TweakDSL *new and/or improved* deel 9 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.702 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackB1rd
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-09-2024
Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 14:26:
[...]

Ik had hetzelfde probleem. Kabels zijn goed, en voorheen met een ander modem een perfecte 8192/1024 sync. Ik had het probleem overigens met mijn Speedtouch 510i (6000 down, 832 up). Nu heb ik een Sitecom (ja, echt) modem op de lijn gezet en jahoor...weer een volle sync.

Conclusie: Speedtouch niet aanschaffen voor een 8/1 verbinding maar gewoon een okki-tokki ding. (E-tech/Sitecom kunnen het dus WEL!)
Ik had voorheen een oudere Speedtouch (de standaard niet-router versie zeg maar) maar heb deze vervangen door een Netopia 3356, welke door Demon standaard bij hun aansluitingen geleverd wordt. Dit is een vrij dure router, daar mag je toch wel van verwachten dat ie alles uit m'n lijntje weet te trekken?

Toch eens een ander modem proberen, tnx voor de tip

[ Voor 4% gewijzigd door BlackB1rd op 01-11-2004 15:55 ]

Een hele zooooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo

mijn internet doet het nu helemaal niet meer.
In het weekend lag hij de hele tijd plat. En af en toe werkte hij wel maar alleen googl.nl en marktplaat.nl werkten en af en toe ook msn. De rest werkte niet
Ik heb een isdn alcatel modem van kpn, want hiervoor had ik msxstream.
Ik had mij modem aan en uit gedaan, maar niks werkte. Daarna heb ik aan de achterkant van de modem, de default knopje ingedrukt met een pen in de hoop dat dat zou werken. Maar helaas. Nu doet me internet het helemaal niet meer.
Kan het zijn omdat ik de default knop heb ingedrukt? Dus dat nu de instellingen van de modem weer op msxtream staan ipv tweakdsl?
Zo ja waar kan ik dan het bestandje vinden om me modem weer voor tweakdsl in te stellen?

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:51
Die kans is goed aanwezig ja, dat er nu instellingen weg zijn. Volg deze handleiding eens:
http://www.tweakdsl.nl/?a....modems.alcatelspeedtouch

Overigens zijn de kleine news-problemen die ik gister had (1-2 seconden tussen het switchen van message / downloaden van volgende) weer weg, hij vliegt er nu weer door :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben momenteel wat aan het posten op usenet maar ik word helemaal gek van de disconnects : connection reset by Peer

wie is die Peer en waarom reset hij steeds mijn verbinding????...

nee effe zonder dollen, ik post via news.tweakdsl.nl of moet ik nu die andere hebben (ik zag een ander ipadres langskomen van de week in deze thread....ik neem aan dar als ik news.tweakdsl.nl gebruik dat ik op de goeie kom)

Ik gebruik 2 threads om mijn upload zo maximaal mogelijk te gebruiken (+/- 90 Kb/sec)

grtz
B4M

gaan we weer :

Posting part 131 of 149 - 87% - 53 KB/second
Socket error: Connection reset by peer

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2004 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
B4MB4M, mag ik je er even aan herinneren, mischien ten overvloede, mischien niet: Het posten gebeurd inclusief IP adres.
Als je iets minder legale zaken zou uploaden, dan is dus voor iedereen duidelijk wie het post...en kan een eventuele instantie je gegevens zonder problemen verkrijgen.
'k bedoel hiermee overigens niet dat je je met minder legale zaken zou bezighouden, maar gewoon ter info ;)

Anyway, je probleem: Connection reset by peer betekend -voor zover ik weet- simpelweg een time-out. Ik zal zodra m'n huidige queue leeg is, even wat posten via tweakdsl. Even zien of ik hetzelfde ervaar :)

Welke software gebruik je overigens om te posten? :) Yenc Powerpost? :)

[ Voor 29% gewijzigd door Xandrios op 01-11-2004 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xandrios schreef op 01 november 2004 @ 16:55:
B4MB4M, mag ik je er even aan herinneren, mischien ten overvloede, mischien niet: Het posten gebeurd inclusief IP adres.
Als je iets minder legale zaken zou uploaden, dan is dus voor iedereen duidelijk wie het post...en kan een eventuele instantie je gegevens zonder problemen verkrijgen.
'k bedoel hiermee overigens niet dat je je met minder legale zaken zou bezighouden, maar gewoon ter info ;)
Dat weet ik , en ik ben me hiervan bewust...thnx voor de warning though... ;)
Anyway, je probleem: Connection reset by peer betekend -voor zover ik weet- simpelweg een time-out. Ik zal zodra m'n huidige queue leeg is, even wat posten via tweakdsl. Even zien of ik hetzelfde ervaar :)
thnx ! want het wordt echt dood iritant, ik denk wel een keer of 20 overnieuw begonnen (niet helemaal natuurlijk....maar wel opnieuw moeten starten)
Welke software gebruik je overigens om te posten? :) Yenc Powerpost? :)
newspost (linux)

Grtz
B4M

edit : internet even helemaal weg minuut of 3 onder het posten van dit bericht... 8)7 en daarna gaat het programma gewoon weer verder...dus time out lijkt me niet het probleem....na deze disconnect nog een vette upload over ...8,8 KB/sec.....hmmm...hij loopt weer wat op

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2004 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-08 13:43

Metzie

Nyaano !

IK weet niet wat er aan de hand is, maar de performance is de afgelopen 30 minuten dramatisch geworden. Pings naar tweakdsl en tweakers.net doen het gewoon, maar de tijden fluctueren de hele tijd, met uitschieters naar 200.
Verder duurt het soms tijden eer er een http sessie opgezet kan worden, zelfs connecten naar Got gaat met moeite.

Vriend van me die ook in haarlem woont heeft hier ook last van. Heb net bij de storingstelefoon een berichtje achtergelaten, hopen dat ze het probleem kunnen verhelpen.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ping statistics for 213.239.154.35:
Packets: Sent = 74, Received = 73, Lost = 1 (1% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 18ms, Maximum = 91ms, Average = 22ms

21:36

Hoort dit inmiddels niet tot het verleden te behoren... ?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2004 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Tweakers.net was net zelf even heel erg traag, dat lag niet aan de verbinding :)

B4MB4M:
Net even 10MB ge-upload, zonder problemen. (Yenc Powerpost). Wel gaat hij zegmaar in delen: Part uploade, kleine pauze, upload, pauze etc.
Ik denk dat in jou geval het toch je wegvallende verbinding was....Heb je daar nu nog last van?

[ Voor 68% gewijzigd door Xandrios op 01-11-2004 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Post was inmiddels gereed, maar zoveel diconnects als dit heb ik nog NOOIT meegemaakt. Ik had even geen verbinding meer voor een minuut of 3-4 maar newspost pikte hem gewoon weer op nadat de verbinding terug was.... die andere connection resets komen volgens mij van de news server af, want dat gebeurt ineens...de verbinding is dan nog gewoon up...

Maar ik ga vannacht nog iets kleins uppen....kijken of hij ineens lukt...

ja zojuist weer een reset by peer...... :'(

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2004 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-08 08:41

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

om3ega schreef op 01 november 2004 @ 13:59:
[...]

Ok, probeer nu eens een echte speedtest te doen ;)

upload naar je tweakdsl homepage (of naar een ander FTP accountje)
en ping vanaf je shell eens naar wat websites..

wow.. wat een wereld van verschil ;)
je hebt gelijk, echter de waardes van een ping naar gateway en een upload naar ftp zijn hetzelfde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-07 08:48
Tetsuo55 schreef op 02 november 2004 @ 01:52:
[...]

je hebt gelijk, echter de waardes van een ping naar gateway en een upload naar ftp zijn hetzelfde
Nooit waarde hechten aan een pingreply van een traceroute of ping naar een interface van een router (dus ook je gateway). Daar zijn ze tegen beveiligd dus geven niet altijd antwoord. En als ze antwoorden kan het heel laat zijn doordat het prioriteit -10 heeft verkeer wat voor het apparaat zelf bedoeld is. Routeren van pakketjes gaat nu eenmaal voor.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostje
  • Laatst online: 30-05 19:57
hier doen de helft van de sites die ik wil bezoeken het weer niet, weer problemen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
joostje schreef op 02 november 2004 @ 10:30:
hier doen de helft van de sites die ik wil bezoeken het weer niet, weer problemen???
Zoals?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:47

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

nu.nl doet het niet,
fok.nl doet het niet,

You are NIJL-ed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motabeatz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21-05 10:09
Das logisch, hier doen die sites het ook niet, gewoon overbelast

motabeatz.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
nu.nl heeft zelf problemen, is voor iedere provider onbereikbaar. (Netwerk probleem / servers down).

Fok.nl is wel bereikbaar, maar zo te zien een serverprobleem: Apache wil de pagina's niet serveren. Ook bij alle ISP's dus een probleem.

Ik test dat door via een PC in Amerika even de sites te bezoeken: ik krijg dan precies dezelfde resultaten als hier met TweakDSL. Conclusie: geen probleem van TweakDSL :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 27-06 16:44
ik wil overstappen, maar ook gelijk VoDSL gaan doen, moet ik nog wat extra's kopen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Nopes je krijgt er een modem bij waar jeje telefoon op aan kan sluiten en voor zover ik weet hoeft er niks xtra's gekocht te worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanC
krijg je dan een nummer of moet je eerst gaan porteren?
en waar kan ik de belprijzen zien (bellen naar VoDSL en omgekeert?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Je krijgt een nummer van BBNED zelf en je kan ook kiezen om je eigen nummer te behouden. De prijzen staan volgens mij ergens op www.tweakdsl.nl :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanC
btw

http://www.tweakdsl.nl/?a=showpage&page=producten
op deze pagina is het tabelletje niet helemaal juist...

maar ik kan nergens prijzen vinden over bellen en gebeld worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
Tarieven van vodsl kan je vinden op http://www.tweakdsl.nl/voice_tarieven.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sites slecht bereikbaar :

Nogal wat nieuws-sites zijn slecht bereikbaar door het nieuws over Theo van Gogh.
Dit geld voor alle ISP's op dit moment. Puur overbelast.
Niets met ons van doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55

Tetsuo55

ping naar elke willekeurige site is minimaal 25ms, dit vind ik niet gek want ik krijg constante pingreply van mijn gateway van 24-26 ms, dus blijkbaar heeft mijn gateway tijd om mij te beantwoorden.

Ik weet dat een gateway weinig prio geeft aan een pingreply, maar het is toch handig om een beeld te krijgen. Ik werk zelf bij een ISP en de meeste gateways van ons geven een reactie van 3-6 ms, mocht hij het druk hebben dan geeft hij simpelweg geen reply.

Het vast zetten van het ip adres lijkt te hebben geholpen, ik ben nu al 24 uur online sinds het vast zetten het ip adres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjanC
als je nou VoDSL neemt met meerdere telefoonlijnen, is er ook zoiets als een PABX voor VoDSL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:37
Vast wel maar ik gok dat dat behoorlijk wat geld gaat kosten :| Als je dit met je standaard Copperjet wilt gaan doen wordt het helaas erg lastig. Het probleem is dat het voice gebeuren over ATM gaat maar je PABX kan niet bij het ATM kanaal komen omdat er alleen ethernet en POTS uit je modem komen. Je zal dus een PABX moeten zoeken die zelf ATM kan praten en dat gaat denk ik nogal in de papieren lopen :)

Voor het gebruik van dingen als Asterisk is het leuker om VoIP te gebruiken dan VoDSL heb ik begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 01 november 2004 @ 16:01:
hallo

mijn internet doet het nu helemaal niet meer.
In het weekend lag hij de hele tijd plat. En af en toe werkte hij wel maar alleen googl.nl en marktplaat.nl werkten en af en toe ook msn. De rest werkte niet
Ik heb een isdn alcatel modem van kpn, want hiervoor had ik msxstream.
Ik had mij modem aan en uit gedaan, maar niks werkte. Daarna heb ik aan de achterkant van de modem, de default knopje ingedrukt met een pen in de hoop dat dat zou werken. Maar helaas. Nu doet me internet het helemaal niet meer.
Kan het zijn omdat ik de default knop heb ingedrukt? Dus dat nu de instellingen van de modem weer op msxtream staan ipv tweakdsl?
Zo ja waar kan ik dan het bestandje vinden om me modem weer voor tweakdsl in te stellen?

bvd
ik heb tweakdsl gebeld en ze zeggen dat mij modem waarschijnlijk niet meer goed is dus ze gaan me een andere sturen. Die modem van mij was nog van kpn mxstream en door een update in de centrale ofzo werkt hij niet meer. :(
echt een slechte service hebben ze. Niet dat ze het even van te voren doorgeven, nee ik moet er zelf achteraan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ossy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-07 16:45

ossy

Festina Lente

Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 15:58:
[...]

ik heb tweakdsl gebeld en ze zeggen dat mij modem waarschijnlijk niet meer goed is dus ze gaan me een andere sturen. Die modem van mij was nog van kpn mxstream en door een update in de centrale ofzo werkt hij niet meer. :(
echt een slechte service hebben ze. Niet dat ze het even van te voren doorgeven, nee ik moet er zelf achteraan :(
Als je deze post: Koffie in "TweakDSL *new and/or improved* deel 9" of je mail had bekeken had je kunnen zien, dat je hiervoor al gewaarschuwd was.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55

Tetsuo55

Dat vinden ze volgens mij wel leuk om te zeggen

"je modem is stuk"

Zeggen ze ook over mijn verbinding, die na ip change en vastzetten van ip weer perfect werkt :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou ik dacht dat schriftelijk contact met je klanten een standaard was, want ik gebruik tweakdsl mail nooit en ik kom ook nauwelijks op dit forum.
En wanneer was die mail verstuurd, in het weekend zeker, lekker handig want toen kon ik het internet al niet op. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tetsuo55 schreef op 02 november 2004 @ 16:36:

"je modem is stuk"

Zeggen ze ook over mijn verbinding, die na ip change en vastzetten van ip weer perfect werkt :D
zou dat ook werken in mij geval denk je?
En hoe doe ik een ip change?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 16:38:
nou ik dacht dat schriftelijk contact met je klanten een standaard was, want ik gebruik tweakdsl mail nooit en ik kom ook nauwelijks op dit forum.
En wanneer was die mail verstuurd, in het weekend zeker, lekker handig want toen kon ik het internet al niet op. |:(
Heb je alleen problemen met GoT? of met meerdere sites? :)
Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 16:40:
zou dat ook werken in mij geval denk je?
En hoe doe ik een ip change?
Bellen met Tweakdsl helpdesk en dan vragen om het ip vast te zetten; geef wel het macadres op!

[ Voor 85% gewijzigd door Teckna op 02-11-2004 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had problemen met vrijwel alle sites. Alleen www.google.nl en www.marktplaats.nl werkte. En af en toe kon ik inloggen op msn, maar werd vaak eraf gegooid

ok dus ik moet bellen met tweakdsl. Ok ik weet wel ongeveer wat een mac adress is maar waar kan ik mijn adres vinden?

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2004 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55

Tetsuo55

Teckna schreef op 02 november 2004 @ 16:40:
[...]

Heb je alleen problemen met GoT? of met meerdere sites? :)

[...]

Bellen met Tweakdsl helpdesk en dan vragen om het ip vast te zetten; geef wel het macadres op!
en zet hem dan gelijk ook static in je modem als het ff kan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmmm.....zou hij het zijn ????....hoe is het met de DNS ? ;)

Grtz
B4M (Jerry)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2004 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 15:58:
[...]

Slechte service? Wat kunnen zei eraan doen dat jij met een oud en inferieur (blijkbaar) modem komt aanzetten?
Tetsuo55 schreef op 02 november 2004 @ 16:36:

"je modem is stuk"

Als jij disconnects had, en die zijn over na het vastzetten van je IP: Dan was er waarschijnlijk een probleem met het verlengen van je dhcp lease. Als je bijvoorbeeld een losse router gebruikt die niet helemaal up to date is, gebeuren dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ossy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-07 16:45

ossy

Festina Lente

Verwijderd schreef op 02 november 2004 @ 16:38:
Mail was op vrijdag verstuurd en bij mij naar hetzelfde adres (hotmail) waar ik mijn rekening binnen laat komen.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55

Tetsuo55

Xandrios schreef op 02 november 2004 @ 17:44:

[...]

