[XP] Unattended Install CD Deel 3 (was: OEM CD)

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 42.660 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jazco2nd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 11:58:
Nou dan is er toch echt iets anders aan de hand hoor, want ik gebruik deze (de dutch versie) en die is echt wel installed, ook bij nieuwe gebruikeraccounts zie ik dat (kan gewoon Ati CCC installeren en Nlite!)
7zip Microsoft NetFrameWork 11MB, latest patch included

[...]

Dat doe ik ook en bij mij werkt deze dus gewoon prima, heb WinXP SP2 met updatepack nl 02-05. Nlite erop los gelaten (oa de .net framework folders verwijderd!).

Mijn RunOnceEx wordt trouwens tijdens T12 uitgevoerd ipv na de herstart... scheelt tijd :) kweenie of dat er iets mee te maken heeft...
jij installeert via runonceexe(dat via de cd gaat toch??). ik via run.cmd dat van te voren files kopieert naar een tijdelijke map op de hdd... hoe dan ook, ik heb het tig keren geprobeerd, volgens de maker van dit silent dutch pakketje deed hij het ook al in runonceexe.

ik ben nog niemand tegen gekomen die dit installeerd via een gwone run.cmd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Mijn RunOnceEx wordt trouwens tijdens T12 uitgevoerd ipv na de herstart... scheelt tijd :) kweenie of dat er iets mee te maken heeft...
Hoe doe je dat? :)

En mijn UWXP-cd vraagt bij installeren welke partitie en of ik NTFS of FAT32 wil in heb begin, hoe zet ik dat uit?
Ik heb in mijn winnt.sif oa:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
[Data]
    Autopartition = 1
    MsDosInitiated = 0
    UnattendedInstall = Yes

[Unattended]
    UnattendMode = FullUnattended
    UnattendSwitch = Yes
    OemPreinstall = Yes
    OemSkipEula = Yes
    FileSystem = *

Dan hoort-ie toch automatisch te gaan?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb een probleem met mijn sata harde schijf. Ik wil de drivers namelijk in de installatie proppen en ik heb hiervoor nlite gebruikt. Alleen werkt het nog niet.

Ik heb een MSI K8T Neo2 moederbord en hier zit een Via chipset op. Nu heb ik in nlite via de optie Stuurprogramma toevoegen de .inf's toegevoegd. Alleen dit werkt dus niet echt. Kan iemand me helpen? Ik ben al uren aan het zoeken en kan nog niets vinden namelijk |:(

bvd,

JanWillem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

JanWillem,

Ik zie je vraag nu op allerlei plekken opduiken, maar ik wil je toch echt vragen deze vraag even in een ander topic te stellen. Natuurlijk is het goed dat je deze topics gebruikt als referentie materiaal - maar als je er dan alsnog niet uitkomt, is het wel de bedoeling dat je even een nieuw topic opent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wordt hierheen verwezen in een ander topic door een andere mod en dan krijg je dit geouwehoer... ik dacht dat GoT er was om mensen te helpen. Ik ben nu uren verder en nog nix wijzer |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@anandus, je kan het beter zo laten want anders pakt je cd klakkeloos een andere partitie dan jij wilt. de rest gaat toch automatisch? als je het ongedaan wilt maken moet je ff filesystem=* weghalen en nog 1 regeltje, zoek ff op bashrat zijn howto welke regels precies... (zie mijn sig)

@JanWillem, je zult met dit soort dingen toch echt naar nuhi, de maker van nlite, op MSFN moeten gaan omdat hij de enige is die de programma kan fixen. waarschijnlijk zit er een klein bugje in nLite waardoor je drivers niet goed worden geadded en ik heb ook exact zo een probleem gehad met mijn 3C940 gigabit LAN driver wat nuhi ook weer opgelost heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje ik heb dus nu een unattended cd alles werkt perfect maaaaar, Op me werk krijgen we nu alleen nog pc's binnen ZONDER floppy. En aangezien we geen dhcp server hebben draaien moet ik dus elke x ip adres etc. aanpassen (met floppy hoefde ik dat alleen ff in de winnt.sif te doen).

Weet iemand of het mogelijk is om de winnt.bat/winnt.sif op usb stick te zetten en dat de setup het daarvan af leest??

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 11:26:
Ik heb een vraagje ik heb dus nu een unattended cd alles werkt perfect maaaaar, Op me werk krijgen we nu alleen nog pc's binnen ZONDER floppy. En aangezien we geen dhcp server hebben draaien moet ik dus elke x ip adres etc. aanpassen (met floppy hoefde ik dat alleen ff in de winnt.sif te doen).

Weet iemand of het mogelijk is om de winnt.bat/winnt.sif op usb stick te zetten en dat de setup het daarvan af leest??

alvast bedankt
Dat verschilt per PC. Ik heb een pc met een vrij nieuw moederbord dat niet van USB kan booten en een iets oudere pc met een µATX moederbordje dat wel van USB kan booten. Het lijkt me dat die bootmogelijkheid wel een vereiste is, anders wordt je stick waarschijnlijk niet gevonden.

Edit: nav verwijzingen naar het MSFN forum: je link in de TS klopt niet, Mr. Tweak (je moet geregistreerd en ingelogd zijn voor jouw link). Correcte link: MSFN Forums -> Unattended Windows Discussion & Support Subforums.

[ Voor 17% gewijzigd door Aham brahmasmi op 24-03-2005 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 11:30
Ik vind het allemaal heel grappig, zo'n unattended install CD maken. Ik heb het topic vanaf deel 1 met enige regelmaat gevolgd, maar ik zie het nut er niet zo van in om er zoveel programma's en utilities mee te installeren.. Ik installeer mijn pc 2 á 3 keer opnieuw per jaar, dan zijn al die programma's en utilities vaak toch al weer oud?? Dan zou je na de installatie alsnog eerst een partij updates uit moeten voeren, of zie ik dat nou verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 11:30
Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 11:26:
En aangezien we geen dhcp server hebben draaien moet ik dus elke x ip adres etc. aanpassen (met floppy hoefde ik dat alleen ff in de winnt.sif te doen).
Een bedrijf zonder DHCP-Server? Dan installeer je er toch een, al dat statische gedoe is toch wel een beetje heel ouderwets. Of is er ook een duidelijke reden voor om zonder DHCP te werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sierra-NL schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 15:37:
Ik vind het allemaal heel grappig, zo'n unattended install CD maken. Ik heb het topic vanaf deel 1 met enige regelmaat gevolgd, maar ik zie het nut er niet zo van in om er zoveel programma's en utilities mee te installeren.. Ik installeer mijn pc 2 á 3 keer opnieuw per jaar, dan zijn al die programma's en utilities vaak toch al weer oud?? Dan zou je na de installatie alsnog eerst een partij updates uit moeten voeren, of zie ik dat nou verkeerd?
dan maak je toch een mini unattended cd? met alle hotfixes en SP erin en handjevol regtweaks(I)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik installeer Firefox en Thunderbird gewoon met de switch -ms
code:
1
2
3
4
5
REG ADD %KEY%\030 /VE /D "Firefox" /f
REG ADD %KEY%\030 /V 1 /D "%PP%\firefox\Firefox.exe -ms" /f

REG ADD %KEY%\035 /VE /D "Thunderbird" /f
REG ADD %KEY%\035 /V 1 /D "%PP%\thunderbird\Thunderbird.exe -ms" /f

Maar weet iemand hoe ik dingen als extensions dan kan installeren? :)

[ Voor 52% gewijzigd door anandus op 25-03-2005 01:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
Firefox silent en aangepast Default Profile

Als je de zoekfunctie rechtsboven had gebruikt had je het direct gevonden.

Het lijkt een lange guide, maar dat komt omdat het in ministapjes is uitgelegd!!
heb het recent bijgewerkt.

thunderbird kun je ook alleen uitpakken en mbv de regtweaks (goed te vinden..) instellen als standaardmailclient zodat het ook voor alle gebruikers goedstaat in het Startmenu... dat alles doet jouw -ms switch niet;)
Sierra-NL schreef op donderdag 24 maart 2005 @ 15:37:
Ik had eerst ongeveer dezelfde mening... maar toen ik eenmaal windows unattended had en het werkte goed met alle tweaks (die het leven stuk makkelijker maken!) baalde ik dat ik nog alle andere programma's moest downloaden/installeren/instellen en dan was het Startmenu weer een zooitje..... kon je dat nog voor alle gebruikers gaan regelen.... ook nog instellingen per gebruiker..

Dus nu is het een CD geworden: doe hem erin, ga weg (duurt 25-40 min) kom terug doe pc aan en je kan werkelijk ALLES doen, cds rippen (EAC) kopieren maken, DVDfilms kopieren, direct met Winamp met de juiste skin aan de slag. Alle videobestanden worden perfect afgespeelt... alle instellingen al ingesteld...alle drivers erop
tis daardoor ook een stuk gebruiksvriendelijker...(oa door tweaks/instellingen/startmenu dat al geregeld is) en je tovert elke pc in een half uur om in een veelzijdige alleskunner.

Bovendien valt het reuze mee, dat updaten... de meeste winkelpc's lopen bijvoorbeeld best achter qua software.

Het updaten is ook supersimpel... downloaden, kopieren naar je map (bij mij UWCD\InstallApps\) en klaar!
als je na een poosje redelijk wat programma's/belangrijke updates erin heb zitten, die nuttig zijn voor de 1volgende PC die je herinstalleert, brand je een nieuwe CD of CDRW.
Dus je CD verouderd helemaal niet zo snel en zo makkelijk!

[ Voor 92% gewijzigd door Jazco2nd op 25-03-2005 04:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Jazco2nd schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 04:23:
Firefox silent en aangepast Default Profile

Als je de zoekfunctie rechtsboven had gebruikt had je het direct gevonden.

Het lijkt een lange guide, maar dat komt omdat het in ministapjes is uitgelegd!!
heb het recent bijgewerkt.

thunderbird kun je ook alleen uitpakken en mbv de regtweaks (goed te vinden..) instellen als standaardmailclient zodat het ook voor alle gebruikers goedstaat in het Startmenu... dat alles doet jouw -ms switch niet;)
Had het inderdaad al gevonden op MSFN
Is hetzelfde :)

Maar thanks, anyway :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vampier
  • Laatst online: 20-04-2015

Vampier

poke-1,170

ik gebruik nlite al een tijdje... nu ook ryanvm erbij CD erin.. partitie aanmaken en 10 min wachten.. weer een schonen snelle XP :)

Geniaal topic dit btw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een bedrijf zonder DHCP-Server? Dan installeer je er toch een, al dat statische gedoe is toch wel een beetje heel ouderwets. Of is er ook een duidelijke reden voor om zonder DHCP te werken?
Tis maar klein bedrijfje +/- 20 werkplekken.
Ze hebben alleen 1 linux servertje waar alle data op komt te staan.
Pc's zijn uitgerust met W2K maar iedereen logt lokaal op de pc in en zet alleen de data op de server.
Ik weet da het erg ouderwets en ongemakkelijk is maarja ik loop hier stage dus kheb weinig te zeggen over aanschaf van nieuwe hardware en dergelijke..
Dusja dan maar tussen oplossingen zoeken he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik ben nu bezig met registry-tweak, file-associations, etc.

Nu kwam ik dit zinnetje tegen op msfn:
Right, either make those modifications to HKCR tree, or apply the HKCU keys above at T-12 (through cmdlines.txt).
Wat is precies het verschil tussen HKCR- en HKCU-keys?
En dat 'through commandlins.txt', betekent dat ik mijn register.reg gewoon in dat bestand kan zetten, net als runonceex.cmd, of kan ik de register-sleutels er direct in plaatsen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
anandus schreef op vrijdag 25 maart 2005 @ 12:15:
Ik ben nu bezig met registry-tweak, file-associations, etc.

Nu kwam ik dit zinnetje tegen op msfn:

[...]

Wat is precies het verschil tussen HKCR- en HKCU-keys?
En dat 'through commandlins.txt', betekent dat ik mijn register.reg gewoon in dat bestand kan zetten, net als runonceex.cmd, of kan ik de register-sleutels er direct in plaatsen? :)
Open regedit maar eens, dan zie je bovenaan HKEY_CLASSES_ROOT (HKCU) en HKEY_CURRENT_USER (HKCU). In de eerste worden volgens mij bestandstypen gedeclareerd en in de tweede de instellingen van je software. Je kunt die registry tweaks gewoon allemaal bij elkaar in een .reg bestand zetten (wel even kijken hoe dat moet, zijn genoeg voorbeelden te vinden) die je met een commando in runonceexe.cmd laat mergen met de registry.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had nog even een klein vraagje over RIS. Welk bestand moet ik aan passen als ik de ene keer op mijn client Windows XP wil installeren, en de andere keer Windows 2000?

Het is uiteindelijk de bedoeling dat ik Windows in modules ga installeren. Ik heb dus een basis installatie Windows. En een aantal losse modules, bijvoorbeeld Office, Sis en applicatie X.
Zodra ik een computer heb, die opnieuw geïnstalleerd moet worden, wil ik alleen module Office, of alleen de modules Office en applicatie X.
Dat lijkt me voor het beheer makkelijk, omdat je dan alleen de modules aan hoeft te passen bij een update.

Misschien uiteindelijk dat dit in een database moet komen. Op basis van MAC-adress ofzo. Dan kan ik meteen zien van, O het is die computer, hij moet die naam krijgen, en hij moet een basis installatie van Windows krijgen + de modules….

Ik weet niet of ik nu te ver door draaf, maar is hier iemand al mee bezig geweest, of weet iemand waar ik informatie hierover kan krijgen?
Verder zou ik iets meer willen weten hoe ik scriptjes schrijf om bijvoorbeeld rechten toe te kennen aan programma’s tijdens mijn unattended setup, of weet ik veel.. Ik ben er een beetje mee bezig en heb wel een aantal dingen gevonden, maar kom er nog niet echt heel veel verder mee.

Kortom, als iemand mij kan helpen… HEEL GRAAG!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 02:15

Jimbolino

troep.com

Ik heb mijn Ris zo: (althans bijna zo)
- Zonder database, weet niet of het mogelijk is, maar voor mij (4 pc's oid) niet echt nodig.
- Windows XP Dutch : D:\RemoteInstall\Setup\Jim\Images\winxp.pro
- Windows 2000 UK : D:\RemoteInstall\Setup\Jim\Images\win2000.pro
- D:\RemoteInstall\OSChooser\welcome.osc (en verder) aangepast, paar opties eruit gesloopt
- D:\RemoteInstall\Install -> met daarin Office2k3, OfficeXP, hotfixes, winrar, nero, msn, codecs enz (allemaal unattended)
- Images\win2000.pro\templates -> staan .sif files met daarin [GuiRunOnce] die zorgt dat de verschillende bat files gestart worden.

Omdat je verschillende templates (.SIF files) aan kan maken, kun je veel verschillende soorten installaties maken.

In de Active Directory word de UUID's gekoppeld aan een computernaam, de UUID is (bij oude computers) afhankelijk van het mac adres.
Ik heb ingesteld dat pc's automatisch een naam moeten krijgen: COMPUTERxx, dit wordt opgeslagen in de AD, ook al join ik geen domein tijdens mijn setup...

ik hoop dat je er iets aan hebt, ik zit namelijk zelf ook nog met verschillende dingen te kloten, bijvoorbeeld het instaleren van nvidia drivers en uitzetten van welcome screen e.d.

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kep nog altijd dat de framework niet unattended wordt geinstalleerd. hierbij dan maar de vraag of jullie op 1 of andere manier 7zip in je cd te opnemen of werkt het gwoon zonder 7zip/ander unrarprogramma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:05

Acheron

updatepack.nl

Ik maak gebruik van de stand-alone versie: 7za.exe. Deze gaat in $OEM$\$$\System32 zodat deze naar m'n systeemmap wordt gekopieerd.

Mr TweaK, je kan ook zelf het framework in elkaar zetten. Leer je ook eens wat van!

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

3 probleempjes die ik tegen kwam bij mijn unattended instal

1. Waarom kiest windows zijn eigen drivers voor mijn oem-drivers?
ik bedoel: hij instalt wel gewoon mijn videokaart en geluidskaart, maar de via IDE drivers laat ie links liggen, omdat ie zelf die drivers al heeft denk ik.

2. Is het mogelijk om tijdens Windows 2000 setup al EnableBigLba aan te zetten? (support voor 128gb schijven) Nu heeft windows heel mijn 2x 200gb verneukt omdat ie tijdens de setup erachter kwam dat de disk "corrupt" was, en de daarop volgende reboot ff chkdsk uit ging voeren. Bedankt hoor microsoft, mijn divx/xvid collectie is met de helft kleiner (!!!)

3. Ik doe tijdens mijn runonce: NET USE R: \\server\share, alleen om de een of andere reden duurt het ff voordat netbios gestart is. Is het mogelijk dit in een soort loopje te zetten, waar ie uit knalt op het moment dat die mapping gemaakt is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Jimbolino schreef op maandag 28 maart 2005 @ 01:11:
ik bedoel: hij instalt wel gewoon mijn videokaart en geluidskaart, maar de via IDE drivers laat ie links liggen, omdat ie zelf die drivers al heeft denk ik.
iirc kiest Windows altijd liever 'signed' drivers dan unsigned drivers. Misschien dat het daar aan ligt? :)
2. Is het mogelijk om tijdens Windows 2000 setup al EnableBigLba aan te zetten? (support voor 128gb schijven) Nu heeft windows heel mijn 2x 200gb verneukt omdat ie tijdens de setup erachter kwam dat de disk "corrupt" was, en de daarop volgende reboot ff chkdsk uit ging voeren. Bedankt hoor microsoft, mijn divx/xvid collectie is met de helft kleiner (!!!)
Lullig voor je bestanden, maar gelukkig kan je ze opnieuw rippen vanaf je eigen VHS's en DVD's :)
Kijk even hier - http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;303013 - gezien de methode vermoed ik dat die ook wel werkt op Windows 2000 - maar dat zal je even moeten uitproberen om zeker te weten :)
3. Ik doe tijdens mijn runonce: NET USE R: \\server\share, alleen om de een of andere reden duurt het ff voordat netbios gestart is. Is het mogelijk dit in een soort loopje te zetten, waar ie uit knalt op het moment dat die mapping gemaakt is?
Je kan testen ofdat R:\nul bestaat, iets als:

code:
1
2
3
:loop
net use r: \\blah\blah
if not exist r:\nul goto loop

? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 08:00
Jimbolino schreef op maandag 28 maart 2005 @ 01:11:
3 probleempjes die ik tegen kwam bij mijn unattended instal

1. De OEM's zijn WHQL, die die jij hebt toegevoegd wrsch niet.

2. Waarschijnlijk moet je dit ergens in een van de HIVE's aanpassen (tenminste als dat mogelijk is met een regtweak).

3. Kon je netwerkshares ook niet importeren dmv regtweaks? Dan heb je dat probleem niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hp38guser schreef op zondag 27 maart 2005 @ 17:44:
Ik maak gebruik van de stand-alone versie: 7za.exe. Deze gaat in $OEM$\$$\System32 zodat deze naar m'n systeemmap wordt gekopieerd.

Mr TweaK, je kan ook zelf het framework in elkaar zetten. Leer je ook eens wat van!
al gedaan, ik schreef een vertaalde howto, weet je nog? alleen stond zelfs in die howto niet erin dat je 7zip in je cd moest integreren om te kunnen uitpakken. ik weet dat enkele van jullie dit opnemen in jullie cd maar dat is niet vanwege framework maar omdat jullie een hoop dingen rarren toch? zelfs op MSFN waar je de dutch silent pakketje kan downen staat nergens iets over 7zip op de cd opnemen....

however, mijn probleem dat framework niet installeert is dus simpelweg omdat 7zip niet op de cd staat? right? als ik nou winrar die wel op cd staat als 1e laat installeren werkt framework installatie dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

bedankt voor de oplossingen.
1 was foutje van mij, had denk ik xp drivers ertussendoor gegooid
ik pak nu de inhoud van de volgende mappen
VIAHyperion4in1455v\Inf\Win2000
VIAHyperion4in1455v\IDEWin2K
VIAHyperion4in1455v\WIN2K
dat lijkt me wel genoeg he :)

2. Ga ik via het cmdlines principe uit het kb artikel proberen. Heb nu nog geen cmdlines.txt maar alleen een runonce.

3. Het loopje werkt toppie!

Laatste 2 vraagjes voor voorlopig hoop ik
4. Een goed alternatief voor psshutdown.exe, die gebruik ik nu van sysinternals. Geeft alleen een stomme msg die je niet af kan vangen met >NUL verder doet het wel perfect zijn werk...

5. Ik wil graag mijn C-partitie formateren, zonder dat ie mijn D en E (op dezelfde schijf) aan gaat passen.
Wat ie nu doet is de windows bestanden "wissen" (alsof het een of andere upgrade is) en er nieuwe neerzetten. Dit zorgt voor mapjes als: "Administrator.JIM" en "All Users.WINNT". Hij formateerd de schijf wel, als er te weinig ruimte op vrij is ofzo. Beetje raar dus.
code:
1
2
3
4
5
6
[Data]
    AutoPartition=1        ; lijkt niet echt iets uit te halen
[Unattended]
    FileSystem=LeaveAlone  ; niet echt van toepassing
[RemoteInstall]
    Repartition=No         ; yes=complete schijf gebruiken; no=zelf partities kiezen e.d.

[ Voor 11% gewijzigd door Jimbolino op 28-03-2005 02:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
Verwijderd schreef op maandag 28 maart 2005 @ 02:20:
[...]

however, mijn probleem dat framework niet installeert is dus simpelweg omdat 7zip niet op de cd staat? right? als ik nou winrar die wel op cd staat als 1e laat installeren werkt framework installatie dan wel?
Daar heb je toch self-extractors voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
@ mrTweak, ik heb idd die standalone 7zip in $$/System32 staan... maar dat is omdat ik 1 grote .7z bestand heb waar alles inzit wat uitgepakt moet worden (en niet hoeft te worden geinstalleerd... daarna wordt een .cmd bestandje uitgevoerd met eventuele tweaks ofzo).

die .Net Dutch van die link van jou gebruik ik dus in mijn RunOnceEx, maar ik weet echt niet of die gebruik maakt van de standalone 7zip in mijn $$\System32 folder, kan me haast niet voorstellen want het is een .exe bestand, hij zal dus zichzelf uitpakken en installeren...

anders moet je het maar proberen, download de "7-Zip Command Line Version for Windows", je hebt alleen de .exe nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Niet online

elevator

Jimbolino schreef op maandag 28 maart 2005 @ 02:39:
4. Een goed alternatief voor psshutdown.exe, die gebruik ik nu van sysinternals. Geeft alleen een stomme msg die je niet af kan vangen met >NUL verder doet het wel perfect zijn werk...
Windows XP kent standaard de 'shutdown.exe' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

elevator schreef op maandag 28 maart 2005 @ 16:21:
[...]
Windows XP kent standaard de 'shutdown.exe' :)
Jammer dat daar geen 2000-versie van is. Bij de support tools zitten wel veel van dat soort tooltjes, maar geen shutdown :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
Mensen,

Zodra ik (met een image van sp2) een vb iets wil openen geeft hij de volgende error:
component 'comdlg32.ocx' or one of its dependensies not correctly registered: a file is missing or invalid
Ik heb dit kunnen fixen met een google zoekbeurt, maar licht dit gewoon aan windows of aan mijn image?

[ Voor 5% gewijzigd door stevenP op 28-03-2005 20:12 ]

Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Jouw specifieke image/install.

* alt-92 heeft de afgelopen week een uitrol met 50 PCs gedaan en dat niet gekregen; ergo: het is niet des windows.

[ Voor 74% gewijzigd door alt-92 op 28-03-2005 21:16 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Nu online
BackSlash32 schreef op maandag 28 maart 2005 @ 21:15:
Jouw specifieke image/install.

* stevenP heeft de afgelopen week een uitrol met 50 PCs gedaan en dat niet gekregen; ergo: het is niet des windows.
Sjoet, heeft iemand een idee hoe ik die kan fixen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ligt eraan: hoe heb je het zelf gefixx0red?
Als het simpelweg een unregged control is, komt het door een component wat niet goed geinstalleerd wordt.

* alt-92 probeert zoveel mogelijk een clean shutdown te geven in verband met registry settings; psshutdown wil nog wel eens roet in t eten gooien.

Ik heb dan ook een WMI reboot.vbs die keurig netjes uitlogt, settings saved en dan pas reboot.

code:
1
2
3
4
Set OpSysSet = GetObject("winmgmts:{(Shutdown)}//./root/cimv2").ExecQuery("select * from Win32_OperatingSystem where Primary=true")
 for each OpSys in OpSysSet
     OpSys.Reboot()
 next

[ Voor 37% gewijzigd door alt-92 op 28-03-2005 21:43 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Nu online
BackSlash32 schreef op maandag 28 maart 2005 @ 21:41:
Ligt eraan: hoe heb je het zelf gefixx0red?
Als het simpelweg een unregged control is, komt het door een component wat niet goed geinstalleerd wordt.
Hoe bedoel je? Het is een image met sp2 ingebakken. Hij doet alles prima *zit er nu ook onder* Maar tot nu toe is dat dus het enige probleem wat ik tegen ben gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ehm...een vb iets.
Vaagheid ten top weer hiero.

