Gasloos! 3100Wp Z, 2150Wp W, Panasonic 5J monoblock, Panasonic 150L WPB
verschil met de vorige is nieuwste nlite versie en ryanvm 1.0.5
hiervoor had ik 1.0.4
uiteraard opnieuw van een clean winxp isotje gedaan
hij blijft nu al een uur hangen bij start menu installatie, de progressbar loopt gewoon rechts beneden, en de info schermen wisselen steeds af.
maar er is geen hdd activiteit, ik heb hem al een keer opnieuw geformateerd.
ik heb een ntfs partitie van 22 gig waar hij op instaleerd
iemand enig idee?
ik heb geen andere pc met brander
Verwijderd
ik zat zelf eerst te twijfelen of ik het met nlite of gewoon 'met de hand' zou doen. Toch uiteindelijk maar met de hand gedaan omdat je iets meer controle hebt over wat je nu precies doet. btw ik heb weinig verstand van pc's maar de tutorial van http://unattended.msfn.org/ kon zelfs ik hetTetsuo55 schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 17:43:
ik heb het al gevonden is een bug in de nieuwe nlite 7bi
Nog even over mijn probleem: dat tijdens de setup het bestand imeshare.dll niet kan worden gevonden. In een andere windowsXP CD kan ik wel het bestand imeshare.dl_ vinden. Kan ik dit zonder risico veranderen in imeshare.dll?
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 18:42 ]
Hmm, dat denk ik niet eerlijk gezegd.. Heb je al IN .cab'jes gezocht? Want ik denk dat dat dan niet goed gaat, je kan het proberen. Gewoon veranderen en dan erin zetten en OF met vmware testen of op een cd-rw fikkenVerwijderd schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 18:38:
[...]
ik zat zelf eerst te twijfelen of ik het met nlite of gewoon 'met de hand' zou doen. Toch uiteindelijk maar met de hand gedaan omdat je iets meer controle hebt over wat je nu precies doet. btw ik heb weinig verstand van pc's maar de tutorial van http://unattended.msfn.org/ kon zelfs ik hetkost wel wat meer tijd...
Nog even over mijn probleem: dat tijdens de setup het bestand imeshare.dll niet kan worden gevonden. In een andere windowsXP CD kan ik wel het bestand imeshare.dl_ vinden. Kan ik dit zonder risico veranderen in imeshare.dll?
Verwijderd
ik heb gewoon van een (werkende) cd alles gekopierd naar mn HD en toch ontbreken er op mn HD een aantal bestandjes die wel op m'n CD stonden. Ik heb het nu een keer opnieuw gedaan met "systeembestanden" en "verborgen bestanden" weergeven. Dus wel gewoon een copy en paste met de verkenner... dit kan toch gewoon ofniet?stevenP schreef op dinsdag 18 januari 2005 @ 20:07:
[...]
Hmm, dat denk ik niet eerlijk gezegd.. Heb je al IN .cab'jes gezocht? Want ik denk dat dat dan niet goed gaat, je kan het proberen. Gewoon veranderen en dan erin zetten en OF met vmware testen of op een cd-rw fikken
ps. ik probeer het nu nog een keer opnieuw met een dvd-rw tje hopen dat het nu helemaal goed verloopt...
gaat opzich al wel lekker... dvdtje aan en beneden in de bank gewoon wachten totdat het schone systeem afgebakken is
hoewel ik de eerste keer genietend zit te kijken naar m'n scherm hoe alles lekker automatisch gaat
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 18-01-2005 22:08 ]
Zonder driver integratie treed het niet op dus je zou zeggen dat het ergens in een driver moet zitten.
Dell Vostro 7620 / Intel Core i7 12700H / NVIDIA GeForce RTX 3050 Ti 4GB / 40GB DDR5RAM / Samsung 990 Pro 1TB / Dell WD22TB4 / 2x Dell G2724D / Dell Premier KM900 / Universal Audio Volt 1 / 2x KRK Rokit RP8 G4 / KRK S12.4
Heeft iemand nog ideeën?
nLite versie 0.99.7
"Cover Editor is niet geinstalleerd".
Volgens mij kreeg ik die error niet met 6605... weet eiglijk niet cker of ik dat wel had getest... vanuit startmenu werkt het wel gewoon natuurlijk...
kvind al vreemd dat hij Cover EDITOR zegt ipv CoverDesigner...
trouwens... keb nog een Winamp error... kan geen cds branden, in Library, onder Playlists, knopje BURN, als ik daarop klik zegtie "no burners found".
Volgens mij heeft iedereen wel die error... heb het op 3 verschillende pcs getest (het winamp msi pakketje dus)
keb via google gezien dat het een bekende fout is... maar oplossing nog niet gevonden... misschien komt het omdat winamp wordt geinstalleerd voordat de pc volledig is opgestart en aangemeld ofzo...
Verwijderd
Het enige wat ik vind is Office 2003 in Engels: http://unattended.msfn.org/xp/office2003.htmPeterEs schreef op woensdag 19 januari 2005 @ 23:29:
Heeft iemand een linkje naar een nederlands handleiding om office 2003 te slipstreamen? deze is namelijk een beetje dood
en Office XP in het Nederlands: http://www.btsunattended.net/NL/Tutorial/officexp.htm
Verwijderd
Over Nero 6605, hoe maken jullie t kleiner? Want die tutorial op msfn is mij niet helemaal duidelijk... En ik wil al die troep eromheen niet, gewoon Nero Burning ROM, ik heb ook trouwens een hekel aan die smartstart

[ Voor 8% gewijzigd door stevenP op 20-01-2005 13:05 ]
Verwijderd
Section 1 - The Custom Installation WizardstevenP schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 13:03:
Je kan die office 2003 engelse manual door Babelfish halen, alleen heb je daar wel een woordenboek bij nodig want dat klopt niet altijd 100%, maar de grote lijn kan je volgen! Windows xp -> Vensters XP, Office 2003 -> Bureau 2003.
-> Sectie 1 - de Tovenaar van de Installatie van de Douane
Is wel lachen zo'n vertaling.
haha geweldig!Verwijderd schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 14:31:
[...]
Section 1 - The Custom Installation Wizard
-> Sectie 1 - de Tovenaar van de Installatie van de Douane
Is wel lachen zo'n vertaling.
cmdlines.txt
1
2
3
4
5
6
7
| [COMMANDS] "setx cdrom -k HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Setup\SourcePath -m" "RUNonceEx.cmd" "REGEDIT /S tweaks.reg" "bootcfg /timeout 5" "CHKNTFS /T:0" "rundll32.exe iernonce.dll,RunOnceExProcess" |
Methode lijkt vooralsnog te werken, enigste wat niet meekomt zijn de videocodecs en wat kleinere zaken die niet werken vanwege het ontbreken van de %TEMP% variabele tijdens T12
[ Voor 36% gewijzigd door Acheron op 20-01-2005 23:32 ]
Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!
