Aan de score van 3DMark05 is sowieso alleen af te lezen hoe krachtig je videokaart is.
Bovendien verplicht niemand je een bepaalde resolutie aan te houden; speel op een resolutie die jij wilt.
ik speel zelf heel weinig games, spellen als doom3, half-life, quake is dus echt niets voor mij (ik word er toch alleen maar draaierig van).
spellen die ik speel zijn nfsu, spiderman en gewoon arcade games (met ander woorden ik speel heel weinig games)
Dan snap ik in eerste instantie niet waarom je een X800XT hebt, maar goed.
nu is mijn vraag aan jullie, als je dit soort spellen speelt is deze kaart niet een beetje een overkill?
Niet zozeer gezien welke spellen je speelt, maar hoevaak.
kan ik beter niet een goedkopere kaart maar gaan halen? (maar wel beter dan mijn ti-4200)
Dat kunnen wij toch niet voor jou bepalen. Wat vind je zelf? Wat is je budget?
Stel jezelf die vragen, lees reviews, bekijk desnoods de
ORB op
FutureMark om je systeem met die van anderen te vergelijken.
(ik heb nog een oude geforce kaart liggen een ti-4200 die ik gebruikte omdat mijn ati9700pro overleden is, omdat op de hoogste resolutie van nfsu het beeld een beetje traag loopt heb ik dus deze ati ax800xt gekocht)

Je zou ook genoegen kunnen nemen met een iets lagere resolutie.
Al met al zijn veel dingen terug te halen op dingen die je zelf zal moeten beslissen.
Iedereen stelt andere eisen aan z'n hardware. Zoek uit wat die van jou zijn en baseer daar je aankoop op
PC1: 9800X3D + RX 9070 XT || PC2: 5800X3D + RTX 3080 || Laptop: 7735HS + RTX 4060