Dit vroeg ik me ook al af, natuurlijk is het leuk om zelf zo'n MCE in elkaar te hobbyen, maar ik zie nog weinig kant & klaar MCE's. Enig idee van de prijzen?
De TVout is bij alle videokaarten bagger. Ze investeren nog wel miljoenen in 3d, maar tv out componenten ontwerpen die een standalone DVD speler evenaren ho maar. Daarom heb ik zelf een MAtrox g400 erin zitten. Alleen jammer dat ie opeens sinds 2005 niet meer ondersteund wordt.
Ignorance is bliss!! (- The Matrix)
Die utility staat in de openingspost. Ik zal de link nog een x geven: http://www.microsoft.com/...7e6ade9fcb&displaylang=enSpice, Welke windows XP Video Decoder checkup utility is dat?
Heb je na deze procedure nog dingen 'scheef' zitten in apparaatbeheer, of is alles nu goed geinstalleerd?
Verder (nog) problemen met deze kaart?
Heb je met deze kaart (of andere kaarten) trouwens nog speciale MCE drivers nodig?
Alles staat goed in apparaatbeheer.
Ik heb soms een spontane reset wanneer ik aan het klooien ben in de televisiegids maar dit heeft volgens mij niks te maken met de videokaart bovendien werk ik met een overgeklokt systeem waarvan ik de grenzen nog aan het opzoeken ben.
Je hebt volgens mij geen speciale mce-driver nodig (staan ook niet op de site van leadtek.) Ik heb dus de bijgeleverde cd gebruikt. 1 ding is mij nog niet helemaal duidelijk trouwens. De kaart die gekocht heb, heb ik besteld als oem-versie ik heb echter een retailkaart gekregen, officieel zou die niet werken onder mce2005 maar bij mij dus wel. Ik wacht nog altijd op antwoord van leadtek.nl, die willen wel graag info van je maar zijn niet scheutig met het verstrekken van info van hun kant. (ik wil weten wat de (fysieke) verschillen zijn tussen een pvr2000 oem en pvr2000 retail.)
De beeldkwaliteit vind ik goed voor zover ik dit kan beoordelen. In ieder geval beter dan mijn 9800 SE AIW en veel beter dan de kaart die paradigit in UItrecht voor hun demo mce-pc gebruikt. Ik weet nog niet wat ze gebruiken maar waarschijnlijk een hauppauge.
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Er is wel een alternatief voor de Matrox G400(had ik zelf ook met MCE 2004) namelijk een radeon videokaart met vervolgens de VGA-RGB-Scart truuk in combinatie met Powerstrip (zie mijn post verderop terug).cramwinckel schreef op 25 oktober 2004 @ 13:27:
De TVout is bij alle videokaarten bagger. Ze investeren nog wel miljoenen in 3d, maar tv out componenten ontwerpen die een standalone DVD speler evenaren ho maar. Daarom heb ik zelf een MAtrox g400 erin zitten. Alleen jammer dat ie opeens sinds 2005 niet meer ondersteund wordt.
Verder geeft mijn sapphire radeon 9250 ook prima beeld via de s-video uitgang.
ja de 540 zou rond de 1499 dollar kostenServor schreef op 25 oktober 2004 @ 13:26:
[...]
Dit vroeg ik me ook al af, natuurlijk is het leuk om zelf zo'n MCE in elkaar te hobbyen, maar ik zie nog weinig kant & klaar MCE's. Enig idee van de prijzen?
de 545 ongeveer 1999 !! SLIK

Compjoeters... hu?
Wat dacht je hiervan dan?Servor schreef op 25 oktober 2004 @ 13:26:
[...]

reviews: Windows Media Center Edition 2005: de hardware
Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Dankje, had ik gemist. Wat een prijzen!MaximusTG schreef op 25 oktober 2004 @ 13:38:
[...]
Wat dacht je hiervan dan?![]()
:
reviews: Windows Media Center Edition 2005: de hardware
Hier staat die nieuwe HP nog niet bij 
hier nog een linkje naar tom
http://www.tomshardware.com/hardnews/20041013_103530.html
hier nog een linkje naar tom
http://www.tomshardware.com/hardnews/20041013_103530.html
Compjoeters... hu?
In dat artikel zie ik een MMC van Time, dat op een Via 1,3Ghz zou draaien?! Is dat niet ver beneden de maat? Ik heb zelf namelijk een 1Ghz Epia, maar daar durf ik het niet echt op te draaien...
Ik vraag af of die specs wel nodig zijn
Op mijn gewone pc (amd 1400 met 512mb) werkt het goed.
Jammer dat mijn asus tv kaart het niet doet onder MCE2005
Indien met mpeg2 hardware decoder is het systeem al helemaal niet meer zo belast.
Volgens mij werkt het ook op een 1ghz.
Vroegah was dat ook genoeg om een mp3, dvd of avi af te spelen *
*doorhalen wat onzin is
Op mijn gewone pc (amd 1400 met 512mb) werkt het goed.
Jammer dat mijn asus tv kaart het niet doet onder MCE2005
Indien met mpeg2 hardware decoder is het systeem al helemaal niet meer zo belast.
Volgens mij werkt het ook op een 1ghz.
Vroegah was dat ook genoeg om een mp3, dvd of avi af te spelen *
*doorhalen wat onzin is
Compjoeters... hu?
Ik heb het met veel interesse gelezen, ik heb mijn matrox eruit moeten doen vanwege mce2005 en nu een sapphire 9600se, ik gebruik de s-video-out en met de aiwbox gekoppeld aan de scart van mij tv, mijn vraag is hoeveel beter is de oplossing met de zelf gesoldeerde kabel met powerstrip dan het gebruiken van de s-video?Er is wel een alternatief voor de Matrox G400(had ik zelf ook met MCE 2004) namelijk een radeon videokaart met vervolgens de VGA-RGB-Scart truuk in combinatie met Powerstrip (zie mijn post verderop terug).
Verder geeft mijn sapphire radeon 9250 ook prima beeld via de s-video uitgang.
Just call me angel of the morning, angel. Just touch my cheek before you leave me, baby. Just call me angel of the morning, angel.
Ikzelf heb de G550. Ik heb MCE 2005 nog niet geïnstalleerd, maar ik vraag me nu af of dit wel nut heeft. Onder MCE 2004 doet ie het verder prima!!! Weet iemand of de Matrox G550 ondersteund wordt door MCE 2005??cramwinckel schreef op 25 oktober 2004 @ 13:27:
Alvast bedankt
Ik gebruikte zelf eerst een G450, niet met MCE maar met myHTPC op XP.
Vergeleken met de Radeon 9250 die ik nu gebruik is de Matrox echt traag.
Als ik m'n scherm ging klonen was de kloon erg schokkerig, nu met de Radeon zie je het verschil niet.
Vergeleken met de Radeon 9250 die ik nu gebruik is de Matrox echt traag.
Als ik m'n scherm ging klonen was de kloon erg schokkerig, nu met de Radeon zie je het verschil niet.
Het verschil is echt heel groot!!Spice schreef op 25 oktober 2004 @ 14:09:
[...]
Ik heb het met veel interesse gelezen, ik heb mijn matrox eruit moeten doen vanwege mce2005 en nu een sapphire 9600se, ik gebruik de s-video-out en met de aiwbox gekoppeld aan de scart van mij tv, mijn vraag is hoeveel beter is de oplossing met de zelf gesoldeerde kabel met powerstrip dan het gebruiken van de s-video?
Veel helderder, scherper en strakker beeld. Teksten op de desktop (buiten mce om) zijn goed te lezen. Ik was met de G400/RGB al verwend maar dit is toch echt beter.
Maar......je tv moet rgb over scart aankunnen en 100hz hebben anders is het beeld te onrustig.
Echt een aanrader voor radeon kaart bezitters die iets om de beeldkwaliteit geven.
Ik heb hier ook wel interrese in maar vertrouw mezelf nog niet echt dat ik dat ga solderenMediacj schreef op 25 oktober 2004 @ 14:56:
[...]
Het verschil is echt heel groot!!
Veel helderder, scherper en strakker beeld. Teksten op de desktop (buiten mce om) zijn goed te lezen. Ik was met de G400/RGB al verwend maar dit is toch echt beter.
Maar......je tv moet rgb over scart aankunnen en 100hz hebben anders is het beeld te onrustig.
Echt een aanrader voor radeon kaart bezitters die iets om de beeldkwaliteit geven.
Nee die doet het niet onder MCE 2005 wel onder MCE 2004.jswinkels schreef op 25 oktober 2004 @ 14:13:
[...]
Ikzelf heb de G550. Ik heb MCE 2005 nog niet geïnstalleerd, maar ik vraag me nu af of dit wel nut heeft. Onder MCE 2004 doet ie het verder prima!!! Weet iemand of de Matrox G550 ondersteund wordt door MCE 2005??
Alvast bedankt
Anoniem: 125023
Zeker weten dat je 100Hz moet hebben?[...]
(enfin, ik ga het toch proberen
OK, ik ben net dus even naar Rotterdam geweest (halfuurtje rijden) en er zitten daar in de Jonkerfransstraat 2 computerzaken naast elkaar:
* Computerland
* PCL-Computers
Eerst naar computerland, want daar zouden ze de Hauppauge PVR150-MCE verkopen, en ook de afstandsbediening. Helaas, de 150-MCE hadden ze wel maar verkopen ze alleen als setje met Win MCE2005 en de afstandsbediening (die AB hadden ze overigens niet op voorraadze). Volgens mij is dat verboden koppelverkoop. Misschien dat ze de TV kaart in amsterdam wel los verkopen, maar in RDam in ieder geval niet. Vreemd als je bedenkt dat het dezelfde keten is.
Gelukkig verkopen ze bij hun buren, PCL-Computers, de Hauppauge PVR150-MCE kaart wel, als je er de (nederlandse) afstandsbediening bij koopt.
PVR150-MCE, 69 Euro (!!!)
MCE 2005 Afstandsbed. NL, 45 Euro.
Ook is het mogelijk gelijk 2 x de 150-MCE + 1 AB te kopen.
Als je deze wilt halen bel dan eerst even op om het te reserveren of zo, want de hele handel kwam uit een laatje, en dat laadje was volgens mij niet zo groot
.
Wat is trouwens een goede & goedkope grafisch kaart (ati-radeon) zonder koelven (statische koeling) voor MCE 2005?
* Computerland
* PCL-Computers
Eerst naar computerland, want daar zouden ze de Hauppauge PVR150-MCE verkopen, en ook de afstandsbediening. Helaas, de 150-MCE hadden ze wel maar verkopen ze alleen als setje met Win MCE2005 en de afstandsbediening (die AB hadden ze overigens niet op voorraadze). Volgens mij is dat verboden koppelverkoop. Misschien dat ze de TV kaart in amsterdam wel los verkopen, maar in RDam in ieder geval niet. Vreemd als je bedenkt dat het dezelfde keten is.
Gelukkig verkopen ze bij hun buren, PCL-Computers, de Hauppauge PVR150-MCE kaart wel, als je er de (nederlandse) afstandsbediening bij koopt.
Als je deze wilt halen bel dan eerst even op om het te reserveren of zo, want de hele handel kwam uit een laatje, en dat laadje was volgens mij niet zo groot
.
Wat is trouwens een goede & goedkope grafisch kaart (ati-radeon) zonder koelven (statische koeling) voor MCE 2005?
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 125023 op 25-10-2004 16:21 ]
Mannen,
Heeft een van jullie aub even wat tips over onderstaande vraag?
Ik ben er bijna, maar kom niet verder...
Heeft een van jullie aub even wat tips over onderstaande vraag?
Ik ben er bijna, maar kom niet verder...
boefje79 schreef op 25 oktober 2004 @ 12:39:
Nou...het draait bijna helemaal goed...
DVD op fullscreen zonder haperingen...
MP3, Video, tv-gids allemaal ok, maar...
bij het kijken/opnemen van tv heb ik wel beeld, maar ik mis de rechterkant van het scherm, zowel op de monitor, als op de TV. Aangezien het alleen de rechterkant is, leek het mij niks met breedbeeld/4:3 te maken te hebben, maar waar wel mee?
Via instellingen in MC kom ik geen instellingen tegen, waar ik dit kan verhelpen, want dat filmpje om de instellingen door te nemen, speelt prima af in fullscreen. Iemand een idee?
Config:
Club Geforce 4 MX, 128 DDR en TV-out
Hauppauge 150 MCE (Amity2)
1024 MB memory
2,4 Ghz Pro.
Anoniem: 57620
Ik zou graag uit mijn opgenomen de reclame's knippen... nu heb ik al zitten googlen welk prog .dvr-ms files kan aanpassen maar heb nog niets nuttigs gevonden.
Iemand een idee???
Iemand een idee???
jup ikAnoniem: 57620 schreef op 25 oktober 2004 @ 16:32:
Ik zou graag uit mijn opgenomen de reclame's knippen... nu heb ik al zitten googlen welk prog .dvr-ms files kan aanpassen maar heb nog niets nuttigs gevonden.
Iemand een idee???
ga naar: www.xpmce.nl
registreer daar.... na een uurtje of 2 krijg je een 2e mailtje met login voor de downloadz en daar staat: DVR Edit
(ps source van inlog pagina uitlezen werkt ook)
Idd, dat is knap waardeloosAnoniem: 57620 schreef op 25 oktober 2004 @ 17:01:
huhuhandig die view source knop toch!
Zal programma eens gaan testen!
Cheers mate.
Ik ga vanavond eens spelen met het register en kijken of ik een tooltje kan bakken dat audio en video van elkaar kan scheiden mbt filters.
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Bolk en ADMINX: welke tv kaarten hebben jullie + willen jullie een screenshot van het tv beeld maken plzBolk schreef op 25 oktober 2004 @ 17:06:
[...]
Idd, dat is knap waardeloos
Ik ga vanavond eens spelen met het register en kijken of ik een tooltje kan bakken dat audio en video van elkaar kan scheiden mbt filters.
Ik heb nog even een foto kunnen maken van het 2e Mycom systeem (iTrendz):
zal em straks ff uploaden, het systeem draaide daar echt lekker en vooral het menu is strak en ook lekker snel ondanks 3d.
zal em straks ff uploaden, het systeem draaide daar echt lekker en vooral het menu is strak en ook lekker snel ondanks 3d.
[ Voor 47% gewijzigd door pretorian_nl op 25-10-2004 17:50 ]
Digital Media Junkie
Ik ga woensdag naar R'dam, ik woon in Middelburg, voor iemand uit de omstreken kan ik wel iets meenemen eventueel. Maar die 150-MCE is niet erg duur neeAnoniem: 125023 schreef op 25 oktober 2004 @ 16:18:
OK, ik ben net dus even naar Rotterdam geweest (halfuurtje rijden) en er zitten daar in de Jonkerfransstraat 2 computerzaken naast elkaar:
* Computerland
* PCL-Computers
Maar van de site xpmce.nl hoef je je dus niet te registreren. Je kan dus ook gewoon kijken waar die inlogpagine naar linkt
Anoniem: 11892
@Durandal
Net ook ff bij PCL geweest en inderdaad de kaartjes zijn alweer uitverkocht. Misschien dat er morgen eentje binnenkomt, maar die was ook alweer gereserveerd helaas
Vroeg me wel af wat er nou bij die 150MCE zit, want zover ik weet geen AB (geen probleem je koopt toch de MCE AB) maar zit er wel een fatsoenlijke doos en driver cd (en evt. live-tv software) bij of ook dat niet?
@Bobje
Misschien dat de 500MCE goedkoper is, maar die komt pas Q1 2005 uit, dus als je nu al goedkoop dual tuner wil hebben is 2x 150MCE best leuk natuurlijk
Net ook ff bij PCL geweest en inderdaad de kaartjes zijn alweer uitverkocht. Misschien dat er morgen eentje binnenkomt, maar die was ook alweer gereserveerd helaas
Vroeg me wel af wat er nou bij die 150MCE zit, want zover ik weet geen AB (geen probleem je koopt toch de MCE AB) maar zit er wel een fatsoenlijke doos en driver cd (en evt. live-tv software) bij of ook dat niet?
@Bobje
Misschien dat de 500MCE goedkoper is, maar die komt pas Q1 2005 uit, dus als je nu al goedkoop dual tuner wil hebben is 2x 150MCE best leuk natuurlijk
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 11892 op 25-10-2004 18:03 ]
Ik denk dat de PVR-500 (das toch die met 2 tuners) wel iets duurder zal zijn dan 140 euro.Bobje schreef op 25 oktober 2004 @ 17:52:
[...]
Ik ga woensdag naar R'dam, ik woon in Middelburg, voor iemand uit de omstreken kan ik wel iets meenemen eventueel. Maar die 150-MCE is niet erg duur nee. Ik weet alleen niet of 2x 69 euro goedkoper is dan de kaart die er aan gaat kopen met 2 tuners.
Maar van de site xpmce.nl hoef je je dus niet te registreren. Je kan dus ook gewoon kijken waar die inlogpagine naar linkt![]()
.
en ja, die "beveiliging" van xpmce.nl is zo brak, de link staat in de source, en zelfs de inlognaam en wachtwoord

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas
Ze hebben het al doorMaximusTG schreef op 25 oktober 2004 @ 18:01:
[...]
Ik denk dat de PVR-500 (das toch die met 2 tuners) wel iets duurder zal zijn dan 140 euro.
en ja, die "beveiliging" van xpmce.nl is zo brak, de link staat in de source, en zelfs de inlognaam en wachtwoord.
*Voor allen die deze source opent! De download sectie staat inderdaad open.
Dit is bewust gedaan om iedereen toch een goede ervaring te geven.
Het is wel fijn als je je toch wilt registreren op het forum! Hoe groter de community wordt hoe beter het is voor iedereen!*/

[ Voor 5% gewijzigd door Waypoint op 25-10-2004 18:43 ]
Ik ben bang van wel.Anoniem: 125023 schreef op 25 oktober 2004 @ 16:09:
[...]
Zeker weten dat je 100Hz moet hebben?
(enfin, ik ga het toch proberen)
Mijn philips 100hz TV heeft van die digitale truukjes waardoor je een veel stiller beeld krijgt. En dat is op de desktop goed te zien. Vooral als je digital scan of natural motion uitzet zie je het verschil heel duidelijk.
In de full screen GUI van MCE maakt het iets minder uit maar je zult het wel zien. Bij films kijken zal het wel meevallen denk ik.
[ Voor 9% gewijzigd door Mediacj op 25-10-2004 19:50 ]
Hehe, die heb ik gereserveerdAnoniem: 11892 schreef op 25 oktober 2004 @ 18:01:
@Durandal
Ik heb een 100Hz SOny TV met Aopen 6600-DV256 super TV out, inclusief full HDTV support. Hier onder paar pics, beste resultaat zie je uiteraard zelf op scherm.

[ Voor 35% gewijzigd door Shift op 25-10-2004 20:44 ]
Ja ik was er al bang voor...Anoniem: 11892 schreef op 25 oktober 2004 @ 18:01:
@Durandal
De PVR-150 MCE kwam compleet in een zilveren zakje, en de afstandsbediening in een 'boterhamzakje' compleet met handleiding van 4 pagina's A5... Echt OEM dus. Geen software. Wel batterijen bij de AB.
Anoniem: 11169
Ik kan dat asus "6600-DV256" kaartje nergens vinden, ik kan bovendien nog nergens goede info vinden welke kaart nu ultiem is.
De 3d prestaties vind ik niet boeiend.
Ik zou graag zelf de volgende opstelling willen maken:
VGA of DVI uitgang naar video projector
TV (s-vhs) naar TV (audio L+R)
Audio L+R naar versterker
AC3 of DTS digitaal naar surround set
Dit natuurlijk wel allemaal tegelijkertijd bruikbaar, maar apart te routen (geen geluid van de radio op de tv b.v.) .
Is het mogelijk om dit te doen (2 geluidskaarten bv) of wordt dit niet ondersteund?
Ik zou graag zelf de volgende opstelling willen maken:
Dit natuurlijk wel allemaal tegelijkertijd bruikbaar, maar apart te routen (geen geluid van de radio op de tv b.v.) .
Is het mogelijk om dit te doen (2 geluidskaarten bv) of wordt dit niet ondersteund?
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 11169 op 25-10-2004 20:42 . Reden: Typo ]
Sorry, het moest Aopen zijnAnoniem: 11169 schreef op 25 oktober 2004 @ 20:40:
Ik kan dat asus "6600-DV256" kaartje nergens vinden, ik kan bovendien nog nergens goede info vinden welke kaart nu ultiem is.
http://english.aopen.com..../vga/Aeolus6600-DV256.htm
Wat jij zegt kan zonder problemen, de kaart heeft dus DVI/Tv-out/Sub-D uitgang, je kan de DVI naar je beamer aansluiten.Ik zou graag zelf de volgende opstelling willen maken:
S-video uitgang naar je TV en de standaart 3.5mm jack sound output naar versterker en je S/PDIF naar je DTS receiver. Werkt prima.
[ Voor 46% gewijzigd door Shift op 25-10-2004 20:48 ]
Ziet er mooi uit, maare wat loopt dat scherm bol aan de zijkanten manShift schreef op 25 oktober 2004 @ 19:59:
[...]
Hehe, die heb ik gereserveerdIk had vandaag gebeld namelijk.
Ik heb een 100Hz SOny TV met Asus 6600-DV256 super TV out, inclusief full HDTV support. Hier onder paar pics, beste resultaat zie je uiteraard zelf op scherm.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Moet ik nog effe regelen, geen tijd gehad van al die driver gezoek en instellingen en opbouw_XipHiaS_ schreef op 25 oktober 2004 @ 20:44:
[...]
Ziet er mooi uit, maare wat loopt dat scherm bol aan de zijkanten man.
Hoi,
Ik heb mijn Mediacenter ook draaiende, met de Hauppauge amity 2 erin....Alleen nu heb ik een vraag...
Hoe kan je de ingangen van de amity 2 aanspreken onder MCE2005? En dan bedoel ik dus de SVHS of de composite ingang die op deze kaart zit...
Ik hoor het wel....
Ik heb mijn Mediacenter ook draaiende, met de Hauppauge amity 2 erin....Alleen nu heb ik een vraag...
Hoe kan je de ingangen van de amity 2 aanspreken onder MCE2005? En dan bedoel ik dus de SVHS of de composite ingang die op deze kaart zit...
Ik hoor het wel....

ik ook nog een vraag:
Kan ik voor het installeren mijn beide TV Kaarten op mijn moederboard priokken, of moet ik eerst installeren met een kaart, en dan de volgende kaart pas toevoegen?
Kan ik voor het installeren mijn beide TV Kaarten op mijn moederboard priokken, of moet ik eerst installeren met een kaart, en dan de volgende kaart pas toevoegen?
Maakt niets uit installeer eerst hardware en dan software. Update daarna je drivers voordat je MCE runt.Anoniem: 125023 schreef op 25 oktober 2004 @ 21:15:
ik ook nog een vraag:
Ik heb een MCE remote te veel als iemand interesse heeft mail me maar.
[ Voor 9% gewijzigd door Shift op 25-10-2004 21:37 ]
Anoniem: 40677
Hierbij nog een handvol links als je zelf aan de slag wil
Zelf een HTPC bouwen:
Firingsquad - Building a basis HTPC
HTPC News - Building a HTPC around $ 1000
Cellarcinemas - US leverancier van een kant en klare HTPC, met het hoe en waarom van bepaalde componenten
Mooie kasten
NL importeur DVine
Ahanix D5 Product Review op HTPC News
Asus - PunditR
Schermen, TV-kaarten, DVI, HDMI, connecties etc
Digitalconnection - How to connect your PC to your Digital/HDTV
Digiupdate - DVI, HDMI and HDCP – a Practical Guide
Amontillado - HTPC/DVCR & PVR 250/350
Digiupdate - Selecting a High Definition Display
Hoe maak je een stille HTPC
Build Silent PC - site dedicated over stille compontenten
Silent PC review - ook stil, veel reviews
MCE hardware eisen en WMV9
Wat heb je volgens MS nodig om HD WMV9 te kunnen spelen
HD WMV9 demo's
Nog meer HD WMV demo's
Zelf een HTPC bouwen:
Firingsquad - Building a basis HTPC
HTPC News - Building a HTPC around $ 1000
Cellarcinemas - US leverancier van een kant en klare HTPC, met het hoe en waarom van bepaalde componenten
Mooie kasten
NL importeur DVine
Ahanix D5 Product Review op HTPC News
Asus - PunditR
Schermen, TV-kaarten, DVI, HDMI, connecties etc
Digitalconnection - How to connect your PC to your Digital/HDTV
Digiupdate - DVI, HDMI and HDCP – a Practical Guide
Amontillado - HTPC/DVCR & PVR 250/350
Digiupdate - Selecting a High Definition Display
Hoe maak je een stille HTPC
Build Silent PC - site dedicated over stille compontenten
Silent PC review - ook stil, veel reviews
MCE hardware eisen en WMV9
Wat heb je volgens MS nodig om HD WMV9 te kunnen spelen
HD WMV9 demo's
Nog meer HD WMV demo's
Anoniem: 125049
Hallo,
ik heb zojuist MCE2005 op PC geinstalleerd alles is goed verlopen maar als ik Media Center op start en zeg maar 2/3 minuten gebruik dan verdwijnt langzaam de menu en de teksten in de menu vanzelf?
kan iemand me hiermee helpe?
ik heb zojuist MCE2005 op PC geinstalleerd alles is goed verlopen maar als ik Media Center op start en zeg maar 2/3 minuten gebruik dan verdwijnt langzaam de menu en de teksten in de menu vanzelf?
kan iemand me hiermee helpe?
Mensen die AC3filter willen gebruiken
Zou iemand voor mij iets kunnen testen? Ik denk dat ik het werkend heb (AC3filter), alleen ik heb geen boxen om te testen.
Start -> run -> regedit
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\CurrentVersion\Media Center\Service\Video
De PreferredMPEG2AudioDecoder veranderen in {A753A1EC-973E-4718-AF8E-A3F554D45C44}
De laatste RC van AC3filter moet geinstalleerd zijn.
Maak me blij
/edit: zelf getest met een headset. Het werkt!
Woeiiiiiiii. Ik ga morgen een tweaker proggen die dit soort dingen makkelijk kan veranderen.
Zou iemand voor mij iets kunnen testen? Ik denk dat ik het werkend heb (AC3filter), alleen ik heb geen boxen om te testen.
Start -> run -> regedit
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\CurrentVersion\Media Center\Service\Video
De PreferredMPEG2AudioDecoder veranderen in {A753A1EC-973E-4718-AF8E-A3F554D45C44}
De laatste RC van AC3filter moet geinstalleerd zijn.
Maak me blij
/edit: zelf getest met een headset. Het werkt!
Woeiiiiiiii. Ik ga morgen een tweaker proggen die dit soort dingen makkelijk kan veranderen.
[ Voor 16% gewijzigd door Bolk op 25-10-2004 22:40 ]
Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.
Ik niet (ben nog niet zover) maar geef het even wat tijdAnoniem: 125049 schreef op 25 oktober 2004 @ 22:36:
weet iemand misschien een antwoord op mijn vraag hier boven gesteld?
Zonet in de weer geweest met dvredit en dvr-ripper, goede software jammer dat dvredit niet gelijk naar mpg schrijft (functie is wel voorbereid, daarom moet je dvr-ripper gebruiken) in de 8ergrond was ik bnn@work aan het opnemen, een film van 2 uur (kwaliteit best) ript ie bij mij in 8 minuten
.
Verder had ik internet aanstaan, was ik flink aan het dl'en en was er 4 GB via een draadloos netwerk onderweg naar deze computer. Soort stresstest voor dit systeem en geen problemen!
Verder had ik internet aanstaan, was ik flink aan het dl'en en was er 4 GB via een draadloos netwerk onderweg naar deze computer. Soort stresstest voor dit systeem en geen problemen!
Mijn Geforce 6600 GT PCI-e binnen 
Nu nog mijn hauppauge Amity2
Dan kan ik beginnen
Nu nog mijn hauppauge Amity2
http://www.xbmcfreak.nl/
Weet iemand een goede & goedkope grafisch kaart (ati-radeon) zonder koelven (statische koeling) voor MCE 2005?
Goede keus, ik heb de 6600-DV256 PCI-eErhnam schreef op 25 oktober 2004 @ 23:02:
Mijn Geforce 6600 GT PCI-e binnen
Nu nog mijn hauppauge Amity2Dan kan ik beginnen
Wel eens van een site: pricewatch van tweakers.net gehoord? (http://www.tweakers.net/pricewatch)Durandal, Weet iemand een goede & goedkope grafisch kaart (ati-radeon) zonder koelven (statische koeling) voor MCE 2005?
zie:
pricewatch: ATi Radeon 9200 SE 128MB (AGP, DVI)
of:
pricewatch: Asus Radeon 9200 128MB (AGP) A9200 SE/T
(niet meer dan 50 euri zou ik zeggen)
M'n microsoft MCE2005 afstandsbediening werkt niet. De onvanger registreert wel een toetsdruk, maar in windows / MCE kan ik niet over het scherm navigeren. Hij haalt overigens wel de volume bar weg.
Enig idee??? (drivers?)
OK, Tip van Flip: Gebruik geen (half lege) oplaadbare NiMH batterijen maar de bijgeleverde batterijen. Nu doet 'ie het wel
Enig idee??? (drivers?)
OK, Tip van Flip: Gebruik geen (half lege) oplaadbare NiMH batterijen maar de bijgeleverde batterijen. Nu doet 'ie het wel
[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 125023 op 26-10-2004 03:36 ]
Oke, Misschien off topic
media portal... (gratis) en kan ook aardig wat....
dit kan gewoon op xp geinstalleerd worden
ziet er ZEER goed uit
http://mediaportal.sourceforge.net/
download
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=107397
media portal... (gratis) en kan ook aardig wat....
dit kan gewoon op xp geinstalleerd worden
ziet er ZEER goed uit
http://mediaportal.sourceforge.net/
download
http://sourceforge.net/project/showfiles.php?group_id=107397
Compjoeters... hu?
Welke drivers gebruik jij? De default drivers geven nog geen ondersteuning voor de 6600 serie
http://www.xbmcfreak.nl/
Ik gebruik 66.81 dacht ik. In de changelog staat support for all 6600 GPUErhnam schreef op 26 oktober 2004 @ 09:18:
[...]
Welke drivers gebruik jij? De default drivers geven nog geen ondersteuning voor de 6600 serie
[ Voor 10% gewijzigd door Shift op 26-10-2004 09:28 ]
Dat kan gewoon in settings in MCE zelf.Anoniem: 125023 schreef op 26 oktober 2004 @ 18:29:
Is er een goede oplossing voor het veranderen van de tv kanaal volgorde?
Weet iemand of Terratec tv kaarten ook werken met Media Center ?
Ik heb de Terratec Cinergy 400 TV.
Ik ben van plan om Media Center te installeren maar moet natuurlijk wel weten of het werkt!
Ik ben van plan om Media Center te installeren maar moet natuurlijk wel weten of het werkt!
In MCE zit een zeer goede kanalen volgorde aanpassing. Mijn PVR150OEM heb ik vandag geplaatst, wat een ongelovelijk veel mogelijkheden bied MCE zeg, mooie beschrijving van uitzendingen, de opname mogelijkheden, zelfs serie opnamens die MCE zelf volgt. Zoeken in categorieen zoals, films, sport, en dan nog eens onderverdeelde categorieen zoals Film-> actie/drama/horror enz. alles is overzichtelijk en functioneel..Anoniem: 125023 schreef op 26 oktober 2004 @ 18:29:
Is er een goede oplossing voor het veranderen van de tv kanaal volgorde?
Nee MCE ondersteund alleen decoders met een hw MPEG2 encoder( met uitzondering van de AIW series).d0s schreef op 26 oktober 2004 @ 19:28:
Weet iemand of Terratec tv kaarten ook werken met Media Center ?
I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie
ik heb net mce eens ff geinstalleerd, maar het wil mijn niet lukken om video draaiend te krijgen via het media center.
Ik heb een nforce2 (integrated graphics)
Bij het opstarten geeft mc: "your video card or drivers are not compatible with media center"
Bij het starten van een video (divx of dvd) geeft mc: "Files needed to display video are not installed or not working corectly please restart media center and/or restart computer"
Video kan ik wel gewoon met windows media player af spelen.
Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen is?
Bij het opstarten geeft mc: "your video card or drivers are not compatible with media center"
Bij het starten van een video (divx of dvd) geeft mc: "Files needed to display video are not installed or not working corectly please restart media center and/or restart computer"
KLinkt heel goed, ook die categorien en zo... maar ehh.. ik ben er nu twee dagen mee aan het spelen en die kanaalvolgorde en categorien heb ik nog niet gevonden. Waar kan ik dat ergens vinden?Shift schreef op 26 oktober 2004 @ 19:46:
[...]
In MCE zit een zeer goede kanalen volgorde aanpassing. Mijn PVR150OEM heb ik vandag geplaatst, wat een ongelovelijk veel mogelijkheden bied MCE zeg, mooie beschrijving van uitzendingen, de opname mogelijkheden, zelfs serie opnamens die MCE zelf volgt. Zoeken in categorieen zoals, films, sport, en dan nog eens onderverdeelde categorieen zoals Film-> actie/drama/horror enz. alles is overzichtelijk en functioneel..
Edit: Laat maar; al gevonden in Instellingen | TV | Gids
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 125023 op 26-10-2004 20:11 ]
Ik heb nog nergens gelezen dat het iemand gelukt is met een integrated graphics goed te draaien.AtlonXP1800 schreef op 26 oktober 2004 @ 20:02:
ik heb net mce eens ff geinstalleerd, maar het wil mijn niet lukken om video draaiend te krijgen via het media center.

Nou, ik heb MCE2005 besteld
, en ik ben me alvast aan het voorbereiden.
Al mijn muziek heb ik in iTunes staan, en voel er weinig voor om op Windows Media Player over te stappen. Nu is HP daarmee in een lastig parket gebracht, omdat die ook de iPod leveren (welke uitsluitend met iTunes samenwerkt). HP heeft daarom HP Tunes op de markt gebracht:

Bron: http://seattlepi.nwsource...96593_msftnotebook25.html
Daarin is iTunes met MCE geintegreerd. Zoiets moet ik dus ook hebben, maar HP wil het software pakketje niet voor niet-HP computers ter beschikking stellen.
Zijn er al alternatieven op de markt?
Al mijn muziek heb ik in iTunes staan, en voel er weinig voor om op Windows Media Player over te stappen. Nu is HP daarmee in een lastig parket gebracht, omdat die ook de iPod leveren (welke uitsluitend met iTunes samenwerkt). HP heeft daarom HP Tunes op de markt gebracht:

Bron: http://seattlepi.nwsource...96593_msftnotebook25.html
Daarin is iTunes met MCE geintegreerd. Zoiets moet ik dus ook hebben, maar HP wil het software pakketje niet voor niet-HP computers ter beschikking stellen.
Zijn er al alternatieven op de markt?
[ Voor 6% gewijzigd door wace op 26-10-2004 20:52 ]
hmm... die 128mb is geen probleem, maar ik denk niet dat hij dx9 compatible isAnoniem: 125023 schreef op 26 oktober 2004 @ 20:05:
[...]
Ik heb nog nergens gelezen dat het iemand gelukt is met een integrated graphics goed te draaien.Eisen zijn in ieder geval 128MB en DX9.
waarom zijn die eisen eigenlijk zo belachelijk hoog? met een 32mb kan je ook prima films af spelen, wat voegt het afspelen binnen mv toe dat het zo zwaar is?
edit: na het shared video geheuegen op 128 mb te hebben gezet werkt mc wel
[ Voor 9% gewijzigd door AtlonXP1800 op 26-10-2004 21:22 ]
Paar vraagjes:
Heb net een PVR150MCE kaartje ingebouwd ...TV werkt maar de kanalen kloppen niet. <b>opgelost..mceguider</b>
Radio Werkt prima maar kan ik ook ipv freqentie ook een naam gebruiken. En waarom kan ik niet opnemen ?
Geluid en beeld loopt niet synchroon.
Heb een Ati 9700 met de 4.10 mce drivers
Ik gebruik deze drivers : 040826 Amity2 OEM 2.0.17.22239 (WHQL Signed)
Heb net een PVR150MCE kaartje ingebouwd ...TV werkt maar de kanalen kloppen niet. <b>opgelost..mceguider</b>
Radio Werkt prima maar kan ik ook ipv freqentie ook een naam gebruiken. En waarom kan ik niet opnemen ?
[ Voor 32% gewijzigd door Tranzy op 26-10-2004 22:39 ]
Ik heb ook een leuke computer..
Klinkt goedAtlonXP1800 schreef op 26 oktober 2004 @ 20:59:
[...]
hmm... die 128mb is geen probleem, maar ik denk niet dat hij dx9 compatible is
waarom zijn die eisen eigenlijk zo belachelijk hoog? met een 32mb kan je ook prima films af spelen, wat voegt het afspelen binnen mv toe dat het zo zwaar is?
edit: na het shared video geheuegen op 128 mb te hebben gezet werkt mc wel
Ik heb asus A7V600 board met 1GB ram, Athlon XP 2200+, 2 x PVR-150 MCE en ATI 9800 Pro met de 4.10 catalist drivers (non-.NET), en mijn geluid en beeld lopen wel synchroon.Tranzy schreef op 26 oktober 2004 @ 21:00:
Paar vraagjes:
Verder ffdshow-20041012 als codec (heeft ondertiteling op divx/xvid!), en NVDVD mpeg 2 codec, gechecked met DECCHECK (zie openingspost)
Alles wat zou moeten werken werkt, behalve het besturen van de DVD-Menu's met de afstandsbediening; menu reageert vaak niet. Muis werkt dan wel.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 125023 op 26-10-2004 23:14 ]
Anoniem: 107376
ik heb een vraagje ik heb in tips en trucs gelezen dat win. media center niet te koop is (de software bedoel ik) maar nu zie ik op deze site
http://www.pcconcurrent.n...php?keywords=media+center
dat hij te koop is zelfs de nederlandse versie hoe zit dat nou?
kan iemand me dan ook gelijk vertellen wat dat pack 3 betekent
http://www.pcconcurrent.n...php?keywords=media+center
dat hij te koop is zelfs de nederlandse versie hoe zit dat nou?
[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 107376 op 26-10-2004 23:43 ]
ik heb gewoon de ati drivers van de ati site voor mijn 9700 pro... zijn er alternatieven ?
ik snap het echt niet ?????
ik snap het echt niet ?????
Ik heb ook een leuke computer..
Anoniem: 126781
Tranzy, Ik heb hetzelfde probleem!
ik heb twee kaarten, een 350 en een 150 (amity2). en bij de amity2 loopt bij mij het geluid ook niet gelijk met het beeld. vooral niet als ik met de 1 kaart aan het opnemen ben.
misschien is het wel een performance probleem van mijn systeem, maar dat lijkt me sterk.
P4 2.4
radeon 9700 pro
snelle hd's
1gig aan geheugen
wie weet een oplossing?
ik gebruik trouwens ATI mce drivers.
ik heb twee kaarten, een 350 en een 150 (amity2). en bij de amity2 loopt bij mij het geluid ook niet gelijk met het beeld. vooral niet als ik met de 1 kaart aan het opnemen ben.
misschien is het wel een performance probleem van mijn systeem, maar dat lijkt me sterk.
P4 2.4
radeon 9700 pro
snelle hd's
1gig aan geheugen
wie weet een oplossing?
ik gebruik trouwens ATI mce drivers.
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 126781 op 26-10-2004 23:52 ]
Voor diegene die nog interesse hebben in de optimale manier van je tv aansluiten op je MCE. Meesten van ons zullen geen tv hebben met DVI aansluiting, maar sommige hebben toch wel component RGB ingangen. Nu kan een 'duurdere' ATI vidokaart (denk aan 8500 pro, 9500, 9700 pro, 9800, x800 etc) middels een adaptertje op de DVI poort een puur RGB signaal uitsturen.

Bekijk de specs eens op: http://www.ati.com/products/hdtvadapter/index.html en je zult zien dat je tot wel 1080i (1920x1080 interlaced) kan gaan.
Mijn tv ondersteund op z'n hoogst 625P welke niet standaard via de dipswitches kan worden ingesteld, echter is powerstrip hier de oplossing. Had de adapter in eerste instantie voor een ander project gekocht, maar nu met hele mediacenter gebeuren heeft hij een betere plek gevonden.
Heb hem zelf hier gekocht:
http://www.videocapturecard.com/hdtvaiwr8500.html
Was binnen 5 dagen binnen via US Postal.

Bekijk de specs eens op: http://www.ati.com/products/hdtvadapter/index.html en je zult zien dat je tot wel 1080i (1920x1080 interlaced) kan gaan.
Mijn tv ondersteund op z'n hoogst 625P welke niet standaard via de dipswitches kan worden ingesteld, echter is powerstrip hier de oplossing. Had de adapter in eerste instantie voor een ander project gekocht, maar nu met hele mediacenter gebeuren heeft hij een betere plek gevonden.
Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)
Dat klopt en die gebruikte ik ook. Maar ik heb het gevonden. Als ik de hardware acceleratie uitzet in deze NVidia DVD decoder dan blijft mijn Live TV gewoon doordraaien => Me happy.SoLiS schreef op 24 oktober 2004 @ 17:04:
De nieuwe Nvidia DVD decoder is niet 4.0029, maar 4.0058
Maareh, ondersteund de Radeon 9500 geen hardware MPEG acceleratie dan?
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Hoi ,Djoekie schreef op 26 oktober 2004 @ 23:57:
Is het voor jou mogelijk om deze convertor ook te testen op een Nvidia kaart? Ik heb namelijk de 6600GT van XFX binnen, alleen zat op mijn normale 6600 wel een component video uitgang, waarop ik mijn MCE heb gebaseerd, alleen op deze kaart helaas niet :-S...
Ik hoor het wel...
Als ik dat zo eens lees is dat een DVI->YPrPb converter en geen ->RGB converter. YPrPb is leuk, maar je moet wel een TV (flat panel) hebben die dat slikt. Voor Scart (RGB) helpt dat niet.Djoekie schreef op 26 oktober 2004 @ 23:57:
Voor diegene die nog interesse hebben in de optimale manier van je tv aansluiten op je MCE. Meesten van ons zullen geen tv hebben met DVI aansluiting, maar sommige hebben toch wel component RGB ingangen. Nu kan een 'duurdere' ATI vidokaart (denk aan 8500 pro, 9500, 9700 pro, 9800, x800 etc) middels een adaptertje op de DVI poort een puur RGB signaal uitsturen.
[afbeelding]
Anoniem: 126781
begrijp ik het goed? gebruik jij de 4.10 catalist drivers en niet de MCE drivers? zou dat ook en misschien beter werken voor de ati radeon 9700 pro?Anoniem: 125023 schreef op 26 oktober 2004 @ 23:13:
[...]
Ik heb asus A7V600 board met 1GB ram, Athlon XP 2200+, 2 x PVR-150 MCE en ATI 9800 Pro met de 4.10 catalist drivers (non-.NET), en mijn geluid en beeld lopen wel synchroon.
Verder ffdshow-20041012 als codec (heeft ondertiteling op divx/xvid!), en NVDVD mpeg 2 codec, gechecked met DECCHECK (zie openingspost)
Alles wat zou moeten werken werkt, behalve het besturen van de DVD-Menu's met de afstandsbediening; menu reageert vaak niet. Muis werkt dan wel.
Al iemand MCE 2005 uitgetest met een DVB-C TV-kaart om digitale televisie van bijvoorbeeld UPC te kunnen ontvangen?
Zo ja welke kaart?
Zo ja welke kaart?
Eens een herinstalatie gedaan op een nieuwere snellere hdd.
NVIDIA DVD DECODER x.0.0.58 en mce BLIFT zeuren dat er geen decoder is gevonden.
Dus kan mijn opgenomen programma's ook niet bekijken
Iemand enig idee?(ja hij staat als prefered codec)
NVIDIA DVD DECODER x.0.0.58 en mce BLIFT zeuren dat er geen decoder is gevonden.
* itsme heeft totaal geen problemen ondervonden met een ASUS ATI Radeon 9200.Anoniem: 125023 schreef op 26 oktober 2004 @ 20:05:
[...]
Ik heb nog nergens gelezen dat het iemand gelukt is met een integrated graphics goed te draaien.Eisen zijn in ieder geval 128MB en DX9.
Deze heeft volgens mij 64MB en is niet DX9 compatibel dacht ik ... ik denk dus dat het aan je drivers ligt.
Specs van systeem (waar alles goed op draaide)
AMD Duron 1000@1100 (100fsb)
512 MB RAM
ASUS A7V
ASUS Ati Radeon 9200
SB PCI 128 (die gaat echt nog vervangen worden

1x 160 GB Seagate 7200 (Film, MP3)
1x 120 GB Seagate 7200 (TV Series)
1x 40 GB Western Digital 5400 (Windows, Games, Foto's)
1x 40 GB Maxtor 5400 (TV-opnames)
Hauppauge PVR250
ATI Remote wonder I
Sony TV
Ik heb MCE inmiddels weer omgewisseld voor Meedio, daar kan ik tenminste een en ander van aanpassen. MCE ziet er leuk uit, en is enorm makkelijk te installeren, maar ik mis de functionaliteit om bijvoorbeeld TV-Series gemakkelijk te kunnen doorzoeken.
[ Voor 43% gewijzigd door itsme op 27-10-2004 10:18 ]
Nothing to see here
Ik heb een 9600 en ik heb de hardware acceleratie gewoon aanstaan. Ik heb werkelijk waar geen enkel probleem met 4.0058zonoskar schreef op 26 oktober 2004 @ 23:58:
[...]
Dat klopt en die gebruikte ik ook. Maar ik heb het gevonden. Als ik de hardware acceleratie uitzet in deze NVidia DVD decoder dan blijft mijn Live TV gewoon doordraaien => Me happy.
Maareh, ondersteund de Radeon 9500 geen hardware MPEG acceleratie dan?
Ik heb ook eindelijk de instellingen gevonden voor deze codec. Als je iets van mpg2 ergens afspeelt in MCE (DVD of live tv of zo) dan verschijnt er in je systray een nVidia icoontje. Als je dat dubbelklikt kan je zowel video- als audio-instellingen veranderen.
Heb je 'm gewoon bij nVidia gedownload? Deze codec werkt echt vlekkeloos bij mij.Animal schreef op 27 oktober 2004 @ 09:53:
Eens een herinstalatie gedaan op een nieuwere snellere hdd.
Bij mij voorheen ook PERFECT. ook met live tvSoLiS schreef op 27 oktober 2004 @ 10:15:
[...]
Heb je 'm gewoon bij nVidia gedownload? Deze codec werkt echt vlekkeloos bij mij.
Alleen sinds de herinstalatie weigert ie.
idd codec van nvidia, en de activatie van mezelf
Her installatie van MCE of de codec?Animal schreef op 27 oktober 2004 @ 10:16:
[...]
Bij mij voorheen ook PERFECT. ook met live tv
Alleen sinds de herinstalatie weigert ie.
idd codec van nvidia, en de activatie van mezelf
Werkt het wel in Media Player?
Heb je ook de update van MCE via Windows Update gedaan?
[ Voor 16% gewijzigd door SoLiS op 27-10-2004 10:39 ]
Anoniem: 83518
Dat er problemen zijn met tv kijken, drivers ect, ligt niet alleen aan je drivers maar ligt ook aan de versie die je van mce 2005 hebt! Vooral de illegale versies van mce leveren die problemen op, dit heeft ms gedaan om zo de keuze te maken om het orgineel te kopen!
Weet iemand of video conferencing tot de mogelijkheden behoort? Nu Messenger onderdeel uitmaakt van MCE2005 zou ik dit eigenlijk wel verwachten...
i9-12900K | MSI GeForce RTX 3080 Ti GAMING X TRIO 12G | NZXT Kraken X72 | 64GB 2xG.Skill Ripjaws V F4-3600C16D-32GVKC | Gigabyte Z690 AORUS ELITE | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750i | NZXT H710i Wit | LG UltraGear 38GL950G | Bose Companion 20
Microsoft heeft illegale versies in omloop gebracht die niet goed werken ?Anoniem: 83518 schreef op 27 oktober 2004 @ 11:06:
Dat er problemen zijn met tv kijken, drivers ect, ligt niet alleen aan je drivers maar ligt ook aan de versie die je van mce 2005 hebt! Vooral de illegale versies van mce leveren die problemen op, dit heeft ms gedaan om zo de keuze te maken om het orgineel te kopen!
en ook:
Als ik een product zou willen kopen wil ik van mensen horen dat t goed werkt, niet dat t niet goed werkt, nu is het helaas zo dat veel mensen een pakket illegaal proberen/gebruiken ... beetje anti-reclame creeeren zo.
Nothing to see here
inderdaad ms heeft RC0 versies op internet staan ipv van RTM van mce. Dit is geen anti reklame maar op deze manier laten ze keuze aan je over om te kiezen voor het orgineelits_me schreef op 27 oktober 2004 @ 11:23:
[...]
Microsoft heeft illegale versies in omloop gebracht die niet goed werken ?
en ook:
Als ik een product zou willen kopen wil ik van mensen horen dat t goed werkt, niet dat t niet goed werkt, nu is het helaas zo dat veel mensen een pakket illegaal proberen/gebruiken ... beetje anti-reclame creeeren zo.
Zeg Bas, vind je het gewoon leuk om te stoken?Anoniem: 83518 schreef op 27 oktober 2004 @ 11:06:

[ Voor 10% gewijzigd door Sir Dancelot op 27-10-2004 12:07 ]
Whatever!
nou het heeft niet met bang maken te maken, ms wil dit keer mensen zover krijgen dat ze het gaan kopen, op internet staan xp pro final versies(cd 1) met mce RC0 mce versies(cd2), dat zeg ik omdat ik daar achter ben gekomen. Aangezien de RC0 versie de bovenstaande problemen opleverd, dat decoder niet werkt ect... Lijkt mij eigenlijk ook niet zo vreemd, dat je een legale versie moet hebben
Oops tis idd YPrPb en dus zoals opgemerkt niet als vervanging van een scart aansluiting. Echter had je dat al kunnen raden aangezien er drie losse tulpaansluitingen voor beeld zijn en geen scart aansluiting. Ik vertel ook in mijn verhaal dat sommige tv's een YPrPb aansluiting hebben (dit in tegenstelling tot een scart aansluiting op je tv, als je dat zelfs niet op je tv hebt dat zit je hier verkeerdAnoniem: 125023 schreef op 27 oktober 2004 @ 00:38:
[...]
Als ik dat zo eens lees is dat een DVI->YPrPb converter en geen ->RGB converter. YPrPb is leuk, maar je moet wel een TV (flat panel) hebben die dat slikt. Voor Scart (RGB) helpt dat niet.
Als je het verhaal van ATI zelf even had doorgenomen en mijn tekst even goed had gelezen dan had je al gezien dat het ATI only is (ik ga het ook niet proberen aangezien ik geen NVidia meer in huis heb).Cinemaskoop schreef op 27 oktober 2004 @ 00:23:
[...]
Hoi ,
Is het voor jou mogelijk om deze convertor ook te testen op een Nvidia kaart? Ik heb namelijk de 6600GT van XFX binnen, alleen zat op mijn normale 6600 wel een component video uitgang, waarop ik mijn MCE heb gebaseerd, alleen op deze kaart helaas niet :-S...
Ik hoor het wel...
Bas,
Dat je het er niet mee eens bent is een ding en dat er een RC0 versie bestaat die problemen kan veroorzaken klopt. Dat je dan maar gaat zeggen dat de problemen met TV-cards in MCE te maken hebben met het feit of je al dan niet 'betaald' hebt voor je MCE is gewoon niet waar. MCE is zo kieskeurig met hardware dat het begrijpelijk is dat mensen het eerst willen proberen. Dat daarna niet iedereen met centen over de brug komt is een heel ander verhaal.
Dat je het er niet mee eens bent is een ding en dat er een RC0 versie bestaat die problemen kan veroorzaken klopt. Dat je dan maar gaat zeggen dat de problemen met TV-cards in MCE te maken hebben met het feit of je al dan niet 'betaald' hebt voor je MCE is gewoon niet waar. MCE is zo kieskeurig met hardware dat het begrijpelijk is dat mensen het eerst willen proberen. Dat daarna niet iedereen met centen over de brug komt is een heel ander verhaal.

[ Voor 47% gewijzigd door Sir Dancelot op 27-10-2004 13:16 ]
Whatever!
Dat begrijp je goed. Voor de tuners gebruik ik de ahuppauge MCE drivers, maar voor de 9800 Pro gewoon de 4.10 catalist drivers. Ik wist niet eens dat er speciale ATI MCE drivers waren. Overigens heb ik het hele apparaat enkel nog op mijn monitor aangesloten; nog niet op mijn TV. Dat kan ik donderdagavond pas proberen.Anoniem: 126781 schreef op 27 oktober 2004 @ 01:31:
[...]
begrijp ik het goed? gebruik jij de 4.10 catalist drivers en niet de MCE drivers? zou dat ook en misschien beter werken voor de ati radeon 9700 pro?
Ik kan dat tegenspreken, en verder ga ik er niet op in.Anoniem: 83518 schreef op 27 oktober 2004 @ 11:06:
Heeft iemand enig idee waar de Hauppauge MCE 150/250 versie los gekocht kan worden? zonder MCE sofware van MS
Compjoeters... hu?
Ik gebruik nu nog S-Video voor mn tv out, maar wil eigenlijk naar RGB.
Ik heb daarom het web afgestruimd naar een VGA kaart met een HDTV out en daarbij vielen me twee dingen op:
* Ik zie alleen maar kaarten met YPrPb out.
* Deze VGA-HDTV kaarten maken gebruik van een zogenaamde d-connector (=hdmi)
Wellicht dat iemand antwoord weet op een van deze vragen?
* Bestaan er ook VGA-HDTV kaarten die RGB-out ondersteunen?
* ik kan nergens een hdmi -> scart kabel vinden. Bestaan deze uberhaupt?
Ik heb daarom het web afgestruimd naar een VGA kaart met een HDTV out en daarbij vielen me twee dingen op:
* Ik zie alleen maar kaarten met YPrPb out.
* Deze VGA-HDTV kaarten maken gebruik van een zogenaamde d-connector (=hdmi)
Wellicht dat iemand antwoord weet op een van deze vragen?
* Bestaan er ook VGA-HDTV kaarten die RGB-out ondersteunen?
* ik kan nergens een hdmi -> scart kabel vinden. Bestaan deze uberhaupt?
Whatever!
Dit topic is gesloten.