Verwijderd
@StevenP zie dit topic op MSFN voor meer nero info.. ik heb daar de methode hier uitgebreider beschreven.
nog even over Kaspersky, als je de DEMO hebt gedownload... is een silent install met key inderdaad ingewikkelder, maar als je gewoon bij PRODUCT DOWNLOADS je Kav download, en deze samen met je key in zelfde mapje zet, zal de installatie vanzelf de key vinden (doet die demo dus niet) en is /s voldoende!
videocodecs? ffdshow? mmm ik dacht dat dat gewoon voor alle gebruikers werkte...Methode lijkt vooralsnog te werken, enigste wat niet meekomt zijn de videocodecs en wat kleinere zaken die niet werken vanwege het ontbreken van de %TEMP% variabele tijdens T12
[ Voor 22% gewijzigd door Jazco2nd op 24-01-2005 12:10 ]
Verwijderd
http://www.k-litecodecpack.com/REG ADD %KEY%\015 /VE /D "Codec Pack" /f
REG ADD %KEY%\015 /V 1 /D "%CDROM%\Software\Codec\Codec.exe /silent" /f
Met de Mega-versie kan ik alles afspelen. Bij de standaard-installatie kan je nog geen ondertitels zien, daarvoor kan je de installer achteraf nogmaals openen en 'Vobsub' aanvinken.
Offtopic: Zijn er mensen die met de Full-versie reeds alles kunnen afspelen?
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2005 14:44 ]
aan ffdshow heb je toch genoeg? installeert de ffdshow filters waarmee je alles kan afspelen met ondertiteling...
nouja offtopic misschien... maar voor een uniforme uxpcd wel interessant..
als het om encoding gaat, zijn er ook betere alternatieven dan die in de codecpacks zitten
[ Voor 37% gewijzigd door Jazco2nd op 24-01-2005 16:51 ]
Verwijderd
waarom niet good-old versie 5? Versie 6 is echtstevenP schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 13:03:
(...blaat...)
Over Nero 6605, hoe maken jullie t kleiner? Want die tutorial op msfn is mij niet helemaal duidelijk... En ik wil al die troep eromheen niet, gewoon Nero Burning ROM, ik heb ook trouwens een hekel aan die smartstart

wat is het verschil tussen ffdshow en een codec pack dan? Bovendien ffdshow bied toch geen ondersteuning voor qt en real, dus dan liever één pack toch? of zijn er andere voordelen?Jazco2nd schreef op maandag 24 januari 2005 @ 16:48:
codecpacks? worden die nog serieus gebruikt?
aan ffdshow heb je toch genoeg? installeert de ffdshow filters waarmee je alles kan afspelen met ondertiteling...
nouja offtopic misschien... maar voor een uniforme uxpcd wel interessant..
als het om encoding gaat, zijn er ook betere alternatieven dan die in de codecpacks zitten
Ik heb wel altijd het rare gevoel dat die codec packs volgestouwd zijn met spyware, of heb ik dat mis?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2005 17:30 ]
een codecpack is er omdat er zoveel verschillende formaten zijn, gewoon een flinke codecpack maken en het formaat dat je wil zal er dan wel bij zitten (hopelijk).
FFDshow doet dat anders... het zijn filters die gewoon alles afspelen...
Ik installeer dus alleen ffdshow en de 2 Alternatives...mpc voor afspelen van video/dvd.If you want to have similar but completely free MPEG4 playback solution with many outstanding video processing advantages then you should try FFDSHOW decoder. FFDSHOW decoder also can be used only for playing (not encoding). It can play XviD, DivX3/4/5, MP4 and H.263+. Also, it includes: postprocessing, blur, sharpen, noise, gamma/hue correction etc. FFDSHOW is an alternative implementation of MPEG-4 decoder. Many users apparently love it, because it allows you to playback a lot of videostreams without the need to search for the right codec (it's decoder only), it offers a bunch of useful postprocessing options, it normally doesn't cause problems like some codecpacks do.
Bovendien verbruikt het minder CPU! hier de voordelen (net gevonden): http://www.afterdawn.com/...s_and_filters/ffdshow.cfm
EDIT: illiminable Ogg Directshow Filters worden inderdaad standaard niet voor alle gebruikers geinstalleerd...
enne, ik heb gezocht maar niet gevonden, waar is dit voor? in cmdlines.txt:
"setx cdrom -k ...\Setup\SourcePath -m"
"bootcfg /timeout 5"
"CHKNTFS /T:0"
[ Voor 16% gewijzigd door Jazco2nd op 24-01-2005 18:21 ]
zoals je hieronder kan zien:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| REG ADD %KEY%\029 /VE /D "Codecs voor geluid en video" /f REG ADD %KEY%\029 /V 1 /D "CMD.exe /C start /B /wait /D%CDDRIVE%install\codecs\PicVideoMJPEG %CDDRIVE%install\codecs\PicVideoMJPEG\install.cmd" /f REG ADD %KEY%\029 /V 3 /D "rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 %CDDRIVE%install\codecs\xvid\xvid.inf" /f REG ADD %KEY%\029 /V 4 /D "rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 %CDDRIVE%install\codecs\huffyuv\huffyuv.inf" /f REG ADD %KEY%\029 /V 5 /D "rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 %CDDRIVE%install\codecs\lame\lameacm.inf" /f REG ADD %KEY%\029 /V 6 /D "rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 %CDDRIVE%install\codecs\MorganMJPEG\mmjpeg.inf" /f REG ADD %KEY%\029 /V 7 /D "rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 %CDDRIVE%install\codecs\divx\divx5.inf" /f REG ADD %KEY%\029 /V 8 /D "rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 %CDDRIVE%install\codecs\WindowsMedia\codecs10.inf" /f REG ADD %KEY%\029 /V 9 /D "rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 %CDDRIVE%install\codecs\AC3\ac3acm.inf" /f REG ADD %KEY%\029 /V 10 /D "rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 %CDDRIVE%install\codecs\CoreAAC\coreaac.inf" /f REG ADD %KEY%\029 /V 11 /D "rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 %CDDRIVE%install\codecs\honestech\honestech.inf" /f REG ADD %KEY%\029 /V 12 /D "rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 %CDDRIVE%install\codecs\intervideo\intervideo.inf" /f REG ADD %KEY%\029 /V 13 /D "rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 %CDDRIVE%install\codecs\OggDS\oggds.inf" /f REG ADD %KEY%\029 /V 14 /D "%CDDRIVE%install\codecs\WMV9VCM\wmv9vcmsetup.exe /Q" /f REG ADD %KEY%\029 /V 15 /D "rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 %CDDRIVE%install\codecs\WMP10Stream\WMP10.inf" /f |
door
1
| rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 |
1
| rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 128 |
1
| "setx cdrom -k HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Setup\SourcePath -m" |
1
| "bootcfg /timeout 5" |
1
| "CHKNTFS /T:0" |
[ Voor 20% gewijzigd door Acheron op 24-01-2005 19:10 ]
http://rapidshare.de/files-en/235772/Codecs.msi.html
Een MSI met daarin alle veel voorkomende codecs, die je silent kan installen. Hij staat zo in mijn RunOnceEx.cmd:
1
2
| REG ADD %KEY%\150 /VE /D "Audio-Video Codecs" /f REG ADD %KEY%\150 /V 1 /D "%cdrom%\applications\Codecs\Codecs.msi /qn" /f |
Je kunt ook switches meegeven achter de /qn:
AUDIO=0 : geen audio codecs
VIDEO=0 : geen video codecs
QT=0 : Geen Quicktime
RM=0 : Geen RealMedia
Zie ook: http://www.msfn.org/board...hp?showtopic=14614&st=420
Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| * QuickTime Codecs [version 6.5.1.17] * RealMedia Codecs [version 6.0.12.1053] (incl. Browser Plugins) * DivX Pro 5.2.1 [Decoder] * XviD 1.0.3 [Encoder/Decoder] * Windows Media 8 [version 8.0.0.371] * Windows Media 9 VCM [version 9.0.1.369] [Encoder] * Windows Media 10 [version 10.0.0.3646] * Cyberlink DVD decoder [version 6.0.0.1006] * Elecard MPEG 2 Demultiplexer [version 2.0.84.30429] * Ligos Indeo XP [version 5.2820.15.58] * Intel Indeo [version 4.51.16.2] * Intel Indeo [version 3.24.15.03] * Intel I.263 [version 2.55.1.16] * MS MPEG-4 [version 4.1.0.3927] [Encoder] * On2 VP6 6.2.6.0 [Encoder/Decoder] * Fraunhofer IIS MPEG Layer-3 DirectShow decoder [version 1.9.0.311] * Fraunhofer IIS MPEG Layer-3 Codec for MSACM [version 3.3.0.44] * WMA DirectShow decoder [version 8.0.0.4487] * VobSub [1.0.0.9] + CPL * AC3 Filter 1.01a RC5 + CPL * Ogg Vorbis [version 1.1.0] * GSpot 2.52 beta 1 build 2004-09-15 |
Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD
Ok, geweldig! Dan is alles gewoon te openen met Media Player Classic =)DynaMikeY schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 13:07:
Ja, bij mijn weten zijn het alleen de codecs. Ik heb de desbetreffende (bout-)applicaties niet kunnen ontdekken op mijn systeem
Heeft iemand trouwens al een grote registry key waarmee je extenties in kan stellen om te openen met "..."? Want ik weet dat het kan in de registry maar hoe precies en of dat gewoon mogelijk is met een Key weet ik dus niet hoe...
btw, ik zie Cyberlink DVD decoder, heel cool, die wil ik ook wel want zou beste kwaliteit leveren... en nu is het gratis
vraagje: ik gebruik Nblue als default theme, maar die veranderd niet het schermpje dat je ziet als je Start>Afmelden/Uitschakelen klikt... weet iemand welk bestandje correspondeert met dit venstertje? of in welk bestand de instellingen ervan zijn opgeslagen?
[ Voor 5% gewijzigd door Jazco2nd op 25-01-2005 19:52 ]
gebruik je niet de classic logon/logoff? want die kan je inderdaad niet modden...Jazco2nd schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 19:48:
hmmm maar als je MPC hebt, kan je al groot deel uit dit lijsje afspelen zonder dit msipakketje... voor de rest kan je met ffdshow erbij hetzelfde afspelen als met dit ding, je hebt dan alleen niet de ENcoders.
btw, ik zie Cyberlink DVD decoder, heel cool, die wil ik ook wel want zou beste kwaliteit leveren... en nu is het gratis![]()
vraagje: ik gebruik Nblue als default theme, maar die veranderd niet het schermpje dat je ziet als je Start>Afmelden/Uitschakelen klikt... weet iemand welk bestandje correspondeert met dit venstertje? of in welk bestand de instellingen ervan zijn opgeslagen?
Mijn WinRAR SFX-installer doet het niet (wel na de installatie).
Nee ik bedoel gewoon het venstertje dat je ziet, als je bijvoorbeeld op Uitschakelen klikt, krijg je een blauw venstertje met 3 vierkante knopjes, Standby(geel), Uitschakelen(rood), Opnieuw opstarten(groen).stevenP schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 20:10:
[...]
gebruik je niet de classic logon/logoff? want die kan je inderdaad niet modden...
Dat past totaal niet bij de theme die ik standaard gebruik (Nblue)... het moet toch ergens te wijzigen zijn
Om dat scherm überhaupt te kunnen modden, moet je wel het welkoms scherm aan hebben staan dus niet dat kleine schermpje met dat dropdown menutje!Jazco2nd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 11:38:
[...]
Nee ik bedoel gewoon het venstertje dat je ziet, als je bijvoorbeeld op Uitschakelen klikt, krijg je een blauw venstertje met 3 vierkante knopjes, Standby(geel), Uitschakelen(rood), Opnieuw opstarten(groen).
Dat past totaal niet bij de theme die ik standaard gebruik (Nblue)... het moet toch ergens te wijzigen zijn
Als ik dit doe, krijg ik foutmelding tijdens installatie van quicktime Alternative (kan een bestand in system32 niet vervangen ofzoiets).hp38guser schreef op donderdag 20 januari 2005 @ 17:21:
cmdlines.txtcode:
1 2 3 4 5 6 7 [COMMANDS] "setx cdrom -k HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Setup\SourcePath -m" "RUNonceEx.cmd" "REGEDIT /S tweaks.reg" "bootcfg /timeout 5" "CHKNTFS /T:0" "rundll32.exe iernonce.dll,RunOnceExProcess"
Methode lijkt vooralsnog te werken, enige wat niet meekomt zijn de videocodecs en wat kleinere zaken die niet werken vanwege het ontbreken van de %TEMP% variabele tijdens T12
Bovendien werkt het taskkill commando niet meer.. nodig om te voorkomen dat oa ad-aware opstart en firefox na installatie van flash of shockwave
(bijv REG ADD %KEY%\028 /V 3 /D "TASKKILL /F /IM firefox.exe" /f)
Installatie gaat wel stuk sneller! Systeem hoeft natuurlijk hoeft 1x minder opnieuw op te starten
ojaa en volgens mij is het ook niet handig om dan nog een end.cmd te gebruiken die het systeem na 1min afsluit en opnieuw opstart... want Windows setup is dan nog bezig
maarja ik doe het maar weer zonder die laatste regel in cmdlines... zonder 'taskkill' gaat het niet.
(wel heel grappig om ineens Firefoxbrowser te zien tijdens windows setup
[ Voor 30% gewijzigd door Jazco2nd op 26-01-2005 18:47 ]
Taskkill werkt in combinatie met nLite zonder WMI ook niet, ik gebruik bijvoorbeeld dit:Jazco2nd schreef op woensdag 26 januari 2005 @ 14:11:
Installatie gaat wel stuk sneller! Systeem hoeft natuurlijk hoeft 1x minder opnieuw op te starten![]()
ojaa en volgens mij is het ook niet handig om dan nog een end.cmd te gebruiken die het systeem na 1min afsluit en opnieuw opstart... want Windows setup is dan nog bezig
maarja ik doe het maar weer zonder die laatste regel in cmdlines... zonder 'taskkill' gaat het niet.
(wel heel grappig om ineens Firefoxbrowser te zien tijdens windows setup)
install.cmd
1
2
3
4
| isobuster16.exe /VERYSILENT /SP- autoit3 killisobuster.au3 REGEDIT /S register.reg EXIT |
killtaskkill.au3
1
2
| ProcessWait ( "isobuster.exe" ) ProcessClose ( "isobuster.exe" ) |
Werkt net zo goed
het probleempje had me al overgehaald over te stappen op Spybot, Shockwave (zonder yahoo) was het enige probleem, nu niet meer
Oja en quicktime alternative.. hmm komt wel goed!
[ Voor 64% gewijzigd door Jazco2nd op 26-01-2005 19:35 ]
Wat ik me nou afvraag is: Wordt IE ook door windowsupdate gebruikt als je automatisch updaten gebruikt? IE wordt dan iig niet zichtbaar opgestart maar het zou kunnen dat het op de 8ergrond toch gebruikt wordt.
Iemand??
Non taken
dan ben ik eindelijk helemaal van die IE af
maar waarschijnlijk niet want dan kun je ook niet bij deze computers enzo want dit is dacht ik ook allemaal IE explorer
Check dit en help mee!
