Je kan eens kijken naar de volgorde waarin RunOnceEx registry keys worden afgewerkt.anandus schreef op woensdag 04 mei 2005 @ 16:16:
En ik wilde Cleanup.cmd aan laten roepen door RunOnceEx.cmd, maarrrr het viel me op dat die driverpacks ná RunOnceEx.com ook nog iets deden.
Is het veilig om het zo te laten, of is er een manier op Cleanup.cmd écht als laatste te doen?
Dat gaat zowel op alfabet als numeriek.
m.a.w: iets als zz99 wordt als laatste gerund, dus als een pakket daar zelf een 002 bij zet zie je eerst die actie en daarna jouw eigen actie.
Met een beetje uitvogelen kom je er dan ook achter dat je RunOnceEx installatietaken dus ook kan loopen, waarbij je laatste RunOnceEx actie vervolgens een script runt waarin je een nieuwe wegzet + een reboot geeft.
Ik heb dat gebruikt om op een win2k RIS install IE6sp1 te installeren:
nieuwe RunOnceEx keys neerzetten
IE6 installatie (deze zet zelf ook weer RunOnceEx keys >het bekende Systeemservices installeren RunOnce scherm)
een reboot
na de reboot worden eerst de standaard IE installatie RunOnce acties gerund en daaronder staan dan mijn eigen acties (omdat die later in de volgorde staan).
Uiteraard laat je dan pas je cleanup actie doen waar je naast het opschonen van je \installdir ook je autologon waarden uit je registry knikkert
[ Voor 6% gewijzigd door alt-92 op 05-05-2005 19:46 ]
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device