Performance is meer dan STR.the_virus schreef op maandag 12 juni 2006 @ 18:54:
met 24 schijven denk ik niet dat je een embeetje of 100 per sec. niet echt merkt...
BTW: nieuws: Fujitsu demonstreert 8TB array in pc-behuizing
Performance is meer dan STR.the_virus schreef op maandag 12 juni 2006 @ 18:54:
met 24 schijven denk ik niet dat je een embeetje of 100 per sec. niet echt merkt...
Het thema is +1 Terabyte....dacht ik tenminste?
[ Voor 24% gewijzigd door Youri Carma op 12-06-2006 21:42 ]
Has Balls
Mja dat snap ik, maar: 1)Dat artikel staat op de frontpage --> veel mensen lezen het 2) Het stamt al uit Maart? 3) Ons aller Femme heeft het geschreven én het gaat over storageYouri Carma schreef op maandag 12 juni 2006 @ 21:40:
[...]
Het thema is +1 Terabyte....dacht ik tenminste?
Dit is duidelijk een geval van +1 Terabyte
Het is leuk om even het extreem van wat met de huidige techniek nu +1 Terabyte mogelijk is weer te geven.
Vond het zelf wel interessant.
"You smell that, son? What sir? Napalm, I love the smell of napalm in the mornin!" || Children of Bodom fan!
[ Voor 34% gewijzigd door Youri Carma op 21-06-2006 08:47 ]
Has Balls
Verwijderd
[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2006 02:22 . Reden: mierenneukers tevreden stellen... ]
Sorry maar je mag ook wel iets meer aandacht besteden aan je posts, het stikt echt van de fouten.Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 01:57:
Heej ik zit met een klein probleempje..
Ben nu zelf ook bezig met een design voor een allround server (web/data/mail/etc...) met een opslag van 0,5TB om mee te beginnen en om later op te schroeven tot over de 1 terabyte.
specs:
Kast:
1x Antec TX1050B + de bijgeleverde voeding
Mobo
1x Asus A8N-SLI SE *
Proc
1xAMD Opteron Dual Core, 165
Mem
2xDane Elec 1024MB
Raid
1xHighpoint Rocket Raid 2320 ( 8 poorts sata PCI-E 4x)
Hdd OS
1xWD740 10K
Hdd data
3x WD Caviar SE 16 250Gb (raid 5)
* dit is alleen het probleem...
Dit mobo heeft geen VGA en helaas maar 1 PCI-E 4x slot, weet iemand of er een bord bestaat dat uberhaubt 2 PCI-E 4x sloten heeft en het liefst ook nog met onboard VGA voor niet al te veel geld.
Waarom nu 2 PCI-E sloten? dit zodat ik het later eventueel nog kan uitbreiden met een 2e kaart
Verwijderd
Maar gaat de BIOS niet flippen dan ivm de PEG Link??MadMarky schreef op maandag 24 juli 2006 @ 02:11:
[...]
Maargoed, het feit dat er maar één 4x slot is, is toch niet zo'n punt? Het lijkt me dat je zo'n kaart ook prima in het extra x16 slot kwijt kunt, het is tenslotte een SLI bordje en dat extra slot heb je niet nodig voor video.
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2006 02:31 ]
Verwijderd
ja dit is mogelijk, er zijn kaarten te koop die je op een PCI slot kun plaatsen, waarmee je de S-ATA slots kunt uitbreiden met 2, echter; deze kaarten zijn best wel prijzig (~60€).Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 08:37:
Ik ben aan het shoppen voor een nieuwe pc, de voeding die ik uitgekozen heb heeft maar 4 aansluitingen voor SATA, is er een mogelijkheid om een converter op een andere aansluiting van die voeding te zetten om meer SATA schijven te gebruiken of is dat niet mogelijk?
[ Voor 19% gewijzigd door Elm0 op 24-07-2006 09:19 ]
Dat is een oud probleem wat de BIOS fabrikant midden 2005 al heeft opgelost, dus tegenwoordig geen probleem meer.Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 02:30:
[...]
Maar gaat de BIOS niet flippen dan ivm de PEG Link??
Had ergens gelezen dat op een SLI mobo in de 16x connectoren niet iets anders kon dan een grafische kaart ivm dat de BIOS moeilijk ging lopen doen (nog op zoek naar de bron ervan)
offtopic: hopelijk nu geen type-fouten
A friendship founded on business is better than a business founded on friendship
Klopt, maar dat had ie ook met de eerste de beste moederbord handleiding achter kunnen komen...John2B schreef op maandag 24 juli 2006 @ 10:01:
[...]
Dat is een oud probleem wat de BIOS fabrikant midden 2005 al heeft opgelost, dus tegenwoordig geen probleem meer.
Dus lekker een 1 Grafische kaart en en RAID Controller in de beide x16 sloten en in Sli mode heb je de volle x8 bandbreedte ter beschikking.
Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq