[XP] Unattended Install CD Deel 3 (was: OEM CD)

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste
Acties:
  • 42.661 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

anandus schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 16:16:
En ik wilde Cleanup.cmd aan laten roepen door RunOnceEx.cmd, maarrrr het viel me op dat die driverpacks ná RunOnceEx.com ook nog iets deden.
Is het veilig om het zo te laten, of is er een manier op Cleanup.cmd écht als laatste te doen?
Je kan eens kijken naar de volgorde waarin RunOnceEx registry keys worden afgewerkt.

Dat gaat zowel op alfabet als numeriek.
m.a.w: iets als zz99 wordt als laatste gerund, dus als een pakket daar zelf een 002 bij zet zie je eerst die actie en daarna jouw eigen actie.

Met een beetje uitvogelen kom je er dan ook achter dat je RunOnceEx installatietaken dus ook kan loopen, waarbij je laatste RunOnceEx actie vervolgens een script runt waarin je een nieuwe wegzet + een reboot geeft.

Ik heb dat gebruikt om op een win2k RIS install IE6sp1 te installeren:
nieuwe RunOnceEx keys neerzetten
IE6 installatie (deze zet zelf ook weer RunOnceEx keys >het bekende Systeemservices installeren RunOnce scherm)
een reboot

na de reboot worden eerst de standaard IE installatie RunOnce acties gerund en daaronder staan dan mijn eigen acties (omdat die later in de volgorde staan).

Uiteraard laat je dan pas je cleanup actie doen waar je naast het opschonen van je \installdir ook je autologon waarden uit je registry knikkert ;)

[ Voor 6% gewijzigd door alt-92 op 05-05-2005 19:46 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 23:10
Stel nou ik sloop alles van de Media Player eruit (ook de oude en de codecs... gewoon alles dus)... hoe zit het dan met deze update pack? want daar zitten updates voor WMP in zie ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:05

Acheron

updatepack.nl

Jazco2nd, weet je dat nog niet? Gebruik gewoon nLite. Die doet alles automatisch voor je ;)

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hp38guser schreef op donderdag 05 mei 2005 @ 22:25:
Jazco2nd, weet je dat nog niet? Gebruik gewoon nLite. Die doet alles automatisch voor je ;)
Uit de startpost:
Reacties als gebruik gewoon nLite dan hoef je verder ook nix te leren of te kunnen waardeer ik ook niet. Voor wie ff niet opgelet heeft: We zitten op een tweakers forum. En hier wordt getweaked en geprutst bij het leven en hier leren we ook veel. Konden we dat ook als alles voor ons werd gedaan? Ik (en anderen) willen graag leren of anderen iets leren.
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
ooo neee dat bedoel ik niet...
ik bedoel: ik verwijder dus alles van WMP met Nlite en selecteer het updatepakket met Nlite... heb ik dan uiteindelijk een windows installatie cd waar WMP+toebehoren uitgesloopt is, maar enkele WMP bestanden van het updatepakket in zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Gewoon proberen maar. Je gebruikt toch CD-RW's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
OMG _/-\o_

Edit: ik probeer nu over te stappen van standaard cmd naar runonce maar ik bedacht me dat xplode beter is?? omdat deze users kan adden en runonce niet? ik ben al aan het googlen geweest voor een howto van xplode. nix gevonden, zou zweren dat er 1 was? iemand?

Edit2: Xplode.exe aanklikken resulteert in een popup met versienr erin. verder gebeurd geen zak. snap er geen hout van.

[ Voor 58% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2005 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:07
Xplode is niet meer beschikbaar voor "hobbyisten" tot versie 5 (?) uitkomt. Dit ivm met mensen op het MSFN forum die niet lazen.
Ik ben zelf nu overgestapt naar WAIT, die gebruikt ook RunOnceEx maar je kan em van cmdlines.txt oproepen, waarna je de software kan selecteren die geïnstalleerd moet worden.
De ontwikkelaar (bryanh) is momenteel aan het kijken of een "useradd" feature geïmplementeerd kan worden (op mijn verzoek).
Belangrijk om te weten is wel dat WAIT vanaf cmdlines.txt momenteel niet werkt omdat het programma voor de RunOnceEx keys vier cijfers gebruikt (bv: 0001) en Windows dat niet helemaal snapt... Met drie cijfers voor zo'n key (001) werkt het wel, daar wordt ook aangewerkt om dat te veranderen.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Een kleine aanvulling (en tevens een vraag):
Bryanh zal het toevoegen van users waarschijnlijk niet aan WAIT toevoegen.

Nu zit ik dus met een probleem:
In de jacht op de "Ultieme Universele XP Installatie CD DVD" ben ik op zoek naar een programma dat vanaf RunOnceEx de Computernaam, Organisatie (of bedrijfsnaam, weet niet hoe dat in de NL XP genoemd wordt), Werkgroep, Owner-name (Eigenaar) en Administrator Password (normaal via winnt.sif) EN Username en Password voor de eerste logon (normaal via een useraccounts.cmd via cmdlines.txt).
Dit lijkt mij handig, omdat ik dan de DVD ook bij andere mensen kan gebruiken, (m'n ouders, vrienden e.d.) zonder dat ik steeds een nieuwe DVD hoef te branden.
Heeft er hier iemand van zo'n programma gehoord?

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
RunOnceEx kan je sowieso met cmdlines.txt al aanroepen en direct laten uitvoeren... geen WAIT voor nodig hoor..

ik maak met een cd autorun programma nu een mooi autorun scherm met tabbladen waarop de user vinkjes kan zetten voor extra software enzo zodat het auto uitgevoerd wordt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik ben nu bezig met het omzetten van standaard.cmd naar runonceex.cmd

edit: bla bla, ik had een extra aanvulling over runonceex over het hoofd gezien die WEL de %cdromdrive% behandeld....

offtopic:
het verbaasd me niets dat Xplode niet meer bereikbaar is voor hobbyisten(voorlopig dan), de maker van Xplode is geen gemakkelijk ventje (zachtjes uitgedrukt he...).

[ Voor 48% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2005 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

anandus schreef op maandag 02 mei 2005 @ 15:16:

Overigens zoek ik ook een firewall waarbij je rules automatisch kan importeren (bijv. .DAT bestandje kopiëren ofzo), maar ik heb er nog geen kunnen vinden. Iemand een suggestie? :)
/laat

Kerio Personal Firewall doet 't ook.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Jazco2nd schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 00:15:
RunOnceEx kan je sowieso met cmdlines.txt al aanroepen en direct laten uitvoeren... geen WAIT voor nodig hoor..

ik maak met een cd autorun programma nu een mooi autorun scherm met tabbladen waarop de user vinkjes kan zetten voor extra software enzo zodat het auto uitgevoerd wordt!
Dat deed ik eerst ook, maar het gaat mij er juist om dat mensen eerst kunnen selecteren wat er geïnstalleerd moet worden.
Het eerste topic heette dan ook "Zin in een project om de ideale OEM XPCD te maken?", en zonder software-selectie mogelijkheid, noem ik het geen "ideale" CD/DVD :P.
Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 14:45:
offtopic:
het verbaasd me niets dat Xplode niet meer bereikbaar is voor hobbyisten(voorlopig dan), de maker van Xplode is geen gemakkelijk ventje (zachtjes uitgedrukt he...).
offtopic:
Hoe bedoel je "geen gemakkelijk ventje"? Heb verder niet zoveel ervaring met em, weet alleen dat ie uit Australië komt.

Verder zag ik zojuist dat Xplode versie 4.2.50505.1237 (hoe verzin je het...) uit is.
Van wat ik er van gelezen heb werkt deze versie drie weken, daarna moet je de nieuwe downloaden.

[ Voor 32% gewijzigd door Ben.Hahlen op 07-05-2005 16:03 ]

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
maar dan valt het hele unattended weg... en dat is nu de titel... meesten willen gewoon alles automatisch, pc aan, cd/dvd erin klaar. Lekker je dingen gaan doen of uit huis... alsje terugkomt isie klaar.
Daarom heb ik op het eind een keuzemenu, ipv middenin de install.

probeer anders eens WPI... precies wat jij wil denk ik.

[ Voor 10% gewijzigd door Jazco2nd op 07-05-2005 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Dat hele unattend wegvallen valt wel mee.
In principe doen wij hetzelfde, alleen doe ik de software-selectie wat eerder dan jij.
Ik selecteer nl mijn partitie, hij begint te installeren, ik wacht 20 minuten, ik selecteer de software en ik ben weg, als ik terug kom, is alles klaar.
Jij selecteert je partitie, je kan een uurtje (ok, misschien wat ruim, maar het gaat om het idee) weg, moet weer terug om de software te selecteren en kan weer weg, als je dan terugkomt is alles klaar.

Op zich maakt het dus niet zo heel veel uit, maar ik ben liever "lang" weg dan 2x "kort", zeg maar.
WPI heb ik naar gekeken, maar die sloot niet helemaal aan bij hetgene dat ik wilde...
Vraag me alleen niet meer wat dat was :P

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ben.Hahlen schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 15:57:
Verder zag ik zojuist dat Xplode versie 4.2.50505.1237 (hoe verzin je het...) uit is.
Hoe je dat verzint?
Simpel.
Versie 4.2, release date 5-5-2005, build time 12:37 :+

Dat zie je ook bij XP SP2 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-09 22:34
ik heb dus mn xp cd naar mn harddisk gekopierd, daarna met nlite SP1, SP2 en een aantal patches toegevoegd. Deze image heb ik op cd gebrand. vervolgens wou ik deze cd instaleren op een pc. toen vroeg die om de key (ook handig dat dat ergens in het midden gebeurd) en toen werkte de oude key niet, die dus bij die cd die ik eerst naar mn harddisk gekopierd heb hoort, terwijl die eerst wel werkte. hoe kan ik dit oplossen ?

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

DaNiEl KuNsT schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 16:28:
ik heb dus mn xp cd naar mn harddisk gekopierd, daarna met nlite SP1, SP2 en een aantal patches toegevoegd.
Waarom Sp1 én SP2? SP2 was al genoeg geweest hoor.
Bevat de updates die ook al in sp1 zaten (en inmiddels door de diverse post-sp1 hotfixes ook alweer voor 3/4 vervangen waren :+ ).
Deze image heb ik op cd gebrand. vervolgens wou ik deze cd instaleren op een pc. toen vroeg die om de key (ook handig dat dat ergens in het midden gebeurd)
Eigen fout, die kan je ook in je winnt.sif al opgeven.
en toen werkte de oude key niet, die dus bij die cd die ik eerst naar mn harddisk gekopierd heb hoort, terwijl die eerst wel werkte. hoe kan ik dit oplossen ?
Dan had het invullen in winnt.sif je ook niet verder geholpen maar goed :+

Het is zeker ook geen OEM of retail key geweest dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
het is de FCKGW versie :O

Mijn nieuwe portfolio (Under Construction) | Benieuwd wat Solar Team Twente gaat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Windows XP blokkeert die illegale keys - dus gewoon eventjes http://www.tweakers.net//pricewatch/56330 bezoeken en klaar :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DP Kunst
wat is het verschil tussen oem en retail, dr zit meer dan €200 verschil in :o
en windows xp pro = windows xp pro toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

DaNiEl KuNsT schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 17:16:
wat is het verschil tussen oem en retail, dr zit meer dan €200 verschil in :o
en windows xp pro = windows xp pro toch ?
...alsof je dat nergens kan achterhalen.

Maar goed, van iemand die nu nog een FCKGW key met sp2 wil gaan gebruiken had ik ook niet verwacht dat ie zelf ging kijken wat het verschil is tussen een Oem versie (die alleen i.c.m. essentiele hardware mag worden verkocht en onder andere daarom "goedkoper" is) en een Retail versie (een volledige, los verkoopbare versie waar je alleen maar op 1 PC tegelijk volgens de licentievoorwaarden maar wel uitwisselbaar)...

[search=verschil OEM Retail VLK]

[ Voor 4% gewijzigd door alt-92 op 07-05-2005 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
is er iemand die me kan aanraden om runonceex te doen via %cdromdrive% of via %systemdrive%?

verder is me niet duidelijk wat er met prepare.cmd moet gebeuren? voorbereiden? waar gebruiken jullie het voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Ik raad je aan het via %CDROM% (of %cdromdrive%, tis maar net hoe je de variabele zet) te doen.
Het voordeel is dat niet alles eerst gekopieerd wordt, wat een redelijke tijd in beslag kan nemen (zeker als je je install op een DVD hebt staan).
Dit scheelt ook op het einde met het verwijderen weer wat tijd, en je kan je install ook op een "kleinere" HD uitvoeren.
Wel ervoor zorgen dat je een bestand hebt waarmee ie de CD/DVD kan vinden.
Dan kan je in je RunOnceEx.cmd (of hoe je em ook noemt, maakt op zich niet uit) de volgende code zetten:
code:
1
FOR %%i IN (D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z) DO IF EXIST %%i:\CD.txt SET CDROM=%%i:

Hij zoekt hiermee dus naar het bestand CD.txt in de root van de CD.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Verwijderd schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 19:48:
is er iemand die me kan aanraden om runonceex te doen via %cdromdrive% of via %systemdrive%?

verder is me niet duidelijk wat er met prepare.cmd moet gebeuren? voorbereiden? waar gebruiken jullie het voor?
RunOnceEx via %cddrive% is meestal sneller. Verder fragmenteert je harde schijf er minder door.

Iemand trouwens een idee om drivers toe te voegen voor hardware die niet direct beschikbaar is, maar wel direct beschikbaar is als Windows daarom vraagt?

Het gaat hierom Printer Drivers, Game Controllers en drivers voor m'n mobiele telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
hp38guser, daarvoor moet je denk ik één van deze topics doorspitten.
Uit mijn hoofd zeg ik dat je bij de laatste het meeste succes kan hebben, maar volgens mij was die methode nog niet helemaal vlekkeloos.
Bâshrat the Sneaky gebruikt die laatste methode ook tegenwoordig in z'n driverpacks, het is volgens mij methode 2 met "Keep the drivers" (maar ook daar ben ik niet helemaal zeker van, Bâshrat??).

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Ben.Hahlen schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 16:20:
Dat hele unattend wegvallen valt wel mee.
In principe doen wij hetzelfde, alleen doe ik de software-selectie wat eerder dan jij.
Ik selecteer nl mijn partitie, hij begint te installeren, ik wacht 20 minuten, ik selecteer de software en ik ben weg, als ik terug kom, is alles klaar.
Jij selecteert je partitie, je kan een uurtje (ok, misschien wat ruim, maar het gaat om het idee) weg, moet weer terug om de software te selecteren en kan weer weg, als je dan terugkomt is alles klaar.

Op zich maakt het dus niet zo heel veel uit, maar ik ben liever "lang" weg dan 2x "kort", zeg maar.
WPI heb ik naar gekeken, maar die sloot niet helemaal aan bij hetgene dat ik wilde...
Vraag me alleen niet meer wat dat was :P
mjaa maar klopt niet helemaal: Als ik terug kom, is de PC al gebruiksklaar en kan ik de meeste dingen die de gem. gebruiker op zn PC doet al doen.... dat menuutje is slechts optioneel...
kan direct wat printen, dvdeetje kopieren, emailen etc.

maar ik zeg absoluut niet dat dat het ultieme is ofzo... een ieder wil het weer beetje anders!
enne BTW mijn install duurt op een Pentium-M met 512MB zo tussen de 20 en 30 min dacht ik :D

[ Voor 5% gewijzigd door Jazco2nd op 08-05-2005 00:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat betreft de software selecteren: Vooraleer ik een installatie doe pas ik de RunOnceEx aan (regeltje bijzetten of verwijderen) en herbrand ik mijn cd-rw, duurt niet lang en dan ben je tijdens de installatie helemaal op je gemak. (trouwens ook omdat ik me nog niet verdiept heb in menu'tjes maken :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wim Leers
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09-09 08:00
Ben.Hahlen schreef op zaterdag 07 mei 2005 @ 20:10:
hp38guser, daarvoor moet je denk ik één van deze topics doorspitten.
Uit mijn hoofd zeg ik dat je bij de laatste het meeste succes kan hebben, maar volgens mij was die methode nog niet helemaal vlekkeloos.
Bâshrat the Sneaky gebruikt die laatste methode ook tegenwoordig in z'n driverpacks, het is volgens mij methode 2 met "Keep the drivers" (maar ook daar ben ik niet helemaal zeker van, Bâshrat??).
Yep, klopt, die laatste (deze dus) gebruik ik ook. Deze methode werkt PERFECT, met als enig 'probleem' dat er pop-ups worden getoond als er een driver wordt toegevoegd die niet WHQL signed is... Maar in de volgende versie van DriverPacks BASE (V5.05.1, die trouwens vandaag normaal uitkomt), heb ik een work-around hiervoor toegevoegd.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
; ff toegevoegd ter verduidelijking:
;SET DPDIR=%SystemDrive%\D
;...
START %DPDIR%\WatchDriverSigningPolicy.exe
START /WAIT %DPDIR%\SetupCopyOEMInf.exe %DPDIR%
TASKKILL /F /IM WatchDriverSigningPolicy.exe
;...
;cleanup

WatchDriverSigningPolicy.exe is een gecompileerd AutoIt scriptje dat automatisch die irritante waarschuwingen weg'klikt'.

[ Voor 2% gewijzigd door Wim Leers op 08-05-2005 12:04 . Reden: typo's, lay-out ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-09 15:22
Ik ben sinds vorige week hiermee bezig. Werkte in het begin allemaal goed maar nu blijft setup steeds hangen als hij bezig is met het installeren van apparaten.

Wat heb ik gedaan:
nLite gebruikt voor onbeheerde setup
$OEM$ folders aangemaakt voor PreInstall
Custom bootscreen en setup-achtergrond

De custom bootscreen en setup-achtergrond werken beide dus daar zal het niet aan liggen.
Om te onderzoeken waar het aan ligt heb ik de volgende stappen doorgelopen:

- nLite gebruikt op schone XP Install, zonder bootscreen en setup-achtergrond maar met $OEM$ folders
- NLite toegepast maar zonder PreInstall, dus $OEM$ zou niet gebruikt moeten worden.

Deze dingen geven geen resultaat, setup blijft hangen (op 35 minuten)
Hieronder mijn bestanden die ik gebruik!

WINNT.SIF:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
;
; Generated by nLite 0.99.9 beta
;

[Data]
    Autopartition = 0
    FloppyLess = 1
    MsDosInitiated = 0
    UnattendedInstall = Yes

[Unattended]
    UnattendMode = FullUnattended
    UnattendSwitch = Yes
    OemPreinstall = Yes
    OemSkipEula = Yes
    FileSystem = *
    WaitForReboot = No
    NoWaitAfterTextMode = 1
    NoWaitAfterGUIMode = 1
    TargetPath = Windows

[GuiUnattended]
    AutoLogon = Yes
    AdminPassword = *
    TimeZone = 110
    OEMSkipRegional = 1
    OemSkipWelcome = 1

[Shell]
    DefaultThemesOff = Yes
    DefaultStartPanelOff = Yes

[Components]

[UserData]
    ProductKey = "GEHEIM"
    ComputerName = PCBOVEN
    FullName = "Rob Geerts"

[RegionalSettings]
    Language = 0413

[Networking]

[Identification]
    JoinDomain = "Werkgroep"

Mijn filetree: http://img2.echo.cx/img2/4994/filetree6za.jpg

cmdlines.txt (wordt volgens niet gebruikt op dat punt van de setup)
code:
1
2
[COMMANDS]
"wihu.exe"

Wie ziet de fout?

[ Voor 3% gewijzigd door robg1984 op 08-05-2005 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Jazco2nd schreef op zondag 08 mei 2005 @ 00:18:
[...]mjaa maar klopt niet helemaal: Als ik terug kom, is de PC al gebruiksklaar en kan ik de meeste dingen die de gem. gebruiker op zn PC doet al doen.... dat menuutje is slechts optioneel...
kan direct wat printen, dvdeetje kopieren, emailen etc.

maar ik zeg absoluut niet dat dat het ultieme is ofzo... een ieder wil het weer beetje anders!
enne BTW mijn install duurt op een Pentium-M met 512MB zo tussen de 20 en 30 min dacht ik :D
Komt bij mij ook een "timertje" in dat ie de "standaard" software installeerd na een x aantal seconden als er geen wijzigingen zijn aangebracht.
Loopt het ook rustig door.
En 20-30 minuten voor de VOLLEDIGE setup?? Moet jij me toch vertellen wat er wel en niet geïnstalleerd wordt... ;)

Maar het is wel waar: "Ultiem" is een relatief begrip, wat voor de één "ultiem" is, is voor de ander de grootste crap.
Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2005 @ 01:09:Wat betreft de software selecteren: Vooraleer ik een installatie doe pas ik de RunOnceEx aan (regeltje bijzetten of verwijderen) en herbrand ik mijn cd-rw, duurt niet lang en dan ben je tijdens de installatie helemaal op je gemak. (trouwens ook omdat ik me nog niet verdiept heb in menu'tjes maken :))
En das het verschil ;). Jij brandt een CD-RW opnieuw, ik een DVD.
Overigens pas ik wel altijd mijn DVD aan met de nieuwste updates voordat ik herinstalleer, maar dan vind ik het "veilig" genoeg om dat zo te installen. Als ik een wijziging aanbreng in één van me RunOnceEx bestanden test ik het altijd eerst. (Voornamelijk omdat ik momenteel niet zonder computer kan zitten).
robg1984 schreef op zondag 08 mei 2005 @ 12:42:
Ik ben sinds vorige week hiermee bezig. Werkte in het begin allemaal goed maar nu blijft setup steeds hangen als hij bezig is met het installeren van apparaten.

Wat heb ik gedaan:
nLite gebruikt voor onbeheerde setup
$OEM$ folders aangemaakt voor PreInstall
Custom bootscreen en setup-achtergrond

De custom bootscreen en setup-achtergrond werken beide dus daar zal het niet aan liggen.
Om te onderzoeken waar het aan ligt heb ik de volgende stappen doorgelopen:

- nLite gebruikt op schone XP Install, zonder bootscreen en setup-achtergrond maar met $OEM$ folders
- NLite toegepast maar zonder PreInstall, dus $OEM$ zou niet gebruikt moeten worden.

Deze dingen geven geen resultaat, setup blijft hangen (op 35 minuten)
Hieronder mijn bestanden die ik gebruik!

WINNT.SIF:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
;
;

[Data]
    Autopartition = 0
    FloppyLess = 1
    MsDosInitiated = 0
    UnattendedInstall = Yes

[Unattended]
    UnattendSwitch = Yes
    OemPreinstall = Yes
    OemSkipEula = Yes
    FileSystem = *
    WaitForReboot = No
    NoWaitAfterTextMode = 1
    NoWaitAfterGUIMode = 1
    TargetPath = Windows

[GuiUnattended]
    AutoLogon = Yes
    AdminPassword = *
    TimeZone = 110
    OEMSkipRegional = 1
    OemSkipWelcome = 1

[Shell]
    DefaultThemesOff = Yes

[Components]

[UserData]
    ProductKey = "GEHEIM"
    ComputerName = PCBOVEN
    FullName = "Rob Geerts"

[RegionalSettings]
    Language = 0413

[Networking]

[Identification]
    JoinDomain = "Werkgroep"

Mijn filetree: http://img2.echo.cx/img2/4994/filetree6za.jpg

cmdlines.txt (wordt volgens niet gebruikt op dat punt van de setup)
code:
1
2
[COMMANDS]
"wihu.exe"

Wie ziet de fout?
Zo 1-2-3 zie ik daar geen fout in.
cmdlines.txt wordt idd op dat moment van de setup nog niet uitgevoerd. (Pas op T-12).
Heb je al geprobeerd zonder winnt.sif de setup te draaien? Gebeurt het dan ook?
Wat heb je allemaal met nLite verwijderd?

[ Voor 76% gewijzigd door Ben.Hahlen op 08-05-2005 13:02 ]

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
Ben.Hahlen schreef op zondag 08 mei 2005 @ 12:52:

Zo 1-2-3 zie ik daar geen fout in.
cmdlines.txt wordt idd op dat moment van de setup nog niet uitgevoerd. (Pas op T-12).
Heb je al geprobeerd zonder winnt.sif de setup te draaien? Gebeurt het dan ook?
Wat heb je allemaal met nLite verwijderd?
ik heb niks verwijderd met nLite, zonder WINNT.SIF draaien is dus gewoon een normale schone installatie wat dus gewoon zou werken.

Maar in WINNT.SIF lijkt me niets uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
ik heb het geprobeerd, zonder WINNT.SIF werkt het wel....wat zit er dan in godsnaam fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
doe eens windows met \ in winnt.sif zetten, dat is het enige wat ik zo zie....

dus

TargetPath=\WINDOWS

en deze ff toevoegen aan userdata

OrgName=""

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2005 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een aantal vraagjes over runonceex.

1 een aantal paginas ben ik gaan kijken hoe de runonceex uitziet bij bepaalde users, mij viel op bij ene woolyshape dat hij bij kaspersky ongeveer het volgende had staan:

code:
1
2
3
REG ADD %KEY%\066 /VE /D "Kaspersky Personal Antivirus 5.0.0277" /f
REG ADD %KEY%\066 /V 1 /D "%CDROM%\Install\Kaspersky_Antivirus\kav5.0.227_personalnl.exe /S" /f
REG ADD %KEY%\066 /V 2 /D "REGEDIT /S %CDROM%\Install\Kaspersky_Antivirus\blah.key" /f

nu begrijp ik niet hoe die key gebruikt kan worden met regedit, het is helemaal geen registerscript. op die key klikken resulteert in een foutmelding. heeft hij het fout of gaat het wel werken?

2 runonceex is niet in staat om dingen te kopieren zoals de register.reg van winrar (ook al geen registerscript maar moet wel in de map \program files\winrar terecht komen) dus hoe doen jullie dat? aparte cmd oproepen speciaal voor die kopie (of helemaal aan het eind verschillende dingen laten kopieren/verwijderen)?

3 hp38guser hernoemt zijn administrator naar klaas, bashrat zijn howto vertelt over een gebruikers.cmd. welk van de 2 is effektiever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
1 Als je dat .key bestand bekijkt in Notepad oid, staat er dan iets van "Windows Registry Editor Version 5.00" bovenaan? (Net zoals bij een "normaal" .reg bestand).
Volgens mij (maar dat weet ik niet zeker) kijkt het "REGEDIT /S" command alleen naar de inhoud van het bestand en niet of het wel een .reg bestand is.
Het zou dus kunnen werken, denk ik.

2 Ik roep een speciale cmd aan om bestanden te kopiëren.
Voorbeeld:
code:
1
2
3
4
5
REG ADD %KEY%\001 /VE /D "WinAMP 5.08e Pro" /f
REG ADD %KEY%\001 /V 1 /D "%INSPATH%\001_winamp\winamp.exe /S" /f
REG ADD %KEY%\001 /V 2 /D "taskkill /F /IM winamp.exe" /f
REG ADD %KEY%\001 /V 3 /D "REGEDIT /S %INSPATH%\001_winamp\winampkey.reg" /f
REG ADD %KEY%\001 /V 4 /D "%INSPATH%\001_winamp\copy_settings.cmd" /f

copy_settings.cmd:
code:
1
2
3
4
FOR %%i IN (D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z) DO IF EXIST %%i:\CD.txt SET CDROM=%%i:

DEL "%programfiles%\Winamp\Winamp.ini"
XCOPY "%CDROM%\$oftware\002_multi_media\001_winamp\Winamp.ini" "%programfiles%\Winamp\"

Ik declareer de CDROM variabele ook in die aparte cmd. Op de één of andere manier werkt het bij mij niet zonder die variabele te declareren.
Mocht je met meerdere RunOnceEx-bestanden gaan werken, dan moet je de CDROM ook bij elk RunOnceEx bestand declareren.

3 Ik denk dat dat meer een kwestie is van wat je zelf wilt.
Ik maak een extra user aan, zodat ik iig nog een "terugval" mogelijkheid heb mocht er iets fout gaan.

[ Voor 6% gewijzigd door Ben.Hahlen op 08-05-2005 15:19 ]

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben.Hahlen schreef op zondag 08 mei 2005 @ 15:19:
1 Als je dat .key bestand bekijkt in Notepad oid, staat er dan iets van "Windows Registry Editor Version 5.00" bovenaan? (Net zoals bij een "normaal" .reg bestand).
Volgens mij (maar dat weet ik niet zeker) kijkt het "REGEDIT /S" command alleen naar de inhoud van het bestand en niet of het wel een .reg bestand is.
Het zou dus kunnen werken, denk ik.
nee geen windows registry bla bla bovenaan. haal de switch /S eens weg en je zal de foutmelding kunnen zien (die door /S wordt gehidded). foutmelding luidt als volgt: error, dit is geen geldige registerscript.

wie heeft ook kaspersky in zijn setupje zitten en hoe doe je de key adden?

overigens gebruik ik zelf een winamp.msi installertje, misschien een idee voor jou?

edit: ik lees net op MSFN dat de key gwoon in dezelfde map moet zitten als de kaspersky setup, verder hoef je nix te doen, setup kijkt uit zichzelf in de map waar de setup zit.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2005 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

RunOnceEx.cmd
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
@echo off
cmdow @ /HID
set doccheck=0
FOR %%a IN (C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z) DO ((( set drv=%%a:) & (call :setupdocs))
)
goto :ending

:setupdocs
FOR /F "tokens=7 delims=:= " %%a IN ( 'vol %drv%' ) DO (
IF /I %%a==Documenten (
set docsdrive=%drv%
set doccheck=1
)
IF /I %%a==nLite (
set CDDRIVE=%drv%
goto :endloop
)
)
:endloop
GOTO :EOF
:ending
IF %doccheck%==0 set docsdrive=%systemdrive%

Hier code die de CD-Drive detecteert aan de hand van het volume label. Ook de Documenten partitie wordt zo herkend.

Probleem met de normale CD-detectie methode was het gebruik in combinatie met een geheugenkaart-lezer. Windows geeft voor elke verwisselbare schijf namelijk een waarschuwingsvenster weer.

[ Voor 19% gewijzigd door Acheron op 08-05-2005 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Bashrat schreef op zondag 08 mei 2005 @ 12:03:
[...]

Yep, klopt, die laatste (deze dus) gebruik ik ook. Deze methode werkt PERFECT, met als enig 'probleem' dat er pop-ups worden getoond als er een driver wordt toegevoegd die niet WHQL signed is... Maar in de volgende versie van DriverPacks BASE (V5.05.1, die trouwens vandaag normaal uitkomt), heb ik een work-around hiervoor toegevoegd.

WatchDriverSigningPolicy.exe is een gecompileerd AutoIt scriptje dat automatisch die irritante waarschuwingen weg'klikt'.
Inderdaad, heb het nu ook aan de gang met AutoIt scriptje

winnt.sif
code:
1
2
3
[GuiUnattended]
    DetachedProgram=autoit3.exe
    Arguments="%systemroot%\System32\presetup.au3"

PreSetup.au3
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
$CD = DriveGetDrive("CDROM")
For $I=1 to Number($CD[0])
    $pa = $CD[$I] & "\win51ip.SP2"
    If FileExists($pa) Then
            $instDrv=$CD[$I]
    Endif
Next
ProcessSetPriority ( "setup.exe", 0)
Run(@SystemDir & "\WatchDriverSigningPolicy.exe")
ProcessWait("WatchDriverSigningPolicy.exe")
RunWait(@SystemDir & "\SetupCopyOEMInf.exe " & $instDrv & "\Drivers")
ProcessClose("WatchDriverSigningPolicy.exe")
ProcessSetPriority ( "setup.exe", 2)
FileDelete(@SystemDir & "\presetup.au3")
FileDelete(@SystemDir & "\WatchDriverSigningPolicy.exe")
FileDelete(@SystemDir & "\SetupCopyOEMInf.exe")

PreSetup.au3 en AutoIt.exe, SetupCopyOEMInf.exe en WatchDriverSigningPolicy.exe gaan in $OEM$\$$\System32 en alle drivers gaan in \Drivers :)

Wat misschien een probleem kan vormen is dat setup niet pauzeert tijdens het uitvoeren van de Detached Program section. Bij een grote hoeveelheid drivers zou Windows namelijk al aan de hardware detectie kunnen beginnen. Dit is eventueel op te vangen door via AutoIt "setup.exe" een hele lage prioriteit tijdelijk toe te laten wijzen.

[ Voor 106% gewijzigd door Acheron op 08-05-2005 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
hp38guser schreef op zondag 08 mei 2005 @ 17:09:
RunOnceEx.cmd
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
@echo off
cmdow @ /HID
set doccheck=0
FOR %%a IN (C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z) DO ((( set drv=%%a:) & (call :setupdocs))
)

IF /I %%a==Documenten (
set docsdrive=%drv%
set doccheck=1
)
IF /I %%a==nLite (
set CDDRIVE=%drv%
)
)

Hier code die de CD-Drive detecteert aan de hand van het volume label. Ook de Documenten partitie wordt zo herkend.

Probleem met de normale CD-detectie methode was het gebruik in combinatie met een geheugenkaart-lezer. Windows geeft voor elke verwisselbare schijf namelijk een waarschuwingsvenster weer.
Het probleem met die waarschuwingsvensters heb ik niet gehad (nu helemaal niet ivm laptop), maar eerst ook niet op m'n normale pc toen ik een DVD-Brander + DVD-ROM had.
Jij raad me aan om naar die code van jou over te stappen?
Wat bedoel je met "Ook de documenten partitie wordt zo herkend"? Als ik een bestandje op de partitie neerpleur waar ook mijn docs staan, dan veranderd ie automatisch de links naar "My Documents", "My Music" e.d. naar de goede partitie?

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er ergens een tooltje waarmee je binnen DOS een soort van status-balk kan krijgen tijdens het kopiëren van bestanden? Zeg maar een alla Norton Commander copy venster. Maar dan geen grafische aanroep maar via command-line? Mischien met de huidige copy snelheid, hoeveel hij al gedaan heeft en hoeveel hij nog moet doen.

Dit zou handig zijn voor het maken van Ghosts, ik maak nl een backup van een computer tijdens de herinstallatie. Die backup staat eerst op het netwerk, daarna herpartitioneer ik de HDD, en daarna mag de ghost naar een nieuwe partietie. Echter kost het copyeren van 10GB nogal wat "tijd", dus ik / anderen zien niet hoever de desbetreffende computer is met het copyeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
begrijp ik het goed dat je met herpartioneren bedoelt dat je de hdd kleiner of groter maakt? voor een ghost is het belangrijk dat de grootte van de hdd ongewijzigd blijft en de hardwarecomponementen gelijk blijven. of begrijp ik je verkeerd?

however, ik ken zo een tooltje niet, misschien dat cmdow deze mogelijkheid heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2005 @ 13:57:
doe eens windows met \ in winnt.sif zetten, dat is het enige wat ik zo zie....

dus

TargetPath=\WINDOWS

en deze ff toevoegen aan userdata

OrgName=""
nee helaas, werkt niet!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb laatst een fout in me runonceex gevonden waardoor hij urenlang in de T12 bleef hangen, ik had pause onderaan staan ipv exit vanwege testjes maar vergeten te hernoemen. 8)7

je winnt.sif oogt goed (alhoewel 2 regels me totaal onbekend voorkomen, NoWaitAfterTextMode = 1
NoWaitAfterGUIMode = 1), hoe zit het met je cmd bestanden....?

kijk hier voor een voorbeeldje van een goed werkende winnt.sif [rml]hp38guser in "[ XP] Unattended Install CD Deel 3 (was: ..."[/rml]

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2005 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 12:15:
begrijp ik het goed dat je met herpartioneren bedoelt dat je de hdd kleiner of groter maakt? voor een ghost is het belangrijk dat de grootte van de hdd ongewijzigd blijft en de hardwarecomponementen gelijk blijven. of begrijp ik je verkeerd?

however, ik ken zo een tooltje niet, misschien dat cmdow deze mogelijkheid heeft....
Ik maak een ghost van een partietie, die ik wegschrijf naar het netwerk, en die ik als ik klaar ben met het partitioneren terug wil plaatsen op de client computer. Maar dan niet met ghost (dus terugplaatsen hdd data), maar naar een partitie, zodat ik de ghosts niet op het netwerk heb staan (hdd te klein @ netwerk). Zo heb ik dus een backup van een computer als een ghost, op de computer zelf staan, met nieuwe installatie. Dit werkt opzich perfect, dus dat is het probleem niet.

Het enige probleem is dat het copyeren van 6GB over een 100mbit netwerk in DOS nogal lang duurt, en ik dus GEEN idee heb hoe ver hij is met het copyeren. Hiervoor wil ik een statusbalk hebben, zodat ik zie hoever hij is met een bestand ipv alleen de bestandsnaam (alla copy/xcopy).

Ik maak het volgende batch-script aan met een wizzard die ik gemaakt heb met QuickBasic. De wizzard houd bij waar de computer is met herinstalleren, zodat hij na het herstarten direct verder gaat met de installatie (omdat hij weet waar hij is). Het onderstaande stukje is Stap 2 binnen mijn Unattended Installation icm de Wizzard die ik gemaakt heb.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
@echo off
echo   Step 2 - 05-09-2005 - 09:22:32>>z:\session\A000047\history.ses
echo Starting GHOST - Drive 1 Part 1 to Z:\SESSION\A000047\GHOST.GHO
ghost -clone,mode=dump,src=1:1,dst=z:\session\A000047\ghost.gho -sure -autoname -batch -fni -auto
echo Copying Z:\SESSION\A000047\*.GH? to C:\*.GH?
copy z:\session\A000047\*.gh? c:\*.gh?
echo Deleting Z:\SESSION\A000047\*.GH?
del z:\session\A000047\*.gh?
echo y|gdisk 1 /del /p:1
gdisk 1 /cre /pri /for /q
gdisk 1 /del /p:4
gdisk 1 /hide /p:3
gdisk 1 /r

Het probleem zit voor mij in:
code:
1
copy z:\session\a000047\*.gh? c:\*.gh?

Daar zou ik graag zien hoever hij is, ipv 2000 jaar wachten zonder enige verandering te zien, geen veranderingen voor 30 minuten, daarna is de ghost klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een andere vraag .. mijn setup is dan wel zogenaamd "Full unattended" maar toch krijg ik midden in de setup voor het "installing windows" gedeelte een prompt:

- welcome to windows setup (next meen ik)
- License agreement (dus niet in de F8 modus 'voor' de installatie)

kan ik hier vanaf komen???

gr. Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 13:31:
Ik heb een andere vraag .. mijn setup is dan wel zogenaamd "Full unattended" maar toch krijg ik midden in de setup voor het "installing windows" gedeelte een prompt:

- welcome to windows setup (next meen ik)
- License agreement (dus niet in de F8 modus 'voor' de installatie)

kan ik hier vanaf komen???

gr. Bart
code:
1
2
3
4
5
[Data]
    UnattendedInstall="Yes"

[GuiUnattended]
    OemSkipWelcome=1

Meen ik. Zie ook de help-file in deploy.cab op de Windows CD ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2005 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 12:38:
[...]

ik heb laatst een fout in me runonceex gevonden waardoor hij urenlang in de T12 bleef hangen, ik had pause onderaan staan ipv exit vanwege testjes maar vergeten te hernoemen. 8)7

je winnt.sif oogt goed (alhoewel 2 regels me totaal onbekend voorkomen, NoWaitAfterTextMode = 1
NoWaitAfterGUIMode = 1), hoe zit het met je cmd bestanden....?

kijk hier voor een voorbeeldje van een goed werkende winnt.sif [rml]hp38guser in "[ XP] Unattended Install CD Deel 3 (was: ..."[/rml]
Die gebruikt hij dan toch niet?

WINNT.SIF
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
;
;

[Data]
    Autopartition = 0
    FloppyLess = 1
    MsDosInitiated = 0
    UnattendedInstall = Yes

[Unattended]
    UnattendSwitch = Yes
    OemPreinstall = Yes
    OemSkipEula = Yes
    FileSystem = *
    WaitForReboot = No
    TargetPath = \Windows

[GuiUnattended]
    AutoLogon = No
    EncryptedAdminPassword = No
    AdminPassword = "paswoord"
    TimeZone = 110
    OEMSkipRegional = 1
    OemSkipWelcome = 1

[Components]

[UserData]
    ProductKey = "HIERSTAATSERIENUMMER"
    ComputerName = COMPUTERNAAM
    FullName = "NAAM"
    OrgName = "ORGANISATIE"

[RegionalSettings]
    Language = 0413

[Networking]

[Identification]
    JoinWorkgroup = WERKGROEP

CMDLINES.TXT

[COMMANDS]
"wihu-dutch.exe"

CLEANUP.CMD (gebruikt door wihu-dutch.exe)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
DEL "%UserProfile%\Menu Start\Windows Update.lnk"
DEL "%UserProfile%\Menu Start\Programma's\Hulp op afstand.lnk"
DEL "%UserProfile%\Menu Start\Programma's\Outlook Express.lnk"
DEL "%UserProfile%\Menu Start\Programma's\MSN Messenger.lnk"

DEL "%UserProfile%\Bureaublad\Winamp.lnk"
DEL "%UserProfile%\Bureaublad\Internet Radio.lnk"
DEL "%UserProfile%\Bureaublad\Skype.lnk"
DEL "%UserProfile%\Bureaublad\Password Keychain.lnk"

RD /S /Q %systemdrive%\drivers\
RD /S /Q %systemdrive%\install\

EXIT

[ Voor 35% gewijzigd door robg1984 op 09-05-2005 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb met Nlite een cd gemaakt en gestest met VMWare. Alles werkt prima maar toen ik werkelijk wilde gaan installeren kreeg ik nadat xp erop stond (dus bij de eerste boot) een blauw scherm. Ik heb hem blijkbaar zo ingesteld dat hij direct opnieuw opstart bij een blauw scherm want daarna starte hij opnieuw op met weer hetzelfde resultaat.

Ik geloof dat met VMWare hij de stuurprogramma's die je intergreert niet meeneemt toch. Ik denk dat daar de fout ligt. Ik heb een nforce2 moederbord. Dus had ik alle drivers van versie 71.89 erin verwerkt. Ik heb weinig verstand van Raid maar die had ik ook tussen de stuurprogramma's staan. Zorgt die voor het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraag twee:

Ik heb eerst via de setup manager een unattended set gemaakt.
De unattend.txt aangepast naar winnt.sif en deze naar de “i386” overgezet.
De unattend.udb eraf gehaald .. cdtje branden .. loopt als een zonnetje “geweldig”.

Nu heb ik een installatie server.
Hier plof ik de gehele inhoud van de cd op. Ik noem mijn winnt.sif weer “unattend.txt” en zet deze op de root ipv in “i386”.

;SetupMgrTag
[Data]
AutoPartition=1
MsDosInitiated="0"
UnattendedInstall="Yes"

[Unattended]
OemPreinstall=Yes
UnattendSwitch="yes"
UnattendMode=ReadOnly
OemPreinstall=Yes
TargetPath=\WINDOWS

[GuiUnattended]
adminPassword=1234
EncryptedAdminPassword=Yes
AutoLogon=Yes
AutoLogonCount=1
OEMSkipRegional=1
TimeZone=110
OemSkipWelcome=1

[UserData]
ProductKey=1234-1234-1234-1234-1234
FullName="-"
OrgName="test."
ComputerName=*

[Display]
BitsPerPel=32
Xresolution=1024
YResolution=768
Vrefresh=60

[TapiLocation]
Dialing=Tone

[RegionalSettings]
LanguageGroup=1
SystemLocale=00000409
UserLocale=00000409
InputLocale=0409:00000409

[SetupMgr]
ComputerName0=CJKD001
DistFolder=J:\winxpsp2\
DistShare=winxpsp2

[Identification]
JoinWorkgroup=WORKGROUP

[Networking]
InstallDefaultComponents=Yes

[components]
OEAccess=Off
msmsgs=off
msnexplr=off
freecell=off
hearts=off
minesweeper=off
pinball=off
solitaire=off
spider=off
zonegames=off

[Shell]
CustomDefaultThemeFile = "%WinDir%\Resources\Themes\pgi.theme"

[GuiRunOnce]
%systemdrive%\windows\cleanup.cmd

Allemaal mooi en aardig:
Ik vind mijn oude unattend.ubd weer terug .. copy .. paste .. op de root.
Nu denk ik dat ik gewoon vanaf de server mijn installatie kan uitvoeren, toch??

