Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
RFAMLK schreef op maandag 22 november 2004 @ 00:29:
Ik kan niet begrijpen hoe je een "baksteen" van een Xclef boven bv een iPod kan verkiezen? De iPod heeft ten eerste geen vastlopers of wat dan ook, hij is een stuk kleiner, en een stuk beter in de omgang, en het geluid doet niet onder voor de Xclef hd-500. Ik heb nu zelf de 4e generatie iPod en het bevalt me dus super.

(...)

maar dan heb ik iig even verteld waarom je absoluut NIET voor een Xclef moet kiezen. Voor de future-users.
Dus de factoren waarom je een iPod koopt/zou kopen zijn:

1) De iPod is kleiner.
2) De iPod heeft geen vastlopers.
3) Stuk beter in omgang.

Nu volgen een paar ijzersterke argumenten :p:

1) Hij zit 99% van de tijd in je broekzak (ik loop niet te patsen met een DAP); mijn broekzak is toch echt groot genoeg :9.
2) De iPod heeft wel zeker vastlopers.
3) Voor iemand die een mooie mappenstructuur heeft is de Universal Mass Storage (XCLEF) perfect. Voor iemand die er een teringzooi van heeft gemaakt en 1000'en files in een map heeft is het 'eigen-database-maak-systeem-die-niet-luistert-naar-hoe-jij-je-mappen-hebt-ingedeeld-maar-het-in-ieder-geval-beter-maakt-dan-de-teringzooi-die-het-was' van de iPod handig.

Hier volgen wat positieve puntjes die mij zo-even te binnen schieten:

+ Batterijduur (22 uur t.o.v. 12 uur)
+ Geregeld firmware updates
+ Optie om de ID3-tag aan en uit te zetten
+ Geen software nodig.
+ Drag 'n drop!
+ Groot beeldscherm
+ Beeldscherm laat veel info over nummer zien (bitrate, sample spd)
+ Eigen menu structuur
+ FM tuner en recording
+ Line-in recording
+ Veel soorten audio bestanden ( OGG, MP3, WMA, ASF, WAV)
+ 2,5 inch HDD
+ Makkelijk om firmware up te graden
+ Stop-knop (het is toch ongelooflijk dat een speler tegenwoordig geen stopknop heeft a la iPod)
+ Batterij makkelijk up te graden naar een 2400mAh (en over een tijdje 2600mAh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb zonet wat problemen gehad met mijn xclef. Wou nieuwe firmware erop zetten, dus ik de juiste volgorde volgen van openjukebox.free.fr. Na het erop zetten van het laatste bestand, wou hij niet meer aan. Bleef hangen op het eerste scherm ipv door te gaan met update van de firmware. En aan de pc gaf i alleen een foutmelding dat het een onbekend usb apparaat was.

Niets meer mee mogelijk leek t ff.
Dus ik hem open geschroefd, en hem in mijn laptop gezet, dos diskette gemaakt, geboot,
De hdd was nog in orde, alleen de firmware dir was leeg op een of andere vage manier.
Dus ik cdtje gebrand met firmware erop, die gekopieerd onder dos. En toen speler aan gezet, en toen ging i gelukkig updaten. En nu staat de firmware er goed op, en hij doet het prima. Had hem al bijna opgegeven.

Nieuwe firmware ziet er beter uit, maar heb wel het idee dat i minder hard kan?

I, for one, like Roman numerals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben het eens met alle argumenten die hier worden gegeve die stemmen VOOR een Xclef. Ook ik ben gelukkige gebruiker. Hij heeft 1 keer raar gedaan en dat is nu ook over.

De grote boeit me echt geen zier. ik heb 9 vande 10 keer een tas bij me (en nee niet speciaal om me Xclef in te vervoeren ;)) en die 1 vande 10 keer past hij gewoon in me jas zak :) en in de zomer gat hij aan de broek met de clip. (of 9 van de 10 ker in diezelfde schoudertas)

Ik vind hem prettig in gebruik en die fm radio is leuk, maar daarvoor heb ik hem niet gekocht. De line in recording en voice recording vind ik wel erg handig! dat was echt een reden.

De firmware upgrades zijn ook geweldig. Vertel mij maar eens welke mp3 speler spontaan OGG suport kreeg?! Volgens mij geen 1 naast de Xclef echt top!

Ik ben het met diegene eens die de ipod mooier vinden. zeer zeker waar, maar ja ik zie hem bijna nooit en ik vind muziek beter. Natuurlijk wil het oog ook wat, maar die moet niet de boventoon gaan voeren.

ik vind het erg jammer voor die gebruikers die veel bugs en vastlopers hebben. mijn xclef is wel 3 keer vast gelopen in 1 jaar. Een vriend van mij met een creative zen had al 4 keer in 1 treinreis (die treinreis was wel de hele dag treinen in nederland maar oke). vervolgens moest hij moeilijk gaan zitten kloten met een reset 'gaatje' waar een paperclip in moest. Gedoe allemaal de Xclef hoef je alleen maar langer op stop te drukken mocht hij vast lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drGoeroe
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09-2021
Ben het ook eens met de gebruikers hierboven, heb ook nog maar 1 keer problemen er mee gehad in een jaar tijd en een keer of 2 vastgelopen wat na een keer opnieuw opstarten wel weer verholpen was.

Verder werkt die gewoon prima, niets geen problemen, lekker snel met drag & drop je files bijwerken en geluidskwaliteit is prima 8-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Def_P schreef op maandag 22 november 2004 @ 16:58:
(...)

Nieuwe firmware ziet er beter uit, maar heb wel het idee dat i minder hard kan?
Hum... raar: "- A more progressive volume increase."
Een progresivere volumeverhoging... Dat lijkt me toch dat het volume juist harder kan?!

Dat is sinds firmware 5.126 (dus ook > 5.126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_P
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 22 november 2004 @ 18:53:
[...]

Hum... raar: "- A more progressive volume increase."
Een progresivere volumeverhoging... Dat lijkt me toch dat het volume juist harder kan?!

Dat is sinds firmware 5.126 (dus ook > 5.126)
Dat gaat volgensmij over dat het volume in het begin langzaam omhoog gaat, en op het laatst sneller, maar ik heb echt het idee dat het eindtotaal lager is.

I, for one, like Roman numerals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Def_P schreef op maandag 22 november 2004 @ 19:10:
[...]

Dat gaat volgensmij over dat het volume in het begin langzaam omhoog gaat, en op het laatst sneller, maar ik heb echt het idee dat het eindtotaal lager is.
Ik moet zeggen dat ik nooit hoger dat t/m het vierde rondje gevuld kom. Hij staat of op mijn versterker (dus dan staat ie op ongeveer drie), of als ik aan het fietsen ben. En uit ervaring weet ik dat je niet kunt fietsen als je hem op maximimaal volume hebt staan (t/m vijfde rondje) :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Nou vandaag de gemaakte (hoop ik dan :P) Xclef terug gekregen van mp3cdspelers.nl, ze hebben er een nieuwe batterij ingezet! Op zich wel lekkere service van mp3cdspelers & Xclef Korea, mits hij nu wel werkt uiteraard.. anders gaat ie maandag direct weer retour.. :).

PV: 9360 WP WZW/ONO | Warmtepomp: Toshiba Estia 8kW 3fase | A+++ | Zappi v2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sport_Life schreef op zaterdag 27 november 2004 @ 18:41:
Nou vandaag de gemaakte (hoop ik dan :P) Xclef terug gekregen van mp3cdspelers.nl, ze hebben er een nieuwe batterij ingezet! Op zich wel lekkere service van mp3cdspelers & Xclef Korea, mits hij nu wel werkt uiteraard.. anders gaat ie maandag direct weer retour.. :).
/me kijkt naar de systemtray en ziet dat het maandag is

Hij werkt dus? Hoeveelste XCLEF is het voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Verwijderd schreef op maandag 29 november 2004 @ 17:19:
[...]

/me kijkt naar de systemtray en ziet dat het maandag is

Hij werkt dus? Hoeveelste XCLEF is het voor jou?
Hij is nog niet helemaal leeg geweest, maar tot nu toe doet-ie het perfect. Maar k heb hem alleen vandaag ff in de bus gebruikt.

Het is mn eerste Xclef en vanaf begin af aan doet die batterij het al niet goed. Maargoed ik wilde ff na de zomervakantie wachten anders zat ik in Frankrijk/Kroatie zonder muziek :P. En hij is netjes op tijd voor wintersport weer terug! *)

K ga hem nu ff testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Sport_Life schreef op maandag 22 november 2004 @ 01:07:
[...]

Oke mijn argumenten om destijds een Xclef te kopen ipv de Ipod (ja, heb ik overwogen);
- Xclef is/was veel goedkoper
- Xclef heeft FM radio
- Xclef heeft Voice recording
- Xclef schijnt een betere geluidskwaliteit te hebben dan de Ipod

Maargoed, als ik opnieuw voor de keuze zou staan zou het waarschijnlijk ook toch Ipod worden, k heb teveel gezeur met de Xclef gehad.

Voordelen Ipod zijn dat ie veel mooier is, veel stabieler, leuke spelletjes! (music game is tof :P) :).
Zo goed is de ipod dus echt niet hoor. Mijn broer heeft nu al zijn 3e setje oordopjes van de ipod.

De software werkte voor geen meter bij mijn broer, als hij het programma op 2 verschillende computers installeert wordt al zijn muziek verwijderd van de ipod, over multifunction gesproken :r

Bij een vriendin van mij was hij na 2 dagen kapot en is ruim 1 maand weg geweest, lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Versteegrob schreef op maandag 29 november 2004 @ 22:48:
[...]

Zo goed is de ipod dus echt niet hoor. Mijn broer heeft nu al zijn 3e setje oordopjes van de ipod.

De software werkte voor geen meter bij mijn broer, als hij het programma op 2 verschillende computers installeert wordt al zijn muziek verwijderd van de ipod, over multifunction gesproken :r

Bij een vriendin van mij was hij na 2 dagen kapot en is ruim 1 maand weg geweest, lekker.
Die oordopjes hebben niets met de iPod te maken. Je hebt wel gelijk over het muziek delen op meerdere computers. Dan flip 'ie, of je moet op elke computer dezelfde muziekdatabase/nummers/library/blubber hebben.

Er zijn veel nadelen aan de iPod t.o.v. de XCLEF HD-500. Maar daar is dit topic niet voor. Hoewel? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

Rudedadude

Maybe we were born to run

Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/static.gif Go Yrd, go Yrd Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/static.gif

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Nou me batterij is gemaakt hoor :P

_O_ @ Mp3cdspelers.nl die dat ding hebben gerepareerd (nieuwe batterij erin) ondanks dat de garantie een maand verlopen was! (maar de vorige keer hadden ze hem niet gemaakt, dus ze moesten wel :p).

[ Voor 3% gewijzigd door Sport_Life op 30-11-2004 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:31
Zal ik ook nog maar eens ff een duit in het zakje doen en melden dat mijn H&B het na anderhalf jaar ook nog steeds perfect doet. Ook hier geen vastlopers en het werkt en klinkt allemaal gewoon perfect. Afgelopen week heb ik de 20Gb harddisk vervangen voor een 40Gb model van Toshiba met 8mb cache. Heb ik zo weer ff lekker de ruimte. De 80Gb vond ik toch wat te prijzig. HDD vervangen is overigens een peuleschil.

De oude HDD heb ik in een externe USB behuizing geplaatst (het Mycom model) en dat is echt handig!

[ Voor 12% gewijzigd door Tranquility op 02-12-2004 00:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb DMC (Digital Mind Corporation) ge'emailed en ik kreeg binnen drie uur antwoord:
DMC fabriceert de DMC XCLEF 500 en deze is exact hetzelfde als de XCLEF HD-500. Jammer dat ze geen invloed hebben op de nieuwe firmwares...'
DMC
We manufacture the DMC Xclef 500 at our facilities in California under agreement with MCL. We have no affiliation with any other Xclef distributor or seller (including Pogo). MCL is responsible for all firmware releases.

DMC Staff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ik zit er aan te denken om dit ding toch te kopen (ondanks alle negatieve berichten hier soms ;))
Maar er zitten toch grote voordelen aan die ik heerlijk vind: Drag and Drop en 22uur batterij... heerlijk. Daar komt mijn oude cdspelertje niet eens aan ;) (mijn oude walkman btw wel :P)

maar waar is het slimst om dat ding te kopen? Kortom aan welke winkel heb je de beste?

en zijn er verder nog adviezen? Die afstandsbediening ga ik bijvoorbeeld niet halen, want die lijkt me niet echt nuttig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crash42
  • Laatst online: 25-08 14:10
Gisteren heb ik een 60GB Toshiba HD gekocht en ingebouwd.
Even formatteren met Partition Manager 7.0 en dat was het. :)
Werkend in 1 keer (ok, 2 keer. Moest 'm wel op primary partition zetten 8)7 )

Ok, het is niet de kleinste speler en de user interface zou best mooier / handiger kunnen, maar ik ben er blij mee en ik zie mezelf zo eenvoudig nog geen HD/batterij vervangen in een iPod oid.

