+1 Terabyte opslag zelfbouw

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 3.290 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
the_virus schreef op maandag 12 juni 2006 @ 18:54:
met 24 schijven denk ik niet dat je een embeetje of 100 per sec. niet echt merkt... 8)7
Performance is meer dan STR.

BTW: nieuws: Fujitsu demonstreert 8TB array in pc-behuizing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-10-2008

Youri Carma

Hoe kom ik van Tweakerz af?

webfreakz.nl schreef op maandag 12 juni 2006 @ 17:30:
[...]

Uhm, wat probeer je nu te melden? :|
Het thema is +1 Terabyte....dacht ik tenminste?

Dit is duidelijk een geval van +1 Terabyte :)

Het is leuk om even het extreem van wat met de huidige techniek nu +1 Terabyte mogelijk is weer te geven.

Vond het zelf wel interessant.

[ Voor 24% gewijzigd door Youri Carma op 12-06-2006 21:42 ]

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webfreakz.nl
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21-08 15:56

webfreakz.nl

el-nul-zet-é-er

Youri Carma schreef op maandag 12 juni 2006 @ 21:40:
[...]

Het thema is +1 Terabyte....dacht ik tenminste?

Dit is duidelijk een geval van +1 Terabyte :)

Het is leuk om even het extreem van wat met de huidige techniek nu +1 Terabyte mogelijk is weer te geven.

Vond het zelf wel interessant.
Mja dat snap ik, maar: 1)Dat artikel staat op de frontpage --> veel mensen lezen het 2) Het stamt al uit Maart? 3) Ons aller Femme heeft het geschreven én het gaat over storage :)

"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Youri Carma
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-10-2008

Youri Carma

Hoe kom ik van Tweakerz af?

Ook in combinatie met een 750GB schijf?

Ok maar als iets al geschreven is en je kan niet iets naar voren halen dat blijft er van een topic niet zo veel meer over. Ik vond de gedachte van 4x 24 SATAII op PCI-E aansluitingen in combinatie met de 750 GB wel erg leuk.

Ik zeg niet dat ik het zelf verzonnen heb. PCI-E in dit gebeuren is wel uniek omdat de gehele server wereld nog conesrvatief op de PCI-X 2.0 zit.

Dit is een nieuwe ontwikkeling PCI-E controllers die het best waard is om zo nu en dan naar voren te halen. Het hele PCI-E gebeuren is zeer traag op gang gekomen en nu pas zijn er PCI-E controllers op de markt gekomen en dan nog mondjesmaat.

Draai zelf nu Terrabyte 1+ in de vorm van 4x WD3200KS in Raid-0 op de interne nForce Sata II controller van de A8N-SLI Deluxe 260 MB/s max. (zelf gemeten met memtest). Of had ik dat al gezegd?

Hoe het ook zij een opmerking van iemand heeft iets al gezegd is niet relevant temeer daar ik daar de gedachtensprong van de 750GB aan toevoegd heb wat voor mij een interessante gedachte leek maar dat is dus blijkbaar niet voor iedereen das jammer maar wel over heen te komen.

Bovendien heb ik zelf nog op het punt gestaan om mijn +1 Terabyte (Waar ik al eerder over geschreven heb) te realiseren met de RocketRaid 2310 uit ellende met de Maxtors met de nForce.
[rml][ Advies]De Highpoint RocketRAID 2310[/rml]

Maar hier is ook al eerder over geschreven.

Dus wat jij met je commentaar precies wil bereiken is mij geheel niet duidelijk?

Er zal vast ook wel iemand ergens ooit gezegd hebben dat je niets naar voren mag halen waar een ander ooit iets over geschreven heeft. :9

Bovendien zie ik de laatse tijd meer van dit soort, in mijn ogen, kinderachtige reacties als iemand een link aanhaalt die door een ander al eerder geplaatst is. Ik zelf doe altijd de creditz van die persoon erbij als dank voor het vinden van de info. Soms word dat vergeten en raken mensen gelijk in de war....be Cool 8) het is al zo heet.

Dat iemand een stukje schrijft over de NEW van Cbit Hanover of zoiets vind ik heel fijn.
Dat wil niet zeggen dat ik geen plaatjes van de Cbit mag laten zien. Plaatjes zijn leuk en illustratief. Daarom juist heb ik het plaatje ven Tweakerbuddy gebruikt TNX _/-\o_ "Ons aller Femme"(Klinkt een beetje incestueus) and "Praise the Lord".

Are You Happy Pappy Now?

Oh, ja geen flauwekul gewoon RAID-0.....72 Terrabyte of zoiets :+

[ Voor 34% gewijzigd door Youri Carma op 21-06-2006 08:47 ]

Has Balls

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heej ik zit met een klein probleempje..

Ben nu zelf ook bezig met een design voor een allround server (web/data/mail/etc...) met een opslag van 0,5 TB om mee te beginnen en om later op te schroeven tot over de 1 terabyte.

specs:
Kast:
1x Antec TX1050B + de bijgeleverde voeding

Mobo
1x Asus A8N-SLI SE *

Proc
1xAMD Opteron Dual Core, 165

Mem
2xDane Elec 1024MB

Raid
1xHighpoint Rocket Raid 2320 ( 8 poorts sata PCI-E 4x)

Hdd OS
1xWD740 10K

Hdd data
3x WD Caviar SE 16 250Gb (raid 5)

* dit is alleen het probleem...

Dit mobo heeft geen VGA en helaas maar 1 PCI-E 4x slot, weet iemand of er een bord bestaat dat uberhaubt 2 PCI-E 4x sloten heeft en het liefst ook nog met onboard VGA voor niet al te veel geld.

Waarom nu 2 PCI-E sloten? dit zodat ik het later eventueel nog kan uitbrijden met een 2e kaart

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2006 02:22 . Reden: mierenneukers tevreden stellen... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 01:57:
Heej ik zit met een klein probleempje..

Ben nu zelf ook bezig met een design voor een allround server (web/data/mail/etc...) met een opslag van 0,5TB om mee te beginnen en om later op te schroeven tot over de 1 terabyte.

specs:
Kast:
1x Antec TX1050B + de bijgeleverde voeding

Mobo
1x Asus A8N-SLI SE *

Proc
1xAMD Opteron Dual Core, 165

Mem
2xDane Elec 1024MB

Raid
1xHighpoint Rocket Raid 2320 ( 8 poorts sata PCI-E 4x)

Hdd OS
1xWD740 10K

Hdd data
3x WD Caviar SE 16 250Gb (raid 5)

* dit is alleen het probleem...

Dit mobo heeft geen VGA en helaas maar 1 PCI-E 4x slot, weet iemand of er een bord bestaat dat uberhaubt 2 PCI-E 4x sloten heeft en het liefst ook nog met onboard VGA voor niet al te veel geld.

Waarom nu 2 PCI-E sloten? dit zodat ik het later eventueel nog kan uitbreiden met een 2e kaart
Sorry maar je mag ook wel iets meer aandacht besteden aan je posts, het stikt echt van de fouten.

Maargoed, het feit dat er maar één 4x slot is, is toch niet zo'n punt? Het lijkt me dat je zo'n kaart ook prima in het extra x16 slot kwijt kunt, het is tenslotte een SLI bordje en dat extra slot heb je niet nodig voor video.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MadMarky schreef op maandag 24 juli 2006 @ 02:11:
[...]
Maargoed, het feit dat er maar één 4x slot is, is toch niet zo'n punt? Het lijkt me dat je zo'n kaart ook prima in het extra x16 slot kwijt kunt, het is tenslotte een SLI bordje en dat extra slot heb je niet nodig voor video.
Maar gaat de BIOS niet flippen dan ivm de PEG Link??
Had ergens gelezen dat op een SLI mobo in de 16x connectoren niet iets anders kon dan een grafische kaart ivm dat de BIOS moeilijk ging lopen doen (nog op zoek naar de bron ervan)

offtopic: hopelijk nu geen type-fouten

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2006 02:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben aan het shoppen voor een nieuwe pc, de voeding die ik uitgekozen heb heeft maar 4 aansluitingen voor SATA, is er een mogelijkheid om een converter op een andere aansluiting van die voeding te zetten om meer SATA schijven te gebruiken of is dat niet mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elm0
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-09 06:36
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 08:37:
Ik ben aan het shoppen voor een nieuwe pc, de voeding die ik uitgekozen heb heeft maar 4 aansluitingen voor SATA, is er een mogelijkheid om een converter op een andere aansluiting van die voeding te zetten om meer SATA schijven te gebruiken of is dat niet mogelijk?
ja dit is mogelijk, er zijn kaarten te koop die je op een PCI slot kun plaatsen, waarmee je de S-ATA slots kunt uitbreiden met 2, echter; deze kaarten zijn best wel prijzig (~60€).

edit: je voeding geeft niet aan hoeveel S-ATA schijven je kunt gebruiken, dat doet je mobo, als je bedoeld dat je voeding te weinig stroom uitgangen heeft, dan kan je dit gewoon verhelpen door een paar molex spillters te kopen (voeding stekkers)

[ Voor 19% gewijzigd door Elm0 op 24-07-2006 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17-08 00:38

John2B

I Love RAID5..!!

Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 02:30:
[...]
Maar gaat de BIOS niet flippen dan ivm de PEG Link??
Had ergens gelezen dat op een SLI mobo in de 16x connectoren niet iets anders kon dan een grafische kaart ivm dat de BIOS moeilijk ging lopen doen (nog op zoek naar de bron ervan)

offtopic: hopelijk nu geen type-fouten
Dat is een oud probleem wat de BIOS fabrikant midden 2005 al heeft opgelost, dus tegenwoordig geen probleem meer.

Dus lekker een 1 Grafische kaart en en RAID Controller in de beide x16 sloten en in Sli mode heb je de volle x8 bandbreedte ter beschikking.

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-08 13:41

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

John2B schreef op maandag 24 juli 2006 @ 10:01:
[...]

Dat is een oud probleem wat de BIOS fabrikant midden 2005 al heeft opgelost, dus tegenwoordig geen probleem meer.

Dus lekker een 1 Grafische kaart en en RAID Controller in de beide x16 sloten en in Sli mode heb je de volle x8 bandbreedte ter beschikking.
Klopt, maar dat had ie ook met de eerste de beste moederbord handleiding achter kunnen komen...

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste