misschien is het plugje verrot? even een andere eraan solderen?eperon schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 02:01:
ik heb nog een hardware vraagje over de xcleff
met opladen heb ik echt vette problemen, namelijk dat ik de plug er heel hard in moet blijven duwen om m te laten opladen. Daarom wikkel ik het snoer snoeihard om mn xcleff en de powerplug, zodat ik m kan laten liggen.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Ik dacht dat het aan de aansluiting op de xcleff lag, echter, als ik de oplader van een vriend van me gebruik, dan doet ie het al een stuk makkelijker!
ja in combinatie met zo'n verloopstekker heb je een veel handzamere oplader, die je ook makkelijk kan lostrekken en in een laptop stekentrouwens vet cool dat je kan opladen op een usb port (bijv. laptop met 2x usb, eentje opladen, eentje external harddrive!).

als je er dan ook nog zo'n ding bij neemt kun je hem ook in de auto opladen (ik gebruik zo'n ding nu voor zowel m'n ipaq, m'n mobiel als m'n xclef
Je kunt zelf vrij simpel zo'n oplaad kabel maken, neem een standaard snoertje met usb aansluiting, knip die doormidden, verbind het rode draadje (plus) met de binnenste aansluiting, en de zwarte (min) met de buitenste
[ Voor 69% gewijzigd door plakbandrol op 07-02-2006 03:01 ]