Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 09:53

SteveV

Schtiefv Meister

Hmm ok de mijne is volgens mij na 3 maanden officieel dood.
Ik had ineens last van spontane freezes en kon dan de batterij leeg laten lopen voordat ik hem weer kon opladen en aanzetten.
Nu is het zelfs zover dat ie niet eens meer aan wilt gaan, als ik namelijk de hd500 op mijn computer aansluit (winXP SP2) ziet ie heel even in device manager een usb device en dan gaat die snel weer weg.
Als ik de play button ingedrukt houd zie ik dat de usb device erin blijft staan maar nu met de melding geen drivers geinstalleerd (terwijl die wel degelijk geinstalleerd zijn).Laat ik de knop los is hij weer weg.
Ik heb zo`n beetje alle xclef forums doorlopen en alles geprobeerd van play button ingedrukt houden met het continue drukken op Vol+ en stop button langer als 20 seconden ingedrukt houden, andere usb poorten op mijn pc, maar dit alles mag niet baten.
Wat doe ik nu verkeerd of is hij er echt aan toe om hem op te sturen voor rma ?

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
SteveV schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 15:10:
Hmm ok de mijne is volgens mij na 3 maanden officieel dood.
Ik had ineens last van spontane freezes en kon dan de batterij leeg laten lopen voordat ik hem weer kon opladen en aanzetten.
Nu is het zelfs zover dat ie niet eens meer aan wilt gaan, als ik namelijk de hd500 op mijn computer aansluit (winXP SP2) ziet ie heel even in device manager een usb device en dan gaat die snel weer weg.
Als ik de play button ingedrukt houd zie ik dat de usb device erin blijft staan maar nu met de melding geen drivers geinstalleerd (terwijl die wel degelijk geinstalleerd zijn).Laat ik de knop los is hij weer weg.
Ik heb zo`n beetje alle xclef forums doorlopen en alles geprobeerd van play button ingedrukt houden met het continue drukken op Vol+ en stop button langer als 20 seconden ingedrukt houden, andere usb poorten op mijn pc, maar dit alles mag niet baten.
Wat doe ik nu verkeerd of is hij er echt aan toe om hem op te sturen voor rma ?
Gewoon terugsturen :) je hebt immers garantie, dus kun je er net zo goed gebruik van maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jentae
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 00:37

Jentae

Houdt van aglets.

Ben blij dat mijn X-Clef het nog doet na 1,5 jaar trouwe dienst.

Heb trouwens een oplossing voor degenen die net als ik met het playlist-probleem zitten (laden van playlist displayt de PL wel maar de controls (back, next) die je indrukt om te navigeren in de PL werken als 'gewone' controls (dus alsof er geen PL op het scherm staat)):

1. Laad PL via 'playlists'
2. Druk eerst 1 keer op 'menu'
3. Nu doet hij t wel!

(deed ik 5 pogingen over om erachter te komen :S)

Vind het trouwens irritant dat je bij het browsen in een M3U playlist tijdens het afspelen ervan, hij bovenaan de lijst begint en niet bij het nummer dat je op dat moment afspeelt.

Voor de rest nog steeds een topding!

Eer aan je korf (haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondersteunt de Xclef HD-500 de 4-polige plug van de Sharp HP-MD33 dopjes?
De afstandsbediening heeft wel een vierpolige plug namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk het eigenlijk niet. Ik neem aan dat hij via deze vier polen vier verschillende signalen opvangt, aangezien de XCLEF deze niet ondersteunt doet hij het niet - of bijvoorbeeld alleen de bass of treble.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee 4 polige plug voor dopjes betekent dat links en recht een aparte nuldraad hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 12:24

BaRF

bijna kerst

[edit] ok, dat ging ook niet helemaal goed :D

[ Voor 84% gewijzigd door BaRF op 08-03-2005 20:55 ]

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djsjors
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-07-2021
ik zit met een probleempie,
me xclef 20 gb herkent me eigen windows xp niet meer :(

hij herkent me hardeschijf dus niet meer :'( ik vermoet dat het aan me kabel ligt maar ik heb geen andere kabel. hij deed het dernet nog wel en toen ik eigelijk wat wou overzetten begon die te klagen van onbekende hardware :r wat kan ik daar beste aan doen?

alvast bedankt voor de hulp en tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

djsjors schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 14:47:
hij herkent me hardeschijf dus niet meer :'( ik vermoet dat het aan me kabel ligt maar ik heb geen andere kabel. hij deed het dernet nog wel en toen ik eigelijk wat wou overzetten begon die te klagen van onbekende hardware :r wat kan ik daar beste aan doen?
Iedere keer als ik dit soort problemen heb, besef ik weer dat hij niet aan de 220 (oplader) hangt, waardoor ongedefinieerde problemen ontstaan.

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djsjors
|:( 1 na deel hij hangt wel op netspanning (220V).
dus dat is het probleem en niet mijn fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
edit

hij herkent me hardeschijf dus niet meer :\'( ik vermoet dat het aan me kabel ligt maar ik heb geen andere kabel. hij deed het dernet nog wel en toen ik eigelijk wat wou overzetten begon die te klagen van onbekende hardware :r wat kan ik daar beste aan doen?

Ik heb dit probleem ook een keer gehad in WinXP. Ik had zitten fukken met gemodificeerde firmwares. De oplossing voor mij was: de speler uitzetten (force power off AKA 10 seconden STOP), de computer rebooten en hem in een andere USB ingang zetten.

Succes!

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 16-03-2005 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djsjors
jah dat bedoel ik maar dat lost nog steeds niet mijn probleem op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
djsjors schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 15:05:
jah dat bedoel ik maar dat lost nog steeds niet mijn probleem op
F5!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djsjors
dat doe ik de hele tijd nix helpt :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik citeer:

"De oplossing voor mij was: de speler uitzetten (force power off AKA 10 seconden STOP), de computer rebooten en hem in een andere USB ingang zetten."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djsjors
Verwijderd schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 15:10:
Ik citeer:

"De oplossing voor mij was: de speler uitzetten (force power off AKA 10 seconden STOP), de computer rebooten en hem in een andere USB ingang zetten."
En dat had ik al geprobeert en nu nog een keer gedaan maar geen verschil. ik ben tussen door bezig op een laptop met windows 98 en daar ziet die hem wel. dan licht het niet aan het apparaat of de usb kabel maar aan mijn windows xp sp2. is er echt geen mogelijk heid om drivers te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
djsjors schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 15:22:
[...]

En dat had ik al geprobeert en nu nog een keer gedaan maar geen verschil. ik ben tussen door bezig op een laptop met windows 98 en daar ziet die hem wel. dan licht het niet aan het apparaat of de usb kabel maar aan mijn windows xp sp2. is er echt geen mogelijk heid om drivers te installeren?
Er zijn ook drivers voor nodig! Alleen zijn die standaard in Windows 98 +, Mac en Linux geïnstalleerd. Sorry, maar ik weet niet om welke drivers het gaat. Misschien kun je de (inet)winkel waar je hebt gekocht een mailtje sturen/langsgaan of DMC (aangezien MCL geen antwoord geeft) mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-02 21:21

Pheace

The Eviler of Evil

Dit zal vast al wel 100x gevraagd zijn maar ik kan het op het moment niet vinden sorry,

Ik heb al lang niet meer gekeken naar mijn firmware en dacht nu weer eens te kijken of er wat nieuws was voor mijn HD500. Er zitten wel wat irritaties in op het moment zoals het niet saven van de auto poweroff voor example :E

Maar nu heb ik op de officiele site alleen een update gevonden voor 1.099 en hoger naar de nieuwste versie van de firmware?

Ik zie op de frontpage hier nog 1.099 aangeraden als firmware maar in hoeverre is dit recent zeg maar? ik draai zelf nog op 1.072 als ik me niet vergis. Betekent dit dat de nieuwste firmware mogelijk niet geschikt is voor mijn player of moet ik eerst naar 1.099 upgraden en dan weer naar de nieuwste firmware?

Alvadt bedankt als je mij kan helpen met deze verwarring ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pheace schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 09:28:
Dit zal vast al wel 100x gevraagd zijn maar ik kan het op het moment niet vinden sorry,

Ik heb al lang niet meer gekeken naar mijn firmware en dacht nu weer eens te kijken of er wat nieuws was voor mijn HD500. Er zitten wel wat irritaties in op het moment zoals het niet saven van de auto poweroff voor example :E

Maar nu heb ik op de officiele site alleen een update gevonden voor 1.099 en hoger naar de nieuwste versie van de firmware?

Ik zie op de frontpage hier nog 1.099 aangeraden als firmware maar in hoeverre is dit recent zeg maar? ik draai zelf nog op 1.072 als ik me niet vergis. Betekent dit dat de nieuwste firmware mogelijk niet geschikt is voor mijn player of moet ik eerst naar 1.099 upgraden en dan weer naar de nieuwste firmware?

Alvadt bedankt als je mij kan helpen met deze verwarring ^^
Ik heb de startpost gisteren trouwens nog gewijzigd.
Er wordt inderdaad gezegd dat 1.099 v2 (in v1 van 1.099 zit een bug waardoor je telkens de _SYS folder moet verwijderen om de er nieuw opgezette files te laten herkennen door je XCLEF slash te laten indexeren, maar dit terzijde) het meest stabiel is. Of dit waar is kan ik je niet vertellen. Wat ik je wel kan vertellen is dat ik nu de nieuwste firmware draai - met wat enkele modificaties door middel van JKTuner (zie de vorige pagina's in dit topic) - en nauwelijks/geen last heb van vastlopers en ik de mooie Ogg Vorbis en Wave ondersteuning heb.

Alle firmwares/drivers/handleiding/tools/logo's en duidelijkere instructies dan op de officiële site van MultiChannel Labs zijn beschikbaar op de OpenJukeBox website (openjukebox.free.fr).

Je kunt gewoon de instructies 'from a 1.xxx firmware to a 5.xxx firmware' volgen als je van 1.072 naar 5.323 (de nieuwste) wilt gaan. Het upgraden van je firmware is erg simpel, alleen vergis je niet en let goed op want één klein foutje kan je speler onbruikbaar maken. Volg gewoon de instructies.

Succes met upgraden!

edit
De veranderingen in de 5.xxx firmwares kun je al snel even bekijken door in de startpost te kijken. Ik heb de foto's op ImageShack gezet waardoor ze weer zichtbaar zijn - ze stonden op DeOS' webspace.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2005 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Ok , firmware upgrade naar de laatste upgrade is gelukt , ga vandaag eens kijken hoe dat gaat. bedankt voor de snelle reply ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Gah , nou zit net datgene wat ik hoopte dat verholpen zou worden er nog in |:(

Ik heb als ik mijn xclef aan de oplader heb gehangen altijd dat die sleep timer weer gereset wordt. Een klasgenoot van me heeft precies hetzelfde. Is dit een bekend probleem en is daar mogelijk iets aan te doen?

Nog iets anders. Had mijn Xclef net opgeladen en hij gaf uiteindelijk 100% aan maar als ik hem opstart begint ie alweer te springen tussen vol en 2/3 bij dat power icoontje. Moet ik hem bij 100% nog wat langer laten hangen of is dat gewoon een weergave foutje?

In ieder geval alvast bedankt weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 21:59
Ik snap er geen ene kont van. Ik draai nu al een hele tijd op firmware 5.118. Nu dacht ik ff een nieuwere versie erop te gaan zetten en wel de 5.323 (gedownload van openjukebox). Het upgraden van de firmware gaat allemaal prima, alleen als dit gedaan is en ik zet de speler aan dan zijn alle teksten en menu's in het Spaans (???) en krijg ik die met geen mogelijkheid op Engels.
Dan maar een firmwareversie eerder proberen, 5.307. Echter ook bij deze firmwareversie hetzelfde probleem. Iemand die dit ook heeft (gehad) en me kan helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Dit klinkt inderdaad wel heel erg vreemd. Dit is dus ook na initializen? Heb je de taal al proberen te veranderen (vast wel maar vraag het even) of kan je die optie mogelijk niet vinden in het Espagnol? Anders wil ik wel even uitleggen hoe ik er met mijn Xclef kom :)

Edit: Vanochtend mijn Xclef weer eens leeg aangetroffen omdat ie dus niet op sleep was gegaan na het eerdere opladen , als iemand daar wat tegen heeft heel graag.

[ Voor 24% gewijzigd door Pheace op 21-03-2005 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
De taal veranderen in het menu heeft geen zin, want die staat op west-europees als ik me goed kan herinneren. De andere opties zijn iig alleen van die rare tekentalen, zoals Chinees. Ik vind het maar vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Onder Language zit bij mij sinds de firmware update nu ook :

OSD

Geen idee wat het inhoud maar daar kan ik drie dingen kiezen

Spanish
German

Bij mij staat ie dus op Default. Mogelijk dat het daar op Spanish staat?

Weet er niet bijzonder veel van af maar kan het toch proberen ;)

Edit: Onder de optie Language in het menutje , dus niet IN de optie Language :D

[ Voor 13% gewijzigd door Pheace op 21-03-2005 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pheace schreef op maandag 21 maart 2005 @ 12:36:
Onder Language zit bij mij sinds de firmware update nu ook :

OSD

Geen idee wat het inhoud maar daar kan ik drie dingen kiezen

Spanish
German

Bij mij staat ie dus op Default. Mogelijk dat het daar op Spanish staat?

Weet er niet bijzonder veel van af maar kan het toch proberen ;)

Edit: Onder de optie Language in het menutje , dus niet IN de optie Language :D
Ik denk dat de verklaring voor deze language/OSD-blaat is dat MCL het makkelijker vond een ander taalmenu erbij te doen. Als 'ie op default staat, staat de taal zoals 'ie is aangegeven in het language-menu. Als je hem op Spanish of German zet, negeert de XCLEF het language menu en gaat op het OSD-menu af. Dus dan is de taal van de menu's Spaans respectievelijk Duits.

Als je de firmware net hebt upgegrade, dan staat de taal ingesteld (OSD) op Spanish. Als je hem initialiseert (dat betekent neem ik aan dat de speler de firmware activeert, of iets dergelijks), dan gaat de OSD naar default en de language op English. Het enige wat jij dus moet doen, Werkhoven, is de firmware initialiseren - zoals in de instructies vermeldt staat, mensen, lees alsjeblieft die instructies nou eens goed! - of anders de OSD op default zetten.

Ik hoop dat het OSD/language verhaaltje nu duidelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

hah was me niet eens opgevallen toen ik de instructies aan het volgen was dat mijn player op dat moment in het spaans aan het blaaten was :)

Had ik het wel 2 keer degelijk goed gegokt , whoei! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey mensen,
ik heb me xclef500 via ebay gekcoht en was binnen 5 dagen geleverd compleet en wel in nieuwstaat,
ik heb em opgeladen en zag dat ie al 50% was, dus (zo blij als ik was) heb ik em maar 10 minuten opgeladen en heb em aan me comp gehangen om wat nummers over te zetten en te beluisteren, puik product tot nu toe :) ik zag een handige sleeptimer functie dus toen ik naar bed ging heb ik em nog een uur laten spelen zodat ik lekker kon wegdromen op mijn muziek :P, de volgende ochtend was ie uit, precies zoals ik wilde, maar wat ik niet wilde is dat ie uit bleef, als ik nu op play druk doet ie niets, ook niet als ik em aan de oplader hang en op play druk, toen heb ik geprobeerd om em aan me oplader en computer te hangen om zo de firmware te upgraden nadat me broer dat had gezegd, dus ik koppel de usb aan me comp en vervoglens aan de speler, en nou komt het leuke :S me comp ziet em wel (en zeurt dat een snel apparaat op een langzame port is aangelsoten USB 1.0 waarsscijnlijk want meer heb ik niet) maar als ik dan 'deze computer' opstart ziet ie em niet, dus hij ziet em wel maar toch ook weer niet, hierdoor kan ik dus niet op de schijf van het apparaat komen en dus ook niet upgraden....
mss heb ik een pst met hetzelfde probleem over het hoofd gezien maar na 1 1/2 uur zoeken in de vorrige 3 delen en elders op inet vond ik het maar tijd om zelf te posten... het is dan ook me eerste post ever hierzo :).
ik hoop dat iemand raad weet met mijn probleem
Gr Roel van der Maden

(pff wat is ie lang geworden joh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Ff resetten?
Wat alinea's, hoofdletters en punten zouden niet mistaan in je post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thx voor de tip van punten en komma's, ik zal is wat meer aan de makkelijkheid van lezen denken ;)

enig idee waar de reset knop zit? Waarsschijnijk aan de binnenkant maar ik ben wat betreft het openschroeven van die dingen nogal voorzichtig.

btw thx voor je snelle respons :)

Edit: Ik heb em opengemaakt en de achterkant eraf gehaald, nou zie ik een harde schijf van samsung met rechts onderin een klein gaatje
'do not cover this hole'
Is dat het reset gaatje? Aangezien er niet reset bij staat ofzo weet ik het niet zeker
en zoals ik al zei ben ik nogal voorzichtig met dit soort dingen, mss wel te maar volgens mij bestaat dat niet.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2005 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 13:55:
Edit: Ik heb em opengemaakt en de achterkant eraf gehaald, nou zie ik een harde schijf van samsung met rechts onderin een klein gaatje
'do not cover this hole'
Is dat het reset gaatje? Aangezien er niet reset bij staat ofzo weet ik het niet zeker
en zoals ik al zei ben ik nogal voorzichtig met dit soort dingen, mss wel te maar volgens mij bestaat dat niet.
Resetten is de stop knop 10 seconden in drukken :P. Mocht je bij je xclef van ebay ook nog een handleiding hebben gekregen, dan zou ik die even door neuzen. Daar staan nog wat handige tips in :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad in de manual gevonden dat je de stop knop 10 sec in moet drukken. Een beetje gaar van mij :S |:( .

Dus ik heb em gereset (terwijl die uitstond), daarna aan de oplader gehangen en aan gezet
Tot mijn verbazing begon ie op te laden en begon met 30% dus hij was niet leeg.

Ook me computer ziet em weer als als harde schijf :)

Bedankt mensen !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 13:55:
'do not cover this hole'
Is dat het reset gaatje?
:X

Dat ding heet "breathing hole"

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2005 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 15:30:
Inderdaad in de manual gevonden dat je de stop knop 10 sec in moet drukken. Een beetje gaar van mij :S |:( .

Dus ik heb em gereset (terwijl die uitstond), daarna aan de oplader gehangen en aan gezet
Tot mijn verbazing begon ie op te laden en begon met 30% dus hij was niet leeg.

Ook me computer ziet em weer als als harde schijf :)

Bedankt mensen !!
Het is aan te raden dat je de batterij eerst helemaal oplaadt, dan weer helemaal leeg speelt en dan nog twee keer vol en leeg - dus in totaal drie keer helemaal vol en helemaal leeg. Dan kun je echt aan de bak, dan moet je hem zelfs zo vaak mogelijk opladen en zo min mogelijk grote pozen nemen voordat je hem weer aan de lader hangt. Er zit namelijk een Lithium Ion batterij in. Voor meer informatie kun je even op batteryuniversity.com kijken. Het probleem was denk ik dat de batterij niet genoeg energie kon geven om hem te booten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dus als ik het goed begrijp, kan je die batterij, nadat die 3X volledig op is geladen en weer leeg geraakt is, zoveel mogelijk opladen.

Ik denk niet dat het aan het niveau van de batterij lag, want toen ik em oplaadde gaf ie gelijk 30% aan...
Wat het probleem wel was weet ik niet, maar het is wel opgelost :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Ik geloof niet dat ie lager gaat dan 30% , heb het zelf nog niet gezien in elk geval.

Trouwens nog iemand die dat probleem met de sleep timer ook heeft gehad? die optie reset zich echt altijd naar OFF na het opladen bij mij :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pheace schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 20:31:
Ik geloof niet dat ie lager gaat dan 30% , heb het zelf nog niet gezien in elk geval.

Trouwens nog iemand die dat probleem met de sleep timer ook heeft gehad? die optie reset zich echt altijd naar OFF na het opladen bij mij :(
Batterij meter gaat wel lager dan 30%.
De sleeptimer reset zich volgens mij gewoon altijd. Als de timer zijn werk heeft gedaan (dus de speler uitgezet) staat deze automatisch op OFF. Lijkt me overigens ook vrij logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht "ik doe eens gek" dus ik heb even wat foto's gemaakt van firmware 5.323 Frutsenhutsen 2.30 (de met JKTuner gemodde firmware). Zodat je kunt zien welke wijzigingen er nou precies in zitten.
Helaas ben ik de slechtste fotograaf van heel [insert groot gebied]. Aangezien meneer GoT al begint te piepen als de afbeelding 1000x500 pixels is heb ik de link maar gegeven naar de afbeelding.

Zo ziet het browsen eruit

Het now-playing-screen

Afbeeldingslocatie: http://i152.exs.cx/img152/9803/000597xd.jpg

Het topmenu

Deze firmware kun je hierzo downloaden
Instructies op de OpenJukeBox website

ReadMe.txt
Changelog.txt

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2005 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pheace

Pheace

The Eviler of Evil

Verwijderd schreef op zaterdag 26 maart 2005 @ 21:02:
[...]

Batterij meter gaat wel lager dan 30%.
De sleeptimer reset zich volgens mij gewoon altijd. Als de timer zijn werk heeft gedaan (dus de speler uitgezet) staat deze automatisch op OFF. Lijkt me overigens ook vrij logisch.
Hmm ok vergissing met de 30% dan.

Mja over die sleeptimer, op zich misschien wel een beetje logisch maar toch. Zou toch handig zijn om een optie te hebben om dat ding automatisch te laten stoppen na xx minuten voor de wat vergeetachtigen onder ons die dat ding wel vaker wegstoppen als ie nog draait en hem dan vergeten :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

eperon schreef op donderdag 03 maart 2005 @ 11:58:
is er nog iemand die een batterij wil? intussen kan ik met een volle batterij 2 keer opstarten en een uur muziek luisteren en dan begint ie te klicken en lawaai te maken, als het een goede dag is.... :|

vanmeneerderekapestaartjehotmail
Hallo dit is mijn eerste post hier. Speciaal voor de batterijen post ik hier dat ik zelf een nieuwe batterij nodig heb. Ik heb gesproken met Eperon hierboven, en hij wil ook nog steeds batterijen bestellen bij genoeg interesse. Met een vriend van hem erbij zijn we nu met 3 mensen, dus als er nog meer mensen interesse hebben, moeten ze maar eens contact opnemen met hem.

Vervolgens kan ik zeggen dat mijn HD500 na 1,5 jaar nog heel erg goed bevalt en dat ik hem dagelijks gebruik. Hij is een paar keer gevallen, maar niks geen problemen, afgezien van heel af en toe een vastloper en de batterij die nu minder wordt. Met de firmware heb ik nooit problemen gehad en v5.307 draait nu stabiel.

Dus :) goede ervaringen met de HD500 zijn er ook, al zou je dat niet zo snel zeggen. Ik heb vanaf het begin alle topics hier en op AMP3 met interesse gevolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Firmware draait hier ook lekker stabiel. Ookal is het een gemodde :)

Ik had net wel - zo'n vijf minuten geleden - dat 'ie een heel ranzig drum 'n bass nummer van Dillinja aan het afspelen was (waar ik heb ook de opdracht voor had gegeven) en ineens een stuk van Boards of Canada overheen gooide. Dus ik hoorde geen drum 'n bass meer. Alleen: "1969 in the sunshine" (lyrics van Boards of Canada)
Hij liep overigens niet vast.
...
Nouja zeg! Nu doet ie het weer. Dit keer naar een ander nummer van Boards of Canada. En hij gaat weer vrolijk verder met Dillinja daarna. Zeer vreemd.

Wat ik ook heb, is dat m'n Xclef bij << setup - system -information >> aangeeft dat ik 9606 nummers erop heb staan. Echter, de werkelijke hoeveelheid muziek erop is 9606 / 3 = 3202. Als ik in de search-modus ben - die ik weliswaar nooit gebruik - geeft 'ie elk nummer dus ook drie keer aan! Als ik gewoon browse, doet alles het normaal; hij geeft elk nummer slechts één keer weer.
Het percentage (79%) dat momenteel vol staat met data/muziek klopt wel. Het is trouwens niet zo dat 'ie bij << setup - system -information >> aangeeft hoeveel bestanden (dus ook data) erop staan, omdat er maar 6000 bestanden opstaan.
Is dit een fout in de FAT, of gewoon een dom firmware-bugje?

edit Dit probleem is opgelost. Ik had een keer iets raar gedaan met het erop zetten van een album van David Bowie. Die map kreeg ik niet weg (I/O error) en als ik in die map ging met m'n Xclef dan werd ik doorverwezen naar de root folder. Die foute map heb ik nu eindelijk kunnen weghalen van mijn Xclef. En nu geeft 'ie gewoon aan dat ik in de 3000 nummers heb. Olé!

En dan nog iets. Tegenwoordig - sinds ik Linux gebruik - als ik hem voor het eerst opstart nadat ik hem met m'n computer heb verbonden moet de speler drie (!) keer het balkje volladen. Met Windows was dit slechts twee keer altijd. Nadat ik hem één keer heb opgestart, start ie wel weer sneller op dan dat 'ie de tweede keer bij Windows altijd deed.
Toch maar even een fsck uitvoeren.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 30-03-2005 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:51

Rudedadude

Maybe we were born to run

Mijn speler ligt op het moment bij MMport vanwege een defect wat ik een paar pagina's eerder beschreven heb. Ik heb nog niks gehoord van hun kant over eventuele kosten of dat het probleem opgelost is oid. Naderhand zou ik misschien wel geinteresseerd zijn in een nieuwe batterij, maar concreet kan dat dus nog even duren...

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Er is weer een nieuwe firmware. Niet officieel volgens mij.

Ik heb het gelezen op een Russisch Xclef forum.
Through Babelfish
Well here and they waited for.
Recently it wrote in DMC digmind.com about the fact that the children promised pier, it is necessary to carry out. As the answer arrived here this piercing
HD500_.Ver5335.zip
And to support it does not be subject from the words of those- support - this BETA versia. From my side also, not what guarantees.
In me dmc XClef500 - piercing established, it ploughs well. Are determined names in KOI8R in Win and in Yunikode.
But so that IDtags they would be determined, it is necessary in the menu to incise Russian support, otherwise are determined only names themselves it is file.
About other changes or improvements in this piercing they did not report to me.
Delight in.
Request only if you find what bagi, to report so that it would be possible in support to transmit.

Dialbat
Russian
Ну вот и дождались.
На днях написал в DMC digmind.com о том, что мол обещали ребята, надо выполнять. В ответ пришла вот эта прошивка
HD500_Ver5335.zip
Со слов тех-поддержки - это БЕТА версиа и поддержке не подлежит. С моей стороны тоже, ни каких гарантий.
У меня DMC XClef500 - прошивку установил, пашет хорошо. Определяет названия и в KOI8R и в Win и в Юникоде.
Но чтоб IDtags определялись, нужно в меню врубить русскую поддержку, в противном случае определяются только сами названия файлов.
Про другие изменения или улучшения в этой прошивке мне не сообщили.
Наслаждайтесь.
Просьба только если найдете какие баги, сообщить, чтоб можно было в support передать.

Dialbat
Ik concludeer hieruit dat DMC een piercing heeft laten zetten :9. Zonder gekheid.
Volgens mij is het een bèta versie met alleen een lullig taaltje toegevoegd (Russisch).

Ik denk dat iemand van DMC deze firmware heeft toe gemail gekregen en snel even gehost op onlinehome.us.

Ik haal deze informatie van http://xclef.fastbb.ru/re.pl?-00000068-000...-0-1112330943-0

Ik heb deze firmware nog niet gebruikt/erop gezet. De firmware kun je hier downloaden: http://s89922160.onlinehome.us/files/HD500_Ver5335.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IloveMyHenB
  • Laatst online: 07-05 17:25
Luitjes, heb nog een klein probleempje met mijn HD-500 die ik graag aan jullie voorleg. Geen ernstige ofzo, maar ik wil mijn speler schoon/opgeruimd/netjes houden en dan is dit wel een beetje frustrerend:

Een tijdje geleden was er iets dat ik beslist van de radio wilde opnemen (volgens mij Trance Energy ofzo), dus ik mijn H&Btje aan de radio gehangen en een nacht aan laten staan. De volgende ochtend was ie nog prima bezig met encoden! Maar toen ik op stop drukte gebeurde er helaas niets... Ik heb erg vaak op stop of elke andere willekeurige knop gedrukt, niets werkte helaas.

Toen dus maar hard gereset door de stop knop ingedrukt te houden.

Resultaat: een bestandje in de ENCODE folder die de volgende naam heeft: ENC008.M.P3 met als formaat: 524 MB.

Dit bestandje wordt niet door de speler zelf herkend noch door een mp3 speler op de pc. Als ik probeer het bestandje te hernoemen (met de windows verkenner, rename), dan krijg ik de volgende foutmelding: "Kan de naam van ENC008.M niet wijzigen. Het volume voor een bestand is extern dusdanig gewijzigd dat het geopende bestand niet langer geldig is." :?

Dezelfde foutmelding krijg ik als ik het bestandje probeer te verwijderen of te verplaatsen.

Iemand een ideetje wat ik kan doen? Het formateren van hele schijf is geen optie, want zoveel last heb ik er niet van.

"In het huidige tijdperk is verandering de enige constante." - H.M. Koningin Beatrix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 17:41:
dit ligt nu bij mijn russische vertaalster, zal deze post zo even updaten met de vertaling

Bagi = bugs

verder gaat het over firmware zonder support

[ Voor 10% gewijzigd door Emmeau op 02-04-2005 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Woehoe, ik heb vandaag een _nieuwe_ Xclef gekregen van MMPort :) Dat noem ik nog eens service. Nu ben ik voorlopig weer even bezig om via usb 1.1 18 gb aan muziek op de harde schijf te zetten, maar dat geduld heb ik wel. Ik ben voorlopig veel te blij dat ik weer lekker topkwaliteit muziek via m'n oordopjes kan luisteren.

Verder zat er firmware 5.307 op, niks nieuws dus.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Emmeau schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 21:52:
[...]

dit ligt nu bij mijn russische vertaalster, zal deze post zo even updaten met de vertaling

Bagi = bugs

Al nieuws?
Rudedadude schreef op maandag 04 april 2005 @ 14:18:
Woehoe, ik heb vandaag een _nieuwe_ Xclef gekregen van MMPort :) Dat noem ik nog eens service. Nu ben ik voorlopig weer even bezig om via usb 1.1 18 gb aan muziek op de harde schijf te zetten, maar dat geduld heb ik wel. Ik ben voorlopig veel te blij dat ik weer lekker topkwaliteit muziek via m'n oordopjes kan luisteren.

Verder zat er firmware 5.307 op, niks nieuws dus.
MMPORT is heel lief, ja. Ik heb ook twee keer een nieuwe gekregen :)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2005 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Emmeau schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 21:52:
[...]

Bagi = bugs

*Bescheiden schopje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Laatst online: 12-09 22:26
Ik heb een probleem. Gisteren ging ik wat muziek overzetten naar een vriend van mij. Nadat die klaar was heb ik hem ontkoppelt zonder het aan te geven in Windows. Sinsdien is er alleen maar gezeik.

Gister avond deed ik hem aan en ik zag allemaal vraagtekens tussen de artiesten door. Heel vaag en na een uurtje was hij weer goed. Vanmorgen wou ik hem aandoen en was ineens alle muziek eraf. Heel vaag. Dus net weer aangesloten op de computer, virus scan gedaan, defragmentatie gedaan maar dit mocht ook niet helpen.

Net nog een nieuwe update en nu wil ik mijn muziek kopieeren en pakt die alleen progressief en de andere mappen zijn bestandig of kapot zegt die. Echt vaag. Nu kopieer ik de map maar en kijken of ik een kopie er wel op kan zetten.

Echt shit dit vooral omdat k volgende week op reis ga :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik raad je aan de schijf te formatteren - één primaire FAT32 (vfat) partitie van de maximale grootte. Hierna zal de Xclef automatisch de benodigde mappen aanmaken (FIRMWARE, ENCODE, VOICE RECORD, TEXT FILES, PLAYLISTS).
Upgrade nu de firmware tot firmware 5.323 zoals beschreven op de OpenJukeBox website - hier kun je tevens alle firmware files downloaden en tref je ook andere informatieve artikelen.

Veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alien_Inside
  • Laatst online: 08-05 23:42

Alien_Inside

-geen-

Inmiddels opgelost Hardware Probleem:

Het display is heel, maar dan ook heel erg, wazig. Ik kan praktisch niets meer er op zien, tegen het licht in een bepaalde stand (en met de kennis van het menusysteem) kan ik nog net genoeg zien om wat aan te passen en heb dan ook het meeste contrast nu er in zitten zodat ik nog een heel klein beetje kan zien op het scherm.

Ook loopt er een ietwat duidelijkere zwarte verticale streep door het scherm, bijna in het midden. Deze streep staat op exact dezelfde hoogte en breedte als het linkerzijde venstertje van het menu.

Op geen enkel sub forum of GoT ben ik dit tegengekomen, ook geen treffers na lang gegoogle.

(Maar nu is het probleem opgelost: zie onderstaand)

Wat is er aan de hand?
---Wat kan ik er aan doen?

Simpelweg leek het nutteloos voor mij, maar ik heb me zojuist gewaagd aan de firmware upgrade naar de official 5.323, en met de instructies heb ik eindelijk weer beeld! Ik ben erg blij daarmee, kan ik het weer normaal gebruiken. Er is echter wel permanente schade: de streep in het midden blijft altijd aanwezig en het switchen tussen de menu's levert telkens een verschillend wazig beeld op: de ene keer is het duidelijk, het volgende kopje is wazig. Sowieso blijft alles wat waziger, waar kan het toch allemaal aan liggen? Als ik naar 'user eq' ga wordt alles erg wazig, het is te vaag wat er aan de hand is.
(ik heb wel af en toe kortsluiting in mijn pc-voeding, zodra ik een usb apparaat inkoppel hoor ik gezoem.kan door een voltage probleem zo'n display defect ontstaan?)

Het zou dus m.i. een software probleem zijn maar de permanente zichtbare mankementen geven aan dat het ook hardware matig is. De waarheid ligt in het midden, en ik zeg dan ook dat het een combinatie probleem is. In ieder geval is er nu weer mee te leven.

[ Voor 56% gewijzigd door Alien_Inside op 22-04-2005 20:26 ]

-geen-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
Verwijderd schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 16:38:
Ik had net wel - zo'n vijf minuten geleden - dat 'ie een heel ranzig drum 'n bass nummer van Dillinja aan het afspelen was (waar ik heb ook de opdracht voor had gegeven) en ineens een stuk van Boards of Canada overheen gooide. Dus ik hoorde geen drum 'n bass meer. Alleen: "1969 in the sunshine" (lyrics van Boards of Canada)
Daar heb ik dus ook regelmatig last van: een fragment van een ander nummer even tussen het huidige nummer door. Ik speel meestal af in shuffle mode (shuffle over alle mp3's op de schijf), misschien dat het daar wat mee te maken heeft? Het wordt voor mij zelfs zo irritant dat ik waarschijnlijk ga downgraden naar firmware 1.099. Die oude firmware speelde (i.t.t. versie 5.xxx) trouwens ook een paar uur langer op de batterij. Zijn er meer mensen die beide dingen gemerkt hebben, of beter nog: er een oplossing voor hebben?

Edit: ik heb inmiddels een downgrade uitgevoerd, ik gebruik nu weer firmware versie 1.099 v2. De batterijduur heeft blijkbaar te maken met de "gapless play" van versie 5.xxx, zie deze link. Wellicht dat het "overslaan" ook met die nieuwe manier van afspelen te maken heeft.

[ Voor 21% gewijzigd door Stamgastje op 26-04-2005 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drGoeroe
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09-2021
Stamgastje schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 16:21:
[...]

Daar heb ik dus ook regelmatig last van: een fragment van een ander nummer even tussen het huidige nummer door. Ik speel meestal af in shuffle mode (shuffle over alle mp3's op de schijf), misschien dat het daar wat mee te maken heeft? Het wordt voor mij zelfs zo irritant dat ik waarschijnlijk ga downgraden naar firmware 1.099. Die oude firmware speelde (i.t.t. versie 5.xxx) trouwens ook een paar uur langer op de batterij. Zijn er meer mensen die beide dingen gemerkt hebben, of beter nog: er een oplossing voor hebben?

Edit: ik heb inmiddels een downgrade uitgevoerd, ik gebruik nu weer firmware versie 1.099 v2. De batterijduur heeft blijkbaar te maken met de "gapless play" van versie 5.xxx, zie deze link. Wellicht dat het "overslaan" ook met die nieuwe manier van afspelen te maken heeft.
Dat overslaan had ik ook altijd met de 5.xxx firmware, ik ben toen weer gedowngrade naar 1.099 en sindsdien heb ik het al maanden niet meer gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft versie 1.099 wel ogg vorbis support? Weet ik ff niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Laatst online: 13-09 19:55

smallboy

N/A

Nee dat is vanaf de 5.XXX serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
Nope, 1.xxx ondersteunt geen OGG, versie 5.xxx wel. Maar die heeft te veel nadelen voor me: mindere batterijduur en "overslaan". En ik heb toch zo goed als alleen maar MP3 files. Als ze nou dat overslaan eens zouden fixen (kan toch niet zo moeilijk zijn?!) zou ik denk ik weer versie 5.xxx gebruiken.

[ Voor 44% gewijzigd door Stamgastje op 28-04-2005 18:48 . Reden: typefoutjes idd, yrd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Stamgastje schreef op woensdag 27 april 2005 @ 23:28:
Nope, 5.xxx ondersteunt geen OGG. Maar hij heeft te veel nadelen voor me: mindere batterijduur en "overslaan". En ik heb toch zo goed als alleen maar MP3 files. Als ze nou dat overslaan eens zouden fixen (kan toch niet zo moeilijk zijn?!) zou ik denk ik weer versie 5.xxx gebruiken.
Typefoutjes? Even voor de duidelijkheid: alle op dit moment download-bare 5.xxx firmwares ondersteunen Ogg Vorbis (OGG), ASF en Wave (WAV). Het overslaan ervaar ik heel soms - laatste week geen één keer meer. Trouwens, 5.323 loopt veel stabieler bij me, dan elke firmware die daarvoor.
Batterijduur verschil tussen 5.xxx en 1.xxx is zeer klein. Maar inderdaad, als je OGG niet nodig hebt kun je best bij 1.099 v2 blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Niet online

Emmeau

Verwijderd schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 17:41:
Even hierop terugkomend, dit betreft slechts een firmware die de russische tekenset (het Cyrillisch) ondersteund. Wordt verder niet gesupport, en heeft geen extra functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan een nieuwe harde schijf te kopen voor mijn Xclef. Waarschijnlijk 80 gb. Is de HDD die op pagina 1 van deze thread staat nog steeds de goedkoopste en de beste? Of is er misschien nog een goedkopere winkel ergens waar ze die dingen ook verkopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Niet online

RoD

Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 22:51:
Ik ben van plan een nieuwe harde schijf te kopen voor mijn Xclef. Waarschijnlijk 80 gb. Is de HDD die op pagina 1 van deze thread staat nog steeds de goedkoopste en de beste? Of is er misschien nog een goedkopere winkel ergens waar ze die dingen ook verkopen?
In de Xclef zitten 2,5" hdd's, oftewel dezelfde hdd's die ze in een notebook hebben.
Die kun je terugvinden in de Pricewatch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, any thoughts over wat voor headphone impedantie de Xclef nog goed aan kan?
Ik heb nu Sharp HP-MD33 dopjes maar voor thuis wil ik misschien een Sennheiser HD201 kopen (schijnt erg goed te zijn voor z'n prijs). Gaat dat werken?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2005 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy

smallboy

N/A

Ik heb een Stanton DJ Pro 2000s (pff wat een naam), die heeft een impedantie van 64 ohm. Werkte prima, en kon hard genoeg. (Werkte, omdat van m'n Xclef het display kapot is en de HD ook vrijwel dood :S, *snif* en ik vind 250-300 euro zoveel voor een nieuwe hd mp3 player met ongeveer dezelfde mogelijkheden).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
Verwijderd schreef op woensdag 01 juni 2005 @ 14:16:
Hey, any thoughts over wat voor headphone impedantie de Xclef nog goed aan kan?
Ik heb nu Sharp HP-MD33 dopjes maar voor thuis wil ik misschien een Sennheiser HD201 kopen (schijnt erg goed te zijn voor z'n prijs). Gaat dat werken?
De koptelefoon die ik gebruik is de Sennheiser HD202, met een impendantie van 32 Ohm. Komt prima geluid uit en volume kan zo hard, dat ik 'm niet meer op m'n oren kan houden. Ik ben zeer over deze combinatie te spreken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-04 20:05
Heb mijn xclef nu al bijna 2 jaar en ben nog altijd bij men 1e exemplaar, heeft ook al es een serieuze val gehad, no problem!
Laatste tijd doet ie wel raar, hij wil soms niet aan en zegt steeds "low battery" terwijl ie de dag ervoor opgeladen was. Ik ga er es de nieuwe firmware opzetten en zien wat het geeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy

smallboy

N/A

De kans dat je batterij door z'n levensduur heen is, is vrij groot :)

Zo'n ding gaat niet onbeperkt mee, de capaciteit wordt steeds minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
smallboy schreef op donderdag 02 juni 2005 @ 16:27:
De kans dat je batterij door z'n levensduur heen is, is vrij groot :)

Zo'n ding gaat niet onbeperkt mee, de capaciteit wordt steeds minder.
om verder te gaan, als ik dan de batterij loskoppel en weer inplug gaat ie wel terug aan en zie ik 2 batterijblokjes staan, en speelt ie gerust nog een paar uur verder :*)

Mss dat de nieuwe firmware dit oplost :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09:33
Er is nu een Batterijen IA: http://www.inkoopacties.net/ia/mjdvt858

Op deze site bestellen ze de batterijen:
http://www.nedis.nl/ (login als demo gebruiker)

Welke is voor de Xclef een goede?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
aryan schreef op vrijdag 03 juni 2005 @ 18:54:
Er is nu een Batterijen IA: http://www.inkoopacties.net/ia/mjdvt858

Op deze site bestellen ze de batterijen:
http://www.nedis.nl/ (login als demo gebruiker)

Welke is voor de Xclef een goede?
het zijn geen gewone AA of AAA baterijen, het is ene van rond de 3.2 a 4V dachtik met een aansluitingsdraad aan de ene kant. Voor je een nieuwe koopt,kijk es of je met nieuwe firmware geen problemen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet een 18650 batterij hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hi guys,

Vanavond is mijn ouwe trouwe H&B JK20 speler uit m'n jaszak gejat in Utrecht. Er zat een 30GB HD in en ondanks dat de speler bijna twee jaar oud is/was, was de batterij nog goed in orde.
Voor veel mensen zegt dit type mp3-speler helemaal niets, maar misschien dat een van jullie een dezer dagen een H&B JK20 op internet ziet opduiken (ebay of marktplaats ofzo) die te koop wordt aangeboden in Utrecht. Kan je me dan een tip-mailtje sturen op desertfox@hotmail.com...? Dan kan ik op de advertentie reageren en eventueel de politie eropaf sturen.
Mijn mobiele telefoon is trouwens ook gestolen en de daders staan op bewakingsvideotape; ik heb al aangifte gedaan.

Nu weer on-topic: ik zal de vette sound missen. Echt een heel stuk beter dan m'n oude SONY MD-speler die ik nu weer moet gaan gebruiken totdat ik geld heb voor iets nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb mijn Xclef net aangeboden op speuerders en marktplaats. Dat is dus niet bovenstaande H&B ;)

Wel rot voor je man! Maar als je er nog 1 wilt hebben kun je altijd die van mij overnemen. Voor 190 issie van jou (batterij ook nog steeds prima 22 uur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb na een paar weken mijn 80 gb schijf gisteren binnen gekregen :) (besteld bij PC-Hut ofzoiets.. iig de goedkoopste 80 gb. 2,5 inch).
Hij werkt perfect, maar ik heb nu weer een ander probleempje...
Ik kan bijna niet meer opladen. Als ik de oplader erop gooi, dan gaat hij of gewoon opstarten, of hij zegt 100%. Ik krijg hem alleen tot opladen als ik het snoer de hele tijd goed erin duw. Als ik dan loslaat, dan gaat het weer fout :'(
Ik dacht misschien aan contactspray ofzo, maar weet niet of dat goed gaat werken bij mijn xclef.
Iemand anders nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nacho_Man
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 07:15
Nou, ik heb dan eindelijk besloten om mn Xcfef 20GB te verkopen/vervangen door een kleinere minder zware model. ;(
Ik zal het ding (mits ik het kwijt kan) erg missen na bijna 2 jaar trouwe dienst. Door de jaren heen eigenlijk totaal foutloos gewerkt alleen door eigen schuld de batterij verkloot maar ook weer vervangen. Nu de oplader/adapter van dat ding ook kaduuk is (het kopstuk is na een 2e leven door gesoldeerd te hebben toch helemaal kapot) wordt het tijd om een nieuwe machine aan te schaffen en het in mijn leven op te nemen.

Ik zit alleen met die adapter dat ik moet vervangen, wil ik mijn bestanden ervan af kunnen halen...
Zal dit een goeie vervanger zijn: Hapé netvoeding<- 1000 mA
Omdat ik niet weet hoeveel mA dat ding minimaal moet zijn, kan ik anders ook voor een lagere aantal mA gaan? Die is uberhaupt goedkoper...

Xclef _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy

smallboy

N/A

Volgens mij kun je niet zomaar een adapter met lagere maximale stroom gebruiken (vage zin idd :P). Op de originele staat 5 V - 2.0 A.

2 ampere lijkt me wel weer erg veel eigenlijk. Als je er zo een los moet kopen is het best duur. Iig gaat het erom dat je Xclef de maximale stroom die nodig is ook geleverd kan worden door de adapter. Het veiligst is dan ook een gelijke adapter te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga afscheid nemen van dit topic. Ik heb mijn Xclef verkocht en heb een Iriver H320 gekocht.

Ik ben intens gelukkig met mijn iriver, maar dat houdt niet in dat ik de xclef niet ga missen! De navigatie blijft veel beter, de batterij blijft veel beter en de EQ blijft ook beter (ondaanks de WOW en SRS crap) Voor de rest is de Iriver wel aan alles superieur maar toch, de Xclef still rocks! Succes jongens en meiden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nacho_Man
smallboy schreef op donderdag 30 juni 2005 @ 17:21:
Volgens mij kun je niet zomaar een adapter met lagere maximale stroom gebruiken (vage zin idd :P). Op de originele staat 5 V - 2.0 A.

2 ampere lijkt me wel weer erg veel eigenlijk. Als je er zo een los moet kopen is het best duur. Iig gaat het erom dat je Xclef de maximale stroom die nodig is ook geleverd kan worden door de adapter. Het veiligst is dan ook een gelijke adapter te nemen.
Ik ben iig naar MediaMarkt geweest en daar wezen ze me ook op het feit dat 2 ampere nodig was, itt de 1 ampere die ze wel hadden staan. Ze verwezen me door naar een soort hobby-shop (Kontakt in Den Haag) maar die was al dicht toen ik daar aan kwam. Dus een prijsindicatie heb ik niet, maar het zal wel duur zijn, ja.
Om noodgedwongen mijn MD-speler uit de lade te halen en die te gebruiken totdat ik een nieuwe adapter kon vinden of een nieuwe mp3speler gevonden had, zat er niet in...
Dus toch maar de kop van de adapter gesoldeerd en uitkijken naar een nieuwe mp3spelertje...

Iemand interesse in een Xlcef? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy

smallboy

N/A

Alhoewel het een geweldig apparaat was (die van mij is dood nu, scherm doet niks, HD ratelt) hoef ik er geen een meer :P

Ik wil iets nieuws (maar ze zijn zo duur allemaal :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.mp3man.nl/product/15951 Die zijn 5v 2a . alleen over de plug ben ik niet helemaal zeker maar volgens mij past die prima in de Xclef... Dit is een universele lader (dus niet officieel van Iriver)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nacho_Man schreef op vrijdag 01 juli 2005 @ 13:32:
[...]

Ik ben iig naar MediaMarkt geweest en daar wezen ze me ook op het feit dat 2 ampere nodig was, itt de 1 ampere die ze wel hadden staan. Ze verwezen me door naar een soort hobby-shop (Kontakt in Den Haag) maar die was al dicht toen ik daar aan kwam. Dus een prijsindicatie heb ik niet, maar het zal wel duur zijn, ja.
Om noodgedwongen mijn MD-speler uit de lade te halen en die te gebruiken totdat ik een nieuwe adapter kon vinden of een nieuwe mp3speler gevonden had, zat er niet in...
Dus toch maar de kop van de adapter gesoldeerd en uitkijken naar een nieuwe mp3spelertje...

Iemand interesse in een Xlcef? :P
Zoals je een aantal berichten geleden hebt gelezen, is mijn speler een paar weken geleden gestolen. Ik heb dus thuis een originele adapter (de HB500-variant) over. Je mag een bod doen via desertfox@hotmail.com en wellicht komen we d'r wel uit. Wel ophalen in Utrecht btw.
Nb; ik kreeg verleden week een brief van de politie en ze hebben een 'verdachte' opgepakt, maar daar heb ik m'n speler niet mee terug, natuurlijk ;-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nacho_Man
Ah, dat zou fijn zijn. Want ik heb verder niet meer gezocht en intussen heb ik al een koper gevonden voor de speler. Als ik dan de originele oplader erbij zou kunnen leveren zou ik wat meer vangen. :D
En ik woon in Utrecht, ook handig.
Check je mail!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Hmm dit leek me wel een mooi topic voor mijn 1000ste post :P

Bovendien is het hier erg rustig, het lijkt er nu op of de stroom firmwares vanuit Korea tot rust gekomen is. Ik ben nog altijd erg tevreden met mijn speler, om niet te zeggen verslingerd aan. Sinds ik een nieuwe heb gekregen (kortsluiting headphone-jack) gebruik ik trouwens 1.099 als firmware. Ik dacht in het verleden gelezen en misschien ook wel ervaren te hebben (alhoewel na een jaar intensief gebruik de batterij minder begon te worden) dat deze firmware zuiniger was dan de nieuwere firmwares. Is dit inderdaad ook zo, of maakt het niet uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
Versie 1.xxx is inderdaad wat zuiniger dan versie 5.xxx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat voor batterijen/accu erin gaat en waar je die eventueel kan halen?

Ben er immidels achter dat het 2400mah 3.6v is maar waar zou je zo;n ding kunnen halen?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2005 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Het staat ergens eerder in dit topic, toen gezamenlijk een aantal accu's zijn gekocht. Was ergens in februari/maart ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2005 @ 19:30:
Weet iemand wat voor batterijen/accu erin gaat en waar je die eventueel kan halen?

Ben er immidels achter dat het 2400mah 3.6v is maar waar zou je zo;n ding kunnen halen?
Het is een 18650 accu.
O.a. te koop bij batteryspace.com
Wel ff opletten want je moet de anti-overcharging-chip ff oversolderen.

Verwijderd

Mensen, ik zeg jullie gedag. Na de diefstal van mijn MP3-speler en telefoon ben ik afgelopen week overstag gegaan en nu heb ik een Sonyericsson K750i (Het Grote SonyEricsson K750 Topic - Deel 6) telefoon met ingebouwde MP3-speler genomen. Qua opslag kan het natuurlijk niet op tegen een 30GB HD, maar ik heb nu alles bij de hand in 1 apparaatje en de geluidskwaliteit is me zo enorm meegevallen dat ik voorlopig uit de markt van de MP3-spelers ben gestapt... En nog een voordeeltje: ik hoor de telefoon nu weer overgaan als ik MP3-files luister in de trein ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jeetje, steeds meer mensen die hun lieve apparaatje afstaan. Dat doet me geen deugd :9

Trouwens, voor de mensen die graag een _nieuwe_ Xclef zouden willen hebben voor een mooi prijsje: dan moet je maar even hierzo naar kijken: http://www.advancedmp3players.co.uk/forum/index.php?showtopic=4870.
Het betreft een DMC Xclef 500 (precies hetzelfde als de MCL Xclef HD-500) zonder harddisk. Voor $130 (je mag nog onderhandelen ook) kun je 'm kopen van deze knakker. Met de gunstige euro-dollar koers komt dit dus uit op zo'n €100.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2005 12:13 ]

Verwijderd

Snirf :'( M'n Xclef is gister een beetje doodgegaan. Zie het mailtje dat ik naar MMport heb gestuurd...
Beste MMPort,

Zo'n 1,5 jaar geleden heb ik bij jullie een Xclef HD-500 gekocht. Gister, toen ik de speler uit wou zetten nadat ik aankwam bij m'n vriendin, zag ik dat het scherm er gek uitzag. Er lijken barsten te zitten ONDER het glaasje dat voor het schermpje zit en er zitten zwarte vlekken op het scherm, die zien er ongeveer hetzelfde uit als een rekenmachine als je op het schermpje duwt. Er is echter geen enkele beschadiging aan de buitenkant van de speler. Ook opvallend is dat ik vlak daarvoor nog een ander nummer via het scherm had gekozen, en dat ik tussen dat moment en dat ik bij m'n vriendin aankwam niks ben tegengekomen (bijv. andere mensen) waar ik tegenaankon stoten of iets gemerkt heb. De speler speelt trouwens nog wel, het enige dat blijkbaar stuk is is het schermpje.

Hoe het dan ook gekomen is, mijn mp3speler is opeens een stuk minder handig in gebruik (gokken in welke directory je navigeert is minder handig dan dat je het ziet) en ik vroeg me af wat de mogelijkheden zijn. Aan de ene kant is de garantietermijn overschreden maar is een levensduur van 1,5 jaar voor een apparaat van €300,- wel heel erg krap.

Graag zou ik van u horen wat we nu het beste kunnen doen.

