There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
Overigens probeer ik die pdf te lezen, maar die server is echt onwerkbaar traag.
Heb je misschien een lijstje van de zogenaamde verbeteringen? Want bij bijv. de Canon EOS 350D is ook niet zoveel veranderd, maar dat is toch echt geen 1 april-grap
[ Voor 108% gewijzigd door Wokkels op 29-03-2005 20:41 ]
Permanent wintericon!
Ja servers zijn overbelast.Wokkels schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 20:29:
Je linkje is stuk.
Overigens probeer ik die pdf te lezen, maar die server is echt onwerkbaar traag.
Heb je misschien een lijstje van de zogenaamde verbeteringen? Want bij bijv. de Canon EOS 350D is ook niet zoveel veranderd, maar dat is toch echt geen 1 april-grap
D70s nog steeds 6mp
Geen grip
Geen MLU
wel shutter release via cord
groter display
Andere viewvinder
Zijn echt kleine updates.
De Canon 350d was toch wel wat meer. ging naar 8mp kreeg meer custum functies. Startte sneller op. En betere buffer.
Dit is echt miniem
D50.
Zelfde sensor als de D70.
Nu 420 sensor 3d Matrix 2. ipv 1008 op de d70.
KLeinere buffer.
En sd card ipv CF.
De d50 kan ik nog wel begrijpen.
Is een mooie instapper.
Maar de d70s zijn meer een facelift dan een update.
Ga iig mijn d70 niet opwaarderen.
En nog niets gehoord van een D200 oid.
We wachten wel af.
Op dpreview zijn alle links naar de d70s en d50 verwijderd.
Misschien dat nikon toch binnenkort met nieuws uitkomt??
[ Voor 6% gewijzigd door DarkSide op 29-03-2005 20:52 ]
There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.
- wat is MLU?DarkSide schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 20:49:
[...]
Ja servers zijn overbelast.
Op dpreview zijn alle links naar de d70s en d50 verwijderd.
Misschien dat nikon toch binnenkort met nieuws uitkomt??
- met shutter release bedoel je je dat er zo'n mooie schroefdraadaansluiting op je sluiterknop zit waar je zo'n fraaie draadontspanner indraait (is imho wel positief. Goedkoper dan een remote)
-grotere display. Is niet direct een must vind ik.
-Andere viewfinder? Als in groter? Dat zou wel positief zijn.
Ik vind de 350D niet vergelijkbaar met een eventuele D70S. Je zit bij de Canon echt op een "heel" ander typenummer. Als het de D75 had geheten had ik waarschijnlijk wat meer verwacht.
Verder idd niet het opwaarderen waard. Wacht dan wel lekker op een eventuele D75/D80 etc.
[ Voor 23% gewijzigd door YellowCube op 29-03-2005 21:09 ]
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Verder vindt ik het toch jammer dat de update niet groter is.
Of eigenlijk hoeft er geen update te komen.
De d70 kan zich wel meten met de canon 350d.
Had eerder gehoopt op een d200.
Die het opneemt tegen de 20d.
De d100 is nu wel erg lang in productie.
Zeg niet dat meer pixels etc beter is. Maar canon is wat dat betreft wel wat beter.
En meer up to date. Dat is het voordeel dat ze hun eigen sensor ontwikkelen.
Nikon is toch afhankelijk van derde partijen.
(tenminste ik dacht dat er een sony sensor in de d70 zat??)
Verwijderd
[url=http://http://members.ams.chello.nl/c.kok15/d70s.jpg]

LCD gaat van 1.8" naar 2.0" met dezelfde hoeveelheid pixels...
wow
[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 29-03-2005 21:46 ]
Mirror Lock Up, handig bij compleet trilvrije shots (bij een D2H kan je dat instellen, zoveel tienden van seconden vertraging om de trilling van de shutter niet door te laten werken @ sensor) en ook bij lange exposures
Yeps, dat is het- met shutter release bedoel je je dat er zo'n mooie schroefdraadaansluiting op je sluiterknop zit waar je zo'n fraaie draadontspanner indraait (is imho wel positief. Goedkoper dan een remote)
Hmm groter is wel leuk, maar de D70 heeft idd al een heel behoorlijk scherm-grotere display. Is niet direct een must vind ik.
Groter zou alleen kunnen als ze de onboard flitser zouden weglaten (dat is de hoofdreden dat de viewfinder van de D70 zo klein is). En dat doen ze waarschijnlijk alleen met de D2 en D3-serie-Andere viewfinder? Als in groter? Dat zou wel positief zijn.
Verder vind ik de updates om een D70s te rechtvaardigen zelf wat te mager ook, maar ik ben geen Nikon management
[ Voor 12% gewijzigd door Remy op 29-03-2005 21:40 ]
Intussen zijn er al een 350D en een 20D en het enige wat Nikon doet is die 's' toevoegen. Eigenlijk hadden ze vorig jaar al met een D200 moeten komen, als tegenhanger van de 20D en - niet onbelangrijk - de D7D, en zou dit voorjaar toch een opvolger voor de D70 moeten komen, in de vorm van een D80 of D90 of zo.
Ze blijven zo lang achter de feiten aan lopen, en dat is zo ontzettend jammer. Want eigenlijk ben ik er van overtuigd dat ze betere camera's maken dan Canon (oe... hier krijg ik reacties op).
Ik heb net twee weken een testexemplaar van een 350D gehad en zit nu echt met smart op de reactie van Nikon te wachten.
Die D50... ik weet het nog niet. Dat lijkt mij eerder een camera die tegenwicht moet bieden aan een *istDs of een Olympus E300. Op zich zitten die qua prijs op hetzelfde niveau als een 350D, maar de specificaties maken het toch de instap-modellen. De 350 zit toch net even iets hoger. Niet qua prijs, maar als je kijkt wat het ding kan... dan wordt het echt tijd dat Nikon hier op gaat reageren.
Verder, DarkSide, waar heb je de verdere specificaties over de D50 vandaan? Ik vind alleen de opmerkingen over het feit dat Nikon de naam D50 heeft geregistreerd, maar op zich hebben ze al een landmetingsinstrument dat D-50 heet... hopelijk komt er toch een D50, maar ik kan weinig nieuws vinden.
Anyway... we wachten het weer even af...
[ Voor 17% gewijzigd door dreamscape op 29-03-2005 21:55 ]
Punctuality is the politeness of kings
Verwijderd
keb nog nooit zo'n load gehad

