Als vervanger voor [Default] gebruik ik hem. Ik heb zelf een PVR150, weet niet hoeveel het uitmaakt.Anoniem: 88534 schreef op dinsdag 30 november 2004 @ 12:06:
Ik krijg mijn hauppauge remote (deze van de pvr350) niet echt aan de praat op deze manier. Heb je de complete irremote.ini vervangen door deze code, of de code toegevoegd aan de .ini?
Te koop bij hauppauge
pvr500mc, 2 tuners!
low profile pvr150mce, als je een platte kast wil.
http://registration.haupp...re/hardware.asp#pvr500mce
pvr500mc, 2 tuners!
low profile pvr150mce, als je een platte kast wil.
http://registration.haupp...re/hardware.asp#pvr500mce
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Anoniem: 113495
Misschien handig om te weten: Er is een manier om standaard meer dan 4 minuten voor en na een programma op te nemen. Zie de volgende thread (helemaal doorlezen):
http://www.thegreenbutton...orumID=42&MessageID=75712
Ik heb het geprobeerd en het werkt.
Anoniem: 83518
Er is een Winter fun pack uit voor windows met tweaker voor mce 2005!
http://www.microsoft.com/...FC-4D91-BC6F-515BE8E59948
Ja alleen bij mij werkt die Tweak MCE 2005 dus niet. Ik heb een orginele legale nederlandse versie van MCE 2005 en als ik dat fun pack heb geinstalleerd zie ik, in tegenstelling to op mijn gewone XP machine, een link verschijnen naar Tweak MCE 2005, maar als ik er op klik krijg ik de melding: "Tweak MCE 2005 is alleen geschikt voor Windows XP Media Center 2005!" echt heel vaag zal wel komen omdat ik een NL versie van MCE heb.Anoniem: 83518 schreef op vrijdag 03 december 2004 @ 18:14:
Er is een Winter fun pack uit voor windows met tweaker voor mce 2005!
http://blog.morrison.nl/
Bij mij werkt hij dus ook niet en ik heb een legale Engelse versie met alle updates.rvbcrs schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 11:04:
[...]
Ja alleen bij mij werkt die Tweak MCE 2005 dus niet. Ik heb een orginele legale nederlandse versie van MCE 2005 en als ik dat fun pack heb geinstalleerd zie ik, in tegenstelling to op mijn gewone XP machine, een link verschijnen naar Tweak MCE 2005, maar als ik er op klik krijg ik de melding: "Tweak MCE 2005 is alleen geschikt voor Windows XP Media Center 2005!" echt heel vaag zal wel komen omdat ik een NL versie van MCE heb.
Echt jammer, ik had ernaar uitgekeken (o.m. ffdshow en native support voor Ati Remote Wonder)
Anoniem: 129613
Zelf streams toevoegen aan Programma's:
maak een .mcl bestand in deze dir:
C:\Documents and Settings\Administrator\Menu Start\Programma's\Bureau-accessoires\Media Center\Media Center-programma's
Zoiets is minimaal:
<application
name="Musicbrigade"
url="http://stationen.playout.se/siteManager/MCE_default_MB_standalone.aspx?menuId=95"
startimage=""
thumbnailimage=""
description=""
category=""
companyname="">
<capabilitiesrequired
directx="true"
audio="true"
video="true"
intensiverendering="true"
console="true"
cdburning="false" />
</application>
maak een .mcl bestand in deze dir:
C:\Documents and Settings\Administrator\Menu Start\Programma's\Bureau-accessoires\Media Center\Media Center-programma's
Zoiets is minimaal:
<application
name="Musicbrigade"
url="http://stationen.playout.se/siteManager/MCE_default_MB_standalone.aspx?menuId=95"
startimage=""
thumbnailimage=""
description=""
category=""
companyname="">
<capabilitiesrequired
directx="true"
audio="true"
video="true"
intensiverendering="true"
console="true"
cdburning="false" />
</application>
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 129613 op 04-12-2004 18:23 ]
Op de site van Microsoft is te lezen dat het alleen op de Amerikaanse versie werkt. Aangezien jij waarschijnlijk de britse/europese versie hebt, werkt het dus niet. Nu maar hopen dat die snel voor de Europese versie uitkomt.Anoniem: 113495 schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 11:24:
[...]
Bij mij werkt hij dus ook niet en ik heb een legale Engelse versie met alle updates.
Echt jammer, ik had ernaar uitgekeken (o.m. ffdshow en native support voor Ati Remote Wonder)
Volgens mij worden nu twee verschillende tweak mce software pakketten door elkaar gehaald.Anoniem: 113495 schreef op zaterdag 04 december 2004 @ 11:24:
[...]
Bij mij werkt hij dus ook niet en ik heb een legale Engelse versie met alle updates.
TweakMCE werd aangekondigd door een user op thegreenbutoon.com,. echter van hem heb ik helemaal niets meer terug gezien.
TweakMCE die in het winter-powertoy pakket van Microsoft zit, heb je echt niet nodig,.. heb hem geinstaleerd op een amerikaanse versie, en zoveel 'tweaks' zijn er niet, laat staan dat je ze nodig hebt... laat staan dat deze native Ati remote wonder support heeft... dus nog steeds niet letters kunnen typen met de remote... Matt Goyer geeft aan dat de debouncer
Screenshots Tweak MCE van Microsoft die in het "winter fun pack 2004" zit. (plaatjes zijn clickable)
[ Voor 47% gewijzigd door Alientrader op 05-12-2004 01:37 ]
Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag
welke is de andere versie dan?zijn er twee tweaks mce 2005?Alientrader schreef op zondag 05 december 2004 @ 00:34:
[...]
Volgens mij worden nu twee verschillende tweak mce software pakketten door elkaar gehaald.
TweakMCE werd aangekondigd door een user op thegreenbutoon.com,. echter van hem heb ik helemaal niets meer terug gezien.
TweakMCE die in het winter-powertoy pakket van Microsoft zit, heb je echt niet nodig,.. heb hem geinstaleerd op een amerikaanse versie, en zoveel 'tweaks' zijn er niet, laat staan dat je ze nodig hebt... laat staan dat deze native Ati remote wonder support heeft... dus nog steeds niet letters kunnen typen met de remote... Matt Goyer geeft aan dat de debounceris uitgezet.
Screenshots Tweak MCE van Microsoft die in het "winter fun pack 2004" zit. (plaatjes zijn clickable)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Anoniem: 19361
Ik ben bekend met het fenomeen tv-out, en dat weerhoud mij er van om een media center pc in elkaar te gaan schroeven. Tv-out naar een gewone normale tv, dan is de kwaliteit namelijk zover ik weet altijd brak. Wat zijn de ervaringen van de gebruikers van MCE 2005 hierin dan, kan iemand mij overhalen? Ik zie namelijk veel mensen die MCE2005 gebruiken hiero, en ik hoor niemand klagen over de kutkwali op zijn/haar tv.. Of hebben jullie um allemaal aangesloten op een LCD tv ofzo?
Anoniem: 6913
Ligt toch echt aan de kwaliteit van je TV hoor.
Gebruik je een oud barrel van 10-20 jaar oud, dan heb je gelijk.
Gebruik je een moderne 100Hz TV dan is het beeld zeker wel 'te pruimen'.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 6913 op 05-12-2004 20:27 ]
Anoniem: 19361
Nou, ik heb een 100 Hz Philips breedbeeld van een jaartje of 3 oud.. toen een van de duurdere modellen.. en dat "te pruimen" is bij mij nog nooit maar een beetje in de buurt van dvd kwaliteit gekomen.. Teksten van mijn windows scherm kon ik echt niet lezen op mijn tv toen hoor..Anoniem: 6913 schreef op zondag 05 december 2004 @ 19:58:
Ligt toch echt aan de kwaliteit van je TV hoor.
Daarom zijn de letters zo lekker groot in MCE, zodat ze duidelijk zijn... een tv scherm heeft een veel te lage resolutie om normaal windows op te kunnen draaien , lees baar dat is...
Voor het terugkijken van tv-opnames is de kwaliteit beter dan VCR, maar voor live-tv moet-ik-eigenlijk bekennen dat de tuner van mijn tv beter beeld geeft. Het gebruik van svhs scheelt een hoop, maar de kleuren lijken toch wat uitgewassen flets (Amity tv-kaart) maar dat valt wat bij te stellen.Anoniem: 19361 schreef op zondag 05 december 2004 @ 19:26:
Ik ben bekend met het fenomeen tv-out, en dat weerhoud mij er van om een media center pc in elkaar te gaan schroeven. Tv-out naar een gewone normale tv, dan is de kwaliteit namelijk zover ik weet altijd brak. Wat zijn de ervaringen van de gebruikers van MCE 2005 hierin dan, kan iemand mij overhalen? Ik zie namelijk veel mensen die MCE2005 gebruiken hiero, en ik hoor niemand klagen over de kutkwali op zijn/haar tv..
Maar het hele concept werkt gewoon geweldig en dat maakt mij enthousiast. Software met vergelijkbare funcionaliteit was wat betreft live-tv en een EPG nooit een succes. Ik neem dingen gemakkelijk op waar ik anders niet direct de moeite voor nam. Ik kijk vervolgens later een avondje tv met de dingen die ik leuk vindt èn zonder reclame.
Maar als ik een DVDtje wil kijken doe ik dat toch echt via een standalone speler, anders is de kwaliteit ergenis te groot.
Was het maar waar, dat zou het perfect makenOf hebben jullie um allemaal aangesloten op een LCD tv ofzo?
WP: Kronoterm Versi-I | ESS: Victron MP-II 3f 5000VA + 5× Pylontech US5000 | PV: 8.3kWp Trina glas/glas + Fronius Symo 8.2-3-M + Victron MPPT 250/60
Ik ben erg tevreden over de kwaliteit van live tv, dankzij de instellingen die ik heb verandert. De orginele instellingen van de hauppauge kaart zijn inderdaad niet zo scherp en het orginele beeld is 'zacht'. Ik heb met mijn Gforce FX5700 kaart de mogelijkheid om de scherpte van het beeld te veranderen en als ik deze voluit zet krijg ik dezelfde kwaliteit als op een normale tv. Digitale Vibrance geeft ook betere kleuren. Dus je hebt gelijk de orginele instellingen zijn niet optimaal maar daar kan je dus wat aan veranderen,
TIP: Het is mij gelukt MCE aan de praat te krijgen met mijn Digitale KPN aansluiting. Dit doe je door een cable verbinding te selecteren en daarna vindt hij 1 frequentie. Via deze ene frequentie is het mogelijk tv te kijken. Voor het zappen dien je dan dus gebruik te maken van de ab van KPN.
Weet iemand of het mogelijk is de KPN tuner te bedienen via de MCE?
Weet iemand of het mogelijk is de KPN tuner te bedienen via de MCE?
http://www.xbmcfreak.nl/
Voor iedereen die problemen heeft met de beeldkwaliteit qua lichte ruis, ga dan naar de Gamma en haal daar de coax kabel voor 100Hz tv's. Het is de Coaxaansluitkabel met ontstoringsfilters (goudachtige aansluiteindes). Dit was voor mij echt meer verbetering dan een versterker.
En ik heb ook voordat ik deze kabel erop heb gegooid goede kabels gebruikt met echte pro sluitingen, maar deze kabel is echt een wereld van verschil met mijn armzalige chello analoge tv lijn.
En ik heb ook voordat ik deze kabel erop heb gegooid goede kabels gebruikt met echte pro sluitingen, maar deze kabel is echt een wereld van verschil met mijn armzalige chello analoge tv lijn.
[ Voor 27% gewijzigd door pretorian_nl op 06-12-2004 23:28 ]
Digital Media Junkie
Volgens mij moet je bij installatie van je TV kanalen zeggen dat je een set-top box hebt en dan de installatie procedure volgen. Zo kon ik mijn DigitalTV tuner van UPC ook bedienen. Je moet dan 1 van die IR oogjes richten op de set-top box. Je kunt dan ook de KPN AB wegleggen en alles met de MCE AB bedienen.Erhnam schreef op maandag 06 december 2004 @ 17:45:Weet iemand of het mogelijk is de KPN tuner te bedienen via de MCE?
Ik vond het niet echt fijn aangezien de UPC set-top box nogal eens vergeet over te schakelen en MCE denkt dan dat ie het goede kanaal zit te bekijken (niet dus). Ook krijg je dan 2 keer vertraging bij het overschakelen van zender, 1 keer van MCE, en daar bovenop nog eens van de set-top box. Bij die van UPC werd dat een ondraagelijke 3 seconden. (kun je na gaan, moet je tijdens het zappen gewoon 3 seconden GTST kijken, gruwel....).
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Sowieso schelen goeie antennekabels/stekkers heel erg, en ik denk dat dat filter niet eens zoveel invloed heeft. Ik heb overal de kabels zo kort mogelijk gehouden en volledig afgeschermde metalen antennepluggen gebruikt, en dat is een wereld van verschil met van die cheapo pluggen met plastic kapjes. Ik heb nu 3 tuners zonder versterker aangesloten en overal scherp beeld zonder meer dan normale ruis.pretorian_nl schreef op maandag 06 december 2004 @ 20:49:
Voor iedereen die problemen heeft met de beeldkwaliteit qua lichte ruis, ga dan naar de Gamma en haal daar de coax kabel voor 100Hz tv's. Het is de Coaxaansluitkabel met ontstoringsfilters (goudachtige aansluiteindes). Dit was voor mij echt meer verbetering dan een versterker
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Dit heb ik geprobeerd en werkt helaas niet. Het punt is dat er in de KPN box een ingebouwde tuner zit. Via de optie Tuner heb ik geprobeerd de KPN box te laten detecteren maar zonder succes. Je moet digitenne aansluiten en analoog laten detecteren waarna je dus kan zappen met de remote van KPN. Op de MCE heb ik 1 kanaal ingesteld en via dat kanaal moet je alles doenFreemann schreef op donderdag 09 december 2004 @ 13:03:
[...]
Volgens mij kan je gewoon gebruik maken van de gids. Deze wordt gewoon van internet gedownload. Ben nu zelf ook aan het kijken voor digitale TV dus tips en trucks zijn welkom
ja dit is het zogenaamde settopbox principe maar volgens mij kan je de mce afstandbediening de settopbox laten 'leren' zodat je kan zappen met je mce remote en dat je op 1 kanaal zit is altijd met deze settopbox aansluitingen zo.Erhnam schreef op maandag 13 december 2004 @ 15:52:
[...]
Dit heb ik geprobeerd en werkt helaas niet. Het punt is dat er in de KPN box een ingebouwde tuner zit. Via de optie Tuner heb ik geprobeerd de KPN box te laten detecteren maar zonder succes. Je moet digitenne aansluiten en analoog laten detecteren waarna je dus kan zappen met de remote van KPN. Op de MCE heb ik 1 kanaal ingesteld en via dat kanaal moet je alles doenOpnemen wordt daarom ook erg lastig omdat je hem handmatig op het ene kanaal moet zetten om daarna pas te kunnen opnemen. Dit maakt de gehele MCE eigenlijk overbodig. Tips over Digitenne of KPN digitaal zijn dus zeer welkom!!!
MCE i.c.m. Digitenne / KPN digi-TV is geen enkel probleem. Je hebt het kabeltje nodig (hoe heette dat ook-al-weer) om van de MCE ir-ontvanger naar de ir-ontvanger van de decoder te gaan, en dan moet je MCE even 'leren' hoe de signalen zijn van de set-top box.
Bij de installatie setup-wizard wordt dat automatisch al gevraagd, overigens
Bij de installatie setup-wizard wordt dat automatisch al gevraagd, overigens
HP komt binnenkort met dit apparaat op de markt HP z545-h :

