Talpa doet het zelfs al een tijdje met de standaard guide, geen mceguider voor nodig hoor (UPC-Eindhoven)
Het kanaal heet nog wel Nickelodeon...
Talpa doet het zelfs al een tijdje met de standaard guide, geen mceguider voor nodig hoor (UPC-Eindhoven)
Anoniem: 48656
[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 48656 op 25-10-2005 20:05 ]
Deze werkt op de ontvanger van de MCE remoteSlowikPL schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 19:16:
Hoi,
eff een dome vraag :
Ik heb de Microsoft Wireless Remote Keyboard gekocht voor normale gebruik mer windows XP Pro ............ waar kan ik nu de onvanger koper , want deze zat er niet bij ?
Anoniem: 93354
Etuuuuuh!
Er is nu een Update Rollup voor Update Rollup 2 welke o.a. het volgende oplost :MeIsTwisted schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 00:39:toon volledige bericht
hier een link naar een site met een MCE update (roll-up 2):
http://www.xpmce.nl/ipb/index.php?showtopic=1972
Verbeteringen:Ik heb hem er alweer afgegooid, omdat hij alleen op mijn primaire scherm goed deed, op andere schermen, was mce nu opeens helemaal zwart.
- Beelscherm Resolutie veranderen vanuit Media Center
- Wat aanpassingen in Tv of Beeldscherm configureren
- Optimalisatie
- Verbeterde gids(filter)
- Internet Beveiliging (laat alleen maar zien of je over een beveligde verbinding je internet voert...)
- Verbeterde Online Spotlight
- Verbeterde zoom-functie
- Nieuwe Teletekst engine
- Processor (aantal, welke) en geheugen (hoeveel) staat onder 'Over Media Center' en dan 'Softwareversie'
-
Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn
Anoniem: 85748
Misschien ligt het aan die xboxedgarf28 schreef op maandag 28 november 2005 @ 19:24:
nou ik dacht voor dat ik de xbox 360 ga kopen, ff update rollup 2 installeren...
Ik heb ook de Club3d ZAP TV1000. In eerste instantie gaf hij aan geen hardware tuner gevonden te hebben. Toen heb ik van alles geprobeerd, uiteindelijk kaart in een ander slot gestoken zodat hij 'm opnieuw ging installeren. Toen gereboot (was eigenlijk niet nodig, maar anders doet ie het nog niet), en toen werkte het weer gewoon. Mét rollup 2marco899 schreef op maandag 28 november 2005 @ 19:53:
En dat zelfde geintje heb ik met mijn club3d zap tv1000 kaart, terwijl mijn oem pvr 150 het wel doet met update 2 op een andere pc.
[ Voor 53% gewijzigd door elevator op 03-12-2005 10:00 ]
Nederlander in België
[ Voor 11% gewijzigd door Milenco op 04-12-2005 22:52 ]
Anoniem: 102173
Deze vraag heb ik op got al minstens 40x langs zien komen, tevens heeft microsoft hele mooie documenten die je dit uitleggen.Anoniem: 102173 schreef op woensdag 14 december 2005 @ 16:34:
Ik heb een vraag, misschien wel een hele domme vraag. Ik wil misschien ook een mediacenter aanschaffen en dus op de tv aansluiten. Hoe wordt het mediacenter aangesloten op de tv via de tv-kaart of via de videokaart???
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
TV-out van je videokaart... en zoals hierboven ook al wordt gezegd, dit had je best even op kunnen zoeken....Anoniem: 102173 schreef op woensdag 14 december 2005 @ 16:34:
Ik heb een vraag, misschien wel een hele domme vraag. Ik wil misschien ook een mediacenter aanschaffen en dus op de tv aansluiten. Hoe wordt het mediacenter aangesloten op de tv via de tv-kaart of via de videokaart???
[ Voor 27% gewijzigd door Sir Dancelot op 15-12-2005 11:22 ]
Whatever!
[ Voor 24% gewijzigd door WFvN op 12-01-2006 21:04 ]
He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.