Ik start mijn laptop op met een netwerkbootdisk, “net use” naar de j:\

Nu start ik mijn batch file:

smartdrv /q
j:\WINXPSP2\I386\winnt /s:j:\WINXPSP2\I386 /u:j:\WINXPSP2\unattend.txt

Deze pakt de installatie op maar krijg ik zonder aanwezige partities de fout melding:
Dat ik een physical disk nodig heb met een partitie (mogelijk FAT) van minimaal 535MB om mijn tijdelijke bestanden naar toe te schrijven.

Vraag:
Hoe kan ik het mogelijk maken dat ik gewoon manueel mijn partitie kan aanmaken als ik vanaf het netwerk installeer???
Is het überhaupt mogelijk?

Wie heeft er een tip?

Als ik namelijk mijn partitie manueel aanmaak (FDISK/FORMAT) en vervolgens de unattended set draai, installeert hij mijn laptop wel unattended maar neemt hij niet alles mee. Dan heb ik het over mijn $OEM$ map onder andere. Terwijl ik toch denk dat alles goed is.

Hartelijk dank!

Bart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of Dr. Watson er zonder problemen uitgesloopt kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 18:34

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Verwijderd schreef op maandag 09 mei 2005 @ 17:04:
VVraag:
Hoe kan ik het mogelijk maken dat ik gewoon manueel mijn partitie kan aanmaken als ik vanaf het netwerk installeer???
Is het überhaupt mogelijk?

Wie heeft er een tip?

Als ik namelijk mijn partitie manueel aanmaak (FDISK/FORMAT) en vervolgens de unattended set draai, installeert hij mijn laptop wel unattended maar neemt hij niet alles mee. Dan heb ik het over mijn $OEM$ map onder andere. Terwijl ik toch denk dat alles goed is.
Danken hoeft op GoT niet....

Anyway, de partitioner en formatter van Windows in het blauwe shcerm is niet echt slim of functioneel. Kan alleen maar FAT partities aanmaken (die later door de GUI Setup geconverteerd worden) en laat over het algemeen ook redelijk veel ruimte ongebruikt (MB's vrije space).

Ik gebruik al jaren Paragon Partition Manager voor dit soort klusjes. Oke, je moet een keertje rebooten, maar dit progje kan wel direct NTFS partities aanmaken. Dus geen convert nodig. super handig, ook als je bijv. je gehele 'Documents and settings' map direct op een andere disk wilt plaatsen (zodat je het OS kunt vervangen zonder al je profiles kwijt te zijn).

Nothing is a problem once you've debugged the code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Over de partitioner van Microsoft .. ik zou er genoegen mee nemen als het in twee fases kon (dus met convert). Maar ik krijg simpelweg een scherm te zien waarin staat dat hij geen ruimte heeft om tijdelijke data weg te schrijven. Logisch als ik geen partitie heb. Maar waarom krijg ik geen scherm te zien waarin ik een 'desnoods' FAT partitie kan aanmaken???

mijn unattend.txt is wel goed (betreft de partitioneer instellingen?)

ok dus die paragon kan in DOS al een NTFS partitie voorbereiden en formateren? hier kijk ik eens na.

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2005 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sturkel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 09:36
Ik krijg steeds de melding: "setup wordt opnieuw gestart........" waar de setup eigenlijk door zou moeten gaan met de installatie.
Ik heb geen idee hoe dit komt. wanneer ik alleen de cd rip naar mijn hd en vervolgens een image maak met nlite krijg ik dit probleem.
iemand al eens eerder zo een probleem gehad?

[AMD 64 X2 3800] [Asus a8n-e] [2048mb Kingston] [nvidia 7300GS] [2*Seagate160GB s-ata] [WD 120GB 8MB] [Plextor px-708a] [nec 4550]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robg1984
robg1984 schreef op maandag 09 mei 2005 @ 16:03:
[...]

Die gebruikt hij dan toch niet?

WINNT.SIF
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
;
;

[Data]
    Autopartition = 0
    FloppyLess = 1
    MsDosInitiated = 0
    UnattendedInstall = Yes

[Unattended]
    UnattendSwitch = Yes
    OemPreinstall = Yes
    OemSkipEula = Yes
    FileSystem = *
    WaitForReboot = No
    TargetPath = \Windows

[GuiUnattended]
    AutoLogon = No
    EncryptedAdminPassword = No
    AdminPassword = "paswoord"
    TimeZone = 110
    OEMSkipRegional = 1
    OemSkipWelcome = 1

[Components]

[UserData]
    ProductKey = "HIERSTAATSERIENUMMER"
    ComputerName = COMPUTERNAAM
    FullName = "NAAM"
    OrgName = "ORGANISATIE"

[RegionalSettings]
    Language = 0413

[Networking]

[Identification]
    JoinWorkgroup = WERKGROEP

CMDLINES.TXT

[COMMANDS]
"wihu-dutch.exe"

CLEANUP.CMD (gebruikt door wihu-dutch.exe)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
DEL "%UserProfile%\Menu Start\Windows Update.lnk"
DEL "%UserProfile%\Menu Start\Programma's\Hulp op afstand.lnk"
DEL "%UserProfile%\Menu Start\Programma's\Outlook Express.lnk"
DEL "%UserProfile%\Menu Start\Programma's\MSN Messenger.lnk"

DEL "%UserProfile%\Bureaublad\Winamp.lnk"
DEL "%UserProfile%\Bureaublad\Internet Radio.lnk"
DEL "%UserProfile%\Bureaublad\Skype.lnk"
DEL "%UserProfile%\Bureaublad\Password Keychain.lnk"

RD /S /Q %systemdrive%\drivers\
RD /S /Q %systemdrive%\install\

EXIT
Ik heb het net met Setup Manager geprobeert maar ook dan blijft de installatie hangen...
Nieuwe Winnt.sif:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
[Data]
    AutoPartition=0
    MsDosInitiated="0"
    UnattendedInstall="Yes"

[Unattended]
    UnattendMode=FullUnattended
    OemSkipEula=Yes
    OemPreinstall=YES
    TargetPath=\WINDOWS
    WaitForReboot = No
    FileSystem=*

[GuiUnattended]
    AdminPassword=*
    EncryptedAdminPassword=NO
    OEMSkipRegional=1
    TimeZone=110
    OemSkipWelcome=1

[UserData]
    ProductKey=GEHEIM
    FullName="EIGENAAR"
    OrgName=""
    ComputerName=COMPUTERNAAM

[RegionalSettings]
    LanguageGroup=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een in princiepe pria werkende xp sp2 cd gemaakt alleen bij het opstarten kwam ik erachter dat ik een belgisch toetsenbord heb (moet dus nederlands zijn) en dat de standaard taal nederlands (belgisch) is. Hoe zet ik dit standaard op nederlands zonder dat na de installatie te hoeven doen?

[
;

[Data]
Autopartition = 0
FloppyLess = 1
MsDosInitiated = 0
UnattendedInstall = Yes

[Unattended]
UnattendSwitch = Yes
OemPreinstall = Yes
OemSkipEula = Yes
FileSystem = *
WaitForReboot = No
NoWaitAfterTextMode = 1
NoWaitAfterGUIMode = 1
TargetPath = Windows

[SystemFileProtection]
SFCQuota = 1

[GuiUnattended]
AutoLogon = Yes
AdminPassword = *
TimeZone = 110
OEMSkipRegional = 1
OemSkipWelcome = 1

[Components]
msmsgs=off

[UserData]
ProductKey = "#################################"
ComputerName = PC
FullName = *

[RegionalSettings]
Language = 0813

[Networking]

[Identification]
JoinWorkgroup = Werkgroep

[GuiRunOnce]
%systemdrive%\install\main_batch.cmd
%systemdrive%\install\applications.cmd
%systemdrive%\cleanup.cmd
/td]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een in princiepe pria werkende xp sp2 cd gemaakt alleen bij het opstarten kwam ik erachter dat ik een belgisch toetsenbord heb (moet dus nederlands zijn) en dat de standaard taal nederlands (belgisch) is. Hoe zet ik dit standaard op nederlands zonder dat na de installatie te hoeven doen?

[; Generated by nLite 0.99.9 beta
;
[Data]
Autopartition = 0
FloppyLess = 1
MsDosInitiated = 0
UnattendedInstall = Yes
[Unattended]
UnattendSwitch = Yes
OemPreinstall = Yes
OemSkipEula = Yes
FileSystem = *
WaitForReboot = No
NoWaitAfterTextMode = 1
NoWaitAfterGUIMode = 1
TargetPath = Windows
[SystemFileProtection]
SFCQuota = 1
[GuiUnattended]
AutoLogon = Yes
AdminPassword = *
TimeZone = 110
OEMSkipRegional = 1
OemSkipWelcome = 1
[Components]
msmsgs=off
[UserData]
ComputerName = PC
FullName = *
[RegionalSettings]
Language = 0813
[Networking]
[Identification]
[GuiRunOnce]

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2005 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
[; Generated by nLite 0.99.9 beta
;

[Data]
    Autopartition = 0
    FloppyLess = 1
    MsDosInitiated = 0
    UnattendedInstall = Yes

[Unattended]
    UnattendSwitch = Yes
    OemPreinstall = Yes
    OemSkipEula = Yes
    FileSystem = *
    WaitForReboot = No
    NoWaitAfterTextMode = 1
    NoWaitAfterGUIMode = 1
    TargetPath = Windows

[SystemFileProtection]
    SFCQuota = 1

[GuiUnattended]
    AutoLogon = Yes
    AdminPassword = *
    TimeZone = 110
    OEMSkipRegional = 1
    OemSkipWelcome = 1

[Components]
     msmsgs=off

[UserData]
    ComputerName = PC
    FullName = *

[RegionalSettings]
    Language = 0813

[Networking]

[Identification]

[GuiRunOnce]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Martie, dan klopt je winnt.sif niet helemaal, je hebt vast van een belg zijn winnt.sif overgenomen :P

ff een nieuwe maken met deploy.cab of zo en dan ff vergelijken met je oude...

Edit: RegionalSettings moet zijn 413 O-)

[RegionalSettings]
Language = 0413
LanguageGroup = 1
SystemLocale = 0413
UserLocale = 0413
UserLocale_DefaultUser = 0413

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2005 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe denk het ook ja. Maar kan ik dan niet even heel makkelijk een code vervangen in mijn winnt.sif? klopt deze bijv wel?
code:
1
2
[RegionalSettings]
    Language = 0813

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

installeert iedereen hier alleen maar vanaf cd/dvd?

Ik hoor niemand spreken over een installatie (op schijf zonder partities) vanaf externe server. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 13:10:
@Martie, dan klopt je winnt.sif niet helemaal, je hebt vast van een belg zijn winnt.sif overgenomen :P

ff een nieuwe maken met deploy.cab of zo en dan ff vergelijken met je oude...

