Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pshyto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-03-2020
ik heb veel in 320k staan maar ik laat mijn accu pas weer op als die uitvalt omdat de accu te laag is...
dattie het langer dan 20 uur uithoud weet ik omdat ik stage liep en dat was met reistijd zoon 11 uur per dag en hield het 2.5 dag vol ofzo.
nouja dan trek je de pauzes dr af
staatie 10 uur per dag aan met rust pauzes en dan aclimatiseert de accu waarschijnlijk weer een beetje.
maar iig ik vind het een perfecte mp3 speler :D
dus ik snap niet dat jullie zulke problemen met jullie accu's hebben...
ik ben toch niet de enige?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jentae
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 00:37

Jentae

Houdt van aglets.

Smallboy, heb je een mailtje gestuurd :)

BTW Ik heb er een 60 GB 5400 RPM HD in zitten, opgedeeld in 2 partities. Partitie 1 is FAT32 en voor muziek (30 GB, meer kan Fat32 niet addresseren) en partitie 2 is ook zoiets maar NTFS en voor backup tools, ISO's enzo..

Weten jullie of ik, als ik de mp3partitie (partitie 1 dus) omzet naar NTFS en dan formatteer, dat hij dan nog muziek afspeelt? Of moet dat perse met Fat32?

Eer aan je korf (haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Je kunt toch een FAT32 partitie maken met een hogere capaciteit dan 30GB?! Tenminste, ik heb meerdere mensen gezien (lees: gelezen) dat deze een 60 of 80GB (en dan ook nog eens de DMC XCLEF 500 met 100GB) partitie is verdeeld.

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emmeau
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Emmeau

All your UNIX are belong to us

als je een tool als partition magic gebruikt kan je zonder problemen een 80 gig fat32 partitie maken (heb hier 80 gig in xclef)

probleem is wel dat je dan gelimiteerd bent aan max filesize van 2 gig

If you choose to criticise you choose your enemies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 19:55

smallboy

N/A

Ok, de laatste batterij gaat naar Jentae die toch nog reageerde.
Bij deze zijn ze dus uitverkocht :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 21:59
smallboy schreef op zondag 16 januari 2005 @ 10:27:
Ok, de laatste batterij gaat naar Jentae die toch nog reageerde.
Bij deze zijn ze dus uitverkocht :P
:'( :'( :'(
toevallig nog andere mensen die een nieuwe accu willen en een creditcard hebben???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drGoeroe
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09-2021
LaborGardens schreef op zondag 16 januari 2005 @ 17:36:
[...]

toevallig nog andere mensen die een nieuwe accu willen en een creditcard hebben???
Misschien ik wel, alleen dat solderen etc. is niet echt voor me weggelegt geloof ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, weer een probleempje :/
Als ik de speler oplaad, dan is hij op een gegeven moment 100% :)
Maar als ik de speler weer uitzet, en dan gelijk weer oplaad (zonder daarvoor aangezet te hebben), staat er eerst even (2 sec.) 60% en dan gaat hij weer terug naar 100%.
De batterijduur is ook veel korter dan normaal, dus het lijkt erop dat hij gewoon op 60% is blijven steken. Dit gebeurt elke keer als ik ga opladen.
Ik laad steeds op zonder hoesje, en ik heb ook al een paar keer de oplaadkabel er met mijn handen steeds ingedrukt, zodat hij zeker goed zat. ik heb dit probleem namelijk al eens gehad, maar toen lag het aan de kabel die er niet goed inzat. Dat is nu dus niet het geval...
Een vriend van mij raadde me aan om het ding eens open te schroeven, en dan de batterijpolen schoon te maken, maar ik heb geen idee hoe ik dat precies moet doen :?

Ik heb ook nog steeds het probleem van dat geluid van de batterij (of harde schijf) die een irritant geluid geeft als de speler beneden de 30% van het batterijniveau zit. Misschien zijn deze twee problemen op een of andere manier met elkaar verbonden ofzo B) maar ik weet het niet..
Hulp gevraagd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pshyto
ik zie niet zo snel in dat er vuil aan je batterij polen komt te zitten ofzo want er zit ook een krimpkous omheen.

maar iig mijn vraag, wat moet je precies doen als je een nieuwe hd errin zet?
hij moet alleen fat32 zijn en dan maakt de speler zelf de mappen tekst firmware etc. aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pshyto schreef op zondag 16 januari 2005 @ 21:34:
ik zie niet zo snel in dat er vuil aan je batterij polen komt te zitten ofzo want er zit ook een krimpkous omheen.

maar iig mijn vraag, wat moet je precies doen als je een nieuwe hd errin zet?
hij moet alleen fat32 zijn en dan maakt de speler zelf de mappen tekst firmware etc. aan ?
Primaire [maximum aantal GB] FAT32 partitie maken. XCLEF HD-500 maakt automatisch te benodigde mappen aan. Firmware staat erop geflasht, dus die hoef je er ook niet op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pshyto
hmz
okee bedankt
ik had namelijk een probleem, hij wou niet meer opstarten (ook niet als hd)
maar dacht van laat ik de hardeschijf eruit halen en in me pc hangen, gedaan maar toen zag die het niet als fat32 partitie oid, "ongedefinieerde ruimte" ofzo.
omdat ik dacht als ik hem in me pc hang dan firmware erop zet en dan weer terug in me mp3 speler mischien flasht die dan de bios weer goed.

maar wou verder niet aan de hd zitten omdat ik nog garantie had en dat anders zeker verlopen zou zijn mischien (A)
weet nu ook niet of ik er een nieuw moederbord in heb zitten omdat de firmware waarschijniljk niet goed was geladen of dat ze gewoon nieuwe firmware hebben kunnen laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn batterij van m'n XCLEF vanacht en vandaag getest. Ik heb hem 100% volgeladen en om 22.30u precies gisteravond aangezet. Vanochtend keek ik naar de speler om 8.30u en hij gaf 1/3 balkjes aan in de batterij-indicator (terwijl hij tien uur bezig was en nog 8 uur te gaan). Om 16.30 precies blies 'ie z'n laatste adem (maar dan net iets anders).

Conclusie: precies 18 uur gaat de batterij mee op gemiddeld 192kbps MP3 formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pshyto
vind ik heel netjes voor een constante tijd achter elkaar...
als je kijkt naar wat de gemiddelde mp3 speler haalt... alleen die van sony haalt echt veel meer.
verder is normaal 14 uur of minder vaak.

het zal ook uitmaken wat voor oordopjes gebruikt en hoe hard je hem zet.
oja ook de omgevings temperatuur maakt uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Pshyto schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 20:32:
als je kijkt naar wat de gemiddelde mp3 speler haalt... alleen die van sony haalt echt veel meer.
Die van Sony haalt alleen veel meer (24 uur) met atrac3 codering op slechte kwaliteit (en nog wat meer uur op hele brakke kwaliteit). Marketing van Sony hè ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pshyto schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 20:32:
verder is normaal 14 uur of minder vaak.

het zal ook uitmaken wat voor oordopjes gebruikt en hoe hard je hem zet.
oja ook de omgevings temperatuur maakt uit :P
Oordoppen: Sennheiser MX500's: 32 Ohm.
Volume: drie volle rondjes (zoals ik altijd doe)
Temperatuur: 20 graden Celcius :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barney
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 21:22

Barney

nee, ik kan niet darten

Deze vraag zal vast al eens langsgekomen zijn, maar ik heb geen zin om 4 topics door te spitten.

Is het mogelijk om een playlist random af te spelen? Zelfs als ik hem op shuffle heb staan dan gaat hij gewoon het lijstje af.

PW5 DH Deluxe | Conroe 6600 @ 3,4 GHz (380x9) | Zalman 8000 | 2GB DDR2 GEIL pc6400 | Sapphire 1900XTX | 2x Maxtor 250GB RAID0 | Acer 1951c |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De XCLEF HD-500 is erg gelimiteerd als het om playlists gaat.
Neen, het is (nog) niet mogelijk om een afspeellijst te schudden (AKA shuffle).
Het maximum is geloof ik ook iets van 100 tracks / playlist.
En dan een maximum van 10 playlists.

Kortom: een XCLEF HD-500 koop je niet voor de playlist functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 12:24

BaRF

bijna kerst

huh, de hd500 kón toch altijd playlists shuffelen? :? en naast de 10 std kun je toch ook winamp playlists afspelen? (oke oke, vraag niet hoe :P)

oh btw: iemand nog een nieuwe batt. over? :)

edit:
LaborGardens schreef op zondag 16 januari 2005 @ 17:36:
[...]

ja :P

[ Voor 54% gewijzigd door BaRF op 19-01-2005 23:26 ]

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
Mooi. Crazy_r wilde misschien ook wel een nieuwe accu, dus dan zitten we op drie... nog 1 man nodig en dan kijken wie er kan bestellen (of was jouw ja ook voor het bestellen :? )

[ Voor 15% gewijzigd door LaborGardens op 19-01-2005 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah ik meld me, ik heb ook een brakke batterij :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
Da's dan 4 personen... :D
Wie o wie gaat bestellen? Ik heb geen creditcard, dus val ik af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook geen credit card

barf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

heb wel creditcard, maar dit moet even via een andere weg toch? IA's via got=nono enzo :P Ik moet zeggen dat ik nog niet heb kunnen lezen hoe en wat met het bestellen van die dingen, maar mail anders maar even op Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/29529/FFFFFF/5C5850 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft er iemand hier ook last van de krassen die de bescherming van de xclef maken in het apparaatje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pshyto
nouw ja ik heb ook wat krassen idd in me behuizing
maarja maak me er niet druk om...
tis de buitekant maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BaRF schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 23:26:
huh, de hd500 kón toch altijd playlists shuffelen? :? en naast de 10 std kun je toch ook winamp playlists afspelen? (oke oke, vraag niet hoe :P)
Ik geloof dat je de on-the-fly-playlists (bookmarks --> BMK's) wel kunt shufflen, maar de playlists (M3U's) niet. Vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Nieuwe firmware

Hij leest OGG en WMA-tags!

De firmware die jan_s op zijn speler heeft (5.323) is nu beschikbaar om te downloaden. Op het forum van AMP3 (http://www.advancedmp3pla....php?showtopic=3686&st=30) heeft een gast een mail gestuurd naar DMC en de nieuwste firmware te ontvangen.

De firmware is nog _niet officieel_ te downloaden maar als je inlogt op een bepaald emailadres, dan kun je hem downloaden:

URL: http://gmail.google.com/
Username: xclefhd500@gmail.com
Password: firmware

edit: je kunt de firmware ook als ZIP downloaden: http://free.data.bg/moorex/FW5323.zip
-----------------------------------------

edit3
Er is een nieuwe versie beschikbaar van JKTuner, namelijk versie 1.1 (hiermee kun je elk symbooltje veranderen in de firmware).
For English users (yep, I didn't forget you this time) :
JKTuner v1.1 is here !
It gives some improvements (I should say many !) :
- new look
- ability to change fonts (two fonts included)
- ability to change current language to any other (assuming that someone translated it for you !)
- ability (again) to change most of (if not all) pictures
- and some others I don't remember...

To download it, just follow the second link above. It will send you on my personal website, then you'll need to select a skin. I'm sorry I haven't made an english version of my website, but the software itselfs is in english. You'll find JKTuner in the "Programmes" section, under "Jukebox Tuner". Then click on "Télécharger" to download the file. An installer will certainly come later ; it's just a simple zip file now.
Hierzo kun je hem downloaden: http://wokhan.online.fr/
Hierzo is meer informatie: http://www.ibead-online.com/forum/index.php?showtopic=7168 (ook in het Engels)

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2005 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 12:39:

Nieuwe firmware

Hij leest OGG en WMA-tags!

De firmware die jan_s op zijn speler heeft (5.323) is nu beschikbaar om te downloaden. Op het forum van AMP3 (http://www.advancedmp3pla....php?showtopic=3686&st=30) heeft een gast een mail gestuurd naar DMC en de nieuwste firmware te ontvangen.

De firmware is nog _niet officieel_ te downloaden maar als je inlogt op een bepaald emailadres, dan kun je hem downloaden:

URL: http://gmail.google.com/
Username: xclefhd500@gmail.com
Password: firmware

edit: je kunt de firmware ook als ZIP downloaden: http://free.data.bg/moorex/FW5323.zip
-----------------------------------------

edit3
Er is een nieuwe versie beschikbaar van JKTuner, namelijk versie 1.1 (hiermee kun je elk symbooltje veranderen in de firmware).

[...]

Hierzo kun je hem downloaden: http://wokhan.online.fr/
Hierzo is meer informatie: http://www.ibead-online.com/forum/index.php?showtopic=7168 (ook in het Engels)
Aha, nieuwe firmware! Goed nieuws. Ik heb in 't weekend helaas nooit mijn oplader bij me, dus ik kan 'm morgen pas installeren. Ik zal dan meteen posten wat de verschillen zijn.....

Jij hebt 'm zeker nog niet geïnstalleerd hè Jort ?
Mocht je het wel hebben gedaan, vertel dan ff wat er verandert is (ik las op een ander forum (www.advancedm3players.co.uk/forum) dat de scrollspeed nu ook op speed 16 blijft staan na een reboot, dat wma- en ogg-tags werken en enige onduidelijkheid was er over het feit of de shuffle nu wel of nog steeds niet goed werkt.

Ben dus benieuwd, morgen horen jullie meer van me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem (nog) niet geinstalleerd.

(jammer trouwens dat die JKTuner 1.1 alleen op 5.301 werkt!)

edit:
moorex @ http://www.advancedmp3pla.../index.php?showtopic=3797
Yeeeeeaaaahhhhhh!
It reads OGG and WMA tags, Awsome!!!
that's what I found few minutes after upgrading from 5.307, but the bug with the hisss when encoding from radio is back (I read someone had this but i'm not shure which FW he was using). I didn't have that in 5.307.
Also in search mode you can select 3 languages by pressing the Rec A-B button: English, Korean, Japanese. May be if you fiddle with the language settings in the setup menu those will be different. And it keeps the 16 pixel scroll speed after reboot.

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2005 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 januari 2005 @ 17:30:
Ik heb hem (nog) niet geinstalleerd.

(jammer trouwens dat die JKTuner 1.1 alleen op 5.301 werkt!)

edit:

[...]
Er staat nergens dat ie alleen op 5.301 werkt...
Wat er overigens WEL instaat (in de readme.txt) is THIS VERSION HAS ONLY BEEN TESTED WITH THE 5.301 FIRMWARE.

Maar zeer waarschijnlijk werkt het programma ook gewoon op 5.323.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat 'ie niet op 5.323 (noch 5.307 - wat is noch toch een heerlijk woord :9) werkt omdat als je de firmware 5.323 of 5.307 laadt, dat ie dan rare blubbers, strepen en blokjes 'preview't als je original (wat ie dus uit de firmware leest) laadt.
Het prog'je is gemaakt op 5.301 en getest en hij zoekt dus denk ik in een bepaald stuk tekst/code waarin het symbooltje/plaatje staat beschreven. In nieuwere/andere firmwares dan 5.301 staat de tekst/code waarin het symbooltje/plaatje staat beschreven op een andere plek dus leest het prog'je een stuk tekst wat niets met een plaatje te maken heeft maar wat het prog'je weer omzet in sybooltjes/plaatjes/pixels, wat resulteert in rare blubbers, strepen en blokjes.

Ik hoop dat ik m'n theorie duidelijk heb kunnen maken.

edit:
geverifieerd:
Khan @ http://www.ibead-online.com/forum/index.php?showtopic=7168
And you're right, it can't be used with newer versions since I haven't made any offset tables for them. I'll do it later, I've no time by now...

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2005 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ok, je hebt gelijk. Gefeliciteerd ;) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SMulTiE schreef op zondag 23 januari 2005 @ 19:14:
Ok, je hebt gelijk. Gefeliciteerd ;) :P
Muahahahaah! Noboddie fuks wit de cow!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De nieuwe firmware staat nu ook op de Open Jukebox site: http://openjukebox.free.fr/news.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Klopt.

En Indus (de Franse dude van OpenJukeBox) is nu alle database-offsets aan het maken zodat je ook de tool van Khan (een andere Franse dude) kunt gebruiken.
Indus en Khan hebben die tool gemaakt (het DLL-probleem is nu ook opgelost).

Ik zie de toekomst weer zonnig in voor de XCLEF en zijn firmware, danwel onofficieel.

*Yay, firmware omhoog'gegraad naar 5.323! Woei!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2005 17:38 . Reden: firmware omhoog'gegraad ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hier een 60 GB (iets minder effectief dus) in m'n laptop zitten.

Wat moet ik daarmee doen om dat te laten werken voor men Xclef?

Formatteren volgens FAT / NFS? (is om muziek en soms grote gegevens op te plaatsen)

dan in de xclef steken en dan wordt de laatst geinstalleerde fw erop geflasht zeker, of ben ik mis?

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 18:53:
ik heb hier een 60 GB (iets minder effectief dus) in m'n laptop zitten.

Wat moet ik daarmee doen om dat te laten werken voor men Xclef?

Formatteren volgens FAT / NFS? (is om muziek en soms grote gegevens op te plaatsen)

dan in de xclef steken en dan wordt de laatst geinstalleerde fw erop geflasht zeker, of ben ik mis?

Thx!
Je hebt een tool nodig om zo'n grote partitie te maken. Download Partition Magic en maak een primaire maximale grote (in jouw geval 60GB) FAT32 partitie aan. Ik las (een aantal berichten terug) dat je helaas met een FAT32 partitie gelimiteerd bent aan de bestandsgrootte van 2GB. Als je grotere bestanden erop wil zetten, heb je grofweg gezegd pech.
De XCLEF accepteert alleen FAT32 (correct me if I'm wrong).

Aangezien de firmware eerder is geflasht (dus niet op de harddisk), hoef je deze niet opnieuw te flashen, tenzij je hem meteen wil upgraden naar de nieuwste firmware - 5.323 ondertussen.

De XCLEF maakt de benodigde mappen ook vanzelf aan. Als dit niet het geval is kun je de mapnamen ook downloaden van de OpenJukeBox website.

Veel succes met je vet grote relaxerende chillerende dikke schijf :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

thx :D

zal er morgenavond voor kijken. als ik nu vb. een divx erop wil zetten van 600 MB is dat geen probleem lijkt me dan? tegen dat je een file van 2 GB hebt })

bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
DivX van 600MB zal geen probleem zijn. Ik heb er zelf ook films op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je de HD van de xclef (20 gig) in je gewone pc steken?

ik heb nl. al m'n liedjes op m'n pc gewist... onherroepelijk ;(

gelukkig staan er een paar nog op de xclef ;(

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 26-01-2005 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

waarom niet gewoon terug in de xclef en dan via kabeltje? :)

hey hoe zat het nou met die nieuwe batterijen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mja, ik moet sowieso m'n laptop HD in m'n desktop krijgen... 20 gig smijt je niet zomaar weg.
Iemand een idee of dat kan & hoe?

thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

ja, je kunt voor een paar eurotjes (?) een convertor krijgen :)

zoiets: Afbeeldingslocatie: http://www.logicsupply.com/images/cables/HD-converter_big.jpg

[ Voor 42% gewijzigd door BaRF op 26-01-2005 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zoiets had ik ook al tegengekomen, maar ik vind geen enkele winkel in België die dat verkoopt :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:51

Rudedadude

Maybe we were born to run

Okee, ik heb voor het eerst problemen met mijn Xclef:

Vanmiddag zat iemand anders even aan mijn speler, ik had hem aangesloten op de stereo toren, niks speciaals. Opeens geeft hij nu een soort kortsluiting wanneer een plug is aangelsoten op de koptelefoonuitgang. Op dat moment wordt de speler onbestuurbaar en springt hij op menu, op de searchmode, gaat het geluid zachter, van alles. Haal ik vervolgens de plug eruit dan is er niks aan de hand. Ook het aanzetten van de keylok maakt hierbij niets uit, het 'overruled' dat. Ook de gluidskwaliteit is verminderd, je hoort in de muziek alleen nog maar de background geluiden...

Iemand enig idee? Is het hardwarematig f*cked up?

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pshyto
ik zou FF firmware opnieuw laden...
als het kan dezelfde versie als je al draait

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Ben ik mee bezig, ik laat wel horen of het werkt of niet...

Nope, heeft niet geholpen :( Ik gooi er nog een disk check overheen, maar het lijkt erop alsof de microfooningang voor kortsluiting zorgt oid.

Iemand hier ervaring mee?

[ Voor 60% gewijzigd door Rudedadude op 27-01-2005 21:36 ]

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaRF

BaRF

bijna kerst

ik zou hem even openmaken, kan zijn dat er iets in de koptelefoon / remote ingang zit en de boel verneukt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude

Rudedadude

Ik heb inmiddels ook voor het eerst de ingewanden van mijn Xclef gezien. Het lijkt er inderdaad op alsof nu via de normale koptelefooningang ook de functies van de afstandsbediening worden gebruikt, ik kan het ook met een schroevedraaier doen, het gebeurt namelijk zodra er contat gemaakt wordt met de contactpuntjes aan weerszijde van de koptelefooningang. (Een afstandsbediening heb ik niet heb en nooit gehad). Er lijkt echter niets in te zitten, ieg niet voorzover ik kan zien. grmbl.

[ Voor 24% gewijzigd door Rudedadude op 27-01-2005 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jentae

Jentae

Houdt van aglets.

Pfff, nou die 5.323 firmware is toch nog aardig buggy, als je t mij vraagt!

Als je een (in winamp gemaakte) M3U playlist laadt, naar liedje # 20 (ik zeg maar wat) scrollt en die afspeelt en dan de inhoud van de playlist weer opvraagt, begint hij weer bij liedje #1. (terwijl hij dus bij #20 zou moeten staan). Ook laat hij soms de inhoud van de playlist zien terwijl hij functioneert in de playback modus (dus de lijst staat op het scherm maar als ik op play/pauze druk, pauzeert het liedje, als ik naar beneden op de jog-dial druk speelt hij het volgende liedje af enz.) maar waarbij je niks kunt selecteren op het scherm (als je naar beneden drukt verandert er niks op het scherm bijv.)

Lekker hoor.

Eer aan je korf (haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 19:14:
Ok, weer een probleempje :/
Als ik de speler oplaad, dan is hij op een gegeven moment 100% :)
Maar als ik de speler weer uitzet, en dan gelijk weer oplaad (zonder daarvoor aangezet te hebben), staat er eerst even (2 sec.) 60% en dan gaat hij weer terug naar 100%.
De batterijduur is ook veel korter dan normaal, dus het lijkt erop dat hij gewoon op 60% is blijven steken. Dit gebeurt elke keer als ik ga opladen.
Ik laad steeds op zonder hoesje, en ik heb ook al een paar keer de oplaadkabel er met mijn handen steeds ingedrukt, zodat hij zeker goed zat. ik heb dit probleem namelijk al eens gehad, maar toen lag het aan de kabel die er niet goed inzat. Dat is nu dus niet het geval...
Een vriend van mij raadde me aan om het ding eens open te schroeven, en dan de batterijpolen schoon te maken, maar ik heb geen idee hoe ik dat precies moet doen :?

Ik heb ook nog steeds het probleem van dat geluid van de batterij (of harde schijf) die een irritant geluid geeft als de speler beneden de 30% van het batterijniveau zit. Misschien zijn deze twee problemen op een of andere manier met elkaar verbonden ofzo B) maar ik weet het niet..
Hulp gevraagd!
Ik heb de speler opengemaakt en de batterij er even een paar minuten uitgehaald. Weer terug erin gedaan, maar het probleem is er nog steeds :(
Iemand andere suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nee, sorry. Ik heb geen idee.
-----

Versie 1.2 van JKTuner is uit. Je kunt hem dus downloaden: http://openjukebox.free.fr/download.php?view.103

Hierzo is meer informatie: http://www.ibead-online.com/forum/index.php?showtopic=7168
En natuurlijk openjukebox.free.fr

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 05-02-2005 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:59

Sport_Life

Solvitur ambulando

Heeft iemand al wat moois gemaakt met die JKTuner? Zou je die kunnen mailen naar info@climbclub.net? Dan gooi ik die wel online zodat iedereen die uit dit topic kan gebruiken :).

Boot logo's e.d. wil ik ook wel uploaden, mail ze maar.

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Stuffedspacedog (@ AMP3's forum) heeft een mooie gemaakt. Erg simpel, veel weggehaald zoals de volume knopjes enzo.

Hier kun je hem downloaden: http://www.at-sea.com/hd500_model_5323.bin
stuffedspacedog @ AMP3
changed startup, shut down and USB screens
removed volume indicator and speaker icon
removed repeat indicator
replaced speakers at the bottom of the screen
replaced play and pause icons
replaced music file, artist and album icons
changed shuffle icon to a graphic one
De firmware staat er nu op (modded 5.323). Ik ga er toch nog wat aan veranderen. Ik zal hem sharen. Oja, als je firmware 5.323 er al op hebt staan hoef je alleen de nieuwe firmware te modden met de tool van Khan en Indus en dan hoef je alleen nog maar de upgrade instructies/procedure te volgen vanaf STAP 10. Ik heb het over deze procedure: http://openjukebox.free.fr/e107_plugins/faq/faq.php?cat.5.30

Veel plezier met modden!

edit
Ik stond op het punt Sport_Life een mailtje te sturen met daarin mij gemodde firmware (Frutsenhutsen 1.0) , maar hij fukte mijn hele speler op. Hij was kapot volgens Windows (malfunctioned) en hij liet geen loading bar meer zien.
Ik gebruik nu weer de gemodificeerde firmware van stuffedspacedog (zie bovenin deze post om deze te downloaden).

Er is tevens een nieuwe versie uit, nu met allemaal Nederlandse vertalingen erbij.
JKTuner 1.2r1 is hier te downloaden: http://openjukebox.free.fr/news.php

edit2
Mijn eerste werkende firmware :) (Frutsenhutsen 1.1)
Ik heb het volume gebeuren veranderd in een horizontale streep en dan een verticaal streepje, hoe verder het verticale streepje, des te groter het volume is.
De volumeindicator is wel een beetje verneukt in het begin (0-4 ongeveer)

edit3
Ondertussen weer een firmware gemaakt die niet wilde booten (Frutsenhutsen 1.2) maar nu heb ik weer een werkende (Frutsenhutsen 1.3). De volumeindicator heb ik kleiner gemaakt (30x10 ipv 36x16). Hij is nog steeds een beetje verneukt in het begin (0-4).

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 07-02-2005 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Zou je 'm kunnen sharen Jort ? (aka Yrd)

[ Voor 23% gewijzigd door Smultie op 07-02-2005 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vin die 5.323 tog nie de beste hoor, er is nu een bug bijgekomen met de afstandbediening. Hij reageert namelijk nie goed op het vooruit gaan naar het volgende nr. De ene keer gaat ie naar het vorige nr dan weer hetzelfde nr dan ziet ie het als menu toets. Btje vaag maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
SMulTiE schreef op maandag 07 februari 2005 @ 16:57:
Zou je 'm kunnen sharen Jort ? (aka Yrd)
Keine webspace ;( , nouja, eigenlijk wel, maar ik heb het programma niet om de files dus online te zetten...
Kun jij hem online zetten (hij zit in je mailbox)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2005 @ 13:07:
(..)
edit2
Mijn eerste werkende firmware :) (Frutsenhutsen 1.1)
Ik heb het volume gebeuren veranderd in een horizontale streep en dan een verticaal streepje, hoe verder het verticale streepje, des te groter het volume is.
De volumeindicator is wel een beetje verneukt in het begin (0-4 ongeveer)

edit3
Ondertussen weer een firmware gemaakt die niet wilde booten (Frutsenhutsen 1.2) maar nu heb ik weer een werkende (Frutsenhutsen 1.3). De volumeindicator heb ik kleiner gemaakt (30x10 ipv 36x16). Hij is nog steeds een beetje verneukt in het begin (0-4).
Hij is te vinden op; http://www.climbclub.net/....323-Frutsenhutsen1.1.rar :).

Ik heb hem (nog) niet gebruikt/getest en heb er verder ook niks mee te maken, dus het is eigen risico.

[ Voor 41% gewijzigd door Sport_Life op 07-02-2005 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 februari 2005 @ 22:15:
[...]

Keine webspace ;( , nouja, eigenlijk wel, maar ik heb het programma niet om de files dus online te zetten...
Kun jij hem online zetten (hij zit in je mailbox)?
Sorry, heb zelf ook geen webspace....
Firmware er net opgezet, en ziet er goed uit. Deze zal ik wel een poosje gebruiken denk ik (tot jij een andere hebt gemaakt, ik verander firmware etc gewoon graag!)

Misschien moet je ff contact opnemen met die kerel van openjukebox.free.fr , wellicht dat hij wat webspace aan gemodde firmware wilt spenderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

SMulTiE schreef op maandag 07 februari 2005 @ 23:25:
[...]

Sorry, heb zelf ook geen webspace....
Firmware er net opgezet, en ziet er goed uit. Deze zal ik wel een poosje gebruiken denk ik (tot jij een andere hebt gemaakt, ik verander firmware etc gewoon graag!)

Misschien moet je ff contact opnemen met die kerel van openjukebox.free.fr , wellicht dat hij wat webspace aan gemodde firmware wilt spenderen.
Zie mijn post hierboven :| ;).

Maar als ik het goed begrijp zijn er een hoop handige dingen uitgesloopt, zoals volume indicator e.d.? Is dat niet een gemissing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Sport_Life schreef op maandag 07 februari 2005 @ 23:40:
[...]

Zie mijn post hierboven :| ;).

Maar als ik het goed begrijp zijn er een hoop handige dingen uitgesloopt, zoals volume indicator e.d.? Is dat niet een gemissing?
Lol, hoe scheel kun je zijn.
Was net gaan posten toen jouw post er nog niet stond, vervolgens niet meer gekeken of er iets veranderd was. My bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sport_Life schreef op maandag 07 februari 2005 @ 23:40:
[...]

Dat is juist het leuke aan JKTuner: je kunt zelf kiezen wat je wilt en wat je niet wilt. stuffedspacedog zag dit blijkbaar als een beeldschermvullend nutteloos iets, vandaar. Hij heeft bijvoorbeeld ook de equalizer indicator weggehaald. Ik vind die volume indicator toch wel handig dus heb er zelf eentje bijgemaakt. Ik zit ook niet echt op een equalizer indicator te wachten, dus daar is het ook mooi leeg.
Je kunt overigens heel gemakkelijk deze functies er weer bij gooien.

Trouwens, in firmware Frutsenhutsen 1.4 zit wel een (fatsoenlijke) volume indicator. Maar hij gaat niet helemaal geleidelijk omhoog. 36 pixels breed en 20 volumestapjes is best moeilijk...

Ik heb net een mailtje gestuurd naar Indus/Pascal voor het hosten van de firmwares.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2005 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi mensen,

Ik heb ook net een 2e hands XCLEF bemachtigd. Ik vind het een prima apparaat, maar mijn batterij lijkt wel wat gaar ;(. Zijn er nog mensen die zo'n batterij inkoop actie doen? Ik ben namelijk erg geintereseerd!
Ik ben te bereiken via tiemen1@gmail.com

Oh ja, ook ben ik eventueel geintereseerd in een nieuwe harde schijf, want hier zit nog een 20 G in... Misschien nog goede tips?

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2005 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb weer een nieuwe firmware gecreeerd. Hij heet Frutsenhutsen 2.12

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
Changelog
5.323 Frutsenhutsen 1.0 (volume + eq) (no boot)
5.323 Frutsenhutsen 1.1 (volume)
5.323 Frutsenhutsen 1.2 (volume) (no boot)
5.323 Frutsenhutsen 1.3 (volume)
5.323 Frutsenhutsen 1.4 (volume)
5.323 Frutsenhutsen 2.0 (Dutch language added, but it was still in English) (no boot)
5.323 Frutsenhutsen 2.1 (volumebar added) (no boot)
5.323 Frutsenhutsen 2.11 (Harddiskspin-thingy: iconic) (no boot)
5.323 Frutsenhutsen 2.12 (volumebar added)

Er is nu een heuse volume-bar.

Je kunt hem hier downloaden: http://home.ripway.com/2005-2/257871/Firmware5.323-Frutsenhutsen2.12.zip

Volg de instructies op de OpenJukeBox website, als je 5.323 al geflasht hebt hoef je de upgrade procedure slechts vanaf stap 10 te volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jentae

Jentae

Houdt van aglets.

We love yrd! Ik ga m meteen proberen!

Eer aan je korf (haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je met dat programmaatje ook de batterijweergave in %-en maken ipv balkjes??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 11 februari 2005 @ 01:41:
Kun je met dat programmaatje ook de batterijweergave in %-en maken ipv balkjes??
Dan kan wel, maar je kunt maar drie batterijstanden aangeven (vol 3/3, 2/3, 1/3 en 'leeg' 0/3). Dus je zou die wel 3/3 naar >70%, 2/3 naar >40%, 1/3 naar >10% en 0/3 naar <10%. Maar 20% zal er nooit komen te staan.

Technisch gezien is het wel mogelijk, maar dan moet je de hele firmware ontcijferen en een dergelijke functie toevoegen. In de praktijk is dat (momenteel) onmogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de volumebar veranderd in een bescheiden vierpixelig hoog en maximaal 20 pixels breed balkje. Dit is de eerste volume-indicator die niet fukt in het begin, of andere rare streepjes vertoond.

Je kunt deze firmware downloaden op http://home.ripway.com/2005-2/257871/Firmware5.323-Frutsenhutsen2.2.zip
De firmware heet Frutsenhutsen 2.2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog wat kleine wijzigingen uitgevoerd in de vorige versies van Frutsenhutsen. Hij wilde alsmaar niet boot'en, erg vervelend.

Deze firmware boot nu wel. Ik heb de batterij-indicator licht veranderd en de HDD-spin indicator veranderd.

Download eerst het volgende TXT-bestand alvorens iets uit te halen met deze firmware:
http://home.ripway.com/2005-2/257871/ReadMe.txt

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Changelog
5.323 Frutsenhutsen 2.1  [no boot]  (volumebar added) 
5.323 Frutsenhutsen 2.11 [no boot]  (HDD: iconic) 
5.323 Frutsenhutsen 2.12    (volumebar added)
5.323 Frutsenhutsen 2.20    (volumebar changed)
5.323 Frutsenhutsen 2.21 [no boot]  (popup menu: iconic)
5.323 Frutsenhutsen 2.22 [no boot]  (HDD: iconic)
5.323 Frutsenhutsen 2.23 [no boot]  (battery-indicator 1,2,3: iconic - battery plugged: sphere)
5.323 Frutsenhutsen 2.30  (same change as in 2.23 and HDD: iconic)

De firmware (Frutsenhutsen 2.30) kun je hier downloaden: http://home.ripway.com/2005-2/257871/Firmw...nhutsen2.30.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• japie101
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 22:22
allemaal leuk die modified firmwares, maar heeft iemand toevallig een paar screenshots met veranderingen voordat ik het er zelf op zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
japie101 schreef op zondag 13 februari 2005 @ 23:27:
allemaal leuk die modified firmwares, maar heeft iemand toevallig een paar screenshots met veranderingen voordat ik het er zelf op zet?
Nee. Probeer het gewoon. Vind je het niet handig/mooi, dan gooi je de oude er weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi mensen,

Er is een tweede gegadigde voor een batterijen actie!! We moeten er nog twee hebben. Ik kan eventueel het CC probleem wel oplossen denk ik!

Dus mensen blaas je HD500 nieuw leven in en mail mij voor een batterij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 10:13:
Hoi mensen,

Er is een tweede gegadigde voor een batterijen actie!! We moeten er nog twee hebben. Ik kan eventueel het CC probleem wel oplossen denk ik!

Dus mensen blaas je HD500 nieuw leven in en mail mij voor een batterij!
Dan wil ik nummer 3 wel zijn. Op welk adres moet ik je mailen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoeveel wil je ervoor hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De batterij die we zouden willen gaan bestellen staat op http://www.batteryspace.c...VIEWPROD&ProdID=945&MMP=1

Ik ben te bereiken op tiemen1[at]gmail.com

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-02-2005 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 4 batterijen besteld, waarvan er op dit moment 3 gereserveerd zijn (ook voor jou Werkhoven). De kosten zonder het verzenden in nederland zijn ongeveer 12.00 dollar. Marine89 als je geinteresseerd bent mail me dan asap op tiemen1 at gmail.com , dan reserveer ik voor jou de 4e batterij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
Verwijderd schreef op dinsdag 15 februari 2005 @ 17:10:
Ik heb 4 batterijen besteld, waarvan er op dit moment 3 gereserveerd zijn (ook voor jou Werkhoven). De kosten zonder het verzenden in nederland zijn ongeveer 12.00 dollar. Marine89 als je geinteresseerd bent mail me dan asap op tiemen1 at gmail.com , dan reserveer ik voor jou de 4e batterij..
Goed bezig, thanks! Als je mij wilt mailen, dan kan dat op n.werkhoven[at]gmail.com.

Verwijderd

Ik zie er denk ik toch maar vanaf, mijn batterij doet het nog redelijk, en ik geloof dat hij nu weer helemaal kan opladen tot 100% :) en daarvoor wou ik eigenlijk die andere batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
ik wil die andere batterij dan wel!

ik had m van het eerste uur en hij kan nu zowat niet eens meer opstarten zonder aan de voeding te liggen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drGoeroe
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09-2021
Zoo, ik heb mijn Xclef vandaag een jaar en een maand en hij werkt nog steeds prima, gaat lang mee op een volle accu, start goed op, geluid is goed, één keer problemen gehad maar na het formatteren van de schijf werkte die weer prima. En ik draai nog steeds op de 1099 firmware (of iets in die richting, de laatste zonder OGG support), en daar blijf ik ook op, blijft toch de meest stabiele :)

[ Voor 9% gewijzigd door drGoeroe op 20-02-2005 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry Eperon,

Ik heb de vierde al aan iemand anders beloofd... Misschien kun je ook nog wat dude's verzamelen voor een batterij -actie. Op www.batteryspace.com kosten ze trouwens weinig, ook als je er minder dan 4 besteld (8 dollar ongeveer), aleen de verzendkosten zijn crap, 16 dollar... Succes in ieder geval!

Mocht er iemand afvallen dan ben jij de eerste!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2005 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik dacht lekker even wat images van DVD's op dat ding te zetten (4 tot 6 GB), nou mooi niet :{.

Hij zegt dat er niet genoeg ruimte is.. (ding is helemaal leeg.). Heeft dat misschien te maken met de max. bestandsgrootte?? En hoeveel GB mocht dat ook alweer zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Sport_Life schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 11:55:
Ik dacht lekker even wat images van DVD's op dat ding te zetten (4 tot 6 GB), nou mooi niet :{.

Hij zegt dat er niet genoeg ruimte is.. (ding is helemaal leeg.). Heeft dat misschien te maken met de max. bestandsgrootte?? En hoeveel GB mocht dat ook alweer zijn?
Google zegt dat een bestand op een fat32 schijf maximaal 4096 MB groot mag zijn. Dit is dus inderdaad de reden dat de dvd er niet in 1 stuk oppast.

Je kan met een willekeurig impak programma (winrar oid) dit bestand splitsen (kies voor geen of lage compressie om het niet te lang te laten duren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een losse directory met de .VOB's erin kan natuurlijk ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life

Sport_Life

Solvitur ambulando

Bedankt, maar het is al gelukt. Met winrar moest ik eerst 3,5 uur!!!! splitten (per DVD :P) dus ben ik maar wat anders gaan zoeken en ik heb wat leuks gevonden :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Sport_Life schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 13:07:
Bedankt, maar het is al gelukt. Met winrar moest ik eerst 3,5 uur!!!! splitten (per DVD :P) dus ben ik maar wat anders gaan zoeken en ik heb wat leuks gevonden :).
Je had ook gewoon de compressie laag kunnen zetten, zoals eerder gezegd. Dan ben je binnen een paar min klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wwillem schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 13:49:
[...]

Je had ook gewoon de compressie laag kunnen zetten, zoals eerder gezegd. Dan ben je binnen een paar min klaar.
Maar een 6GB ISO file gecomprimeerd op de lage modus zal nog steeds niet erop passen, of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy

smallboy

N/A

Kan iemand me vertellen welke stappen je precies moet om het contrast te veranderen?
Mijn Xclef crashte vandaag, en hij doet het verder wel, maar ik heb geen beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
smallboy schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 16:51:
Kan iemand me vertellen welke stappen je precies moet om het contrast te veranderen?
Mijn Xclef crashte vandaag, en hij doet het verder wel, maar ik heb geen beeld.
Tuurlijk, moment hoor.
Voilà:
-> start de speler
-> topmenu (menu lang ingedrukt houden)
-> vijf keer naarbeneden
-> enter (jog of play
-> drie keer naarbeneden
-> enter (jog of play)
-> nog een keer enter (jog of play)
-> nu kun je het contrast instellen (naarboven/naarbeneden dus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy

smallboy

N/A

Bedankt!!!
Helaas krijg ik nog geen beeld :S
Even alles open maken om te kijken of er draadjes loshangen ofzo... Echt raar.

Nou alles zit gewoon goed klotezooi.
Kan je misschien even zeggen waar alles zit wat ik nodig heb voor een firmware upgrade? Misschien helpt dat ofzo :(

[ Voor 23% gewijzigd door smallboy op 25-02-2005 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Niet online
Ik heb speciaal om dvd isos te kunnen vervoeren mijn 40 gb harddisk in 2 partities ingedeeld. Een van 25 gb fat32, en een van 15 gb ntfs.
De xclef doet niets met de laatste, maar zodra je hem aan de usb kabel hangt zien windows 2 schijven en kan ik er gewoon grote bestanden op zetten.

Ook kan je, als je geen 2 partities wilt bij dvd decrypter aangeven dat hij het iso bestand op moet delen in bijvoorbeeld brokken van 2 gb.

I, for one, like Roman numerals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
smallboy schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 18:52:
Nou alles zit gewoon goed klotezooi.
Kan je misschien even zeggen waar alles zit wat ik nodig heb voor een firmware upgrade? Misschien helpt dat ofzo :(
Wat bedoel je? Welke bestanden en procedures je nodig hebt om te upgraden/downgraden?
Hierzo kun je alle firmwares downloaden: http://openjukebox.free.fr/download.php?list.3
En daar zijn ook de procedures perfect beschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy

smallboy

N/A

Ja dat weet ik :) Maar ik kan niet zien waar ik zit in het menu. Dus dit:
-> Top Menu
-> Setup
-> System
-> Information

En dit:
-> Top Menu
-> Setup
-> System
-> Initial
-> Yes

Als je even kan kijken welke knoppen ik in moet drukken en hoe vaak (net zoals je voor contrast heb gedaan) dan ben ik je erg dankbaar :)

[ Voor 86% gewijzigd door smallboy op 26-02-2005 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Laatst online: 12-09 10:11

Tusk

Sticky Bomb likes you!

ik heb zojuist dit mailtje verstuurd naar xclef
Dear sirs,

In october 2003 i bought a Xclef HD500. After a few months it was
bugging. After it was started and booted it showed the playlist and it
just frooze. After various attempts of firmware updates and hard drive
formatings it finnally worked again. untill a few months ago.

I wanted to start my player and it immidiatly shut down. in less than
a second. i tried to update the firmware to the 5.xxx version. After
putting the files on the hard drive it has to reboot and install. That
worked. But then you have sort of activate the firmware. That wouldnt
work. i couldnt reach the menus. it showed the problem as before.
immediate shutdown. so there was no way to activate the new firmware.
I tried other versions of the 5.xxx series and the 1.xxx series. all
the same problem after installation i cant activated it because it
immidiatly shutdown when i start it up.

Please help me.

yours sincerily,
misschien dat jullie me ondertussen al kunnen helpen....

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
smallboy schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 13:25:
Ja dat weet ik :) Maar ik kan niet zien waar ik zit in het menu. Dus dit:
-> Top Menu
-> Setup
-> System
-> Information

En dit:
-> Top Menu
-> Setup
-> System
-> Initial
-> Yes

Als je even kan kijken welke knoppen ik in moet drukken en hoe vaak (net zoals je voor contrast heb gedaan) dan ben ik je erg dankbaar :)
-> Top Menu (menu lang ingedrukt)
-> Setup (2 keer omhoog)
enter
-> System (3 keer naarbeneden)
enter
-> Information (2 keer naarbeneden)

-> Top Menu (menu lang ingedrukt)
-> Setup (2 keer omhoog)
enter
-> System (3 keer naarbeneden)
enter
-> Initial (3 keer omhoog)
enter
-> Yes (1 keer omhoog)

Bitte! Trouwens, let wel dat de speler in het begin nog aan het lezen/spinnen is waardoor de knoppen nog niet reageren. Dus even wachten en dan pas pizza!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Tusk schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 13:38:
ik heb zojuist dit mailtje verstuurd naar xclef

[...]

misschien dat jullie me ondertussen al kunnen helpen....
Ik zou eigenlijk niet weten wat hier de oplossing voor is. Post je probleem anders even op het Forum van AMP3. Kijk ook even naar wat artikels op de OpenJukeBox website.

Trouwens, weinig kans dat je een mailtje terugkrijgt van de MCL dudes. Ik heb in mijn tientallen mailtjes die ik had gestuurd pas na maanden 2 mailtjes in totaal terug. De dudes van DMC (Digital Mind Corporation, fabrikant van de DMC XCLEF 500) sturen daarentegen wel snel een reactie. Probeer DMC daarom even te contacteren. Veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy

smallboy

N/A

Verwijderd schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 16:47:
[...]
Bitte! Trouwens, let wel dat de speler in het begin nog aan het lezen/spinnen is waardoor de knoppen nog niet reageren. Dus even wachten en dan pas pizza!
Dank je.... Helaas lukt het niet. Op slot zou je (als je een werkend scherm hebt) moeten zien: Wait....## en dan moet ie uitgaan.

Nou echt niet dat ie uitgaat :S Er gebeurt gewoon helemaal niks.

Het lijkt erop dat ik met een verrot dure externe harde schijf met mp3 speler functionaliteit, maar zonder beeld zit opgescheept :(

Edit: heb nu die stap maar overgeslagen. Heb gelijk de firmware file erop gegooid. Firmware is wel geinstalleerd (gerommel van harde schijf -> na een poosje ging ie ook uit). Maar nog steeds geen beeld. Op openjukebox staat mijn probleem ook in de FAQ, maar geen oplossing. Raar apparaat.

[ Voor 20% gewijzigd door smallboy op 26-02-2005 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waarzo heb je 'm gekocht trouwens? MMPORT heeft mij medegedeeld dat ze bereid zijn nog service te leveren ookal is je product buiten de garantietermen/blubbers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy

smallboy

N/A

Ik heb 'm van een vriend (wwillem op dit forum) gekocht.
Maar ik heb al zelf een nieuwe batterij erin gepropt, dus garantie heb ik zoiezo niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
is er nog iemand die een batterij wil? intussen kan ik met een volle batterij 2 keer opstarten en een uur muziek luisteren en dan begint ie te klicken en lawaai te maken, als het een goede dag is.... :|

vanmeneerderekapestaartjehotmail
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste

Let op:
[html][norml][/norml][/html]