Vandaag maar eens naar de BCC gegaan, om me daar eens te laten adviseren (volgensmij heb ik nu alle winkels al gehad inmiddels
). Hij was een grote voorstander van de olympus e300, en vond de Canon maar niks, maarja, hij is verkoper, en de BCC heeft goeie contacten met Olympus ofzo. Op zich heb ik ff de plus en minpunten ff bij elkaar gezet, en valt de Olympus wel af denk ik, behalve dan dat de prijs 200 euro onder de andere camera's ligt...
Olympus e-300:
+ 900 euro
- Veel ruis bij ISO waarden boven de 200
- Veel moire
- Niet echt snel (vergelijkbaar met de 300d)
Nikon D70:
+ Scherp en betere kleuren dan Olympus
+ Beter lenzen aanbod dan e-300
+ Sneller
- 1100 euro
Canon EOS 350D:
+ Net zo scherp en goede kleuren als de D70
+ Ook snel
+ Goed lenzenaanbod
- 1100 euro
Opzich zou hierdoor alleen de canon en nikon overblijven voor mij, en als ik die naast elkaar leg:
- 8 vs 6 MP (maakt niet zoveel uit, maar als ze zo weinig van elkaar verschillen kijk ik er wel naar
- Betere kitlens op de Nikon
- Nikon grotere CCD
- CMOS vs CCD (weet eigelijk niet wat beter is)
- ISO 100 op de canon
- Minder ruis van de Canon
- Nikon betere Exposure compensation
Ik weet nu dus echt niet wat ik moet kiezen... Ik neig een beetje naar de Canon toe..
Ik weet dat het niet handig is om een buitenlandse versie te hebben, maar een Duitse is nog wel te doen volgensmij, dan wordt hij naar Duitsland opgestuurd.. Gaat altijd sneller dan als je 'm naar de US moet sturen ofzo.. En met de Duitse (bij Konijnberg) betaal je ook gelijk een stuk minder (tenminste, volgensmij was hij duits, zal er ff achterna bellen.). Verder heb ik wel een nederlandse gevonden voor 899 euro (met kitlens). Goeie ervaring met de winkel zelf...
Olympus e-300:
+ 900 euro
- Veel ruis bij ISO waarden boven de 200
- Veel moire
- Niet echt snel (vergelijkbaar met de 300d)
Nikon D70:
+ Scherp en betere kleuren dan Olympus
+ Beter lenzen aanbod dan e-300
+ Sneller
- 1100 euro
Canon EOS 350D:
+ Net zo scherp en goede kleuren als de D70
+ Ook snel
+ Goed lenzenaanbod
- 1100 euro
Opzich zou hierdoor alleen de canon en nikon overblijven voor mij, en als ik die naast elkaar leg:
- 8 vs 6 MP (maakt niet zoveel uit, maar als ze zo weinig van elkaar verschillen kijk ik er wel naar
- Betere kitlens op de Nikon
- Nikon grotere CCD
- CMOS vs CCD (weet eigelijk niet wat beter is)
- ISO 100 op de canon
- Minder ruis van de Canon
- Nikon betere Exposure compensation
Ik weet nu dus echt niet wat ik moet kiezen... Ik neig een beetje naar de Canon toe..
Ik weet dat het niet handig is om een buitenlandse versie te hebben, maar een Duitse is nog wel te doen volgensmij, dan wordt hij naar Duitsland opgestuurd.. Gaat altijd sneller dan als je 'm naar de US moet sturen ofzo.. En met de Duitse (bij Konijnberg) betaal je ook gelijk een stuk minder (tenminste, volgensmij was hij duits, zal er ff achterna bellen.). Verder heb ik wel een nederlandse gevonden voor 899 euro (met kitlens). Goeie ervaring met de winkel zelf...
[ Voor 8% gewijzigd door Iwes op 12-04-2005 22:52 ]
Blaat!