AMD Sempron K7 overklok topic

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 4.460 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:26

Thandor

SilverStreak

Afbeeldingslocatie: http://www.amd.com/us-en/assets/content_type/producthub/thg_sempron_desktop.jpg

Dit is het AMD Sempron SocketA/K7 overclock topic

Post hier jouw ervaringen met het overclocken van een AMD Sempron op Socket A (K7). Als je een K8 hebt (Sempron 3100+ bv.) post de resultaten dan in :
AMD Sempron K8 overklok topic

Hieronder een overzicht van de bestaande AMD Sempron CPU's
Alle CPU's hebben een FSB van 166MHz (333DDR)
AMD Sempron op Socket A
CPUKlokfrequentieMultiplierCache
AMD Sempron 2200+1500MHz9x256KB
AMD Sempron 2300+1583MHz9.5x256KB
AMD Sempron 2400+1667MHz10x256KB
AMD Sempron 2500+1750MHz10.5x256KB
AMD Sempron 2600+1833MHz11x256KB
AMD Sempron 2800+2000MHz12x256KB
AMD Sempron 3000+2000MHz12x512KB

Het veranderen van de multiplier

Het veranderen van de multiplier op een AMD Sempron:
Dit is tot nu toe alleen mogelijk m.b.v. een zogenaamde 'mobile-mod'

Het tekenen van de bruggen m.b.v. een potlood heeft ook weinig effect op de multiplier. De packaging van de AMD Sempron is nl. anders. Er zitten nl. "nep-bruggen" op.
Het tekenen van de bruggen werkt het beste op oude CPU's. Daarmee worden de AMD Athlon en de oude AMD Duron bedoelt. Deze oude processoren hebben een behuizing van keramiek.

Als er alleen maar valse bruggen te zien zijn waar zitten de echte bruggen dan :?
De echte bruggen zit tussen de twee koperen stipjes die samen een valse brug vormen in. Dit is ook te zien aan de iets lichtere ovale plek met een donkerder streepje er in met aan de 2 uiteinden een bolletje. Die bolletjes zijn de koperen stipjes die bij oudere AMD's een brug vormde.

Wat te doen met die coating om bruggen te kunnen verbinden :?
Je moet eerst de coating een klein beetje weg schrapen op de plek waar de echte bruggen zitten. Als je dit niet doet verbind je alleen de "valse bruggen" met elkaar.

Bruggen die niet verbinden zijn hebben een (zwart) gat in het midden, de zogenaamde lasercut. Je moet het gat een heel klein beetje dieper schrapen zodat je het koper kunt zien. Het koper dat je dan ziet staat in verbinding met de ground. Het enige wat je moet doen is een lijn tussen de twee stipjes van een echte brug trekken en zorgen dat er ook grafiet in de lasercut zit.
Dit kan door en scherp potlood af te schrapen regen de randen van de lasercut.
Een verbinding met de ground is namelijk voldoende voor een geslaagde mobile mod.

Wat te doen met die 'coating' om bruggen te kunnen door snijden?
Een brug dfie dicht is moet je opensnijden. Je moet dan de donkere bruggen opensnijden.
Maar kijk uit, er kunnen andere lijntjes in de buurt zitten die je niet mag doorsnijden. Als je de verkeerde bruggen doorsnijdt kun je misschien de CPU om zeep helpen.

Het meest veilig is het om eerst de bolletjes op te zoeken en bloot te leggen van de echte brug.
En vervolgens heel voorzichtig daar tussenin in de lengterichting een klein beetje materiaal weg te krabben tot dat je het (koperen) lijntje ziet. Als je het lijntje eenmaal ziet krab dit dan ook heel voorzichtig wel met een speld of passerpunt. Als het lijntje (plaatselijk) verdwenen is, is de brug open.

Alle handelingen in dit topic zijn op eigen risico. Een tipgever is dus niet aansprakelijk voor de schade die toegebracht is op jouw CPU!.

Je kunt op deze site meer vinden over de multipliers en de bijbehorende L6 bruggen.
In dit topic is er meer over te vinden.
Wees wel voorzichtig, je zal niet de eerste zijn die z'n CPU om zeep helpt met een 'mobile-mod'
Deze guide is gemaakt door martijn_tje en gewijzigd door Thandor

Overclock dus maar raak. Graag de stepping e.d. vermelden. Vertel ook welke koeling, voltage en FSB je gebruikt hebt :)
Made by Thandor©

[ Voor 216% gewijzigd door Thandor op 27-08-2005 17:19 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO2
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

NO2

Mijn eerste ervaring met de sempron is veeeel beter dan ik heb kunnen denken en gelezen heb.

Ik heb een :
Sempron 2200+ (tbred)
Abit NF7
2*256 pc3200 Twinmos
gf4 ti4200

Zoals gezegd loopt de 2200+ standaard op 1500 mhz (9*166) (vcore op 1.55/1.6)
De multiplier is gelocked, dus als je wilt overclocken zul je de fsb (as usual) moeten verhogen :)
Dat heb ik gedaan: 230*9 dit loopt stabiel! op 1.6 volt.

Mijn record is 243.5 fsb, dit record heb ik met een omgevingstemperatuur van 2/3 graden gehaald :) (vcore 1.8(kon wel lager denk ik ))

PRTSCR
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/4668AP55tGng.JPG

Dit alles heb ik gehaald met luchtkoeling

Met deze speeds, deed ik superpi in 45 seconden en pifast in 65.81 seconden

Ik zit qua mem aan de max van m'n fsb. Het wordt dus tijd om de multiplier te verhogen. Dit is volgens deze duitse site te doen. Ik ben hiervoor op zoek naar silverlijm ( minder dan 15 euro :P )

Kortom: reuze goede overclocker :)

[ Voor 14% gewijzigd door NO2 op 11-01-2005 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

2191MHz is niet echt "super". Een Thoroughbred (een Oudere Athlon XP en/of Sempron dus) kan makkelijk 2,2GHz halen tegenwoordig ;).
Mijn Duron 1800 doet nl. ook 2133MHz @ 1,58V ;)
Het is niet slecht gehaald, maar de FSB vind ik bijzonderder :)

Post wel ff de OPN code, of maak er een foto van :). Welke timings voor het geheugen heb je btw gebruikt ?

Wel jammer van de MP-Lock, anders had je 2,4GHz of indien betere koeling 2,5GHz kunnen draaien :) . Met waterkoeling misschien zelfs 2,6GHz met een wat hogere vCore.
Over het modden naar mobile --> [rml][ OC] athlon xp mp change on the fly[/rml]

P.s. een AMD Athlon XP en een Sempron clocken theoretisch evengoed over, het is nl. dezelfde core :)

[ Voor 8% gewijzigd door Thandor op 11-01-2005 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:49
Thandor schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 23:22:
2191MHz is niet echt "super". Een Thoroughbred (een Oudere Athlon XP en/of Sempron dus) kan makkelijk 2,2GHz halen tegenwoordig ;).
Mijn Duron 1800 doet nl. ook 2133MHz @ 1,58V ;)
Het is niet slecht gehaald, maar de FSB vind ik bijzonderder :)
Dit is natuurlijk ook geen goede vergelijking want dan heb je vast pc3200 met ee nfsb van duron 1800 maar de sempron 2200+loopt standaard al op 333 door 9x multiplier :( eigenlijk veel te laag maarja. Hij komt hier maar tot 1,98ghz :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO2
  • Niet online

NO2

ik vind 2191mhz voor de allergoedkoopste processor die er te koop is best goed :)

standaard 1500 2191\1500 = overclock van 46% op luchtkoeling... 1.6 volt.

jij haald: 2133 2133/1800= overclock van 18.5 % toch wel beetje verschil eh :)

maargoed, op zoek naar silverlijm :)

ow ja, een foto van de verdere steppings (op het prtscrt'je staat ook wat) wordt hem niet. Ik zal de stepping wel ff posten als ik hem ga proberen te unlocken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thandor schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 22:17:

Dit is het AMD Sempron SocketA/K7 overclock topic

Post hier jouw ervaringen met het overclocken van een AMD Sempron op Socket A (K7). Als je een K8 hebt (Sempron 3100+ bv.) post de resultaten dan in :
AMD Sempron K8 overklok topic

Hieronder een overzicht van de bestaande AMD Sempron CPU's
Alle CPU's hebben een FSB van 166MHz (333DDR)
AMD Sempron op Socket A
CPUKlokfrequentieCache
AMD Sempron 2200+1500MHz256KB
AMD Sempron 2400+1667MHz256KB
AMD Sempron 2600+1833MHz256KB
AMD Sempron 2800+2000MHz256KB
AMD Sempron 3000+2000MHz512KB

Overclock maar raak dus. Graag de stepping e.d. vermelden. Vertel ook welke koeling, voltage en FSB je gebruikt hebt :)
Made by Thandor©

Hmm, ff een mooie tabel erom heen en het wordt al heel wat aantrekkelijker :)
Nice Thandor ;)

De Sempron reeks is toch de Celeron van AMD? Dus een budgetversie van de mainstream processors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO2
  • Niet online

NO2

[b][message=22552953,noline]Maximized schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 13:38

De Sempron reeks is toch de Celeron van AMD? Dus een budgetversie van de mainstream processors.
Ik zou een sempron nog niet zo snel willen vergelijken met een celeron.
Ik heb getest met een

amd sempron 2200+ @ 1.5 ghz , abit nf7, dual channel geheugen
en een
celeron d 2.4 ghz, asrock mobo, 1 x 512 mb

allebei dus @ stock speeds

superpi1m: sempron : 1:10 celeron d 2.4 ghz : 1:30

De goedkopere sempron is dus best sneller dan de 1.5x zo dure celeron d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocona
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08-09 11:00
Euhm jullie vergeten hier de Sempron 2500+ te vermelden :) :?

Heb deze hier in mijn comp. Wel nog niet geoverclocked, mss later. Draait nog op alle standaard instellingen met boxed cooler op 32°idle, kan wel 55° stressed :|

Specs: http://specs.tweak.to/9454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

NO2 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 13:19:
ik vind 2191mhz voor de allergoedkoopste processor die er te koop is best goed :)

standaard 1500 2191\1500 = overclock van 46% op luchtkoeling... 1.6 volt.

jij haald: 2133 2133/1800= overclock van 18.5 % toch wel beetje verschil eh :)

maargoed, op zoek naar silverlijm :)

ow ja, een foto van de verdere steppings (op het prtscrt'je staat ook wat) wordt hem niet. Ik zal de stepping wel ff posten als ik hem ga proberen te unlocken :)
Ik zie het overclocken van een K7 niet qua procenten. Mijn Duron clocked beter dan mijn Athlon XP 1700+.

De AMD Athlon XP 1700+ draait met een frequentie van 1466MHz, oc'ed is 2605MHz de top. Dat is 1139MHz meer.
De AMD Duron 1800MHz draait met een frequentie van 1800MHz, oc'ed kan ik makkelijk de 2,6GHz halen, met waterkoeling zit 2,65GHz er makkelijk in. Misschien 2,7GHz ook nog wel.
De Duron 1800 is procentueel dan wel minder overclocked, maar de top is wel hoger. Als de top hoog is clocked de CPU goed.

Mjin AMD Athlon XP 1700+ had nl. ook als Athlon XP 2600+ verkocht kunnen worden, hij doet makkelijk 2083MHz @ 1,6V (XP2600+ heeft 2083MHz @ 1,65V)

Het nummer wat AMD erachter zet is niet mijn begingetal, elke Sempron 2800
+ is een Sempron 2200+. Alleen jammer van de vaste multiplier die de boel loopt te verzieken.

[edit]
Lijst met Semprons is geupdated. De AMD Sempron 2300+ en 2500+ zijn toegevoegd :)

[ Voor 5% gewijzigd door Thandor op 12-01-2005 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thandor schreef op dinsdag 11 januari 2005 @ 23:22:
P.s. een AMD Athlon XP en een Sempron clocken theoretisch evengoed over, het is nl. dezelfde core :)
Waarom zijn er dan geen standaard modellen die ook 400 draaien? En waarom ligt het voltage dan lager bij de sempron?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Je bedoelt 400MHz front-side-bus :?

Het voltage van een Sempron is 1,6V.
Een AMD Sempron 2600+ draait op 1833MHz @ 1,6V. Mijn AMD Athlon XP 1700+ doet 1833MHz op 1,45V. Misschien zelfs nog op 1,425V.

Daarnaast is er een grote kans dat de Sempron 2600+ ook met 1,5V prima werkt, echter zullen de Sempron's met een core van mindere kwaliteit dat misschien nét niet redden. AMD geeft dus een standaard voltage op, ook al kan de CPU makkelijk met minder.
Als het standaardvoltage altijd hetzelfde is brengt dat minder verwarring en de CPU hoeft niet nog meer getest te worden of ze wel op 1,5V of 1,6V wil draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn xp2200 loopt op 1,6 volt en gebruikt 1,65 volt...

Dat betekent dus dat de hele xp serie alleen maar verschilt in percentage?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NO2 schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 13:51:
[...]

Ik heb getest met een

en een

Dan moet je ook naar de overclockbaarheid van beiden CPU's kijken, de nieuwe Celeron D's zijn een stuk pitteger dan dat je denkt hoor.Ik heb voor 70 euro een 2.4 Ghz gehaald met 533 Mhz FSB en die draait moeiteloos 223(Standaart 133) = 4Ghz.Het enige wat een Celeron nog mist is de HTT functie.Ik had hiervoor een P4 3.4 die nou weg is en ik merk weinig tot geen verschil in de meeste applicaties.Een overclock van 68% ;) .

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 14-01-2005 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

De AMD Athlon XP wordt gemaakt.
Na het maken wordt er gekeken op welke frequentie ze kunnen draaien. Als de wafer goed is dan clocked de CPU ook hoger. Ze kan dus bv. als 3200+ verkocht worden.
Is de wafer van mindere kwaliteit dan haalt de CPU de 3200+ niet, dan wordt het bv. een Sempron 2400+.
Zijn de meeste wafers goed en is er veel vraag naar lagere modellen, dan worden de goede processoren verkocht als lager model.
Mijn Athlon XP 1700+ had nl. ook als 1800+ verkocht kunnen worden. Waarschijnlijk zelfs als 2600+.

Zo zie ik een Thoroughbred (Waar de Sempron dus ook uit bestaat) dus als een globale CPU die allemaal hoog clocken (want dat doen ze tegenwoordig) en niet dat een 2200+ zoveel slechter oc'ed dan een 3000+ want het verschil is minimaal. Het kan zelfs andersom zijn, mijn broers Athlon 1800+ clocked veel slechter dan mijn Athlon XP 1700+.

Ik vind het dus dat als een CPU procentueel meer overclocked is (naar bv. 2200MHz) niet beter is als een CPU die procentueel minder overclocked is maar op 2300MHz draait.

[ Voor 10% gewijzigd door Thandor op 14-01-2005 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik heb ook een sempron 2200+ gehaald. Hopelijk werkt die op een MSI kt3 ultra... Desnoods met lagere FSB. Weet iemand daar al meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 07-02 11:09

mad_max234

AMD Athlon II M320

Thandor schreef op vrijdag 14 januari 2005 @ 21:53:
De AMD Athlon XP wordt gemaakt.
Na het maken wordt er gekeken op welke frequentie ze kunnen draaien. Als de wafer goed is dan clocked de CPU ook hoger. Ze kan dus bv. als 3200+ verkocht worden.
Is de wafer van mindere kwaliteit dan haalt de CPU de 3200+ niet, dan wordt het bv. een Sempron 2400+.
Zijn de meeste wafers goed en is er veel vraag naar lagere modellen, dan worden de goede processoren verkocht als lager model.
Mijn Athlon XP 1700+ had nl. ook als 1800+ verkocht kunnen worden. Waarschijnlijk zelfs als 2600+.

Zo zie ik een Thoroughbred (Waar de Sempron dus ook uit bestaat) dus als een globale CPU die allemaal hoog clocken (want dat doen ze tegenwoordig) en niet dat een 2200+ zoveel slechter oc'ed dan een 3000+ want het verschil is minimaal. Het kan zelfs andersom zijn, mijn broers Athlon 1800+ clocked veel slechter dan mijn Athlon XP 1700+.

Ik vind het dus dat als een CPU procentueel meer overclocked is (naar bv. 2200MHz) niet beter is als een CPU die procentueel minder overclocked is maar op 2300MHz draait.
hoi,
nee de cpu is niet beter, maar de oc is wel beter.
je moet het wel procentueel zien want ander is het niet eerlijk
bijv een p1 100mhz is oc naar 200mhz dan is de oc heeeeeel erg goed 100% _/-\o_
maar de oc is niet echt indukwekkend :+ (niet meer indrukwekkend, toen ik net mijn p1 had was het top of the art)

snap je?

[ Voor 3% gewijzigd door mad_max234 op 15-01-2005 11:10 ]

-Andere hobby- -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plastronneke
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-12-2010
Ik heb getest met een

en een

sorry hoor, maar hoe waardeloos is deze vergelijking? het is algemeen bekend dat de amd's beter zijn in pure berekening, de intel's beter op andere vlakken. haal je even het allerbeste punt van amd eruit en ga je ze zo vergelijken. als je echt wil vergelijken, doe dan een hele reeks benchmarks, met alle soorten bewerkingen. ik durf nu al zeggen dat in sommige benchmarks de celeron de sempron voorbij gaat springen met grote voorsprong.

een typisch voorbeeld van "met statistiek kan je alles bewijzen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

mad_max234 schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 11:06:
[...]

hoi,
nee de cpu is niet beter, maar de oc is wel beter.
je moet het wel procentueel zien want ander is het niet eerlijk
bijv een p1 100mhz is oc naar 200mhz dan is de oc heeeeeel erg goed 100% _/-\o_
maar de oc is niet echt indukwekkend :+ (niet meer indrukwekkend, toen ik net mijn p1 had was het top of the art)

snap je?
Procentueel kan een oc wel hoger zijn...maar dat wil niet zeggen dat de CPU beter is. De beste CPU is de CPU die de hoogste frequentie haalt met eventueel een laag voltage ongeacht of het orginele rating nummer nou hoog of laag was/is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Niet online
Thandor schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 13:11:
[...]

Procentueel kan een oc wel hoger zijn...maar dat wil niet zeggen dat de CPU beter is. De beste CPU is de CPU die de hoogste frequentie haalt met eventueel een laag voltage ongeacht of het orginele rating nummer nou hoog of laag was/is ;)
Precies:

Hoogste snelheid = beste cpu.
Hoogste percentuele overklok = beste cpu voor rating.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Niet online
Weet iemand toevallig hoe je een Thoroughbred-B en dus een sempron? (2200+) unlockt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 11:03
Cocona schreef op woensdag 12 januari 2005 @ 14:11:
Euhm jullie vergeten hier de Sempron 2500+ te vermelden :) :?

Heb deze hier in mijn comp. Wel nog niet geoverclocked, mss later. Draait nog op alle standaard instellingen met boxed cooler op 32°idle, kan wel 55° stressed :|
slecht contact tussen je koeler en je proc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocona
  • Laatst online: 08-09 11:00
hmmm daar twijfel ik eerlijk gezegd een beetje aan. Ik ben zeker dat ik hem er langs geen andere kant kan beter op zetten.(is stock cooler)

Toen ik hem erop zette voor de eerste keer moest ik al veel kracht gebruiken dus ik denk dat het eigenlijk wel normaal is, tenzij iemand anders hier nu zijn temps kan tonen met stock cooler.

spijtig dat ik geen zalman cnps7000cu met blauwe leds kan installeren of de nieuwe 7700 :( mobo is niet geschikt |:(, trws weet iemand de site van pc-cooler? die hebben namelijk een kloon van de 7000, is nog gereviewd geweest op tweakers.net
Edit: gevonden reviews: PC Cooler versus Zalman: imitatie versus origineel

[ Voor 6% gewijzigd door Cocona op 22-01-2005 11:32 ]

Specs: http://specs.tweak.to/9454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efgeha
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-02-2021

efgeha

trial and error

Ik volg dit topic omdat ik recent ook een sempron (2300+) heb aangeschaft, met een Asrock k7s41 mobo.

Ik ben overigens nieuw hier, als member, maar heb in het verleden al veel aan jullie gehad via de search.

Over mijn temperaturen het volgende:

De sempron 2300+ (1577mhz) draait op 1750mhz (sempron 2500+) door licht overklokken, fsb staat op 184 (standaard 166mhx) en de multiplier staat op de standaard waarde 9,5.
Koeler is Arctic cooling Copper Silent 2tc, die overigens lekker stil is.
Koelpasta is de standaard pasta van de copper silent 2tc.

Met MBM5 en AIDA, (sisoft2005 ook trouwens) krijg ik de volgende temperaturen:

processor idle 47 a 48 graden celsius
moederbord idle 33 a 34 graden.

Bij cd branden met bv Alcohol gaat de cpu naar 50 celsius, de cpu belasting is dan 95%.

Ik vind mijn temperaturen vrij hoog als ik de andere temps in dit topic lees.

Iemand ideëen?

Ik hoop dat er nog wat meer uit dit topic komt qua oc-en!

HP Pavilion dv9645

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Laatst online: 27-02 23:46
Dit is toch een OC scores/tips topic?
Tot nu toe is er vrijwel enkel offtopic geblaat geweest :X

Ik ben bijv. wel benieuw of alle semprons uit hetzelfde plaatje gebakken zijn en dat je 2200+ mss wel even hard gaat als 'n 2800+ @ max OC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efgeha

efgeha

trial and error

Naar mijn idee zijn de specs van alle socket A Semprons gelijk, afgezien van de "vaste" multipliers, kijk bv. op Balusc z'n site http://balusc.xs4all.nl/srv/har-cpu-amd-k7.php.

Aida geeft aan dat mijn Sempron 2300+ van 1577mhz tot max 3000mhz kan:

Processoreigenschappen
Fabrikant AMD
Versie AMD Sempron(tm) 2500+
Externe Kloksnelheid 184 Mhz
Maximale Kloksnelheid 3000 Mhz
Actuele Kloksnelheid 1757 Mhz
Type Central Processor
Voltage 3.3 V, 2.9 V
Status Geactiveerd
Socket Aanduiding Socket-A

Draai nu op 1750 maar heb al 2005mhz gedraaid door de fsb op 210 te zetten.
Dit zou een Sempron 2800+ op moeten leveren, maar Aida zegt op dat moment alleen maar "AMD Sempron(tm)" zonder verdere type-aanduiding. Aida stopt bij de 2600+ met type-aanduiding.

Ik zou wel willen weten wat Aida aangeeft bij een "echte" 2800+ als max frequentie.

edit: Heeft iemand al naar de verdere specs van zijn Sempron gekeken met bijv. CPUheat of sisoftandra? Mijn Sempron ondersteund standaard al multiprocessing, dus als anderen deze ervaring ook hebben is dit een leuke voor de dualmobo's.
(heb ook later de L5 brug gecheckt en het is echt een Multi P.)
Nu nog de mobile-mod op L5 en gaan.......

[ Voor 19% gewijzigd door een moderator op 02-03-2007 15:05 . Reden: link fixed ]

HP Pavilion dv9645

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij cd branden met bv Alcohol gaat de cpu naar 50 celsius, de cpu belasting is dan 95%.

Iemand ideëen?
overal op dit forum kun je hierover lezen.. dit heeft gwn te maken met op je heatsink goed contact maakt met je CPU.. zoek en gij zult vinden..

nja ik merk het ammel wel met de sempron die ik binnekort ga halen voor in me server.. ik denk dat ik de 2400+ haal.. en dan(ja ik kan het niet laten) deze ook effe ga "kietelen" kijken hoe hoog mijn score komt.. ik laat het nog wel weten..
ciao

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2005 17:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:39
Nou ik heb afgelopen zondag een van de twee bruggen doorgehaald, L5 (brug2) voor Mobile supported, maar het werkt nog niet echt :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Niet online
Specs:
Sempron 2200+ 1500MHz
Nf7 v2.0
Twinmos Twister 2 x 256 ddr500

9 x 250 = 2250MHz, sempron wil wel hoger, moederbord niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 20:26
efgeha schreef op zondag 23 januari 2005 @ 16:54:
Ik volg dit topic omdat ik recent ook een sempron (2300+) heb aangeschaft, met een Asrock k7s41 mobo.

Ik ben overigens nieuw hier, als member, maar heb in het verleden al veel aan jullie gehad via de search.

Over mijn temperaturen het volgende:

De sempron 2300+ (1577mhz) draait op 1750mhz (sempron 2500+) door licht overklokken, fsb staat op 184 (standaard 166mhx) en de multiplier staat op de standaard waarde 9,5.
Koeler is Arctic cooling Copper Silent 2tc, die overigens lekker stil is.
Koelpasta is de standaard pasta van de copper silent 2tc.

Met MBM5 en AIDA, (sisoft2005 ook trouwens) krijg ik de volgende temperaturen:

processor idle 47 a 48 graden celsius
moederbord idle 33 a 34 graden.

Iemand ideëen?

Ik hoop dat er nog wat meer uit dit topic komt qua oc-en!
ik heb een veelheid aan koelers gebruikt, en nu gebruik ik de fan van de stock koeler en een artic koeler heatsink die ik een beetje vlakker eb gemaakt door er vrij fijn over te schuren; stressed temp: 50 graden max; idle 45 graden, en ik gebruik mijn sempron 2500 en mijn nforce 2 aan stock snelheden

[ Voor 3% gewijzigd door successor op 27-01-2005 21:24 ]

Out of the box? What box? There is no box.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik lees hier wel dat zo sempron cpu'tje nog wel wat over te clocken te is dat is heel mooi .
ik ben er gister mee aan het spelen geweest

amd sempron 2600 had hem op 2074 mhz maar ja als ik het zo lees kan dat natuurlijk nog wel hoger ik heb 1 extra case fan geplaats voornamelijk omdat ik het leuk vind zo blauw lichtje maar ik zal wel laten horen wat het aantal mhz is en de temp
zit nu op

2 ghz cpu is 44 graden en mb is 30
best netjes dacht ik zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO2
  • Niet online

NO2

Ik heb gister m'n pc weer ff buiten neergezet. nieuw record met mijn 2200+
(synchroon!)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/4668wmvBX20Z.JPG

ook m'n pifast record heb ik verbeterd naar 65.27

specs:
sempron 2200+
2* 256 twinmos pc3200 (mtec)
abit nf7 ongemod
luchtkoeling

[ Voor 17% gewijzigd door NO2 op 28-01-2005 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is zeker wel een nette score mag ik vragen wat de temp van je cpu was tijden het gewoon stabiel draaien ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO2
  • Niet online

NO2

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 16:55:
dat is zeker wel een nette score mag ik vragen wat de temp van je cpu was tijden het gewoon stabiel draaien ?
uhm ff denke :)

250 mhz 2.2 volt was iets van 22 graden (buitentemp was -0.3)
230 mhz (loopt ie binnen stabiel :) wassie 10/12 dacht ik (1.6 volt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

2,2V voor 2255MHz ? 8)7 . Dat kon niet lager :?
Valt me ander nl. een beetje tegen. De FSB is wel erg lekker :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
  • Laatst online: 14-09 20:59
Ik heb net een half uurtje een Sempron 2500 en die doet 2100Mhz op 1,85 volt, en 2200Mhz op 2 volt. Dus echt hard gaan ze misschien niet. Ik laat de mijne nog een paar daagjes braden op 2 volt en dan zien we wel hoe hard ie dan gaat.

Specs:

Sempron 2500@2213Mhz MP=10,5 FSB=210 Voltage=2volt

DFI Infinity (kan 250Mhz fsb)
2x256MB BH6 (kan 250Mhz fsb)
coolermaster Aero 7+blok met zalman fan
Aopen 350 watt voeding

Temperatuur: 40 graden stressed, idle is ie nog niet geweest.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO2
  • Niet online

NO2

Thandor schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 18:58:
2,2V voor 2255MHz ? 8)7 . Dat kon niet lager :?
Valt me ander nl. een beetje tegen. De FSB is wel erg lekker :Y)
Dat kon cker wel lager, ik wilde gewoon dat de oc niet gelimiteerd werd door de vcore.

voor een goede pifast kon de fsb maximaal op 245.6 mhz (cpu 2210 mhz) dit met een vcore van 1.84 volt (misschien kan het nog wel lager)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

@NO2

Meer voltage is niet altijd beter, het kan makkelijk zijn dat je op 2,1V een hogere top haalt dan op 2,2V ;). Ik zou als ik jouw was dus niet meteen 2,2V intstellen maar 2V gebruiken o.i.d. :)

Als je dat niet meer hoger komt kun je gaan spelen met de vCore, stapje lager. Werkt dat niet dan een stapje hoger :)

[ Voor 24% gewijzigd door Thandor op 28-01-2005 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO2
  • Niet online

NO2

Thandor schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 20:47:
@NO2

Meer voltage is niet altijd beter, het kan makkelijk zijn dat je op 2,1V een hogere top haalt dan op 2,2V ;). Ik zou als ik jouw was dus niet meteen 2,2V intstellen maar 2V gebruiken o.i.d. :)

Als je dat niet meer hoger komt kun je gaan spelen met de vCore, stapje lager. Werkt dat niet dan een stapje hoger :)
Ok, dat wist ik niet

dankjewel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efgeha

efgeha

trial and error

Vandaag de mobile mod gedaan op L5, mijn Sempron 2300+ was van nature al multiproccessor capable, en verder getest.
Wat meteen opviel tijdens de boot was de multiplier die op 11 stond, i.p.v. 9,5 voor mijn Sempron 2300+, overigens stond mijn FSB op dat moment al op 184, zie aantal blokjes omhoog.
Maar goed, ik was blij verrast dat de Mobile-mod gelukt was. :*)
Toen CPUmsr gestart, en gekeken wat er verder te doen was.
Mijn V-core bleek op 2,00 volt te staan, zowel boot als huidig, was 1,575 volt.
Aangezien je dit allemaal kan veranderen met cpumsr, dit ook gedaan en de v-core teruggezet naar 1,550 volt, leek me veiliger.
Ook de multiplier teruggezet naar 9,5.
Deze hogere waardes lijken me wat onveilig voor de Sempron, maar ik kon er met cpumsr niets aan veranderen, ook facultatieve jumper-settings op mijn mobo brachten geen lagere opstart-multiplier teweeg.

Nog even verder gekeken wat ik aan de opstart-multiplier en aan de opstart v-core kon doen, maar dit zou nog meer cpu-bridge mods nodig hebben, en dat zag ik niet zo zitten, zodoende de L5 mobile bridgemod ongedaan gemaakt en weer gewoon via bios met de fsb mijn cpu frequentie ingesteld, voorlopig blijf ik maar op 9,5 x 184 = 1750 draaien.

Iemand eventueel nog tips voor dingen die ik over het hoofd zie wat betreft de opstart v-core en multiplier? :?

HP Pavilion dv9645

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO2
  • Niet online

NO2

efgeha schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 01:04:
Vandaag de mobile mod gedaan op L5, mijn Sempron 2300+ was van nature al multiproccessor capable, en verder getest.
Wat meteen opviel tijdens de boot was de multiplier die op 11 stond, i.p.v. 9,5 voor mijn Sempron 2300+, overigens stond mijn FSB op dat moment al op 184, zie aantal blokjes omhoog.
Maar goed, ik was blij verrast dat de Mobile-mod gelukt was. :*)
Toen CPUmsr gestart, en gekeken wat er verder te doen was.
Mijn V-core bleek op 2,00 volt te staan, zowel boot als huidig, was 1,575 volt.
Aangezien je dit allemaal kan veranderen met cpumsr, dit ook gedaan en de v-core teruggezet naar 1,550 volt, leek me veiliger.
Ook de multiplier teruggezet naar 9,5.
Deze hogere waardes lijken me wat onveilig voor de Sempron, maar ik kon er met cpumsr niets aan veranderen, ook facultatieve jumper-settings op mijn mobo brachten geen lagere opstart-multiplier teweeg.

Nog even verder gekeken wat ik aan de opstart-multiplier en aan de opstart v-core kon doen, maar dit zou nog meer cpu-bridge mods nodig hebben, en dat zag ik niet zo zitten, zodoende de L5 mobile bridgemod ongedaan gemaakt en weer gewoon via bios met de fsb mijn cpu frequentie ingesteld, voorlopig blijf ik maar op 9,5 x 184 = 1750 draaien.

Iemand eventueel nog tips voor dingen die ik over het hoofd zie wat betreft de opstart v-core en multiplier? :?
Ik heb geen tips alleen een vraag :)

Hoe heb je die mobile mod gedaan? met potlood of met silverlijm? en welke bridges heb je verbonden?
Ik heb nl geprobeert om met een potlood alle l5 bruggen te verbinden, maar dat werkt niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Volgens mij start een mobile altijd op met een Multiplier van 11. Dat heeft te maken met de AMD Powernow! techniek o.i.d.

De vCore weet ik niet, lijkt me niet dat die normaal op 2V staat, een echte mobile met 2V op de core lijkt me sterk :P .

@NO2
[rml][ OC] athlon xp mp change on the fly[/rml]
In dit topic staat meer info, lees hem wel goed door want je zal niet de eerste zijn die z'n CPU om zeep helpt met een verkeerde mod ;)

[ Voor 32% gewijzigd door Thandor op 29-01-2005 15:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
NO2 schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 16:44:
Ik heb gister m'n pc weer ff buiten neergezet. nieuw record met mijn 2200+
(synchroon!)

*afbeelding*

Ik haal op 210x10,5 al 64,14 seconde. Maar 63 moet ook haalbaar zijn op de zelfde snelheid. Misschien nog een beetje werken aan timings of procesen killen o.i.d.

Sony A6600 + Sigma 16 f/1.4, Tamron 17-70 f/2.8, Sigma 30 f/1.4, Sigma 56 f/1.4, Tamron 70-180 f/2.8 en Meike Mk320

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efgeha

efgeha

trial and error

NO2 schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 11:31:
[...]

Ik heb geen tips alleen een vraag :)

Hoe heb je die mobile mod gedaan? met potlood of met silverlijm? en welke bridges heb je verbonden?
Ik heb nl geprobeert om met een potlood alle l5 bruggen te verbinden, maar dat werkt niet :(
De brug die ik nog verbinden moest van L5 was de tweede van rechts, de eerste is bij mij standaard verbonden.

Ik heb het betreffende gat (laser-cut) een klein beetje onder handen genomen met een klein mesje, zodat ik wat koper/goudkleur te zien kreeg op de randen aan weerskanten van de laser-cut.
(Ik heb wel eerst gezocht of deze betreffende brug (L5 dus) niet eerst gevuld moest worden met een niet geleidend materiaal i.v.m de onderliggende laag, maar dat hoefde niet.)
Toen gevuld met zilverlijm van bison, dit kostte wel wat moeite, ivm niet goed vloeien van de zilverlijm. Bovendien moet je heel fijn "gereedschap" gebruiken, in mijn geval een speld genomen en de punt in de lijm gedoopt, daarna voorzichtig in de open brug gedruppeld/geduwd.

Eerste keer werkte nog niet, daarna nogmaals wat zilverlijm toegevoegd en toen werkte het wel.

Ik moet wel zeggen dat je een beregoeie loep moet gebruiken, omdat het heel slecht te zien is.

[ Voor 6% gewijzigd door efgeha op 30-01-2005 13:20 ]

HP Pavilion dv9645

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

@Mister_X (TS)
Thandor in "AMD Sempron K7 overklok topic"

Je mag deze post wel in de TS zetten als je wil ;)
Ik heb 'm zonet nog ff ge-updated. De Multiplier staan erbij en er staat een link naar het 'mobile-modden' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO2
  • Niet online

NO2

Ik denk dat ik dat ook maar eens ga doen (moet ik wel eerst silverlijm vinden.... (hier niet te koop) iemand nog een beetje liggen dattie wil verkopen :)? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Een mobile mod is ook met podloot te doen. je moet dan zorgen voor een goed scherp potlood en als het ware tegen de randjes van de laser cut afschrapen. Die laser cut moet je eerst een beetje uitschrapen (met een speld o.i.d.) zodat je het koper ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO2
  • Niet online

NO2

martijn_tje schreef op zondag 30 januari 2005 @ 20:09:
Een mobile mod is ook met podloot te doen. je moet dan zorgen voor een goed scherp potlood en als het ware tegen de randjes van de laser cut afschrapen. Die laser cut moet je eerst een beetje uitschrapen (met een speld o.i.d.) zodat je het koper ziet.
Ok, misschien is dat een beter id (ik had al geprobeert om om de lasercuts te tekenen, maar dat hielp nix)

dat uitschrapen, bedoel je dat je het gat ' een beetje dieper moet maken' of juist 'het gat wat breder/langer maken' zoals op het bijgevoegde plaatje.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/46685VQLuJBi.JPG

Bedankt voor het beantwoorden van al mijn noobie vragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
Maar je plank zag het echt als een mobile want dan zou je kunnen gaan opvoeren, tot 12,5x. Maar goed je moet dan wel powernow aan zetten voor CPUMSR. Ik weet niet of je dat aanhad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
@Mister X
Link voor in de startpost
fab 51 status van de L6 bruggen

Bijdrage over het spelen met bruggen
How to bruggen verbinden/doorsnijden met het nieuwe package van AMD

"Help ik teken maar het heeft geen effect"
Amd heeft de Package veranderd. De processors zijn tegenwoordig "super locked" (niet te unlocken) en er zit een extra coating met "valse bruggen" over de processor heen.

Als er alleen maar valse bruggen te zien zijn waar zitten de echte bruggen dan? Een echte bruggen zit tussen de twee koperen stipjes die samen een valse brug vormen in. Dit is ook te zien aan de iets lichtere ovale plek met een donkerder streepje er in met aan de 2 uiteinden een bolletje. Die bolletjes zijn de koperen stipjes die bij oudere AMD's een brug vormde.

Wat te doen met die coating om bruggen te kunnen verbinden?
Je moet eerst de coating een klein beetje weg schrapen op de plek waar de echte bruggen zitten omdat je anders alleen de "valse bruggen" met elkaar verbind. De bolletjes aan de uiteinden van het donkere streepje dus. Bruggen die niet verbinden zijn hebben een (zwart) gat in het midden de zogenaamde lasercut. Je moet het gat een heel klein beetje dieper schrapen zodat je het koper ziet. Het koper dat je dan ziet staat in verbinding met de ground. Het enige wat je moet doen is een lijn tussen de twee stipjes van een echte brug trekken, en zorgen dat er ook grafiet in de lasercut zit. Dit kan door en scherp potlood af te schrapen regen de randen van de lasercut. Een verbinding met de ground is namelijk voldoende voor een geslaagde mobile mod.

Wat te doen met die coating om bruggen te kunnen door snijden?
Bij een brug die al dicht is en die je open wilt maken moet je het donkere lijntje doorsnijden. Maar kijk uit ui kunnen andere lijntjes in de buurt zitten die je niet mag doorsnijden, anders doet je cpu het niet meer. Het meest veilig is het om eerst de bolletjes op te zoeken en bloot te leggen van de echte brug. En vervolgens heel voorzichtig daar tussenin in de lengterichting een klein beetje materiaal weg te krabben tot dat je het (koperen) lijntje ziet. Als je het lijntje eenmaal ziet krab dit dan ook heel voorzichtig wel met een speld of passerpunt. Als het lijntje (plaatselijk) verdwenen is, is de brug open.

Als je iets verkeerd hebt gedaan en je cpu doet het niet meer is dat je eigenschuld. Dit is een van de vele mogelijke en waarschijnlijk de minst risico volle mannier.

@ Termi
Powernow werkt niet op desktop moederborden. Om een MP van 12,5 te krijgen moet je L6 bruggen gaan snijden. Dat raad ik iedereen af. Het kan wel maar het is echt zenuwen werk (ervaring)

[ Voor 6% gewijzigd door martijn_tje op 30-01-2005 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efgeha

efgeha

trial and error

NO2 schreef op zondag 30 januari 2005 @ 19:24:
[...]

Ik denk dat ik dat ook maar eens ga doen (moet ik wel eerst silverlijm vinden.... (hier niet te koop) iemand nog een beetje liggen dattie wil verkopen :)? )
Nergens in een doehetzelf zaak? is gewoon te koop van Bison, het heet Electro.

HP Pavilion dv9645

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
@martijn_tje,
Als je L5 doorhaalt op de correcte manier die doorgelaserd zijn krijg je in feiten een Mobile. Het is al een MP, dus het is een MP-mobile (offtopic). Maar als je een via of een sis serie hebt , is het in feiten al bijna ready voor een mobile. Je hoeft alleen nog de powernow-functie aan te slingeren en je hebt een mobile processor op een mobile moederboard. Je kan dan via tweak programma's de multipleier en spanning veranderen. Bijvoorbeeld CPUMSR.
Hij moet op een of andere manier te unlocken zijn (multipleier), en ook al gaat ie dood. Ik heb de nodige gereedschappen in huis, genoeg electro-troep. Microscooop 40x :). Denk deze week ~ volgende week verder ga bedenken hoe ik het wil doen. Had al L5 een brug gevuld maar dacht al, dat het weinig nut had. Jammer dat er nog niet echt veel informatie en ervaringen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO2
  • Niet online

NO2

efgeha schreef op zondag 30 januari 2005 @ 22:51:
[...]

Nergens in een doehetzelf zaak? is gewoon te koop van Bison, het heet Electro.
nopes :( achtergesteld gebied hier (denk ik soms :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Ik heb een jaar geleden al met de L5 en 6 bruggen lopen spelen. Door de L5 brug dicht te maken laat je de processor herkend worden als Mobile, en met de L6 bruggen kan je de boot of maximale multiplier instellen. Dit is afhankelijk van wat voor bios je hebt:

Phoenix/Award bios = boot op MP volgens L3, instelbaar tot maximaal volgens L6
AMI bios = Boot op maximaal volgens L6

@ Termi
Ik heb zo wel een Barton mobile als een Duron 1600@mobile. Maar ik krijg power now niet aan omdat zowel M'n ECS k7s5a als m'n DFI infinity geen power now ondersteunen. Wel had ik op de ECS een plugin van MBM5 draaien waardoor de MP zich on The fly aanpaste. Lage MP bij weinig load en Hoge MP bij veel load. Helaas word voltage verandering on the fly niet ondersteund door desktop moederborden.

Kijk dit topic eens [rml][ OC] athlon xp mp change on the fly[/rml]

@NO2
Je kan ook bij een auto zaak een reparatie kitje voor achterruit verwarming kopen. Dat is ook zilverlijm. Maar dat is wel erg duur, je bent dan zo 15 tot 20 euro aan spu kwijt om een cpu van 50 euro te modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
martijn_tje schreef op maandag 31 januari 2005 @ 08:35:
Ik heb een jaar geleden al met de L5 en 6 bruggen lopen spelen. Door de L5 brug dicht te maken laat je de processor herkend worden als Mobile, en met de L6 bruggen kan je de boot of maximale multiplier instellen. Dit is afhankelijk van wat voor bios je hebt:

Phoenix/Award bios = boot op MP volgens L3, instelbaar tot maximaal volgens L6
AMI bios = Boot op maximaal volgens L6

@ Termi
Ik heb zo wel een Barton mobile als een Duron 1600@mobile. Maar ik krijg power now niet aan omdat zowel M'n ECS k7s5a als m'n DFI infinity geen power now ondersteunen. Wel had ik op de ECS een plugin van MBM5 draaien waardoor de MP zich on The fly aanpaste. Lage MP bij weinig load en Hoge MP bij veel load. Helaas word voltage verandering on the fly niet ondersteund door desktop moederborden.