Zo even wat positief nieuws tussen alle probleem berichten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jelte schreef op donderdag 02 december 2004 @ 22:11:
Ik zit er aan te denken om dit ding toch te kopen (ondanks alle negatieve berichten hier soms ;))
Maar er zitten toch grote voordelen aan die ik heerlijk vind: Drag and Drop en 22uur batterij... heerlijk. Daar komt mijn oude cdspelertje niet eens aan ;) (mijn oude walkman btw wel :P)

maar waar is het slimst om dat ding te kopen? Kortom aan welke winkel heb je de beste?

en zijn er verder nog adviezen? Die afstandsbediening ga ik bijvoorbeeld niet halen, want die lijkt me niet echt nuttig...
Hum... omdat de Euro t.o.v. de Dollar zo goed staat zou ik hem bij DMC (Digital Mind Corporation) kopen. Hoewel het met garantie enzo wel behoorlijk naar is, i.v.m. transport.

edit
URL-tag fixed
verloedering van de Nederlandse taal buh!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-12-2004 18:35 . Reden: URL-tag fixed (verloedering van de Nederlandse taal buh!) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Das idd wel goedkoper, maar dan zit je weer met het risico van heffin enzo. En idd als ie kapot gaat dan zit ik helemaal lastig. Hmm denk niet dat ik dat doe, dan maar iets duurder en makkelijker terugsturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu al een maand of 10 mn XCLEF, en een week of 2 is het toch gebeurd, hij is gevallen :/ Ik zat in de bus, en ik dacht dat de xclef goed in mijn jaszak zat, maar dat zat hij niet, en toen viel hij op de harde grond, met beschermhoesje. Nou start mijn XCLEF gewoon normaal op, en speelt hij alles af, maar de accu tijd is opeens verkort naar 6 uur ipv hetgene dat het daarvoor was. Moet ik nu hem nu RMA sturen naar mmport?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Nu online

Rudedadude

Het lijkt mij eerder de vraag of je hem RMA kan sturen nadat je hem zelf hebt laten vallen. Vreemde 'bug' trouwens, laten vallen met als gevolg een kortere accuduur. Ik kan zo 1,2,3 niet bedenken wat daar de technische oorzaak van kan zijn...

Meer hardloopschoenen van Topo Athletic, Inov-8, Altra, Mizuno en Skechers dan Imelda Marcos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

RFAMLK schreef op maandag 22 november 2004 @ 00:29:
Ik zal graag jullie overtuigingen willen horen waarom jullie voor de xclef hebben gekozen, en bijvoorbeeld niet voor een kleinere speler, want formaat en gewicht is toch een hele belangrijke factor voor draagbare apparaten. Ja, dat is mijn mening natuurlijk, maar het lijkt mij wel een gemiddelde mening.
Ik heb in September 2003 een Xclef verkozen boven een Ipod omdat:

1) Veel goedkoper
2) Veel langere accuduur
3) Accu eenvoudig vervangbaar
4) Hd eenvoudig vervangbaar
5) Geen mietjes look >:)
6) Zo groot en zwaar ie ie niet, past prima in mijn broekzak
7) Plug en play zonder enge software als musicmatch en dergelijke

Verder wil ik ook even aangeven dat ik in het begin enige vastlopers had, maar nadat ik de soldeerverbindingen tussen de hoofdprint en de displayprint opnieuw heb gelegd, is ie rete stabiel, al meer dan een jaar nog geen enkele vastloper oid gehad, je bent tweaker of je bent het niet ;)
Als je inderdaad twee linkerhanden hebt, teveel wilt uitgeven en van gay look houdt, neem een Ipod.
Als je een echte tweaker bent die wel van een stoere oostblok look houdt, neem een xclef :)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ik ben aan het twijfelen geslagen tussen de Xclef en de iAudio M3(L). Vooral de L is een goede concurrent op de prijs na. Dat ding gaat 30+ uur mee op 1 batterij laden en hij is Plug 'n play. En dat zijn toch de 2 dingen die ik graag in een mp3 hd speler zie.
Alleen die 70 euro meer, is die dat waard. Als je dat ding koopt lijkt het toch dat je wat meer zekerheid aangezien bij de Xclef toch wat meer problemen zijn dat bij de M3(L). Of heb ik dat compleet mis.

Ik weet het nog absoluut niet dus kom maar op met argumenten waarom ik voor de Xclef moet gaan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jelte schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 12:12:
Ik ben aan het twijfelen geslagen tussen de Xclef en de iAudio M3(L). Vooral de L is een goede concurrent op de prijs na. Dat ding gaat 30+ uur mee op 1 batterij laden en hij is Plug 'n play. En dat zijn toch de 2 dingen die ik graag in een mp3 hd speler zie.
Alleen die 70 euro meer, is die dat waard. Als je dat ding koopt lijkt het toch dat je wat meer zekerheid aangezien bij de Xclef toch wat meer problemen zijn dat bij de M3(L). Of heb ik dat compleet mis.

Ik weet het nog absoluut niet dus kom maar op met argumenten waarom ik voor de Xclef moet gaan. :)
*) Een tegenargument lijkt mij voor de M3(L) dat deze niet beschikt over een beeldscherm op de main unit. Er zijn alleen een paar basic-function knoppen aanwezig. De XCLEF daarentegen beschikt over een groot duidelijk met een mooi blauw backlight beeldscherm.
*) De XCLEF is stukken goedkoper.
*) Batterij makkelijk upgradebaar
*) Harddisk makkelijk upgradebaar (tot 137GB, momenteel tot 100GB omdat er nog geen 137GB 2,5 inch harddisk bestaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Ja, maar er zijn met dat ding nog helemaal geen problemen geweest, terwijl met de Xclef toch redelijk wat problemen zijn (geweest).Kortom ik vertrouw het niet helemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jelte schreef op dinsdag 07 december 2004 @ 20:37:
Ja, maar er zijn met dat ding nog helemaal geen problemen geweest, terwijl met de Xclef toch redelijk wat problemen zijn (geweest).Kortom ik vertrouw het niet helemaal...
Ik geloof wel dat de Cowon iAudio M3(L) stabieler is, ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13-09 19:55

smallboy

N/A

Maar ik zou er zeker wel op letten dat de batterij makkelijk te vervangen is en ook verkrijgbaar is!. Bij de xclef is het vervangen niet zo erg moeilijk (je moet wel wat solderen maar dat stelt eigenlijk niks voor las ik).

BTW: is er nog iemand die de xclef batterijen kon bestellen? Die van mij doet ut niet zo lang meer nl (niet zo raar gezien de leeftijd).

Anders ga ik ze zelf wel een keer bestellen (als ik ff wat geld over heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik was vrij zenuwachtig maar ik kan mij nu ook trotse eigenaar noemen van een XCLEF HD-500 met firmware versie 5.307! Joehoe!
Ik heb hem meteen op Duits gezet :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
* dubbelpost (is er geen flood-control oid?)

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2004 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smallboy schreef op woensdag 08 december 2004 @ 14:06:
BTW: is er nog iemand die de xclef batterijen kon bestellen? Die van mij doet ut niet zo lang meer nl (niet zo raar gezien de leeftijd).

Anders ga ik ze zelf wel een keer bestellen (als ik ff wat geld over heb).
Ik heb geen creditcard maar ik wil wel evt een IA organiseren. Heb jij wel een CC dan? (in dat geval zeg ik: mail mij ff, bestel er 4 (of 8 ) en dan regel ik de rest wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
ik heb toch de M3 gekocht, helaas voor jullie niet nog een medegebruiker. Toch bedankt voor de info ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jelte schreef op donderdag 09 december 2004 @ 19:22:
ik heb toch de M3 gekocht, helaas voor jullie niet nog een medegebruiker. Toch bedankt voor de info ;)
M3 of M3L?

Maar je bent nu toch eigenaar van imho de op één na coolste MP3 speler van het moment, dus toch een felicitatie waard! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier de reviews gelezen van deze mp3 speler en ben er denk ik wel uit dat ik deze graag wil hebben.
Nu ben ik weinig winkels (online of niet online) tegengekomen die deze speler verkopen.
Waar ik me een beetje zorgen over maak en dat wanneer ik bijvoorbeeld een kapotte accu ofzo heb, ik deze nergens zou kunnen verkrijgen.
Is dit iets waar ik me serieus zorgen over moeten maken?
Op dit moment ben ik deze speler alleen tegengekomen om te kopen op:

http://www.portablegear.b...ail.htm?PID=599&CID=3
en
http://www.bestekeus.nl/s....php/manufacturers_id/252

Mis ik een aantal sites?

Alvast bedankt voor de hulp!

Oh ja, en ik heb 2 linker handen,
is dit dat wel de juiste koop, ik kan echt geen batterij in solderen... of kan ik dit ook ergens laten doen?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-12-2004 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2 van die sites verkopen hem dus (momenteel) niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 19:33:
[...]

M3 of M3L?

Maar je bent nu toch eigenaar van imho de op één na coolste MP3 speler van het moment, dus toch een felicitatie waard! :P
De M3, die 35 uur ga ik waarschijnlijk toch nooit echt gebruiken.
En ik snap je mening :) Ik zat ook heel hard te twijfelen, maar ik ga toch wat meer voor betrouwbaar heid, zo'n echte tweaker ben ik niet. Ik kan niet eens condensatoren vervangen op een moederbord (mijn oude had nogal last van lekkende condensatoren en het vervangen was geen succes :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 19:52:
Ik heb hier de reviews gelezen van deze mp3 speler en ben er denk ik wel uit dat ik deze graag wil hebben.
Nu ben ik weinig winkels (online of niet online) tegengekomen die deze speler verkopen.
Waar ik me een beetje zorgen over maak en dat wanneer ik bijvoorbeeld een kapotte accu ofzo heb, ik deze nergens zou kunnen verkrijgen.
Is dit iets waar ik me serieus zorgen over moeten maken?
Op dit moment ben ik deze speler alleen tegengekomen om te kopen op:
[...]
Mis ik een aantal sites?
[...]
Oh ja, en ik heb 2 linker handen,
is dit dat wel de juiste koop, ik kan echt geen batterij in solderen... of kan ik dit ook ergens laten doen?
Ik heb de mijne zojuist via eBay gekocht, nieuw, met 40GB en 2 jaar garantie voor 265 euro (incl. verz.). Dus zelfs met een kapotte batterij hoef je je de eerste 2 jaar geen zorgen te maken, denk ik. Was deze, bijna afgelopen, maar hij zal wel vaker langskomen lijkt mij..
Neem eigenlijk aan dat ze die batterij ook na 2 jaar wel voor je kunnen (laten) vervangen, maar dat zal denk ik dan niet gratis zijn. Maar als ik zo lees hoe dat moet lijkt het mij toch wel erg simpel om het zelf te doen, of anders zal er tegen betaling toch wel een bedrijfje zijn die dat wil doen, denk ik. De verkrijgbaarheid van die accu lijkt me niet zo'n probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Jelte schreef op donderdag 09 december 2004 @ 20:31:
[...]

De M3, die 35 uur ga ik waarschijnlijk toch nooit echt gebruiken.
En ik snap je mening :) Ik zat ook heel hard te twijfelen, maar ik ga toch wat meer voor betrouwbaar heid, zo'n echte tweaker ben ik niet. Ik kan niet eens condensatoren vervangen op een moederbord (mijn oude had nogal last van lekkende condensatoren en het vervangen was geen succes :D)
zeer offtopic...maar was het een MSI ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Nee het was een asus, ik weet zo het type niet meer. Maar het bleek dat die bekend stonden om zijn baggere condensatoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog iemand het probleem dat hij na een .OGG bestand een luide *KLIK/BEEP* geeft?

met welke firmware werken jullie trouwens? Er is nogal wat onduidelijkheid rond wat 5.307 nu juist verbeterd... en op de engelse downloadroom van xclef staat helemaal geen HD500 f/w meer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 09:38:
Nog iemand het probleem dat hij na een .OGG bestand een luide *KLIK/BEEP* geeft?

met welke firmware werken jullie trouwens? Er is nogal wat onduidelijkheid rond wat 5.307 nu juist verbeterd... en op de engelse downloadroom van xclef staat helemaal geen HD500 f/w meer :(
Er is nu inderdaad helemaal geen firmware meer downloadable op de Engelstalige xclef.com. Wel op de Koreaanse (namelijk versie 5.307). Ik adviseer jou/jullie om firmwares te downloaden op de OpenJukeBox website: http://openjukebox.free.fr/
Daar staan overigens ook de juiste down/upgrade procedures, FAQ's en andere nuttige artikelen over het openmaken van de speler en om problemen te verhelpen.

Ik heb overigens geen last van de klik in Ogg Vorbis-bestanden, sterker nog: ik hoor helemaal geen klik. Ik denk dat het aan jouw conversion-programma ligt. Of je converteert het van een MP3'tje naar een OGG'je waardoor de kwaliteit erbarmelijk verslechterd.

Terug naar de firmwares: volgens mij heb je in 5.307 of 5.301 (die laatste heb ik nooit op mijn speler gehad), meer taalmogelijkheden; of OSD's zoals XCLEF ze in het menu noemt. Je hebt namelijk keuze bij 'language' voor Engels [aziatische talen] en Russisch, en onder het kopje 'OSD' de keuze uit Default (neem ik aan Engels of de bij 'language' geconfigureerde taal), Duits en Spaans. Waarbij ik hem meteen op Duits heb gezet :9.
De 'annoying click' schijnt in 5.301 verwijderd te zijn en is dus ook in 5.307 geelimineerd. Dit gaat op MP3's. Over OGG's heb ik nog nooit iemand horen klagen bij-de-weg.

Ik hoop dat de reden voor het verwijderen van de firmware-download van de firmwares van de XCLEF HD-500 op de Engelstalige versie van xclef.com is dat er een nieuwe firmware op komst is. Woeii!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat hoop ik ook ;)

bedankt om je tijd te nemen voor een deftige uitleg.

Ik zat nl. ook op openjukebox te rommelen & te lezen waardoor ik +- al wist wat je net vertelde. Ik heb *KLIK* vooral als ik net een .OGG heb afgespeeld en er een MP3 nakomt, de overgang einde OGG naar begin MP3 geeft die klik.

m'n OGG files zijn allemaal van geconverseerd CD => OGG met ashampoo mp3 center :p

thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
ik heb een beetje vraag probleempje met mn H&B

ik loop lekker over straat met mn balladeur in de zak. Ik kom thuis, en wil mn persoonlijke geluid over de doppen verplaatsen naar het surreale geluid van de huiskamer, dus ik unplug mn doppendraadje en sluit het jackpluggie naar mn stereo (die AAN staat) (geeft een beetje rommelend geluid) maar dan:

dan gaat mn HAenBeetje naar het volgende nummer!

kvind m echt vaaag!

waarom?!!
:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• indexample
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
en nou ik toch bezig ben:

mn adapter sluit niet echt goed meer aan.

ik moet vaak een beetje pielen om m naar stroommodus te krijgen.

dit is vooral irritant als ie een tijdje aan de comp ligt, want dan merk ik opeens dat zn batterij bijna op is!

zeker nu ik met die nieuwe firmware 5.3xx de adapter er perse in moet tijdens het upgraden, ging het nog maar net goed! (daarna moest ik weer "ff pielen" )

is er een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
eperon schreef op vrijdag 17 december 2004 @ 19:37:
en nou ik toch bezig ben:

mn adapter sluit niet echt goed meer aan.

ik moet vaak een beetje pielen om m naar stroommodus te krijgen.

dit is vooral irritant als ie een tijdje aan de comp ligt, want dan merk ik opeens dat zn batterij bijna op is!

zeker nu ik met die nieuwe firmware 5.3xx de adapter er perse in moet tijdens het upgraden, ging het nog maar net goed! (daarna moest ik weer "ff pielen" )

is er een oplossing voor?
Bij het upgraden hoef je de adapter er niet in te pluggen. Het is alleen aan te raden om dit te doen omdat een firmware upgrade veel energie verbruikt en er een fatal error ontstaat als er te weinig 'power' in de batterij is. Daarom: altijd de adapter er in!

Ik heb wel als ik een plugje erin plug (van oordoppen naar hi-fi), dat de speler dan in de 'explorer modus' gaat, maar hij blijft spelen en gaat niet naar een ander nummer.

En dat met dat plugje van je batterij-oplader, misschien een nieuw dingetje kopen of gewoon hem er goed in pluggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Douwe01nl
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15-01 11:07
losse plug heb ik ook eens gehad, bij mn vorige.
Ligt soms aan het hoesje (zodat ie er net niet ver genoeg in gaat), of wellicht moet je de verbindingen even nasolderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pshyto
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-03-2020
joehoe me hd-500 weer terug
was iets fout gegaan tijdens firmware upgrade
heb hem weer terug met nieuwste versie (denk ik 5.307) jee dus nu ook ogg bestanden :D
en ook leuk dat de layout beetje verandert is :D
viel gelukkig nog net onder de garantie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteveV
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-09 09:53

SteveV

Schtiefv Meister

Hmm ik heb de mijne vandaag binnen gekregen maar is het normaal als de play button etc (de knoppen die in dat zilveren rondje zitten) erg los zitten ?
Het rammelt zeg maar als je de speler heen en weer beweegt. (niet schudden want daar ken de hd niet tegen geloof ik).

https://www.driven2shine.eu voor al uw auto detailing artikelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SteveV schreef op woensdag 29 december 2004 @ 17:25:
Hmm ik heb de mijne vandaag binnen gekregen maar is het normaal als de play button etc (de knoppen die in dat zilveren rondje zitten) erg los zitten ?
Het rammelt zeg maar als je de speler heen en weer beweegt. (niet schudden want daar ken de hd niet tegen geloof ik).
heb ik ook, is normaal denk ik

Verwijderd

SteveV schreef op woensdag 29 december 2004 @ 17:25:
Ja dat is normaal. Je kan trouwens gerust schudden hoor (niet al te wild) maar hij kan best tegen een stootje.

Ik heb zelf weer een klein probleempje...
Ik heb de speler ongeveer 4 uur achter elkaar aangehad, en toen ik weer wou opladen stond er opeens nog maar 50% op. (ik was begonnen met 100%).
En ik heb ook een keer gehad dat ik de speler had opgeladen (de hele nacht) dus hij moest wel 100% zijn, maar toen ik weer keek zat hij op 0% :(
En de batterij-indicator geeft nogal snel(half uurtje) aan dat hij 2 balkjes heeft nadat ik de speler weer helemaal heb opgeladen.
Je zou denken dat het iets te maken heeft met de batterij, maar die is 2 a 3 maanden geleden vervangen (door mp3spelers.nl). Ik run trouwens nog steeds firmware 5.126.
Iemand hulp??

• drGoeroe
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09-2021
De batterij indicatie klopt meestal niet veel van, met 1 streepje doe ik nog wel een dag of 4, en dat ene streepje geeft die al na 2 uur aan ofzo. Moet je niet teveel waarde aan hechten, ik laad 'm pas opnieuw op als die gaat knipperen, en zelfs dan houd ik het nog wel een uurtje of 3 vol.

[ Voor 22% gewijzigd door drGoeroe op 30-12-2004 11:43 ]

• Nacho_Man
  • Laatst online: 27-08 07:15
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2004 @ 17:40:
[...]

Ik heb geen creditcard maar ik wil wel evt een IA organiseren. Heb jij wel een CC dan? (in dat geval zeg ik: mail mij ff, bestel er 4 (of 8 ) en dan regel ik de rest wel)
Count me in, want mijn batterij is ook al een tijd naar de klote...

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 09 december 2004 @ 23:09:
[...]

Ik heb de mijne zojuist via eBay gekocht, nieuw, met 40GB en 2 jaar garantie voor 265 euro (incl. verz.). Dus zelfs met een kapotte batterij hoef je je de eerste 2 jaar geen zorgen te maken, denk ik. Was deze, bijna afgelopen, maar hij zal wel vaker langskomen lijkt mij..
Neem eigenlijk aan dat ze die batterij ook na 2 jaar wel voor je kunnen (laten) vervangen, maar dat zal denk ik dan niet gratis zijn. Maar als ik zo lees hoe dat moet lijkt het mij toch wel erg simpel om het zelf te doen, of anders zal er tegen betaling toch wel een bedrijfje zijn die dat wil doen, denk ik. De verkrijgbaarheid van die accu lijkt me niet zo'n probleem.
En heb je hem al binnen?

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-04 20:05
Over dat 1e overige streepje heb ik ook mijn vragen.
Dacht dat mijn batterij dood was, na 2 dagen (gebruik hem in de auto) had ik maar 1 streepje meer, en als ik hem in de lader stak, stond hij direct op 70%.
Heb dus eens niet opgeladen, en kon nog 3 weken verder _/-\o_
Hopelijk wordt dit nog gefixt in een volgende firmware

• Pshyto
nee batterij indicator klopt niet veel van
maar hij houd het ook tijd vol nog zonder streepjes
en op mijn stage (10 uur met reistijd) hield ik het meer dan 2 dagen uit op me accu die toen half jaar oud was dus gwn niet letten op die batterij indicator gwn op je gevoel afgaan.
klopt vaak stukke beter

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Ik ben ook wel in voor een inkoopactie. Als het niet te duur wordt en het zou handig zijn als iemand in de omgeving Nieuwegein/Utrecht een handje kan helpen met "ombouwen". Ik ben namelijk niet zo technisch en zou het zonde vinden als het ding stuk gaat :).

Verwijderd

Oké, nu dus gezocht iem. met een CC. Smallboy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy

smallboy

N/A

Verwijderd schreef op donderdag 30 december 2004 @ 23:29:
Oké, nu dus gezocht iem. met een CC. Smallboy?
Nou, als alles goed is gegaan heb ik er 4 besteld (heb er 4 gedaan omdat ik ten eerste geen ervaring heb met het bedrijf en ten tweede ook niet met internationale orders). Het zal wel een tijd duren voordat ik ze heb, maar tegen die tijd laat ik het gelijk weten, en dan kijk ik wel even wie wat afhandelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pshyto
openen van xclef hd500
zitten op de 2 zwarte balken aan de zijkant 4 super kleine schroefjes
deze kan je het beste met een mes met spitse scherpe punt eruit draaien als je geen schroevendraaier er voor heb.
daar onder zitten weer 4 grote kruiskop schroeven die je er zo kan uitdraaien en dan op ze scherm leggen en je haalt de achterkant er zo af.
dan is de accu gewoon los te maken met een stekker systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pshyto schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 17:04:
openen van xclef hd500
zitten op de 2 zwarte balken aan de zijkant 4 super kleine schroefjes
deze kan je het beste met een mes met spitse scherpe punt eruit draaien als je geen schroevendraaier er voor heb.
daar onder zitten weer 4 grote kruiskop schroeven die je er zo kan uitdraaien en dan op ze scherm leggen en je haalt de achterkant er zo af.
dan is de accu gewoon los te maken met een stekker systeem.
Iemand was je denk ik voor:

Article: how to disassemble your XCLEF HD-500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smallboy schreef op vrijdag 31 december 2004 @ 14:03:
Nou, als alles goed is gegaan heb ik er 4 besteld.
Cool! :) Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net ff geupgrade naar 5.307. Staat nu trouwens ook op de officiele site.

Maar ik heb weer ff een vraagje, als je naar menu -> setup -> music-option gaat, staat er een optie die 'synchronization' heet. (die was er vroeger nog niet :? , kan zijn dat het er al langer staat hoor). Maar mijn vraag is: wat is het en waar kan je het voor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pshyto
ja die uitleg is idd FF duidelijke :P
maar het is best makkelijk, 2x4 schroefjes hoppa open.
dus jullie hoeven niet bang te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dr snuggles
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 01 januari 2005 @ 23:46:
Net ff geupgrade naar 5.307. Staat nu trouwens ook op de officiele site.

Maar ik heb weer ff een vraagje, als je naar menu -> setup -> music-option gaat, staat er een optie die 'synchronization' heet. (die was er vroeger nog niet :? , kan zijn dat het er al langer staat hoor). Maar mijn vraag is: wat is het en waar kan je het voor gebruiken?
De optie synchronization gebruik je volgens mij bij het opnemen. Wanneer je deze optie op bijvoorbeeld 3 sec zet en je drukt op het knopje "rec", dan wordt er over 3 sec pas opgenomen. Zo kan je ondertussen nog andere apparatuur oid aanzetten. Niet echt een super nuttige optie :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als iemand echt een tweede adapter voor de hd500 kan gebruiken, meel me maar op rcowdam AT hotmail DOT com. Ik heb er nog 1 liggen, verzendkosten is voor jou natuurlijk en 2 euro voor et fietsen naar postkantoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net mijn xclef binnengekregen en volgens mij staat de firmware op 5.323. Is hier al iets meer over bekend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smultie
  • Niet online
Ik heb er nog niks over gelezen jan_s, maar wellicht kun jij wat meer informatie aan ons vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy

smallboy

N/A

Vandaag zijn de 4 batterijen gearriveerd :)

Ik heb 'm net erin geklust. Stelt niks voor alleen even het overlaad-printje loshalen van de oude batterij en vastsolderen aan de nieuwe. Ik zal even wat foto's uploaden.

Trouwens, de batterijen zijn exact even groot als de oude.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pshyto
wel meer 2000 mAh ?
en ook li ion ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy

smallboy

N/A

Beide zijn Li-Ion. Oude was 2050mAh, nieuwe 2400mAh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SMulTiE schreef op vrijdag 07 januari 2005 @ 12:14:
Ik heb er nog niks over gelezen jan_s, maar wellicht kun jij wat meer informatie aan ons vertellen?
Tja ik vind het zelf ook vreemd omdat ik niets over deze firmware versie kan vinden.
Mijn vraag was dan ook eigenlijk of er meer mensen met deze versie werken of dat ik
fout zit te kijken.
Bij het opstarten geeft het apparaat aan:
HDD 37 GB ver. 5.323

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudedadude
  • Nu online

Rudedadude

Nee klopt wel, alleen niet elke firmware die ze ontwikkelen wordt meteen via internet verspreid. Meestal wachten ze af tot ze echt wat verbeteringen/ verandering (niet elke verandering is tenslotte een verbetering) hebben en dan verspreiden ze die pas. Zo zou ik het ondertussen fijn vinden als mijn Xclef niet vastloop bij het 3 stappen teruggaan in mijn mappenstructuur. Misschien ga ik ooit weer terug naar 1.099 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nacho_Man
smallboy schreef op zaterdag 08 januari 2005 @ 14:43:
Vandaag zijn de 4 batterijen gearriveerd :)
Dude, voor hoeveel verkoop eentje? Mijn player speelt niet meer dan 2 uur als er geen adapter op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jentae
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 00:37

Jentae

Houdt van aglets.

De mijne ook niet, nadat ik m een keertje heb laten vallen is de max gebruiksduur gedaald naar een uur of 12...

Smallboy, verkoop je ze door? :)

Eer aan je korf (haha)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sport_Life
  • Nu online

Sport_Life

Solvitur ambulando

Rudedadude schreef op maandag 10 januari 2005 @ 10:15:
Nee klopt wel, alleen niet elke firmware die ze ontwikkelen wordt meteen via internet verspreid. Meestal wachten ze af tot ze echt wat verbeteringen/ verandering (niet elke verandering is tenslotte een verbetering) hebben en dan verspreiden ze die pas. Zo zou ik het ondertussen fijn vinden als mijn Xclef niet vastloop bij het 3 stappen teruggaan in mijn mappenstructuur. Misschien ga ik ooit weer terug naar 1.099 ...
Toen mijn Xcleffie ter reparatie was bij de fabriek hebben ze dat weten te rapereren.. vraag me niet hoe, ze hebben er alleen een nieuwe batterij ingezet en dat ding geformat ofzo.. Zelfde firmware, maar nooit meer last van crashes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike-man
  • Laatst online: 11-09 10:17
he mensen,

Waar hebben jullie je xclef gekocht? Ben zelf op zoek naar de hd500 (met 40 Gb hdd), maar kan hem niet vinden..... :'(

Iemand een tip???

Scorito: FC Bal op ons dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy

smallboy

N/A

Nacho_Man en Jentae, mail me even op smallboy84[at]gmail.com
1'tje heb ik er denk al verkocht, dus als jullie er ook 1 willen zijn ze mooi gelijk op.
Om dit topic niet verder vol te spammen regelen we het wel af via de mail (ze kosten ongeveer 10 euro stuk excl. verzendkosten (ik weet niet hoeveel dat is, ze wegen 45 gram ongeveer trouwens)).

Trouwens even wat instructies (ik ben op geen enkele manier verantwoordelijk voor evt. fouten in onderstaande instructies :D)

Benodigdheden:
-Xclef HD500
-Li-Ion batterij
-Schroevendraaiers
-Soldeerbout, soldeertin, soldeervloeistofzooitroep.

1.) Open je xclef zoals te vinden is op: deze site
2.) Als je de batterij eruit hebt, haal alle tape eraf. Onthoud goed hoe alles vastzat.
3.) Haal voorzichtig het 'lipje' aan de onderkant van de batterij los (probeer een zo lang mogelijk stuk heel te houden als je het opnieuw wilt gebruiken, je kan evt. ook gewoon een ander draadje als geleider gebruiken, stukje koperdraad ofzo).
4.) Haal voorzichtig het anti-overlaad printplaatje los en probeer ook hier zoveel mogelijk van het lipje heel te houden als je het opnieuw wilt gebruiken. Btw, het stukje karton wat tussen de print en de batterij zit er later weer gewoon tussendoen (of zelf een nieuw stukje maken).
5.) Knutsel nu het chipje weer terug op zoals het zat op de oude batterij en zet alles ook weer vast met tape. Let erop dat alles goed vastgesoldeerd en getaped is zodat niet alles gelijk ermee ophoudt bij de eerste keer dat je hem heen en weer schudt.
6.) Doe de batterij weer terug in je xclef.
7.) Doe je hd erin, xclef weer dicht en kijk uit dat er geen draden klem zitten.
8.) Het moment van de waarheid, zet hem aan en kijk of ie het doet. Zo nee: maak um weer open en kijk of er niets mis is met de verbindingen, of dat er niks los is.
9.) Hang 'm aan de lader. Bij mij werd ie niet warm ofzo, dus de anti-overlaad print lijkt goed te werken.

Hier nog wat plaatjes van de oude en nieuwe batterij.

Oude (boven) en nieuwe (onder) batterij:
Afbeeldingslocatie: http://www.vdbogert.com/got/xclef/xclefbatt1.jpg

Oude batt. links nieuwe rechts:
Afbeeldingslocatie: http://www.vdbogert.com/got/xclef/xclefbatt2.jpg

Hier kan je ongeveer zien hoe alles vast hoort te zitten:
Afbeeldingslocatie: http://www.vdbogert.com/got/xclef/xclefbatt3.jpg

Nieuwe batterij klaar!
Afbeeldingslocatie: http://www.vdbogert.com/got/xclef/xclefbatt4.jpg

[ Voor 77% gewijzigd door smallboy op 11-01-2005 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sehr gut, Smallboy!

Ik heb nog een leuke mededeling:
Een Franse dude, genaamd Khan, heeft op DAPreview.net een topic geopend in het XCLEF subforum van het forum van de hierboven genoemde website met de mededeling daarin dat hij een _tool_ heeft gemaakt waarmee je werkelijk elk denkbare figuurtje/symbooltje/afbeeldinkje mee kunt wijzigen: van volume pieletje tot exit-scherm.

Hierzo een link naar het forum waar hij zijn bevinding bekend maakt: http://www.dapreview.net/forum_viewtopic.php?14.6380

Hierzo een link naar de website van Khan waar je het kunt downloaden (=telecharger):http://wokhan.online.fr/theme1/progs.php?sec=JKT

Hierzo een link voor het direct downloaden van het gecomprimeerde programmaatje + readme file: http://wokhan.online.fr/progs/JKTuner1.0d.zip

Het is mij zelf nog niet gelukt. Hij geeft bij mij het volgende aan:
Class not registered.
You need the following file installed on your machine. MSSTDFMT.DLL
Ik probeer het DLL bestandje even te downloaden?! Dat kan toch gewoon?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pshyto
ik heb mijn xclef hd500 bij www.mp3cdspeler.nl gekocht maar die heeft ze nu niet meer...
mischien kunnen ze nog aan die dingen komen want ik had hem dus laatst terugestuurd voor garantie en is keurig teruggekomen dus ze zullen nog contact hebben met xclef.

verder ben ik wel geinterreseerd in een batterij als die nog te krijgen zijn ofzo...
mischien leuk idee voor een IA maar eerst dan FF kijken hoeveel animo er is.