Wat een opties!!!

En met deze extender hp x5400:

Heeft iemand al een andere extender gezien die te verkrijgen is op de NL markt?

Wat een opties!!!

En met deze extender hp x5400:

Heeft iemand al een andere extender gezien die te verkrijgen is op de NL markt?
[post3000!]Voor Logitech diNovo bezitters. In setpoint 2.14 zit nu standaard mce bediening ingebakken voor de mediapad! Ik zie wel dat ze bij logitech 2.22 setpointversie zijn, zal ik later proberen.
Affijn 2.14 werkt dus goed. Als volgt Setpoint Settings -> My Mediapad -> Media Mediapad Settings -> 2a. Select Mediaplayer -> Windows Media Center
.
Tracks verschijnen keurig op het schermpje.
Affijn 2.14 werkt dus goed. Als volgt Setpoint Settings -> My Mediapad -> Media Mediapad Settings -> 2a. Select Mediaplayer -> Windows Media Center
Tracks verschijnen keurig op het schermpje.
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Ik wou iedereen even attenderen op mijn eerste poging om een soort gids voor een probleemvrije installatie van MCE2005 te schrijven. Ik heb hiertoe besloten omdat iedereen die met MCE2005 aan de gang gaat steeds dezelffde fouten schijnt te maken en dezelfde vragen stelt.
Omdat ik toch voor de zoveelste keer (succesvol) een MCE-systeem moest configureren heb ik het proces min of meer vastgelegd.
http://home.tiscali.nl/aceofspades
Omdat ik toch voor de zoveelste keer (succesvol) een MCE-systeem moest configureren heb ik het proces min of meer vastgelegd.
http://home.tiscali.nl/aceofspades
http://www1.microsoft.at/...e.aspx?ID=16146&type=1&dl
Een hoop register-tweaks en info over MCE 2005. Het is een duitse Powerpoint-presentatie van MS voor system builders (maar je komt er wel uit, register zelf blijft engels)
Een hoop register-tweaks en info over MCE 2005. Het is een duitse Powerpoint-presentatie van MS voor system builders (maar je komt er wel uit, register zelf blijft engels)
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 113495 op 20-12-2004 03:00 ]
Sinds afgelopen weekend heb ik Windows MCE 2005 geinstalleerd. Alles werkt prima!
Het enige waar ik me aan erger is de langzame zapsnelheid (2-3 seconden) tussen kanalen. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? Voor MCE gebruikte ik altijd Dscaler en daar ging het zappen razendsnel.
Het enige waar ik me aan erger is de langzame zapsnelheid (2-3 seconden) tussen kanalen. Zijn er meer mensen die dit probleem hebben? Voor MCE gebruikte ik altijd Dscaler en daar ging het zappen razendsnel.
dit probleem met zappen heeft vooral met de nieuwe remote te maken!
doordat de remote leds heeft die eerst geactiveerd worden en daarna pas
de uiteindelijke functie, met de oude remote gaat het sneller
Dat heeft te maken met de LiveTV implementatie. Je hebt hier met MPEG compressie en buffering te maken die voor vertraging zorgt. De encoder maakt een MPEG, en die MPEG wordt weer afgespeeld.Knilessam schreef op maandag 20 december 2004 @ 13:28:
DScaler (vermoed ik) en andere software maken gebruik van de mogelijkheid om een hardwarematige LiveTV modus van de hardware te gebruiken waarmee de MPEG encodering gebypassed wordt of (zoals op de PVR350 met onboard decoder) de MPEG stream de kaart niet verlaat maar direct van de encoder naar de decoder wordt geleid. Dan heb je met minder vertragingen te maken.
Bij m'n oude PCTV kaartje (zondere MPEG encoder) gaat het zappen idd veel sneller dan op m'n PVR350 kaart
Dit lijkt me erg stug.Anoniem: 83518 schreef op maandag 20 december 2004 @ 15:30:
dit probleem met zappen heeft vooral met de nieuwe remote te maken!
"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein
Het zappen gaat met de Nvidia decoder ook weer sneller dan met andere decoders die ik geprobeerd heb.
Digital Media Junkie
Is wel leuk. Bedankt voor de tip.Anoniem: 113495 schreef op maandag 20 december 2004 @ 02:59:
http://www1.microsoft.at/...e.aspx?ID=16146&type=1&dl
Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn
NVIDIA DVD Decoder Trial
Version: 1.00.67 TRIAL
Release Date: December 20, 2004
http://www.nvidia.com/object/dvd_decoder_1.00.67-trial.html
What’s New in Version 1.00.67
Version 1.00.67 of the NVIDIA DVD Decoder includes the following changes and
fixes since version 1.00.58:
Windows Media Center
• Added Media Center extensions for the DVD and MPEG-2 decoder
• Added installation of VMR9 QFE for improved MPEG-2 1080i playback
Video Decoder
• Workaround for problem with VMR9 pro-camp causing out of order deinterlacing
on MPEG-2 1080i contest with Quartz.dll v2058
• Improved buffer management performance and handling for Media Center HD
playback (especially for 128MB cards)
• Re-enabled support for VMR9 pro-camp color controls for Media Center playback
on NVIDIA GPU cards
• Fixed a crash in Windows Media Player 10 that occurred when opening the
Decoder Property page icon while trans-coding an Media Center Edition file to
Portable Media Center device
• Fixed an issue with the decoder output crushing blacks with some display driver
versions.
• Fix an issue with aspect ratio handling with certain content on Media Center.
• Fix for potential deadlock during stop/pause/play transition under Microsoft
stress test
• There is a color banding or solarizing effect on software-decoded ʺVideoʺ mode
material (for example, Shrek2)
• Fix for multiple decoder task tray icons when using Windows Media Player in a
playlist or repeat mode.
• Fix for bad luma values in software YUY2 decode filtering+SP blend on top and
bottom lines
Audio Decoder
• Changed to allow MPEG audio decoding on non-Dolby certified applications
• Changed default Dolby Dynamic Range Compression mode from “Late Night” to
“Normal”
• Fixed transcoding of multi-channel audio to WMA Pro 5.1
• Fixed transcoding of ATSC content to Portable Media Center device
Post Processing
• Fixed a red chroma problem on “Raiders of the Lost Arc” DVD
• Fixed the post processor support where interlaced video was being double deinterlaced
• Added DXVA De-interlace “Smart mode” support for all 2-2 NTSC cadences
including those sequences that have progressive_frame = 1. Example DVDs
incluce GalaxyQuest main menu, Cable Guy fight scene, and Looney Tunes Vol2,
Disk 4 chapter 4.
Multi-Source Transport Reader
Added a new feature to allow adding a function to the interface to allow the filter to
recalculate the duration list.
Transport Stream Info Parser
• Fix for divide by zero error on certain transport streams
• Fix to restore to desired program selection after a seek
Version: 1.00.67 TRIAL
Release Date: December 20, 2004
http://www.nvidia.com/object/dvd_decoder_1.00.67-trial.html
What’s New in Version 1.00.67
Version 1.00.67 of the NVIDIA DVD Decoder includes the following changes and
fixes since version 1.00.58:
Windows Media Center
• Added Media Center extensions for the DVD and MPEG-2 decoder
• Added installation of VMR9 QFE for improved MPEG-2 1080i playback
Video Decoder
• Workaround for problem with VMR9 pro-camp causing out of order deinterlacing
on MPEG-2 1080i contest with Quartz.dll v2058
• Improved buffer management performance and handling for Media Center HD
playback (especially for 128MB cards)
• Re-enabled support for VMR9 pro-camp color controls for Media Center playback
on NVIDIA GPU cards
• Fixed a crash in Windows Media Player 10 that occurred when opening the
Decoder Property page icon while trans-coding an Media Center Edition file to
Portable Media Center device
• Fixed an issue with the decoder output crushing blacks with some display driver
versions.
• Fix an issue with aspect ratio handling with certain content on Media Center.
• Fix for potential deadlock during stop/pause/play transition under Microsoft
stress test
• There is a color banding or solarizing effect on software-decoded ʺVideoʺ mode
material (for example, Shrek2)
• Fix for multiple decoder task tray icons when using Windows Media Player in a
playlist or repeat mode.
• Fix for bad luma values in software YUY2 decode filtering+SP blend on top and
bottom lines
Audio Decoder
• Changed to allow MPEG audio decoding on non-Dolby certified applications
• Changed default Dolby Dynamic Range Compression mode from “Late Night” to
“Normal”
• Fixed transcoding of multi-channel audio to WMA Pro 5.1
• Fixed transcoding of ATSC content to Portable Media Center device
Post Processing
• Fixed a red chroma problem on “Raiders of the Lost Arc” DVD
• Fixed the post processor support where interlaced video was being double deinterlaced
• Added DXVA De-interlace “Smart mode” support for all 2-2 NTSC cadences
including those sequences that have progressive_frame = 1. Example DVDs
incluce GalaxyQuest main menu, Cable Guy fight scene, and Looney Tunes Vol2,
Disk 4 chapter 4.
Multi-Source Transport Reader
Added a new feature to allow adding a function to the interface to allow the filter to
recalculate the duration list.
Transport Stream Info Parser
• Fix for divide by zero error on certain transport streams
• Fix to restore to desired program selection after a seek
[ Voor 96% gewijzigd door Spice op 21-12-2004 09:03 ]
Jongens...dit is een TIPS & TRUUKS topic!
Maak een nieuw topic over de laatste Nvidia decoder en alle bijbehorende kwalen.
Wellicht dat ik dan ook nog een helpende hand kan bieden
Maak een nieuw topic over de laatste Nvidia decoder en alle bijbehorende kwalen.
Whatever!
Anoniem: 131070
Nou ik stel dan maar voor dat we daar de volgende draad maar voor gebruiken...Dumbo schreef op woensdag 22 december 2004 @ 10:06:
Jongens...dit is een TIPS & TRUUKS topic!
http://gathering.tweakers...list_messages/971323/last
Ik heb even wat reacties afgesplitst naar [rml][ MCE 2005] "Dvd decodeer programma niet gevonden"[/rml]
Ok mensen ik heb de TweakMCE aan de praat...
Aangezien de TweakMCE applicatie normaal gesproken alleen met de US versie draait is de volgende reg hack nodig om het te kunnen draaien met een nederlandse versie van MCE:
open registry editor (regedit.exe) en verander
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Media Center\indent
van 3.x naar 3 (bijv. 3.1 --> 3)
En het werkt...
Ik kan echter de tv-opname map niet veranderen naar een map langer dan 21 tekens, beetje vaag...
Aangezien de TweakMCE applicatie normaal gesproken alleen met de US versie draait is de volgende reg hack nodig om het te kunnen draaien met een nederlandse versie van MCE:
open registry editor (regedit.exe) en verander
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Media Center\indent
van 3.x naar 3 (bijv. 3.1 --> 3)
En het werkt...
Ik kan echter de tv-opname map niet veranderen naar een map langer dan 21 tekens, beetje vaag...
[ Voor 12% gewijzigd door Jilvoos op 22-12-2004 23:56 ]
Anoniem: 132712
ik ga nu ff proberen dmv virtual pc 2004 windows xp en windows mce naast elkaar te draaien.... dus op de tv windows mce (in de virtual pc) en op het beeldscherm windows xp het zou moeten kunnen met mouse interregation of iets dergelijks.... ik post mijn bevindingen zsm.
greets:)
greets:)
WebMedia (RC 1.2)
http://www.mcesoft.nl/

What does Web Media do? The Web Media plug-in brings all streaming media to your Windows XP Media Center Edition! Add your favorite Internet Radio stations and you favorite Internet TV stations and put them in the categories you like. You can configure six categories with an unlimited number of stations in it and all configuration is done within the Media Center interface. You can use your remote control to navigate your categories and stations, only for entering station names and their url's you will need your keyboard.
mceWeather 2.0 (27-12-2004)
http://www.cbuenger.de/mceweather/

http://www.mcesoft.nl/

What does Web Media do? The Web Media plug-in brings all streaming media to your Windows XP Media Center Edition! Add your favorite Internet Radio stations and you favorite Internet TV stations and put them in the categories you like. You can configure six categories with an unlimited number of stations in it and all configuration is done within the Media Center interface. You can use your remote control to navigate your categories and stations, only for entering station names and their url's you will need your keyboard.
mceWeather 2.0 (27-12-2004)
http://www.cbuenger.de/mceweather/

[ Voor 16% gewijzigd door Spice op 27-12-2004 22:03 ]
Heeft er al iemand een extender gespot in Nederland?
Het installeren van een PVR-500MCE
Eindelijk heb ik hem, Week geleden besteld bij micro-mail, woensdag ontvangen. Ik had reeds een pvr350 werkend in MCE2005 en ben als volgt te werk gegaan:
1) Drivers: Ik heb de laatste drivers voor de pvr-500mce van de ftp-site van shspvr.com gehaald (2.0.18.22316) Er is in versienummer geen verschil met die van hauppage maar ik heb met de shs-drivers altijd betere ervaringen gehad. Deze drivers heb ik uitgepakt naar een map op mijn bureaublad.
2) Vervolgens heb ik de 350 in apparaatbeheer dedisabled (ik wil hem erin laten zitten om in de toekomst andere PVR-software te proberen, of voor als een toekomstige MCE 3 analoge tuners ondersteunt. Hierna heb ik MCE opgestart en ben ik naar Live-TV gegaan om MCE even te laten weten dat er geen tuner meer inzit (ik kreeg inderdaad een 'no tuner'-error)
3) Hierna heb ik de computer afgesloten en de 500 erbij geprikt. Na het opnieuw opstarten vond MCE 2 nieuwe apparaten. Ik heb windows naar drivers laten zoeken in de map waar ik ze had uitgepakt. LET OP: het ene apparaat moet als tuner-1 in apparaatbeheer verschijnen en de andere als tuner-2. Als dit niet vanzelf gaat kun je dit handmatig doen in apparaatbeheer (update driver)
4) Hierna heb ik windows opnieuw opgestart en heb MCE geopend daar bet ik naar Settings -> TV -> Setup Signal gegaan en heb ik ingesteld dat MCE 2 tuners moet gebruiken (De rest van de wizard hoef je niet te doorlopen als je je gids als ingesteld had)
In Live TV kan ik nu iets kijken tijdens het opnemen of 2 zaken opnemen. Ik ben erg tevreden over de kwaliteit van de kaart. Hij zapt veel sneller dan de 350 en ondanks de 2 kleinere tuners op de kaart is er geen verschil te merken in kwaliteit (brightness, contrasts etc zijn goed, ik hoefde niks aan te passen)
Eindelijk heb ik hem, Week geleden besteld bij micro-mail, woensdag ontvangen. Ik had reeds een pvr350 werkend in MCE2005 en ben als volgt te werk gegaan:
1) Drivers: Ik heb de laatste drivers voor de pvr-500mce van de ftp-site van shspvr.com gehaald (2.0.18.22316) Er is in versienummer geen verschil met die van hauppage maar ik heb met de shs-drivers altijd betere ervaringen gehad. Deze drivers heb ik uitgepakt naar een map op mijn bureaublad.
2) Vervolgens heb ik de 350 in apparaatbeheer dedisabled (ik wil hem erin laten zitten om in de toekomst andere PVR-software te proberen, of voor als een toekomstige MCE 3 analoge tuners ondersteunt. Hierna heb ik MCE opgestart en ben ik naar Live-TV gegaan om MCE even te laten weten dat er geen tuner meer inzit (ik kreeg inderdaad een 'no tuner'-error)
3) Hierna heb ik de computer afgesloten en de 500 erbij geprikt. Na het opnieuw opstarten vond MCE 2 nieuwe apparaten. Ik heb windows naar drivers laten zoeken in de map waar ik ze had uitgepakt. LET OP: het ene apparaat moet als tuner-1 in apparaatbeheer verschijnen en de andere als tuner-2. Als dit niet vanzelf gaat kun je dit handmatig doen in apparaatbeheer (update driver)
4) Hierna heb ik windows opnieuw opgestart en heb MCE geopend daar bet ik naar Settings -> TV -> Setup Signal gegaan en heb ik ingesteld dat MCE 2 tuners moet gebruiken (De rest van de wizard hoef je niet te doorlopen als je je gids als ingesteld had)
In Live TV kan ik nu iets kijken tijdens het opnemen of 2 zaken opnemen. Ik ben erg tevreden over de kwaliteit van de kaart. Hij zapt veel sneller dan de 350 en ondanks de 2 kleinere tuners op de kaart is er geen verschil te merken in kwaliteit (brightness, contrasts etc zijn goed, ik hoefde niks aan te passen)
Digitenne of KPN Digitale televisie met MCE:
http://www.microsoft.com/...ediacenter/settopbox.aspx
Hoe doe ik dat? - Digitale tv, uw set-top box en Media Center
Digitale televisie is in opkomst. Niet zo verwonderlijk, als u bedenkt dat digitale televisie verschillende voordelen biedt ten opzichte van traditionele televisie. Extra kanalen, een betere beeldkwaliteit en nieuwe mogelijkheden. Windows XP Media Center Edition 2005 biedt ondersteuning voor digitale televisie, zodat u profiteert van een optimale ervaring. In deze editie van ‘Hoe doe ik dat?' leest u hoe u een set-top box instelt voor gebruik met Media Center.
Voor digitale televisie maakt u in de meeste gevallen gebruik van een set-top box. Dit externe kastje verbindt u normaal gesproken met uw televisie en zorgt ervoor dat de signalen correct worden ontvangen en getoond. In plaats van de tuner van uw televisietoestel te gebruiken, wordt de ontvangst verzorgd door de set-top box. Media Center biedt ondersteuning voor digitale tv en een set-top box. Bij het aansluiten en configureren van Media Center gaat u echter anders te werk dan bij traditionele televisie.
Aangezien de set-top box verantwoordelijk is voor de ontvangst van het signaal en u de set-top box gebruikt om tussen verschillende televisiekanalen te schakelen, dient u ervoor te zorgen dat de Media Center-computer hiermee rekening houdt. Waar u bij een traditionele opstelling de televisiekabel direct aansluit op de tv-tunerkaart van de Media Center-computer, bevindt zich bij digitale tv een extra schakel in de vorm van de set-top box.