Kijk dit topic eens [rml][ OC] athlon xp mp change on the fly[/rml]

@NO2
Je kan ook bij een auto zaak een reparatie kitje voor achterruit verwarming kopen. Dat is ook zilverlijm. Maar dat is wel erg duur, je bent dan zo 15 tot 20 euro aan spu kwijt om een cpu van 50 euro te modden.
Het ligt idd aan je chipset maar met CPRedit zag ik dat Powernow al standaard op 1 stond op me via kt333. Dus :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
NO2 schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 16:44:
@NO2
64,14 Jij bent weer aan zet: 40Mhz fsb gecompenseerd met timings :9. Dit was nog met een dichte kast en m'n cpu fan op 2700rpm. Ik kan ook 250 2-2-2-5 T1 draaien (mobo+mem) maar dan moet die sempron wel 2625 mee willen doen ;)

Afbeeldingslocatie: http://student.st.hhs.nl/~20030214/oc/64.14small.png

Sempron 2500
SDA2500DUT3D
BIXJB0433BPMW

DFI Infinity (rev A+)
2x256 MB Corsair PC 2700 LLPT (BH6)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO2
  • Niet online

NO2

ik denk dat ik morgen maar ff m'n proc moet 'mollen' :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
@NO2
Lukt het moddel al een beetje?

Ik heb net een 63.05 gedraait, alles lucht gekoeld stressed 33graden :P . op 213x10,5=2240. Echt veel marge heb ik niet meer over. Ik had de 2 volt die m'n bord kan leveren al nodig voor 2180Mhz.

Ik kan alleen op school bij m'n webruimte dus maandag komt het screenshot.

[ Voor 10% gewijzigd door martijn_tje op 03-02-2005 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO2
  • Niet online

NO2

Ik ben bezug geweest :) toch wel raar zo met je stanleymes op je sempronnetje krassen :)

De bios zegt: Unknown CPU Type
CPU-Z zegt: AMD Athlon XP-M

maar als ik in de bios de multiplier verander gebeurt er gewoon helemaal nix :(
Als ik met cpu msr de mp'er probeer te veranderen loopt ie vast, of reboot ie :S

Ik heb eerst de 1na rechtste brug 'verbonden' toen gaf msr aan dat mijn cpu een mp'er van 9 tot 11 aankon, toen heb ik de 2na rechtste brug 'verbonden' nu kan ik een mp'er van 9 - 24 kiezen.

ik denk dat ik : OF nog een brug moet verbinden OF dat mijn nf7 dit gewoon niet wil :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Heb je wel de goeie L5 brug verbonden?
Afbeeldingslocatie: http://www.cpuheat.wz.cz/html/AXP_multiplier/AthlonXPmod.gif

Dit stond er trouwens op de site van cpumsr bij de ondersteunde moederborden:
nVidia: nForce 2 (reg. E7, bit 4 = FID_Change Detect; reg. 6F, bit 4 = Halt Disconnect) - But there is high change this won't work, good solution hasn't been found to this date.
Vrij vertaald moet je iets met een register waarde doen en werkt het hoogst waarschijnlijk dan nog steeds niet. Er is in iedergeval nog geen oplossing voor gevonden. Ik denk dus dat je nf7 (nForce 2 chipset) er geen zin in heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

In het BIOS de MP veranderen heeft geen zin volgens mij. Hij blijft altijd op een default MP booten.
Als het goed is moet je met CPUMSR in Windows kunnen veranderen. Misschien kun je in CPUMSR nog wat aanpassen zodat het wel werkt ?
Werkt het aanpassen van de vCore wel met CPUMSR :?

Ik heb hier geen ervaring mee daar ik mijn Athlon XP 1700+ niet wil opofferen omdat 'ie nl. al unlocked is ;). Het unlocken naar MP's hoger dan 12,5x heb ik gedaan door een aantal bruggen op te blazen met de 5V lijn van een voeding ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO2
  • Niet online

NO2

hier moet ik nog maar ff naar kijken :
nVidia: nForce 2 (reg. E7, bit 4 = FID_Change Detect; reg. 6F, bit 4 = Halt Disconnect) - But there is high change this won't work, good solution hasn't been found to this date.
Als ik de vcore verander, dan reboot ie meteen en dan doet het scherm het niet (net alsof je te ver geoc'ed hebt) bij mp 'er verandering blijft ie hangen in windows.

Ik denk dat ik um morgen maar ff in een asrock kt4a+ zet.

nog wat plaatjes van m'n sempron 2200+ :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/4668KDyFLemz.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/4668ekE1k7vg.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakzone.nl/f/g/4668thySLcTN.JPG

[ Voor 3% gewijzigd door NO2 op 03-02-2005 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
Wooohoo het is me gelukt :). Me sempron-multipleier verandert van 9.0x naar 11.0x doormiddel van CPU-MSR en L5 brug :). Als er intresse is wil ik nog wel wat pics maken, komt straxz wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Wat heb je nu veranderd dan t.o.v. de vorige keer toen het niet werkte :?

Pics zijn natuurlijk welkom ;) Hosten kan hier.
Plaats dan wel ff de thumbnail-link die gegeven wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
Thandor schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 21:30:
Wat heb je nu veranderd dan t.o.v. de vorige keer toen het niet werkte :?

Pics zijn natuurlijk welkom ;) Hosten kan hier.
Plaats dan wel ff de thumbnail-link die gegeven wordt :)
Heb de vorige keer in mijn voorzichtigheid niet de L5 brug lichtjes uitgeschrapen je krijgt dan namelijk twee goudenlijntjes te zien. Die heb ik volgevuld met geleidende troep :P, en toen stond er AMD K7 Processo . In windows gelijk CPUMSR opgestart en kon de multipleier veranderen, wat natuurlijk logisch was omdat de Powernow al aanstond:P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
@Termi
Jou moederbord chipset word ondersteund dus het hoort ook te werken. Mooi is het zeker dan kan je nu weer een stukje verder ocen. War is trouwens de maximale FSB die je via kt333 plank aan kan? Misschien dat je een hogere MP nodig hebt om de max van je processor op te zoeken. Om een hogere MP te krijgen moet je L6 bruggen gaan snijden. Dat raad ik iedereen af. Het kan wel maar het is echt zenuwen werk (ervaring)

Offtopic: wel een beetje jammer dat de startpost verwaarloosd word, ik ga Mister_X in een e mailtje lief vragen om een kleine update ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
martijn_tje schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 22:03:
@Termi
Jou moederbord chipset word ondersteund dus het hoort ook te werken. Mooi is het zeker dan kan je nu weer een stukje verder ocen. War is trouwens de maximale FSB die je via kt333 plank aan kan? Misschien dat je een hogere MP nodig hebt om de max van je processor op te zoeken. Om een hogere MP te krijgen moet je L6 bruggen gaan snijden. Dat raad ik iedereen af. Het kan wel maar het is echt zenuwen werk (ervaring)

Offtopic: wel een beetje jammer dat de startpost verwaarloosd word, ik ga Mister_X in een e mailtje lief vragen om een kleine update ;)
Hmzz ik weet niet wat de max mp is momenteel maar 11.0 maar ik weet niet waardoor komt kan twee kanten hebben :
  1. multipleier moederboard
  2. multipleier processor
Ik gok denk ik als ik L5-3 door haal de laatste die door gelasercut is , dat ie dan >12,5 zal springen. Nou dan vind ik het misschien ook wel goed als het gaat op lucht. Moet zeggen weinig temperatuursverschil voor toch bijna 25 % :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Inderdaad jammer dat Mister_X hier nooit meer komt. Hij mag mijn TS-ding met tabel wel kopieren en plakken. Dat lijkt een stuk mooier dan een lap tekst dat grotendeels nog gekopieert is ook ;).

Wel mooi dat die AMD Sempron's nog gemod kunnen worden naar Mobile. Echter heb ik geen Sempron heb :P en toch in dit topic post

@Termi
Ik weet niet of het gaat werken als je de L3 bruggen gaat snijden/opblazen.
Als je de eerste, de middelste en de laatste van de 5 bruggen opblaast krijg je een MP van 13,5x. Of dat effect heeft op de mobile mod weet ik niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
Thandor schreef op dinsdag 08 februari 2005 @ 22:37:
Inderdaad jammer dat Mister_X hier nooit meer komt. Hij mag mijn TS-ding met tabel wel kopieren en plakken. Dat lijkt een stuk mooier dan een lap tekst dat grotendeels nog gekopieert is ook ;).

Wel mooi dat die AMD Sempron's nog gemod kunnen worden naar Mobile. Echter heb ik geen Sempron heb :P en toch in dit topic post

@Termi
Ik weet niet of het gaat werken als je de L3 bruggen gaat snijden/opblazen.
Als je de eerste, de middelste en de laatste van de 5 bruggen opblaast krijg je een MP van 13,5x. Of dat effect heeft op de mobile mod weet ik niet zeker.
Met L5-3 bedoel ik derde brug van L5. Die zorgt er voor dat de MP groter wordt dan 12,5 wat opzich wel intressant is. Maar ik meot nu eerst stabiliteit gaan testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Als je processor naar mobile gemod is word de maximale MP die je in kan stellen met cpumsr bepaald door de status van de L6 bruggen. Bijvoorbeeld alle L6 bruggen verbonden is 11 en alle bruggen doorgesneden is 24.

http://fab51.com/cpu/barton/athlon-e23.html#L6 (de gele modes in de tabel werken niet)

[ Voor 8% gewijzigd door martijn_tje op 09-02-2005 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
Als je hier weer eff kijkt : http://fab51.com/cpu/barton/athlon-e24.html , zie je er staan :
At last!! ..... We discovered that L5 [1] had an important function.
When L5 [1] bridge is closed, L6 bridge becomes invalid and the maximum multiplier is set to 24X.

This displays information with various CPUs by CrystalCPUID. Although explained later, please watch that "Multiplier / Max" is displayed as 24X in the following pictures.
met L[5]-1 wordt L[6] niet meer gebruikt , en da nkan je tot 24x opvoeren :9. Yummy , yummy :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
Hmzz ik heb nu opeens echt super veel last van vastlopers. En geen BSOD's maar pc bevriest totalitair. Staat nix meer overeind, ik gok dus dat me mod nog niet echt geslaagd is :(. Ik hoop toch neit dat ik een bus baan te veel heb beschadigd, zou wel zonde zijn :(.
Maar hij loopt op allerlei momenten vast, met of zonder oc of downclock. IK ga zondag denk ik even hele mobotray er uit trekken en kijken of er nix kapot is :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
Thandor schreef op zondag 30 januari 2005 @ 16:32:
@Mister_X (TS)
Thandor in "AMD Sempron K7 overklok topic"

Je mag deze post wel in de TS zetten als je wil ;)
Ik heb 'm zonet nog ff ge-updated. De Multiplier staan erbij en er staat een link naar het 'mobile-modden' :)
lees je post nu pas, als er een manier is om rechten van een topic start over te geven dan meot je het me vertellen, ik heb namelijk al tijd terug besloten geen sempron te nemen maar een amd64 :)

dus als mod dit leest, is er een mogelijk heid dat iemand dit topic over kan nemen? (dus de TS te wijzigen?()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Dan zal een mod ervoor moeten zorgen dat bv. ik de topicstarter wordt.
Momenteel heb ik stage en dus nog wel ff tijd om na te denken over een mooie TS ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:41
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/joshuasioso/cpu-z.png

Sempron 2400+.

2150Mhz trekt hij ook nog alleen dan loopt hij vast bij ~68C :P. Op deze speeds heeft het geen problemen van temperaturen tot 70C. Hoger is het nog niet geweest.

Temperatuur is hier dus nog dudelijk de remmende factor ;).

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
Ik heb de koelpasta van de AMD Boxed Cooler vervangen door koelpasta van zalman. Nog geen problemen tot nu toe en Heb met WPCPUID de multipleier mooi in de gate :). Als ie meot stressen op 1,8 Ghz en als ie relaxt moet doen op 1 Ghz :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu lees ik dat sommige er wel 2.2 v op hun cpu pompen.. Is dat nog wel safe?

Ik lees dat ongeveer 1.85 ~ 1.95 wel de max is voor zo'n core, zit zelf nog met een palamino maar durf nooit boven de 1.95 te gaan 8)7

Electromigratie treedt hiervan op op hoge voltages ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ze kunnen het wel aan, maar als je het maar niet voor 24/7 doet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pleasure
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 22:25:

Ik lees dat ongeveer 1.85 ~ 1.95 wel de max is voor zo'n core, zit zelf nog met een palamino maar durf nooit boven de 1.95 te gaan 8)7

Ja, je cpu slijt zeker sneller. Ik jaag van tijd tot tijd 2.2v (effectief 2.13v) door mijn barton 2600+ en hij doet het nog steeds :D . Goed is anders. Bij gebruik van goede koeling zou ik niet boven de 2.0V effectief gaan en niet boven de 55 graden Celsius full stressed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat laatste is goedgekomen @ 2v.. maar haalde er nog niet 13mhz extra meer uit ondanks de 2v. Memory timingen waren ook lager gezet maar het mocht niet baten. De rek zit eruit voor de cpu die ik heb :/

1787mhz <1666

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NO2
  • Niet online

NO2

Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 01:26:
dat laatste is goedgekomen @ 2v.. maar haalde er nog niet 13mhz extra meer uit ondanks de 2v. Memory timingen waren ook lager gezet maar het mocht niet baten. De rek zit eruit voor de cpu die ik heb :/

1787mhz <1666
Heb je het dan over de xp2000+ uit je sign of een sempron 2400+

Als je het over een sempron 2400+ hebt valt me dat vies tegen, je zou zeker de 2 ghz moeten kunnen halen ( zelf een sempron 2200+ @ 2.2 ghz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
zit zelf nog met een palamino maar durf nooit boven de 1.95 te gaan 8)7
Ik gok dat ie z'n 2000+ palomino bedoelt. Goed koelen is ook bij palomino's belangrijk, bij mij maakte 10 graden het verschil uit tussen 1770 en 1850. Die 1850 was ~5 minuuten stabiel te houden op onveveer 40 graden en 1,85 volt, daarna steeg de temperatuur te veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets

Mijn duron 1600+ stierf direct toen ik daar 2.2V op zette. Ik had er nog niet eens mee geboot naar windows. Eerst kijken tot hoever die kon :+. Het lag toen iig niet aan de temp, hij was op het moment van sterfte zo'n 50C.

Daarom heb ik nu ook een sempron. En ik ga nooit meer een cpu overvolten boven 2.1V.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja daarom.. je brandt ie dingen soms zo door.

Het gaat btw om een palamino,

AX2000DNT3C
AGOIA 020SRPBW
Y7708730172

(ooit es opgeschreven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iets
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2005 @ 18:37:
Ja daarom.. je brandt ie dingen soms zo door.

Het gaat btw om een palamino,

AX2000DNT3C
AGOIA 020SRPBW
Y7708730172

(ooit es opgeschreven).
Een palamino heeft een standaart voltage van 1.75V, een duron 1600 1.6V. Op een palamino zou ik dus wel 2.2V durven zetten omdat dit toch al dichter bij zijn stock voltage zit.

Niet dat je daar ook maar wat mee opschiet btw, palamino's zijn geen goede OCers.

AGOIA 020SRPBW zal wel AGOIA 0205RPBW zijn trouwens.

tvw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
Ik ben erg tevreden met m'n Sempron 2400+ :) hij doet 2100 zonder problemen op 1.6v, 33 graden idle en 44 graden stressed met een 4 jaar ouwe spire whisperrock :P
Afbeeldingslocatie: http://img12.exs.cx/img12/8265/sempron24007gm.th.jpg

[ Voor 6% gewijzigd door unfor op 19-03-2005 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

low tuned

Afbeeldingslocatie: http://img56.exs.cx/img56/4510/naamloos0lu.jpg

dit met 80 mm fan op de cpu cheap ass dingentje
en 1 chasefan op 7v die de warme lucht er (zachtjes) uit blaast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 13:27

DataGhost

iPL dev

Sempron 3000+ 2.0ghz IQYHA
loopt al een paar weken stabiel op 12x200 (ipv 12x166 :P) dus 2,4 ghz :) 1.8v ipv 1.6 en hij blijft rond de 55 graden stressed met een Zalman CNPS7000B-AlCu

Afbeeldingslocatie: http://www.surreal-gaming.com/uppics/20050303162832-pifast6056-w.jpg-thumb.jpg

hier was ie nog verder overgeklokt maar dat vond mn geheugen niet zo fijn, als ik beter geheugen heb moet ie nog wel verder kunnen lijkt me :) naar mobile modden ga ik niet aan beginnen, misschien als ik ooit geld over heb (sint juttemis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hee mensen ik heb een vraag ik ben nu ook bezig met low tunen.
(spec zie sig)
me amd sempron 2600+ loopt nu op 2.0 ghz me fsb staat nu op 182 dit ben ik met stapjes van 1mhz omhoog gegaan.

nu is mijn vraag ik kan ook me core voltage omhoog gooien met 3.5% en (uit mehoofd) 6%.
wanner moet ik me voltage omhoog gooien ?
hoe merk ik dat die omhoog moet ?

temp is nu stressend ongveer 45 graden best netjes..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op maandag 21 maart 2005 @ 14:54:
hee mensen ik heb een vraag ik ben nu ook bezig met low tunen.
(spec zie sig)
me amd sempron 2600+ loopt nu op 2.0 ghz me fsb staat nu op 182 dit ben ik met stapjes van 1mhz omhoog gegaan.

nu is mijn vraag ik kan ook me core voltage omhoog gooien met 3.5% en (uit mehoofd) 6%.
wanner moet ik me voltage omhoog gooien ?
hoe merk ik dat die omhoog moet ?

temp is nu stressend ongveer 45 graden best netjes..
bij reboots, of wanneer je pc totaal niet meer opstart :p Let er ook op dat je RAM meekan. Als het te hoog geklokt wordt (loopt standaard synchroon met FSB) loop je kans op geheugenfouten.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Borromini schreef op maandag 21 maart 2005 @ 15:18:
[...]

bij reboots, of wanneer je pc totaal niet meer opstart :p Let er ook op dat je RAM meekan. Als het te hoog geklokt wordt (loopt standaard synchroon met FSB) loop je kans op geheugenfouten.
ram overclocken ... ik ben niet verplan nog veel hoger te gaan ..

ik wil ooit mijn cpu op 2.5 ghz hebben maar dan wil ik wel eerst wat meer weten over clocken van RAM..

maar me cpu is nu 2.0 ipv 1.87 op 182 fsb loop ik kans dan ik me geheugen zo sloop ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Geheugen slopen gaat niet zo snel. Zeker niet als je geen voltage verhogingen doorvoert.
Mijn ervaring is dat 333MHz en 400MHz DIMM's prima tegen 2,77V of 2,93V kunnen. Er zijn ook mensen die 3V of 3,3V erop zetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
Wat voor geheugen heb je? Value ram of tccd wat niet heel erg van voltages boven de 3 volt houdt of geheugen met winbond chips die tot en met 3,6 volt of hoger kunnen hebben zonder enig probleem?

Zonder het voltage boven de 3 volt te zetten is het vrijwel onmogelijk om je geheugen te slopen mits je zorgt dat het niet te warm wordt en je je verstand gebruikt. Als je het voltage gaat verhogen doe dat dan in kleine stapjes. Als je geheugen op een hoger voltage minder hard gaat weet je of dat dat voltage te hoog is of dat je geheugen te warm wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Het is verstandig om eerst 1 stapje omhoog te gaan. D.w.z. 2,6V of 2,77V.
Dan testen, het liefst 24 uur lang in een vrij warme omgeving.

Als alles dan stabiel blijkt te zijn kun je er meer voltage op zetten, bv. 2,8 of 2,93V.
Test dan ook 24 uur lang in een warme omgeving. Het kan nl. zo zijn dat je met meer volt hoger lijkt te komen terwijl dit niet zo is.

Mijn oude geheugen (Kingston 333MHz met MTec chips) werdt op 2,93V alleen maar onstabieler dan op 2,77V.

Waardes van het voltage kunnen afwijken per bios/mobo. Bij mij is het 2.5V, 2.63V, 2.77V, 2.93V. Sommige moederborden hebben weer 2.5V, 2.6V, 2.7V etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
Ik dacht ik koop eens een nieuw processortje , ik was even niet op de hoogte in de oc scene dat het gewoon tbreds waren dus ik koop de 2600+ in de gedachte dat het een barton was.
Zijn ze helaas gelocked, en hij wil niet stabiel boven de 2350 mhz :(
Ik heb Corsair XMS3200 C2 met CH6 chipjes, hoeveel voltage ik ook door mn cpu pomp, tot aan 2.25v toe hij wil niet stabiel.
Ik heb een NF7-S rev2.0 sinkje op de SB , 3.02 volt op ram, wat moet ik doen om deze wat hoger te krijge :)

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Heb je wel genoeg koeling :?
Controleer dus even of het heatsink goed op de CPU zit. Een goede geleiding is nl. ontzettend belangrijk.
Een goed heatsink vs. een slecht heatsink kan in erge gevallen wel tot 75MHz verschil maken.

Ook moet je testen of het met minder voltage niet beter gaat. Meer voltage is nl. niet altijd beter. Een lager voltage zorgt voor minder warmte dus blijft de CPU koeler waardoor 'ie misschien hoger komt. Daarnaast kan een chip niet alle voltages even makkelijk aan.

[ Voor 37% gewijzigd door Thandor op 27-03-2005 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04 03:10
hij wordt niet warmer dan 52 graden @ 2350 mhz 2.03 volt , ik zal eens 1.9 volt proberen of 1.95 steeds lager.
Ohja , mn koelers zijn Volcano 7+ (oud maja) @ 6000 rpm houdt ie um lekker koel als ik hem inbrand op 2.25 volt :D , 2 casefans erbij.
That`s it

In dit geval heeft het geen zin, 1.90v komt ie niet in windows , 1.95 loopt ie vast in windows , 2.025 is stabiel .

[ Voor 19% gewijzigd door caspergt op 27-03-2005 15:13 ]

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• successor
mijn sempron 2500 wil nit hoger gaan dan 2200mhz op men nforce2 mobo en men geheugen klok en zo is allemaal apart vastgezet, misschien ligt het aan die domma artic koeler en moet ik is wat zwaardere koeling gaan kopen want 50° stressed is met al dat overclocken nogal veel voor mij (heb die dode palomino in gedachten (1800>1400 met gigabyte 3d koeler, is helaas ook naar de filistijnen )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Nr.1 : Zorg ervoor dat je leesbaar typt. Je hebt nu nl. 1 lang, slecht leesbaar verhaal.
Nr.2 : Wat voor geheugen heb je :?
Nr.3 : 50 graden stressed stelt niet veel voor. Die CPU kan 80 graden stressed makkelijk hebben.
"Domma artic koeler" vind ik dus wat overdreven, je maakt zelf nl. 2 tikfouten.

Geef dus wat meer informatie (Welke vCore heb je gebruikt etc.) over het systeem en de overclock :).
1800>1400 met gigabyte 3d koeler
1800>1400 :?

[ Voor 9% gewijzigd door Thandor op 29-03-2005 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martijn_tje
50 graden op welke vcore en wat voor casetemp?

Ik draaide op 50 graden bij 2 volt en 2250Mhz met redelijk brakke luchtkoeling. De zelfde koeling op m'n bartonM en het zootje werd al snel 65+ graden op 2550Mhz bij 2 volt. Nu met waterkoeling zit ik op 37 graden en 2650Mhz op 2 volt voor de bartonM. M'n sempron heb ik nog niet mee gespeeld. Maar ik verwacht niet dat die heel veel verder gaat komen.

Echt heel goed is die 50 graden dus niet, maar echt heel slecht ook niet als je het haalt met een hoge vcore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• successor
neenee max temp met een cpstabtest is rond de 55 graden, met een casetemp van 31°

snelheid : op 2100mhz op dit moment, stock snelheid is 1750 (sempron 2500),gaat tot 2200 met stadaard vcore, maar hoger ga ik niet met di vcore, misschien als ik eens geld heb voor fatsoenlijke koeling of nog eens de kans heb om wat gaten te slijpen

koeling : arctic cooler copper silent heatsink, met gesuperfineerd oppervlak, met de standaard AMD koeler fan er op (4000 toeren 60 mm)

hier staat een stuk uit EVEREST home edition over mijn ram en zo:

--------[ Overclock ]---------------------------------------------------------------------------------------------------

CPU-Eigenschappen:
CPU Type AMD Sempron
CPU Aanduiding Thoroughbred-B
CPU stepping B0
CPUID CPU Naam AMD Sempron(tm)
CPUID Revisie 00000681h

CPU snelheid:
CPU Klok 2091.07 MHz
CPU Multiplier 10.5x
CPU FSB 199.15 MHz (origineel: 166 MHz, overclock: 20%)
Geheugenbus 199.15 MHz

CPU Cache:
L1 Code Cache 64 KB
L1 Data-cache 64 KB
L2 Cache 256 KB (On-Die, Full-Speed)

Moederbordeigenschappen:
Moederbord ID 08/02/2004-nVidia-nForce-6A61BG0EC-00
Moederbordnaam Gigabyte GA-7N400-L (5 PCI, 1 AGP, 4 DDR DIMM, Audio, LAN)

Chipseteigenschappen:
Moederbord Chipset nVIDIA nForce2 Ultra 400
Geheugeninstellingen 3-3-3-8 (CL-RCD-RP-RAS)
Command Rate (CR) 1T

SPD Geheugenmodules:
DIMM1: Kingston K 512 MB PC3200 DDR SDRAM (3.0-3-3-8 @ 200 Mhz) (2.5-3-3-7 @ 166 Mhz) (2.0-2-2-6 @ 133 Mhz)
DIMM2: Kingston K 512 MB PC3200 DDR SDRAM (3.0-3-3-8 @ 200 Mhz) (2.5-3-3-7 @ 166 Mhz) (2.0-2-2-6 @ 133 Mhz)

BIOS Eigenschappen:
Datum Systeem BIOS 08/02/04
Datum Video BIOS 09/07/00
Award BIOS Type Award Modular BIOS v6.00PG
Award BIOS Boodschap GA-7N400L F11
DMI BIOS Versie F11

Grafische Processor Eigenschappen:
DirectX 4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
Video kaart nVIDIA GeForce2 MX/MX 400 (Asus AGP-V7100)
GPU Codename NV11 (AGP 4x 10DE / 0110, Rev A1)
GPU Kloksnelheid 175 Mhz
Geheugenklok 166 Mhz

Sensoreigenschappen:
Tsystem 31 °C (88 °F)
Tcpu 52 °C (126 °F)
Taux 41 °C (106 °F)
Fcpu 3835 RPM
Fcase 2482 RPM
Vcore 1.65 V
V2.5 2.72 V
Vio 3.26 V

noot: dat van die gigabyte 3d koeler ; dat was hetzelfde mobo, maar dan met een AMD athlon XP 1600 (palomino) @1800 mhz, ik was em aant probere nog hoger te krijge, wat dus niet lukte.
Door recente vijlacties aan die koeler is ie er dus aan gegaan ( paste anders niet goed op mijn mobo)

[ Voor 7% gewijzigd door successor op 31-03-2005 09:54 ]

Pagina: 1 2 3 Laatste