Nah, dat is windows verkenner / explorerDaMoUsYs schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 14:46:
dat zou ik inderdaad ook wel willen weten
dan ben ik eindelijk helemaal van die IE af
maar waarschijnlijk niet want dan kun je ook niet bij deze computers enzo want dit is dacht ik ook allemaal IE explorer
Non taken
windows explorer en internet explorer zijn 1 en diezelfde engine hoor....Puresmoker schreef op vrijdag 28 januari 2005 @ 14:51:
Nah, dat is windows verkenner / explorer
je kan overigens met een regtweak iexplore.exe als een apart proces kunnen laten starten, zodat als ie vastloopt nietheel windows ook vastloopt... opstarttijd van ie zal dan wel iets langer zijn.
Ook kan je met regtweaks bijv. Firefox als defaultbrowser standaard voor alle gebruikers zetten, zodat bijv. ook in Menu Start bovenaan bij Internet Firefox staat ingesteld.
Als mijn RunOnceEx op T12 wordt uitgevoerd... geeft de installatie van QTalternative de volgende error: C:\Windows\System32\Ir50_qc.dll , DeleteFile failed: code5 Toegang geweigerd.
(QT probeert het bestand te vervangen). Ik heb al geprobeerd met een cmd bestandje Ir50_qc.dll te verwijderen... en zelfs het vernieuwde bestandje gekopieerd naar een SFX file, die het dan uitpakt vooordat quictime alt. installatie begint... maar cmd bestandje heeft geen effect... en die sfx (wrar) geeft error dat het het bestandje niet kan kopieren...
(het dll bestand heeft trouwens te maken met Intel indeo codec...)
Ik klik bij die error dan maar op Negeren... maar vervolgens zijn mijn fileassociaties van MPC helemaal verneukt (/regvid werkt niet... MPC is ineens met alle mediabestanden geassocieerd)..
ik kan eigenlijk geen trucjes meer bedenken... jaa misschien de Quicktime Alt. installatie omzetten naar een msi ofzo? maarja dan weet ik nog niet of het gaat werken...
[ Voor 59% gewijzigd door Jazco2nd op 29-01-2005 11:36 ]
ik doe dat zelf ook niet meer (klite codec pack dan he) want die vernieuwd elke maand weer, zelfs catalyst doe ik nie meer. bepaalde dingen die niet meer worden vernieuwd oa me SBlive driver en uuuh netwerkkaart driver enz enz en wat tweaks en gehackte dingen erin, meer doe ik nie meer.
Verwijderd
1
| /wait %systemdrive%\install\officexp\setup.exe TRANSFORMS=Unattended.mst /qb- |
en na de instalatie van windows begint de instaler van Office, maar die klapt eruit halverwege (tijdens Windows is bezig met het configureren van office "verzamelen van vereiste gegevens")
Krijg geen foutmelding
wat is er fout?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2005 14:31 ]
Verwijderd
O2K3 ook op T-12 geprobeerd te installen.. lukte niet.. OXP wel.Nanaki schreef op dinsdag 25 januari 2005 @ 20:43:
Iemand die weet of Office 2003 in T-12 will installeren (met XPlode4 om precies te zijn).
Mijn WinRAR SFX-installer doet het niet (wel na de installatie).
doe het nu maar met RunOnceEx
Dat minnetje na /qb moet je niet gebruiken dacht ikVerwijderd schreef op zondag 30 januari 2005 @ 13:54:
Om een of andere reden wil bij mij offce niet mee instaleren. Ik heb netjes via het MS tooltje een unattended.mst file aangemaakt. Batchfiletje erbij volgens MSFN:
code:
1 /wait %systemdrive%\install\officexp\setup.exe TRANSFORMS=Unattended.mst /qb-
en na de instalatie van windows begint de instaler van Office, maar die klapt eruit halverwege (tijdens Windows is bezig met het configureren van office "verzamelen van vereiste gegevens")
Krijg geen foutmelding
wat is er fout?
Check dit en help mee!
Verwijderd
Verwijderd
even geprobeerd, maakt niet uit. Doet nogsteeds niets, krijg nu alleen een foutmelding dat het geel geldig instalatiebestand is oid.DaMoUsYs schreef op maandag 31 januari 2005 @ 08:26:
[...]
Dat minnetje na /qb moet je niet gebruiken dacht ik
1. Java reboot de pc, aan het einde van zijn installatie (als tijdelijke oplossing heb ik hem als laatste staan in batch.cmd) het is de versie van RyanVM
ECHO.
ECHO Installing Sun Java2 Runtime Environment 5.0 Update 1
ECHO Please wait...
start /wait %systemdrive%\install\Applications\jre501.exe
2. weet iemand het commando om in elk profiel standaard geen screensaver te hebben?
3. ik krijg met geen mogenlijkheid ms journal viewer silently erop.
4. hoe kan ik eastern asian languagepack standaard laten instaleren door windows?
[ Voor 21% gewijzigd door Tetsuo55 op 31-01-2005 14:01 ]
standaard zal UISO idd op D installeren mits ie op C al een besturingsprogramma vind. op bashrat howto (zie startpost) vind je in sectie winnt.sif hoe je dat kan voorkomen, nadeel is dat je steeds handmatig de partitie moet selecteren maar de rest zal unattended gaan.Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2005 @ 12:26:
Ik heb een simpel vraagje over nlite. Als ik een unattended ISO aanmaak, wat wordt er dan gedaan met de twee aanwezige partities op mijn harde schijf? Ik wil graag dat windows wordt geinstalleerd op de C-partitie, en dat de D-partitie met rust gelaten wordt.
uhm, ik installeer helemaal geen codecpacks want die zijn overbodig... dat Quicktime Alt. intel indeo codec gaat vernieuwen kan ik weinig aan doen... er is alleen een /s switch..Verwijderd schreef op zaterdag 29 januari 2005 @ 20:07:
ik weet wel een truukje, NIET de intel indeo codec installeren dan
ik doe dat zelf ook niet meer (klite codec pack dan he) want die vernieuwd elke maand weer, zelfs catalyst doe ik nie meer. bepaalde dingen die niet meer worden vernieuwd oa me SBlive driver en uuuh netwerkkaart driver enz enz en wat tweaks en gehackte dingen erin, meer doe ik nie meer.
ik gebruik alleen ffdshow, werkt stuk sneller dan codecpacks.
maarja, ik ben weer terug naar de oude methode... want mpc associeren mbv de /regvid switch werkte ook niet en dat is wel essentieel.
@tetsuo: ik heb gewoon alle screensavers eruitgehaald met nlite
vervolgens de FishTank screensaver toegevoegd... kweet alleen niet hoe ik die silent moet installeren (all users) en op 2min moet zetten, weet iemand dat? er is wel een commando mbv rundll32.exe, maar dat opent het screensaver tabblad en stelt inderdaad Fishtank in, maar dan moet je nog wel evt. tijd wijzigen en op toepassen/ok klikken.. niet zo silent dus...
heb je dan geen last van die quicktime alt. error of gebruik je dat niet?
zo werkt het:
Run("msiexec /i C:\oggcodecs.msi")
...
zo niet:
Run("msiexec /i %systemdrive%\oggcodecs.msi")
...
grr... als ik dus %cddrive% zou gebruiken zal dat ook niet werken (ik start het wel vanuit RunOnceEx mbv:
REG ADD %KEY%\043 /V 2 /D "autoit3 "%CDDRIVE%InstallApps\InstallSettings\install-oggcodecs.au3"" /f
dit laatste werkt wel.
Maar ik wil het graag onafhankelijk van schijfletters maken... liefst gewoon die msi vanaf CD starten... hoe?
Kijk eerst even daar, vooral Jazco2nd en Mr Tweak
Verwijderd
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-02-2005 16:00 ]
Hoe kan dit? nLite geeft geen errors.
Ga eens kijken naar de build versies, want waarscheinlijk heb je je hotfixes niet goed gedaan... Toevallig geen engelse hotfixes voor NL windows?LollieStick schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 00:25:
Ik heb, dacht ik, met nLite een CD'tje gemaakt met SP2 en alle hotfixes na SP2 tot nu toe uitgebracht geintegreerd. Echter als ik de CD installeer en ik na afloop kijk hoeveel updates er geinstalleerd zijn, zie ik dat ergeen enkele update geinstalleerd is. Als ik dan vervolgens bij Windows Update ga kijken zie ik daar vrolijk een lijstje van 15 updates staan.

Verwijderd
Ik heb net m'n oem cd voor het eerst (wel tweede versie) laten draaien. Maar nu ben ik aangemeld als niet-admin. Dus mijn runonceex liep behoorlijk in de soep omdat ik de rechten niet had om te installeren.
Dus ik afmelden en geprobeerd aan te melden met de Administrator account. Die zegt echter dat ik het verkeerde wachtwoord invoer, terwijl ik zeker ben van wat ik heb ingevoerd. Dus ik kan niet bij de Admin account komen, en met mijn andere account kan ik geen wijzigingen aanbrengen in mijn runonceex enzovoort. Ook kan ik Nero niet installeren, dus ik kan mijn uwcd ook niet kopieren naar een cd om hem op de andere pc te bewerken.
Dit is dus het probleem:
- Ik krijg 2 users: 'Administrator' en 'dude'
- Ik kan alleen inloggen in 'dude'
- Ik heb geen rechten in 'dude' dus ik kan geen nieuwe uwcd branden of wijzigingen aanmaken in de bestanden van de uwcd. ook kan ik netwerkmappen niet delen omdat ik de rechten niet heb
Ik wil het volgende:
- Slechts één WindowsXP Account genaamd "dude"
- Wachtwoord "ditismijnwachtwoord"
- Deze moet alle rechten hebben
huidige codes (niet werkend):
WINNT.SIF
1
2
3
4
5
| [UserData] ProductKey=XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX FullName="dude" OrgName="" ComputerName=dude |
GEBRUIKERS.CMD
1
2
3
4
5
| net user dude ditismijnwachtwoord /add net localgroup Administrators dude /add net accounts /maxpwage:unlimited REGEDIT /S autologin.reg EXIT |
AUTOLOGIN.REG
1
2
3
4
5
6
| Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon] "DefaultUserName"="dude" "DefaultPassword"="ditismijnwachtwoord" "AutoAdminLogon"="1" |
CMDLINES.TXT
1
2
3
| [COMMANDS] "RunOnceEx.cmd" "gebruikers.cmd" |
de updates zijn mbv Nlite geintegreerd... dat wil zeggen dat bestanden vernieuwd zijn... tis dus helemaal niet zo dat tijdens de installatie de updates worden geinstalleerd... jouw cd bevat al de nieuwste bestanden die in de updates zitten...deze worden naar de hd gekopieerd. Aangezien er niks geinstalleerd wordt aan updates kan je dat dus ook niet zien in het lijsje bij 'software verwijderen'..LollieStick schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 00:25:
Ik heb, dacht ik, met nLite een CD'tje gemaakt met SP2 en alle hotfixes na SP2 tot nu toe uitgebracht geintegreerd. Echter als ik de CD installeer en ik na afloop kijk hoeveel updates er geinstalleerd zijn, zie ik dat ergeen enkele update geinstalleerd is. Als ik dan vervolgens bij Windows Update ga kijken zie ik daar vrolijk een lijstje van 15 updates staan.
en die Windows Update site... ik weet nog toen ik win98 had... nadat ik nieuwste IE en outlook express had geinstalleerd en later ging kijken op windows update stond daar vrolijk dat ik moest updaten naar de versie die ik dus al had geinstalleerd... dus die site zou ik niet vertrouwen hoorrr
@Hp38user:
Zou je mij kunnen uitleggen waar je de *.infs vandaan haalt? als ik xvid codec installeer, vind ik in de system32 map: xvid.ax, xvidcore.dll,xvidvfw.dll. ik neem aan dat ik die samen met een INF bestand in een mapje moet gooien en daarna net zoals hierboven mbv rundll32.exe de codec installeren?hp38guser schreef op maandag 24 januari 2005 @ 19:06:
Ik heb het over losse video codecs,
zoals je hieronder kan zien:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 REG ADD %KEY%\029 /VE /D "Codecs voor geluid en video" /f REG ADD %KEY%\029 /V 1 /D "CMD.exe /C start /B /wait /D%CDDRIVE%install\codecs\PicVideoMJPEG %CDDRIVE%install\codecs\PicVideoMJPEG\install.cmd" /f REG ADD %KEY%\029 /V 3 /D "rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 %CDDRIVE%install\codecs\xvid\xvid.inf" /f REG ADD %KEY%\029 /V 4 /D "rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 %CDDRIVE%install\codecs\huffyuv\huffyuv.inf" /f REG ADD %KEY%\029 /V 5 /D "rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 %CDDRIVE%install\codecs\lame\lameacm.inf" /f REG ADD %KEY%\029 /V 6 /D "rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 %CDDRIVE%install\codecs\MorganMJPEG\mmjpeg.inf" /f REG ADD %KEY%\029 /V 7 /D "rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 %CDDRIVE%install\codecs\divx\divx5.inf" /f REG ADD %KEY%\029 /V 8 /D "rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 %CDDRIVE%install\codecs\WindowsMedia\codecs10.inf" /f REG ADD %KEY%\029 /V 9 /D "rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 %CDDRIVE%install\codecs\AC3\ac3acm.inf" /f REG ADD %KEY%\029 /V 10 /D "rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 %CDDRIVE%install\codecs\CoreAAC\coreaac.inf" /f REG ADD %KEY%\029 /V 11 /D "rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 %CDDRIVE%install\codecs\honestech\honestech.inf" /f REG ADD %KEY%\029 /V 12 /D "rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 %CDDRIVE%install\codecs\intervideo\intervideo.inf" /f REG ADD %KEY%\029 /V 13 /D "rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 %CDDRIVE%install\codecs\OggDS\oggds.inf" /f REG ADD %KEY%\029 /V 14 /D "%CDDRIVE%install\codecs\WMV9VCM\wmv9vcmsetup.exe /Q" /f REG ADD %KEY%\029 /V 15 /D "rundll32.exe setupapi,InstallHinfSection DefaultInstall 132 %CDDRIVE%install\codecs\WMP10Stream\WMP10.inf" /f
Ik gebruik ffdshow maar wil ook films encoderen... ipv xvid silent te installeren is dit een nettere methode denk ik.Lame encoder en Ogg encoder had ik gewoon in mapje van EAC gezet... maar is misschien netter om ook zo te doen..
[ Voor 83% gewijzigd door Jazco2nd op 09-02-2005 14:19 ]
Ja, alleen een eerdere CD die ik gemaakt heb (ook met nLite) werkt wel goed (die geeft dus de updates niet aan bij WU) en geeft in het lijstje met geinstalleerde updates keurig aan welke updates er al geinstalleerd zijn (geslipstreamed of niet). Er gaat dus duidelijk iets niet goed tijdens het slipstreamen.Jazco2nd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 12:32:
de updates zijn mbv Nlite geintegreerd... dat wil zeggen dat bestanden vernieuwd zijn... tis dus helemaal niet zo dat tijdens de installatie de updates worden geinstalleerd... jouw cd bevat al de nieuwste bestanden die in de updates zitten...deze worden naar de hd gekopieerd. Aangezien er niks geinstalleerd wordt aan updates kan je dat dus ook niet zien in het lijsje bij 'software verwijderen'..
en die Windows Update site... ik weet nog toen ik win98 had... nadat ik nieuwste IE en outlook express had geinstalleerd en later ging kijken op windows update stond daar vrolijk dat ik moest updaten naar de versie die ik dus al had geinstalleerd... dus die site zou ik niet vertrouwen hoorrr
http://allies.freezope.org/#xvid
De error die verschijnt is als volgt:
Heeft iemand enig idee hoe ik dir probleem oplos?Er is tijdens de integratie van dit pakket met updates van software een fout opgetreden. Controleer of het processortype, de taal en de versie van het servicepack van deze update van software geschikt zijn voor de distributiemap (doel).
(C) Microsoft Corporation
Ik hoop dat Microsoft wat meer aan security Roll-up packs gaat doen (zoals met Windows 2000 nu). Veel makkelijker te integreren dan alle updates los downloaden.
uhm, je moet altijd je originele winxp CD gebruiken als je met Nlite aan de slag gaat...dus zeker niet een CD gebruiken die je al eens eerder had geslipstreamed met hotfixes.kan niet geintegreerd worden als een eerdere update is geintegreerd. Andersom kan ook niet. Dan geeft de andere update een error.
Zo voorkom je al een berg problemen...
waarom download jij dan alle updates los? gebruik gewoon de updatepack... staat ook in de TS : http://ryanvm.net/forum/viewtopic.php?p=557LollieStick schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 23:25:Ik hoop dat Microsoft wat meer aan security Roll-up packs gaat doen (zoals met Windows 2000 nu). Veel makkelijker te integreren dan alle updates los downloaden.
zitten alle updates al in... NLversie staat er ook..
[ Voor 67% gewijzigd door Jazco2nd op 10-02-2005 14:03 ]
Hoe kan dat dan als je een CD hebt zonder XP SP2. Dan kan je dus nooit post-sp2 updates integrerenJazco2nd schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 13:58:
[...]
uhm, je moet altijd je originele winxp CD gebruiken als je met Nlite aan de slag gaat...dus zeker niet een CD gebruiken die je al eens eerder had geslipstreamed met hotfixes.
Zo voorkom je al een berg problemen...
In geval je alleen het integreren van hotfixes bedoeld zonder SP2 als hotfix te beschouwen, ik heb nog geen eerdere hotfixes geintegreerd. Alleen een hele verzameling aan de lijst toegevoegd (allemaal post-sp2 en dus zeker niet van voor SP2)
Omdat die updatepack die in de TS staat hopeloos verouderd is[...]
waarom download jij dan alle updates los? gebruik gewoon de updatepack... staat ook in de TS : http://ryanvm.net/forum/viewtopic.php?p=557
zitten alle updates al in... NLversie staat er ook..
[ Voor 15% gewijzigd door LollieStick op 10-02-2005 20:08 ]
Verwijderd
Na alle handelingen gevolgd te hebben zit ik met een probleempje.
Hij installeerd namelijk niet automatisch.
Ik heb een antwoordbestand aangemaakt.
Deze hernoemt naar winnt.sif zoals aangegeven, want ik installeer vanaf cdrom.
Deze ook geplaatst in X:\XPCD\I386.
Wat doe ik fout ?
Hoe ziet je antwoord bestand eruit? Post die eens. Want daar moeten een aantal instellingen goed staan!Verwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 00:59:
Ik ben ook maar eens begonnen met dit project.
Na alle handelingen gevolgd te hebben zit ik met een probleempje.
Hij installeerd namelijk niet automatisch.
Ik heb een antwoordbestand aangemaakt.
Deze hernoemt naar winnt.sif zoals aangegeven, want ik installeer vanaf cdrom.
Deze ook geplaatst in X:\XPCD\I386.
Wat doe ik fout ?
je verhaaltje wordt ik nie wijs uit, heb je nou SP1 plus losse hotfixes en daarop heb je SP2 geslipstreamed? (voordat je opnieuw bijdehands probeert te doen, wij kunnen niet ruiken he....)LollieStick schreef op donderdag 10 februari 2005 @ 20:06:
Hoe kan dat dan als je een CD hebt zonder XP SP2. Dan kan je dus nooit post-sp2 updates integreren
In geval je alleen het integreren van hotfixes bedoeld zonder SP2 als hotfix te beschouwen, ik heb nog geen eerdere hotfixes geintegreerd. Alleen een hele verzameling aan de lijst toegevoegd
[...]
Omdat die updatepack die in de TS staat hopeloos verouderd is
post betekent toch voor? spreek je jezelf dan nie tegen?(allemaal post-sp2 en dus zeker niet van voor SP2)
tot slot, hopenloos verouderd? kom nou? als ik op WU ga kijken zie ik geen 1 hotfix maar eergisteren zijn 13 nieuwe hotfixes uitgekomen (bedoel je dat?), zal nie lang duren voor ryan dat heeft gerealiseerd....
Post = naVerwijderd schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 13:39:
[...]
je verhaaltje wordt ik nie wijs uit, heb je nou SP1 plus losse hotfixes en daarop heb je SP2 geslipstreamed? (voordat je opnieuw bijdehands probeert te doen, wij kunnen niet ruiken he....)
[...]
post betekent toch voor? spreek je jezelf dan nie tegen?
tot slot, hopenloos verouderd? kom nou? als ik op WU ga kijken zie ik geen 1 hotfix maar eergisteren zijn 13 nieuwe hotfixes uitgekomen (bedoel je dat?), zal nie lang duren voor ryan dat heeft gerealiseerd....
Pre = voor
Hoe krijg ik deze irritante melding weg? Heb het met google ook nog niet gevonden.

Voor het uitschakelen van Automatische Windows Update gebruik ik het volgende:sig69 schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 15:58:
Ik heb nu dit hele forum doorgespit, maar ben het niet tegengekomen.
Hoe krijg ik deze irritante melding weg? Heb het met google ook nog niet gevonden.
[afbeelding]
Tweaks.reg
1
2
3
4
5
6
| Windows Registry Editor Version 5.00 ;Disable Autoupdates [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\WindowsUpdate\Auto Update] "AUOptions"=dword:1 "AUState"=dword:00000007 |
Voordeel van deze methode is dat je het later alsnog in kan schakelen
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| @echo off SETLOCAL ENABLEEXTENSIONS set check=0 FOR %%a IN (C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z) DO ((( set drv=%%a:) & (call :setupdocs)) ) goto :ending :setupdocs if %check%==1 GOTO :EOF FOR /F "tokens=7 delims=:= " %%a IN ( 'vol %drv%' ) DO (IF /I %%a==Documenten ( setx docsdrive %drv% -m set check=1 goto :endloop) ) :endloop GOTO :EOF :ending IF %check%==0 setx docsdrive %systemdrive% -m SET KEY=HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnceEx REG ADD %KEY% /V TITLE /D "Installatie van software" /f REG ADD %KEY%\001 /VE /D "Microsoft .Net Framework 1.1 SP1" /f etc... ENDLOCAL EXIT |
Gebruik deze code om de systeemvariable "docsdrive" in te stellen. Zo kan de partitie met het label "Documenten" als variable gebruikt worden
[ Voor 50% gewijzigd door Acheron op 16-02-2005 23:57 ]
tja.sig69 schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 16:34:
Is windows update dan helemaal uitgeschakeld? Want dat hoeft ook weer niet. Ik vind alleen die melding elke 10 minuten zo irritant.
Dan maar geen updates installeren he?
O nee, dat kan ook weer niet....
die melding is er niet voor niks, waarom installeer je dan die hotfixes wel terwijl je er geen gelegenheid voor wil nemen de procedure af te maken (reboot) ?
Ik bedoel: zet dan die auto-update uit en doe het handmatig, ofzo.
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Draai die twee eens om: eerst useraccounts zetten en dan runonce.Verwijderd schreef op woensdag 09 februari 2005 @ 11:21:
Ik zit met een groot probleem hier:
[knip]
Dit is dus het probleem:
- Ik krijg 2 users: 'Administrator' en 'dude'
- Ik kan alleen inloggen in 'dude'
- Ik heb geen rechten in 'dude' dus ik kan geen nieuwe uwcd branden of wijzigingen aanmaken in de bestanden van de uwcd. ook kan ik netwerkmappen niet delen omdat ik de rechten niet heb
CMDLINES.TXT
code:
1 2 3 [COMMANDS] "RunOnceEx.cmd" "gebruikers.cmd"
Vervolgens laat je pas in runonceex die autologon zetten, en niet in dezelfde gebruikers.cmd
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
Verwijderd
Na aanleiding van bovenstaand bericht, hierbij mijn code:stevenP schreef op zaterdag 12 februari 2005 @ 08:09:
[...]
Hoe ziet je antwoord bestand eruit? Post die eens. Want daar moeten een aantal instellingen goed staan!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
| ;SetupMgrTag [Data] AutoPartition=1 MsDosInitiated="0" UnattendedInstall="Yes" [Unattended] UnattendMode=FullUnattended OemSkipEula=Yes OemPreinstall=Yes TargetPath=\WINXP Repartition=Yes UnattendSwitch="yes" WaitForReboot="No" OemPnPDriversPath="" [GuiUnattended] AdminPassword=* EncryptedAdminPassword=NO AutoLogon=Yes AutoLogonCount=1 OEMSkipRegional=1 TimeZone=110 OemSkipWelcome=1 [UserData] ProductKey=XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXXX FullName="WindowsXP" OrgName="" ComputerName=Homepc [Branding] BrandIEUsingUnattended=Yes [URL] Home_Page=forum.fok.nl Search_Page=www.google.nl [Proxy] Proxy_Enable=0 Use_Same_Proxy=1 [Identification] JoinDomain=domain.net DomainAdmin=Beheerder DomainAdminPassword=************* [Networking] InstallDefaultComponents=No [NetAdapters] Adapter1=params.Adapter1 [params.Adapter1] INFID=* [NetClients] MS_MSClient=params.MS_MSClient [NetServices] MS_SERVER=params.MS_SERVER [NetProtocols] MS_TCPIP=params.MS_TCPIP [params.MS_TCPIP] DNS=No UseDomainNameDevolution=No EnableLMHosts=Yes AdapterSections=params.MS_TCPIP.Adapter1 [params.MS_TCPIP.Adapter1] SpecificTo=Adapter1 DHCP=Yes DNSServerSearchOrder=192.168.0.2 WINS=No NetBIOSOptions=0 [Components] msmsgs=off msnexplr=off freecell=off hearts=off minesweeper=off pinball=off solitaire=off spider=off zonegames=off [Shell] DefaultStartPanelOff=Yes DefaultThemesOff=Yes [GuiRunOnce] %systemdrive%\Install\batch_bestand_1.cmd |
1. Een reboot duurt hier LANG.BackSlash32 schreef op zondag 13 februari 2005 @ 02:03:
[...]
tja.
Dan maar geen updates installeren he?
O nee, dat kan ook weer niet....
die melding is er niet voor niks, waarom installeer je dan die hotfixes wel terwijl je er geen gelegenheid voor wil nemen de procedure af te maken (reboot) ?
Ik bedoel: zet dan die auto-update uit en doe het handmatig, ofzo.
2. Mijn pc gaat elke avond uit en elke ochtend aan. Dus die reboot komt wel. Als ik aan het werk ben heb ik gewoon geen zin in die irritante popup de hele tijd.
Maak gebruik van die handige install patches and shutdown functie van XP SP2 dan!sig69 schreef op zondag 13 februari 2005 @ 13:26:
Als ik aan het werk ben heb ik gewoon geen zin in die irritante popup de hele tijd.
Verwijderd
Ik krijg elke keer deze melding:
Een syntax als /disallowsystemrestore besaat niet voor dit bestand, dus hoop ik dat iemand een manier heeft dit te omzeilen, misschien door op een of andere manier systemrestore wél aan te zetten. Of anders met een SFX file... Ben al uren op zoek en al uren zelf van alles geprobeerd, hopelijk kunnen jullie helpen ;-)
Op deze screenshot zie je dat windows media player 10 goed is geinstalleerd (dankzij /disallowsystemrestore), maar tijdens de update geeft hij deze fout:

RVMUpdatePack 01/05 was bij nader inzien ook niet geschikt voor systemen met WFP (staat standaard aan). Ben nu bezig met 02/05 te testen. Heb nog even geduld (1-2 dagen)
2 vragen: Hoe installeer je silent een Screensaver (voor alle gebruikers!), en stel je die in op bijv. 2min?
Ik wil graag alleen de Xvid encoder silent installeren (niet de decoder... voor afspelen wil ik ffdshow gebruiken)... maar heb geen idee hoe... wil wel koepi's build gebruiken en niet zomaar een andere... want moet op alle computers werken (intel en amd)... wie heeft een idee?
screensaver.scr en screensaver.inf in \$OEM$\$$\system32 zetten, volgende registry keys gebruiken:Jazco2nd schreef op zondag 20 februari 2005 @ 23:50:
Hoe installeer je silent een Screensaver (voor alle gebruikers!), en stel je die in op bijv. 2min?
1
2
3
4
5
6
7
| Windows Registry Editor Version 5.00 [HKEY_USERS\.DEFAULT\Control Panel\Desktop] "ScreenSaverIsSecure"="0" "ScreenSaveTimeOut"="120" "ScreenSaveActive"="1" "SCRNSAVE.EXE"="C:\\WINDOWS\\system32\\screensaver.SCR" |
kan zijn dat je de 8.3 notatie moet aanhouden voor de naam als die langer is dan 8 chars
"ScreenSaverIsSecure"="0" > geen password
"ScreenSaveTimeOut"="120" > aantal seconden.
2 minuten is trouwens wel f** kort, windows doet zelf standaard 10 minuten.
[ Voor 35% gewijzigd door alt-92 op 21-02-2005 00:11 ]
en? hoe gaat het?hp38guser schreef op donderdag 17 februari 2005 @ 14:35:
Ben nu bezig met 02/05 te testen. Heb nog even geduld (1-2 dagen)
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2005 01:43 ]
hoe installeren jullie die framework pakketje (gemaakt met de howto dat op 2e of 3e pagina staat) unattended? ik kom er altijd achter dat ie zich niet heeft geinstalleerd.....
sorrie, ik vind helemaal nix dat met mijn probleem overeenkomt, sterker nog, nergens iets te vinden over een unattended frameworkpakketje...hp38guser schreef op donderdag 03 februari 2005 @ 20:32:
Let op: unattended.msfn.org is bijgewerkt met veel meer informatie
Kijk eerst even daar, vooral Jazco2nd en Mr Tweak
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2005 01:56 ]
Updatelijst zover:
Allemaal WFP proof, verder nog de webfolders update, en de registry tweaks. Helaas gaat de Remote Desktop Client eruit, aangezien deze niet ondertekend was. Apart installeren is de optie.Windows XP Hotfix Validation Report for \\BOVEN
Report Date: 2/22/2005 1:52am
Current Service Pack Level: Service Pack 2
Hotfixes Identified:
KB867795: Current on system.
KB873333: Current on system.
KB873339: Current on system.
KB883523: Current on system.
KB884020: Current on system.
KB885222: Current on system.
KB885250: Current on system.
KB885523: Current on system.
KB885626: Current on system.
KB885835: Current on system.
KB885836: Current on system.
KB885887: Current on system.
KB885894: Current on system.
KB885932: Current on system.
KB886185: Current on system.
KB886677: Current on system.
KB887078: Current on system.
KB887472: Current on system.
KB887742: Current on system.
KB887797: Current on system.
KB888302: Current on system.
KB890047: Current on system.
KB890175: Current on system.
KB890831: Current on system.
KB891781: Current on system.
http://www.msfn.org/board/index.php?showtopic=38681
[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2005 03:30 ]
uhm... ik heb alleen screensaver.scr ! heb sowieso nog nooit een screensaver op internet gevonden waar een inf bij zat... zou stuk makkelijker zijn!BackSlash32 schreef op maandag 21 februari 2005 @ 00:08:
[...]screensaver.scr en screensaver.inf in \$OEM$\$$\system32 zetten, volgende registry keys gebruiken:
...
2 minuten is trouwens wel f** kort, windows doet zelf standaard 10 minuten.
zou je misschien de inhoud van jouw inf bestand kunnen laten zien als voorbeeld? dan kan ik waarschijnlijk wel een versie voor de mijne maken....
enjaa 2min is ook zeker veel te kort, zelf gebruik ik haast nooit screensaver... maar ik heb laatst zó een mooie gevonden... vind wel leuk dat als de CD klaar is, de screensaver begint... ff showen... uitzetten/tijd veranderen kan altijd nog... ik heb ook standaard energieschema dat scherm na 10min uitgaat.
@mrTweaK: dat is ook de site die in Deel 2 stond hier, een link naar deze pagina van dat forum (zie post van Bitmonster). Volgens mij had ik die methode ook gebruikt en werkt heel goed.
EDIT nee ik had deze methode gebruikt! is volgens mij ook dé methode:.Net Framework 1.1 + sp1 zelf maken zie #15 bij deze methode heb je geen .reg nodig.
btw t is al laat en ik ga slapen... maar ondertussen staat Nlite 0.99.8 al op Nuhi's site
[ Voor 33% gewijzigd door Jazco2nd op 23-02-2005 02:03 ]
In dit mapje zitten een aantal submappen met drivers:
9x, dos, 2000, .... nvidiasu, nvswap en xp.
Ik dacht dat ik alleen xp mapje nodig had (waarvoor zijn nvswap en nvidiasu?)
In dit mapje xp zitten de drivers (audiodrv, sudioutl, ethernet, gart, ide, smbus)
Verder een zooi over bestanden.
De vraag is nu of ik de root map ook nodig heb
Waarvoor smbus dient
en of audioutl een driver is, dus op deze op mijn xp cd als driver gebruikt moet worden
Edit:
tijdens het installeren krijg ik nu ook de fout:
Er is een uitzondering opgetreden tijdens het uitvoeren van shell32,Control_RunDLL intl.cpl,,/f:"c:\windows\system32\$winnt$.inf" /s"D:\I386"
Deze krijg ik pas nadat ik win xp sp2 gestript hebt met nlite. Wat is de oorzaak van dit probleem?
[ Voor 23% gewijzigd door elgringo op 23-02-2005 14:28 ]
if broken it is, fix it you should
The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall
Ik heb hp38guser's methode gebruikt met 7zip, zoals hier beschreven.
NL 6.6.0.8 taalpakket netjes geïntegreerd, de 3 apps in system32, precies de werkwijze gevolgd.
Maar toch werkt het niet, ik denk dat mijn cmd niet oké werkt (ik install vanaf HD, de structuur is in dit geval Install\NERO6608\Nero6608.7z):
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
| cmdow @ /HID 7za x -y -o%systemdrive%\Install\NERO6608\Nero6608.7z md "%UserProfile%\Menu Start\Programma's\Nero Burning Rom" shortcut /a:c /f:"%UserProfile%\Bureaublad\Nero Express.lnk" /t:"%programfiles%\Nero Burning ROM\nero.exe" /p:"/w" /i:"%programfiles%\Nero Burning ROM\nero.exe,1" shortcut /a:c /f:"%UserProfile%\Menu Start\Programma's\Nero Burning Rom\Nero Express.lnk" /t:"%programfiles%\Nero Burning ROM\nero.exe" /p:"/w" /i:"%programfiles%\Nero Burning ROM\nero.exe,1" shortcut /a:c /f:"%UserProfile%\Menu Start\Programma's\Nero Burning Rom\Nero Burning Rom.lnk" /t:"%programfiles%\Nero Burning ROM\nero.exe" shortcut /a:c /f:"%UserProfile%\Menu Start\Programma's\Nero Burning Rom\Nero CD Speed.lnk" /t:"%programfiles%\Nero Burning ROM\Nero Toolkit\cdspeed.exe" shortcut /a:c /f:"%UserProfile%\Menu Start\Programma's\Nero Burning Rom\Nero DriveSpeed.lnk" /t:"%programfiles%\Nero Burning ROM\Nero Toolkit\drivespeed.exe" shortcut /a:c /f:"%UserProfile%\Menu Start\Programma's\Nero Burning Rom\Nero InfoTool.lnk" /t:"%programfiles%\Nero Burning ROM\Nero Toolkit\infotool.exe" reg add "HKLM\SOFTWARE\ahead\Shared" /v "AudioPlugIn" /d "%CommonProgramFiles%\Ahead\AudioPlugins" /f reg add "HKLM\SOFTWARE\ahead\Shared" /v "DriveLocker" /d "%CommonProgramFiles%\Ahead\Lib\DriveLocker.dll" /f reg add "HKLM\SOFTWARE\ahead\Shared" /v "Lib" /d "%CommonProgramFiles%\Ahead\Lib" /f regsvr32.exe /S %systemdrive%\Install\NERO6608\register.reg EXIT |
Enige verschil is dus dat ik cdrom voor systemdrive vervangen heb plus het pad, en de naam van het .7z bestand. Zie ik iets over het hoofd?
___________________________________________________________________________________
BTW mijn Office 2003 rolt weer terug tijdens de installatie, maar het schijnt dat ik Office 2003 dan voor .Net Framework moet installeren, iemand dit eerder gehad?
Dit zijn de nieuwste, maar volgens mij snap je de vraag niet.Jimbolino schreef op woensdag 23 februari 2005 @ 14:42:
download gewoon de nieuwste nforce drivers van internet... lijkt me sterk dat je dan nog problemen hebt
if broken it is, fix it you should
Dit topic is gesloten.