Edit: RegionalSettings moet zijn 413 O-)

[RegionalSettings]
Language = 0413
LanguageGroup = 1
SystemLocale = 0413
UserLocale = 0413
UserLocale_DefaultUser = 0413
Oke dat moest ik weten ja. Thanks. (btw sorry voor de driedubbele post. Ik had dat {code} verhaal niet zo begrepen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
omdat wij de dvd/cd mee willen kunnen nemen naar klanten is een netwerkinstallatie niet handig.

plus staat het ook in de titel (Install CD) dus je zou niet verbaasd mogen zijn...

maar idd weinig netwerkinstalleerders hier...

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2005 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 13:13:
installeert iedereen hier alleen maar vanaf cd/dvd?

Ik hoor niemand spreken over een installatie (op schijf zonder partities) vanaf externe server. :'(
Kan dat dan vanaf partities of netwerk??? Zou wel praktisch zijn in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het zou wel moeten kunnen
- aangemaakte ntfs partitie in DOS
- FAT partitie --> convert optie
(short-long filenames convert)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 13:21:
het zou wel moeten kunnen
- aangemaakte ntfs partitie in DOS
- FAT partitie --> convert optie
(short-long filenames convert)
Ehm sorry dit snap ik niet helemaal. Stel ik heb een bootable xp.iso gemaakt met nlite. En die staat op mijn d schijf. Hoe roep ik die dan aan als ik die iso wil installeren op de C? IN de bios kun je kiezen wat je eerst wil opstarten (cdrom, A, HD1, HD 2 enzo). Maar die d schijf is niet bootable. Of moet ik nog een partitie aanmaken die alleen maar die iso bevat (uitgepakt)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 02:15

Jimbolino

troep.com

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 13:15:
[...]
Kan dat dan vanaf partities of netwerk??? Zou wel praktisch zijn in ieder geval.
Beetje out-dated, maar goed begin: [rml][ Howto] RIS[/rml]

Ik gebruik ook RIS, vind het erg makkelijk, het is iig sneller dan cdrom (100mbit) en makkelijker te updaten...

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 13:13:
btw sorry voor de driedubbele post. Ik had dat {code} verhaal niet zo begrepen.
Om je bericht aan te passen kan je Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif rechtsbovenaan je bericht gebruiken.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2005 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jimbolino schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 15:52:
[...]

Beetje out-dated, maar goed begin: [rml][ Howto] RIS[/rml]

Ik gebruik ook RIS, vind het erg makkelijk, het is iig sneller dan cdrom (100mbit) en makkelijker te updaten...
Heb je ook zo'n HowTo voor een installatie vanaf een andere partitie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Ik heb een unattended gemaakt met Nlight, een hoop services etc verwijdert en wat tweaks toegepast.

Alles werkt perfect op 1 ding na: In start/uitvoeren worden de commando's niet onthouden. Iemand enig idee welke service hiervoor verantwoordelijk is?

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 17:35:
[...]
Heb je ook zo'n HowTo voor een installatie vanaf een andere partitie?
nee dat is een stuk lastiger, aangezien je XP setup niet vanuit DOS oid kan starten, via WinPE moet het kunnen werken, maar daar heb ik geen verstand van...

[ Voor 3% gewijzigd door Jimbolino op 10-05-2005 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jimbolino schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 19:18:
[...]

nee dat is een stuk lastiger, aangezien je XP setup niet vanuit DOS oid kan starten, via WinPE moet het kunnen werken, maar daar heb ik geen verstand van...
En als je nou een partitie E maakt en daar de iso op uitpakt. Zo staat er op die partitie alleen maar XP. Werkt dat dan niet precies hetzelfde als wanneer je hem van cd zou opstarten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Verwijderd schreef op zondag 08 mei 2005 @ 16:37:
[...]

nee geen windows registry bla bla bovenaan. haal de switch /S eens weg en je zal de foutmelding kunnen zien (die door /S wordt gehidded). foutmelding luidt als volgt: error, dit is geen geldige registerscript.

wie heeft ook kaspersky in zijn setupje zitten en hoe doe je de key adden?

overigens gebruik ik zelf een winamp.msi installertje, misschien een idee voor jou?

edit: ik lees net op MSFN dat de key gwoon in dezelfde map moet zitten als de kaspersky setup, verder hoef je nix te doen, setup kijkt uit zichzelf in de map waar de setup zit.
Nog even over Kaspersky Anti-virus:
Kaspersky.exe en file.key in dezelfde map, en in je RunOnceEx gewoon installeren met /S werkt inderdaad perfect, maar download dan wel de juiste!
Op de site van Kaspersky moet je downloaden vanaf "Product Downloads" en NIET vanaf "Trials"!
(kan wel maar dan is het silent installen minder simpel).

en ik weet niet wat ik allemaal heb verwijderd waardoor het zo snel gaat... maar ben ook al weeken niet meer bezig geweest met mn CD... alle fouten zijn eruit en ik wachtte eigenlijk gewoon op een goede Nlite versie + foutloze updatepack + driverpacks met ondersteuning voor Ati Mobile voordat ik weer aan mn Unattended CD ging werken....

Nu zijn al die tools al (bijna) zover... wordt dus weer tijd!
Zal binnenkort wel even kijken wat er pcies snel gaat bij mij (hoe lang de RunOnceEx duurt bijv.).

Misschien is het leuk als we hier timings gaan posten...wel ff melden hoe snel je pc (cpu/geheugen) en cd/dvdrom is... en wat voor grote progs je installeert.... hmm misschien tochniet handig komen er allemaal lijsjes hier..

[ Voor 32% gewijzigd door Jazco2nd op 10-05-2005 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jazco2nd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 22:39:
Nog even over Kaspersky Anti-virus:
Kaspersky.exe en file.key in dezelfde map, en in je RunOnceEx gewoon installeren met /S werkt inderdaad perfect, maar download dan wel de juiste!
Op de site van Kaspersky moet je downloaden vanaf "Product Downloads" en NIET vanaf "Trials"!
(kan wel maar dan is het silent installen minder simpel).
het werkt allang vlekkeloos en ja geen trial gedownt hoor, toch bedankt voor je info.(jammer genoeg werkt Kaspersky niet met downloadbare antivirus databases, en werkt de nonpro niet echt geweldig op me pc)

waar ik nu echt problemen mee heb is de alcohol 120. het nalezen op MSFN bracht me al snel tot conclusie dat het niet eenvoudig is om het mount gedeelte unattended uit te voeren, vraag me ook af of ik de alcohol eraf moet laten.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2005 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GregoryBE
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-07 01:53
Klein probleempje bij mij, wanneer ik een unattended 2000 maak om hier op de school waar ik studeer even 8 PC's te installeren,

krijg ik, na het slipstreamen van hotfixes,
aan het einde (bezig met kopiëren van strart menu icons) van de unattended setup een melding:
Het programma dat u wilt installeren is niet ondertekend door MICROSOFT...dan staat er ook iets van Geluid, en video enzo,
dan kan ik kiezen JA,NEE,MEER INFO (geeft venster weer met 1zin, nutteloos dus), veel info is er niet te zien ,

Wanneer je neen klikt en de pc erna opstart, zijn de internet explorer onderdelen niet geinstalleerd
ervoor had ik een unattended gemaakt zonder hotfixes en deze werkte perfect.

Iemand oplossong op vraag?
Thx

It's just a matter of time...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voordat ik alle drie de topics door moet spitten kan iemand mij misschien wel even het antwoord geven op de volgende vraag.
welke waarden moet ik invullen in het tweaks.reg om er voor te zorgen dat
1 de functie 'niet-actieve pictogrammen verbergen' UIT staat?
2 de functie 'snel-starten' aanstaat. Dus naast de grote groene startknop op taakbalk
3 Helemaal links op de taakbalk verschijn 'nl' en een toetsenbord. Hoe haal ik die weg?
dit werkt niet:
code:
1
2
3
4
5
 ;Removes Language Bar
[-HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{540D8A8B-1C3F-4E32-8132-530F6A502090}]

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer]
"NoSaveSettings"=dword:00000000

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2005 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik wil je toch vragen voortaan ff erdoorheen te spitten, hierboven aan rechts intikken quicklaunchbar of zo en je hebt zeker weten snel gevonden. want deze tweak is al paar keren langsgeweest.

1. weet ik zo ff niet te vinden (gebruik regshot om te vinden)
2. snelstarten tweak:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
;snel starten menuutje
[HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Streams\Desktop]
"TaskbarWinXP"=hex:0c,00,00,00,08,00,00,00,02,00,00,00,00,00,00,00,b0,e2,2b,\
d8,64,57,d0,11,a9,6e,00,c0,4f,d7,05,a2,22,00,1c,00,0a,01,00,00,1a,00,00,00,\
01,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,4c,00,00,00,01,14,02,00,00,\
00,00,00,c0,00,00,00,00,00,00,46,83,00,00,00,10,00,00,00,a0,b0,48,5e,89,8d,\
bd,01,00,d8,9e,e4,2a,8d,bd,01,00,45,fe,5e,89,8d,bd,01,00,00,00,00,00,00,00,\
00,01,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,13,01,14,00,1f,0f,e0,4f,\
d0,20,ea,3a,69,10,a2,d8,08,00,2b,30,30,9d,19,00,23,44,3a,5c,00,00,00,00,00,\
00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,cd,97,15,00,31,00,00,00,00,00,af,24,5c,\
b9,10,80,57,69,6e,6e,74,00,00,20,00,31,00,00,00,00,00,af,24,a3,b9,10,00,50,\
72,6f,66,69,6c,65,73,00,50,52,4f,46,49,4c,45,53,00,19,00,31,00,00,00,00,00,\
c1,24,08,92,10,00,69,65,35,30,30,2e,30,30,30,00,00,28,00,31,00,00,00,00,00,\
c1,24,08,92,10,00,41,70,70,6c,69,63,61,74,69,6f,6e,20,44,61,74,61,00,41,50,\
50,4c,49,43,7e,31,00,21,00,31,00,00,00,00,00,c5,22,9d,91,10,00,4d,69,63,72,\
6f,73,6f,66,74,00,4d,49,43,52,4f,53,7e,31,00,29,00,31,00,00,00,00,00,d3,22,\
32,a6,10,00,49,6e,74,65,72,6e,65,74,20,45,78,70,6c,6f,72,65,72,00,49,4e,54,\
45,52,4e,7e,31,00,24,00,31,00,00,00,00,00,db,22,76,ba,10,00,51,75,69,63,6b,\
20,4c,61,75,6e,63,68,00,51,55,49,43,4b,4c,7e,31,00,00,00,8d,00,00,00,1c,00,\
00,00,01,00,00,00,1c,00,00,00,36,00,00,00,0d,f0,ad,ba,8c,00,00,00,1a,00,00,\
00,03,00,00,00,e7,18,2d,23,10,00,00,00,49,45,35,30,30,5f,58,31,43,00,43,3a,\
5c,57,49,4e,4e,54,5c,50,72,6f,66,69,6c,65,73,5c,49,45,35,30,30,2e,30,30,30,\
5c,41,70,70,6c,69,63,61,74,69,6f,6e,20,44,61,74,61,5c,4d,69,63,72,6f,73,6f,\
66,74,5c,49,6e,74,65,72,6e,65,74,20,45,78,70,6c,6f,72,65,72,5c,51,75,69,63,\
6b,20,4c,61,75,6e,63,68,00,00,10,00,00,00,05,00,00,a0,1a,00,00,00,a3,00,00,\
00,00,00,00,00,08,00,00,00,02,00,00,00,cc,00,00,00,01,00,00,00,03,00,00,00,\
4a,00,00,00,01,00,00,00,40,00,32,00,e6,01,00,00,c4,24,15,9f,20,00,4c,61,75,\
6e,63,68,20,49,6e,74,65,72,6e,65,74,20,45,78,70,6c,6f,72,65,72,20,42,72,6f,\
77,73,65,72,2e,6c,6e,6b,00,4c,41,55,4e,43,48,7e,32,2e,4c,4e,4b,00,00,00,40,\
00,00,00,02,00,00,00,36,00,32,00,48,02,00,00,c4,24,15,9f,20,00,4c,61,75,6e,\
63,68,20,4f,75,74,6c,6f,6f,6b,20,45,78,70,72,65,73,73,2e,6c,6e,6b,00,4c,41,\
55,4e,43,48,7e,31,2e,4c,4e,4b,00,00,00,36,00,00,00,00,00,00,00,2c,00,32,00,\
51,00,00,00,ec,22,46,39,20,00,53,68,6f,77,20,44,65,73,6b,74,6f,70,2e,73,63,\
66,00,53,48,4f,57,44,45,7e,31,2e,53,43,46,00,00,00,52,00,00,00,e0,00,00,00,\
00,00,00,00,16,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,16,00,00,00,00,00,00,00,01,\
00,00,00,01,00,00,00,aa,4f,28,68,48,6a,d0,11,8c,78,00,c0,4f,d9,18,b4,37,02,\
00,00,e0,00,00,00,00,00,00,00,16,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,00,16,00,00,\
00,00,00,00,00,01,00,00,00

dit is de enige goedwerkende tweak voor je NL balkje. haal je andere 2 tweaks eruit voordat het foutgaat.
code:
1
2
3
4
;Removes Language Bar
@="Language bar"
"MenuTextPUI"="@%SystemRoot%\System32\msutb.dll,-325"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
hp38guser schreef op zondag 08 mei 2005 @ 17:09:
RunOnceEx.cmd
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
@echo off
cmdow @ /HID
set doccheck=0
)

IF /I %%a==Documenten (
set docsdrive=%drv%
set doccheck=1
)
IF /I %%a==nLite (
set CDDRIVE=%drv%
)
)

hp38guser, ik denk dat je mijn vraag gemist hebt, daarom repost ik em hier even:
Het probleem met die waarschuwingsvensters heb ik niet gehad (nu helemaal niet ivm laptop), maar eerst ook niet op m'n normale pc toen ik een DVD-Brander + DVD-ROM had.
Jij raad me aan om naar die code van jou over te stappen?
Wat bedoel je met "Ook de documenten partitie wordt zo herkend"? Als ik een bestandje op de partitie neerpleur waar ook mijn docs staan, dan veranderd ie automatisch de links naar "My Documents", "My Music" e.d. naar de goede partitie?

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

neem voor de aardigheid met die FOR %%a IN ( C D etc.... code eens de A: als diskettestation op. Windows geeft dan melding dat er geen toegang is tot het apparaat. Hetzelfde is echter aan de hand met gebruik van een geheugenkaart lezer. Er worden dan extra verwisselbare stations aangemaakt. Echter wil ik niet bij elke systeemconfiguratie de driveletters moeten aanpassen. Daarom gebruik ik deze code welke het Volume label herkent. M'n cd-label is dus nLite. Zelfde geldt eigenlijks ook voor de Documenten-partitie.

In mijn cleanup.cmd staat namelijk dit:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
md %systemroot%\Temp
cacls "%systemroot%\Temp" /E /T /P Gebruikers:C
md "%docsdrive%\Favorieten"
cacls "%docsdrive%\Favorieten" /E /T /P Gebruikers:C
md "%systemroot%\Temporary Internet Files"
cacls "%systemroot%\Temporary Internet Files" /E /T /P Gebruikers:C
md "%systemroot%\Cookies"
cacls "%systemroot%\Cookies" /E /T /P Gebruikers:C
md "%systemroot%\Geschiedenis"
cacls "%systemroot%\Geschiedenis" /E /T /P Gebruikers:C
md "%docsdrive%\Documenten"
cacls "%docsdrive%\Documenten" /E /T /P Gebruikers:C
md "%docsdrive%\Afbeeldingen"
cacls "%docsdrive%\Afbeeldingen" /E /T /P Gebruikers:C
md "%docsdrive%\Muziek"
cacls "%docsdrive%\Muziek" /E /T /P Gebruikers:C
md "%docsdrive%\Video's"
cacls "%docsdrive%\Video's" /E /T /P Gebruikers:C
reg add "HKLM\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Session Manager\Memory Management" /v "PagingFiles" /t REG_MULTI_SZ /d "%docsdrive%\pagefile.sys 512 512" /f
reg add "HKCU\Software\Microsoft\WAB\WAB4\Wab File Name" /ve /d "%docsdrive%\Outlook Express\Adresboek.wab" /f
reg add "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders" /v "Favorites" /t REG_EXPAND_SZ /d "%docsdrive%\\Favorieten" /f
reg add "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders" /v "Cache" /t REG_EXPAND_SZ /d "%systemroot%\\Temporary Internet Files" /f
reg add "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders" /v "Cookies" /t REG_EXPAND_SZ /d "%systemroot%\\Cookies" /f
reg add "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders" /v "History" /t REG_EXPAND_SZ /d "%systemroot%\\Geschiedenis" /f
reg add "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders" /v "Personal" /t REG_EXPAND_SZ /d "%docsdrive%\\Documenten" /f
reg add "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders" /v "My Pictures" /t REG_EXPAND_SZ /d "%docsdrive%\\Afbeeldingen" /f
reg add "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders" /v "My Music" /t REG_EXPAND_SZ /d "%docsdrive%\\Muziek" /f
reg add "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\User Shell Folders" /v "My Video" /t REG_EXPAND_SZ /d "%docsdrive%\\Video's" /f
reg add "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders" /v "Personal" /t REG_EXPAND_SZ /d "%docsdrive%\\Documenten" /f
reg add "HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Shell Folders" /v "My Music" /t REG_EXPAND_SZ /d "%docsdrive%\\Muziek" /f

Dit scheelt mij na installatie veel werk aangezien "Mijn documenten" enzo altijd naar dezelfde locatie verwijzen

[ Voor 12% gewijzigd door Acheron op 12-05-2005 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Hmm beste Hp38user volgens mij regel jij je documentmappen een klein beetje zoals ik...

voor elke account heb ik een map op de D schijf:
bijv. 1 pc met 2 accounts: Henk en Piet.

D:\Piet
D:\Henk

dit zijn dus de "mijn documenten" mappen...
mijn afbeeldingen zit dan zo:
D:\Piet\Mijn afbeeldingen
D:\Henk\Mijn afbeeldingen

Helaas moet ik nu nog voor elke gebruiker even rechtermuisknop klikken op Mijn Documenten in het Startmenu en vervolgens op "Verplaatsen.." klikken...

Naast deze mappen heb ik ook nog de mappen:
D:\Documents, D:\Videos, D:\Music, D:\Downloads... al deze mappen zijn in het netwerk op andere pc's te benaderen.

Keb expres deze structuur gekozen omdat sommige mensen graag een wachtwoord instellen voor hun account en dan ook hun documenten willen afschermen voor andere accounts.. vandaar dus elke account een eigen 'mijn documenten'. Tis niet de meest duidelijke methode... omdat er ook nog aparte gedeelde mappen zijn... maar het werkt wel...

Maar ik heb nu het idee gekregen dat dit ook standaard in Windows is te regelen met een regtweak..
(de accountmappen dan, de gedeelde mappen heb ik al ingesteld met een regtweak).

[ Voor 49% gewijzigd door Jazco2nd op 12-05-2005 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik begrijp weinig van wat jullie zeggen, maar ik heb wel oren naar een automatisch corrigeer scriptje dat me map documenten zoekt en dan opslaat in het register zodat ik na afloop niet van D:\ terug naar C:\ hoef te kopieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 22:49:
ik begrijp weinig van wat jullie zeggen, maar ik heb wel oren naar een automatisch corrigeer scriptje dat me map documenten zoekt en dan opslaat in het register zodat ik na afloop niet van D:\ terug naar C:\ hoef te kopieren.
Ehm, ja, ik ben het hier wel mee eens.
Ik heb nl al een scriptje dat mijn partities automatisch goed zet (tenminste, in theorie, nog niet "live" uitgeprobeerd). Topic op MSFN is hier te vinden.

Maar zoals Mr Tweak hierboven zegt zou een scriptje dat een bepaald "identifier" bestand vindt wel behoorlijk relaxed zijn. Dat scheelt weer een handeling na de install.
Ik doe het nu dan wel met regtweaks, maar dat is enigzins irritant als ik bijvoorbeeld mijn pa z'n pc moet herinstallen...

Verder ben ik ook nog een topic tegengekomen dat de %CDROM% als system-variabele insteld. Klikkerdeklik.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-09 10:44

Theimon

Snapte!?

GregoryBE schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 13:09:
Klein probleempje bij mij, wanneer ik een unattended 2000 maak om hier op de school waar ik studeer even 8 PC's te installeren,

krijg ik, na het slipstreamen van hotfixes,
aan het einde (bezig met kopiëren van strart menu icons) van de unattended setup een melding:
Het programma dat u wilt installeren is niet ondertekend door MICROSOFT...dan staat er ook iets van Geluid, en video enzo,
dan kan ik kiezen JA,NEE,MEER INFO (geeft venster weer met 1zin, nutteloos dus), veel info is er niet te zien ,

Wanneer je neen klikt en de pc erna opstart, zijn de internet explorer onderdelen niet geinstalleerd
ervoor had ik een unattended gemaakt zonder hotfixes en deze werkte perfect.

Iemand oplossong op vraag?
Thx
Klinkt in mijn oren dat je installatie alleen gesigneerde drivers wil installeren (WHQL), lijkt me niks te maken hebben met hotfixes.
Heb je de volgende entry in je winnt.sif?:
code:
1
2
[Unattended]
    DriverSigningPolicy=Ignore

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 15:28:
dit is de enige goedwerkende tweak voor je NL balkje. haal je andere 2 tweaks eruit voordat het foutgaat.
code:
1
2
3
4
;Removes Language Bar
@="Language bar"
"MenuTextPUI"="@%SystemRoot%\System32\msutb.dll,-325"
Deze tweak is eigenlijk meer een work-around.
De echte oplossing zou zijn: verwijder alle talen behalve Dutch (Netherlands) - United States-International. Dan gaat de language-bar namelijk vanzelf weg.
Als je bijvoorbeeld de Engelse windows2k/XP installeerd, en geen language settings opgeeft/veranderd, dan heb je ook maar één taal, met één toetsenbord indeling...
Weet iemand waar die talen in het register worden opgeslagen? Dan kunnen we het probleem bij de born aanpakken en niet alleen dat balkje uitzetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jimbolino schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 14:39:
Deze tweak is eigenlijk meer een work-around.
De echte oplossing zou zijn: verwijder alle talen behalve Dutch (Netherlands) - United States-International. Dan gaat de language-bar namelijk vanzelf weg.
Als je bijvoorbeeld de Engelse windows2k/XP installeerd, en geen language settings opgeeft/veranderd, dan heb je ook maar één taal, met één toetsenbord indeling...
Weet iemand waar die talen in het register worden opgeslagen? Dan kunnen we het probleem bij de born aanpakken en niet alleen dat balkje uitzetten...
de talen eruit strippen vind ik teveel werk tov deze manier en het werkt prima... ik richt me energie liever aan andere dingen in het unattended gebied.

trouwens, ik vroeg me af of je ook een balkje krijgt als je geen language settings opgeeft/veranderd bij een NL XP ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

volgens mij krijg je bij NL-XP ook een balkje, standaard installeert Windows 4 combinaties, (2 talen, 2 toetsenborden)
Terwijl bij de US-XP er standaard 1 taal, 1 keyboard wordt geinstalleerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou mooi weer . Wil ik Xp bij mn ouders op de pc zetten werkt hij niet! Ik had getest met VMWare maar die kun je niet testen met drivers. Daar zal de fout dus wel liggen. Alles gaat goed totdat XP voor de eerste keer opstart. Crash en vraagt hoe ik wil opstarten.
Ik heb die cd gemaak tmet NLite. Kun je die geintergreerde drivers er ook weer uithalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Nee, Martie. Dat is het hele probleem met nLite. Daarom integreer ik geen drivers met nLite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pff jammer zeg. Nu moet ik bij mijn ouders een xp cd pakken met kleine foutjes (bijv klok onderin taakbalk geeft datum niet aan, Sony camera wordt nooit gevonden). Doet t nu maar op de winnt.sif manier.
code:
1
2
DriverSigningPolicy=Ignore
        OemPnPDriversPath="Drivers\000_SMBus;Drivers\001_MemCtl;Drivers\002_GART;Drivers\003_IDE;Drivers\004_Ethernet;Drivers\005_AudioDrv;Drivers\006_Display;Drivers\007_PreNRM"

klopt dat zo een beetje met die ethernet drivers van Nforce? zitten namelijk meerdere mappen in die driver map met meerder inf's. oo7_preNRM zit namelijk in 004_Ethernet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
wat ik me afvroeg, wat zou op een ultieme unattended cd moeten staan?

- XP zelf natuurlijk
- SP2 zonder security center
- alle losse hotfixes (hp38guser pakketje dus)
- Java 1.5.03 (van RyanVM dus)
- NL Net Framework 1.1+SP1+Hotfix (van MSFN)
- nero
- MSN 7.0
- MSN plus 3.52
- powerdvd 6.0 (zelfgemaakt volgens howto van MSFN)
- winrar
- adobe reader 7.0 (van RyanVM dus)
- Kaspersky Anti Virus
- winamp 5.08d (hogere versies zit de DRM shit ingebouwd)

verder zit alcohol 120 bij mij ook erop maar die ga ik misschien weglaten omdat deze voor problemen lijken te zorgen die niet 1 2 3 op te lossen zijn.

ik denk dat als ik een codecpakketje erbij doe dat ik wel klaar ben zo? misschien de TweakUi ook ff...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2005 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 00:30:
wat ik me afvroeg, wat zou op een ultieme unattended cd moeten staan?

- XP zelf natuurlijk
- SP2 zonder security center
- alle losse hotfixes (hp38guser pakketje dus)
- Java 1.5.03 (van RyanVM dus)
- NL Net Framework 1.1+SP1+Hotfix (van MSFN)
- nero
- MSN 7.0
- MSN plus 3.52
- powerdvd 6.0 (zelfgemaakt volgens howto van MSFN)
- winrar
- adobe reader 7.0 (van RyanVM dus)
- Kaspersky Anti Virus
- winamp 5.08d (hogere versies zit de DRM shit ingebouwd)

verder zit alcohol 120 bij mij ook erop maar die ga ik misschien weglaten omdat deze voor problemen lijken te zorgen die niet 1 2 3 op te lossen zijn.

ik denk dat als ik een codecpakketje erbij doe dat ik wel klaar ben zo? misschien de TweakUi ook ff...
Welke firewall wil je doen? Geen ZoneAlarm neem ik aan? En waarom MSN Plus?

De rest kan ik me zeker in vinden. :)

Edit: Mja.....Dot net hoeft voor mij nie NL, ik hou mn Windows altijd Engels-talig. Vind ik fijner werken op een of andere manier.

[ Voor 7% gewijzigd door Theimon op 14-05-2005 01:48 ]

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik gebruik nog genoeg MSN PLUS features als nicknamen renamen en offlinemededelingetjes aan 1 persoon nog wat dingetjes.

firewall was ik glad vergeten. nee geen zonealarm, gaat niet goed met azurues, ik gebruik momenteel sygate maar ik probeer outpost nog ff 1 keertje om te zien of ie nu wel bevalt.

ik kwam eigenlijk een interessante site hier posten voor wie maar wilt: http://www.xptune.nl/

heel veel leuke dingen te vinden daarzo, van wallpapers tot en met tweaks....

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2005 02:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Ik zit dit moment ook met Sygate, werkt wel aardig geloof ik. Outpost was op zich wel OK, alleen hij crashte hier vaker dan de bedoeling was. En als Outpost crasht trekt ie veel dingen met zich mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Ultieme Windows XP CD bevat in ieder geval voor mij de volgende software:

Software ondersteuning
Microsoft .Net Framework 1.1 SP1
Sun Java VM 5.0 update 3

Tekstverwerking
OpenOffice.org 1.9.9 beta

CD-branden
Nero Burning Rom / Alcohol 120%
Daemon Tools
IsoBuster / MagicIso

Compressie
PowerArchiver / WinRar

Beeldbewerking
Jasc Paint Shop Pro 9 / Paint .NET 2

Video
VirtualDub-MPEG2

Muziek
Media Player Classic
Quicktime Alternative
Real Alternative
Extra codecs

FileSharing
Azureus
Shareaza

Internet
MSN Messenger 6.2
Flashget
Adobe Reader 7

Systeembeheer
Norton Partition Magic 8
VoptXP
WCPUID

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ik heb inmiddels een zware nacht gehad en het is nog steeds niet gelukt. De ene keer stopt hij al met de setupbestanden kopieren. de andere keer bij windowsinstallatie telkens op 19 minuten.Wat gebeurt er bij die 19 minuten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

Ultimate Windows 2000 Unattended:
- Windows 2000 SP4
- 43 critical + 5 non-critical Hotfixes
- DX9c + IE6SP1
- Winrar 3.42 Corp
- QuickAlt + RealAlt + JimCodec1.1
- MSN 6.2 + MSN Plus
- Office 2003
- Nero 6.6.0.12
- Winamp 5.0.8d (moet nog kijken naar upgrade)
- Daemontools
- Foxit PDF Reader

[ Voor 4% gewijzigd door Jimbolino op 14-05-2005 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Voor mensen die WMP10 willen integreren in hun XP-CD/DVD:
Hier staat een tooltje dat WMP10 volledig integreert.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jimbolino schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 12:54:
Ultimate Windows 2000 Unattended:
- Winamp 5.0.8d (moet nog kijken naar upgrade)
een hogere versie dan 5.0.8d zitten DRM formaat ondersteuning in he, dat je dat ff weet. op MFSN is er al 5.0.9 MSI installertje voor te vinden.....
hp38guser schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 12:02:
Ultieme Windows XP CD bevat in ieder geval voor mij de volgende software:

Software ondersteuning
Microsoft .Net Framework 1.1 SP1
Sun Java VM 5.0 update 3
/me heb ik beide
Tekstverwerking
OpenOffice.org 1.9.9 beta
/me ik heb office XP maar deze OpenOffice is gratis: http://www.leren.nl/rubri...t/applicaties/openoffice/
werkt ie een beetje goed?
CD-branden
Nero Burning Rom / Alcohol 120%
Daemon Tools
IsoBuster / MagicIso
/me met Alcohol 120 blijf ik problemen houden, hij zegt tijdens de 1st boot dat een SCSI apparaat is gevonden, enige wat ik kan doen is op annuleren drukken.
Daemon Tools, wat is het nut daarvan? mounten kan je met alcohol en nero doen, 3 dubbelop dus?
Isobuster, het nut daarvan is?
Compressie
PowerArchiver / WinRar
/me heb winrar
Beeldbewerking
Jasc Paint Shop Pro 9 / Paint .NET 2
/me hier ga ik waarschijnlijk GimpShop gebruiken(freeware) of is deze programma meer een aanrader?

edit:Nee dus, de Jasc kost 99 euro...
Video
VirtualDub-MPEG2
/me deze sla ik over
Muziek
Media Player Classic
Quicktime Alternative
Real Alternative
Extra codecs
/me zitten allemaal al in megacodecpack van K-lite, behalve winamp die ik zelf toevoeg
FileSharing
Azureus
Shareaza
/me azureus ga ik adden
Internet
MSN Messenger 6.2
Flashget
Adobe Reader 7
/me FlashGet is?
Systeembeheer
Norton Partition Magic 8
VoptXP
WCPUID
/me ik vroeg me af met welk defragmenteerprogramma jij werkte, dat is dus Norton Partition Magic?
en de andere 2 programmas zijn?

[/]

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2005 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

OpenOffice is gratis. Verder bevalt het pakket me gewoon beter dan Microsoft Office 2003 wat betreft het tekstverwerken met betrekking tot het uitlijnen van afbeeldingen en commentaar.
IsoBuster gebruik ik om Iso's samen te stellen. Nero Burning Rom ondersteunt niet het maken van ISO's.
Daemon Tools kan beveiligde CD's mounten ;)
Ik gebruik Jasc Paint Shop Pro. Is iets minder uitgebreid dan Adobe Photoshop, maar na een paar jaar ervaring met Jasc Paint Shop Pro (werk ermee vanaf versie 6) vindt ik deze gewoon lekkerder werken. Paint .Net 2 is een gratis alternatief. Het pakket Gimp heb ik geprobeerd, de manier van werken is zo anders dat ik er totaal niet mee overweg kan.
Compressiesoftware die ik momenteel gebruik zijn PowerArchiver en WinRar. PowerArchiver bevat helaas zoveel bugs dat ik WinRar er naast gebruik.
Flashget is een Downloadaccelerator.
VoptXP gebruik ik voor defragmentatie. Partition Magic om partities aan te maken. WCPUID voor processor-informatie. Kan je ook een andere voor kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ISO images uitlezen / extracten enzo.
hoef je ze ook niet te mounten.
ik vroeg me af met welk defragmenteerprogramma jij werkte, dat is dus Norton Partition Magic?
PM is geen defrag programma toch?
* alt-92 doet t met diskeeper lite.

Pagina: 1 ... 8 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.