@yrd
zo te zien moet je de firmware veranderen, vorige keer ging het niet goed met firmware upgrade en de versie die ik nu heb kan ik ook FF niet op internet vinden dus ik laat het wel... of kan je ook veranderen zonder nieuwe firmware te laden...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy

smallboy

N/A

DLL bestandje kan je idd gewoon ergens vandaan hgalen, dat moet werken. Bij mij werkt het programma wel, alleen je moet een of andere db file hebben, en die erbij zit is alleen voor 5.301 en ik heb 5.307.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
smallboy schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 18:46:
DLL bestandje kan je idd gewoon ergens vandaan hgalen, dat moet werken. Bij mij werkt het programma wel, alleen je moet een of andere db file hebben, en die erbij zit is alleen voor 5.301 en ik heb 5.307.
DLL-bestandje-gebeuren-probleem is opgelost in een ander subforum (Windows Operating Systems). Ik krijg het programma'tje nu gelaunched ja.
@yrd
zo te zien moet je de firmware veranderen, vorige keer ging het niet goed met firmware upgrade en de versie die ik nu heb kan ik ook FF niet op internet vinden dus ik laat het wel... of kan je ook veranderen zonder nieuwe firmware te laden...?
Met deze tool verander je een firmware die je er vervolgens op flasht. Firmwares kun je downloaden op de Open Jukebox website: http://openjukebox.free.fr

Vraagje: hoe werkt die tool nou precies? Kun je voor ieder symbooltje een aparte scheme uitkiezen of moet je 1 scheme kiezen die voor elk symbooltje van toepassing is? Hoe werk het?

Heeft iemand het al helemaal fleks-lopend in gebruik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Spike-man schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 13:08:
he mensen,

Waar hebben jullie je xclef gekocht? Ben zelf op zoek naar de hd500 (met 40 Gb hdd), maar kan hem niet vinden..... :'(

Iemand een tip???
Zie startpost. (Pogo products, MMPORT, DMC etc.)
Het is overigens XCLEF HD-500. geen HD500. Dan scheelt meteen in hits op Google lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spike-man
  • Laatst online: 11-09 10:17
Pshyto schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 18:21:
ik heb mijn xclef hd500 bij www.mp3cdspeler.nl gekocht maar die heeft ze nu niet meer...
mischien kunnen ze nog aan die dingen komen want ik had hem dus laatst terugestuurd voor garantie en is keurig teruggekomen dus ze zullen nog contact hebben met xclef.
Thanks, ik ga ze even een mailtje sturen....

Scorito: FC Bal op ons dak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2005 @ 17:54:
[...]

Tja ik vind het zelf ook vreemd omdat ik niets over deze firmware versie kan vinden.
Mijn vraag was dan ook eigenlijk of er meer mensen met deze versie werken of dat ik
fout zit te kijken.
Bij het opstarten geeft het apparaat aan:
HDD 37 GB ver. 5.323
jan_s, zou jij wat screenshots kunnen maken van het now-playing-screen? Ik (en waarschijnlijk anderen) ben benieuwd of er verbeteringen op het beeldscherm zijn.

Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2400 mAh accu is onderweg 8)

Heb al een tijdje niks meer gesoldeerd, zal eerst ff oefenen, en dan knallen maar. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy

smallboy

N/A

Soldeercursus:

1.) Pak je soldeerbout en doe de stekker in 't stopcontact
2.) Wacht ff tot ie warm is
3.) Zoek in de tussentijd soldeertin + vloeistof op
4.) Batterij + draadje + soldeerbout + soldeertin = grote klodder op de batterij, ff wachten en tadaaa: draadje zit vast

Maar even serieus, je kan weinig verkeerd doen hoor (ja misschien de plus en minpool omdraaien, maar als je goed naar de oude batterij kijkt zie je vanzelf hoe die hoort te zitten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha dat weet ik wel, maar voordat ik aan die batterij ga solderen ga ik toch weer eerst ff 2 paperclips aan elkaar solderen........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
  • Laatst online: 21:59
Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 22:05:
2400 mAh accu is onderweg 8)

Heb al een tijdje niks meer gesoldeerd, zal eerst ff oefenen, en dan knallen maar. :9
Heb je er zelf 4 besteld? Zo ja, zit er dan misschien één voor mij bij O-) (zie post van 14 november in dit topic) of heb je er één van Smallboy overgenomen :/ ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er 1 van smallboy.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
Too bad... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy

smallboy

N/A

Werkhoven, als Nacho_man en Jentae niet uiterlijk morgen reageren, kun je er wel een bij mij bestellen :)
Ze hebben op dit moment beide nog niet gereageerd

Mail me alvast even via smallboy84[at]gmail.com (zet alvast je adres erbij).

Dan stuur ik hem als ze morgen niet reageren zaterdag gelijk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 19:49:
[...]

jan_s, zou jij wat screenshots kunnen maken van het now-playing-screen? Ik (en waarschijnlijk anderen) ben benieuwd of er verbeteringen op het beeldscherm zijn.

Bvd.
Ik zal er van het weekend even naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nacho_Man
Btw, smallboy, heb jij al de duur van je nieuwe accu geklokt? Als de oude batterij 10+ uren mee gaat dan moet de nieuwe een stukje langer kunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LaborGardens
smallboy schreef op donderdag 13 januari 2005 @ 12:10:
Werkhoven, als Nacho_man en Jentae niet uiterlijk morgen reageren, kun je er wel een bij mij bestellen :)
Ze hebben op dit moment beide nog niet gereageerd

Mail me alvast even via smallboy84[at]gmail.com (zet alvast je adres erbij).

Dan stuur ik hem als ze morgen niet reageren zaterdag gelijk op.
Thnx, mail is verzonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy

smallboy

N/A

@Nacho_Man:
Ik heb het nog niet gemeten, omdat een accu pas na een aantal malen opladen zijn maximale capaciteit bereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pshyto
ik weet niet maar ik heb mijn mp3 nu ongeveer een jaar en gebruik hem zeer veel en mijn accu gaat nog steeds +20 uur mee(onderbroken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Pshyto schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 16:38:
ik weet niet maar ik heb mijn mp3 nu ongeveer een jaar en gebruik hem zeer veel en mijn accu gaat nog steeds +20 uur mee(onderbroken)
sehr koel!

Ik heb mijn speler eigenlijk nog nooit getest. Misschien toch maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toch wel het gevoel (NB: gevoel, nooit geklokt) dat ik 20 uur echt niet haal.
Misschien was mijn accu een ietwat rot exemplaar, misschien komt het doordat ik weinig in 128 kbits heb, meeste is 192 of VBR.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 19:24:
Ik heb toch wel het gevoel (NB: gevoel, nooit geklokt) dat ik 20 uur echt niet haal.
Misschien was mijn accu een ietwat rot exemplaar, misschien komt het doordat ik weinig in 128 kbits heb, meeste is 192 of VBR.
Dat gevoel heb ik ook. Dat komt denk ik omdat je nooit uren achter elkaar luistert. En als ik dat dan een keer doe (in de auto op vakantie oid), dan skip ik vrij vaak (backlight, opnieuw harddisk laten spinnen). Ook heb ik nauwelijks/geen MP3's met een bitrate van 192 (van 192-320kbps en Ogg (meer decodingwerk, toch?))
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Let op:
[html][norml][/norml][/html]