Van narigheid heb ik de pics maar elders gehost (tis nu de Chello homepage server z'n probleem
opzich ben ik het hier ook mee eens.dreamscape schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 21:48:
Ik snap Nikon niet meer... na de introductie van de 300D gingen zij er met de D70 overheen. Verder had je een EOS 10D en een D100.
Intussen zijn er al een 350D en een 20D en het enige wat Nikon doet is die 's' toevoegen. Eigenlijk hadden ze vorig jaar al met een D200 moeten komen, als tegenhanger van de 20D en - niet onbelangrijk - de D7D, en zou dit voorjaar toch een opvolger voor de D70 moeten komen, in de vorm van een D80 of D90 of zo.
Ze blijven zo lang achter de feiten aan lopen, en dat is zo ontzettend jammer. Want eigenlijk ben ik er van overtuigd dat ze betere camera's maken dan Canon (oe... hier krijg ik reacties op).
Ik heb net twee weken een testexemplaar van een 350D gehad en zit nu echt met smart op de reactie van Nikon te wachten.
Die D50... ik weet het nog niet. Dat lijkt mij eerder een camera die tegenwicht moet bieden aan een *istDs of een Olympus E300. Op zich zitten die qua prijs op hetzelfde niveau als een 350D, maar de specificaties maken het toch de instap-modellen. De 350 zit toch net even iets hoger.
Anyway... we wachten het weer even af...
Canon brengt zowat ieder jaar een nieuwe camera uit.
En de updates zijn redelijk groot.
Nikon hoeft dit vanmij niet te doen.
De D70 kan zoals ik al zei nog wel even mee.
Maar denk dat ze idd toch een tegenhanger moeten hebben voor de 20D.
Verder denk ik dat een groot aantal mensen puur naar specs kijkt zoals megapixel.
En wil men graag het nieuwste van het nieuwste.
Hier speelt Canon duidelijk beter op in dan Nikon.
Wat jammer is. Veel mensen vallen nu voor de 8mp van de 350d alleen maar omdat hij 8mp heeft.
Zelfde geldt als je een 20D koopt.
Het is jammer, maar dit kan nog moeilijk worden voor Nikon denk ik.
Dat het scherm wat groter is.... voor minder dan 2.5'' doe ik het al niet meer. Sowieso dat ik DSLR schermen een stuk minder gebruik dus die grote voegt an sich al niet zoveel toe.
Maar toch mooi om te zien dat de fabrikant nog bezig is.
Verwijderd
Spijt me zeer, maar die minime verschillen van D70 t.o.v. D70s noem ik niet echt bezig zijn.. Ze luisteren dus wederom niet naar de klantEcteinascidin schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 21:57:
...
Maar toch mooi om te zien dat de fabrikant nog bezig is.

Ik had op z'n minst een Grip optie verwacht en een grotere viewfinder. En mij zal het LCD scherm verder worst wezen, de huidige op de D70 doet het prima.
En ik ben zelf totaal niet in de markt voor die D50, die ook nog eens kleiner is.
Gemiste kans van Nikon.. Of ze moeten nog een D200 uit de hoge hoed toveren
Tsja, de D70 kan inderdaad nog wel even mee, maar als je kijkt wat je nu krijgt voor je geld, dan vraagt de consument gewoon meer. De meer geïnformeerde consument trekt zich van die megapixel-hype gelukkig steeds minder aan, maar toch zal men met iets nieuws moeten komen.DarkSide schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 21:55:
[...]
opzich ben ik het hier ook mee eens.
Canon brengt zowat ieder jaar een nieuwe camera uit.
En de updates zijn redelijk groot.
Nikon hoeft dit vanmij niet te doen.
De D70 kan zoals ik al zei nog wel even mee.
Maar denk dat ze idd toch een tegenhanger moeten hebben voor de 20D.
Verder denk ik dat een groot aantal mensen puur naar specs kijkt zoals megapixel.
En wil men graag het nieuwste van het nieuwste.
Hier speelt Canon duidelijk beter op in dan Nikon.
Wat jammer is. Veel mensen vallen nu voor de 8mp van de 350d alleen maar omdat hij 8mp heeft.
Zelfde geldt als je een 20D koopt.
Het is jammer, maar dit kan nog moeilijk worden voor Nikon denk ik.
De D70 is gewoon altijd beter geweest dan de 300D, maar met een 350D wordt Nikon het vuur wel na aan de schenen gelegd. En de D100 was al ouder, dus een D200 als tegenhanger voor de 20D had er gewoon al lang moeten zijn.
Ik schiet dagelijks voor mijn werk met twee 20D's en het gaat echt niet alleen om die 8 MP. Het zijn ontzettend goede camera's, en een D100 - als directe Nikon concurrent - is gewoon een grijze rimpelige opa, die een 20D niet meer bij kan houden.
Maar goed, het is weer typisch Nikon: eigenlijk de betere camera's bouwen, maar qua marktfeeling gewoon achter de feiten aanlopen.
Zie de introductie van de laatste D2 modellen... wel leuk, iets sneller, iets beter en even later komt een EOS 1Ds Mk II. Hoppa, dag Nikon!
(geweldig trouwens, hoe die PDF binnenwandelt tegen 4,4 kB/s... lijken wel ouderwetse 56k tijden hier)
[ Voor 4% gewijzigd door dreamscape op 29-03-2005 22:05 ]

