Algemeen MCE 2005 (Windows Media Centre Edition) Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 7.480 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Ik word er toch een beetje gek van. Mijn perfect lopende hauppauge theather vervangen voor een amity2. Drivers geprobeert, waarvan er één een zwart/wit beeld geeft zonder geluid. Anders drivers geprobeert, maar alleen een zwart beeld met na 10 seconden de melding, dat het signaal niet sterk genoeg is. Drivers van de pvr150 geprobeert, maar dan de melding "geen tuner geïnstalleerd". Wintv2000 proberen te starten en deze geeft een hardware fout.

Vraag 1: Is er hauppauge software die buiten mce om draait met een amity2?

Vraag 2: Iemand nog tips om het geheel aan de gang te krijgen onder mce?

1GB geheugen, FX5900 videokaart met 61.77 drivers. DVD met mpeg speelt goed af.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shift
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-02 18:16

Shift

[] Dual crazy []

Erhnam schreef op 22 oktober 2004 @ 21:03:
Kan iemand mij precies uitleggen waar je de tv nou precies op aan sluit? Moet je een Videokaart hebben met TV/out ? Of moet je een TV-kaart hebben met TV/out ?
Je moet de TV op je videokaart aansluiten, dus een videokaart met TV out, of TV aansluiten op je DVI als je die aansluiting hebt op je TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:11
Redje schreef op 22 oktober 2004 @ 20:44:
Morgen even kijken of ik een PVR-150MCE kan vinden.

Qua videokaart wat is dan een betere keus, een Geforce FX5200 of Radeon 9250?
Ik heb een 9250 van sapphire en die werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49
marco899 schreef op 22 oktober 2004 @ 21:08:
Ik word er toch een beetje gek van. Mijn perfect lopende hauppauge theather vervangen voor een amity2. Drivers geprobeert, waarvan er één een zwart/wit beeld geeft zonder geluid. Anders drivers geprobeert, maar alleen een zwart beeld met na 10 seconden de melding, dat het signaal niet sterk genoeg is. Drivers van de pvr150 geprobeert, maar dan de melding "geen tuner geïnstalleerd". Wintv2000 proberen te starten en deze geeft een hardware fout.

Vraag 1: Is er hauppauge software die buiten mce om draait met een amity2?

Vraag 2: Iemand nog tips om het geheel aan de gang te krijgen onder mce?

1GB geheugen, FX5900 videokaart met 61.77 drivers. DVD met mpeg speelt goed af.
Ik mag toch aannemen dat elk programma (Dscaler bv.) overweg kan met de PVR-150 of Amity, als dat ding alleen met MCE werkt heb je er weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-02 13:07

itsgreen

Large and in charge

Topicstarter
het is inprincipe MCE-only, daarom kost een amity kaart ook geen flikker... support van hauppauge in normale windows kan je niet verwachten...

ik had wel vernomen dat snapstream.com's beyond tv 3.5 wel overweg kan met de amity2...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:49

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

itsgreen schreef op 22 oktober 2004 @ 23:02:
het is inprincipe MCE-only, daarom kost een amity kaart ook geen flikker... support van hauppauge in normale windows kan je niet verwachten...

ik had wel vernomen dat snapstream.com's beyond tv 3.5 wel overweg kan met de amity2...
Weet iemand waar je die MCE-only kaarten kan kopen? In de pricewatch heb ik niks met MCE zien staan...

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muyz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 04-05 00:09
Erhnam schreef op 23 oktober 2004 @ 00:16:
[...]

Weet iemand waar je die MCE-only kaarten kan kopen? In de pricewatch heb ik niks met MCE zien staan...
http://www.google.nl/sear...auppauge+amity+site%3A.nl zucht...

i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Spice schreef op 22 oktober 2004 @ 13:31:
Op de FP is er een review van mce 2005 reviews: Windows Media Center Edition 2005: de hardware
Staan allerlei mce2005 systemen gepresenteerd met wat uitleg over mce 2005.
Deze vond ik wel een groot kwijlgehalte hebben :9~
[afbeelding]
Zijn dat nou 2 units of is het 1 unit dat eruit ziet als 2 units?

Ik vind de meeste trouwens nog lomp groot :/.

Verder zou ik graag wat screentjes willen zien van hoe Media Center zelf werkt en of het opnemen makkelijk gaat. En als er wordt opgenomen, de PC zelf nog 100% bruikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68540

Deze zijn ERG prijzig maar mijn inziens wel zon beetje de mooiste mediacenter systemen die ik tot nu toe ben tegengekomen. Geen idee of ze in nl verkrijgbaar zijn. Heb al wel begrepen dat de kasten niet los verkrijgbaar zijn... :(

http://www.hushtechnologies.net/start.html

Ze zijn wel in NL leverbaar zie ik net... :)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 68540 op 23-10-2004 01:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8374

Anoniem: 68540 schreef op 23 oktober 2004 @ 01:12:
Deze zijn ERG prijzig maar mijn inziens wel zon beetje de mooiste mediacenter systemen die ik tot nu toe ben tegengekomen. Geen idee of ze in nl verkrijgbaar zijn. Heb al wel begrepen dat de kasten niet los verkrijgbaar zijn... :(

http://www.hushtechnologies.net/start.html

Ze zijn wel in NL leverbaar zie ik net... :)
Vind deze mooier: http://www.quibus.nl/

Snap nog steeds niets van de Ati gebrekkige ondersteuning btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice
  • Laatst online: 25-06-2024

Spice

- Mijn vader is een tovenaar -

Vind deze mooier: http://www.quibus.nl/

Snap nog steeds niets van de Ati gebrekkige ondersteuning btw
smaken verschillen, zo'n aftands lomp blok komt er bij mij niet in.

[ Voor 10% gewijzigd door Spice op 23-10-2004 11:25 ]

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-04 20:05
ik zie in de start post dat ze alleen hardware matige tuners ondersteunen?
Waarom juist?
Ik heb een software matige,correct me if i am wrong, een compro videomate goldplus 2.
Kan ik die dan niet gebruiken of enkel voor tv?

Als afstansbediening,kan ik ook mijn andere gebruiken die bij men compro geleverd is?via IR aansluiting op men pc.

Ik heb MCE 2005 op een amd 1ghz gezet om te testen maar soms doet het systeem wel zeeer vaag (vastlopers :? )

Voor gewoon windows gebruik gelden toch dezelfde sys eisen van windows xp pro?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Super Snackman
  • Laatst online: 06-05 12:49

Super Snackman

Snekgek

In principe heb ik voor mezelf al een redelijk lijstje gemaakt met hardware die ik wil gaan kopen, behalve de case.

In de pricewatch staan een aantal cases, maar geen van allen vind ik geweldig. Alle LC0x-cases van SilverStone hebben een klepje waarachter de DVD-speler zit, dat vind ik dus echt gruwelijk lelijk. Alleen de LC02 heeft dit niet, maar hier kun je maar 2 insteekkaarten indoen via een soort extender die ook redelijk buggy schijnt te zijn. Of heeft iemand hier een oplossing voor?

Verder zijn die DIGN/DVINE kasten wel mooi, alleen zo rete duur voor een stukje alu. Is er iemand die een mooie case weet, zonder klepje, die in NL te koop is?

[ Voor 7% gewijzigd door Super Snackman op 23-10-2004 11:35 ]

Flevostrand rulez! - It's a bird NO It's a plane NO IT IS SUPER SNACKMAN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs Hoekstra
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-05 19:50
Moederbord:
Asus A7N8X Deluxe (Windows XP Unified Driver 5.10)
Processor:
AMD Athlon XP 2400+
Geheugen:
DDR 512 MB
Videokaart:
Asus FX5200 128 MB (Forceware 61.77 driver)
TV kaarten:
Hauppauge WinTV PVR 350 (1.18.021.22247 mce driver)
Amity2 (2.0.18.22280 mce driver)
Harddisk:
Samsung 160GB 7200 (2x)
Software:
Windows Media Center 2005 UK
NVDVD 4.00.29
Overigen:
MCE2005 UK remote
Dign HV5 kast
Wat voor voeding heb je in je DIGN zitten? En is ie een beetje stil? Zit er ook aan te denken om deze te bestellen als kast.
Heb nu een P4 1.8Ghz
NVidia FX5500
2x Hauppauge 250MCE
MCE2005 NL
etc

Werkt prima alleen nog een mooie kast voor in de woonkamer nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoLiS
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-03 16:05
BigM321 schreef op 23 oktober 2004 @ 11:43:
[...]

Wat voor voeding heb je in je DIGN zitten? En is ie een beetje stil? Zit er ook aan te denken om deze te bestellen als kast.
Heb nu een P4 1.8Ghz
NVidia FX5500
2x Hauppauge 250MCE
MCE2005 NL
etc

Werkt prima alleen nog een mooie kast voor in de woonkamer nodig.
Ik heb een SilenX voeding in mijn DIGN gedaan. Het was best lastig om een goede, stille mATX voeding te vinden in Nederland, dus ik heb 'm samen met wat SilenX casefans en een processorkoeler besteld bij www.silenx.com
Ik heb de 320 watt versie en die is behoorlijk stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoLiS
Ik heb MCE 2005 NL nu eindelijk ook redelijk stabiel gekregen.

systeem:
ASUS A7N8X-E Deluxe
XP Mobile 2500+
512 MB
200 GB Seagate
ATI 9600 256 MB
DIGN H5V

Veel problemen waren bij mij opgelost door de nieuwe Nvidia DVD codec te kopen bij de nVidia website. Die werkt erg goed bij mij.

Voor mijn PVR250's heb ik het beste resultaat met de 1.18.21.22254 die ik heb gedownload bij www.shspvr.com

Wat ik nog wel vind is dat de beeld-geluid sync nog niet echt spot-on is. Ik heb echter geen idee waar ik instellingen kan vinden om dat te tweaken. Ook weet ik niet waar ik instellingen van de Nvidia DVD codec kan aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-05 22:47

Dr C

met C en CK

Waqar ik nou voornamelijk problemen mee heb, is dat de database voor muziek een beetje gaar is. Ik heb in principe al mijn muziek goed getagd (met tag&rename), maar toch staan er veel albums er vaker in. ook staat er vaak unknown artist terwijl die gewoon in de tag staat. Weet iemand een progje of manier om dit een netjes te krijgen? Het liefst zou ik wat dat betreft gewoon de directory's willen browsen in MCE zoals bij MyHTPC.

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Volgens mij komt dat door kleine verschillen in je tags, bij mij klopte namelijk niet het genre of jaar van alle nummers. Dan plaatste MCE die in twee aparte mappen. Een met de album naam met goede artiest, een met album naam en unknown artist.
Als je dus alles wist in de tag en dan via een filename 2 tag programma ze opnieuw tagt moet het goed gaan. Wat ik dan wel zou doen is vervolgens alle muziek in je media library verwijderen via Media Player 10 en opnieuw toevoegen via Media Player (vind ik fijner werken dan met MCE zelf). Daarna nog even zoeken in je muziek map, naar alle album*.jpg bestanden. (moet je wel zoeken op verborgen bestanden) en die verwijderen. Dan doen alle folder.jpg's het namelijk wel weer. Bij mij kreeg ik geen plaatje meer na het veranderen van de tags van de helft van de nummers.

[ Voor 54% gewijzigd door MaximusTG op 23-10-2004 19:35 ]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.S
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-08-2024
Zou iemand mij een advies kunnen geven, want ik wil graag op mijn laptop MCE gaan draaien, de volgende specs: P4 2,66GHz, 1024 MB DDR 2700, 40 Gig HD, CD/DVD, GeForce 4 448 Go (dus duidelijk geen 128 onboard), Hauppauge USB Win TV FM. Ik wil MCE draaien omdat hij erg stabiel zou zijn, SP2 bevat en een gelikter uiterlijk zou hebben.
Ik heb MCE hier al gefikt en al klaar liggen maar twijfel nog erg of ik ook echt tot de installatie zal overgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Installeer em dan eerst dual boot. Dan kun je me beter uitproberen. Tv kijken zal niet gaan denk ik met jouw Tv-tuner (via MCE dan he ;)). En de MCE shell is ook niet echt mogelijk denk ik met jouw videokaart (hij doet het dan wel, maar zonder animaties etc., en steeds zo'n foutmelding dr bij). Maar als besturingssysteem kun je em perfect gebruiken.

[ Voor 18% gewijzigd door MaximusTG op 23-10-2004 19:59 ]

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899

marco899

Know's what he wants.

Eindelijk heb ik na veel systeemherstellen mijn amity aan de praat. Ook de dvd speelt prima en via spdif naar buiten werkt ook goed. Alleen hoe regel ik het geluid binnen mce, want de volume knopjes werken niet? Kijk ik naar het mixer paneel, dam werkt het geluid alleen via het hoger of lager zetten van de wave slider. Ik werk met de laatste ac'97 drivers.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shift

Shift

[] Dual crazy []

Ik heb het zelfde geval. Als je als uitgang S/PDIF gebruikt kan je geen volume aanpassen vanuit je MCE. S/PDIF is rechtstreeks uitgang zonder niveau aanpassing, geluid regel je dus met je versterker. Ik heb daarom mijn MCE remote volume knop geprogrammeerd naar mijn receiver, dus als ik volume aanpas pas ik mijn receiver volume aan, is best toppie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 13:08

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Als ik een regio 2 DVD in mijn speler stop en via MCE wil afspelen, krijg ik een melding dat de regio niet klopt. Vervolgens speelt ie dus wel regio 1 DVDs af. Ik heb MCE2005 gewoon geinstalleerd met default settings. Ik kan natuurlijk een region free util installeren :)

Verder loopt bij mij de videokaatr steeds vast tijdens Live TV, telkens komt de VPU recover in actie (soms na 10sec, soms na 2 min). Ik heb een Radeon 9500 en ik heb de drivers van de ATI site voor MCE geinstalleerd (die van de 9700, want er staan geen 9500 drivers tussen). Help?

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39303

Is het geen idee om een combinatie van hardware op te nemen in de ts waarvan inmiddels bekend is dat het goed in combinatie met elkaar en met MCE werkt. Ik zie in dit topic veel meer probleem gevallen langs komen dan werkende oplossingen, is natuurlijk ook logisch, maar kan mensen wel afschrikken.

Kortom wat zou de aanbevolen configuratie zijn als je zelf gaat bouwen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Dat is niet zo moeilijk hoor,

een mooie configuratie zou zijn:

Een recent moederbord, Intel of AMD CPU (dit maakt niet zoveel uit, maar hoe sneller hoe beter ;))
Veel intern geheugen. Maar zelf draai ik ook goed met 256 MB.
Een ondersteunde videokaart, als je er toch niet op gaat gamen neem dan een ATI uit de lagere 9xxx klasse (eventueel met tv-out) met minstens 128 MB geheugen. Die hebben zeker ondersteunde drivers.
Als tunerkaart neem je een Hauppauge PVR 150/250/350 al naar gelang budget uiteraard :P. Als je een MCE versie neemt, weet je natuurlijk 100 % zeker dat ie het zal doen.
Harde schijf: Hoe meer ruimte hoe beter, en hoe sneller hoe beter. Een raid configuratie is waarschijnlijk wel aan te raden.
Welke specifieke componenten je neemt moet je natuurlijk zelf uitzoeken aan hand van budget. Je bent tenslotte tweaker :).
Heb je daar geen zin in, doe jezelf dan een plezier en koop een voorgebouwd systeem. Ben je van al het gezeik af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Vanmiddag een Amity2 kaart en een 9250se gekocht, MCE 2005 geinstalleerd met PowerDVD SE en alles werkt eigenlijk gewoon in 1x goed.

Qua drivers gebruik ik 2.0.17.22239 voor de Amity en 4.10mce voor de 9250.

De Amity werkt ook (bijna) onder XP met Dscaler. Krijg alleen nog geen geluid.

Kan je ook dingen uitzetten in het menu?
Die Spotlight wil ik eigenlijk weghebben.
Verder wil ik ook sommige zender excluden van de Guide.

Wat ik nog moet testen zijn Divx en andere films op 16:9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121276

Ik heb nog wat problemen met mijn ATI 9550 Kaart als ik de 4.10 drivers gebruik en mediacenter opstart dan wordt mijn tv beeld zwart. Met de omega drivers heb ik wat meer geluk dan doet hij het wel maar geeft af en toe wat vertekening in het beeld iemand een tip??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Anoniem: 121276 schreef op 23 oktober 2004 @ 21:57:
Ik heb nog wat problemen met mijn ATI 9550 Kaart als ik de 4.10 drivers gebruik en mediacenter opstart dan wordt mijn tv beeld zwart. Met de omega drivers heb ik wat meer geluk dan doet hij het wel maar geeft af en toe wat vertekening in het beeld iemand een tip??
Heb je al de 4.10's geprobeerd voor MCE, dus niet voor XP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik kom net terug uit Groningen wegens familieomstandigheden, maar heb even kans gezien een Amity 2 op te halen bij Computerland. Nu van de week ff een Radeon 9250 ophalen, en dan kan ik echt aan de gang met MCE.

Heeft er iemand een update betreffende het AC3 verhaal? Ik kwam wel een tooltje in development tegen: http://www.thegreenbutton...orumID=27&MessageID=69230

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 124464

gebruikt iemand het nieuwe NVIDIA DVD Decoder al ?
ik hoor graag of het een verbetering is op nvidia nvdvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76512

Zojuist "testversie" MCE2005 US geinstalleerd op mijn systeem met een AIW 9800Pro en werkt uitstekend. (Wilde er voor aanschaf eerst zeker van zijn dat MCE het volledig zou doen met een Ati AIW en Remote Wonder)

Loop alleen tegen het probleem (nouja, probleem) aan dat op een of andere manier de rechterkant van mijn het hoofdmenu net buiten mijn tv-beeld valt.
(Ben reeds met de resolutie bezig geweest maar dat mocht niet baten, ook in register geprobeert)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 76512 op 24-10-2004 04:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899

marco899

Know's what he wants.

Bolk schreef op 23 oktober 2004 @ 22:56:
Heeft er iemand een update betreffende het AC3 verhaal? Ik kwam wel een tooltje in development tegen: http://www.thegreenbutton...orumID=27&MessageID=69230
Dat tooltje ken ik niet, maar er is wel een oplossing dmv volumetracker, die je van xpmce.nl en xpmce.com kan neerhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-04 09:18

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Gisteren m'n remote binnen gekregen en ik kan je vertellen na twee weken zonder met MCE te hebben gewerkt dat de afstandbediening een MUST is :+ .

Ik heb hem bij een computershop bij me om de hoek besteld (http://www.homefuncomputers.info voor de geinteresseerde, staat niet op de site overigens) en de eigenaar had meteen eentje voor zichzelf besteld toen ik hem m'n verhaal had verteld.

Meteen de remote geprogrammeerd dat hij m'n receiver aan en uit kan zetten plus volume regelen (het is dus niet alleen voor een tv bedoeld).

Volgende project is het inbouwen van een LCD/VFD scherm welke informatie ontvangt van MCE. Ben inmiddels ook hard op zoek naar een mooie en vooral functionele HTPC kast (is lastig als je 4 HD's erin wilt hebben), tips welkom!

Alle genoemde problemen tot nu toe heb ik totaal niet, maar ik denk dat mensen zich vooral vergissen qua systeemeisen. Zie sig voor mijn systeem + PVR350 +PVR250. Als opslagruimte heb ik twee samsung 160gig'gers aan elkaar gekoppeld voor in totaal 110 uur opname (software raid-0, omdat m'n ich5r al vol zit en de promise niet meer wilt meewerken).

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

marco899 schreef op 24 oktober 2004 @ 07:35:
[...]

Dat tooltje ken ik niet, maar er is wel een oplossing dmv volumetracker, die je van xpmce.nl en xpmce.com kan neerhalen.
Dat is niet wat ik zoek. Ik kan hier alleen m'n output mee kiezen. Ik gebruik gewoon 3 analoge kanalen op m'n audigy 2, maar wil gewoon dat m'n geluid via AC3filter loopt.

In de Readme van Nvidia DVD Decoder vind ik onder het kopje "Audio" hetvolgende terug:

"Custom audio render support". Oftewel, hoe kan ik dat instellen?

[ Voor 19% gewijzigd door Bolk op 24-10-2004 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erhnam
  • Laatst online: 07:49

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

Redje schreef op 23 oktober 2004 @ 21:46:
Vanmiddag een Amity2 kaart en een 9250se gekocht, MCE 2005 geinstalleerd met
Mag ik je vragen waar je die hebt gehaald?

http://www.xbmcfreak.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoLiS
Anoniem: 124464 schreef op 23 oktober 2004 @ 23:45:
gebruikt iemand het nieuwe NVIDIA DVD Decoder al ?
ik hoor graag of het een verbetering is op nvidia nvdvd.
Ja, ik. Zie een aantal posts terug.
En ja, dat is een verbetering, alles werkt prima nu, zowel live tv als dvd's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-04 23:40
SoLiS schreef op 24 oktober 2004 @ 13:42:
[...]

Ja, ik. Zie een aantal posts terug.
En ja, dat is een verbetering, alles werkt prima nu, zowel live tv als dvd's.
Is de bug dat dvd menu's vastlopen ook verholpen?
En wie heeft powerdvd SE goed werkend?

[ Voor 9% gewijzigd door Animal op 24-10-2004 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Erhnam schreef op 24 oktober 2004 @ 12:37:
[...]

Mag ik je vragen waar je die hebt gehaald?
Bij Computerland(Zoals de meeste in dit topic) in A'dam. Dit is volgens mij ook de enige zaak die hem los verkoopt. Mycom had de kaart ook maar verkocht hem niet los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
-

[ Voor 100% gewijzigd door Redje op 24-10-2004 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoLiS
Animal schreef op 24 oktober 2004 @ 13:53:
[...]

Is de bug dat dvd menu's vastlopen ook verholpen?
Yep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
Mooi zo.
offtopic:
SoLis, kun jij mij ff aanmelden op skanimal(at)home(dot)nl?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Laatst online: 13:08

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb nog steeds last van vastlopers bij live-TV, ook met de nieuwe NVidia DVD (check dit forum) decoder, en ook met WinDVD 6 platinum. Na een vastloper krijg ik de melding "VPU recover reset your adapter" en hij gaat weer een tijdje door. DVDs spelen gaat OK en opnemen ook.

Welke drivers gebruik ik:
- De 4.10mce drivers van de ATI site voor de Radeon 9600 (wxp-mce-8-062-040929a-018115C.exe), wel vreemd dat de filename 409 bevat ipv 410.
- De NVidia DVD decoder Forceware 4.0029 (ook WinDVD 6.0 platinum geprobeerd).
- 22247 drivers voor de PVR-250 (mce_1.18.021.22247.zip), waarbij windows de encoder-16 variant eruit pikt als geschikt voor mijn hardware. Klopt dat?

De PVR kaart heeft z'n eigen IRQ (10) en ik heb APCI en PnP OS in de BIOS uitstaan.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Topicstarter
Nou je kan beginnen om te encoder/decoder versie te pakken van PVR 250... gewoon het vinkje alleen-compatible hardware laten zien, uitzetten bij het instaleren...

heb je wel de PCI drivers geinstalleerd daarna?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61805

Ik ben er nog niet uit hoe ik dit nou voor elkaar heb gekregen, maar ik heb 5 kanaals geluid bij het TV-kijken ? Ik heb een Asus A7N8X-E Deluxe met Soundstorm en een losse surroundprocessor (Sony EP70, DD en DPL). 'normaal' zette ik speakers op 2 en digital out, zodat ik PCM, 2 kanaals naar de processor liet gaan en die er Pro Logic uit filterde, maar ik heb 'm nu op 5.1 Dolby Digital Live staan (dat logo heb ik sinds deze driver gebruik) en ik zie duidelijk 5 VU-metertjes gaan met gewoon stereo TV ;) Vreemd genoeg, als ik 'wave' in de mixer demp, blijven de center en surrounds gewoon gaan? Hierdoor heb ik wel kunnen concluderen dat de surrounds i.i.g. niet een simpele clone zijn van de frontspeaker, het klinkt toch behoorlijk 'gefilterd'... Maar ja, waar komt het vandaan? Als ik NVDVD opstart, zie ik daar een Dolby Pro Logic II-logo en als ik TV kijk heb ik een NVDVD systray-icoon. Dat zou het kunnen zijn, óf het is één van de softwarecomponenten die ik heb geinstalleerd vanaf de 'Multimedia Feature Pack' DVD die ik hier heb liggen(origineel, mazzelaar ben ik toch), daar kwam ik ook allemaal encoders e.d. op tegen... Ik zoek het uit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsgreen

itsgreen

Large and in charge

Topicstarter
Anoniem: 39303 schreef op 23 oktober 2004 @ 21:08:
Is het geen idee om een combinatie van hardware op te nemen in de ts waarvan inmiddels bekend is dat het goed in combinatie met elkaar en met MCE werkt. Ik zie in dit topic veel meer probleem gevallen langs komen dan werkende oplossingen, is natuurlijk ook logisch, maar kan mensen wel afschrikken.

Kortom wat zou de aanbevolen configuratie zijn als je zelf gaat bouwen??
Jihps dacht ik ook al aan, maar ik wil eerst wat andere dingetjes netjes hebben in de start post voordat ik dat ga doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Animal
Iemand enig idee hoe ik het config paneltje van NVIDIA DVD DECODER tevoorschijn krijg?
Als in naar instellingen, dvd, audio ga, dan klik ik op NU WEERGEVEB, en dan krijg ik niks te zien:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ik hoop niet dat ik er ergens overheen gelezen heb, maar ik heb een brandend vraagje wat betreft de TV-Out aansluiting ervaringen. En ik denk zo dat meerdere dit wel graag weten :).

Omdat de PC's uitgerust met MCE waarschijnlijk voornamelijk op de gewone TV gaan worden aangesloten wordt de kwaliteit vd TV-OUT's natuurlijk weer erg belangrijk. Helaas blijkt maar al te vaak dat die niet of net niet kan tippen aan een standaard DVD of game station.

Op veel TV's is s-video tegenwoordig wel gangbaar, op de wat oudere of eenvoudigere misschien alleen nog composiet. Component en DVI zijn nog schaars.

Wat zijn momenteel nou kaarten met een goede TV-Out? Zijn er al ervaringen met merken kaartbakkers die dat 't best voorelkaar hebben. Of heeft een kaart van of ATI of nVIDIA meer de voorkeur op dit moment kwa TV-Out?

Hoe zit het met de instelmogelijkheden die met de drivers vd fabirkant meekomen? Hierbij denk ik dan aan het centreren vh beeld, en het netjes kunnen uitvullen van het beeld. Dus maximaal beeldoppervlakte gebruiken, maar wél alles binnen het beeld houden, dus niet te veel overscan enzo.

Info hierover is zeer welkom _/-\o_ .

[ Voor 8% gewijzigd door _XipHiaS_ op 24-10-2004 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoLiS
zonoskar schreef op 24 oktober 2004 @ 15:11:
Ik heb nog steeds last van vastlopers bij live-TV, ook met de nieuwe NVidia DVD (check dit forum) decoder, en ook met WinDVD 6 platinum. Na een vastloper krijg ik de melding "VPU recover reset your adapter" en hij gaat weer een tijdje door. DVDs spelen gaat OK en opnemen ook.

Welke drivers gebruik ik:
- De 4.10mce drivers van de ATI site voor de Radeon 9600 (wxp-mce-8-062-040929a-018115C.exe), wel vreemd dat de filename 409 bevat ipv 410.
- De NVidia DVD decoder Forceware 4.0029 (ook WinDVD 6.0 platinum geprobeerd).
- 22247 drivers voor de PVR-250 (mce_1.18.021.22247.zip), waarbij windows de encoder-16 variant eruit pikt als geschikt voor mijn hardware. Klopt dat?

De PVR kaart heeft z'n eigen IRQ (10) en ik heb APCI en PnP OS in de BIOS uitstaan.
De nieuwe Nvidia DVD decoder is niet 4.0029, maar 4.0058

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoCuTuS2000
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12:55

LoCuTuS2000

Resistance is futile

Sinds vandaag gebruik MCE via mijn tv-out van de pc naar de TV. Nu heb ik begrepen dat ik MCE alleen als kloon naar mijn TV kan brengen, het vervelende is alleen dat ik mijn resolutie steeds van 1280x1024 naar 1024x768 moet terug zetten alvorens ik MCE ga gebruiken. Kan ik het zo installen dat als ik op de Start knop van de ab druk dat dit automatisch gebeurt?

Vast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Door Boris533 - zondag 24 oktober 2004 03:09

Zojuist "testversie" MCE2005 US geinstalleerd op mijn systeem met een AIW 9800Pro en werkt uitstekend. (Wilde er voor aanschaf eerst zeker van zijn dat MCE het volledig zou doen met een Ati AIW en Remote Wonder)

Loop alleen tegen het probleem (nouja, probleem) aan dat op een of andere manier de rechterkant van mijn het hoofdmenu net buiten mijn tv-beeld valt.
(Ben reeds met de resolutie bezig geweest maar dat mocht niet baten, ook in register geprobeert)
Dat is goed nieuws, is het een 9800 aiw? Zo, ja wat heb je allemaal geinstalleerd en in welke volgorde?
Ik zou het erg waarderen wanneer dit wordt uitgelegd.

[ Voor 6% gewijzigd door Spice op 24-10-2004 18:27 ]

Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ85
  • Laatst online: 20-03 08:00
Ik wil van mijn huidige server een mce box gaan maken, echter ontbreekt een fatsoenlijke tv-kaart nog, en ik heb geen flauw idee welke ik nou moet nemen zelfs na het doorlezen van verschillende tests. Ook vroeg ik me af of mn huidige server specs wel voldoen? En als nog iemand suggesties voor me heeft hoor ik ze graag.

Toekomstig MCE Box

Duron 1600 Applebred
Twinmos DDR400 2 x 256 mb dual channel (Winbond)
Ecs K7VTA3
2 x Hitachi 160Gb 8mb
NEC-2500
Geforce II GTS/Pro 64 Mb
[Insert Toekomstig TV-Card hier]
Sblive 5.1! Platinum
DTT 2200
Een xx" Tv

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125023

Ik wil nog even voortborduren op _XipHiaS_'s vraag. Ik heb namelijk nog een toevoeging:

* Welke TV Tuner kaart levert de beste beeldkwaliteit? (Ik denk aan de NVidia NVTV of de PVR-150/25/350 serie)
* Welke videokaart levert de beste beeldkwaliteit? (Beste TV-out, in composiet of SVideo)
* Zijn er kaarten bekend met een RGB uitgang? (om RGB scart te krijgen)

Ik begrijp goed dat het digitale gebeuren de aandacht trekt, maar voor een Home Theatre systeem is beeldkwaliteit toch cruciaal, niet? ;)
Iemand ervaring op dit gebied??

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 125023 op 24-10-2004 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Zijn er kaarten bekend met een RGB uitgang?
maakt niet uit, worden niet ondersteund door mce :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Spice schreef op 24 oktober 2004 @ 18:23:
[...]

Dat is goed nieuws, is het een 9800 aiw? Zo, ja wat heb je allemaal geinstalleerd en in welke volgorde?
Ik zou het erg waarderen wanneer dit wordt uitgelegd.
Het betreft idd een 9800 AIW, verder geen andere tv-kaarten.

-Schone partitie
-MCE geinstalleerd
-Asus drivers (lan, intel chipset etc....)
-Windows update --- MCE rollup
-nieuwste Catalyst XP drivers van Ati.com gedownload
-MCE4.10kv (Kram's aangepaste versie van Catalyst 4.10) via xpmce.com gedownload (bittorrent)
Na opnieuw opstarten telkens naar MCE4.10kv\eHomeAIW\WMD_XP verwezen bij vragen naar nieuwe driver/nieuwe hardware gevonden
-NVDVD 4.00.29
-Remote wonder van Ati.com
-aangepaste layout voor Remote geinstalleerd

Klaar!

(Alleen nog het probleem dat bij fullscreen op mijn tv het beeld rechts een stukje wegvalt, zal wel aan mijn tv liggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

thx! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menaze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-05 07:27
Spice schreef op 24 oktober 2004 @ 18:39:
[...]

maakt niet uit, worden niet ondersteund door mce :(
Dit heeft niets met MCE te maken. Is iets wat een videokaart hardwarematig wel of niet ondersteund. Ik geloof dat er Ati kaarten zijn die RGB out hebben. Er zijn schema's op het internet te vinden om zelf voor deze kaarten een RGB scart kabel maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menaze
Windows XP Media Center Edition Test Kit v2.0

Een handig setje utilities om te controleren of je systeem aan de eisen voldoet om MCE 2005 te draaien.

http://www.microsoft.com/...8045ca29cd&DisplayLang=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Anoniem: 125023 schreef op 24 oktober 2004 @ 18:28:
Ik wil nog even voortborduren op _XipHiaS_'s vraag. Ik heb namelijk nog een toevoeging:

* Welke TV Tuner kaart levert de beste beeldkwaliteit? (Ik denk aan de NVidia NVTV of de PVR-150/25/350 serie)
* Welke videokaart levert de beste beeldkwaliteit? (Beste TV-out, in composiet of SVideo)

Ik begrijp goed dat het digitale gebeuren de aandacht trekt, maar voor een Home Theatre systeem is beeldkwaliteit toch cruciaal, niet? ;)
Zag hier: http://www.evga.com/articles/public.asp?AID=219 een leuke set, geen id of't ook PAL is enzo, moet nog ff verder bekijken, en of het zowiezo in NL te verkrijgen is...
Durandal Heb jij die NVTV ergens in NL te koop gezien?

Weet iemand of de 6600(GT) van nVIDIA nog als personal cinema uit gaat komen, en ook in AGP?

[ Voor 11% gewijzigd door _XipHiaS_ op 24-10-2004 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

[quote]Dit heeft niets met MCE te maken. Is iets wat een videokaart hardwarematig wel of niet ondersteund. Ik geloof dat er Ati kaarten zijn die RGB out hebben. Er zijn schema's op het internet te vinden om zelf voor deze kaarten een RGB scart kabel maken.[quote]
Yeah right, ik lul uit mijn nek, als je nu iets serieus neemt lees jezelf in. Als je mij een beetje kent dan weet je dat ik nooitiets zeg zonder dat ik iets zeker weet (ik zoek het gewoon uit).\Ik heb al 3 mce systemen gebouwd, ik heb zelf de meest fantastische tv-out kaart die er bestaat een matrox g550 met een rgb-uitgang (helaas niet bruikbaar met mce en daarom te koop op de fp).
Ik weet ook nix van ati's met rgb but that's beside the question. De vraag van Durandal heb ik correct beantwoord, bij het instellen van mce moet je kiezen op wat voor beel-outpiut je werkt, je kan niet RGB kiezen.
Dus ga aub ergens anders zwetsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

menaze schreef op 24 oktober 2004 @ 19:10:Dit heeft niets met MCE te maken. Is iets wat een videokaart hardwarematig wel of niet ondersteund. Ik geloof dat er Ati kaarten zijn die RGB out hebben. Er zijn schema's op het internet te vinden om zelf voor deze kaarten een RGB scart kabel maken
Yeah right, ik lul uit mijn nek, als je nu iets serieus neemt lees jezelf in. Als je mij een beetje kent dan weet je dat ik nooit iets zeg zonder dat ik iets zeker weet (ik zoek het gewoon uit of probeer het zelf).Ik heb al 3 mce systemen gebouwd, ik heb zelf de meest fantastische tv-out kaart die er bestaat een matrox g550 met een rgb-uitgang (helaas niet bruikbaar met mce en daarom te koop op de fp).
Ik weet ook nix van ati's met rgb but that's beside the question. De vraag van Durandal heb ik correct beantwoord, bij het instellen van mce moet je kiezen op wat voor beel-output je werkt, je kan niet RGB kiezen.

[ Voor 22% gewijzigd door Spice op 24-10-2004 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
menaze schreef op 24 oktober 2004 @ 19:10:
Dit heeft niets met MCE te maken. Is iets wat een videokaart hardwarematig wel of niet ondersteund. Ik geloof dat er Ati kaarten zijn die RGB out hebben. Er zijn schema's op het internet te vinden om zelf voor deze kaarten een RGB scart kabel maken.
Spice schreef op 24 oktober 2004 @ 19:48:
Yeah right, ik lul uit mijn nek, als je nu iets serieus neemt lees jezelf in. Als je mij een beetje kent dan weet je dat ik nooitiets zeg zonder dat ik iets zeker weet (ik zoek het gewoon uit).\Ik heb al 3 mce systemen gebouwd, ik heb zelf de meest fantastische tv-out kaart die er bestaat een matrox g550 met een rgb-uitgang (helaas niet bruikbaar met mce en daarom te koop op de fp).
Ik weet ook nix van ati's met rgb but that's beside the question. De vraag van Durandal heb ik correct beantwoord, bij het instellen van mce moet je kiezen op wat voor beel-outpiut je werkt, je kan niet RGB kiezen.
Volgens mij heeft ATI dat voornamelijk, maar da's component out (Y,Cb,Cr), geeft een erg mooie beeldkwaliteit, alleen in NL hebben nog heel weinig apparaten een aansluiting hiervoor. Verder heeft alleen de Leadtek A380 een nVIDIA kaartje(FX5950) zo'n component uit zover ik weet.

[ Voor 25% gewijzigd door _XipHiaS_ op 24-10-2004 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
Hij is weer fijn.
Ik had MCE op een 10GB schijf geinstalleerd om het een en ander te testen en zodat ik een dual boot had. Is die schijf net gecrashed :P
Kan ik hem weer installeren.... hoe zit het dan eigenlijk met de activatie? Gaat dat nog werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Volgens mij heeft ATI dat voornamelijk, maar da's component out, geeft erg mooi beeldkwaliteit, alleen in NL hebben nog heel weinig apparaten een aansluiting hiervoor. Verder heeft alleen de Leadtek A380 (FX5950) zo'n component uit zover ik weet
ff editten en wat erboven staat ook :? want dit snap ik niet

[ Voor 3% gewijzigd door Spice op 24-10-2004 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Spice schreef op 24 oktober 2004 @ 19:55:
[...]

ff editten en wat erboven staat ook :? want dit snap ik niet
Kabel geheel links is component video (Y,Cb,Cr), http://img.hexus.net/v2/g...pro/images/bundle_big.jpg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shift

Shift

[] Dual crazy []

Anoniem: 125023 schreef op 24 oktober 2004 @ 18:28:

Ik heb zelf pas de Asus 6600 DV-256 Mb gekocht, ik had eerder andere kaarten geprobeerd maar deze heeft echt een super TV-out, zelfs een component uit. Daarbij heeft deze kaart full support voor HDTV. Ik kan het je aanraden dus.

Over TV kaart, iedereen heeft over Hauppage kaarten, die zijn opzich gewoon goed, vergeet de NVTV die heeft slechte beeld kwaliteit, dat heeft aantal testen uitgewezen. Ik plaats van Hauppage kan je ook kijken naar de Leadtek PVR2000 is veel beter dan Hauppage PVR-150/250/350. Check de specs zou ik zeggen.

http://www.leadtek.nl/nts...subject=WinFast%20PVR2000

[ Voor 5% gewijzigd door Shift op 24-10-2004 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Kabel geheel links is component video (Y,Cb,Cr), http://img.hexus.net/v2/g...pro/images/bundle_big.jpg.
Aha, snap het, je kan dat wel kiezen in het mce2005 menu bij beeldapparaten.
Goede info, inderdaad er zijn niet veel apparaten die dit aankunnen.
Ik had het over een RGB-output van een vga-videokaart, in mijn geval een matrox 550 met een scartkabel als rgb-output, dit ondersteund mce dus niet!
Misschien een idee om op te nemen in de openingspost.
Ik heb dit trouwens (geen rgb-ondersteuning) opgemerkt als een ernstige tekortkoming bij een systeem dat gebruikt maakt van een standaard televisie in combinatie met mce tijdens een ms mce-bijeenkomst. Dit werd door de spreker erkend maar direct onder de tafel geschoven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoLiS
Spice schreef op 24 oktober 2004 @ 19:50:
[...]

Yeah right, ik lul uit mijn nek, als je nu iets serieus neemt lees jezelf in. Als je mij een beetje kent dan weet je dat ik nooit iets zeg zonder dat ik iets zeker weet (ik zoek het gewoon uit of probeer het zelf).Ik heb al 3 mce systemen gebouwd, ik heb zelf de meest fantastische tv-out kaart die er bestaat een matrox g550 met een rgb-uitgang (helaas niet bruikbaar met mce en daarom te koop op de fp).
Ik weet ook nix van ati's met rgb but that's beside the question. De vraag van Durandal heb ik correct beantwoord, bij het instellen van mce moet je kiezen op wat voor beel-output je werkt, je kan niet RGB kiezen.
Het is gewoon mogelijk hoor met MCE om via RGB te werken dmv een vga->RGB scart kabel. Dat heeft niets met MCE te maken maar met je videokaart. Bij de wizard van MCE kan je dan gewoon VGA kiezen. Je hebt wel een compatible videokaart nodig en een tooltje om je resolutie enz. goed in te stellen zoals powerstrip. De reden dat je matrox niet werkt met MCE heeft niets te maken met de RGB, maar met het gebrek aan geheugen en DirectX 9 functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SoLiS
Redje schreef op 24 oktober 2004 @ 19:52:
Hij is weer fijn.
Ik had MCE op een 10GB schijf geinstalleerd om het een en ander te testen en zodat ik een dual boot had. Is die schijf net gecrashed :P
Kan ik hem weer installeren.... hoe zit het dan eigenlijk met de activatie? Gaat dat nog werken?
Ik heb 'm al eens opnieuw moeten installeren en ik had geen problemen om 'm een tweede keer te activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Het is gewoon mogelijk hoor met MCE om via RGB te werken dmv een vga->RGB scart kabel. Dat heeft niets met MCE te maken maar met je videokaart. Bij de wizard van MCE kan je dan gewoon VGA kiezen. Je hebt wel een compatible videokaart nodig en een tooltje om je resolutie enz. goed in te stellen zoals powerstrip. De reden dat je matrox niet werkt met MCE heeft niets te maken met de RGB, maar met het gebrek aan geheugen en DirectX 9 functies.
klopt dus, lees mijn vorige mail en dan zitten we op 1 lijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Spice schreef op 24 oktober 2004 @ 20:04:
[...]

Aha, snap het, je kan dat wel kiezen in het mce2005 menu bij beeldapparaten.
Goede info, inderdaad er zijn niet veel apparaten die dit aankunnen.
Ik had het over een RGB-output van een vga-videokaart, in mijn geval een matrox 550 met een scartkabel als rgb-output, dit ondersteund mce dus niet!
Misschien een idee om op te nemen in de openingspost.
Ik heb dit trouwens (geen rgb-ondersteuning) opgemerkt als een ernstige tekortkoming bij een systeem dat gebruikt maakt van een standaard televisie in combinatie met mce tijdens een ms mce-bijeenkomst. Dit werd dor de spreker erkent maar direct onder de tafel geschoven.
Klopt, zou naast Matrox ook geen andere kaart weten met RGB. Maar denk dat het komt dat Matrox geen DX9 kaart is dat niet alles ondersteund wordt? Was Maxtor niet DX7 max, of zit ik er weer naast? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menaze
SoLiS schreef op 24 oktober 2004 @ 20:05:
[...]

precies.... dit bedoelde ik dus ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spice

Spice

Klopt, zou naast Matrox ook geen andere kaart weten met RGB. Maar denk dat het komt dat Matrox geen DX9 kaart is dat niet alles ondersteund wordt? Was Maxtor niet DX7 max, of zit ik er weer naast?
Dat klopt helemaal, ik ben geen marktetingdeskundige en draag matrox een warm hart toe maar hier missen ze de boot. Daarintegen springt hauppauge briljant op de mce-boot (heb 2x een hauppauge gehad en ben er geen grote fan van) en kunnen enmasse hun mce-kaartjes kwijt, dat is nu marketing :) (het leuke aan dit aspect is dat de trouwe hauppage-users zich min of meer verraden voelen omdat ze nooit goede technische support hebben gehad en nu de mcehausse is losgebarsten er wel een hoop technische support is.

[ Voor 8% gewijzigd door Spice op 25-10-2004 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Ik heb vandaag mijn Sapphire Radeon 9250 via een aangepaste scartkabel op mijn normale matchline philips tv aangesloten via de VGA poort van de Radeon met RGB output.

Deze speciale kabel samen met het programma Powerstrip zorgen voor een FANTASTISCH mooi scherp beeld. Alsof je naar een LCD televisie kijkt met een DVI ingang. Zelfs beter als met de Matrox G400 op RGB

Ik heb het met behulp van de volgende site voor elkaar gekregen: http://www.idiots.org.uk/vga_rgb_scart/
Hier vind je een gedetailleerde beschrijving met foto's en schema's. Voor iemand die een klein beetje kan solderen heel goed te doen.

Kijk ook eens op deze link waar het besproken is: RGB-scart met een HTPC

Met het ATI menu kun je shortkey's aanmaken om te wisselen tussen TV via VGA en je eigen PC.

Je hebt hier wel een moderne televisie voor nodig die en RGB aankan via een scart ingang en 100HZ is zodat het beeld mooi stil blijft. Maar dan is dit echt een ideale combinatie voor een "budget" htpc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Mediacj schreef op 24 oktober 2004 @ 20:43:
Ik heb vandaag mijn Sapphire Radeon 9520 via een aangepaste scartkabel op mijn normale matchline philips tv aangesloten via de VGA poort van de Radeon met RGB output.

Deze speciale kabel samen met het programma Powerstrip zorgen voor een FANTASTISCH mooi scherp beeld. Alsof je naar een LCD televisie kijkt met een DVI ingang. Zelfs beter als met de Matrox G400 op RGB

Ik heb het met behulp van de volgende site voor elkaar gekregen: http://www.idiots.org.uk/vga_rgb_scart/
Hier vind je een gedetailleerde beschrijving met foto's en schema's. Voor iemand die een klein beetje kan solderen heel goed te doen.

Kijk ook eens op deze link waar het besproken is: RGB-scart met een HTPC

Met het ATI menu kun je shortkey's aanmaken om te wisselen tussen TV via VGA en je eigen PC.

Je hebt hier wel een moderne televisie voor nodig die en RGB aankan via een scart ingang en 100HZ is zodat het beeld mooi stil blijft. Maar dan is dit echt een ideale combinatie voor een "budget" htpc.
WOW! dit wil ik al heeel lang!
mag ik vragen, of je die kabels ook in de winkel kunt kopen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Zover ik weet zijn die niet te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
edgarf28 schreef op 24 oktober 2004 @ 20:48:
[...]

WOW! dit wil ik al heeel lang!
mag ik vragen, of je die kabels ook in de winkel kunt kopen??
Heb je al beeld vanaf de POST, of krijg je pas in het OS beeld. Want als ik strax de PC bij de TV heb wil ik niet telkens een monitor aansjouwen als ik in het BIOS moet zijn :D? Hoewel, anders kan ik daarvoor natuurlijk de s-video pakken en omschakelen :). Ik ben zelf nVIDIA's gewend, geven recente ATI's ook al weer vanaf het BIOS op de s-video aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edgarf28
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Mediacj schreef op 24 oktober 2004 @ 20:49:
Zover ik weet zijn die niet te koop.
zou ik deze kabel ook daarvoor kunnen gebruiken??
http://www.pcu.nl/N_frame...www.pcu.nl/N_art_147.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
_XipHiaS_ schreef op 24 oktober 2004 @ 21:17:
[...]

Heb je al beeld vanaf de POST, of krijg je pas in het OS beeld. Want als ik strax de PC bij de TV heb wil ik niet telkens een monitor aansjouwen als ik in het BIOS moet zijn :D? Hoewel, anders kan ik daarvoor natuurlijk de s-video pakken en omschakelen :). Ik ben zelf nVIDIA's gewend, geven recente ATI's ook al weer vanaf het BIOS op de s-video aansluiting?
Tijdens het booten heb je wel beeld maar dat verspringt(Met RGB-VGA) met s-video weet ik het niet.

Pas na het starten van XP krijg je fatsoenlijk beeld. Je kunt natuurlijk wel VNC gebruiken maar dat helpt je in dit geval niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Nee dat is een andere kabel. Is wel handig om als basis te gebruiken en dan zelf omsolderen, alhoewel redelijk duur volgens mij.

Het valt best mee hoor het solderen.
Je kunt trouwens beter losse onderdelen kopen dat werkt veel handiger. Deze kabel is helemaal dicht. Losse onderdelen (vga aansluiting en scart) zet je veel handiger in elkaar.

[ Voor 89% gewijzigd door Spider.007 op 24-10-2004 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
jpu schreef op 24 oktober 2004 @ 22:00:
[...]

Sorry het gaat om de Radeon 9250 i.p.v. de 9520 :)
Psst, gebruik jij de edit knop eens :|.

Trouwens, ik wil wel een goede PC aanschaffen voor MCE enzo, maar ik vind het zonde om hem alleen daarvoor te gebruiken. Ik wil dus ook goed kunnen gamen en het gamen en MCE goed gescheiden te houden (dual-boot ofzo).

Kan ik gewoon een 64-bit systeem gebruiken? Ik heb nog niemand gehoord over problemen, maar werkt het dan ook vloeiend enzo?

Er komt begin volgend jaar een TV-tuner met 2 aansluitingen op de markt zoals ik heb gelezen, ik heb dus maar 1 PCI-slot nodig. Daar moet ik wel rekening mee houden want voor de rest moet het moederbord wel een beetje op de toekomst gericht zijn. Is dit zo een beetje mogelijk, of werkt het alleen goed / vloeiend op een 32-bit structuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Bobje schreef op 24 oktober 2004 @ 22:24:
[...]
Psst, gebruik jij de edit knop eens :|.
Je hebt helemaal gelijk maar ik kon de edit knop niet vinden 8)7

Het rode potlood op papier zag ik niet meer totdat ik mijn banner/popupblocker etc weer uitgezet heb toen verscheen het weer :)

[ Voor 16% gewijzigd door Mediacj op 24-10-2004 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Mediacj schreef op 24 oktober 2004 @ 22:32:
[...]

Je hebt helemaal gelijk maar ik kon de edit knop niet vinden 8)7

Het rode potlood op papier zag ik niet meer totdat ik mijn banner/popupblocker etc weer uitgezet heb toen verscheen het weer :)
Ik heb het even voor je bij elkaar gevoegd. Je bent bekend met het feit dat we bannerblockers niet waarderen op GoT aangezien de kosten voor het forum daarvan worden betaald? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat is er zo speciaal aan die RGB kabel?
Ik had deze gewoon bij mijn 9800 AIW zitten?!?

Afbeeldingslocatie: http://shop.ati.com/buyatistore_assets/product_images/2538004.jpg

Of is dit alleen een HDTV kabel?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 76512 op 24-10-2004 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 125023

Ik zit er over te denken om de LeadTek WinFast PVR2000 te kopen, omdat die een mooier beeld dan de hauppage's zou geven.
quote:
Spice hoe heb je het voor elkaar gekregen dan ik heb ook al met leadtek gemailt maar die konden mijn ook niet verder helpen.

Ik heb ook een Leadtek Winfast PVR2000

ja hoor.
Achteraf heel erg simpel. Ik heb mce geinstalleerd, ati-mce-drivers (voor mijn 9600se) en toen de nvidia-drivers voor mijn mobo die mce niet zelf herkende. Vervolgens de windows XP Video Decoder checkup utility installeren.
Toen nog 4.0.29 nvidiadecoder en nvdvd 2.55 (volgens mij kan het ook zonder deze 2). Toen restore-point gemaakt en gaan klooien.
Dit werkte: de leadcd laten auto-starten alles installeren ook de 4 niet-gecertificeerde drivers. dan komt er een reboot en gaat de pc verder met het opname spul van leadtek zelf, gewoon door laten gaan en mediacodecs etc. (2x een installatie) ook installeren, let op bij de vraag alles vervangen of alleen de oudere alleen de oude kiezen. Dan in de windows XP Video Decoder checkup utility de leadtek decoder kiezen ondanks de rode balletjes met witte kruisjes en voila alles werkt .
Ondertussen zeurt windows zelf om drivers, die uitklikken, niks laten zoeken en/of installeren alleen de cd gebruiken.
Spice, Welke windows XP Video Decoder checkup utility is dat?
Heb je na deze procedure nog dingen 'scheef' zitten in apparaatbeheer, of is alles nu goed geinstalleerd?
Verder (nog) problemen met deze kaart?

Heb je met deze kaart (of andere kaarten) trouwens nog speciale MCE drivers nodig?

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 125023 op 25-10-2004 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ85
  • Laatst online: 20-03 08:00
hmm, als ik dit zo lees is het voordeliger om een R9250 Aan te schaffen dan bv een pvr150 zijnde dat de functionaliteit toch hetzelfde is. Correct me if i'm wrong

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
Anoniem: 76512 schreef op 24 oktober 2004 @ 23:21:
Wat is er zo speciaal aan die RGB kabel?
Ik had deze gewoon bij mijn 9800 AIW zitten?!?

[afbeelding]

Of is dit alleen een HDTV kabel?
Dat lijkt wel een BNC kabel wat via de tv-out op een monitor(HDTV?) aansluit. Nee dat is volgens mij een heel ander verhaal. Je hebt namelijk naast RGB ook een sync lijn nodig.

[ Voor 9% gewijzigd door Mediacj op 25-10-2004 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mediacj
MJ85 schreef op 25 oktober 2004 @ 02:53:
hmm, als ik dit zo lees is het voordeliger om een R9250 Aan te schaffen dan bv een pvr150 zijnde dat de functionaliteit toch hetzelfde is. Correct me if i'm wrong
Je hebt naast een videokaart (zoals bijvoorbeeld de Radeon 9250) ook een PVR kaart nodig om de tv beelden te ontvangen en te capturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Mediacj schreef op 25 oktober 2004 @ 07:46:
[...]

Je hebt naast een videokaart (zoals bijvoorbeeld de Radeon 9250) ook een PVR kaart nodig om de tv beelden te ontvangen en te capturen.
Idd, de Radeon 9250 is een "low budget" videokaart die prima geschikt is voor MCE. De PVR 150 MCE is een acceptabele TV-kaart voor MCE. Het zijn dus 2 losse onderdelen.

Videokaart 69,= euro. PVR 150 MCE 79,= euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Ik zit er ook over na te denken,... een htpc'tje neer te zetten,.. net een nieuwe server bak gekocht die daar mooi voor kan dienen:

AMD 64 3000+
1GB Twinmos geheugen
200 GB Sata
200 GB IDE
DVD Spelertje

wat ik nog nodig heb:
TV kaart (liefst dual tuner) (hardware mpeg2 is een must)
Videokaart met tv out: liefst goedkoop

Wat er nog meer draait op deze bak: newsleecher + quickpar + winrar + clonedvd3
(dit zijn de programma's die het meeste van de bak vragen

Mijn vragen:
ATI PC Remote I <-- iemand een tut om deze onder MCE2005NL te laten werken
Welke tv kaart?
Welke videokaart met tv out ( scart?)
Gaat deze bak et wel trekken zonder schokkend beeld?

-=-=-=-=-=-=-=-=-=- EDIT: -=-=-=-=-=-=-=-=-=-
*Reactie op shift, ik ben idd al het topic aan het lezen maar mijn vragen worden niet echt duidelijk hier in beantwoord:
Bijvoorbeeld:

Durandal's vraag over Leadtek PVR2000 of het mooier beeld geeft dan die PVR*50 kaartjes:
Iemand screens? liefst stukje film?

Zal mijn PC et wel gaan trekken? <-- geen antwoord echt kunnen vinden.. (hoeveel proc kracht heeft die pvr2000 nodig?

Videokaart zal ik zelf op zoek gaan? mischien een kleine suggestie?

[ Voor 31% gewijzigd door xtr3me op 25-10-2004 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shift

Shift

[] Dual crazy []

xtr3me schreef op 25 oktober 2004 @ 10:49:
Ik zit er ook over na te denken,... een htpc'tje neer te zetten,.. net een nieuwe server bak gekocht die daar mooi voor kan dienen:

AMD 64 3000+
1GB Twinmos geheugen
200 GB Sata
200 GB IDE
DVD Spelertje

wat ik nog nodig heb:
TV kaart (liefst dual tuner) (hardware mpeg2 is een must)
Videokaart met tv out: liefst goedkoop

Wat er nog meer draait op deze bak: newsleecher + quickpar + winrar + clonedvd3
(dit zijn de programma's die het meeste van de bak vragen

Mijn vragen:
ATI PC Remote I <-- iemand een tut om deze onder MCE2005NL te laten werken
Welke tv kaart?
Welke videokaart met tv out ( scart?)
Gaat deze bak et wel trekken zonder schokkend beeld?
Al je vragen kan je zelf beantwoorden door de openingspost te lezen, en deze topic door te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83518

Bolk schreef op 25 oktober 2004 @ 10:44:
[...]

Idd, de Radeon 9250 is een "low budget" videokaart die prima geschikt is voor MCE. De PVR 150 MCE is een acceptabele TV-kaart voor MCE. Het zijn dus 2 losse onderdelen.

Videokaart 69,= euro. PVR 150 MCE 79,= euro.
PVR 150 MCE voor 79 euro ??? WAAR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Hier staat ie voor 76,28 euro:

http://www.perfectsystems...p?productgroep=Tv-kaarten

maar wel onbekende levertijd. Maar ik zie nu dat zij in Oldenzaal zitten. Dat is mooi, kan ik em mooi ophalen als ze em hebben.

[ Voor 28% gewijzigd door MaximusTG op 25-10-2004 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolk
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Anoniem: 83518 schreef op 25 oktober 2004 @ 11:28:
[...]

PVR 150 MCE voor 79 euro ??? WAAR?
Computerland, de Amity 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boefje79
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06-05 07:13
Nou...het draait bijna helemaal goed...

DVD op fullscreen zonder haperingen...
MP3, Video, tv-gids allemaal ok, maar...

bij het kijken/opnemen van tv heb ik wel beeld, maar ik mis de rechterkant van het scherm, zowel op de monitor, als op de TV. Aangezien het alleen de rechterkant is, leek het mij niks met breedbeeld/4:3 te maken te hebben, maar waar wel mee?

Via instellingen in MC kom ik geen instellingen tegen, waar ik dit kan verhelpen, want dat filmpje om de instellingen door te nemen, speelt prima af in fullscreen. Iemand een idee?

Config:

Club Geforce 4 MX, 128 DDR en TV-out
Hauppauge 150 MCE (Amity2)
1024 MB memory
2,4 Ghz Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Dancelot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-04 15:02
Kan iemand zeggen of hij of zij met de laatste Nvidia dvd codec (1.00.58 ook wel 4.00.58) de SPDIF out met DD/DTS aan de praat krijgt? Zo ja, welke soundcard/driver gebruik je?

Heb hier 4.00.29 draaien, maar die vertikt het om DD/DTS uit te poepen: Hij veranderd alles in PCM 16bit stereo! 8)7

Whatever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir Dancelot
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-04 15:02
Edit: Bedankt MaximusTG

[ Voor 255% gewijzigd door Sir Dancelot op 25-10-2004 13:18 ]

Whatever!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Niet online
(overleden)
Misschien is zo'n verzoek wat meer voor de Tweakers.net vraag en aanbod?

En als je later nog wat vergeten bent aan je post toe te voegen, kun je ook het Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/silver/images/icons/edit.gif knopje gebruiken

Edit: Oh, die ken je dus al :P

[ Voor 10% gewijzigd door MaximusTG op 25-10-2004 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• olson
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 06-05 07:28
Misschien iets voor de openingspost

http://www.hp.com/hpinfo/...4/declaunch/products.html

Nieuwe machines van HP met werkelijk alles erop en eraan.

zie de z540 en z545

Voorlopig nog alleen als NTSC maar PAL zou volgen

ERG MOOI speeltje

Compjoeters... hu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73057

Is er eigenlijk al iets bekend over de TV waar je WMCE op aan kan sluiten? Ik kan me indenken dat als je een niet al te nieuwe TV hebt het beeld er niet uit ziet??
Is een Scart aansluiting voldoende? Is S-video een betere oplossing?

Ik heb een phillips breedbeeld 72CM 100 Hertz. Alleen Scart en S-video aansluiting. Is het de moeite waard om WMCE hierop aan te sluiten?
Ik zou graag wel eens screenshots willen zien tussen het verschil met een reguliere TV en een LCD. Ik heb ooit mijn videokaart op mijn TV aangesloten maar dat vond ik echt een vreselijk slechte beeldkwaliteit. Het zal wel te maken hebben met mijn TVout die waarschijnlijk niet zo goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-05 21:40
Heeft iemand nog meer linkjes waar ik eventueel de PVR150_MCE kan bestellen/halen.

dus even voor de duidelijkheid: PVER150_MCE = Amitiy 2 ???

En deze kaart is neem ik aan ook gewoon te gebruiken met "normale" software onder XP zelf ?

[ Voor 78% gewijzigd door Tranzy op 25-10-2004 13:28 ]

Ik heb ook een leuke computer..

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.