PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
WHQL testen duurt maximaal zo'n 3 dagen. Gemiddeld 2 soms sneller.Help!!!! schreef op 15 oktober 2004 @ 18:44:
[...]
Redenatie:
het whql testen van de 4.10 zal ook wel ff in beslag nemen
ATi kan zelf van te voren ook al testen of hun drivers zullen slagen voor de WHQL-test. Vandaar dat dit nooit zo lang duurt.
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
je hoeft niks te installeren. je kan ook alternatieve drivers gebruikenSTIMPPYYY schreef op 15 oktober 2004 @ 17:17:
Godverdomme ATI
Ik ben alltijd zeer tevreden geweest over hun producten, maar nu vind ik dat CCC allemaal maar 1 grote bagger zooi. Het werkt niet tenzij je .net frame geinstalleerd hebt wat dus 106 MB !!! is. Ik moet die shit niet op mijn computer als ik het niet gebruik. Waarom kunnnen ze die features nou gvd niet in het oude vertrouwde control paneel doen, zodat iedereen er gebruik van kan maken. Dit soort dingen kan ik dus echt niet hebben![]()
![]()
kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/
Verwijderd
Jij zit natuurlijk stiekum je device id in Nvidia te veranderen, dat moet je niet doen.Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 13:52:
Wederom is het Catalyst Center buggy, ik krijg wederom BSOD's
Verwijderd
AMD64 3200+
MSI K8T Neo-FIS2R, K8T800 (Sound 5.1, G-Lan, Sata-Raid, 1394)
Corsair TWINX1024-3200LL 2x512MB 400MHZ
creative audigy2 ZS
XP pro sp1
En AC 4.10 loopt bij COD muurvast. Resetten is de oplossing en 4.9 er weer opgooien.
Verwijderd
Maar het lijkt wel alsof ik de laatste maanden meer met drivers bezig ben dan met gamen.
Omega drivers hebben vaak dezelfde problemen en aan het installeren ligt het ook niet, ik installeer altijd heel windows opnieuw als ik nieuwe drivers ga installeren dus daar ligt het ook niet aan.
Ik hoop dat ze er is wat aan gaan doen!
Nu weer 4.9 en alles draaid weer als een zonnetje
Ik had dus precies hetzelfde met 4.10, dus ook ik ben maar weer gaan draaien op een wat ''stabielere'' versie, de ATi-Catalyst 8.07 BETA wel te verstaan en ook hier draait alles weer zoals het hoortCompufreaky schreef op 15 oktober 2004 @ 21:53:
ET loopt elke keer gelijk vast dikke freeze alleen resetten is de oplosing![]()
Nu weer 4.9 en alles draaid weer als een zonnetje
Waarom doet ATi Control Center het niet meer, ik start het op en er gebeurt niks, ja ik heb het .Net Framework geïnstalleerd?
ATi Radeon 9600XT (Asus A9600XT)
PSN: DutchTrickle PVoutput
Verwijderd
Werkt CoD goed bij jou?Maverick schreef op 15 oktober 2004 @ 23:36:
zie hier allemaal problemen, maar wil toch ff kwijt dat het bij mij allemaal perfect werkt, ook dat ccc voor het eerst gebruikt nu, ziet er netjes uit, en werkt goed
stuur de cd's maar met de post, dan zal ik het proberen, heb het hele spel niet
PSN: DutchTrickle PVoutput
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Dat ik COD niet kan spelen is wel jammer, maar met deze drivers is het performance probleem van F1Challenge 99/02 opgelost
Klopt.Thund3r schreef op 16 oktober 2004 @ 00:11:
Beta 807 was toch eigenlijk 4.11?
Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.
Het je een ander spel met de quake engine. SOF 2 werkt hier ook niet. Een kwartier, en dan freeze.Maverick schreef op 15 oktober 2004 @ 23:47:
[...]
stuur de cd's maar met de post, dan zal ik het proberen, heb het hele spel niet
ooh ja, ik verwacht wel een fix van ati, aangezien dit toch wel erg veel games omvat. De hele medal of honor reeks werkt nu niet meer evanals sof 2. Ne dan zullen er nog wel meer zijn.
ooh ja, draai dus weer 4.9
die drivers kan je waarschijnlijk van http://downloads.guru3d.com/download.php?id=18downloaden als je ze niet meer hebt.