Nikon werkt op een andere manier dan Canon, simpelweg. We merken vanzelf wel of het moeilijk of makkelijk voor Nikon wordt DarkSide: nu al conclusies trekken aan de hand van wat simpele specs is wat erg prematuur, vind je zelf ook niet?
Verwijderd
De handleiding was erg duidelijk.. (die van de D70s dan, D50 heb ik verder niet ingezien)Remy schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 22:03:
... nu al conclusies trekken aan de hand van wat simpele specs is wat erg prematuur, vind je zelf ook niet?
Euh... moeilijk. Lijkt me duidelijk. Kijk, bedrijven mogen er best een andere manier van werken op na houden, maar het 'op een andere manier werken', heeft Canon toch wel tot marktleider gemaakt en Nikon... nou ja, niet dus.Remy schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 22:03:
Nikon werkt op een andere manier dan Canon, simpelweg. We merken vanzelf wel of het moeilijk of makkelijk voor Nikon wordt
Het 'anders werken', zit hem voornamelijk in het feit dat Canon wat beter door heeft wat de markt wil dan Nikon.
Begrijp me niet verkeerd, ik werk dagelijks met Canon EOS materiaal, maar eigenlijk ben ik een Minolta en Nikon adept. Ik heb nog steeds een van de eerste Coolpix 990's, die bijna dagelijks gebruikt wordt, maar Nikon moet wel opletten dat ze zichzelf niet te veel naar de achtergrond werken op deze manier.
Vroeger konden ze het zich veroorloven... de betere fotografen kochten toch wel een F90 in plaats van de zoveelste plastic Dynax. Maar de grenzen worden dunner, de stap om een SLR te kopen steeds kleiner, en vooral het onderscheid tussen de amateurprutser en de semiprofessionele fotograaf begint steeds meer te verdwijnen. En die semi-pro hoek, daar heeft Nikon vroeger enorm van kunnen profiteren. Nu moeten ze alleen de oversteek nog even durven te maken.
Verwijderd
Ik voorspel dat de D350 niet zo'n groot succes wordt en dat Nikon binnen nu en een half jaar met een camera op de markt komt die de D70 gaat vervangen en net zoals destijds met de D300, de directe concurrent Canon in de schaduw zet. Geduld is een schone zaak
Overigens ben ik wel benieuwd naar de D70s aangezien ik de D70 nog steeds een aantrekkelijke cam vind momenteel. Wat ik me dan ook afvraag of er dan weer zo'n spectaculaire prijsverlaging plaatsvindt als toen ten tijde dat er sprake werd van de D2Hs bij de D2H
'When you're not paying for the product, you are the product!'
Euh... misschien moet je de lenzen even wegdenken en op allebei de camera's dezelfde lens schroeven.Verwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 22:12:
Draai het eens om mensen: Canon komt met een camera (D350) die het kwalitatief (vooral een slechte lens), nog steeds verliest van een Nikon camera van een jaar oud...
Dan merk je dat je twee goed vergelijkbare camera's hebt, die kwalitatief niet voor elkaar onder doen.
Alleen is die Canon body 150 euro goedkoper.
Dat Canon nog steeds met dat 18-55 lensje werkt is een lachertje. En zeker als standaardlens op de 20D. Maar van de andere kant: die lens kost ook geen drol, en biedt eigenlijk nog een heel redelijke prijs-prestatieverhouding.
Ik hoop ook dat Nikon binnenkort met een D70 opvolger komt die de 350D in de schaduw zet. Alleen moet hij dan ook een stuk goedkoper worden. De D70 liet de 300D ook ver achter zich, maar toch verkocht die 300D veel beter. Waarom? Hij kostte veel minder en lag bij iedere sneue electronicatoko.
Dat laatste hoeft Nikon wat mij betreft niet te doen, maar een iets competatiever prijsbeleid zou leuk zijn.
Dan koop ik echt wel een D90 of hoe dat ding dan ook gaat heten.
En HET probleem is nu juist: door die D70s denk ik dat het nog wel even gaat duren voor dat er echt een D70-opvolger komt. En da's nou jammer...
[ Voor 7% gewijzigd door dreamscape op 29-03-2005 22:20 ]
Het gaat hier over een body, niet over een nieuwe kitlens. Kitlens mag niet het belangrijkste punt zijn bij aanschaf van een DSLR (anders koop je namelijk een body only + betere walk around lens voor iets meer euroVerwijderd schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 22:12:
Draai het eens om mensen: Canon komt met een camera (D350) die het kwalitatief (vooral een slechte lens), nog steeds verliest van een Nikon camera van een jaar oud...
De 300D is niet op alle punten slechter dan de D70, plus dat deze een tijd lang uberhaupt de enige optie was in het instapsegment.Ik voorspel dat de D350D niet zo'n groot succes wordt en dat Nikon binnen nu en een half jaar met een camera op de markt komt die de D70 gaat vervangen en net zoals destijds met de D300D, de directe concurrent Canon in de schaduw zet. Geduld is een schone zaak
{signature}
Ik zeg niet dat Nikon de race verliest. Zeg alleen dat ik vaak om me heen hoor van hoeveel megapixels heb jij? En als je aangeeft dat je een D70 gekocht hebt, sommige mensen soms vragen waarom je niet een 20D gekocht hebt. Wat bij mij aangeeft dat veel mensen nog steeds naar dat soort cijfertjes kijken. Tevens zie je (ik iig) meer reclame in bladen en op radio/tv over canon camera's dan nikon camera's. Misschien dat ik daarom ook gewoon hoop dat er op papier gewoon betere specs uitkomen dan nu het geval lijkt te zijn. En wie weet hebben ze de firmware wel aangepast zodat er nog wat minder ruis optreedt?Remy schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 22:03:
DarkSide, blijf eens van die enter af en maak hele alinea's alsjeblieft
Nikon werkt op een andere manier dan Canon, simpelweg. We merken vanzelf wel of het moeilijk of makkelijk voor Nikon wordt DarkSide: nu al conclusies trekken aan de hand van wat simpele specs is wat erg prematuur, vind je zelf ook niet?
Verder ben ik het ook mee eens dat nikon goed spul maakt. En juist door niet elk jaar met een nieuwe camera op de markt te komen, een goed doordachte op de markt brengt (helaas wel eentje zonder grip). Voorlopig kunnen we alleen afwachten wat er gebeurd.
[ Voor 12% gewijzigd door DarkSide op 29-03-2005 22:30 ]
Verwijderd
Dat heb ik ook niet geschreven...Voutloos schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 22:18:
[...]
Het gaat hier over een body, niet over een nieuwe kitlens. Kitlens mag niet het belangrijkste punt zijn bij aanschaf van een DSLR (anders koop je namelijk een body only + betere walk around lens voor iets meer euro)
Klopt, maar ook de body van een D70 is beter...
[...]
De 300D is niet op alle punten slechter dan de D70, plus dat deze een tijd lang uberhaupt de enige optie was in het instapsegment.
Nikon D70s
8MP Sony CCD, ISO100-800 expandable up to ISO1600, same NR design as the D2X, viewfinder 95%, 0.9x, 4fps, JPEG buffer 48, NEF buffer not sure ... will announce next month, ship in July/August, price will be the same as D70 was introduced."
Bron: http://www.unswphotoclub.org/
Als dat waar is heeft Nikon een mooie upgrade voor de D70 in petto en ben ik blij dat mijn keuze nog niet gemaakt is.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Verwijderd
Bovendien de handleiding vermeldt nog steeds 6.1mp ccd. (ok een handleiding kan makkelijk aangepast worden
Viewfinder is nog steeds 0.75x
Iets te veel upgrade voor zo'n simpele toevoeging in de naamgeving.
Het kan nog leuk gaan worden dit jaarNikon Rounds Out the DSLR Line. The D100 gets dumped and replaced, and four new DSLRs get announced, three released in 2005. That makes the lineup D50 (new announcement), D70, D80 (new announcement and ship), D2h, D2h 2nd Edition, D2x, and the full-frame-but-not-available-in-2005 D3. So you want to know what the details for the new models are? Well, I've already described them all, actually. See here. D80 and D2h 2nd Edition would be early 2005, D50 and D3 late 2005. [5 predictions total: 1 drop, 4 new]
Verwijderd
en dat terwijl ze DX tot standaard uitgeroepen hebben.Nikon Rounds Out the DSLR Line. The D100 gets dumped and replaced, and four new DSLRs get announced, three released in 2005. That makes the lineup D50 (new announcement), D70, D80 (new announcement and ship), D2h, D2h 2nd Edition, D2x, and the full-frame-but-not-available-in-2005 D3. So you want to know what the details for the new models are? Well, I've already described them all, actually. See here. D80 and D2h 2nd Edition would be early 2005, D50 and D3 late 2005. [5 predictions total: 1 drop, 4 new

Dat maakt of Nikon of het bericht nogal dubieus.
[ Voor 6% gewijzigd door YellowCube op 30-03-2005 08:41 ]
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
Verwijderd
Scheisse man, "404 Fehlerseite"!Faxe schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 09:16:
De D-50 manual kun je hier downloaden: http://www.nikon-fotograf.../d50_gone_usermanual_.pdf
Toch leuk al die speculaas.
denk dat we nog even geduld moeten hebben. En dan merken we het vanzelf wel.
Probeer dit eens: http://www.nikon-fotografie.de/files/
Wat technisch gezien helemaal geen onmogelijkheid is, is dat DX-lenzen gewoon op zo'n fullframe body gebruikt zouden kunnen worden, maar dan in 'reduced frame', een beetje in de stijl van de D2X nu met z'n HSC-mode. Een D3(X) zou bijvoorbeeld 18 of 20MP kunnen hebben, en als je een DX-lens gebruikt op die body, dan herkent de slimme body dat en gebruikt alleen maar een bepaald gebied van de sensor, waardoor je 8 of 10MP oid overhoudt. Twee vliegen in 1 klap: je kan alle gewone fullframe lenzen gewoon gebruiken, maar ook de DX-lenzenYellowCube schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 08:40:
[...]
en dat terwijl ze DX tot standaard uitgeroepen hebben.
Dat maakt of Nikon of het bericht nogal dubieus.
Het tegenargument is dan:
"Koop je dus een 18 MP camera en dan krijg je er vanwege je DX lenzen een 12 MP camera voor terug"
niet dat ik het direct eens ben met dat argument, maar het wordt zeker aangehaald.
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Manual D70s
Manual D50
zijn wel commerciële mirrors, naar beneden scrollen en aanklikken dat je van de gratis service gebruik wilt maken. Ik kan helaas zelf niet hosten.
Ik denk dat, zeker met het oog op komende vrijdag (1 april) de D70s een beetje een twijfelgeval is. In mijn ogen zijn er te weinig echte upgrades voor Nikon om zichzelf nog geloofwaardig te houden. Ik zou liever zien dat ze een D50 en een D80 oid op de markt brengen.
Maar goed, geruchten zullen vast wel ergens vandaan komen, en das mooi. Een verbeterde D70 is nooit weg immers (alhoewel dat natuurlijk ook een prachtcam is)
Verwijderd
Als dat ding pas in juli/augustus op de markt komt, ben ik wel blij dat ik mijn keuze al gemaakt hebzonoskar schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 22:44:
"March 25, 2005
Nikon D70s
8MP Sony CCD, ISO100-800 expandable up to ISO1600, same NR design as the D2X, viewfinder 95%, 0.9x, 4fps, JPEG buffer 48, NEF buffer not sure ... will announce next month, ship in July/August, price will be the same as D70 was introduced."
Bron: http://www.unswphotoclub.org/
Als dat waar is heeft Nikon een mooie upgrade voor de D70 in petto en ben ik blij dat mijn keuze nog niet gemaakt is.
News of Nikon's next digital SLR's leaked after Nikon Asia and Nikon Germany 'accidentally' dropped the user manuals onto their websites. This quickly spread and appeared on our forums within minutes, Nikon asked us if we could remove the primary leak thread (although we don't normally do this we did agree in this case, although it was pointless). After this then we were a little surprised then to read in an article on Macworld that Mr 'Susumu Enomoto' a spokesman for Nikon Corp has now confirmed that the D50 is real, a further story on Rob Galbraith's site adds credence to the D70s.
Het verhaal op Rob Galbraith's site is hier te lezen."Nikon would not reveal any of the D50's specifications and features. But the D50 is one of several new digital SLR models that the company is planning to release following the success of the popular D70 model that went on sale in March 2003, Enomoto said."
Macworlds artikel staat hier
Hoppetee, dat zijn alweer twee nieuwe dSLRs van Nikon na de D2X en D2Hs. Dat schiet al op zo dit jaar
[ Voor 11% gewijzigd door Remy op 31-03-2005 21:29 ]
Verwijderd
Kom op met die D200
Van het macworld interview:
Vertaling: de D200 komt er aan. Top-end is al bediend met D2X en D2Hs, popularly-priced ook met D70/D70s en D50. Whoepie"We are now developing a full range of new models from the top-end to popularly-priced models, but we can't say anything more now," he said.
Verwijderd
Ik denk dat ze de manuals expres gelekt hebben om te kijken hoe de mensen erop zouden reageren, en gezien de kritiek op de D70s zullen ze zich wel achter het oortje krabbelen
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Als de D80/90/200 net zo'n stap vooruit als de D2X wordt, ben ik best bereid om er op te wachten.
Dat is een grapje denk ik...?
Ik denk niet dat Nikon grapjes maakt waarmee ze het risico lopen dat mensen toch maar een Canon kopen...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
En dat is natuurlijk prachtig. Het zou me niks verbazen als dit expres is gebeurd: Nikon grijpt zo een hele sloot aandacht alleen doordat er 2 manuals online hebben gestaan. Aan de reacties kunnen ze zien of ze op de goede weg zijn of niet, en best nog wat last minute changes doen voordat ze ermee van start gaan (als ze dat willen). Zelfs als dat niet de bedoeling is, is dit betere reclame dan welke prijzige campagne ooit voor mekaar zou kunnen krijgenBirdie schreef op donderdag 31 maart 2005 @ 23:51:
Alle links boven Remy's post: werken al niet meer. Puur te veel belangstelling voor de machines?
Bovendien kan men ook peilen hoe er over de D200 gedacht wordt al, ook al bestaat hij buiten de Nikon R&D-afdeling nog niet. Want die D200 moet het op gaan nemen tegen de 20D en zijn opvolger, dus dat wordt een helluva job voor Nikon
Download gewoon de manual van de D70, die van de D50 lijkt er voor 90% op. 10% slaat op iets andere specs zoals geen subcommand dial, en een andere 3D-matrix metering gevalOf toch iets wat Nikon (nog) niet kwijt wil - zoals de info op dpreview nu zegt? Jammer; had graag in de manual van die D50 gesnuffeld (D70 altijd nog net iets te duur voor me geweest).
Verwijderd
Gezien de vraag alleen al uit het Nikon kamp zullen ze stom zijn om deze niet snel op de markt te brengen. En dat ie het moet opnemen tegen de 20D.. ach, dat vind ik niet echt een issue.Huggybear schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 08:50:
[...]
Bovendien kan men ook peilen hoe er over de D200 gedacht wordt al, ook al bestaat hij buiten de Nikon R&D-afdeling nog niet. Want die D200 moet het op gaan nemen tegen de 20D en zijn opvolger, dus dat wordt een helluva job voor Nikon
...
D200 voor mij zou zijn een D70 in een groter jasje, groter oculair, grip, snellere burst, beter werkende DOF preview, USB hi-speed danwel firewire, wired remote, ISO50 en 100, beter geplaats AF assist, hogere flitser.. En nog wat kleine dingetjes.
De handleidingen van de D70s en D50 zijn al op eMule terug te vinden met een aantal goed beschikbare bronnen.Huggybear schreef op vrijdag 01 april 2005 @ 08:50:
Download gewoon de manual van de D70, die van de D50 lijkt er voor 90% op. 10% slaat op iets andere specs zoals geen subcommand dial, en een andere 3D-matrix metering geval
Waarom ' moet' de 20D met een apart Nikon model beconcurreerd worden? Onzin i.m.o., de Nikon product lineup biedt keuze zat...
De hele wegwerpcultuur bij deze camera's moet niet erger worden dan hij al is. Ik vind het juist verstandig dat Nikon aan haar eigen tempo vast houdt. Nikon moet primair gefocussed zijn op het creeren van goede en goedverkopende producten.
Als de D70 bij introductie toevallig twee producten van Canon beconcurreerde, de 300D en de 10D, is dat mooi meegenomen van Nikon, maar als de 10D vervangen wordt door de 20D die betere technische specificaties heeft, so what? Misschien heeft Canon twee modellen nodig om een bepaalde groep te voorzien waar Nikon het met een enkel model af kan. Er ontstaat voor Nikon een probleem zodra de verkoop van de D70 gehinderd wordt, en dat is nog niet het geval.
Voor mensen die nog geen spiegelreflex set hebben is de keus verder vaak een kwestie van smaak, ergonomie, prijs, performance en niet zozeer de keuze voor een bepaald aantal technologische details. Toevallig doet de D70 het bij first-buyers juist uitstekend, gewoon door het feit dat de combi D70 + AF-S 18-70 IF ED D een winner is en blijft, wat Canon ook produceert.
"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs
De D70 kan het gemakkelijk opnemen tegen de 300D, en hij kan zelfs tegen de 350D op als het moet. Tegenover de 20D laat hij echter een paar steken vallen. Dat is gewoon een feit.mr_a schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 01:19:
Ik vind een aantal bovenstaande reacties eerlijk gezegd nogal vreemd..
Waarom ' moet' de 20D met een apart Nikon model beconcurreerd worden? Onzin i.m.o., de Nikon product lineup biedt keuze zat...
Als de D70 bij introductie toevallig twee producten van Canon beconcurreerde, de 300D en de 10D, is dat mooi meegenomen van Nikon, maar als de 10D vervangen wordt door de 20D die betere technische specificaties heeft, so what?[/quote]
De 300D en de 10D liggen een heel stuk uit elkaar. De D100 concurreerde eerst me de D60, wat goed mogelijk was. Tegen de 10D kreeg hij het moeilijk. De 20D walst over de D100 heen. De D70 biedt wel enig soelaas, maar tegen de 20D niet genoeg. En voor mij... zelfs niet genoeg tegenover de 10D. (Anders had ik nu wel een D70 gehad.)
De D200 zou als het goed is, de verkoop van een D70(s) niet moeten hinderen. De 350D en 20D hinderen elkaar ook niet, ondanks dat ze zeer in functionaliteit overeen komen.Misschien heeft Canon twee modellen nodig om een bepaalde groep te voorzien waar Nikon het met een enkel model af kan. Er ontstaat voor Nikon een probleem zodra de verkoop van de D70 gehinderd wordt, en dat is nog niet het geval.
Canon zou er in elk geval slim aan doen een fatsoenlijke lens als kitlens op de 350D te zetten. De 28-105 f/3.5-4.5 zou al goed zijn om te beginnen, of ze zouden een _fatsoenlijke_ 17-85 (zonder IS) kunnen ontwikkelen, die niet compleet ten onder gaat aan CA problemen. En dan liefst voor een normale prijs. De 17-85 is zijn prijs van ruim 700 euro niet waard, IMHO. Dan haal ik toch liever een 17-40L; zeker als ik nog een andere lens voor aan de telekant zou willen hebben.Voor mensen die nog geen spiegelreflex set hebben is de keus verder vaak een kwestie van smaak, ergonomie, prijs, performance en niet zozeer de keuze voor een bepaald aantal technologische details. Toevallig doet de D70 het bij first-buyers juist uitstekend, gewoon door het feit dat de combi D70 + AF-S 18-70 IF ED D een winner is en blijft, wat Canon ook produceert.
Voor mij is een D70 of 20D een prima camera maar geen gelijkwaardig alternatief voor mijn huidige SLR. En de D2H of 1Ds blijven qua prijserosie enorm achter bij hun kleinere broertjes. Daarom werk ik nog steeds met een ouderwetse SLR en een kleine compacte digicam voor erbij. Als er een echt betaalbare dSLR met stalen body uitkomt dan ga ik nadenken over een eventuele vervanging. Tot die tijd vind ik € 4.000,- voor alleen een body teveel geld.
Gewoon een beetje nuchter hier tegenaan kijken. Ookal is deze discussie in het 'fotografie' forum op een computer tweak site, digi-SLR's zijn nog geen computers ..
Bij computers is de schrikbarend korte levensduur een gevolg van de enorm snelle technologische . ontwikkeling plus continu zwaardere software en zwaarder eisenpakket. Bij digi-SLR's is dat anders, ontwikkeling veel trager, zit veel dichter tegen theoretische limieten aan omtrent ruis/reso's, reso's en kwaliteit/prestaties momenteel voldoende om de meeste kleinbeeld film naar de prullenmand te verwijzen, prestaties van alle bestaande digi-SLRS is ruim voldoende voor 99% van al het praktische gebruik.... Waar is de reden, de drive, om haantje de voorste te willen zijn wat bodies?
Veel mensen fotograferen met veel plezier nog met "verouderde" bodies (tussen aanhalingstekens dus). Het heeft geen zin om altijd haantje de voorste te willen zijn met deze apparatuur. Door nieuwe apparatuur ga je geen betere foto's maken, goede foto's maak je door je apparatuur goed te kennen en daarom dus goed te gebruiken.
De keuze tussen een van de verschillende platformen maakt daarbij niets uit, alle fabrikanten kunnen leveren wat je nodig hebt, zo simpel is het, en daarmee is de keuze juist erg gemakkelijk geworden.
"There's just a nice looking, quiet computer..." | Mac mini 1.42 | AMD 64 dual core power! | pc specs
Als je nu een top analoge SLR hebt, waarom denk je dat je bijvoorbaat niet genoeg aan een goedkopere digi SLR hebt??
Voor 700 euro heb je een D70, oerdegelijk gebouwd, en hij deelt bijv. zijn autofocus en lichtmetering met de echte topcams als de F6.
Dat hij een kunststof body heeft merk je niets aan, gewoon wel degelijk door metalen sub-structure en 'high impact' plastics, heb verhalen gelezen van camera's die een onderdompeling in het water overleefd hebben... nadat ze even te drogen gelegd zijn of course. Maar ja het is jouw geld, jouw keuze, alleen aan 700 euro zit weinig risico vind ik..
Generaliserend spreken in termen als 'steken laten vallen' is echt faliekante onzin bij dit soort klasse camera's. Al deze camera's zijn goed tot zeer goed in real life. De D70 laat helemaal geen steken vallen. De 20D zet een hogere framerate neer dan de D70 en presteert dus *op dat vlak* beter. Heel relevant voor sportfotografie maar absoluut niet voor portret of ik noem maar wat. Dus je kunt zo'n aspect niet generaliseren.Katsunami schreef op zaterdag 02 april 2005 @ 02:27:
[...]
De D70 kan het gemakkelijk opnemen tegen de 300D, en hij kan zelfs tegen de 350D op als het moet. Tegenover de 20D laat hij echter een paar steken vallen. Dat is gewoon een feit.
(knip)
Het is de koper die moet kiezen welke camera het beste aansluit bij zijn/haar behoefte. Ken Rockwell geeft het nuchtere advies: heb je al Canon spullen, dan blijf je logischerwijs bij Canon, en idem voor Nikon.
Verwijderd
bron.Nikon UK has today sent out an official press release which confirms the launch of two new entry-level digital SLRs at the end of this month. The first is a successor to the D70 and an upgraded version, likely to be the D70s, while the second camera, rumored to be called the D50, will be for people who are looking to upgrade from a compact. More news as we have it!
Press Release:
Nikon Product News Update
Following recent speculation, Nikon UK is pleased to confirm the launch of two new digital SLR cameras to be launched towards the end of April 2005.
Both cameras have been designed to meet the requirements of the entry-level digital SLR user. The first will position itself as successor to the Nikon D70, offering an upgraded version to this highly commended D-SLR. The camera will incorporate the latest in Nikon technology, whilst retaining the functionality and quality which has come to be expected from the D70.
In addition to this, Nikon will be introducing a second D-SLR, specifically designed for consumers looking to upgrade from a digital compact to the next level of digital photography. The camera will be affordable and easy to use, perfect for the D-SLR beginner.
More detailed information on both new products will follow shortly.
Nu alleen nog de D200 en Nikon heeft een mooie lineup voor 2005
D50
D70s
D200
D2Hs
D2X
Verwijderd
MarktvervuilingVerwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 16:32:
Ik begrijp echt helemaal niet waarom ze die D70s op de markt gaan brengen. Dat noem ik gewoon marktvervuiling. Op die manier bedienen ze de mensen die al een D70 hebben niet, en degene die aan een dSLR aan het denken zijn hebben geen slechte koop aan de D70. Wat is de meerwaarde van dat s model? Is het simpeler te produceren ofzo? Een andere reden kan ik mij niet indenken..

Ik weet niet wat de D70s meer biedt dan de D70, wat ik er van begrepen heb zijn de verschillen minimaal. Maar zelfs een minimale verbetering is beter dan geen enkele verbetering. Toch juist leuk voor degenen die de D70 op de shortlist hebben staan zou ik denken
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Mwa, ik zeg ook niet dat de D70 slecht is; integendeel, het is een hele prettige cameramr_a schreef op zondag 03 april 2005 @ 01:21:
Generaliserend spreken in termen als 'steken laten vallen' is echt faliekante onzin bij dit soort klasse camera's. Al deze camera's zijn goed tot zeer goed in real life. De D70 laat helemaal geen steken vallen.
[ Voor 8% gewijzigd door Katsunami op 08-04-2005 20:57 ]
Nikon heeft toch gezegd dat ze een compleet nieuwe lijn gaan neerzetten. Daar zal best de opvolger van de D100 bij zitten. Mensen die een D70 hebben, hebben al een cam en hoeven niet verder te kijken. Willen ze dat wél, moeten ze kijken naar een model hoger en dat zal wel de D200 worden. Of een D2... ;-)Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 16:32:
Ik begrijp echt helemaal niet waarom ze die D70s op de markt gaan brengen. Dat noem ik gewoon marktvervuiling. Op die manier bedienen ze de mensen die al een D70 hebben niet, en degene die aan een dSLR aan het denken zijn hebben geen slechte koop aan de D70. Wat is de meerwaarde van dat s model? Is het simpeler te produceren ofzo? Een andere reden kan ik mij niet indenken..
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Verwijderd
Wellicht heb ik mij wat sterk uitgedrukt.. Van wat ik heb begrepen stoppen ze de D70 lijn en vervolgt men de weg met de D70s, wat tot gevolg heeft dat een hele hoop handelaren met een oude D70 in hun maag zitten. De consument is ook niet dom, die willen de D70s gewoon, immers dat is de verbeterde versie waar ik sterk vraagtekens bij zet. Canon heeft het wat dat betreft handiger aangepakt, de 350D is daadwerkelijk een verbetering t.o.v. de 300D en plaatst die camera gewoon wat hoger in de markt.Abbadon schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 17:34:
[...]
MarktvervuilingDie mag je me uitleggen
En waarom zouden ze de huidige D70 bezitters moeten bedienen? Alsof iedereen om het jaar een nieuwe body koopt
![]()
...
Nu krijg je bij Nikon de situatie dat er vrijwel indentieke camera's te koop worden aangeboden (qua uiterlijk is het al helemaal moeilijk te zien, alleen een typeaanduiding een een *ietsjes* groter tft scherm)
Tuurlijk, daar heb je gewoon gelijk in, maar ik blijf het van Nikon een misstap vinden dat ze een D70s uitbrengen die vrijwel niets verbetert is. Sterker nog, de geruchten worden steeds luider dat de kortste sluitersnelheid nog maar 1/4000 zal zijn t.o.v. de 1/8000 wat het nu is.mphilipp schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 20:24:
[...]
Nikon heeft toch gezegd dat ze een compleet nieuwe lijn gaan neerzetten. Daar zal best de opvolger van de D100 bij zitten. Mensen die een D70 hebben, hebben al een cam en hoeven niet verder te kijken. Willen ze dat wél, moeten ze kijken naar een model hoger en dat zal wel de D200 worden. Of een D2... ;-)
Voorlopig blijft het uiteraard Koffiedik kijken totdat Nikon over gaat tot de echte release, maarja, als er al een complete manual beschikbaar is dan zet mij dat wel aan het denken