Als jij disconnects had, en die zijn over na het vastzetten van je IP: Dan was er waarschijnlijk een probleem met het verlengen van je dhcp lease. Als je bijvoorbeeld een losse router gebruikt die niet helemaal up to date is, gebeuren dat soort dingen.
mijn opstelling is

isra => splitter => modem => pc

op de momenten dat ik geen internet had, kreeg ik geen lease van de dhcp server

modem log

ATM connected
..
Lost connection to DNS

dat zegt ie altijd als er geen verbinding is.

Wat blijkt als ik naar ip kijk => 0.0.0.0 255.0.0.0.

Als het wel werkt dan zegt hij
ATM connected
DHCP connected
Ip = 1.2.3.4

die DHPC connected kreeg ik dus vaak niet, alleen snachts, tussen 11 pm en 8 am

Het wegvallen gebeurde meestal tussen 11 PM en 2 am de verbinding komt pas weer terug na 8 uur sochtends en alleen met een reset van het modem.

Als ik voor 8 uur het modem reset kreeg ik geen verbinding

Na het belletje met Tweak heb ik nu een vast ip en een nieuwe ip range, deze ip range is veel beter, want alle traces en pings zijn sneller dan met mijn vorige ip.

Ik heb zelf het ip adres vast gezet in mijn modem. en was gisternacht voor het eerst sinds 2 weken weer 24 uur lang online, maar ik kijk het nog even aan :)

Als tweak nu alleen nog de routerings problemen oplost met bbs.conqueronline.com ben ik helemaal blij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Erg leuk dat mensen hun IP gaan vast zetten in het modem. Je kan er nu gewoon op gaan wachten dat mensen de adressering van de gateway gaan overnemen. :z

Let dus op mensen! Pas op met het vastzetten van je IP-adres, doe dat zeer zorgvuldig. Als je een per ongeluk het adres van de gateway overneemt bijv. dan ga je heel veel boze mensen krijgen :Y) Als je er onvoldoende kaas van gegeten hebt, blijf s.v.p. van je modem af.

[ Voor 10% gewijzigd door I_stealth_I op 02-11-2004 23:18 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-06 15:51
I_Stealth_I schreef op 02 november 2004 @ 23:17:
Erg leuk dat mensen hun IP gaan vast zetten in het modem. Je kan er nu gewoon op gaan wachten dat mensen de adressering van de gateway gaan overnemen. :z

Let dus op mensen! Pas op met het vastzetten van je IP-adres, doe dat zeer zorgvuldig. Als je een per ongeluk het adres van de gateway overneemt bijv. dan ga je heel veel boze mensen krijgen :Y) Als je er onvoldoende kaas van gegeten hebt, blijf s.v.p. van je modem af.
Technisch gezien maakt het niet zoveel uit. De ATM tunnel wordt opgezet tussen modem en gateway op basis van een DHCP request. Het kan best voorkomen, dat de verbinding blijft staan, als je vervolgens het IP adres vast zet. Ik kan je echter garanderen dat dat op een gegevenmoment over is, bijvoorbeeld als de cisco 10.000 herstart wordt; er lijnen worden verplaatst naar een andere ATM verbinding oid.

Het gateway adres inklikken gaat voor de gebruiker niet werken; hij heeft geen next-hop en dus geen internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ghandi schreef op 03 november 2004 @ 11:26:
[...]

Technisch gezien maakt het niet zoveel uit. De ATM tunnel wordt opgezet tussen modem en gateway op basis van een DHCP request. Het kan best voorkomen, dat de verbinding blijft staan, als je vervolgens het IP adres vast zet. Ik kan je echter garanderen dat dat op een gegevenmoment over is, bijvoorbeeld als de cisco 10.000 herstart wordt; er lijnen worden verplaatst naar een andere ATM verbinding oid.

Het gateway adres inklikken gaat voor de gebruiker niet werken; hij heeft geen next-hop en dus geen internet.
Maar stel de ATM blijft open staan en je zet per ongeluk het IP adres van de gateway als je IP-adres vast. Dan heeft diegene geen internet, maar de rest waarschijnlijk ook niet, omdat je dan een IP conflict hebt in het netwerk. Lijkt mij

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

I_Stealth_I schreef op 03 november 2004 @ 11:33:
[...]
Maar stel de ATM blijft open staan en je zet per ongeluk het IP adres van de gateway als je IP-adres vast. Dan heeft diegene geen internet, maar de rest waarschijnlijk ook niet, omdat je dan een IP conflict hebt in het netwerk. Lijkt mij
Om dat te voorkomen gooit het onderliggende systeem routes dus na tweemaal de leasetijd weg. Mensen met een statisch ingesteld IP kunnen dus nog 4 uur internetten, en daarna droogt de stroom van packets op. Totdat ze opnieuw DHCP doen, dan werkt het weer vier uur. Lijkt me ook geen oplossing dus. DHCP aan, en anders niet.

[----]

De diagnose 'modem stuk' komt vaker voor dan dat er ook echt een modem stuk is. De meest voorkomende oorzaak is een klant die niet begrijpt wat 'm gevraagd wordt of niet doet wat we 'm vragen.

Een internet-verbinding is een plak cake met zeven laagjes. Het OSI model. Bij het foutzoeken worden deze laagjes van onder naar boven gecontroleerd. Dat wat een ISP levert zijn de eerste drie lagen. Dus de eerste stap is controle van de fysieke laag. Zien we modems, splitters, verbindingen op de juiste plek. De tweede laag bestaat bij DSL stiekum uit meer lagen van een ander netwerk-protocol (ATM), dus we kunnen meer zien dan enkel of er bits uitgewisseld worden. De derde laag vertaalt IP in ethernet en omgekeerd, en dat gebeurd nadat je modem een DHCP-IP heeft gekregen. Op dat moment kan de tcp-stack op je PC je aan werkende applicaties gaan helpen.

Stel: jij zet je modem op 'statisch IP', maar houdt vol dat je DHCP aan hebt staan. Na de basale controles zal op een gegeven moment naar het MAC-adres van je modem gevraagd worden, en doet een BBNed-techneut l2ping <jouwMAC> vanaf een DSLAM. Als je modem dan wel antwoord is de diagnose dat je modem defect is. Want je zegt dat DHCP aanstaat, maar je modem doet duidelijk geen DHCP. Op Layer 2 is 'ie te bereiken. Dus is het incompatibel firmware of een defect modem.

Daarom: geef niet het antwoord wat jij denkt dat helpdeskers graag horen, maar doe ook echt wat ze je vragen. Foute veronderstellingen geven foute oplossingen.

[ Voor 54% gewijzigd door burne op 03-11-2004 12:15 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakutoRadiance
  • Laatst online: 14:47
ik wil ff kwijt dat mun verbinding (sinds 2 weken) perfect werkt, geen last van disconnects (op de werkzaamheden van BBNed na dan) en lekker rap.

Kortom: Tot nu toe: Dikke Pluim ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55

Tetsuo55

Wij sluiten weleens mensen af die een gateway ip in hun router vastzetten

})

als een modem stuk is dan vertoont hij een bepaald gedrag meestal de gehel dag, en niet alleen op bepaalde tijdstippen

Tevens is het zo dat Tweakdsl het juiste ip adres doorgeeft, was in mijn geval wel zo, de "nieuwe" medewerker gaf mij het ip adres op zodat ik het kon opschrijven.

later heb ik gecontroleerd of dat inderdaad het ip was dat ik via dhcp kreeg, en toen heb ik hem vast gezet.

Weet iemand hoelang de lease van tweakdsl gelidig is?

wij geven leases uit van 7 dagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij zetten het IP adres 'vast'. Maar het blijft via een DHPC request uitgereikt worden.