[ Voor 42% gewijzigd door Kevinp op 16-10-2004 01:44 ]
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
Verwijderd
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2004 12:57 . Reden: typfoutjes ]
Verwijderd
Verwijderd
Als je in het licht keek van een raam oid kreeg je last van hele scherven licht in je scherm. Resultaat:
Je ziet geen ruk
Toppie!
Als je nou alles gelezen had, had je gezien dat ik datzelfde probleem had. De oplossing was voor mij deze tool:Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 12:53:
Iemand een idee wat ik fout doe; Ik kan mijn refresh rate dus niet veranderen. Zowel in het ati control panel als in de beeldscherm opties, staat deze op 85Hertz, maar het beeldscherm blijft stug op 60Hz flikkeren...
http://www.radeon2.ru/tools/RefreshFix0.9.9.7.zip
Hoefde bij mij niet eens mee te draaien, 1x een reparatie uitvoeren was genoeg
Verwijderd
d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.
maar wat is dan handiger;
- Bij 4.9 blijven
- Naar 8.07 Beta gaan
- Omega 2.5.90 nemen
(draai zelf een 9800 Pro ietsjes oc'ed)
HP ZBook Studio G3 - Hyundai Ioniq EV Classic - Opel Vivaro-e 75kWh - 22x Prusa i3 MK3S - 8x Prusa MINI+ - Ooznest Workbee 1,5m x 1,5m
Verwijderd
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 17-10-2004 02:38 ]
Verwijderd
A: baggertraag
B: foeilelijk
C: vrat 60(!!) MB geheugen. (Thanks to MS .NET programmeerwerk)
gauw geuninstalled en de niet-catalyst-control-centre-maar-wel-met-de-oude-display-advanced-settings 4.10 gedownload.
werkt goed. geen crashes. ook niet met de vorige btw.
Je hoeft het control center niet te gebruiken.
Overigens loopt CoD met 4.10 na een tijdje spelen vast en daarom heb ik 4.9 er maar weer terug opgezet.
Verwijderd
Als ik naar m'n instellingen ga vanaf het bureaublad en ik selecteer "Geadvanceerd" reboot m'n computer?????
Ik ga maar weer terug naar de Omega drivers, dit zijn zonder twijfel de slechtste Catalyst drivers ooit
Tijdens de losse CCC installatie zegt hij dat mijn videokaart niet voldoet. Kan ik de installatie forceren zodat ik de normale control center heb voor mijn 7500 en de nieuwe voor mijn 9800?
In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...
Kaart hiero:Sapphire x800 pro vivo@xt platinum 16 pipes (560gpu/1260 ddr)
in aquamark met 8.07 beta 71.913/met de 4.10 'slechts' 68.555
Dus mijn advies aan mensen met de x800,neem de moeite niet en laat die 8.07 beta lekker draaien
lukt hier precies niet meer....
Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh
Voor de rest doet alles het perfect
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RVI | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Verwijderd
Wat betreft de prestatie, je moet Ati A.I. aanzetten ik had inderdaad 4.2% meer met 3dmark 05 en battlefield vietnam. Ik ben uiterst tevreden over deze driver.
Precies, vind ik ook.Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 13:55:
Wat een onzin dat deze driver de grond in gestampt wordt ze draaien bij mij en een aantal vrienden van me perfect en ja iedereen maakt wel eens een foutje, de mensen van Ati zijn ook maar mensen.
Wat betreft de prestatie, je moet Ati A.I. aanzetten ik had inderdaad 4.2% meer met 3dmark 05 en battlefield vietnam. Ik ben uiterst tevreden over deze driver.
Heb zelf een 9700Pro en alles draait als een zonnetje hier. Ik heb Quake3 anderhalf uur gespeeld en geen crashes e.d gehad.
Andere games (UT2004, Doom3, CoD en GTA:VC speel ik het meest)) doen et ook perfect.
Prima driver dus.
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
Quake III draaide na een tijdje gewoon door, Painkiller BOOH demo draaide een stuk sneller, andere dingen heb ik nog niet geprobeert.
Wat me wel opvalt is dat de ene driver niet werkt met sommige kaarten, terwijl die op andere kaarten heel goed doet.
Bijvoorbeel driver 4.7, werkte voor geen meter op mijn systeem (9600 PRO), terwijl die het op een andere (9800) het perfect deed.
4.8 deed het goed op mijn systeem, 4.9 hoorde ik nogal wat negatiefs over en heb die overgeslagen.
Aangezien ik nogal eens graag online speel met quake 3 heb ik gauw de 4.8 teruggeplaatst.(deze loopt t lekkerst met m'n ati 9800 Pro)
To be or not to be - Shakespeare/ -To be is to do - Aristotle/- do bi do bi do- Sinatra
Dus ach, ik laat ze erop zitten...
Wellicht omdat jij een VIA chipset hebt en de meeste andere een NForce2/3MelvinB schreef op 17 oktober 2004 @ 16:26:
[...]
Precies, vind ik ook.
Heb zelf een 9700Pro en alles draait als een zonnetje hier. Ik heb Quake3 anderhalf uur gespeeld en geen crashes e.d gehad.
Andere games (UT2004, Doom3, CoD en GTA:VC speel ik het meest)) doen et ook perfect.
Prima driver dus.
Verwijderd
Kheb een intel chipset (die op de p4p800) en loopt ook vast bij alle q3 based gameskutkip schreef op 17 oktober 2004 @ 17:59:
[...]
Wellicht omdat jij een VIA chipset hebt en de meeste andere een NForce2/3
Verwijderd
DTM2 draait (mede door deze drivers) weer als een zonneke....Verwijderd schreef op 15 oktober 2004 @ 16:30:
In de benchmark proggies scoort deze idd een stuk lager.
Van de 5745 punten in 3DMark2005 ben ik gezakt naar een magere 4600 punten maar....
Vele maken toch een kleine denkfout denk ik zo, want ik heb met 3 drivers getest en in de games merk ik qua spelen er gewoon niks van...In Doom 3 bv draaien de originele ASUS drivers voelbaar net zo lekker als Omega of CAT.
De enige reden waarom ik deze nu ff installeer is om te checken of DTM2 het blijft doen, dat is echt het enigste spel die niet loopt op mijn nieuwe computer, alle anders wel.
DTM2 knalt er binnen 3 ronden uit...het spel begint te piepen en te kraken en een reboot is de enigste optie.
Aangezien codemasters geen ondersteuning verllent aan OMEGA drivers moet ik dit wel ff doen..
Doeiii
Verwijderd
Voor mijn systeem zijn dit perfecte drivers...alles loopt super.
Het enige min (-) puntje dat ik heb is wanneer ik een game via profiel gespeeld heb (bv Fifa2k5 op 6xFSAA oid) en ik dan de settings terug zet (application decides) dan klikt de monitor ff en dan staat het beeld 2 cm naar lniks....raar he?
Wanneer ik dan bv ff de kleuren op 16 bits zet en weer terug op 32 staat het beeld weer goed. Ik heb dit alleen op de desktop...in games dus niet.
Maar goed.....drivers werken verder best aardig. Ik baal voor al diegene waar het (nu ff) niet zo lekker draait.
