[XP MCE] Media Center 2005 Tips & Tricks

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 55.892 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-06 23:58

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

MeIsTwisted schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 20:12:
talpa doet het nu ook met mce guider :)
Talpa doet het zelfs al een tijdje met de standaard guide, geen mceguider voor nodig hoor (UPC-Eindhoven)
Het kanaal heet nog wel Nickelodeon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48656

http://www.xpmce.nl/ipb/index.php?showtopic=2054
Hier wordt uitgelegd hoe je kunt instellen om uitzendingen van talpa terug te kijken :*)
(vervuilt het je hdd ook niet :X )

Maar ik kan me voorstellen dat sommige mensen absoluut geen talpa kijken O-)
Daarvoor is er een plugin genaamd MTV overdrive en écht de moeite waard!! Namelijk zelf videoclips uitzoeken en terug kijken...
http://www.xpmce.nl/ipb/i...066&view=findpost&p=12940

[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 48656 op 25-10-2005 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ilovetechno
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-06 04:06
SlowikPL schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 19:16:
Hoi,

eff een dome vraag :

Ik heb de Microsoft Wireless Remote Keyboard gekocht voor normale gebruik mer windows XP Pro ............ waar kan ik nu de onvanger koper , want deze zat er niet bij ?
Deze werkt op de ontvanger van de MCE remote :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06 15:03
je moet dan alleen wel ffies de update binnen halen anders werken alleen je mce knoppen op het toetsenboard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 93354

Ik heb nu ook mce werkend (helaas wel met een tulp aansluiting ipv svideo wat dus niet op de kaart zat wat de verkoper wel zij. Mjah het is ook maar een fx5200 van 40 euro) maar is er ook een manier om de zwarte balken die mce toevoegd bij een dvd weg te halen? ik heb zeg naar die zwarte balken die je standaart ziet (bv met powerdvd) maar mce voegt er nog eens balken aan toe maar ik kan geen optie vinden om die weg te krijgen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CRpt3r55
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:30
druk op het knopje "i" op je remote, en dan kan je in zoomen en uit zoomen.

Etuuuuuh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:00
MeIsTwisted schreef op vrijdag 23 september 2005 @ 00:39:
hier een link naar een site met een MCE update (roll-up 2):
http://www.xpmce.nl/ipb/index.php?showtopic=1972

Verbeteringen:
  • Beelscherm Resolutie veranderen vanuit Media Center
  • Wat aanpassingen in Tv of Beeldscherm configureren
  • Optimalisatie
  • Verbeterde gids(filter)
  • Internet Beveiliging (laat alleen maar zien of je over een beveligde verbinding je internet voert...)
  • Verbeterde Online Spotlight
  • Verbeterde zoom-functie
  • Nieuwe Teletekst engine
  • Processor (aantal, welke) en geheugen (hoeveel) staat onder 'Over Media Center' en dan 'Softwareversie'
Ik heb hem er alweer afgegooid, omdat hij alleen op mijn primaire scherm goed deed, op andere schermen, was mce nu opeens helemaal zwart.
toon volledige bericht
Er is nu een Update Rollup voor Update Rollup 2 welke o.a. het volgende oplost :

• Electronic Program Guide shows scrambled DVB-T channels.
• DVB-T services are not found.
• Teletext subtitles disappear after you use transport controls.
• A playback initialization error occurs on resume when you suspend or hibernate a computer that is playing a DVD.
• Interoperability with some third-party TV software.
• Support for additional optical media drives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:44
Nog een linkje met uitleg over nummerweergave / caller id in Windows Media Center 2005:
http://mce.sysrq.nl/Nummerweergave.asp

Ik heb nummerweergave op deze manier werkend gekregen, dus ik heb er gelijk maar een mini tutorial van gemaakt. :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
nou ik dacht voor dat ik de xbox 360 ga kopen, ff update rollup 2 installeren...

wat dacht je...
mn tv kaart doet het nou niet meer in mce!

vandaag een schone installatie gedaan van mce05
tv kaart geinstalleerd, hij deed het prima... tot ik update rollup 2 installeerde...
toen deed hij niets meer...

ik heb een Hauppauge PVR-350.

hij deed het altijd prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

En dat zelfde geintje heb ik met mijn club3d zap tv1000 kaart, terwijl mijn oem pvr 150 het wel doet met update 2 op een andere pc.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 85748

edgarf28 schreef op maandag 28 november 2005 @ 19:24:
nou ik dacht voor dat ik de xbox 360 ga kopen, ff update rollup 2 installeren...
Misschien ligt het aan die xbox :X :+ :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-06 21:55

Zjemm

...

Gister windows update gedraaid waarna alle tv zenders heel ergwazig waren... kreeg het niet meer goed. dus maar even een systeem herstel gedaan dan maar geen update

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Laatst online: 08-05 08:49

Elektronicanet

Leds do it!

marco899 schreef op maandag 28 november 2005 @ 19:53:
En dat zelfde geintje heb ik met mijn club3d zap tv1000 kaart, terwijl mijn oem pvr 150 het wel doet met update 2 op een andere pc.
Ik heb ook de Club3d ZAP TV1000. In eerste instantie gaf hij aan geen hardware tuner gevonden te hebben. Toen heb ik van alles geprobeerd, uiteindelijk kaart in een ander slot gestoken zodat hij 'm opnieuw ging installeren. Toen gereboot (was eigenlijk niet nodig, maar anders doet ie het nog niet), en toen werkte het weer gewoon. Mét rollup 2 :)

[ Voor 53% gewijzigd door elevator op 03-12-2005 10:00 ]

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milenco
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:13
Ik heb op m'n SCART kabel op pin 8 12 volt gezet (rechtstreeks uit m'n PC). Op deze manier springt de TV automatisch naar het AV kanaal als ik hem aandoe. Scheelt weer een remote. :)

12v op pin 8 dus:
Afbeeldingslocatie: http://pinouts.ru/connectors/scartf.gif

[ Voor 11% gewijzigd door Milenco op 04-12-2005 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102173

Ik heb een vraag, misschien wel een hele domme vraag. Ik wil misschien ook een mediacenter aanschaffen en dus op de tv aansluiten. Hoe wordt het mediacenter aangesloten op de tv via de tv-kaart of via de videokaart???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-06 18:53

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Anoniem: 102173 schreef op woensdag 14 december 2005 @ 16:34:
Ik heb een vraag, misschien wel een hele domme vraag. Ik wil misschien ook een mediacenter aanschaffen en dus op de tv aansluiten. Hoe wordt het mediacenter aangesloten op de tv via de tv-kaart of via de videokaart???
Deze vraag heb ik op got al minstens 40x langs zien komen, tevens heeft microsoft hele mooie documenten die je dit uitleggen.

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaBuz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-03 19:33
Anoniem: 102173 schreef op woensdag 14 december 2005 @ 16:34:
TV-out van je videokaart... en zoals hierboven ook al wordt gezegd, dit had je best even op kunnen zoeken....