Als de klant het dan 'vast' in zijn modem instelt, verloopt de lease en zal het niet gaan werken na verloop van tijd. Ergo, dat is niet de bedoeling.

De route naar china word onderzocht, maar behalve een zijden route heb ik nog geen idee ( lees terugkoppeling gehad )

b4mb4m

Jouw vraag ligt nog bij de beheerders, diegeen die het mag uitzoeken staat nu naast me want hij heeft honger. Dat is in te wisselen dus :D
Toevoeging $beheerder. ' Eerst eten, ja '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvb
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14:37
4 uur:

Nov 3 10:53:03 localhost dhclient: bound to 82.197.x.x -- renewal in 7200 seconds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Ja miscchien mijn fout, ik ben niet misschien niet helemaal duidelijk geweest
een paar pagina's terug. Met het IP vastzetten, maakt men een rule aan in de DHCP-server zodat consequent hetzelfde IP wordt uitgegeven en/of lease verlengd als je je komt melden met je MAC-adres. Hierbij wordt dus nog steeds gebruik gemaakt van DHCP.

Ik doelde er niet op dat men de gegevens vast ging inkloppen. Sorry, ben misschien onduidelijk geweest mensen. Dus vanaf nu zeggen we maar fixed-ip ipv een vast-ip, dan houden we het mooi in DHCP termen. :+

Sorry, dat sommigen dit verkeerd begrepen hebben, waardoor er foute diagnoses
zijn gemaakt. :X Ik dacht dat men wel op de hoogte was van een fixed ip.

Misschien kan Xandrios het opnemen in de start-post. Eet smakelijk $beheerder :Y)

[ Voor 22% gewijzigd door I_stealth_I op 03-11-2004 13:05 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55

Tetsuo55

Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 12:44:
Wij zetten het IP adres 'vast'. Maar het blijft via een DHPC request uitgereikt worden.

Als de klant het dan 'vast' in zijn modem instelt, verloopt de lease en zal het niet gaan werken na verloop van tijd. Ergo, dat is niet de bedoeling.

De route naar china word onderzocht, maar behalve een zijden route heb ik nog geen idee ( lees terugkoppeling gehad )

b4mb4m

Jouw vraag ligt nog bij de beheerders, diegeen die het mag uitzoeken staat nu naast me want hij heeft honger. Dat is in te wisselen dus :D
Toevoeging $beheerder. ' Eerst eten, ja '
Eet smakelijk, ik zal hem weer op DHCP zetten en kijken wat er vanavond gebeurd.

Wij hadden ook een soortgelijk probleem, dat is toen opgelost door de partij waar de trace de mist in gaat andere route tables te laten toevoegen.

[ Voor 12% gewijzigd door Tetsuo55 op 03-11-2004 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als nieuwkomer bij Tweakdsl heb ik een vraagje aan de huidige klanten van Tweakdsl.

Ik heb nu nog een Draytek 2600 waar in het menu beide DNS-sen een intern ip nummer geven en daardoor geen ip toegewezen krijg. Lijn is o.k. hij geeft een upload en download snelheid.

Heeft iemand toevallig hetzelfde mee gemaakt en zoja was dit snel opgelost of weet je toevallig een oplossing hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
Op het moment dat ik in mijn 2600 de lijn automagisch laat detecteren maakt hij automatisch een connectie en is het goed. aangezien je een verbinding hebt, heb je natuurlijk ook een ipadres, eventueel kan je via http://www.whatismyip.com/ jouw ipadres achterhalen en gooi ik het op de schoonheid van draytek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik automatisch dedecteren doe, dan vind hij geen instelling.

Een ip adres achterhalen kan ik niet doen, omdat ik niet op internet kan doordat ik geen ip krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xandrios schreef op 02 november 2004 @ 17:44:
[...]

Slechte service? Wat kunnen zei eraan doen dat jij met een oud en inferieur (blijkbaar) modem komt aanzetten?

[...]

ja slechte service, want ben al een jaar lid van tweakdsl. En ze vertelde mij dat mij mxstream modem gewoon zou werken. Dus dan ga ik er van uit dat mij internet het gewoon doet.
Maakt mij niet uit dat ik nu een andere modem moet, maar dan moesten ze het mij van te voren even aangeven via een brief. Ze waren namelijk op de hoogte dat toendertijd veel mensen van mxstream naar tweakdsl zijn overgestapt en die hun modem hebben behouden. Dus bij wie ligt nu de schuld.
Anyway ik vind tweakdsl een zeer goede provider hoor, dit is de eerste keer dat ik problemen heb, dus zo erg is het ook weer niet. :)
Nu maar hopen dat morgen de nieuwe modem arriveert en alles weer werkt

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2004 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 07:55

chem

Reist de wereld rond

ik heb zojuist m'n vodsl copperjet (die oranje) aangesloten.. en het werkt niet 8)7

Het DSL gaat zonder problemen, maar m'n dialtone wordt gekilled zodra het modem 'klik' zegt (adsl lampje gaat knipperen). Daarna ophangen+opnemen -> geen dialtone.

Iemand een idee?

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

over NUMMERHERKENNING / NUMMERWEERGAVE

het schijnt momenteel op de VoDSL verbinding al te werken op basis van het FSK protocol

alle nederlandse (KPN) telefoons zijn geschikt gemaakt voor DTMF en ondersteunen dus geen FSK. DTMF is het protocol dat KPN als zo'n beetje de enige in de wereld gebruikt om het nummer van degene die jou belt zichtbaar te maken.

Mijn vraag is: wie heeft er een werkende nummerweergave op de Copperjet
en zo ja, wat voor een telefoon ? import ?

daarnaast : ik heb sterk de indruk dat lijnsharing in de weg zit voor nummerherkenning.
wanneer je gebeld wordt op je gewone nummer, wordt je namelijk niet op vodsl techniek gebeld maar wordt het signaal gewoon doorgegeven aan je telefoon met dank aan de splitter en het Y-kabeltje die tussen je ISRA en copperjet modem zitten.

maar wanneer iemand je 707xxx nr zou bellen, dan zou je dus sowieso nummerherkenning moeten hebben.
Het moet ook zijn aangezet op jouw abonnement, dus ff checke bij tweakdsl.
(als dat zo is waarom zetten ze dat niet standaard aan iedereen wil toch kunnen zien door wie die wordt gebeld)

ervaringen welkom.
Bij mij werkt nummerweergave niet. (caller id)

Als ik uitbel, wordt mijn nr uiteraard weergegeven bij degene die ik bel. Dat klopt en dat bedoel ik ook niet.

eigenlijk onbegrijpelijk dat tweakdsl hierover geen info heeft of kan verstrekken je zou toch zeggen dat de techneuten zelf ook een vodsl verbinding hebben en dat zij ook tegen dit soort zaken aanlopen !!

daarnaast mis ik een hoop FAQ vragen/antwoorden bij tweakdsl.
Er staat op dutchweb.nl bijvoorbeeld wél uitgelegd hoe het zit met nummerweergave.
Het is jammer dat dw een slecht naam heeft want hun website en de info die ze verstrekken, is een stuk verzorgder moet ik helaas constateren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een vraagje

ik heb hier een copperjet in mijn meterkast gelijk waar de lijn binnenkomt
maar ik heb nu sinds het begin dat ik tweakdsl kreeg al last van uitval van mijn verbinding (om de minuut)
en als hij het dan eventjes doet dan haal ik mijn snelheid gewoon niet ik blijf hangen op de 150kb meestal terwijl ik een 8 mbit lijn heb.
ik loop ze nu al sinds het begin te bellen maar er is nog geen oplossing van hun kant uit.
behalve een monteur langs sturen wat ook gebeurd is maar niets heeft opgeleverd.
als je ze beld is alles wat je hoord ja meneer we maken er een storing voor aan.
maar uiteindelijk kunnen ze of niets vinden of ze denken het gevonden te hebben en dan helpt het alsnog niets.
ik draai winxp heb me firewall uitstaan en heb geen spyware en ook geen sp2 geinstalleerd (clean install van me winxp draaien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 22:16:
even een vraagje

ik heb hier een copperjet in mijn meterkast gelijk waar de lijn binnenkomt
maar ik heb nu sinds het begin dat ik tweakdsl kreeg al last van uitval van mijn verbinding (om de minuut)
staat je modem origineel ingesteld ? dit vraag ik omdat e.e.a. uitgesloten moet worden.

belangrijk dus dat die op dhcp staat.

daarnaast korte kabeltjes gebruiken hè van hooguit 15 cm vanaf je isra punt.

zelf heb ik de 816-2p.

bij mij werkt alles perfect. De modem staat als router ingesteld, heeft op basis van een ingeklopt macadress een ip adres gekregen, en de VoDSL werkt al tijden goed.

ik bel nu ongeveer 3 maanden via voice over dsl en sinds kort ook de rekening inzichtbaar. Dit is perfect geregeld.

nu de nummerweergave nog !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi om even te reageren op jou vraag ja mijn modem staat gewoon orgineel ingesteld.
mijn kabeltjes zijn erg kort ongeveer 15 centimeter vanaf isra (aangelegd door monteur) omdat ik daar niet zo technisch mee was met dat gewroet in me meterkast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 15:34:
Als ik automatisch dedecteren doe, dan vind hij geen instelling.

