Dus de factoren waarom je een iPod koopt/zou kopen zijn:RFAMLK schreef op maandag 22 november 2004 @ 00:29:
Ik kan niet begrijpen hoe je een "baksteen" van een Xclef boven bv een iPod kan verkiezen? De iPod heeft ten eerste geen vastlopers of wat dan ook, hij is een stuk kleiner, en een stuk beter in de omgang, en het geluid doet niet onder voor de Xclef hd-500. Ik heb nu zelf de 4e generatie iPod en het bevalt me dus super.
(...)
maar dan heb ik iig even verteld waarom je absoluut NIET voor een Xclef moet kiezen. Voor de future-users.
1) De iPod is kleiner.
2) De iPod heeft geen vastlopers.
3) Stuk beter in omgang.
Nu volgen een paar ijzersterke argumenten :p:
1) Hij zit 99% van de tijd in je broekzak (ik loop niet te patsen met een DAP); mijn broekzak is toch echt groot genoeg
2) De iPod heeft wel zeker vastlopers.
3) Voor iemand die een mooie mappenstructuur heeft is de Universal Mass Storage (XCLEF) perfect. Voor iemand die er een teringzooi van heeft gemaakt en 1000'en files in een map heeft is het 'eigen-database-maak-systeem-die-niet-luistert-naar-hoe-jij-je-mappen-hebt-ingedeeld-maar-het-in-ieder-geval-beter-maakt-dan-de-teringzooi-die-het-was' van de iPod handig.
Hier volgen wat positieve puntjes die mij zo-even te binnen schieten:
+ Batterijduur (22 uur t.o.v. 12 uur)
+ Geregeld firmware updates
+ Optie om de ID3-tag aan en uit te zetten
+ Geen software nodig.
+ Drag 'n drop!
+ Groot beeldscherm
+ Beeldscherm laat veel info over nummer zien (bitrate, sample spd)
+ Eigen menu structuur
+ FM tuner en recording
+ Line-in recording
+ Veel soorten audio bestanden ( OGG, MP3, WMA, ASF, WAV)
+ 2,5 inch HDD
+ Makkelijk om firmware up te graden
+ Stop-knop (het is toch ongelooflijk dat een speler tegenwoordig geen stopknop heeft a la iPod)
+ Batterij makkelijk up te graden naar een 2400mAh (en over een tijdje 2600mAh)