[XP] Unattended Install CD Deel 3 (was: OEM CD)

Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste
Acties:
  • 42.659 views sinds 30-01-2008

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:05

Acheron

updatepack.nl

MaTr1x schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 00:24:
Probleempje met installatie Nero 6.6.0.8.
Ik heb hp38guser's methode gebruikt met 7zip, zoals hier beschreven.
NL 6.6.0.8 taalpakket netjes geïntegreerd, de 3 apps in system32, precies de werkwijze gevolgd.
Maar toch werkt het niet, ik denk dat mijn cmd niet oké werkt (ik install vanaf HD, de structuur is in dit geval Install\NERO6608\Nero6608.7z):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
cmdow @ /HID
7za x -y -o%systemdrive%\Install\NERO6608\Nero6608.7z
md "%UserProfile%\Menu Start\Programma's\Nero Burning Rom"
shortcut /a:c /f:"%UserProfile%\Bureaublad\Nero Express.lnk" /t:"%programfiles%\Nero Burning ROM\nero.exe" /p:"/w" /i:"%programfiles%\Nero Burning ROM\nero.exe,1"
shortcut /a:c /f:"%UserProfile%\Menu Start\Programma's\Nero Burning Rom\Nero Express.lnk" /t:"%programfiles%\Nero Burning ROM\nero.exe" /p:"/w" /i:"%programfiles%\Nero Burning ROM\nero.exe,1"
shortcut /a:c /f:"%UserProfile%\Menu Start\Programma's\Nero Burning Rom\Nero Burning Rom.lnk" /t:"%programfiles%\Nero Burning ROM\nero.exe"
shortcut /a:c /f:"%UserProfile%\Menu Start\Programma's\Nero Burning Rom\Nero CD Speed.lnk" /t:"%programfiles%\Nero Burning ROM\Nero Toolkit\cdspeed.exe"
shortcut /a:c /f:"%UserProfile%\Menu Start\Programma's\Nero Burning Rom\Nero DriveSpeed.lnk" /t:"%programfiles%\Nero Burning ROM\Nero Toolkit\drivespeed.exe"
shortcut /a:c /f:"%UserProfile%\Menu Start\Programma's\Nero Burning Rom\Nero InfoTool.lnk" /t:"%programfiles%\Nero Burning ROM\Nero Toolkit\infotool.exe"
reg add "HKLM\SOFTWARE\ahead\Shared" /v "AudioPlugIn" /d "%CommonProgramFiles%\Ahead\AudioPlugins" /f
reg add "HKLM\SOFTWARE\ahead\Shared" /v "DriveLocker" /d "%CommonProgramFiles%\Ahead\Lib\DriveLocker.dll" /f
reg add "HKLM\SOFTWARE\ahead\Shared" /v "Lib" /d "%CommonProgramFiles%\Ahead\Lib" /f
regsvr32.exe /S %systemdrive%\Install\NERO6608\register.reg
EXIT

Enige verschil is dus dat ik cdrom voor systemdrive vervangen heb plus het pad, en de naam van het .7z bestand. Zie ik iets over het hoofd?
___________________________________________________________________________________

BTW mijn Office 2003 rolt weer terug tijdens de installatie, maar het schijnt dat ik Office 2003 dan voor .Net Framework moet installeren, iemand dit eerder gehad?
7za.exe naar system32 map gekopieerd :P ?
Zal binnenkort ook eens kijken of ik de tutorial kan uitbreiden met Nero CoverDesigner :)

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

• MaTr1x
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15:13
hehe thnx ja buiten een hoop ander install spul in sys32 heb ik ook 7za.exe van de laatste beta van 7zip in sys32 tezamen met cmdow.exe (die had ik al) en shortcut.exe er in staan :P .
7za.exe werkt alleen onder DOS zeker, want een proefinstall in Windows doet het ook niet (ik pas dan altijd m'n Xplode file aan zodat ik alleen het te testen programma laat installeren), en dat doet het ook niet.

Trouwens in je originele install.cmd staat er dit:
code:
1
2
3
7za x -y -o%systemdrive% %cdrom%install\Nero\Nero6601.7z
en
regsvr32.exe /S %cdrom%install\Nero\register.reg

Ik heb dat vertaald in dit:
code:
1
2
3
en

Merk op de spaties bij jou, heb ik dat goed vertaald, want ik zie ook dat de register.reg file niet wordt geopend via deze batch namelijk.

Na onderzoek van het register en het start menu worden er wel de 3 HKLM regels toegevoegd en overal snelkoppelingen gemaakt, daar is dus ook niks aan veranderd. De enige regels die niet werken in die batch zijn dus precies die twee regels die ik heb aangepast.

π MW finishers

• Meneer iCy
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

Ik heb nu mijn Windows XP Unattended ook afgemaakt :) Mijn 2e ;) deze keer minder uitgebreid want het moest op een cd :). Altijd handig als ik bij andere mensen ben.

Hier bestaat mijn cd uit:
Windows XP Service Pack 2 Nederlands
Microsoft Office 2003 (Alleen Word, Excel, Outlook)
Java
Msn 6.2
Nero Burning Rom
Windows Media Player 10
Acrobat Reader
Nav 2004

Allemaal standaard programma's ;)

Dit allemaal op 1 700 mb cdtje :) Met allemaal tweaks offcourse ;) Soon even een programma schrijven die na de installatie vraagt om een gebruikersnaam + pass en die dat dan insteld :) met automatisch inloggen.

(Weet iemand hoe je een DVD codec kan implenteren in windows xp zodat men ook DVD kan kijken met mediaplayer 10.)

[ Voor 4% gewijzigd door Meneer iCy op 24-02-2005 09:38 ]

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• MaTr1x
iCeWiRe schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 09:37:

(Weet iemand hoe je een DVD codec kan implenteren in windows xp zodat men ook DVD kan kijken met mediaplayer 10.)
Ik weet wel dat met codecpacks zoals codecs.msi en codecs2.2 (zoek hier of op msfn.org) automatisch een Cyberlink DVD codec mee wordt geïnstalleerd. Als je bijvoorbeeld de codecs2.2 ff trimt zodat die alleen die codec installeert en registreert ben je denk ik wel klaar.
Hier staan wat links: codecs1.5.exe is een aangepaste 2.2:
http://www.msfn.org/board...hp?showtopic=14614&st=442. Zie voor de TS in dat topic om te zien wat er precies in zit.
Ik zelf gebruik de 2.2 versie en heb alleen een nieuwere Xvid 1.0.3 toegevoegd en een nieuwere CYberlink DVD codec uit dat pakket.

π MW finishers

• Meneer iCy
  • Laatst online: 12-09 16:23

Meneer iCy

swarma

Xvid en alles derbij is ook handig :P maar het ging alleen om de dvd maar meer is beter ;) heb nog meer als 50 mb over dus :). En zover heb ik alle standaard programma's voor een standaard gebruiker :)

Steam id is ijsie \\ Xbox Live GT: Meneer iCy

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

MaTr1x schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 07:21:

..

Trouwens in je originele install.cmd staat er dit:
code:
1
2
3
7za x -y -o%systemdrive% %cdrom%install\Nero\Nero6601.7z
en
regsvr32.exe /S %cdrom%install\Nero\register.reg

Ik heb dat vertaald in dit:
code:
1
2
3
en

Merk op de spaties bij jou, heb ik dat goed vertaald, want ik zie ook dat de register.reg file niet wordt geopend via deze batch namelijk.

..
De -o switch van 7za geeft aan waar je de uitgepakte bestanden wilt hebben. In jouw geval wordt het dus:

code:
1
7za x -y -o%systemdrive% %systemdrive%\Install\NERO6608\Nero6608.7z

Verwijderd

Topicstarter
hp38guser schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 01:59:
Prima, moet alleen nog heel veel updates erin verwerken. Anders breng ik hem morgen alvast uit en volgt de rest van de updates volgende maand ofzo. De nieuwe nLite 0.99.8 met ondersteuning voor RVMUpdatePack 1.2 komt morgen ook uit. Ik had beloofd te wachten..
ik zie dat RyanVM zijn hotfixpacket al heeft klaar gezet op zijn server...
RyanVM's Windows XP Post-SP2 Update Pack 1.2.0. Directly integrate all post-SP2 hotfixes, plus a few other updates.
Last Updated: February 22, 2005
en ook nuhi is klaar met zijn 0.99.8 beta....

dus wanneer stel jij jouw pakketje beschikbaar? :9

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2005 20:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jazco2nd schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 01:31:
@mrTweaK: dat is ook de site die in Deel 2 stond hier, een link naar deze pagina van dat forum (zie post van Bitmonster). Volgens mij had ik die methode ook gebruikt en werkt heel goed.
EDIT nee ik had deze methode gebruikt! is volgens mij ook dé methode:.Net Framework 1.1 + sp1 zelf maken zie #15 bij deze methode heb je geen .reg nodig.
dat is een oud postje waar de hotfix niet in is verwerkt. ik heb nu uiteindelijk een compleet installertje gedownt waar de fix ook in zit... (dus framework+SP1+hotfix) (zie vorige post voor de link)

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

@Mr TweaK, wanneer ik tijd en zin heb. Het project is op vrijwillige basis.

[ Voor 33% gewijzigd door Acheron op 24-02-2005 22:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
hp38guser schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 22:42:
@Mr TweaK, wanneer ik tijd en zin heb. Het project is op vrijwillige basis.
uuhhh... JIJ postte dat je al deels klaar was en een voorlopige update zou uitbrengen maar nog ff wilde wachten op nlite 0.98b dat inmiddels al is uitgekomen. however, nu doe je of ik je zit te pushen...

ik wilde vandaag of morgen een format doen en de dvd gaan afronden maar ik wilde nog ff wachten op je pakketje. maar zo te lezen gaat het dus nog wel ff duren. in dat geval gebruik ik dan maar de 1-5 pakketje en update ik wel via WU (nee wil zelf geen losse hotfixes integreren...)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2005 04:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
hp38guser schreef op donderdag 24 februari 2005 @ 19:21:

De -o switch van 7za geeft aan waar je de uitgepakte bestanden wilt hebben. In jouw geval wordt het dus:

code:
1
7za x -y -o%systemdrive% %systemdrive%\Install\NERO6608\Nero6608.7z
Oké bedankt, dan kan ik weer verder met me DVDtje dit weekend :)

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:51
Hoe kan ik bij een .MSI bestand het venster hiden? Ik gebruik nu dit:

start /wait %systemdrive%\Installatie\jre501.exe

Alleen dan zie ik nog wel in beeld de installer zijn werk doen.

Laatste vraag, kan ik in 1 copy meerdere bestanden kopieren? Nu gaat het zo regel voor regel:

copy /Y "%systemdrive%\Installatie\xxx.exe" "%programfiles%\xxx"
copy /Y "%systemdrive%\Installatie\xxx.key" "%programfiles%\xxx"

[ Voor 28% gewijzigd door Spixo op 25-02-2005 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het 1e vraag over de msi. volgens mij kan je het gwoon nie hidden

2e vraag: jah je doet de bestanden 1 voor 1, waarom niet de directorie naar directorie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een duffe vraag, maar ik kan niks vinden met de search.

Waar kan ik de engelse versie vinden van SP2 die je kan downloaden(Redristibutable, als ik het goed heb)?
Ik heb de site van microsoft al afgezocht en even kort met google gezocht(de eerste links waren al niks) maar ik kan echt niks vinden.

Oh ja, de standaard versie, die voor gevorderde gebruikers(De source zou erbij in zitten ofzo?) geeft een error bij de instalatie(Iets over incompatibilitei met de versie ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 02:15

Jimbolino

troep.com

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nu vraag ik me dus waar ik langs heb gekeken, maar okee, het werkt. :)
Dank je

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
Wie heeft voor mij de rechtstreekse link naar de switchless installer van TweakUI ? Ik kan hem helaas nergens vinden.

En is er een mogelijkheid het ffdshow pakket unattended te installen?

[ Voor 24% gewijzigd door Spixo op 26-02-2005 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ricardo87 - een beetje eigen initiatief mag ook wel hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
elevator schreef op zaterdag 26 februari 2005 @ 13:23:
Ricardo87 - een beetje eigen initiatief mag ook wel hoor :)
Sorry, je hebt gelijk ;)

Ik heb even het een en ander uitgezocht en zal het even met jullie delen:

De installatie van TweakUI 2.1
  • Download TweakUI van de Microsoft website:
    http://download.microsoft.../TweakUiPowertoySetup.exe
  • Extract het bestand met WinRAR, je hebt nu TweakUI.exe en PowerToysLicense.rtf.
  • Kopieer TweakUI.exe naar $OEM$\$$\System32\ op je cd. Het .rtf bestand heb je niet nodig.
  • Voeg de onderstaande regtweaks toe
    code:
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7
    8
    9
    10
    11
    12

;Show TweakUI at Control Panel
    [HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{D14ED2E1-C75B-443c-BD7C-FC03B2F08C17}]
    @="TweakUI XP"
    "InfoTip"="Starts the TweakUI program which, allows you to customize advanced options and Settings in Windows to your liking"
    [HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{D14ED2E1-C75B-443c-BD7C-FC03B2F08C17}\DefaultIcon]
    @="%SystemRoot%\\\\System32\\\\tweakui.exe,0"
    [HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{D14ED2E1-C75B-443c-BD7C-FC03B2F08C17}\Shell\Open\command]
    @="tweakui.exe"
    [HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{D14ED2E1-C75B-443c-BD7C-FC03B2F08C17}\ShellFolder]
    "Attributes"=dword:00000030
    [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\ControlPanel\NameSpace\{D14ED2E1-C75B-443c-BD7C-FC03B2F08C17}]
    @="Tweak UI
  • TweakUI wordt nu automatisch geinstalleerd en een MSI bestand is overbodig geworden :)

[ Voor 4% gewijzigd door Spixo op 26-02-2005 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 20:28:
het 1e vraag over de msi. volgens mij kan je het gwoon nie hidden
/qb+ ?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
@iCEWiRE:
ffdshow /S installeert het silent (en Hidden)
Cyberlink DVD decoder, Xvid encoder (dus om xvid te maken... afspelen doet ffdshow al) en huffyuv encoder (mocht je ooit capturen van camera/vhs/tv naar de hdd, dan is de huffyuv encoder wat je wil) is wat ik erbij installeer via een .inf bestand:
zet huffyuv.inf, huffyuv.dll, xvid.inf in je XPCD\InstallApps\Codecs\ map.
zet ac3filter.ax en CLVSD.ax (dit is Cyberlink dvd decoder) in $OEM$\$$\system32\
(of in een of ander 7z of rar archief, zie hieronder).

(btw deze bestandjes kun je uit het codecpack 1.5 ofzoiets halen die hierboven genoemd is)

Zet dit in je RunOnceEx:
code:
1
2
3
4
REG ADD %KEY%\031 /V 1 /D "rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 128 %CDDRIVE%InstallApps\Codecs\huffyuv.inf" /f
REG ADD %KEY%\031 /V 2 /D "rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 128 %CDDRIVE%InstallApps\Codecs\xvid.inf" /f
REG ADD %KEY%\031 /V 3 /D "regsvr32 /s %SYSTEMROOT%\system32\ac3filter.ax" /f
REG ADD %KEY%\031 /V 4 /D "regsvr32 /s %SYSTEMROOT%\system32\CLVSD.ax" /f

verander '128' in '132' als je RunOnceEx NIET tijdens T12 uitvoert.

voor het afspelen (decoders en encoders) van ogg/speex/theora/flac in de meeste spelers, zijn er de oggcodecs, www.illiminable.com. Om deze voor alle gebruikers te installeren kun je beste autoIt gebruiken.

Trouwens, ik heb een vrij uitgebreide CD, van 700MB, zonder drivers is 525 MB gebruikt... dus wat houdt je tegen om het minder uitgebreid te doen? ow ik heb Office niet... dat zal het zijn :)
maar zoek eens op "OfficeShrink" ;)

@hp38 Coverdesigner werkt wel alsje het vanuit menuStart opent, alleen niet via Nero...vind ik niet zo erg.
Maar keb een aantal registerwaardes geprobeerd (die worden aangemaakt bij de normale installatie) maar niets hielp... puur uit nieuwsgierigheid zou ik wel willen weten hoe dat zit.

@Ricardo: een msi install is zo: naam.MSI en niet naam.EXE, kan wel zijn dat die .EXE dus eerst de MSI uitpakt... kan je beter zelf uitpakken en opnieuw met 7zip ofzo doen...
vervolgens kun je /qn gebruiken ipv /qb om de installatie hidden en silent uit te voeren.
in je voorbeeld gebruik je Java jre 5... die heb ik ook en kzie geen venstertje..
Bij mij is alleen AutoGK+update niet hidden dacht ik... omdat dat met een AutoIt script gaat...
(@ Backslash, /qb+ is toch geen switch?)

Ik heb nog een simpele algemene tip... maak een mapje 'Windows' (en daarin System32) en een mapje 'Program Files', zet daar alles in zoals je wil... dus bijvoorbeeld je Nero install, zet je netjes uitgepakt in de juiste mappen... zelfde voor alle andere programma's die toch alleen maar uitgepakt worden (Thunderbird/EAC+profiles, DVDrebuilder en bijvoorbeeld aangepaste/gekraakte bestanden en profielen van programma's etc.)
Hier maak je vervolgens een 7zipje van op Maximum (verander dan de ... die op 8mb staat naar 16mb) of als je 512MB op de pc hebt waarop je dit doet, Ultra.

Nu heb je slechts 1 groot bestandje, dit scheelt ruimte (best veel bij mij, had ook veel rar-sfxjes) EN de installatie gaat sneller omdat hij dit in 1 stap doet!
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
REG ADD %KEY%\045 /VE /D " programma's en instellingen toepassen" /f
REG ADD %KEY%\045 /V 1 /D "%CDDRIVE%$OEM$\AfterInstall\cleanup.cmd" /f
REG ADD %KEY%\045 /V 2 /D "%CDDRIVE%InstallApps\InstallSettings\install-programfiles.cmd" /f
en in install-programfiles.cmd:
cmdow @ /HID
for %%i in (C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z) do if exist %%i:\win51ip.SP2 set CDDRIVE=%%i:\

7za x -y -o%systemdrive% %CDDRIVE%\installApps\programfiles.7z
EXIT

Zorg er wel voor dat dit ding beetje op het eind wordt uitgevoerd... zodat aangepaste bestanden bijv. niet worden overschreven met originele... en maak evt. een Batch bestand, die de "Languages" mappen van verschillende programma's wist (cleanup.cmd)! in dit 7zip archief kopieer je dan alleen engels en Nederlands bijvoorbeeld... scheelt ook weer ongebruikte bestanden op de harde schijf!
dus
als je RunOnceEx tijdens T12 uitvoert, kun je als laatste stap dit meegeven [code]
REG ADD %KEY%\048 /VE /D "taken na herstart" /f
REG ADD %KEY%\048 /V 1 /D "%CDDRIVE%InstallApps\InstallSettings\RunOnceEx.cmd" /f[/code]
Dit is dan een 2e RunOnceEx die wordt uitgevoerd nadat de pc opnieuw is opgestart. Deze RunOnceEx kun je vervolgens taken laten doen waarvoor je de dingen in je 7zip archief nodig had!
bijvoorbeeld de ac3filter.ax en clvsd.ax installeer ik bij de 2e RunOnceEx, omdat ze beide in mijn 7zip zitten.

[ Voor 116% gewijzigd door Jazco2nd op 27-02-2005 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee wat hier fout gegaan is? Ik maak gebruik van de laatste versie van nLite. De foutmelding komt helemaal in het begin van de GUI-Setup, vlak voor de installatie van de hardware.

Afbeeldingslocatie: http://img201.exs.cx/img201/3882/dscf0013small3oy.jpg

En ik heb nog een probleempje, na de installatie is de toetsenbordindeling Qwerty en ik wil Azerty. Kan ik bij gewoon het volgende toevoegen om het op te lossen?
code:
1
2
[TapiLocation]
CountryCode=32

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidSmoke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 09:36
Ik heb een unattended cd gemaakt, alleen wanneer ik hem bootable probeer te maken met nLite, krijg ik bij het scannen van de dir waar de cd staat een .Net framework fout, de boel gaat hierdoor dus de mist in.

Ik heb ook al de runtimes van de pagina geplukt en geinstalleerd, maar dat mocht ook niet baten.

Systeem waar ik hier op draai is een Windows 2000 pc sp4 met Framework en SP1 daarvoor.

Op het forum van Nlite was ook al niks te vinden, iemand enig idee hoe ik hier vanaf kom?

Heb nu met CD_Image een iso gemaakt, weet alleen niet ofdat ie bootable is; maar ik wil liever Nlite gebruiken omdat ik de installatie dan nog wat verder kan tweaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
@ liquidsmoke: je hebt een unattended cd gemaakt... en daarna ga je nliten????
doe het netjes, dus eerst je windows cd met nlite bewerken zodat je gewoon een goede windows op je hdd heb staan..die eventueel testen! daarna je unattended mappen en bestanden daarin zetten.
@Cyberblizzard: aan de error te zien staat er een fout in je winnt.sif bestand... die even controleren dus.

[ Voor 21% gewijzigd door Jazco2nd op 01-03-2005 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn winnt.sif ziet er als volgt uit:
[Data]
AutoPartition = 0
MsDosInitiated = 0
UnattendedInstall = Yes
AutomaticUpdates = Yes

[Unattended]
UnattendMode = FullUnattended
UnattendSwitch = Yes
OemPreinstall = Yes
OemSkipEula = Yes
FileSystem = *
WaitForReboot = No
NoWaitAfterTextMode = 1
NoWaitAfterGUIMode = 1
TargetPath = Windows
Repartition = No
DriverSigningPolicy = Ignore
NonDriverSigningPolicy = Ignore
Hibernation = No

[SystemFileProtection]
SFCQuota = 0

[Display]
Xresolution = 1024
Yresolution = 768
BitsPerPel = 32
AutoConfirm = 1
ConfigureAtLogon = 1

[SystemRestore]
MaximumDataStorePercentOfDisk = 0

[GuiUnattended]
AutoLogon = Yes
AdminPassword = *
TimeZone = 105
OEMSkipRegional = 1
OemSkipWelcome = 1

[Components]
Indexsrv_system = Off

[UserData]
ProductKey = "xxxx-xxxx-xxxxx-xxxxx"
ComputerName = PC
FullName = "User"
OrgName = "Home"

[Identification]
JoinWorkgroup = Workgroup

[TapiLocation]
CountryCode=32

[Shell]
CustomDefaultThemeFile = "%WinDir%\Resources\Themes\Longhorn.theme"

[RunOnceEx]
%systemdrive%\Install\RunOnceEx.cmd
Tijdens de installatie maakt setup daar het volgende van ($winnt$.inf):
[RunOnceEx]
"%systemdrive%\Install\RunOnceEx.cmd"

[Shell]
CustomDefaultThemeFile="%WinDir%\Resources\Themes\Longhorn.theme"

[TapiLocation]
CountryCode=32

[Identification]
JoinWorkgroup=Workgroup

[UserData]
ProductKey=
ComputerName=PC
FullName=User
OrgName=Home

[Components]
Indexsrv_system=Off

[GuiUnattended]
AutoLogon=Yes
AdminPassword=
TimeZone=105
OEMSkipRegional=1
OemSkipWelcome=1

[SystemRestore]
MaximumDataStorePercentOfDisk=0

[Display]
Xresolution=1024
Yresolution=768
BitsPerPel=32
AutoConfirm=1
ConfigureAtLogon=1

[SystemFileProtection]
SFCQuota=0

[Unattended]
UnattendMode=FullUnattended
UnattendSwitch=Yes
OemPreinstall=Yes
OemSkipEula=Yes
FileSystem=*
WaitForReboot=No
NoWaitAfterTextMode=1
NoWaitAfterGUIMode=1
TargetPath=Windows
Repartition=No
DriverSigningPolicy=Ignore
NonDriverSigningPolicy=Ignore
Hibernation=No

[Data]
floppylessbootpath=no
producttype=winnt
standardserverupgrade=no
winntupgrade=no
win9xupgrade=no
win31upgrade=no
sourcepath=\device\cdrom0\
AutoPartition=0
MsDosInitiated=0
UnattendedInstall=yes
dospath=F:\
Daarin zou hij dus de fout moeten vinden.

Afbeeldingslocatie: http://img201.exs.cx/img201/3882/dscf0013small3oy.jpg
In de error staat ook 'intl.cpl' wat de configuratieschermlink voor 'landinstellingen' is, en dat heeft waarschijnlijk met het volgende te maken: mijn toetsenbordindeling moet azerty in plaats van qwerty zijn. Alle talen zijn verwijderd, maar de cd is native nederlands, ik weet niet of het daarmee te maken heeft. Verder heb ik in winnt.sif als landcode 32 gekozen, wat dus voor een belgische toetsenbordindeling zou moeten zorgen (azerty).

In nLite heb ik volgende opties uitgeschakeld:
[Main]
Env = 0.99.8 beta 3.573.Microsoft Windows NT 5.1.2600.0
Target = Windows XP Professional SP2 - build 2180 -

[Tasks]
Integratie van Service Pack
Verwijderen van onderdelen
Onbeheerde setup
Integratie van stuurprogramma's
Integratie van hotfixes
Opties en tweaks
Opstartbaar ISO-image

[Components]
;# Applications #
Accessibility Options
Briefcase
ClipBook Viewer
Games
Internet Games
NT Backup
Pinball
Screensavers
Wordpad
;# Drivers #
;# Internet Utilities #
Communication tools
MSN Explorer
Windows Messenger
;# Multimedia #
Images and Backgrounds
Luna Theme
Media Center
Mouse Cursors
Movie Maker
Music Samples
Old CDPlayer and Sound Recorder
Speech Support
Tablet PC
Windows Media Player
Windows Sounds
;# Operating System Options #
Desktop Cleanup Wizard
File and Settings Wizard
Manual Install and Upgrade
MS Agent
Search Assistant
Security Center
Tour
Web View
Zip Folders
;# Services #
Imapi
Indexing Service
;# Languages #
*alle talen*
;# Directories #
DOCS
SUPPORT
VALUEADD

[KeepFiles]
msconfig.exe
scrnsave.scr

[RemoveFiles]
blastcln.exe
clock.avi

[Options]
ClassicSetup
BlackSetupBack
DisableFreereq
DisableMinMem
OemBranding
ProfilesDir = "%SystemDrive%\Documents and Settings"
;#ISO maker#
isovol =
isoatt = -allow-multidot -relaxed-filenames -allow-leading-dots -N -l -d -D -joliet-long -duplicates-once -no-emul-boot -b boot.bin -hide boot.bin -hide boot.catalog

[Tweaks]
;# Desktop,Taskbar & Startmenu #
Disable Balloon Tips
Disable Group similar taskbar buttons
Disable Hide inactive icons
Disable Highlight newly installed programs
Disable Start Panel popup on first boot
Do not use Personalized Menus
Enable Logoff User from Start Menu
Hide My Computer icon from the desktop
Hide My Documents icon from the desktop
Hide My Network Places icon from the desktop
Reduce Start Menu delay
Remove My Documents from Start Menu
Remove Set Program Access and Defaults from Start menu
Verwijder Windows Catalogus uit het startmenu.
;# Experimental #
Set Internet Explorer to accept 10 connects a time
;# Explorer #
Advanced Search: preconfigure options
Change Explorer Folder View to: details
Disable Beep on errors
Disable Prefix: Shortcut to
Disable shortcut arrow
Recycle Bin: make renamable
Recycle Bin: remove icon from desktop
Remove Internet Explorer icon on desktop
Remove Send To on context menu
Set sound scheme to No Sounds
Uitschakelen van automatisch afspelen
;# File Open/Save Dialog #
;# Internet Explorer #
Disable Internet Explorer link creation
Disable Links folder in IE Favorites
Disable Market Place bookmark
Disable Media Player 6.4 created bookmarks
Disable Outlook Express link creation
Disable Show Desktop on quick launch
;# Security & Privacy #
Alexa-spyware-verwijdering
Clear most recently opened documents list on logoff
Disable and Remove Documents List from Start Menu
Disable Last accessed Timestamp on files
Disable User Process Tracking
Uitschakelen van vraag voor internetupdate stuurprogramma
;# Speed #
Disable Automatically search for network folders and Printers
Disable Info Tips on Files
Disable Info Tips on Folders
Disable Optimize harddisk when idle
Disable Restore Mapped Network Drives on Logon
Disable Tracking of Broken Shortcut Links
Klassiek configuratiescherm
Use Windows classic folders / No Tasks Sidepanel
;# Visual Effects #
Disable: Animate windows when minimizing and maximizing
Disable: Fade or slide menus into view
Disable: Fade or slide ToolTips into view
Disable: Fade out menu items after clicking
Disable: Show shadows under menus
Disable: Show shadows under mouse pointer
Disable: Show translucent selection rectangle
Disable: Slide open combo boxes
Disable: Slide taskbar buttons
Disable: Smooth edges of screen fonts
Disable: Smooth-scroll list boxes
Disable: Use a bachground image for each folder type
Disable: Use common tasks in folders
Disable: Use drop shadows for icon labels on the desktop

[Drivers]
D:\Software\Drivers\Promise\378RAID\WinXP\fasttx2k.INF,0

[Hotfixes]
*Hotfixes*
Mijn excuses voor de lange post.

[ Voor 73% gewijzigd door elevator op 28-02-2005 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

ok, probleem, heb alle 3 de topics gelezen maar kan geen goede oplossing vinden voor het volgende:

ik heb het volgende in mijn .sif bestand
[RegionalSettings]
LanguageGroup=1
SystemLocale=00000413
UserLocale=00000413
InputLocale=0413:00020409
Alleen nu instalt ie engels met een vs-internationaal toetsenboard en nederlands met een vs-internationaal toetsenboard.
De nederlandse is wel default, maar ik wil de engelse weg hebben. (zodat dat stomme language-bar icoontje niet in beeld staat)

Ik werk met remote installation service, en ben van plan om zo weinig mogelijk te doen via .reg files e.d.

Weet iemand een goede oplossing?

oja, nog iemand een "mooie" oplossing (dus via een .sif en niet via een .reg) om de tour van windows uit te schakelen? Ik vind dat nlite veel te veel rommelt in mijn setup bestanden dus dat wil ik niet gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

RyanVM Post-SP2 Update Pack NL Februari Release is uit!

In plaats van post-sp2 kan je ook wel spreken van pre-SP3 aangezien er veel niet publiekelijk downloadbare hotfixes in verwerkt zijn:

http://ryanvm.net/forum/viewtopic.php?t=121

Dit pakket is WFP proof, dwz dat Windows deze updatebestanden ziet als eigen bestanden en ze niet zal vervangen wanneer je sfc /scannow typt. Meeste van de tweakers zullen dit wel uitgeschakeld hebben, maar het is maar dat je het weet.
Het maart pakket zal niet WFP proof zijn en zal nog veel meer bevatten. Dit is een tussenrelease, welke wel alle veiligheidsupdates bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
@Jimbolino! Er zijn veel nettere manieren om die taalbalk waar jij het over hebt weg te halen hoor! gewoon met een regtweak... is al dat ingewikkeld gedoe niet voor nodig.

@Cyberblizzard: Als jij alle talen hebt verwijderd (behalve nl) levert dat volgens mij zeker problemen op met een alternatieve toetsenbordindeling... krijg je de error ook als je geen azerty invult?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal,

Na een mooie tutorial gelezen te hebben: dacht ik, dat wil ik ook!

Als eerst, is het bekende blauwe scherm er nog steeds tijdens de XP installatie (Waar je je tijdzone e.d. moet instellen, en waar linksonderin staat: De installatie duurt nog circa xx minuten). Dat is er toch uit?

Ik wil dus een XP Pro installatie, met SP2. Die heb ik er zelf al in ge slipstreamt. Nu wil ik ook Office 2003, Nero 6 en Photoshop CS mee ingestaleerd hebben. Voor office 2003 heb ik de code in mijn batch gebruikt, die ik [url=]http://www.btsunattended.net/NL/Tutorial/office2003_eenv.htm[/url] (Gewoon Copy+Paste gedaan. Pro11.msi heb ik inderdaad, dus hij linkt iig goed) Voor Nero heb ik de code van het voorbeeld batch gebruikt, alleen in setup.exe veranderd, omdat deze bij Nero 6 wordt gebruikt. Bij Photoshop heb ik de Abcpy.ini aangepast, volgens het plan @ MSFN forum. Ik dacht: Laat ik mijn dvd is gaan branden! Nou, dit lukt dus, hij laad, instaleert.. En dan, kopieert ie alle bestanden. Ik denk: Yay! Maar, hij reboot. En nee hoor, mijn batch paktie niet. Ook moet ik die schermen afwerken waar ik het in mijn eerste regels over had. Wat doe ik fout?

Edit: Nu ik op mijn andere comp zit, kan ik mijn sif en cmd posten:

winnt.sif
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
;SetupMgrTag
[Data]
    AutoPartition=1
    MsDosInitiated="0"
    UnattendedInstall="Yes"

[Unattended]
    OemSkipEula=Yes
    OemPreinstall=No
UnattendSwitch="yes"

[GuiUnattended]
    AdminPassword="xxxxxx"
    EncryptedAdminPassword=NO
    OEMSkipRegional=1
    TimeZone=110
    OemSkipWelcome=1

[UserData]
    ProductKey=xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx
    FullName="Daniel xxxxx"
    OrgName=""
    ComputerName=Daniel-AMD

[Display]
    BitsPerPel=16
    Xresolution=800
    YResolution=600
    Vrefresh=60

[Identification]
    JoinWorkgroup=xxxxxx

[Networking]
    InstallDefaultComponents=Yes

[GuiRunOnce]
%systemdrive%\Install\batch_file.cmd

batch_file.cmd
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
ECHO.
ECHO Installing Office 2003
ECHO Please wait...
start /wait %systemdrive%\install\Applications\Office2003\PRO11.msi /QB

ECHO.
ECHO Installeren van Nero Burning ROM 6
ECHO Please wait...
start /wait %systemdrive%\Install\Applications\Nero6\Setup.exe /silent /noreboot

ECHO.
ECHO Installeren van Photoshop CS
ECHO Please wait...
start /wait %systemdrive%\Install\Applications\PhotoshopCS\setup.exe /silent

Treelist

En ja, ik heb die serial wel ingevuld :P

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2005 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazco2nd schreef op dinsdag 01 maart 2005 @ 13:27:
@Cyberblizzard: Als jij alle talen hebt verwijderd (behalve nl) levert dat volgens mij zeker problemen op met een alternatieve toetsenbordindeling... krijg je de error ook als je geen azerty invult?
Bij 'Opties en Tweaks' heb ik de optie 'Behoud toetsenbordopmaken van verwijderde talen' aangevinkt, dus daaraan kan het normaal gezien niet liggen. Bij vorige versies van nLite verwijderde ik ook steeds alle talen en toen was het gewoon azerty na installatie. Ik heb de maker van nLite al gemaild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
De post over Mozilla Firefox Silent Install en Aangepast Profiel - silent heb ik vernieuwd. Gewijzigd profiel maken is nu stuk makkelijker en sneller. Deze methode is al langer bekend via een link naar MSFN, maar ik had de post hier nooit bijgewerkt naar die methode.

Adobe Reader 7.0 NL is uit, weet iemand wat hiervoor de tweaks zijn en welke plugins allemaal weg kunnen (net zoals bij versie 6.x) zodatie weer supersnel opstart en zonder dat hij deels opstart als de PC opstart?

EDIT: @Matr1X: je hebt in je regtweaks op best veel plaatsen ";" staan, waardoor de regtweaks als comments wordt gezien en dus geen effect heeft! Ben mn eigen regtweaks gaan onderzoeken... had het zelfde probleem!

EDIT: Mensen, vergeet Adobe Reader! zie de reacties hier, Foxit PDF reader behoeft geen installatie (scheelt weer tijd!!) bovendien is het minder dan 1 MB, start het direct op zonder vertraging! PDFs in browsers worden in Foxit geopend. Verder kan het alles wat Adobe reader kan, dus ook weblinks in PDFs openen, grote pdfs openen, fullscreen, tekst selecteren etc etc.

geen gedoe meer met plugins verplaatsen en regtweaks.

[ Voor 66% gewijzigd door Jazco2nd op 02-03-2005 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
Voor de geïnteresseerden:
Ik heb mijn install files online gezet op http://matr1x.net.tf/install.
Ik installeer dus via Xplode, met een hoop register tweaks (w.o. dus ook die language bar en tour disable), ik heb een aantal tweaks naar het NL vertaald, en laat Office 2003 tijdens login als Xplode file installeren tezamen met cleanup.
Enige wat dus niet werkt is die nieuwe silent .Net install die iemand eerder had vermeld, daar kwam ik achter toen Windows al geïnstalleerd was. Heb van de week nl. Catalyst 5.2 met CCC installed en kreeg toen een cli.exe error. Dus toen maar handmatig .Net installed en toen werkte het dus wel.

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazco2nd, Foxit is alleen in het Engels en met het Longhorn-theme is het menu onleesbaar, anders zou ik er meteen voor gaan.

Weet iemand of het volgende werkt voor AR7?
code:
1
2
REG ADD %KEY%\005 /VE /D "Acrobat Reader" /f
REG ADD %KEY%\005 /V 1 /D "%CDROM%\Software\AR\AR.exe /v/qn" /f
In het volgende topic lees ik allerlei tegenstrijdige reacties:
http://www.msfn.org/board/index.php?showtopic=34810
Volgens sommigen zou het interfereren met andere installers.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2005 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
pff, zo een piepklein programma, al was het Chinees... gebruik toch de knoppen en die icoontjes zijn bekend van adobe reader.
Maar als de menuutjes onleesbaar worden is het wel onhandig jaa...

Ben wel benieuwd naar jouw Longhorn theme, op internet vind ik alleen msstyles die alleen met StyleXP te gebruiken zijn, en die wil ik niet installeren. Heb jij misschien een longhorn.theme ?
Die dus gewoon werkt (met aangepast uxtheme.dll) zonder styleXP.

Trouwens, als Foxit de 1e keer opstart, wordt het automatisch (voor alle gebruikers + toekomstige) geassocieerd met PDF. je zou dus ipv associeren mbv regtweaks ook mbv cmd bestandje foxit kunnen opstarten en direct afsluiten.

[ Voor 34% gewijzigd door Jazco2nd op 02-03-2005 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Ik heb Adobe Reader 7 NL nu unattended gemaakt door gebruik te maken van de msi, te vinden in
Program Files\Adobe\Acrobat 7.0\Setup Files\RdrBig\NLD:

Totale grote is 37,5 MB, 5 MB meer dan Adobe Reader 6.0.1 + 6.0.2 update :/

Hier de code

RunOnceEx.cmd
code:
1
2
REG ADD %KEY%\015 /VE /D "Adobe Reader 7.0" /f
REG ADD %KEY%\015 /V 1 /D "CMD.exe /C start /B /wait /D %CDDRIVE%\install\AdobeReader %CDDRIVE%\install\AdobeReader\install.cmd" /f

install.cmd
code:
1
2
3
4
cmdow @ /HID
AdobeReader70.msi /qb-! /norestart
REGEDIT /S register.reg
EXIT

register.reg
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Adobe\Acrobat Reader\7.0\AdsInReader]
"bShowAds"=dword:00000000

[HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Adobe\Acrobat Reader\7.0\AVAlert\cCheckbox]
"iexitWithExternalDocsOpen"=dword:00000001

[HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Adobe\Acrobat Reader\7.0\FeatureLockdown]
"bShowAdsAllow"=dword:00000000
"bUpdater"=dword:00000000

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Adobe\Acrobat Reader\7.0\AVGeneral]
"iConnectionSpeed"=dword:00989680

[HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Adobe\Acrobat Reader\7.0\Originals]
"bDisplayAboutDialog"=dword:00000000
"bBrowserCheck"=dword:00000001

[HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Adobe\Acrobat Reader\7.0\Updater]
"iUpdateFrequency"=dword:00000000
"bShowAutoUpdateConfDialog"=dword:00000000
"bShowNotifDialog"=dword:00000000

;Accept Acrobat EULA
[HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Adobe\Acrobat Reader\7.0\AdobeViewer]
"EULA"=dword:00000001

In principe kunnen alle plugins eruit, maar de laadtijd is gewoon zoveel korter geworden dat dit niet meer nodig is _/-\o_

[ Voor 34% gewijzigd door Acheron op 04-03-2005 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, mijn batch voor apps is behoorlijk goed gelukt. Firefox, Office*, Photoshop en Nero 6. Alleen, heb ik iets over Office. Office zegt voor de installatie dat ik de serial onjuist heb ingevuld. Alleen heb ik dit helemaal niet gedaan! Kan ik deze niet ergens in een .ini of de batch plaatsen? Zoja, hoe dan?

Screenshotje

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 04-03-2005 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hp38guser schreef op donderdag 28 oktober 2004 @ 20:37:
Nero Burning Rom 6.6.0.1 ook maar even aangepast in 7-zip-vorm:

Benodigheden:

Nero Burning Rom 6.6
Nederlands taalpakket

Verder ook nodig:

7za.exe
cmdow.exe
shortcut.exe

Deze bestanden plaats je in $OEM$\$$\System32
Welke bestanden van 7-zip moeten in system32 komen?

Is de code voor RunOnceEx als volgt?
code:
1
2
REG ADD %KEY%\040 /VE /D "Nero Burning ROM" /f
REG ADD %KEY%\040 /V 1 /D "CMD.exe /C start /B /wait /D %CDROM%\Software\Nero\install.cmd" /f

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2005 00:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
@cyberblizzard: alleen het bestand 7za.exe,
en voor je runonceex heb je helemaal geen switches nodig... dus gewoon:
REG ADD %KEY%\040 /V 1 /D "%CDROM%\Software\Nero\install.cmd" /f

7za.exe zit in het command-line for windows pakketje
natuurlijk heb je ook cmdow.exe in je $$\system32 map zitten en begint je "install.cmd" met:
cmdow @ /HID

[ Voor 66% gewijzigd door Jazco2nd op 05-03-2005 01:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, bedankt.

Ik heb een nederlandstalige cd en wil een belgische keyboard layout (azerty) maar na het gebruik van nLite heb ik qwerty. Ik heb alle talen verwijderd maar de optie om de keyboard layout van verwijderde talen te gebruiken ingeschakeld en in winnt heb ik het volgende:

[TapiLocation]
CountryCode = 32 (België)
[RegionalSettings]
Language = 0813 (Nederlands - België)

Na veel gemaild te hebben met nuhi zegt hij dat ik dan maar een andere taal moet proberen. Ok, geen probleem, maar ik heb nog steeds een azerty-toetsenbord en wil alleen daarvoor geen nieuw kopen. (ik zou het zelfs in het buitenland moeten kopen denk ik). Heeft hier iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Met de originele windows-cd kan ik tijdens de installatie gewoon 'nederlands-nederland' en nederlands-belgië' kiezen, maar dan zou ik SP2, alle hotfixes, alle programma's en regtweaks apart moeten uitvoeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Mja, zoveel ingewikkelder is dat ook niet, * alt-92 gebruikt ook geen nLite

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BackSlash32 schreef op zaterdag 05 maart 2005 @ 16:25:
Mja, zoveel ingewikkelder is dat ook niet, /me gebruikt ook geen nLite
nLite doet iets verkeerd, want met vorige versies ging het wel, maar als nuhi het zelf niet weet, het moet nochtans maar een kleinigheid zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bezig met een persoonlijke unattended cd(dvd) van Windows XP te maken, met me eigen drivers en programma's enzo.

Dit is mijn code tot nu toe:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
;SetupMgrTag
[Data]
    AutoPartition=0
    MsDosInitiated="0"
    UnattendedInstall="Yes"

[Unattended]
    OemSkipEula=Yes
    OemPreinstall=Yes
    UnattendSwitch="yes"
    TargetPath=\WINDOWS
    Repartition=No
    FileSystem=*
    OemPnPDriversPath="Drivers\000_Grafisch;Drivers\001_Printer;Drivers\002_Geluid;Drivers\003_Raid;Drivers\004_LAN;Drivers\005_Wifi"
    DriverSigningPolicy=Ignore
    WaitForReboot="No"

[GuiUnattended]
    AdminPassword=tralalala :p
    EncryptedAdminPassword=Yes
    OEMSkipRegional=1
    TimeZone=110
    OemSkipWelcome=1

[UserData]
    ProductID=GEHEIM.. is me eigen legale code.. die krijg je dus niet!
    FullName="Wendy Visscher"
    OrgName="WenVi "
    ComputerName=LANPARTYDEVIL

[Display]
    BitsPerPel=32
    Xresolution=1280
    YResolution=1024

[RegionalSettings]
    LanguageGroup=1
    Language=00000413

[URL]
    Home_Page=http://www.google.nl
    Help_Page=http://www.google.nl
    Search_Page=http://www.google.nl

[Identification]
    JoinWorkgroup=Werkgroep

[Networking]
    InstallDefaultComponents=Yes

[Components]
    msmsgs=off
    msnexplr=off
    zonegames=off

Hij doet het volgende al:
* Mijn drivers werken (heb getest met zo'n virtueele pc, vandaar)
* SP 2 wordt netjes geïnstalleerd;
* Ik krijg een nette gebruikersnaam, die niet hoeft in te loggen etc.
* De administrator heeft het gewenste password;
* Windows messenger en msn explorer worden NIET geïnstalleerd.

Alleen wil ik dit nog voor elkaar krijgen:
Ik werk met de OEM-mappen; en ik heb een mapje met $docs; maar zodra ik die xp pak, heeft hij voor de gebruiker een andere map gemaakt, dan die van de docs die ik gekopieerd heb. Ik wil dat de gebruiker meteen met de eigen documenten enzo aan de slag kan gaan.
- Als het kan wil ik dat outlook meteen is geconfigueerd?
- Ben nog bezig voor office 2003 er automatisch bij te krijgen.. maar hiervoor heb ik al wat gevonden, dus daar hoef ik (nog) geen hulp bij
- de "werkbalk snel starten laten weergeven", dit zou ik ook fijn vinden.. kweet alleen niet of dit mogelijk is?
- hitmanpro en een virusscanner er gelijk bij (norman, heb ik netjes legaal :D)
- msn 7.0 erbij
en laatste: kwil dat bij IE de startpagina op google komt te staan enzo.. maar ik heb de code al, maar hij pakt de startpagina niet 8o Wat is er fout aan me code :S

Alvast bedankt, voor degene die mij kunnen helpen.

Hier btw gezocht en zover gekomen als dat ik dus nu ben:
http://gathering.tweakers.net/forum/find/keyword/unattended

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
@cyberblizzard, misschien kan het na de install met een regtweak?
kijk bijvoorbeeld eens met Regshot wat er veranderd als je in Windows de verandering toepast die jij wil, dus even instellen zoals je het wil, Regshot 1e shot maken, vervolgens 'toepassen' en 'ok' en daarna 2e shot maken.
zo krijg je de veranderde registerwaardes, die even bewerken en in een (bestaande) .reg zetten...

En als dat helemaal niet werkt, doe Nlite opnieuw, maar verwijder helemaal geen talen... misschien dat dat helpt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 09:51:
3. Ben nog bezig voor office 2003 er automatisch bij te krijgen.. maar hiervoor heb ik al wat gevonden, dus daar hoef ik (nog) geen hulp bij
4. de "werkbalk snel starten laten weergeven", dit zou ik ook fijn vinden.. kweet alleen niet of dit mogelijk is?
5. hitmanpro, virusscanner. msn 7.0
6. kwil dat bij IE de startpagina op google komt te staan enzo.. maar ik heb de code al, maar hij pakt de startpagina niet Wat is er fout aan me code :S
3. http://www.btsunattended.net/NL/Tutorial/officexp.htm gaat over officexp maar is zelfde manier als office2003.
4. doe je met regtweak, is echt een ontzettend lange code en deze werkt alleen onder Xp SP2.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
;snel starten menuutje
[HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Streams\Desktop]
"TaskbarWinXP"=hex:0c,00,00,00,08,00,00,00,02,00,00,00,00,00,00,00,b0,e2,2b,\
d8,64,57,d0,11,a9,6e,00,c0,4f,d7,05,a2,22,00,1c,00,0a,01,00,00,1a,00,00,00,\
01,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,4c,00,00,00,01,14,02,00,00,\
00,00,00,c0,00,00,00,00,00,00,46,83,00,00,00,10,00,00,00,a0,b0,48,5e,89,8d,\
bd,01,00,d8,9e,e4,2a,8d,bd,01,00,45,fe,5e,89,8d,bd,01,00,00,00,00,00,00,00,\
00,01,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,13,01,14,00,1f,0f,e0,4f,\
d0,20,ea,3a,69,10,a2,d8,08,00,2b,30,30,9d,19,00,23,44,3a,5c,00,00,00,00,00,\
00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,cd,97,15,00,31,00,00,00,00,00,af,24,5c,\
b9,10,80,57,69,6e,6e,74,00,00,20,00,31,00,00,00,00,00,af,24,a3,b9,10,00,50,\
72,6f,66,69,6c,65,73,00,50,52,4f,46,49,4c,45,53,00,19,00,31,00,00,00,00,00,\
c1,24,08,92,10,00,69,65,35,30,30,2e,30,30,30,00,00,28,00,31,00,00,00,00,00,\
c1,24,08,92,10,00,41,70,70,6c,69,63,61,74,69,6f,6e,20,44,61,74,61,00,41,50,\
50,4c,49,43,7e,31,00,21,00,31,00,00,00,00,00,c5,22,9d,91,10,00,4d,69,63,72,\
6f,73,6f,66,74,00,4d,49,43,52,4f,53,7e,31,00,29,00,31,00,00,00,00,00,d3,22,\
32,a6,10,00,49,6e,74,65,72,6e,65,74,20,45,78,70,6c,6f,72,65,72,00,49,4e,54,\
45,52,4e,7e,31,00,24,00,31,00,00,00,00,00,db,22,76,ba,10,00,51,75,69,63,6b,\
20,4c,61,75,6e,63,68,00,51,55,49,43,4b,4c,7e,31,00,00,00,8d,00,00,00,1c,00,\
00,00,01,00,00,00,1c,00,00,00,36,00,00,00,0d,f0,ad,ba,8c,00,00,00,1a,00,00,\
00,03,00,00,00,e7,18,2d,23,10,00,00,00,49,45,35,30,30,5f,58,31,43,00,43,3a,\
5c,57,49,4e,4e,54,5c,50,72,6f,66,69,6c,65,73,5c,49,45,35,30,30,2e,30,30,30,\
5c,41,70,70,6c,69,63,61,74,69,6f,6e,20,44,61,74,61,5c,4d,69,63,72,6f,73,6f,\
66,74,5c,49,6e,74,65,72,6e,65,74,20,45,78,70,6c,6f,72,65,72,5c,51,75,69,63,\
6b,20,4c,61,75,6e,63,68,00,00,10,00,00,00,05,00,00,a0,1a,00,00,00,a3,00,00,\
00,00,00,00,00,08,00,00,00,02,00,00,00,cc,00,00,00,01,00,00,00,03,00,00,00,\
4a,00,00,00,01,00,00,00,40,00,32,00,e6,01,00,00,c4,24,15,9f,20,00,4c,61,75,\
6e,63,68,20,49,6e,74,65,72,6e,65,74,20,45,78,70,6c,6f,72,65,72,20,42,72,6f,\
77,73,65,72,2e,6c,6e,6b,00,4c,41,55,4e,43,48,7e,32,2e,4c,4e,4b,00,00,00,40,\
00,00,00,02,00,00,00,36,00,32,00,48,02,00,00,c4,24,15,9f,20,00,4c,61,75,6e,\
63,68,20,4f,75,74,6c,6f,6f,6b,20,45,78,70,72,65,73,73,2e,6c,6e,6b,00,4c,41,\
55,4e,43,48,7e,31,2e,4c,4e,4b,00,00,00,36,00,00,00,00,00,00,00,2c,00,32,00,\
51,00,00,00,ec,22,46,39,20,00,53,68,6f,77,20,44,65,73,6b,74,6f,70,2e,73,63,\
66,00,53,48,4f,57,44,45,7e,31,2e,53,43,46,00,00,00,52,00,00,00,e0,00,00,00,\
00,00,00,00,16,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,16,00,00,00,00,00,00,00,01,\
00,00,00,01,00,00,00,aa,4f,28,68,48,6a,d0,11,8c,78,00,c0,4f,d9,18,b4,37,02,\
00,00,e0,00,00,00,00,00,00,00,16,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,16,00,00,\
00,00,00,00,00,01,00,00,00

5. kijk ff in 1 van de stickies op http://www.msfn.org/board...4cc0b6a8b1e7&showforum=80 voor de juiste switches hiervoor.
6. je winnt.sif is bijna compleet, je moet nog ff dit toevoegen (boven de kopje [URL] vind ik een nette plek:
code:
1
2
[Branding]
    BrandIEUsingUnattended=Yes

voor je overige vragen, ik doe helemaal nix met documenten (ik doe handmatig terugzetten de hoofdmap mijn documenten en daar zit alles in). tot slot outlook configgen zodat hij direkt goed is ingesteld zodat je direkt zonder in te vullen kan gaan mailen is naar wat ik begrepen heb nie mogelijk vanwege de random keys bij elk installatie.

misschien dat een ander je verder kan helpen.... :Y)

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2005 16:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 15:59:
[...]

3. http://www.btsunattended.net/NL/Tutorial/officexp.htm gaat over officexp maar is zelfde manier als office2003.
4. doe je met regtweak, is echt een ontzettend lange code en deze werkt alleen onder Xp SP2.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
;snel starten menuutje
[HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Streams\Desktop]
"TaskbarWinXP"=hex:0c,00,00,00,08,00,00,00,02,00,00,00,00,00,00,00,b0,e2,2b,\
d8,64,57,d0,11,a9,6e,00,c0,4f,d7,05,a2,22,00,1c,00,0a,01,00,00,1a,00,00,00,\
01,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,4c,00,00,00,01,14,02,00,00,\
00,00,00,c0,00,00,00,00,00,00,46,83,00,00,00,10,00,00,00,a0,b0,48,5e,89,8d,\
bd,01,00,d8,9e,e4,2a,8d,bd,01,00,45,fe,5e,89,8d,bd,01,00,00,00,00,00,00,00,\
00,01,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,13,01,14,00,1f,0f,e0,4f,\
d0,20,ea,3a,69,10,a2,d8,08,00,2b,30,30,9d,19,00,23,44,3a,5c,00,00,00,00,00,\
00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,cd,97,15,00,31,00,00,00,00,00,af,24,5c,\
b9,10,80,57,69,6e,6e,74,00,00,20,00,31,00,00,00,00,00,af,24,a3,b9,10,00,50,\
72,6f,66,69,6c,65,73,00,50,52,4f,46,49,4c,45,53,00,19,00,31,00,00,00,00,00,\
c1,24,08,92,10,00,69,65,35,30,30,2e,30,30,30,00,00,28,00,31,00,00,00,00,00,\
c1,24,08,92,10,00,41,70,70,6c,69,63,61,74,69,6f,6e,20,44,61,74,61,00,41,50,\
50,4c,49,43,7e,31,00,21,00,31,00,00,00,00,00,c5,22,9d,91,10,00,4d,69,63,72,\
6f,73,6f,66,74,00,4d,49,43,52,4f,53,7e,31,00,29,00,31,00,00,00,00,00,d3,22,\
32,a6,10,00,49,6e,74,65,72,6e,65,74,20,45,78,70,6c,6f,72,65,72,00,49,4e,54,\
45,52,4e,7e,31,00,24,00,31,00,00,00,00,00,db,22,76,ba,10,00,51,75,69,63,6b,\
20,4c,61,75,6e,63,68,00,51,55,49,43,4b,4c,7e,31,00,00,00,8d,00,00,00,1c,00,\
00,00,01,00,00,00,1c,00,00,00,36,00,00,00,0d,f0,ad,ba,8c,00,00,00,1a,00,00,\
00,03,00,00,00,e7,18,2d,23,10,00,00,00,49,45,35,30,30,5f,58,31,43,00,43,3a,\
5c,57,49,4e,4e,54,5c,50,72,6f,66,69,6c,65,73,5c,49,45,35,30,30,2e,30,30,30,\
5c,41,70,70,6c,69,63,61,74,69,6f,6e,20,44,61,74,61,5c,4d,69,63,72,6f,73,6f,\
66,74,5c,49,6e,74,65,72,6e,65,74,20,45,78,70,6c,6f,72,65,72,5c,51,75,69,63,\
6b,20,4c,61,75,6e,63,68,00,00,10,00,00,00,05,00,00,a0,1a,00,00,00,a3,00,00,\
00,00,00,00,00,08,00,00,00,02,00,00,00,cc,00,00,00,01,00,00,00,03,00,00,00,\
4a,00,00,00,01,00,00,00,40,00,32,00,e6,01,00,00,c4,24,15,9f,20,00,4c,61,75,\
6e,63,68,20,49,6e,74,65,72,6e,65,74,20,45,78,70,6c,6f,72,65,72,20,42,72,6f,\
77,73,65,72,2e,6c,6e,6b,00,4c,41,55,4e,43,48,7e,32,2e,4c,4e,4b,00,00,00,40,\
00,00,00,02,00,00,00,36,00,32,00,48,02,00,00,c4,24,15,9f,20,00,4c,61,75,6e,\
63,68,20,4f,75,74,6c,6f,6f,6b,20,45,78,70,72,65,73,73,2e,6c,6e,6b,00,4c,41,\
55,4e,43,48,7e,31,2e,4c,4e,4b,00,00,00,36,00,00,00,00,00,00,00,2c,00,32,00,\
51,00,00,00,ec,22,46,39,20,00,53,68,6f,77,20,44,65,73,6b,74,6f,70,2e,73,63,\
66,00,53,48,4f,57,44,45,7e,31,2e,53,43,46,00,00,00,52,00,00,00,e0,00,00,00,\
00,00,00,00,16,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,16,00,00,00,00,00,00,00,01,\
00,00,00,01,00,00,00,aa,4f,28,68,48,6a,d0,11,8c,78,00,c0,4f,d9,18,b4,37,02,\
00,00,e0,00,00,00,00,00,00,00,16,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,16,00,00,\
00,00,00,00,00,01,00,00,00

5. kijk ff in 1 van de stickies op http://www.msfn.org/board...4cc0b6a8b1e7&showforum=80 voor de juiste switches hiervoor.
6. je winnt.sif is bijna compleet, je moet nog ff dit toevoegen (boven de kopje [URL] vind ik een nette plek:
code:
1
2
[Branding]
    BrandIEUsingUnattended=Yes

voor je overige vragen, ik doe helemaal nix met documenten (ik doe handmatig terugzetten de hoofdmap mijn documenten en daar zit alles in). tot slot outlook configgen zodat hij direkt goed is ingesteld zodat je direkt zonder in te vullen kan gaan mailen is naar wat ik begrepen heb nie mogelijk vanwege de random keys bij elk installatie.

misschien dat een ander je verder kan helpen.... :Y)
erg bedankt _/-\o_
alleen die office had ik niet nodig, die werk al , maar toch bedankt :)
*kus*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazco2nd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 13:19:
@cyberblizzard, misschien kan het na de install met een regtweak?
kijk bijvoorbeeld eens met Regshot wat er veranderd als je in Windows de verandering toepast die jij wil, dus even instellen zoals je het wil, Regshot 1e shot maken, vervolgens 'toepassen' en 'ok' en daarna 2e shot maken.
zo krijg je de veranderde registerwaardes, die even bewerken en in een (bestaande) .reg zetten...

En als dat helemaal niet werkt, doe Nlite opnieuw, maar verwijder helemaal geen talen... misschien dat dat helpt?
Het gaat al van bij het inlezen van de cd fout:

Afbeeldingslocatie: http://img230.exs.cx/img230/7655/nlite13uc.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img230.exs.cx/img230/1739/nlite21je.jpg

Bij een installatie vanop de originele cd kan ik gewoon Nederlands (België) kiezen. Maar ik zal eens kijken voor een regtweak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

Weet iemand toevallig hoe ik de Tour uitschakel via een .sif file?
eruit slopen via nLite is niet echt nodig...

ps: thnx @ Mr TweaK, ik had dat IE probleempje ook

[ Voor 20% gewijzigd door Jimbolino op 07-03-2005 02:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
tour uitschakelen deed ik altijd met regtweak, maar nu ik nlite gebruik hoeft da nie meer. als je de deploy.cab downt waarmee je winnt.sif maakt, zit er een helpdocument bij waarin ALLE mogelijke commandos en combinaties besproken worden. lees die ff door of tour uit kan worden gezet in de winnt.sif....

deploy.cab is te vinden in startpost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien een hele rare vraag van mij, maar kan je ook IE 6 en Office 2003 slipstreamen in de installatie ?

Nu heb ik dus Windows XP met hierin SP1 en SP2.

Hier wil ik dus nog IE 6 en Office 2003 bij slipstreamen.

Het lukt mij namelijk niet om een MSI aan te maken van IE6 en andere programma's

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 08-03-2005 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 20:47:
Misschien een hele rare vraag van mij, maar kan je ook IE 6 en Office 2003 slipstreamen in de installatie ?

Hier wil ik dus nog IE 6 en Office 2003 bij slipstreamen.

Het lukt mij namelijk niet om een MSI aan te maken van IE6 en andere programma's
IE 6 zit al in Windows XP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
@CyberBlizzard,
Heb net even Nlite losgelaten... en kwam bij Languages toevallig dit tegen:
Nederlands (Belgie)

Waarschijnlijk doe jij hetzelfde als ik, je vinkt gewoon Languages aan, waardoor alle talen verwijderd worden... Ik denk dat je vervolgens even het vinkje bij Nederlands (Belgie) moet verwijderen, misschien lost dat alles op!

ik heb een herhalend probleem (had het ook laatste keer dat ik Nlite gebruikte (.94) Weet niet meer hoe ik het had opgelost.
Heb zojuist Nlite 0.98beta5 (+ updatepack 05-02 NL) gebruikt op een originele XPsp2 CD:

Mijn Thema wordt niet automatisch geladen! Terwijl ik exact dezelfde WINNT.SIF gebruik als mijn oude UWCD, waarbij hij wel automatisch geladen wordt.... ook de $OEM$ map is gewoon gekopieerd van mijn oude UWCD...
Ik krijg nu bij "Eigenschappen van Beeldscherm" > "Thema's" het "aangepast schema" te zien, ipv het thema dat ik daar altijd hoor te zien ("Nblue"). Het is net alsof WindowsKlassiek is geladen..
En aub geen reacties "jamaar als je niet windows thema gebruikt is het dus je aangepast thema..."

Begrijp er helemaal niks van...

[ Voor 6% gewijzigd door Jazco2nd op 08-03-2005 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 20:47:
euh... SP is cummulatief. dat wilt zeggen dat SP1 IN SP2 zit. dus als je SP2 slipstreamt hoef je SP1 niet meer te doen.... als straks een SP3 uitkomt hoeven we SP1 en SP2 niet meer te doen...

snappie :P ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jazco2nd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 21:43:
Ik krijg nu bij "Eigenschappen van Beeldscherm" > "Thema's" het "aangepast schema" te zien, ipv het thema dat ik daar altijd hoor te zien ("Nblue"). Het is net alsof WindowsKlassiek is geladen..
En aub geen reacties "jamaar als je niet windows thema gebruikt is het dus je aangepast thema..."

Begrijp er helemaal niks van...
als het op je overkomt als klassiek thema is het patchen van uxtheme.dll doodeenvoudig mislukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazco2nd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 21:43:
@CyberBlizzard,
Heb net even Nlite losgelaten... en kwam bij Languages toevallig dit tegen:
Nederlands (Belgie)

Waarschijnlijk doe jij hetzelfde als ik, je vinkt gewoon Languages aan, waardoor alle talen verwijderd worden... Ik denk dat je vervolgens even het vinkje bij Nederlands (Belgie) moet verwijderen, misschien lost dat alles op!
Sterker nog, ik heb lange tijd gezocht naar 'Nederlands (België)' maar ik vond het nooit, nu blijkt het te staan bij de D in plaats van bij de N. Als je nLite in het Nederlands uitvoert is Dutch vertaald naar Nederlands maar is het gewoon bij de D van Dutch blijven staan! Dus omdat ik geen Nederlands vond bij de N ging ik er maar van uit dat het net zoals Nederlands (Nederland) standaard in de CD zat en dat ik het dus zou kunnen kiezen bij landinstellingen.

Ik had het hier ook al uitgelegd: http://www.msfn.org/board/index.php?showtopic=40818

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Verwijderd schreef op dinsdag 08 maart 2005 @ 21:49:
[...]

als het op je overkomt als klassiek thema is het patchen van uxtheme.dll doodeenvoudig mislukt.
Nope, want ik kan wel handmatig NBlue selecteren en dat werkt.... maar ik ga dit helemaal uitzoeken.. heb gelukkig nog mijn oude versie die werkt...
Dit is zo'n beetje de enige fout die ik nog heb...

EDIT: Ik moest opnieuw Nliten want had de service SENS verwijderd, en dan kan je geen ProductActivatie meer doen... nu is mijn thema ook gewoon weer geladen :)

EDIT2:
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2005 @ 09:51:
Ik ben bezig met een persoonlijke unattended cd(dvd) van Windows XP te maken, met me eigen drivers en programma's enzo.

Hij doet het volgende al:
* Mijn drivers werken (heb getest met zo'n virtueele pc, vandaar)
Volgens Bashrat heeft het geen nut om de integratie van drivers te testen met VirtualPC of VMware... drivers worden niet geinstalleerd ofzo... Je kan dus beter op een pc testen of ze echt werken.

[ Voor 57% gewijzigd door Jazco2nd op 09-03-2005 09:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb me dvd bijna voltooid en alle probleempjes kunnen oplossen op 1 ding na. officexp heb ik MST file gemaakt (alles volgens bashrat howto) en in CMD dit gezet:
code:
1
2
3
4
ECHO.
ECHO Bezig met het installeren van Office XP Professional
ECHO Even geduld aub...
start /wait %systemdrive%\Install\OfficeXP\setup.exe TRANSFORMS=Unattended.MST /qb-

in de map officexp bevind zich zowel setup.exe als unattended.mst en de padnaam klopt....

heb ik iets over het hoofd gezien of kan de office niet via VMware worden geinstalleerd?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2005 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

code:
1
%systemdrive%\Install\OfficeXP\setup.exe /qb-! TRANSFORMS="%systemdrive%\Install\OfficeXP\unattended.mst"

[ Voor 9% gewijzigd door Acheron op 11-03-2005 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SOCO_cola
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-02-2024
Heb denet RIS geinstalleerd, maar kan ik niet regelen dat er automatisch wordt geinstalleerd (unattended)
Waar staat namelijk de file unattended.txt om hem aan te passen

Nintendo SWITCH! FTW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer Nero te integreren op volgende manier:
[rml]hp38guser in "[ XP] Unattended Install CD Deel 3 (was: ..."[/rml]

runonceex.cmd:
code:
1
2
REG ADD %KEY%\040 /VE /D "Nero Burning" /f
REG ADD %KEY%\040 /V 1 /D "CMD.exe /C start /B /wait /D %CDROM%\Software\Nero %CDROM%\Software\Nero\install.cmd" /f

Voor Acrobat Reader gebruik ik identiek dezelfde methode en die werkt wel, ik heb ook al gewoon het volgende geprobeerd:
code:
1
2

install.cmd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
cmdow @ /HID
7za x -y -o%systemdrive% %cdrom%Software\Nero\Nero.7z
shortcut /a:c /f:"%UserProfile%\Menu Start\Programma's\Neroburn.lnk" /t:"%programfiles%\Nero Burning ROM\nero.exe"
reg add "HKLM\SOFTWARE\ahead\Shared" /v "AudioPlugIn" /d "%CommonProgramFiles%\Ahead\AudioPlugins" /f
reg add "HKLM\SOFTWARE\ahead\Shared" /v "DriveLocker" /d "%CommonProgramFiles%\Ahead\Lib\DriveLocker.dll" /f
reg add "HKLM\SOFTWARE\ahead\Shared" /v "Lib" /d "%CommonProgramFiles%\Ahead\Lib" /f
regsvr32.exe /S %cdrom%Software\Nero\register.reg
EXIT

Ik heb een 7-zip archief gemaakt zoals beschreven staat in de post van hp38guser. 7za.exe, shortcut.exe en cmdow.exe staan in $OEM$\$$\System32. Tijdens de installatie zie ik dat install.cmd uitgevoerd wordt, ik zie heel even een command venstertje maar vlak erna gaat hij verder met het volgende programma. De Nero versie is 6.6.0.8, samen met de het nederlandstalige pakket. Is er iemand die een fout ziet of weet wat ik anders zou kunnen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hp38guser schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 15:59:
code:
1
%systemdrive%\Install\OfficeXP\setup.exe /qb-! TRANSFORMS="%systemroot%\Install\OfficeXP\unattended.mst"
aha oke... is trouwens de "/qb-!" een tikfout of hoort het ook echt zo? anders moet ik hem 2 keer over doen om te kijken of die ! erbij hoort...

edit: als ik het goed heb moet systemroot systemdrive zijn....?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2005 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

@MrTWeak, /qb-! zorgt ervoor dat je de installatie niet kunt afbreken. Altijd handig voor mensen met klikgrage eigenschappen :p.
Alternatief is /qn maar ik houd ervan om de progressbar te zien bewegen.

En inderdaad %systemdrive% gebruiken. Ik geef bij de TRANSFORMS het volledige pad op.

Weet iemand trouwens nog een mogelijkheid om SHIFT F10 uit te schakelen tijdens de installatie?
Ik heb het nu af en toe nog eens nodig, maar de uiteindelijke versie moet echt zonder deze shortcut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Verwijderd schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 17:01:
Ik probeer Nero te integreren op volgende manier:
[rml]hp38guser in "[ XP] Unattended Install CD Deel 3 (was: ..."[/rml]

runonceex.cmd:
code:
1
2
REG ADD %KEY%\040 /V 1 /D "CMD.exe /C start /B /wait /D %CDROM%\Software\Nero %CDROM%\Software\Nero\install.cmd" /f

Voor Acrobat Reader gebruik ik identiek dezelfde methode en die werkt wel, ik heb ook al gewoon het volgende geprobeerd:
code:
1
2

install.cmd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
cmdow @ /HID
7za x -y -o%systemdrive% %cdrom%Software\Nero\Nero.7z
shortcut /a:c /f:"%UserProfile%\Menu Start\Programma's\Neroburn.lnk" /t:"%programfiles%\Nero Burning ROM\nero.exe"
regsvr32.exe /S %cdrom%Software\Nero\register.reg
EXIT
Ik zie dat je gebruik maakt van %cdrom%\Software\Nero\ in RunOnceEx.cmd en %cdrom%Software\Nero\ in install.cmd.

Door "CMD.exe /C start /B /wait /D %CDROM%\Software\Nero %CDROM%\Software\Nero\install.cmd" te gebruiken hoef je niet het volledige pad op te geven in install.cmd.

Haal hier de paden weg, dus wordt het

install.cmd
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
cmdow @ /HID
7za x -y -o%systemdrive% Nero.7z
regsvr32.exe /S register.reg
EXIT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hp38guser schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 18:46:
@MrTWeak, /qb-! zorgt ervoor dat je de installatie niet kunt afbreken. Altijd handig voor mensen met klikgrage eigenschappen :p.
Alternatief is /qn maar ik houd ervan om de progressbar te zien bewegen.

En inderdaad %systemdrive% gebruiken. Ik geef bij de TRANSFORMS het volledige pad op.
ik hou er ook van de progressbar te zien, geeft het gevoel dat er heel wat wordt geinstalleerd...

however, dit toevoegen verhielp het probleem nog altijd niet. het bleek dus toen ik setup.exe aanklikte dat er te weinig harde schijfruimte was (ik had vmware ingeperkt tot 2 gieg, was altijd meer dan genoeg toen ik nog met cd's werkte). maar tijdens unattendedsetup zie je geen foutmelding of zo. leer van mijn fouten jongens en meisjes :P.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 11-03-2005 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
nu weer een oud probleem die ik dacht opgelost te hebben. ik had een kant en klare framework+SP1+hotfix gedownload en dit was geheel unattended gemaakt. en raad eens? weer na afloop van de totale setup kom ik erachter dat framework zich totaal niet installeert. klik ik het handmatig dan wel...

wie heeft ook zoiets gehad?

edit:
code:
1
2
 ECHO Bezig met het installeren van FrameWork 1.1 + SP1
ECHO start /wait %systemdrive%\install\FrameWork\netfxsp1_silent_dutch.exe

edit: ben nu MSFN aan het rondsearchen maar allemaal gaan ze of over slipstreamen of over een prompt dat verschijnt tijdens de installatie. ik krijg gwoon totaal geen error en gebruik ook geen switches enzovoorts....

ook de regtweak om de Security Center gezeur uit te zetten werkt nu ineens nie meer? krijg weer dat schildje te zien...
code:
1
2
3
;Disable Security Center
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\wscsvc]
"Start"=dword:00000004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

SOCO_cola schreef op vrijdag 11 maart 2005 @ 16:38:
Heb denet RIS geinstalleerd, maar kan ik niet regelen dat er automatisch wordt geinstalleerd (unattended)
Waar staat namelijk de file unattended.txt om hem aan te passen
ik werk ook met RIS, mijn .sif files staan in:
D:\RemoteInstall\Setup\Dutch\Images\winxp.pro\i386\templates

dan moet je natuurlijk wel eerst je windows xp cd naar je server gekopieerd hebben
(dat ging bij mij via zon wizzard)
Active Directory Users and Computers -> properties van je domain controller -> remote install -> advanced -> images -> add -> add new installation image

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Belangrijke info over Nero (Cyberblizzard!).

Ik had in december ofzo deze methode van Hp38user uitgelegd in het topic van Nero silent op MSFN.... Vervolgens kwam iemand (`felix`) op het idee deze methode te automatiseren... een paar maanden later (paar posts verder) is hem dit gelukt.
dusja, silent install van je cd, daarvoor moet je applicaties silent maken, en nu kan dit ook weer 'silent' :)
Ik raad je aan dit te gebruiken, omdat het enkele probleempjes oplost... volgens mij is het Coverdesigner probleem opgelost (kan niet gestart worden vanuit Nero) en ook Nero recode (mocht je dat gebruiken... er waren problemen met recode voor het maken van (s)vcds)... andere probleempjes (Imagedrive, maar is niet zeker of dat aan deze methode ligt of aan het verwijderen van drivers met nlite, en Sound Editor maar hee wie gebruikt dat nou) worden daar ook opgelost met deze methode.
Op het eind wordt hier met winrar gewerkt ipv 7zip, maar je kan zelf beslissen om 7zip te gebruiken.

--> Hij heeft nu zijn eigen topic: Nero Source Stripper And Custom Install Builder, Build the installer the simple way

En dit is de methode die voorheen gebruikt werd op msfn. de 0-byte methode... How-to: Integrate And Shrink Nero + Nve Ben ik geen fan van omdat het ervan uitgaat dat Nero geinstalleerd moet worden...(met de nero setup) wat helemaal niet nodig is... uitpakken is voldoende..

Bovendien heb ik nog een supertip voor de integratie van drivers!
Als je ook Bashrats driverpacks gebruikt, kun je heeel simpel van al je eigen drivers een 7zip maken en deze in dezelfde map als de originele driverpacks zetten. Klaar! Voorwaarde: Je gebruikt methode 2 (is ook de beste methode) en de naam van je eigen driverpack moet aan een voorwaarde voldoen...
Thats all!
Voordeel tov integreren met Nlite: Je kan het zelf gewoon updaten! je kan drivers toevoegen/verwijderen etc. Stuk simpeler dus... anders zou je opnieuw een schone Nlite moeten uitvoeren.

ben ff het topic kwijt (de hele indeling van de Driverpack topics is gister veranderd). zal hier uitleggen als ik het weer vind.

[ Voor 36% gewijzigd door Jazco2nd op 12-03-2005 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Ik vind die Bashrat methode anders ook nog ingewikkeld hoor. Ik gebruik cabcompressie om m'n drivers te integreren:

zie http://www.msfn.org/board/index.php?showtopic=35869 voor de Driver Compressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
ingewikkeld?
wat is er ingewikkeld aan:
-------------------------------------------------------------------------------
1x dubbelklikken, 2 indrukken, ENTER
vervolgens inhoud van een mapje kopieren naar je uwcd
1x dubbelklikken.
-------------------------------------------------------------------------------
Dat is echt alles hoor...
in het begin (versie 2) vond ik het niet lekker werken... maar nu werkt het prima.
bovendien is 7zip nog kleiner dan cab. En worden ook de control panels voor sound en je videokaart geinstalleerd... terwijl je alleen maar die 3 stappen hierboven hoeft te doen!

Voordeel is dat deze driverpacks op alle pc's werken... je hoeft niet zelf drivers te verzamelen voor je verschillende pc's... dat is allemaal allang gedaan.... ze worden vanzelf geupdate, en dat kan je zelf weer ontzettend makkelijk toevoegen aan je uwcd. Je hebt dus een uniforme cd die op alle pc's werkt zonder dat je zelf drivers moet zoeken en integreren.

Ik had inderdaad het topic over jouw driver compressor gelezen, tis natuurlijk ook een heel simpele methode... en zeker handig om je eigen drivers te integreren....
maar ik hoef dat alles niet te doen met bashrats methode...

BTW: heeft het eigenlijk wel nut om chipsetdrivers te integreren? volgens mij worden deze helemaal niet geinstalleerd, bijvoorbeeld AGP Gart... dat installeert hij helemaal niet...

[ Voor 61% gewijzigd door Jazco2nd op 13-03-2005 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij uitleggen hoe ik simpel MSI pakketjes kan maken.
IK heb al WinInstall LE 2003 gedownload zoals aangegeven aan het begin.
Maar het blijft bij mij een rommelig zooitje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik ben bezig met een unattended cd voor mijn nieuwe pc (ik wil er natuurlijk zo snel mogelijk opwerken) :P en ben nu bezig met het integreren van mijn SATA controller (sil3114, geïntegreerd in nForce 4) op internet kwam ik deze site tegen, alleen dat is voor een Sil3112. nu heb ik het zo aangepast:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
 [SourceDisksFiles]
si3114.sys   = 1,,,,,,3_,4,1

[HardwareIdsDatabase] 
PCI\VEN_1095&DEV_3112&SUBSYS_31121095 = "Si3114" 
PCI\VEN_1095&DEV_3112&SUBSYS_34238086 = "Si3114" 
PCI\VEN_1095&DEV_3112&SUBSYS_311215D9 = "Si3114" 
PCI\VEN_1095&DEV_3112&SUBSYS_B0021458 = "Si3114" 
PCI\VEN_1095&DEV_3112&SUBSYS_01661028 = "Si3114" 
PCI\VEN_1095&DEV_3112&SUBSYS_82141033 = "Si3114" 
PCI\VEN_1095&DEV_3512&SUBSYS_35121095 = "Si3114" 
PCI\VEN_1095&DEV_3512&SUBSYS_01661028 = "Si3114" 

[SCSI.load] 
si3114 = si3114.sys,4 

[SCSI] 
si3114 = "Silicon Image SiI 3114 SATALink Controller"

De driver staat dus in I386 (compressed) , en onder drivers\sil3114.

Nu vraag ik mij af of dat HardwareIdsDatabase wel goed is. Moet ik bijvoorbeeld DEV_3112 nog aanpassen naar DEV_3114, of hoeft dat niet meer? Zien jullie eventueel nog andere fouten?

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
spk2go schreef op maandag 14 maart 2005 @ 09:14:
Ik ben bezig met een unattended cd voor mijn nieuwe pc (ik wil er natuurlijk zo snel mogelijk opwerken) :P en ben nu bezig met het integreren van mijn SATA controller (sil3114, geïntegreerd in nForce 4) op internet kwam ik deze site tegen, alleen dat is voor een Sil3112. nu heb ik het zo aangepast:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
 [SourceDisksFiles]
si3114.sys   = 1,,,,,,3_,4,1

[HardwareIdsDatabase] 
PCI\VEN_1095&DEV_3112&SUBSYS_31121095 = "Si3114" 
PCI\VEN_1095&DEV_3112&SUBSYS_34238086 = "Si3114" 
PCI\VEN_1095&DEV_3112&SUBSYS_311215D9 = "Si3114" 
PCI\VEN_1095&DEV_3112&SUBSYS_B0021458 = "Si3114" 
PCI\VEN_1095&DEV_3112&SUBSYS_01661028 = "Si3114" 
PCI\VEN_1095&DEV_3112&SUBSYS_82141033 = "Si3114" 
PCI\VEN_1095&DEV_3512&SUBSYS_35121095 = "Si3114" 
PCI\VEN_1095&DEV_3512&SUBSYS_01661028 = "Si3114" 

[SCSI.load] 
si3114 = si3114.sys,4 

[SCSI] 
si3114 = "Silicon Image SiI 3114 SATALink Controller"

De driver staat dus in I386 (compressed) , en onder drivers\sil3114.

Nu vraag ik mij af of dat HardwareIdsDatabase wel goed is. Moet ik bijvoorbeeld DEV_3112 nog aanpassen naar DEV_3114, of hoeft dat niet meer? Zien jullie eventueel nog andere fouten?
Als je wilt dan zal ik het ff vergelijken met mijn files. Ik heb precies hetzelfde al eerder gedaan en Windows ziet tijdens m'n unattended install gewoon m'n RAID, en Windows installeert verders zonder problemen. (Ik heb trouwens de DFI LanParty Ultra B, die heeft dezelfde Sil 3114 controller, daar heb ik 2x36GB in RAID0 aan hangen).

Edit:
Een simpelere methode vind je trouwens hier, zo heb ik het gedaan, in de footer daar verwijst die idd ook naar die link die eerder werd gegeven.
Oke, hier staat mijn TXTSETUP.SIF:
http://matr1x.net.tf/TXTSETUP.SIF
Hier ff als voorbeeld:
http://matr1x.net.tf/TXTSETUP.txt

[ Voor 15% gewijzigd door MaTr1x op 14-03-2005 15:10 ]

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Als dat zou kunnen graag :D Ik ben ook al bezig met de vorige post, en heb nu dit. (volgens mij moet deze het doen, heb alleen nog niet getest) Voor verbeteringen ben ik open, en ik hoop dat iedereen met een sil3114 controler hier iets aan heeft :)

1: Ik heb de nieuwste drivers gedownload bij www.siimage.com Deze heb ik bij alle andere drivers neergezet, op de (toekomstige) unattend cd.

2: vervolgens heb ik de drivers gecomprimeerd en in I386 neergezet met het volgende commando:
PHP:
1
MAKECAB E:\XPCD\$OEM$\$1\DRIVERS\006\SI3114\SI3114.SYS E:\XPCD\i386\SI3114.SY_

3: Vervolgens heb ik dit geplakt in TXTSETUP.SIF (staat in I386)

Direct onder [SourceDisksFiles]
PHP:
1
 si3114.sys = 100,,,,,,3_,4,1,,,1,4

en helemaal aan het eind:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
[HardwareIdsDatabase] 
PCI\VEN_1095&DEV_3114&SUBSYS_61141095 = "Si3114"
PCI\VEN_1095&DEV_3114&SUBSYS_288510F1 = "Si3114"
PCI\VEN_1095&DEV_3114&SUBSYS_047AA0A0 = "Si3114"
PCI\VEN_1095&DEV_3114&SUBSYS_0478A0A0 = "Si3114"
PCI\VEN_1095&DEV_3114&SUBSYS_0479A0A0 = "Si3114"
PCI\VEN_1095&DEV_3114&SUBSYS_90181695 = "Si3114"
PCI\VEN_1095&DEV_3114&SUBSYS_F642270F = "Si3114"
PCI\VEN_1095&DEV_3114&SUBSYS_100415BD = "Si3114"
PCI\VEN_1095&DEV_3114&SUBSYS_12501462 = "Si3114"
PCI\VEN_1095&DEV_3114&SUBSYS_13101462 = "Si3114"
PCI\VEN_1095&DEV_3114&SUBSYS_15601462 = "Si3114"
PCI\VEN_1095&DEV_3114&SUBSYS_16101462 = "Si3114"
PCI\VEN_1095&DEV_3114&SUBSYS_B0031458 = "Si3114"
PCI\VEN_1095&DEV_3114&SUBSYS_1B711019 = "Si3114"
PCI\VEN_1095&DEV_3114&SUBSYS_61141071 = "Si3114"
PCI\VEN_1095&DEV_3114&SUBSYS_003515D4 = "Si3114"
PCI\VEN_1095&DEV_3114&SUBSYS_1025147B = "Si3114"
PCI\VEN_1095&DEV_3114&SUBSYS_1001147B = "Si3114"
PCI\VEN_1095&DEV_3114&SUBSYS_130A147B = "Si3114"
PCI\VEN_1095&DEV_3114&SUBSYS_1C0A147B = "Si3114"
PCI\VEN_1095&DEV_3114&SUBSYS_81361043 = "Si3114" 

[SCSI.load] 
si3114 = si3114.sys,4 

[SCSI] 
si3114 = "Silicon Image SiI 3114 SATARaid Controller"

In WINNT.SIF heb ik het volgende ingevoegd:
PHP:
1
2
3
 [Unattended] 
   OemPreinstall=Yes 
   OemPnPDriversPath="Drivers\006\SI3112"

Alvast bedankt voor het controleren, en veel succes! :Y)

edit: nog wat extra parameters toegevoegd bij HardwareIdsDatabase, omdat MaTr1x zijn TXTSETUP.SIF dat ook had, en het bij hem werkte (domme reden eigenlijk, kan het niet beter uitleggen. OF kan MaTr1x dat wel??? :P )

Edit2: kan dit eigenlijk wel, ik ga niet eens in RAID werken :+ (1x 200GB)

[ Voor 38% gewijzigd door Krisp op 14-03-2005 15:54 ]

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
spk2go schreef op maandag 14 maart 2005 @ 15:35:

In WINNT.SIF heb ik het volgende ingevoegd:
PHP:
1
2
3
 [Unattended] 
   OemPreinstall=Yes 
   OemPnPDriversPath="Drivers\006\SI3112"

Alvast bedankt voor het controleren, en veel succes! :Y)

edit: nog wat extra parameters toegevoegd bij HardwareIdsDatabase, omdat MaTr1x zijn TXTSETUP.SIF dat ook had, en het bij hem werkte (domme reden eigenlijk, kan het niet beter uitleggen. OF kan MaTr1x dat wel??? :P )

Edit2: kan dit eigenlijk wel, ik ga niet eens in RAID werken :+ (1x 200GB)
Ja dat maakt denk ik niks uit, het enige wat je hebt toegevoegd zijn de ID's waaraan Windows kan herkennen wat voor hardware het is. Aan de hand daarvan zal Windows dus de SIL3114 drivers laden.
Als je maar de goede driver hebt gedownload van Silicon Image, dus de non-RAID driver, en je die hebt gecabbed en toegevoegd dan moet het in jouw situatie ook werken.

BTW nog wel ff in je WINNT.SIF het path veranderen naar 3114, je hebt er nu nog 3112 staan ;) :
PHP:
1
2
3
 [Unattended] 
   OemPreinstall=Yes 
   OemPnPDriversPath="Drivers\006\SI3114"

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Ik heb deze drivers gedownload:

http://www.siimage.com/support/downloadresults.aspx?pid=28&bios=0&drivers=1&sataraid=0&

en dan de SATA Windows IDE driver (142 KB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaTr1x
Ja dat is goed:
Uit de TxtSetup.oem van die driver:
; This file installs the SiI 3114 non-RAID serial ATA driver as part
; of text mode setup on Windows NT, Windows 2000, Windows XP,
; and Windows Server 2003.
;
; Copyright (C) 2003 by Silicon Image, Inc.
; All rights reserved
Ik zie dat met deze driver ook nog een nieuwe ID is toegevoegd, zie het tekstbestand SI3114.inf, bij SI_HDC staat dit:
PCI\VEN_1095&DEV_3114&SUBSYS_31141095
.
Misschien kun je die ff toevoegen aan je [HardwareIdsDatabase].

Ik zie ook in dat bestand dat met deze driver een Maxtor 4D060H3 (=60GB) niet goed op ATA133 werkt, deze driver zet 'm dan automatisch op ATA100:
PHP:
1
2
ProblemDev1Name="Maxtor 4D060H3                          DAK05GK0"
ProblemDev1Value="MaxMode = UDMA-5

π MW finishers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FF1987
  • Niet online
Is het mogelijk om de sys prep functie ook op de CD te zetten, ipv. een floppy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:07
Zo, daar was ik ook weer eens.
Een tijdje non-actief geweest hier, maar ben nu weer helemaal terug, denk ik...
Anyhow, ik zit met een redelijk irritant probleem.
Kijk naar het volgende plaatje, en je zal het wel zien:
Afbeeldingslocatie: http://www.laakhaventoren.nl/ben/tmp/test2.png
Het gaat dus om de witte vlakken rond "File", "Contacs", "Actions", etc...
Ik heb al redelijk wat dingen geprobeerd, maar het gaat alleen zo af en toe "at random" goed.
Hier de meest relevante stukken uit de files:
Winnt.sif
code:
1
2
3
[Shell]
    CustomDefaultThemeFile = "%WinDir%\Resources\Themes\royale.theme"
    DefaultStartPanelOff=Yes

Verder had ik nog dit in shell_tweaks (@T-13):
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
;[HKEY_USERS\.DEFAULT\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ThemeManager]
;"WCreatedUser"="1"
;"LoadedBefore"="1"
;"ThemeActive"="1"
;"LastUserLangID"="1033"
;"DllName"=hex(2):25,00,53,00,79,00,73,00,74,00,65,00,6d,00,52,00,6f,00,6f,00,\
  74,00,25,00,5c,00,72,00,65,00,73,00,6f,00,75,00,72,00,63,00,65,00,73,00,5c,\
  00,54,00,68,00,65,00,6d,00,65,00,73,00,5c,00,52,00,6f,00,79,00,61,00,6c,00,\
  65,00,5c,00,52,00,6f,00,79,00,61,00,6c,00,65,00,2e,00,6d,00,73,00,73,00,74,\
  00,79,00,6c,00,65,00,73,00,00,00
;"ColorName"="NormalColor"
;"SizeName"="NormalSize"

Ja, die ; staan er express, is tijdelijk weggecomment ivm test die ik op dit moment aan het draaien ben.
Verder heb ik, na het lezen van een topic, het volgende in hivedef.inf:
code:
1
2
3
;--- Set Default Theme All Users ---
HKCU,"Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Themes","InstallTheme",,"%SystemRoot%\Resources\Themes\royale.theme"
HKCU,"Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Themes","InstallVisualStyle",,"%SystemRoot%\Resources\Themes\royale\Royale.msstyles"

En dat was het wel zo'n beetje.
Ik ga straks nog even die twee regels uit hivedef.inf wegcommenten, mocht de huidige test niet lukken.
Als iemand een geniale ingeving heeft, hoor ik het graag :)

<edit>Op de één of andere manier doen sommige andere settings het ook niet goed. (Vensterinhoud laten zien bij verslepen, e.d.)... |:(

<edit 2>Totaalplaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.laakhaventoren.nl/ben/tmp/totaal_thmb.png
(clickable).
Zo te zien zit het em erin dat sommige programma's niet goed met die 3d-look omgaan. Of het theme laat ze er niet goed mee omgaan... :'(

<edit 3>Laat maar, tis gefixed...
Bleek dat een kleurtje niet goed stond, waardoor opf*ckte...
Altijd leuk, wel vaag dat sommige vensters het wel doen en sommige niet...

[ Voor 37% gewijzigd door Ben.Hahlen op 16-03-2005 17:56 ]

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ligt het niet gewoon aan het thema of aan MSN Messenger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Skype doet het ook, maar ja, als ik My Computer open, laat die het goed zien.
Als ik de theme opnieuw apply via de desktop settings, krijg ik ipv van die "3D knoppen" van die retro-blauwe vakjes rond de commands...

<edit> post hierboven geupdate met totaal-plaatje

[ Voor 14% gewijzigd door Ben.Hahlen op 16-03-2005 15:01 ]

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spixo
Is het mogelijk om "Unofficial Windows 98 SE SP 1.6.2 NL" te slipstreamen in de Windows 98 cd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben.Hahlen schreef op woensdag 16 maart 2005 @ 12:52:
<edit 3>Laat maar, tis gefixed...
Bleek dat een kleurtje niet goed stond, waardoor opf*ckte...
Altijd leuk, wel vaag dat sommige vensters het wel doen en sommige niet...
welk kleurtje? waar? ik heb er ook last van :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Verwijderd schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 17:10:
[...]
welk kleurtje? waar? ik heb er ook last van :|
Je moet naar je beeldscherm instellingen, "Appearance" (Engelse versie), dan "Advanced" en dan het kleurtje van de "Menus" veranderen.

Verder heb ik nog een ander vraagje:
Weet iemand hier misschien toevallig of het mogelijk is na de unattended install een defrag uitte voeren mbv diskeepr? Die wordt rustig meegeïnstalleerd en het lijkt mij redelijk ideaal als er een defrag overheen gaat na de install...

* Ben.Hahlen gaat even de help van Diskeeper alvast doorspitten.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Ricardo87 schreef op donderdag 17 maart 2005 @ 17:00:
Is het mogelijk om "Unofficial Windows 98 SE SP 1.6.2 NL" te slipstreamen in de Windows 98 cd?
Slipstreamen is vooralsnog niet mogelijk. Wel kan je in msbatch.inf opgeven om het service pack na installatie van Windows 98 silent te installeren:

code:
1
sesp162nl.exe /q

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Oeioei altijd vervelend... denk je dat je helemaal klaar bent... kom je er later achter dat een en ander niet werkt zoals het moet!

Zie deze regtweak...
code:
1
2
3
4
;Adds My Network Places to MY Computer
;-----
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\MyComputer\NameSpace\
{208D2C60-3AEA-1069-A2D7-08002B30309D}]
in twee regels anders wordt het zo irritant lang
Mijn Netwerklocaties wordt inderdaad toegevoegd aan Deze Computer. Echter, als ik erop dubbelklik, kom ik in Zoeken naar computers! ipv Mijn Netwerklocaties.
Standaard staat er al een link naar Mijn Netwerklocaties in de zijbalk links. Als ik daarop klik kom ik wel gewoon bij mijn netwerklocaties...
Wie weet de juiste regtweak?

[ Voor 7% gewijzigd door Jazco2nd op 18-03-2005 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazco2nd schreef op vrijdag 18 maart 2005 @ 11:35:
Mijn Netwerklocaties wordt inderdaad toegevoegd aan Deze Computer. Echter, als ik erop dubbelklik, kom ik in Zoeken naar computers! ipv Mijn Netwerklocaties.
Standaard staat er al een link naar Mijn Netwerklocaties in de zijbalk links. Als ik daarop klik kom ik wel gewoon bij mijn netwerklocaties...
Wie weet de juiste regtweak?
Hey das weird.. als je naar deze CLSID kijkt:
code:
1
KEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{208D2C60-3AEA-1069-A2D7-08002B30309D}

staat er bij Default toch duidelijk My Network Places,
maar als je kijkt bij shell, dan staat daar find... 8)7

Kben er nog niet helemaal 8r hoe deze CLSID werkt

voor Windows 95/98/NT
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
Briefcase {85BBD920-42A0-1069-A2E4-08002B30309D} 
Desktop {00021400-0000-0000-C000-000000000046} 
Control Panel {21EC2020-3AEA-1069-A2DD-08002B30309D} 
Dial-Up Networking {992CFFA0-F557-101A-88EC-00DD010CCC48} 
Fonts {BD84B380-8CA2-1069-AB1D-08000948F534} 
Inbox {00020D76-0000-0000-C000-000000000046} 
The Internet {FBF23B42-E3F0-101B-8488-00AA003E56F8} 
My Computer {20D04FE0-3AEA-1069-A2D8-08002B30309D} 
Network Neighborhood {208D2C60-3AEA-1069-A2D7-08002B30309D} 
Printers {2227A280-3AEA-1069-A2DE-08002B30309D} 
Recycle Bin {645FF040-5081-101B-9F08-00AA002F954E} 
The Microsoft Network {00028B00-0000-0000-C000-000000000046} 
Url History Folder {FF393560-C2A7-11CF-BFF4-444553540000}

miss is het voor XP anders...

edit:

OK ik snappem... Netwerkomgeving is een search results folder..
Geen idee of dit aan te passen is..
Ik blijf verder zoeken...

[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2005 14:08 . Reden: CLSID-tjes wat beter bekeken ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GEVONDEN!
Met dit freeware tooltje
Kun je zelf shell objects aanmaken, als je nu een shell object aanmaakt die verwijst naar:
code:
1
::{208D2C60-3AEA-1069-A2D7-08002B30309D}
(Ja de dubbele punt hoort erbij)
dan moet het lukken.. ff regscan voor de verschillen, en je bent er! :*)

voor zij die lui zijn:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\MyComputer\NameSpace\{a0f54ce8-0096-412b-870e-e5ed0a2502a3}]
"SearchHelper"="ShellObjectEditor: Mijn netwerklocaties"

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{a0f54ce8-0096-412b-870e-e5ed0a2502a3}]
@="Mijn netwerklocaties"
"InfoTip"="Hiermee kan toegang worden gezocht tot websites, andere computers en FTP-sites"
"{305ca226-d286-468e-b848-2b2e8e697b74} 2"=dword:ffffffff
"SearchHelper"="ShellObjectEditor: Mijn netwerklocaties"

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{a0f54ce8-0096-412b-870e-e5ed0a2502a3}\DefaultIcon]
@="C:\\WINDOWS\\System32\\SHELL32.DLL,17"

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{a0f54ce8-0096-412b-870e-e5ed0a2502a3}\InProcServer32]
@="shdocvw.dll"
"ThreadingModel"="Apartment"

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{a0f54ce8-0096-412b-870e-e5ed0a2502a3}\Instance]
"CLSID"="{0afaced1-e828-11d1-9187-b532f1e9575d}"

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{a0f54ce8-0096-412b-870e-e5ed0a2502a3}\Instance\InitPropertyBag]
"Attributes"=dword:00000015
"Target"=hex(2):3a,00,3a,00,7b,00,32,00,30,00,38,00,44,00,32,00,43,00,36,00,30,\
  00,2d,00,33,00,41,00,45,00,41,00,2d,00,31,00,30,00,36,00,39,00,2d,00,41,00,\
  32,00,44,00,37,00,2d,00,30,00,38,00,30,00,30,00,32,00,42,00,33,00,30,00,33,\
  00,30,00,39,00,44,00,7d,00,00,00

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{a0f54ce8-0096-412b-870e-e5ed0a2502a3}\ShellFolder]
"Attributes"=dword:f8000010
"WantsFORPARSING"=""
(eerste 2 regels zijn om in My Computer te plaatsen, rest is voor het Shell Object)

[ Voor 89% gewijzigd door Verwijderd op 18-03-2005 14:37 . Reden: Code toegevoegd voor de luie mensch onder onsch ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
wow superbedankt!

toch blijft het beetje vreemd... want die link die in de balk links zit, lijkt aan te geven dater al een shellobject voor bestaat?

anyways, die tool is zeker handig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jazco2nd schreef op zaterdag 19 maart 2005 @ 00:48:
wow superbedankt!

toch blijft het beetje vreemd... want die link die in de balk links zit, lijkt aan te geven dater al een shellobject voor bestaat?

anyways, die tool is zeker handig!
Graag gedaan... kweet ook niet waarom deze zo moeilijk dit.. het is net als deze computer een search results folder.. zou normaal moeten werken.. maar op de een of andere manier start hij alleen find op, en opent hij niet de bijbehorende results folder.

anywayz.. deze workaround werkt ook.. en weer een handig tooltje erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben nu ook bezig met een cdtje.
Ik gebruik nlite en RyanVM's updatepack (of hoe dat ook alweer heet :P)

Nu wil ik ook de driverpacks integreren, maar weet iemand in welke volgorde ik het moet doen? :)

[ Voor 15% gewijzigd door anandus op 21-03-2005 12:53 ]

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
altijd eerst je originele winXP cd strippen (nlite)... daarna driverpacks integreren/aangepaste bestanden in je system32 folder zetten..

behalve als je WMP10 wil integreren... dan moet je dat eerst doen en daarna Nlite, ergens heel logisch want met Nlite kun je wmp (onderdelen) ook weer verwijderen.. en als je eerst iets verwijderd wat met wmp te maken heeft en daarna wmp10 integreert gaat dat natuurlijk fout.
Maar dat is dus alleen als je wmp gebruikt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Ik heb de switchless installers van de JRE 1.5.0.1 en 't .NET framework van RyanVM's site, maar hoe laat ik die nou unattended laten installeren? Ik heb wel de post-SP2 updatepack geintegreerd, maar deze twee installers moeten dus nog... Moet je trouwens DirectX9.0c installeren als je SP2 hebt ('k dacht van niet)? :?

Zal toch winnt.sif editen worden dus... :|

Edit: sjonge het is wel veel info. oO Hoe kan ik zonder al teveel trucs uit te hoeven halen die twee dingen tijdens de installatie uit laten voeren? Ik wil nu een cd branden van de met nLite geripte SP2+post-SP2 fixes (ik maak later wel een completere unattended cd).

Is dit een oplossing:

(1) netfxsp1.exe en jre501.exe in $OEM$\$$\Temp zetten (werkt dat?)

(2) install.cmd aanmaken in de bovengenoemde map, met de inhoud:

CLS
@echo off
ECHO Installing .NET Framework
start /wait %systemdrive%\Temp\netfxsp1.exe

ECHO Installing J2RE 1.5
start /wait %systemdrive%\Temp\jre501.exe

(3) install.cmd uit laten voeren met de volgende regel in winnt.sif:

[GuiRunOnce]
%temp%\install.cmd

Werkt dit zo?

[ Voor 93% gewijzigd door Aham brahmasmi op 22-03-2005 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allemaal

Ik ben bezig met een unattended installatie van Windows XP (d.m.v. RIS). Deze installatie werkt, drivers worden netjes geinstalleerd, gebruiker hoeft niet meer in te loggen etc.

De volgende stap is Office installeren (alleen Word en Excel) Dus ik heb via de Microsoft Office Tools een unattended.MST bestandje aangemaakt.

Tijdens de installatie krijg ik de volgende foutmelding:

fout 1406. Setup kan de waarde DW0200 niet naar de registersleutel \Software\Microsoft\PCHealth\ErrorReporting\DW\Installed schrijven. Controleer of u voldoende rechten hebt om toegang te krijgen tot het register of neem voor ondersteuning contact op met de IT-afdeling.

Als ik druk op negeren gaat hij verder met de installatie en het resultaat is idd dat alleen Word en Ecxel geinstalleerd zijn op mijn computer. Ik wil alleen graag die foutmelding weg hebben, zodat de installatie door kan lopen.

Kan iemand mij helpen?

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

niet veel te vinden, maar er zijn meer mensen met het probleem...
http://www.google.com/search?q=error+1406+DW0200

misschien: heb je een antieke versie van windows (geen sp2)
of: misschien helpt het om SP1 van office2k3 en alle updates te integereren.

Ik heb dezelfde situatie (winXP-sp2 via RIS, met office2k3 met .MST) en heb nergens last van :)

oja, als je er echt niet uitkomt kun je ook nog met een andere switch (ipv de standaard /qb) de installer starten, zodat je helemaal geen user-input hebt....

[ Voor 19% gewijzigd door Jimbolino op 22-03-2005 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
framework krijg ik niet unattended geinstalleerd, heb het al hier gevraagd maar geen antwoord gehad.... java kan je gwoon doodleuk uit je huidige run.cmd(of hoe jij het genoemd hebt) runnen en hij zal zich netjes installeren, NB ik wil je ff erop wijzen dat er alweer java 502 is inmiddels (ff ryanvm site checken of zo...)

edit; je voorbeeldje klopt dus...

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-03-2005 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, hardstikke bedankt!!! Ga ik meteen morgen uit proberen! Ik heb altijd een hekel aan elke vorm van SP dus die had ik idd nog niet geinstalleerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
@mr tweak, je had het toch op msfn gevonden?
want ik kwam er laatst achter ( toen ik nlite wilde installen) dat Framework er niet op zat... in jouw laatste post hierover had je een topic op MSFN waar framework met sp1 met update in 3 of 4 talen als unattended pakketje te downloaden was.
(1) netfxsp1.exe en jre501.exe in $OEM$\$$\Temp zetten (werkt dat?)

(2) install.cmd aanmaken in de bovengenoemde map, met de inhoud:

CLS
@echo off
ECHO Installing .NET Framework
start /wait %systemdrive%\Temp\netfxsp1.exe

ECHO Installing J2RE 1.5
start /wait %systemdrive%\Temp\jre501.exe

(3) install.cmd uit laten voeren met de volgende regel in winnt.sif:

[GuiRunOnce]
%temp%\install.cmd

Werkt dit zo?
@Aham brahmasmi: LEES de gids over het maken van je Ultieme CD!!
Software die je wilt installeren kun je bijv. gewoon in \InstallApps zetten.
in je cmdlines.txt bestand roep je jouw RunOnceEx aan.

In je RunOnceEx.cmd zet je alles wat geinstalleerd moet worden... dus de programma's die jij wil, Framework, Java etc.
In de gids (en heleboel voorbeelden hier) staat erg duidelijk uitgelegd hoe je een RunOnceEx maakt.

java kan simpel gedownload worden, vervolgens uitpakken en je hebt de msi, deze kun je met de bekende switches installeren. je hoeft helemaal niet de switchless installer te gebruiken!
voordeel van het MSI pakketje is dat je kan meegeven wat geinstalleerd moet worden en wat niet.
wat meer leeswerk en je had het gevonden.

directx 9.0c zit al in sp2... merk je trouwens ook vanzelf wel...

[ Voor 60% gewijzigd door Jazco2nd op 23-03-2005 02:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-08-2021
Ik heb die gids voor een redelijk gedeelte gelezen, maar ik wil nu niet een helemaal gefinetunede uwcd maken, maar eerst een simpele cd omdat ik zeer binnenkort opnieuw moet herinstalleren (vandaar dat ik niet _alles_ heb gelezen. RyanVM's site zit nu op een tijdelijke plek waar die switchless installers niet van te downloaden zijn, maar ik kan Java 5.0.2 wel van Sun downloaden.

Maar die switchless netfxsp1.exe moet toch wel werken? Het is gewoon een 7-zip autoextracter en dan wordt de rest vanzelf geinstalleerd... Nou ja ik zie wel, ik ga gewoon een cd branden. :P

Ik vergat trouwens deze twee regels in mijn .cmd bestandje:

ECHO Restarting XP after 1 minute...
shutdown.exe -r -f -t 60 -c "Windows XP will now restart in 1 minute"

Zo duidelijk is die gids trouwens op zich niet, omdat je zelf moet concluderen dat die voorbeelden uit twee verschillende methodes bestaat (er staat niet voor niets dat de auteur de tutorial helemaal wil herschrijven). De instructies uit RunOnceEx.cmd zijn ook wat omslachtiger voor mijn (tijdelijke) doel (twee switchless installers uitvoeren), vandaar dat ik gewoon een batch file door winnt.sif laat uitvoeren.

Iig bedankt voor de bevestiging en extra wijze raad. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jazco2nd schreef op woensdag 23 maart 2005 @ 02:27:
@mr tweak, je had het toch op msfn gevonden?
want ik kwam er laatst achter ( toen ik nlite wilde installen) dat Framework er niet op zat... in jouw laatste post hierover had je een topic op MSFN waar framework met sp1 met update in 3 of 4 talen als unattended pakketje te downloaden was.
nee helaas werkt het NIET. niet via een run.cmd en ook niet via cmdlines.txt, ik kom er steeds achter dat framework zich niet heeft geinstalleerd. handmatig runnen werkt wel....

ik ben al een behoorlijke tijd van plan op xplode of op runonceexe over te stappen want dit vind ik netter en duurt de setup minder lang (alles moet standaard naar hdd gekopieerd worden he...) maar jah moet ik weer hele nieuwe taaltje aanleren, moe ff kijken of ik tijd en zin heb nog met de zomer in de aantocht...

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2005 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Nou dan is er toch echt iets anders aan de hand hoor, want ik gebruik deze (de dutch versie) en die is echt wel installed, ook bij nieuwe gebruikeraccounts zie ik dat (kan gewoon Ati CCC installeren en Nlite!)
7zip Microsoft NetFrameWork 11MB, latest patch included
pls apply the regtweak above after installing NetFramework. Thank you.
Dat doe ik ook en bij mij werkt deze dus gewoon prima, heb WinXP SP2 met updatepack nl 02-05. Nlite erop los gelaten (oa de .net framework folders verwijderd!).

Mijn RunOnceEx wordt trouwens tijdens T12 uitgevoerd ipv na de herstart... scheelt tijd :) kweenie of dat er iets mee te maken heeft...
Pagina: 1 ... 6 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.