Toon posts:

[XP] Unattended Install CD Deel 3 (was: OEM CD)

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 42.709 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hp38guser schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 14:36:
OpenOffice is gratis. Verder bevalt het pakket me gewoon beter dan Microsoft Office 2003 wat betreft het tekstverwerken met betrekking tot het uitlijnen van afbeeldingen en commentaar.
oke, zo ver was ik inmiddels al :P (zie mijn vorige post
IsoBuster gebruik ik om Iso's samen te stellen. Nero Burning Rom ondersteunt niet het maken van ISO's.
ok, hiervoor gebruik ik nlite
Daemon Tools kan beveiligde CD's mounten ;)
ohw ok....
Ik gebruik Jasc Paint Shop Pro. Is iets minder uitgebreid dan Adobe Photoshop, maar na een paar jaar ervaring met Jasc Paint Shop Pro (werk ermee vanaf versie 6) vindt ik deze gewoon lekkerder werken. Paint .Net 2 is een gratis alternatief. Het pakket Gimp heb ik geprobeerd, de manier van werken is zo anders dat ik er totaal niet mee overweg kan.
GimpShop is een look a like van Photo Shop, The Gimp daartegen in heeft een eigen uiterlijkje zeg maar. ik denk dat je deze 2 dingen door mekaar haalt? (btw. ik gebruik momenteel The Gimp want ik heb praktisch nooit met Photo Shop gewerkt
Compressiesoftware die ik momenteel gebruik zijn PowerArchiver en WinRar. PowerArchiver bevat helaas zoveel bugs dat ik WinRar er naast gebruik.
is het dan niet nuttiger alleen winrar te gebruiken? en waarom gebruik je de 7zip eigenlijk niet? jij gebruikt het veel meer dan velen van ons, dus van jou verwacht ik meer dat de 7zip geinstalleerd wordt :P
Flashget is een Downloadaccelerator.
VoptXP gebruik ik voor defragmentatie. Partition Magic om partities aan te maken. WCPUID voor processor-informatie. Kan je ook een andere voor kiezen.
aha... interessant, ik zal eens gaan kijken ennuh, partition magic heb ik tot nu toe nog nooit nodig gehad? XP kon mijn 200 gieg partioneren, wat is dan de voordeel van dit programma dat ik deze zou "moeten" meenemen in mijn unattendedcd"?

Tot slot: hoe heb jij de alcohol rompslomp gefixd?

@BackSlash32, ok ik zal er eens naar gaan kijken...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2005 14:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

misschien een tip voor de start post:

.MSI files zijn er talloos tijdens de installatie van een tool staan ze meestal hidden in een "temp" folder, dus voordat je installeert even de windows search openen klaar zetten om te zoeken op " *.msi " setup openen en dan het moment dat je het eerste schermpje hebt terug gaan naar je search window en dan de search starten .. 90% kans

overgens er zijn ook transform-files te vinden op het internet waarmee je het pakket kan bewerken.

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
vso schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 14:49:
misschien een tip voor de start post:

.MSI files zijn er talloos tijdens de installatie van een tool staan ze meestal hidden in een "temp" folder, dus voordat je installeert even de windows search openen klaar zetten om te zoeken op " *.msi " setup openen en dan het moment dat je het eerste schermpje hebt terug gaan naar je search window en dan de search starten .. 90% kans

overgens er zijn ook transform-files te vinden op het internet waarmee je het pakket kan bewerken.
geadded onder kopje Losse MSI files, ik kijk later wel hoe ik je post ga herschrijven zodat hij iets helderder klinkt dan nu :P

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2005 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

even zoeken bij www.appdeploy.com kan ook aardig wat leuke resultaten opleveren inderdaad ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-10 00:11

Acheron

updatepack.nl

Momenteel ben ik even aan het kijken naar Alcohol 120%. Misschien wordt dit dan toch de vervanger voor Nero Burning Rom, DaemonTools en IsoBuster :)

WinRar biedt sinds kort mogelijkheid om het uiterlijk te veranderen. Misschien is dat ook een optie zodat PowerArchiver naar de prullenbak kan. Praat me niet van 7-zip. Aftands programma :r

PartitionMagic is ook niet echt noodzakelijk. Gebruik het soms om de partitie-indeling te veranderen, partities te hiden enzo aangezien ik ook nog soms Windows 98 installeer vanwege het SP. Ook voor BeOS en Linux wordt heel soms nog wel eens wat ruimte gereserveerd zo :x

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Diskeeper Lite is wel gratis maar een gestripte versie van zijn grote broer Diskeeper.

VoptXP is niet gratis (40 euro)

@hp38guser, heb je me stukje tekst over alcohol en gimpshop meegekregen? (heb vlak voordat jij postte me post herschreven
REG ADD %KEY%\009 /VE /D "TweakUI 2.1" /f
REG ADD %KEY%\009 /V 1 /D "%CDDRIVE%install\TweakUI\TweakUI.msi /qb" /f
REG ADD %KEY%\009 /V 2 /D "REGEDIT /S %CDDRIVE%install\TweakUI\register.reg" /f
wat staat er bij jou in register.reg dan? de MSI installer vinden kostte wat moeite, want die van MSN is een gwone exe en niet uitpakbaar.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2005 16:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

TweakUI reg
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Windows Registry Editor Version 5.00

;Show TweakUI at Control Panel
[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{D14ED2E1-C75B-443c-BD7C-FC03B2F08C17}]
@="TweakUI"
"InfoTip"="Hiermee kunt u geavanceerde instellingen van Windows aanpassen"

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{D14ED2E1-C75B-443c-BD7C-FC03B2F08C17}\DefaultIcon]
@="%SystemRoot%\\\\System32\\\\tweakui.exe,0"

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{D14ED2E1-C75B-443c-BD7C-FC03B2F08C17}\Shell]

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{D14ED2E1-C75B-443c-BD7C-FC03B2F08C17}\Shell\Open]

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{D14ED2E1-C75B-443c-BD7C-FC03B2F08C17}\Shell\Open\command]
@="tweakui.exe"

[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{D14ED2E1-C75B-443c-BD7C-FC03B2F08C17}\ShellFolder]
"Attributes"=dword:00000030

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\ControlPanel\NameSpace\{D14ED2E1-C75B-443c-BD7C-FC03B2F08C17}]
@="TweakUI aan configuratiescherm toevoegen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt hp38guser...

nu heb ik weer wat probleempjes, het inloggen gebeurd niet automatisch, kep een gebruikers.cmd aangemaakt dat als 1e wordt gerund door runonceex met inhoud
code:
1
2
3
4
5
6
cmdow @ /HID
net user Piet wagtwoord /add
net localgroup Administrators Piet /add
net accounts /maxpwage:unlimited
REGEDIT /S autologin.reg
EXIT

en in autologin.reg staat dit:
code:
1
2
3
4
5
6

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Winlogon]
"DefaultUserName"="Piet"
"DefaultPassword"="wagtwoord"
"AutoAdminLogon"="1"

volgens bashrat zijn howto mochten bepaalde regels nie in winnt.sif voorkomen maar hp38guser heeft deze wel erin staan.
hp38guser schreef op zondag 31 oktober 2004 @ 18:15:
Autologoncount=1;
weet niet waarom, maar samen met de tweaks.reg instellingen zorgt het ervoor dat ik altijd in kan loggen. Wordt met nLite nog gefixd bennenkort, als het goed is.
te lezen op bashrat zijn howto:
Laatste stappen

Om er zeker van te zijn dat dit vlot verloopt, voeg je best deze 2 waarden onder [GuiUnattended] aan je winnt.sif toe:

AdminPassword=*
EncryptedAdminPassword=No

Verwijder alle andere dingen die hiermee te maken hebben zoals AutoLogon of AutoLogonCount.

Nog één ding: alles wat gedefinieerd is in winnt.sif zoals AdminPassword heeft geen gevolgen voor de gebruiker "Guust", het voorbeeld in deze gids. Dit heeft énkel effect op de "Administrator" account.

Als je dit hebt toegevoegd aan je Unattended XP CD, zal je een korte flits van een console venster zien rond T-12, dit is wanneer gebruikers.cmd uitgevoerd wordt vanuit cmdlines.txt.
iig heb ik beide manieren uitgeprobeerd (bashrat en hp38guser) en geen van beide laat me automatisch inloggen.... ? ik zie wel de korte flits waar bashrat over praat tijdens de T12.

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2005 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-10 17:49
wat je nog meer bij je ideale XPsetup zou willen:

een cleanuptool:
CCleaner of SystemCleanup

een defragger:
Perfectdisk of O&O

een antivirus:
Kaspersky of als je geen geld aan wil uitgeven een gratis antivirus

decoders:
ffdshow
Panasonic DV (niet zozeer voor het afspelen maar voor het omzetten of bewerken van DV materiaal heb je dit nodig... werkt met alle DV films)

Over codecs en dergelijke... veel codecpacks installeren verschillende dingetjes zoals 3ivx, divx... terwijl deze beide hetzelfde kunnen... beetje nutteloos dus om beide te doen... beetje opletten dus met codecpacks!
Zelf installeer ik voor het afspelen van video alleen ffdshow, oa om de beeldkwaliteit (Post-processing) en hij geeft automatisch de ondertiteling weer..
verder is het handig dat het slechts 1 filter is voor bijna alle films.

encoders:
huffyuv (voor het capturen van film, ongecomprimeerd levert huffyuv beste kwaliteit)
XViD
verder nog Ogg vorbis en Flac voor het omzetten van cds naar ogg of flac.

ojaa dit zijn natuurlijk ook must haves voor je windows install:
Exact Audio Copy!
Firefox (of een andere browser)
Thunderbird (tenzij je een outlooklover bent)
een fotobrowser... XnView of Irfanview.

Ojaa als de meeste pc's die je unattended installed ook een DVDspeler hebben, is het leuk als ze ook dvds kunnen rippen en kopieren... zie mijn signature... tis een simpele rar sfx

[ Voor 11% gewijzigd door Jazco2nd op 14-05-2005 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 19:57:

volgens bashrat zijn howto mochten bepaalde regels nie in winnt.sif voorkomen maar hp38guser heeft deze wel erin staan.
Die AutologonCount kan je wel gebruiken hoor.
De enige reden waarom het niet werkt in dat voorbeeld is omdat je het Administrator wachtwoord leeg laat ( * ), als je de AutologonCount waarde op bijvoorbeeld 4 zet kan je 4x een logon doen met de waarde zoals je die met de autologon registry keys zet.

Ik heb ze zo in gebruik voor de RIS installs voor win2k met IE6 install en een 3x gechainde RunOnceEx structuur.
iig heb ik beide manieren uitgeprobeerd (bashrat en hp38guser) en geen van beide laat me automatisch inloggen.... ?
Ik zal zo eens kijken hoe het bij mij erin staat.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Ryan gaat binnenkort Windows Media Player 10 met het XP SP2 update pack meeleveren. Vraag me niet waarom, maar ik ga daarin niet mee. Voorlopig voldoet Windows Media Player 9 namelijk nog steeds

[ Voor 3% gewijzigd door Acheron op 14-05-2005 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-10 10:24
@Mr. Tweak: die gebruikers.cmd moet je door cmdlines.txt laten uitvoeren, niet door RunOnceEx.
RunOnceEx draait nl pas na het inloggen en het wordt lastig inloggen als er geen users zijn aangemaakt ;).

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Goeie idd, daar had ik overheen gelezen.
users toevoegen gebeurt bij mij ook @ cmdlines.txt (en dat is dus @ T-12) en dat werkt.

[ Voor 10% gewijzigd door alt-92 op 14-05-2005 20:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
@hp38guser: Ik denk dat Ryan gaat WMP10 meeleveren omdat:
1. Het is een updatepack en WMP10 is een update van 9, aangezien z'n updatepack redelijk compleet is, doet ie het denk ik daarom.
2. Het nu volledig geïntegreerd kan worden. Van wat ik er van begrepen heb wilde hij al langer WMP10 meeleveren, maar aangezien Bashrat's Slipstreamer WMP10 niet volledig integreerde, had het nog niet zoveel zin. Nu WMP10 wel volledig geïntegreerd kan worden, is het logischer om het ook mee te leveren.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben.Hahlen schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 20:52:
@Mr. Tweak: die gebruikers.cmd moet je door cmdlines.txt laten uitvoeren, niet door RunOnceEx.
RunOnceEx draait nl pas na het inloggen en het wordt lastig inloggen als er geen users zijn aangemaakt ;).
dat heb ik weggehaald omdat op Bashrat zijn howto te lezen was:
Begin met de waarden onder [GUIRunOnce] in je winnt.sif te verwijderen, omdat RunOnceEx gebruikt wordt om [GUIRunOnce] volledig te vervangen. Hoewel je beide kan gebruiken als dit nodig zou zijn, moet je oppassen: ze worden namelijk tegelijk gestart!
ik heb het niet goed begrepen zie ik nu, ik dacht dat hij over zowel de guirunonce als de cmdlines.txt had...

Wat betreft die MP10, het enige nut daarvan is alleen maar de DRM shit ondersteuning.... vind het heel goed dat hp38guser niet met alle winden meewaaid...

edit: nu vraag ik me af, hoeveel GoTters installeren de MP10 unattended? steek je duimpje maar ff omhoog....

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2005 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 20:50:
Die AutologonCount kan je wel gebruiken hoor.
De enige reden waarom het niet werkt in dat voorbeeld is omdat je het Administrator wachtwoord leeg laat ( * ), als je de AutologonCount waarde op bijvoorbeeld 4 zet kan je 4x een logon doen met de waarde zoals je die met de autologon registry keys zet.
Dus jij zegt dat die autologoncount nix waard is zonder een versleuteld wachtwoord? en je noemt in je voorbeeldje 4 keren inloggen, en daarna? pech gehad? wat is dan oneindig inloggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
* Ben.Hahlen steekt vingertje omhoog ivm WMP10 installatie (geïntegreerd in WinXP dmv Gnome's script, dus niet apart).

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben.Hahlen schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 22:13:
* Ben.Hahlen steekt vingertje omhoog ivm WMP10 installatie (geïntegreerd in WinXP dmv Gnome's script, dus niet apart).
helaas weer die login waarbij ik me wachtwoord moet opgeven is weer verschenen ondanks dat gebruikers.cmd nu wel in commandlines staat...?

verder krijg ik een error als shutdown.exe klaar is met aftellen, ngen.exe zou niet goed geinitialiseerd zijn of zo? google verteld me dat dit een onderdeel is van framework. iemand anders deze probleem ook?

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2005 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Komt die nog 1 keer:

automatisch inloggen als administrator:

Winnt.sif
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
;SetupMgrTag
[Data]
    AutoPartition=0
    MsDosInitiated="0"
    UnattendedInstall="Yes"

[Unattended]
    DisableDynamicUpdates=Yes
    UnattendMode=FullUnattended
    Hibernation = No
    OemPreinstall=Yes
    OemSkipEula=Yes
    Repartition=No
    FileSystem=*
    UnattendSwitch=Yes
    WaitForReboot=No
    DriverSigningPolicy=Ignore
    NonDriverSigningPolicy=Ignore
    TargetPath=\WINDOWS

[GuiUnattended]
    OemSkipWelcome=1
    AdminPassword=37460e0ce2cd0ccbaad3b435b51404eed1ea6a300e2fc2d0703454cae15f0469
    EncryptedAdminPassword=Yes
    DetachedProgram=autoit3.exe
    Arguments="%systemroot%\System32\presetup.au3"
    AutoLogon=Yes
    AutoLogonCount=1
    OEMSkipRegional=1
    TimeZone=105

[Shell]
    CustomDefaultThemeFile="%WinDir%\Resources\Themes\WURPSDark.theme"
    DefaultStartPanelOff=Yes

[UserData]
    ProductKey=?????-?????-?????-?????-?????
    FullName="Klaas Nekeman"
    OrgName=""
    ComputerName=Boven

[Display]
    BitsPerPel=32
    Xresolution=1280
    YResolution=1024
    Vrefresh=75

[TapiLocation]
    CountryCode=31
    Dialing=Tone

[RegionalSettings]
   Language = 0413
   LanguageGroup = 1
   SystemLocale = 0413
   UserLocale = 0413
   UserLocale_DefaultUser = 0413

[Branding]
    BrandIEUsingUnattended=Yes

[URL]
    Home_Page=http://www.google.nl/

[Proxy]
    Proxy_Enable=0
    Use_Same_Proxy=0

[Identification]
    JoinWorkgroup=Thuis

[Networking]
    InstallDefaultComponents=No

[NetAdapters]
    Adapter1=params.Adapter1

[NetClients]
    MS_MSClient=params.MS_MSClient

[NetServices]
    MS_SERVER=params.MS_SERVER

[NetProtocols]
    MS_TCPIP=params.MS_TCPIP

[params.MS_TCPIP]
    DNS=Yes
    UseDomainNameDevolution=No
    EnableLMHosts=Yes
    AdapterSections=params.MS_TCPIP.Adapter1

[params.MS_TCPIP.Adapter1]
    SpecificTo=Adapter1
    DHCP=Yes
    WINS=No
    NetBIOSOptions=0

cmdlines.txt
code:
1
2
3
4
5
6
7
[COMMANDS]
"setx cdrom -k HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Setup\SourcePath -m"
"RUNonceEx.cmd"
"REGEDIT /S tweaks.reg"
"bootcfg /timeout 5"
"CHKNTFS /T:0"
"rundll32.exe iernonce.dll,RunOnceExProcess"

Tweaks.reg
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
;This will allow you to autologin.
;Replace InsertName value with the Username you want to autologin with.
;Replace InsertPassword value with the password corresponding to the Username specified.
;Logontype set to zero disables the Welcome screen and uses Classic Logon
"DefaultUserName"="Administrator"
"DefaultPassword"="??????????"
"AutoAdminLogon"="1"
"LogonType"=dword:0

Weet iemand trouwens een methode om automatisch in te loggen met een geencrypt wachtwoord?

Wat heb je toch een boel problemen Mr Tweak. Gebruik je wel Windows XP SP2?

[ Voor 11% gewijzigd door Acheron op 14-05-2005 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:04

Theimon

Snapte!?

De unattended XP dvd in mijn ogen:

Software:
- Microsoft .NET Framework
- Sun Java 5.0.3

Tekst:
-Office 2003 (Slechts Word en Excel, rest kan altijd nog)

CD/DVD burn/mount:
-Nero
-Daemon Tools

(Un)Packer en fixer:
-WinRAR
-Quickpar

Mediaplayers:
-Winamp 5.08
-PowerDVD 6
-Quicktime en Real pas binnenhalen als het nodig is en dan de Alternatives

Up/Download:
-Azureus
-Newsbin Pro
-Xnews
-Cerberus FTP server
-FTP Voyager client

Internet/Mail:
-Mozilla Firefox
-Mozilla Thunderbird
-MSN Messenger
-Adobe Acrobat Reader
-mIRC

AntiVirus:
-Kaspersky Personal Pro 4.5

Firewall:
-Sygate Personal Firewall Pro

Anti Spyware:
-Spysweeper
-MS Anti-Spyware Beta
-Spybot S&D

Systeem:
-Diskeeper Pro 9
-Ccleaner
-Everest Home Edition
-Regseeker
-TweakUI

Game:
-Wolfenstein: Enemy Territory (weet nog nie of ie unattended kan :P )

Volgorde beetje afgekeken van hp38guser ;)
edit: TweakUI toegevoegd

[ Voor 3% gewijzigd door Theimon op 15-05-2005 00:28 ]

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hp38guser schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 23:47:
Komt die nog 1 keer:

automatisch inloggen als administrator:

[....]

Weet iemand trouwens een methode om automatisch in te loggen met een geencrypt wachtwoord?

Wat heb je toch een boel problemen Mr Tweak. Gebruik je wel Windows XP SP2?
die error werd veroorzaakt omdat ik in jouw cleanup.cmd had gezien dat jij je aspnet user verwijderd, 1 regel daarna staat de shutdown.exe, die 2 regels heb ik overgenomen. weet niet of jij het inmiddels heb aangepast... ik denk dat die kant en klare framework al een delete asp.net heeft en dat ie daarom een error geeft.

en ja ik gebruik XP+SP2 maar dat is de probleem nie....

ennuh zie jij wel bij de first login dat je runonceex een XPachtige uiterlijk heeft? bij mij ziet ie er klassiek uit :? vind um nie mooi, is er een manier om de XPachtige uiterlijk te forceren tijdens de runonceex?

edit: wacht eens ff? jij zegt nu als "administrator" in te loggen ipv Klaas? ik wil gwoon onder Piet inloggen. dus geld dit voorbeeldje van jou wel voor wat ik nu wil? want toen ik nog zonder gebruikers.cmd werkte kon ik ook idd altijd onder die naam administrator inloggen....
Theimon2 schreef op zaterdag 14 mei 2005 @ 23:57:
De unattended XP dvd in mijn ogen:
Game:
-Wolfenstein: Enemy Territory (weet nog nie of ie unattended kan :P )
OMG :7

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2005 01:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron

Acheron

updatepack.nl

Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 00:25:
ennuh zie jij wel bij de first login dat je runonceex een XPachtige uiterlijk heeft? bij mij ziet ie er klassiek uit :? vind um nie mooi, is er een manier om de XPachtige uiterlijk te forceren tijdens de runonceex?

edit: wacht eens ff? jij zegt nu als "administrator" in te loggen ipv Klaas? ik wil gwoon onder Piet inloggen. dus geld dit voorbeeldje van jou wel voor wat ik nu wil? want toen ik nog zonder gebruikers.cmd werkte kon ik ook idd altijd onder die naam administrator inloggen....
Tijdens de Windows Setup is de Theme service volgens mij uitgeschakeld. Natuurlijk kan je nog wel de kleur van de vensters en het lettertype veranderen vanuit de registry hives. Met die nieuwe methode die ik gebruik om voor de tweede reboot al de RunOnceEx uit te voeren heb ik de Theme service dus nog niet actief. Als je RunOnceEx pas na de tweede reboot voor het inloggen uitvoert kan je wel het thema forceren met de volgende tweak:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
;Show custom theme instead of luna at user logon window
[HKEY_USERS\.DEFAULT\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\ThemeManager]
"WCreatedUser"="1"
"LoadedBefore"="1"
"LMVersion"="103"
"ThemeActive"="1"
"Dllname"=hex(2):25,00,53,00,79,00,73,00,74,00,65,00,6d,00,52,00,6f,00,6f,00,\
  74,00,25,00,5c,00,52,00,65,00,73,00,6f,00,75,00,72,00,63,00,65,00,73,00,5c,\
  00,74,00,68,00,65,00,6d,00,65,00,73,00,5c,00,57,00,55,00,52,00,50,00,53,00,\
  44,00,61,00,72,00,6b,00,5c,00,57,00,55,00,52,00,50,00,53,00,44,00,61,00,72,\
  00,6b,00,2e,00,6d,00,73,00,73,00,74,00,79,00,6c,00,65,00,73,00,00,00
"LastUserLangID"="1043"
"ColorName"="NormalColor"
"SizeName"="NormalSize"

Dllname moet je even in regedit veranderen in je eigen theme en daarna exporteren

[ Voor 8% gewijzigd door Acheron op 15-05-2005 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
De themes voor RunOnceEx werken wel @First Logon.
Afbeeldingslocatie: http://www.laakhaventoren.nl/ben/tmp/1.jpg
Zal ff de tweaks opzoeken die ik daarvoor gebruikt heb, volgens mij is het dezelfde als hp38guser gebruikt, maar zal voor de zekerheid nog even checken.

EDIT:
Dezelfde code als hp38guser idd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
;--- Sets Royale theme as the default theme for every user ---
"WCreatedUser"="1"
"LoadedBefore"="0"
"ThemeActive"="1"
"LastUserLangID"="1033"
"DllName"=hex(2):25,00,53,00,79,00,73,00,74,00,65,00,6d,00,52,00,6f,00,6f,00,\
  74,00,25,00,5c,00,72,00,65,00,73,00,6f,00,75,00,72,00,63,00,65,00,73,00,5c,\
  00,54,00,68,00,65,00,6d,00,65,00,73,00,5c,00,52,00,6f,00,79,00,61,00,6c,00,\
  65,00,5c,00,52,00,6f,00,79,00,61,00,6c,00,65,00,2e,00,6d,00,73,00,73,00,74,\
  00,79,00,6c,00,65,00,73,00,00,00
"SizeName"="NormalSize"

Importeren @cmdlines.txt, dan zou het moeten werken.

[ Voor 60% gewijzigd door Ben.Hahlen op 15-05-2005 13:10 ]

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeforceDDQ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 12:08
Ik heb een hele tijd geleden ook weer eens een schitterende unattended cd gemaakt, maar ik heb 1 probleempje :P Namelijk dat ook IE-core eruit is geript. Nu werkt het allemaal wel heerlijk snel enzo, omdat ik IE-core mis heb ik problemen met sommige apps.

Bijvoorbeeld Steam (van Valve) doet erg vervelend en zo kan ik ook 3d Studio Max niet meer gebruiken omdat ik eerst een license-agreement moet accepteren, welke ik niet te zien krijg zonder IE-core :P

Weet iemand hoe je IE-core weer terug zou kunnen krijgen :P ?

Ik heb zelf ook al geprobeerd te reinstallen maar krijg melding dat er al een nieuwe versie is geinstalleerd, en ook sfc /scannow doet het niet... ?

301SQN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben.Hahlen schreef op zondag 15 mei 2005 @ 13:05:
De themes voor RunOnceEx werken wel @First Logon.
[afbeelding]
Zal ff de tweaks opzoeken die ik daarvoor gebruikt heb, volgens mij is het dezelfde als hp38guser gebruikt, maar zal voor de zekerheid nog even checken.

EDIT:
Dezelfde code als hp38guser idd:

Importeren @cmdlines.txt, dan zou het moeten werken.
deze tweak ziet ietsjes anders uit dan hp38guser gepost heeft in het begin van dit topic, affijn ik heb mijn eigen registersleutel overgenomen uit het register en ben benieuwd of het nu wel werkt. met uitzondering loadedbefore heb ik een nul van gemaakt ipv 1 zoals het in register staat en verder lastuserlangid staat op 1043, ff kijken of ik daarvan een 1033 moet maken

@GFDDQ nee, als je wat stript met nLite en daarna terugwil proppen is dat gwoon niet verstandig, zeker niet als je de IE core eruitsloopt. delete je map i386 (wel eerst winnt.sif eruit halen en ergens anders plaatsen) en doe een nieuwe i386 erin (waarin ook SP2 is verwerkt) en strip dan overnieuw en strip geen rood gekleurde dingen meer.

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2005 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 15:28:
[...]

@GFDDQ nee, als je wat stript met nLite en daarna terugwil proppen is dat gwoon niet verstandig, zeker niet als je de IE core eruitsloopt. delete je map i386 (wel eerst winnt.sif eruit halen en ergens anders plaatsen) en doe een nieuwe i386 erin (waarin ook SP2 is verwerkt) en strip dan overnieuw en strip geen rood gekleurde dingen meer.
Kan dit ook met drivers die ik geintergreerd heb met nlite en niet blijken te werken? Ik snap trouwens niet waarom het niet werkt. Het enige wat ik erbij stop zijn drivers van nforce +beeldschrem zonder raid. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@martie jups, dit is nou een "schone" i386. nLite is er niet aangeweest of zo. zo werk ik ook altijd en laatst had ik ook een probleem met een driver, ik heb het maar weer in winnt.sif op de oempathpnpnogiets gezet.

@Ben.Halen, nee ik krijg nog steeds de klassieke windows als runonxeex wordt uitgevoerd, graag zou ik je regtweaks en whatever willen inzien....

/me edit: nadat runonceex is uitgevoerd krijg ik wel de xpachtige uiterlijk, dus jij moet iets doen voordat runonceex zichtbaar is, iets intensiefs waardoor je 1st boot vertraging oploopt

tot slot, nog steeds die ngen.exe error bij het shutdown activicatie, ik denk dat ik de tijd ruimer moet instellen dan 30 sec.
/me tijd op 60 sec zetten lost het ngen.exe probleem op, maar nu zie ik dat officexp niet wordt geinstalleerd (komt na framework

en die autologin werkt nog altijd niet (dus met een naam inloggen en niet met administrator)

om het helemaal af te maken; tweakUI kan niet worden gevonden zegt configuratiescherm. in start menu is ie nergens te bekennen.... zucht...
/me de tweakUI.msi die ik heb gedownt is niet compleet, de tweakUI.exe zit er niet in, wel de tweak.ini, tweak.cpl, en nog wat bestandjes. wie installeert de TweakUI ook en hoe dan? en hoe komen jullie aan de spullen? op MSN is alleen de exe te downen....

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2005 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Ok, hier komen de, mijns inziens, relevante bestanden waar je wat aan zou hebben:
winnt.sif:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
75
76
77
78
79
80
81
82
83
84
85
86
87
88
89
90
91
92
93
94
95
96
97
98
99
100
101
102
103
104
105
106
107
108
109
110
111
112
113
;SetupMgrTag
[Data]
    AutoPartition=0
    MsDosInitiated="0"
    UnattendedInstall="Yes"
    AutomaticUpdates="Yes"

[Unattended]
    Repartition=No
    UnattendMode=FullUnattended
    OemSkipEula=Yes
    OemPreinstall=Yes
    UnattendSwitch=Yes
    TargetPath=\WINDOWS
    DisableDynamicUpdates=No
    WaitForReboot=No

[GuiUnattended]
    AdminPassword=Wachtwoord
    EncryptedAdminPassword=No
    OEMSkipRegional=1
    TimeZone=110
    OemSkipWelcome=1

[UserData]
    ProductID=XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX-XXXXX
    FullName="Ben Hählen"
    OrgName=""
    ComputerName=BenLaptopTest

[Display]
    BitsPerPel=32
    Xresolution=1152
    YResolution=864
    Vrefresh=60

[Shell]
    CustomDefaultThemeFile = "%WinDir%\Resources\Themes\royale.theme"
    DefaultStartPanelOff=No

[TapiLocation]
    CountryCode=31
    Dialing=Pulse
    AreaCode=070

[RegionalSettings]
    LanguageGroup=10,9,1
    SystemLocale=00000409
    UserLocale=00000413
    InputLocale=0413:00020409

[Branding]

[URL]
    Home_Page=http://www.nu.nl
    Search_Page=http://www.google.com

[Proxy]
    Proxy_Enable=0
    Use_Same_Proxy=1

[Identification]

[Networking]
    InstallDefaultComponents=No

[NetAdapters]
    Adapter1=params.Adapter1

[params.Adapter1]
    INFID=*

[NetClients]
    MS_MSClient=params.MS_MSClient

[NetServices]
    MS_SERVER=params.MS_SERVER

[NetProtocols]
    MS_TCPIP=params.MS_TCPIP

[params.MS_TCPIP]
    DNS=Yes
    UseDomainNameDevolution=No
    EnableLMHosts=Yes
    AdapterSections=params.MS_TCPIP.Adapter1

[params.MS_TCPIP.Adapter1]
    SpecificTo=Adapter1
    DHCP=Yes
    WINS=No
    NetBIOSOptions=0

[Components]
    msmsgs=off
    msnexplr=off
    pinball=off
    accessopt=off
    fax=off
    media_clips=off
    media_utopia=off
    mswordpad=off
    paint=off
    rec=off
    OEAccess=off

[WindowsFirewall]
Profiles = WindowsFirewall.TurnOffFirewall

[WindowsFirewall.TurnOffFirewall]
Mode = 0

cmdlines.txt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
[COMMANDS]
"useraccounts.cmd"
"1_utils.cmd"
"REGEDIT /S 001_app_tweaks.reg"
"REGEDIT /S 002_control_panel_tweaks.reg"
"REGEDIT /S 003_net_tweaks.reg"
"REGEDIT /S 004_other_tweaks.reg"
"REGEDIT /S 005_search_tweaks.reg"
"REGEDIT /S 006_shell_tweaks.reg"
"REGEDIT /S 007_system_tweaks.reg"
"REGEDIT /S 008_mem_tweaks.reg"
"REGEDIT /S 009_logon_tweaks.reg"
"REGEDIT /S 010_console_tweaks.reg"

useraccounts.cmd:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
cmdow @ /HID
@echo off
net user Ben password /add
net localgroup Administrators Ben /add
net accounts /maxpwage:unlimited
REGEDIT /S autologon.reg

EXIT

autologon.reg:
code:
1
2
3
4
5
6

"DefaultUserName"="Ben"
"DefaultPassword"="password"
"AutoAdminLogon"="1"

006_shell_tweaks.reg:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
"WCreatedUser"="1"
"LoadedBefore"="0"
"ThemeActive"="1"
"LastUserLangID"="1033"
"SizeName"="NormalSize"

;--- Sets mousepointer to 3d White ---
[HKEY_CURRENT_USER\Control Panel\Cursors]
@="3D-White"
"Scheme Source"=dword:00000002
"Arrow"=hex(2):25,00,53,00,59,00,53,00,54,00,45,00,4d,00,52,00,4f,00,4f,00,54,\
  00,25,00,5c,00,43,00,75,00,72,00,73,00,6f,00,72,00,73,00,5c,00,33,00,64,00,\
  77,00,61,00,72,00,72,00,6f,00,2e,00,63,00,75,00,72,00,00,00
"AppStarting"=hex(2):25,00,53,00,59,00,53,00,54,00,45,00,4d,00,52,00,4f,00,4f,\
  00,54,00,25,00,5c,00,43,00,75,00,72,00,73,00,6f,00,72,00,73,00,5c,00,61,00,\
  70,00,70,00,73,00,74,00,61,00,72,00,33,00,2e,00,61,00,6e,00,69,00,00,00
"Wait"=hex(2):25,00,53,00,59,00,53,00,54,00,45,00,4d,00,52,00,4f,00,4f,00,54,\
  00,25,00,5c,00,43,00,75,00,72,00,73,00,6f,00,72,00,73,00,5c,00,68,00,6f,00,\
  75,00,72,00,67,00,6c,00,61,00,33,00,2e,00,61,00,6e,00,69,00,00,00
"Crosshair"=hex(2):25,00,53,00,59,00,53,00,54,00,45,00,4d,00,52,00,4f,00,4f,00,\
  54,00,25,00,5c,00,43,00,75,00,72,00,73,00,6f,00,72,00,73,00,5c,00,63,00,72,\
  00,6f,00,73,00,73,00,2e,00,63,00,75,00,72,00,00,00
"No"=hex(2):25,00,53,00,59,00,53,00,54,00,45,00,4d,00,52,00,4f,00,4f,00,54,00,\
  25,00,5c,00,43,00,75,00,72,00,73,00,6f,00,72,00,73,00,5c,00,33,00,64,00,77,\
  00,6e,00,6f,00,2e,00,63,00,75,00,72,00,00,00
"SizeNS"=hex(2):25,00,53,00,59,00,53,00,54,00,45,00,4d,00,52,00,4f,00,4f,00,54,\
  77,00,6e,00,73,00,2e,00,63,00,75,00,72,00,00,00
"SizeWE"=hex(2):25,00,53,00,59,00,53,00,54,00,45,00,4d,00,52,00,4f,00,4f,00,54,\
  77,00,77,00,65,00,2e,00,63,00,75,00,72,00,00,00
"SizeNWSE"=hex(2):25,00,53,00,59,00,53,00,54,00,45,00,4d,00,52,00,4f,00,4f,00,\
  54,00,25,00,5c,00,43,00,75,00,72,00,73,00,6f,00,72,00,73,00,5c,00,33,00,64,\
  00,77,00,6e,00,77,00,73,00,65,00,2e,00,63,00,75,00,72,00,00,00
"SizeNESW"=hex(2):25,00,53,00,59,00,53,00,54,00,45,00,4d,00,52,00,4f,00,4f,00,\
  00,77,00,6e,00,65,00,73,00,77,00,2e,00,63,00,75,00,72,00,00,00
"SizeAll"=hex(2):25,00,53,00,59,00,53,00,54,00,45,00,4d,00,52,00,4f,00,4f,00,\
  00,77,00,6d,00,6f,00,76,00,65,00,2e,00,63,00,75,00,72,00,00,00

hivedef.inf:
code:
1
2
3
4
5
6
7
[AddReg]
;--- Set Default Theme All Users ---
HKCU,"Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Themes","InstallTheme",,"%SystemRoot%\Resources\Themes\royale.theme"
HKCU,"Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Themes","InstallVisualStyle",,"%SystemRoot%\Resources\Themes\royale\Royale.msstyles"
;--- Windows Media Player 10 ---
HKCU,"SOFTWARE\Microsoft\MediaPlayer\Preferences","AcceptedPrivacyStatement",0x00010003,1
;--- "Default" Entries ---

Ik denk dat het die code in de hivedef.inf het is die het em doet.
Ik hoop dat het je helpt. Mocht je nog andere bestanden willen zien, roep het maar :).

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2005 @ 16:57:
om het helemaal af te maken; tweakUI kan niet worden gevonden zegt configuratiescherm. in start menu is ie nergens te bekennen.... zucht...
/me de tweakUI.msi die ik heb gedownt is niet compleet, de tweakUI.exe zit er niet in, wel de tweak.ini, tweak.cpl, en nog wat bestandjes. wie installeert de TweakUI ook en hoe dan? en hoe komen jullie aan de spullen? op MSN is alleen de exe te downen....
De TweakUI.msi kan je hier vandaan halen.
Ik installeer em "gewoon" met de /qb switch.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ok. jouw tweakUI.msi werkt goed, de logon blijft problemen geven, ik ben gaan graven in de register naar die key en wat zie ik? alleen de defaultusername staat er nog, de defaultpassword is pleite en de autoadminlogon staat op nul ipv 1.

ik heb deze login tweak dit keer 2 keer uitlaten voeren, tijdens T12 en aan het einde van runonceex en dat helpt allemaal niet. hoe kan dit?

als ik dan handmatig de regkeys add dan werkt het wel goed...

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2005 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
post anders ff de relevante bestanden, kan er momenteel verder ook niks op bedenken...
Werkte die hive-def entry wel voor de runonce-ex trouwens?

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
zelfs dat werkte niet... relevante bestanden heb ik al gepost een paar postjes eerder... jij mag ook zeggen wat je wilt zien.

[rml]Mr TweaK in "[ XP] Unattended Install CD Deel 3 (was: ..."[/rml]

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2005 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
misschien is het een idee om in je gebruikers.cmd voor de "EXIT" een "PAUSE" in te voegen, misschien zie je dan of ie ergens een foutmelding geeft.

EDIT: ga momenteel zelf even testen zonder de entries in de hivedef.inf om te kijken of m'n runonceex dan ook nog in de royale-theme is.

EDIT2: Zojuist getest. De entries in hivedef.inf zijn niet nodig.
Welke theme gebruik jij Mr Tweak?
Heb je de theme-entries in de winnt.sif staan?
code:
1
2
3
[Shell]
    DefaultStartPanelOff=No

Deze dus?

[ Voor 75% gewijzigd door Ben.Hahlen op 15-05-2005 22:51 ]

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben.Hahlen schreef op zondag 15 mei 2005 @ 21:43:
misschien is het een idee om in je gebruikers.cmd voor de "EXIT" een "PAUSE" in te voegen, misschien zie je dan of ie ergens een foutmelding geeft.

EDIT: ga momenteel zelf even testen zonder de entries in de hivedef.inf om te kijken of m'n runonceex dan ook nog in de royale-theme is.

EDIT2: Zojuist getest. De entries in hivedef.inf zijn niet nodig.
Welke theme gebruik jij Mr Tweak?
Heb je de theme-entries in de winnt.sif staan?
code:
1
2
3
[Shell]
    DefaultStartPanelOff=No

Deze dus?
fijn dat je meezoekt, ik heb alle regtweaks weggedaan behalve de logintweak. ik heb ook alle appz weggelaten in runonceex om zeker van te zijn dat 1 van de programmas geen stoorzender is. en nog altijd moet ik me wachtwoord opgeven.

ja deze theme gebruik ik op de login, en die defaultstartpaneloff gebruik ik niet, wat is dat? zeker klassieke startmenu of zo? ff voor de duidelijkheid, die theme doet het uitstekend, hij doet het alleen pas als runonceex klaar is... snap je?

ik ga nu met een nieuwe schone i386 verder.... (net zo lang door blijven gaan met uitkleden van me dvd totdat de probleem verdwijnt)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2005 23:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Ik snap wat je bedoelt, net klaar met testen.
Bij mij is het dus de 006_shell_tweaks.reg die ervoor zorgt dat ik het Royale Theme tijdens RunOnceEx heb.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
"WCreatedUser"="1"
"LoadedBefore"="0"
"ThemeActive"="1"
"LastUserLangID"="1033"
"SizeName"="NormalSize"

Dat stukje dus.
Misschien kan je het proberen met de bovenstaande code?

Het enige wat ik momenteel nog kan bedenken is misschien omdat ik de "klassieke" Logon gebruik
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
"AutoRestartShell"=dword:00000001
"PowerdownAfterShutdown"="0"
"ShutdownWithoutLogon"="0"
"SfcQuota"=dword:ffffffff
"allocatecdroms"="0"
"allocatedasd"="0"
"allocatefloppies"="0"
"cachedlogonscount"="10"
"forceunlocklogon"=dword:00000000
"passwordexpirywarning"=dword:0000000e
"scremoveoption"="0"
"AllowMultipleTSSessions"=dword:00000001
"UIHost"=hex(2):6c,00,6f,00,67,00,6f,00,6e,00,75,00,69,00,2e,00,65,00,78,00,65,\
  00,00,00
"LogonType"=dword:00000000
"DebugServerCommand"="no"
"SFCDisable"=dword:00000000
"WinStationsDisabled"="0"
"HibernationPreviouslyEnabled"=dword:00000001
"ShowLogonOptions"=dword:00000000
"Key"=hex:50,23,07,01
"LogonPrompt"="Enter your username and password to logon to %COMPUTERNAME%."
"Welcome"="%COMPUTERNAME%"
"DisableCAD"=dword:00000000
"EnableQuickReboot"="0"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\system]
"dontdisplaylastusername"=dword:00000000
"legalnoticecaption"=""
"legalnoticetext"=""
"shutdownwithoutlogon"=dword:00000001
"undockwithoutlogon"=dword:00000001
"verbosestatus"=dword:00000001

ik ga ondertussen een test zonder classic-logon draaien.

DefaultStartPanelOff=No is idd om er voor te zorgen dat je het "nieuwe" startmenu hebt. Als je die op Yes zet, krijg je het "klassieke" start-menu.

Zou je ook je cmdlines.txt kunnen posten?

EDIT:
Meer een cosmetische ingreep, algemene opmerking:
Je kan het grafische gedeelte van de setup ook op hogere resoluties uitvoeren.
Om dit te doen voeg je de volgende code toe in je hivesys.inf, na het [AddReg] gebeuren:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
[AddReg]
;
; -- Change Resolution to 1024x768@32 during setup.
;
HKLM,"SYSTEM\CurrentControlSet\Services\VgaSave\Device0","DefaultSettings.BitsPerPel",0x00010001,32
HKLM,"SYSTEM\CurrentControlSet\Services\VgaSave\Device0","DefaultSettings.XResolution",0x00010001,1024
HKLM,"SYSTEM\CurrentControlSet\Services\VgaSave\Device0","DefaultSettings.YResolution",0x00010001,768
HKLM,"SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Video\{23A77BF7-ED96-40EC-AF06-9B1F4867732A}\0000","DefaultSettings.BitsPerPel",0x00010001,32
HKLM,"SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Video\{23A77BF7-ED96-40EC-AF06-9B1F4867732A}\0000","DefaultSettings.XResolution",0x00010001,1024
HKLM,"SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Video\{23A77BF7-ED96-40EC-AF06-9B1F4867732A}\0000","DefaultSettings.YResolution",0x00010001,768
;
; --"standard" keys from here again
;

Volledige beschrijving is hier te vinden.

[ Voor 31% gewijzigd door Ben.Hahlen op 16-05-2005 00:28 ]

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een schone i386 in me dvd gedaan (dus alle shit zoals tour, screensavers whatever zitten er weer in) en raad eens? autologin werkt nu wel naar behoren.

wat wel hetzelfde gebleven is is de uiterlijk tijdens runonceex. ik snap je zinnetje "misschien omdat ik de "klassieke" Logon gebruik" niet. wil je nou zeggen dat jij dus geen royaltheme gebruikt tijdens je firstlogon?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2005 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
"Klassieke" Logon was het ook niet. Met de "Klassieke" logon bedoel ik zo'n schermpje dat je bij Windows 2000 ziet, dus niet dat je alle users onder elkaar ziet met het plaatje erbij.
Tijdens first-logon gebruik ik wel de Royale theme.
Ik blijf erbij dat ik de Royale tijdens RunOnceEx heb omdat ik die shell_tweaks draai @cmdlines.txt.
Anders weet ik ook niet hoe ik er aan kom.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik snap maar niet waarom mijn xp cd MET drivers telkens weer fout gaat. Eerst had ik het geprobeerd met NLite maar daar kreeg ik telkens een crash bij de eerste keer opstarten nadat XP geinstalleerd was. Daarna heb ik het op de Winnt.sif manier gedaan maar daar liep hij ook steds vast, nu tijdens de installatie op 19 minuten?

WINNT.SIF
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
48
49
50
51
52
53
54
55
56
57
58
59
60
61
62
63
64
65
66
67
68
69
70
71
72
73
74
;
; Generated by nLite 0.99.9 beta
;

[Data]
    Autopartition = 0
    FloppyLess = 1
    MsDosInitiated = 0
    UnattendedInstall = Yes

[Unattended]
    UnattendMode = FullUnattended
    UnattendSwitch = Yes
    OemPreinstall = Yes
    OemSkipEula = Yes
    FileSystem = *
    WaitForReboot = No
    NoWaitAfterTextMode = 1
    NoWaitAfterGUIMode = 1
    TargetPath = Windows
        OemPnPDriversPath="Drivers\000_SMBus;Drivers\001_MemCtl;
Drivers\002_GART;Drivers\003_IDE;Drivers\004_Ethernet;
Drivers\005_AudioDrv;Drivers\006_Display"

[SystemFileProtection]
    SFCQuota = 1

[GuiUnattended]
    AutoLogon = Yes
    AdminPassword = *
    TimeZone = 110
    OEMSkipRegional = 1
    OemSkipWelcome = 1

[Shell]
CustomDefaultThemeFile = "%WinDir%\Resources\Themes\Royale.theme"

[Branding]

[URL]
    Home_Page=http://www.google.nl

[Components]
     msmsgs=off

[UserData]
    ProductKey = "######################"
    ComputerName = PC
    FullName = *

[TapiLocation]
    CountryCode=31

[RegionalSettings]
Language = 0413
LanguageGroup = 1
SystemLocale = 0413
UserLocale = 0413
UserLocale_DefaultUser = 0413

[Networking]

[Identification]
    JoinWorkgroup = Werkgroep

[GuiRunOnce]
    %systemdrive%\install\main_batch.cmd
    %systemdrive%\install\applications.cmd
    %systemdrive%\cleanup.cmd

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2005 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
T19 is de minuut waarbij startmenu wordt opgebouwd. T18 is het register opbouwen. weet niet of je er wat aan hebt...

iig moet je net zoals ik werken, eerst alle applicaties niet laten installeren, is het probleem nog niet weg? dan alle regtweaks eruit laten, is het nog niet weg enzovoorts.

ik ben zelf al zo ver dat ik nu weet dat die autologinprobleem niets te maken heeft met hp38guser pakketje of met SP2. verder heeft nlite me dvd weer eens vernield omdat hij tcpip.sys of zo niet kon bewerken... weer overnieuw beginnen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Weet iemand of je Xpize & nLite door elkaar kan gebruiken?
Ik verwijder behoorlijk wat dingen met nLite, maar heeft dat nog effect op Xpize?
Zo ja, weet iemand hoe het dan wel moet? Eerst I386 Xpizen, en dan nLite erover? :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 15:43:
T19 is de minuut waarbij startmenu wordt opgebouwd. T18 is het register opbouwen. weet niet of je er wat aan hebt...

iig moet je net zoals ik werken, eerst alle applicaties niet laten installeren, is het probleem nog niet weg? dan alle regtweaks eruit laten, is het nog niet weg enzovoorts.

ik ben zelf al zo ver dat ik nu weet dat die autologinprobleem niets te maken heeft met hp38guser pakketje of met SP2. verder heeft nlite me dvd weer eens vernield omdat hij tcpip.sys of zo niet kon bewerken... weer overnieuw beginnen :(
Hmm nou ja vreemd. Dij tcpip.sys heb ik ook wel eens gehad. Allees weer opnieuw doen (iso maken enzo en toen was de fout weg. Nlite heeft wel vaker dat soort problemen bij mij veroorzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Ik gebruik dus absoluut geen nLite zeg maar, mede omdat er van die "vage" problemen ontstaan, gebeurt mij nog net iets te vaak.
Is het trouwens nog gelukt met die RunOnceEx theme Mr Tweak?
Post anders nog even je cmdlines.txt (of heb ik die weer ergens gemist...? :S)

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
mjah ik vind net een topic over die tcpip.sys error op MSFN. het komt erop neer dat ene timo de patch heeft laten verouderen en dat nuhi deze nu helemaal moet gaan herschrijven (waar hij duidelijk niet blij mee was). dus gebruik die tcpip.sys hack niet mensjes totdat deze officieel gefixd is.

tot slot, nee ik blijf die klassiek runonceex houden.pas als ik windows betreed krijg ik me xpachtige uiterlijkheid maar dan wordt het afgesloten door shutdown.exe (want alle appz zijn tijdelijk eruit bij mijn dvdtje.)

Hier zie je voorbeeldje van toen ik mijn appz nog had en hoe me runonxeex eruit zag.

code:
1
2
3
4
CMDLINES.TXT
[COMMANDS]
"gebruikers.cmd"
"RunOnceEx.cmd"

ik denk zelf persoonlijk dat jij iets hebt waardoor XP al wordt gestart, iets veel eisends of intensiefs of misschien is je pc gwoon sloom :P

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2005 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Het enige veeleisende bij mij zou het kopiëren van de FF-folders kunnen zijn en een Centrino 1.7Ghz met 1024MB RAM is niet bepaald sloom :P.
Anyhow, gooi in je cmdlines.txt ""REGEDIT /S theme.reg" met in de theme.reg de volgende code:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
"WCreatedUser"="1"
"LoadedBefore"="0"
"ThemeActive"="1"
"LastUserLangID"="1033"
"SizeName"="NormalSize"

Dat zou moeten werken voor de logon. Zo niet, dan post ik hier mijn hele shell-tweaks.reg, kan je het daarmee proberen :P.
Die "DllName" verwijst bij mij overigens naar "%SystemRoot%\resources\Themes\Royale\Royale.msstyles".
Misschien ook nog wel handig om te weten.
Je gebruikers.cmd werkte nu wel toch?

[ Voor 15% gewijzigd door Ben.Hahlen op 16-05-2005 17:30 ]

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben.Hahlen schreef op maandag 16 mei 2005 @ 17:28:
Je gebruikers.cmd werkte nu wel toch?
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2005 @ 00:34:
ik heb een schone i386 in me dvd gedaan (dus alle shit zoals tour, screensavers whatever zitten er weer in) en raad eens? autologin werkt nu wel naar behoren.
en verder vind ik 1,7 Ghz niet zo snel nee (ook niet te langzaam hoor), kep zelf 2,8 Ghz. je kent dat wel, spelletjes waar je pc eigenlijk wat te traag voor is wordt je moeilijker geraakt omdat je de kogels letterlijk ziet aankomen, met een snelle pc moet je ineens je uiterste best doen om niet dood te gaan. het zou kunnen dat me pc zo snel verwerkt dat ik de klassieke logon nog kan zien, snap je :P ?
Die "DllName" verwijst bij mij overigens naar "%SystemRoot%\resources\Themes\Royale\Royale.msstyles".
dat wist ik al, ik had het gezien in mijn register en vroeg me al af waarom hp38guser en jij met hexcodes werkten, toen ik ging exporteren was ineens dat adresje foetsie en was er hexcodes ervoor in plaats gekomen snapte ik al hoe de vork in de steel zat.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2005 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Centrino 1,7 en (ik gok) P4 2,8 ontloopt elkaar niet zoveel hoor (heb ik mij laten vertellen).
Spelletjes lopen best goed op deze laptop (oa icm een Radeon 9700 Pro 128MB :)).
Verder is het natuurlijk een redelijk b*llsh*t verhaal wat je ophangt :P (voornamelijk dat laatste stuk).

Ontopic: Verder wilde ik alleen ff een bevestiging hebben of de gebruikers.cmd nog steeds werkte :P.
Je kan in de theme.reg ook nog de code plaatsen voor de klassieke logon, daar zie je als het goed is gelijk of het gewerkt heeft of niet.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
"AutoRestartShell"=dword:00000001
"PowerdownAfterShutdown"="0"
"ShutdownWithoutLogon"="0"
"SfcQuota"=dword:ffffffff
"allocatecdroms"="0"
"allocatedasd"="0"
"allocatefloppies"="0"
"cachedlogonscount"="10"
"forceunlocklogon"=dword:00000000
"passwordexpirywarning"=dword:0000000e
"scremoveoption"="0"
"AllowMultipleTSSessions"=dword:00000001
"UIHost"=hex(2):6c,00,6f,00,67,00,6f,00,6e,00,75,00,69,00,2e,00,65,00,78,00,65,\
  00,00,00
"LogonType"=dword:00000000
"DebugServerCommand"="no"
"SFCDisable"=dword:00000000
"WinStationsDisabled"="0"
"HibernationPreviouslyEnabled"=dword:00000001
"ShowLogonOptions"=dword:00000000
"Key"=hex:50,23,07,01
"LogonPrompt"="Enter your username and password to logon to %COMPUTERNAME%."
"Welcome"="%COMPUTERNAME%"
"DisableCAD"=dword:00000000
"EnableQuickReboot"="0"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\policies\system]
"dontdisplaylastusername"=dword:00000000
"legalnoticecaption"=""
"legalnoticetext"=""
"shutdownwithoutlogon"=dword:00000001
"undockwithoutlogon"=dword:00000001
"verbosestatus"=dword:00000001

Die code dus.

Laat nog ff weten hoe het allemaal uitpakt ;).

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben.Hahlen schreef op maandag 16 mei 2005 @ 17:56:
Centrino 1,7 en (ik gok) P4 2,8 ontloopt elkaar niet zoveel hoor (heb ik mij laten vertellen).
Spelletjes lopen best goed op deze laptop (oa icm een Radeon 9700 Pro 128MB :)).
Verder is het natuurlijk een redelijk b*llsh*t verhaal wat je ophangt :P (voornamelijk dat laatste stuk).

Je kan in de theme.reg ook nog de code plaatsen voor de klassieke logon, daar zie je als het goed is gelijk of het gewerkt heeft of niet.
ohw? zijn ze ongeveer even snel? kep geen verstand van centrinos, richte me alleen ff puur op de Ghzen. en ik had het niet over spelletjes op JOUW pc maar dat spelletjes op een tragere pc soms makkelijkerder uitspeelbaarder zijn dan op een snelle pc (eigen ervaring). ik heb zelf btw ook een radeon 9700.

Ontopic: die klassieke logon... je had het over "die zoals in win 2000" maar serieus, ik weet niet hoe dat eruit zou moeten zien en hoe je er zou moeten komen middels unattended dvdtje....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-05-2005 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Klassieke logon ziet er zo uit.
Het enige vervelende daarvan is, is dat ie geen "global variables" pakt zoals "%computername%" e.d.

[ Voor 42% gewijzigd door Ben.Hahlen op 16-05-2005 18:33 . Reden: typegeblek ]

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben.Hahlen schreef op maandag 16 mei 2005 @ 18:31:
Klassieke logon ziet er zo uit.
Het enige vervelende daarvan is, is dat ie geen "global variables" pakt zoals "%computername%" e.d.
aha... nou die gebruik ik niet, en raad eens :*) eindelijk zie ik die prachtige XP uiterlijkje in de shutdown.exe wat hiervoor niet zo was. en de autologin doet het nog steeds goed, na het inbouwen van hp38guser pakketje en het strippen van de dvd.

dank u _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlindWillie
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-12-2022
Ook ik heb maar eens een unattended installatie CD gemaakt. In principe doet ie nu alles wat ik wel. Nu nog de laatste kleinigheidjes eruit. Voor de volgende punten heb ik nog geen oplossing gevonden:

* Wijzigen van de locatie van Outlook.pst (b.v. naar D:\Mail).
Ik weet dat je zelf de .pst file kunt verplaatsen; bij de eerstvolgende keer dat je Outlook start, vraagt Outlook dan waar de .pst file staat. Maar ik zou dit (uiteraard) liever van te voren willen instellen. Je zou zeggen dat dit via een registry setting te regelen moet zijn, maar ik heb hier nergens iets over kunnen vinden.

* Indexering uitzetten.
OK, eenvoudig genoeg: zorg ervoor dat de indexing service niet start. Maar als ik dan de eigenschappen van C:\ opvraag zie ik dat daar Indexing nog wel aan staat. Heeft dit nog consequenties? Of mag ik dat gewoon negeren, aangezien de indexing service toch niet draait?

* MSN Messenger autostart uitzetten.
Ja, ik weet van PreventAutoRun, maar elke keer dat je MSN Messenger start, zet ie zelf weer een opstart regel in HKLCU\...\Run, behalve als je onder Tools, Options, General "Automatically run Messenger when I log on to Windows" uitzet. Dat moet dus handmatig. Kan dat ook via een registry setting?

Ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
In omgekeerde volgorde:
MSN Messenger Autostart uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11

;--- MSN Messenger Settings: ---
; -- Do not automatically start, no MSN Today --
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\MSNMessenger]
"AppSettings"=hex:22,00,02,00

;--- Do not run user program automatically ---
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
; -- MSN Messenger --
"MsnMsgr"=-

Dat in een .reg bestand, uitvoeren na de install van MSN.

Indexering uitzetten:
Ik denk dat je dat gewoon kan negeren, maar dat weet ik niet zeker, moet iemand maar over oordelen die daar wat meer verstand van heeft ;).

Locatie van Outlook.pst:
Ik neem aan dat je met een "Unattended.mst" (of iets in die trant) werkt?
Je kan tijdens het creëren van dat bestand aangeven of de settings van Office ook meegeïnstalleerd moeten worden.
Je moet wel eerst zo'n settings bestand maken (Save My Settings Wizard van Office). Hierin wordt ook de locatie van je Outlookbestand meegenomen.

Een snelle search door het register heeft bij mij iig niks opgeleverd, dus ik denk dat het moet zoals hierboven (gedeeltelijk) beschreven.

Succes ermee verder en als er nog vragen zijn, schroom niet ;).

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kun je printerdrivers ook meeinstalleren op deze manier?
code:
1
2
OemPnPDriversPath="Drivers\000_SMBus;Drivers\001_MemCtl;Drivers\002_GART;Drivers\003_IDE;Drivers\004_Ethernet;Drivers\005_AudioDrv;Drivers\006_Display;Drivers\007_Printers"

Of moet dat op een later tijdstip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 15:14:
Kun je printerdrivers ook meeinstalleren op deze manier?
code:
1
2
OemPnPDriversPath="Drivers\000_SMBus;Drivers\001_MemCtl;Drivers\002_GART;Drivers\003_IDE;Drivers\004_Ethernet;Drivers\005_AudioDrv;Drivers\006_Display;Drivers\007_Printers"

Of moet dat op een later tijdstip?
Normaal gezien kan je alle apparaten unattended installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Ik denk van wel, mits je printer tijdens de install al is aangesloten, denk ik, tenminste.
Zo niet, dan moet je even in deze post de drie links bekijken, en het verhaal wat daar verder onder staat (onder andere de post van Bashrat).

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlindWillie
Hmm...nog een kleinigheidje. Met de nieuwe "Alternate mode" van Messenger Plus dacht ik: 'mooi, weer een startup'. Maar ook dit krijg ik niet automatisch geinstalleerd (als ik het met de hand instel werkt het prima). Ik dacht dat de volgende registry settings voldoende moesten zijn:

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run]
"MessengerPlus3"=-

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows]
"AppInit_DLLs"="MsgPlusLoader.dll"

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Patchou\MsgPlus2]
"DispHookError"=dword:00000001
"ForceGlobalHook"=dword:00000000
"HookMode"=dword:00000002

Maar helaas...geen Plus tab in MSN Messenger. Maar misschien gebeurt er onder water wel meer dan het wijzigen van een paar registry settings, zodra je Alternate mode kiest. Kwenie. Iemand een idee?

En over de locatie van de .pst-file van Outlook: goede tip om de Save My Settings Wizard van Office te gebruiken. Maar: ik zou dit liever wat flexibeler hebben, zo van: eerst Office installeren en daarna evt. bepaalde essentiele locaties aanpassen. Hmmm....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit lukt:

code:
1
2
REG ADD %KEY%\031 /VE /D "Messenger Plus" /f
REG ADD %KEY%\031 /V 1 /D "%CDROM%\Software\MSNPlus\MSNPlus.exe /SilentInstallNoSponsor" /f

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlindWillie
Dat wist ik. Maar het "probleem" dat ik wil oplossen is dat Messenger Plus bij het laden van Windows automatisch wordt gestart. Met de laatste versie van MsgPlus is dat mogelijk door middel van de "Alternate mode". Kun je instellen onder "Miscellaneus". En ook dat zou ik graag unattended willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

BlindWillie schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 13:52:
* Wijzigen van de locatie van Outlook.pst (b.v. naar D:\Mail).
Ik weet dat je zelf de .pst file kunt verplaatsen; bij de eerstvolgende keer dat je Outlook start, vraagt Outlook dan waar de .pst file staat. Maar ik zou dit (uiteraard) liever van te voren willen instellen. Je zou zeggen dat dit via een registry setting te regelen moet zijn, maar ik heb hier nergens iets over kunnen vinden.
Office Resource Kit heeft Group Policy Templates waar jouw vraag in staat :)

code:
1
2
3
4

[HKEY_CURRENT_USER\Software\Policies\Microsoft\Office\10.0\Outlook]
"ForcePSTPath"="D:\\mail"

Je PST komt dan in d:\mail te staan.

(Office 10.0 == OfficeXP)

[ Voor 4% gewijzigd door alt-92 op 17-05-2005 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Game-Freak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-09 13:11
Ik zou graag een unattended Win MCE (Mediacenter) willen maken, heeft iemand dit al geprobeerd misschien?

Zou dit gewoon hetzelfde werken als met een WinXP? (die heb ik al gemaakt nl.)

[ Voor 29% gewijzigd door Game-Freak op 17-05-2005 19:17 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Game-Freak schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 19:15:
Ik zou graag een unattended Win MCE (Mediacenter) willen maken, heeft iemand dit al geprobeerd misschien?

Zou dit gewoon hetzelfde werken als met een WinXP? (die heb ik al gemaakt nl.)
Unattended install is normaal gezien om een enkele cd op verschillende pc's binnen een bedrijf te kunnen installeren, ik vermoed dat deze optie voor MCE niet ingebouwd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
Verwijderd schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 21:02:
[...]
Unattended install is normaal gezien om een enkele cd op verschillende pc's binnen een bedrijf te kunnen installeren, ik vermoed dat deze optie voor MCE niet ingebouwd is.
Ik denk dat het wel voor MCE is ingebouwd.
Correct me if I'm wrong, maar is MCE niet gewoon XP met een "extra programma" er op? (Heeeeel simplistisch gezegd)

Het is natuurlijk makkelijk te testen:
Rip je MCE-cd, gooi een winnt.sif in je I386-map, maak de ISO, en testen maar (in VMWare of VirtualPC).

[ Voor 17% gewijzigd door Ben.Hahlen op 17-05-2005 21:19 ]

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Of gemakkelijker: Kijk of je deploy.cab vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wizzkiddy
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Is er misschien ook zo'n RVMUpdatePack voor een Engelse XP, want ik zag op het forum dat hij alleen voor NL is, en niet voor andere talen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ben.Hahlen
De RyanVM update packs zijn van origine Engels..., hp38guser heeft ze 'alleen' vertaald.
http://ryanvm.msfn.org, kan je alles vinden.

Blog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even een klein , waarschijnlijk simpel vraagje. Ik heb ooit eens mappen gemaakt in start, program files. Maar hoe maak ik standaard mappen in bijv de C:\Program Files? dus bijv C:\Program Files\Games of C:\Program Files\Systemtools. Moet dat op deze manier: E:\$OEM$\$Progs\Games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
klopt helemaal.... zie voor een beter voorbeeld op deze pagina zie je een plaatje met structuur...

http://users.pandora.be/espetado/xpstreamp09.htm

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2005 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke het is helemaal gelukt nu. Alle drivers (nforce en Display) werken op 1 na jammer genoeg. De ethernetdriver moet ik toch nog handmatig instellen. Nforcedrivers hebben meerdere mappen met inf's in de ethternetmap. zoals dit: Nvidia\Ethernet\PreNRM\WinXP. Nu heb ik die map PreNRm/WinXP gewoon in de ethernetmap geplaatst zodat er geen mappen meer inzitten. Dit heeft blijkbaar niet gewerkt.
code:
1
2
3
4
Drivers\002_GART;Drivers\003_IDE;
Drivers\004_Ethernet;Drivers\005_AudioDrv;Drivers\006_Display"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 14:22:
Oke het is helemaal gelukt nu. Alle drivers (nforce en Display) werken op 1 na jammer genoeg. De ethernetdriver moet ik toch nog handmatig instellen. Nforcedrivers hebben meerdere mappen met inf's in de ethternetmap. zoals dit: Nvidia\Ethernet\PreNRM\WinXP. Nu heb ik die map PreNRm/WinXP gewoon in de ethernetmap geplaatst zodat er geen mappen meer inzitten. Dit heeft blijkbaar niet gewerkt.
code:
1
2
3
4
Drivers\002_GART;Drivers\003_IDE;
Drivers\004_Ethernet;Drivers\005_AudioDrv;Drivers\006_Display"
daar heb ik een klein truukje voor om te zien of windows het vindt. je gaat het ethernet apparaat laten bijwerken in systeembeheer, dan selecteer je dat je zelf wilt zoeken, dan selecteer je die ene map en kijk je of windows daar bruikbare INF in vind. zo ja dan verplaats je die map naar een aparte map en kijk je nog eens of windows daar mee uit de voeten kan (je kan desnoods je ethernet uninstalleren)

zo vond ik ook uit dat ik een map en diens submap moest bewaren om mijn 3com ethernet te kunnen installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm hij vindt inderdaad niets in ethernet zelf. Ik moet de PreNRM/WinXP map hebben.

Nog wat anders. Hoe zorg je ervoor dat wanneer je een nieuw teksbestand maakt hij die opslaat zonder dat je persé .txt erachte moet zetten? Bijv rechtermuisknop op bureaublad, nieuw, tekstdocument. Geef je daar een naam aan dan Moet je er .txt achterzetten. Kan dat ook standaard anders? dus gewoon zonder dat .txt?

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 18-05-2005 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2005 @ 13:15:
omdat wij de dvd/cd mee willen kunnen nemen naar klanten is een netwerkinstallatie niet handig.

plus staat het ook in de titel (Install CD) dus je zou niet verbaasd mogen zijn...

maar idd weinig netwerkinstalleerders hier...
Een netwerkbeheerder hier :w

Ik heb een unattended installation gemaakt die kan opstarten met 1 floppy (of bootable cd met floppy emulator). Die installeerd Windows XP + SP2, Office 2003 met alle updates geslipstreamed.

De opstartdiskette heb ik gemaakt met ModBOOT, die ik zelf ook weer gemod heb (bat bestanden in cab files aanpassen om hem "volledig automatisch" te laten inloggen op het bedrijfsnetwerk). Zodra hij dan opgestart is laad hij autoexec.net altijd, hierin draai ik het volgende:
code:
1
2
3
net use z: \\install-server\unattended$
z:
start.bat

Ik verander de CD dus nooit, de wijzegingen doe ik op file nivo op het netwerk. En dat begint bij start.bat, en loopt over in een Wizzard * die ik gemaakt heb met QuickBasic.

* Stappenplan Wizzard in het klein:
1. De wizzard start op
2. Je typed de computernaam in
3. Hij kijkt of in z:\session\%computernaam%\active.ses bestaat, zoja de inhoud overeenkomt met een van de stappen binnen de wizzard
4. Geef een menu met een keuze die uitgevoerd moet worden, de volgende keuze (voor na de herstart) schrijf je weg naar active.ses.
5. Maar een batchfile met acties als:
code:
1
2
3
gdisk 1 /del /all
gdisk 1 /cre /pri /sz:20000 /for /q
gdisk 1 /r

En voer die uit NA je wizzard.exe file.

Mocht hij vanaf stap 3 geredirect worden naar een andere stap, dan direct doorgaan bij het goeie, dus bijvoorbeeld de Windows setup starten NADAT hij geherstart is, omdat hij nog weet waar hij mee bezig was.

Kent iemand een tooltje voor DOS waarmee ik de copyeerstatus kan zien? Dit dus als alternatief voor COPY / XCOPY, want daarmee zie je niet hoever hij is met copyeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 23:16:
Hmm hij vindt inderdaad niets in ethernet zelf. Ik moet de PreNRM/WinXP map hebben.

Nog wat anders. Hoe zorg je ervoor dat wanneer je een nieuw teksbestand maakt hij die opslaat zonder dat je persé .txt erachte moet zetten? Bijv rechtermuisknop op bureaublad, nieuw, tekstdocument. Geef je daar een naam aan dan Moet je er .txt achterzetten. Kan dat ook standaard anders? dus gewoon zonder dat .txt?
dan zou je hide known extensions moeten doen, en dan kan je geen enkele extensie meer zien. weet niet of dat is wat je wilt, zo ja dan kan ik je wel helpen, zo nee dan weet ik het ook niet, ik ben het nu eigenlijk gewend om in 1 ruk door te tikken en .txt erachter te zetten... (in het begin moest ik er ook aan wennen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRealRenzel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-10 21:58

DaRealRenzel

Overtuigd Dipsomaan

Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 00:55:
[...]

Een netwerkbeheerder hier :w

........
Al ooit eens van RIS tesamen met AD Software GPO's gehoord ?

Heb je niet eens meer een Boot Flop / CD nodig.

Nothing is a problem once you've debugged the code

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 02:46:
[...]

dan zou je hide known extensions moeten doen, en dan kan je geen enkele extensie meer zien. weet niet of dat is wat je wilt, zo ja dan kan ik je wel helpen, zo nee dan weet ik het ook niet, ik ben het nu eigenlijk gewend om in 1 ruk door te tikken en .txt erachter te zetten... (in het begin moest ik er ook aan wennen)
Oke nee laat dan maar zitten. Dan tik ik wel door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-10 13:24

Jimbolino

troep.com

Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 00:55:
[...]
Kent iemand een tooltje voor DOS waarmee ik de copyeerstatus kan zien? Dit dus als alternatief voor COPY / XCOPY, want daarmee zie je niet hoever hij is met copyeren.
http://www.google.com/search?q=copy+progress+dos

Waarom gebruik je niet gewoon RIS, deze doet alles wat je hier beschrijft. De volgende dingen gebruik ik, en kun je zowel automatisch als handmatig uit laten voeren:
- Inloggen op server
- Computernaam kiezen
- HDD partitioneren

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Na de XP installatie gebruik ik WPI om dingen te installeren. Ook de diverse drivers van ATI/Omega/nVidia. Maar ik krijg dat zeer irritante berichtje over WHQL. Ook als ik watchdriversigningpolicy start (dubbelklik) krijg ik dit. Is er een manier behalve een auto-it scriptje om dit op te lossen?

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
fsfikke schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 18:01:
Na de XP installatie gebruik ik WPI om dingen te installeren. Ook de diverse drivers van ATI/Omega/nVidia. Maar ik krijg dat zeer irritante berichtje over WHQL. Ook als ik watchdriversigningpolicy start (dubbelklik) krijg ik dit. Is er een manier behalve een auto-it scriptje om dit op te lossen?
ik kan wel alles gaan uittikken maar dat heeft onze zuiderbuur Espetado al gedaan voor ons. zie deze url http://users.pandora.be/espetado/xpstreamp07.htm en lees hem goed en helemaal door, daar staat echt alles heel goed uitgelegd met betrekking tot WHQL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 00:32:
[...]

ik kan wel alles gaan uittikken maar dat heeft onze zuiderbuur Espetado al gedaan voor ons. zie deze url http://users.pandora.be/espetado/xpstreamp07.htm en lees hem goed en helemaal door, daar staat echt alles heel goed uitgelegd met betrekking tot WHQL.
Ok maar ik wou eigelijk dat hele driverpakket installeren met WPI. Dus als een applicatie en daar zeurt ie de hele tijd om de handtekening. Maar eigelijk is er ook niet veel tegen de OemPnPDriversPath manier :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
heb je wel gecontroleerd of de driver (welk is het eigenlijk en waarvoor?) WHQL gecertificeerd is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 01:37:
heb je wel gecontroleerd of de driver (welk is het eigenlijk en waarvoor?) WHQL gecertificeerd is?
Het gaat om de Omega drivers voor ATI kaarten en de laatste versie van de forceware drivers, die laatste is volgens mij een beta dus daar kan ik misschien beter een final driver voor downloaden. Deze zijn allebij niet WHQL gecertificeerd.

[ Voor 7% gewijzigd door fsfikke op 21-05-2005 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
fsfikke schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 11:16:
Het gaat om de Omega drivers voor ATI kaarten en de laatste versie van de forceware drivers, die laatste is volgens mij een beta dus daar kan ik misschien beter een final driver voor downloaden. Deze zijn allebij niet WHQL gecertificeerd.
Ben lichtelijk verbaasd dat Omega nog steeds bestaat, heb er nooit meer aan gedacht sinds Ati hun drivers elke maand weer updaten en veel dingen fiksen.

wat je Nvidiadriver betreft, dat dacht ik wel dat je daarvan de beta had (had ik vroeger ook en dan helpt de winnt.sif niet hiertegen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Verwijderd schreef op zaterdag 21 mei 2005 @ 14:47:
[...]

Ben lichtelijk verbaasd dat Omega nog steeds bestaat, heb er nooit meer aan gedacht sinds Ati hun drivers elke maand weer updaten en veel dingen fiksen.

wat je Nvidiadriver betreft, dat dacht ik wel dat je daarvan de beta had (had ik vroeger ook en dan helpt de winnt.sif niet hiertegen)
Ja, zoveel verschil merk ik met die Omega drivers toch niet dus ik zal gewoon de standaard Catalyst drivers gebruiken en een final versie van de nVidia drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Nou keb 1 zeer goede reden om Omega drivers te gebruiken: voor laptops!
Ik heb een HP laptop met een 9600 erin... als ik de drivers van HP voor deze kaart gebruik wordt mn systeem super instabiel... De nieuwste drivers op de site van ATI kan ik niet gebruiken aangezien die niet geschikt zijn voor de Mobile serie.
De Omega drivers werken wel goed, feilloos, en veel beter up to date dat de HP drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

DaRealRenzel schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 03:01:
Al ooit eens van RIS tesamen met AD Software GPO's gehoord ?
offtopic:
Leuk als je geen AD hebt, nics die geen PXE doen, oudere hardware, of (wat vaker voorkomt) onvoldoende resources als diskspace ivm. je ris partitie, of een 2e server.

Ik hou zelf ook mijn unattended netwerkinstall-met-flop uptodate, maar als het ff kan inderdaad liever RIS.
Het voordeel van een netwerk install is natuurlijk dat ik die \windist share gewoon op m'n lapdoos kan houden + dat ik met een USB stick met flop emu zelfs zonder CD, PXE nic of flopdrive een install kan doen.

[ Voor 20% gewijzigd door alt-92 op 22-05-2005 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Okee, beetje stomme vraag, maar ben vanaf scratch opnieuw begonnen met een UWCD, maar ik ben iets vergeten.

Moet ik Firefox installeren vóór de codecs, Java & Flash, of erna?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06:04

Theimon

Snapte!?

anandus schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 13:41:
Okee, beetje stomme vraag, maar ben vanaf scratch opnieuw begonnen met een UWCD, maar ik ben iets vergeten.

Erna.

Edit: hmmm...dacht toch echt ergens gelezen te hebben dat het erna moest. Never mind :O

[ Voor 16% gewijzigd door Theimon op 25-05-2005 23:46 ]

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Firefox eerst daarna Flash, shockwave, java en evt. Adobe reader.
Voor codecs maakt het niet uit... die hebben geen effect op (streams in) Firefox, alleen op je mediaplayer.
Alleen de genoemde items plaatsen namelijk een plugin in je Firefox mapje.
Wat je ook kan doen is bij je FF installatie deze plugins al toevoegen...

Zie deze post met alle info erg duidelijk uitgelegd over Firefox en aangepast default profile unattended: [rml]Jazco2nd in "[ XP] Unattended Install CD Deel 3 (was: ..."[/rml]

Ik ben vandaag na 2 maanden mn CD aant updaten.. ff nieuwe Nlited windows maken.. maar het gaat mis!

@HP38user:
Ik heb een probleem met RVMUpPck4-05NL.cab, zodra Nlite deze gaat integreren krijg ik 2 of 3 dezelfde errors, alleen verwijzen ze naar een ander bestand:
De eerste is deze:
Afbeeldingslocatie: http://img81.echo.cx/img81/9362/error6va.jpg

Daarna gaat Nlite wel verder... maar denk niet dat het goed is...
Heb een originele WINXP+SP2 nl CD gebruikt met Nlite 0.99.9

[ Voor 9% gewijzigd door Jazco2nd op 25-05-2005 01:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
anandus schreef op dinsdag 24 mei 2005 @ 13:41:

wat Jacco2nd zegt is de juiste meest logische antwoord.

offtopic:
vlot het al met je topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-10 13:24

Jimbolino

troep.com

BackSlash32 schreef op zondag 22 mei 2005 @ 18:48:
[...]
Leuk als je geen AD hebt, nics die geen PXE doen, oudere hardware, of (wat vaker voorkomt) onvoldoende resources als diskspace ivm. je ris partitie, of een 2e server.
Je nics hoeven geen PXE te hebben, met ris-diskette kun je 90% van alle 3com en intel nics laten booten.
Ris hoeft ook geen eigen partitie te hebben, hij mag alleen niet op C: staan, maar als je een server hebt met alleen een C: drive, dan moet je je toch eens afvragen of je partitie indeling wel goed is.
Verder is ruimtegebrek zoiezo geen reden: mijn i386 map is 676mb, maar windows beweert dat ie maar 59mb op de schijf is. Mijn totale Remoteinstall map is 3,21gb (1,45 gb op schijf)
En als ik me niet vergis is AD ook nergens voor nodig. (weet het niet zeker)

[ Voor 16% gewijzigd door Jimbolino op 25-05-2005 02:23 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Jazco2nd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 01:36:
Firefox eerst daarna Flash, shockwave, java en evt. Adobe reader.
Voor codecs maakt het niet uit... die hebben geen effect op (streams in) Firefox, alleen op je mediaplayer.
Alleen de genoemde items plaatsen namelijk een plugin in je Firefox mapje.
Wat je ook kan doen is bij je FF installatie deze plugins al toevoegen...

Zie deze post met alle info erg duidelijk uitgelegd over Firefox en aangepast default profile unattended: [rml]Jazco2nd in "[ XP] Unattended Install CD Deel 3 (was: ..."[/rml]
Thanks, maar ik wil FF 'normaal' installeren :)
Ik ben vandaag na 2 maanden mn CD aant updaten.. ff nieuwe Nlited windows maken.. maar het gaat mis!

@HP38user:
Ik heb een probleem met RVMUpPck4-05NL.cab, zodra Nlite deze gaat integreren krijg ik 2 of 3 dezelfde errors, alleen verwijzen ze naar een ander bestand:
De eerste is deze:
[afbeelding]

Daarna gaat Nlite wel verder... maar denk niet dat het goed is...
Heb een originele WINXP+SP2 nl CD gebruikt met Nlite 0.99.9
Is een bekend probleem (als het hetzelfde is :P)
Er blijven een aantal bestanden van WinXP op Read-Only staan, en de RyanVM-update gaat dan niet lekker.
Wat je moet doen is vlak voordat je zover bent in Nlite even alle Read-Only attributes van de i386-map afhalen :)

Moet wel zeggen dat dit bestand niet bekend voorkomt als een van de read-only bestanden, eigenlijk...

Overigens, ik probeer Firefox normaal te installeren (zonder profiles, etc.)
Alleen hij pakt mijn extensies compleet niet :(
Een syntax-fout of iets anders? (durfde te zweren dat het zo klopte :P )
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
REG ADD %KEY%\070 /VE /D "Firefox" /f
REG ADD %KEY%\070 /V 1 /D "%PP%\FF\FF.exe -ms" /f

REG ADD %KEY%\071 /VE /D "Firefox Extensions" /f
REG ADD %KEY%\071 /v 1 /d "\"%PROGRAMFILES%\Mozilla Firefox\firefox.exe\" -install-global-extension %PP%\Install\FF\XPI\1.xpi" /f
REG ADD %KEY%\071 /v 2 /d "\"%PROGRAMFILES%\Mozilla Firefox\firefox.exe\" -install-global-extension %PP%\Install\FF\XPI\2.xpi" /f
REG ADD %KEY%\071 /v 3 /d "\"%PROGRAMFILES%\Mozilla Firefox\firefox.exe\" -install-global-extension %PP%\Install\FF\XPI\3.xpi" /f
REG ADD %KEY%\071 /v 4 /d "\"%PROGRAMFILES%\Mozilla Firefox\firefox.exe\" -install-global-extension %PP%\Install\FF\XPI\4.xpi" /f
REG ADD %KEY%\071 /v 5 /d "\"%PROGRAMFILES%\Mozilla Firefox\firefox.exe\" -install-global-extension %PP%\Install\FF\XPI\5.xpi" /f
REG ADD %KEY%\071 /v 6 /d "\"%PROGRAMFILES%\Mozilla Firefox\firefox.exe\" -install-global-extension %PP%\Install\FF\XPI\6.xpi" /f
REG ADD %KEY%\071 /v 7 /d "\"%PROGRAMFILES%\Mozilla Firefox\firefox.exe\" -install-global-extension %PP%\Install\FF\XPI\7.xpi" /f
REG ADD %KEY%\071 /v 8 /d "\"%PROGRAMFILES%\Mozilla Firefox\firefox.exe\" -install-global-extension %PP%\Install\FF\XPI\8.xpi" /f
REG ADD %KEY%\071 /v 9 /d "\"%PROGRAMFILES%\Mozilla Firefox\firefox.exe\" -install-global-extension %PP%\Install\FF\XPI\9.xpi" /f
REG ADD %KEY%\071 /v 10 /d "\"%PROGRAMFILES%\Mozilla Firefox\firefox.exe\" -install-global-extension %PP%\Install\FF\XPI\10.xpi" /f
REG ADD %KEY%\071 /v 11 /d "\"%PROGRAMFILES%\Mozilla Firefox\firefox.exe\" -install-global-extension %PP%\Install\FF\XPI\11.xpi" /f
REG ADD %KEY%\071 /v 12 /d "\"%PROGRAMFILES%\Mozilla Firefox\firefox.exe\" -install-global-extension %PP%\Install\FF\XPI\12.xpi" /f
REG ADD %KEY%\071 /v 13 /d "\"%PROGRAMFILES%\Mozilla Firefox\firefox.exe\" -install-global-extension %PP%\Install\FF\XPI\13.xpi" /f
REG ADD %KEY%\071 /v 14 /d "\"%PROGRAMFILES%\Mozilla Firefox\firefox.exe\" -install-global-extension %PP%\Install\FF\XPI\14.xpi" /f
REG ADD %KEY%\071 /v 15 /d "\"%PROGRAMFILES%\Mozilla Firefox\firefox.exe\" -install-global-extension %PP%\Install\FF\XPI\15.xpi" /f
REG ADD %KEY%\071 /v 16 /d "\"%PROGRAMFILES%\Mozilla Firefox\firefox.exe\" -install-global-extension %PP%\Install\FF\XPI\16.xpi" /f

[ Voor 7% gewijzigd door anandus op 25-05-2005 08:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
anandus schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 08:11:
Is een bekend probleem (als het hetzelfde is :P)
Er blijven een aantal bestanden van WinXP op Read-Only staan, en de RyanVM-update gaat dan niet lekker.
Wat je moet doen is vlak voordat je zover bent in Nlite even alle Read-Only attributes van de i386-map afhalen :)

Moet wel zeggen dat dit bestand niet bekend voorkomt als een van de read-only bestanden, eigenlijk...
Ik dacht dat dit probleem was opgelost...

Ik dacht trouwens dat de switches voor firefox zo waren:
ff.exe -ms -ira
Bij jou mis ik -ira.
Keb zelf nooit extensions unattended geinstalleerd, zitten bij mij in default profile zodat iedereen van ze kan genieten, maar ik begrijp dat dat niet hoeft.
ik zie geen syntaxfoutjes...

Ohh probeer het anders eens zo:

code:
1
REG ADD %KEY%\050 /V 2 /D  "for %%i in *.xpi do \"%PROGRAMFILES%\Mozilla Firefox\firefox.exe\" -install-global-extension \"%CDDRIVE%\Applications\Firefox\xpi\%%i.xpi\""/f

[ Voor 88% gewijzigd door Jazco2nd op 25-05-2005 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Jazco2nd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 12:21:
[...]

Ik dacht dat dit probleem was opgelost...

Ik dacht trouwens dat de switches voor firefox zo waren:
ff.exe -ms -ira
Bij jou mis ik -ira.
Dat ira heb ik nooit gezien, wat doet dat dan? :)

En misschien heb ik de oplossing van die extensions. Er moet een profile aangemaakt worden, like so:
code:
1
REG ADD %KEY%\070 /V 2 /D "\"%PROGRAMFILES%\Mozilla\Firefox\firefox.exe\" -CreateProfile default "%USERPROFILE%\Mozilla\Firefox\Profiles" /f

Althans, dat hoop ik.

Nu aan het testen.
Zeer vermoeiend trouwens, om telkens in Virtual PC eerst Windows te moeten installeren en daarna pas alle andere prut.

Kan je niet een soort foto maken van vlak ná de Win-installatie ofzo? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
uhm, als je alleen Firefox wil testen kun je het gewoon verwijderen (Software verwijderen), de map Mozilla Firefox in Program Files verwijderen, dezelfde map ook in Application Data (Documents & Settings\ACCOUNTNAAM\..) verwijderen... is je systeem weer schoon..
vervolgens kun je het opnieuw proberen...
dit topic op msfn heeft misschien meer info voor jouw extensies: http://www.msfn.org/board...irefox%20extensions&st=30

keb verder geen idee wat die switches pcies doen... maar in voor zover ik weet worden ze in alle firefox guides gebruikt..

EDIT: je kan natuurlijk een ghost image maken... is in een kwartier/20min opnieuw erop gezet...

[ Voor 43% gewijzigd door Jazco2nd op 25-05-2005 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Jazco2nd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 13:22:
uhm, als je alleen Firefox wil testen kun je het gewoon verwijderen (Software verwijderen), de map Mozilla Firefox in Program Files verwijderen, dezelfde map ook in Application Data (Documents & Settings\ACCOUNTNAAM\..) verwijderen... is je systeem weer schoon..
vervolgens kun je het opnieuw proberen...
Ja, helaas bedoel ik voor de gehele RunOnceEx.
EDIT: je kan natuurlijk een ghost image maken... is in een kwartier/20min opnieuw erop gezet...
Maar op zich kan idd een image ook.
Alleen XP installeren op Virtual PC, daarvan image maken, en telkens 'los' RunOncEx uitproberen?
Werkt dat? Dat zou relaxed zijn :D
dit topic op msfn heeft misschien meer info voor jouw extensies: http://www.msfn.org/board...irefox%20extensions&st=30
Denk het wel, aangezien de een-na-laatste post van mij is ;) :P

Thnx for the help :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazco2nd
Whuaa dat had ik niet eens gezien joh.

kweenie pcies of een image maken in virtualpc zelf zo makkelijk gaat... maar anders ff op een pc installeren... zonder Runonceex dus en dan de image maken..
Runonceexen en als het mislukt is gewoon opnieuw de image erop.

ik kan me nog herinneren dat ik errug veel uren en nachten heb besteed aan het perfectioneren van mn RunOnceEx... pff... gelukkig had ik 1 laptop en 1 pc, testte gewoon steeds op de laptop... maarja moestie wel heel windows weer installen... je leert wel veel tijdens het verbeteren van je RunOnceEx.

btw ik weet niet of ik dit al eens had gepost, vast niet.

Het is mogelijk om een WindowsXP te maken waar Windows Media Player geheel uitgesloopt is, dus ook de old player/codecs.
Vervolgens kun je tóch met je favo player aan de slag, gewoon alle audio en video formaten afspelen. Plus je hebt de mooie WMP10 knopjes bij Windows Media streams in je favo browser.

WMP geheel verwijderd, WM video afspelen in andere speler, met support voor WM streaming in browsers
en hier is de thread.

[ Voor 4% gewijzigd door Jazco2nd op 25-05-2005 15:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien heel dom vraagje. Maar hoe kan ik aangepaste thema's toevoegen. Ik weet dat dit kan met bijvoorbeeld StyleXP maar volgens mij (wat ik hier op het forum lees) kan het ook zonder. Maar waar kan ik bijvoorbeeld thema's downloaden die eindigen op *.theme? Ik heb wel wat gevonden maar dat zijn er gewoon waar ze een beetje leuk met de kleurtjes spelen. Ik wil echt een XP thema maar dan wat andere kleuren. Liefst zonder gebruik te maken van StyleXP of iets anders.

Ik lees hier bijvoorbeeld wat over Nblue?? waar komt deze vandaan?

Bedankt!

Maurice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Zet ze in de map "$OEM$\$$\Resources" in winnt.sif zet je dan bijvoorbeeld:
code:
1
2
[Shell]

De themes vinden kan ik je niet echt bij helpen :) (Je kan dat Royale theme van de microsoft downloaden, als je dat bestand wil installen extract die het theme en geeft dan de melding dat het alleen voor tablet pc's is (of MCE oid). Gewoon copyen van de map waar ie tijdelijk staat en dan heb je 'em :Y) )

[ Voor 45% gewijzigd door fsfikke op 25-05-2005 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 25 mei 2005 @ 22:08:
Misschien heel dom vraagje. Maar hoe kan ik aangepaste thema's toevoegen. Ik weet dat dit kan met bijvoorbeeld StyleXP maar volgens mij (wat ik hier op het forum lees) kan het ook zonder. Maar waar kan ik bijvoorbeeld thema's downloaden die eindigen op *.theme? Ik heb wel wat gevonden maar dat zijn er gewoon waar ze een beetje leuk met de kleurtjes spelen. Ik wil echt een XP thema maar dan wat andere kleuren. Liefst zonder gebruik te maken van StyleXP of iets anders.

Ik lees hier bijvoorbeeld wat over Nblue?? waar komt deze vandaan?

Bedankt!

Maurice
ik raad je oa http://www.lightstar1.com/download.php aan. daar zit geen spyware in de themepakketjes zoals op www.xptheme.org. ik sta er garant voor en kom daar regelmatig.

Edit: op de lightstar krijg je een exe en die exe pakt dan automatisch uit en zet je gekozen theme dan in je windows/recources/themes map. je kopieert de inhoud daarvan naar je unattended cd in $$/recources/themes.

dan doe je met Nlite aanvinken installeer UXTHEME.DLL of je doet het handmatig tijdens setup unattended installeren. iig is hier zat over te vinden, ff googlen dus of op mijn signature rondsnuffelen.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2005 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 00:22:
[...]

ik raad je oa http://www.lightstar1.com/download.php aan. daar zit geen spyware in de themepakketjes zoals op www.xptheme.org. ik sta er garant voor en kom daar regelmatig.

Edit: op de lightstar krijg je een exe en die exe pakt dan automatisch uit en zet je gekozen theme dan in je windows/recources/themes map. je kopieert de inhoud daarvan naar je unattended cd in $$/recources/themes.

dan doe je met Nlite aanvinken installeer UXTHEME.DLL of je doet het handmatig tijdens setup unattended installeren. iig is hier zat over te vinden, ff googlen dus of op mijn signature rondsnuffelen.
Het is dat de link het op dit moment niet doet maar verder bedankt voor de opmerking. Ik vroeg hier twee weken terug ook al eens naar maar kreeg toen geen antwoord.Zodra die link werkt lijkt het me het antwoord waar ik naar opzoek was. Bedankt dus _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 02:18:
Het is dat de link het op dit moment niet doet maar verder bedankt voor de opmerking. Ik vroeg hier twee weken terug ook al eens naar maar kreeg toen geen antwoord.Zodra die link werkt lijkt het me het antwoord waar ik naar opzoek was. Bedankt dus _/-\o_
over welk van de 3 linkjes heb je het? www.lightstar1.com dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 10:28:
[...]

over welk van de 3 linkjes heb je het? www.lightstar1.com dan?
Ja die ja. Ik zie nu dat die andere het ook wel doet. Was dus tijdelijk probleem. Maar dit was dus inderdaad datgene wat ik zocht. Thanks _/-\o_
Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.