Bij de Canon viel er ook eea te verbeteren. Maar eigenlijk hebben ze niet veel meer gedaan als de sensor groter gemaakt en minder features geblokkeerd tov de 20D. Oh ja...ze hebben het in een kleiner doosje gestopt... De sensor vergroten is een pure commerciele overweging geweest, evenals het formaat. Dat spreekt een hoop consumo's gewoon erg aan. Verder is het geen spectaculaire camera. Niet dat ie slecht is (ik twijfel er ook over), maar zeker niet revolutionair.Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 13:27:
[...]
Canon heeft het wat dat betreft handiger aangepakt, de 350D is daadwerkelijk een verbetering t.o.v. de 300D en plaatst die camera gewoon wat hoger in de markt.
Ten opzichte van de D70(s) heeft ie eigenlijk alleen maar de sensorgrootte gewonnen. Qua ruis zijn de Canons misschien wel beter, maar dat zie je alleen maar op een 100% crop op het scherm of op een posterafdruk. Qua bediening had de D70 al een streepje voor (en nog steeds als ik het zo zie). Wat had er naar jouw idee dan moeten veranderen aan de D70?
Ik denk namelijk dat Nikon bewust de commerciele druk heeft weerstaan om ook niet inderhaast een 8Mp sensor in de D70 te proppen. Wat heb je er ook aan. Volgens mij maakt Nikon camera's voor fotografen en niet voor mensen die alleen maar naar grote getalletjes kijken. Dat ze dat een aantal klanten kost, nemen ze op de koop toe. In principe weten ze dat ze het nooit kunnen winnen van het commerciele geweld van Canon, dus blijven ze gewoon doen waar ze goed in zijn: kwaliteitscamera's maken. Niet dat Canon's niet goed zijn hoor, dit is géén flame of troll.
Verwijderd
Genoeg zaken, maar dan zitten ze zelf de D200 in de weg.mphilipp schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 15:48:
[...]
...
Qua bediening had de D70 al een streepje voor (en nog steeds als ik het zo zie). Wat had er naar jouw idee dan moeten veranderen aan de D70?
...
Belangrijkste puntjes voor mij:
• groter oculair
• ISO aanduiding óók in de zoeker (dat is gewoon een domme misser IMHO)
• betere plaatsing van de AF assist, die is vrijwel onbruikbaar bij dikkere en langere lensen.
• Flitser hoger plaatsen
• Extra commandwheel die vrij te programmeren is
• Hi-speed USB2.0
Als je kijkt naar het gebruiksgemak van de camera, absoluut. Ik ben heel erg tevreden over mijn D70 en ze moeten de D200 wel erg aantrekkelijk maken wil ik een andere body kopen.Volgens mij maakt Nikon camera's voor fotografen en niet voor mensen die alleen maar naar grote getalletjes kijken.
Daar zou ik niet op rekenen, grotere zoekers zitten alleen in duurdere cams omdat die geen ingebouwde flitser hebben (meer ruimte voor de zoeker en spiegels enzo).Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 16:39:
[...]
• groter oculair
Hoe ze dat bij Pentax hebben gedaan..
En iso aanduiding in zoeker, ook iets voor de duurdere cams (zit alleen in de pro-series bij Canon en Nikon en andere cams volgens mij).
Nikon D200 + Nikkor 18~70mm / Tamron 90mm / Sigma 70-300mm & 150mm
C2D-6300 | Asus P5W DH Deluxe | Kingston 2x1GB DDR667 | Ati Radeon X1900XT
Hmm, kijk naar de D2Hs, en naar de D2X. Gooi de feautures en prestaties daarvan in iets afgeslankte vorm in een D100-body en je hebt een D200. Als dat jou goed in de oren klinkt, is de D200 voor jouVerwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 16:39:
....
Als je kijkt naar het gebruiksgemak van de camera, absoluut. Ik ben heel erg tevreden over mijn D70 en ze moeten de D200 wel erg aantrekkelijk maken wil ik een andere body kopen.
Ik kan me niet voorstellen dat je zó vaak met je ISO speelt dat je niet meer doorhebt waar ie op staat. Je ziet dat ook niet bij alle camera's, alleen bij de hele dure. Misschien iets persoonlijks, maar ik vind dit een futiliteit. Een grotere zoeker is misschien wel handig, maar ik heb alleen maar even met de D70 gespeelt. Het komt niet echt klein op me over. De Minolta 7D heeft ook een leuke breedbeeld zoeker geloof ik, en erg helder.Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 16:39:
[...]
Verwijderd
Zo heb ik al lopen redeneren, alleen dan wel in een D70 verpakking, die D2H- en X vind ik echt té grootRemy schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 16:46:
[...]
Hmm, kijk naar de D2Hs, en naar de D2X. Gooi de feautures en prestaties daarvan in iets afgeslankte vorm in een D100-body en je hebt een D200. Als dat jou goed in de oren klinkt, is de D200 voor jou

Dat was al in meer of mindere mate in een interview gemeld, aan de andere kant ik hem m'n D70 net 3 maanden en zit ik ook niet te wachten om over pak hem beet, 6 maanden, een nieuwe body te kopen die ca. €1200 duurder is dan wat ik voor m'n D70 body heb betaald...het prijsverschil tussen D50 @ 600 eur (ruw gokje) en D70s @ 900 eur (ook ruw gokje) en aan de andere kant de D2Hs van 3300 eur en D2X van 4300 eur is erg groot: er moet dus iets tussen wat max 2000 kost

Oh als we toch aan het miepen zijn over Nikon, laat ze dan aub een betaalbare hoekzoeker uitbrengen

Tot mijn ergenis heb ik vaak genoeg foto's geschoten met een verkeerde ISO instelling doordat ik té gehaast ben geweest en ik tussendoor niet meer wist wat de ISO instelling was. Gelukkig ben ik hier niet de enige warhoofd inmphilipp schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 16:58:
[...]
Ik kan me niet voorstellen dat je zó vaak met je ISO speelt dat je niet meer doorhebt waar ie op staat. Je ziet dat ook niet bij alle camera's, alleen bij de hele dure. Misschien iets persoonlijks, maar ik vind dit een futiliteit. Een grotere zoeker is misschien wel handig, maar ik heb alleen maar even met de D70 gespeelt. Het komt niet echt klein op me over. ...

Tja, die zoeker, ik draag een bril en ik heb ondervonden dat een wat grotere zoeker dan gewoon prettiger is.
[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2005 17:11 ]

Verwijderd
1 stand per rolletjeKatsunami schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 17:47:
Ik vraag me af hoe dat vroeger ging, toen je een filmpje in je camera deed en die eerst vol moest schietenMensen van tegenwoordig zijn te gemakkelijk
(Niet dat ik niet zelf ook mijn ISO lekker verdraai als ik van binnen naar buiten ga hoor
)
Heb je wel es een D2H of D2X in je handen gehad? Als je er even mee bezig gaat valt dat 'slagschip' verhaal erg mee, en who cares wat andere mensen ervan denken?Verwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 17:08:
[...]
Zo heb ik al lopen redeneren, alleen dan wel in een D70 verpakking, die D2H- en X vind ik echt té grootIk wordt al aangegaapt buiten met een D70, laat staan met zulke slagschepen
Laat je niet gekmaken door de upgradeverhalen, zoals Canon dat doet met de 300D en nu 350D die eigenlijk een 300D met unlockte firmware en een 8MP sensor isDat was al in meer of mindere mate in een interview gemeld, aan de andere kant ik hem m'n D70 net 3 maanden en zit ik ook niet te wachten om over pak hem beet, 6 maanden, een nieuwe body te kopen die ca. €1200 duurder is dan wat ik voor m'n D70 body heb betaaldIk kom net kijken zeg
De komende tijd zal ik nog prima met mijn D70 uit de voeten kunnen: het is geen 'gecrippelde' cam zoals de 300D is: voor velen zijn zowel de snelheid, beeldprestaties als ergonomie van de D70 super. Dat er een opvolger zoals de D70s of een upgrade zoals de D200 er zal zijn, betekent niet dat je moet upgraden. Dus nogmaals: laat je niet gekmaken. Upgraden moet je pas doen als het voor jou echt nodig is, of als je er echt het geld voor over hebt
Hoezo te gemakkelijk? Wil je dan gedwongen op ISO 100 of 200 doorschieten als je naar buiten loopt? Ik denk dat sommige mensen maar 's moeten wennen aan de technische vooruitgang van de fotografieKatsunami schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 17:47:
Ik vraag me af hoe dat vroeger ging, toen je een filmpje in je camera deed en die eerst vol moest schietenMensen van tegenwoordig zijn te gemakkelijk
(Niet dat ik niet zelf ook mijn ISO lekker verdraai als ik van binnen naar buiten ga hoor
)
Helemaal mee eensRemy schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 17:58:
[...]
Upgraden moet je pas doen als het voor jou echt nodig is, of als je er echt het geld voor over hebt
Nikon heeft waarschijnlijk geluisterd naar de punten van kritiek op de D70 en een aantal van deze punten op de D70s ingevoerd. De D100 schijnt al uit productie te zijn, dus de D70 moet concureren met de 300D, 350D en, door het stopzetten van de D100 productie, 20D van Canon. Door een D50 te introduceren gaat Nikon een mooi alternatief voor de 300D bieden. Echter, Canon is met de 350D met een SLR uitgekomen die op sommige punten iets beter is als de D70. Meer pixels, mogelijkheid om een handgrip erop te zetten en draadontspanner maken van de 350D een apparaat dat ook interessant is voor de prijsbewuste professionele fotograaf. Net zoals de D70 dat deed ten opzichte van de D100. Verbeter dus enkele dingen aan de D70, voeg er wat technologie uit de D2X aan toe, en je krijgt de D70s die er weer even tegenaan kan. Denk bijvoorbeeld aan de draadontspanner, een verbeterd en sneller 5-punts AF-systeem, verbeterde witbalans en een iets snellere processor die bijvoorbeeld 4fps mogelijk maakt (dit zijn pure speculaties!). Dan kun je later nog altijd een D200 introduceren als echte concurrent voor de 20D. Nikon kennende zal deze waarschijnlijk beter worden als de 20D. Kijk maar eens naar de D2X waarmee Nikon toch wel een hele mooie comeback heeft gemaakt!Verwijderd schreef op vrijdag 08 april 2005 @ 16:32:
Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.
Tssss, dat weet ik ook wel
Ja, maar mijn opa... die maakte ook foto's, en... en... * sputter *Grrrrrene schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 18:18:
Hoezo te gemakkelijk? Wil je dan gedwongen op ISO 100 of 200 doorschieten als je naar buiten loopt? Ik denk dat sommige mensen maar 's moeten wennen aan de technische vooruitgang van de fotografie

Gelijk heb je wel, gemak dient de mens, en het mogelijk even verzetten van je ISO waarde is erg handig

En als Nikon er eind 2005/begin 2006 pas mee uitkomt, dan mag ik hopen dat hij beter is dan de 20D, want tegen die tijd staat Canon alweer te springen met een 25D, 30D, of hoe het apparaat dan ook moge gaan hetenRalph Smeets schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 18:28:
Nikon kennende zal deze waarschijnlijk beter worden als de 20D.
[ Voor 73% gewijzigd door Katsunami op 09-04-2005 19:58 ]
Verwijderd
Ja, de D2H, een fantastisch apparaat, maar gewoon lompRemy schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 17:58:
[...]
Heb je wel es een D2H of D2X in je handen gehad? Als je er even mee bezig gaat valt dat 'slagschip' verhaal erg mee, en who cares wat andere mensen ervan denken?
En ik wil gewoon op m'n gemak foto's kunnen maken zonder dat er opeens mensen komen die aan je hoofd gaan zeuren en/of denken dat ze leuk zijn door raar te gaan doen

En ik laat mij niet zo snel gek maken, ik heb nu een prima toestel en die zal over 2 jaar voor mij nog wel voldoen, de megapixel race is toch niet aan mij besteed.
Eens, alhoewel ik helemaal niet moet zeurenGrrrrrene schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 18:18:
... Ik denk dat sommige mensen maar 's moeten wennen aan de technische vooruitgang van de fotografie

