Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn
Je moet de TV op je videokaart aansluiten, dus een videokaart met TV out, of TV aansluiten op je DVI als je die aansluiting hebt op je TV.Erhnam schreef op 22 oktober 2004 @ 21:03:
Kan iemand mij precies uitleggen waar je de tv nou precies op aan sluit? Moet je een Videokaart hebben met TV/out ? Of moet je een TV-kaart hebben met TV/out ?
Ik heb een 9250 van sapphire en die werkt perfect.Redje schreef op 22 oktober 2004 @ 20:44:
Morgen even kijken of ik een PVR-150MCE kan vinden.
Qua videokaart wat is dan een betere keus, een Geforce FX5200 of Radeon 9250?
Ik mag toch aannemen dat elk programma (Dscaler bv.) overweg kan met de PVR-150 of Amity, als dat ding alleen met MCE werkt heb je er weinig aan.marco899 schreef op 22 oktober 2004 @ 21:08:
Ik word er toch een beetje gek van. Mijn perfect lopende hauppauge theather vervangen voor een amity2. Drivers geprobeert, waarvan er één een zwart/wit beeld geeft zonder geluid. Anders drivers geprobeert, maar alleen een zwart beeld met na 10 seconden de melding, dat het signaal niet sterk genoeg is. Drivers van de pvr150 geprobeert, maar dan de melding "geen tuner geïnstalleerd". Wintv2000 proberen te starten en deze geeft een hardware fout.
Vraag 1: Is er hauppauge software die buiten mce om draait met een amity2?
Vraag 2: Iemand nog tips om het geheel aan de gang te krijgen onder mce?
1GB geheugen, FX5900 videokaart met 61.77 drivers. DVD met mpeg speelt goed af.
ik had wel vernomen dat snapstream.com's beyond tv 3.5 wel overweg kan met de amity2...
Weet iemand waar je die MCE-only kaarten kan kopen? In de pricewatch heb ik niks met MCE zien staan...itsgreen schreef op 22 oktober 2004 @ 23:02:
het is inprincipe MCE-only, daarom kost een amity kaart ook geen flikker... support van hauppauge in normale windows kan je niet verwachten...
ik had wel vernomen dat snapstream.com's beyond tv 3.5 wel overweg kan met de amity2...
http://www.xbmcfreak.nl/
http://www.google.nl/sear...auppauge+amity+site%3A.nl zucht...Erhnam schreef op 23 oktober 2004 @ 00:16:
[...]
Weet iemand waar je die MCE-only kaarten kan kopen? In de pricewatch heb ik niks met MCE zien staan...
i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20
Zijn dat nou 2 units of is het 1 unit dat eruit ziet als 2 units?Spice schreef op 22 oktober 2004 @ 13:31:
Op de FP is er een review van mce 2005 reviews: Windows Media Center Edition 2005: de hardware
Staan allerlei mce2005 systemen gepresenteerd met wat uitleg over mce 2005.
Deze vond ik wel een groot kwijlgehalte hebben![]()
[afbeelding]
Ik vind de meeste trouwens nog lomp groot

Verder zou ik graag wat screentjes willen zien van hoe Media Center zelf werkt en of het opnemen makkelijk gaat. En als er wordt opgenomen, de PC zelf nog 100% bruikbaar is.
Anoniem: 68540
http://www.hushtechnologies.net/start.html
Ze zijn wel in NL leverbaar zie ik net...
[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 68540 op 23-10-2004 01:17 ]
Anoniem: 8374
Vind deze mooier: http://www.quibus.nl/Anoniem: 68540 schreef op 23 oktober 2004 @ 01:12:
Deze zijn ERG prijzig maar mijn inziens wel zon beetje de mooiste mediacenter systemen die ik tot nu toe ben tegengekomen. Geen idee of ze in nl verkrijgbaar zijn. Heb al wel begrepen dat de kasten niet los verkrijgbaar zijn...
http://www.hushtechnologies.net/start.html
Ze zijn wel in NL leverbaar zie ik net...
Snap nog steeds niets van de Ati gebrekkige ondersteuning btw
smaken verschillen, zo'n aftands lomp blok komt er bij mij niet in.Vind deze mooier: http://www.quibus.nl/
Snap nog steeds niets van de Ati gebrekkige ondersteuning btw
[ Voor 10% gewijzigd door Spice op 23-10-2004 11:25 ]
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Waarom juist?
Ik heb een software matige,correct me if i am wrong, een compro videomate goldplus 2.
Kan ik die dan niet gebruiken of enkel voor tv?
Als afstansbediening,kan ik ook mijn andere gebruiken die bij men compro geleverd is?via IR aansluiting op men pc.
Ik heb MCE 2005 op een amd 1ghz gezet om te testen maar soms doet het systeem wel zeeer vaag (vastlopers
Voor gewoon windows gebruik gelden toch dezelfde sys eisen van windows xp pro?
In de pricewatch staan een aantal cases, maar geen van allen vind ik geweldig. Alle LC0x-cases van SilverStone hebben een klepje waarachter de DVD-speler zit, dat vind ik dus echt gruwelijk lelijk. Alleen de LC02 heeft dit niet, maar hier kun je maar 2 insteekkaarten indoen via een soort extender die ook redelijk buggy schijnt te zijn. Of heeft iemand hier een oplossing voor?
Verder zijn die DIGN/DVINE kasten wel mooi, alleen zo rete duur voor een stukje alu. Is er iemand die een mooie case weet, zonder klepje, die in NL te koop is?
[ Voor 7% gewijzigd door Super Snackman op 23-10-2004 11:35 ]
Flevostrand rulez! - It's a bird NO It's a plane NO IT IS SUPER SNACKMAN
Wat voor voeding heb je in je DIGN zitten? En is ie een beetje stil? Zit er ook aan te denken om deze te bestellen als kast.Moederbord:
Asus A7N8X Deluxe (Windows XP Unified Driver 5.10)
Processor:
AMD Athlon XP 2400+
Geheugen:
DDR 512 MB
Videokaart:
Asus FX5200 128 MB (Forceware 61.77 driver)
TV kaarten:
Hauppauge WinTV PVR 350 (1.18.021.22247 mce driver)
Amity2 (2.0.18.22280 mce driver)
Harddisk:
Samsung 160GB 7200 (2x)
Software:
Windows Media Center 2005 UK
NVDVD 4.00.29
Overigen:
MCE2005 UK remote
Dign HV5 kast
Heb nu een P4 1.8Ghz
NVidia FX5500
2x Hauppauge 250MCE
MCE2005 NL
etc
Werkt prima alleen nog een mooie kast voor in de woonkamer nodig.