Anoniem: 103563
zet je op pin 8 6 Volt, dan weet de tv dat ie op 16:9 moet springen voor het AV kanaal ipv op 4:3 voor het AV kanaal ( =>dat krijg je op 12 Volt, zoals hiervoor al gepost was)Milenco schreef op zondag 04 december 2005 @ 22:51:
Ik heb op m'n SCART kabel op pin 8 12 volt gezet (rechtstreeks uit m'n PC). Op deze manier springt de TV automatisch naar het AV kanaal als ik hem aandoe. Scheelt weer een remote.
12v op pin 8 dus:
[afbeelding]
Is er eigenlijk ook een manier om dit te doen zonder dat er een kabel uit je PC moet komen lopen? Dat je pin 8 kan doorverbinden met andere SCART pinnen zodat hij áltijd overschakelt op je MCE bak?Anoniem: 103563 schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 17:44:
[...]
zet je op pin 8 6 Volt, dan weet de tv dat ie op 16:9 moet springen voor het AV kanaal ipv op 4:3 voor het AV kanaal ( =>dat krijg je op 12 Volt, zoals hiervoor al gepost was)
mvg
mooseman007
Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.
Anoniem: 103563
ja, en zelfs heel eenvoudig (toch als je 16:9 wil): volgens de specs is 6 Volt nodig, maar is een range tussen 4,5 en 7,5 Volt mogelijk. als je dus een breedbeeldtv gebruikt, is een draadje naar de usb poort in principe voldoende, want die levert 5 Volt. uiteraard is een kleine bufferschakeling wel interessant om de usbpoort te beschermen.OnTracK schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 18:14:
[...]
Is er eigenlijk ook een manier om dit te doen zonder dat er een kabel uit je PC moet komen lopen? Dat je pin 8 kan doorverbinden met andere SCART pinnen zodat hij áltijd overschakelt op je MCE bak?
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 103563 op 12-01-2006 19:32 ]
Je kan ook een Logitech Harmony kopen voor een paar tientjes, en je gooi AL je andere remotes weg. Ik heb er een, en ff ding updaten via internet/usb, en ik heb mn TV, Tuner en MCE remote niet meer nodig....Milenco schreef op zondag 04 december 2005 @ 22:51:
Ik heb op m'n SCART kabel op pin 8 12 volt gezet (rechtstreeks uit m'n PC). Op deze manier springt de TV automatisch naar het AV kanaal als ik hem aandoe. Scheelt weer een remote.
12v op pin 8 dus:
[afbeelding]
Can`t live without the mods
Toevallig, dit is net gefixt in de update rollup 3 van afgelopen week...ViperTPR schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 16:03:
Heeft iemand de plugin Media Center Refresher gebruikt en/of in bezit?
[ Voor 14% gewijzigd door siepeltjuh op 26-01-2006 22:47 ]
[ Voor 6% gewijzigd door hellbringer op 28-01-2006 12:12 ]
"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"
Anoniem: 11649
Heel simpel hoor, het bovenste kapje van de koeler is makkelijk los te schrieven van de rest van de koeler.promaja schreef op zondag 29 januari 2006 @ 14:14:
jeetje hoe voorkom je nu dat al die slijp rotzooi in je kast komt
Mijn dank is zeer groot. Het zou toch jammer zijn als ik niet mijn optreden op TV kon delen met de rest van het WWWAnoniem: 84954 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 21:59:
DVRMSToolbox zet je bestand om naar mpg zodat je het kan bewerken.
Op Greenbutton is hierover een duidelijk stappenplan te vinden. In mijn geval was het in 3/4 uur geklaard en het werkt perfect. Spaarde mij veel tijd om alle apps en games weer te installeren.Pierre_nr1 schreef op zondag 12 maart 2006 @ 21:38:
Ik heb al heel wat gelezen nu, maar kwam het nog niet tegen. Mocht het wel zo zijn, excuses. Maar is het mogelijk vanuit Windows XP Pro een update te doen naar Media Center 2005?