• Sir Dancelot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-06 12:02
Sterker nog...wat staat er in de éérste posting van deze thread? Dit is een TIPS & TRICKS en géén Q&A. Nou nog maar weer wachten op een modje die de boel weer mot opruimen...
|:(

Dus mensen; reageer dan ook niet op die vragen want dan heeft de mod alleen maar meer troep op te ruimen!

[ Voor 27% gewijzigd door Sir Dancelot op 15-12-2005 11:22 ]

Whatever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 10:37

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Ik ben op zoek naar dé truc om de afstandsbediening te programmeren.
In de topicstart staat de afbeelding van het type wat ik heb. Tja, daar staat ook de beschrijving maar net als anderen, gaan bij mij gaat de backlight niet uit als ik de knoppen DVDmenu en OK ingedrukt houd. Ook niet na 20 seconden ingedrukt houden.

'Bugje' van MS?

Wie weet hoe ik m'n RC kan programmeren?

[edit]
Ik denk dat ik het weet..... mijn remote LIJKT op die in de topicstart. Er zit slechts één verschil; die op de afbeelding bevat 2 powerknoppen; 1 voor PC en 1 voor TV. De mijne heeft die voor TV niet.

[ Voor 24% gewijzigd door WFvN op 12-01-2006 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [RNMC] Viper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:58

[RNMC] Viper

📱13mini ⌚️8 💻14" M1

Heeft iemand de plugin Media Center Refresher gebruikt en/of in bezit?

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103563

Milenco schreef op zondag 04 december 2005 @ 22:51:
Ik heb op m'n SCART kabel op pin 8 12 volt gezet (rechtstreeks uit m'n PC). Op deze manier springt de TV automatisch naar het AV kanaal als ik hem aandoe. Scheelt weer een remote. :)

12v op pin 8 dus:
[afbeelding]
zet je op pin 8 6 Volt, dan weet de tv dat ie op 16:9 moet springen voor het AV kanaal ipv op 4:3 voor het AV kanaal ( =>dat krijg je op 12 Volt, zoals hiervoor al gepost was)

mvg
mooseman007

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:43
Anoniem: 103563 schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 17:44:
[...]

zet je op pin 8 6 Volt, dan weet de tv dat ie op 16:9 moet springen voor het AV kanaal ipv op 4:3 voor het AV kanaal ( =>dat krijg je op 12 Volt, zoals hiervoor al gepost was)

mvg
mooseman007
Is er eigenlijk ook een manier om dit te doen zonder dat er een kabel uit je PC moet komen lopen? Dat je pin 8 kan doorverbinden met andere SCART pinnen zodat hij áltijd overschakelt op je MCE bak?

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 103563

OnTracK schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 18:14:
[...]
Is er eigenlijk ook een manier om dit te doen zonder dat er een kabel uit je PC moet komen lopen? Dat je pin 8 kan doorverbinden met andere SCART pinnen zodat hij áltijd overschakelt op je MCE bak?
ja, en zelfs heel eenvoudig (toch als je 16:9 wil): volgens de specs is 6 Volt nodig, maar is een range tussen 4,5 en 7,5 Volt mogelijk. als je dus een breedbeeldtv gebruikt, is een draadje naar de usb poort in principe voldoende, want die levert 5 Volt. uiteraard is een kleine bufferschakeling wel interessant om de usbpoort te beschermen.

alle details over scart vind je bv hier: http://www.digitalspy.co.uk/satellite/scart/

tot zover deze aanvulling. meer uitweidingen hieromtrend horen eerder thuis in het gedeelte casemodding en elektronica op dit forum.

mvg
mooseman007

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 103563 op 12-01-2006 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Milenco schreef op zondag 04 december 2005 @ 22:51:

12v op pin 8 dus:
[afbeelding]
Je kan ook een Logitech Harmony kopen voor een paar tientjes, en je gooi AL je andere remotes weg. Ik heb er een, en ff ding updaten via internet/usb, en ik heb mn TV, Tuner en MCE remote niet meer nodig....
heel erg relaxed zappe, het ding ondersteund macro opties, om via 1 knop een hele lading commando`s te versturen echt idiaal...

Can`t live without the mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Niet online
Toevallig, dit is net gefixt in de update rollup 3 van afgelopen week...

[edit] Ik doel daarmee met het probleem dat na resume van S1 of S3 er framedrops/ stuttering voorkomt.

[ Voor 14% gewijzigd door siepeltjuh op 26-01-2006 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellbringer
  • Laatst online: 15-05 11:10

hellbringer

Weeeeeeee!

Als je een Asus Pundit gebruikt i.c.m. een PVR500 of PVR150 en Windows MCE2005, gebruik dan de beta bios vanaf de Asus site of vanaf het Hauppauge forum. Dit zorgt dat de PCI goed werkt met Windows en je dus normaal TV kan kijken zonder dat je CPU gebruik naar 100% gaat.

Als je jezelf afvraagt of een PVR500 in een Pundit pas: Ja dit past (mist je bereid bent je Pundit iets te modden, zie: 1, 2, 3, 4 met iets als dit)

Ik sta uiteraard niet in voor de gevolgen en het verlies van garantie, vingers en/of ledematen.

[ Voor 6% gewijzigd door hellbringer op 28-01-2006 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Majapro
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 24-05 06:12

Majapro

Deventer

jeetje hoe voorkom je nu dat al die slijp rotzooi in je kast komt :+

"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 11649

Sinds vandaag is MCE Browser te downloaden. http://www.anpark.com/software.aspx Zou op zich een leuk stukje software moeten zijn maar ik krijg vaak een compleet wit scherm en zoomen lukt niet. Gek genoeg heeft het in het begin wel even gewerkt (geen wijzigingen aangebracht).

Afbeeldingslocatie: http://www.anpark.com/Images/MCEBrowser/MCEBrowser_Start.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.anpark.com/Images/MCEBrowser/MCEBrowser_Zoom.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellbringer
  • Laatst online: 15-05 11:10

hellbringer

Weeeeeeee!

promaja schreef op zondag 29 januari 2006 @ 14:14:
jeetje hoe voorkom je nu dat al die slijp rotzooi in je kast komt :+
Heel simpel hoor, het bovenste kapje van de koeler is makkelijk los te schrieven van de rest van de koeler.
Dus ff het kapje eraf, ff demelen en kapje er weer op.
Zonder kap kan dus ook, maar dan liep de temp al gouw naar de 65 a 70 graden, nu rond de 50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-02-2024
Ik heb al een beetje vluchtig gezocht in dit topicje, maar kon het niet vinden.

Ik heb iets opgenomen met Media Center. Ik wil het nu opslaan zodat ik m op internet kan zetten. dus converten naar een normaal bestandstype. maar daar heeft ie geen zin in.

Is daar een programma voor ofzo?

BVD :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84954

DVRMSToolbox zet je bestand om naar mpg zodat je het kan bewerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heuving
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 24-02-2024
Anoniem: 84954 schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 21:59:
DVRMSToolbox zet je bestand om naar mpg zodat je het kan bewerken.
Mijn dank is zeer groot. Het zou toch jammer zijn als ik niet mijn optreden op TV kon delen met de rest van het WWW ;)

Erg fijn programma trouwens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3style
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-06 09:20

3style

...

Pierre_nr1 schreef op zondag 12 maart 2006 @ 21:38:
Ik heb al heel wat gelezen nu, maar kwam het nog niet tegen. Mocht het wel zo zijn, excuses. Maar is het mogelijk vanuit Windows XP Pro een update te doen naar Media Center 2005?
Op Greenbutton is hierover een duidelijk stappenplan te vinden. In mijn geval was het in 3/4 uur geklaard en het werkt perfect. Spaarde mij veel tijd om alle apps en games weer te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat reacties verwijderd - dit topic is geen 'vraag maar raak' topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113495

Een video-playlist-creator voor MCE (een veel gemiste feature):

http://www.thegreenbutton...rumID=26&MessageID=153659

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre_nr1
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:26
Ik heb mijn digitale tv van KPN (via een Samsung single tuner) aan de praat gekregen in MCE. Ik heb deze via een scart naar s-video converter op de s-video aansluiting van mijn TV-kaart. Het geluid heb ik aangesloten via de geluid-uit connector van de Samsung en deze op mijn surroundset aangesloten. Het beeld is uitstekend alleen mijn probleem is dat het geluid een aantal seconden vooruit loopt op het beeld. Ik heb al verschillende topics er op doorgelezen, maar geen antwoord kunnen vinden. Wie weet raad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Bekend probleem. Sommige geluidskaarten kan je instellen om het geluid wat te vertragen. Mijn onboard kaart heeft die mogelijkheid helaas niet. Verder ben ik ook nog geen andere mogelijkheden tegengekomen helaas.

Ik zit ineens wel met een ander wazig probleem. Zonder instellingen te hebben gewijzigd, geeft een DVD geen geluid meer (DVD geeft natuurlijk geen geluid maar de geluidsporen klinken niet uit de boxen) terwijl de rest (geluiden van MCE zelf, radio, TV) het nog wel doet.

[ Voor 40% gewijzigd door WFvN op 15-03-2006 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WFvN schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 19:24:
Bekend probleem. Sommige geluidskaarten kan je instellen om het geluid wat te vertragen. Mijn onboard kaart heeft die mogelijkheid helaas niet. Verder ben ik ook nog geen andere mogelijkheden tegengekomen helaas.

Ik zit ineens wel met een ander wazig probleem. Zonder instellingen te hebben gewijzigd, geeft een DVD geen geluid meer (DVD geeft natuurlijk geen geluid maar de geluidsporen klinken niet uit de boxen) terwijl de rest (geluiden van MCE zelf, radio, TV) het nog wel doet.
De coded voor de dvd opnieuw installeren? Dat al geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Anoniem: 85748 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 20:42:
[...]

De coded voor de dvd opnieuw installeren? Dat al geprobeerd?
nope, nog niet maar het is het proberen waard.

[edit]

Dat heeft geholpen. Ik snap het overigens niet helemaal omdat het probleem niet ontstaan is na installeren van zo'n mega-codec-pack want anders was ik er zelf wel opgekomen om de codec te veranderen. Maakt ook niet uit, het heeft geholpen. Thanx

[ Voor 36% gewijzigd door WFvN op 17-03-2006 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Pierre_nr1 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 19:19:
Ik heb mijn digitale tv van KPN (via een Samsung single tuner) aan de praat gekregen in MCE. Ik heb deze via een scart naar s-video converter op de s-video aansluiting van mijn TV-kaart. Het geluid heb ik aangesloten via de geluid-uit connector van de Samsung en deze op mijn surroundset aangesloten. Het beeld is uitstekend alleen mijn probleem is dat het geluid een aantal seconden vooruit loopt op het beeld. Ik heb al verschillende topics er op doorgelezen, maar geen antwoord kunnen vinden. Wie weet raad?
Je hebt het verkeerd aangesloten. Je moet het geluid van de decoder via de tvkkaart laten gaan, en je geluidskaart op de surroundset aansluiten. Mce heeft een buffer, dat is wat je nu hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WFvN schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 20:50:
[...]

nope, nog niet maar het is het proberen waard.

[edit]

Dat heeft geholpen. Ik snap het overigens niet helemaal omdat het probleem niet ontstaan is na installeren van zo'n mega-codec-pack want anders was ik er zelf wel opgekomen om de codec te veranderen. Maakt ook niet uit, het heeft geholpen. Thanx
np ;)
kan me vaag herinneren dat ik dit ook een keertje aan het handje had, en toen werkte het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159729

Post weggehaald wegens crossposten

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 159729 op 02-07-2006 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Anoniem: 159729 schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 23:17:
Beste Tweakers,

Ik ben al een tijdje bezig met het maken van een leuke MCE/HTPC voor het kijken en opnemen van tv, radio enz.

Nou vroeg ik mij eigenlijk af, gaat de configuratie, die ik wil maken, vlekkenloos werken in combinatie met MCE 2005 ?

Dan gelet op de CPU, Video, Enz

...
Dit kun je beter hier vragen, zie ook de topic waarschuwing onderin. En lees dan meteen dat topic eens door, staat meer dan voldoende om je duidelijk te maken wat een dvd decoder is (google moet dat ook kunnen doen) en waarom je hardware keuze niet erg logisch is.

En crossposten wordt niet echt op prijs gesteld. Stel je vraag duidelijk en vertel wat er allemaal al mis is gegaan in het verleden met mce (nogal wat gezien je posthistory) en zoek zo veel mogelijk zelf uit, (met mce topics en google) hierna zijn er meer dan voldoende mensen die je de juiste kant op willen helpen.

[ Voor 87% gewijzigd door |sWORDs| op 02-07-2006 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159729

sWORDs schreef op zondag 02 juli 2006 @ 11:03:
[...]

Dit kun je beter hier vragen, zie ook de topic waarschuwing onderin. En lees dan meteen dat topic eens door, staat meer dan voldoende om je duidelijk te maken wat een dvd decoder is (=DVD decoders (voor het bekijken van TV, DVD)) (google moet dat ook kunnen doen) en waarom je hardware keuze niet erg logisch is.
Zou je dit mischien kunnen uitleggen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Wellicht een kleine kick, maar ik ben ook begonnen met MC maar is er ergens een soort van SDK te verkrijgen waarin staat welke kleuren e.d. er gebruikt worden in windows en gifjes of jpgjes van de knoppen zodat ik mijn eigen programma's netjes kan intergreren in windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennart_1337
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 10-06 22:26
Ik heb MCE 2005 met een haupage 500 kaart (met 2 tuners erop), amd 2500+ cpus, 1 gig ram, ati 9800pro videokaart met de laatste drivers.
Ook staat de autopatcherXP novemer editie erop.

Alles werkt goed alleen als ik de computer opnieuw opstart is MCE alle zenders kwijt!, de zenders staan er nog wel allemaal op alleen klopt het kanaal/frequentie niet meer waardoor ik naar alleen ruis zit te kijken.

Op dit forum http://www.hauppauge.tv/h...sion/index.php/t3009.html zag ik dat meer mensen er last van hadden en was er zelfs iemand die het zelfde probleem op 4 computes had!
Maar tot nu toe nergens een oplossing....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik vond het een onhandelbaar en ongemakkelijk ding.
Vandaar dat ik zelf een vbscript heb gemaakt om een video playlist te kunnen maken:

VBScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
114
115
116
117
118
119
120
121
122
123
124
125
126
127
128
129
130
131
132
133
134
135
136
137
138
139
140
'==========================================================================================
'Windows MCE does not support making Video playlists, at least not Out of the box.
'There are some nice addons, but these tend to be a bit cumbersome.
'So, here's a VBscript that searches a given folder for avi, wmv, and mpg files and
'generates a playlist in that folder.
'
'==========================================================================================

Const WINDOW_HANDLE = 0
Const OPTIONS = 0
Const intTriStateFalse = 0
Const intForAppending = 8

Dim objFSO, objShell
Dim objFile, colFiles, objFolder
Dim objCreateStream
Dim objAppendStream
Dim strPlaylistFile, strInputDir, strComputer, strFileName
Dim strASXHeader, strASXContainerHeader, strASXContent, strASXContainerFooter, strASXFooter

'Browse to the folder containing your video files.
'Since WMI doesn't like UNC paths, this is checked and the script terminates if found.

Set objShell = CreateObject("Shell.Application")
Set objFolder = objShell.BrowseForFolder _
    (WINDOW_HANDLE, "Pick your folder:", OPTIONS, DEFAULTSOURCEDIR)

If objFolder Is Nothing Then
        MsgBox ("No Folder Chosen.")
        Wscript.Quit
    End If

Set objFolderItem = objFolder.self
strInputDir = objFolderItem.Path

If InStr(strInputDir,"\\") Then
        MsgBox ("Unc paths cannot be used.")
        WScript.Quit
    End If
'Use WMI to search the directory for files, and collect them.

strComputer = "."
Set objWMIService = GetObject("winmgmts:\\" & strComputer & "\root\cimv2")

Set colFiles = objWMIService.ExecQuery _
    ("ASSOCIATORS OF {Win32_Directory.Name='" & strInputDir & "'} Where " _
        & "ResultClass = CIM_DataFile")

'Create a textfile based on the (sub)directory name and write a basic .Asx header.

strPlaylistFile = strInputDir & "\" & "_" & objFolderItem & ".asx"
strASXHeader = "<ASX VERSION=""3.0"">"   
Set objFSO = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")
Set objCreateStream = objFSO.CreateTextFile(strPlaylistFile, True, intTriStateFalse)
    With objCreateStream
        .WriteLine strASXHeader
        .Close
    End With
'Then, loop through the files found, filtering the extensions and build the content
'for the playlist file using asx syntax. Relative paths are supported,
' which makes this asx playlist more flexible to use.

For Each objFile In colFiles

If objFile.Extension = "avi" Then
        strFileName = objFile.FileName & "." & objFile.Extension
        strASXContainerHeader = "<ENTRY>" & vbCrLf 
        strASXContent = vbTab & "<TITLE>" & objFile.FileName & "</TITLE>" & vbCrLf & _ 
         vbTab & "<ABSTRACT>" & objFile.FileName & "</ABSTRACT>" & vbCrLf & _ 
         vbTab & "<REF HREF=""" &  objFile.FileName & "." & objFile.Extension & """/>" & vbCrLf
        strASXContainerFooter = "</ENTRY>"
        strASXEntry = strASXContainerHeader & strASXContent & strASXContainerFooter

Set objAppendStream = objFSO.OpenTextFile(strPlaylistFile, intForAppending, False, intTriStateFalse)
        With objAppendStream
            .WriteLine strASXEntry
            .Close
        End With
    End If

If objFile.Extension = "wmv" Then
         vbTab & "<REF HREF=""" &  objFile.FileName & "." & objFile.Extension & """ />" & vbCrLf
        strASXEntry = strASXContainerHeader & strASXContent & strASXContainerFooter

Set objAppendStream = objFSO.OpenTextFile(strPlaylistFile, intForAppending, False, intTriStateFalse)
        With objAppendStream
            .WriteLine strASXEntry
            .Close
        End With
    End If

If objFile.Extension = "mpg" Then
         vbTab & "<REF HREF=""" &  objFile.FileName & "." & _
          objFile.Extension & """ />" & vbCrLf
        strASXEntry = strASXContainerHeader & strASXContent & _ 
        strASXContainerFooter

With objAppendStream
            .WriteLine strASXEntry
            .Close
        End With
    End If

Next
'Write the closing tag at the end of the file.
strASXFooter = "</ASX>"        
With objAppendStream
.WriteLine strASXFooter
.Close
End With

MsgBox ("Playlist " & strPlaylistFile & " completed.")

Set objFSO = Nothing
Set objCreateStream = Nothing
Set objAppendStream = Nothing
Set objFolder = Nothing

Voor de meer visueel ingestelden onder ons heb ik er ook nog een .hta van gebakken:

Afbeeldingslocatie: http://www.alt-92.net/zooi/playlistgenerator.jpg

Download

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitSuA
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-05 21:44
even een vraagje aan de kenners:

ik wil in mijn huis een multimedia hart hebben, dus een kast waarmee ik tv kijk, waar al mijn muziek op staat en waar iedereen zijn bestanden en foto's op kan zetten. Kortom, ik dacht aan MCE.

Nu het volgende:

ik ben niet in het bezit van een grote tft tv maar maak nog gebruik van een oude diepe tv. Het zou vervelend zijn wanneer ik elke keer mijn tv aan moest zetten in mijn woonkamer wanneer ik een cdtje van het netwerk wil spelen.

Mijn oplossing:

Is het mogelijk de MCE kast in de hoek van de kamer te plaatsen en deze te besturen dmv een 7inch touch screen schermpje? dan kan ik altijd mijn cd's browsen zonder tv aan te hoeven zetten. Op mijn tv wil ik dan enkel de tv beelden van de MCE. Is MCE in staat de interface en de tv beelden op deze manier van elkaar te scheiden? En is MCE ook in staat aangestuurd te worden dmv een touchscreen schermpje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

NitSuA schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 12:52:
ik ben niet in het bezit van een grote tft tv maar maak nog gebruik van een oude diepe tv. Het zou vervelend zijn wanneer ik elke keer mijn tv aan moest zetten in mijn woonkamer wanneer ik een cdtje van het netwerk wil spelen.
Je kan dit ook via Remote Desktop of VNC doen eventueel.
Als de bijgeleverde Touchscreen drivers/software het ondersteunen moet je die ook kunnen gebruiken, alleen zal je dan wel rekening moeten houden met het klonen van je beeldscherm over de 7" en de TV.

Resolutie-problemen zijn bij sommige videokaarten dan wel te verwachten.
Verschil TV (800x600 of 1024x768) en Touchscreen TFT met 640x480 bijvoorbeeld....

Misschien dat je dan met bijvoorbeeld Powerstrip daar aanpassingen in zal moeten brengen.

[ Voor 5% gewijzigd door alt-92 op 06-01-2007 14:06 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitSuA
ok, maar dan hebben we het dus over het clonen van het beeld. Dit vind ik nu niet echt een elegante oplossing van het probleem, omdat je dan nog steeds op het beeld vanalles ziet gebeuren. Kan je niet de touchscreen als primair display, en de tv als secundair en alleen bij tv beelden en foto's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

NitSuA schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 14:18:
ok, maar dan hebben we het dus over het clonen van het beeld. Dit vind ik nu niet echt een elegante oplossing van het probleem, omdat je dan nog steeds op het beeld vanalles ziet gebeuren.
Ik dacht uit je eerste post te moeten lezen dat het je juist erom ging dat je niet de TV aan wilde zetten om enkel een CD af te spelen?
Dan ziet toch niemand wat er precies gebeurt? :)
Kan je niet de touchscreen als primair display, en de tv als secundair en alleen bij tv beelden en foto's?
De hele MCE interface is erop gebouwd via je primary display je User interface te laten zien.
Dus nee, dat werkt niet.

[edit]
Eventueel een omweg:

http://www.microsoft.com/...ardresults.asp?Product=42

wellicht dat je met SendKeys (VBscripting) dan nog wat kan doen?

[ Voor 11% gewijzigd door alt-92 op 06-01-2007 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitSuA
ok, bedankt! ik zal eens op de site van microsoft kijken en terug posten als ik iets leuks heb gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Je kan wel op 2 monitoren werken, het enigste lastige is dat dus MCE zijn focus verliest als je op je je touchscreen ramt.. Je zou er eventueel wel een omweg voor kunnen vinden, maar wat voor OS / display wil je op je touchscreen willen weergeven? Het makkelijkst is een MCE kopie dus clonen van je beeld ja, dan kan je ook wel verschillende resoluties gebruiken met sommige videokaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Operations
  • Laatst online: 08-06 22:34
Megamind schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 15:40:
Je kan wel op 2 monitoren werken, het enigste lastige is dat dus MCE zijn focus verliest als je op je je touchscreen ramt.. Je zou er eventueel wel een omweg voor kunnen vinden, maar wat voor OS / display wil je op je touchscreen willen weergeven? Het makkelijkst is een MCE kopie dus clonen van je beeld ja, dan kan je ook wel verschillende resoluties gebruiken met sommige videokaarten.
Mmmm, je verhaal klopt volgens mij wel alleen het verschillende resoluties bij 2 schermen kan volgens mij niet. Ik heb ook MCE draaien op me 21 inch scherm en me Philips breedbeeld tv en die kan maar tot 1024x768 wat als gevolg heeft dat mijn monitor ook terug schakelt als ik clone gebruik.

PC1: ASUS B650-Plus WiFi -- 9900X incl. X72 -- 64GB DDR5-6000Mhz -- Kingston Fury Renegade G5 2TB -- HP Z43 | Servers: 2x DELL R730 -- E5-2660 v4 -- 192GB -- Synology DS3617xs: 4x1,92TB SSD RAID F1 -- 6x8TB WD Purple RAID5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakkuiken
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-05 17:08
Ik ben van plan een Hauppauge WinTV PVR 150 MCE kaart te kopen zonder AB. En dan koop ik los een IR receiver en een Logitech Harmony 525.
Die MCE AB vindt ik lelijk en ik heb liever een alles in 1 AB. Maar weet iemand of je met de 525 net zo veel functionaliteit hebt als met de MCE AB?
Want als ik veel functionaliteit mis dan ga ik mischien liever toch voor de PVR 150 MCE + AB, ook al is het dan een lelijk ding.

b.v.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Een beetje zoeken is niet zo moeilijk hoor... ik kwam met google uit op een draadje hier op tweakers:
[AB] Logitech Harmony 525 Advanced Universal Remote

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84159

de logitech harmony is inderdaad een grote toevoeging aan je HT omgeving. Ik doe nu 4 apparaten (xbox 360, tv, amp en mce) met één remote, en mis nog voor geen één apparaat functies. Werkt dus ook perfect met MCE. En qua merken zitten ze ook goed: zelfs mijn MyCom LCD tv werd gevonden in de database als merk MyCom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101049

Ik ben een MCE aan het bouwen en heb onlangst mijn PVR500 kaartje besteld.. nu zou ik willen een case kopen maar die is redelijk klein:
http://www.cybertek.fr/De...che_produit.aspx?id=15426

Klik op het plaatje om de kast binnenin te zien..

Zou deze kast optimaal zijn om alles in te bouwen?

Zou iemand voor me de lengte van een PVR500 kunnen meten? want ik vrees dat de PCI sloten redelijk dicht tot tegen die voeding rechtsonder lopen...

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
Is het nou mogelijk om de mce remote van microsoft als een muis aan de praat te krijgen.

[ Voor 20% gewijzigd door ikweetniks op 17-03-2007 12:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

ikweetniks schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 05:03:
Is het nou mogelijk om de mce remote van microsoft als een muis aan de praat te krijgen.
Ja, daar is een plugin voor alleen moet je daarvoor dokken.

[edit]
ff snel gezocht en kwam dit tegen maar weet niet meer of ik deze geinstalleerd had:

http://thegreenbutton.com/forums/thread/90075.aspx

[ Voor 22% gewijzigd door WFvN op 17-03-2007 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje
  • Laatst online: 17:24

Aapje

Opel-beun
WFvN schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 22:08:
[...]

[edit]
ff snel gezocht en kwam dit tegen maar weet niet meer of ik deze geinstalleerd had:

O rly?

http://www.byremote.com.au/Hip/mce_remote_faq.htm
What is this all about?

Microsoft OEM a remote control to compliment their XP Media Centre Edition (MCE) which is attractively priced and designed and includes a USB-based IR Receiver. Both the remote and the operating system can be purchased separately and the remote will work to some degree with standard XP (service pack 2 is recommended). The remote allows you to control the PC (which is cool) and you can even teach it the TV on/off and volume up and down buttons so you can perform those functions from the MCE remote.
Ik heb hiermee op win2003 me MCE remote aan de gang gekregen, waarna ik een pakket: team-mediaportal geinstalleerd heb als mediacenter software...

Maar de MCE remote is dus te aansturen dan per knop. De IR reciever van de MS remote set reageert nu zelfs op mijn TV Remote door dat programma + driverbestand :)

---------

Ik heb de ontvanger van Philips/microsoft dus, en daar zit zo'n leuke externe IR ledje bij. Waarvan ik altijd dacht dat hij ontving, blijkt dusch dat ie verzenden kan. En dat hij rood kleurt als hij gebruikt word.

Wat wil zeggen, HIP stuurt dat netjes aan! :D

[ Voor 10% gewijzigd door Aapje op 17-03-2007 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweetniks
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-04-2022
WFvN schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 22:08:
[...]

[edit]

Helemaal beneden in die topic staat dit:

Posted 6 hours, 28 minutes ago
kwma01, since it's been so long since the original poster replied, I have a program that I would suggest to you: RemoteKC. It lets you use your Media Center Remote as both a mouse and a keyboard and is completely free. It does not require the remote with the colored buttons.

http://www.autohotkey.net/~kane2742/RemoteKC.zip

Werkt perfect. :) Thanks voor de link. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Da's dan dus een ander proggie dan ik heb geprobeerd.... ik wist alleen dat er minimaal één progseltje was maar er zijn er blijkbaar meer. Ik ga deze ook maar eens proberen.

[edit]
En geprobeerd..... erg mooi progseltje ja! Die heb ik direct toegevoegd aan m'n startmenu-opstarten
Gratis, het werkt én je hoeft het niet eens te installeren; gewoon plain and simpel.

[ Voor 36% gewijzigd door WFvN op 20-03-2007 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
welke merk/type van lce/vfd hebben jullie voor je mce?
is ergens een opsommig van verschil tussen vista mce en mce 2005

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redyak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-03 11:03

redyak

Try and Fail

icegodd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 18:48:
welke merk/type van lce/vfd hebben jullie voor je mce?
is ergens een opsommig van verschil tussen vista mce en mce 2005
Niet dat ik weet maar heb wel een heel belangrijke.

Streamen van een Sambaserver met geripte DVD's is onder MCE 2005 standaard mogelijk onder Vista MCE niet. Daarvoor je dan de plugin MyMovies2 installeren. Werkt perfect trowuens.

Vandaag gekocht morgen weer oud , dat is IT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

redyak schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 15:35:
[...]

Niet dat ik weet maar heb wel een heel belangrijke.

Streamen van een Sambaserver met geripte DVD's is onder MCE 2005 standaard mogelijk onder Vista MCE niet. Daarvoor je dan de plugin MyMovies2 installeren. Werkt perfect trowuens.
En wat een goed werkende installatie en vertaling heeft dat programma. Degene die dat gedaan heeft is echt heel erg goed. :+ 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-06 20:31
Ik zoek een stukje software waarmee ik in MCE2005 tv-opnamen kan bewerken (reclame knippen e.d.).
Is dit er uberhaupt ? Ik vind namelijk genoeg software hiervoor, maar die zijn allemaal voor een windowsomgeving, en niet met de afstandsbediening vanaf de bank even bewerken en branden...

Zit dit misschien wel in de mce-omgeving van vista ?

[ Voor 46% gewijzigd door daanNL op 28-05-2007 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Niet in MCE nee, want daar is de interface ook niet echt geschikt voor :)
Maar is dat dan echt een probleem? DVRMStoolbox met SA of ComSkip kan dat ook voor je doen, uit het zicht en achteraf, compleet hands-off.
Ik gebruik zelf trouwens Crunchie samen met DVRMSToolbox om na 7 dagen opnames naar XviD (2pass, 2500 fr) te converteren.
Werkt erg goed kan ik zeggen.

Voor de Devvers onder ons:

http://blogs.msdn.com/cod...e/2007/05/14/2632164.aspx

Remote control vanaf je PDA voor MCE :P
Het moet ook te doen zijn met een normale Windows client applicatie, alleen is mijn VS2005 Express niet goed genoeg om de toolkit te kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22473

Ik heb de WinTV-PVR-USB2 kaart met afstandsbediening op een PC met Windows MCE aangesloten.
Alleen nu werkt de afstandsbediening niet goed in Mediacenter. Alleen de volume knoppen lijken te doen. Deze kaart is niet de MCE versie.

Heb de nieuwste remote control drivers geinstalleerd van de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22473

Niemand die dezelfde TV-kaart heeft en zijn afstandsbediening wel werkend heeft in Windows MCE 2005?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Mijn werkende breedbeeld 16:9 instellingen:

Dit is met een Ati Radeon 9200SE, het was een beetje een gepruts, maar alles werkt nu prima.
Dus voor mensen met een zelfde opzet :

S-Video kabel verbonden met TV(verder geen monitor)
Met powerstrip custom resolutie van 848x480 toegevoegd.(Je moet een 16:9 resolutie toevoegen, anders start mediacenter niet in 16:9 modus)
Met deze instelling was het beeld al redelijk, alleen wat underscan, klein balkje boven, en een iets grotere onderin.
Beetje geprutst, bleek dat aanzetten van overscan in het ati control panel een mooie instelling opleverde met een minimale overscan. Echter bij het starten van MCE werd het beeld helemaal raar. Oplossing bleek een instelling in Powerstrip te zijn, je moet het beheer van timings en refresh rates aan windows teruggeven.(icoontje met slotje naast "custom timings" ). Nu werkt het perfect:D.

Nog een tip, hoewel ik denk dat de meesten hier dit al weten: Stel een VNC server in op je mediacenter. Dat is sowieso handig, maar bij het instellen van resoluties helemaal, want met VNC hou je altijd goed beeld.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-05 20:42
Weet iemand of je .vob files kunt openen binnen MCE 2005?

Heb namelijk allemaal dvd's op mijn Windows Home Server staan en die zou ik graag willen openen in Media Center. Heb namelijk niet echt zin dvd's eerst te gaan converteren naar een .wmv bestand die ik wel prima krijg geopend vanaf mijn server.

Ik heb al wat zitten zoeken maar ik kan niet echt iets vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
Je kan gewoon vob's afspelen als het dvd directory's zijn zoals: VIDEO_TS etc...
Dus dvdmap\video_ts, als je dan met het Video menu naar die dvdmap browsed dan opent ie het alsof 't een dvd is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-Alph
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-05 20:42
BaBoOn schreef op maandag 18 juni 2007 @ 00:11:
Je kan gewoon vob's afspelen als het dvd directory's zijn zoals: VIDEO_TS etc...
Dus dvdmap\video_ts, als je dan met het Video menu naar die dvdmap browsed dan opent ie het alsof 't een dvd is :)
Heb hier nu een Vista Ultimate systeem draaien met daarop Media Center maar die kan die bestanden nog niet eens lezen. Dus ik was al bang dat ik alles moest gaan converteren.

Moet vanmiddag Media Center 2005 eens installeren op een andere computer en dan even testen. Bedankt voor de info in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapje

Aapje

Opel-beun
R-Alph schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 14:17:
[...]

Heb hier nu een Vista Ultimate systeem draaien met daarop Media Center maar die kan die bestanden nog niet eens lezen. Dus ik was al bang dat ik alles moest gaan converteren.

Moet vanmiddag Media Center 2005 eens installeren op een andere computer en dan even testen. Bedankt voor de info in ieder geval :)
Bij mij werkte 't iig op MCE 2005, heb je cyberlink gebruikt voor de MPEG plugin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37526

Ik ben op het moment een low-budget HTPC in elkaar aan het zetten, en loop een klein beetje vast op de keuze van de remote.

De twee kandidaten: Ati All In Wonder en de Windows MCE remote (2005). De Ati AIW vanwege RF, de Windows MCE omdat deze perfect met Media Portal werkt. Mijn vraag: Hoe is het IR bereik van de Windows MCE remote? Moet ik perse een perfect zicht hebben, en perfect op de ontvanger mikken? Of werkt hij (figure of speech) ook als je de remote op het plafond richt? Dit omdat de HTPC een meter of twee naast de TV komt te staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Een ''voordeel" van de ATI RemoteWonder vond ik wel dat je daar ook de cursor mee kon besturen als je eens niet in de MCEShell zat, maar echt prettig bedienen was het niet.

De MCE remote is wat dat betreft een stuk efficienter als het om MCE gaat.
Qua bereik: net als de AB van je teevee ligt dat ook aan je batterijen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:11

mvds

Totally awesome!

Je hoeft met de MCE remote niet echt een line of sight te hebben. In tegendeel zelfs :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor de antwoorden, dan wordt het toch echt de MCE Remote. Ook al is het voor Media Portal, en ja, dit is daar niet het goede topic voor. :+

Wat de muisfunctie op de ATI remote betreft, voor onderhoud heb ik VNC / RDP, maar alsnog bedankt voor de tip :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Niet online
R-Alph schreef op dinsdag 19 juni 2007 @ 14:17:
[...]

Dan doe je echt iets fout, je video files moeten wel echt conform de DVD structuur zijn. Heb je wel correcte DVD decoders enz geinstalleerd. Ik draai zowel vista als mce2005, en beide doen dit prima.

Overigens gebruik ik op de tv en de htpc mce2005, vind ik een prettiger menu hebben dan vista, en kan verder geen voordelen vinden in vista`s mce.

Tip. Algemeen bekend, maar echt Webguide 4 is zo VET geworden, komen steeds nieuwe versies van uit. echt een Killer APP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gelijk maar weer een vraag: Ik wil een PVR-150 met FM-tuner én afstandsbediening én MCE compatibility.

Ik heb hoog en laag gezocht, en dan vind ik weer de versie zonder FM-radio, dan weer zonder afstandbediening, en dan weer de versie zonder FM-radio en zonder remote. Soms staat het er niet eens bij.... dus waar vind ik hem? Voor een prijs < 60 euro als het even kan :)

pricewatch: Hauppauge WinTV PVR 150MCE (OEM)
pricewatch: Hauppauge WinTV PVR 150MCE l.p. (OEM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

De 150MCE heeft ook fm, maakt dus niet uit waar je hem koopt. Voor de remote moet je de kit hebben.

Al hoe wel bij de kits iedere keer geen fm staat, erg vreemd. Misschien moet je Hauppauge even bellen en doen alsof je een bedrijf bent.

Edit, toch wel:
Included in the WinTV-PVR-150 MCE-Kit:
WinTV-PVR-150 MCEboard with Analogue TV tuner,and hardware MPEG-2 audio/video encoder, FM radio.

Media Center remote control transmitter, receiver ('beanbag') and "blaster"

WinTV-PVR Media Center Installation CD-ROM includes:
WinTV-PVR-150 driver for Windows XP Media Center Edition and Windows XP
edit 2, ik zie hele tegenstrijdige berichten, ik zou Hauppauge toch bellen en vragen of model 1063 ook FM heeft. (aansluiting is niet persé nodig, hij kan dit ook splitsen)

[ Voor 121% gewijzigd door |sWORDs| op 24-06-2007 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En naast de twee bovenstaande vergat ik deze: pricewatch: Hauppauge WinTV-PVR-150 MCE-Kit

Volgens informatique met ontvanger, remote én FM-tuner. Bedankt voor de info, het woordje "kit" was net wat ik nodig had :)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 25-06-2007 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En nog als bevestiging: ENG_trifold_(PACK-PKTGUIDE-V2.0-ENG).pdf
WinTV MCE-Kits add analogue cable TV or DVB-T digital TV reception to Media Center. Watch TV or listen to radio with Media Center’s MyTV and MyRadio. The WinTV MCE-Kits are complete Media Center TV tuner upgrade kits, and include a certified Media Center remote control, IR receiver plus IR transmitter (certified Media Center remote controls alone have an estimated RRP of £20.00 inc VAT). These kits also run under Windows XP.
Met daaronder het rijtje met alle upgrade kits, en dus ook de 1063. Gelijk maar besteld, met de vriendelijke vraag of ze dit door op de doos te kijken kunnen bevestigen :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 37526 op 27-06-2007 01:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Laatst online: 12-06 12:18

CAP-Team

XBL: CAPTeam

alt-92 schreef op woensdag 30 mei 2007 @ 23:02:
Niet in MCE nee, want daar is de interface ook niet echt geschikt voor :)
Maar is dat dan echt een probleem? DVRMStoolbox met SA of ComSkip kan dat ook voor je doen, uit het zicht en achteraf, compleet hands-off.
Ik gebruik zelf trouwens Crunchie samen met DVRMSToolbox om na 7 dagen opnames naar XviD (2pass, 2500 fr) te converteren.
Werkt erg goed kan ik zeggen.
Hoe converteer je ze naar xvid? Naar mpeg is niet zo moeilijk, en rechtstreeks kan volgens mij niet. Twee keer converteren (eerst naar mpeg en dan naar xvid) lijkt me ook zo omslachtig.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zoals ik al zeg, het gebeurt compleet hands-off nadat je je tools eenmaal geconfigureerd hebt :)
Crunchie is een australisch tooltje wat de Xvid of DivX encoding op zich neemt, en je kan DVRMStoolbox eraan koppelen zodat die de dvr-ms files naar MPEG2 converteert.
Van daaraf kan je eigenlijk doen wat je wil met de bestanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:48

ThaHandy

Discovery Channel

de mpeg2 versie van virtualdub gebruiken :) "VirtualDub-MPEG2"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Laatst online: 12-06 12:18

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Had inderdaad niet goed gekeken, Crunchie zet 'm om naar divx/xvid, echter wel met 50 fps, maar daar moet ik nog ff naar kijken.
Virtualdubmod kan ook mpeg2 openen.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Niet online
Anoniem: 37526 schreef op woensdag 27 juni 2007 @ 01:35:
En nog als bevestiging: ENG_trifold_(PACK-PKTGUIDE-V2.0-ENG).pdf

[...]

Met daaronder het rijtje met alle upgrade kits, en dus ook de 1063. Gelijk maar besteld, met de vriendelijke vraag of ze dit door op de doos te kijken kunnen bevestigen :)
Begijp ik het nu niet of hoe zit dat? De PVR 150 (gelijk aan de dual pvr 500) die DVB-T ondersteund?
Waar gaat je smart card heen dan?
Zou betekenen dat digitenne daarop werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geqxon is bij deze een tevreden (en stiekem ook trotse) MCE gebruiker!

Geweldig systeem, al heb na de R2 update toch wel een heikel punt opgemerkt. Als ik in Windows zit en MCE op de achtergrond heb, gaat alles prima. Maar zodra MCE "actief" in de voorgrond staat, switched hij automatisch naar een andere resolutie. Geen ramp an sich, maar mijn CRT TV gaat dan nerveus flikkeren. Als ik het beeld op 720 * 480 (486) zet, dan is het beeld wel goed.

Mijn vraag dus: Hoe stel ik binnen MCE de automatisch schermresolutie goed in? Ik gok dat hij naar 640 * 480 klapt, iets dat ik liever vermijdt. Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 06-06 20:31
Anoniem: 37526 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 00:15:
Geqxon is bij deze een tevreden (en stiekem ook trotse) MCE gebruiker!

Geweldig systeem, al heb na de R2 update toch wel een heikel punt opgemerkt. Als ik in Windows zit en MCE op de achtergrond heb, gaat alles prima. Maar zodra MCE "actief" in de voorgrond staat, switched hij automatisch naar een andere resolutie. Geen ramp an sich, maar mijn CRT TV gaat dan nerveus flikkeren. Als ik het beeld op 720 * 480 (486) zet, dan is het beeld wel goed.

Mijn vraag dus: Hoe stel ik binnen MCE de automatisch schermresolutie goed in? Ik gok dat hij naar 640 * 480 klapt, iets dat ik liever vermijdt. Alvast bedankt!
Hoe krijg jij uberhaupt de resolutie van de tv-out ingesteld op breedbeeld ?? Daar loop ik al vast.. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Pal is 720x576, breedbeeld of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PAL (resolution 720 x 486)
D-1 PAL (resolution 720 x 576)
D-1 PAL Square Pix (resolution 768 x 576)
bron

Zelf heb ik dan duidelijk normaal PAL, want bij 720 * 576 flikkert mijn beeld, en bij 720 * 480 is het beeld stabiel. Inmiddels ben ik erachter gekomen dat ik in het settings menu kan zeggen dat ik een TFT monitor heb, om vervolgens de resolutie op 720 * 480 te zetten, maar ook dan schiet hij telkens terug. Bollocks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

[quote]Anoniem: 37526 schreef op zaterdag 07 juli 2007 @ 14:21:

PAL (resolution 720 x 486)
D-1 PAL (resolution 720 x 576)
D-1 PAL Square Pix (resolution 768 x 576)

768 is 720 met de extra lines.

[ Voor 71% gewijzigd door |sWORDs| op 07-07-2007 20:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• generator
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-06 16:29
Ik heb laatst bij Salland Automatisering de Microsft MCE remote gekocht. Krijg ik doodleuk een goedkope versie van hauppauge of iets dergelijks.

Nou heb ik uiteindelijk nu mijn geld terug, omdat ze de Microsoft versie helemaal niet verkopen (maar wel als dusdanig aanprijzen op hun site).

Maar weet iemand waar de Microsft MCE remote 2005 verkocht word. Het moet dus echt de 2005 versie zijn. En wat is precies het verschil tussen de gewone en de 2005 versie? Ik begreep dat de 2005 versie 2 aan/uit knoppen heeft, en dat je de functie van bepaalde knoppen kan veranderen.

Klopt dit?

P.s: ik zou de remote bij voorkeur in een echte winkel kopen, omdat ik anders al gauw een tientje aan verzendkosten kwijt ben. Iemand een adresje? (woon in Leeuwarden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik mij niet vergis verkoopt Mycom de remote voor 29,95 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

generator schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 11:17:
Ik heb laatst bij Salland Automatisering de Microsft MCE remote gekocht. Krijg ik doodleuk een goedkope versie van hauppauge of iets dergelijks.

Nou heb ik uiteindelijk nu mijn geld terug, omdat ze de Microsoft versie helemaal niet verkopen (maar wel als dusdanig aanprijzen op hun site).

Maar weet iemand waar de Microsft MCE remote 2005 verkocht word. Het moet dus echt de 2005 versie zijn. En wat is precies het verschil tussen de gewone en de 2005 versie? Ik begreep dat de 2005 versie 2 aan/uit knoppen heeft, en dat je de functie van bepaalde knoppen kan veranderen.

Klopt dit?

P.s: ik zou de remote bij voorkeur in een echte winkel kopen, omdat ik anders al gauw een tientje aan verzendkosten kwijt ben. Iemand een adresje? (woon in Leeuwarden)
De 2004 versie is veel groter. Van de 2005 versie zijn er twee, eentje met programeerbare volume en tv aan/uit knoppen en eentje met niet programeerbare knoppen.

2004:
Afbeeldingslocatie: http://www.pcalchemy.com/images/philips/philips-mce-remote.jpg

2005 niet programeerbaar:
Afbeeldingslocatie: http://images10.newegg.com/productimage/80-100-202-01.JPG

2005 programeerbaar:
Afbeeldingslocatie: http://www.eirikso.com/images/_MCE-Remote-Media-Center.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door |sWORDs| op 10-07-2007 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wacht, dus de Hauppauge MCE gecertificeerde remote die vanmiddag op de deurmat valt is niet programmeerbaar??

Jammer, ik dacht dat het certificaat inhield dat hij dus 100% aan de programmeerbare remote was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• generator
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-06 16:29
Ah kijk dat is duidelijk, hoewel het best lastig is om aan de programmeerbare 2005 versie te komen. Bij de diverse webwinkels staat namelijk nergens specefiek bij welke versie het is. Ik vraag me nu ook af hoe groot het prijsverschil is tussen de verschillende versies?

Ik zal vanmiddag even bij de mediamarkt etc kijken of ze hem verkopen.

Over de Hauppage remote: Ik heb hem niet uit het plastic gehaald, en gelijk weer teruggestuurd. Ik hoop niet dat die versie programmeerbaar is want dan heb ik een foute beslissing gemaakt :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SayWhatAgain!
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:50

SayWhatAgain!

I dare you, I double dare you!

Ik heb een maandje of 2 terug eentje bij Azerty besteld en dat is de progameerbare 2005 editie, dus waarschijnlijk nu nog wel.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Beperk de posts in dit topic aub enkel tot tips en trucs.