Ik heb een SilenX voeding in mijn DIGN gedaan. Het was best lastig om een goede, stille mATX voeding te vinden in Nederland, dus ik heb 'm samen met wat SilenX casefans en een processorkoeler besteld bij www.silenx.comBigM321 schreef op 23 oktober 2004 @ 11:43:
[...]
Wat voor voeding heb je in je DIGN zitten? En is ie een beetje stil? Zit er ook aan te denken om deze te bestellen als kast.
Heb nu een P4 1.8Ghz
NVidia FX5500
2x Hauppauge 250MCE
MCE2005 NL
etc
Werkt prima alleen nog een mooie kast voor in de woonkamer nodig.
Ik heb de 320 watt versie en die is behoorlijk stil.
systeem:
ASUS A7N8X-E Deluxe
XP Mobile 2500+
512 MB
200 GB Seagate
ATI 9600 256 MB
DIGN H5V
Veel problemen waren bij mij opgelost door de nieuwe Nvidia DVD codec te kopen bij de nVidia website. Die werkt erg goed bij mij.
Voor mijn PVR250's heb ik het beste resultaat met de 1.18.21.22254 die ik heb gedownload bij www.shspvr.com
Wat ik nog wel vind is dat de beeld-geluid sync nog niet echt spot-on is. Ik heb echter geen idee waar ik instellingen kan vinden om dat te tweaken. Ook weet ik niet waar ik instellingen van de Nvidia DVD codec kan aanpassen.
Ignorance is bliss!! (- The Matrix)
Als je dus alles wist in de tag en dan via een filename 2 tag programma ze opnieuw tagt moet het goed gaan. Wat ik dan wel zou doen is vervolgens alle muziek in je media library verwijderen via Media Player 10 en opnieuw toevoegen via Media Player (vind ik fijner werken dan met MCE zelf). Daarna nog even zoeken in je muziek map, naar alle album*.jpg bestanden. (moet je wel zoeken op verborgen bestanden) en die verwijderen. Dan doen alle folder.jpg's het namelijk wel weer. Bij mij kreeg ik geen plaatje meer na het veranderen van de tags van de helft van de nummers.
[ Voor 54% gewijzigd door MaximusTG op 23-10-2004 19:35 ]
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Ik heb MCE hier al gefikt en al klaar liggen maar twijfel nog erg of ik ook echt tot de installatie zal overgaan.
[ Voor 18% gewijzigd door MaximusTG op 23-10-2004 19:59 ]
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn
Verder loopt bij mij de videokaatr steeds vast tijdens Live TV, telkens komt de VPU recover in actie (soms na 10sec, soms na 2 min). Ik heb een Radeon 9500 en ik heb de drivers van de ATI site voor MCE geinstalleerd (die van de 9700, want er staan geen 9500 drivers tussen). Help?
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Anoniem: 39303
Kortom wat zou de aanbevolen configuratie zijn als je zelf gaat bouwen??
een mooie configuratie zou zijn:
Een recent moederbord, Intel of AMD CPU (dit maakt niet zoveel uit, maar hoe sneller hoe beter
Veel intern geheugen. Maar zelf draai ik ook goed met 256 MB.
Een ondersteunde videokaart, als je er toch niet op gaat gamen neem dan een ATI uit de lagere 9xxx klasse (eventueel met tv-out) met minstens 128 MB geheugen. Die hebben zeker ondersteunde drivers.
Als tunerkaart neem je een Hauppauge PVR 150/250/350 al naar gelang budget uiteraard
Harde schijf: Hoe meer ruimte hoe beter, en hoe sneller hoe beter. Een raid configuratie is waarschijnlijk wel aan te raden.
Welke specifieke componenten je neemt moet je natuurlijk zelf uitzoeken aan hand van budget. Je bent tenslotte tweaker
Heb je daar geen zin in, doe jezelf dan een plezier en koop een voorgebouwd systeem. Ben je van al het gezeik af.
Qua drivers gebruik ik 2.0.17.22239 voor de Amity en 4.10mce voor de 9250.
De Amity werkt ook (bijna) onder XP met Dscaler. Krijg alleen nog geen geluid.
Kan je ook dingen uitzetten in het menu?
Die Spotlight wil ik eigenlijk weghebben.
Verder wil ik ook sommige zender excluden van de Guide.
Wat ik nog moet testen zijn Divx en andere films op 16:9.
Anoniem: 121276
Heb je al de 4.10's geprobeerd voor MCE, dus niet voor XP?Anoniem: 121276 schreef op 23 oktober 2004 @ 21:57:
Ik heb nog wat problemen met mijn ATI 9550 Kaart als ik de 4.10 drivers gebruik en mediacenter opstart dan wordt mijn tv beeld zwart. Met de omega drivers heb ik wat meer geluk dan doet hij het wel maar geeft af en toe wat vertekening in het beeld iemand een tip??
Heeft er iemand een update betreffende het AC3 verhaal? Ik kwam wel een tooltje in development tegen: http://www.thegreenbutton...orumID=27&MessageID=69230
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Anoniem: 124464
ik hoor graag of het een verbetering is op nvidia nvdvd.
Anoniem: 76512
Loop alleen tegen het probleem (nouja, probleem) aan dat op een of andere manier de rechterkant van mijn het hoofdmenu net buiten mijn tv-beeld valt.
(Ben reeds met de resolutie bezig geweest maar dat mocht niet baten, ook in register geprobeert)
[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 76512 op 24-10-2004 04:58 ]
Dat tooltje ken ik niet, maar er is wel een oplossing dmv volumetracker, die je van xpmce.nl en xpmce.com kan neerhalen.Bolk schreef op 23 oktober 2004 @ 22:56:
Heeft er iemand een update betreffende het AC3 verhaal? Ik kwam wel een tooltje in development tegen: http://www.thegreenbutton...orumID=27&MessageID=69230
Ik heb hem bij een computershop bij me om de hoek besteld (http://www.homefuncomputers.info voor de geinteresseerde, staat niet op de site overigens) en de eigenaar had meteen eentje voor zichzelf besteld toen ik hem m'n verhaal had verteld.
Meteen de remote geprogrammeerd dat hij m'n receiver aan en uit kan zetten plus volume regelen (het is dus niet alleen voor een tv bedoeld).
Volgende project is het inbouwen van een LCD/VFD scherm welke informatie ontvangt van MCE. Ben inmiddels ook hard op zoek naar een mooie en vooral functionele HTPC kast (is lastig als je 4 HD's erin wilt hebben), tips welkom!
Alle genoemde problemen tot nu toe heb ik totaal niet, maar ik denk dat mensen zich vooral vergissen qua systeemeisen. Zie sig voor mijn systeem + PVR350 +PVR250. Als opslagruimte heb ik twee samsung 160gig'gers aan elkaar gekoppeld voor in totaal 110 uur opname (software raid-0, omdat m'n ich5r al vol zit en de promise niet meer wilt meewerken).
Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)
Dat is niet wat ik zoek. Ik kan hier alleen m'n output mee kiezen. Ik gebruik gewoon 3 analoge kanalen op m'n audigy 2, maar wil gewoon dat m'n geluid via AC3filter loopt.marco899 schreef op 24 oktober 2004 @ 07:35:
[...]
Dat tooltje ken ik niet, maar er is wel een oplossing dmv volumetracker, die je van xpmce.nl en xpmce.com kan neerhalen.
In de Readme van Nvidia DVD Decoder vind ik onder het kopje "Audio" hetvolgende terug:
"Custom audio render support". Oftewel, hoe kan ik dat instellen?
[ Voor 19% gewijzigd door Bolk op 24-10-2004 11:39 ]
Mag ik je vragen waar je die hebt gehaald?Redje schreef op 23 oktober 2004 @ 21:46:
Vanmiddag een Amity2 kaart en een 9250se gekocht, MCE 2005 geinstalleerd met
http://www.xbmcfreak.nl/
Ja, ik. Zie een aantal posts terug.Anoniem: 124464 schreef op 23 oktober 2004 @ 23:45:
gebruikt iemand het nieuwe NVIDIA DVD Decoder al ?
ik hoor graag of het een verbetering is op nvidia nvdvd.
En ja, dat is een verbetering, alles werkt prima nu, zowel live tv als dvd's.
Is de bug dat dvd menu's vastlopen ook verholpen?SoLiS schreef op 24 oktober 2004 @ 13:42:
[...]
Ja, ik. Zie een aantal posts terug.
En ja, dat is een verbetering, alles werkt prima nu, zowel live tv als dvd's.
En wie heeft powerdvd SE goed werkend?
[ Voor 9% gewijzigd door Animal op 24-10-2004 13:53 ]
Bij Computerland(Zoals de meeste in dit topic) in A'dam. Dit is volgens mij ook de enige zaak die hem los verkoopt. Mycom had de kaart ook maar verkocht hem niet los.
[ Voor 100% gewijzigd door Redje op 24-10-2004 14:04 ]
Mooi zo.
SoLis, kun jij mij ff aanmelden op skanimal(at)home(dot)nl?
Welke drivers gebruik ik:
- De 4.10mce drivers van de ATI site voor de Radeon 9600 (wxp-mce-8-062-040929a-018115C.exe), wel vreemd dat de filename 409 bevat ipv 410.
- De NVidia DVD decoder Forceware 4.0029 (ook WinDVD 6.0 platinum geprobeerd).
- 22247 drivers voor de PVR-250 (mce_1.18.021.22247.zip), waarbij windows de encoder-16 variant eruit pikt als geschikt voor mijn hardware. Klopt dat?
De PVR kaart heeft z'n eigen IRQ (10) en ik heb APCI en PnP OS in de BIOS uitstaan.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
heb je wel de PCI drivers geinstalleerd daarna?
Anoniem: 61805
Jihps dacht ik ook al aan, maar ik wil eerst wat andere dingetjes netjes hebben in de start post voordat ik dat ga doenAnoniem: 39303 schreef op 23 oktober 2004 @ 21:08:
Is het geen idee om een combinatie van hardware op te nemen in de ts waarvan inmiddels bekend is dat het goed in combinatie met elkaar en met MCE werkt. Ik zie in dit topic veel meer probleem gevallen langs komen dan werkende oplossingen, is natuurlijk ook logisch, maar kan mensen wel afschrikken.
Kortom wat zou de aanbevolen configuratie zijn als je zelf gaat bouwen??
Als in naar instellingen, dvd, audio ga, dan klik ik op NU WEERGEVEB, en dan krijg ik niks te zien:S
Omdat de PC's uitgerust met MCE waarschijnlijk voornamelijk op de gewone TV gaan worden aangesloten wordt de kwaliteit vd TV-OUT's natuurlijk weer erg belangrijk. Helaas blijkt maar al te vaak dat die niet of net niet kan tippen aan een standaard DVD of game station.
Op veel TV's is s-video tegenwoordig wel gangbaar, op de wat oudere of eenvoudigere misschien alleen nog composiet. Component en DVI zijn nog schaars.
Wat zijn momenteel nou kaarten met een goede TV-Out? Zijn er al ervaringen met merken kaartbakkers die dat 't best voorelkaar hebben. Of heeft een kaart van of ATI of nVIDIA meer de voorkeur op dit moment kwa TV-Out?
Hoe zit het met de instelmogelijkheden die met de drivers vd fabirkant meekomen? Hierbij denk ik dan aan het centreren vh beeld, en het netjes kunnen uitvullen van het beeld. Dus maximaal beeldoppervlakte gebruiken, maar wél alles binnen het beeld houden, dus niet te veel overscan enzo.
Info hierover is zeer welkom
[ Voor 8% gewijzigd door _XipHiaS_ op 24-10-2004 16:55 ]
De nieuwe Nvidia DVD decoder is niet 4.0029, maar 4.0058zonoskar schreef op 24 oktober 2004 @ 15:11:
Ik heb nog steeds last van vastlopers bij live-TV, ook met de nieuwe NVidia DVD (check dit forum) decoder, en ook met WinDVD 6 platinum. Na een vastloper krijg ik de melding "VPU recover reset your adapter" en hij gaat weer een tijdje door. DVDs spelen gaat OK en opnemen ook.
Welke drivers gebruik ik:
- De 4.10mce drivers van de ATI site voor de Radeon 9600 (wxp-mce-8-062-040929a-018115C.exe), wel vreemd dat de filename 409 bevat ipv 410.
- De NVidia DVD decoder Forceware 4.0029 (ook WinDVD 6.0 platinum geprobeerd).
- 22247 drivers voor de PVR-250 (mce_1.18.021.22247.zip), waarbij windows de encoder-16 variant eruit pikt als geschikt voor mijn hardware. Klopt dat?
De PVR kaart heeft z'n eigen IRQ (10) en ik heb APCI en PnP OS in de BIOS uitstaan.
Vast bedankt
Dat is goed nieuws, is het een 9800 aiw? Zo, ja wat heb je allemaal geinstalleerd en in welke volgorde?Door Boris533 - zondag 24 oktober 2004 03:09
Zojuist "testversie" MCE2005 US geinstalleerd op mijn systeem met een AIW 9800Pro en werkt uitstekend. (Wilde er voor aanschaf eerst zeker van zijn dat MCE het volledig zou doen met een Ati AIW en Remote Wonder)
Loop alleen tegen het probleem (nouja, probleem) aan dat op een of andere manier de rechterkant van mijn het hoofdmenu net buiten mijn tv-beeld valt.
(Ben reeds met de resolutie bezig geweest maar dat mocht niet baten, ook in register geprobeert)
Ik zou het erg waarderen wanneer dit wordt uitgelegd.
[ Voor 6% gewijzigd door Spice op 24-10-2004 18:27 ]
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Toekomstig MCE Box
Duron 1600 Applebred
Twinmos DDR400 2 x 256 mb dual channel (Winbond)
Ecs K7VTA3
2 x Hitachi 160Gb 8mb
NEC-2500
Geforce II GTS/Pro 64 Mb
[Insert Toekomstig TV-Card hier]
Sblive 5.1! Platinum
DTT 2200
Een xx" Tv
.
Anoniem: 125023
* Welke TV Tuner kaart levert de beste beeldkwaliteit? (Ik denk aan de NVidia NVTV of de PVR-150/25/350 serie)
* Welke videokaart levert de beste beeldkwaliteit? (Beste TV-out, in composiet of SVideo)
* Zijn er kaarten bekend met een RGB uitgang? (om RGB scart te krijgen)
Ik begrijp goed dat het digitale gebeuren de aandacht trekt, maar voor een Home Theatre systeem is beeldkwaliteit toch cruciaal, niet?
Iemand ervaring op dit gebied??
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 125023 op 24-10-2004 18:30 ]
maakt niet uit, worden niet ondersteund door mceZijn er kaarten bekend met een RGB uitgang?
Het betreft idd een 9800 AIW, verder geen andere tv-kaarten.Spice schreef op 24 oktober 2004 @ 18:23:
[...]
Dat is goed nieuws, is het een 9800 aiw? Zo, ja wat heb je allemaal geinstalleerd en in welke volgorde?
Ik zou het erg waarderen wanneer dit wordt uitgelegd.
-Schone partitie
-MCE geinstalleerd
-Asus drivers (lan, intel chipset etc....)
-Windows update --- MCE rollup
-nieuwste Catalyst XP drivers van Ati.com gedownload
-MCE4.10kv (Kram's aangepaste versie van Catalyst 4.10) via xpmce.com gedownload (bittorrent)
Na opnieuw opstarten telkens naar MCE4.10kv\eHomeAIW\WMD_XP verwezen bij vragen naar nieuwe driver/nieuwe hardware gevonden
-NVDVD 4.00.29
-Remote wonder van Ati.com
-aangepaste layout voor Remote geinstalleerd
Klaar!
(Alleen nog het probleem dat bij fullscreen op mijn tv het beeld rechts een stukje wegvalt, zal wel aan mijn tv liggen)
Dit heeft niets met MCE te maken. Is iets wat een videokaart hardwarematig wel of niet ondersteund. Ik geloof dat er Ati kaarten zijn die RGB out hebben. Er zijn schema's op het internet te vinden om zelf voor deze kaarten een RGB scart kabel maken.
Een handig setje utilities om te controleren of je systeem aan de eisen voldoet om MCE 2005 te draaien.
http://www.microsoft.com/...8045ca29cd&DisplayLang=en
Zag hier: http://www.evga.com/articles/public.asp?AID=219 een leuke set, geen id of't ook PAL is enzo, moet nog ff verder bekijken, en of het zowiezo in NL te verkrijgen is...Anoniem: 125023 schreef op 24 oktober 2004 @ 18:28:
Ik wil nog even voortborduren op _XipHiaS_'s vraag. Ik heb namelijk nog een toevoeging:
* Welke TV Tuner kaart levert de beste beeldkwaliteit? (Ik denk aan de NVidia NVTV of de PVR-150/25/350 serie)
* Welke videokaart levert de beste beeldkwaliteit? (Beste TV-out, in composiet of SVideo)
Ik begrijp goed dat het digitale gebeuren de aandacht trekt, maar voor een Home Theatre systeem is beeldkwaliteit toch cruciaal, niet?![]()
Durandal Heb jij die NVTV ergens in NL te koop gezien?
Weet iemand of de 6600(GT) van nVIDIA nog als personal cinema uit gaat komen, en ook in AGP?
[ Voor 11% gewijzigd door _XipHiaS_ op 24-10-2004 19:49 ]
Yeah right, ik lul uit mijn nek, als je nu iets serieus neemt lees jezelf in. Als je mij een beetje kent dan weet je dat ik nooitiets zeg zonder dat ik iets zeker weet (ik zoek het gewoon uit).\Ik heb al 3 mce systemen gebouwd, ik heb zelf de meest fantastische tv-out kaart die er bestaat een matrox g550 met een rgb-uitgang (helaas niet bruikbaar met mce en daarom te koop op de fp).
Ik weet ook nix van ati's met rgb but that's beside the question. De vraag van Durandal heb ik correct beantwoord, bij het instellen van mce moet je kiezen op wat voor beel-outpiut je werkt, je kan niet RGB kiezen.
Dus ga aub ergens anders zwetsen.
Yeah right, ik lul uit mijn nek, als je nu iets serieus neemt lees jezelf in. Als je mij een beetje kent dan weet je dat ik nooit iets zeg zonder dat ik iets zeker weet (ik zoek het gewoon uit of probeer het zelf).Ik heb al 3 mce systemen gebouwd, ik heb zelf de meest fantastische tv-out kaart die er bestaat een matrox g550 met een rgb-uitgang (helaas niet bruikbaar met mce en daarom te koop op de fp).menaze schreef op 24 oktober 2004 @ 19:10:Dit heeft niets met MCE te maken. Is iets wat een videokaart hardwarematig wel of niet ondersteund. Ik geloof dat er Ati kaarten zijn die RGB out hebben. Er zijn schema's op het internet te vinden om zelf voor deze kaarten een RGB scart kabel maken
Ik weet ook nix van ati's met rgb but that's beside the question. De vraag van Durandal heb ik correct beantwoord, bij het instellen van mce moet je kiezen op wat voor beel-output je werkt, je kan niet RGB kiezen.
[ Voor 22% gewijzigd door Spice op 24-10-2004 19:53 ]
menaze schreef op 24 oktober 2004 @ 19:10:
Dit heeft niets met MCE te maken. Is iets wat een videokaart hardwarematig wel of niet ondersteund. Ik geloof dat er Ati kaarten zijn die RGB out hebben. Er zijn schema's op het internet te vinden om zelf voor deze kaarten een RGB scart kabel maken.
Volgens mij heeft ATI dat voornamelijk, maar da's component out (Y,Cb,Cr), geeft een erg mooie beeldkwaliteit, alleen in NL hebben nog heel weinig apparaten een aansluiting hiervoor. Verder heeft alleen de Leadtek A380 een nVIDIA kaartje(FX5950) zo'n component uit zover ik weet.Spice schreef op 24 oktober 2004 @ 19:48:
Yeah right, ik lul uit mijn nek, als je nu iets serieus neemt lees jezelf in. Als je mij een beetje kent dan weet je dat ik nooitiets zeg zonder dat ik iets zeker weet (ik zoek het gewoon uit).\Ik heb al 3 mce systemen gebouwd, ik heb zelf de meest fantastische tv-out kaart die er bestaat een matrox g550 met een rgb-uitgang (helaas niet bruikbaar met mce en daarom te koop op de fp).
Ik weet ook nix van ati's met rgb but that's beside the question. De vraag van Durandal heb ik correct beantwoord, bij het instellen van mce moet je kiezen op wat voor beel-outpiut je werkt, je kan niet RGB kiezen.
[ Voor 25% gewijzigd door _XipHiaS_ op 24-10-2004 20:06 ]
Ik had MCE op een 10GB schijf geinstalleerd om het een en ander te testen en zodat ik een dual boot had. Is die schijf net gecrashed
Kan ik hem weer installeren.... hoe zit het dan eigenlijk met de activatie? Gaat dat nog werken?
ff editten en wat erboven staat ookVolgens mij heeft ATI dat voornamelijk, maar da's component out, geeft erg mooi beeldkwaliteit, alleen in NL hebben nog heel weinig apparaten een aansluiting hiervoor. Verder heeft alleen de Leadtek A380 (FX5950) zo'n component uit zover ik weet
[ Voor 3% gewijzigd door Spice op 24-10-2004 19:55 ]
Kabel geheel links is component video (Y,Cb,Cr), http://img.hexus.net/v2/g...pro/images/bundle_big.jpg.Spice schreef op 24 oktober 2004 @ 19:55:
[...]
ff editten en wat erboven staat ookwant dit snap ik niet
Ik heb zelf pas de Asus 6600 DV-256 Mb gekocht, ik had eerder andere kaarten geprobeerd maar deze heeft echt een super TV-out, zelfs een component uit. Daarbij heeft deze kaart full support voor HDTV. Ik kan het je aanraden dus.Anoniem: 125023 schreef op 24 oktober 2004 @ 18:28:
Ik wil nog even voortborduren op _XipHiaS_'s vraag. Ik heb namelijk nog een toevoeging:
Ik begrijp goed dat het digitale gebeuren de aandacht trekt, maar voor een Home Theatre systeem is beeldkwaliteit toch cruciaal, niet?![]()
Over TV kaart, iedereen heeft over Hauppage kaarten, die zijn opzich gewoon goed, vergeet de NVTV die heeft slechte beeld kwaliteit, dat heeft aantal testen uitgewezen. Ik plaats van Hauppage kan je ook kijken naar de Leadtek PVR2000 is veel beter dan Hauppage PVR-150/250/350. Check de specs zou ik zeggen.
http://www.leadtek.nl/nts...subject=WinFast%20PVR2000
[ Voor 5% gewijzigd door Shift op 24-10-2004 20:09 ]
Aha, snap het, je kan dat wel kiezen in het mce2005 menu bij beeldapparaten.Kabel geheel links is component video (Y,Cb,Cr), http://img.hexus.net/v2/g...pro/images/bundle_big.jpg.
Goede info, inderdaad er zijn niet veel apparaten die dit aankunnen.
Ik had het over een RGB-output van een vga-videokaart, in mijn geval een matrox 550 met een scartkabel als rgb-output, dit ondersteund mce dus niet!
Misschien een idee om op te nemen in de openingspost.
Ik heb dit trouwens (geen rgb-ondersteuning) opgemerkt als een ernstige tekortkoming bij een systeem dat gebruikt maakt van een standaard televisie in combinatie met mce tijdens een ms mce-bijeenkomst. Dit werd door de spreker erkend maar direct onder de tafel geschoven.
Het is gewoon mogelijk hoor met MCE om via RGB te werken dmv een vga->RGB scart kabel. Dat heeft niets met MCE te maken maar met je videokaart. Bij de wizard van MCE kan je dan gewoon VGA kiezen. Je hebt wel een compatible videokaart nodig en een tooltje om je resolutie enz. goed in te stellen zoals powerstrip. De reden dat je matrox niet werkt met MCE heeft niets te maken met de RGB, maar met het gebrek aan geheugen en DirectX 9 functies.Spice schreef op 24 oktober 2004 @ 19:50:
[...]
Yeah right, ik lul uit mijn nek, als je nu iets serieus neemt lees jezelf in. Als je mij een beetje kent dan weet je dat ik nooit iets zeg zonder dat ik iets zeker weet (ik zoek het gewoon uit of probeer het zelf).Ik heb al 3 mce systemen gebouwd, ik heb zelf de meest fantastische tv-out kaart die er bestaat een matrox g550 met een rgb-uitgang (helaas niet bruikbaar met mce en daarom te koop op de fp).
Ik weet ook nix van ati's met rgb but that's beside the question. De vraag van Durandal heb ik correct beantwoord, bij het instellen van mce moet je kiezen op wat voor beel-output je werkt, je kan niet RGB kiezen.
Ik heb 'm al eens opnieuw moeten installeren en ik had geen problemen om 'm een tweede keer te activeren.Redje schreef op 24 oktober 2004 @ 19:52:
Hij is weer fijn.
Ik had MCE op een 10GB schijf geinstalleerd om het een en ander te testen en zodat ik een dual boot had. Is die schijf net gecrashed![]()
Kan ik hem weer installeren.... hoe zit het dan eigenlijk met de activatie? Gaat dat nog werken?
klopt dus, lees mijn vorige mail en dan zitten we op 1 lijnHet is gewoon mogelijk hoor met MCE om via RGB te werken dmv een vga->RGB scart kabel. Dat heeft niets met MCE te maken maar met je videokaart. Bij de wizard van MCE kan je dan gewoon VGA kiezen. Je hebt wel een compatible videokaart nodig en een tooltje om je resolutie enz. goed in te stellen zoals powerstrip. De reden dat je matrox niet werkt met MCE heeft niets te maken met de RGB, maar met het gebrek aan geheugen en DirectX 9 functies.
Klopt, zou naast Matrox ook geen andere kaart weten met RGB. Maar denk dat het komt dat Matrox geen DX9 kaart is dat niet alles ondersteund wordt? Was Maxtor niet DX7 max, of zit ik er weer naast?Spice schreef op 24 oktober 2004 @ 20:04:
[...]
Aha, snap het, je kan dat wel kiezen in het mce2005 menu bij beeldapparaten.
Goede info, inderdaad er zijn niet veel apparaten die dit aankunnen.
Ik had het over een RGB-output van een vga-videokaart, in mijn geval een matrox 550 met een scartkabel als rgb-output, dit ondersteund mce dus niet!
Misschien een idee om op te nemen in de openingspost.
Ik heb dit trouwens (geen rgb-ondersteuning) opgemerkt als een ernstige tekortkoming bij een systeem dat gebruikt maakt van een standaard televisie in combinatie met mce tijdens een ms mce-bijeenkomst. Dit werd dor de spreker erkent maar direct onder de tafel geschoven.
precies.... dit bedoelde ik dus ook.SoLiS schreef op 24 oktober 2004 @ 20:05:
[...]
Het is gewoon mogelijk hoor met MCE om via RGB te werken dmv een vga->RGB scart kabel. Dat heeft niets met MCE te maken maar met je videokaart. Bij de wizard van MCE kan je dan gewoon VGA kiezen. Je hebt wel een compatible videokaart nodig en een tooltje om je resolutie enz. goed in te stellen zoals powerstrip. De reden dat je matrox niet werkt met MCE heeft niets te maken met de RGB, maar met het gebrek aan geheugen en DirectX 9 functies.
Dat klopt helemaal, ik ben geen marktetingdeskundige en draag matrox een warm hart toe maar hier missen ze de boot. Daarintegen springt hauppauge briljant op de mce-boot (heb 2x een hauppauge gehad en ben er geen grote fan van) en kunnen enmasse hun mce-kaartjes kwijt, dat is nu marketingKlopt, zou naast Matrox ook geen andere kaart weten met RGB. Maar denk dat het komt dat Matrox geen DX9 kaart is dat niet alles ondersteund wordt? Was Maxtor niet DX7 max, of zit ik er weer naast?
[ Voor 8% gewijzigd door Spice op 25-10-2004 14:12 ]
Deze speciale kabel samen met het programma Powerstrip zorgen voor een FANTASTISCH mooi scherp beeld. Alsof je naar een LCD televisie kijkt met een DVI ingang. Zelfs beter als met de Matrox G400 op RGB
Ik heb het met behulp van de volgende site voor elkaar gekregen: http://www.idiots.org.uk/vga_rgb_scart/
Hier vind je een gedetailleerde beschrijving met foto's en schema's. Voor iemand die een klein beetje kan solderen heel goed te doen.
Kijk ook eens op deze link waar het besproken is: RGB-scart met een HTPC
Met het ATI menu kun je shortkey's aanmaken om te wisselen tussen TV via VGA en je eigen PC.
Je hebt hier wel een moderne televisie voor nodig die en RGB aankan via een scart ingang en 100HZ is zodat het beeld mooi stil blijft. Maar dan is dit echt een ideale combinatie voor een "budget" htpc.
WOW! dit wil ik al heeel lang!Mediacj schreef op 24 oktober 2004 @ 20:43:
Ik heb vandaag mijn Sapphire Radeon 9520 via een aangepaste scartkabel op mijn normale matchline philips tv aangesloten via de VGA poort van de Radeon met RGB output.
Deze speciale kabel samen met het programma Powerstrip zorgen voor een FANTASTISCH mooi scherp beeld. Alsof je naar een LCD televisie kijkt met een DVI ingang. Zelfs beter als met de Matrox G400 op RGB
Ik heb het met behulp van de volgende site voor elkaar gekregen: http://www.idiots.org.uk/vga_rgb_scart/
Hier vind je een gedetailleerde beschrijving met foto's en schema's. Voor iemand die een klein beetje kan solderen heel goed te doen.
Kijk ook eens op deze link waar het besproken is: RGB-scart met een HTPC
Met het ATI menu kun je shortkey's aanmaken om te wisselen tussen TV via VGA en je eigen PC.
Je hebt hier wel een moderne televisie voor nodig die en RGB aankan via een scart ingang en 100HZ is zodat het beeld mooi stil blijft. Maar dan is dit echt een ideale combinatie voor een "budget" htpc.
mag ik vragen, of je die kabels ook in de winkel kunt kopen??
Heb je al beeld vanaf de POST, of krijg je pas in het OS beeld. Want als ik strax de PC bij de TV heb wil ik niet telkens een monitor aansjouwen als ik in het BIOS moet zijnedgarf28 schreef op 24 oktober 2004 @ 20:48:
[...]
WOW! dit wil ik al heeel lang!
mag ik vragen, of je die kabels ook in de winkel kunt kopen??
zou ik deze kabel ook daarvoor kunnen gebruiken??Mediacj schreef op 24 oktober 2004 @ 20:49:
Zover ik weet zijn die niet te koop.
http://www.pcu.nl/N_frame...www.pcu.nl/N_art_147.html
Tijdens het booten heb je wel beeld maar dat verspringt(Met RGB-VGA) met s-video weet ik het niet._XipHiaS_ schreef op 24 oktober 2004 @ 21:17:
[...]
Heb je al beeld vanaf de POST, of krijg je pas in het OS beeld. Want als ik strax de PC bij de TV heb wil ik niet telkens een monitor aansjouwen als ik in het BIOS moet zijn? Hoewel, anders kan ik daarvoor natuurlijk de s-video pakken en omschakelen
. Ik ben zelf nVIDIA's gewend, geven recente ATI's ook al weer vanaf het BIOS op de s-video aansluiting?
Pas na het starten van XP krijg je fatsoenlijk beeld. Je kunt natuurlijk wel VNC gebruiken maar dat helpt je in dit geval niet.
Nee dat is een andere kabel. Is wel handig om als basis te gebruiken en dan zelf omsolderen, alhoewel redelijk duur volgens mij.edgarf28 schreef op 24 oktober 2004 @ 21:41:
[...]
zou ik deze kabel ook daarvoor kunnen gebruiken??
http://www.pcu.nl/N_frame...www.pcu.nl/N_art_147.html
Het valt best mee hoor het solderen.
Je kunt trouwens beter losse onderdelen kopen dat werkt veel handiger. Deze kabel is helemaal dicht. Losse onderdelen (vga aansluiting en scart) zet je veel handiger in elkaar.
[ Voor 89% gewijzigd door Spider.007 op 24-10-2004 22:38 ]
Psst, gebruik jij de edit knop eens
Trouwens, ik wil wel een goede PC aanschaffen voor MCE enzo, maar ik vind het zonde om hem alleen daarvoor te gebruiken. Ik wil dus ook goed kunnen gamen en het gamen en MCE goed gescheiden te houden (dual-boot ofzo).
Kan ik gewoon een 64-bit systeem gebruiken? Ik heb nog niemand gehoord over problemen, maar werkt het dan ook vloeiend enzo?
Er komt begin volgend jaar een TV-tuner met 2 aansluitingen op de markt zoals ik heb gelezen, ik heb dus maar 1 PCI-slot nodig. Daar moet ik wel rekening mee houden want voor de rest moet het moederbord wel een beetje op de toekomst gericht zijn. Is dit zo een beetje mogelijk, of werkt het alleen goed / vloeiend op een 32-bit structuur?
Je hebt helemaal gelijk maar ik kon de edit knop niet vinden

Het rode potlood op papier zag ik niet meer totdat ik mijn banner/popupblocker etc weer uitgezet heb toen verscheen het weer
[ Voor 16% gewijzigd door Mediacj op 24-10-2004 22:33 ]
Ik heb het even voor je bij elkaar gevoegd. Je bent bekend met het feit dat we bannerblockers niet waarderen op GoT aangezien de kosten voor het forum daarvan worden betaald?Mediacj schreef op 24 oktober 2004 @ 22:32:
[...]
Je hebt helemaal gelijk maar ik kon de edit knop niet vinden![]()
Het rode potlood op papier zag ik niet meer totdat ik mijn banner/popupblocker etc weer uitgezet heb toen verscheen het weer
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
Ik had deze gewoon bij mijn 9800 AIW zitten?!?

Of is dit alleen een HDTV kabel?
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 76512 op 24-10-2004 23:23 ]
Anoniem: 125023
Spice, Welke windows XP Video Decoder checkup utility is dat?quote:
Spice hoe heb je het voor elkaar gekregen dan ik heb ook al met leadtek gemailt maar die konden mijn ook niet verder helpen.
Ik heb ook een Leadtek Winfast PVR2000
ja hoor.
Achteraf heel erg simpel. Ik heb mce geinstalleerd, ati-mce-drivers (voor mijn 9600se) en toen de nvidia-drivers voor mijn mobo die mce niet zelf herkende. Vervolgens de windows XP Video Decoder checkup utility installeren.
Toen nog 4.0.29 nvidiadecoder en nvdvd 2.55 (volgens mij kan het ook zonder deze 2). Toen restore-point gemaakt en gaan klooien.
Dit werkte: de leadcd laten auto-starten alles installeren ook de 4 niet-gecertificeerde drivers. dan komt er een reboot en gaat de pc verder met het opname spul van leadtek zelf, gewoon door laten gaan en mediacodecs etc. (2x een installatie) ook installeren, let op bij de vraag alles vervangen of alleen de oudere alleen de oude kiezen. Dan in de windows XP Video Decoder checkup utility de leadtek decoder kiezen ondanks de rode balletjes met witte kruisjes en voila alles werkt .
Ondertussen zeurt windows zelf om drivers, die uitklikken, niks laten zoeken en/of installeren alleen de cd gebruiken.
Heb je na deze procedure nog dingen 'scheef' zitten in apparaatbeheer, of is alles nu goed geinstalleerd?
Verder (nog) problemen met deze kaart?
Heb je met deze kaart (of andere kaarten) trouwens nog speciale MCE drivers nodig?
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 125023 op 25-10-2004 02:05 ]
.
Dat lijkt wel een BNC kabel wat via de tv-out op een monitor(HDTV?) aansluit. Nee dat is volgens mij een heel ander verhaal. Je hebt namelijk naast RGB ook een sync lijn nodig.Anoniem: 76512 schreef op 24 oktober 2004 @ 23:21:
Wat is er zo speciaal aan die RGB kabel?
Ik had deze gewoon bij mijn 9800 AIW zitten?!?
[afbeelding]
Of is dit alleen een HDTV kabel?
[ Voor 9% gewijzigd door Mediacj op 25-10-2004 09:16 ]
Je hebt naast een videokaart (zoals bijvoorbeeld de Radeon 9250) ook een PVR kaart nodig om de tv beelden te ontvangen en te capturen.MJ85 schreef op 25 oktober 2004 @ 02:53:
hmm, als ik dit zo lees is het voordeliger om een R9250 Aan te schaffen dan bv een pvr150 zijnde dat de functionaliteit toch hetzelfde is. Correct me if i'm wrong
Idd, de Radeon 9250 is een "low budget" videokaart die prima geschikt is voor MCE. De PVR 150 MCE is een acceptabele TV-kaart voor MCE. Het zijn dus 2 losse onderdelen.Mediacj schreef op 25 oktober 2004 @ 07:46:
[...]
Je hebt naast een videokaart (zoals bijvoorbeeld de Radeon 9250) ook een PVR kaart nodig om de tv beelden te ontvangen en te capturen.
Videokaart 69,= euro. PVR 150 MCE 79,= euro.
AMD 64 3000+
1GB Twinmos geheugen
200 GB Sata
200 GB IDE
DVD Spelertje
wat ik nog nodig heb:
TV kaart (liefst dual tuner) (hardware mpeg2 is een must)
Videokaart met tv out: liefst goedkoop
Wat er nog meer draait op deze bak: newsleecher + quickpar + winrar + clonedvd3
(dit zijn de programma's die het meeste van de bak vragen
Mijn vragen:
ATI PC Remote I <-- iemand een tut om deze onder MCE2005NL te laten werken
Welke tv kaart?
Welke videokaart met tv out ( scart?)
Gaat deze bak et wel trekken zonder schokkend beeld?
-=-=-=-=-=-=-=-=-=- EDIT: -=-=-=-=-=-=-=-=-=-
*Reactie op shift, ik ben idd al het topic aan het lezen maar mijn vragen worden niet echt duidelijk hier in beantwoord:
Bijvoorbeeld:
Durandal's vraag over Leadtek PVR2000 of het mooier beeld geeft dan die PVR*50 kaartjes:
Iemand screens? liefst stukje film?
Zal mijn PC et wel gaan trekken? <-- geen antwoord echt kunnen vinden.. (hoeveel proc kracht heeft die pvr2000 nodig?
Videokaart zal ik zelf op zoek gaan? mischien een kleine suggestie?
[ Voor 31% gewijzigd door xtr3me op 25-10-2004 12:16 ]
Al je vragen kan je zelf beantwoorden door de openingspost te lezen, en deze topic door te lezen.xtr3me schreef op 25 oktober 2004 @ 10:49:
Ik zit er ook over na te denken,... een htpc'tje neer te zetten,.. net een nieuwe server bak gekocht die daar mooi voor kan dienen:
AMD 64 3000+
1GB Twinmos geheugen
200 GB Sata
200 GB IDE
DVD Spelertje
wat ik nog nodig heb:
TV kaart (liefst dual tuner) (hardware mpeg2 is een must)
Videokaart met tv out: liefst goedkoop
Wat er nog meer draait op deze bak: newsleecher + quickpar + winrar + clonedvd3
(dit zijn de programma's die het meeste van de bak vragen
Mijn vragen:
ATI PC Remote I <-- iemand een tut om deze onder MCE2005NL te laten werken
Welke tv kaart?
Welke videokaart met tv out ( scart?)
Gaat deze bak et wel trekken zonder schokkend beeld?
Anoniem: 83518
PVR 150 MCE voor 79 euro ??? WAAR?Bolk schreef op 25 oktober 2004 @ 10:44:
[...]
Idd, de Radeon 9250 is een "low budget" videokaart die prima geschikt is voor MCE. De PVR 150 MCE is een acceptabele TV-kaart voor MCE. Het zijn dus 2 losse onderdelen.
Videokaart 69,= euro. PVR 150 MCE 79,= euro.
http://www.perfectsystems...p?productgroep=Tv-kaarten
maar wel onbekende levertijd. Maar ik zie nu dat zij in Oldenzaal zitten. Dat is mooi, kan ik em mooi ophalen als ze em hebben.
[ Voor 28% gewijzigd door MaximusTG op 25-10-2004 11:34 ]
Computerland, de Amity 2.
DVD op fullscreen zonder haperingen...
MP3, Video, tv-gids allemaal ok, maar...
bij het kijken/opnemen van tv heb ik wel beeld, maar ik mis de rechterkant van het scherm, zowel op de monitor, als op de TV. Aangezien het alleen de rechterkant is, leek het mij niks met breedbeeld/4:3 te maken te hebben, maar waar wel mee?
Via instellingen in MC kom ik geen instellingen tegen, waar ik dit kan verhelpen, want dat filmpje om de instellingen door te nemen, speelt prima af in fullscreen. Iemand een idee?
Config:
Club Geforce 4 MX, 128 DDR en TV-out
Hauppauge 150 MCE (Amity2)
1024 MB memory
2,4 Ghz Pro.
Heb hier 4.00.29 draaien, maar die vertikt het om DD/DTS uit te poepen: Hij veranderd alles in PCM 16bit stereo!

Whatever!
[ Voor 255% gewijzigd door Sir Dancelot op 25-10-2004 13:18 ]
Whatever!
En als je later nog wat vergeten bent aan je post toe te voegen, kun je ook het

Edit: Oh, die ken je dus al
[ Voor 10% gewijzigd door MaximusTG op 25-10-2004 13:16 ]
http://www.hp.com/hpinfo/...4/declaunch/products.html
Nieuwe machines van HP met werkelijk alles erop en eraan.
zie de z540 en z545
Voorlopig nog alleen als NTSC maar PAL zou volgen
ERG MOOI speeltje
Compjoeters... hu?
Anoniem: 73057
Is een Scart aansluiting voldoende? Is S-video een betere oplossing?
Ik heb een phillips breedbeeld 72CM 100 Hertz. Alleen Scart en S-video aansluiting. Is het de moeite waard om WMCE hierop aan te sluiten?
Ik zou graag wel eens screenshots willen zien tussen het verschil met een reguliere TV en een LCD. Ik heb ooit mijn videokaart op mijn TV aangesloten maar dat vond ik echt een vreselijk slechte beeldkwaliteit. Het zal wel te maken hebben met mijn TVout die waarschijnlijk niet zo goed is.
dus even voor de duidelijkheid: PVER150_MCE = Amitiy 2 ???
En deze kaart is neem ik aan ook gewoon te gebruiken met "normale" software onder XP zelf ?
[ Voor 78% gewijzigd door Tranzy op 25-10-2004 13:28 ]
Ik heb ook een leuke computer..
Dit topic is gesloten.