Anoniem: 113495
[ Voor 40% gewijzigd door WFvN op 15-03-2006 19:25 ]
De coded voor de dvd opnieuw installeren? Dat al geprobeerd?WFvN schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 19:24:
Bekend probleem. Sommige geluidskaarten kan je instellen om het geluid wat te vertragen. Mijn onboard kaart heeft die mogelijkheid helaas niet. Verder ben ik ook nog geen andere mogelijkheden tegengekomen helaas.
Ik zit ineens wel met een ander wazig probleem. Zonder instellingen te hebben gewijzigd, geeft een DVD geen geluid meer (DVD geeft natuurlijk geen geluid maar de geluidsporen klinken niet uit de boxen) terwijl de rest (geluiden van MCE zelf, radio, TV) het nog wel doet.
nope, nog niet maar het is het proberen waard.Anoniem: 85748 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 20:42:
[...]
De coded voor de dvd opnieuw installeren? Dat al geprobeerd?
[ Voor 36% gewijzigd door WFvN op 17-03-2006 20:06 ]
Je hebt het verkeerd aangesloten. Je moet het geluid van de decoder via de tvkkaart laten gaan, en je geluidskaart op de surroundset aansluiten. Mce heeft een buffer, dat is wat je nu hoort.Pierre_nr1 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 19:19:
Ik heb mijn digitale tv van KPN (via een Samsung single tuner) aan de praat gekregen in MCE. Ik heb deze via een scart naar s-video converter op de s-video aansluiting van mijn TV-kaart. Het geluid heb ik aangesloten via de geluid-uit connector van de Samsung en deze op mijn surroundset aangesloten. Het beeld is uitstekend alleen mijn probleem is dat het geluid een aantal seconden vooruit loopt op het beeld. Ik heb al verschillende topics er op doorgelezen, maar geen antwoord kunnen vinden. Wie weet raad?
npWFvN schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 20:50:
[...]
nope, nog niet maar het is het proberen waard.
[edit]
Dat heeft geholpen. Ik snap het overigens niet helemaal omdat het probleem niet ontstaan is na installeren van zo'n mega-codec-pack want anders was ik er zelf wel opgekomen om de codec te veranderen. Maakt ook niet uit, het heeft geholpen. Thanx
Anoniem: 159729
[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 159729 op 02-07-2006 13:32 ]
Dit kun je beter hier vragen, zie ook de topic waarschuwing onderin. En lees dan meteen dat topic eens door, staat meer dan voldoende om je duidelijk te maken wat een dvd decoder is (google moet dat ook kunnen doen) en waarom je hardware keuze niet erg logisch is.Anoniem: 159729 schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 23:17:
Beste Tweakers,
Ik ben al een tijdje bezig met het maken van een leuke MCE/HTPC voor het kijken en opnemen van tv, radio enz.
Nou vroeg ik mij eigenlijk af, gaat de configuratie, die ik wil maken, vlekkenloos werken in combinatie met MCE 2005 ?
Dan gelet op de CPU, Video, Enz
...
[ Voor 87% gewijzigd door |sWORDs| op 02-07-2006 11:12 ]
Anoniem: 159729
Zou je dit mischien kunnen uitleggen ?sWORDs schreef op zondag 02 juli 2006 @ 11:03:
[...]
Dit kun je beter hier vragen, zie ook de topic waarschuwing onderin. En lees dan meteen dat topic eens door, staat meer dan voldoende om je duidelijk te maken wat een dvd decoder is (=DVD decoders (voor het bekijken van TV, DVD)) (google moet dat ook kunnen doen) en waarom je hardware keuze niet erg logisch is.