Met vriendelijke groet,

Jeroen van Bokhorst

p.s. als het helpt kan ik foto's sturen, dan moet ik alleen wel even een camera lenen.
Heeft er iemand toevallig zo'n schermpje over?? :X En ik snap echt niet wat er nu gebeurd is omdat ik toch echt niet ergens tegenaan ben gestoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Mmport heeft bij mij m'n Xclef na bijna 1,5 jaar nog vervangen voor een gloednieuwe nadat m'n koptelefoonuitgang kapot was gegaan, maar dat is niet iets dat ze verplicht zijn om te doen. Al iets gehoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rudedadude schreef op dinsdag 06 september 2005 @ 11:21:
Mmport heeft bij mij m'n Xclef na bijna 1,5 jaar nog vervangen voor een gloednieuwe nadat m'n koptelefoonuitgang kapot was gegaan, maar dat is niet iets dat ze verplicht zijn om te doen. Al iets gehoord?
Jups, het lijkt erop alsof ze het *gratis* willen laten repareren. Echt topservice! In principe is het ook niet gek dat ze op dat moment nog een soort van service verlenen, aangezien je van tevoren toch verwacht dat het apparaat minimaal 4 jaar meekan, dus bijvoorbeeld een deel van de kosten van reparatie op zich nemen had ik wel verwacht maar dit is zeker geweldig :)

Verwijderd

Topicstarter
Lang leve MMPORT en de XCLEF!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Maar hij blijft wel log en zwaar.

Onder het motto ¨Ik ben vet tof en cool, dus ik koop een iPod¨ heb ik een nieuw apparaatje aangeschaft. Nee, serieus, ik heb een iPod nano gekocht.
Omdat hij klein, licht, vet, handig, makkelijk, snel en cool is. Ik weet het, hij is duur, maar dat wil niet zeggen dat het een pizza is.
Ik gooi m´n Xclef niet weg en ik verkoop hem ook niet. Hij kan nog goed functioneren als semi-portable 30GB muziek-opslag-doos. Want geef toe, dat ding is niet mee te krijgen op de fiets bijvoorbeeld. En dat is nou juist de plek waar ik m´n muziek wil luisteren.

Tot zover mijn korte betoog. Veel plezier met jullie Xclefs, ik zal er nog veel plezier van hebben in ieder geval, en dat heb ik zeker ook altijd gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Laatst online: 09:41
Maar ik denk dat de Nano toch niet tegen de geweldige geluidskwaliteit van de Xclef/H&B op kan ;)
Ik heb de mijne inmiddels al twee jaar (H&B) en ben er nog steeds zeer tevreden mee. Ik gebruik hem vooral om muziek te luisteren in bed. Er zijn weinig mp3-spelers die zo goed klinken (en ik heb er aardig wat gehad)

[ Voor 54% gewijzigd door Tranquility op 30-09-2005 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil binnenkort mijn batterij vervangen, maar ik weet niet echt hoe dat precies moet (iets met solderen ofzo, maar verder weet ik het niet).
Kan iemand precies uitleggen hoe dit moet?? (evt. met foto's als het niet teveel werk is :P )
Bedankt alvast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LePlatDuJour
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:52

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

Ik ben tegenwoordig helemaal van de audioboeken op mun xclefje. :7 Alleen... is er een mogelijkheid om er voor te zorgen dattie weer verdergaat waar-ie gebleven was? Sommige van de stukken audioboek zijn 10-15 minuten, en om nu na het aanzetten weer helemaal daar naar toe te moeten fastforwarden (aannemende dat ik nog weet waar) is niet prettig.

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
Je kan gewoon resume aanzetten in de opties. Als ik s'avonds mijn H&B start, gaat die gewoon verder waar ik hem de avond ervoor had uit gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LePlatDuJour
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:52

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

Oh? Welke firmware versie heb je dan?

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil binnenkort mijn batterij vervangen, maar ik weet niet echt hoe dat precies moet (iets met solderen ofzo, maar verder weet ik het niet).
Kan iemand precies uitleggen hoe dit moet?? (evt. met foto's als het niet teveel werk is :P )
Bedankt alvast.
Ik citeer:

smallboy schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 14:45
Nacho_Man en Jentae, mail me even op smallboy84[at]gmail.com
1'tje heb ik er denk al verkocht, dus als jullie er ook 1 willen zijn ze mooi gelijk op.
Om dit topic niet verder vol te spammen regelen we het wel af via de mail (ze kosten ongeveer 10 euro stuk excl. verzendkosten (ik weet niet hoeveel dat is, ze wegen 45 gram ongeveer trouwens)).

Trouwens even wat instructies (ik ben op geen enkele manier verantwoordelijk voor evt. fouten in onderstaande instructies :D)

Benodigdheden:
-Xclef HD500
-Li-Ion batterij
-Schroevendraaiers
-Soldeerbout, soldeertin, soldeervloeistofzooitroep.

1.) Open je xclef zoals te vinden is op: deze site
2.) Als je de batterij eruit hebt, haal alle tape eraf. Onthoud goed hoe alles vastzat.
3.) Haal voorzichtig het 'lipje' aan de onderkant van de batterij los (probeer een zo lang mogelijk stuk heel te houden als je het opnieuw wilt gebruiken, je kan evt. ook gewoon een ander draadje als geleider gebruiken, stukje koperdraad ofzo).
4.) Haal voorzichtig het anti-overlaad printplaatje los en probeer ook hier zoveel mogelijk van het lipje heel te houden als je het opnieuw wilt gebruiken. Btw, het stukje karton wat tussen de print en de batterij zit er later weer gewoon tussendoen (of zelf een nieuw stukje maken).
5.) Knutsel nu het chipje weer terug op zoals het zat op de oude batterij en zet alles ook weer vast met tape. Let erop dat alles goed vastgesoldeerd en getaped is zodat niet alles gelijk ermee ophoudt bij de eerste keer dat je hem heen en weer schudt.
6.) Doe de batterij weer terug in je xclef.
7.) Doe je hd erin, xclef weer dicht en kijk uit dat er geen draden klem zitten.
8.) Het moment van de waarheid, zet hem aan en kijk of ie het doet. Zo nee: maak um weer open en kijk of er niets mis is met de verbindingen, of dat er niks los is.
9.) Hang 'm aan de lader. Bij mij werd ie niet warm ofzo, dus de anti-overlaad print lijkt goed te werken.

Hier nog wat plaatjes van de oude en nieuwe batterij.

Oude (boven) en nieuwe (onder) batterij:
Afbeeldingslocatie: http://www.vdbogert.com/got/xclef/xclefbatt1.jpg

Oude batt. links nieuwe rechts:
Afbeeldingslocatie: http://www.vdbogert.com/got/xclef/xclefbatt2.jpg

Hier kan je ongeveer zien hoe alles vast hoort te zitten:
Afbeeldingslocatie: http://www.vdbogert.com/got/xclef/xclefbatt3.jpg

Nieuwe batterij klaar!
Afbeeldingslocatie: http://www.vdbogert.com/got/xclef/xclefbatt4.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2005 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
LePlatDuJour schreef op dinsdag 04 oktober 2005 @ 19:35:
Oh? Welke firmware versie heb je dan?
Ik heb versie 5.3.2.3. Je moet in het menu bij setup onder other-options resume op real zetten en niet op song. Werkt hier prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MTWZZ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2021

MTWZZ

One life, live it!

Heeft er iemand toevallig nieuws over problemen met nieuwe XClef's?
Ik doe al ruim 2,5 maand pogingen om er een te bestellen maar bij MMport konden ze niets zeggen over de levertijd en van bitz.nl kreeg ik net dus een mailtje dat er productiefouten in zitten en dat ze niet weten wanneer hij weer leverbaar is.
Als iemand nog een idee heeft waar ik er een kan vinden zou ik dat zeer graag willen weten.

Nu met Land Rover Series 3 en Defender 90

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste

Let op:
[html][norml][/norml][/html]