Lekker late reactie, maar goedVerwijderd schreef op 20 oktober 2004 @ 10:51:
[...]
A ) We praten over 35.000 terreinwagens op zo'n 6.500.000 auto's in totaal in NL, dat is 0,5%: niet significant dus! Het kan wel een rage zijn, maar gezien de prijzen van dit soort auto's hoef je niet bang te zijn dat er over een paar jaar 500.000 rondrijden. Voor je gevoel rijden er misschien wel meer rond, maar dat is puur omdat ze meer opvallen.
B ) Veiligheid voor de bestuurder is beter, voor de aangereden persoon minder, maar hoe ernstig is dit? gezien het kleine aandeel van terreinwagens in het verkeer zal het wel meevallen denk ik. Milieu is ook geen argument, plezier vliegreizen verbied je ook niet, net zo min als bestuurders van normale auto's die 75.000km per jaar rijden en ga zo maar door.
C ) Als je afstand houdt kun je de borden wel lezen, da's dus een pluspunt: bumperkleven wordt minder.
D ) jaloers? foute vooroordelen?
A ik wist niet dat het zo weinig auto's waren, maar het feit dat ik en met mij (blijkens dit topic en het news) veel mensen zich er aan storen geeft de aard wel al aan, zeker omdat er niet veel van die bakken zijn.
B Waarom mag in godsnaam de bestuurder minder graag doodgaan dan de aangeredene ??? Typische Ego-centrische mening dunkt mij..
Plezier vliegreizen verbied je niet omdat er geen SUV-vliegtuigen zijn... vliegtuigen zijn vliegtuigen en een logisch milieubewuster alternatief is er niet om snel en eenvoudig naar je vakantie-bestemming te gaan. (Neemt overigins niet weg dat ik hoop dat er een hoop gedaan wordt aan die CO2-kanonnen)
C Als jij voor de grap eens achter zo'n ding gaat rijden in een klein studenten-autotje dan merk je vanzelf wel hoe 'goed' je de borden kan lezen
D Jaloers? Ik zal heus niet ontkennen dat zo'n kar mij buitengewoon comfortabel lijkt rijden en dat er een bepaalde status aan verbonden is.. Punt alleen is dat je met een SUV het rijplezier van anderen ontneemt, alsmede hun veiligheid en het milieu extra belast. Dit terwijl met andere luxe-wagens dit niet zo hoeft te zijn (denk bv aan een luxe Jaguar/Mercedes/Audi/Woteffer).
Vooroordelen? Nee, ik rij auto, dus klets niet. Ik wil niet zeggen dat ik al eeuwen tienduizenden kilometers rondrij (rij nu 2,5 jaar auto) maar in die tijd heb ik heel wat mafs meegemaakt.. en ik herken verdomd veel van de hiergenoemde "vooroordelen".
mag er dus gewoon in, die is maar 184 breed en 4,64 lang.