Verwijderd
Ja ze worden zeker getest door ATi op hun eigen bakken. Er zijn wat foto's van bedrijfsbezoeken aan ATi op verschillende hardwaresites... daar zie je echt gewoon ruimtes vol met pc's met geautomatiseerde tests, maar ook mensen die voor hun werk dus de nieuwste games testen op allerlei configs.2Dutch schreef op 17 oktober 2004 @ 13:45:
Worden de drivers wel getest door die ATI lui op hun eigen bakken ofzo, dit is toch wel heel erg knullig als ik dit zo lees
En vergeet niet dat er ook nog het beta test-team is van honderden willekeurige gebruikers wereldwijd die elke week een nieuw driverpakketje krijgen om te testen.
nope, ik heb ook een via chipset, maar bij mij loopt de pc ook vast als ik begin te gamen, en omdat ik dus ook vaak ET speel heb ik deze weer verwijderd en de 8.07 gepakt, die doet het iig wel.kutkip schreef op 17 oktober 2004 @ 17:59:
[...]
Wellicht omdat jij een VIA chipset hebt en de meeste andere een NForce2/3
Still King
mn 3dmark score ging wel een eindje achteruit, van 5300 naar 4900, dus heb ik de oude toch maar ff terug gezet, geeft me iig een iets beter gevoel
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
AMD Ryzen 5 7600X | Asus Prime X670-P | Corsair Vengeance 2x 16GB DDR5 PC5200 | XFX Speedser MERC 310 AMD 7900 XTX| http://wvdburgt.nl https://bestroadtrips.nl
Verwijderd
Mjah, sinds mensheugenis, voor mij althans, moet je eerst de oude drivers verwijderen, booten en dan de nieuwe drivers installeren. Doe je dit niet dan zie je vaak in windows taakbeheer/processen 2 ati drivers in werking, maar dat merk je gauw genoeg in je beeld kwaliteit.DaannO schreef op 18 oktober 2004 @ 11:41:
een klein vraagje: worden de oude drivers er af gegooid als je de nieuwe installeerd?? dus 4.9?! lijkt me wel toch?!
hmz oke probleem: ik zie 2 dezelfde ati2evxx.exe zijn dit de drivers want ik gooi nooit eerst mn oude eraf hoe doe ik dat nu dan? of zal het geen probleem vormen?Verwijderd schreef op 18 oktober 2004 @ 12:06:
[...]
Mjah, sinds mensheugenis, voor mij althans, moet je eerst de oude drivers verwijderen, booten en dan de nieuwe drivers installeren. Doe je dit niet dan zie je vaak in windows taakbeheer/processen 2 ati drivers in werking, maar dat merk je gauw genoeg in je beeld kwaliteit.
Klopt dat er 2x ati2evxx.exe draaien 1 van system en 1 van de usernameDaannO schreef op 18 oktober 2004 @ 12:17:
[...]
hmz oke probleem: ik zie 2 dezelfde ati2evxx.exe zijn dit de drivers want ik gooi nooit eerst mn oude eraf hoe doe ik dat nu dan? of zal het geen probleem vormen?
Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!
o oke top dus het maakt verder niks uit dat ik die oude er niet afgooi!Turismo schreef op 18 oktober 2004 @ 12:23:
[...]
Klopt dat er 2x ati2evxx.exe draaien 1 van system en 1 van de username
maar bij tray tools is het volgens mij wel nodig om de oude er af te gooien!? maar dat zal haast wel... bed
Als jij Q3 Engine spellen speelt zou ik deze zeker niet installeren.lammmetak schreef op 18 oktober 2004 @ 11:38:
kheb hier een beetje door dit topic geleze en zijn redelijk wat mensen met cod problemen. kan ik die 4.10 installen voor mijn r9700 pro met een amd 3200+ met via chipset zonder problemen? of kan ik deze driver beter links laten liggen?
Die zijn voor de hotkey-polling.
Catalyst drivers worden ontwikkeld voor een OVERALL goeie performance. Als je minder puntjes in 3d Mark haalt, hoeft dit niet te zeggen dat dit je spellen nadelig beinvloed...
Laat ik nou net zo`n gamer zijn
Dus ben weer terug bij 4.9
Whole lot of stars ***
Eerste keer: 4 bit kleuren, kom CCC niet laden blabla
.Net geinstalleerd
Stopt op het moment dat hij windows in wil gaan, en reboot dan.
Athlon 2500+ @ 3200+
512 MB Ram DDR
A7N8X-X
Connect3d Radeon 9800 pro @ XT
iemand nog tipss?
Update:
Oe, hij lijkt stabiel, raar, maar: Eindelijk
[ Voor 11% gewijzigd door Bertus op 18-10-2004 16:08 ]
Heeft ook een computer!
Win XP prof SP2
Asus radeon 9600 XT 128 MB
AMD 2600+
1 GB RAM
Verwijderd
Bij het installeren krijg ik deze fout:
Ik denk nou dat zal wel weer zo horen met dat 4.10, dus ik reboot en ik kijk verwonderd op naar scherm:
Waa wtf?
Bij de installatie van 4.9 gaf hij me ook deze fout dus ik ben maar teruggegaan naar 4.8
Laten we hopen dat er snel een verbeterde 4.11 komt........
dat stomme 4.10 werkt voor geen meter
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RVI | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
[afbeelding]
Waa wtf?
Bij de installatie van 4.9 gaf hij me ook deze fout dus ik ben maar teruggegaan naar 4.8
Laten we hopen dat er snel een verbeterde 4.11 komt........[/quote]
hee die ellende ken ik, een compleet vernaggelde icoon display in de quicktray...mmzzz keb 4.10 er ook weer af en nu is het normaal. vroeg me al af waar het vandaan kon komen !
En met omega is er niks aan de hand
[ Voor 6% gewijzigd door Mud.Starrr op 18-10-2004 19:39 ]
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RVI | A9
http://apps.ati.com/driverfeedback/index.asp
Vul dit alsjeblieft in mocht je dat nog niet gedaan hebben, want daar heeft iedereen uiteindelijk baat bij!
Verwijderd
Om m'n eigen vraag nog maar even te beantwoorden; blijkbaar werkt 4.10 prima onder win2k. In de bestandsnaam staat ook wxp-w2k dus het zal wel vergeten zijn.Verwijderd schreef op 16 oktober 2004 @ 13:12:
Tot m'n verbazing staat er als je win2k selecteert nog steeds 4.9 als nieuwste versie in het menu. Betekent dit dat 4.10 niet onder win2k werkt (misschien vanwege dat .net control panel gebeuren)? Of zijn ze dit vergeten te updaten?
Whoops, ik ga het meteen even doen, thanksCJ schreef op 18 oktober 2004 @ 20:46:
Ik hoop dat de mensen die hier in dit topic hun problemen met Catalyst 4.10 posten, dit ook doorgeven aan ATi zelf dmv dit formulier:
Vul dit alsjeblieft in mocht je dat nog niet gedaan hebben, want daar heeft iedereen uiteindelijk baat bij!
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RVI | A9
Had eerst vastlopers met CoD maar dat had te maken met oude drivers. Elke keer als ik update heb ik ook "geen" prob's met installatie.
Heb al spellen gespeeld met de nieuwe drivers 4.10 maar die spellen lopen nog soepeler dan voorheen met de oude drivers.
Aangezien veel mensen prob's hebben met de nieuwe drivers zou ik hier toch mijn positieve reactie willen posten dat het ook anders "kan".
Self reflection is the school of wisdom
En ongeveer evenveel 3dmark punten.
+- 800 punten meer dan 4.8 die ik hiervoor had.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RVI | A9
Verwijderd
Gedaan, laten we hopen dat er snel een hotfix oid uitkomt.CJ schreef op 18 oktober 2004 @ 20:46:
Ik hoop dat de mensen die hier in dit topic hun problemen met Catalyst 4.10 posten, dit ook doorgeven aan ATi zelf dmv dit formulier:
Verwijderd
Resultaat voor 3D MArk 2005, met ATI AI functie op High of uit (nauwenlijks verschil), is dat bij de laatste versie in vergelijking met de 4.9 versie hij +/- 300 punten lager uit kwam. Op ongeveer 1250 punten. Met versie 4.9 kwam ik op een score van 1565 3dmarks. Een vlink verschil dus, en ik heb dus versie 4.9 weer geinstalleerd.
Systeem specs :
AMD XP 2400+ @2250Mhz
mobo Asrock k7s8xe
2x 256MB DDR PC3200
2x 40Gb Maxtor 7200rpm.
Club 3d Radeon 9600XT 128Mb
Creative SB live 5.1 digital
Verwijderd
Maar desalnietemin begrijp ik al dat gehannes van jullie niet met 4.9/4.10 etc. 8.07b roeleert namelijk de pan uit.
Alhoewel ik niet uitsluit dat de problemen met 4.10 ook deels te wijten zijn aan slecht verwijderde oude drivers.Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 17:57:
Problemen met 4.10 lijken hoofdzakelijk op het Opengl vlak te liggen (ik lees Quake achtige engines en CoD)? Als je geen zin hebt om terug te gaan naar 4.9 dan zou je kunnen proberen om de Atiogl.dll file uit 4.9 (extracten met Winzip) te halen en deze in je Windows/system32 te deponeren (je overschrijft dan de 4.10 Atiogl.dll file met die van 4.9). Dit lijkt me de snelste manier.
Maar desalnietemin begrijp ik al dat gehannes van jullie niet met 4.9/4.10 etc. 8.07b roeleert namelijk de pan uit.
Ben zelf ook erg tevreden over de 8.07 beta. Dit is als het goed is de beta van 4.11. De veranderingen van 4.9 naar 4.10 zitten er denk ik zeker in.
Dus iedereen die niet tevreden is met 4.10, probeer ns 8.07beta !
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Verwijderd
alle menu's en de mail op de pda's is haast niet meer leesbaar met deze drivers.
zag er met 4.9 nog wel mooi uit.
en ik merk weinig aan die prestatie verbetering, is eerder slechter geworden.
Ik denk dat ik die beta eens ga proberen
Verwijderd
Texture en mipmap staat dan op "performance". Probeer "quality" zou ik zeggen.Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 19:58:
Is het jullie ook opgevallen dat alle text in DOOM3 er beroerdt uit ziet?
alle menu's en de mail op de pda's is haast niet meer leesbaar met deze drivers.
zag er met 4.9 nog wel mooi uit.
en ik merk weinig aan die prestatie verbetering, is eerder slechter geworden.
Ik denk dat ik die beta eens ga proberen
Verwijderd
Das knap dat je geen exes in je taakbeheer hebt staan.....NightWalker2005 schreef op 19 oktober 2004 @ 12:10:
ik heb geen prob's met de nieuwe driver zie mijn spec's. En heb ook geen twee executers in mijn taakbeheer draaien. Ik heb voor de rest alles op stock speeds maar kwa settings alles op maximum. Ik heb hier gewoon een vlekkeloos syteem draaien.
Had eerst vastlopers met CoD maar dat had te maken met oude drivers. Elke keer als ik update heb ik ook "geen" prob's met installatie.
Heb al spellen gespeeld met de nieuwe drivers 4.10 maar die spellen lopen nog soepeler dan voorheen met de oude drivers.
Aangezien veel mensen prob's hebben met de nieuwe drivers zou ik hier toch mijn positieve reactie willen posten dat het ook anders "kan".
Want wanneer ze moeten er nml wel staan anders doet je kaart niks....
CAT 4.10 met Control Panel > 2x ati2evxx.exe
CAT 4.10 met COntrol Centre > 2x CLI.exe
Je kunt er eventueel eentje uitzetten door de aanstruing van je 2de monitor uit te zetten maar staan moeite er wel anders heb jij een wonder systeem
COD loopt bij mij, net als trouwens de rest, verder ook als een zonnetje
Nee hoor, de twee ati2evxx.exe's hoeven niet in het taakbeheer te staan.Verwijderd schreef op 19 oktober 2004 @ 23:56:
[...]
Das knap dat je geen exes in je taakbeheer hebt staan.....
Want wanneer ze moeten er nml wel staan anders doet je kaart niks....
CAT 4.10 met Control Panel > 2x ati2evxx.exe
CAT 4.10 met COntrol Centre > 2x CLI.exe
Je kunt er eventueel eentje uitzetten door de aanstruing van je 2de monitor uit te zetten maar staan moeite er wel anders heb jij een wonder systeem
COD loopt bij mij, net als trouwens de rest, verder ook als een zonnetje
Ik disable ze altijd, vandaar.
@ uitoveren/run : services.mscBiG-GuY schreef op 20 oktober 2004 @ 14:16:
hoe kan je ze disablen dan? want ze staan niet bij services in msconfig of bij opstarten... hoe kan je ze helemaal disablen?
Maar ehh..... mag dat zomaar dan ?? Niet dat het veel uitmaakt kwa RAM gebruik .... ??
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Die services zijn voor de hotkey-polling.
Er is toch niemand die dat gebruikt?
Verwijderd
Punkbuster uitzetten does the trick. Maar ja, da's geen echte oplossing natuurlijk.
Zou het komen doordat Punkbuster detecteert dat driver 4.10 vol zit met cheats?
Grapje natuurlijk, Ati doet zoiets niet.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2004 18:13 ]
Ik kreeg in Windows Media Player bij een aantal video's groene en gare kleuren, lag niet aan de codecs, maar dat heb ik verholpen door bij Extra > Opties... > Prestaties > Geavanceerd... "Video-mixing renderer gebruiken" uit te schakelenSkarloc schreef op 18 oktober 2004 @ 22:37:
Zijn er misschien nog meer mensen met het volgende probleem? Na het installeren van 4.10 kan ik geen enkel video-bestand meer afspelen, uitgezonderd .mov files met quicktime. Na 4.9 terug te hebben gezet werkt alles weer. Vreemd. Is hier misschien een oplossing voor?
Misschien helpt dit ook bij jou.. zoniet klooi één beetje met die vinkjes daar
Verwijderd
Wat is dat A.I ?Verwijderd schreef op 17 oktober 2004 @ 13:55:
Wat een onzin dat deze driver de grond in gestampt wordt ze draaien bij mij en een aantal vrienden van me perfect en ja iedereen maakt wel eens een foutje, de mensen van Ati zijn ook maar mensen.
Ik heb er naar gezocht, maar kan zo ff niks vinden.
Verwijderd
Ik gebruik juist wel de hotkey functie!mark_vs schreef op 20 oktober 2004 @ 14:33:
Ja, dat mag.
Die services zijn voor de hotkey-polling.
Er is toch niemand die dat gebruikt?
In Catalyst Control Panel van 4.8 kon ik CTRL+ALT+F1 (monitor) en CTRL+ALT+F2 (TV-out) toekennen, maar in Catalyst Control Center 4.9 niet meer! Ook CTRL+ALT+1 mag niet, dus nu gebruik ik CTRL+ALT+Q en CTRL+ALT+W
Ik zal eens kijken of ik dit ook bij ATI kan posten. dit valt blijkbaar helemaal buiten de context.
Weet iemand hoe je op een andere manier dan via hotkeys kunt omschakelen tussen monitor (1280x960@85Hz) naar TV-out (800x600@60Hz)?
(eventueel relevante info: Windows XP SP2, ATI Radeon 9500PRO/9700)
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2004 11:17 . Reden: vraagje toegevoegd ]
Verwijderd
In het begin scherm heb ik een zwarte achtergrond, terwijl ik met mijn oude kaart (9600XT) een bewegende rode achtergrond had.
Tijdens de game stopt het spel vaak zomaar en gaat het terug naar windows.
Kan dit aan de drivers liggen, de kaart is van een vriend van me en hij had nooit problemen met de kaart.
Aan de hardware kan het niet liggen (denk ik) we hebben precies hetzelfde systeem
http://www.xfire.be/?x=news&mode=item&id=274
Geeft goed aan dat er veel problemen mee zijn icm RTCW ET/CoD ed. Er wordt ook druk gediscucieerd in de diverse links of dit nu de "schuld" van Ati of PB is.
@ mark ik heb het toch alleen maar over 4.10
[ Voor 12% gewijzigd door Memendo op 28-10-2004 12:55 ]
Nou, de 4.8 en beta 4.11 lopen niet vast.memendo schreef op 28 oktober 2004 @ 01:24:
De 4.10 drivers links laten liggen is het algemene advies geloof ik:
http://www.xfire.be/?x=news&mode=item&id=274
Geeft goed aan dat er veel problemen mee zijn icm RTCW ET/CoD ed. Er wordt ook druk gediscucieerd in de diverse links of dit nu de "schuld" van Ati of PB is.
De 4.10 wel, en de 4.9 vind ik ook niet jofel.
Ik speel overwegend CoD en heb Punkbuster aanstaan.
Ik heb de 4.10 ook geinstalleerd (volledige versie van 42 mb). Als ik boot geeft ie de volgende prompt:
CLI.exe - Application Error
The appli (...) intialize properly (0xc0000135)...bla bla bla , we kennen het allemaal wel.
Ik kan deze melding voorkomen door bij msconfig cli.exe uit te zetten, maar ik kan dus niet bij de control center en dat vind ik wel kwalitatief uitermate teleurstellend.
Tv-out enzo werkt wel en ook betere score op 3dmarks, maar heeft iemand een idee hoe dit komt?
Verdere info: ik heb deze driver direct over de orginele driver (van cd) geinstalleerd.
Bij opstarten heeft windows ook maar besloten om de folder C:\ATI\Support iedere keer te openen.
http://tweakers.net/gallery/123027/sys
http://tweakers.net/gallery/123027/sys
Hmpf. Als sinds de Catalyst 3.10 drivers zijn er enorme problemen geweest met Ati kaarten, OpenGL games, punkbuster en nForce (3?) chipsets. Deze combinatie zorgt ervoor dat de game voor enkele seconden gewoon blijft "hangen". En tijdens een heftig potje multiplay is dit niet gewenstmark_vs schreef op 28 oktober 2004 @ 01:34:
[...]
Nou, de 4.8 en beta 4.11 lopen niet vast.
De 4.10 wel, en de 4.9 vind ik ook niet jofel.
Ik speel overwegend CoD en heb Punkbuster aanstaan.
Uiteindelijk blijkt het te liggen aan de combinatie van de nVidia nforce AGP/GART driver en Ati Catalyst driver (ik heb dit ergens in een help/readme gelezen van een game). Volgens dezelfde readme zou het verwijderen van de AGP/GART driver het probleem op moeten lossen (of je diende een nVidia Geforce kaart te kopen, lekkere oplossing dus
In hoeverre dat dit inderdaad een ATI probleem is, dit laat ik even buiten beschouwing. Feit blijft wel dat dit probleem naar voren kwam bij de lancering van het nForce3 platform en/of de vernieuwde nForce drivers. Wat wel vaag is, dat sommige Catalyst edities dit probleem niet vertonen.
Om even ontopic te komen. Op het moment presteerd de beta van Catalyst 4.11 een stuk beter ten opzichte de officiele 4.10 op mijn X800 Pro. Ik wacht wel op de officiele 4.11 en sla deze gewoon over
--------------------------------------------------------------------------------
The list of affected games is long. Call of Duty, America's Army, Battlefield 1942, Battlefield Vietnam, Enemy Territory, Far Cry, Joint Operations, MOH Pacific Assault, Quake 3 Arena, Rainbow Six 3, RTCW, Soldier of Fortune II, and Splinter Cell: Pandora Tomorrow.
In a usual scenario, the game will hang after half an hour of playing and up to now the only solution is to downgrade to earlier drivers. Catalyst 4.9 doesn’t have a problem with this.
ATI said that it is aware of the incompatibility and has already finished a beta driver that is fixing the problem. ATI is still testing it and will release the beta as soon as its ready enough. This bug will be fixed in Catalyst 4.12 - that will come in early to middle of December.
Ik heb ook een leuke computer..