Je zegt zelf:
Ik heb dit kunnen fixen met een google zoekbeurt
Dus....wat was dat dan? Wat moest je doen, of wat leek daar de oorzaak van te zijn?

[ Voor 40% gewijzigd door alt-92 op 28-03-2005 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Nu online
BackSlash32 schreef op maandag 28 maart 2005 @ 21:48:
Ehm...een vb iets.
Vaagheid ten top weer hiero.

Je zegt zelf:

[...]

Dus....wat was dat dan? Wat moest je doen, of wat leek daar de oorzaak van te zijn?
Ik draaide een klein in vbs gecompileerd progje toen ik de error kreeg (ik zal het progje even opzoeken).
met google kwam ik hier uit. Dit heeft me geholpen.

//edit:
dit heb ik gebruikt om een hoop registry keys bij elkaar te rapen, erg handig!

[ Voor 24% gewijzigd door stevenP op 28-03-2005 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

denk dat je je linkjes net andersom bedoelt ;) maar precies wat ik al vermoedde: je Control wordt niet goed geregged, wellicht omdat je teveel tegelijkertijd doet zonder reboot tussendoor (ja, das soms helaas nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Nu online
Mijn control? Dit is met een normale install gebeurd! Gewoon zoals (bijna) iedereen dat doet :9 Om deze image te testen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ok.
Eerst even dit: uit hoofde van mijn werk kan ik het me niet veroorloven een b0rken image neer te knallen, dus ik gebruik absoluut geen XPlite/nLite of andere rommel die support-verneukend zijn.

Je kan er dan ook donder op zeggen dat ik geen gecastreerde installs gebruik maar alleen de tools + documentatie zoals MS die heeft, straight up 'n down regedit, batchfiles, vbscript en unattended parameters dus.

Heb je verder nog dingen uit je install 'gesloopt" of is het een default Windows install?

[ Voor 5% gewijzigd door alt-92 op 28-03-2005 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Waarom zou je op het werk nLite gebruiken?

nLIte is alleen bedoeld voor gamers en voor terminals

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@hp38guser, ryanvm heeft een andere host gekregen en de link in je signature klopt dus nie meer. in de startpost heb ik dat al verwerkt maar in jouw sig klopt het nog niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevenP
  • Nu online
@Backslash32:

Ehm nee, dit is een doodgewone huis-tuin-en-keuken cd van Xp pro sp2 english. De installatie ging helemaal perfect (op de normale manier dus) totdat ik op dit probleem stuitte...

@HP38User:

Ik denk dat hij dat niet wil gebruiken om geen gezanik te krijgen over support met mircosoft, want wat ik uit zijn post voor jou kan opmaken is dat hij dit voor zijn werk doet (systeembeheerder/ict'er?) en dan kan ik het best begrijpen dat ms zegt van ja jij hebt heel windows lopen verbouwen en nu roepen dat hij het niet meer doet! Probeer het eens met een "normale" cd, dan kijken we eens verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Inmiddels host Tweakers.net RyanVM's Update Pack NL Februari Release 02/05 WFP :)

Hier de samenstelling:

Warning: This Update Pack is only for use with Windows XP SP-2 DUTCH (NOT MUI)

Hotfixes:
KB842520 - "Delayed Write Failed" error may occur after saving file in Windows XP
KB867282 - Cumulative Security update for Internet Explorer - Februari 2005
:: KB834707 - Cumulative Security update for Internet Explorer - October 2004
:: KB870975 - Custom window settings are lost when deploying Windows XP image
:: KB889334 - File upload in IE6 to Web page may time out or take longer than expected to complete
:: KB892049 - IE6 SP1 does not display shortcut menu for ActiveX control
KB867795 - 100% CPU usage when running WinSNMP on Windows XP computer
KB873333 - Vulnerability in OLE and COM could allow remote code execution
KB873339 - Vulnerability in HyperTerminal could allow code execution
KB883523 - CDRW drive is not recognized as a rewritable drive in SP2
KB884538 - "This application has requested the Runtime to terminate it in an unusual way" error message
KB884562 - Enhanced Metafiles (EMF) are slow or do not play at all
KB884575 - Battery power may be drained more quickly than expected on Windows XP-based laptop
KB884868 - 0x7E Stop error occurs after disconnecting USB 2.0 flash storage device
KB884883 - [partly included] Multiple Comctl32.dll versions cause Windows XP & Windows Classic style windows to appear
KB885222 - Performance of 1394 devices may decrease after installing SP2
:: KB885464 - SBP-2 drive stops responding when trying to write data
KB885250 - Vulnerability in server message block could allow remote code execution
KB885267 - Connection timeout trying to connect to server on wireless network using IPsec NAT-T
:: KB824838 - Large UDP broadcast packets may not be received
:: KB884020 - Connecting to IP addresses in loopback address range erratic in SP2
KB885293 - Computer indicates that wireless connection is unavailable after resuming computer from hibernate
KB885353 - Windows Media Player 9 may prompt for credentials when submitting the client log
:: KB884267 - Audio is temporarily lost for some items in playlist playing streaming content using RTSP protocol
KB885626 - Computer stops responding after restarting to complete SP2 installation
KB885836 - Vulnerability in WordPad could allow code execution
KB885887 - Can't access network resources after trying to log on to computer
:: KB887535 - User may log on successfully after smart card certificate is revoked or account is disabled
KB885894 - Windows Installer stops responding when installing an update
KB885898 - Initialization phase of Setup program takes longer than expected to complete
KB885932 - Internet Explorer crashes with vgx.dll access violation when you viewing Web page
KB886185 - Narrow definition of My network or local subnet restriction option in Windows Firewall
KB886199 - Can't redirect audio to client computer when running Remote Desktop Connection
KB886610 - Windows Media Player 9 does not restore backed up licenses
KB886677 - DBCS characters appear corrupted when browsing site using Shift-JIS encoding
KB886716 -Transcoding MPEG-2 in Adobe Premiere Pro causes the program or Windows to stop responding
:: KB885523 - Computer with T.V. Media Adware installed is unable to complete SP2 installation
KB886809 - Live video conversations in chat sessions may be choppy after installing SP2
KB887078 - Windows Media Player returns NS_E_INVALID_DATA error playing Fast Cached content
KB887170 - Problems when disconnecting single IEEE 1394 device from computer
KB887186 - Logon process takes a long time to complete
:: KB887176 - Logon takes long time to complete when logging onto Novell NetWare server by using CSNW
KB887472 - Security update to Microsoft Windows Messenger
KB887742 - Stop error "Stop 0x05 (INVALID_PROCESS_ATTACH_ATTEMPT)" received
KB887797 - Outlook Express for Windows update
KB888133 - Vulnerability in hyperlink object library could allow remote code execution
KB888302 - Vulnerability in Windows could allow information disclosure
KB888321 - 0x50 Stop error occurs in Scsiport.sys when trying to add a SCSI or PCI storage device to computer
KB888404 - Office XP post-SP3 hotfix may not install or update files
KB888407 - Starting Windows Media Player with skin parameter changes default skin preference
KB889315 - Unexpected results after removing 1394 PC Card while computer is on standby or in hibernation
KB889673 - DEP-enabled computer may unexpectedly quit after resuming from standby or hibernation
KB890047 - Vulnerability in Windows shell could allow remote code execution
KB890175 - Vulnerability in HTML Help could allow code execution
KB890546 - USB devices stop working
KB890644 - "Unsafe Removal of Device" message when resuming from standby while SD media card is inserted
KB890733 - Can't continue to print to Bluetooth printer after printing process is interrupted
KB891781 - Vulnerability in DHTML editing ActiveX control could allow code execution
KB893008 - PAL format digital video cameras are incorrectly detected as NTSC format digital video cameras

Updated files:
Microsoft Windows Script 5.6.8825
Microsoft Web Folders Software Update (KB892211)
Microsoft Windows Update 5.5.3790.2182
Macromedia Shockwave Flash 7.0.19.0 ActiveX Control

Registery Tweaks:
Fix for DSO Exploit that Spybot Search & Destroy complains about.
KB873374 - Microsoft GDI+ Detection Tool
KB890830 - Microsoft Malicious Software Removal Tool

Additional files:
MSXML 4.0 SP2 (Includes KB832414 Hotfix)
MSXML 5.0
Microsoft Qfecheck 5.0.2195.4605

Download:
RVMUpdatePack2-05NL.cab (21,1 MB)

Het forum is 1 april weer beschikbaar Afbeeldingslocatie: http://kompjoefriek.homeip.net/images/tweakers/smileys/dancing.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ha das mooi!
Kan ik eindelijk een vergeten vraag stellen: "Macromedia Flash ActiveX Control"
wat is dat? installeert toch vanzelf als je de Flash Player installeert?

Ik zou zeer binnenkort opnieuw Nlite draaien... en wel om Windows Media Player er geheel uit te slopen (ook de codecs +support blabla).
Waarom?
Gebruik Media Player Classic. Maar voor weergave van streams (in browsers!) was tot voor kort WMP gewoon nodig!

Nu niet meer! Zie dit fantastische topic waar ik al een jaar naar zocht:
Windows Media support without player
De post met korte uitleg
Het resultaat: geen WMP meer, wel volledige support voor weergave van streams MET de WMP10 knopjes in je browser!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ergens een tooltje waarmee je kan zien hoever een bestand is met copyeren onder dos (win98 versie)? Ik draai een installatie van Windows XP via de MODBOOT cd, met een eigen geschreven menu.
Opstarten vanaf CD-ROM/Floppy en dan via een netwerkshare mijn programmatje starten.

Mijn programmatje (gemaakt met qbasic + compiler) heeft OA de functie om een computer te backuppen naar een hidden partitie (als file). Echter loop ik dan tegen het probleem aan dat ghost niet kan wat ik wil dat hij doet.

Ik heb de volgende partitieindeling:
1:1: NTFS (Originele Windows Installatie) 20gb
1:2: FAT32 (Backup partitie) 10gb

Na het opstarten vanaf Win98 (modboot) zie ik dus 1:2 als C schijf. Nou wil ik de 1:1 ghosten naar 1:2 als een los bestand. Alleen ghost gaat zeuren dat de bronpartitie en het doel waar ik de partitie wil wegschrijven het zelfde zijn (omdat ik hem vanaf 1:1 naar c: gooi), dat is dus een bug waar ik niets aan kan doen. Dit is nou al opgelost door hem naar een netwerkshare te ghosten en na het ghosten terug te copyeren naar de C schijf. Echter duurt het copyeren van een aantal gig (zeg 5 a 7gb) aardig lang, dus dit wil ik zichtbaar hebben.

Is er een tooltje beschikbaar wat onder DOS werkt wat de vooruitgang laat zien van het copyeren van mijn bestanden? Zeg een totaal van alle bestanden en van het huidige bestand. En mischien de huidige snelheid.

Hier zouden jullie mij redelijk uit de brand helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

Mijn ghost2003 heeft geen probleem met het schrijven naar ntfs partities. Gewoon van 1:1(ntfs) naar 1:2(ntfs) is geen probleem.
Als je de ghost opdeelt in meerdere files (spanning) dan kun je ong. zien hoe ver ie is.
Misschien kun je een mapping aanmaken zodat je geen tussenstap hoeft te maken, dan zie je tijdens het ghosten gelijk hoe ver je bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

weet iemand trouwens waar windows bijhoudt welke driver updates er allemaal van windowsupdate zijn gehaald?

Voorbeeld: Hotfix die je als "geinstalleerd" wil markeren:
code:
1
2
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\HotFix\KB833407]
"Installed"=dword:00000001

Alleen nu komt windows met zon stomme driver die ik nergens in het register terug kan vinden:
NVIDIA display software update released on October 06 2003.

[ Voor 10% gewijzigd door Jimbolino op 30-03-2005 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jimbolino schreef op woensdag 30 maart 2005 @ 19:48:
Mijn ghost2003 heeft geen probleem met het schrijven naar ntfs partities. Gewoon van 1:1(ntfs) naar 1:2(ntfs) is geen probleem.
Als je de ghost opdeelt in meerdere files (spanning) dan kun je ong. zien hoe ver ie is.
Misschien kun je een mapping aanmaken zodat je geen tussenstap hoeft te maken, dan zie je tijdens het ghosten gelijk hoe ver je bent.
Het probleem zit hem niet in het ghosten van partietie naar partietie. Maar van partitie naar schijfletter gaat dus fout.

Ik heb een (1) hdd in de computer, met 2 partieties:
Partietie 1: NTFS met huidige windows install
Partietie 2: FAT32 (dus te zien als C:)
code:
1
ghost -clone,mode=dump,src=1:1,dst=c:\ghost.gho -sure -autoname -auto -batch -fni

Dan zegt hij dat bron en doel het zelfde zijn :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
jaa is toch logisch? 1:1 betekend schijf 1 partitie 1, en dat is C:\
jij wilt van 1:1 naar C:\ dat kan dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:13
Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 08:28:
[...]

nee helaas werkt het NIET. niet via een run.cmd en ook niet via cmdlines.txt, ik kom er steeds achter dat framework zich niet heeft geinstalleerd. handmatig runnen werkt wel....

ik ben al een behoorlijke tijd van plan op xplode of op runonceexe over te stappen want dit vind ik netter en duurt de setup minder lang (alles moet standaard naar hdd gekopieerd worden he...) maar jah moet ik weer hele nieuwe taaltje aanleren, moe ff kijken of ik tijd en zin heb nog met de zomer in de aantocht...
Nou dan is er toch echt iets anders aan de hand hoor, want ik gebruik deze (de dutch versie) en die is echt wel installed, ook bij nieuwe gebruikeraccounts zie ik dat (kan gewoon Ati CCC installeren en Nlite!)
7zip Microsoft NetFrameWork 11MB, latest patch included

[...]

Dat doe ik ook en bij mij werkt deze dus gewoon prima, heb WinXP SP2 met updatepack nl 02-05. Nlite erop los gelaten (oa de .net framework folders verwijderd!).

ff ingelezen van een week geleden, maar ik kwam er dus ook achter dat .Net Framework bij mij niet was geïnstalleerd met dat 7-zip bestand met SP1 en die update er in. Die oude Engelse versie met SP1 werkte wel unattened in een vorige install. Ik installeer alles al via XPlode trouwens.
Later handmatig installen via XPlode werkte wel gewoon.
Zie hier mijn config files als je intresse hebt in XPlode:
[rml]MaTr1x in "[ XP] Unattended Install CD Deel 3 (was: ..."[/rml]

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
.Net Framework met alle updates:
Deze werkt gewoon perfect met RunOnceEx, ook als je die op T12 uitvoert...
Mr Tweak heeft aangegeven dat het niet werkt als je gewoon een batchbestand gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-08 18:23

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

hoe krijg ik een DVD iso uit nlite, als ik die iso maak zeggen al mijn brandprogrammas dat ie niet op dvd mag. omdat het een cd iso is.

het is echter wel een iso van 2gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjmv
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 09-09 11:03
Ik ben bijna klaar met m'n Unattended CD, maar nu heb ik een probleempje.. Ik wil namelijk Panda Antivirus erop hebben, beter gezegd: de laatste versie ervan.

Ik kan wel PAV installeren, maar dan heb ik de versie die op de cd-rom staat, die is al flink verouderd en er zijn nergens updates te downloaden, hij moet ze allemaal via de auto-update binnenkrijgen dan installeren en de computer opnieuw opstarten, en zo een stuk of 10x.

Zou het dus mogelijk zijn als ik gewoon die oude versie installeer en dan alle bestanden op de cd zet en die dan vervolgens kopiëer naar de locatie waar panda is geïnstalleerd? Want volgens mij wordt er niet veel in het register veranderd.. Anders verander ik dat wel. Maar werkt dat dan gewoon.. normaal?

edit
----------
Misschien kan ik wel een iets nieuwere versie downloaden van de site, maar dan moet ik weer moeilijk gaan doen.. De engelse versie ook registreren, blabla... :(

Btw.. als ik zo'n scriptje heb:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
cmdow @ /HID
@echo off

FOR %%i IN (C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z) DO IF EXIST %%i:\win51ip.SP2 SET cddrive=%%i:

rem Rainlendar
md "%UserProfile%\Application Data\Rainlendar"
xcopy "%cddrive%\Install\Rainlendar\Rainlendar.ini" "%UserProfile%\Application Data\Rainlendar" /Y /F
EXIT

Zou dat werken? Ik kan het wel uitproberen, maar dat is meer moeite dan hier ff te vragen natuurlijk ;)

[ Voor 9% gewijzigd door tjmv op 07-04-2005 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Tetsuo55 schreef op woensdag 06 april 2005 @ 17:20:
hoe krijg ik een DVD iso uit nlite, als ik die iso maak zeggen al mijn brandprogrammas dat ie niet op dvd mag. omdat het een cd iso is.

het is echter wel een iso van 2gb
ISO is een CD-image, kan je dus alleen op een cd branden. maar als je bijv. Winrar geinstalleerd hebt kun je de ISO uitpakken en dat branden.

Wat is eigenlijk het nut van Nlite een ISO laten maken? kost alleen maar tijd... de inhoud van de map branden op een DVD geeft hetzelfde resultaat...
ik vroeg me even af hoe jij aan 2GB komt, maar ik neem aan dat je na het Nlite proces je unattended mappen en installs enzo hebt toegevoegd, voordat je op de 'make-iso' knop drukte.
2 GB is wel een hoooop...
ik heb hier gewoon Cdeetje, waar ook alles op zit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Voordeel van nLite te gebruiken is dat je cd bootable is. Ik kopieer natuurlijk wel al het unattended materiaal naar de CD-directory voordat ik op Make ISO druk. Zeer handig voor een unattended cd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://nuhi.msfn.org:
Probably some of you are wondering what I'm waiting with the next version. The answer lies in many reported bugs, which is sorta good thing because next version will be much more stable and sudden 64bit final products from MS. Now I'm trying to quickly add at least some sort of alpha support for 64bit because after full install I spent 2 hours tweaking it. Expect new release soon, probably in a few days.
'In a few days' en het is op 6/4 gepost. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ik had een poos geleden een klein programmaatje gevonden, gemaakt door iemand op msfn.
Het was een venstertje waarin je gebruikersnaam, pc naam, werkgroep etc. kon invullen.
Erg handig om dus eenmalig te laten opstarten nadat de unattended install voltooid is... maar ik kan het nergens meer vinden! weet iemand een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 09:23
Vraagje,

kan ik dit ook op een DVD maken, dattie meteen Office, Winamp, Acrobat reader en Steam etc meeinstalleert ? zeg maar de programma;s die ik het meest gebruik

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

ja dat kan, acrobatreader zou ik vervangen door Foxit PDF Reader
Steam moet je misschien zelf een unattended setup voor maken....

voor meer uitleg zie dit topic, of de voorgaande 2 topics
of kijk op http://unattended.msfn.org/

als je nog specifieke vragen/problemen hebt kun je ze stellen, het meeste is terug te vinden, maar je zult het echt even zelf moeten lezen, dat kan ik niet voor je doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Jazco2nd schreef op zaterdag 09 april 2005 @ 19:30:
Ik had een poos geleden een klein programmaatje gevonden, gemaakt door iemand op msfn.
Het was een venstertje waarin je gebruikersnaam, pc naam, werkgroep etc. kon invullen.
Erg handig om dus eenmalig te laten opstarten nadat de unattended install voltooid is... maar ik kan het nergens meer vinden! weet iemand een link?
Geen programma, maar wel de registry keys die door dat prog worden veranderd (kan bijna niet anders als dit zijn wat ze gebruiken, dit doet tweakUI ook namelijk)...

code:
1
2
3
4
5
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]
"AutoAdminLogon"="1"
"DefaultDomainName"="< pc-naam bij standalone of AD domain >"
"DefaultUserName"="< like duh >"
"DefaultPassword"="< jouwpassword> "

En uiteraard delete/reset je deze weer als laatste tijdens je cleanup script.

[ Voor 12% gewijzigd door alt-92 op 10-04-2005 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
jaah, dat het met regtweaks kan weet ik ook wel...
maar mijn cd is niet speciaal voor mijn pc bedoeld, maar voor alle pc's... kwil dus op het eind van de install dat er een venstertje komt waarin ik de gebruikers, werkgroep en pcnaam van díe ene pc kan invullen.... ik weet dat het bestaat... tenminste iets wat erop lijkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildow
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15-08 16:59
Ik ben ook begonnen met het maken van mijn oemcd. Ik heb al 3 tutorials gelezen en een groot deel van de drie topics op got.

Ik wil graag weten wat dit is:
Dit is een commando wat ik in mijn cmd bestand heb staan om msn te installeren. Ik heb deze code uit een van de tutorials uit de topicstart, maar ik kom er maar niet achter wat /qn betekend.

Ik heb al gezocht naar een overzicht van dos parameters en dos commando's zowel in got als HWI-forum als google, maar kom er niet uit.

Ik kan dit wel klakkeloos gaan overnemen, maar wil er graag van leren en daarom dus weten/uitzoeken waarom iets daar staat.

Als voorbeeld voor het installeren van msn:

start /wait %systemdrive%\Install\MSN\msn.exe /qn

en hier staan weer andere parameters achter.

start /wait %systemdrive%\Install\Apps\diskeeper\Setup.exe /s /v/qn

Is er ergens een overzicht van wat voor parameters er zijn en wat ze doen?

Netheid is voor de dommen........ een genie beheerst de chaos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Jazco2nd schreef op zondag 10 april 2005 @ 16:54:
kwil dus op het eind van de install dat er een venstertje komt waarin ik de gebruikers, werkgroep en pcnaam van díe ene pc kan invullen....
Om dat alleen maar voor een autologin voor je postinstall in te stellen komt op mij een beetje onnodig over eerlijk gezegd, maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

wildow schreef op zondag 10 april 2005 @ 20:43:
Ik ben ook begonnen met het maken van mijn oemcd. Ik heb al 3 tutorials gelezen en een groot deel van de drie topics op got.

Ik wil graag weten wat dit is:
Dit is een commando wat ik in mijn cmd bestand heb staan om msn te installeren. Ik heb deze code uit een van de tutorials uit de topicstart, maar ik kom er maar niet achter wat /qn betekend.

Ik heb al gezocht naar een overzicht van dos parameters en dos commando's zowel in got als HWI-forum als google, maar kom er niet uit.

Ik kan dit wel klakkeloos gaan overnemen, maar wil er graag van leren en daarom dus weten/uitzoeken waarom iets daar staat.

Als voorbeeld voor het installeren van msn:

start /wait %systemdrive%\Install\MSN\msn.exe /qn

en hier staan weer andere parameters achter.

start /wait %systemdrive%\Install\Apps\diskeeper\Setup.exe /s /v/qn

Is er ergens een overzicht van wat voor parameters er zijn en wat ze doen?
doe eens in een run box: msiexec /? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
BackSlash32 schreef op zondag 10 april 2005 @ 21:00:
[...]

Om dat alleen maar voor een autologin voor je postinstall in te stellen komt op mij een beetje onnodig over eerlijk gezegd, maar goed.
Huh? wat bedoel je? wat heeft een autologin ermee te maken?
Sowieso moet je toch op elke pc altijd gebruikers maken? ik wil het gewoon stroomlijnen... Mijn cd schakelt de pc uit (ipv opnieuw opstarten) als de installatie voltooid is. Als ik hem aan doe (logt hij automatisch in) wil ik direct de standaarddingen (die je voor elke pc altijd wel moet invullen) invullen. Zonder eerst via Configuratiescherm>Gebruikersaccounts en dan die wizard volgen ofzo... vervolgens nog eigenschappen vd pc, pcnaam en werkgroep naam invullen... pfff ben ik weer 5min verder...
hem liever een semi-unattended dingetje... 15sec invullen klaar...

ik begrijp niet wat er onnodig aan is... het moet sowieso op elke pc gebeuren... dusja...

maar ik denk dat ik zelf met Xplode iets ga maken... waarbij een mooi venstertje verschijnt waarbij je dus deze zaken kan regelen en vervolgens de mogelijkheid hebt om nog extra programma's te installeren ofzo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nog een probleempje met mijn unattend cd.
Iedere keer als ik naar windows update ga, wil hij de nieuwe versie van windows update downloaden. v5. Waar kan ik deze downloaden, zodat ik deze in mijn cd kan verwerken?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 14 april 2005 @ 16:30:
Ik heb nog een probleempje met mijn unattend cd.
Iedere keer als ik naar windows update ga, wil hij de nieuwe versie van windows update downloaden. v5. Waar kan ik deze downloaden, zodat ik deze in mijn cd kan verwerken?

Bedankt!
ryanvm NL pakketje bevat deze v5 al. te vinden in HP38Guser signature of de 1ste post van dit draadje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tetsuo55
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-08 18:23

Tetsuo55

*~*GrahF Emperor of Darkness*~

Het gaat inderdaad om het feit dat ik een bootable dvd nodig heb.

hij is 2 gig omdat al mijn standaard software ook geinstaleerd word.

heb trouwens ontdekt dat sinds versie .8 de isos wel op dvd te branden zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
Toevallig stuite ik ook net zoals al vele andere hier op het tooltje nLite maar wat ik me afvraag is hoe ik bv de nieuwste msn ed erbij kan plaatsen en bv gelijk wat ander kleine software laten installeren?
Die zitten althans de windows dingen niet in die pack van HP38Guser, ik ziet namelijk niet windows media player 10 nieuwe msn enz zijn ook geen critical updates maar ik krijg ze er niet bij. iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
schumi2004 schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 00:27:
Toevallig stuite ik ook net zoals al vele andere hier op het tooltje nLite maar wat ik me afvraag is hoe ik bv de nieuwste msn ed erbij kan plaatsen en bv gelijk wat ander kleine software laten installeren?
Die zitten althans de windows dingen niet in die pack van HP38Guser, ik ziet namelijk niet windows media player 10 nieuwe msn enz zijn ook geen critical updates maar ik krijg ze er niet bij. iemand?
is er iets mis met je punten, komma's, hoofdletters, alineas, zinsbouw enzovoorts? ik heb je laatste zin 5 keer moeten herlezen en nu gok ik maar dat je vraag is hoe je de losse software unattended installeert?

HP38Guser heeft WEL alle kritieke updates hoor, als ik op WU ga kijken na de setup zie ik dat er geen kritieke hotfixes beschikbaar zijn.

however, lees bashrat howto eens? daar zit oa in hoe je losse software installeert zoals messenger.

te vinden in mijn signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12-09 14:19
Verwijderd schreef op dinsdag 19 april 2005 @ 00:37:
[...]

is er iets mis met je punten, komma's, hoofdletters, alineas, zinsbouw enzovoorts? ik heb je laatste zin 5 keer moeten herlezen en nu gok ik maar dat je vraag is hoe je de losse software unattended installeert?

HP38Guser heeft WEL alle kritieke updates hoor, als ik op WU ga kijken na de setup zie ik dat er geen kritieke hotfixes beschikbaar zijn.

however, lees bashrat howto eens? daar zit oa in hoe je losse software installeert zoals messenger.

te vinden in mijn signature
Mmmmm ja die zin klopt idd niet lekker, toch knap dat je begreep wat ik eigenlijk bedoelde ;) Thx voor je tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-09 17:02
Een vraagje, ik ben nu ook bezig met een unattended installatie. De vraag is alleen: Kan ik mijn Administrator account in de unattended installatie renamen naar wat ik wil?

Normaal doe ik dat zelf na de windows installatie (ik gebruik het admin account als mijn eigen useraccount) en geef die daarom altijd een andere naam. Dus is dit mogelijk? Ik kon hier niets over vinden in dit en het vorige topic.

Ik had wel dingen gevonden over het aanmaken van een nieuwe user en dergelijke, maar daarin stond niets over het renamen van het admin account.

Edit:
Nog een vraagje, hoe zorg ik ervoor dat hij in de setup de C partitie kiest, en deze formatteert als NRFS bestandssysteem en dat hij verder alle andere partities op die schijf met rust laat?

Nog een edit, anders moest ik dubbelposten:
Er zijn nog een paar dingen die niet helemaal goed gaan.

Allereerst wil ik dat de eerste login automatisch gaat. Ik moet nu zelf mijn wachtwoord invoeren om te zorgen dat hij verder gaat.
Ten tweede vraagt hij om een bevestiging bij het toevoegen van mijn registertweaks die ik bij een unattended install niet graag zie :P De optie /S had ik we gevonden, maar hij werkte niet omdat mijn / de verkeerde kant op stond :X

En het liefst wil ik de "manier waarop gebruikers zich aanmelden" meteen goed hebben, maar dat is geen vereiste. Iemand die me een duwtje in de rug kan geven?

[ Voor 64% gewijzigd door Morax op 22-04-2005 23:02 ]

What do you mean I have no life? I am a gamer, I got millions!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

Gebruikers toevoegen & autologin
misschien dat je het best een gebruiker toe kan voegen, opnieuw opstarten oid, dan de oude gebruiker kan verwijderen (als je al van windows de administrator mag verwijderen).
Als het echt niet lukt is een sterk password op de administrator account ook voldoende lijkt me...

edit: even een vraagje van mezelf, ook gerelateerd aan jouw probleem.
In de tutorial gebruiken ze:
code:
1
2
3
4
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]
"DefaultUserName"="Guust"
"DefaultPassword"="abcd1234"
"AutoAdminLogon"="1"
Niet echt safe, om je password in het register op te slaan.

Als ik bij windows 2000 kies om automatisch in te loggen met een bepaalde account (via configuratiescherm -> users) dan komt het wachtwoord niet open en bloot in het register te staan.
Ik vermoed dat ie hem in de protected storage zet...

Nu mijn vraag: hoe schrijf ik naar de protected storage?

[ Voor 51% gewijzigd door Jimbolino op 23-04-2005 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
@ Morax, ik pas een andere truc toe... ik gebruik DE administratoraccount helemaal niet!

Er wordt bij mij 1 gebruiker aangemaakt (FirsttimeUser of TempUser) die automatisch inlogt gedurende de installatie, aan het eind van de installatie verwijder ik de autologon met een regtweak.*

vervolgens kan ik gebruikers aanmaken voor díe pc, inloggen bij 1 van de accounts en deze FirsttimeUser verwijderen. (en daarom liet ik dus eerst de autologon verwijderen... anders wilt Windows automatisch inloggen bij een verwijderde account...)
Dit is een beetje omslachtig eigenlijk... en ik weet niet meer waarom ik het ooit zo heb gedaan... maar om de 1 of andere reden vind ik het fijn als de echte administratoraccount ongeschonden blijft.
Als je nooit inlogt bij de adminaccount wordt deze ook nooit aangemaakt.

Dus als jij gewoon een adminaccount aanmaakt met je eigen naam levert dat ongeveer hetzelfde op!
De gebruikers die je aanmaakt hebben ook adminrechten.

en de manier waarop gebruikers zich aanmelden kun je met een regtweak regelen.

[ Voor 33% gewijzigd door Jazco2nd op 23-04-2005 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Jimbolino schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 12:45:
Nu mijn vraag: hoe schrijf ik naar de protected storage?
good old net user /? gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

en als je dat te omslachtig vindt ;), hier nog een topicje die over jouw probleem gaat
Change administrator name (msfn forum)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

BackSlash32 schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 16:38:
[...]
good old net user /? gebruiken.
kan ik autologon instellen via het command net user ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
Jimbolino schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 16:40:
en als je dat te omslachtig vindt ;), hier nog een topicje die over jouw probleem gaat
Change administrator name (msfn forum)
Thnx alot _O_ Door die thread werkt het precies zoals ik het hebben wil.

Het enige probleem is nu nog de silent install van de logitech itouch en mouseware drivers wat nog niet wilt lukken, en mijn achtergrond die nog niet goed ingesteld word :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Morax schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 17:57:
Het enige probleem is nu nog de silent install van de logitech itouch en mouseware drivers wat nog niet wilt lukken
* alt-92 heeft alleen deze gebruikt...

Afbeeldingslocatie: http://www.alt-92.net/zooi/itouch.jpg
Itouch applicaties komen achteraf wel.

@Jimbolino:
Dan heb ik je verkeerd begrepen, ik dacht dat je nog users wilde adden postinstall ipv login sessies ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

Mijn windows XP installatie is al bijna klaar, ik blijf alleen met een paar schoonheidsfoutjes zitten:

1. Klik op de knop start (Popup uitschakelen)
2. Voeg je .net passport toe aan windows xp! (Popup uitschakelen)
3. Taalbalk (Engels verwijderen)

Iemand suggesties voor de desbetreffende registry sleutels?

ps, ik kom er net achter dat goed testen ook nodig is, anders krijg je dit soort toestanden:
Afbeeldingslocatie: http://img251.echo.cx/img251/8579/msnfoutje6zj.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
Weet iemand ook hoe je je partitie gewoon kan laten formatteren? :X

Ik heb de optie om een partitie te kiezen gewoon open gelaten, vind ik wel handig. Maar als ik nu een partitie kies, kan ik alleen de voorgaande windows install laten verwijderen, maar ik wil die partitie gewoon kunnen formatteren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morax schreef op zondag 24 april 2005 @ 16:42:
Weet iemand ook hoe je je partitie gewoon kan laten formatteren? :X

Ik heb de optie om een partitie te kiezen gewoon open gelaten, vind ik wel handig. Maar als ik nu een partitie kies, kan ik alleen de voorgaande windows install laten verwijderen, maar ik wil die partitie gewoon kunnen formatteren :)
In winnt.sif:
[Data]
AutoPartition = 0
en
[Unattended]
Repartition = No
Dan kan je aan het begin van de installatie manueel partities verwijderen, aanmaken en formatteren. Bij mij is dit het enige wat niet unattended gebeurt.

BTW, is er al iemand die met behulp van nLite de Promise Fasttrack 20378 drivers kan integreren zonder een foutmelding te hebben bij de reboot?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2005 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

Verwijderd schreef op zondag 24 april 2005 @ 17:59:
Dan kan je aan het begin van de installatie manueel partities verwijderen, aanmaken en formatteren. Bij mij is dit het enige wat niet unattended gebeurt.
Als je de C: partitie verwijdert, en een nieuwe aanmaakt, is deze niet alleen 8mb kleiner, maar wordt ie automatisch D: en wordt je bestaande D: partitie C:
kortom, ze verwisselen...

Als je hem niet verwijdert, maar zegt dat ie hem moet instaleren op een bestaande partitie krijg je dit soort dingen:
C:\Documents and Settings\Default User.WINNT
C:\Documents and Settings\All Users.WINNT
C:\Documents and Settings\Administrator.COMPUTERNAAM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na het selecteren van de partitie heb je vijf opties:
-Formatteren als FAT of NTFS
-Snel formatteren als FAT of NTFS
-Geen wijzigingen aanbrengen aan het bestandssysteem

Als je formatteert wordt windows geïnstalleerd op de geselecteerde partitie zonder dat stationsletters veranderd worden.

Als je eerst C verwijdert wordt D veranderd in C en de C die je zopas verwijderd hebt wordt na het heraanmaken D.

Als je geen wijzigingen aanbrengt wordt je oude installatie overschreven met behoud van de bestanden die er na je vorige installatie bijgekomen zijn zoals programma's en documenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 01:36:
Na het selecteren van de partitie heb je vijf opties:
1. Het selecteren van de partitie:
Afbeeldingslocatie: http://img86.echo.cx/img86/254/p42500033zm.th.jpg

2. De melding waar ik het over heb:
Afbeeldingslocatie: http://img86.echo.cx/img86/3848/p42500042td.th.jpg

misschien heb ik dan toch iets fout staan in mijn unattended.sif

edit: na wat zoekwerk:
code:
1
2
[Unattended] 
FileSystem = *
ik had dus NTFS staan :(

[ Voor 15% gewijzigd door Jimbolino op 25-04-2005 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eerste scherm:
Afbeeldingslocatie: http://img199.echo.cx/img199/2290/dscf0002small1oy.jpg

Tweede scherm na geënterd te hebben:
Afbeeldingslocatie: http://img199.echo.cx/img199/1545/dscf0003small8ii.jpg

In winnt.sif:
[Data]
AutoPartition = 0
MsDosInitiated = 0
UnattendedInstall = Yes
AutomaticUpdates = Yes

[Unattended]
UnattendMode = FullUnattended
UnattendSwitch = Yes
OemPreinstall = Yes
OemSkipEula = Yes
FileSystem = *
WaitForReboot = No
NoWaitAfterTextMode = 1
NoWaitAfterGUIMode = 1
TargetPath = Windows
Repartition = No
Het zal dus blijkbaar dat filesystem-regeltje geweest zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2005 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
Mag ik vragen wat deze 2 regeltjes precies doen? Ik krijg op google alleen resultaten van mensen die hun hele winnt.sif op internet hebben gezet, maar ik kan geen uitleg vinden wat ze precies doen. Ik heb ze er niet in staan, maar toch gaat mijn installatie automagisch?

En dan heb ik nog 1 laatste vraag, het enige wat ik nu nog graag weg wil hebben, is de wizard internet verbinding die start als ik IE opstart. Weet iemand de regkey daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morax schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 00:23:
Mag ik vragen wat deze 2 regeltjes precies doen? Ik krijg op google alleen resultaten van mensen die hun hele winnt.sif op internet hebben gezet, maar ik kan geen uitleg vinden wat ze precies doen. Ik heb ze er niet in staan, maar toch gaat mijn installatie automagisch?
Hier staat alles: http://unattended.msfn.org/global/reference.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morax
Daar heb ik gekeken, maar die 2 regeltjes zie ik daar toch echt niet tussen staan? een ctrl + f vind hem ook niet :?

Ik zie nu ook net dat ik de 2 regeltjes vergeten ben te vermelden, excuses. Het gaat om:
code:
1
2
NoWaitAfterTextMode = 1
NoWaitAfterGUIMode = 1

NoWaitAfter kom ik wel uit, maar wachtte hij daar altijd dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abomination
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55

Abomination

Wait for it . . . Wait for it

NoWaitAfterTextMode = 1
NoWaitAfterGUIMode = 1
These two lines will remove two instances in which NT Setup would otherwise wait for you to press a key before continuing. Requires OemPreinstall = yes.
Klik hier voor bron

Dit heeft zo ver ik kan zien alleen invloed bij een Windows NT 4.0 installatie. Ik heb iig nooit deze code gebruikt, en heb nooit last gehad van een vastzittende (automatiche) XP installatie

Panasonic 9J Mono; Vaillant aroSTOR VWL BM 270; IthoDaalderop CVE-S SP; Showersave QB1-21; Aqmos CM-32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

Het is de 15 sec. die je moet wachten (kan ook op enter drukken) nadat Text mode setup klaar is, en 15 sec nadat GUI mode setup klaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morax schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 02:57:
Daar heb ik gekeken, maar die 2 regeltjes zie ik daar toch echt niet tussen staan? een ctrl + f vind hem ook niet :?

Ik zie nu ook net dat ik de 2 regeltjes vergeten ben te vermelden, excuses. Het gaat om:
code:
1
2
NoWaitAfterTextMode = 1
NoWaitAfterGUIMode = 1

NoWaitAfter kom ik wel uit, maar wachtte hij daar altijd dan :?
Ah, ik dacht dat je dit bedoelde: [rml]Cyberblizzard in "[ XP] Unattended Install CD Deel 3 (was: ..."[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik installeer nu Firefox met de -ms switch, maar hij registreert hem niet als standaard-browser en ik krijg in het begin die import-wizard.
Hoe kan ik dit omzeilen, ik heb rondgekeken maar nog niet de juiste regtweaks kunnen ontdekken :(

Overigens zoek ik ook een firewall waarbij je rules automatisch kan importeren (bijv. .DAT bestandje kopiëren ofzo), maar ik heb er nog geen kunnen vinden. Iemand een suggestie? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Laatst online: 15:07
anandus schreef op maandag 02 mei 2005 @ 15:16:Overigens zoek ik ook een firewall waarbij je rules automatisch kan importeren (bijv. .DAT bestandje kopiëren ofzo), maar ik heb er nog geen kunnen vinden. Iemand een suggestie? :)
ZoneAlarm Security Suite, kan je de settings naar een XML wegschrijven en die "mee" installeren met ZoneAlarm.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik heb een vraagje.
Ik gebruik de BTS-driverpacks (methode 2), maar zit een beetje met het volgende:
Ik heb een RunOnceEx.cmd, Tweaks.reg en een Cleanup.cmd
Cleanup.cmd doet de register-tweaks, doet een restart na 30 seconden voor defragmentatie en verwijdert de mappen C:\D\, C:\T\ en C:\Install

En ik wilde Cleanup.cmd aan laten roepen door RunOnceEx.cmd, maarrrr het viel me op dat die driverpacks ná RunOnceEx.com ook nog iets deden.
Is het veilig om het zo te laten, of is er een manier op Cleanup.cmd écht als laatste te doen?

Overigens probeerde ik Cleanup.cmd aan te roepen in [GUIRunOnce] met command9=blabla, maar dat werkte niet, helaas ;(

Hoe hebben jullie de volgorde van de bestanden gedaan? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
uhm... ik heb ook zoiets... en ook driverpacks.... is allemaal geen probleem ... alleen dat stukje dat de pc opnieuw opstart heb ik apart in een "end.cmd" maar dat maakt verder niks uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
HP38Guser heeft weer eens een vers Hotfixpakketje voor ons gemaakt met als versie 4-05 dat bestemd is voor de NL XP 32 bits gebruikers.

Great job Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Durden/cheer.gif

http://www.ryanvm.net/forum/viewtopic.php?t=190

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2005 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Verwijderd schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 11:19:
HP38Guser heeft weer eens een vers Hotfixpakketje voor ons gemaakt met als versie 4-05 dat bestemd is voor de NL XP 32 bits gebruikers.

Great job [afbeelding]

http://www.ryanvm.net/forum/viewtopic.php?t=190
Inderdaad. Als je op zoek bent naar een snelle methode om je Windows XP te updaten is dit echt aan te raden. De volledige lijst met fixes zal ik hier maar niet posten :>

Ben eerlijk gezegd wel benieuwd wanneer Windows XP SP3 uitkomt :/

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.