Algemeen MCE 2005 (Windows Media Centre Edition) Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 7.476 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

olson schreef op 27 oktober 2004 @ 13:12:
Heeft iemand enig idee waar de Hauppauge MCE 150/250 versie los gekocht kan worden? zonder MCE sofware van MS
Computerland

Is overigens al vaker gezegd.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olson
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-05 09:02
Bolk schreef op 27 oktober 2004 @ 13:19:
[...]

Computerland

Is overigens al vaker gezegd.
Sorry... :+
Maar Informatique heeft 'm ook staan, maar verkoopt dus niet los....

EDIT: zie geen Hauppauge staan bij computerland 8)7

[ Voor 11% gewijzigd door olson op 27-10-2004 13:30 . Reden: Zie geen Hauppauge staan in hun lijst ]

Compjoeters... hu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:47

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1097937553.jpg

Weet iemand of ze deze kast los verkopen? En of je alle spulletjes zo zou kunnen overzetten?

[ Voor 20% gewijzigd door Erhnam op 27-10-2004 13:45 ]

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 09:47

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

olson schreef op 27 oktober 2004 @ 13:26:
[...]

Bellen met 020-4970051.. Ik heb een postorder thuis laten bezorgen.

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04 11:12
Erhnam schreef op 27 oktober 2004 @ 13:45:
[afbeelding]

Weet iemand of ze deze kast los verkopen? En of je alle spulletjes zo zou kunnen overzetten?
Hint...bel ze :z
...en o ja...post het resultaat hier dan even :)

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125023

Dumbo schreef op 27 oktober 2004 @ 13:12:
Ik gebruik nu nog S-Video voor mn tv out, maar wil eigenlijk naar RGB.
Ik heb daarom het web afgestruimd naar een VGA kaart met een HDTV out en daarbij vielen me twee dingen op:
* Ik zie alleen maar kaarten met YPrPb out.
* Deze VGA-HDTV kaarten maken gebruik van een zogenaamde d-connector (=hdmi)

Wellicht dat iemand antwoord weet op een van deze vragen?
* Bestaan er ook VGA-HDTV kaarten die RGB-out ondersteunen?
Antwoord op deze vraag al eerder in deze thread. Komt er op neer dat niemand weet van een kaart met RGB EN onderstuening van MCE. Zelfbouw VGA->RGB(Scart) is wel mogelijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 125023 op 27-10-2004 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Dancelot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-04 15:02
Anoniem: 125023 schreef op 27 oktober 2004 @ 13:53:
[...]

Antwoord op deze vraag al eerder in deze thread. Komt er op neer dat niemand weet van een kaart met RGB EN onderstuening van MCE. Zelfbouw VGA->RGB(Scart) is wel mogelijk.
Sorry, heb allebei de topics dacht ik goed doorgelezen. Kennelijk niet. O-)
Dat van de zelfbouw was me al bekend, maar is voor mij helaas niet mogelijk want ik heb geen 100hz tv. Heb wel iets interesants gevonden en wel een VGA to RGB kastje. Heeft iemand hier ervaring mee?:

http://www.grand.com.tw/e...and%20View%20II&lwk_page=

[ Voor 11% gewijzigd door Sir Dancelot op 27-10-2004 14:03 ]

Whatever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 126781

olson schreef op 27 oktober 2004 @ 13:26:
[...]

ik heb m vorige week gewoon opgehaald bij computerland in Utrecht. voorheen verkochten ze geen Hauppauge en volgens voeren ze nu ook alleen dit model.

orlando

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125023 schreef op 27 oktober 2004 @ 13:02:
[...]

Dat begrijp je goed. Voor de tuners gebruik ik de ahuppauge MCE drivers, maar voor de 9800 Pro gewoon de 4.10 catalist drivers. Ik wist niet eens dat er speciale ATI MCE drivers waren. Overigens heb ik het hele apparaat enkel nog op mijn monitor aangesloten; nog niet op mijn TV. Dat kan ik donderdagavond pas proberen.
ja die zijn er zeker (ook voor de 9800), staan op de ati website. maar de catalist drivers bieden veel meer functionliteit dan de mce drivers. ik ga het ook maar eens proberen.

orlando

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37006

olson schreef op 27 oktober 2004 @ 13:12:
Heeft iemand enig idee waar de Hauppauge MCE 150/250 versie los gekocht kan worden? zonder MCE sofware van MS
Wel eens van de Pricewatch gehoord?

pricewatch: Hauppauge WinTV PVR 150MCE (OEM) (150 OEM)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47906

Ok kleine update.

Er zijn geen problemen met MCE2005 en de Pundit-R. Alles werkt hier naar behoren. _/-\o_

Ik heb alleen een klein probleempje met MP3´s.

Ik heb alle mp3´s aangepast met Tag & Rename. Hierbij zijn artiest, album en titel opgegeven bij ID3v1 en ID3v2.
En toch heeft MCE mappen met alleen de album naam en geen artiest (onbekende artiest). :? Dit is zeer lastig want ik heb meerdere cd´s met als naam : The greatest hits. Deze cd´s komen nu in 1 map en niet afzonderlijk.(Dus een greatest hits per artiest) Als ik handmatig binnen MCE de artiest naam aanpas dan komt er wel een aparte map.
Wat doe ik verkeerd of wat moet ik aanpassen om ook de juiste artiest namen erbij te krijgen. En dan niet achteraf binnen MCE aanpassen aub.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 47906 op 27-10-2004 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olson
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-05 09:02
ja hoor schop maar weer!
zeker heb ik daarvan gehoord, maar als ze 'm niet meer op voorraad hebben
:(

BOLK en Erhnam bedankt voor jullie goede hulp
Heb er net een besteld bij Computerland

Compjoeters... hu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-05 09:50
Uhhhh .... kan ik ook Radio Recorden? :? ID&T recorden lijkt mij wel een prettige mogelijkheid :P

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impact
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb maandag m'n twee tv-kaartjes (amity2/pvr150mce) + ms remote binnen gekregen. Alles geinstalleerd en het loopt als een zonnetje. Alleen heb ik een paar problemen die ik (en waarschijnlijk een hoop andere gebruikers) best wel graag opgelost wil hebben.

Ik wil een opname bewerken(stukjes eruit knippen aan begin en eind) en daarna als Xvid opslaan om ruimte te besparen. 3 gig per uur is toch wel een beetje veel om te bewaren en ik heb (en wil, maar da's een ander verhaal) geen dvd-brander.
Media Center slaat de opnames op in DVR-MS formaat. Dit zou je in principe heel gemakkelijk en zonder enig verlies moeten kunnen omzetten naar een bewerkbaar mpeg file (en daarna met bv virtualdubmod bewerken en opslaan als avi).

DVR Ripper is bv een tool waarmee je dat kan doen. Het probleem waar ik zelf tegen aan loop is dat wanneer ik met DVR Ripper de DVR-MS File omzet is dat ik een foutief bestand krijg die ik in ieder geval niet kan openen met virtualdub en ook niet goed afspeeld (beeld blijft hangen e.d.)

Een ander programma wat ik heb geprobeerd is ArcSoft ShowBiz DVD 2. Als ik daarmee een DVR-MS file importeer vraagt 'ie of ik hem wil converteren en kan ik een pad opgeven. Dan converteert ie hem en heb ik een (zo lijkt het) goeie mpeg file. Alleen loopt het geluid op het eind van het filmpje niet meer gelijk.

Ik heb nog een paar andere programma's geprobeerd, maar allemaal zonder succes.

Is er iemand waarbij dit wel gelukt is? Zo ja, hoe? Ik ben al twee dagen bezig, maar ik word er nu toch wel beetje vervelend van.
(beetje jammer trouwens dat MS niet zelf zo'n tool mee levert)

Een andere vraag die ik heb is hoe je het beste die 2e tuner kan aansluiten. Is daar een makkelijke manier voor? of moet ik 2 coax kabels van m'n wandcontactdoosje trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

XiSM-impact schreef op 27 oktober 2004 @ 14:43:

Een andere vraag die ik heb is hoe je het beste die 2e tuner kan aansluiten. Is daar een makkelijke manier voor? of moet ik 2 coax kabels van m'n wandcontactdoosje trekken?
Splittertje ertussen. Volgens mij zou je zelfs Radio aan TV kunnen hangen, aangezien het signaal op Radio en TV gelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
@Xism .. nog geen antwoord op je vraag maar wel een vraag voor jou .. aangezien jij ook een PVR150 hebt .. loopt bij jou het beeld syncroon met het geluid ...en zo ja welke drivers en decoder gebruik jij dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shift
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-02 18:16

Shift

[] Dual crazy []

Tranzy schreef op 27 oktober 2004 @ 14:48:
@Xism .. nog geen antwoord op je vraag maar wel een vraag voor jou .. aangezien jij ook een PVR150 hebt .. loopt bij jou het beeld syncroon met het geluid ...en zo ja welke drivers en decoder gebruik jij dan ?
Ik heb ook de PVR150OEM, bij mij alles normaal, codec nvidia 4.0.00.58 en de laatste hauppauge driver eindigd op 28880 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is het iemand al gelukt om een DVR-MS file in XBMC (xbox media center) af te spelen?

orlando

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menaze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:27
Anoniem: 47906 schreef op 27 oktober 2004 @ 14:21:

En toch heeft MCE mappen met alleen de album naam en geen artiest (onbekende artiest). :?
Om de artiest binnen MCE te kunnen zien moet je met Windows Media Player de artist naam in het "Album Artist" veld zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impact
  • Niet online
Tranzy schreef op 27 oktober 2004 @ 14:48:
Nu je het zegt. ik heb even gekeken, maar het lijkt inderdaad wel alsof het geluid iets voor loopt, maar het is echt zo weinig dat het me tot nu toe niet opgevallen was. Ik zag het net toen zo'n Yor Callin' truus in d'r handen klapte. (begin me er eigenlijk gelijk aan te ergeren.. :/)

Ik gebruik deze drivers icm WinDVD6:
041003 Amity2 2.0.18.22277 (03-10-2004)
zie: http://www.hauppauge.tv/sup/support_pvr150_mce.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 122380

je kan WMC dus gewoon op iedere PC installeren mits hij snel genoeg is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70608

Is er iemand die kan zeggen of de ATI Remote Wonder werkt met MCE2005?
Heb er zelf 1 en ben eigenlijk niet van plan een andere AB te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97091

Mijn ervaring met MCE2005 (ENG):

Geinstalled op
Duron 1300
256 ram
GF4 MX 440 (TV-out)

Ik gebruik hem dus enkel als mediapc (afspelen divx; DVD en mp3)

DVD: geen prob met NVDVD
DIVX-Xvid etc: geen prob na alle codex en ffdshow te hebben installed
subs: werkten direct indien zelfde naam als avi
Mp3: werkt ook goed

Problemen:

1) Hoe configureer ik Mediacenter nu eigenlijk zoals ik het wil?
Daarmee bedoel ik opties toevoegen en weglaten in het hoofdmenu.
Ik kan op geen enkele manier meer mappen toevoegen aan mijn 'My Music' folder na er al 2 toegevoegd te hebben (ik wil nu namelijk ook de netwershares toevoegen.

2) Lange inlaadtijden voor mp3lijst, maar ligt prolly aan de hardware

MAW, een manual zou interessant zijn :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 97091 op 27-10-2004 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Microsoft heeft dit "snel afgeprogrammeerd" werd tegen een collega van me gezegd op Itrendz. Er komt een update aan, daar zal dat soort zut vast wel inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 47906

menaze schreef op 27 oktober 2004 @ 15:00:
[...]

Om de artiest binnen MCE te kunnen zien moet je met Windows Media Player de artist naam in het "Album Artist" veld zetten.
Klopt.....
Maar ik heb de artiest naam opgegeven in de ID3v1 en de ID3v2 tags.
MCE geeft wel album naam aan maar bij artiest staat onbekende artiest. Terwijl dit dus wel is ingevuld bij de tags. En ik heb weinig zin om dit binnen MCE nog een keer te moeten doen. Moet toch in 1 keer goed kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:11
Anoniem: 70608 schreef op 27 oktober 2004 @ 15:34:
Ja die werkt gewoon. Grotendeels al door de ingebouwde WMP9 plugin en door de [url=http://remotew.free.fr/plugins.htm#rwkeyalgemene keyboard plugin[/] voeg ik de andere functies toe.

ik heb daarmee de volgende functie veranderd:
• Vinkje: MCE starten (start trouwens ook automatisch bij booten)
• custom C: home
• custom E: end
• custom D: pageup
• custom F: pagedown
• stopwatch: backspace (is niveau terug)

Dingen als de pijltjes, OK, volume up/down, mute werken standaard al. Dingen die de TV-kaart gebruiken heb ik nog niet getest. Alleen het numpad wil geen letters invoeren en daar is ook (nog) geen plugin voor.

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
Anoniem: 47906 schreef op 27 oktober 2004 @ 15:47:
[...]

Klopt.....
Maar ik heb de artiest naam opgegeven in de ID3v1 en de ID3v2 tags.
MCE geeft wel album naam aan maar bij artiest staat onbekende artiest. Terwijl dit dus wel is ingevuld bij de tags. En ik heb weinig zin om dit binnen MCE nog een keer te moeten doen. Moet toch in 1 keer goed kunnen.
Je moet de artiest invullen in het volgende veld (zie id3v2 spec): Band/orchestra/accompaniment

Er zijn tooltjes om in batchmode het album artist veld te kopieren naar het Band/orchestra/accompaniment veld.

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-04 23:40
Diepe ZUCHT! :(
media center blijft maar ZEIKEN dat er geen dvd decoder is geinstaleert, terwijl dit voorheen wel werkte.
Ik heb namelijk mijn hdd vervangen, en er zit dus nu een nieuwe instalatie op.
Ik gebruik nvidia dvd decoder 1.0.0.58 en die staat als prefered codec.

Ook zit de update pack van microsoft erop.
deze decoder was de ENIGSTE die goed werkte, en nu werkt hij na een herinstalatie helemaal niet meer.
Iemand tips?
Iemand uberhaupt wel een een clean instal gedaan met deze decoder?
Ik hoop dat iemand dit weet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alientrader
  • Laatst online: 01-12-2023

Alientrader

Dit was mijn compu!!

Anoniem: 70608 schreef op 27 oktober 2004 @ 15:34:
Ja die werkt,...
er is echter 1 nadeel,.. je kan niet met het nummerieke gedeelte de onderliggende letters aanspreken.

Er is nu iemand bezig op www.thegreenbutton.com om dit wel werkend te maken.
Zijn progje heet TweakMCE,... ik heb het echter nog niet gezien.

Ikzelf heb nu beide ab's en moet toch echt zeggen dat die van microsoft/philips echt beter is. Waarom? De infrarood receiver heeft een lekkere lange kabel en heeft twee extra ir-oogjes die weer met een lange kabel aan de receiver gehangen kunnen worden...

Slotenmaker in Rotterdam | Slotenmaker in heel Nederland | Slotenmaker in Den Haag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
  • Laatst online: 29-01 12:01

AtlonXP1800

Ondertitel?

Anoniem: 125023 schreef op 26 oktober 2004 @ 23:07:
[...]

Klinkt goed :) Ik neem aan dat je het uitgebreid gaat testen? Wil je je bevindingen posten, want ik den dat er meer mensen zitten te azen op een moederboard met integrated-alles :) (ik wel in ieder geval)
Kennelijk heb je geen dx9 video kaart nodig voor mce 2005, wel minimaal 128MB, anders krijg je vreemde foutmeldingen. Na het instellen van 128mb mem kreeg ik ook gelijk mooie animaties er bij :)

Ik ben tot nu toe zeer tevreden over mce. Ik had het er eigenlijk alleen ff op gezet om het te testen, maar ik laat het er nu mooi op staan :)

Tot nu toe heb ik alleen divx/xvid(ffdshow geinstalleerd) , foto's en mp3 geprobeerd, allemaal zonder problemen. Binnenkort zal ik even dvd's een een tv kaart proberen.

Mijn hardware:

shuttle sn41g2 (deze shuttle is niet aan te raden, redelijk onstabiel)
athlon xp 3000+
512MB mem
geforce mx 400 (igp) 128MB (shared)

Ik heb nog een paar vragen:
Als ik een divx af speel, hoe kan ik dan de ondertiteling er bij krijgen? ik heb de srt files, met de zelfde naam als de avi, in de zelfde map staan, maar ik krijg ze niet te zien.
Hoe wordt de MS ab aangesloten, gaat dit via usb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Dancelot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-04 15:02
Animal: als je vanaf de dektop WMP10 opstart en daarvandaan een DVD speelt, wat gebeurt er dan?

Whatever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
Dumbo schreef op 27 oktober 2004 @ 16:26:
Animal: als je vanaf de dektop WMP10 opstart en daarvandaan een DVD speelt, wat gebeurt er dan?
Dan verschijnt netjes het nvidia icoontje in de systray, en krijg ik geen beeld(overlay is er niet, ben ik nu mee bezig)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hackjedi
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-04 11:11
is die Asus waar ze het model niet van weten niet toevallig deze:

http://silverapp1.mycom.n...uctID=47440&productType=1

???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
Animal schreef op 27 oktober 2004 @ 16:30:
[...]

Dan verschijnt netjes het nvidia icoontje in de systray, en krijg ik geen beeld(overlay is er niet, ben ik nu mee bezig)
WINDVD werkt wel goed,alleen deze werkt niet met mijn spdif, en de hardware rendering daarvan werkt niet goed.

Als ik nvidia alleen instaleer, dan pakt ie gewoon de codec niet :(
Ik wordt er echt kotsmisseling van, ELKE KEER diezelfde melding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Ik heb nog een redelijke verse installatie met alleen wat mce tooltjes en de benodigfr drivers, muziek video etc. staan op aparte partities en dan 7.8 - 1,4 (free) = 6,4 GB!
hmm pagefile is 1,6 GB hibernate 1,1 GB heavy. :)

Is dat bij jullie ook?

[ Voor 7% gewijzigd door Spice op 27-10-2004 17:31 ]

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Over hybernate gesproken. Is het mogelijk om met de afstandsbediening de pc in hybernate te gooien ipv standby? Als ik 'm uit standby haal dan krijg ik een login scherm, maar hij moet doorstarten.

Anyway, net m'n radeon 9250 opgehaald. Nu ff nieuwe install en dan ga ik uitgebreid aan de gang :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
  • Laatst online: 29-01 12:01

AtlonXP1800

Ondertitel?

Ik heb net even een tv kaartje in mijn pc gezet (moest toch ff weten hoe dat werkt icm mce :) )
Het is een wintv pvr350. Hij werkt wel, alleen het beeld schokt enorm.
Ik heb de drivers rechtstreeks van de haupauge site gehaald, versie 1.17.390.22029 (01/29/2004)
omdat het niet goed werkte heb ik daarna de mce drivers gehaad (amity1_retail1_18_21_222247) maar ook hierbij het zelfde probleem :(

iemand een idee waar dit aan ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

pagefile verplaatst blijft er wel 4,8 GB aan mce over, incl. 1.1 GB Hibernate, bij jullie?

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impact
  • Niet online
Hoe programmeer ik de remote?

* Houd de DVD Menu en OK knoppen ingedruk tot de backlight uit gaat
* Druk op de toets welke je wilt programmeren
* Richt de afstandsbedieningen op elkaar
* Druk op de toets van de functie welke je wilt overbrengen op de orginele afstandsbediening
* Houd deze ingedrukt tot de backlight knippert, 2 keer = succes, 4 keer = probeer opnieuw

note: alleen de tv en de volume knoppen zijn te programmeren
Heel leuk. het werkt ook ja.. alleen staat er niet bij hoe je hem weer kan resetten. ik kan nu m'n tv aan en uitzetten en het volume erop regelen, maar ik wil ipv het volume op m'n tv toch wel veel liever het volume van m'n mce bak regelen :'(

Weet iemand hoe je dit moet resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
XiSM-impact schreef op 27 oktober 2004 @ 15:03:
[...]

Nu je het zegt. ik heb even gekeken, maar het lijkt inderdaad wel alsof het geluid iets voor loopt, maar het is echt zo weinig dat het me tot nu toe niet opgevallen was. Ik zag het net toen zo'n Yor Callin' truus in d'r handen klapte. (begin me er eigenlijk gelijk aan te ergeren.. :/)

Ik gebruik deze drivers icm WinDVD6:
041003 Amity2 2.0.18.22277 (03-10-2004)
zie: http://www.hauppauge.tv/sup/support_pvr150_mce.htm
Sorry Vriend !! Nu heb ik iig een partner in crime ..hehhee die mee helpt zoeken B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

XiSM-impact schreef op 27 oktober 2004 @ 18:17:
[...]

Heel leuk. het werkt ook ja.. alleen staat er niet bij hoe je hem weer kan resetten. ik kan nu m'n tv aan en uitzetten en het volume erop regelen, maar ik wil ipv het volume op m'n tv toch wel veel liever het volume van m'n mce bak regelen :'(

Weet iemand hoe je dit moet resetten?
• Press and hold the DVD MENU button and LEFT navigation button at the same time until the remote control for Media Center PC lights turn off
• Press the OK button

2 keer knipperen voor confirm

Hf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impact
  • Niet online
Tranzy schreef op 27 oktober 2004 @ 18:18:
[...]

Sorry Vriend !! Nu heb ik iig een partner in crime ..hehhee die mee helpt zoeken B)
Gebruik je ook WinDVD codec? Misschien dat het daaraan ligt?

Bolk, je bent mijn held voor vandaag! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Nee ik heb net een ghost terug gezet en opnieuw de "laatste" drivers van Hauppage gebruikt en de 4.0.29 codec nvidia gebruikt met Ati catalyst 4.10 (niet MCE ..maar dat is het dus ook niet)

zal het zo eens proberen om mijn virus scanner uit te zetten (NAV2005)..hij is op dit moment bezig met DVR 2 WMV.

Ik las ook ergens dat je moet kijken of je CPU gebruik niet te hoog is als dit voorkomt ...dan zou je een andere codec moeten gebruiken.

Zou het ook kunnen uitmaken als je hem in een ander pci slot prikt ?

[ Voor 57% gewijzigd door Tranzy op 27-10-2004 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dumbo schreef op 27 oktober 2004 @ 14:01:
[...]

Sorry, heb allebei de topics dacht ik goed doorgelezen. Kennelijk niet. O-)
Dat van de zelfbouw was me al bekend, maar is voor mij helaas niet mogelijk want ik heb geen 100hz tv. Heb wel iets interesants gevonden en wel een VGA to RGB kastje. Heeft iemand hier ervaring mee?:

http://www.grand.com.tw/e...and%20View%20II&lwk_page=
Dat kastje gaat wel van VGA naar RGB maar ik denk dat het wel wat verlies heeft. Het kan namelijk van andere-dan-PAL resoluties naar PAL RGB omzetten en dat betekent scaling. Ik zou het eerst eens moeten zien.

Buiten dat kan het nooit tippen aan een rechtstreekse Scart-RGB kabel aangezien daarin de RGB lijnen onbewerkt van VGA naar TV lopen.
Ik geloof overigens niet dat die RGB kabel alleen voor 100Hz geschikt is. Dat het goed werkt op een 100Hz wil niet zeggen dat hij het op mijn 50Hz Sony niet goed doet. Dat trillen ligt waarschijnlijk aan de sync signalen en aannemende dat die goed uit de VGA kaart komen is het wellicht het cirquit die de H- en V-sync samenvoegt. Een goede keuze van componenten kan helpen.
In ieder geval ga ik het voor die 5-10 euro wel proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Damn, alles draait als een zonnetje. Die Amity 2, de 9250. Alles. Het enige is dat er 256 MB geheugen in die bak zit, maar voor de rest loopt ie echt perfect. :9

Laat het finetunen beginnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bolk schreef op 27 oktober 2004 @ 14:47:
[...]

Splittertje ertussen. Volgens mij zou je zelfs Radio aan TV kunnen hangen, aangezien het signaal op Radio en TV gelijk is.
Nee, dat signaal is niet gelijk; Er komt een antennekabel je huis in, en in je wanddoos wordt deze kabel gesplit en gefiltert naar een radio- en een TV kabel.

Je kan je splitter direct in je tunerkaart prikken, en dan een korte kabel naar je 2e tuner. Dan heb je 2 kabels nodig voor radio, en 2 voor TV. En 2 splitters.

Let overigens op dat de twee tuners best wel een extra belasting geven voor het antennesignaal; als je storing hebt op de hoge TV frequenties (meestal SBS6 of andere commerciele zenders) dan duidt dat er op dat je antennesignaal te zwak is geworden. Als je dat op wil lossen moet je een goede kwaliteit antenne versterker kopen bij een radio/TV speciaalzaak. Je weet wel; die lui die er echt verstand van hebben. Kwaliteit is alles, en het begint aan de ingang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Cheeks
  • Laatst online: 29-11-2024
Anoniem: 125023 schreef op 27 oktober 2004 @ 19:20:
[...]

Nee, dat signaal is niet gelijk; Er komt een antennekabel je huis in, en in je wanddoos wordt deze kabel gesplit en gefiltert naar een radio- en een TV kabel.
De meeste (zo niet alle, maar zeker de 'oudere') dozen die rechtstreeks aan je groene kabel van buiten hangen en je TV en radio signaal LIJKEN te splitten (ze hebben immers apparte aansluitingen) doen dat niet. Op beide aansluitingen zit gewoon het volledige signaal. Dus op beide kan je je TV en/of radio aansluiten. Het enige wat dat kastje doet is je beschermen tegen overbelasting. Als op straat de bliksem inslaat in een kabel(kast) bijv., dat dan niet de hele buurt een nieuwe radio en TV nodig heeft...

Probeer het maar 's en zie... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bolk schreef op 27 oktober 2004 @ 17:35:
Over hybernate gesproken. Is het mogelijk om met de afstandsbediening de pc in hybernate te gooien ipv standby? Als ik 'm uit standby haal dan krijg ik een login scherm, maar hij moet doorstarten.

Anyway, net m'n radeon 9250 opgehaald. Nu ff nieuwe install en dan ga ik uitgebreid aan de gang :9
Ja, dat kan. Rechterknop op desktop, screen saver tabblad; screen saver deactiveren. Dan naar hybernate(slaapstand) en require password uitzetten.

Daarna start hij op tot in MCE. Werkt ook met geprogrammeerde opnames vanuit hybernate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

AtlonXP1800 schreef op 27 oktober 2004 @ 17:36:
Ik heb net even een tv kaartje in mijn pc gezet (moest toch ff weten hoe dat werkt icm mce :) )
Het is een wintv pvr350. Hij werkt wel, alleen het beeld schokt enorm.
Ik heb de drivers rechtstreeks van de haupauge site gehaald, versie 1.17.390.22029 (01/29/2004)
omdat het niet goed werkte heb ik daarna de mce drivers gehaad (amity1_retail1_18_21_222247) maar ook hierbij het zelfde probleem :(

iemand een idee waar dit aan ligt?
MPeg2 codec? installeer in ieder geval de NVDVD codec. Zie openingspost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84159

Tranzy schreef op 27 oktober 2004 @ 18:18:
[...]

Ik keek net op de Windows Update, en bij extra software updates staat er een update voor MCE. Als je kijkt bij extra info staat daar iets over video en geluid dat niet synchroom loopt. Die al gedownload?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-02 16:10
Djoekie schreef op 27 oktober 2004 @ 12:48:
[...]

Als je het verhaal van ATI zelf even had doorgenomen en mijn tekst even goed had gelezen dan had je al gezien dat het ATI only is (ik ga het ook niet proberen aangezien ik geen NVidia meer in huis heb).
Dat heb ik gelezen ja....maar betwijfel of het ook echt zo is....kan ook weer een ATI hoax zijn om e.e.a. af te schermen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 14:24

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

XiSM-impact schreef op 27 oktober 2004 @ 14:43:
Ik heb maandag m'n twee tv-kaartjes (amity2/pvr150mce) + ms remote binnen gekregen. Alles geinstalleerd en het loopt als een zonnetje. Alleen heb ik een paar problemen die ik (en waarschijnlijk een hoop andere gebruikers) best wel graag opgelost wil hebben.
Heb je het al draaien? Zou je eens willen proberen of je 2 programma's te gelijk kan opnemen (overlappend in tijd dus). Dat zou pas echt een gave feature zijn. Dat je dan niet naar nog een ander programma kan kijken geeft niet.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Windows Update schijnt mijn synchronisatie probleem te hebben opgelost !!! jayyy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:11
Anoniem: 125023 schreef op 27 oktober 2004 @ 19:14:
[...]
Ik geloof overigens niet dat die RGB kabel alleen voor 100Hz geschikt is. Dat het goed werkt op een 100Hz wil niet zeggen dat hij het op mijn 50Hz Sony niet goed doet. Dat trillen ligt waarschijnlijk aan de sync signalen en aannemende dat die goed uit de VGA kaart komen is het wellicht het cirquit die de H- en V-sync samenvoegt. Een goede keuze van componenten kan helpen.
In ieder geval ga ik het voor die 5-10 euro wel proberen :)
Zou ik zeker overwegen. Als je een moderne TV hebt met wat digitale truukjes (maar geen 100HZ) kom je een heel eind.

Plus de GUI is groot en bij TV kijken zie je het waarschijnlijk nog minder :)

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/wsww/mce2005.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Mediacj op 27-10-2004 20:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Hmm, m'n dvd's crashen ook in het menu. Was daar een oplossing voor? Kan het niet zo snel vinden in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84159

Lol, het is bij mijn install elke keer weer wat anders met die tv :D

Eerst wilde ie mijn EPG niet ophalen, bleek aan het feit te liggen dat ik 2 netwerkkaarten had, opgelost

Daarna had ik alleen geluid, geen beeld.
Ik draai wat aan m'n antenne kabel, opeens: flits beeld, ik draai te ver, flits weg beeld weg geluid en enkel ruis.

Maar weer een nieuwe install :D

(Nummer 5 ondertussen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39303

Bolk schreef op 27 oktober 2004 @ 21:06:
Hmm, m'n dvd's crashen ook in het menu. Was daar een oplossing voor? Kan het niet zo snel vinden in dit topic.
De betaalde nvidea codec installeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

pff, bij werkt nero niet goed (in mce2005) meer na hun updates van gisteren. Nerovision doet eigenlijk nix meer :(.
Iemand anders ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Anoniem: 39303 schreef op 27 oktober 2004 @ 21:18:
[...]

De betaalde nvidea codec installeren
:+

Ik ga wel terug naar 2.55. Als dat werkt zal ik wellicht de nieuwe aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Modbreak:Ik heb net 8 replies getrashed.

Hou nou eens op met hier lui je vraag neer te pleuren en lees eerst het topic eens door

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shift

Shift

[] Dual crazy []

Ik heb een probleem sinds een dag. Ik kan gewoon tv kijken enz, dat werkt allemaal goed maar als ik na tv kijken even muziek wilt luisteren, dan krijg ik een melding dat er geen audio apparatuur is of die in gebruik is. Als ik DVD of TV kijk heb ik gewoon geluid, maar muziek luisteren levert nu problemen op, heeft iemand zo iets meegemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Shift schreef op 27 oktober 2004 @ 23:35:
Ik heb een probleem sinds een dag. Ik kan gewoon tv kijken enz, dat werkt allemaal goed maar als ik na tv kijken even muziek wilt luisteren, dan krijg ik een melding dat er geen audio apparatuur is of die in gebruik is. Als ik DVD of TV kijk heb ik gewoon geluid, maar muziek luisteren levert nu problemen op, heeft iemand zo iets meegemaakt?
Welke Audio decoder gebruik je?

Ik heb ook een probleem. Ik heb zowel NVDVD 2.55 geinstalleerd als Cyberlink PowerDVD 5. Met beide decoders kan ik prima dvd kijken onder WMP. Onder MCE krijg ik een zwart scherm (soms het menu van de DVD), maar de film starten werkt niet.

TV kijken gaat met beide decoders uitstekend, alleen DVD hapert. De DVD speler spint ook niet op ofzo, en het lampje gaat ook niet knipperen.

Ik heb de update voor 2005 van windowsupdate gesleurd, maar dat had geen verbetering. M'n geluid loopt gewoon over AC3filter, en dat werkt gewoon. Ik heb aan de hand van onze eigen opgestelde checklist het probleem proberen te vinden, maar ik snap hier niets van :?

/edit: problemen opgelost? Heb een beetje zitten spelen met decoders en het probleem lijkt verdwenen.

[ Voor 5% gewijzigd door Bolk op 28-10-2004 01:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shift

Shift

[] Dual crazy []

Ik heb gewoon de standaart decoders, de betaalde versie van Nvidia DVD decoder alles loopt via S/PDIF. Ik heb ook de DivX ffhow codec pack. Alles werkte tot nu toe. Alleen muziek kan ik niet meer afspelen, voor de rest werkt alles prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
zonoskar schreef op 27 oktober 2004 @ 20:21:
[...]
Heb je het al draaien? Zou je eens willen proberen of je 2 programma's te gelijk kan opnemen (overlappend in tijd dus). Dat zou pas echt een gave feature zijn.
Ja, dat kan.

[ Voor 12% gewijzigd door Muyz op 28-10-2004 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Shift schreef op 28 oktober 2004 @ 00:53:
Ik heb gewoon de standaart decoders, de betaalde versie van Nvidia DVD decoder alles loopt via S/PDIF. Ik heb ook de DivX ffhow codec pack. Alles werkte tot nu toe. Alleen muziek kan ik niet meer afspelen, voor de rest werkt alles prima.
Hoe duur is die betaalde versie eigenlijk, en moet je hem bij een volgende installatie weer betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Anoniem: 125023 schreef op 28 oktober 2004 @ 08:53:
[...]

Hoe duur is die betaalde versie eigenlijk, en moet je hem bij een volgende installatie weer betalen?
$19,=. Kun je gewoon online bij Nvidia bestellen. Je kan 'm vaker gebruiken aan de hand van een gebruikersnaam + email + serial die je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pretorian_nl
  • Laatst online: 16-04 09:57
Ik wilde aantal dagen terug pics posten van de MCE van Mycom van iTrendz, maar picserver geeft nog steeds geen reactie, iemand anders een plaats waar ik hem kwijt kan?

En mod, no worries ik edit dit bericht zodra ik hem kan uppen en anders edit hem naar een on-topic bericht :)

ps: ik post zodra mijn eigen picserver er is, nog een eigen pic.

[ Voor 11% gewijzigd door pretorian_nl op 28-10-2004 15:06 ]

Digital Media Junkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
ik wil ze wel hosten hoor, mail ze maar naar tdijkman AT gmail.com

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
pretorian_nl schreef op 28 oktober 2004 @ 10:40:
Ik wilde aantal dagen terug pics posten van de MCE van Mycom van iTrendz, maar picserver geeft nog steeds geen reactie, iemand anders een plaats waar ik hem kwijt kan?

En mod, no worries ik edit dit bericht zodra ik hem kan uppen en anders edit hem naar een on-topic bericht :)
Volgens mij staan er al afbeeldingen van deze apparaten hier op de site van MyCom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90646

Weet iemand hier wat de beeldkwaliteit van de tv-out vand punto- r (asus-barebone) is hier zit een ati 9100 chipset op.
Op got worden een paar vragen gesteld over tv-out kwaliteit maar wordt niet op geantwoord. En wat raden jullie aan qua tv-out

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Echt geweldig die installatie met Windows MCE center. Eerst een XP Professional installatie en nu is deze Iexplore kwijt. Kan nergens op een cd vinden. Einde installatie. Kan weer een nieuwe pc gaan proberen. CD2 geeft geen opheldering. nergens dat bestand te vinden en zit nu vast op 22 minuten. Gaat lekker zo en eerst mijn DVD Writer die problemen gaf. Nee ben niet echt positief op dit moment erover.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127254

Ik heb mce 2005 al een tijd draaien en alles werkt goed. Ik heb alleen nog geen media center afstandsbediening. Mijn pc staat in een ander kamer dan de tv. Op welke manier kan ik de afstandsbediening bij de tv gebruiken, dus in de andere kamer? De afstand is ongeveer 15m tussen beide en de tv is al aangesloten op de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

itsalex schreef op 28 oktober 2004 @ 11:34:
Echt geweldig die installatie met Windows MCE center. Eerst een XP Professional installatie en nu is deze Iexplore kwijt. Kan nergens op een cd vinden. Einde installatie. Kan weer een nieuwe pc gaan proberen. CD2 geeft geen opheldering. nergens dat bestand te vinden en zit nu vast op 22 minuten. Gaat lekker zo en eerst mijn DVD Writer die problemen gaf. Nee ben niet echt positief op dit moment erover.
De installatie van (mijn versie van) MCE heeft een derde disk nodig; een service pack 2 CD in de juiste taal. Hierop zoekt hij o.a. een nieuwe IExplorer, dus als jij de SP2 CD niet gebruikt hebt vindt ik het niet zo verwonderlijk dat de de explorer nu kwijt bent.

Je kan eens kijken of windows update dat kan rechtzetten (ja ik weet het, geen IExplorer om naar windows update te gaan 8)7 ; maar dan installeer je toch gewoon firefox? is zowieso beter). En anders SP2 downloaden, uitpakken en branden op CDtje. Dan overnieuw installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127254 schreef op 28 oktober 2004 @ 11:38:
Ik heb mce 2005 al een tijd draaien en alles werkt goed. Ik heb alleen nog geen media center afstandsbediening. Mijn pc staat in een ander kamer dan de tv. Op welke manier kan ik de afstandsbediening bij de tv gebruiken, dus in de andere kamer? De afstand is ongeveer 15m tussen beide en de tv is al aangesloten op de pc.
Hoe is je beeldkwaliteit met 15m kabel er tussen?

De AB-ontvanger zit met een kabel van 2 a 3m op je USB poort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127254 schreef op 28 oktober 2004 @ 11:38:
Bij de afstandbediening krijg je ook nog twee verlengkabeltjes (+/- 5 meter elk) met sensoren die je in de ontvanger kan pluggen. deze sensoren kan je dus op andere plekken hangen. en misschien kan je ze nog verlengen. of een usb verlengkabel tussen je pc en de ontvanger pluggen. zodat deze in de andere kamer kan staan.

orlando

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 126781 op 28-10-2004 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127254

Anoniem: 125023 schreef op 28 oktober 2004 @ 11:50:
[...]

Hoe is je beeldkwaliteit met 15m kabel er tussen?

De AB-ontvanger zit met een kabel van 2 a 3m op je USB poort...
Beeld is heel erg goed. Ik heb een kabel die hoort bij een Palmbutler. Palmbutler is net zoiets als Media Center, maar het programma ziet er net iets minder gelikt uit. De maker van Palmbutler is ook failliet gegaan, dus update van de software zitten er niet meer in. Bij deze palmbutler zit een infrarood ontvanger, die kun je in een speciale scart aansluiting bij de tv steken. Zo heb je dus de ontvanger voor je afstandbediening bij de tv staan. Helaas is die ontvanger en afstandsbediening niet te gebruiken van mce 2005. Maar zoiets dergelijks is dus niet mogelijk met de media center afstandbediening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 126781 schreef op 28 oktober 2004 @ 11:58:
[...]

Bij de afstandbediening krijg je ook nog twee verlengkabeltjes (+/- 5 meter elk) met sensoren die je in de ontvanger kan pluggen. deze sensoren kan je dus op andere plekken hangen. en misschien kan je ze nog verlengen. of een usb verlengkabel tussen je pc en de ontvanger pluggen. zodat deze in de andere kamer kan staan.

orlando
Dat zijn geen sensoren, maar actuatoren, IR emitters dus, waarmee je andere IR apparaten kan aansturen via de ontvanger van je MCE remote.

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121625

Hallo windows mce 2005'ers,

Twee vragen:
1) In MCE 2004 deed mijn videokaart (sapphire radeon 7000) het gewoon wèl! Aangezien ik m'n compu alleen maar voor muziek/ divx wil gebruiken moet er toch wel een mogelijkheid zijn om mediacentre te tweaken dat MCE 2005 ook met een mindere videokaart gebruikt kan worden? Is iemand dit misschien tegengekomen? Of is het ècht niet mogelijk.

2)
Omdat ik waarschijnlijk op de "gewone" windows xp aangewezen ben vroeg ik me af of de windows afstandsbediening ook een beetje goed werkt in windows xp. Kun je bijvoorbeeld makkelijk door bestanden heen zoeken (in "mijn video's" bijvoorbeeld) net zoals dit kan in MCE? Of werkt de afstandsbediening alleen in MCE?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 121625 op 28-10-2004 12:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:11
Weet iemand misschien een toetsenbord snelkoppeling voor het Shutdown icoontje linksboven in het beginscherm? Dan kan ik deze instellen op mijn ATi Remote Wonder. En weet iemand ook toevallig toetsenbord instellingen voor het minimaliseren en maximaliseren van vensters (de twee icoontjes naast sluiten in een venster)

EDIT:
maar natuurlijk werken die snelkoppelingen die ik zojuist gevonden heb niet...

Nu nog het shutdown icoontje van MCE

[ Voor 89% gewijzigd door OnTracK op 28-10-2004 17:05 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Anoniem: 121625 schreef op 28 oktober 2004 @ 12:29:
Hallo windows mce 2005'ers,

2)
Omdat ik waarschijnlijk op de "gewone" windows xp aangewezen ben vroeg ik me af of de windows afstandsbediening ook een beetje goed werkt in windows xp. Kun je bijvoorbeeld makkelijk door bestanden heen zoeken (in "mijn video's" bijvoorbeeld) net zoals dit kan in MCE? Of werkt de afstandsbediening alleen in MCE?
Neen, Windows 2005 only :) Er zitten geen drivers in XP die met dat ding overweg kunnen, en voor zover ik weet zijn die ook niet los te downloaden.

[ Voor 5% gewijzigd door Bolk op 28-10-2004 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• impact
  • Niet online
zonoskar schreef op 27 oktober 2004 @ 20:21:
[...]
Heb je het al draaien? Zou je eens willen proberen of je 2 programma's te gelijk kan opnemen (overlappend in tijd dus). Dat zou pas echt een gave feature zijn. Dat je dan niet naar nog een ander programma kan kijken geeft niet.
Ik heb nog maar 1 tvkaart aangesloten (moet nog even stekkertjes halen e.d), maar ik heb wel even gekeken.
Volgens mij kan dat wel, ik ging namelijk 1 zender opnemen, toen switchen naar een andere zender (waarbij ik dus geen beeld kreeg omdat die tv kaart niet aangesloten was), en vervolgens opnemen. Dat lukte niet, maar ik kreeg een melding dat het niet kon omdat er geen signaal op die kaart binnen kwam.
Ik denk dat het dus wel lukt als de kaart wel aangesloten is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MaximusTG schreef op 28 oktober 2004 @ 12:16:
[...]

Dat zijn geen sensoren, maar actuatoren, IR emitters dus, waarmee je andere IR apparaten kan aansturen via de ontvanger van je MCE remote.
Dat is heeeeeel leuk! Weet iemand of en hoe dit te configureren is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Anoniem: 125023 schreef op 28 oktober 2004 @ 16:56:
[...]

Dat is heeeeeel leuk! Weet iemand of en hoe dit te configureren is?
Ik weet niet of er al tooltjes voor te vinden zijn, kan iig niks vinden, maar ze zijn bedoeld om de afstandsbediening te kunnen gebruiken icm met een set-topbox. Als je dat hebt dan staat volgens mij namelijk de ingang in je pc steeds hetzelfde, maar moet de box van kanaal wisselen. Omdat zo'n ding natuurlijk niet standaard op het channelup/down signaal van de mce remote reageert, plug je dus zo'n emitterje in je ontvanger, en plak je em op de ontvanger van je set-top box. Als je dan channelup indrukt, wordt het vertaalt naar een ir signaal dat de set-top box begrijpt.

Maar goed, volgens mij werkt het zo iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

klopt idd dat werkt zo ja...

Deze plek is te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Snackman
  • Laatst online: 08-04 13:27

Super Snackman

Snekgek

Nu even mijn ervaringen met MCE2005:

Ik krijg met geen mogelijkheid de NVIDIA codec aan de praat, hij heeft het 1 keer gedaan, en sindsdien krijg ik 'Unexpected DVD error' te zien. Ik gebruik momenteel voor het beeld de codec van WInDVD en voor geluid AC3Filter.

Ook het beeld was heel slecht in het begin (DVI/TFT), allemaal driehoeken in het beeld en wat storing erdoor. Ik dus me videokaart drivers enzo geupdate had allemaal geen zin, uiteindelijk het moederbord (MSI 865) op performance mode SLOW zetten IPV TURBO werkt wel. Iemand die dit kan verklaren? Ik heb een FX5900 videokaart, 128MB, DX9 compatible, zou dus moeten werken. Het werk nu dan ook wel, maja...

Kheb geen tuner dus daar kan ik nog niets over zeggen. Afbeeldingen ben ik redelijk tevreden over. Ik zou hem wat meer 'fancy' willen, en dat je wat beter kan zoeken in je afbeeldingen (ala media library)

Het onderdeel movies gebruik ik niet, ik gebruik 'My DVD Collection' een plugin die mij enorm bevalt! Kan prima al mijn films afspelen. Met FDDShow ook DIVX/XVID, met ondertiteling, en AC3 (via AC3filter) werkt perfect.

DE muziekfunctie vind ik ook maar matig. De twee ergste punten:

Ik voeg een album toe van meerdere artiesten (Celtic Myst 5). Van dat album herkent hij 1 nummer. Dat nummer laat hij dan als een apart album zien, met een heel ander plaatje dan Celtic Myst 5. En het plaatje van Celtic Myst 5 (wat ik er zelf als folder.jpg ingezet heb) is daarmee gelijk weg. Het beheren van de library met WMP10 zelf gaat wel beter, want dan kan je zelf nog dingen aangeven.
Wat ik wel uber irritant vind is de volgorde van de liedjes in een album: op ARTIEST! Dat verzin je toch niet, wat een prutsers...

Samengevat vind ik het na vlink geprutst best aardig werken. En heb ik de volgende vraag: Is het mogelijk om de my music functie op track-nummer te sorteren ipv artiest als het om albums gaat?

Flevostrand rulez! - It's a bird NO It's a plane NO IT IS SUPER SNACKMAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13143

Ik heb sinds een week mce2005 uk maar ik ervaar alleen maar schokkerige beelden en als ik mce opstart heel geluidsruis !
Alles nagelopen maar kan niks vinden.

Ik heb pentium 3 ghz, 1GB twinmos 3200 ddr, ati radeon 9700 aiw en msi 875p.

Kan ik beter een amity2 mce 2005 kaart aanschaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124464

ik heb sinds vandaag mijn tweede tuner in mijn pc gezet.
het is een hauppauge 150MCE.
ik had al een hauppauge 250 in mijn pc zitten.
Ik heb het idee dat de ene tuner donderder beeld geeft dan de andere.
Hebben jullie hier ervaring mee ?
en is hier wat aan te doen.
gewoon de tv anders afstellen helpt in dit geval niet natuurlijk, omdat de 2 tuners verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
Iemand uberhaupt al eens geprobeert om de laatste decoder van nvidia clean te instaleren op een clean install?

Ik krijg nog steeds die decoder niet aan de praat, en deze heeft altijd gewerkt..

Ik doe.
1)MCE instal NL OEM ORGINEEL
2)ATI DRIVERS voor MCE
3)AUDIO DRIVERS(creative live digital
4)NVIDIA 4.0.0.58

Start media center.(nadat ik gecheckt heb of de decoder als prefered staat)
Geen decoder geinstaleert...
en dat al 2 dagen !!!
Iemand die dit snapt?
(ja media player ziet nvidia wel, spdif werkt in andere applicaties goed, zelfs de OUDE dvd decoder van nvdvd geinstaleer(4.0.0.20 enzo), WINDVD erbij gezet(die werkt goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gooddaddy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-03 16:03
Anoniem: 107376 schreef op 26 oktober 2004 @ 23:40:
ik heb een vraagje ik heb in tips en trucs gelezen dat win. media center niet te koop is (de software bedoel ik) maar nu zie ik op deze site
http://www.pcconcurrent.n...php?keywords=media+center
dat hij te koop is zelfs de nederlandse versie hoe zit dat nou? :P kan iemand me dan ook gelijk vertellen wat dat pack 3 betekent
Wat pcconcurrent doet is illegaal. Zij bieden OEM software te koop aan, zonder de daarbij verplicht gestelde hardware. Of er moet ergens in het bestelproces verteld worden dat je deze software alleen met bepaalde hardware mag aanschaffen. Maar zo op het eerste gezicht lijkt het daar niet op.

3-pack betekent dat je er drie krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Laatst online: 10:11
gooddaddy schreef op 28 oktober 2004 @ 21:07:
[...]

Wat pcconcurrent doet is illegaal. Zij bieden OEM software te koop aan, zonder de daarbij verplicht gestelde hardware. Of er moet ergens in het bestelproces verteld worden dat je deze software alleen met bepaalde hardware mag aanschaffen. Maar zo op het eerste gezicht lijkt het daar niet op.

3-pack betekent dat je er drie krijgt.
Volgens mij verkoopt gooddaddy zelf off. MCE pc's })

Wat is er mis aan als consumenten netjes betalen voor een MCE OEM versie. Ik weet wel dat MS het niet zo bedoelt heeft maar er zijn grenzen hoor.

Ben blij dat er nog mensen zijn die er voor betalen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Niet online
3 pack betekend volgens mij dat er een OEM XP PE CD bij zit.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
its_me schreef op 28 oktober 2004 @ 22:01:
3 pack betekend volgens mij dat er een OEM XP PE CD bij zit.
en de multimedia future pack, OPK en PE bij zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joch_um_all
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:36
in de beginpost staat dat Radeon 9xxx zou moeten werken. Als ik echter bij Ati op de site kijk dan worden alle 9xxx ondersteund, met uitzondering van de 9000. Laat ik nu net de 9000 AIW hebben! Iemand die meer weet?

Ik weet ook dat de Ati Remote Wonder niet ondersteund wordt, maar hoop dat deze wel beperkt functioneel is. Wederom de vraag, wie heeft em op zijn minst een beetje werkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unex154
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-05 20:42
Ik weet dat microsoft een 1.6 Ghz minimaal aanraad met 512 mb ram, maar hoe zou het dan draaien op een p3 733 met 256 mb ram? draait het dan langzaam maar toch werkend (beeld niet vertraagd etc) of werkt het gewoon niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

weet iemand of het mogelijk is, en zo ja, hoe? om streaming media in mce af te spelen? radio lukt wel, maar een videostream zoals

http://cgi.omroep.nl/cgi-...dwitteman/bb.20041026.asf

lukt mij niet.

groet,

orlando

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127380

Joch_um_all schreef op 28 oktober 2004 @ 22:15:
in de beginpost staat dat Radeon 9xxx zou moeten werken. Als ik echter bij Ati op de site kijk dan worden alle 9xxx ondersteund, met uitzondering van de 9000. Laat ik nu net de 9000 AIW hebben! Iemand die meer weet?

Ik weet ook dat de Ati Remote Wonder niet ondersteund wordt, maar hoop dat deze wel beperkt functioneel is. Wederom de vraag, wie heeft em op zijn minst een beetje werkend?
Ati Remote Wonder kan je prima werkend krijgen d.m.v. de remote software girder, een freeware versie is te downloaden op http://www.markieshome.nl...ex&req=viewdownload&cid=2

Je hebt dan wel de .gml file nodig voor de ati remote die je dan kan importeren in girder. Die is wel te vinden op google, en anders kan je elke functie van de knoppen zelf programmeren in girder. Een overzicht van de MCE shortcuts is hier te vinden: http://www.microsoft.com/...tsinwindowsremoteview.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeaveXL
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-04 20:39
Ik weet niet of het al voorbij gekomen is maar voor de geinterreseerden:

Je kan mce2005 bij de computerland kopen incl zapper en haupage amtiy2 voor 239 euro. Lijkt me een net prijsje niet?

PSN: KeaveXL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
elevator schreef op 27 oktober 2004 @ 23:25:
Modbreak:Ik heb net 8 replies getrashed.

Hou nou eens op met hier lui je vraag neer te pleuren en lees eerst het topic eens door
Ik voel me niet aangesproken hoor maar is het ook mogelijk om een search te doen in een actieve topic .. Het is soms best een gedoe om zo'n Topic door te moeten lezen die uit meerde delen bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
Maar goed ..ik heb een paar vraagjes die ik hier niet heb terug kunnen vinden.

Kan je ook de Radio opnemen (record knop is "greyed out")

Kan je ook de source van je tuner wisselen... bijvoorbeeld als ik een oude video band wil opnemen via media center. Ik heb een PVR150MCE ... en wil mijn video via RGB aansluiten.

Verder krijg ik MSN niet werkend omdat hij continue een nieuwere versie vindt en dan msn messenger wil installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Tranzy schreef op 28 oktober 2004 @ 22:37:
[...]

Ik voel me niet aangesproken hoor maar is het ook mogelijk om een search te doen in een actieve topic .. Het is soms best een gedoe om zo'n Topic door te moeten lezen die uit meerde delen bestaat.
Euh ja, dat kan ja, klik eens op het vergrootglasje bovenaan. Deze dus Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/silver/images/icons/zoek.gif

[ Voor 12% gewijzigd door MaximusTG op 28-10-2004 22:49 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.