AMD Sempron K7 overklok topic

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 4.461 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thandor schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 15:23:
vCore verhogen geeft geen problemen mits je het binnen de perken houdt en zorgt voor adequate koeling.
Zover ik weet gaan goede nForce2 moederborden wel richting 250MHz FSB :)
Al dan wel met een vDD mod ;)
Dus dat kan gewoon de reden zijn waarom mijn FBS niet hoger dan 218 wilt ?

/me checkt zijn koeling ... hmm :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:26

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 15:32:
[...]

* Thandor checkt zijn koeling ... hmm :P
De koeling, de hardware, het geheugen, de instellingen kunnen allemaal verschil maken.
Het kan zelfs aan de overclocker liggen :P

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14-09 20:59
Verwijderd schreef op zaterdag 06 augustus 2005 @ 15:32:
[...]

* martijn_tje checkt zijn koeling ... hmm :P
Of je geheugen wil niet mee, of je processor wil niet, of je moederbord/chipset wil niet.
  • Weet je wat voor chips er op je geheugen zitten? (en op welke vddr je 218 haalt)
  • Hoe warm wordt je chipset en op welk voltage? En heb je al de Default FSB op 200 gezet (pinmod/L12 mod)
  • Op welke Vcore kan je 10x218 draaien en hoe warm wordt je processor dan?
  • Extreem afwijkende voltlijnen kunnen de OC pret ook verzieken (ik zag het verontrustende woordje Q-tec staan)

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor zover ik weet is het pc3200 cl2.5 geheugen van Vdata, Werkt best op 200mhz.
De chipset wordt avg 30 tot 36 graden op 1.6v. Ik kan in de bios deze verhogen tot 2v en mogelijk betere koeling toevoegen. Fsb staat al default op 200 zonder Pinmod.

1.8v @ 218mhz (cpu) = 2180mhz.
Hiervoor zat ik met een 350 watt qtec ja en dit is een 650 watter die wat meer vermogen levert (jaja specs zelf staan checken).

Ik heb er nog niet veel mee gedaan hij is nu lekker snel maar ik wil d'r later zeker naar kijken . Ben vooral benieuwd in een MP unlock.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Je kan dus een pinmod kan uitvoeren om verder te komen als je zeker weet dat het aan je chipset ligt. Het is zo te zijn dat nForce 2 borden hogere FSB's halen met 200Mhz FSB cpu's als met 133/166Mhz cpu's

En die grens ligt meestal ergens rond de 220Mhz FSB. Vaak Komt men na een pinmod wel hoger (als cpu en geheugen mee willen) omdat de chipset bij gebruik van en 200Mhz cpu iets minder agressief ingesteld staat of iets dergelijks.

Een MP unlock gaat niet werken op een nForce 2 bord. (staan geen on the fly verandering van MP toe, m'n oude sis735 bordje kon dat wel: sempron 2500 stressed op 14x147 en idle op 4x147)

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 20:26
geen on the fly veranderingen van mp nee maar wel on the fly veranderingen van fsb, al is dit niet zo goed in verband met snelheid en rendement en zo, het werkt wel als een trein

ik ga met mijn sempron 2500 maar naar fsb 200, dus naar 2100mhz, maar wel met default voltages en mijn coretemp komt niet boven de 50°

ik heb al reen s hoger geprobeerd maar dat is proportioneel te veel risico en warmte voor wat je aan snelheid er aan terug krijgt

Out of the box? What box? There is no box.

Verwijderd

Mja daarom stop ik ook eigenlijk met het oc'en van een sempron, ik ga kijken voor een 64bits ding met plank, en verkoop het oude setje iig zo snel mogelijk :)

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
Sempron is idd niet zo goed.
Je kan beter een 2600 XPM halen als die nog te koop zijn.
met 1.7 volt en goeie koeling halen die allemaal 2,4GHz~2,5GHz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

k heb een sempron 2600 op een asus A7N8X-X met zalman 7000b alcu koeling, maar kan uit al deze posts niet uithalen hoe ik ehm nou precies moet oc'en. iemand een stappenplan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frequently Asked Questions DOC ver. 2.0

Verders ben ik nu overgestapt op 64bits platform met een 3200+ Athlon XP.

Oc'en zit er geloof ik niet in sinds ik 200mhz DDR (pc3200) heb en default al op 200 staat.. Ik denk hoogstens 10 mhz meer voordat het vastloopt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 00:46:
k heb een sempron 2600 op een asus A7N8X-X met zalman 7000b alcu koeling, maar kan uit al deze posts niet uithalen hoe ik ehm nou precies moet oc'en. iemand een stappenplan?
Overclocken, zoek eens in het BIOS naar wat instellingen ;)

De FAQ die lism aanwijst bevat ook bergen met informatie :)
Verwijderd schreef op donderdag 06 oktober 2005 @ 03:29:
Frequently Asked Questions DOC ver. 2.0

Verders ben ik nu overgestapt op 64bits platform met een 3200+ Athlon XP.

Oc'en zit er geloof ik niet in sinds ik 200mhz DDR (pc3200) heb en default al op 200 staat.. Ik denk hoogstens 10 mhz meer voordat het vastloopt :P
Een 64bits AMD Athlon XP 3200+ :? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb ik naar gekeken in de bios, hij draait nu op 166mhz, als ik em op 200mhz zet, start ie op, maar in windows komt ie niet, start die weer opnieuw op.

heb al van alles geprobeerd met die settings, maar niks...
heb de vcore verhoogd, geen resultaat

hoop dat t wel te doen is met alleen de settings, k heb geen zin om in mn processor te snijden, want ik denk dat de mijne gelocked is..zoals ik eerder in t topic gelezen heb, ik ken mezelf en dat soort dingen 8)7 })

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2005 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

200MHz FSB Limiet kan o.a. liggen aan :
• CPU Trekt het niet (klokfrequentie wordt hoger) = Meer voltage
• Chipset trekt het niet = Meer voltage op chipset
• Inadequate koeling, kan zowel CPU, MOSFETs, northbridge als southbridge zijn.
• Geheugen staat op 1:1 en trekt het niet. (Eventueel latency's te strak staan)
• Teveel DIMMs op de geheugencontroller. 200MHz FSB = Veel inteferentie wat voor sommige chipset funest is.
• Voeding trekt het niet

De '200MHz FSB' wire/pin mod geloof ik eigenlijk niet in. Laatst nog geprobeerd op een AMD Athlon XP. Resultaat was dat ik niet boven de 2,5GHz uit kon komen. Na het verwijderen van de draadjes in de socket (ofwel, alles weer zoals eerst) kon ik weer vrolijk op 2,66GHz draaien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koeling lijkt me sterk, hij loopt idle 30 graden op 166mhz, maar van de north/south durf ik t niet te zeggen.
over dat geheugen, kan misschien zijn, hieronder screenshots.
moet ik ff zoeken hoe ik dat aanpas :D
dimm's zitten er 2 x 512 in
voeding is 350w, dus kan het ook zijn, heb zo'n bestandje met voedingsadvies gedaan en die kwam al op 360w uit...

ik leesnu net in me mobo-boekje:
Central Processing Unit FSB
This jumper when set to 1-2 pins(default) enable support for FSB 400/333/266, when set to 2-3 pins it set support for fsb 200 only.
k heb gekeken hij staat op 1-2, dus staat ie op 333 schat ik, want hij draait op 166, en dat moet je maal 2 doen toch?

ga nu ff verder lezen, ook de FAQ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

2x512MB moet op zich geen problemen opleveren voor de geheugencontroller :)

Qua voeding, zo'n voeding-uitreken-geval zegt ook niet alles. Het aantal watt's ook niet.
Kijk of de voeding stabiele voltage tijdens het stressen, als de voltages volledig inzakken is de voeding te zwak en/of de uitlezing van de voltages verkeerd.

166MHz met DDR is inderdaad DDR333.
De jumper staat inderdaad goed. Het is 1-2 voor 200/166/133 en 2-3 voor 100MHz (zonder de 'DDR waardes')

Over de FAQ's, de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter van het subforum PMG bevat een stukje over de voeding :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanochtend een Sempron 2800+ ontvangen en vraag me af waarin ik deze het beste kan plaatsen.
Heb een DFI Infinity, waarin momenteel een XP2800+@2360MHz draait, en een Chaintech 7NJL1 APOGEE.
Al even gekeken op GOT, maar kan zo 123 niet vinden wat nu de beste combinatie is.
Tot hoever kan zo'n Sempron 2800+ OCen (misschien dan beter op DFI?) of klokt ie minder dan de XP en dan maar op de Chaintech.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • De 2800+ die je hebt is een Barton (512 KB cache) die een MP van 13 heeft of unlocked.
  • De sempron die je hebt is heeft een MP van 12 en 256 KB cache.
Om sneller te zijn als je Barton heb je waarschijnlijk meer dan 2400Mhz nodig. Je proc heeft de helft minder cache geheugen maar draait dan wel op een hogere FSB. Met een beetje sempron is 2400Mhz op ~1,85 volt wel te halen.

Dat stelt nog weinig eisen een een moederbord. 1,85 volt is door middel van een pinmod/wire trick ( www.oc-inside.de) op elk moederbord in te stellen. Beide moederborden die je noemt zijn nforce 2 moederborden dus de 220Mhz FSB is daar over het algemeen wel mee te halen. De DFI heeft als grote voordelen dat deze in de meeste gevallen 250Mhz FSB zonder mods haalt, 2 volt vcore en 3,3 volt vdimm kan geven. ( of 2,3 vcore en 4,1 vdimm met vmods)

Probeer gewoon maar eens uit welke proc het het beste doet op een hoge vcore, of bij welke proc de FSB een probleem is op je chaintech wordt en stop deze in je DFI. Die DFI infinity is echt een heerlijk OC bord als je er mee om kan gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door martijn_tje op 23-11-2005 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CPUZ geeft als "name" aan dat m'n Sempron een MP is :?
Als "specification" wordt Athlon XP2400+ vermeld :?
Kan de mp verlagen naar 10 en dat gebeurt dan ook terwijl ik had gelezen dat de mp gelocked was :?
Nu is temp zonder te OCen al 51°C als iets graast voor R@H dus eerst maar eens kijken of de temp omlaag kan en dan maar eens OCen :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Je hebt de processor niet gemod ?
Heb je de processor wel op de goede instellingen staan ? (12x166 = 2GHz)
Heb je wel een moederbord welke een AMD Sempron kent ?

De AMD Duron 'Applebred', AMD Athlon XP 'Thoroughbred A/B' en AMD Athlon XP 'Barton' zijn praktisch hetzelfde als de AMD Sempron. Als je geen 'AMD Sempron Ready' moederbord/BIOS hebt, heb je inderdaad kans dat het BIOS de processor als AMD Athlon XP 2400+ ziet. Immers draait een AMD Athlon XP 2400+ ook op 2GHz. (Maar dan met een lagere FSB)

De MP verlagen kan praktisch altijd. Of het effect heeft is een tweede ;)
Normalitair zijn de nieuwe processoren multiplier gelocked. Echter geldt dat niet voor alle processoren. (Mobiles, bepaalde OEM processoren)
Met MP bedoel je AMD Athlon MP of AMD Sempron MP ? (Dat laatste lijkt mij zeer onwaarschijnlijk)

Als je de mogelijkheid hebt om een scherpe foto (of scan) te maken van de CPU, met alle plezeier. Het noteren van de OPN (Ordering Part Number) zou ook mooi zijn als je geen camera/scanner hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb een Chaintech 7NJL1 mobo.
Misschien nog niet met het laatste BIOS wat ik nog even moet checken.
Het het mobo een tijdje laten liggen en laat het nu toch maar voor R@H grazen.
Op de Sempron stond het volgende : SDA2800DUT3D / BCXJB0450GPMW.

CPUZ geeft op dit moment aan : AMD Athlon MP, Thoroughbred en verder dus AMD Athlon XP2400+

UPDATE : Er was inderdaad nog een BIOS uit 2004 wat nog geflashed moest worden om de Sempron te herkennen.
Wordt nu dan ook, ook door CPUZ, als een AMD Sempron herkend.
De multiplier kan ik echter wel verlagen en dat wordt dan ook door CPUZ aangegeven.
Na opnieuw opstarten geeft ook het BIOS nog steeds 11.5 aan.

Draait nu rustig op 11.5 x 182. Rustig verder OCen.
Bordje wil blijkbaar niet hoger dan 182. Was ook al zo met m'n XP2800+, waarom weet ik niet.
Nu op 12 x 182 met 1.775V.
Misschien straks met iets meer vonkjes 12.5 x 182 ?

Beter van niet, stabiel bij 12 x 181 : review wees uit dat bordje nogal FSB-kritisch is.
200MHz wil wel met een FSB200/400MHz proc.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 02-12-2005 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sempron 2400+
Asrock mainboard
standaard DDR400 geheugen

Loopt zonder problemen op 10x250 = 2500MHz met standaard voltage. Geheugen en PCI-E asynchroon. Zalman CNPS9500LED en Zalman ZM-F1 casefan's op laag toerental voor de koeling.

Ik heb nog geen vertragingen gemerkt tijdens het booten en alles loopt stabiel. Ik zal vanavond eens proberen hoe ver hij echt wil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19-05 15:21
K7 icm pci-e?
De laatste K7 generaties waren dacht ik de Athlon XP "Barton" en de Duron "Applebread" en die hebben nooit pci-e moederborden gehad.
Volgens mij zit je in het verkeerde topic. :P

Post eens op welke vcore de cpu loopt dan weten we het meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat heb je volgens mij verkeerd. AMD ging wel degelijk door met het maken / produceren van Sempron en dan ook op PCI-e platform.

Maar wel nette oc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 22:45
Verwijderd schreef op donderdag 14 juni 2007 @ 18:43:
Dat heb je volgens mij verkeerd. AMD ging wel degelijk door met het maken / produceren van Sempron en dan ook op PCI-e platform.

Maar wel nette oc.
titel: AMD Sempron K7 Overklok topic. Verkeerd geplaatst dus. Zoek het AMD Athlon64 / X2 / Sempron overclock topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:00
Grappig, na het lezen van deze topic wilde ik eens weten tot hoever mijn oude bak gaat.

record tot windows xp logo is 2,3Ghz ( pc crasht dus bij windows xp logo )
succesvol boten tot in windows is 2,25Ghz ( Maar effe op start menu drukken = pc crash )
Stabiel draaien zonder enige problemen na aantal uren testen is 2,10Ghz

Dit op een simpele Asrock mobo met Nforce2 chipset.
AMD Sempron 2600+ default vcore ( 1,6v ) het verhogen van de vcore op high ( lees 1,7v ) heeft geen invloed in een hogere CPU clock... en hoger dan de optie high gaat moederbord niet.

Geheugen is 512MB TwinMos PC3200, die overclocken niet lief vindt. dus standaard in bios op 333mhz gezet zodat het bij overclocken van FSB toch weer omhoog ging ^_^
vdimm verhogen ging niet aangezien die optie er niet eens is in de bios :P

3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben maar is begonnen met overclocken van me sempron 2400+ , merkte dat niet alles meer lekker werkte dus ff wat extra snelheid :D
gebruikt :
Asrock k7vt4a
nanya pc2700 256 x2
zit nu op 185 mhz fsb en volgens orthos nog steeds stabiel :p

vraagje ik heb nu 500 wat q-tec voeding erin maar me 6800xt zit er nu niet in , als ik die er weer inzet als ik hem weer terug heb van RMA (condensator van de fan deed pang dus kon niet meer koelen) trekt die voeding het dan ?

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2007 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PcManiaxx
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-09 16:13

PcManiaxx

ondertitel duh

Ik zou dat zowieso niet eens WEER proberen bij zo een Q-tec :P Die dingen zijn net als sweex en andere goedkope rotzooi zwaar instabiel bij de 12+ volt lijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Nee, inderdaad. Wellicht geeft die Q-Tec dermate slechte voltages af dat het slecht is voor de hardware met kapotte condensatoren als gevolg. Zoek dus even een goede voeding alvorens je verder gaat klooien, dat is wel zo verstandig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

owkee :)
Pagina: 1 2 3 Laatste