Als u drukt op de knop Kanaal omhoog/omlaag van de afstandsbediening van Media Center (1), wordt het infraroodsignaal verzonden naar de bijbehorende sensor (2). Deze geeft het signaal door aan de Media Center-computer. De Media Center-computer maakt de infraroodopdracht geschikt voor de aangesloten set-top box en stuurt het aangepaste signaal vervolgens door naar de zogeheten IR-bedieningskabel (3). Deze kabel is aangesloten op de eerdergenoemde sensor (4) en zorgt ervoor dat het signaal terechtkomt bij de set-top box (5). Deze is immers uiteindelijk verantwoordelijk voor de weergave van het opgevraagde televisiekanaal (6). Bij het gebruik van een set-top box zorgt de set-top box voor de weergave, in plaats van de tv-tunerkaart van de Media Center-computer.
Ondersteuning van set-top boxen
Hoewel Media Center een grote verscheidenheid aan set-top boxen ondersteunt, dient u eerst te controleren of de door u gebruikte set-top box compatibel is met Media Center. De volgende set-top boxen zijn na controle geschikt bevonden voor gebruik met Media Center:
* Panasonic TU-CT20CN
* Rebox RE-1150C0
* Samsung SMT- 1000T
* Samsung DTB-9401Z
* Topfield TF3000COT-d
* Topfield TF5300PVR-d
Wordt uw set-top box in bovenstaande lijst niet vermeld? Raadpleeg de website van de leverancier van uw set-top box of neem contact op om te controleren of de set-top box geschikt is. Indien uw set-top box niet compatibel is, zult u tijdens het uitvoeren van de hierna beschreven wizard merken dat Media Center de set-top box niet correct kan aansturen met behulp van de sensor en IR-bedieningskabel. De zenderkeuze wordt dan niet doorgevoerd.
In de volgende stappen leiden we u door het volledige installatieproces.
Stap 1
Allereerst zorgt u ervoor dat de infraroodsensor is aangesloten op de Media Center-computer via de USB-poort. Vervolgens sluit u de meegeleverde IR-bedieningskabel aan op sensor (1). Aan de achterzijde van de sensor vindt u hiervoor een aansluitpunt (2). Het andere uiteinde van de bedieningskabel - dat u herkent aan een donker blokje - bevestigt u aan de set-top box (3). De bedieningskabel geeft het infraroodsignaal door. Het is belangrijk dat u het blokje bevestigt op de IR-ontvanger van de set-top box. Ziet u niet direct waar dit ‘oog' zich bevindt, dan gebruikt u een zaklantaarn om de juiste positie te bepalen.

Stap 2
Sluit de digitale kabel of draadloze antenne aan op de set-top box. Maakt u bijvoorbeeld gebruik van Digitenne of Digitale TV van KPN, dan sluit u de draadloze antenne aan op de hiervoor bestemde ingang van de set-top box (1). Vervolgens sluit u de kabel voor het tv-signaal aan op de tv-tunerkaart van de Media Center-computer (3).

Houd zowel de afstandsbediening van de set-top box als de afstandsbediening van Media Center bij de hand. Schakel de set-top box in. Controleer met de afstandsbediening van de set-top box of de set-top box reageert op de afstandsbediening voordat u verdergaat.

Nu u de apparatuur op de juiste wijze hebt aangesloten, is het tijd om Media Center te configureren. Start Media Center en kies op de startpagina voor Instellingen. Vervolgens kiest u Tv, Tv-signaal instellen. In het introductiescherm van de wizard klikt u op Volgende. Vervolgens wordt de regio getoond. Doorgaans is dit Nederland. Is de regio correct, dan kiest u Ja, gebruik deze regio om televisieservices te configureren en klikt u op Volgende. Is de regio niet correct, dan kiest u voor Nee, ik wil een andere regio selecteren en kies vervolgens de juiste regio.
Stap 5
In het volgende scherm kiest u de juiste televisieservice, waarbij u kunt kiezen tussen Kabel of digitale kabel, Satelliet en Antenne. Gebruikt u een digitale service zoals Digitenne of Digitale TV van KPN, dan kiest u hier voor Antenne en klikt u op Volgende.
Stap 6
De wizard vraagt u het correcte antennesignaal te selecteren, waarbij u de keuze hebt uit Analoog, terrestrisch (PAL/SECAM) en Digitaal, terrestrisch (DVB-T). Kies voor de laatste optie en klik op Volgende.
Stap 7
De wizard vraagt of u een set-top box gebruikt. In dit scherm selecteert u Ja, waarna u klikt op Volgende.
Stap 8
Beschikt de Media Center-computer over twee tv-tunerkaarten, dan vraagt de wizard of u beide tv-tunerkaarten wilt configureren. Kies hier voor Twee en klik op Volgende. Hebt u twee tv-tunerkaarten, houdt er dan rekening mee dat in het volgende scherm eerst wordt gevraagd om de eerste set-top box te configureren.
Stap 9
De wizard toont een controlelijst. Nadat u deze hebt doorgelezen, klikt u op Volgende. Media Center zoekt vervolgens naar een beschikbaar tv-signaal. Zodra deze scan is voltooid, wordt automatisch de juiste aansluitmethode (bijvoorbeeld S-Video) geselecteerd. Klik op Volgende. Wordt het signaal niet automatisch gedetecteerd en bent u er zeker van dat de set-top box is ingeschakeld en de set-top box correct is aangesloten op de tv-tunerkaart, dan selecteert u handmatig het juiste ingangskanaal.

De wizard vraagt of u beschikt over een afstandsbediening voor de set-top box. In dit venster kiest u voor Ja, waarna u klikt op Volgende. In het volgende scherm laat de wizard u weten dat de afstandsbediening van de set-top box door Media Center moet worden geïdentificeerd. Er wordt gevraagd of u enkele knoppen van de afstandsbediening van de set-top box wilt indrukken. Klik eerst op Volgende om het identificatiescherm te openen.
Stap 11
In de meeste gevallen vraagt de wizard of u de knop 0 van de afstandsbediening van de set-top box wilt indrukken. U houdt deze ingedrukt totdat de melding verschijnt dat u de knop kunt loslaten om verder te gaan. Het volgende scherm wordt automatisch geopend, waarin wordt gevraagd of het hoogste kanaal dat u via de set-top box kunt ontvangen, 2, 3 of 4 cijfers heeft. Is het hoogste kanaal dat u ontvangt bijvoorbeeld 99, dan kiest u dus voor de optie Twee cijfers. Klik op Volgende.

Stap 12
Media Center moet weten of u bij het schakelen naar een ander kanaal via de set-top box, normaal gesproken ter bevestiging op een knop als OK of ENTER moet drukken. Controleer in uw situatie of dit benodigd is en kies voor de optie Nee, ik geef alleen het kanaalnummer op of Ja, ik moet op ENTER of OK drukken. Klik op Volgende.
Stap 13
In dit scherm van de wizard maakt u gebruik van de knop Kanaal omhoog en Kanaal omlaag van de afstandsbediening van Media Center om in te stellen hoe snel Media Center tussen kanalen kan schakelen. Wordt het kanaal correct veranderd, klik dan op Volgende. Gebeurt dit niet, dan probeert u een lagere infraroodsnelheid.

Stap 14
De wizard bevestigt de goede instellingen van de set-top box. Kies nu voor de optie Gidsgegevens instellen. Klik op Volgende. Klik in het introductiescherm van de on line tv-gids wederom op Volgende. Kies voor Ja bij de vraag of u de tv-gids wilt gebruiken en klik op Volgende. Als u de leveringsvoorwaarden hebt doorgelezen en u zich hiermee akkoord verklaart, kiest u voor Ik ga akkoord en klikt u op Volgende. Geef uw postcode op en klik op Volgende. Een lijst met beschikbare dienstenaanbieders voor uw regio wordt gedownload. Klik op Volgende zodra het downloaden is voltooid. Kies uw regio of dienstenaanbieder uit de lijst (bijvoorbeeld Digitenne) en klik op Volgende. De gidsgegevens worden gedownload. Klik op Volgende zodra het downloaden is voltooid. Klik tot slot op Voltooien om de wizard af te sluiten.

Stap 15
De kans bestaat dat de kanaalindeling van de gedownloade tv-gids niet overeenkomt met de eigenlijke indeling die uw digitale tv-aanbieder hanteert. In dat geval dient u de kanaalvolgorde handmatig aan te passen. Ga hiervoor als volgt te werk.
1. Op de startpagina kiest u voor Instellingen, Tv, Gids.
2. Kies voor Kanalen bewerken.
3. Klik op de knop Nummers bewerken.
4. Vervolgens voorziet u elk kanaal van het juiste nummer. Selecteer het kanaal en geef het juiste nummer op in het bijbehorende invoervak. Is het nummer reeds toegewezen aan een ander kanaal, dan verschijnt het scherm Conflict en dient u te kiezen aan welke kanaal het nummer wordt toegewezen.
5. Hebt u het indelen van kanalen afgerond, klik dan op Opslaan. Controleer via het onderdeel Live tv of de kanaalindeling correct is en maak aanpassingen indien nodig.

Media Center is geconfigureerd voor gebruik met digitale televisie en een set-top box. U hebt gemerkt dat het eenmalige configuratieproces verschilt ten opzichte van het proces bij analoge televisie. Uw taak zit er in elk geval op. U kunt genieten van digitaal beeld in combinatie met een set-top box en Media Center.
http://www.microsoft.com/...ediacenter/settopbox.aspx
Hoe doe ik dat? - Digitale tv, uw set-top box en Media Center
Digitale televisie is in opkomst. Niet zo verwonderlijk, als u bedenkt dat digitale televisie verschillende voordelen biedt ten opzichte van traditionele televisie. Extra kanalen, een betere beeldkwaliteit en nieuwe mogelijkheden. Windows XP Media Center Edition 2005 biedt ondersteuning voor digitale televisie, zodat u profiteert van een optimale ervaring. In deze editie van ‘Hoe doe ik dat?' leest u hoe u een set-top box instelt voor gebruik met Media Center.
Voor digitale televisie maakt u in de meeste gevallen gebruik van een set-top box. Dit externe kastje verbindt u normaal gesproken met uw televisie en zorgt ervoor dat de signalen correct worden ontvangen en getoond. In plaats van de tuner van uw televisietoestel te gebruiken, wordt de ontvangst verzorgd door de set-top box. Media Center biedt ondersteuning voor digitale tv en een set-top box. Bij het aansluiten en configureren van Media Center gaat u echter anders te werk dan bij traditionele televisie.
Aangezien de set-top box verantwoordelijk is voor de ontvangst van het signaal en u de set-top box gebruikt om tussen verschillende televisiekanalen te schakelen, dient u ervoor te zorgen dat de Media Center-computer hiermee rekening houdt. Waar u bij een traditionele opstelling de televisiekabel direct aansluit op de tv-tunerkaart van de Media Center-computer, bevindt zich bij digitale tv een extra schakel in de vorm van de set-top box.

Als u drukt op de knop Kanaal omhoog/omlaag van de afstandsbediening van Media Center (1), wordt het infraroodsignaal verzonden naar de bijbehorende sensor (2). Deze geeft het signaal door aan de Media Center-computer. De Media Center-computer maakt de infraroodopdracht geschikt voor de aangesloten set-top box en stuurt het aangepaste signaal vervolgens door naar de zogeheten IR-bedieningskabel (3). Deze kabel is aangesloten op de eerdergenoemde sensor (4) en zorgt ervoor dat het signaal terechtkomt bij de set-top box (5). Deze is immers uiteindelijk verantwoordelijk voor de weergave van het opgevraagde televisiekanaal (6). Bij het gebruik van een set-top box zorgt de set-top box voor de weergave, in plaats van de tv-tunerkaart van de Media Center-computer.

Ondersteuning van set-top boxen
Hoewel Media Center een grote verscheidenheid aan set-top boxen ondersteunt, dient u eerst te controleren of de door u gebruikte set-top box compatibel is met Media Center. De volgende set-top boxen zijn na controle geschikt bevonden voor gebruik met Media Center:
* Panasonic TU-CT20CN
* Rebox RE-1150C0
* Samsung SMT- 1000T
* Samsung DTB-9401Z
* Topfield TF3000COT-d
* Topfield TF5300PVR-d
Wordt uw set-top box in bovenstaande lijst niet vermeld? Raadpleeg de website van de leverancier van uw set-top box of neem contact op om te controleren of de set-top box geschikt is. Indien uw set-top box niet compatibel is, zult u tijdens het uitvoeren van de hierna beschreven wizard merken dat Media Center de set-top box niet correct kan aansturen met behulp van de sensor en IR-bedieningskabel. De zenderkeuze wordt dan niet doorgevoerd.
In de volgende stappen leiden we u door het volledige installatieproces.
Stap 1
Allereerst zorgt u ervoor dat de infraroodsensor is aangesloten op de Media Center-computer via de USB-poort. Vervolgens sluit u de meegeleverde IR-bedieningskabel aan op sensor (1). Aan de achterzijde van de sensor vindt u hiervoor een aansluitpunt (2). Het andere uiteinde van de bedieningskabel - dat u herkent aan een donker blokje - bevestigt u aan de set-top box (3). De bedieningskabel geeft het infraroodsignaal door. Het is belangrijk dat u het blokje bevestigt op de IR-ontvanger van de set-top box. Ziet u niet direct waar dit ‘oog' zich bevindt, dan gebruikt u een zaklantaarn om de juiste positie te bepalen.

Stap 2
Sluit de digitale kabel of draadloze antenne aan op de set-top box. Maakt u bijvoorbeeld gebruik van Digitenne of Digitale TV van KPN, dan sluit u de draadloze antenne aan op de hiervoor bestemde ingang van de set-top box (1). Vervolgens sluit u de kabel voor het tv-signaal aan op de tv-tunerkaart van de Media Center-computer (3).

Stap 3Dubbele tuners
Beschikt uw Media Center-computer over twee tv-tunerkaarten, zodat u een kanaal kunt bekijken en tegelijkertijd een ander kanaal kunt opnemen? Dan hebt u twee set-top boxen nodig. Op elke tv-tunerkaart sluit u een eigen set-top box aan. Daarnaast voorziet u elke set-top box van een eigen IR-bedieningskabel. De sensor is uitgerust met twee aansluitpunten voor een IR-bedieningskabel.
Houd zowel de afstandsbediening van de set-top box als de afstandsbediening van Media Center bij de hand. Schakel de set-top box in. Controleer met de afstandsbediening van de set-top box of de set-top box reageert op de afstandsbediening voordat u verdergaat.

Stap 4Controle
Voordat u verdergaat, controleert u het volgende:
* Alle set-top boxen zijn ingeschakeld
* Het tv-signaal is aangesloten op elke set-top box
* De set-top boxen zijn aangesloten op de Media Center-computer
* Er is een correct geplaatste IR-bedieningskabel voor elke set-top box
* Alle set-top boxen zijn afgestemd op een kanaal waarvan u weet dat u het kunt ontvangen
Nu u de apparatuur op de juiste wijze hebt aangesloten, is het tijd om Media Center te configureren. Start Media Center en kies op de startpagina voor Instellingen. Vervolgens kiest u Tv, Tv-signaal instellen. In het introductiescherm van de wizard klikt u op Volgende. Vervolgens wordt de regio getoond. Doorgaans is dit Nederland. Is de regio correct, dan kiest u Ja, gebruik deze regio om televisieservices te configureren en klikt u op Volgende. Is de regio niet correct, dan kiest u voor Nee, ik wil een andere regio selecteren en kies vervolgens de juiste regio.
Stap 5
In het volgende scherm kiest u de juiste televisieservice, waarbij u kunt kiezen tussen Kabel of digitale kabel, Satelliet en Antenne. Gebruikt u een digitale service zoals Digitenne of Digitale TV van KPN, dan kiest u hier voor Antenne en klikt u op Volgende.
Stap 6
De wizard vraagt u het correcte antennesignaal te selecteren, waarbij u de keuze hebt uit Analoog, terrestrisch (PAL/SECAM) en Digitaal, terrestrisch (DVB-T). Kies voor de laatste optie en klik op Volgende.
Stap 7
De wizard vraagt of u een set-top box gebruikt. In dit scherm selecteert u Ja, waarna u klikt op Volgende.
Stap 8
Beschikt de Media Center-computer over twee tv-tunerkaarten, dan vraagt de wizard of u beide tv-tunerkaarten wilt configureren. Kies hier voor Twee en klik op Volgende. Hebt u twee tv-tunerkaarten, houdt er dan rekening mee dat in het volgende scherm eerst wordt gevraagd om de eerste set-top box te configureren.
Stap 9
De wizard toont een controlelijst. Nadat u deze hebt doorgelezen, klikt u op Volgende. Media Center zoekt vervolgens naar een beschikbaar tv-signaal. Zodra deze scan is voltooid, wordt automatisch de juiste aansluitmethode (bijvoorbeeld S-Video) geselecteerd. Klik op Volgende. Wordt het signaal niet automatisch gedetecteerd en bent u er zeker van dat de set-top box is ingeschakeld en de set-top box correct is aangesloten op de tv-tunerkaart, dan selecteert u handmatig het juiste ingangskanaal.

Correcte aansluitmethode!
Veel set-top boxen kunnen worden ingesteld voor een specifiek videosignaal, bijvoorbeeld composiet video of S-Video. In de meeste gevallen zult u de set-top box via een S-Video-aansluiting aansluiten op de tv-tunerkaart van de Media Center-computer. Zorg er vooraf voor dat u via het instellingenmenu van uw set-top box hebt gekozen voor het juiste videosignaal. Sluit u de set-top box dus aan op de S-Video-ingang van de tv-tunerkaart, dan kiest u in het instellingenmenu bij Video-uitgang voor S-Video. Doet u dit niet, dan bestaat de kans dat het videosignaal niet wordt gedetecteerd door Media Center!
Stap 10Tip: Informatiebalk uitschakelen
Set-top boxen maken vaak gebruik van informatiebalken, die kort worden getoond als u afstemt op een ander kanaal en informatie bevatten over het kanaal en het actuele tv-programma. Media Center maakt echter ook gebruik van informatiebalken. Zorg er daarom voor dat u de ingebouwde informatiebalk van de set-top box uitschakelt, zodat er geen dubbele balken verschijnen wanneer u digitale televisie met Media Center kijkt. Het uitschakelen van de ingebouwde informatiebalk is afhankelijk van merk en type set-top box. Raadpleeg de handleiding van de set-top box voor informatie over het uitschakelen van de informatiebalk.
De wizard vraagt of u beschikt over een afstandsbediening voor de set-top box. In dit venster kiest u voor Ja, waarna u klikt op Volgende. In het volgende scherm laat de wizard u weten dat de afstandsbediening van de set-top box door Media Center moet worden geïdentificeerd. Er wordt gevraagd of u enkele knoppen van de afstandsbediening van de set-top box wilt indrukken. Klik eerst op Volgende om het identificatiescherm te openen.
Stap 11
In de meeste gevallen vraagt de wizard of u de knop 0 van de afstandsbediening van de set-top box wilt indrukken. U houdt deze ingedrukt totdat de melding verschijnt dat u de knop kunt loslaten om verder te gaan. Het volgende scherm wordt automatisch geopend, waarin wordt gevraagd of het hoogste kanaal dat u via de set-top box kunt ontvangen, 2, 3 of 4 cijfers heeft. Is het hoogste kanaal dat u ontvangt bijvoorbeeld 99, dan kiest u dus voor de optie Twee cijfers. Klik op Volgende.

Stap 12
Media Center moet weten of u bij het schakelen naar een ander kanaal via de set-top box, normaal gesproken ter bevestiging op een knop als OK of ENTER moet drukken. Controleer in uw situatie of dit benodigd is en kies voor de optie Nee, ik geef alleen het kanaalnummer op of Ja, ik moet op ENTER of OK drukken. Klik op Volgende.
Stap 13
In dit scherm van de wizard maakt u gebruik van de knop Kanaal omhoog en Kanaal omlaag van de afstandsbediening van Media Center om in te stellen hoe snel Media Center tussen kanalen kan schakelen. Wordt het kanaal correct veranderd, klik dan op Volgende. Gebeurt dit niet, dan probeert u een lagere infraroodsnelheid.

Stap 14
De wizard bevestigt de goede instellingen van de set-top box. Kies nu voor de optie Gidsgegevens instellen. Klik op Volgende. Klik in het introductiescherm van de on line tv-gids wederom op Volgende. Kies voor Ja bij de vraag of u de tv-gids wilt gebruiken en klik op Volgende. Als u de leveringsvoorwaarden hebt doorgelezen en u zich hiermee akkoord verklaart, kiest u voor Ik ga akkoord en klikt u op Volgende. Geef uw postcode op en klik op Volgende. Een lijst met beschikbare dienstenaanbieders voor uw regio wordt gedownload. Klik op Volgende zodra het downloaden is voltooid. Kies uw regio of dienstenaanbieder uit de lijst (bijvoorbeeld Digitenne) en klik op Volgende. De gidsgegevens worden gedownload. Klik op Volgende zodra het downloaden is voltooid. Klik tot slot op Voltooien om de wizard af te sluiten.

Stap 15
De kans bestaat dat de kanaalindeling van de gedownloade tv-gids niet overeenkomt met de eigenlijke indeling die uw digitale tv-aanbieder hanteert. In dat geval dient u de kanaalvolgorde handmatig aan te passen. Ga hiervoor als volgt te werk.
1. Op de startpagina kiest u voor Instellingen, Tv, Gids.
2. Kies voor Kanalen bewerken.
3. Klik op de knop Nummers bewerken.
4. Vervolgens voorziet u elk kanaal van het juiste nummer. Selecteer het kanaal en geef het juiste nummer op in het bijbehorende invoervak. Is het nummer reeds toegewezen aan een ander kanaal, dan verschijnt het scherm Conflict en dient u te kiezen aan welke kanaal het nummer wordt toegewezen.
5. Hebt u het indelen van kanalen afgerond, klik dan op Opslaan. Controleer via het onderdeel Live tv of de kanaalindeling correct is en maak aanpassingen indien nodig.

Media Center is geconfigureerd voor gebruik met digitale televisie en een set-top box. U hebt gemerkt dat het eenmalige configuratieproces verschilt ten opzichte van het proces bij analoge televisie. Uw taak zit er in elk geval op. U kunt genieten van digitaal beeld in combinatie met een set-top box en Media Center.
Eindelijk voor nederland nu ook movies met deze regtweak:
You need to change language settings to US by going into Control Panel > Regional and Language Settings > Languages Tab > Details Button and change default input language to United States
Then we need to fool PC into using UK Keyboard layout under the United States as Language....
The registry keys below will change to US 409 codepage BUT will retain UK keyboard layout as the UK DLL will be loaded instead of the US one meaning your keys are properly mapped!
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Keyboard Layouts\00000409]
"Layout File"="KBDUK.DLL"
"Layout Text"="United Kingdom"
"Layout Display Name"="@%SystemRoot%\\system32\\input.dll,-5000"
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Keyboard Layout\DosKeybCodes]
"00000409"="uk"
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Media Center\Settings\MCE.GlobalSettings]
"systemGeoISO2"="US"

het werkt, films worden weergegeven met de nederlandse gids! alleen missen de meeste covers nog
maar iniedergeval een grote stap vooruit!
You need to change language settings to US by going into Control Panel > Regional and Language Settings > Languages Tab > Details Button and change default input language to United States
Then we need to fool PC into using UK Keyboard layout under the United States as Language....
The registry keys below will change to US 409 codepage BUT will retain UK keyboard layout as the UK DLL will be loaded instead of the US one meaning your keys are properly mapped!
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Keyboard Layouts\00000409]
"Layout File"="KBDUK.DLL"
"Layout Text"="United Kingdom"
"Layout Display Name"="@%SystemRoot%\\system32\\input.dll,-5000"
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Keyboard Layout\DosKeybCodes]
"00000409"="uk"
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Media Center\Settings\MCE.GlobalSettings]
"systemGeoISO2"="US"

het werkt, films worden weergegeven met de nederlandse gids! alleen missen de meeste covers nog
maar iniedergeval een grote stap vooruit!
[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 83518 op 18-01-2005 09:25 ]
Ik snap even niet wat deze reg-tweak doet. Kun je daar wat meer uitleg over geven dan de eerste regel van je post?
als je deze uitvoert krijg je in het televisie menu toegang tot movies, een database met films en mbv de gids kan je films opzoeken

Ik vat hem ook nog niet helemaalAnoniem: 83518 schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 16:07:
als je deze uitvoert krijg je in het televisie menu toegang tot movies, een database met films en mbv de gids kan je films opzoeken
[afbeelding]
https://www.taltion.nl, https://www.trekhaakkoffer-huren.nl, https://www.fietsendrager-huren.nl, https://www.fietskar-huren.nl
ja kom op zeg, wat denk je zelf?Ik vraag me wel af wat voor andere merkbare effecten je hievan zult hebben, aangezien je wel de regio instellingen aan t veranderen bent.
[ Voor 69% gewijzigd door StanTheMan op 18-01-2005 20:15 ]
Ik heb er nog twee: 1 leuke en 1 heel nuttige
1) Als je de language-instellingen (niet region) veranderd naar Belgie (waar nog geen online spotlight is dus die van de VS wordt weergegeven) UK of US heb je de online-spotlight van die landen. Je kunt dingen die leuk vind vaak als link toevoegen aan more programs zodat je ze nog hebt wanneer je terugschakelt naar Nederland. Ik heb bijvoorbeeld nu: AOL Music on Demand, MSN-Music MSN-TV Reuters-news, MSN-Radio en allerbelangrijkste live365 (meer internetradio waar je ooit van kan dromen) -> Allemaal gratis. UK heeft musicbrigade (nog meer on-demand videoclips) maar ik zoek nog een manier op die als link toe te voegen.
2) Er is eerder gemeld (oa door mijzelf) dat MCE-Guider 2.11 niet naar behoren werkt in MCE2005. Ik heb een manier gevonden waarop dat wel kan:
- voer de tv-signal wizard van MCE nogmaals uit maar scan handmatig naar kanalen (dus NIET door invoeren van postcode)
- De MCE-gids is nu geen gecodeerde brij meer waardoor je MCE Guider gewoon adhv de instructies van oabsoftware kan configureren. Alle kanalen zitten erin: discovery, Belgie, TMF, NGC Eurosport en je kunt frequenties handmatig instellen.
Guider werk nu naar behoren op 2 dingen na:
- Bij mij kan hij de PC niet meer uit hibernate halen voor opnames, wel uit standby (dat net zo stil kan zijn als je het maar goed instelt)
- Series opnemen lukt niet (was al bij 2004 een bekende beperking) MAAR je kunt generic-keyword-recording gebruiken: Als je bijvoorbeeld 1 keer als keyword instelt "star trek" neemt MCE alsnog alle star treks op en heb je geen last meer van dit probleem.
1) Als je de language-instellingen (niet region) veranderd naar Belgie (waar nog geen online spotlight is dus die van de VS wordt weergegeven) UK of US heb je de online-spotlight van die landen. Je kunt dingen die leuk vind vaak als link toevoegen aan more programs zodat je ze nog hebt wanneer je terugschakelt naar Nederland. Ik heb bijvoorbeeld nu: AOL Music on Demand, MSN-Music MSN-TV Reuters-news, MSN-Radio en allerbelangrijkste live365 (meer internetradio waar je ooit van kan dromen) -> Allemaal gratis. UK heeft musicbrigade (nog meer on-demand videoclips) maar ik zoek nog een manier op die als link toe te voegen.
2) Er is eerder gemeld (oa door mijzelf) dat MCE-Guider 2.11 niet naar behoren werkt in MCE2005. Ik heb een manier gevonden waarop dat wel kan:
- voer de tv-signal wizard van MCE nogmaals uit maar scan handmatig naar kanalen (dus NIET door invoeren van postcode)
- De MCE-gids is nu geen gecodeerde brij meer waardoor je MCE Guider gewoon adhv de instructies van oabsoftware kan configureren. Alle kanalen zitten erin: discovery, Belgie, TMF, NGC Eurosport en je kunt frequenties handmatig instellen.
- Bij mij kan hij de PC niet meer uit hibernate halen voor opnames, wel uit standby (dat net zo stil kan zijn als je het maar goed instelt)
- Series opnemen lukt niet (was al bij 2004 een bekende beperking) MAAR je kunt generic-keyword-recording gebruiken: Als je bijvoorbeeld 1 keer als keyword instelt "star trek" neemt MCE alsnog alle star treks op en heb je geen last meer van dit probleem.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 113495 op 19-01-2005 18:47 ]
En die tip 1 kun je als volgt instellen:
Start Internet Explorer - Extra - Internet Opties.
Tabblad Algemeen, kies talen, voeg hier Engels (US) toe en zet deze bovenaan.
Sluit IE af start MCE opnieuw en ga naar Online Spotlight. Nu kun je weer snelkoppelingen maken naar Live365 enz... (Werkt natuurlijk voor meer taal settings)
Bron: Toppertje op forum xpmce.nl
Start Internet Explorer - Extra - Internet Opties.
Tabblad Algemeen, kies talen, voeg hier Engels (US) toe en zet deze bovenaan.
Sluit IE af start MCE opnieuw en ga naar Online Spotlight. Nu kun je weer snelkoppelingen maken naar Live365 enz... (Werkt natuurlijk voor meer taal settings)
Bron: Toppertje op forum xpmce.nl
Dat dan weer wel......
How to exit MCE 2005 with your remote.
Press the Green Button
Press the left arrow on the remote
Press the up arrow on the remote (only need to do this step if something (TV, Music, Video) is currently playing).
Press OK
Press OK
Press the Green Button
Press the left arrow on the remote
Press the up arrow on the remote (only need to do this step if something (TV, Music, Video) is currently playing).
Press OK
Press OK
Anoniem: 75438
Ik zou het heel tof vinden als je dit in een tutorial met pics zou kunnen uitwerken! Ik baal er enorm van dat Discovery Channel niet in mijn gids staat.Anoniem: 113495 schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 18:42:
er valt niks uit te werken. scan simpelweg in MCE handmatig naar kanalen (settings -> tv -> setup tv-signal) het wijst zichzelf.Anoniem: 75438 schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 23:40:
[...]
Ik zou het heel tof vinden als je dit in een tutorial met pics zou kunnen uitwerken! Ik baal er enorm van dat Discovery Channel niet in mijn gids staat.
volg daarna de instructies van http://mceguider.oabsoftware.nl (onder manual) en het werkt. MCE Guider bestaat al meer dan een jaar maar werkte niet met MCE2005. Door eerst handmatig te scannen werken de gebruikelijke instructies wel.
Ik gebruikte MCE Guider ook maar heb het niet meer nodig omdat de postcode functie nu naar behoren werkt... Misschien een Windows Updatetje ?
Ik heb ook een leuke computer..
Windows Update heeft NIKS maar dan ook NIKS te maken met of je wel of niet gidsgegevens krijgt, maar alles met (de relatie tussen miscrosoft en) kabelboer of omroep.
Met Guider heb je bijvoorbeeld wel NGC, Discovery en Belgie. En ik dacht niet dat die in de officiele gids beschikbaar waren.
En ik heb mijn systeem trouwens al helemaal geupdate (custom install, wekelijks) zoals ik andere mensen op dit forum ook al verscheidene keren heb aangeraden.
Met Guider heb je bijvoorbeeld wel NGC, Discovery en Belgie. En ik dacht niet dat die in de officiele gids beschikbaar waren.
En ik heb mijn systeem trouwens al helemaal geupdate (custom install, wekelijks) zoals ik andere mensen op dit forum ook al verscheidene keren heb aangeraden.
[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 113495 op 20-01-2005 11:03 ]
Natuurlijk heeft windows update niets met je gids te maken...Anoniem: 113495 schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 10:45:
Windows Update heeft NIKS maar dan ook NIKS te maken met of je wel of niet gidsgegevens krijgt, maar alles met (de relatie tussen miscrosoft en) kabelboer of omroep.......
Maar de manier waarop je je gids kan downloaden dat is wel veranderd.. En dat doet windows update. Als ik nu mijn postcode invul kan ik ook mijn plaats selcteren.
En ik heb netjes alle zenders in prima kwaliteit.
[ Voor 19% gewijzigd door Tranzy op 20-01-2005 12:21 . Reden: wat vriendelijker gemaakt ! :) ]
MCE guider heeft alle zenders maar hier kan je weer geen sheduled recordings meemaken en moet je ook steeds manual uploaden, waarom kan microsoft niet de gehele gids weergeven, commerciele zenders als rtl4 ect komen ook in de gids voor!?Anoniem: 113495 schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 10:45:
Windows Update heeft NIKS maar dan ook NIKS te maken met of je wel of niet gidsgegevens krijgt, maar alles met (de relatie tussen miscrosoft en) kabelboer of omroep.
hopelijk komt dit nog in de toekomst!
inderdaad want als ik bij een maat van mij kijk, die heeft een sony hd/dvd recorder en die haalt alle gegevens van tmf af, en hij heeft wel alle zenders. Heb je een hoogwaardig product wat gewoon minder functie's heeft dan zo'n apparaat. Ik moet zeggen dat die echt snel moet veranderen anders snap ik dat mensen voor hd/dvd recorders gaan i.p.v voor een media center. Nu heeft media center wel veel meer mogelijkheden, maar dit is toch echt wel een killer functie volgens mij.
Digital Media Junkie
Ik denk dat het per regio uitmaakt... er is zo'n formulier die je kan invullen op de M$ Microsoft korten we af als MS site ivm Gids problemen.
Bij mij vind hij netjes 34 kanalen. icl. Discovery, RTL4 etc.
Bij mij vind hij netjes 34 kanalen. icl. Discovery, RTL4 etc.
[ Voor 14% gewijzigd door elevator op 22-01-2005 11:13 ]
onmogelijk, we hebben het hier over de gids van die kanalen, niet over het kanaal zelf. Natuurlijk staat discovery in ons media center, maar niet de programma gegevens.
Digital Media Junkie
Mag ik vragen welke postcode jij gebruikt of waar je woonplaats woont?Tranzy schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 08:39:
Ik gebruikte MCE Guider ook maar heb het niet meer nodig omdat de postcode functie nu naar behoren werkt... Misschien een Windows Updatetje ?
Want ik heb namelijk een kleine aanvaring gehad met Casema omdat ik hen een mail had gestuurd dat ik problemen ondervond met de Gids en Casema. Toen krijg ik na 2 dagen dood leuk terug dat Casema voorlopig geen MCE2004/2005 zou ondersteunen.
Zou wel leuk zijn al ze het nu wel ineens doen als blijkt dat jij in een Casema regio woont(zal wel niet maar hopen kan altijd).
Mijn ervaring is dus dat Casema niet met MCE2004/2005 samen gaat. Zit erover na te denken om over te gaan naar Digitenne of KPN digi.
https://www.taltion.nl, https://www.trekhaakkoffer-huren.nl, https://www.fietsendrager-huren.nl, https://www.fietskar-huren.nl
Ik gebruik dus MCE 2005 in combinatie met casema en dat werkt naar behorenFreemann schreef op zaterdag 22 januari 2005 @ 03:14:
[...]
Mag ik vragen welke postcode jij gebruikt of waar je woonplaats woont?
Want ik heb namelijk een kleine aanvaring gehad met Casema omdat ik hen een mail had gestuurd dat ik problemen ondervond met de Gids en Casema. Toen krijg ik na 2 dagen dood leuk terug dat Casema voorlopig geen MCE2004/2005 zou ondersteunen.
Zou wel leuk zijn al ze het nu wel ineens doen als blijkt dat jij in een Casema regio woont(zal wel niet maar hopen kan altijd).
Mijn ervaring is dus dat Casema niet met MCE2004/2005 samen gaat. Zit erover na te denken om over te gaan naar Digitenne of KPN digi.
een paar zender vind hij niet en bij verschillende zenders geeft hij geen programmadetails maar verder werkt het prima.
Ik mis alleen canal+ en een video kanaal, maargoed hiervoor ga ik binnenkort MCEguider maar eens proberen.
Mijn casema gebied is: Heemskerk 1965-1966
Xbox One X | iPhone 12 | iPad Pro 11 | MacBook Air M1 | Sony HX50v | Sony HX400
Zullen we dit topic weer beperken tot tips en trucs?
Misschien is het anders zinvol - als daar behoefte aan is - om even een topic te openen over de programma gids van Windows MCE en dergelijke, als dat er is ga gerust je gang, maar laat het hier aub rusten
Misschien is het anders zinvol - als daar behoefte aan is - om even een topic te openen over de programma gids van Windows MCE en dergelijke, als dat er is ga gerust je gang, maar laat het hier aub rusten
De albumart-functie van Windows Media Player zuigt, dat weten we allemaal.... soms zet WMP geen albumart bij de cd, een simpele folder.jpg verhelpt dit probleem. Maar als WMP de cd wel herkent maar geen Albumart kan vinden komt er een lelijk default plaatje in Media center:

Ja ik weet dat ik het uit kan zetten om informatie van internet te laten halen door WMP, maar dan krijg ik op de een of andere manier helemaal geen Albumart meer in Media Center....
Mijn oplossing is een batch file geworden:
AlbumArtConvert.bat
Ik zet deze file in de folder van elke cd die moeilijk doet of een crappy cover krijgt van WMP, zodat ik ze makkelijk nog een keer uit kan voeren als het nodig is.
Nu heeft elke cd weer een nette cover in Media Center!

Ja ik weet dat ik het uit kan zetten om informatie van internet te laten halen door WMP, maar dan krijg ik op de een of andere manier helemaal geen Albumart meer in Media Center....
Mijn oplossing is een batch file geworden:
AlbumArtConvert.bat
code:
Deze batch file gaat er vanuit dat er een cd.jpg in de map staat en dat Irfanview geinstalleerd is. Irfanview heb je alleen nodig voor het resizen, kan ook zonder resizen, maar vond dit een nettere oplossing. 1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| @echo off attrib -h -s -r *.jpg "C:\Program Files\IrfanView\i_view32.exe" cd.jpg /resample=(200,0) /convert=folder.jpg "C:\Program Files\IrfanView\i_view32.exe" cd.jpg /resample=(75,0) /convert=AlbumArtSmall.jpg dir /b AlbumArt_{*}_Large.jpg > AlbumArt FOR /F "tokens=1" %%a in ('type AlbumArt') do copy folder.jpg %%a dir /b AlbumArt_{*}_Small.jpg > AlbumArt FOR /F "tokens=1" %%a in ('type AlbumArt') do copy AlbumArtSmall.jpg %%a attrib +h *.jpg del AlbumArt |
Ik zet deze file in de folder van elke cd die moeilijk doet of een crappy cover krijgt van WMP, zodat ik ze makkelijk nog een keer uit kan voeren als het nodig is.
Nu heeft elke cd weer een nette cover in Media Center!
Weer wat vragen en andere niet ontopic posts verwijderd
Blijven we nu wel allemaal gewoon ontopic? Het zou zonde zijn als we een einde aan dit topic zouden moeten maken. Het kost ons als moderators namelijk erg veel tijd om deze op te schonen ....
Bij mij ging MCE 2005 elke nacht automatisch aan om 3.45 de TV-gids synchroniseren. Dit kan je verder niet in de software regelen. Daarvoor moet je een kleine register aanpassing doen. De oplossing heb ik al in deze topic neergezet: [rml][ MCE 2005] Hibernate => opstarten proces om 5.15 ?[/rml]
Maar ik dacht, zal hem hier ook even plaatsen.
Het gaat om de reg key: HKLM\Software\Microsoft\Windows\Currentversion\Media Center\Service\EPG
Hier staat een key "dlRegTime", hierin staat hoelaat hij moet synchroniseren. Dus als je eerst even de TV-gids handmatig gaat synchroniseren. Vervolgens kan je de waarde van de key "dlLastTime" gebruiken voor de "dlRegTime" key. En op die manier kan je dus instellen op welk tijdstip je de TV-gids wilt synchroniseren.
De oplossing heb ik hier gevonden: http://www.thegreenbutton...1&messageid=60417#bm77533
Maar ik dacht, zal hem hier ook even plaatsen.
Het gaat om de reg key: HKLM\Software\Microsoft\Windows\Currentversion\Media Center\Service\EPG
Hier staat een key "dlRegTime", hierin staat hoelaat hij moet synchroniseren. Dus als je eerst even de TV-gids handmatig gaat synchroniseren. Vervolgens kan je de waarde van de key "dlLastTime" gebruiken voor de "dlRegTime" key. En op die manier kan je dus instellen op welk tijdstip je de TV-gids wilt synchroniseren.
De oplossing heb ik hier gevonden: http://www.thegreenbutton...1&messageid=60417#bm77533
Dingen moet je regelen
Mij lukt het dus niet. Ik heb de services stopgezet die in de laatste post worden gemeld, en daarna de waarden aangepast. Maar alles wat ik krijg is maximaal 4 minuten er voor en 4 minuten erna (terwijl ik 10 minuten voor beide instel. Deze instellingen wijzigen onder Adminstrator Account in safe mode, hielp ook nietAnoniem: 113495 schreef op donderdag 02 december 2004 @ 12:29:
Misschien handig om te weten: Er is een manier om standaard meer dan 4 minuten voor en na een programma op te nemen. Zie de volgende thread (helemaal doorlezen):
Op de site van microsoft vond ik een artikel over hoe je internetradio beschikbaar maakt in Media Center:
http://www.microsoft.com/...center/internetradio.aspx
Ik heb geen TV/Radio-Tuner kaart en volgens dit artikel zou het ook mogelijk moeten zijn om zonder een dergelijke kaart internetradio via het 'Radio'-menu in Media Center zichtbaar te maken.
Ik heb precies volgens het artikel gehandeld maar de radio-button blijft onzichtbaar
. Heeft iemand dit al voor elkaar gekregen?
http://www.microsoft.com/...center/internetradio.aspx
Ik heb geen TV/Radio-Tuner kaart en volgens dit artikel zou het ook mogelijk moeten zijn om zonder een dergelijke kaart internetradio via het 'Radio'-menu in Media Center zichtbaar te maken.
Ik heb precies volgens het artikel gehandeld maar de radio-button blijft onzichtbaar
Wat echt een coole extensie zou zijn is een integratie met "uitzending gemist" van omroep.nl
PC: LianLi O11D evo, Corsair HX1500i, Asus ROG Z790-A, i7-14700KF, 48GB DDR5 Corsair PC7400, MSI RTX5090 Suprim Liquid, Samsung 990pro 1+2TB, LG 42OLEDC4 *** HCS: LG 83OLEDG2, Marantz Cinema 40, B&W (702S2 HTM71S2 705S2 DB4S), Project X2B-at33ptg2, DS3B
Ik liep al een tijdje tegen het probleem aan dat mijn pc niet meer vanzelf in stand-by wilde als de MCE shell open stond; o.a. op TGB zijn hier meer verhalen over te vinden. Vooral met geplande opnames enzo is dit nogal irritant 
Dit lijkt veroorzaakt te worden door de 'always on top' optie van de MCE shell; ik heb die nu weer uitgezet en tot nu toe is 'ie elke keer weer braaf in stand-by gegaan.
Dit lijkt veroorzaakt te worden door de 'always on top' optie van de MCE shell; ik heb die nu weer uitgezet en tot nu toe is 'ie elke keer weer braaf in stand-by gegaan.
Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk
even een stomme vraag misschien? waar kan je die remote inkopen?
kan em echt nergens vinden... en dan heb ik het niet over retailers, maar over groothandels
kan em echt nergens vinden... en dan heb ik het niet over retailers, maar over groothandels
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
Ik heb hem bij Quote components kunnen bestellenPhusebox schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 12:25:
Kan je de tv gids ook al voor een paar dagen vooruit kijken? Nu kan ik alleen van deze dag kijken. Ik kan nergens vinden hoe je dat zou kunnen doen. Iemand een idee?
op de vooruitspoel toets van je AB duwen. Ga je iedere keer drie uur vooruit
Bedankt, dat had ik nog niet geprobeerd. Maar is er geen funtie dat je in 1 keer een de volgende dag kan bekijken en programmeren van opnames? Zou wel veel praktischer zijn denk ikgooddaddy schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 14:15:
op de vooruitspoel toets van je BA duwen. Ga je iedere keer drie uur vooruit
2x keer op de skip (next) knop van je afstandsbediening en je bent 24 uur verderhullepim schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 15:09:
[...]
Bedankt, dat had ik nog niet geprobeerd. Maar is er geen funtie dat je in 1 keer een de volgende dag kan bekijken en programmeren van opnames? Zou wel veel praktischer zijn denk ik
Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567
Heb de mijne bij Gistron gehaald.Phusebox schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 12:25:
Verder kun je in de Pricewatch kijken
Had ik al opgemerkt dat dit topic ook geen vervanger is voor de pricewatch? 
Hou het nou toch gewoon even on topic mensen - dat is voor iedereen veel leuker.
Hou het nou toch gewoon even on topic mensen - dat is voor iedereen veel leuker.
Voor iedereen met de nieuwe hauppauge remote die deze voor Media Center wil gebruiken heb ik even een nieuwe irremote.ini gemaakt.
Deze ondersteunt alle knoppen behalve de gekleurde knoppen onderaan. De shortcutknoppen TV, Videos, Music etc werken als media center al opgestart is maar nu ook als media center nog niet draait. Funcionaliteit van Hauppauge's wintv etc is uit de remote.ini verwijderd.
Power: Media center aan/uit
Go (home): Media center aan/naar beginpagina
Rest van de knoppen spreekt voor zich
De onderste 4 knoppen kun je zelf nog instellen als je wilt.
Deze .ini werkt niet met de oude remote, die had geen aparte navigatie-knoppen.
Verder werkt de Prev Ch opeens niet meer, spatie wisselt normaal je kanalen (laatst bekeken) maar doet het opeens niet meer bij mij, ook niet met de spatiebalk zelf.
Deze ondersteunt alle knoppen behalve de gekleurde knoppen onderaan. De shortcutknoppen TV, Videos, Music etc werken als media center al opgestart is maar nu ook als media center nog niet draait. Funcionaliteit van Hauppauge's wintv etc is uit de remote.ini verwijderd.
Power: Media center aan/uit
Go (home): Media center aan/naar beginpagina
Rest van de knoppen spreekt voor zich
De onderste 4 knoppen kun je zelf nog instellen als je wilt.
Deze .ini werkt niet met de oude remote, die had geen aparte navigatie-knoppen.
Verder werkt de Prev Ch opeens niet meer, spatie wisselt normaal je kanalen (laatst bekeken) maar doet het opeens niet meer bij mij, ook niet met de spatiebalk zelf.
Kan er weer eens een Update van de Startpost worden gedaan? dit eigenlijk puur omdat ik wel eens il weten welke add-ins er nu op dit moment zijn.
Etuuuuuh!
Na de UK versie van MCE 2005 geprobeerd te hebben met wat oude hardware, heb ik nu de stap genomen en een nieuw systeem gebouwd met MCE 2005NL. Alles werkt perfect behalve dat RSS programma. Op de UK versie werkte het perfect, alleen als ik um nu installeer lijkt alles goed te gaan behalve dat het programma niet in mediacenter zelf staat. Waar hij in de UK versie onder "programs" stond, staat ie nu alleen op het bureaublad en onder start.
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem want ik vindt het echt een superaanvulling op MediaCenter!
Edit:
Ik merk nu na het installeren van nog wat andere aanvullingen dat ie gewoon geen enkele aanvulling meer toevoegd aan MediaCenter.... Dit terwijl het weerprogramma en my web media er wel tussen staan
Heeft iemand een oplossing voor dit probleem want ik vindt het echt een superaanvulling op MediaCenter!
Edit:
Ik merk nu na het installeren van nog wat andere aanvullingen dat ie gewoon geen enkele aanvulling meer toevoegd aan MediaCenter.... Dit terwijl het weerprogramma en my web media er wel tussen staan

[ Voor 18% gewijzigd door ThaBuz op 09-02-2005 16:08 ]
De link zit denk ik in:ThaBuz schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 12:07:
Na de UK versie van MCE 2005 geprobeerd te hebben met wat oude hardware, heb ik nu de stap genomen en een nieuw systeem gebouwd met MCE 2005NL. Alles werkt perfect behalve dat RSS programma. Op de UK versie werkte het perfect, alleen als ik um nu installeer lijkt alles goed te gaan behalve dat het programma niet in mediacenter zelf staat. Waar hij in de UK versie onder "programs" stond, staat ie nu alleen op het bureaublad en onder start.
Edit:
"C:\Documents and Settings\All Users\Menu Start\Programs\Accessories\MEDIA Center"
En moet naar:
"C:\Documents and Settings\All Users\Menu Start\Programma's\Bureau-accessoires\Media Center"
Dit is ook het geval met GameEx bijvoorbeeld
(=<`#9]~6ZY32Vx/4Rs+0No-&Jk)"Fh}|Bcy?`=*z]Kw%oG4UUS0/@-ejc(:'8dc
Voor add ins is www.mcesoft.nl een goede
Digital Media Junkie
Ik heb een tip voor mensen die niet helemaal tevreden zijn met hun beeld van hun (bv) hauppauge 150MCE
Lijkt het beeld onscherper, en is het te flex? en helpt die hauppauge tool niet(die alles kan bijstellen)?
dan heb ik de oplossing.
Download bijvoorbeeld WINDOWS MEDIA ENCODER van Microsoft's Website..
Dan kun je een LIVE broadcast doen(zorg dat mce uitgeschakeld is)
en vervolgens kun je een bron selecteren,
Hier kies je voor de hauppauge die je wilt aanpassen
Klik op Configure
dan op VIDEO PROPERTIES
VOILA, heey we zien wat nieuwe functies.
Klik op VIDEOVERSTERKER(TAB)
en je kunt hier de scherpte enz enz instellen.
Ik heb mn beeld er goed mee gekregen, met wat gehobby.
Ik hoop dat iemand er iets aan heeft.
Mocht ik een guide moeten schrijven, msg me even!
Zet je brightness eens wat lager, je zult het verschil merken!
In samenwerking met een RGB scart naar vga(ondersom dus:P) werkt dit subliem!
ps. kijk eens wat rond, zie wat een opties voor die hauppauge kaarten
Peak Bitrates, enz enz
Bij mij heeft het ONGELOFELIJK geholpen!
ik heb nu GEEN verschil met de tuner van m'n philips TV!
Lijkt het beeld onscherper, en is het te flex? en helpt die hauppauge tool niet(die alles kan bijstellen)?
dan heb ik de oplossing.
Download bijvoorbeeld WINDOWS MEDIA ENCODER van Microsoft's Website..
Dan kun je een LIVE broadcast doen(zorg dat mce uitgeschakeld is)
en vervolgens kun je een bron selecteren,
Hier kies je voor de hauppauge die je wilt aanpassen
Klik op Configure
dan op VIDEO PROPERTIES
VOILA, heey we zien wat nieuwe functies.
Ik heb mn beeld er goed mee gekregen, met wat gehobby.
Ik hoop dat iemand er iets aan heeft.
Mocht ik een guide moeten schrijven, msg me even!
Zet je brightness eens wat lager, je zult het verschil merken!
In samenwerking met een RGB scart naar vga(ondersom dus:P) werkt dit subliem!
ps. kijk eens wat rond, zie wat een opties voor die hauppauge kaarten
Peak Bitrates, enz enz
[ Voor 26% gewijzigd door Animal op 09-02-2005 23:57 ]
aangezien dit tips & tricks is, zou die guide idd leuk zijn
Digital Media Junkie
Ga ik die zometeen nog ff maken..pretorian_nl schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 23:59:
aangezien dit tips & tricks is, zou die guide idd leuk zijn
Iemand al uitgeprobeerd? het is ECHT een super verbetering!
Wat zijn de waardes die je hebt ingesteld?Animal schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 23:47:
Ik denk dat dat bij elke tv verschillend is.wace schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 01:01:
[...]
Wat zijn de waardes die je hebt ingesteld?
Je kunt het het best zelf proberen
Over het algemeen is hauppauge tv beeld in MCE wat te LICHT
Daarom kun je wat spelen met de brightness,
Schapness moeten helemaal open, en je zelf de beste instelling zien te vinden
wat het beste eruit ziet(vergeleken, je EIGEN tv tuner)
[ Voor 5% gewijzigd door Animal op 10-02-2005 01:05 ]
Ben benieuwd.. heb namelijk ook de mce150!Animal schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 00:47:
[...]
Ga ik die zometeen nog ff maken..
Iemand al uitgeprobeerd? het is ECHT een super verbetering!
Nou, je kunt het nu toch al uitproberenErhnam schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 09:21:
[...]
Ben benieuwd.. heb namelijk ook de mce150!
Zo anders is een guide ook weer niet:P (zie een paar posts terug)
Anoniem: 131070
KIJK zo iemand moeten ze dus een lintje geven!!Animal schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 23:47:
Ik heb een tip voor mensen die niet helemaal tevreden zijn met hun beeld van hun (bv) hauppauge 150MCE
....
Super, heel erg bedankt
Guide voor Hauppauge kaarten in te stellen
Stap 1
Ga naar Microsoft's Windows Movie Maker(Start>alle programma's) en kies voor de optie(bij video vastleggen) voor Vastleggen vanaf video apperaat!

Klik nu op de knop Camera Instellingen

Een nieuwe wereld gaat er open, voor setting van de Hauppauge kaarten

Klik nu op het tabblad Video Versterker

Elke tv geeft een ander beeld, en is er dus ook een andere instelling benodigd.
Probeer te switchen tussen je Televisie beeld, en de Media Center.
Zo kun je het best, het orginele beeld evenaren!
tip. scherpte em brightess moet je zoieso instellen(scherpte zelfs open zetten)
de afbeelding die je ziet, is dus NIET goed bijgesteld!
Stap 1
Ga naar Microsoft's Windows Movie Maker(Start>alle programma's) en kies voor de optie(bij video vastleggen) voor Vastleggen vanaf video apperaat!
Klik nu op de knop Camera Instellingen
Een nieuwe wereld gaat er open, voor setting van de Hauppauge kaarten
Klik nu op het tabblad Video Versterker
Elke tv geeft een ander beeld, en is er dus ook een andere instelling benodigd.
Probeer te switchen tussen je Televisie beeld, en de Media Center.
Zo kun je het best, het orginele beeld evenaren!
tip. scherpte em brightess moet je zoieso instellen(scherpte zelfs open zetten)
de afbeelding die je ziet, is dus NIET goed bijgesteld!
[ Voor 11% gewijzigd door Animal op 10-02-2005 17:09 ]
Dit kan ook met MSN messenger,
-even wizard Beeld en Geluid afstellen in het tab extra openen
-doorlopen, PVR als Camera instellen op volgende klikken totdat je klaar bent
-Instellingen voor webcam aanklikken weer in het tab extra
-Op geadvanceerd drukken
Et voila hetzelfde menu
-even wizard Beeld en Geluid afstellen in het tab extra openen
-doorlopen, PVR als Camera instellen op volgende klikken totdat je klaar bent
-Instellingen voor webcam aanklikken weer in het tab extra
-Op geadvanceerd drukken
Et voila hetzelfde menu
met mijn pvr350 wil het niet lukken.
Geeft melding: a video capture device was not detected
Geeft melding: a video capture device was not detected
[ Voor 7% gewijzigd door MeIsTwisted op 10-02-2005 21:02 ]
Multimonitor is relax :P
zou je dit wellicht wat verder willen uitleggen aub?Anoniem: 113495 schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 18:42:
ik vind namelijk de spotlight/showcase opties in de UK/US versie echt helemaal geweldig.
in de NL staan geen van allen

met enkel de taalinstellin gop BE te zetten ben ik er nog niet
welke instellingen waar precies bedoel je?
en anders...
wat is de mogelijkheid om de 'vulling' van de online spotlight US versie in die van de NL te krijgen?
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
ik denkt t wel, maar dat is geen tip of trick natuurlijk..
DIE TIP OVER HET INSTELLEN is te vet!!! (als het gaat werken op m'n avermedia dan....) Ga t nu even proberen!
Edit: en t lijkt te werken, morgenavond eens beter kijken.. Bedankt!
DIE TIP OVER HET INSTELLEN is te vet!!! (als het gaat werken op m'n avermedia dan....) Ga t nu even proberen!
Edit: en t lijkt te werken, morgenavond eens beter kijken.. Bedankt!
[ Voor 19% gewijzigd door StanTheMan op 10-02-2005 22:14 ]
Is er geen trick om bijvoorbeeld muziek folders te verwijderen uit je media center, zonder dat ze verwijderd worden van je pc? Of moet ik ze echt verwijderen van me pc en dan weer terug zetten? Zou wel omslachtig zijn,
[ Voor 27% gewijzigd door PacinoAllstars op 10-02-2005 22:35 ]
inmiddels ben ik erachter (thegreenbutton uiteraard) dat je je regio-instellingen gewoon op NL kunnen blijven staanpaQ schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 21:39:
[...]
zou je dit wellicht wat verder willen uitleggen aub?
ik vind namelijk de spotlight/showcase opties in de UK/US versie echt helemaal geweldig.
in de NL staan geen van allen
met enkel de taalinstellin gop BE te zetten ben ik er nog niet
welke instellingen waar precies bedoel je?
en anders...
wat is de mogelijkheid om de 'vulling' van de online spotlight US versie in die van de NL te krijgen?
Wat je moet doen om de online spotlight van een ander land te krigen is het volgende (ik heb de UK versie):
start - settings - control panel - internet properties - general - languages - add
Je kunt hier talen toevoegen (bijvoorbeeld en-us). Welke je bovenaan zet, van dat land krijg je de online spotlight, zonder dat dit bij mijn weten andere negatieve effecten heeft.
Let op:
Beperk de posts in dit topic aub enkel tot tips en trucs.
Beperk de posts in dit topic aub enkel tot tips en trucs.