Zo, nu is het mijn beurt!
Gisteren in de middag het spel gekocht. Toen ik mijn collega gek had gemaakt en hij om vier uur de stad in trok om het spel te gaan kopen, bleek dat er bij elke winkel!!! (frs, bart smit, intertoys én dixons) een grote rij kleine kinderen stond die het spel wilden gaan kopen. Bij alle zaken bleek hij uitverkocht! Buiten het feit dat het spel een 18+ rating heeft en deze babies dat spel niet mogen kopen, was ik verbaasd. Zoveel belangstelling voor een game? Dan maar eens naar huis om te kijken wat er zo gaaf aan was. Als trouwe aanhanger van GTA3 en GTA:VC was ook ik nieuwsgierig. Maar eerst nog even naar de winkel voor de nodige cola en chips.
Bij het verschijnen van het Rockstar-logo kwamen meteen herinneringen van VC omhoog. Het was bijna nostalgie. Die werd al snel in de kiem gesmoord door de intro. Nieuwe beelden, nieuwe sound, saaie intro...... verderzappen dus.
De eerste save na de inleiding begint de fun pas echt. Op de bmx ga ik op zoek naar het skatepark, waar je tijdens de inleiding langskomt. Het blijkt een stuk lastiger om straatjes te vinden in deze immens grote stad! En het fietsen valt ook niet mee. Het eerste wat me opvalt is de fantastische dynamische graphics. Heerlijk om weer vrij rond te mogen cruisen in een nieuwe stad. Gedurende de avond speel ik op en af een missie en ga ik de stad verder verkennen. Waar rijden de snelle auto's? Waar kan ik armor vinden? Waar liggen de sterren? Het moet allemaal snel geleerd zijn voordat we met de echte grote missies beginnen natuurlijk.
Pro:
• Veel meer detail in de graphics
• Dynamisch laden van de omgeving
• Dynamische voertuig besturing (afhankelijk van de snelheid!!!) is erg relaxt
• Meneer kan op daken en over hekken klimmen
• Eten, trainen, kleren kopen en naar de kapper
• GI-GAN-TI-SCHE omgeving (nu al)
• Veel meer realistische stadsplattegrond
• Grote diversiteit aan voertuigen
Con:
• Af en toe schokkend beeld
Dat is de enige con en die is, als je in het spel zit, eigenlijk niet eens merkbaar.
O ja, en af en toe kan ik die thugs fo life niet echt verstaan omdat ze met iets teveel dialect praten
[
Voor 3% gewijzigd door
MicroWhale op 29-10-2004 09:34
]
Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.