Een ip adres achterhalen kan ik niet doen, omdat ik niet op internet kan doordat ik geen ip krijg.
Vraagje: gebruik je wel de juiste (nederlandse) laatste firmware? probeer deze anders te updaten. http://www.draytek.nl/downloads.html < hier staan de juiste firmware versies en een howto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

uhm zijn er mensen die kunnen downloaden van de newsserver behalve de headers dan...

edit: aha zie het al :)
3-11-2004 22:51:49 * Unavail. : None of the article parts were available on the server(s) anymore (430 No such article).

[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2004 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 22:54:
uhm zijn er mensen die kunnen downloaden van de newsserver behalve de headers dan...
Ja, ik :)

Werkt goed nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
jawel, net even een testdownload gedaan vanuit a.b.ftd en geen enkele issue en op snelheid :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 17:18
Vast niet met Newspro ;)
Er is sinds gisteren een beta van Newspro uit die iets is aangepast. Gewone downloads werken nu. Echter alles wat hangt onder een xpat of nzb werkt nog steeds niet. Resultaat: heel veel fouten die aangeven dat de ID in opgegegeven header afwijkt van hetgene wat in het opgestuurde en ontvangen part zit. Laat ik de nzb van een andere provider ophalen dan gaat het wel goed. Ik weet niet wat jullie afgelopen week allemaal uitgespookt hebben, maar het is duidelijk meer dan een verhuizing van wat hardware.

Misschien kan iemand hier die bij Tweakdsl werkt zich eens verdiepen in de message id's daar gaat precies sinds de verhuizing iets goed mis.

[ Voor 10% gewijzigd door ErikRo op 03-11-2004 23:07 ]

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
Ik werk hier met NZB files en kan zo zonder meer alles goed downen :)
(overigens hier newsleecher fan)

[ Voor 20% gewijzigd door Teckna op 03-11-2004 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Teckna schreef op 03 november 2004 @ 22:38:
[...]

Vraagje: gebruik je wel de juiste (nederlandse) laatste firmware? probeer deze anders te updaten. http://www.draytek.nl/downloads.html < hier staan de juiste firmware versies en een howto :)
ik heb de orginele firmware maar kan op de site die je gaf niets vinden van de copperjet 816 2-p analoog hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 23:25:
[...]

ik heb de orginele firmware maar kan op de site die je gaf niets vinden van de copperjet 816 2-p analoog hoor
De site was bedoelt voor Boldy, aangezien hij aangaf een 2600 vigor te hebben :) voor ene copperjet heb ik zo snel nog geen oplossing, heeft de monteur nog een terugkoppeling gegeven? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op 03 november 2004 @ 22:07:
over NUMMERHERKENNING / NUMMERWEERGAVE

het schijnt momenteel op de VoDSL verbinding al te werken op basis van het FSK protocol

Het moet ook zijn aangezet op jouw abonnement, dus ff checke bij tweakdsl.
(als dat zo is waarom zetten ze dat niet standaard aan iedereen wil toch kunnen zien door wie die wordt gebeld)

ervaringen welkom.
Bij mij werkt nummerweergave niet. (caller id)
Ahh beter eindelijk! 8)

Ik heb dus even een oude nummermelder opgezocht die ik gebruikte in de tijd van Priority Telecom van UPC. Deze nummermelder werkt met FSK. Ik heb hem er even aangeplugt en het werkte niet. Ik heb ook nog niets laten activeren. Echt beter, ga gelijk even een mailtje droppen. Waar moet ik nu zijn? Bij de vage boel van dehelpdesk.info? Hun website is zo dood als een pier btw, geen DNS record.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de monteur heeft geen terug koppeling gegeven omdat hij zei dat het eraan lag dat de modem niet gelijk bij de meterkast zat , kon kloppen maar dat deed het dus niet aangezien hij nog steeds niet naar behoren werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

I_Stealth_I schreef op 03 november 2004 @ 23:29:
[...]

Ahh beter eindelijk! 8)

Ik heb dus even een oude nummermelder opgezocht die ik gebruikte in de tijd van Priority Telecom van UPC. Deze nummermelder werkt met FSK. Ik heb hem er even aangeplugt en het werkte niet. Ik heb ook nog niets laten activeren. Echt beter, ga gelijk even een mailtje droppen. Waar moet ik nu zijn? Bij de vage boel van dehelpdesk.info? Hun website is zo dood als een pier btw, geen DNS record.
Even mezelf quoten ;)
Bij TweakDSL kunnen ze nog geen CallerID activeren hoor ik net. Dus dat is even afwachten. Best jammer, vindt nummerweergave super handig. Verder lees ik ergens anders dat men een firmware update gaat doorvoeren voor de mensen die een andere nummerweergave hebben al FSK.

[ Voor 4% gewijzigd door I_stealth_I op 04-11-2004 13:08 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er problemen bij Tweak ? Ik heb nu al een paar keer achter elkaar een disconnect van een paar minuten. Ik heb regelmatig disconnects....en het zijn er veel vind ik.....ik heb sinds gisteren dan ook maar een scriptje meelopen dat dat bijhoud....de laatste was ruim een uur.... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-06 23:57

Ronnie_T

Shangri-La

De DNS-server van Tweakdsl doet moeilijk, daarom kun je nu af en toe geen pagina's bekijken

ik gebruik de volgende alternatieve DNS: 213.239.128.5 en heb geen problemen meer

[ Voor 34% gewijzigd door Ronnie_T op 04-11-2004 19:01 ]

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou 't is meer dan een kwestie van pagina's die niet doorkomen hier op die momenten. Het adsl lampje van mijn copperjet is gewoon uit ....en knipperen , maar hij krijgt dan geen ip meer.
DNS hebbik (nog) geen problemen hiero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PureDJ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22-10-2020
Ik wou net gaan posten hoe blij ik met mijn verbinding ben, want sinds de bbned update waren al mijn problemen ook voorbij... (ben nog steeds wel blij)
Maar vanmiddag kwam het eerste hikje al voorbij, +/- 30 sec wat packetloss.. (was overigens voor iedereen had ik begrepen)
Maar nu heb ik net nog eens 2 flinke hikken gehad..., meer mensen die net ook ff wat probleempjes hadden? (was maar heel kort)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

PureDJ schreef op 04 november 2004 @ 21:01:
Maar nu heb ik net nog eens 2 flinke hikken gehad..., meer mensen die net ook ff wat probleempjes hadden? (was maar heel kort)
Ik heb een monitoring lopen op 6 verschillende lijnen maar ik zie niks bijzonders...
+ ik zit de hele avond al @ irc zonder disconnects dus...

[ Voor 9% gewijzigd door alt-92 op 05-11-2004 01:34 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PureDJ schreef op 04 november 2004 @ 21:01:
Ik wou net gaan posten hoe blij ik met mijn verbinding ben, want sinds de bbned update waren al mijn problemen ook voorbij... (ben nog steeds wel blij)
Maar vanmiddag kwam het eerste hikje al voorbij, +/- 30 sec wat packetloss.. (was overigens voor iedereen had ik begrepen)
mja tijdens mijn game :p
maar niet erg lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zag straks in mijn systemlog dat gisterenavond rond 22 uur 3 keer voor korte tijd (ongev. 20 seconden) mijn linesync down en weer up is gegaan en de laatste keer is ie up glebleven maar trainde ie op een lagere speed..viel mij vandaag overdag al op dat ik dacht hij is wat trager als anders.

Reset van modem en hij traint nu weer op mijn normale 8064 down i.p.v. 7696 wat ie gisterenavond na laatste keer down als linesync pakte.

Iemand enig idee wat dat 3 keer wegvallen van gisterenavond kan hebben veroorzaakt? Storing in de wijkcentrale? Hier in huis was er rond 22 uur niks aparts aan de hand en ik was rond die tijd gewoon online...heb die hikjes van 3 keer 20 sec. ongev. niet gemerkt toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Airdack
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 11:26
Hmm ik heb nu serieus een probleem, sinds de werkzaamheden van BB valt nu precies om het half uur mn internet een paar minuten uit .. ik heb dit eerder gehad toen ik nog kabel had, toen snapte mn router de DHCP lease van de isp niet goed, maar het internet heeft hier de afgelopen maand probleemloos gewerkt, en nu na de werkzaamheden ineens om het half uur uitval ... zou wel heel toevallig zijn als het modem nu ineens kapot is?
verder is er helemaal niets veranderd aan configuratie enz

ik heb trouwens het modem aan een router hangen, en de pcs aan de router, maar zoals ik al zei is er aan de instellingen van de rouiter ook nix veranderd :'(

heeft iemand ook problemen sinds de werkzaamheden? iets soortgelijks? of weet iemand misschien een oplossing?

alvast bedankt!

Gamen op een laptop is best ok .... echt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
Verwijderd schreef op 04 november 2004 @ 23:12:
Zag straks in mijn systemlog dat gisterenavond rond 22 uur 3 keer voor korte tijd (ongev. 20 seconden) mijn linesync down en weer up is gegaan en de laatste keer is ie up glebleven maar trainde ie op een lagere speed..viel mij vandaag overdag al op dat ik dacht hij is wat trager als anders.

Reset van modem en hij traint nu weer op mijn normale 8064 down i.p.v. 7696 wat ie gisterenavond na laatste keer down als linesync pakte.

Iemand enig idee wat dat 3 keer wegvallen van gisterenavond kan hebben veroorzaakt? Storing in de wijkcentrale? Hier in huis was er rond 22 uur niks aparts aan de hand en ik was rond die tijd gewoon online...heb die hikjes van 3 keer 20 sec. ongev. niet gemerkt toen.
Als jij 8064 haalt, heb je echt een super optimale verbinding. De praktijk is echter minder. Als je modem terugtrained naar 7696, wat nog steeds erg goed is. De signaal-ruis verhouding zal waarschijnlijk net op het randje zitten en je krijgt dan een hick als je modem retraint naar een lagere snelheid.

Dit doet het modem in stapjes van 128 kbit (volgens mij)

Als jij drie hicks hebt gehad, achter elkaar, dan is je modem drie stapjes terug gestapt. Als je je modem aan laat staan, stapt hij misschien nog wel een paar stapjes terug, maar is je verbinding daarna stabiel. Nu je het modem gereset hebt en 'm weer op de hoogste snelheid getrained hebt gekregen, gaat het automatisch finetunen van de verbinding weer opnieuw beginnen.

Reden voor terugstappen in snelheid kunnen zijn:
- bekabeling in huis (gezien jou snelheid, waarschijnlijk geen optie)
- problemen met de splitter/impedantie door toestellen parallel (waarschijnlijk ook geen optie)
- weersomstandigheden, met oude telefoonkabels
- overspraak van andere DSL/leased line gebruikers op je verbinding; deze zou wel eens de oorzaak kunnen zijn.
- een te scherp getrained staand modem; corrigeert zich automatisch na verloop van tijd.

Als je nou van 8 Mbit sterk terugvalt naar < 5 Mbit dan zou ik me zorgen gaan maken.

Het is een beetje afhankelijk van het merk modem, hoe er omgegaan wordt met het retrainen. De ASUS is hier heel strak in; ik heb de 814P (ISDN uit) en die doet 't ook prima.

Dit is overigens de reden dat je het dsl modem/router aan moet laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillyBee
  • Laatst online: 01-03 16:44
Hey, gebruik nu tweakdsl voor een maand of 3-4...Erg tevreden over behalve dan de laatste maand..die was ruk maar goed dat kan..
Overigens heb ik al mn bekabeling ingekort...ik zat zelfs 6m van mijn isra punt af met mijn modem :S foute boel..

Ik vraag me af of deze waardes nu goed zijn...Anders ga ik nog een beetje tweaken met andere kabels en nog korten (alvast bedank!)..:
Name Value
Dsp Firmware Version A.4.19.17
Dsp Version 0x00000050
Connected true
Operational Mode t1.413
State Showtime
Watchdog 0x00000053
Operation Progress 0x000000ad
Last Failed 0x000000fd
Tx Bit Rate 1024000
Rx Bit Rate 8064000
Tx Cell Rate 2415
Rx Cell Rate 19018
Phy TX Cell Count 123871942
Phy RX Cell Count 44438725
Phy Cell Drop Count 0
Overall Failure 0
Local ITU Country Code 0x0000b5ff
Local SEF 0
Local End LOS 0
Local SNR Margin 12.0 dB
Local Line Attn 17.0 dB
Local Tx Power 25 dB
Local Fast Channel Rx Rate 0
Local Fast Channel Tx Rate 0
Local Fast Channel FEC 0
Local Fast Channel CRC 0
Local Fast Channel HEC 0
Local Fast Channel NCD 0
Local Fast Channel OCD 0
Local Interleaved Channel Rx Rate 8064000
Local Interleaved Channel Tx Rate 1024000
Local Interleaved Channel FEC 122
Local Interleaved Channel CRC 103
Local Interleaved Channel HEC 80
Local Interleaved Channel NCD 0
Local Interleaved Channel OCD 0
Remote SEF 3
Remote LOS 0
Remote Line Attn 15.0 dB
Remote SNR Margin 6 dB
Remote Fast Channel FEC 0
Remote Fast Channel CRC 0
Remote Fast Channel HEC 0
Remote Fast Channel NCD 0
Remote Interleaved Channel FEC 18300
Remote Interleaved Channel CRC 122
Remote Interleaved Channel HEC 58
Remote Interleaved Channel NCD 3

6th Sense - International Online Coop Gaming: www.6thSense.eu - Antec P160 case,Antec 650w Trio,Asus P5N32-E SLI Plus,C2D E6600 3300mhz,Scythe Infinity,4GB G. Skill f2-6400phu2-2gbhz DDR2-800,GF 8800GTX - Vista 64-Bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hulde aan tweak voor een installatie i minder dan 3 werkdagen :p
dinsdag aangevraagd en maandag draaide alles !!! is dit een nieuw record ?

ik zit trouwens op 2170 meter van de centrale en me copperjetje traint 8064/992. 1 woord: respekt !

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2004 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghandi
[quote]BillyBee schreef op 05 november 2004 @ 16:43:
Hey, gebruik nu tweakdsl voor een maand of 3-4...Erg tevreden over behalve dan de laatste maand..die was ruk maar goed dat kan..
Overigens heb ik al mn bekabeling ingekort...ik zat zelfs 6m van mijn isra punt af met mijn modem :S foute boel..

Ik vraag me af of deze waardes nu goed zijn...Anders ga ik nog een beetje tweaken met andere kabels en nog korten (alvast bedank!)..:
Local SNR Margin 12.0 dB
Local Line Attn 17.0 dB
Local Tx Power 25 dB
Remote Line Attn 15.0 dB
Remote SNR Margin 6 dB

[/qoute]

De onderste, je remote SNR margin is de ondergrens; deze zal dus oplopen als je modem lager traint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghandi schreef op 05 november 2004 @ 12:46:
[...]

Als jij drie hicks hebt gehad, achter elkaar, dan is je modem drie stapjes terug gestapt. Als je je modem aan laat staan, stapt hij misschien nog wel een paar stapjes terug, maar is je verbinding daarna stabiel. Nu je het modem gereset hebt en 'm weer op de hoogste snelheid getrained hebt gekregen, gaat het automatisch finetunen van de verbinding weer opnieuw beginnen.

Reden voor terugstappen in snelheid kunnen zijn:
- bekabeling in huis (gezien jou snelheid, waarschijnlijk geen optie)
- problemen met de splitter/impedantie door toestellen parallel (waarschijnlijk ook geen optie)
- weersomstandigheden, met oude telefoonkabels
- overspraak van andere DSL/leased line gebruikers op je verbinding; deze zou wel eens de oorzaak kunnen zijn.
- een te scherp getrained staand modem; corrigeert zich automatisch na verloop van tijd.

Als je nou van 8 Mbit sterk terugvalt naar < 5 Mbit dan zou ik me zorgen gaan maken.

Het is een beetje afhankelijk van het merk modem, hoe er omgegaan wordt met het retrainen. De ASUS is hier heel strak in; ik heb de 814P (ISDN uit) en die doet 't ook prima.

Dit is overigens de reden dat je het dsl modem/router aan moet laten staan.
toon volledige bericht
Bedankt voor je verhelderende betoog.

Modem heeft altijd strak getraind sinds ik tweak heb sedert januari op 8064 down...die stapjes terug nog nooit meegemaakt... Viel mij wel op na de reset van de modem dat ie aanvankelijk weer trainde op 7696 toen lijn down ging 1 minuuut na cold start en opnieuw intrainde op 8064...zie hieronder:

00:01:29
xDSL linestate up (downstream: 8064 kbit/s, upstream: 896 kbit/s)
00:01:16
xDSL linestate down
00:01:02
xDSL linestate up (downstream: 7616 kbit/s, upstream: 896 kbit/s)
00:00:10
DHCP server up
00:00:10
DHCP Auto DHCP: no server detected on LAN, SpeedTouch server started
00:00:00
KERNEL Cold restart

dus zeg maar dat ie dus zag met deze snr van slechts 5 up/7 down trouwens, soms 4/6, is een connectie van 8064 mogelijk. De speedtouch kan dus ook tijdens het online zijn "denken" met deze snr waardes kan ik nu hoger intrainen en dan zonder dat je daar erg in hebt de linesync naar boven bijstellen?

Woon in een straat met allemaal oudere mensen dus kans dat er een hoop nieuwe dsl gebruikers op mijn telefoonkabel komen is verwaarloosbaar.

Als mijn lijn nu weer 10 maanden strak traint zal het wellicht toch een tijdelijk slechtere lijnkwaliteit zijn geweest van een paar minuten?
i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb weer problemen met mijn ping. Sinds een aantal dagen kan ik geen game meer online spelen. Ping is constand boven de 100.
Nu ben ik helaas niet zo'n netwerk wizzard, maar als ik een game server ping zijn dit de resultaten:

Ping-statistieken voor 193.26.133.25:
Pakketten: verzonden = 50, ontvangen = 50, verloren = 0
(0% verlies).De gemiddelde tijd voor het uitvoeren van één bewerking in mill
iseconden:
Minimum = 98ms, Maximum = 328ms, Gemiddelde = 113ms

Als ik met magic nettrace hetzelfde ip ping zie ik dat ik op cambrium.open.peerring.nl (217.170.0.237) veel vertraging oploop:

Ping-statistieken voor 217.170.0.237:
iseconden:
Minimum = 82ms, Maximum = 131ms, Gemiddelde = 100ms

Alles daarvoor ziet er netjes uit. B.v. core1.cambrium.nl

Ping-statistieken voor 217.19.16.1:
iseconden:
Minimum = 17ms, Maximum = 25ms, Gemiddelde = 18ms

Wat kan ik zelf hieraan doen? Waar kan dit aan liggen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Het pingen van afzonderlijke routers die je tegenkomt is niet echt representatief: Die ping resultaten komen altijd hoger uit dan dat ze in werkelijkheid zijn. Dat verschilt met hoe druk de router het heeft :)

Toch geeft het wel een indicatie; alle andere routers erna zijn ook in dezelfde orde. Dat kan zijn omdat het op dat punt de zee overgaat...dat kan een overbelaste lijn zijn....of dat kan heel erg veel pech zijn, en dat alle routers te druk zijn om je ping's netjes op tijd af te handelen :)

Je zou het in de ochtend nog eens kunnen proberen mischien, dan is het veel rustiger, en zullen (als het een overbelaste lijn is) de resulaten dan wel goed zijn :)

Als ik nu een conclusie moet trekken; dan zou ik zeggen dat de AMS-IX link van tweakdsl tegen z'n maximum aan zit. Maar zeker is dat dus niet, het is voor een deel een gok :)

[ Voor 13% gewijzigd door Xandrios op 05-11-2004 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MaLa_
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-12-2022
Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 21:59:
Ik heb weer problemen met mijn ping. Sinds een aantal dagen kan ik geen game meer online spelen. Ping is constand boven de 100.
Nu ben ik helaas niet zo'n netwerk wizzard, maar als ik een game server ping zijn dit de resultaten:

iseconden:

Als ik met magic nettrace hetzelfde ip ping zie ik dat ik op cambrium.open.peerring.nl (217.170.0.237) veel vertraging oploop:

iseconden:

iseconden:

toon volledige bericht
Dit probleem had ik alleen vanavond op bepaalde servers nette pings maar op 1 server ook rond 100ms en alleen ik had die ping de rest netjes. Maybe licht dat aan de routering ofzo.. Verder draait alles weer als een zonnetje hopelijk blijft het stabiel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-07 08:48
BillyBee schreef op 05 november 2004 @ 16:43:

Tx Bit Rate 1024000
Rx Bit Rate 8064000
Wat wil je nou nog verbeteren? Als je lijn gewoon stabiel is heb je een perfecte lijn gewoon.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xandrios schreef op 05 november 2004 @ 22:07:
Het pingen van afzonderlijke routers die je tegenkomt is niet echt representatief: Die ping resultaten komen altijd hoger uit dan dat ze in werkelijkheid zijn. Dat verschilt met hoe druk de router het heeft :)

Toch geeft het wel een indicatie; alle andere routers erna zijn ook in dezelfde orde. Dat kan zijn omdat het op dat punt de zee overgaat...dat kan een overbelaste lijn zijn....of dat kan heel erg veel pech zijn, en dat alle routers te druk zijn om je ping's netjes op tijd af te handelen :)

Je zou het in de ochtend nog eens kunnen proberen mischien, dan is het veel rustiger, en zullen (als het een overbelaste lijn is) de resulaten dan wel goed zijn :)

Als ik nu een conclusie moet trekken; dan zou ik zeggen dat de AMS-IX link van tweakdsl tegen z'n maximum aan zit. Maar zeker is dat dus niet, het is voor een deel een gok :)
Dank voor het snelle antwoord. :) Het is idd zo dat het 's avonds laat vaak weer wat beter gaat. Dit is sinds een dag of 5. Dan hoop ik dat het snel weer terug is bij het oude. Toen had ik een goede verbinding met de meeste servers. Ik zal het later nog eens proberen en hier weer posten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Over het bij-trainen van de lijnspeed gesproken, ik heb het bij trainen uitgezet. Ik zat op een gegeven moment 200 kbps onder mijn download en ongeveer een krappe 100 kbps onder mijn upload. Heb 2048/1024 abo. Gaat tot dusver prima. Ik heb gewoon de indruk dat die Copperjet een beetje lui is en liever een toontje lager wil gaan zingen.

Ik zou het trainen zeker niet uitzetten met een 8Mbit abo, dan krijg je meer tegenwind dan bij zo'n abootje tot 2 mbit.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

I_Stealth_I schreef op 04 november 2004 @ 13:04:
[...]

Even mezelf quoten ;)
Bij TweakDSL kunnen ze nog geen CallerID activeren hoor ik net. Dus dat is even afwachten. Best jammer, vindt nummerweergave super handig. Verder lees ik ergens anders dat men een firmware update gaat doorvoeren voor de mensen die een andere nummerweergave hebben al FSK.
en dezelfde tweak zegt tegen mij dat het moet werken .....

pff ik wordt er zo moe van de vragen kunnen ze toch verwachten en even de antwoorden in de FAQ zetten is dat nou moeilijk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLsandman
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-08 17:42
Heeft de txt news server geen feed meer?
Laatste berichten zijn van 30 oktober.

Er is weer nieuwe feed alleen loopt deze niet door.

[ Voor 26% gewijzigd door NLsandman op 08-11-2004 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 00:26:
[...]

en dezelfde tweak zegt tegen mij dat het moet werken .....

pff ik wordt er zo moe van de vragen kunnen ze toch verwachten en even de antwoorden in de FAQ zetten is dat nou moeilijk ?
Ik heb (M) maar weer even een mailtje gestuurd ;) Btw, misschien weet Ghandi of Burne het? Over de inkomende CallerID, doet dat het nou wel, of doet het ie het niet. I.i.g. binnen Cambrium/Tweak zijn de meningen over verdeeld. >:)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55

Tetsuo55

je moet zowiezo een FSK telefoon hebben toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Tetsuo55 schreef op 06 november 2004 @ 10:46:
je moet zowiezo een FSK telefoon hebben toch?
Ja, psies. Ik heb een FSK-nummerweergave geval.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben meer mensen last van disconnects om de 2 a 3 minuten ???

ik heb daar sinds gisteren middag last van ( vrijdag middag ) ???

??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 13:20:
Zit lekker @ IRC en de enige disconnects veroorzaak ik zelf.
(van wlan naar wired lan)

[ Voor 6% gewijzigd door alt-92 op 06-11-2004 19:05 . Reden: disconnected: too many question marks detected :+ ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Verwijderd schreef op 06 november 2004 @ 13:20:

ik heb daar sinds gisteren middag last van ( vrijdag middag ) ???

??
Hier loopt al 7 uur een radio-stream, geen problemen.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burne
  • Niet online

burne

Mine! Waah!

I_Stealth_I schreef op 06 november 2004 @ 09:48:
Btw, misschien weet Ghandi of Burne het? Over de inkomende CallerID, doet dat het nou wel, of doet het ie het niet.
Ik heb met twee telefoons ervaring. Een Vox 930 (da's ISDN) en daar werkt het zowiezo goed. Eerder had ik analoog, en een Kala Vox 300 van Philips, en ook daar werkte caller-ID zonder problemen, ook met 'Nederlandse' instellingen. De Kala wordt wereldwijd verkocht, en heeft wat leuke toeters, zoals een standaard-melding op de voice-mail in de lokale taal. Als je 353 (Ierland) kiest krijg je een 'please leave a message after the tone', en als je 31 kiest krijg je 'm in het Nederlands. Ik weet niet zeker of 'ie zowel FSK als DTMF pikt, maar wat er ook gebruikt wordt, m'n telefoon snapte het. Na omzetten naar ISDN en aansluiten van een QuattroVox 4 (die DTMF doet) werkte het niet, maar ik de reden daarvoor niet uitgebreid onderzocht. Ik heb geen password voor die QV4, dus instellen gaat niet.

Voorheen, met een KPN lijn en weer andere centrales (Auerswald en Tiptel) werkte caller-ID ook, dus die Kala snapt zeker DTMF.

Wat de tegenstrijdige berichten over caller-ID betreft: de instelling is niet makkelijk aan te passen. BBNed werkt aan een aanpassing aan hun software om dat soort zaken zonder een paar uur downtijd op je DSL aan te passen. Maar als de instelling bij aanvraag op 'aan' stond maar niet werkt, is dat een normale storing die na klagen verholpen wordt. Vervolgens krijg je de melding terug dat caller-ID het nu zou moeten doen. Overigens gaat dat enkel over het versturen van caller-ID bij uitgaande gesprekken.

[ Voor 21% gewijzigd door burne op 07-11-2004 01:29 ]

I don't like facts. They have a liberal bias.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TakutoRadiance
  • Laatst online: 14:47
Verwijderd schreef op 05 november 2004 @ 21:59:

iseconden:

iseconden:

iseconden:

toon volledige bericht
[GameNoob]
In de goede oude tijd dat ik nog veel games speelde waren er nog wel eens kutservers, die gewoon denken oppermachtig te zijn en eigenlijk gewoon voor geen meter werken. Kan dat nu niet het geval zijn ofzow?
[/GameNoob]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• om3ega
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:26
Ik heb nog even getest...

De specs van mijn telefoon opgezocht , en daar staat : Caller-ID/Clip: Dual mode DTMF/FSK
Omdat er geen enkele mogelijkheid is om iets in te stellen , neem ik aan dat deze beide ondersteunt.

Daarna een testje gedaan vanaf verschillende netwerken met mensen die hun caller-id meesturen :

Inkomende gesprekken :

Van Orange naar mijn VODSL -> Geen nummerweergave
Van KPN naar VODSL -> Geen nummerweergave
Van Telfort naar VODSL -> Geen nummerweergave
Van T-Mobile naar VODSL -> Geen nummerweergave

Uitgaande gesprekken

Van VoDSL naar KPN (IDSN-30) :Wel nummerweergave
Van VoDSL naar Telfort : Geen nummer (heeft wel gewerkt!)
Van VoDSL naar T-Mobile : Geen nummer

Dit is wat ik zo gauw even kon testen.

Wat ook niet meer werkt is bellen naar Teledump. Het nummer 0900-1717 (5cent p/m) is constant ingesprek (al dagen lang) .. Dit werkte wel altijd? .. Via de KPN en via mijn mobiel is het gewoon te bereiken. Lijkt me geen overbelasting ... Ik hoop toch echt SERIEUS niet dat de betreffende telecom provider deze nummers heeft geblokkeerd omdat je hiermee (veel goedkoper) naar het buitenland kan bellen.. Iemand een verklaring?

[ Voor 5% gewijzigd door om3ega op 07-11-2004 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

om3ega schreef op 07 november 2004 @ 09:44:
Ik heb nog even getest...

De specs van mijn telefoon opgezocht , en daar staat : Caller-ID/Clip: Dual mode DTMF/FSK
Omdat er geen enkele mogelijkheid is om iets in te stellen , neem ik aan dat deze beide ondersteunt.

Daarna een testje gedaan vanaf verschillende netwerken met mensen die hun caller-id meesturen :

Inkomende gesprekken :

Van Orange naar mijn VODSL -> Geen nummerweergave
Van KPN naar VODSL -> Geen nummerweergave
Van Telfort naar VODSL -> Geen nummerweergave
Van T-Mobile naar VODSL -> Geen nummerweergave
Hier werkt inkomende caller ID helemaal niet, echt heb ik wel getest met alleen FSK. Als je je voDSL doorschakeld naar je mobiel ofzo, krijg ik wel netjes nummerweergave.

Persoonlijk denk ik dat nummerweergave eerst geactiveerd moet worden. Maar ik zal vandaar nog even een toestel opsnorren met een ander Callerid protocol. Overigens wil ik wel even kwijt dat ik een analoge VoDSL lijn heb. Misschien maakt CallerID standaard uit van ISDN?

Over die 0900-nummers, ik kan geen één 0900-nummer meer bellen. Ik krijg bij alle 0900-nummers een ingesprekstoon.

[ Voor 32% gewijzigd door I_stealth_I op 07-11-2004 10:49 ]

/dev/null

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Laatste nieuws:
7/12/2004 14:30: Storing bij transit provider
Door een glasvezel breuk bij onze transit provider, kan het zijn dat sites in het buitenland onbereikbaar zijn. Het is nog onbekend wanneer deze storing opgelost is.

Problemen met de verbinding:
Bel TweakDSL om iemand er naar te laten kijken, tenzij het een algemeen probleem betreft (En het al gemeld is). Telefoon 036-5460085, of buiten kantoortijd: 036-5460087