Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 06:43

GeeBee

Oddball

tja... als je 'm niet aanbied, kan ik je er ook geen € 50 voor geven ;)

Woof, woof, woof! That's my other dog imitation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:P

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2007 07:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:40

Sport_Life

Solvitur ambulando

Topic is beetje dood.. jammer! Ik sta er nog steeds versteld van dat mijn aparaatje na meer dan 3,5 jaar nog steeds goed werkt!! Oke, accu is wat moe (gaat ong. 8-10 uur mee ipv 22 uur) en de HD is een keertje vervangen door een groter exemplaar. Maar dat maakt het ook wel mijn unieke Xclef ;). Heb zelden een aparaat gehad wat zo goed en degelijk is! En hij heeft behoorlijk wat mee gemaakt en veel van de wereld gezien!! Hij heeft inmiddels dus ook een emotionele waarde voor mij :D :P.

wie gebruiken nog meer dagelijks de Xcef? :)

[ Voor 14% gewijzigd door Sport_Life op 18-03-2007 19:51 ]

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-09 12:39

Rudedadude

Maybe we were born to run

Tegenwoordig niet meer echt dagelijks; ik reis nu per auto en niet meer met het OV, en luister nu (mp3)cd's in de auto. Ik heb wel een fm-transmitter, maar vind het toch een beetje omslachtig om daarmee icm met de Xclef te prutsen tijdens het autorijden. Wel sluit ik mijn Xclef (met 80gb) regelmatig aan op mijn thuisinstallatie. Maar hij gat bij mij dus ook al zo'n 3,5 jaar mee. Het is tegenwoordig wel telkens uitleggen waarom hij zo groot is en nee, dat je er geen video's op kan kijken :P

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
ik heb er een nieuwe batterij ingezet, maar eigelijk is dat geen verbetering geweest....??

nog steeds na ongeveer 4 uur spelen begint de HD moeite te krijgen met opspinnen, je hoort m opspinnen maar ook weer afslaan. Na een aantal keer lukt het m dan toch weer, maar kost wel veel batterij. Daardoor is ie vrij snel weer op....

misschien blokkeert mn hardeschijf dus ofzo? stof erin?
ik vind het een beetje jammer want heb er best veel moeite voor gedaan om die andere batterij erin te zetten.

oja, en voor het oplaadprobleem (hij laadt alleen op als je het stekkertje er heel hard in duwt en blijft duwen) heb ik nu een oplossing: rubberen elastiek 3x er om heen doen, en dan die op de stekker zetten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 10:11

Tusk

Sticky Bomb likes you!

hehehe heb hetzelfde met de mijne. ik moet er een touw ombinden om hem op te laden omdat het stekkertjes anders geen contact maakt...

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-09 15:48
Ik heb de JK20 nu ook zo'n 4,5 jaar en hij doet het echt nog steeds perfect. Batterij is nog steeds de volle 22 uur en de HD zoemt als een zonnetje. Ding wordt 356 dagen per jaar gebruikt en is ook al de gehele wereld rond geweest. Echt een ontzettend sterke speler die nog geen krasje heeft dankzij het mooie lederen beschermhoesje. Ik durf hem niet te te vervangen voor een nieuwe generatie omdat ik om me heen de meeste Ipod's en Zens al heb zien sneuvelen.

Nee, ik ben er nog steeds enorm blij mee. Kwaliteit van het geluid is erg goed en meer functies hoef ik op een MP3 speler niet te hebben.

Toppie ding!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:33

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Ben nu al een tijdje vruchteloos aan het problemen via optische digitaal in op te nemen op mijn XClef vanaf mijn MiniDisc deck (Sony MDS-JB920QS) maar krijg het niet voor elkaar. Begon met firmware 1.077, die liep gewoon vast als ik optisch in selecteerde. Heb er nu de nieuwste firmware opgezet, hij lijkt nu wel op te nemen maar het resulterende MP3tje is digitale stilte !? (mijn portable minidisc kan het signaal wel opnemen dus het lijkt niet aan het signaal te liggen...)

Dat terzijde; ongelofelijk dat hij het na al die jaren nog zo goed doet :D (Heb er zelfs nog de originele batterij inzitten !)

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Sport_Life schreef op zondag 18 maart 2007 @ 19:49:
Ik heb via Markplaats een 2e hands gekocht (€ 45) en vandaag ontvangen. :)
Ik had de mijne op een te hoge spanning op de autosigarettenaanstekeradapter opgeblazen :(
Ff opladen en kijken hoe de accu het houdt anders doe ik mijn eigen accu er in.
Een 40GB HD ligt ook al een tijdje klaar, dus na het weekend ga ik 'm weer veel gebruiken.

Het meest gebruik ik 'm om gedownloade mp3tjes op mijn gewone stereoset af te spelen. Hoef ik niet voor elk album een cdtje te branden.

Heeft iemand nog een linkje naar de gemodde 5.323 firmware in de startpost? Die link doet t niet meer?

[ Voor 7% gewijzigd door GeeBee op 30-05-2007 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Sport_Life schreef op zondag 18 maart 2007 @ 19:49:
Topic is beetje dood.. jammer! Ik sta er nog steeds versteld van dat mijn aparaatje na meer dan 3,5 jaar nog steeds goed werkt!! Oke, accu is wat moe (gaat ong. 8-10 uur mee ipv 22 uur) en de HD is een keertje vervangen door een groter exemplaar. Maar dat maakt het ook wel mijn unieke Xclef ;). Heb zelden een aparaat gehad wat zo goed en degelijk is! En hij heeft behoorlijk wat mee gemaakt en veel van de wereld gezien!! Hij heeft inmiddels dus ook een emotionele waarde voor mij :D :P.

idem hier. een apparaat wat zoveel heeft meegemaakt is nog nooit zo lang meegegaan. de accu doet het nog prima bij mij na 3 jaar. Gebruik hem wel minder nu ik een baan en een auto heb en verlost ben van het openbaar vervoer en die vervelende instelling genaamd 'school'.

als ik hem nu bij me heb hoor ik altijd...sow wat is dat voor een koelkast! terwijl 10 jaar geleden iedereen met van die dikke walkmans rond liep 8) . moet ik me altijd weer 'verdedigen'..."is al 3 jaar oud en er past 20 gb op en hij ownt alle ipods nog steeds!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ja beetje jammer dat ze tegenwoordig naar "aantal filmpjes" kijken ipv aantal GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aryan
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:20
Maandag komt er bij mij ook een einde aan het XCLEF tijdperk. Ik heb er veel plezier mee gehad en helaas om technische redenen heb ik een andere mp3 speler moeten kopen. De audio ingang is kapot gegaan waardoor ik nu alleen geluid door het rechterkanaal hoor.

Als alles goed gaat krijg ik maandag de trekstor i.beat vibez 12 gb binnen:
http://www.redcoon.nl/ind...rekStor_ibeat_vibez_12GB/

Ik moet dan wel een aantal GB inleveren, maar het is wel een goede mp3 speler. Het heeft geen apart softwareprogramma om muziekbestanden te kopieren naar de speler (het wordt dus gewoon weer in verkenner mappen slepen) en je kan de speler ook via usb opladen.

Die xclef hou ik nu gewoon als een muziek backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Hoeveel van 'ons' zouden er nog over zijn :P Deze zomer in mijn vakantiehuisje weer dagelijks met veel plezier naar mijn xclef aangesloten op computerboxjes geluisterd.

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

Ik gebruik hem nog steeds, al is de 80 gig weer vervangen door de originele 20 gig, omdat de 80 gig nu in een andere hdd media player zit.
20 gig voldoet ook wel voor wat nummers, en de radio vind ik nog steeds een prettig iets.

Batterij begint wel aan zijn einde te komen nu, toch maar eens vervangen.

Moet wel zeggen dat het ding superrobuust is, ding pleurt regelmatig op de grond, maar geen barst, niks, de lederen behuizing doet zijn werk prima.

Al met al nog nooit spijt van gehad dat ik hem gekocht heb.

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Yep ik gebruik 'm ook nog steeds om geripte cds dan wel gedownloade muziek op te zetten en af te spelen in de auto of op de stereo beneden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NeoPhix
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:21
Mijn vriendin gebruikt mijn 4 jaar oude H&B Jukebox (een Xclef met een ander labeltje erop) nog steeds als externe HDD/muziekbron zonder dat ie ooit faalt. Alleen de batterij is inderdaad aardig op z'n retour, maar ach...
Zeker de meest degelijke MP3-speler die ik ooit heb gezien..

aryen, die Trekstor is ook echt een mooie speler... ik ben voor flash gegaan, de Cowon D2... nu nog even wachten op die 16GB SD kaarten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IloveMyHenB
  • Laatst online: 07-05 17:25
Ik gebruik 'm ook nog steeds, maar meer als externe hdd. Superdegelijk apparaat. Niet zoveel meer als mp3 speler vanwege korte levensduur batterij...
Wel grappig, want de H&B was destijds de reden voor mij om me hier bij GoT in te schrijven (getuige mijn nick) en ben sindsdien hier niet meer weg te slaan... :)

"In het huidige tijdperk is verandering de enige constante." - H.M. Koningin Beatrix

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoops
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-11-2024
Tot vorige maand gebruikte ik mijn H&B ook nog steeds enthousiast. Volgens mij heb ik hem al ruim vijf jaar en nog doet hij het goed. Heb ook eigenlijk weinig te klagen over de accu. Ik heb het niet meer nagemeten, maar ik denk dat hij zeker nog 12 tot 15 uur meegaat, als het niet meer is. Hoe lang gaat die van jullie nog mee dan?

Ik moet bekennen dat ik hem nu toch vervangen heb door een iPod classic. Ik heb me er nog niet toe kunnen zetten hem op marktplaats.nl o.i.d. te zetten, ben er toch nog wel aan gehecht O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik moet iets bekennen.. Ik heb laatst een Ipod Classic gekocht.. :$ B). Xlcef wordt alleen nog gebruikt als opslagmedium (40gb) en muziekbron voor de stereo..

[ Voor 37% gewijzigd door Sport_Life op 16-10-2007 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog maar een update dan: nadat ik 2 jaar geleden een telefoon met mp3-speler (6230i) had gekocht was mn Xclef n beetje in de vergetelheid geraakt, zeker om ik een setje goede in-ear oordopjes aan t headsetje had gesoldeerd, maar nadat dat headsetje stuk ging (het plugje ging stuk trouwens, niet het gedeelte dat ik gesoldeerd had 8) ) heb k de good old Xclef weer herontdekt en eigenlijk ben ik er nog steeds heel blij mee O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Gisteravond mijn Xclef nog naar volle tevredenheid gebruikt om tijdens een feestavond via de muziekinstallatie muziek op af te spelen. Ik had hem wel een tijdje niet meer gebruikt moet ik zeggen: toen ik begon met opladen startte de speler van 00% :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:00
Aangezien ik deze firmare nog niet voorbij heb zien komen, blaas ik het topic nog maar eens nieuw leven in.

Versie 5.337 is hier en hier te vinden. Changelog heb ik nog niet kunnen vinden.

Zelf heb ik hem er gisteren mee geflashed. Helaas heb ik hem te lang niet gebruikt om te kunnen vertellen wat de verschillen zijn met de vorige versie. |:(

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

En met linkjes naar Russische en Tjechische sites is het ook moeilijk om changelogs te vinden... (laat staan te lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Volgens mij heb ik die in het verleden wel gehad. Voordat ik weer terug flashte naar 1.099....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Probeer het eens in de V&A.

[ Voor 87% gewijzigd door RoD op 02-08-2008 12:54 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Douwe01nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-01 11:07
:) :) Voor wie dit nog eens leest: Mijn Xclefje doet het nog steeds, nu al 16 jaar!
Heb net de HDD vervangen door een sd-kaartje, start ie ook nog eens 2x zo snel op!!
Kijken hoe lang die het nog blijft doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Haha, ik zie dit topic ineens opduiken. Mijne doet het ook nog prima en wordt gebruikt als Liedjesdraaier voor mijn dochtertje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Whehe. Ik kwam hem laatst weer tegen en het ding startte na een tijdje opladen gewoon nog op met z'n ingebouwde 80GB harde schijf. Ik gebruik hem niet meer, overigens, maar de nostalgiewaarde is +100

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Douwe01nl schreef op woensdag 17 oktober 2018 @ 17:47:
:) :) Voor wie dit nog eens leest: Mijn Xclefje doet het nog steeds, nu al 16 jaar!
Heb net de HDD vervangen door een sd-kaartje, start ie ook nog eens 2x zo snel op!!
Kijken hoe lang die het nog blijft doen.
Nostalgie! Werd op mijn Xcelf zo agressief dat ik hem in China keihard kapot heb gegooid. Was wel dik 13/14 jaar geleden 😳

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Wow, Xclef :D Leuk dat mensen deze nog gebruiken.

Normaal gooien we topics na een kick van ongeveer 10 jaar dicht, maar uit pure nostalgie laat ik deze open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Ik ga eens kijken of ik de mijne ook nog aan de praat kan krijgen.
En een sd er in.... goed idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Heb nog wel ergens een 80GB SSD liggen inderdaad. Die kan ik er ook wel eens in duwen. Kan ik gelijk de batterij vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Ik wil deze gelegenheid te baat nemen om Tweakers.net te complimenteren.
Als ik de eerste post in dit Deel 4 lees, dan lopen zo ongeveer alle links dood, behalve die op onze favoriete techsite.
(+1)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MowgliBE
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 06-02-2024
Leuk om deze topic eens helemaal door te nemen en te merken dat de jarenlange dienst van de Xclef/JK20 velen niet koud laat.

Hier is er nu een SSD van 128GB geplaatst en de nieuwe batterij is onderweg.

Ik heb nu wel een vraag ivm firmware: momenteel loopt de 1.099 hier nog (correct _/-\o_ ) en zou ik graag eens proberen om deze te wijzigen naar een 'recentere'.

Daarom: heeft er iemand nog de 1.099 versie en weet iemand waar er firmware te vinden is?
De meeste sites zijn ondertussen offline gegaan of hebben deze data niet meer beschikbaar ... wat voor een toestel van 20 jaar oud niet raar is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZFLaSH
Ik was toevallig mijn zolder aan het reorganiseren en ik heb zelfs de doos nog!! Iemand anders die nog in zijn bezit? Zal er komende dagen eens een footootje van maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

MowgliBE schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 12:03:
Leuk om deze topic eens helemaal door te nemen en te merken dat de jarenlange dienst van de Xclef/JK20 velen niet koud laat.

Hier is er nu een SSD van 128GB geplaatst en de nieuwe batterij is onderweg.

Ik heb nu wel een vraag ivm firmware: momenteel loopt de 1.099 hier nog (correct _/-\o_ ) en zou ik graag eens proberen om deze te wijzigen naar een 'recentere'.

Daarom: heeft er iemand nog de 1.099 versie en weet iemand waar er firmware te vinden is?
De meeste sites zijn ondertussen offline gegaan of hebben deze data niet meer beschikbaar ... wat voor een toestel van 20 jaar oud niet raar is ;)
Ja, ik heb nog een zip bestand met 1.099 en zo te zien ook nog eentje met 1.072. Er was toch simpelweg niet nieuwer dan dat? Anders had ik die vast wel gehad.

Ik heb denk ik ergens nog de doos op de vliering liggen, inclusief de grijze oordopjes en het zwarte hoesje wat je erbij kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeBee

GeeBee

Oddball

Ik zal de backups van mijn eigen Firmware archief ook nog eens afstoffen.

Edit:
Ik heb in mijn archief de versies 1050, 1065, 1072, 1077, 1094, 1095, 5118, 5307 en 5323 gevonden.
Dus u zegt t maar :)

[ Voor 45% gewijzigd door GeeBee op 13-04-2019 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk

Tusk

Sticky Bomb likes you!

hij ligt bij mij ook nog in de la. Daarna nooit meer een andere mp3 speler gehad. Laatste keer gebruikt is met wintersport 2 jaar terug. Accu nog prima in orde. Vertelde laatst nog aan onze stagiaire dat ik "vroeger" een mp3 speler kocht met wel 20 gb én een BLAUW verlicht schermpje!!! WooooOoWW.

zij was echter totaal niet onder de indruk :)

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Let op:
[html][norml][/norml][/html]