Niet o.a. maar alleen de domein aanmelding mist en deze is door een relatief eenvoudig truukje weer in te schakelen.
Er zitten in een aantal dll's check op een registry waarde, deze registry waarde kun je helaas niet wijzigen terwijl je mce draait (het onderstaande werkt dus ook vanaf een andere installatie als je multi boot hebt, of je schijf in een andere machine hangt, dan hoef je dus alleen je andere os te booten, component laden, waarde aanpassen, component verwijderen, mce booten en joinen)
- Stop je MCE cd in je cdspeler en boot vanaf de cd.
-Indien je SATA/RAID of andere mass-storage drivers nodig hebt om je schijf te benaderen, moet je deze via F6 laden.
-Zodra het installatiescherm staat druk je op R (recovery console)
-Meldt je aan op je MCE installatie met een administrator account
-copy C:\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM C:\SYSTEM
-exit
-start MCE en ga naar regedit
-Laad (Component laden in het bestandsmenu) c:\system onder een willekeurige hive(bijv HKEY_LOCAL_MACHINE), geef deze een willekeurige naam en blader naar WPA -> MedCtrUpg onder deze naam
-Verander IsLegacyMCE naar 1 en verwijder (component verwijderen in het bestandsmenu) het geladen component
-Ga weer naar je recovery console
-copy C:\SYSTEM C:\WINDOWS\SYSTEM32\CONFIG\SYSTEM
-exit
- ga naar mce en join het domein
Ik ga nog kijken of deze registrykey ook te veranderen is tijdens installatie van mce, zodat je een een unattended installatie kan maken welke ook je domein joint, hier kom ik nog op terug.
offtopic:
Het hier boven beschreven probleem met de afstandbediening klopt, het lijkt alsof sommige oem afstandsbedieningen niet te programmeren zijn, alles wat ik bij de groothandel besteld heb werkt niet, collega's met in de winkel gekochte afstandsbedieningen doen het wel.
[
Voor 103% gewijzigd door
|sWORDs| op 14-04-2005 20:11
. Reden: truukje vermeld ]