Ik vond het een onhandelbaar en ongemakkelijk ding.Anoniem: 113495 schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 17:22:
Een video-playlist-creator voor MCE (een veel gemiste feature):
http://www.thegreenbutton...rumID=26&MessageID=153659
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
| '========================================================================================== 'Windows MCE does not support making Video playlists, at least not Out of the box. 'There are some nice addons, but these tend to be a bit cumbersome. 'So, here's a VBscript that searches a given folder for avi, wmv, and mpg files and 'generates a playlist in that folder. ' '========================================================================================== Const WINDOW_HANDLE = 0 Const OPTIONS = 0 Const intTriStateFalse = 0 Const intForAppending = 8 Dim objFSO, objShell Dim objFile, colFiles, objFolder Dim objCreateStream Dim objAppendStream Dim strPlaylistFile, strInputDir, strComputer, strFileName Dim strASXHeader, strASXContainerHeader, strASXContent, strASXContainerFooter, strASXFooter '========================================================================================== 'Browse to the folder containing your video files. 'Since WMI doesn't like UNC paths, this is checked and the script terminates if found. '========================================================================================== Set objShell = CreateObject("Shell.Application") Set objFolder = objShell.BrowseForFolder _ (WINDOW_HANDLE, "Pick your folder:", OPTIONS, DEFAULTSOURCEDIR) If objFolder Is Nothing Then MsgBox ("No Folder Chosen.") Wscript.Quit End If Set objFolderItem = objFolder.self strInputDir = objFolderItem.Path If InStr(strInputDir,"\\") Then MsgBox ("Unc paths cannot be used.") WScript.Quit End If '========================================================================================== 'Use WMI to search the directory for files, and collect them. '========================================================================================== strComputer = "." Set objWMIService = GetObject("winmgmts:\\" & strComputer & "\root\cimv2") Set colFiles = objWMIService.ExecQuery _ ("ASSOCIATORS OF {Win32_Directory.Name='" & strInputDir & "'} Where " _ & "ResultClass = CIM_DataFile") '========================================================================================== 'Create a textfile based on the (sub)directory name and write a basic .Asx header. '========================================================================================== strPlaylistFile = strInputDir & "\" & "_" & objFolderItem & ".asx" strASXHeader = "<ASX VERSION=""3.0"">" Set objFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject") Set objCreateStream = objFSO.CreateTextFile(strPlaylistFile, True, intTriStateFalse) With objCreateStream .WriteLine strASXHeader .Close End With '========================================================================================== 'Then, loop through the files found, filtering the extensions and build the content 'for the playlist file using asx syntax. Relative paths are supported, ' which makes this asx playlist more flexible to use. '========================================================================================== For Each objFile In colFiles If objFile.Extension = "avi" Then strFileName = objFile.FileName & "." & objFile.Extension strASXContainerHeader = "<ENTRY>" & vbCrLf strASXContent = vbTab & "<TITLE>" & objFile.FileName & "</TITLE>" & vbCrLf & _ vbTab & "<ABSTRACT>" & objFile.FileName & "</ABSTRACT>" & vbCrLf & _ vbTab & "<REF HREF=""" & objFile.FileName & "." & objFile.Extension & """/>" & vbCrLf strASXContainerFooter = "</ENTRY>" strASXEntry = strASXContainerHeader & strASXContent & strASXContainerFooter Set objAppendStream = objFSO.OpenTextFile(strPlaylistFile, intForAppending, False, intTriStateFalse) With objAppendStream .WriteLine strASXEntry .Close End With End If If objFile.Extension = "wmv" Then strFileName = objFile.FileName & "." & objFile.Extension strASXContainerHeader = "<ENTRY>" & vbCrLf strASXContent = vbTab & "<TITLE>" & objFile.FileName & "</TITLE>" & vbCrLf & _ vbTab & "<ABSTRACT>" & objFile.FileName & "</ABSTRACT>" & vbCrLf & _ vbTab & "<REF HREF=""" & objFile.FileName & "." & objFile.Extension & """ />" & vbCrLf strASXContainerFooter = "</ENTRY>" strASXEntry = strASXContainerHeader & strASXContent & strASXContainerFooter Set objAppendStream = objFSO.OpenTextFile(strPlaylistFile, intForAppending, False, intTriStateFalse) With objAppendStream .WriteLine strASXEntry .Close End With End If If objFile.Extension = "mpg" Then strFileName = objFile.FileName & "." & objFile.Extension strASXContainerHeader = "<ENTRY>" & vbCrLf strASXContent = vbTab & "<TITLE>" & objFile.FileName & "</TITLE>" & vbCrLf & _ vbTab & "<ABSTRACT>" & objFile.FileName & "</ABSTRACT>" & vbCrLf & _ vbTab & "<REF HREF=""" & objFile.FileName & "." & _ objFile.Extension & """ />" & vbCrLf strASXContainerFooter = "</ENTRY>" strASXEntry = strASXContainerHeader & strASXContent & _ strASXContainerFooter Set objAppendStream = objFSO.OpenTextFile(strPlaylistFile, intForAppending, False, intTriStateFalse) With objAppendStream .WriteLine strASXEntry .Close End With End If Next '========================================================================================== 'Write the closing tag at the end of the file. '========================================================================================== strASXFooter = "</ASX>" Set objAppendStream = objFSO.OpenTextFile(strPlaylistFile, intForAppending, False, intTriStateFalse) With objAppendStream .WriteLine strASXFooter .Close End With MsgBox ("Playlist " & strPlaylistFile & " completed.") Set objFSO = Nothing Set objCreateStream = Nothing Set objAppendStream = Nothing Set objFolder = Nothing |
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Je kan dit ook via Remote Desktop of VNC doen eventueel.NitSuA schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 12:52:
ik ben niet in het bezit van een grote tft tv maar maak nog gebruik van een oude diepe tv. Het zou vervelend zijn wanneer ik elke keer mijn tv aan moest zetten in mijn woonkamer wanneer ik een cdtje van het netwerk wil spelen.
[ Voor 5% gewijzigd door alt-92 op 06-01-2007 14:06 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Ik dacht uit je eerste post te moeten lezen dat het je juist erom ging dat je niet de TV aan wilde zetten om enkel een CD af te spelen?NitSuA schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 14:18:
ok, maar dan hebben we het dus over het clonen van het beeld. Dit vind ik nu niet echt een elegante oplossing van het probleem, omdat je dan nog steeds op het beeld vanalles ziet gebeuren.
De hele MCE interface is erop gebouwd via je primary display je User interface te laten zien.Kan je niet de touchscreen als primair display, en de tv als secundair en alleen bij tv beelden en foto's?
[ Voor 11% gewijzigd door alt-92 op 06-01-2007 14:26 ]
Mmmm, je verhaal klopt volgens mij wel alleen het verschillende resoluties bij 2 schermen kan volgens mij niet. Ik heb ook MCE draaien op me 21 inch scherm en me Philips breedbeeld tv en die kan maar tot 1024x768 wat als gevolg heeft dat mijn monitor ook terug schakelt als ik clone gebruik.Megamind schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 15:40:
Je kan wel op 2 monitoren werken, het enigste lastige is dat dus MCE zijn focus verliest als je op je je touchscreen ramt.. Je zou er eventueel wel een omweg voor kunnen vinden, maar wat voor OS / display wil je op je touchscreen willen weergeven? Het makkelijkst is een MCE kopie dus clonen van je beeld ja, dan kan je ook wel verschillende resoluties gebruiken met sommige videokaarten.
PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5
Anoniem: 84159
Anoniem: 101049
[ Voor 20% gewijzigd door ikweetniks op 17-03-2007 12:12 ]
Ja, daar is een plugin voor alleen moet je daarvoor dokken.ikweetniks schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 05:03:
Is het nou mogelijk om de mce remote van microsoft als een muis aan de praat te krijgen.
[ Voor 22% gewijzigd door WFvN op 17-03-2007 22:11 ]
O rly?WFvN schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 22:08:
[...]
Ja, daar is een plugin voor alleen moet je daarvoor dokken.
[edit]
ff snel gezocht en kwam dit tegen maar weet niet meer of ik deze geinstalleerd had:
http://thegreenbutton.com/forums/thread/90075.aspx
Ik heb hiermee op win2003 me MCE remote aan de gang gekregen, waarna ik een pakket: team-mediaportal geinstalleerd heb als mediacenter software...What is this all about?
