler want heb onmiddellijk bij ne kameraad geprobeerd met dezelfde aansluiting, ook een Sony-tv maar wel iets recenter => Steek de 720SA aan en verkrijg onmiddelijk mooi beeld en het menu verschijnt. Waar loopt het nu fout bij mijn TV? Ik heb al eens geswitcht tussen AV1, AV2,RGB maar krijg er geen beeld uit... Iemand enige tips die ik nog kan proberen vooraleer een technier van Sony erbij te roepen? 8)7

Alvast vriendelijk bedankt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47690 schreef op woensdag 08 december 2004 @ 19:07:
[...]

Dan heb je iets niet goed gedaan, want als het goed is krijg je in System Menu -> Preference Page helemaal onderaan een menuutje: Subtitle Size en als je die selecteert kun je kiezen tussen Standard en Small
Ik heb de firmware opnieuw geinstalleerd en nu heb ik het subtitle size menu wel :) , het is al véél beter nu maar toch staan de héél lange zinnen er nog niet helemaal op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131184 schreef op donderdag 09 december 2004 @ 08:01:
Intussen heb ik al een paar maanden de 720sa in bezit... en ik moet zeggen een pracht van een apperaat !
Vooral de 720sa genomen omdat er zoveel updates zijn gekomen...thanks Mad Palace en the rest !

Nu is het tijd gekomen om wat meer surround in huis te hebben, dus ben ik op zoek naar een niet al te duur surround systeem. Iemand tips ?
Ik ben vooral geinteresseerd in de Phlips LX600 ( kwestie om bij hetzelfde merk te blijven ).
Maar er is weinig reviews te vinden over dit systeem...zou dit een goeie systeem zijn ?

Thx
Waar zijn al die updates? Zit hier toevallig een update tussen om die schokkende beelden bij AC3 weg te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118388

Topicstarter
Anoniem: 123643 schreef op donderdag 09 december 2004 @ 09:05:
Hello gasten,

Ik volg dit forum al een tijdje op om de evolutie te volgen van de 720SA en gisteren was de kogel voor mij eindelijk door de kerk en heb ik besloten om hem mij aan te schaffen. Prachtig toestel, mooie spec's en met de vooruitzichten dat Madpalace bezig is een beestige firmware te ontwikkelen (many thx _/-\o_ ) ziet de toekomst er alleen maar rooskleurig uit!

Maar, dan moet ik wel eerst toch beeld zien te krijgen uit mijn speler! :+ Heb deze met de scart-kabel aangesloten op AV2 op m'n Sony-breedbeeld aangesloten, doch er komen na het aanzetten van de speler slechts gekleurde rimpelingen op het scherm?! Het ligt zeker niet aan de speler want heb onmiddellijk bij ne kameraad geprobeerd met dezelfde aansluiting, ook een Sony-tv maar wel iets recenter => Steek de 720SA aan en verkrijg onmiddelijk mooi beeld en het menu verschijnt. Waar loopt het nu fout bij mijn TV? Ik heb al eens geswitcht tussen AV1, AV2,RGB maar krijg er geen beeld uit... Iemand enige tips die ik nog kan proberen vooraleer een technier van Sony erbij te roepen? 8)7

Alvast vriendelijk bedankt! ;)
Het kan zijn dat AV2 geen RGB ondersteunt. Probeer het eens op AV1 :D
Anoniem: 131184 schreef op donderdag 09 december 2004 @ 08:01:

Thx
Different forum :(

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 118388 op 10-12-2004 08:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Yo gasten,

Ik heb hier ondertussen héél deze topic gelezen voor wat bij te leren over de 720 SA. Mijn ondertitels zijn nu redelijk in orde >:) maar zit nu toch met nog een probleem |:( .

Het is namelijk het volgende: ik zit bij de divx films héél de tijd met véél lag :? , heb hier al gelezen dat er nog zijn die dat hebben. Moet ik nu mijn dvd speler terug binnen brengen :'( of zou dit kunnen verholpen worden met een nieuwe firmware??
Ps: zonder ondertiteling heb ik ook lag

Greetz

Tommassi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118186

Anoniem: 131168 schreef op woensdag 08 december 2004 @ 21:07:
De laatste tijd heb ik gemerkt dat mijn dvd speler problemen heeft met bepaalde xvid bestanden waar bij staat ac3. De beelden zijn dan licht schokkend zeg maar. Heeft iemand ditzelfde probleem en is dit makelijk te verhelpen?
Is misschien te wijten aan het feit dat je xvid gemaakt is met packed bitstream. Je kan dit verhelpen door je xvid te ontdoen van packed bitstream met de tool MPEG4 Modifier (http://www.moitah.net/MPEG4Modifier-1_1_0.zip). De operatie duurt maar enkele minuten, en je xvid moet niet opnieuw gecodeerd te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96535

ik heb al ik weet niet hoeveel films met subs(.srt) die allemaal perfekt werken. Nu heb ik 2 films (city of god en collateral) waar ik het niet voor elkaar krijg terwijl ik het zelfde doe, op mijn pc werken ze wel....heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Anoniem: 96535 schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 16:28:
ik heb al ik weet niet hoeveel films met subs(.srt) die allemaal perfekt werken. Nu heb ik 2 films (city of god en collateral) waar ik het niet voor elkaar krijg terwijl ik het zelfde doe, op mijn pc werken ze wel....heeft iemand hier ervaring mee?
Lijkt me nuttig als je je probleem centraal houdt in ik snap er geen reet van, of hier :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96535

was een vergissing 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-11-2023
Anoniem: 118186 schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 12:38:
[...]

Is misschien te wijten aan het feit dat je xvid gemaakt is met packed bitstream. Je kan dit verhelpen door je xvid te ontdoen van packed bitstream met de tool MPEG4 Modifier (http://www.moitah.net/MPEG4Modifier-1_1_0.zip). De operatie duurt maar enkele minuten, en je xvid moet niet opnieuw gecodeerd te worden.
Ik heb de MPEG4Modifier gedownload, maar krijg het niet aan de praat. Ik gebruik XP pro. Weet iemand waar dat aan kan liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563

stokkom schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 15:10:
[...]

Ik heb de MPEG4Modifier gedownload, maar krijg het niet aan de praat. Ik gebruik XP pro. Weet iemand waar dat aan kan liggen?
.Net installeren. Kan via windows update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
Anoniem: 55563 schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 15:36:
[...]

Dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131470

Ey,

Ik heb sinds een paar maanden de 720SA en volg dit forum dus ookal een tijdje
Ik heb mijn 720SA op mijn DENON versterker via de stereo uitgang met een tullip stekker aangesloten. Daarnaast heb ik heb ik de 720SA via Scart aangesloten op mijn JVC breedbeeld tv.
Ook heb ik firmware V33 erop gezet.
Maar nu ondervind ik de volgende problemen bij het afspelen van originele DVD's:

- Geluid loopt niet synchroom met het beeld (lippen bewegen dus niet synchroom)
- Het beeld loopt af en toe niet helemaal soepel; blijft soms super kort hangen (net lang genoeg dat het irriteerd)

Met mijn oude pioneer DVD speler heb ik nergens last van. Dan spelen de DVDtjes perfect af.
Misschien moet ik eens kijken of het met de originele firmware beter werkt. Kan iemand mij vertellen waar die te downloaden is?

Heeft iemand misschien een oplossing, want ik ben hier niet zo blij mee.

Alvast bedankt,

Martijn

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 131470 op 12-12-2004 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131491

Ik heb hetzelfde probleem. Mijn 720SA via mijn marantz versterker, zowel analoog als digitaal (optisch, coaxiaal nog niet geprobeerd). Geluid en beeld lopen niet synchroon. Ik gebruik ook V33 (die van Mtz).
Ik gebruik dus nog steeds mijn 'oude' pioneer dvd626 om DVD's te kijken. Hier loopt geluid en beeld wel synchroon. En het het beeld is een een stuk scherper. Jammer want deze speler had eigenlijk moeten verhuizen naar de slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118186 schreef op vrijdag 10 december 2004 @ 12:38:
[...]

Ok, thanks, ga ik meteen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563 schreef op zaterdag 11 december 2004 @ 15:36:
[...]

Wat bedoel je hier juist mee want ik heb hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131168 schreef op maandag 13 december 2004 @ 18:31:
[...]

Wat bedoel je hier juist mee want ik heb hetzelfde probleem.
http://www.microsoft.com/...89-4842-8157-034d1e7cf3a3 downloaden en installeren.
greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131606

2) Menu:
-a- The multichannel/2-channel setting is not stored. It switches back
to multichannel automatically.
Guys, Please help with some info on DVP-720sa.
I am advising my mother to get this DVD player. She lives far - on a different continent.

1. Can the 720 be used with only a stereo amplifier and two (L&R) speakers?
That automatic switching back to multichannel worries me.

2. What DVD format should I choose to record MP3 and JPEG files (DVD-R or DVD+R, ISO/UDF)?

Thanks in advance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En hier de Engelse versie: :)
The English .net version:
http://www.microsoft.com/...89-4842-8157-034d1e7cf3a3
Anoniem: 131606 schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 02:02:
2) Menu:
-a- The multichannel/2-channel setting is not stored. It switches back
to multichannel automatically.
Guys, Please help with some info on DVP-720sa.
I am advising my mother to get this DVD player. She lives far - on a different continent.

1. Can the 720 be used with only a stereo amplifier and two (L&R) speakers?
That automatic switching back to multichannel worries me.

2. What DVD format should I choose to record MP3 and JPEG files (DVD-R or DVD+R, ISO/UDF)?

Thanks in advance.
1. Only if you want to play SACD this can be a problem since these discs have separate 2channel and multichannel areas (2channel tracks need to be selected manually since this player automagically plays the multichannel tracks by default). In all other cases (DVD, divx, audio-cd etc), the 2channel cinches of this dvd player output (a downmix to) stereo, regardless if set in 2- or multichannel.

2. I have no experience with DVD-R but DVD+R works just fine. ISO and UDF both work flawlessly. I prefer UDF since it has no 2GB per file limitation and it simply is the standard for 'normal' dvd players.

[ Voor 68% gewijzigd door Anoniem: 55563 op 14-12-2004 04:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 131606

[...]

1. Only if you want to play SACD this can be a problem since these discs have separate 2channel and multichannel areas (2channel tracks need to be selected manually since this player automagically plays the multichannel tracks by default). In all other cases (DVD, divx, audio-cd etc), the 2channel cinches of this dvd player output (a downmix to) stereo, regardless if set in 2- or multichannel.

2. I have no experience with DVD-R but DVD+R works just fine. ISO and UDF both work flawlessly. I prefer UDF since it has no 2GB per file limitation and it simply is the standard for 'normal' dvd players.[/quote]

Thank you, AgentSmith!
I work as 'customer support' and know a good answer when I see it.
Impressed
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Probleem is niet opgelost, de lags (haperingen) in het beeld blijven. Is er misschien een tooltje waarmee ik dergelijke xvid files met AC3 kan omzetten naar een andere codec? Of van xvid naar divx ofzo?

Maar hebben jullie allemaal hier geen problemen mee dan? Bij mij is het zo te zien enkel bij files waar bij staat AC3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117062

Anoniem: 131168 schreef op woensdag 15 december 2004 @ 19:50:
[...]

Probleem is niet opgelost, de lags (haperingen) in het beeld blijven. Is er misschien een tooltje waarmee ik dergelijke xvid files met AC3 kan omzetten naar een andere codec? Of van xvid naar divx ofzo?

Maar hebben jullie allemaal hier geen problemen mee dan? Bij mij is het zo te zien enkel bij files waar bij staat AC3.
Neem eens een kijkje op www.sectie.be . Daar staat wel een tut hoe je je XviD -> DivX kan omzetten (alhoewel ik het vreemd vind dat je nog steeds last hebt van haperingen, bij mij komen die na het eruithalen van packed bitstream niet meer voor hoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Heb nog nooit problemen gehad met Xvid of Divx, maar nu speelt BSG ep 9 ineens bar slecht, hangend beeld enz. Hoe kan dit :? Heb al 3 verschillende RWs geprobeerd ...

Heb uitgesloten dat het aan de brander ligt. Heb een bestand waarvan ik weet dat het goed werkt, en deze nieuwe gebrand, de oude speelt perfect.

Bij het bestand wat niet werkt is de video sample size 24 bit ipv 12 bit bij het oude (eigenschappen van file). Zou dit het probleem kunnen zijn, en kan ik die video sample size aanpassen?

[ Voor 51% gewijzigd door VonFoX op 15-12-2004 20:37 ]

Yo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117062 schreef op woensdag 15 december 2004 @ 20:00:
[...]

Neem eens een kijkje op www.sectie.be . Daar staat wel een tut hoe je je XviD -> DivX kan omzetten (alhoewel ik het vreemd vind dat je nog steeds last hebt van haperingen, bij mij komen die na het eruithalen van packed bitstream niet meer voor hoor)
Sorry sorry, heb de fout gevonden. Ik had een ander versie zo te zien van die modifier waardoor ik het v'tje anders moest zetten. Dankjewel, werkt perfect nu!

Topicstarter
Nog iets grappigs over de packed bitstream... ik hoorde dat er nu een Yamada 6700 speler op de markt is met eenzelfde MediaTek chip als de DVP720. Deze speler heeft echter geen problemen met packed bitstream... waarschijnlijk een nieuwere versie van mediateak codecs?

Dus als we veel klagen bij Philips of de winkel, dan krijgen we in de toekomst misschien wel een software upgrade waar packed bitstream in werkt.

Ik wil jullie geen valse hoop geven, maar het moet dus mogelijk zijn. Het is in ieder geval een wens voor 2005 van mij.

Kan het zijn dat de files die ik met mpeg modifier dus aanpas, dat deze op de pc hierna meer bibberende beelden zijn dan normaal. Lijkt wel alsof ze heel snel na mekaar vooruit en dan weer achteruit afspelen. Heeft iemand ditzelfde probleem?

Topicstarter
Anoniem: 131168 schreef op donderdag 16 december 2004 @ 12:03:
Kan het zijn dat de files die ik met mpeg modifier dus aanpas, dat deze op de pc hierna meer bibberende beelden zijn dan normaal. Lijkt wel alsof ze heel snel na mekaar vooruit en dan weer achteruit afspelen. Heeft iemand ditzelfde probleem?
Als ik de packed bitstream unpack met MPEGmodifier, dan zie ik op de PC geen verschil.
Op de DVP720 spelen ze alleen wel goed, dat het is het enige verschil.

• dikke100
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-06 20:23
Hallo,
na het bekijken van diverse fora eergisteren deze dvd speler aangeschaft. Divx etc vind ik niet heel belangrijk. Wel om fotos "af te spelen" op de tv en natuurlijk om dvd te kijken.
Probleem is nu het bekijken van fotos op de tv. Heb een dvd gebrand (philips dvd) met 3 folders, fotos, video en mp3. Als ik na de fotos map ga begint het afspelen. (irritant dat je de zichttijd niet kan instellen en dat je niet met een knopje naar de volgende foto kan gaan, maar goed).
Nu staan in het begin van de map fotos met een beeldgrootte van ongeveer 700 x 200 (ooit opgestuurd gekregen) dit gaat goed. Later in de map staan mijn eigen fotos van 2500x1900 (5M pixels) Bij deze fotos blijft die hangen. Als ik via de thumbnails naar de fotos ga zie ik ze allemaal maar als ik er een selecteer en op > druk verdwijnt het selectiegebiedje om de gekozen foto en blijven alle thumbnails in beeld of alle thumbnails verdwijnen en er blijft een blauw scherm over. Is dit normaal? Zou het iets met de resolutie te maken hebben? DVD is als gewone gegevens dvd gemaakt. Geen problemen met afluisteren van de mp3 en de video's in de video folder.
Bedankt voor eventuele reacties.
Dirk

Dikke100

Anoniem: 118388 schreef op donderdag 16 december 2004 @ 12:57:
[...]

Als ik de packed bitstream unpack met MPEGmodifier, dan zie ik op de PC geen verschil.
Op de DVP720 spelen ze alleen wel goed, dat het is het enige verschil.
Zeer eigenaardig, op de dvd speler zijn ze nu perfect maar op de pc niet meer. LOL! Alé, eigenlijk kan ik er niet mee lachen maarja. Heeft niemand anders ditzelfde probleem?

• VonFoX
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-05 13:05

VonFoX

Las noches de Diciembre

Anoniem: 131168 schreef op donderdag 16 december 2004 @ 16:30:
[...]

Zeer eigenaardig, op de dvd speler zijn ze nu perfect maar op de pc niet meer. LOL! Alé, eigenlijk kan ik er niet mee lachen maarja. Heeft niemand anders ditzelfde probleem?
Ja, ik. Op de PC ziet het er niet meer uit dan, en op de 720 wel :)

Yo.

Anoniem: 130046

PHILIPS DVP720 V33
Mod: New Age v10
UNOFFICIAL FIRMWARE!

USE AT YOUR OWN RISK!

Mod:

- DIVX subtitles: non transparent, white font with black outline
- DIVX subtitles: widened subtitle area (safe action area = 90% of full screen)
- DIVX subtitles: replaced both font (Standard /CP1250/, Cyrillic /CP1251/)
- Full width file browser
- No filename extension cut
- Separate file browser font (FONT 14-15)
- Replaced OSD font
- 21 different OSD Languages
- Press & Hold OK (or PLAY) button on remote to have GOTO functionality (1x SELECT chapter/file?, 2x GOTO time)
- Press & Hold >>| button for Fast Forward (undocumented feature of original firmware)
- Press & Hold |<< button for Fast Rewind (undocumented feature of original firmware)

Feel free to replace fonts & backgrounds.

Greetings to all OpenMTK members.
Lot of thanks to TCs for testing beta firmwares.

Cherry / New Age
2004. dec 16.

Download:
http://jatekosok.speier.h...DVP720_v33_NewAge_v10.rar

PHILIPS LX3900/LX3950 V36
Mod: New Age v11
UNOFFICIAL FIRMWARE!

USE AT YOUR OWN RISK!

Mod:

- Replaced OSD font
- Press & Hold OK (or PLAY) button on remote to have GOTO functionality (1x SELECT chapter/file?, 2x GOTO time)
- Press & Hold >>| button for Fast Forward (undocumented feature of original firmware)
- Press & Hold |<< button for Fast Rewind (undocumented feature of original firmware)
- Press & Hold SOUND button for FREQ 1, 2, 3, 4 ????? (undocumented feature of original firmware)

Feel free to replace fonts & backgrounds.

Greetings to all OpenMTK members.

Cherry / New Age
2004. dec 16.

Download:
http://jatekosok.speier.h...LX3900_v36_NewAge_v11.rar

• a casema user
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-07 16:16
Ik wil dit graag uitproberen maar hoe groot is de kans dat de speler daardoor onherstelbaar wordt beschadigd?
Als het mislukt kan ik dan altijd met een oudere firmware flashen ?

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
Ik heb ook zeer zwaar het vermoeden dat de speler ook niet tegen te lange bestandsnamen kan of met meerdere punten in de bestandsnaam.
Het bestand wordt niet meer weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Has anyone tried new_age's firmware? Hope it works, as the features sound great!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563 schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 01:27:
Has anyone tried new_age's firmware? Hope it works, as the features sound great!
It definitely works. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-07 13:26

flexje

got-father

It works BUT:
- Sometimes the subtitle hangs (forward or rewind and it plays again)
- Xvid movies laggy (Also with no packed bitstream)
- Weird characters in subtitles

[ Voor 6% gewijzigd door flexje op 18-12-2004 10:52 ]

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

flexje schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 10:35:
[...]

It works BUT:
- Sometimes the subtitle hangs (forward or rewind and it plays again)
- Xvid movies laggy (Also with no packed bitstream)
- Weird characters in subtitles
Yes these are in the original Philips firmwares also. I didn't write anything about that I've corrected them. For the first problem we have a workaround. Remux the avi with AviMux turning off the OpenDML format (using AVI 1.0 format).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vrienden,

Met een beetje (veel) hulp van Cherry/New Age kan ik nu onofficieel mijn eerste MAD720SA firmware releasen (en ondertussen denken aan de uitbreidingen die ik nog wil maken).

De volgende dingen zitten er in ieder geval in:
- Het bestands-overzicht laat meer karakters zien voor bestands- en directory-namen.
- De status icoontjes zijn symmetrisch
- De achtergrond is futuristischer
- De lettertypes zien er wat anders uit
- De grijze achtergrond bij letters is weg
- De meeste letters hebben een zwart randje voor leesbaarheid
- De getallen in de "verlopen tijd" indicatie hebben nu allemaal dezelfde breedte
- DivX ondertitels zijn nu niet langer doorzichtig maar puur wit

Er zijn aardig wat beta-testers geweest dus er zijn geen gekke dingen te verwachten als je de firmware gebruikt. Mocht je toch iets niet fijn vinden, dan kun je altijd nog terug naar de originele firmware van de Philips Support website.

De firmware, instructies om te upgraden en verschillende links naar website staan op onze site.
We kunnen in ieder geval niet verantwoordelijk gehouden worden, en gebruik is op eigen risico... maar het is haast onmogelijk dat je onze firmware net mooi vind... of je hebt misschien al een nieuwere versie van het OpenMTK team ;-)

MAD Palace
http://www.madpalace.nl/mad720sa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MAD, wil graag de firmware van je site downloaden, maar helaas: "...not found on this server."

Wat is trouwens het verschil tussen UK en Dutch op gebied van karakters?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Anoniem: 118388 schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 17:02:

De volgende dingen zitten er in ieder geval in:
- Het bestands-overzicht laat meer karakters zien voor bestands- en directory-namen.
DIt is dus het enige wat me aan deze speler irriteerd. Een map vol videos van System Of A Down, gevolg laat zich raden 8)7

Kun je ook zeggen hoeveel tekens er te zien zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118186

Anoniem: 131168 schreef op donderdag 16 december 2004 @ 16:30:
[...]

sorry, mijn frank is nu pas gevallen. Als je Mpeg4 modifier gebruikt en je vinkt unpack aan om de film te saven zonder packed bitstream, moet je ook de userdata aanpassen. Onder het vinkje unpack vind je een box met als titel userdata. Hier staat er dan zoiets als : DivX999b000p . De 'p' achteraan staat voor packed. Je moet deze lijn editeren (via edit) en de laatste p vervangen door n (van no packed bitstream). Op deze manier weet de codec die je computer gebruikt of het hier om packed bitstream gaat of niet. Dus als je de film saved zonder packed bitstream en je vervangt de p niet door n, dan zal je film raar afspelen op je pc maar wel ok op de philips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
RoamoR schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 17:15:
[...]

DIt is dus het enige wat me aan deze speler irriteerd. Een map vol videos van System Of A Down, gevolg laat zich raden 8)7

Kun je ook zeggen hoeveel tekens er te zien zijn?
De firmware kan momenteel 25 karakters aan en heel soms valt er 1 karakter buiten beeld. Als er veel vraag naar is (dat kun je aangeven op het forum op de website van die firmware) willen we een extra lettertype toevoegen waardoor we nog meer karakters kunnen krijgen.
Cherry / New Age heeft overigens het hele MP3 info and JPG preview veld verwijdert waardoor je dus heeeel lange bestandsnamen kunt tonen.
Anoniem: 55563 schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 17:12:
MAD, wil graag de firmware van je site downloaden, maar helaas: "...not found on this server."

Wat is trouwens het verschil tussen UK en Dutch op gebied van karakters?
Ik heb op diverse manieren gecheckt en het enige probleem wat bekend is, is een bug in "Mozilla Firebird". Ik had al zo mijn bedenkingen bij dit programma, maar goed, als je dus files hebt die in HTML code zijn opgebouwt dan kan hij er niet mee overweg. Probeer het eens in Internet Explorer.

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 118388 op 21-12-2004 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118388 schreef op dinsdag 21 december 2004 @ 08:48:
Ik heb op diverse manieren gecheckt en het enige probleem wat bekend is, is een bug in "Mozilla Firebird". Ik had al zo mijn bedenkingen bij dit programma, maar goed, als je dus files hebt die in HTML code zijn opgebouwt dan kan hij er niet mee overweg. Probeer het eens in Internet Explorer.
IE opstarten? Daar ben ik principieel erg op tegen :). Waarom geef je niet gewoon toe dat je je niet aan de HTML-standaard houdt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 55563 schreef op woensdag 22 december 2004 @ 02:35:
[...]

IE opstarten? Daar ben ik principieel erg op tegen :). Waarom geef je niet gewoon toe dat je je niet aan de HTML-standaard houdt? ;)
Ik heb gisteravond nog even W3C over mijn website gehaalt en die gaf ook toe dat mijn pagina perfect werkt volgens de standaard. Ik wil geen discussie starten over welke browser te gebruiken en misschien moet ik ook gewoon wat wijzigingen aanbrengen om de bug in Mozilla Firebird te omzeilen.
Wil je echter 100% compatible browsen en de handigheid van Mozille Firebird... probeer dan eens Avant Browser. Deze is snel (zoals IE) en heeft de handige features van Mozilla Firebird (zoek-mogelijkheden, blockers, etc.). Dat is het laatste wat ik over browsers ga zeggen ...
http://www.avantbrowser.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118388 schreef op woensdag 22 december 2004 @ 09:12:
[...]

Ik heb gisteravond nog even W3C over mijn website gehaalt en die gaf ook toe dat mijn pagina perfect werkt volgens de standaard. Ik wil geen discussie starten over welke browser te gebruiken en misschien moet ik ook gewoon wat wijzigingen aanbrengen om de bug in Mozilla Firebird te omzeilen.
Wil je echter 100% compatible browsen en de handigheid van Mozille Firebird... probeer dan eens Avant Browser. Deze is snel (zoals IE) en heeft de handige features van Mozilla Firebird (zoek-mogelijkheden, blockers, etc.). Dat is het laatste wat ik over browsers ga zeggen ...
http://www.avantbrowser.com/
http://www.crazybrowser.com/ probeer deze eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
Om maar weer ontopic te komen.
Ik heb de nieuwe firmware van MAD Palace geprobeerd.
Het is mooi dat ik nu veel langere bestansnamen te zien krijg, maar als ik van een lange naam naar een directory ga daarin kleinere namen staan blijft een deel van de lange naam achter op het nieuwe scherm.
Waarschijnlijk snapt niemand dit, daarom een plaatje om het wat duidelijker te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126030

Anoniem: 118388 schreef op zaterdag 18 december 2004 @ 17:02:
Vrienden,

Met een beetje (veel) hulp van Cherry/New Age kan ik nu onofficieel mijn eerste MAD720SA firmware releasen (en ondertussen denken aan de uitbreidingen die ik nog wil maken).
....
MAD Palace
http://www.madpalace.nl/mad720sa
Ha - klinkt mooi
zit hier misschien ook die handige feature van new_age in - STOP ingedrukt houden om GOTO functionaliteit te verkijgen?
Dat zou erg handig zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
a casema user schreef op woensdag 22 december 2004 @ 11:03:
Om maar weer ontopic te komen.
Ik heb de nieuwe firmware van MAD Palace geprobeerd.
Het is mooi dat ik nu veel langere bestansnamen te zien krijg, maar als ik van een lange naam naar een directory ga daarin kleinere namen staan blijft een deel van de lange naam achter op het nieuwe scherm.
Waarschijnlijk snapt niemand dit, daarom een plaatje om het wat duidelijker te maken.
Dit is een bekend probleem dat ik in een volgende versie zeker wil oplossen. Eigenlijk zijn er 3 karakters teveel te zien, waardoor de text soms buiten het hokje komt. En dus ook niet weggehaalt word. Alleen de text binnen het hokje wordt weggehaald.
Meer info en discussie over dit probleem: http://pub37.bravenet.com/forum/3097996388/fetch/430552/ (op het MAD720SA forum).
Anoniem: 126030 schreef op woensdag 22 december 2004 @ 12:50:
[...]

Ha - klinkt mooi
zit hier misschien ook die handige feature van new_age in - STOP ingedrukt houden om GOTO functionaliteit te verkijgen?
Dat zou erg handig zijn
Nee, niet in deze versie, maar het is een van de dingen ter discussie voor een volgende versie: http://pub37.bravenet.com/forum/3097996388/fetch/430559 (Discussie GOTO functionaliteit op het MAD720SA forum).
De CrazyBrowser is niet echt meer onder ontwikkeling (laatste is van 2002) maar verders is hij qua feature-omschrijving zo'n beetje hetzelfde. Dus misschien dat je daar ook wel mee kunt downloaden op mijn site.

---
Zo, kunnen we dit forum weer iets meer 720 algemeen houden :D

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 118388 op 22-12-2004 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb helaas lange tijd niet meer kunnen betatesten, maar na de feestdagen ga ik weer aan de slag.

* Anoniem: 55563 hoopt nog steeds dat xvid 1.0 eindelijk eens volledig wordt ondersteund.

offtopic:
Een laatste woord over IE-based browsers: IE zit vol beveiligingslekken (check eens www.stopie.com). Daarbij is MS zo arrogant om zijn browser niet verder te ontwikkelen waardoor deze niet aan de standaarden voldoet. Het bedrijf misbruikt simpelweg zijn monopoliepositie. Met Firefox kom ik overigens maar zelden een pagina tegen die niet werkt. Ik draai op deze pc trouwens Linux dus IE opstarten is geeneens een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pdehoop
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 04-06-2024

pdehoop

een vriend van mij heeft net deze speler gekocht.

Op zich gaat alles goed, maar het geluid is ernorm zacht.

Hij heeft geen reciever ofzo, maar heeft alleen de dvd speler aangesloten via scart op de tv.
Resultaat, het geluid moet je behoorlijk hard zetten wil je normaal kunnen luisteren.

Hij had hiervoor een goedkoop dingetje van de media markt, maar daar deed het geluid het wel "goed".

Ik heb vluchtig het menu al doorlopen, maar volgens mij staat alles goed.

Iemand die hier ook last mee heeft gehad?

Topicstarter
pdehoop schreef op woensdag 22 december 2004 @ 20:14:
een vriend van mij heeft net deze speler gekocht.

Op zich gaat alles goed, maar het geluid is ernorm zacht.

Hij heeft geen reciever ofzo, maar heeft alleen de dvd speler aangesloten via scart op de tv.
Resultaat, het geluid moet je behoorlijk hard zetten wil je normaal kunnen luisteren.

Hij had hiervoor een goedkoop dingetje van de media markt, maar daar deed het geluid het wel "goed".

Ik heb vluchtig het menu al doorlopen, maar volgens mij staat alles goed.

Iemand die hier ook last mee heeft gehad?
Dit kan zijn vanwege een probleem met de stereo uitgang als multichannel aan staat. Druk eens op SURROUND zodat het lampje uitgaat. Dan is de stereo uitgang vaak een stuk harder. Hiervoor heeft Philips overigens al een oplossing maar nog niet in beschikbare firmware.

Anoniem: 115951

Mad Palace,

Uw firmware ziet er heel goed uit,ik ga die onmiddellijk eens proberen.

Hier is een snelle oplossing voor uw Firefox probleem (ik gebruik ook firefox):

De fout zit in de javascript functie do_firmware.

Je kan het oplossen door het volgende te doen:

function do_firmware()
{
var d1250=document.getElementById("d1250");
var d1251=document.getElementById("d1251");
var d1252=document.getElementById("d1252");
var d1253=document.getElementById("d1253");

if(d1250.checked) { var reg = 1250; }
if(d1251.checked) { var reg = 1251; }
if(d1252.checked) { var reg = 1252; }
if(d1253.checked) { var reg = 1253; }

var package_url = "MAD720SA_33_01_" + reg + ".ZIP";
window.location.href = (encoding_key + package_url);

}

voila :-)

Anoniem: 132402

MP3's afspelen ?

Wat ik wilde weten is of het mogelijk is om mp3's af te spelen, ook als de TV niet aangesloten is.
- Zie je de mp3-naam in het display van de speler ?
- En is het mogelijk om makkelijk te navigeren tussen folders / liedjes mbv de afstandbedieding of knoppen op speler zelf ?

(Is er misschien iemand die foto's hiervan kan posten ???)

Anoniem: 132417

Anoniem: 118388 schreef op donderdag 23 december 2004 @ 08:38:
[...]

Dit kan zijn vanwege een probleem met de stereo uitgang als multichannel aan staat. Druk eens op SURROUND zodat het lampje uitgaat. Dan is de stereo uitgang vaak een stuk harder. Hiervoor heeft Philips overigens al een oplossing maar nog niet in beschikbare firmware.
IGooien ze ook de vervelende eigenschap eruit, dat de speler steeds weer naar multichannel schakelt als je er een nieuw CD'tje in mept? Hoogst hinderlijk, want die Dolby frummels heb je (meestal) niet nodig en wanneer je een SACD speelt ga je sowieso over op de multi-analoog output ...... ;)

Deze trouwens bekend: http://www.horgi.mtu.ru/ ? Voor een DivX/Xvid test-CD.
Handig, al staan er geen ondertitels op.

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Anoniem: 132402 schreef op donderdag 23 december 2004 @ 10:38:
MP3's afspelen ?

Wat ik wilde weten is of het mogelijk is om mp3's af te spelen, ook als de TV niet aangesloten is.
- Zie je de mp3-naam in het display van de speler ?
- En is het mogelijk om makkelijk te navigeren tussen folders / liedjes mbv de afstandbedieding of knoppen op speler zelf ?

(Is er misschien iemand die foto's hiervan kan posten ???)
Ja, maar navigeren word dan erg lastig als je veel mappen hebt. Dat moet je dan dus blind doen. Werk niet echt fijn. Als je een nummer start, scrolled de artiest, titel en album voorbij voor je de verstreken tijd ziet.

Op de speler zelf zitten gewoon de standaard knoppen: play, stop, forward, backward. Door de mappen scrollen moet met de AB.

[ Voor 12% gewijzigd door Roamor op 23-12-2004 13:27 ]

Topicstarter
RoamoR schreef op donderdag 23 december 2004 @ 13:25:
[...]

Ja, maar navigeren word dan erg lastig als je veel mappen hebt. Dat moet je dan dus blind doen. Werk niet echt fijn. Als je een nummer start, scrolled de artiest, titel en album voorbij voor je de verstreken tijd ziet.

Op de speler zelf zitten gewoon de standaard knoppen: play, stop, forward, backward. Door de mappen scrollen moet met de AB.
Je kan in een menu instellen dat je geen subdirectories wil hebben. Dan krijg je 1 lange lijst van MP3s en kun je gewoon lekker random MP3s afspelen zonder de TV aan te hebben. Maar echt browsen is gewoon lastig op de speler zonder TV.
Anoniem: 132417 schreef op donderdag 23 december 2004 @ 13:19:
[...]

IGooien ze ook de vervelende eigenschap eruit, dat de speler steeds weer naar multichannel schakelt als je er een nieuw CD'tje in mept? Hoogst hinderlijk, want die Dolby frummels heb je (meestal) niet nodig en wanneer je een SACD speelt ga je sowieso over op de multi-analoog output ...... ;)
Normaal gezien zou deze functie helemaal geef effect moeten hebben op de STEREO uitgangen (Line-out of SCART). Dat is een bekend probleem. En het is begrijpelijk dat de MUTLICHANNEL uitgang wel by default op MULTICHANNEL staat want je hebt 6 speakers.... anders gebruik je de STEREO uitgangen wel.

• pvtonger
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:57
De nieuwe firmware ziet er goed uit. Respect voor diegenen die eraan hebben bijgedragen
_/-\o_

PS Zou 't mogelijk zijn om een soort email lijst op stellen zodat mensen een mail krijgen als er een nieuwe firmware beschikbaar is? Zou ik wel handig vinden.

• Berkhout
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:58
Hallo,

Even een vraagje over het updaten met nieuwe firmware. Is het mogelijk om steeds nieuwe firmware in je apparaat te flashen of zit er een limiet aan.

groeten Berkhout

Anoniem: 118388 schreef op donderdag 23 december 2004 @ 15:28:
Normaal gezien zou deze functie helemaal geef effect moeten hebben op de STEREO uitgangen (Line-out of SCART). Dat is een bekend probleem.
Behalve bij SACD want dan mis je 4 kanalen.
Berkhout schreef op donderdag 23 december 2004 @ 20:05:
Even een vraagje over het updaten met nieuwe firmware. Is het mogelijk om steeds nieuwe firmware in je apparaat te flashen of zit er een limiet aan.
Je kunt onbeperkt flashen. Welke versie je flasht, een nieuwere of een oudere versie maakt niets uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Te koop ?

Weet iemand of deze speler ook in de winkel te koop is ?
(Zuiden van Nederland ???)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[...]

Normaal gezien zou deze functie helemaal geef effect moeten hebben op de STEREO uitgangen (Line-out of SCART). Dat is een bekend probleem. En het is begrijpelijk dat de MUTLICHANNEL uitgang wel by default op MULTICHANNEL staat want je hebt 6 speakers.... anders gebruik je de STEREO uitgangen wel.
Helaas beinvloedt "multichannel" wel alles, inclusief de digitale uitgang. :(
Dat betekend dus, dat je Dolby of DTS twee keer dreigt toe te passen als je er een versterker met een eigen decoder aan hangt! Alleen in de stereo-mode is het signaal clean (dus keurig digitaal multichannel) zoals het van de disc komt ...... De speler gedraagt zich dus alsof er alleen maar een analoge multichannel versterker op wordt aangesloten.
Maar ik (en ik vermoed toch ook anderen) gebruik normaal de digitale uitgang en alleen de 6-channel analoog wanneer ik SACD's speel.
Dus: "multichannel" moet in het menu uit te schakelen zijn en alleen automatisch inkomen bij het afspelen van SACD's :X
De reden, dat ik de decoder in de versterker prefereer te gebruiken zit 'm in het bedieningsgemak en de grotere klankbeinvloedingsmogelijkheden.

Enfin, genoeg gezeurd (8> , ik hoop dat er ooit wat aan gebeurd. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132402 schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 10:04:
Te koop ?

Weet iemand of deze speler ook in de winkel te koop is ?
(Zuiden van Nederland ???)
Ik heb de mijne gehaald bij Correct in Rotterdam ( € 152)
Wel software opdaten! Geluid en beeld echt prima de luxe, bediening zozo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
pvtonger schreef op donderdag 23 december 2004 @ 15:50:
PS Zou 't mogelijk zijn om een soort email lijst op stellen zodat mensen een mail krijgen als er een nieuwe firmware beschikbaar is? Zou ik wel handig vinden.
Ikzelf heb op mijn website de mogelijkheid om je in te schrijven voor de nieuwsbrief. En dat hebben ook al veel mensen gedaan.
De firmware van C/NA wordt gepost op de Yahoo! Group, en je zou je daar op kunnen abonneren. Dan krijg je wel veel technische mailings overigens.
Voor de firmware van Philips of van Mtz is voor zover nog geen mogelijkheid.
Anoniem: 132417 schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 10:25:
[...]

Ik heb de mijne gehaald bij Correct in Rotterdam ( ¤ 152)
Wel software opdaten! Geluid en beeld echt prima de luxe, bediening zozo)
Je kunt de speler bij elke electronica-boer bestellen. Ik ben bij Expert in Weert naar binnen gelopen en een week later was ie binnen. Kosten 169 euro.
Anoniem: 132417 schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 10:17:
[...]

Helaas beinvloedt "multichannel" wel alles, inclusief de digitale uitgang. :(
Alleen in de stereo-mode is het signaal clean (dus keurig digitaal multichannel) zoals het van de disc komt ......
Het probleem van v33 is dus ook dat multichannel ook invloed heeft op de STEREO uitgangen (SCART en LINE OUT) en de digitale uitgang (SPDIF). Dit is ook het enige probleem dat ik nog extra opgelost heb gezien (in een v34 beta) t.o.v. de officieele v33.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46474

Helaas is dit niet helemaal waar; ookal heb je meerdere speakers wil dat nog niet zeggen dat je perfect stereo geluid "gemangeld" wilt hebben door de multichannel (dolby) output van de dvd-speler :(

Ik heb de 720 sinds gisteren avond ( :) eindelijk was ie te verkrijgen in de Philips Shop). Het (automatisch) ingrijpen in de geluidskwaliteit door de speler ervaar ik als allergrootste ergernis tot nu toe. Het betreft hier zowel het multichannelen als ook het "optimaliseren" (het 'sound' knopje, welk effect niet lijkt uit te schakelen). Als ik het geluid anders wil hebben stel ik dat wel in op mijn versterker.

Ik zou heel graag zien dat er een mogelijkheid komt om het geluid onveranderd door te sturen naar mijn versterker, en dat je dit ook kan instellen als default.

Welke instelling moet je overigens kiezen onder het sound knopje om er voor te zorgen dat je geluid niet wordt veranderd? Bij CD's zie ik de optie 'Digital', welke standaard lijkt geselecteerd, is dit de juiste (eerder op het forum kwam ik al Clasic tegen)? Digital lijkt overigens niet beschikbaar bij VCD's (wel drama, concert, etc.), welke optie zorgt er daar voor dat het geluid niet wordt aangepast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wanneer je de classic-stand gebruikt, staat ie gewoon op flat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pesoonlijk vind ik het zo de beste instelling: voor cd's op classic en dvd's vcd's enz. op concert.
grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm, blijf ik bij mijn wens voor een "No Alterations" mode (default). Het zou verder leuk zijn geweest als ze over de diverse sound modes en hun invloed op het geluid iets in de handleiding hadden opgenomen...

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 46474 op 24-12-2004 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 125237 schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 13:55:
pesoonlijk vind ik het zo de beste instelling: voor cd's op classic en dvd's vcd's enz. op concert.
grtz
Classic is inderdaad bij muziek en MP3 de "No Alterations" instelling (equaliser off - functionaliteit). Voor een niet foutief gedownmixed signaal op de digitale en analoge line-moet je dan nog je surroundmode op STEREO zetten (dit laatst is dus een bug).
Desondanks zijn er ook audiofielen die zelfs met deze instellingen het geluid nog helemaal fout vinden. Ikzelf heb alleen last van de bug omdat het geluid bij DivX dan zo laag is.

P.S. Ik geloof dat concert bij DVDs ook de "No Alterations" instelling (equaliser off) is. Hiervoor zou ik alle threads een keer terug moeten lezen.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 118388 op 24-12-2004 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stokkom
Anoniem: 118388 schreef op vrijdag 24 december 2004 @ 16:26:
[...]

P.S. Ik geloof dat concert bij DVDs ook de "No Alterations" instelling (equaliser off) is. Hiervoor zou ik alle threads een keer terug moeten lezen.
Je hebt gelijk. Het vreemde is dat je bij DVD geen 'classic '-stand hebt...

Overigens vind ik het volume nog steeds te laag. Ik moet de stereo bijna helemaal open zetten om een film goed te kunnen horen. Ik sluit de speler aan via de stereo-uitgang. Is er iemand met een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132544

ben nieuw op het forum
Heb wel veel gelezen de laatste tijd en heb gister besloten de Philips 720sa te kopen om mijn divx en xvids te kijken mede omdat de rest van mijn Hifi ook van philips is!
Het is een mooi apperaat en komt een zeer mooi 5.1 geluid uit via mijn versterker (een philips 996) zeer zuiver van het zachte geluid heb ik totaal geen last!

heb al wat films geprobeert met de v33 update maar heb toch die van MAD gekozen voor de goede ondertiteling (super)!

het enigste wat me opvalt is dat divx films af en toe wat stotteren, niet echt hinderlijk maar is dat bij jullie allemaal zo?

Verder is MP3 op dvd helemaal geweldig

Hoop nog veel te kunnen opsteken op dit forum

PS.

Heb hem trouwens bij BCC gekocht, koste daar 179 euro maar naar melding dat hij bij paradigit 149 euro koste kreeg ik hem netjes mee voor 148 euro !
Als je over internet winkels begint doen ze niks aan de prijs, dus iedereen massaal in de winkel vertellen dat para hem voor 149 aanbied :)

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 132544 op 25-12-2004 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 132544 schreef op zaterdag 25 december 2004 @ 10:34:
ben nieuw op het forum
Heb wel veel gelezen de laatste tijd en heb gister besloten de Philips 720sa te kopen om mijn divx en xvids te kijken mede omdat de rest van mijn Hifi ook van philips is!
Het is een mooi apperaat en komt een zeer mooi 5.1 geluid uit via mijn versterker (een philips 996) zeer zuiver van het zachte geluid heb ik totaal geen last!

heb al wat films geprobeert met de v33 update maar heb toch die van MAD gekozen voor de goede ondertiteling (super)!

het enigste wat me opvalt is dat divx films af en toe wat stotteren, niet echt hinderlijk maar is dat bij jullie allemaal zo?

Verder is MP3 op dvd helemaal geweldig

Hoop nog veel te kunnen opsteken op dit forum

PS.

Heb hem trouwens bij BCC gekocht, koste daar 179 euro maar naar melding dat hij bij paradigit 149 euro koste kreeg ik hem netjes mee voor 148 euro !
Als je over internet winkels begint doen ze niks aan de prijs, dus iedereen massaal in de winkel vertellen dat para hem voor 149 aanbied :)
In electronica-winkels is vaak nog wat van de prijs af te krijgen inderdaad... maar daar zit ook wel ooit een limiet aan. Ze gaan bijvoorbeeld niet concurreren met internet-winkels. BCC en Expert hebben in ieder geval laagste prijs garantie!

Wat betreft die stotterende video... er is een probleem dat met DivX het beeld hapert als de ondertiteling in beeld komt. Dit zit gewoon in de origineele Philips software en is ook een reden voor sommige mensen om de speler terug te brengen naar de winkel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 115951 schreef op donderdag 23 december 2004 @ 10:00:
Hier is een snelle oplossing voor uw Firefox probleem (ik gebruik ook firefox):
De fout zit in de javascript functie do_firmware.

Je kan het oplossen door het volgende te doen:
Ik heb het voorstel van olivierc geimplementeerd, kan iemand kijken of je nu wel kunt downloaden via Mozilla Firefox? Zoniet, dan ligt het probleem toch echt aan de bug en moet ik mijn pagina daarvoor aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Laatst online: 20:14

Wallie

Herr

Anoniem: 118388 schreef op zondag 26 december 2004 @ 10:07:
[...]

Ik heb het voorstel van olivierc geimplementeerd, kan iemand kijken of je nu wel kunt downloaden via Mozilla Firefox? Zoniet, dan ligt het probleem toch echt aan de bug en moet ik mijn pagina daarvoor aanpassen.
Helaas: Not Found
The requested URL /0495/& was not found on this server.

(Is Firefox 1.0)

[ Voor 3% gewijzigd door Wallie op 26-12-2004 12:20 ]

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wallie schreef op zondag 26 december 2004 @ 12:19:
[...]

Helaas: Not Found
The requested URL /0495/& was not found on this server.

(Is Firefox 1.0)
idem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb het nu gewoon helemaal omgegooid en moet nu zeker werken op Mozilla Firefox.
Het werkt in ieder geval met Avant Browser ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flexje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-07 13:26

flexje

got-father

Anoniem: 118388 schreef op maandag 27 december 2004 @ 17:51:
[...]

Ik heb het nu gewoon helemaal omgegooid en moet nu zeker werken op Mozilla Firefox.
Het werkt in ieder geval met Avant Browser ;-)
Jup het werkt :)

"Try not to become a man of success but rather to become a man of value..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik had overigens een DVD gebrand en mee naar een kennis genomen. Die had een goedkope DVD speler van 45 euro. De DVD sloeg telkens over... thuis in mijn 720 deed die het perfect!

Lang leve de 720...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Post-processing ?

Hoe is de post-processing quality en kan je deze instellen zoals bv in VLC of MPC ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de 720 sinds een paar dagen en heb nog niet zo heel veel DVDs afgespeeld, maar gisteren de Matrix nog maar weer een keer gekeken en daar werd ik niet vrolijk van:
Tijdens het afspelen haperde het beeld (en geluid) 5 maal, zeer irritant, één maal zelfs meer dan een seconde :( Op mijn oude Nakamichi DVD-speler nooit een probleem mee gehad.
Ook bij andere discs lijkt het dat de 720 niet helemaal vloeiend afspeelt (geluid wel); ik heb het gevoel dat er soms minimale haperingen te zien zijn. Deze haperingen waren echter erg klein, dus ik kan het ook mis hebben.
In het forum lees ik dat mensen dit probleem ook (alleen?) bij DIVX hebben. Is het dus een bekend probleem, en belangrijker nog, gaat het in een volgende firmware opgelost worden?

Zo niet ben ik bang dat ik weer terug moet naar mijn oude speler ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 132770

Vraag over de philips 720/sa

Ik ben in het bezit van een elta-subwoofer systeem.
Het gebeurt regelmatig dat de subwoofer uitvalt.
De overige surround geluiden werken verder wel goed.
Na een reset van de speler en het aanzetten van multichannel werkt de subwoofer weer wel.

Weet iemand of dit een compatibiteits probleem is van de subwoofer met de philps.
En nog belangrijker is hier een oplossing voor.
Ik heb al enkele bios-updates geprobeert ! v.24 en v.33
(de multichannel/3d optie op de subwoofer staat uit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

New Age V12 firmwares for DVP720 and LX3900/3950 are out.

Download:

For DVP720:
http://jatekosok.speier.h...DVP720_v33_NewAge_v12.rar

For LX3900/3950:
http://jatekosok.speier.h...LX3900_v36_NewAge_v12.rar

Sample images:

http://jatekosok.speier.h...6_NewAge_v12_sample_1.png
http://jatekosok.speier.h...6_NewAge_v12_sample_2.png
http://jatekosok.speier.h...6_NewAge_v12_sample_3.png
http://jatekosok.speier.h...6_NewAge_v12_sample_4.png
http://jatekosok.speier.h...6_NewAge_v12_sample_5.png
http://jatekosok.speier.h...6_NewAge_v12_sample_6.png

Feature list/history for both firmwares:

History:

V12:

- Exenteded current foldername length
- character codes 127..255 and space are shown in filenames
- MP3 TAG Info placed below file browser
- character codes 127..255 are shown in mp3 tag infos

V10/11:

V1-V9:

- Replaced OSD font

Acties:
  • 0 Henk 'm!

new_age, this looks very promising :). Has anyone tested his firmware already?

Nice screenshots. Great how you moved the info bar to the bottom! This allows for *much* longer filenames.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 55563 schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 19:54:
new_age, this looks very promising :). Has anyone tested his firmware already?

Nice screenshots. Great how you moved the info bar to the bottom! This allows for *much* longer filenames.
More and more people using both and both working well.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125308

Je firmware is geweldig MADpalace!

De ondertiteling is (bijna) perfect. Het enige probleem is dat je soms ziet dat de ondertiteling 'opgebouwt' wordt. Je ziet zeg maar van links naar rechts heel snel de letters verschijnen, links net iets sneller dan rechts. Dit is maar heeeel soms, dus zo'n groot ptobleem is het niet.

Wel irritant is dat bij een xvid film (zonder packed bitstream!) de film af en toe schokt. Dit is alleen als de ondertiteling net op dat moment verschijnt, en misschein heeft het te maken met het 'opbouwen' van de ondertiteling.

Bedank mensen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sunturion
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-07 18:40
Een klein vraagje, ondersteunt deze speler nou wel of niet GMC en QP.
In de startpost staat namelijk van wel
Ondersteunde formaten: CD, DVD, (S)VCD, MP3, SACD, JPG, DivX (3.11, 4.0, 5.x) en XviD met GMC en Q-PEL
Maar in de handleiding staat:
– DivX disc on CD-R[W]/DVD+R[W]:
– DivX 3.11, 4.x and 5.x
– GMC (Global Motion Compensation)
and QP (Quarter Pixel) not supported.

In the name of God, impure souls of the living dead shall be banished into eternal damnation. Amen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
Anoniem: 130046 schreef op dinsdag 28 december 2004 @ 16:24:
New Age V12 firmwares for DVP720 and LX3900/3950 are out.
....
I have still problems with a file that has 56 karakters (excluding .avi)
The file is not shown on the screen.

--edit--

Also the next file is not show on the screen:
Pirates.of.the.Caribbean.DVDRip.XviD.AC3.CD1-Ice.avi

[ Voor 17% gewijzigd door a casema user op 29-12-2004 15:25 ]

[quote]sunturion schreef op woensdag 29 december 2004 @ 13:00:

[...]

Werkt bij mij wel (v33), met deze DivX/Xvid testCD (helaas zonder ondertitel .....)

http://www.horgi.mtu.ru/

Ik ben in het bezit van een elta-subwoofer systeem.
Het gebeurt regelmatig dat de subwoofer uitvalt.
De overige surround geluiden werken verder wel goed.
Na een reset van de speler en het aanzetten van multichannel werkt de subwoofer weer wel.

Sorry voor de vraag, het bleken alleen maar aan de instellingen van de boxen in de 720 te liggen. Ik heb nu aangegeven dat ik een kleine box voor de centerspeaker heb, en nu werkt alles perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[quote]Anoniem: 132417 schreef op donderdag 30 december 2004 @ 11:18:
sunturion schreef op woensdag 29 december 2004 @ 13:00:

[...]

Werkt bij mij wel (v33), met deze DivX/Xvid testCD (helaas zonder ondertitel .....)

http://www.horgi.mtu.ru/
Qp werkt 100% bij mij, GMC 1 Point is ook geen probleem, echter GMC: 3 Points kan de speler niet aan. (ik heb hier al enkele keren last van gehad). GMC: 2 Points heb ik nog niet geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 123711

Hello!

Happy New Year!

This is the first comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kRyPtO
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-06 09:40
Me ouders hebben al enige tijd deze dvd speler, maar als ik nu dvd's brand dan wil het nog wel is zo zijn dat het beeld blijft hange maar het geluid wel door gaat of ook blijft hangen.
Het rare is dat het niet gelijk de 1e 5 min gebeurt maar meestal pas na half uur of 40 min.
Ik had dit eerst elke keer met andere brander heb toen andere dvdtjes getest maar die bleven het ook doen. Heb later een nieuwe dvd brander gekocht en leek het probleem verholpen te zijn tot ik gister met paar vrienden een dvd aan het kijke was en hij het weer begon te doen.

Ze hebben volgens mij één van de eerste versie's want firmware is v10 dacht ik uit me hoofd. Maar zal het helpen als ik nieuwe firmware erop zet. Nu is gelijk mijn vraag welke is de beste want volg dit topic stilletjes al een poosje en sommige hebben problemen met subs bij bepaalde firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 133122

Hi, I only speak english but I have still found this thread very usefull.

I have some questions about the SACD playback that I cannot seem to find answers for.

How is the SACD stream handled? The way I see it there a 3 possibilities:

1) SACD stream downmixed/converted to feed the 24bit/192Kb DAC
2) SACD stream fed to external DSD converter then direct to the 6 analog outputs
3) SACD stream converted internally then direct to the 6 analog outputs.

so which one do you think it could be?

Also, can the analog outputs handle the full frequency range of SACD (DC - 100KHz)
My interconnects and my amp can (but not the speakers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trancentral
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Ik ben ook van plan deze dvd speler te kopen , echter is hij bijna overal uit verkocht. Weet iemand nog een online shop die hem verkoopt (en in voorraad heeft) ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130444

Hallo iedereen, eerst en vooral een gelukkig nieuwjaar aan iedereen en moge uw jaar gevuld zijn met veel dvd-kjikend geluk! Vervolgens zou ik een paar vraagjes willen stellen aan de bezitters van deze dvdspeler die er mij misschien zullen van overtuigen om hem ook aan te schaffen. Ben nl al een tijdje op zoek naar een goede regiovrije, divx-dvdspeler na mijn vorige fiasco met m'n hiteker-speler (een goeie raad: NOOIT een hiteker kopen, het is de grootste brol die je maar kan hebben!). Heb hier nu deze hele thread gelezen en wou toch nog een paar dingen met zekerheid weten, zoals:
- heb hier ergens gelezen dat iemand het beeld maar zozo vind en te donker. Zijn er nog mensen die van dat oordeel zijn of valt het allemaal wel nog mee. Ben nu gewend om op zo'n goedkope speler uit de gamma te kijken en vind het beeld maar zwak (wat te begrijpen is gezien de prijs), dus wil ik weten of het met deze toch een zienbare verbetering zal zijn.
- Wat betreft de divx/xvid playability, heb hier redelijk veel xvid's liggen (meestal anime) en wou weten of het uitmaakt welke grootte het beeldfragment heeft (12,16 of 24 bits) en of de verwerkingssnelheid er iets aan doet? Want bij mijn hiteker speelde hij die met 12 bits nooit goed af kreeg altijd een vervorming van mijn beeld en was dus niet te bekijken. Ook, hoe is het mogelijk om te zien of mijn avi's geëncodeerd zijn met packed bitstream? Heb al gekeken met Gspot maar vind daar niets van terug.
- Ten laatste, zou je hem mij echt aanbevelen om te kopen of misschien toch naar iets anders uit te kijken? Ben nog de pioneer 575 aan het overwegen (omdat ik gelezen heb dat die zeer mooi beeld heeft) maar probleem bij die is dat hij niet zo gemakkelijk regiovrij te maken is en weet ook niets van zijn divx/xvid mogelijkheden.
Alvast bedankt en hoop dat je mij kunt helpen.

Andy
Pagina: 1 ... 3 ... 8 Laatste