Toch vond ik het geklooi met m'n analoge Praktika meer met fotografie te maken hebben dan alle vooruitgang ten spijt.. Das wel een persoonlijk iets, ik vond het gewoon leuker foto's maken.Katsunami schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 19:51:
[...]
Tssss, dat weet ik ook welMaar het "effe ISO wisselen als je van binnen naar buiten ging", of "effe je witbalans opnieuw calibreren" was er niet bij
Klooien met correctiefilters, ND-filters, enz... dan toch maar liever een variabele ISO op de camera, al is het dan niet in de zoeker
Als "bejaarde" mis ik bv. best wel dat ik m'n diafragma ring niet manueel kan gebruiken (de camera weigert dan alle response op de shutter

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-04-2005 20:08 ]
Ja, het heeft wel iets, dat oude spulVerwijderd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 20:08:
Toch vond ik het geklooi met m'n analoge Praktika meer met fotografie te maken hebben dan alle vooruitgang ten spijt.. Das wel een persoonlijk iets, ik vond het gewoon leuker foto's maken.
Een paar weken terug was ik bij een vriend, en die had een oude Konica, uit de jaren 60. Een volledig manuele camera, met een draaischijf voor sluitertijden met verschil van een halve stop per stap; één "rondgang" voor bepaalde sluitertijden, en dan moest je een palletje omzetten en weer "vooraan" beginnen om snellere sluitertijden te krijgen. De max was 1/1000ste.
Als lenzen had hij een 24/2, 35/2, 50/1.4, 85/1.4, 100/2 en 135/2. Op zich was het wel geinig wat pics met die spullen te schieten
edit 2: misschien beter het gepraat over "oude camera's" afsplitsen naar een ander topic ?
[ Voor 22% gewijzigd door Katsunami op 10-04-2005 00:40 ]
Dat is wel heeeel erg kort door de bocht he. Inderdaad alles wat gelocked was is nu gefixed, plus dat ie nu turbocharged is dmv de DigicII.Remy schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 17:58:
Laat je niet gekmaken door de upgradeverhalen, zoals Canon dat doet met de 300D en nu 350D die eigenlijk een 300D met unlockte firmware en een 8MP sensor is
Verwijderd
Ik had ook een losse lichtmeter, maar de Praktica had er ook een build in, een lekkere naaldmeter, heerlijk. ASA instellen door draaiknop omhoog te trekken, sluitertijd met dezelfde knop tot 1/1000.. met zware "motional feedback"
Oh en natuurlijk zelf je rolletje oprollen

Dat is hem.. snif
Heb ik nog mooie foto's mee geschoten in Londen en tijdens American Day @ Zandvoort, ik moet ze eigenlijk inscannen, maar bij gebrek aan een echt goede scanner laat ik het maar. Negatieven zijn iig droog en donker bewaart
Helaas is het mechaniek overleden

Ghe, niet eens zo gek ideeedit 2: misschien beter het gepraat over "oude camera's" afsplitsen naar een ander topic ?
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 10-04-2005 00:58 ]
Een beetje wel. Maar het ging er eigenlijk om dat men roept dat de stap van D70->D70s niet zo groot is als de stap van 300D->350D. Ik zei ook al iets van die strekking: Canon hád iets te verbeteren. De snelheid en functionaliteit van de D70 was al beter als die van de Canon. Dus is de stap die Canon heeft gemaakt meer een inhaalslag geweest tov de D70 en helemaal niet zo'n revolutionaire stap an sich.catchingfire schreef op zondag 10 april 2005 @ 00:41:
[...]
Dat is wel heeeel erg kort door de bocht he. Inderdaad alles wat gelocked was is nu gefixed, plus dat ie nu turbocharged is dmv de DigicII.
Verwijderd
Hmm, de foto is erg goed gemaakt, als ie fake is. Maar: Nikon ook met een zilveren dSLR? Ik heb er niet veel verstand van, maar ik vind dat niks voor Nikon (ookal zijn hun normale SLR's vaak wel zilver/hebben zilveren elementen.)Verwijderd schreef op zondag 17 april 2005 @ 11:20:
Voor een afbeelding van de D50 en een mooi stukje in het Italiaans erover bezoek je deze pagina. Ik denk dat deze rendering officieel is, ondanks dat het logo D50 wat scheef lijkt te staan.
En als je de specificaties bekijkt, dan is de D50 ongeveer hetzelfde als de huidige D70? Ik heb even vlug gekeken en kon niet echt een verschil ontdekken, behalve dan kleine dingen als een iets langere minimale sluitertijd (1/4000 ipv 1/8000 op de D70), maar voor de rest kwamen ze qua functies grotendeels overeen. De D50 heeft dan weer een iets groter LCD scherm (2,0" ipv 1,8" bij de D70), overigens een nutteloze upgrade, imho. Ik vraag me af wat de D70s dan voor verbeteringen brengt tov de D70 én ten opzichte van deze....
Maar goed, dit alles zijn toch nog speculaties?
Een opstapje naar 350D vindt ik het niet.Stinger666 schreef op maandag 18 april 2005 @ 02:38:
In combinatie met de Nikon G lenzen en een goedkope Sigma 18-50 heb je voor 600 euro ofzo een leuk instapsetje wat de 300D overuled en een leuke opstap is richting een D70(s) of 350D of beter
Dan moet je weer nieuwe lenzen aanschaffen.
Waarna Nikon weer komt wat beter is dan de 350D en ga je dan weer overstappen naar nikon.
Je moet gewoon een keuze maken vindt ik tussen nikon, canon pentax of wat dan ook.
En daar gewoon in investeren. Heb je echt de verkeerde keuze gemaakt. Dan kan je overstappen naar een ander kamp. Maar niet alleen omdat die nu iets hebben wat beter is.
Overmorgen weten we dus meerNikon announced that on the 15th, the digital single-lens reflex camera 2 type the world is announced simultaneously on the 20th.
In late March, there was the noise where product information before the proper form announcing flows out with Internet concerning the new model digital single-lens reflex camera of the same company. When on the 8th (local time) England Nikon UK, announces the digital single-lens reflex camera of 2 types to 4 ends of the month, you notified, but the head office recognizing the existence of the new product officially as for this the first time.
Nikon has not made the product name and the specifications etc. of announcement schedule clear, but 2 types which are announced become the succession of D70, compared to "D70s" and D70 "D50" for entry it is presumed. It is not made clear price, concerning sale day.
Verwijderd
Als je al canon apparatuur hebt stap je niet zo gauw over, als voorbeeld, ik bezit een 300d met een aardig aantal lenzen, maar ik vind het niet waard om naar de 350d over te stappen, dan zou ik de 20d nemen, maar geen Nikon, omdat ik dan al mijn lenzen weg kan doen.....
als je nu een Nikon hebt, zou het een beetje onzin zijn om een overstap te maken naar de canon 20d oid. Of je moet erg veel geld over hebben...
Misschien als de d70s uitkomt gaat de d70 in prijs omlaag.
Ik zit namelijk te denken om een d70 aan te schaffen.
Verwijderd
of je neemt de D70S en hebt meteen de iets verbeterde versie
of je wacht totdat de D70s uitkomt en dan zullen de prijzen van de d70 wel wat zakken, heb je een d70 voor een aangename prijs.
Maar als je nog geen DSLR hebt, zou ik een D70s kopen, anders als je al een d70 hebt, want dan is het misschien de update niet waard.
Verwijderd
Verwijderd
persoonlijk hou ik er niet zo van
wel een 18-55mm zo te zien. Gaan we toch nog een beetje de Canon kit combinatie kant op.
en het USB klepje zit hoger.
Dit topic is gesloten.