Microsoft OEM a remote control to compliment their XP Media Centre Edition (MCE) which is attractively priced and designed and includes a USB-based IR Receiver. Both the remote and the operating system can be purchased separately and the remote will work to some degree with standard XP (service pack 2 is recommended). The remote allows you to control the PC (which is cool) and you can even teach it the TV on/off and volume up and down buttons so you can perform those functions from the MCE remote.
[ Voor 10% gewijzigd door Aapje op 17-03-2007 22:41 ]
Helemaal beneden in die topic staat dit:WFvN schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 22:08:
[...]
Ja, daar is een plugin voor alleen moet je daarvoor dokken.
[edit]
ff snel gezocht en kwam dit tegen maar weet niet meer of ik deze geinstalleerd had:
http://thegreenbutton.com/forums/thread/90075.aspx
[ Voor 36% gewijzigd door WFvN op 20-03-2007 15:58 ]
Niet dat ik weet maar heb wel een heel belangrijke.icegodd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 18:48:
welke merk/type van lce/vfd hebben jullie voor je mce?
is ergens een opsommig van verschil tussen vista mce en mce 2005
Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.
En wat een goed werkende installatie en vertaling heeft dat programma. Degene die dat gedaan heeft is echt heel erg goed.redyak schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 15:35:
[...]
Niet dat ik weet maar heb wel een heel belangrijke.
Streamen van een Sambaserver met geripte DVD's is onder MCE 2005 standaard mogelijk onder Vista MCE niet. Daarvoor je dan de plugin MyMovies2 installeren. Werkt perfect trowuens.
[ Voor 46% gewijzigd door daanNL op 28-05-2007 12:27 ]
Anoniem: 22473
Anoniem: 22473
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Heb hier nu een Vista Ultimate systeem draaien met daarop Media Center maar die kan die bestanden nog niet eens lezen. Dus ik was al bang dat ik alles moest gaan converteren.BaBoOn schreef op maandag 18 juni 2007 @ 00:11:
Je kan gewoon vob's afspelen als het dvd directory's zijn zoals: VIDEO_TS etc...
Dus dvdmap\video_ts, als je dan met het Video menu naar die dvdmap browsed dan opent ie het alsof 't een dvd is
Bij mij werkte 't iig op MCE 2005, heb je cyberlink gebruikt voor de MPEG plugin?R-Alph schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 14:17:
[...]
Heb hier nu een Vista Ultimate systeem draaien met daarop Media Center maar die kan die bestanden nog niet eens lezen. Dus ik was al bang dat ik alles moest gaan converteren.
Moet vanmiddag Media Center 2005 eens installeren op een andere computer en dan even testen. Bedankt voor de info in ieder geval
Anoniem: 37526
Dan doe je echt iets fout, je video files moeten wel echt conform de DVD structuur zijn. Heb je wel correcte DVD decoders enz geinstalleerd. Ik draai zowel vista als mce2005, en beide doen dit prima.R-Alph schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 14:17:
[...]
Heb hier nu een Vista Ultimate systeem draaien met daarop Media Center maar die kan die bestanden nog niet eens lezen. Dus ik was al bang dat ik alles moest gaan converteren.
Moet vanmiddag Media Center 2005 eens installeren op een andere computer en dan even testen. Bedankt voor de info in ieder geval
edit 2, ik zie hele tegenstrijdige berichten, ik zou Hauppauge toch bellen en vragen of model 1063 ook FM heeft. (aansluiting is niet persé nodig, hij kan dit ook splitsen)Included in the WinTV-PVR-150 MCE-Kit:
WinTV-PVR-150 MCEboard with Analogue TV tuner,and hardware MPEG-2 audio/video encoder, FM radio.
Media Center remote control transmitter, receiver ('beanbag') and "blaster"
WinTV-PVR Media Center Installation CD-ROM includes:
WinTV-PVR-150 driver for Windows XP Media Center Edition and Windows XP
[ Voor 121% gewijzigd door |sWORDs| op 24-06-2007 20:25 ]
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 25-06-2007 01:35 ]
Met daaronder het rijtje met alle upgrade kits, en dus ook de 1063. Gelijk maar besteld, met de vriendelijke vraag of ze dit door op de doos te kijken kunnen bevestigenWinTV MCE-Kits add analogue cable TV or DVB-T digital TV reception to Media Center. Watch TV or listen to radio with Media Center’s MyTV and MyRadio. The WinTV MCE-Kits are complete Media Center TV tuner upgrade kits, and include a certified Media Center remote control, IR receiver plus IR transmitter (certified Media Center remote controls alone have an estimated RRP of £20.00 inc VAT). These kits also run under Windows XP.
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 27-06-2007 01:36 ]
Hoe converteer je ze naar xvid? Naar mpeg is niet zo moeilijk, en rechtstreeks kan volgens mij niet. Twee keer converteren (eerst naar mpeg en dan naar xvid) lijkt me ook zo omslachtig.alt-92 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 23:02:
Niet in MCE nee, want daar is de interface ook niet echt geschikt voor
Maar is dat dan echt een probleem? DVRMStoolbox met SA of ComSkip kan dat ook voor je doen, uit het zicht en achteraf, compleet hands-off.
Ik gebruik zelf trouwens Crunchie samen met DVRMSToolbox om na 7 dagen opnames naar XviD (2pass, 2500 fr) te converteren.
Werkt erg goed kan ik zeggen.
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X
Begijp ik het nu niet of hoe zit dat? De PVR 150 (gelijk aan de dual pvr 500) die DVB-T ondersteund?Anoniem: 37526 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 01:35:
En nog als bevestiging: ENG_trifold_(PACK-PKTGUIDE-V2.0-ENG).pdf
[...]
Met daaronder het rijtje met alle upgrade kits, en dus ook de 1063. Gelijk maar besteld, met de vriendelijke vraag of ze dit door op de doos te kijken kunnen bevestigen
Hoe krijg jij uberhaupt de resolutie van de tv-out ingesteld op breedbeeld ?? Daar loop ik al vast..Anoniem: 37526 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 00:15:
Geqxon is bij deze een tevreden (en stiekem ook trotse) MCE gebruiker!
Geweldig systeem, al heb na de R2 update toch wel een heikel punt opgemerkt. Als ik in Windows zit en MCE op de achtergrond heb, gaat alles prima. Maar zodra MCE "actief" in de voorgrond staat, switched hij automatisch naar een andere resolutie. Geen ramp an sich, maar mijn CRT TV gaat dan nerveus flikkeren. Als ik het beeld op 720 * 480 (486) zet, dan is het beeld wel goed.
Mijn vraag dus: Hoe stel ik binnen MCE de automatisch schermresolutie goed in? Ik gok dat hij naar 640 * 480 klapt, iets dat ik liever vermijdt. Alvast bedankt!
bronPAL (resolution 720 x 486)
D-1 PAL (resolution 720 x 576)
D-1 PAL Square Pix (resolution 768 x 576)
[ Voor 71% gewijzigd door |sWORDs| op 07-07-2007 20:04 ]
De 2004 versie is veel groter. Van de 2005 versie zijn er twee, eentje met programeerbare volume en tv aan/uit knoppen en eentje met niet programeerbare knoppen.generator schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 11:17:
Ik heb laatst bij Salland Automatisering de Microsft MCE remote gekocht. Krijg ik doodleuk een goedkope versie van hauppauge of iets dergelijks.
Nou heb ik uiteindelijk nu mijn geld terug, omdat ze de Microsoft versie helemaal niet verkopen (maar wel als dusdanig aanprijzen op hun site).
Maar weet iemand waar de Microsft MCE remote 2005 verkocht word. Het moet dus echt de 2005 versie zijn. En wat is precies het verschil tussen de gewone en de 2005 versie? Ik begreep dat de 2005 versie 2 aan/uit knoppen heeft, en dat je de functie van bepaalde knoppen kan veranderen.
Klopt dit?
P.s: ik zou de remote bij voorkeur in een echte winkel kopen, omdat ik anders al gauw een tientje aan verzendkosten kwijt ben. Iemand een adresje? (woon in Leeuwarden)
[ Voor 11% gewijzigd door |sWORDs| op 10-07-2007 11:48 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq